שיואו, העולם אשכרה נגדנו

מסכנים השגרירים שננזפו. מה הם אשמים? ואם הם לא חושבים שצריך להפליג בתנופת בנייה עכשיו? איזה דיפלומטיקה מחורבנת.

על האמירה שלו אמש בקירשנדון, שאף בית לא ייבנה ב-E1 ע"י נתניהו ו/או על ידי כל ממשלה אחרת בעשר שנים הקרובות, חוזר שמעון שיפר הבוקר בעיתונו, ידיעות:

זוכרים שבמהלך מבצע עמוד ענן הוא איים להיכנס עם כוחות גדולים למבצע קרקעי בעזה, אף שכלל לא התכוון לעשות את זה? אז כך גם הפעם. נתניהו לא מתכוון לשנות את המדיניות של קודמיו, שהתחייבו לפני האמריקאים שלא לבנות אפילו בית אחד בשטח הבעייתי. אלא שהפעם ישראל תשלם על אמירות חסרות אחריות. ואת החשבון יגישו לנו, האזרחים.

ואפרופו עמוד ענן: למה העלימה ישראל את אחמד ג'עברי.

אם להתייחס רגע לכותרות אתמול, הרי שהכותרת של הארץ, בריטניה וצרפת שוקלות את השבת שגריריהן, הכי צפתה את הלך הרוחות באירופה נגד ישראל שהפך לסערה של ממש.

כות' ישר"ה שוב מפעילה על הקוראים שטיפת מוח. "לא נשנה את ההחלטה גם מול לחץ בינ"ל". נחשו מי אמר את המשפט הזה? לא ידוע. בעיה, כי הוא מובא במרכאות. בעיה לי, לא בעיה לישר"ה, הנוהג גם לצטט בכותרת הראשית את מדינת ישראל כשבא לו, או לחבר משפטים שמקורם לא ברור או לפחות לא מופיע בטקסט שבא אחריהם. כמו הרבה ציטוטים אחרים המובאים בכותרות ללא הסבר, גם כאן לא ידוע מי אמר את המשפט.
במעמקי הידיעה כתוב רק "במשרד החוץ הבהירו כי 'ההחלטה לא תשתנה'".
בכפ' 2-3 יש עוד כות' ממורכאת: "הבנייה לא תיעצר".
בתוככי הידיעה יש את המשפט הזה, שלא מובא כציטוט:

אחרי ששגרירי ישראל ננזפו אתמול בלונדון ובפאריס, הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המחאות מאירופה לא יעצרו את קידום תוכניות הבנייה, וכי מי שמתרעם על כך היה צריך לחשוב על כך מראש ולעצור את אבו מאזן מללכת לאו"ם ולהביך את ישראל.

אם נתניהו הוא המצוטט לא צריך לומר זאת? או שזה כלל לא ציטוט, ואז למה לצטט משהו לא קיים?

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר את הדברים המקוממים הללו בכנס בנושא דיור בר השגה, שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה:

יש לחבר את אזור E1 לירושלים בלי שום חששות, אף שהעולם לוחץ עלינו. אני בהחלט מתחבר לראש הממשלה בנושא הזה. אני לא מכיר עוד עיר בעולם שהרגולטור שלה הוא נשיא ארה"ב.

אה, באמת? הרגולטור הזה מאפשר לך לחיות פה. ללא הכסף מהרגולטור מזמן לא הייתה לך עיר לעייר. אין גבול לחוצפת הישראלים שחיים על חשבון הברון האמריקאי ועוד מעזים להתלונן ולהעמיד פנים שהם עצמאים ויכולים לעשות פה מה שהם רוצים.

המאמר הפותח בע' 2 במעריב: מחיר היוהרה של שלום ירושלמי.

פחותויותר באותו מקום בידיעות מופיע טורצ'יק של חנוך דאום:

יש דבר שמדינות אירופה קצת הדחיקו: הפלסטינים הם סרבני שלום כרוניים. הילרי קלינטון אמרה זאת במפורש בפורום סבן. היא סיפרה שברק הציע לערפאת את הכל, כולל ויתור על המקומות הקדושים בירושלים. בשני המקרים הושבו פני ישראל ריקם. גם הנסיגה החד-צדדית מעזה נענתה בטרור. כך שלהאשים את ישראל שאיננה מוכנה לנהל מערכה מדינית זה גם שקר, אבל גם איוולת: הרי בכל פעם שניהלנו דיאלוג כזה נענינו בסירוב.

בהארץ מתוארת כל חבילת הענישה.
מאמר המערכת: החלטת רה"מ: חוסר אחריות.

גיא פניני

למה הסיפור הטיפשי הזה הוא כותרת מרכזית במעריב, פלאס צילום ענק וצהוב שלו?

לא מכירה את פניני זה, ולא עוקבת אחר המתנהל במגרשי הספורט (אייל גיל כותב שהוא מדבר שטויות חופשי), אבל נו, אני משוכנעת שזה רצף קללות (לא משנה מה בדיוק נאמר בהן) שכל שחקן בכל ענף ובכל מדינה בעולם משמיע כלפי יריביו. אין לזה שום משמעות. הבאסה היחידה עבור פניני היא שמישהו צילם את זה. כן, הוא היה צריך להסתיר את הפה ביד, או למלמל רק בינו לבין עצמו, לסנן בין השיניים, אבל מן הסתם הוא כבר עשה את זה אלף פעם קודם לכן, קילל לעצמו, כך שמה רבותא. אז אמר נאצי. הרי פה כל בלונדיני נחשב לנאצי, וכל ישראלי שלא משתחווה לבנייה ב-E1 או לא חושב שהיה צריך להיכנס לעזה בעמוד ענן הוא אנטישמי ונאצי ועוכר ישראל. אם מישהו היה שומע אותי מקללת בתוך הקסדה היו שוללים לי את רשיון הבלוג מזמן.

תהמולת בחירות

בן-דרור ימיני החליט לא להצטרף לציפי לבני או לפוליטיקה בכלל.
והנה הוא מסביר למה. הוא מעדיף להתלבט ולהיות מלא בסתירות לכאורה, מאשר לדבוק באיזו משמעת סיעתית כלשהי. ואגב, הוא נגד ההחלטה, או ההצהרה של נתניהו על הבנייה העתידית (שבעזרת השם יתברך לא תחרוג מגבולות האבו עלי, כמו שכבר כונה האקט הנתניהואי אתמול).

אנסטסיה מיכאלי פורשת מהחיים הפוליטיים.

דפני ליף תקפה את איציק שמולי ואת סתיו שפיר והזכירה להם את חובתם למחאה. שמולי עונה לה "אני מזמין את דפני לעזוב את כפר שמריהו ולהצטרף אלינו, ולו ליום אחד ללוד….". זה די דוחה מצדו, מאחר שליף לא מתגוררת שם (אלא הוריה). היא גרה בדרום העיר בואכה יפו. אז למה סתם?

התכתשות חביבה בין ח"כ חיים כץ מהליכוד לד"ר עדי קול מיש עתיד.

מי אמר שידיעות נגד שלי יחימוביץ'? הנה עמוד שלם על התוכניות שלה פלאס דיווח על הגיבושון שתעשה בשבוע הבא, שיכלול הדלקת נרות חנוכה ובישולשלי: קציצות כבש עם כרישה וצנוברים שתכין במו ידיה. לכן לא התפקדתי לעבודה.

צפי סער על המתנפלים על מרב מיכאלי.

ובינתיים במעריב

בין מפוטרי מעריב שסיימו בימים אלו את תפקידם נמצא גם מבקר הקולנוע הוותיק מאיר שניצר.
בשלב זה מוטל על מעריב מצב של הקפאת הליכים המונע מהמפוטרים להגיש תביעות על המגיע להם. למשל פנסיה ופיצויי פיטורים.
את שניצר מחליף במעריב נחום מוכיח, הכותב במקור ראשון.

צרות בכותרות (ובדגלים)

דגל ספרד במקום דגל דנמרק בידיעות, ע' 3.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

אימי עירון ושירה מרגלית על סלונה ועל השת"פ עם האפינגטון פוסט. לדבריהן האתר עוד לא רווחי אך מכסה את הוצאותיו, ובשנה הבאה יעברו למצב רווחי. זאת ועוד:

בסלונה מועסקים 12 עובדים קבועים ובאתר פועלים כ-6,000 בלוגים. נוסף על העובדים הקבועים רק כמה כותבים בולטים מקבלים תשלום קבוע על התוכן שהם מייצרים, כשיתר כותבי הבלוגים אינם זוכים לתמורה כספית.

האם מורן שריר קרא את שועלן או שסתם מדובר במוחות גדולים ותאומים?
לא. בזמן ששועלן כתב, העיתון כבר הדפיס את עצמו לדעת. כנראה שזה המוחות.

האם נשים פחות מושחתות מגברים? אמממ. זה מסובך.

בלוגריות אופנה במידות גדולות מטלטלות את את העולם. המסקנה מעלעול במלבושיהן היא שיש דברים חמורים יותר מקורדרוי בן עשר.

אורן ממליץ

במסגרת הרענון הגדול מרדוק סוגר את עיתון הטאבלט, הדיילי.
אגב מרדוק, פרופיל של היורשת אליזבת.
אגב יורשים, תולעת תקפה את טמבלר
אגב תולעת, אלכוהול משפר את יכולת הלמידה.
אגב אינטליגנציה, מספיק להעליב אותה.

שרון מולדאבי על השיח שעורר החידוש שלו את אש.

לפני פיזור

מבזקי ערב ששיגרתי אמש זה מסוג הפוסטים שהייתי רוצה לייצר בכל ערב.
טוב, לא שזה לוקח עשר דקות לכתוב, עדיין מדובר בכשעת עבודה עם כל הבדיקות והקישורים וזה, ובכ"ז. מה גם שלא תמיד זה אפשרי,  ולא תמיד יש מספיק חומרים.
ותודה לתומכי הבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

77 תגובות על שיואו, העולם אשכרה נגדנו

  1. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    אה, באמת? הרגולטור הזה מאפשר לך לחיות פה. ללא הכסף מהרגולטור מזמן לא הייתה לך עיר לעייר. אין גבול לחוצפת הישראלים שחיים על חשבון הברון האמריקאי ועוד מעזים להתלונן ולהעמיד פנים שהם עצמאים ויכולים לעשות פה מה שהם רוצים.

    אני ממש לא בטוחה שמה שאת כותבת עומד במבחן המציאות לאורך עשרות שנים.
    שהיתי כמה שנים בארה"ב, לא לאחרונה. מלא מעט אנשים בעלי השפעה פוליטית שמעתי, ולא אחת ולא שתיים, שאם מישהו היה טורח לעשות חשבון כלכלי טהור של כמה ארה"ב נתנה לישראל מול כמה שהיא קיבלה, כמובן לא בכסף אלא בדברים שניתן לאמוד אותם בכסף כמו ניסויים בכלי נשק, פיתוחים עסקיים בתחומים רבים מספור החל מביולוגיה עד מחשבים והיי טק, 'פיק א בריין' של לא מעט חבר'ה ישראלים ועוד וכו', ממש לא בטוח לאן היה נוטה המשקל. מאז שאני שהיתי שם זה רק התעצם פי כמה.
    מצד שני, אני סמוכה ובטוחה שאת כותבת מתוך ידע אישי רחב.

    אהבתי

  2. גיל קול הגיב:

    הגזמת מעט עם חובתנו לארה"ב ולטעמי, בוודאי לנשיא ספציפי זה. הדבר היחידי שאנו צריכים להתחשב בו הוא האם צעד מסוים מועיל לאינטרסים שלנו או לא, גם בנוגע להתנהלות מול הדוד סם.

    חוץ מזה, בנוגע לכמה אנחנו חייבים לאמריקאים, יש אנשים שחושבים שזה GOES BOTH WAYS למצער.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4031964,00.html

    "ישראל, לעומת זאת, הוצגה על ידי הגנרל אלכסנדר הייג, שהיה המפקד העליון של נאט"ו ומזכיר המדינה האמריקאי כ: "נושאת המטוסים האמריקנית הגדולה, החסכונית ומנוסת-הקרבות בעולם, שאינה זקוקה לחיילים אמריקנים, שאי-אפשר להטביעה ופועלת באזור קריטי לאינטרסים אמריקנים. אלמלא ישראל, הייתה ארה"ב שולחת לאזור מספר נושאות מטוסים בעלות של עשרות מיליארדי דולרים לשנה, תוך הסתבכות בסכסוכים מקומיים ואזוריים"."

    כמו כן, אם אני מבין נכון (ראש מדור, חייל זקן? טועהצודק) רוב הסיוע שארה"ב מעניקה הוא בטחוני והיא למעשה מוכרת כלי נשק (גם בסיוע שכזה) לאחינו הישמעלים האהובים. כשהסיוע לישראל מאפשר לנו רכישת נשק כדי לשמר עליונות מסויימת מבחינת מערכות נשק קודמות שסופקו על ידה לשכנינו כאמור.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      לא רוב הסיוע – כל הסיוע. רובו הגדול מוקצה אך ורק לרכישת ציוד אמריקאי, כך שהכסף בכלל לא יוצא מארה"ב.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      רוב הסיוע למעלה מ$3G הולך לרכש בארה"ב. כ10% מופנה לרכש בישראל. הפסקת הסיוע, כ20% מתקציב הבטחון, תהיה לא יותר ממכה קלה בכנף ותאלץ (סוף סוף) את צה"ל השמן להתייעל ולהשתפר. ב1948, עם הכרזת המדינה הטילו האמריקאים והאירופים אמברגו על יצוא נשק (בתשלום) לישראל. שרדנו אז מול מספר צבאות סדירים. כיום, עם התעשיה העצומה שצמחה כאן אין לאמריקאים אופציה כזו. כדאי להזכיר את עסקת מכירת מטוסי הבקרה האווירית לסין, עסקת מיליארדים שיורטה על ידי האמריקאים. ללא הסיוע שלהם לא יכלו למנוע עסקות נשק בין ישראל לסין ולרוסיה.

      אהבתי

  3. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אני חושב שההיסטוריה מוכיחה שהקשרים בין המדינות עמוקים יותר מזה.

    אתה טועה. הזמנים השתנו. כימיה בין מנהיגים היא פקטור חשוב מאד. יהודי ארצות הברית הם דור שלישי למהגרי עיירות פולין ורוסיה ואין להם את המחויבות האישית שהיתה לאבותיהם וסביהם. עניין השואה מוצה ונפרט לפרוטות, הסכסוך במזרח התיכון יצא להם מהאף וגל הגזענות בישראל של ביבי הבאיש את ריחה.כפיות הטובה והחוצפה הביברמנית הרסה כל חלקה טובה ביחסי ארה"ב -ישראל , והיוהרה כאילו נסתדר ללא עזרתם תסתיים בזחילה משפילה.

    אהבתי

  4. האמיר הגיב:

    מסכנים השגרירים שננזפו. מה הם אשמים? ואם הם לא חושבים שצריך להפליג בתנופת בנייה עכשיו? איזה דיפלומטיקה מחורבנת.

    הרי הושיבו אותם על כיסא נמוך או שלחו אותם לחדר בלי ארוחת ערב וטלויזיה. אפילו לא צעקו עליהם. בטח נתנו להם מכתב נו-נו-נו רשמי למסור להורים וזהו. זה חלק מהתפקיד שלהם כשגרירים, להוות את הנציגות הישירה של המדינה בפני ממשלות העולם, כששם רוצים להתלונן נצורה רשמית, עושים את זה מול השגריר.

    על האמירה שלו אמש בקירשנדון, שאף בית לא ייבנה ב-E1 ע"י נתניהו ו/או על ידי כל ממשלה אחרת בעשר שנים הקרובות, חוזר שמעון שיפר הבוקר בעיתונו, ידיעות

    יש כאן שלוש אפשרויות:

    הראשונה היא שלשיפר יש מכונת זמן והוא בדיוק חזר מביקור בעתיד ולכן יכול לקבוע שלא תהיה בניה ב- E1. לא נשמע סביר במיוחד.

    השניה היא שהוא שמע ישירות מביבי שכל זה הוא רק הצגה ושאין בפועל שום כוונה לבנות שם. אבל מאחר שהדברים לא הוסברו כך, זה אפשרי רק אם ביבי אמר זאת לציטוט אבל לא לייחוס. מצד שני, הרי ברור שהאמירה הזו חייבת לצאת מפיו שח ראש הממשלה, אז מה הטעם להסתיר את המקור? וכמובן שגם ביבי לא יכול לחזות את מה שיעשו הממשלות הבאות ועשר שנים הן הרבה זמן. זה הסבר סביר יותר מהראשון, אבל עדיין לא מאוד סביר.

    השלישית היא ששיפר קובע שלא תהיה בניה כי זו דעתו האישית. במקרה הזה, הדבר ההגון והישר הוא להקדים לקביעה הכמו-עובדתית את המילה "לדעתי", או כל ביטוי אחר שמבהיר שמדובר בהערכה גרידא של שיפר ולא בידיעה ודאית. לא ראיתי את השידור ולא קראתי את העיתון, היה שם משהו כזה? אם לא, הנה עוד דוגמה להתדרדרות איכותה של העיתונאות בארץ.

    ואפרופו עמוד ענן: למה העלימה ישראל את אחמד ג'עברי.

    והנה עוד דוגמה. פדהצור קובע שג'עברי היה במו"מ להפסקת אש עם ישראל, שעמד להסכים לה (לפחות כאן היא מסייג וכותב "ככל הנראה"), שגורמים בכירים בממשלה היו מודעים לכך (מה מודעים? עם מי ג'עברי ניהל את המו"מ, עם ממשלת שוודיה? האופוזיציה בעיריית בית שאן? מי קבע את עמדות של ישראל שהוגשו לג'עברי? מי היה אמור לאכוף את ההתחייבויות הישראליות לו היה מושג הסכם?). ומה הבסיס לכל הקביעות העובדתיות החד-משמעיות האלו? "פעיל השלום", כלומר פעיל השמאל, בסקין. מכאן פדהצור מסיק שהחיסול בוצע כדי לסכל את אותה הפסקת אש.

    ראשית, המסקנה מגוחכת. הרי להפסקת האש הזו אמורים היו להיות שני צדדים, ישראל והחמאס. לו ישראל (למי שמתקשה להבין, הכוונה היא לממשלת ישראל) לא היתה מעוניינת בהפסקת האש הזו, היא היתה יכולה פשוט לא להסכים לה.

    שנית, כל הקביעות והמסקנה שנובעת מהן מתבססת על דבריו של בסקין. או, לייתר דיוק, על הידיעה שפורסמה בעיתון "הארץ" לפיה בסקין אמר אותם. לפחות בידיעה המקורית הדברים סוייגו כ" כך סיפר גרשון בסקין", מתברר שאם משהו פורסם ב"הארץ", הרי שהוא הופך לאמת לאמיתה שאין לערער עליה. הרי יתכן שבסקין (שלמיטב הבנתי, על מעורבותו העמוקה בעסקת שיחרורו של שליט אנחנו למדים בעיקר מדבריו של בסקין עצמו) פשוט משקר. יתכן שהוא אומר את האמת אבל שיקרו לו, למשל איך הוא יודע שההצעות נמסרו לשר הביטחון? האם הוא נפגש איתו אישית? לפי מאמרו של פדהצור, לא היתה פגישה כזו. יתכן שבסקין אומר אמת ולא שיקרו לו, אבל למקבלי ההחלטות הגיע מידע אמין לפיו אין לחמאס שום כוונה לחתום על הפסקת האש או שאין כוונה לקיים אותה. לא חסרות אפשרויות סבירות אחרות שאינן "קובעי המדיניות החליטו שהפסקת אש אינה רצויה לישראל בעיתוי הזה, ועדיף במקום זאת לתקוף את החמאס".

    כך שלא רק שהמסקנה לא נובעת מהעובדות, גם העובדות אינן בהכרח עובדות ואינן בהכרח שלמות. אבל מה זה משנה, המסקנה מתאימה לתזה הכל כך חשובה, שהצד השני רוצה שלום והצד שלנו הוא זה שמכשיל אותו, שאפשר לקבל אותה גם על כל החורים שבה.

    אם להתייחס רגע לכותרות אתמול, הרי שהכותרת של הארץ, בריטניה וצרפת שוקלות את השבת שגריריהן, הכי צפתה את הלך הרוחות באירופה נגד ישראל שהפך לסערה של ממש.

    לפי ynet, ב- BBC פורסם שממשלת בריטניה הכחישה כל כוונה להחזיר את השגריר.

    אה, באמת? הרגולטור הזה מאפשר לך לחיות פה. ללא הכסף מהרגולטור מזמן לא הייתה לך עיר לעייר. אין גבול לחוצפת הישראלים שחיים על חשבון הברון האמריקאי ועוד מעזים להתלונן ולהעמיד פנים שהם עצמאים ויכולים לעשות פה מה שהם רוצים.

    לא קצת הגזמנו? חשבון הברון הזה הוא כ- 10 מיליארד ש"ח בשנה. תקציב המדינה הוא כ- 350 מיליארד ש"ח. יהיה מאוד קשה בלעדי הסיוע האמריקאי, אין ספק, אבל יש לי רושם שנשרוד.

    נשק וציוד? זו כבר טענה אחרת. אבל תתפלאו, אפשר גם בלי. יש גם נשק בריטי, גרמני, צקפתי, רוסי, סיני ועוד. לא הכל ברמה האמריקאית ולא כולם יסכימו למכור לנו, אבל מישהו באמת חושב שבגלל בניה בי-ם יוטל עלינו אמברגו?

    אפשר כמובן גם להוסיף את התמיכה באו"ם ובמוסדות בינלאומיים אחרים ועוד ועוד. אפשר גם לטעון ובצדק מוחלט שהכוחות המזויינים האמריקאיים יכולים להשמיד את מדינת ישראל בשעה. אז? מישהו באמת חושב שזה הולך לקרות ושבגלל האפשרות הזו יש לציית מייד לכל תכתיב אמריקאי?

    הרי באותה מידה, ישראל יכולה לפגוע קשות בייצוא הנפט ממדינות ערב ולגרום למיתון הכלל עולמי של היום להראות כגן עדן, האם מישהו חושב שכל העולם צריך לציית לתכתיבים ישראליים בגלל האפשרות הזו?

    נראה שיש אנשים שמפרסים את המחוייבות האמריקאית העמוקה לבטחונה של מדינת ישראל, שנשיאים אמריקאיים מביעים שוב ושוב, ככפופה לכך שמדינת ישראל תקפיד לעמוד בדום מתוח ולצעוק "Sir, yes sir" לכל גחמה אמריקאית. אני חושב שההיסטוריה מוכיחה שהקשרים בין המדינות עמוקים יותר מזה.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      בינתיים המשכתי לקרוא. כן, יש אנשים שמעדיפים לעבוד בעבודה :mrgreen:.

      מי אמר שידיעות נגד שלי יחימוביץ'? הנה עמוד שלם על התוכניות שלה פלאס דיווח על הגיבושון שתעשה בשבוע הבא, שיכלול הדלקת נרות חנוכה ובישולשלי: קציצות כבש עם כרישה וצנוברים שתכין במו ידיה. לכן לא התפקדתי לעבודה.

      מי אמר? ידיעות נגד ביבי ובעד כל מי שנגד ביבי. שלי נגד ביבי? אז ידיעות בעד.

      צפי סער על המתנפלים על מרב מיכאלי.

      נו, הלך הזרזיר אצל העורב. כמובן שסער מתעלמת מקשקשת פסאודו-פמיניסטית-רדיקלית של מיכאלי כמו קונספירציית מיזוג האוויר של הפטריארכליה השוביניסטית. האם יתכן שההתנגדות למיכאלי היא בגלל שהעמדות שלה מתאימות יותר למרצ או לחד"ש מאשר לעבודה? האם היא בגלל שהפמיניזם שלה נמצא אי שם בין שוביניזם נשי לטירוף הדעת? מה פתאום. זה כי אתם שונאי נשים.

      כמה מפתיע שמי שוראה את הכל דרך החור שבווגינה, רואה את הטענות כנגד מיכאלי כשוביניזם גברי. הרי גם לטענתה של סער, יו"ר העבודה יחימוביץ' היא פמיניסטית, אז למה אף אחד לא התנגד לה מאותם נימוקים? מה יש, לשוביניסטים לא אכפת מי מס' אחת, רק מי מס' חמש?

      אגב אינטליגנציה, מספיק להעליב אותה.

      קישקוש מוחלט. גיבוב של התקפות על אנשי קש וחצאי אמיתות. למשל, הטענה שהצעד הפלשתינאי הוא חד-צדדי – הכוונה שלא היה דו-צדדי, כלומר מתואם עם ישראל, לא שלא היה רב-צדדי, כלומר לא מתואם עם מדינות אחרות. המדינות שהצביעו בעד קבלת פלסטין כמדינה משקיפה באו"מ נתנו לפלשתינאים (כלומר לאלו שתומכים באש"ף בניגוד לאלו שתומכים בחמאס, כי אנחנו לא יכולים לבחור מי יהיו מנהיגי הפלשתינאים) הצעה טובה יותר מישראל? בסדר, שהפלשתינאים יקבלו את המדינה שלהם מאותן מדינות וירדו מאיתנו. רגע, לא מתכוונים לתת להם נתחים מהמדינות האחרות? אז אולי בכל זאת הם צריכים להגיע לסיכום איתנו ולא עם שאר העולם.

      או הטענה שנאומו של אבו מאזן באו"מ לא היה מסית, כי האשמות בטיהור אתני ורצח עם הן לגיטימיות כשבאים להציג את הטענות שלך בפני פורום שבו נציגי מדינות שסבלו מטיהור אתני ורצח עם מאחר שאלו הנימוקים שיכבשו את ליבם – מה? אם בחרת בשקרים שיכלים לשכנע את השומעים, זה בסדר? את ההסתה בספרי הלימוד הפלשתינאים ובשידורי הרדיו והטלוויזיה שלהם הוא פוטר בניפנוף ידיים והנה – אין הסתה.

      ומה פתאום דורשים מהם להכיר במדינה יהודית? אלא מה, הדרישה אינה שיכירו במדינה שדתה יהודית אלא במדינה שהיא מדינת הלאום של העם היהודי, שני דברים שונים למדי. מישהו יכחיש שפולין היא מדינת הלאום של העם הפולני או שגרמניה היא מדינת הלאום של העם הגרמני? אבל לפי אש"ף, ישראל אינה מדינת הלאום של העם היהודי ולא יכולה להיות, בין השאר כי אין דבר כזה "עם יהודי" וכי אין שום קשר בין היהודים לארץ ישראל. כן, הם מוכנים להכיר במדינת ישראל, אבל רק בתנאי שרוב אזרחיה לא יהיו יהודים אלא פלשתינאים. יודעים מה, אני מוכן לעסקה דומה: פתרון שתי המדינות, כשקו הגבול יהיה בדיוק לפי קווי 49-67: מדינת ישראל ומדינת יו"ש, שאזרחיה יהיו היהודים שחיים היום ביו"ש. שתי מדינות, בדיוק לפי הגבולות שאבו מאזן דורש! מישהו מאמין שהוא יסכים לזה? רגע, למה לא? אמנם לא הסכמנו למדינה לפלשתינאים, אבל הסכמנו לשתי מדינות. אז למה חושבים שאנחנו צריכים להסכים לפתרון של שתי מדינות, שאחת מהן פלשתינאית והשניה ברובה גם, או, כפי שכבר הגדיר מישהו שאת שמו שכחתי, פתרון שתי המדינות לשני עמים בממוצע? אבו מאזן הסכים לקיומה של מדינת ישראל, הוא רק לא מסכים שהיהודים הם הבעלים של אותה מדינה…

      אהבתי

  5. ראש המדור הגיב:

    אולמרט אמנם ממשיך עם מה שכתב עליו בן דרור-ימיני(כמעט אצל "התנועה) בהשתוללות, אבל זה מה שבדיוק הצהיר בעצמו ב 2006

    אהבתי

  6. captain beefheart הגיב:

    במקרה של פניני, הצגת העניין כאינו נוגע לך לא מוסיף לך כבוד. בשונה מכדורגל, בכדורסל יש קבוצה אחת שהיא הקבוצה של המדינה (עם מרכאות ובלעדיהן). וכשהקפטן שלה עושה דברים כאלה זה הכי ניוז שיש. יש לו מזל שלא נפל אצלי, כי הייתי מוסיף לו גם עם עיתון מגולגל על האף.

    לגופם של הפנינים שיצאו מפיו של פניני, הוא באמת חתיכת חלאה (וסליחה על הביטוי הקיצוני). זה לא טרש טוק, כפי שניסו להציג את העניין מספר פרשנים. טרש טוק ב-NBA כולל להציק לשחקן שמולך במילים קנטרניות ולעשות מה שנקרא TO GET UNDER THE SKIN. דברים כמו "אתה גרוע", "כולם חוץ ממך יודעים שאתה בדרך לטרייד" ושאר פנינים מהסוג הזה.

    אם שחקן היה אומר לאחר "נאצי" ו"שיהיה לך סרטן בראש", תוך שתי דקות הוא לא היה רק עף מהליגה אלא גם עומד לדין פלילי. תסמכו על דיוויד סטרן שהיה רודף אותו עד שהיה מבקש מקלט מדיני בקובה.

    פניני יצא בזול.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      היו ימים בהם אוהדי הפועל היו מגנים על מנהגיו של פניני.
      הכותב ביקש להניח שאם פניני היה שחקן מכבי, הטראש טוק שלו היה עובר חלק. ובכן, להיפך.

      אהבתי

      • אלעד הגיב:

        שמע, אני עוכר מכבי לא מהיום, באמת, אבל לומר על מי שהושעה עד סוף העונה, נקנס 100,000 ש"ח ונשלל ממנו סרט הקפטן ש"יצא בזול" זו הגזמה. מה אפשר לעשות מעבר לזה? לשבור את פיקות הברך? להצליף בשוט לח? בכל פרמטר זו ענישה ברף הגבוה, ודאי כשמדובר בקללה מילולית בלבד (מבלי למעט כמובן בחומרתה).

        בנ.ב.א שאתה נאחז בו משחק עד היום שחקן בשם מטה וורלד פיס (לשעבר רון ארטסט) שטיפס לקהל באמצע משחק וחבט באוהד שקילל אותו. הוא, למיטב זכרוני, הושעה בגין המעשה הזה שם עד סוף העונה. איפה זה ואיפה מה שעשה פניני.

        העונש שספג פניני הוא קודם כל עונש של השפלה ועלבון של היו"ר. שבוע שלם הוא מגייס את התקשורת נגד קללות השואה של הפועל, והנה קפטנו עצמו ובשרו מקלל שחקן אחר "נאצי". לאחר מכן הוא גם עונש של צדקנות, טהרנות וחשש מדעת הקהל שיש במועדון הזה בשפע, שפע שהורעף גם על ראשו של פניני.

        פניני משחק באופן שאינו ספורטיבי. הוא היה כזה בקבוצות האחרות והמשיך להיות כזה גם במכבי. מגיע לו עונש על כך, לא מהיום. יחד עם זאת אני לא חושב שחומרת העונש הולמת את חומרת המעשה היחיד הזה.

        אגב, תשובתי עשויה להשתנות כתלות בעניין הסרטן (ואם יש כאן אנשי ספורט אודה אם תאירו את עיני): לפי אחד המקומות בהם קראתי, פניני איחל לשולדברנד שאביו ימות מסרטן בראש. אם לאיחול יש קשר קונקרטי כלשהו למציאות אזי העונש בהחלט קל מדי.

        אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          חשבתי על מה שעשה ארטסט אז ביציע והיה גם את רודמן שנגח בשופט. רק שאלימות פיזית ניתן לייחס לאיבוד שליטה ולכן השניים קיבלו עונשים קשים מאוד, אבל לא שלילה לכל החיים.

          אני רק משער שסטרן היה משתולל על פניני, כי העניין התדמיתי חשוב לו בטירוף. רק השבוע הוא קנס ברבע מיליון דולר (!!!) את הספרס משום שהחליטו לא להעלות לפרקט ארבעה שחקנים מרכזיים במשחק מול מיאמי. לכאורה – החלטה לגיטימית של מאמן שרוצה לתת מנוחה לשחקנים. אבל סטרן ראה בזה "סטירת לחי בפרצופם של האוהדים". אז על "שאבא שלך ימות מסרטן בראש" אני לא רוצה לחשוב בכלל כיצד היה מגיב.

          אהבתי

          • אלעד הגיב:

            זה רבע מליון דולר לפרנצ'ייז, כן? כמה שווה הפרנצ'ייז ביחד לרבע מליון דולר? כמה שווה פניני ביחס ל 100,000 ש"ח? אני עומד על זה שהעונש לא קל מדי.

            כמובן שיכולים להיות אלמנטים שונים שלא הבאתי בחשבון, כלומר אולי הוא על תנאי והוזהר כבר בעקבות התקריות בעבר. גם אז העונש הולם.

            אני מזכיר גם, שזה עונש פנים קבוצתי. כל זה עוד טרם אמר האיגוד את דברו.

            אהבתי

        • שועלן הגיב:

          פניני לא הושעה עד סוף העונה, אלא עד להודעה חדשה.
          תואר הקפטן נשלל לעונה כולה.

          אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        זה באמת משפט המפתח: "אם פניני היה משחק בנוקיה ולא במלחה". בכלל, מדובר באחד מסמלי ההיכר המובהקים של כתבנים בשקל: "אם – אז". "אם זה היה אצל חרדים אז…. אם זה היה קורה בקיבוצים אז…."

        במחי מילה אחת, "אם", פטור הכותב מעיסוק במציאות ובניתוח אמיתי שלה ועובר למחוזות הרהורי לבו.

        אהבתי

  7. ראש המדור הגיב:

    הח"כ לשעבר האלוף משנה משה (מוסא) פלד, בן 67, השתחרר רק בימים אלה מהמילואים של עמוד ענן.

    אהבתי

  8. davidf הגיב:

    הוא מעדיף להתלבט ולהיות מלא בסתירות לכאורה, מאשר לדבוק באיזו משמעת סיעתית כלשהי

    ההדגשה של ה"לכאורה" שלי – מה האיבה הזו שיש לך לימיני? יכולת לגלות גדלות רוח ולברך אותו לפחות על כך שהוא נזהר שלא לעשות כמעשה לפיד:

    למרות התקדימים של עיתונאים אחרים, אני לא יכול להיות גם עיתונאי וגם "מתחבט‭."‬ הרי כל מאמר שאכתוב, והספקתי לפרסם אחד, יהפוך לתעמולה. רק זה חסר לי.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אין לי שוב איבה כלפיו, ולא כתבתי פה שום מילה שלילית. מצטערת שכך פירשת את הדברים.
      בעניין הסתירות: זה לא באמת סתירות, אלא דעות לא דוגמטיות. מה לא ברור?

      אהבתי

  9. ראש המדור הגיב:

    התשובה הליברלית מאתמול "יש עתיד" למשה פייגלין שכזכור תומך.

    אהבתי

  10. davidf הגיב:

    אין גבול לחוצפת הישראלים שחיים על חשבון הברון האמריקאי ועוד מעזים להתלונן ולהעמיד פנים שהם עצמאים ויכולים לעשות פה מה שהם רוצים

    So 50's
    מה זה הפרובינציאליות הזו?
    אם אנחנו נשענים על האמריקאים במשהו זה כבר לא בעניין תמיכה כלכלית אלא תמיכה מובטחת במועצת הבטחון באו"ם.

    אהבתי

    • ראש המדור הגיב:

      אכן. ובעניין מועצת הבטחון הקונגרס במיוחד וגם הסנאט, לא יתנו לאובמה גם אם הוא מאוד היה רוצה למצמץ, לטעות.

      אהבתי

  11. pip הגיב:

    שאלה רצינית: למה כל העולם כל כך מתעצבן מהכרזת הבנייה של נתניהו?
    מה הם מרוויחים מזה שאין בנייה? מה הם מפסידים מזה שיש בנייה? מה הם מרוויחים מלהצהיר שהם שוקלים להחזיר שגרירים?
    מישהו יודע?

    אהבתי

    • avi הגיב:

      אתה באמת רציני? אזרח של איזה מדינה אתה?
      כמות המילים שנשפכה על כך ביממה האחרונה תספק לך חומר קריאה לימים שלמים. נא לצרוך בצורה מתונה בלבד.

      אהבתי

      • pip הגיב:

        כמות המילים שנשפכה על כך לא נתנה לי תשובה, או שסתם הסתכלתי במקומות הלא נכונים. לא חושבת שאכפת לצרפתים אם הבנייה "צודקת" או לא (וזה מה שעולה מרוב הפרשנויות שקראתי). התשובות שניתנו הן תשובות מוסריות ולא זה מה שמניע צעדים דיפלומטיים.
        אחד מהדברים שאני חשבתי זה למשל שהולנד הרגיש שלא יצא מספיק נגד ישראל בעמוד ענן אז החליט להתפוצץ פה, כדי להרגיע קצת את הרוחות בצרפת. זה נשמע קלוש (ולא מסביר את בריטניה או שבדיה) ולכן אני מחפשת עוד הסברים.
        מבחינת ביבי זה אולי היה "לא שיתפתם פעולה בהצבעה סמלית נגד פלסטין כמדינה משקיפה אז ננה בננה". השאלה היא למה זה אפקטיבי כל כך. בכל זאת, החזרת שגריר היא צעד חריף מאד.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          איפה יש החזרות שגריר פרט לכותרות מופרכות בהארץ?

          אהבתי

        • avi הגיב:

          התשובות שניתנו הן תשובות מוסריות ולא זה מה שמניע צעדים דיפלומטיים.

          הייתי מציע לך לבדוק שוב את הנחות היסוד שלך ולא לראות את המציאות דרך הסברים תועלתניים רגעיים. חלק גדול מבעיית ההסברה שלנו הוא שמשום מה באירופה הצד השני נחשב לצד המוסרי יותר. עובדה. הסימפטייה האירופאית נתונה לנכבשים וגם העליונות המוסרית באופן אוטומטי, מבלי לתת על כך באמת את הדעת למרבה הצער. כמעט סוג של רומנטיקה וביטוי מוחצן של רגשות אשם היסטוריים. גם להם יש דעת קהל וגם להם יש גבול שאותו הם מסרבים לחצות אבל יותר מכל אירופאים הם עם שאוהב ומעריך נימוסים.
          ביבי ירק עליהם ואמר להם שזה גשם. לא עושים את זה בדיפלומטית ולכן זו התגובה שקיבלנו, מקלחת קרה. בפעם הבאה אפילו מטרייה כבר לא תעזור. ביבי יצטרך לדעת לבחור את המלחמות שלו בחכמה. אפשר לסמוך עליו שמתי שהוא ייכשל בכך.

          אהבתי

    • הומר J סימפסון הגיב:

      יש הרבה דברים חיוביים שיכולים לצמוח מההכרזה של ביבי. לדוגמא- ויתור על התכנון יכוןל בשלבים הבאים להביא את הצדדים למו"מ או לדוגמא בפעם הבאה שהפלסטינאים ירצו לנקוט בהליכים חד צדדים קיצוניים יותר הם יבינו שישראל מחוייבת להגיב בצורה קיצונית.
      הבעיה היא שנתניהו לא חשב על התועלת ולא באמת שקל את המהלך עד תומו אלא כחלק מתעמולת הבחירות שלו.

      אהבתי

      • pip הגיב:

        אז למה זה מרגיז את הבריטים? מה הם מפסידים פה?
        חסר לי איזה חלק להשלמת התמונה.

        אהבתי

        • avi הגיב:

          גם בריטניה וכמובן צרפת רואות את עצמן באופן טבעי כמי שמובילות את האיחוד האירופאי בטח את מדיניות החוץ שלו, שלא לדבר על זה שכשתי מדינות כובשות בעצמן בעברן הצורך שלהם לכפר על זה באמצעות שחרור עמים אחרים מכיבוש הוא עניין עמוק ביותר בשמאל הבריטי.

          אהבתי

  12. avi הגיב:

    ברכות ותודות על פוסט הערב של אתמול. יש מסתבר מי שקוראת כאן את ההערות בבלוג . אני חושב שמצאת פתרון מוצלח לצורך לעדכן לפעמים את הבלוג יותר מפעם ביום. כידוע יש עיתון ערב אחד שיוצא בישראל. סריקת השער שלו יכולה להיות השלמה נחמדה לפוסט הערב.

    אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    עד היום סברתי שבאריאל יש אוניברסיטה. היום קראתי מאמר מזהיר של פרופסור באותה אוניברסיטה: גם טרוריסטים יחשבו פעמיים

    אהבתי

    • ראש המדור הגיב:

      זה לא חדש.
      אם באב"ג, ת"א והעברית יש חמולות גדולות של שרוטונים בסגל, מותר שתהיה נציגות ייצוגית אחת גם שם..
      חצרוני הוא מופע בידורי לא הכי מוצלח, לא יותר.

      אהבתי

  14. ז'ורז' סאנד הגיב:

    האם מורן שריר קרא את שועלן או שסתם מדובר במוחות גדולים ותאומים?

    לענ"ד יש כאן דבל כי חסכת לשועלן לעשות שועלן . שוב מוחות גדולים ותואמים.

    אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    בקשר לאילנה דיין, אוסיף מימד נוסף.
    לאחר ה"תחקיר" על דורון נשר שודר ראיון שלה עם אורי בלאו. בסוף הראיון אילנה דיין שואלת אותו אם הוא למד משהו מהארוע. תשובתו מפליאה אותה. הוא אומר לה שזה רק חיזק את תחושת שליחותו העיתונאית, ושהוא יעשה הכל שוב אם תיקרה בפניו ההזדמנות (פרט אולי לכמה טעויות טכניות שביצע).
    אבל הנה, רק דקה קודם לכן הוכחת גם את שלא למדת כלום מה"תחקיר" על סרן ר', פרט לכמה תיקונים טכניים.

    אהבתי

    • davidf הגיב:

      האם בעקבות החלטת האקדמיה העברית שאפשר לומר גם "ראשת ממשלה" וכיו"ב, נסללה הדרך בפני אילנה דיין לשנות את שמה לאילנה דיינת?
      בעצם, את זה היה אפשר גם קודם.

      אהבתי

  16. אורן הגיב:

    צופה התלהמות היום בבלוג, אולי אפשר להקדים את מבדק הערב לצהריים. נראה לי שהרמ"דיה יקדחו בראש עם המדינה הפלסטינית בטובגו, בכדי לעשות מקום להמשך רחוב יפו עד הקבר של רחב הזונה.

    אהבתי

  17. cnaan הגיב:

    אה, באמת? הרגולטור הזה מאפשר לך לחיות פה. ללא הכסף מהרגולטור מזמן לא הייתה לך עיר לעייר. אין גבול לחוצפת הישראלים שחיים על חשבון הברון האמריקאי ועוד מעזים להתלונן ולהעמיד פנים שהם עצמאים ויכולים לעשות פה מה שהם רוצים.

    אמנם המנוי שלי בספרייה הלאומית מזמן כבר בוטל, אבל נדמה לי שירושלים התקיימה כעיר עוד אפילו לפני 1450 לספירה (לבורים בינינו: השנה בה מקובל לחשוב שארה"ב התחילה לסייע כלכלית לישראל). ויש כמה מטורללים שסבורים שליהודים התאפשר לחיות פה אפילו לפני קרב שרפסבורג.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      איפה, לדעתך, היתה ירושליים היום לולא אילץ הרגולטור את בן גוריון לקבוע את ירושליים כבירה ולהעביר אליה את הכנסת והממשלה?

      אהבתי

    • HaAton הגיב:

      וברצינות – ככל הידוע לי, הסיוע האזרחי האמריקני לישראל בוטל מזמן. ירושלים ממש לא חיה מסיוע של הממשל.
      והסיוע הצבאי האמריקני הוא כאחוז אחד מתקציב הביטחון שלנו.

      אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        ובנוסף לדברי האתון, "הסיוע" הוא בעיקר קשיח, כלומר כלים ומערכות שמיוצרים במפעלי הנשק בארה"ב טייק-איט או ליב איט ובמקרים שוים ניתן היה להשיג טובים מהם.

        אהבתי

      • avi הגיב:

        אחוז אחד או 20 אחוז מה זה משנה . גם הf-16 זה שלנו.
        הצוללות זה שלנו. הספינות זה אנחנו בנינו. הטילים חודרי הבונקר שלנו וגם מאגרי התחמושת של הצבא האמריקאי הנמצאים בישראל ומשמשים עתודות בשעת חירום הם שלנו. כל התקציבים למימון ופיתוח כל מערכות ההגנה מפני טילים הם שלנו. הכל שלנו מי צריך אותם בכלל.
        מה שכן כמובן תהיה לנו בעיה עם אספקה של מעילים אמריקאיים לצבא. נסתדר בטח איכשהו.

        אהבתי

      • לירון הגיב:

        זה לא נכון, הסיוע האמריקאי הביטחוני הוא כ2.5 מיליארד דולר = כ10 מיליארד שקל ותקציב הביטחון הוא כ60 מיליארד שקל, ולא טריליון שקל וחבל שכך כי אז הייתה כיפת ברזל לכל פועל.

        אהבתי

    • חנוך הגיב:

      מדובר על קיומך כאן כישות מדינית עצמאית.
      כן – הרגולטור הזה מממן את חיינו.
      היה ויבטל או יקטין את מיליארדי הדולרים של הסיוע הביטחוני – לא יהיו החיים אותם חיים כלל.
      את רוה"מ לשעבר יצחק שמיר, אלוף העיקשות והסרבנות, הצליח לכופף ג'ורג' בוש האב רק באמצעות איום לבטל ערבויות.

      אהבתי

      • cnaan הגיב:

        אהא.
        שתי בעיות לוגיות: אם בעצם המימון שלו הוא מכתיב את צעדיי המדיניים והעצמאיים, הרי שאפשר להתווכח על האם באמת יש לי קיום עצמאי. לא?

        שנית, מדבריך נובע שלפני המימון שלו, נאמר ב-20 שנים הראשונות של המדינה, לא התקיימנו פה כיישות מדינית עצמאית? והרי ארה"ב אכפה אמברגו נשק על ישראל על ל-67, שלא לדבר על סיוע.

        בקיצור, אולי הוא מממן את חייך. בשבילי לא צריך לטרוח, אבל המון תודה.

        אהבתי

        • חנוך הגיב:

          נכון – לא בטוח שישראל היא מדינה עצמאית, אם קיומה מותנה במימון כזה.
          מה שבטוח הוא שאין מקום גם לקבל וגם לצפצף על הנותנים באופן שעושה זאת הממשלה הנוכחית.
          ב- 20 השנים הראשונות היתה ישראל תלויה לחלוטין בכספי הפיצויים מגרמניה ובסיוע הביטחוני הצרפתי.
          מכאן נובע שיש ספק גם לגבי העצמאות אז.

          אהבתי

          • שלמה הגיב:

            הסיוע מארה"ב הוא לא מבוטל, אבל אי אפשר לבוא ולהגיד שבלעדיו לא נוכל לחיות פה. זו אמירה פופוליסטית שמנותקת לגמרי מהעובדות

            הסיוע הוא כולו צבאי, כ3 מליארד דולר, ואנחנו חייבים להשתמש בו לרכישת ציוד בארה"ב. לו הוא היה מבוטל מחר (אין סיכוי שזה יקרה) היינו ממצמצים וממשיכים הלאה

            דרך אגב, מי שהתלונן על הטיעון הזה, ואמר שעדיף לוותר לגמרי על הסיוע כדי שארה"ב לא תחשוב שהיא יכולה לכפות פה דברים, היה ביבי, בקדנציה הראשונה שלו

            אהבתי

  18. חייל זקן הגיב:

    השר הממונה על ירושלים מטעם הרשות הפלסטינית, אמר כי בניה בהר תיחשב לקאזוס בלי, ותגרום לפרוץ מלחמה. בניית השכונה החלה בזמן ממשלת נתניהו, וגרמה לסערה בקרב האופוזיציה וחלק ממחנה השמאל, בטענה שבניית שכונה יהודית נוספת במזרח ירושלים תעורר אלימות פלסטינית בעיר.
    נשמע מוכר? גגלו הר חומה…

    אהבתי

  19. מיצבשת הגיב:

    ההליכה לאו"ם היא הפרה של הסכמי אוסלו. הפלסטינים בסתר ליבם שמחים שזה הצעד היחיד שישראל עשית. גם הפלסטינים יודעים שצריך להיות רצף בין ירושליים למעלה אדומים. הצעד הזה הוא בבחינת מינימום "ענישה". אם ישראל היתה מבטלת את ההסכם הכלכלי (הסכמי פריז) הרשות הפלסטינית היתה מתמוטטת. בינתיים נחכה בסבלנות לנפילת הדיקטטורה בירדן והקמת המדינה הפלסטינית בירדן.

    אהבתי

  20. yaniv of tel-aviv הגיב:

    בקשת הקורא הנאמן:
    פלוס, או וגם, או ובנוסף.
    לא "פלאס", שהוא יצירה מאונגלזת ומכוערת במיוחד של מדורי הרכילות. ניסיון נואל ועלוב להיות בינלאומיים, מגניבים וקוסמופוליטיים. דרדור וכיעור שלא לצורך של השפה העברית.
    בתודה.

    אהבתי

  21. May הגיב:

    שמישהו יסביר לי פעם מה פירוש המשוואה ההזויה הזו: הפלסטינים לא באמת רוצים שלום = אנחנו יכולים לעשות כמעט כל מה שבא לנו.

    ובכן, לא.

    אני נוטה להאמין שאין לשלום סיכוי, לא בדור הזה. אבל למה אין-שלום מיתרגם להמשך בנייה במקום שכל העולם מתנגד לבנייה ישראלית בו? נכון שכל העולם נגדנו בכל מקרה, אבל יש הבדל בין סתם-לא-סובלים-אותנו, שמציק בעיקר לבעלי רגישות יתרה, לבין איום על הסחר עם ישראל, שיפגע במישרין ובעקיפין בישראלים רבים. ויש הבדל בין זה שהאיחוד האירופאי היה רוצה שנחזור כבר לגבולות 67 מה שלא יהיה, ובין ארה"ב שמממנת לנו, בין השאר, את כיפת הברזל. אולי שמישהו ייזכר פה שהדוד סם לא אוהב אותנו בגלל עינינו הכחולות המרהיבות אלא כי יש עדיין מספיק אמריקאים שתומכים בישראל? ורובם, אגב, לא יקימו מהומות על זכות הבנייה שלנו ב- E1.

    אחרי זה ניילל על העזתים שיורים עלינו בעודנו מספקים להם חשמל. מה שהממשלה שלנו עושה לאמריקאים שונה מזה רק בדרגת החומרה, לא בסוג הפרעת האישיות שגורמת להתנהגות ההזויה.

    אהבתי

    • ראש המדור הגיב:

      דיונים פוליטיים מעמיקים וארוכים אי אפשר לנהל כאן, אז רק אנדקדוטות למחשבה

      רק אנקדוטות:
      הסיוע האמריקאי "המהולל" לכיפות ברזל, לא משתווה ל10 אחוזי העלות של תחזוק 163 אלף השוהים הבלתי חוקיים בישראל (לפי המספרים הרשמיים) – (מסתננים/מהגרי עבודה ועוד) בשנה (דיור, רפואה ועוד ועוד). כלומר אם ישראל היתה מפנה לשלום ולא להתראות 15 אחוז מהם היינו נשארים עם עודף. ובדרך אגב, אבוי לנו אם נתייחס לכיפת ברזל כאמצעי בטחון אסטרטגי . מהרי השומרון ויהודה המשקיפים בשטח העולה פי 5 מזה של רצועת עזה, בקו אווירי קצרצר מקלע כבד ומדויק יעשה את העבודה. ומולו שום כיפה לא תעזור.

      ולי שמישהו ייזכר פה שהדוד סם לא אוהב אותנו בגלל עינינו הכחולות המרהיבות אלא כי יש עדיין מספיק אמריקאים שתומכים בישראל

      רוב האמריקאים תומכים בזכותה של ישראל לריבונות נרחבת בתוך יו"ש גם אם לא כולה. רבים מאוד מהקונגרס והסנאט. מה שכן, אחרי ששנים התרגלו לממשלות מתרפסות כאסקופה נדרסת – השינוי הרוויזיוניסטי לטובה יקח זמן. אבל כפי שמראה לנו ההיסטוריה של מדינת ישראל מאז ימי בן גוריון ועד בגין במקרים מסוימים(נכון היו גם דוגמאות אחרות), הקונגרס , הסנאט ובסופו של דבר הנשיא האמריקאי העריך הרבה יותר רה"מ שידע לומר : נו סיר, אנחנו מדינה ריבונית ואנחנו נעשה כך.

      אהבתי

      • לירון הגיב:

        מצד שני רוב הישראלים לא מעוניינים בריבונות על יו"ש. וזה יותר חשוב.

        אהבתי

        • ראש המדור הגיב:

          א. לא ממש אלא אם כן אתה מאמין לסקרים מטעם אלה שלא זוכים לרוב בבחירות. יש רוב מסיבי שלשאלה האם אתה תומך בסיפוח שטח C משיב בחיוב (כלומר שטחי הבטחון השולטים בגבר ההר על גוש דן וירושלים והבקעה למניעת חדירה ממזרח) ומשאירים לערבים את A B ובעתיד את ירדן הגדולה פי 3 מישראל, ומחכה רקכעניין של זמן לעונה האביבית האיסלמו-"פלסטינית".

          לא פחות חשוב:

          ב. 90 אחוז מתושבי גוש דן לא רוצים להיות ברווזים משטח קו ירי ישיר העולה פי 5 על זה של רצועת עזה, שבחלקו אפילו לא יהיה צורך בגראדים אלא במקלעים כבדים שיקצרו אותם. למרות שזה יהיה גם וגם וגם.

          רוב הפולטיקאים יודעים, גם מהצד השמאלי שאיננו משיחי, שמה שיתקבל שם אחרי שנסוגים בהסכם או לא בהסכם היא חוטף-עזה בריבוע והפעם בהכל כולל הכל, כשכל מהלך התנגדות אפקטיבי יסורס – כפי שקרה לנו בתהליכים מאז הנסיגה ב 2005 וגורלם של תושבי פ"ת, כ"ס וכן גם ת"א רבתי יהיה גרוע מזה של שדרות.

          אהבתי

      • חנוך הגיב:

        "רוב האמריקאים תומכים בזכותה של ישראל לריבונות נרחבת בתוך יו"ש גם אם לא כולה."

        מה אתה אומר? בדקת את זה?

        אהבתי

        • ראש המדור הגיב:

          עוד לפני הכל, זה למעשה מעוגן בהחלטת מועצת הבטחון המקורית זכותה של ישראל לגבולות ברי הגנה.

          יש רוב מסיבי בבתי הנבחרים שבזמנו גינה את אובמה במכתב פומבי כשניסה לכפות על ישראל מהלכים שנוגדים את האינטרסים שלה.
          מה שכן, יאמר שאל לנו לסמוך על שום מכתבים על הנייר של הבית הלבן(ראה הבטחות שווא , כפי שלא היה מקום לסמוך עליהם גם ב67' כשהם הזיזו בכוונה את אוניות הצי השישי מסואץ וסימנו : הישראלים לבד.

          בטווח הקרוב, צירך לחזק את העוגן מול הקונגרס והסנאט. בטווח היותר רחוק לחזק אינטרסים גם מול מעצמות עולות אחרות.

          אהבתי

  22. ראש המדור הגיב:

    מדינת כל גזעניה.

    מראשי הרשות הפלסטינית, אומר שוב בקול צלול בשפה הערבית, ובצורה ברורה לאן מועדות פניה של הרשות.

    רק שבמדינת כל גזעניה, מסרבים ללמוד ערבית.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מעניין כיצד הם יגיבו לדברים שאומר היום בכיר פת"ח בראיון לערוץ הטלוויזיה של הרשות בו הוא אומר בפירוש…

      לא היום – לפני למעלה משנה.
      לא בערוץ הטלוויזיה של הרשות – באלג'זירה.
      מה הם נזכרו בקטע הזה פתאום? מישהו בחדשות 2 נתקל בזה מתרוצץ מחדש בפייסבוק ועשה מזה אייטם חדשותי?

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      אומר שוב בקול צלול בשפה העברית, ובצורה ברורה לאן מועדות פניה של ישראל: לאבדון הנקרא "מדינה דו לאומית". רק שבמדינת כל מגיביה מסרבים להשתמש בראש (שהתמלא בשתן) וחושבים ישירות מהקיבה.

      ובמילים אחרות – על ה-ERI מה הוא אומר. מה אכפת לי? מבחינתי כולם כלבים. היפרדות מהם היא קרש ההצלה שלנו. אינכם מבינים זאת עכשיו, נתראה בעוד עשר שנים WISE GUYS.

      אהבתי

כתיבת תגובה