צעד חסר משמעות?

כ"ט בנובמבר באו"ם

נתניהו מסר לאבו-מאזן שאם יחזור בו מהפנייה לאו"ם יחדש את המו"מ אחרי הבחירות. אבו-מאזן סירב.
בן-דרור ימיני: הפלסטינים הלכו לאו"ם כדי לעקוף תהליך מדיני.

דיפלומט בכיר באו"ם:

המורדים בקונגו השתלטו בימים האחרונים על כפרים שלמים, בסוריה יש מלחמת אזרחים, עשרות הרוגים רק היום, ובכל זאת את תשומת הלב התקשורתית והציבורית בעולם מעסיקה דווקא ההצבעה על ההכרזה הפלסטינית (צח יוקד, מעריב)

קראו את שלומי אלדר, פורש ערוץ 10, בבקשה.

בחברה הישראלית ספוגת הקסאמים והגראדים והפאג'רים ומה לא, אף ראש ממשלה שפוי לא יעז לפנות התנחלויות, לחפש הסדר על חלוקת ירושלים או לדון בסוגיית הפליטים. אבו מאזן יכול לצעוק עד מחר שאין לו שאיפות לחזור לצפת או לקוו 48'. החברה הישראלית לא מאמינה במשא ומתן, לא רוצה בו ואין לה קורטוב של אמון בערבים בכלל ובפלסטינים בפרט. יחסי היהודים-ערבים מעולם לא היו בשפל עמוק כל כך.
שלשום נפגשתי עם בני נוער באחת הערים "המבוססות" במרכז הארץ, ולכולם היה רק דבר אחד לומר: צריך להיכנס בערבים, לא משנה אם הם בעזה או בגדה. גם ערביי ישראל זכו לקיתונות של דברי נאצה. באווירה הציבורית הזאת, אפילו אם נתניהו או ליברמן יקומו בוקר אחד עם הארה ומלאי התפעלות מכוונותיו או יכולותיו של "האפרוח במוקטעה", לא יהיה להם מנדט מן הציבור הישראלי. הציבור לא רוצה בעת הזאת שלום, ובוודאי לא לשלם את מחיר השלום.

ח"כ אחמד טיבי ישתתף בישיבת העצרת הכללית של האו"ם, וכבר זוכה בברכות לרוב מעמיתיו פה.

מכל הכותרות הראשיות הבוקר, הכותרת שמסבירה בבהירות מה הסיפור היא של הארץ: "האו"ם צפוי להכיר בפלסטין כמדינה משקיפה". היא לא קובעת דעה, לא נוקטת צד, לא מסתתרת מאחורי ססמאות כמו "מדינה וירטואלית" של ישראל היום, אלא מביאה עובדה. זה לא ממש פשוט, ואם תעברו על כל הכותרות הראשיות, היום או בכלל, תיווכחו בעצמם.
"גורם מדיני בכיר" לישר"ה (הכות' בכפ' 2-3: "לא נעים לא נורא"):

"מדובר בהחלטה חסרת כל משמעות", מכיוון שרק מועצת הביטחון יכולה לאשר הקמה של מדינה אמיתית. "אחרי שנכשלו להתקבל כחברה באו"ם, הם פונים לעצרת הכללית כדי לקבל הצהרה סמלית בלבד… זוהי הפעם שלישית שהם מקבלים הכרה סמלית מהאו"ם", אמר. עוד הדגיש הגורם כי מדובר בהפרת ההסכמים הבינ"ל שהפלשתינים חתומים עליהם ושל הסכם אוסלו.

ואילו "בכיר במשרד החוץ" להארץ:

המצב חמור ביותר. אנחנו הולכים לחטוף מכה ולהישאר כמעט לבד.

תרגום הארץ למצב:

בידיעות צולפים בלי רחמים: "האו"ם: 'כן' לפלסטינים"… | "גורמים מדיניים: כישלון צורב":

ההישג ההיסטורי של הפלסטינים הוא הוכחה נוספת לכך שהיעדר היוזמה המדינית של נתניהו יסתום את הגולל על הסיכוי להסדר מוסכם עם אבו-מאזן (שמעון שיפר).

בלשכת נתניהו כובשים אח"מים את עיניהם ברצפה. עשרות מדינות צפויות לתמוך בבקשה הפלסטינית למעמד החדש באו"ם. ולנו, מה יישאר לנו, הישראלים? אנחנו נתנחם במיקרונזיה… עד עכשיו זלזלנו באו"ם שמום… אבל אם 180 מדינות יודיעו על הכרה במדינה פלסטינית משקיפה… אנחנו… עמוק באדמה… (איתן הבר).

מצד אחד הפריימריז של העבודה. מצד שני, ההצבעה באו"ם. לאן נסתכל?

נוחי דנקנר

אג"ח אי.די.בי צללו בעד 18% (כלכליסט).
חשד: דנקנר חילץ גם מקורבים.
הסוחר החשוד בהרצת מניות עבור דנקנר מכר גם את תיק האג"ח של בנק הפועלים (המארקר).
הצלע השלישית בפרשה: איתי שטרום (גלובס).
משפטנים טוענים שלא יהיה קל להוכיח שלדנקנר הייתה כוונה פלילית במעשיו. לדבריהם מדובר בעניינים שבלב.
אני בשוק. אם גם פה הלב משחק תפקיד מרכזי, אז איפה בדיוק יש מקום להיגיון, לשכל ישר, לחוק יבש?

מתקלקלים

מיכאל גולן לחגי גולן: אם מחר אתה מוצא את הגופה שלי תדע שלא התאבדתי.

על השחיטה


(המבשר). בצדק. הפתרון: צמחונות.

תיקונים במיילבק, 14:45, חגי הכהן:

הרב של הקהילה היהודית בוורשה אינו הרב סטמבלר, שהוא רב מטעם חב"ד. הרב שמייצג את הקהילה הוא הרב הראשי של פולין, הרב מיכאל שודריך. מי עוד יכול לדבר בשם יהודי פולין? נשיא הקהילות היהודיות פיוטר קדלצ'יק למשל. או העיתונאי הפולני והפעיל היהודי קונסטנטי גברט.
המצב החוקי בפולין אינו כפי שמתואר בכתבה. בראשון בינואר 2013 תתוקף תקנה של האיחוד האירופי שתסדיר את נושא השחיטה הכשרה והמוסלמית בכל ארצות האיחוד האירופי, כולל פולין. כדי שהשחיטה הכשרה לא תהיה חוקית בפולין, תצטרך המדינה לפנות בבקשה מיוחדת אל האיחוד האירופי ולבקש שהתקנה לא תהיה תקפה בתחומה. לאור זה שבכינוס רבני אירופה בוורשה בנובמבר 2011, נשיא פולין המכהן ברוניסלב קומורובסקי אמר שאיסור בחוק על שחיטה כשרה מצביע על משבר של סובלנות, קשה לי להאמין שזה יקרה. המשמעות היא ששחיטה כשרה לא תהיה חוקית בפולין באופן פורמלי למשך יום אחד, מ-31 בדצמבר עד 1 בינואר 2013. אלא אם כן פולין תחליט לפנות לאיחוד האירופי ולבקש פטור מההנחיה שמסדירה את הנושא.
בהמבשר גם לא ראיינו אף אחד שמייצג את עמדת פעילי זכויות בעלי החיים. מי שיאזין לכתבה שלי יוכל לשמוע את פרופ' אנדז'יי אלזנובסקי מהאקדמיה הלאומית למדעים של פולין מסביר למה לדעתו שחיטה כשרה היא אכזרית וגם את הרב יהושוע אליס מקטוביץ', שוחט מוסמך, שמסביר את ההפך.
זאת ועוד בכתבה שלי.
חגי הכהן, קול פולין, ורשה
ובפייסבוק, המעיר.

תהמולת בחירות

אולמרט וכחלון ניהלו מגעים.

[poll id="64"]

20 המועמדים הפופולריים בפייסבוק.

רועי צ'יקי ארד היה באירוע תהמולתי בתיכון בליך החביב על המתמודדים מדורי דורות.
יו"ר מועצת התלמידים התעצבן עליו והגיב:

לידיעת היו"ר: ארד הוא עיתונאי (כותב ועורך) בעל ותק וניסיון של כ-20 שנה.
היו"ר לא מודע לז'אנר ה"היה שם" ולא מבדיל בין "כתבת צבע" לדיווח חדשותי (נכון שהתחומים מתערבבים לא פעם, בטח ובטח בימים אלו, ובכ"ז). הוא גם לא יודע מהי נקודת מבט של מספר. הוא גם לא מבין מה זה "הכפשת שמו". היכן ההכפשה?
מומלץ לתיכון בליך להעניק מעט שיעורים בתקשורת לתלמידיו.

כולם בורחים מהאות ז'
.

פרומו לפרק 8 של השיטה/ אלדד יניב: גבירתי ראש הממשלה

 לכל הפרקים.

אולמרט מפנה כתף קרה ללבני.

איפה מיקי רוזנטל?

מדינת כל גזעניה

בלאטמה מנתחים דעה אלמונית ב-ynet, הטוענת לגזענות ח"כי הליכוד, אך הופכים את היוצרות.

קצה האצבעות

ידיעות מדווח מה צפוי מחר: "הגיע הזמן שתכירו באמת את רוני דניאל".
אבל הכרנו אותו לפני שבוע בדיוק. 83 אלף איש הכירו.
הכתבה השנייה היא על יעל ראם-מצפון. שוב, השאלה היא אם יש עוד מה לחדש.
והשלישית: 5 מפקדי סוללות כיפת ברזל מתראיינים. ובזה, נראה לי, גמרו לסחוט את הלימון מכל וכל, לא? כלומר עד התחקיר של גנרל הכורסה, שיסביר כל מה שלא בסדר בהחלטות בעניין מאלף ועד תו.

הכתבה שתטלטל את אושיות הטקבוק בבלוג: הורים מעודדים את ילדיהם לרדת מהארץ.
"עוף גוזל"? אוף.

לחם עבודה


נכון לעכשיו, זהו הגיליון האחרון של קוסמופוליטן ישראל, שייצא בדצמבר.
אבל אין מה לדאוג, אלי עזור, הבעלים, מקים הרי מגזין סופשבוע חדש (עם בן כספית ועוד).

הודעה לעיתונות: טלי בן-עובדיה (מימין) מונתה לסמנכ"ל תוכן ולעורכת ראשית של וואלה! במקום גדי להב (משמאל) שפורש מסיבות אישיות, כך דווח, לאחר שנתיים בתפקיד. מאחר שתיכנס לתפקיד בדצמבר, אני מסיקה שיש להם חודש חפיפה.

הודעה לעיתונות: עובדי החדשות המקומיות החליטו לצאת למאבק נגד הממשלה, לדרוש ממנה להעביר כל התקציב לחדשות המקומיות באופן מיידי ולא לאפשר פיטורים של אף אחד מ-180 העובדים. ביום ראשון צפויים לקבל כל העובדים מכתבי פיטורים שייכנסו לתוקף ב-1/1/13, בשל אי אישור החוק שיאפשר את המשך השידורים.

הודעה לעיתונות: נחתם הסכם לשיתוף פעולה הכולל מכירת מנויים ומיזם אינטרנט משותף, בין מגזין טבע הדברים וילדי טבע הדברים לבין מוטו תקשורת. במסגרת ההסכם יעבור אתר האינטרנט של טבע הדברים לפורטל המגזינים שמוקם בקבוצת מוטו תקשורת, ויעלה לאוויר בחודש הבא.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

בנו של אורי קציר נפצע בתאונה (ידיעה בידיעות). משטרת ישראל סגרה את התיק. בעקבות סטטוס שכתב קציר נפתח התיק מחדש.
הסטטוס:

לפני קרוב לחמישה חודשים דרס אופנוען שנסע במהירות מטורפת את עופריקו שלנו… הילד, בצוותא עם חבר, חצה את הכביש במעבר חצייה ובאור ירוק. עופריקו הוטח לאוויר מעוצמת המכה, נחת עשרה מטרים ממקום הפגיעה ונפגע בראשו מהכביש… לו היה נפגע מילימטרים ספורים מהמקום בו פגש ראשו את האספלט, לא היינו צריכים להביא אותו לחדר המיון אלא לחדר המתים…
הפגיעה לא הייתה קלה והצריכה אשפוז וניתוח מיידי בראש… לאחר ששוחרר עופריקו מבית החולים, התבקשנו לסור פעם אחת למשטרת התנועה ברחובות, ושם גבו ממנו עדות על מה שהתרחש. מאז לא שמענו מהמשטרה… לפני מספר ימים הגיעה הבשורה…: תיק החקירה נגד האופנוען הדוהר שכמעט הרג לנו את הילד, נסגר…
…משטרת ישראל… אינה מוכנה להגן על זכותו של ילד בן 12 לחצות את הכביש בבטחה… אם עופריקו היה נפצע באופן קטלני, הרי היו מעמידים לדין את הנהג הזה לאלתר… זה מה שצריך לקרות כדי שהמשטרה תחקור נהג משתולל…?

סיאטל: אסף אורון וריצ'רד סילברסטיין על עמוד ענן.

שאול חנוכה בפינת הבלוגרים של הטלווייזיה החברתית. על תחלואי התקשורת.

http://tv.social.org.il/videos/stvembed.php?stvid=16524&w=400&h=300

ויוסי גורביץ מהחברים של ג'ורג'. על מערך ההסברה בעמוד ענן.

בגלל אמנון יצחק, הזמר עדי רן מחבב את זהבה גלאון (שאריות ברשת).

לא רק רועים לבנונים אוהבים את הכבשים שלהם.

לואי CK שונא את טוויטר, ועוד. קטע בן שנה.

לפני פיזור

– שבוע לא משו.
– אפרופו התינוקת השטאג עליה דיווח אורן, הוזכרה לייק אדלר שנולדה לפני שנה וחצי. מעניין אם יהיו חברות. לפחות בפייסבוק או בטוויטר. נראה לי שאפשר כבר להתכונן לחגיגות השנתיים שלה במאי הקרוב.
– לדמי מור יש חבר חדש, ויטו שנאבל, הבן של ג'וליאן שנאבל, והוא לא חתיך בשיט.
– אבל לא בגלל זה השבוע לא משהו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

96 תגובות על צעד חסר משמעות?

  1. ז'ורז' סאנד הגיב:

    מרב מיכאלי ועומר בר-לב בעשירייה הפותחת

    מרב ועמר.

    אהבתי

  2. היונה פורשת כנפיים: הפניה לאו"ם היא טיפשות פלסטינית צפויה. אבו מאזן העביר אל האסלאמיסטים שעליהם הוא בונה את המסר 'לא בגדתי' ומהמר על הנתיב האנטישמי והחלשות המעורבות האמריקאית באזור. הוא יודע שהעמים הערביים לא ינקפו אצבע. מחיאות הכפיים לא מדגדגות לבשאר את השפם.
    הנאום ההיסטורי הערבי שהיה צריך להשמע לפני 65 שנה התחלף בהאשמות שקריות. הטמבל קבר את רעיון המדינה הפלסטינית, כנראה לעולמים. לא אתפלא אם ביילין וחבורתו ניסחו את או לפחות ייעצו לו. ישראל תדבר בסופו של דבר עם מושלי הקנטונים. וגם אם האו"ם המטורלל ימשיך לעצום עיניים ולפזול לאדמת היהודים זה בסדר, אין לנו מקום אחר ללכת אליו. את זה כולם מבינים.

    אהבתי

  3. ראש המדור הגיב:

    *נציג הרשות הפלסטינית של אבו מאזן.

    אהבתי

  4. ראש המדור הגיב:

    הימין איננו מבין את הפטנט שהמוצא מזמן, לא ללמוד ערבית.
    אתמול יום רביעי, נציג הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אומר באיסלמית ובערבית קולחת וברורה, את מה שלא נאמר באנגלית לאירופאים, האמריקאים וגם לתקשורת הישראלית:

    יפו, באר שבע, חיפה

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      למי שלא מורגל בקישוריו של הרמ"ד. מדוובר בדברי הנציג באיראן בכנס תמיכה בשלטון החמאס בעזה. חלש בעובדות, תמיד. בנוסף בקישור יש סרטון שמתחיל אוטמטית.

      אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        ופייגלין רוצה להחזיק צמחים בחיים..:

        תקציר הקישור:
        "שגריר הרשות הפלסטינית – סלאח זוואוי, אמר היום (רביעי) כי על אף ההכרה הצפויה במעמד הרשות כמדינה – המטרה הסופית של הרשות נותרה לכבוש מחדש "את כל פלסטין".

        "אבו מאזן מבקש מהעצרת הכללית של האו"ם לקבל מעמד של מדינה משקיפה", אמר זוואוי, "אנחנו טוענים שכל צעד לטובתו של העם הפלסטיני הוא מקובל עלינו, אולם המטרה הסופית שלנו היא החזרתה של כל פלסטין לידינו.

        כמו כן, הודה שגריר הרשות הפלסטינית לאירן על הסיוע הצבאי לרצועת עזה, ובפרט על הטילים אשר שימשו לתקיפת ערים בישראל. "אנחנו מעריכים את התפקיד החשוב של אירן בעזרה לפלסטין", אמר זוואוי, "פלסטין חיה בזכות העזרה של מדינות ערב והאיסלם, אך אנו אומרים כי אם אירן נתנה לנו טיל אחד – אתם, במדינות ערב, צריכים לתת לנו עשרה טילים". לדבריו, "אירן לא הודיעה ברבים כי היא סייעה לפלסטין, וכי אנחנו ניצחנו בזכות אמצעי הלחימה האירנים, אך פרסום הדברים הללו לא בא כדי להוריד מערך העזרה של מדינות ערב אחרות. אני מקווה שמדינות ערב והאיסלם יפתרו שתי בעיות עיקריות: הסיוע לפלסטין והסיוע לפתרון הבעיות בעולם הערבי והמוסלמי".

        אהבתי

        • bazinga הגיב:

          אני ממליץ לך לקרוא את המדור של מדרכי קידר.
          הוא מדבר לא מעט על הפילוג בין הרשות לבין עזה. קיימות שתי ישויות פלסטיניות כאשר אחת מהן עצמאית כמעט לגמרי והיא חרטה על דגלה להשמיד את ישראל ואת הרש"פ…

          אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    מיקרוסופט מאפשרת לכם לעבור באופן פשוט יחסית ממכשיר אנדרואיד למערכת Windows 8 Phone.

    לפי התמונה המצורפת לידיעה, אין ספק ש-HTC ומיקרוסופט עשו הכל כדי להקל על משתמשי אנדרואיד.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      שועלן, אתה מודע לכך שרוב קוראי הבלוג לא מבינים אותך מבלי הסיוע של
      התגובות לידיעה.*

      * התגובה נשלחה מהסלולרי שלי (בסמס שוולווט הואילה לתקתק כתגובה, אתם מוזמנים לנסות את השיטה).

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זה לא אשמתי שהם החליפו את התמונה בינתיים.
        לפחות תגיד תודה שנתתי לינק ישיר גם לתמונה השגויה.
        אגב, כשכתבתי את זה פה עוד לא הופיעו התגובות שם (למרות שהן נכתבו לפני כן לכאורה).

        אהבתי

  6. מיצבשת הגיב:

    לגבי הסקריר – רוב הקוראים כמובן בעד נפתלי בנט (האחר) השאר סתם סמולנים 😆

    אהבתי

  7. לא רק מהגדה גם בטמקא קולות שמחה וצהלולים לנוכח הטיוטא לחוקה שפרסם מורסי. חגיגה דמוקרטית של ממש. בכותרת משנה אפשר ללמוד ש"הנשים שותפות בכול". איך האמירה החד משמעית:

    "האיסלאם היא דת המדינה, השפה הערבית היא השפה הרשמית ועקרונות ההלכה האיסלאמית הם המקור הראשי לחקיקה".

    מסתדרת עם ביקיני קריירה וחופש תנועה, אלוהים יודעת. כנראה שהצרידות משפיעה. ועכשיו, כולם ביחד:
    כי האביב שוב צועד בעקבותייך…

    אהבתי

  8. avi הגיב:

    סיכוי גדול שימיו של מעריב ספורים. מוזר שאין לכך פרסום יותר גדול אבל לפי השופטת אלשיך שאמרה היום "…אני מודיעה כבר עכשיו כי אם הצדדים לא יתקדמו בצעדי ענק הרי שסיכוי גדול כי ב-31.12.12 לא אאריך את צו הקפאת ההליכים, על כל המשתמע מכך". גם היא עושה רושם מתחילה למאוס בבעיות הלא נגמרות של העיתון.

    אהבתי

  9. צפוני הגיב:

    למי שפספס – מתחזה היתל ברדיו קול חי החרדי, והתלהם לכל הכיוונים בשידור חי תוך שהוא מעמיד פנים שהוא ראש עיריית שדרות.

    אהבתי

  10. avi הגיב:

    האם נתן זהבי עוזב את מעריב?
    לפי שער זמן ת"א של מחר מדובר בטור האחרון שלו.

    אהבתי

  11. davidf הגיב:

    נועם שליט התעלם והתחמק במשך שנה מפעילה במטה למען השבת גלעד שליט שניסתה לגבות ממנו חוב של המטה לחברת הסעות (סה"כ 1,000 ש"ח), עד שהיא התפרצה עליו ועשתה לו בושות באירוע פוליטי שלו בקיבוץ יגור.
    1. לפי הטוקבקיסטים שם, נראה שהם רק חיכו לאירוע כזה לבטא את סלידתם מנועם שליט נוכח התנהלותו לאחר חזרת בנו.
    2. אנרג'י מפרסם כתבה בת 900 מילה באנרג'י, שמובא בה את כל הסיפור לפרטיו, ואח"כ עוד כותב ש"הסיפור המלא יפורסם מחר (ו') בזמן חיפה" ???

    אהבתי

  12. velvet הגיב:

    חגי הכהן, ראש דסק ולווט בוורשה מתקן את כתבת השחיטה.

    אהבתי

  13. avi הגיב:

    ושוב התקשורת אשמה… הפעם מדובר בדנקנר, נוחי דנקנר שמציע לנו לא להתרשם ממה שמדווח

    בתקשורת

    וכי למידע רב המתפרסם עליו אין קשר למציאות. ובכן למה יש קשר? את זה דנקנר פטר את עצמו מלענות והסתפק בהצהרה ששחרר שנוסחה קרוב לוודאי על ידי מיטב העיתונאים שכסף יכול לקנות. בהחלט הייתי מאחל לאיש שיתברר שהכול שטויות אלא שהפניית העצבה המאשימה לתקשורת שבסך הכול דיווחה על המתרחש ועל מעשי רשות ניירות הערך היא בסך הכול חוכמה קטנה ביותר ומפלטו של הנבל בדרך כלל. דנקנר יודע שעם הרשות לניירות ערך מאוד לא כדאי להתעסק וחבל שלא הבין את זה קודם. כוונה פלילית או לא כוונה פלילית כל מי שעיניו בראשו יודע שדנקנר הלך צעד אחד רחוק מידי, ומי יודע אולי גם ימצאו את השופט שיאמין שהאיש התמים הזה כל כך תמים שהוא לא הבין מה הוא עושה.

    אהבתי

  14. ז'ורז' סאנד הגיב:

    בעדנו או נגדנו- תלוי את מי שואלים.

    אהבתי

  15. ז'ורז' סאנד הגיב:

    לא יודעת לגבי כושר ניבוי תוצאות הבחירות של התלמידים, אני יכולה לנבא בודאות את עתידו של היו"ר.

    אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    עוד הוכחה שאולמרט שבר הרחק שמאלה לאזור מרצ פינת חד"ש.
    שבירה שמאלה זה הכיפה החדשה של העבריינים.

    אהבתי

  17. nurit הגיב:

    מדוע שאשכנע את ילדי לחזור ארצה? שיחיו בארץ בה חלק גדול מאישי הציבור מושחתים שבכספי ציבור מממנים פרקליטי צמרת כדי שיוכלו לעשות ככל העולה על רוחם. לו יכלתי גם אני הייתי מהגרת מכאן. למה יש לי לצפות? למה יש לילדי לצפות? לשלום? לתקווה? לאפשרות לחיות בכבוד ממשכורת? למערכת חינוך שתקדם את כולם גם את ילדי הפריפריה. למערכת בריאות שלא מחכים בה 100 ימים ויותר לניתוח או תור למומחה זאת אם אין לך הכסף לקנות שרותים (דה מרקר מהיום מפרט את שכר הבכירים בשר"פ). לחרדים שמדירים נשים והם רק יתחזקו, לימין הקיצוני שמתנחל על אדמה לא לו ומתייחס לערבים כאלו הם תתי אדם. מדוע לא לתת לפליסטינאים מדינה? מה אנחנו צריכים לשלוט במיליוני אנשים? איפה ההומניות, איפה הליברליזם הכבוד לזולת לאן כל זה נעלם.

    האתוס הציוני פשט את הרגל. כולם דורכים ברגל גסה על החלום שהעלה את הורינו והורי הורינו ארצה. אני גם לא אצביע לכנסת השנה, זו תהיה פעם שניה בחיי (הארוכים למדי) שלא אצביע כי אני לא מרגישה שמישהו מתחשב בי כאזרחית המדינה, בשום מובן. אני שמחה שהם שם וישארו שם. אולי, אם פעם דברים ישתנו פה, אפשר יהיה לחשוב על חזרה, אבל בטח לא עכשיו.

    ודבר אחרון, הממשלה והכנסת שיבחרו בינואר 2013 יחוקקו כנראה חוק שאנשים בעלי השקפת עולם כמוני יצורפו לרשימה שחורה ומה זה אומר, אני לא צריכה להסביר.

    אהבתי

    • המצב כאן לא מזהיר אבל התקשורת מעלימה את הטוב והמוצלח מהשיח הציבורי ותורמת להנחה המוטעית שמעבר לים קל יותר או מוסרי יותר. לא הכל שחור ויש כאן עדיין דברים נפלאים שאין בשום מקום אחר.
      את האגדה של סתימת הפיות ממליץ להכיר לעומק- ישראל סובלנית וסופר-ליברלית.

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      רשימה שחורה? יעמידו אותך אל מול כיתת יורים. ואז יתלו. ויסקלו ויערפו וישרפו. ויזרו את האפר בים.

      למה לעצור ברשימה שחורה? אם כבר פנטזיות פאשיסטיות, לכי עד הסוף.

      אהבתי

    • bazinga הגיב:

      אתה מבינה שאם את לא מצביעה הקול של מישהו שחושב הפוך ממשך מקבל משקל גדול יותר?

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      לא אצביע כי אני לא מרגישה שמישהו מתחשב בי כאזרחית המדינה, בשום מובן

      הגיוני.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הכתבה שתטלטל את אושיות הטקבוק בבלוג: הורים מעודדים את ילדיהם לרדת מהארץ.

      כולנו זוכרים את החיים היפים בארץ תחת שילטון מפא"י. רק ימנים הזויים המציאו את הסיפור המגוחך על כיבוי האור בלוד. אכן, טעינו כשלא שמענו בקולו של נביאנו, בן אהרון, ב1977.

      אהבתי

    • shulala הגיב:

      לא הגזמת בכלל.
      א. זכותך לבחור איפה לחיות ולגור. זכותם של ילדיך לבחור גם.
      ב. אם צועקים משהו, זה לא עושה אותו נכון: רובנו חיים מהמשכורת שלנו. אמנם לא כמו טייקונים, אבל בהחלט בסדר. נכון שיוקר המחיה כאן נוראי, אבל מצד שני, רמת החיים עלתה פלאות (חשבי רק מתי את טסת לראשונה לחו"ל ומתי ילדיך, מה היו מגישים לך לצהריים ומה לילדיך וכו' וכו').
      ג. גם ססמאות לא מקדמות דיון אינטליגנטי: מי קבע שהאדמה שהמתנחלים עליה היא 'אדמה לא להם'? איך את יודעת שהם 'מתייחסים לערבים כאילו הם תתי אדם'? היית? ראית? דווקא היחסים האישיים (בניגוד לאלה המדיניים/פוליטיים, בדרך כלל תקינים. העובדה היא שאת מירב ההתנחלות בנו ערבים. שלא התייחסו אליהם כאל תתי אדם)
      ג. מדוע לא לתת לפלסטינאים מדינה? 1. כי אנחנו לא משוכנעים שהם ישתמשו במדינה הזאת כדי להרוס אותנו בעזרת טילי פאג'ר, מטוסים וכו' וכו', כשהם אפילו לא מוכנים להכיר בקיומנו.
      ד. אנחנו שולטים במליוני אנשים? אנחנו מקיימים דרישות בטחון מינימליות בשטחים שנמסרו לשליטה עצמית של הפלסטינים. כיוון שהניסוי בעזה לא הוכיח את עצמו מי יודע כמה, מנסים – בינתיים – להימנע מלחזור על טעויות.
      ה. בינתיים, עיתונים כותבים בכותרת הראשית כל העולה על רוחם (לרבות טענות לא מבוססות, ע"ע גדעון לוי) ואיש – למיטב ידיעתי – לא נכנס לכלא, לא הוכנס לרשימה שחורה כלשהי ואפילו לא פוטר.
      בקיצור: הבלוקבאסטר התקשרו. אמרו שאפילו שהם סגורים, את מוזמנת להחזיר את הסרט שאת חיה בו

      אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      בינתיים ישראל במקום ה-20 המכובד ברשימת המדינות שכדאי להיוולד בהם, לפני איטליה, צרפת, בריטניה, ספרד, פורטוגל ויפן, ורק 4 מקומות אחרי ארה"ב וגרמניה, בסקר של ה"אקונומיסט"
      http://www.economist.com/news/21566430-where-be-born-2013-lottery-life
      אין גם ספק שרמת החיים בארץ קרובה הרבה יותר היום לרמת החיים בעולם המערבי מאשר אי פעם בעבר, והפער הולך ונסגר. אז מה ההסבר לפער בין הסקר של ה"אקונומיסט" ומדדים אחרים, לבין התחושת בכתבה ב"כלכליסט"? כמה הסברים אפשריים:
      א. "גורם הדשא של השכן": כמעט אף אחד לא מודע לבעיות של מדינות אחרות, וקל לדמיין ששם המצב קל יותר.
      ב. "תסמונת לא הבעיה שלי": ישראלים מזדהים עם הבעיות של ישראל, ולא אכפת להם מבעיות של מדינות אחרות, גם אם הם גרים בהן. תסמונת הפוכה היא הרצון לברוח מבעיות שהם שלך מאשר להתמודד איתן.
      ג. "אובססיית גירוד הפצעים": הבעיות בארץ, שהן תמיד מרובות, מושמעות בתקשורת בהדהוד חוזר, ונוצר רושם שהן חמורות מכפי שהן עד כדי חוסר פתרון.
      ד. "גן היהודי הנודד": החשש הטבוע בכל יהודי מפני קטסטרופה אורבת, שגורם לו להצטייד בכמה דרכונים, לשמור מזוודה ארוזה מתחת למיטה, ולתפור דיאמנטים מתחת לבגדים.

      השורה התחתונה: יש מדינות שהחיים בהם קלים יותר, ויש מדינות שנראה שהעתיד בהן וורוד יותר. תמיד יימצאו ישראלים שימצאו את זה מושך. אבל בסופו של דבר מה שמשאיר אותנו כאן הוא תחושת השייכות למקום ולחברה, שספק אם תמצא במקום אחר.

      אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      נורית, זה לא הזמן לתבוסתנות. תאספי את עצמך וצאי לקלפי ב22/1.תני את קולך לאחת המפלגות ששמו להן למטרה להביס את מי

      < ש

      דורכים ברגל גסה על החלום שהעלה את הורינו והורי הורינו ארצה.

      . כל קול קובע.ארוע רדף ארוע מאז נקבע התאריך לבחירות, וככל שהיום מתקרב עוד יקרו דברים מפתיעים. אל תקשיבי לטוקבקיסטים וגם לא לסוקרים, ובמיוחד לא ליודעי-כל השתלטו פה על השיח. תקשיבי יותר לרחשי הרחוב ותתמלאי אופטימיות ותקווה כמוני.

      אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        ז'ו"ס- בדיוק כך. אסור להפקיר את הזירה הדמוקרטית מתוך תחושת מיאוס או שאין למי להצביע. בין אם את/ה מצביע חד"ש או הבית הלאומי, צא/י לקלפי, ואפילו כדי לבחור במה שבעיניך הוא הרע במיעוטו.

        אהבתי

  18. עו"ד הגיב:

    עוף גוזל מתארת את המצב המתהווה שכל מי שאינו מסוגל להתמודד עם המצב (של הגירה) – נשאר, ולהפך. אומנם כתבתי זאת בעבר בבלוג – בלעג על דברי ברק, אבל הלעג הופך גם הוא, אט אט, למציאות.

    אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    חסר לי בסקריר אלדד יניב.

    אהבתי

  20. שועלן הגיב:

    נראה לי שאת מנסה למשוך טוקבקיסטים מהשמאל לצורך איזון, אבל מה שיוצא בפועל זה שאת מאכילה את הטרולים הימנים.
    טוקבקיסטים מהשמאל רבים רק בינם לבין עצמם. הם לא יבואו.

    אהבתי

  21. עו"ד הגיב:

    באמצע עבודה אני מוצא זמן ללהג. לכן רק בקצרה: הימין בישראל חושש משדרוג המעמד הנוכחי של הרשות הפלסטינית, על ידי החלטת העצרת הכללית, מיישות שמעמדה אינו ברור והיא בבחינת משקיפה באו"ם למעמד של מדינה חברה לא משקיפה. נאמר הימין ולא ישראל, כי יש לא מעטים בישראל שתומכים בשדרוג, וכמובן שני שלישים לפחות ממדינות החברות באו"ם.
    אז ממה נובע הפחד הימני?
    1. שהרשות הפלסטינית תקבל מעמד ב ICJ ו ICC. (בית המשפט הבינלאומי ובית המשפט הפלילי הבינלאומי).
    2. שהרשות הפלסטינית תוכל להצטרף לאמנות בינלאומיות.
    3. שהרשות הפלסטינית תבקש לייצג את כל הפלסטינים ולא רק אלה שיושבים בשטחי הרשות.
    4. מהרצון לא לשנות הסטאטוס קוו הקיים כיום לדעת הימין בנוגע למעמדה של הרשות הפלסטינית.

    גם אם נתעלם מחוסר הרצון של הימין להפנים שמיליוני בני אדם לא ישבו לנצח תחת כיבוש ואם המהלכים הדיפלומטיים לא יביאו לידי הכרה כמדינה, הרי הם יחזרו, בוודאות, אם לא מחר אז מחרתיים, לדרך של מלחמה המכונה גם טרור הרי המהלך הפלסטיני, גם אם יאושר בעצרת הכללית, לא צפוי לסיים את הכיבוש בזמן הקרוב, וגם הדרך להכרה במועצת הביטחון עוד רחוקה מאוד.
    אז ממה נובע הפחד? לדעתי, מההבנה המחלחלת לאט שהתיאוריה הימנית הקלאסית שיש זמן, שלא בדורנו ישתנה המצב (כלומר נשאיר את הבלגן לדורות הבאים שהם יתמודדו איתו) היא תיאוריה שלגמרי לא בטוח שתעמוד במבחן מעשי.

    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      טעות הקלדה, צ"ל: מדינה לא חברה משקיפה.

      אהבתי

      • גיל קול הגיב:

        תרחיש אפשרי וסביר ששכחת:
        בהמשך לאביב האסלאם הערבי ולמנהג הפלת השליטים המתהווה – השלטון המלוכני האשמי שיובא מערב הסעודית יופל. ירדן, בה יש רוב מוחלט פלסטיני, בדומה לרוב היהודי בישראל, תיהפך להיות מה שהיא באמת – מדינת לאום פלסטיני.

        ואז נדון, או נילחם, במדינה פלסטינית על שטחי יו"ש שבמחלוקת. ואם תהא זו לחימה – טרור או לא טרור, נילחם מול יישות מדינית, ומול פלסטינים ביו"ש שהם אזרחי המדינה הפלסטינית ירדן שהשלטון הדיקטטורי האשמי נישל אותם בעבר מאזרחותם הירדנית בעיקר כיוון שהם פלסטינים.
        _
        למרות שאני מעריך מאוד את היכולת ליצור עולם דמיוני בו אש"ף והרש"פ מייצגים את הפלסטינים והם לא שלטון מושחת הנשען דווקא על השלטון הצבאי הישראלי ביו"ש. או לשכוח את הקירבה ואת רדיוס הפגיעה בריכוזים אזרחיים במרכז הארץ כשצה"ל כבר לא יישב בגדה.

        אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הגולם קם על יוצרו.
      מי שלא מבין את זה, סובל מליקוי ראייה.
      אלא אם כן ביילין וקלינטון יטענו שזו היתה מטרתם מלכתחילה.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        מי שלא מבין את זה, סובל מליקוי ראייה.

        מה יהיה היום. לאנשים, גם ימנים, יש מוח שמטפל בנתונים הנצפים. חוצפה לפנות לאו"ם, כשאפשר סתם לטרר. הפניה לתמיכה בינלאומית היא כמשקל נגד לשליטה בפועל של ישראל, המאפשרת לה צעדים חד צדדיים.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          ישראל יצרה את הרשות.
          אגב, היא הבטיחה למתנגדי המהלך שחזו את תוצאותיו הקטלניות שבמקרה והעסק רק יביא ליותר דם אז ישראל תהרוג את הגולם שיצרה.
          צריך להפנים שאי אפשר לחזור מויתורים. גם לא מויתורים שהועלו רק במסגרת מו"מ.

          אהבתי

    • bazinga הגיב:

      ומיקי רוזנטל עושה עכשיו חוגי בית. הוא היה בכרמיאל לא מזמן. הוא דיבר על הרבה דברים על בעיקר על חינוך ועל הרצון להביא את מערכת החינוך בישראל למצבה של מערכת החינוך בפינלנד.

      ועוד לא סחטו לגמרי את לימון כיפת הברזל. עוד לא עשו כתבה מצולמת עם ראיונות אישיים עם הפועלים בקו ייצור ברפאל(למרות שהייתה אחת כזאת בערוץ 10 עם העובדים באלתא).

      מהרו לקנות את הגליון האחרון של קוסמו – יום אחד זה יהיה פריט אספנים

      אהבתי

      • bazinga הגיב:

        סליחה זה היה אמור להיות שרשור חדש…

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        מהרו לקנות את הגליון האחרון של קוסמו – יום אחד זה יהיה פריט אספנים

        אני מבינה שזה לא כוס הקוסמופוליטן שלך, אבל יש כמה עשרות אנשים שעובדים במגזין הזה, וכן, מן הראוי לספר על כך, גם כי הם ילכו הביתה, וגם משום שבעליו, תקשורתן משגשג, מתכוון להקים שבועון פה.

        אהבתי

        • bazinga הגיב:

          אכן מעולם לא נהנתי מכוס קוסמופוליטן ואפילו כשהגישו לי אחת כזאת לפני יותר מדי שנים הבנתי שהשם של המשקה מתאים.
          אכן כואב כשכל אדם באשר הוא מאבד את עבודתו. במיוחד כשזה מקום עבודה שאני מופתע שהחזיק מעמד עד כה.
          מי ייתן והעובדים המפוטרים ימצאו את מקומם בשבועון החדש.

          אהבתי

        • avi הגיב:

          בכלל צריך להגיד שמהדורות מקומיות של מגזינים זרים בדרך כלל נכשלות כאן ראי מקסים ,מוניטין פנטהאוז ,ביזניסוויק ואחרים.
          בדרך כלל אולי למעט מקרים מאוד ספציפיים אלו יוזמות שנועדו לכישלון למרות כל הכוונות הטובות. למרבה הצער השוק כאן כל כך קטן שגם משקיעים מתחום העיתונות שיכלו אולי להמשיך את הוצאת המגזין קשה למצוא ואפשר בהחלט להבין את אלי עזור שהחליט לרכז מאמצים במגזין החדש שלו.

          אהבתי

    • מצד שני, התיאוריה שהעם (לא הימין) יתמוך בהענקת יהודה ושומרון, מדינת עזה, ובקרוב ירדן לפליטים הנצחיים תמורת 'שלום אמת' לא פחות הזויה. האו"ם, עם כל הצער שבדבר מאבד אחיזה במציאות האביבית שנחתה עלינו.

      אהבתי

    • rbakatze הגיב:

      הפחד נובע מרדיפה משפטית אחר הכהניסטים ברק, אולמרט, דורון אלמוג, ציפי לבני ודומיהם

      אהבתי

  22. החברה הישראלית לא מאמינה במשא ומתן, לא רוצה בו ואין לה קורטוב של אמון בערבים בכלל ובפלסטינים בפרט. יחסי היהודים-ערבים מעולם לא היו בשפל עמוק כל כך.

    שלומי אלדר גאון. בפרלמנט של בחריין מדליקים לכבודו משואה ובאיראן עושים ביתור פינוי בינוי ליהודיה. בינתיים נמשיך לשמוע פרשנים, מדינאים ונאורים שטוענים שאין גזענות ערבית ושמבלבלים אותה עם ציונות בטעות. חכמת העמונים.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      פקחת את עיני!

      כשמאלני מסומרטט תמיד סברתי ש"שלום" הוא משאת נפשם של כל בני האדם, וצריך רק לשכנע את הערבים שירצו גם כדי שנוכל כבר להגיע ל"שלום" הנכסף. והנה, בלינק אחד ופשוט, הוכחת לי שהכל פנטזיה, הערבים הם אותם ערבים והים הוא אותו ים.

      מדינת ישראל צריכה להיפרד מערביי הגדה והיא תעשה את זה, במוקדם או במאוחר. לא לשם אחוות עמים אלא למטרת הישרדותה שלה כמדינת הלאום היהודי.

      שלומי אלדר קלט שהציבור הישראלי פועל כעת נגד האינטרס הזה ואני מסכים עם האבחנה שלו. ההתנצחות שלך איתו היא אווילית.

      אהבתי

      • שלומות מארץ הקודש.
        מדינת הלאום שלנו מוכיחה עשרות שנים שהפנטזיה הערבית והאגדה הפלסטינית הם לא יותר מכלאם פאדי. הוועד הערבי העליון איבד שיניים. הפלסטינים חוזרים לחמולות, הדיקטטורים מעניינים יותר מאדמת הוואקף, אין מסביב צבא שמאיים לכבוש אותנו ובעצם נשארנו עם הסוגיה האיראנית והדוגמה המקובעת של הנאורות המערבית ולפחות אחד מהם ניתן לשנות ללא שפיכות דמים.

        פתרון של החזרת שטחים תמורת שקט הוכח כשגוי-זאת עובדה. גם ממצרים שחתמה על הסכם שלום וקיבלה את סיני אתה סופג טרור. לי אין בעיה עם אזרחים ערביים, יש לי בעיה גדולה עם הגזענות והחינוך שלהם. הקישורים שהבאתי מצביעים על שורש הבעיה. יש ערבים ישראלים שמוכיחים שהשינוי בתפיסה ייתכן. רואים ניצנים– מקווה שהירוק הנכון יכבוש את המרחב.

        אהבתי

      • rbakatze הגיב:

        ברוך בואך למחנה מתנגדי הקרן החד"שה!
        היה מבורך בצל קורתנו, כמו שאומרים.
        כמה טוב לגלות שהמאבק בקרן חוצה מחנות פוליטיים.

        רגע, עיקר שכחתי-
        כיצד אני יודע שהצטרפת למחנה?
        אה, זה פשוט:

        הקרן החד"שה תומכת בהפיכתה של ישראל למדינה דו-לאומית, בדיוק כפי שמופיע באתר הזרוע הביצועית של אותה קרן, ארגון בשם שתי"ל:

        "התכנית הפלסטינית" בשתיל פועלת לעיצוב תהליכים ומדיניות, באמצעות שילוב, חיזוק וחיבור הכוחות בחברה הפלסטינית ובחברה היהודית, השותפים לחזון המדינה השוויונית, המכירה בפלסטינים אזרחי ישראל כקבוצה לאומית, זכאית לשוויון אזרחי וקבוצתי-לאומי."

        שימו לב – שוויון קבוצתי-לאומי!
        אין דרך לעקוף את זה או להתפתל סביב.

        מכאן הדרך מתפצלת עבורך לשניים- אם השרדותה של מדינת הלאום היהודית חשובה לך כפי שכתבת, הרי שאתה מתנגד לקרן החד"שה.
        ואם לא, נא הפסק לפזר סיסמאות.

        אהבתי

        • אנשים לא מבחינים בפרטים כי יש את אלה ששומרים עבורם על תאורת דרך מעומעמת.

          אך אבו מאזן לא הבין שלעולם לא נכנסים לדיאלוג מעמדת חולשה וללא קלפים חזקים ביד. הוא לא הבין על אף ניסיונו ארוך השנים כמוקאוום (מאבקן) שהצד הישראלי לא יתיישב לשולחן מתוך רצון, אלא מכורח המציאות.

          כך הופך טרור נגד אזרחים ל-'קלפים' או כורח 'המציאות'. גם הנדקרים הנשחטים והמפוצצים לא יזהו בכתבה מה שעוללו להם. העיקר שהכתב שומר על גשרים במקומות הנכונים כדי שיוכל ל'דווח' מהשטח. עיתונות אמיצה.

          אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          אז באמת יש אנשים חוץ מארז תדמור שהעולם שלהם נשען כולו על הקרן החדשה. אוקיי, שיהיה. אני נגד הקרן החדשה לישראל :-)…

          אהבתי

          • ראש המדור הגיב:

            קפטיין אתה אדם חושב , למה להיות ציני?
            הפנתי רק לפני כמה ימים לתערוכה נפלאה שמוצגת בישראל ובקרוב באירופה, של עמותת "זוכרות" הפועלת במימון הקרן לישראל החדשה עם אילן פפה, ואייל סיוון.

            הכל נשאר במשפחה.

            אהבתי

            • ראש המדור הגיב:

              משופרות קרני ישראל החד"שה:
              "פרופ' אילן פפה, האוצר המדעי של התערוכה, אמר באותו ערב כי הציונות היא פשע ועדויות הפלמ"חניקים הן חלק מהטיהור של הפשע. "גם אני חלק מהפשיעה", קבע פפה, "כולנו חלק ממנה ולא משנה כמה השקענו בציונות או במחאה נגדה. אנחנו חלק מהפשע ויש לטהר את עצמנו למען עצמנו ולמען הדורות הבאים".

              אהבתי

  23. Pavel Picassov הגיב:

    גם את ברוטוס?
    אולי מספיק עם החיבור המאולץ של כ״ט עם חודש נובמבר?
    מתחת לכותרת של הפוסט הזה כתוב: ״נכתב בתאריך 29 בנובמבר״. למה לא לחרוג מהשטאנץ האוטומטי ולכתוב את התאריך כפשוטו?

    אהבתי

  24. חנוך הגיב:

    "עוף גוזל" – תוצר ישיר של אובדן התקווה בכל התחומים.

    אהבתי

  25. חייל זקן הגיב:

    הארץ: "האו"ם צפוי להכיר בפלסטין כמדינה משקיפה". היא לא קובעת דעה… אלא מביאה עובדה.

    האם אחד מחידושי האקדמיה קובע כי הערכה של מה שצפוי היא בגדר עובדה?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אם תשאל את אורן, הארץ הוא העיתון היחיד שאף פעם לא מפרסם עתידות בכותרת הראשית.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        טעיתי, מסתבר שבצ'כיה קיים עיתון עם מדיניות דומה. אני אוהב ששועלן מתמם.
        הדגש הוא על המילה צפוי, גם ביום הבחירות אפשר להשתמש בכותרת דומה. ההבדל הוא כשאתה מוסיף תחזית למשמעות העתידית של ארוע.
        הדוגמא הקלאסית היא ביום שנהגי משאיות תכננו שיירות מחאה בכבישים.
        ידיעות יצא בכותרת ראשית בסגנון "מדינה בפקק", תוך העדפת ההערכות הפסימיות. בפועל התנועה זרמה.

        אהבתי

כתיבת תגובה