במבחן ובמחלוקת


הכל קרה בין 12:00 ל-21:00. התהפכו הספרות, התהפך המצב. לכאורה.

אפשר לבחור שתי תשובות

[poll id="63"]

אוטובוס התפוצץ בת"א

הייתי יכולה לחסוך לעצמי המון זמן יקר אלמלא הייתי מתמגנטת לתמונות הטלוויזיוניות מהפיגוע בקו 142 אתמול. כמות הדיסאינפורמציה שזרמה ב-99% מזמן האוויר לא תיאמן.
מהדיווחים על הארגון "המהימן" שלקחת עליו אחריות (בעיתוני הבוקר זה מ"אף ארגון לא לקח אחריות" במעריב, ועד "לא פחות מארבעה ארגוני טרור… מיהרו ליטול אחריות…: הג'יהאד האיסלאמי, גדודי אל-אקצה של הפת"ח, החזית העממית והחזית הדמוקרטית" בידיעות) ועד מספר הקו שנפגע (למשל אתמול נאמר 61 שבכלל לא עובר במסלול הזה ואחר כך 76). אם כתבי הטלוויזיה ופרשניה היו צופים בכל מה שאמרו במהלך יום אתמול, למשל, מרגע הפיגוע, הם היו מתפלצים. או שלא אכפת להם, והרעיון המובנה בשידור מהשטח ללא הפסקה הוא אנחנו רק ממלאים זמן אוויר ולא משנה מה אנחנו אומרים. ברור שקשה רצח להחזיק שידור חמש שעות, כשאתה עומד במקום אחד, הנרייטה סולד פינת שאול המלך לצורך העניין, וצריך לברבר עד שפיך מתייבש ומיתריך משתתקים. תבינו שזה בלתי אפשרי, אתם שם בתחנות המשדרות. לא יקרה כלום אם לא יהיו שידורים חיים וחסרי תוחלת שרק מבלבלים את העולם.

איך זה שכל העיתונים מראיינים את אותם פצועים? כל השאר לא רצו, או שפשוט כולם העתיקו אחד מהשני?

הנה סטטוס שלי מאתמול, בעקבות צפייה מוגזמת בסיקור האירוע:

אחד מפצועי האוטובוס רואיין בבית החולים, ושלף גזיר עיתון ובו כתבה עליו, המספרת איך ניצל מפיגועים קודמים. מה, הוא נושא את הכתבה בתיק, ג'אסט אין קייס ייקלע שוב לפיגוע ויידרש לה?


התשובה היא ככה"נ כן. זה נקרא מוולווט אמיתי.
במעריב המודפס מצאו אותו: נסים עובדיה, 46, קטנוען שרכב בסמוך לאוטובוס. צילומי המסך מתוך הכתבונת של ישר"ה.
מעתה אמרו: לא רק ambulance chaser אלא גם פיגועים צ'ייסר.

וסטטוס מצחיק של רחלי רוטנר.

העיתונים מתייחסים לאירוע המינורי יחסית, בקטנה. בגלל שרוב הפצועים הם פצועים קל, בגלל שאין הרוגים, ובגלל שבכ"ז, הפסקת אש וזה.
בידיעות הכות' בשער נחרזת: "טרור כמו לפני עשור", עם שתי תמונות מזירת האירוע.
כפ' 8-9 "הטרור חזר לאוטובוסים".
עשור? אה, שמונה שנים, כתוב בידיעה עצמה.
על פי הארץ, שכותרתו בשער "פיגוע באוטובוס במרכז תל אביב", "שש שנים וחצי מאז הפעם האחרונה, חזרו אתמול פיגועי התופת לת"א". חמש שורות לאחר מכן: "הפעם האחרונה שבה היה פיגוע אוטובוס בעיר הייתה ב-2002, כשאוטובוס התפוצץ סמוך לביהכ"נ הגדול ברח' אלנבי".
בהמשך יש הסבר: באפריל 2006 התפוצץ מחבל מתאבד במדרחוב נווה שאנן, "רצח 11 בני אדם ופצע עוד עשרות… מאז היו אמנם פיגועי דריסה ודקירה בודדים, אך קולות הנפץ לא נשמעו בת"א".

ישר"ה ומעריב חולקים כותרת: "הטרור חזר ללב תל אביב"

בעיני הקטע היותר משמעותי בפיגוע היה המיקום/סימון שלו: מעבר לכביש נמצא בסיס הקרייה הענק. דומה שהמפגע ידע לגמרי מה הוא עושה (למעט העובדה שלא היה בצד הנכון של הכביש).

עמוד ענן

זוהי תמונת המבצע, או "פרצופי הפסקת אש" כהצעת אורן.
ואני אומרת, אבירי בני דמות היגון.

ידיעות וישר"ה בדילמה: "הפסקת אש במחלוקת" או "הפסקת אש במבחן".

שמונה מאמרי דעות ופרשנויות לאירועי אתמול בשער הארץ. אלוף בן | אמיר אורן, המסתלבט על שלושת הנאומים אמש, אירוע בהחלט בר-סתלבוט, ועוד ועוד.
ההבנות שגובשו להפסקת הלחימה זהות כמעט לגמרי לאלו שגובשו בסוף עופרת יצוקה.
יוסי ורטר די משבח את נתניהו, בין היתר על שלא הוציא מפיו את המילה ניצחון.
עמירה הס מנתחת את הפסקת האש מכיוון עזה.

הכפולה הפותחת במעריב פסימית במיוחד: עמיר רפפורט שלא מאמין שהפסקת האש תטמון בחובה משהו טוב, ואלון פנקס האומר שהשגנו מעט מאוד. מזל מועלם על אכזבת תומכי נתניהו.
וגם: פעמיים ניתנה פקודה להיכנס לעזה, ופעמים בוטלה.

סימה קדמון ונחום ברנע בכפ' הראשונה של ידיעות עסוקים בניתוח המחמאות המפוקפקות של השלישייה הקדורנית.

בישראל היום מובא סקר של חדשות 2, לפיו 70% מתנגדים להפסקת האש, ועוד בוקסית על הרגשות המעורבים בדרום.
שלמה צזנה, בועז ביסמוט ויואב לימור מאופקים.

אמנון לוי בפנים אמיתיות על "חיסול אחמד ג'עברי, דקה אחר דקה". לא צפיתי בזה. להפך, חשתי גועל בעת שידור הפרומואים צמאי הדם מציד האדם שיש לו פה לגיטימציה גורפת. ואל תתחילו איתי אם "אבל הם". לא מעניין אותי.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

– יהונתן דחוח-הלוי בסיכום ראשון של העימות האחרון ישראל-חמאס.

– לד"ר גבי אביטל, לשעבר המדען הראשי של מש' החינוך יש פתרון אינטליגנטי למניעת רקטות בדרום. גנרלי כורסה יכולים לטפוח על שרירי בטנם המעוצבים בהנאה.

…הפתרון הטקטי: חיבור מערכת אזעקת "צבע אדום" אל סוללות תותחים הפזורות מסביב לרצועת עזה בחלק הישראלי. עם הישמע האזעקה מועברים נתוני השיגור אל מחשב הסוללות ובאופן אוטומטי נורים עשרה או יותר פגזים, שעלותם לא מגיעה לרבע טיל מיירט של כיפת ברזל, אל מקורות הירי. אחרי פעם או פעמיים, משם כבר לא יירו רקטות או פצ"מרים. נכון, ייפלו חללים אזרחיים, אבל זה יהיה כאין וכאפס מול המחשבה כי 3 מיליון יהודים יהיו תחת מצור רקטי…

העמוד במספרים בישר"ה

ע"פ הדיווחים מעזה (הארץ) נהרגו אתמול 24 בני אדם. עד כה: 160 הרוגים ולמעלה מ-1,000 פצועים.
ומספרים אחרים ב-ynet.
במעריב כפ' 12-13, סמי עג'רמי, כתבנו בעזה, מדווח. לגרסתו: "במהלך היום השמיני והאחרון של המבצע, נהרגו 22 בני אדם, ו-60 נפצעו . בכך עלה מספר ההרוגים ל-156 בני אדם, מאז החל סבב הלחימה".
מה שלא הבנתי זה איך זה עובד בדיוק: הוא לא נחשב משת"פ שעובד עם עיתון ציוני?

מפת סיכום אירועים, הארץ.

קצין נפצע אנושות מפצמ"ר. שבעה בני אדם נפצעו אתמול, מהם חמישה חיילים.

באתר הטכניון יש ראיון עם צוות כיפת ברזל, מבוגרי הטכניון. משומה אין קישור ישיר לראיון, הנמצא בצד שמאל למעלה. בינתיים.
מסבירים מה היה האתגר, שוב, בכפוף לדעתם החולקת של ג"כים.

…לפתח מערכת שתאתר איומים אוויריים – בעיקר רקטות – ותנטרל אותם באופן אוטונומי. במערכת שלנו יש חישן שמאתר את האיום, מערך שליטה ובקרה שמנתח את מסלול הרקטה ואת מידת הסיכון, ומיירט (טיל) שמנטרל אותה. זה אולי נשמע פשוט, אבל זו מערכת מורכבת מאוד. רקטות "קסאם" מורכבות מאלמנטים מאולתרים, שנעים במסלול מאוד 'מחוספס' ולא רהוט. מי שרוצה להבין את זה צריך לדמיין בקבוק קולה שטס במהירות גבוהה פי כמה ממהירות הקול, במסלול לא חלק. ליירט אותו ? זה נשמע אתגר כמעט הזוי.
…כן, הסבירו שמטופש "לבזבז" מיירט שעולה מאות אלפי שקלים על רקטה שעולה מאות דולרים. בעיני זו טענה מגוחכת. הרי באותה מידה אפשר לומר שכדור של רובה עולה 10 סנט, ושכפ"ץ של חייל – 500 דולר, אז מה פתאום לבזבז 500 דולר על 10 סנט? ברור שלא מחיר הרקטה הוא הדבר המשמעותי, אלא מחיר הנזק שהיא מסוגלת לגרום. לפני שנים פגעה רקטה במרכז קניות באשקלון. שלושה אנשים נהרגו, עשרות נפגעו ונגרם נזק של מיליוני שקלים. אז מה זה משנה כמה עלתה הרקטה?
רקטה היא חפץ פשוט, ומיירט הוא מערכת מסובכת עם מנוע, הגאים, ראש ביות ומערכת היקפית שמאפשרת לו לבצע את המשימה. את המחיר של "טמיר", המיירט של "כיפת ברזל", צריך להשוות למיירטים אחרים, וכשעושים את זה רואים שהמיירטים המקבילים עולים פי 5 ואפילו פי 10 מהמיירט שלנו.
…אנחנו, אנשי רפאל, רגילים לקרוא את העיתונים ולגחך בינינו… אני למדתי להתעלם מהכתבות העוינות, אבל גם מהאוהדות. אסור להסתנוור – אנחנו יודעים שיהיו גם כשלונות, וגם מהם נלמד…

עמוד הפייסבוק של נתניהו. אלפי לייקים ולא מעט תגובות זעם.
בדרום מאוכזבים.

כולם אוהבים לשנוא את רוני דניאל. חוץ מכם.

מזכיר צבאי

תא"ל אייל זמיר, המחליף את יוחנן לוקר.
יוסי יהושוע בידיעות מגדיר את המינוי כך: "הנסיונות לעקוף את הרמטכ"ל לא צלחו".

תהמולת בחירות

בלכתכם לקלפיי הסכיתו לנתניהו, פברואר 2009.
אנחנו נעשה מה שקדימה לא עשתה: נחסל את שלטון הטרור של חמאס, אומר הוא. יה רייט. זה לא אומר חלילה שאני נגד הפסקת אש או בעד פלישה קרקעית לעזה. זה אומר רק שאין להקשיב לאף פוליטיקאי. לאף אחד.

לקראת חידוש מסיבי של מתקפת הבלה בלה הפוליטית:
אף אחד מהפוליטיקאים הוא לא עגנון, ואיש מהם לא היה מקבל דוקטור של כבוד מהאקדמיה ללשון עברית, אבל מכולם, דווקא ציפי לבני מדברת עברית מלאת שגיאות באופן קבוע, צורם ומביך יותר מכל חבריה. חוסר היכולת שלה להבדיל בין זכר לנקבה מוציא מהדעת. אין שום סיבה שלא תלמד שצומת זה זכר. והנה דרך לזכור: צומת פקוק. לא מסובך. אני לא יודעת אם יש תקציב לימודי עברית לכנסת ולממשלה (או אם לבני תצטרף בכלל למירוץ עכשיו. ע"פ יובל קרני בידיעות מסתמן שתכריז על קאמבק), אבל אולי כדאי לחלק לפוליטיקאים דפי תקשי"ר עבריתיים כלשהם, או לעשות להם שיעורי לשון, או שיהיה להם "מתקן הבית", שישגר הערות על טעויות חמורות (בשידור).

טובה צימוקי בידיעות: תיק ליברמן ייסגר כנראה כי העדים המרכזיים מסרבים לבוא לארץ להעיד.

בינתיים במעריב

נא לרענן את בוקסית הכותבים הקבועים באתר.

יש עורכים בבית?


(ynet)

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אורן ממליץ

– דיוויד פוסטר וואלאס, ביוגרפיה חדשה.
וכמה קטעים שלו בעברית: אלו הם מים | חשבו על הלובסטר | מסע תענוגות לכאורה
– תוכניות של העורך החדש של הוושינגטון פוסט.
טינה בראון מתראיינת לקראת הסגירה של ניוזוויק.
– מגישי טלוויזיה במיין מתפטרים בשידור.

http://videos.mediaite.com/embed/player/?content=14NR5M0KFZPXJXP9&content_type=content_item&layout=&playlist_cid=&media_type=video&widget_type_cid=svp&read_more=1

לפני פיזור

בשל תהליך הרישום בבלוג נעלמו מחיינו גם עובר אורח (כנכתב) וגם סתםמאחת. מעניין מה הרתיע אותם.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

84 תגובות על במבחן ובמחלוקת

  1. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    2 הערות, אחת בנושא רציני ביותר והשניה בפחות.

    מאמן הכדורגל הישראלי הכי מבוקש היום ע"י עתונאים הוא רן בן שמעון שבכלל עובד בקפריסין. בימים האחרונים היה דיבור על אפשרות של חזרה שלו לישראל לחיפה הירוקה להחליף את המאמן הכושל שפוטר. הוא לא התראיין עד היום.
    היום הוא הצליח להתראיין בו זמנית (באותו זמן) בשתי תחנות רדיו. אחת מהן (נחשו איזו) התהדרה במילים: 'ראיון בלעדי' וזאת כאמור כשבדיוק באותו זמן הוא דיבר גם בתחנה האחרת.
    אין ספק שהראיון עם התחנה בעלת ה'ראיון בלעדי' היתה מוקלטת לאור שעת הפרסום. להרגשתי גם הראיון השני היה מוקלט.
    המאמן הפוסח בין הסיפים (אך טורח לשמור על קשרים טובים עם כל העתונאים – בניגוד לכמה אנשים אחרים בתחום הכדורגל) הקדיש בערך אותו זמן לכל תחנה ואמר בערך (או בדיוק) אותו דבר כמעט לשאלות הכמעט זהות. הוא גם הצליח להפסיק את הראיון בזמן שקצב לכך עם אותו תירוץ ל-2 התחנות, תירוץ שהתקבל בהבנה.

    והנושא הפחות רציני. אפקט המראה שדובר עליו פה ושם.
    הנושא נדון בדרגות גבוהות ביותר וזה נעשה אפילו די ממזמן כשמתנהל רענון בנושא מעת לעת. זה עדיין עומד ושריר ועשוי להגשים לכמה אנשים את החלום הרטוב שלהם. בבחינת מה כבר יש להפסיד.

    אהבתי

  2. נראה לי שחלק מהפרשנים לא קראו את מצמח ההבנות כלשונו.
    לפי דברים ששמעתי ומתפרסמים פה ושם אפשר לנבא את מוטיב הכותרות לסופשבוע: שיקול דעת. ג'ונסון שוב צודק.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      זה הרי לא באמת הרי ממש חשוב מה רשום שם. ממילא למען ארץ ישראל מותר לשקר ולמען פלשתין מותר כידוע גם לרצוח. שני צדדים שלא מאמינים אחד לשני חותמים הסכם שאף אחד מהם לא מאמין בו בתקווה להרוויח זמן עד לסיבוב הבא. זה הכל. כל מי שרואה יותר מזה או פחות מזה לא רואה כלום. החמאס מבחינתו ניצח, כל עוד לא הפסיד בנוק אאוט והוא בהחלט הפסיד בנקודות הרבה נקודות אבל כל זה לא חשוב. ביבי וברק יודעים את זה. במונחים של מופעי רוק כל זה לא היה אלא מופע החימום, הדבר האמיתי עוד לפנינו. בניגוד לחלק גדול מהציבור והחברים כאן, הם מבינים מאיפה הם באו ולאן הם הולכים. את חמאס היה צריך בסך הכל לסלק מהדרך בשביל להגיע בדרך הסלולה בואכה טהראן. הנייה אאוט, אחמדיניג'אד אין. זה חידוש מרענן לראות הנהגה כה מפוקסת ולא מתלהמת שכל כך נמצאת באלמנט שלה. שנים שלא היה פה כזה דבר. את מה שהציבור לא כל כך מבין כיום הוא יבין בעתיד כשטעמה המר של ההחמצה יתחלף בציפייה לקרב המרכזי של השנה. ישראל נגד איראן בקרב המאה על התואר במשקל כבד בשידור ישיר לכל העולם. מאז עלי נגד פרייז'ר לא צפוי קרב שכזה . כל מי שחושב שהוא החמיץ משהו יבוא על שכרו. יש לי הרגשה שזה הולך להיות קרב שאחריו , לא משנה מי ינצח, כולם ירצו לתלות את הכפפות. גבירותי ורבותי ברוכים הבאים לווילה בג'ונגל, הדקו את החגורות, הג'ונגל עומד לחטוף ❗

      אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        אני מציע לחזור רגע ל 2010, נתניהו נותן לפי הדווח(ראה בבלוג) פקודה לתקוף באירן, ראה את סיכול הפעולה. האם זה יקרה שוב אם לא יתרחש שינוי פנימי, אני חושב שכן.

        אני חושב שמי עקב אחריו לאור השנים, יודע שנתניהו הוא אחד האידיאולוגים הכי רציונלים וחדים שהיו בישראל, אולי מהגדולים והמשובחים במערב.
        גם אפשר לזהות פחות או יותר מתי הדברים הם מס שפתיים ומתי זה בא מנהמת ליבו.
        הבעיה אצל נתניהו שהיא דפוס שמלווה אותו היא היכולת להעביר מהכוח אל הפועל, והיא קשורה לאו דווקא ברצון או נכונות, אלא בבעיה של פירוק מוקשים פנימיים שנובעים מעמדות הכח הלא סימטריות מול אליטות בלתי נבחרות: במיוחד בזרועות מערכת המשפט, והתקשורת.
        וזו בעיה שמובילה את הליכוד כמעט מאז ומתמיד,עם כי יש לציין שדווקא בקדנציה הנוכחית ודווקא מהספסלים האחוריים שכמובן מיד הושחרו בצבעים דמוניים ראינו ניצנים רציניים של שינוי.
        אבל אם נחזור לרגע, לעניין הטענה המרכזית, אני בהחלט מאמין שנתניהו היה רוצה לתקוף באירן אני חושב שהוא חייב פלס מוקשים, העניין הוא שמערכתה משפט בעצם מסרסת את הרשות המבצעת. למשל:

        ראה סיכול מינוי מפקד "עופרת יצוקה" לרמטכ"ל וכפיה של רמטכ"ל מהאוליגרכיה המסרסת.
        ועוד קודם לכן, ראה נתניהו וברק הוא הורו על תקיפה באירן- הדרג מקבל הפקודות סיכל את המבצע.

        אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          "נתניהו הוא אחד האידיאולוגים הכי רציונלים וחדים שהיו בישראל, אולי מהגדולים והמשובחים במערב".

          אני צריך לחזור ולקרוא את המשפט הזה שוב כדי להאמין שמישהו באמת כתב דבר כזה.

          אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    אולי למען השבת הבנים (והבנות) לגבולם, תפרסמי הסבר איך להירשם לבלוג עם מייל פיקטיבי חד פעמי.

    אהבתי

  4. captain beefheart הגיב:

    נמצא במילאנו וכבר הספקתי לשתות קפה + גלנפידיך קטן עם אלה שבאתי לפגוש. כמובן שהשיחה היתה על מה שקורה בישראל. גם בניכוי הנטיה הטבעית שלהם (שני איטלקים, בריטית וקנדי) לתמוך בי, נראה לי שבסיבוב הזה זכינו להבנה גדולה יותר מאשר בעבר.

    אהבתי

    • ההבנה מתגלגלת ונשמעת היטב ברחוב הראשי של אירופה. המולטי-קולטורה כבר לא פאן למרות שלצעוד ולהניף שלטים נגד יהודים זה תמיד נחמד.

      אהבתי

      • אדג הגיב:

        מילאנו (ואיטליה) בכלל, רחוקים מלהיות "רחובה הראשי של אירופה". איטליה היתה ותהיה הסמן הימני של אירופה, הרבה אחרי צרפת, גרמניה ואחרות.
        זו המדינה שהציעה שישראל תצטרף לנאט"ו, האיחוד האירופי ועוד.
        ואגב, שר החוץ האיטלקי היום הוא שגריר איטליה בישראל לשעבר.

        (לדבר על אירופה כיחידה אחת כיום, נכון כמו לדבר על ברית המועצות כיחידה אחת).

        אבל מה שנכון נכון: ישראל הצליחה יותר ב-PR.

        אהבתי

    • avi הגיב:

      עזוב אותך מגלנפידיך… נסה את ה-oban אם אתה כבר שם. דיי נפוץ באיטליה וכמעט לא בארץ 😉

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        כשזה מגיע לסינגל מאלט אני נשאר עם ידידי הטוב גלן (למשפחת מורנגי, או פידיך או ליווט).

        וברצינות – גם אובאן שווה מאוד. אולי קצת חסר לו טעם שרוף.

        אהבתי

  5. איתן הגיב:

    רק הערה אחת

    ברור שקשה רצח להחזיק שידור חמש שעות, כשאתה עומד במקום אחד

    לנוכח הטבע האלים של האירועים, הייתי בוחר בניסוח אחר.

    אהבתי

  6. שיפ הגיב:

    נכון, ייפלו חללים אזרחיים, אבל זה יהיה כאין וכאפס מול המחשבה כי 3 מיליון יהודים יהיו תחת מצור רקטי…

    מהיותר מקוממים – מי זה שיחוש שהאחד הוא כאין וכאפס לעומת השני? מישהו היושב במקום בטוח, לא חשוף לסכנת טילים או טילי נגד, חושב לו מחשבות על כל מיני חיבורי מערכות טילים ואזעקות, ודאי באמצע ארוחת צהריים, עם העיתון ככה…

    מי דיסלייק

    אהבתי

  7. אורן הגיב:

    מדובר היה בסתמאחת, וגם אני היתי נוטש בלוג המעוות ברשעות את שמי.
    לאנשים אינלגנטים נמאס מתגובות הבלוג, ומתקשים להאריך חיים בו. אחרים מלאים בפרנויות מוזרות.

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    שוב, בכפוף לדעתם החולקת של ג"כים.

    כיפת ברזל זה הסילברסטיין החדש?
    במחילה מכבודך, אנשי רפאל גודשים את המדיה בדברי איוולת. ציטוט:

    המיירטים המקבילים עולים פי 5 ואפילו פי 10 מהמיירט שלנו.

    כאשר רוכשים מיירט מקביל חלק ניכר ממחירו מהווים עלות הפיתוח, התקורות , המימון והרווח. אנשי רפאל מחשבים רק את עלות הרכיבים שהם דומים בכל המיירטים. ניתן להניח שיירוט לייזר הוא זול יותר אבל יירוט בטכנולוגיה דומה הוא גם בעל עלות דומה. על פי הכלכלה של אנשי רפאל הם יודעים לבנות מתחרה למזדה תוך שימוש בחלקי מזדה שתעלה לצרכן 10,000 שקל.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      בוא נגמור עם אחת ולתמיד חז"ן. מה כן אתה חושב היה צריך לפתח?
      למי היה צריך לתת את הפיתוח?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מה היה צריך לפתח? – שיעורי העשרה לקציני צה"ל הבכירים. למי לתת? – לגנרל הכורסא כמובן.

        אהבתי

        • avi הגיב:

          תשמע מה שאתה עושה פה זו גאונות. תוקף את המערכת ומצד שני לא מציע שום דבר או אומר שום אמירה בעלת ערך . ממש פלא שדבורית או אחרים לא לוקחת ברצינות את הנאמר על ידך בנושא הזה. על זה אומרים מי שאומרים בדרך כלל, הכלבים נובחים והשיירה עוברת. למרות שנקודות רבות שאתה מציג כאן נכונות כשלעצמן, ביחד זה מתחבר לידי כלום ושום דבר.

          אהבתי

          • avi הגיב:

            למי שזה מעניין אותו עודד עמיחי, מדען בכיר לשעבר במערכת הביטחון במאמר

            בהארץ על החסרונות של כיפת ברזל והיתרונות של מערכת הלייזר סקייגארד.

            אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            מפליאה הסימביוזה בין החנונים של רפאל לבין בלוגריות ענוגות. את התואר גנרל כורסה הרווחתי בזכות העצות הרבות שחילקתי כאן באתר למערכת הביטחון. אם תגלוש קצת במרחבי ההיסטוריה של הבלוג תמצא הצעות רבות שמקורן במקלדת שלי.
            דרך אגב, סיפורי הפנטזיה של עמיחי מציגים את אנשי רפאל כמופת של דיוק.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              אבל, אבל, אין בכל רחבי הרשת שום בלוג בנושאים צבאים. למה להטריד אוכלוסיה אזרחית שלווה (וענוגה במיוחד).
              למה שלא תציף את מערכות כלי התקשורת בפקסים עם עצות למערכת הבטחון, כמו כל אזרח ספק סביר.

              אהבתי

  9. מאקו העמיסו תוכן משלהב יצרים: רונאלדו חובב פלסטינים.

    אממה, מתברר שהאיש והג'ל שומר על נייטרליות בדומה לרפאלי ומדובר בעבודת פוטושופ מתוצרת פאליווד.

    בלי קשר למשחק הגרוע שלו בכל הזמנים מאתמול- רק שיעזוב את ריאל ויפה שעה אחת קודם.

    אהבתי

  10. ShulamiD הגיב:

    תיקון טעות:נתניהו וליברמן נפלו לבור שהם חפרו. אני מצטערת אך אני שוכחת להגיהה.

    אהבתי

  11. ShulamiD הגיב:

    אני מקווה שהפסקת האש תצליח ושלא יבחרו את בנט או בן ארי לראשות הממשלה. נתניהו וליברמן נפלו לבור שהפם חברו, במו פיהם.עם זאת, אני מאמינה שאסור להבליג שוב על ירי על ישראל. לא בצפון ולא בדרום. בוודאי שלא על המרכז. אני גם לא מבינה את הביקורת של מופז או של שלי יחימוביץ. איך הם יודעים שהמטרות לא הושגו. לא בחרתי בממשלה זו ואיני סובלת את ראש הממשלה , את שריה ואת חברי הכנסת של האופוזיציה. זה משהו רגשי, אצלי. עם זאת התרשמתי מהדרך שבה נהילו את המבצע. איני מבינה במהלכים צבאיים אך נדמה לי שמבחינה מדינית הם פעלו נכון. במקרה זה, הם זוכים בבונו סכפול ומכופל מפני שציפו מהם להשתוללות. אני תוהה האם כל זה הוא הכנה לפעילות באירן.

    אהבתי

  12. avi הגיב:

    ז'ורזט את סופרת? אפשר לקבל עידכון על המצב בטבלה?

    אהבתי

  13. avi הגיב:

    תיקון טעות. ניוזוויק לא נסגר , רק המהדורה המודפסת.

    אהבתי

  14. avi הגיב:

    לגבי הבוקסית במעריב נדמה לי ששכחת את בילי מוסקונה- לרמן.

    אהבתי

  15. ז'ורז' סאנד הגיב:

    מדור חדש- סטטיסטיקה.
    כמות התגובות היומיות פר מגיב (החל מ4 תג' ומעלה). המדור יתעדכן פעמיים ביום.
    ראש המדור- 9 (!) תגובות
    אבי – 4 תג'.

    אהבתי

  16. לירון הגיב:

    גם אני לא ראיתי אמנון לוי. הוא די מגעיל אותי ובטח הפרומואים.

    העובדה שהורו על הפלישה וביטלו פעמיים, מוכיחה לי שהסיפור שלא מסופר פה הוא אובמה שעצר אותנו בכח.

    אני מקווה לפחות שיהיו פה דיבידנדים מול אירן (אולי גם ההתחזקות המצרית). אנחנו עושים שיהיה צמוד, מפסידים גם לסונים וגם לשיעים (לחיזבאללה אני לא באמת חושב שהפסדנו, אבל זו הדעה השלטת).

    אהבתי

  17. ראש המדור הגיב:

    תיקון.
    עכשיו ראיתי את הגרף המדויק בפייסבוקו של נפתלי בנט.

    בתחילת המבצע היו לו פחות מ 10K נכון לרגע כבר צמח ל 33K

    נסיקה של פי 3.3 במניה הבנטית וממשיך לעלות.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      כן, כל המגיבים בתשלום של ביבי התחילו לתמוך בבנט. העובדה שנשוי לחילונית גורמת לשילוב של קנאה והערצה בקרב תומכיו.

      אהבתי

  18. ראש המדור הגיב:

    צ.ל "העובדה שבנט חובש הכיפה, נשוי לחילונית"

    אהבתי

  19. ראש המדור הגיב:

    עמוד הפייסבוק של נתניהו. אלפי לייקים ולא מעט תגובות זעם.

    מאידך, אין ואקום. עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט מתפוצץ ותוך שבוע, עד כמה שראיתי מספר הלייקיים שלו הוכפל מ 16,000 ל 33 אלף המניה שלו ממשיכה לנסוק, נכון לעתה.

    אגב, בפן הפרסונלי העובדה שבנט חובש כיפה הנשוי לחילונית, רק משחקת לטובתו במישור הארצי.

    אהבתי

  20. davidf הגיב:

    מילא הטעויות של לבני, יעירו לה והיא תתקן. אבל ברק חוזר שוב ושוב על אותה טעות למרות שקיבל על כך הערות והבטיח לתקן (אם אני לא טועה אצל רזי). גם אתמול הוא דיבר על רושי החמאס במקום ראשי החמאס.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      אל תאמין להבטחות של פוליטיקאים. אתה לא יודע את זה?

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      תתפלא, אבל זו הגיה נכונה. פעם (זקני משפחתי עוד מדברים כך) הקפידו על כך ועם השנים תנועת החולם נעלמה והפכה לפתח. מינסתם האקדמיה גם נתנה לזה הכשר, אבל זו ממש לא טעות. מקסימום ארכאיות.

      אהבתי

  21. צפוני הגיב:

    מה שלא הבנתי זה איך זה עובד בדיוק: הוא לא נחשב משת"פ שעובד עם עיתון ציוני?

    סמי עג'רמי מכיר, כנראה, את הוראות המקצוע בעזה: אתה תדווח מה שאתה רוצה, עיתונות חופשית ואמיצה, אבל אם משהו לא ימצא חן בעינינו – יש לנו דרכי פיקוח משלנו.

    אהבתי

  22. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    אולי זה לא נעים, ואולי אפילו יש בזה גזענות מסויימת, אבל המגישה, סינדי מייקלס, שהתפטרה מהגשת החדשות לפי הסרטון, נושאת עליה חתיכת גונזו-שנוז מפחיד. מהצד היא נראית ממש כמו מכשפה.

    אהבתי

    • davidf הגיב:

      למה, יונית לוי יותר טוב?
      אגב, שמתם לב שיונית לוי זה שם של פרחה משיכון המזרח?
      ועדיין לא קיבלתי תשובה בעניין 'רחלי' רוטנר. זה לא שם של בחורה חרדית, כמו למשל 'שיפי'?

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      התוףרת, שהוא גבר כידוע, החלה בחפצון, ובאופן הולם הגיע גם "הפרחה משיכון המזרח" שכנראה בעולמו של מישהו לא עוברת את דילול הגוזלים.
      ולווט צריכה לבנות ארגז חול וירטואלי, מהסוג המזוהם בחיידקים, לאפשר למגיבים רכי שכל להתפרק קצת כילדי גן.

      אהבתי

  23. איפו הנימוסים שלך גברת? וואחד דוקטור, מדען ראשי במשרד החינוך העברי מאמץ את עקרונות המראה שהובאה לכאן כמנחה חדשותית של אחד המגיבים הקבועים שלך ואת לא מסוגלת לתת קרדיט מפאת דעת הגבעוליים. סולח לך, גם אני חושש מתגובתם הרעה של אלה. אפס סובלנות לאחרים ופנקסנות מדוקדקת לגבי שמאלניותו של כל חשוד.

    ולעצם העניין- אימוץ מערכת המראה עם המסר נראה לי אפקטיבי יותר לזירה התקשורתית והמשפטית מאשר לאמץ את העיקרון של ירי אוטומטי חסר מסר.

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      ואני בעד לחבר את מתג הכיבוי של תחנת הכוח למערכת אזעקת הצבע האדום (זמן העלאה מחדש של הספקת החשמל – כחצי שעה עד שעתיים)

      אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        במהלך ה"מבצע" וגם הרבה לפני עלתה דרישה, שישראל תפסיק לספק את תשתיות הרווחה של הרוצים בהשמדתה.
        הבטיחו לנו התנתקות כבר ב 2005, לא?

        גם ע"פ חוקים בינלאומיים, מותר למדינה בתנאי שהיא נותנת התרעה בת מספר חודשים , להודיע שהיא מפסיקה בתאריך X את תצרוכת החשמל, המים והגז.

        החמאס מקבלים טילים דרך מצריים, שיקבלו את כל השאר.

        אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        עלו כל מיני הצעות במהלך המבצע.
        כמו : למה לנתק את החשמל והמים, כשאפשר לחבר לחמאס את המים לחשמל.

        אהבתי

    • אורן הגיב:

      מאחר ואביטל גם חולק עם היונה נטיות אנטי מדעיות ורטרוגרדות כללית. כאלו שקצרו את כהונת המדען הראשי. ראוי היונה למינוי כבוד בחוג הפרופסרים לחוסן מדיני כלכלי.
      באשר לכל פטנטי הטוקבקיסטים, ניג'וס נלווה לכל תקופת התחממות, יש לקבור אותם עטופים בעור חזיר.

      אהבתי

  24. avi הגיב:

    מישהי כאן מפגיזה בדיסלייקים על הבוקר 😉 אפילו לא ירוק אחד לרפואה… אין צדיקים בסדום…

    אהבתי

  25. לרוב שותק הגיב:

    המפתחים של מוצר, כמו גם מנכ"ל החברה שהבאת בפוסט קודם, אינם מקור מהימן לגבי איכות המוצר. אין הנחתום וכו'.

    אהבתי

    • שואב המים הגיב:

      שלום חברים. אני חדש פה בכתיבה. קורא אתכם כבר הרבה זמן ומת עליכם!

      שיבוש נפוץ הוא ״אין הנחתום מעיד עיסתו״. והרי עינינו רואות בכל יום ובכל תחום נחתום מעיד על עיסתו.

      המקור הוא ״אוי לו לנחתום העיד על עיסתו שהיא רעה״ שזה כבר מצב שאתה בהחלט יכול לסמוך על הנחתום…

      אהבתי

  26. captain beefheart הגיב:

    אני תומך בכל מכניזם של תגובה אוטומטית וחזקה על ירי מעבר לגבול בינ"ל. גם של יון סילבר (כאן) וגם של גבי אביטל. מצד אחד אני תומך בהקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל שבירתה מזרח ירושלים, מצד שני יש בי אפס טולרנטיות כלפי ירי עלי מעבר לגבול. מקווה שהכיוון הזה יתפוס תאוצה.

    (ומצד שלישי – ממהר לשד"ת. סופ"ש נעים ורגוע לכל)

    אהבתי

    • גם אני תומך במדינה פלסטינית לצידנו שתקלוט את כל הפלסטינים מיהודה ושומרון ואזרחי ישראל ותושבי עזה ואזרחים סוג ב' מארצות ערב ובירתה רבת עמון. את אל אקצה נשאיר פתוח לפולחן לכל אזרחי המדינות שביחסי שלום עם מדינת ישראל. הבחירה בידיהם.

      'העם הירדני' הוא מיתוס מופרך בדיוק כמו 'העם הפלסטיני'. לא צריכים לעשות דבר, הממלכה כבר בדרך למטה. מי שמפגיז את ירושלים לא ראוי לקבל אותה כעיר בירה- צטערת.

      אהבתי

  27. האזרח רם הגיב:

    "אין להקשיב לאף פוליטיקאי. לאף אחד" – להצטרף למקהלת הדה-לגיטימציה של המערכת הפוליטית לא ממש יקדם אותנו למדינה טובה יותר וגם לקוי כמו כל הכללה. יש פוליטיקאיםיות ויש פוליטיקאיםיות, כן גם כאלה שהםן אמיניםות.

    אהבתי

  28. חייל זקן הגיב:

    יוסי ורטר די משבח את נתניהו, בין היתר על שלא הוציא מפיו את המילה ניצחון.

    זה כל הסיפור

    אהבתי

כתיבת תגובה