פספוסים

היום אני לגמרי עם הכותרת של ישראל היום, "קרקס פוליטי". גם אם היא יוצאת נגד האויב (של העיתון).
מהו "הקרב האמיתי" אליו מתייחס ידיעות? מה אמיתי בקרב הזה?
"משחקי הכס" של הארץ מעצבנת בעיקר בגלל שהיא מצטטת ישירות שם של סדרת טלוויזיה עכשווית.
"השמאל מתקוטט, בנט מתחזק" במקור ראשון. והימין לא מתקוטט?

חאלד משעל יגיע היום לביקור ברצועת עזה אחרי 16 שנות היעדרות  לפי מעריב, אחרי עשרות שנות היעדרות לפי ynet, ולראשונה בחייו לפי הארץ, כדי להשתתף בחגיגות 25 שנים להקמת חמאס. שייזהר מרעלים. בידיעות לא מוזכר הביקור כלל.
הנה כריסטיאן אמנפור מ-CNN מראיינת אותו ב-22 בנובמבר ש"ז על הפסקת האש של עמוד ענן.

תהמולת בחירות

חובה לציין: מי שהלביש את ציפי לבני אתמול עשה עבודה מדהימה ומעולה. הצירופים של הגולף השחור וחצאית הקפלים השחורה עם החגורה מעולים ברמות (לא צינית), מחוברים אליה היטב, יוצרים מראה רענן, עדכני, קשוב, מיוחד, אלגנטי ורציני, וגם סקסי ונשי. ואם יש מי שיעביר לי את שם האחראי/ת לכך אשמח להוסיף. אפילו אם זה נפתלי שפיצר.

34 רשימות יתמודדו לכנסת.
מה שמעניין זה שלכל אחת מה-34 היו 40 אלף ש' להפקיד כדי להירשם.
תשדירי בחירות יושמעו מהשנה גם בגל"צ.

מי אני ומה שמי

משמח לדעת שגם בימינו, כשאנשים משאירים טביעות אצבעות דיגיטליות על כל צעד ושעל, אפשר עדיין להזדחל מתחת לרדאר ולהיעלם. כך למשל החשוד בשוד הבנקים, גבי קורסונסקי, שהמשטרה עצמה, שיש לה גישה לכל מאגרי המידע הקיימים, האנלוגיים והדיגיטליים אומרת שהיא לא יודעת עליו כמעט כלום: "במה עסק בשנים האחרונות, איפה התגורר ומה הייתה שגרת יומו. כרגע אנחנו בודקים את הפרופיל שלו, מנסים לבנות את מרכיבי האישיות שלו. מה שיש לנו זה רק השוליים שבשוליים לגביו", כה אומר גורם בצוות החקירה (מעריב).

משתכשכים בביצה

בכיר בגל"צ היה מעורב בתאונה יפואית חמורה.

כל זוכי תחרות הצילום עדות מקומית.
בן קלמר מטיים אאוט הוא הזוכה. וגם טלי מאייר זכתה בקטגוריית דיוקנאות.

עמית שעל, צלם כלכליסט, זכה בשלוש קטגוריות בתחות עדות מקומית.

אביב הורביץ נובר בארכיונים ומשווה מי נגד מי.
מה שכן, הטור, שעל פי תזמונו צריך היה להופיע בחצות וחמישה, כך על פי הכתוב, הסתובב באוויר כבר בשעות הערב המוקדמות.

בעניין שכרו של יאיר לפיד בתקשורת, שעל פי ליידי גלובס הגיע ל-150 א' ש' בחודש, יש הכחשות מכיוונים שונים. מידיעות ועד סוכנו המיתולוגי. שם, שם. לפי אחת הגרסאות לא הרוויח בידיעות אפילו 50 א' ש'. נניח שזה נכון, גם להרוויח 12 א' ש' על כל טור של 800 מילה זה לא עניין קל ערך. ולא נחזור שוב לתיאור של מיברג את יחסי העורך-כותב ביניהם. ואגב כך אזכיר פוסט אורח אחר לגמרי של מיברג על הרדיפה את לפיד.
ועוד דבר מה קטון, לפיד, שגם טוריו לא היו מהמדויקים בעולם, דמיין שהצביע לבגין, אף שהוא צעיר מדי. "אני בדיוק מסוג האנשים שהצביעו בגין ואחרי זה רבין" (ynet). אלא שהבחירות האחרונות שבגין נכח בהן התקיימו ביוני 1981 כשלפיד היה בן 17 וחצי. תוס': דומה לפרשיית נתניהו והכלניות (השוטרים הבריטים).


מקור ראשון חגג אתמול 800 גליונות.

ורדה רזיאל-ז'קונט התנצלה על אמירותיה הבוטות לבחורה בת ה-23. עכשיו, מה הבעיה? שברגע שהפסיכולוגית תצטרך לרסן את עצמה לא תהיה תוכנית. הרי ידוע שכשאנשים הולכים לפסיכולוג ומבלים על הכורסה כמה שנים, או רק כמה חודשים, במקרה הטוב, הם לא זוכים לשמוע "מה לעשות". כשיש תוכנית ייעוץ רדיופונית, זו המטרה שלה. להגיד לך מה לעשות. אפשר לומר זאת כמובן על שלל תוכניות הנפש הרווחות בארץ ובעולם (מעניין אגב, שבמהלך הכתיבה הביקורתית על ור"ז, נשכח הפסיכיאטר אילן רבינוביץ' המציע בשידור תרופות למטופליו הרדיופוניים בלי להתבלבל), אבל אולי צריך להוסיף אזהרות אלו ואחרות כל שני משפטים משודרים, שדברי המומחית לא מחליפים שום טיפול שהוא וכי משולים הם לעצה מחבר בגינה ציבורית.

לידיעת המנאצים את החינמון. מדווח שליח ולווט לירושלים המשוחררת:

הבוקר קניתי משהו קטן בחנות מקס-סטוק (רשת עם מוצרי-בית מאוד זולים) בירושלים, ובקופה נתנו לי ידיעות חינם (סופ"ש). אחרי בירור קצר עם הקופאית, זה כך כבר חודש, ונותנים ידיעות חינם כל יום בשבוע (זה גם לא לפי סכום הקנייה – קניתי חפץ קטן ב-15 ש', טיפה יותר משווי העיתון עצמו). היא לא ידעה לומר אם קיים אותו הסדר בשאר הסניפים.

תוס': שליח ולווט לקריות מדווח שמהיום, בחנות ירקות מאוד זולה בקרית חיים מחלקים ידיעות חינם כל יום, כולל בשישי, בקנייה מעל 45 ש'.

לחם עבודה

ערוץ היהדות יחזור לחיים ב-nrg. יערוך אותו צביקה קליין.
למרות שלל האיומים, אף מוסף עוד לא נסגר: לא הספורט, שזכה לתוכנית הבראה מעורכו, לא סגנון ולא עסקים.

אחת התוכניות, כזכור, היא שהמערכת תוצא מהעיר, כי הנדל"ן יקר מדי.
ואם כבר מערכת יקרה, זה מה שאומרים גם על מערכת הארץ שנמצאת לכאורה במו"מ למכירת הבניין לקבוצת שדה גלובל אחזקות.
אולי כולם יוכלו להצטופף במערכת המארקר. שני העיתונים יושבים בשני בניינים שונים ברח' שוקן.

מפל קיצוצים במערכת כלכליסט:
טל ליטמן, כתבת תעשיה, הודיעה על עזיבתה (לאחר חופשת לידה). במקביל קוצצו: שלי פריצקר כתבת פו"ש ושרית לנדסמן, מפיקת האתר.
כל זה מצטרף לעזיבתו של ליאור רוזנטל, עורך הרכילות, לפני כשבועיים. כן יעזוב יובל לידור, רמ"ח פרויקטים.
תוס': עורך שוק ההון, עומרי כהן, עוזב את התפקיד ואת העיתון מרצונו, בסוף השנה, אחרי כמעט חמש שנים בעיתון.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

בריחת מוחות, טור הסאטירה של מקור ראשון. הטור, מתברר, נסגר מוקדם מדי.

כן כן, עכשיו כבר מותר לבכות. פספוסים חוזרת לערוץ 10. איתי תורג'מן בהפקת יגאל שילון.

בלי להכיר את הסיפור או את הגיבורה הבשלנית, הפניה קצת קיצונית לשער עיתון (מעריב) שהבעלים שלו וחלק ניכר מעובדיו חובשים את ספסלי בתי הכנסת בשבת, לא?

ידי היהלום של אנגלה ("הסכמנו שלא להסכים") מרקל. מסתובבת ברשת התמונה. תודה לרונן טל.

החומה עוד לא נפלה?


הארץ

לפני פיזור

ברכות לתושבי רעננה.

היום בעשר וחצי יצא לדרך מצעד זכויות האדם של מרצ. כמות השוטרים והניידות שאבטחו את האירוע לא תיאמן.
אגב, ככה כותבים: מרצ. מרצ. מרצ.

תודות לתומכי הבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

52 תגובות על פספוסים

  1. אורן הגיב:

    Psy מסתבך בשל אמירות בעבר, והדבר מתגלה באיטיות מדהימה לעידן האינטרנט.
    הכל מקבל תאוצה לכבוד הופעתו הצפויה במופע צדקה לחגים בנוכחות הנשיא.
    האם יקרה, כנראה יועבר לטיפולו של טום דונילון.
    לפחות ההתנצלות שלו היא דוגמא טובה לאיך עושים את זה נכון.

    אהבתי

  2. avi הגיב:

    והנה ידיעהידיעה מהעולם הגדול שמתפשטת כמו אש במרחביה האין סופיים של הרשת והופכת לנושא לדיון שחוצה גבולות ומגדרים: ברט איסטון אליס טוען שקתרין ביגלו זכתה באוסקר בגלל שהיא אישה ואפילו אישה יפה.

    אהבתי

  3. האזרח רם הגיב:

    המצעד היום, כבכל שנה, הוא של האגודה לזכויות האזרח (לא בת דודה שלי) ולא של מרצ, שנוטלת בו חלק

    אהבתי

  4. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    אם כבר משחקי הכס, חשבתי, כשעשוע, לנסות ולהתאים דמויות מהפוליטיקה הישראלית לדמויות בסדרה (ספרים וטלוויזיה). השיוך שחשבתי עליו הוא לפי קווי אופי וסיטואציה, ופחות לפי שיוך משפחתי. למשל:

    שלי יחימוביץ' – דאינריז טארגאריין: יורשת של מפלגת מלכות בעבר (מפא"י), המשוטטת במדבר הפוליטי, ומקווה יום אחד לחזור לשלטון.

    יאיר לפיד – רנלי באראתיאון: טוען צעיר לכתר, שנכסיו העיקריים הם קסם אישי, כריזמה ופופולריות.

    ביבי נתניהו – סטאניס באראתיאון (לאחר התלבטות): איש בעל עקרונות, ההופכים אותו ללא פופולרי באופן מיוחד, שבוי בידיה של אשה בעלת מבנה נפשי מסובך (מליסנדרה / שרה)

    איווט ליברמן – רוס בולטון: בעל תאוות כוח חסרת מעצורים.

    ציפי לבני – קייטלין סטארק: מתחילה כאשה בעלת עקרונות נאצלים, אך עם הזמן נסחפת לנקמה אישית קטנונית.

    עוד הצעות (ללא הסבר): עמיר פרץ – פיטר באיליש, חיים רמון – טיריון לניסטר…

    יש מצטרפים?

    אהבתי

  5. מישהי הגיב:

    ומהי "פרשיית נתניהו והכלניות"? אני עשיתי חיפוש ולא מצאתי שום התבטאות של ביבי בקשר לכלניות.

    אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      כלניות זה הכינוי לחיילי הצבא הבריטי.

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      זה מבחן מספק להטיה פוליטית של פרשנים וכתבים.

      מעשה שהיה, כך היה. המוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" התפרסמה כתבה על/ראיון עם נתניהו. באותו ראיון הוא סיפר על כך שראה חיילים בריטיים מתאמנים בירושלים. אלא מה, ביבי נולד ב- 1949, אחרי שהבריטים עזבו את הארץ. אופס.

      הביצה כמובן רחשה וגעשה: "שקרן!" נתניהו כמובן הכחיש ואמר שלא דיבר על חיילים בריטיים אלא על חיילים (ישראלים) במחנות הבריטיים, אבל מי מאמין לשקרן שרואה חיילים בריטיים ב- 49.

      שבועיים אח"כ התפרסם במוסף "7 ימים" הדבר הקרוב ביותר להתנצלות והודאה בטעות שאפשר לראות ב"ידיעות אחרונות" ללא צו של בית משפט: בוקסה קטנה בעמוד תוכן העניינים לפיה בבדיקת ההקלטות, התברר שנתניהו באמת דיבר על "מחנות בריטיים" ולא על "חיילים בריטיים". עוד אופס. אבל מי מאמין ל"ידיעות"? כשהעיתון כותב משהו שפוגע בביבי, ברור שזו אמת לאמיתה אבל כשמזכים אותו שם, נו, כולם יודעים מה למה האמינות של הצהובון הזה שווה. אפילו כותבים בעיתון עצמו לא מאמינים להבהרות שמתפרסמות בו.

      כמובן שמי שקרא את הראיון והיו ברשותו לפחות שלושה תאי מח פעילים, לא היה זקוק להכחשה של ביבי ולהבהרה של "ידיעות" כדי לדעת שזו טעות; מספיק היה לקרוא את המשפט ההוא בהקשר המלא שלו. ביבי סיפר איך ראה חיילים "בריטים" מתאמנים והם נראו לו גדולים וחזקים בעוד שהוא עצמו קטן, ולכן חשש שלא יוכל לעמוד באימונים כשיתגייס. בזמן שאימא ממוצעת היתה אומרת לילדה שעד שיגיע לגיל הגיוס כבר יהיה שלום ולא יהיה צבא, אמו אמרה לו שעד שיגיע לגיל הגיוס הוא כבר יהיה גדול מספיק. מישהו באמת חושב שביבי סיפר איך הוא דן עם אמו על גיוסו לצבא הבריטי? ברור שלא.

      אלא מה, יש אנשים שפגם גנטי חמור בהם גורם לכתבים ופרשנים פוליטיים בעלי הטיה לשמאל להתעלם מכל דבר חיובי עליהם. ביבי הוא אחד מאותם אנשים אומללים. לכן, אותם כתבים מוטים לא מסוגלים להבין שכל הסיפור הוא טעות סופר בעיתון ותו לא וכך אנחנו ממשיכים לראות את אותו שקר מפומפם שוב ושוב, כולל ב"ידיעות אחרונות" עצמו.

      לכן זוהי בדיקה מעולה להטיה פוליטית מצד שמאל: אם כותבים שביבי אמר שראה חיילים בריטיים, הרי שאי אפשר לסמוך על מילה שהאיש כותב בענייני שמאל-ימין. כל החשודים הרגילים כשלו במבחן הזה והפגינו הטיה: סימה קדמון, בן כספית, עקיבא אלדר ובטח עוד אחרים וטובים ששכחתי כרגע. מתברר שגם ולווט ביניהם.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        נובמת, אתה מאמין לניר חפץ?

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          לא יודע, הבוקסה ב"7 ימים" (ראיתי בזמן אמת) לא היתה חתומה.

          הכלל הוא כזה: ביבי שקרן. עובדה, הוא שיקר ואמר שראה חיילים בריטיים אחרי שהם כבר עזבו את הארץ. לכן, ברור שהוא משקר כשהוא אומר שלא שיקר וכך הוכחנו שהוא משקר. מ.ש.ל.

          טאוטולוגיה שלא היתה מביישת אף מחזיר בתשובה.

          אני עדיין מעדיף את הגרסה שלי: זה פגם גנטי. מאחר שההטיה הזו משותפת לכל כך הרבה אנשים, סביר יותר להניח שהפגם בוא באדם אחד – ביבי – ולא בכל אלו שהיכולת לחשוב בהיגיון או לזכור דברים חיוביים משותקת אצלם כשזה נוגע באותואדם.

          אני חושב שכפי שנותנים הקלות במבחנים ללוקים ב- ADHD, צריך לתת הנחות בסיקור לסובלים מאותו פגם גנטי. הרי זו לא אשמתם, אין סיבה שיסבלו מדבר שאינו בשליטתם. אולי כדאי להבטיח למי שיאובחן כלוקה בתסמונת המסתורית הזו שסיקורו באמצעי התקשורת יהיה "הוגן וענייני"?

          אהבתי

          • ז'ורז' סאנד הגיב:

            אילו נדרשתי במשחק סימולציה לסנגר על הביבי הייתי אומרת שהוא בעל דמיון יצירתי ובלופר קטן.

            אהבתי

          • yigal1957 הגיב:

            זה לא חדשה,שביבי שיקר! הוא שיקר גם באוניברסיטת בר-אילן, כאשר אמר לעולם כולו ,ולימין ההזוי ,שהוא מסכים לשתי-מדינות לשתי עמים, הוא שיקר ,כאשר האשים את מר דוד לוי ,בפוטש ובפשעים, נגדו ונגד רעיתו ,והוא עושה זאת ,רב הזמן ,בחסות משרתו הרמה ,ובחסות החסינות המוקנית שלו. ובחסות מסך העשן שהוא מפזר, על מנת להסתיר ול"הרדים" את כולנו, אלה שבעדו ,ובעיקר אלו שאינם בעדו,שהלאום והלאומיות בסכנה קיומית לכאורה, לא דובים ולא יער, על ביבי ניתן לומר, במאת האחוזים, שהוא בבחינת,- "דיבורים כמו חול ואין מה לאכול" צאו והיווכחו!

            אהבתי

      • אורן הגיב:

        צודק האמיר טעות סופר. גם למחנה 80 נהוג לקרוא עד היום "מחנה בריטי". האמיר כדכו עושה שכל בסינגור על נתניהו.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        למה אתה ממציא? האם כתבתי פעם משהו על כך שנתניהו משקר? שאי אפשר לסמוך עליו? מאיפה הבאת את זה?
        זאת ועוד: הוספתי כקישור את הדברים שכתבתי על כך בזמן אמת. גם לך כדאי להימנע מהכללות של "השמאל המטורף הזה כל הזמן אומר שנתניהו משקר". זה שקר.

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          כשאני כתבתי, לא היה מצורף הקישור לדברים שכתבת אז. מה שהיה כתוב אתמול נראה פחות-או-יותר כך:

          ועוד דבר מה קטון, לפיד, שגם טוריו לא היו מהמדויקים בעולם, דמיין שהצביע לבגין, אף שהוא צעיר מדי. "אני בדיוק מסוג האנשים שהצביעו בגין ואחרי זה רבין" (ynet). אלא שהבחירות האחרונות שבגין נכח בהן התקיימו ביוני 1981 כשלפיד היה בן 17 וחצי. דומה לפרשיית נתניהו והכלניות

          מה אני אמור להבין מזה? לפיד אמר שעשה משהו שבשום פנים ואופן לא היה יכול לעשות. בדיוק כמו ביבי, שאמר שעשה משהו שבשום פנים ואופן לא היה יכול לעשות.

          אלא מה, לפיד לא אמר שהצביע לבגין (למרות שאני בהחלט מסכים שהניסוח שלו בעייתי ועשוי להיות דו משמעי) וביבי לא אמר שראה חיילים בריטיים. אז או שהתכוונת לבקר ת מי שמבקר את שניהם על הטעויות שלהם אותן בכלל לא עשו, או שהתכוונת לבקר את שניהם על
          הטעויות שעשו.

          אז או ששוב זו אירוניה דקה כל כך עד שאי אפשר להבין (אני, בכל אופן, לא מצליח) ושסומכת על כך שהקוראים בקיאים בכל טורייך, לפחות בששת השנים האחרונות, או שנפלת למלכודת השקר שחוזרים עליו עד שהופך לאמת.

          אגב הכללות, לא כתבתי על שמאל מטורף ולא כתבתי שטוענים שביבי כל הזמן משקר. כתבתי על הטיה פוליטית וכתבתי שבמקרה הספציפי הזה, מדביקים לו שקר בידיעה שלא היה. כשאין דרך להתמודד עם טענה, אפשר לתקוף איש קש.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            לא מבינה אותך. הרי כתבתי בתגובה "הוספתי". הרי כתוב בפוסט "תוס'". לא תמיד יש לי זמן לחפור ולחפש ברגע נתון קישורים (שממילא איש לא נכנס אליהם).
            על איזו הטיה פוליטית מדובר בדיוק? איך זה קשור?

            אהבתי

            • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

              צריך אולי פעם אחת ולתמיד לבדוק את המשפט 'שממילא איש לא נכנס אליהם'.
              האם יש עובדות סטטיסטיות מוחלטות בעניין או שזו הרגשה בלבד? הרגשה שאולי גם מסתמכת על סקריר לא מדעי?
              אני למשל נכנסת כמעט לכל קישור שלך. אני מודה שלעיתים אני בודקת להיכן הקישור מוביל לפני הלחיצה ואז לא פעם מוותרת. בנוסף אני כמעט תמיד מוותרת על לחיצה לקישורים שמובאים כהמלצה של אחרים, אחרים מוכרים. יש גם נטייה שלי לוותר על קישורים לשפות לועזיות.

              בעניין היהיר VS ביבי. לטעמי שניהם התחלקו פה ואיכשהו ניסו לצאת מזה. ביבי עם סיפורי ה'מחנות הבריטיים/אנגליים' והיהיר עם סיפורי ה'סוג של אנשים'. איך אמרו כבר אחרים ליהיר -תעודת בגרות זו לא בושה, לא מספיק אבל ממש לא בושה.

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                את צודקת. סתם התבכיינתי. אין לי הוכחות.
                בעניין הפסקה האחרונה: אני מסכימה.
                מה היה בדיוק בהקלטה של נתניהו אני לא יודעת. לא זכינו. היה תיקון, ציטטתי, ונגמר.
                בעניין לפיד וה"סוג של" נובמת, כמו שאומר נדמה לי הקפטיין. אבל אני מיואשת מהשבוע האחרון ומשני דיונים מרים עם אנשים שלא מסוגלים להודות בטעויות שלהם, ועסקו פה בבעילה שלא בהסכמה בטקסטים שלהם עצמם. כך שדי. לישון עכשיו.

                אהבתי

            • האמיר הגיב:

              נו, זו תוספת! כשאני הגבתי, היא לא היתה שם.

              אבל שוב, השווית בין מקרה אחד (לפיד והצבעה לבגין) למקרה אחר (ביבי וחיילים בריטיים). לא היתה ועדיין אין הנגדה. כלומר משתמע בבירור שהמקרים דומים לדעתך. כמו-כן די ברור שאת חושבת שלפיד לא מספר אמת (הרי כתב שהוא דמיין). מכאן אמור להיות ברור מה את חושבת על מקרה ביבי והבריטים.

              מדברת על אנשים שלא יודעים להודות בטעויות? אני מקווה שיש לך ראי בסביבה. ההבדל בינם ובינייך שאת יכולה לערוך בדיעבד את הטקסטים שלך. לפחות יש לך את היושרה לציין שאלו עריכות בדיעבד.

              אגב וכדי לחסוך בעוד תגובה (ביבי משלם לי פר תגובה והוא כבר בגרב השניה): אנחנו לא צריכים לשמוע את ההקלטה כדי לדעת מה ביבי אמר (וממילא אפשר להקליט מחדש כך שגם שמיעת ההקלטה לא תעזור), הרי מההקשר ברור שביבי דיבר על כך שהוא היה צריך להתגייס בבוא היום לצבא שלו היו שייכים החיילים שראה מתאמנים, כך שבריטים הם לא יכולים להיות.

              אהבתי

  6. פרסומת של מכון ון ליר בגוגל שמופיעה בחיפוש פרשת השבוע:

    יצאנית בת יצאנית: מבט חברתי-ביקורתי על מסורות בין-דוריות.
    לחצו לצפייה!

    נאורות, אפשר בלעדיה.

    אהבתי

  7. עמירה הס מעלה סעיף (עמ' 13 בהארץ). בקינה על ייבוש בארות שנחצבו במימון נאורות פולנית. כמה חמלה, לבכות. זקנים וילדים צמאים במדבר הצחיח והיהודים הרשעים בטרקטורים דורסניים מונעים מהם מים. עירבבה שקרים, טיפשות וגניבת דעת לנזיד נאציפיקציה דלוח.
    מעניין מי יקרה לחבורת יהודים שתתחיל לחפור בארות ולהקים מאהלים ללא אישור במרכז ורשה- ועוד במימון ישראלי.
    גם המסקנות שלה לגבי זהות חופרי הבארות מגוחכות. קרוב לוודאי שמדובר בפלאחים יהודים. ממתי בדואים חופרים בורות מים, תעלות או מסקלים אדמות מדבר? כמעט והפכה אותם לחלוצים ציונים. כשהעמירה והגדעונים יחנו רכב בדרום בלי מלווה מטעם או 'שומר ג'נטים' נחזור לקרוא אותם שוב. אולי.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      הרי אין לך שום עובדה אמיתית או בסיס לסתור את הכתבה מלבד, למה הס היא לא זבל געני כמוני. אתה באמת חושב שכך מבצעים ביקורת.אתה לא שם לב, שאתה הוא זה שיוצא שקרן טיפש וגונב דעת. שוכב לו הכרסתן הגזען מעלעל בעיתון בידיו המטפטפות שומן מאכליו, ואומר "לא נראה לי" ומתקתק מיני היפותמוס על ורשה וג'נטים.

      אהבתי

      • avi הגיב:

        זה תמיד בעיה להתווכח על ה"ידיעות" של עמירה. הרי מלכתחילה מדובר על כאן על תועמלנית עלובה במסווה של עיתונאית מקצועית. כל הידיעה "החדשותית" הזו עטופה בכזה מעטה שקרי של תוגה וייאוש קיומי רק בשביל להסוות את העובדה שמדובר כאן למעשה בייצור "חדשות" מתוצרת המפעל ברחוב שוקן. חדשות פלסטין מייד אין ת"א, פאר העיתונות הישראלית. כהרגלה עושה כאן הס מלאכת מחשבת של הסחת דעת וטיוב עובדות על מנת לייצר את מנת ההסתה היומית שלה.
        אז הנה החדשות בשבילכם ובשביל הס, כן יש כיבוש. זו עובדה ולא דעה. ולא, השגרירות הפולנית היא לא זו שמנהלת את הממשל האזרחי. הס הייתה אולי רוצה בכך אבל לא זה המצב. העובדה הפשוטה היא שגם אני החי בישראל תחת משטר הכיבוש הציוני של נתניהו לא חופר לי בארות מים על יד הרחוב בו אני גר ואני אפילו לא מתלונן על זה לשגרירות פולין. באסה. במקום להכריז הכרזות דמיוניות על מדינות שקמות רק בחלומות, טוב היו עושים הפלסטינים בתור התחלה אם היו דואגים לוותר על פנטזיית השיבה והיו מפנטזים על שיבה לשולחן המו"מ ואז בהמשך לבנות להם בארות ככל שירצו תחת המשטר הנאור והנפלא של אבו מאזן. זה הרי לא יקרה. הם ימשיכו לחיות באילוזיות פסיכוטיות של כאילו יש לי מדינה, לבקש מהפולנים שידאגו להם לבארות מים ולהתלונן על כך לעמירה שתבכה איתם ביחד על גורלם המר ותייצר עבורם חדשות מפירורי עובדות.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          ובכן אבי יש לי חדשות בשבילך, הצעותיך לפלסיטינם מתאימות אולי לתגובה בטוקבק . אבל גם אם תגובתך לא גזענית כמו של היונה, היא סובלת מאותה בעיה. פסילה של ידיעה על בסיס דעותיך, וקפיצה מיותרת מן הפרט אל הכלל.
          גם לי יש אחת כזאת. מדוע המנהל האזרחי, שהוקם לדאוג לצרכי התושבים , לא ידאג למקורות מים. ולמה הוא המאשר את תכניתE1, שנתניהו הציגה כבניה בירושלים.

          אהבתי

          • avi הגיב:

            זה באמת טוקבק לא? היתה בהחלט יכולה להיות מעניינת וחשובה ההצעה לכתבה שאתה מציע, בחינה רצינית של עבודת המנהל בכל מה שקשור למקורות המים למשל. זה לא מה שבחרו לעשות בהארץ כמובן. למי יש כוח בהארץ לסוג כזה של עיתונות..

            אהבתי

      • נקניק, כל פעם שמעמידים אותך על טעויות עשית אורן. אני בספק עם אתה ועמירה בכלל מבינים מה ההבדל בין בור מים לבאר.
        אתה מכיר באר שבדואים חפרו בידיהם?
        הקרקעות של המאומללים בכתבה שייכות להם?
        יש להם אישורי בניה או חפירה במקום?
        לך כיהודי- היה מותר לשבת במקום, לחפור בארות ולשים קצוץ על החוק?

        הנאציפקציה ממשיכה במוסף- שוד הספרים הגדול מ-48. יהודי שחי בהולנד שביים 2 סרטי פאליווד (תורך לחקור לגבי המימון) וגבעולי מאוניברסיטת בן גוריון חברו יחד כדי להאשים בגניבת ספרים מפלסטינים על ידי הכיבוש הציוני. יעשו לנו ספר וסרט לכבוד הממצא המפוברק.

        עובדתית, מדובר ב- 12,000 ספרים של האוייב שהיהודים הרחמנים שימרו ותייקו בארכיון בצורה מסודרת- כולל מהיכן נלקחו ומתי, הכל מתועד. נעזוב לרגע את העובדה המצערת שעולה מסיפור (נראה שכמעט אחד מהמקופחים התמידיים לא קרא ספרים) הרי הפקודה עצמה היא מעשה אנושי מלא חמלה. היא אסרה על איסוף ספרים מבתים סגורים וכאלה שגרו בהם. הצמד הפך אותה לפשע כנגד האנושות. מעניין לדעת מה קרה לרכוש יהודי שערבים שמו עליו יד.

        הגבעולי הגדיל לעשות וראיין לעדות בן למשפחת 'אצולה' פלסטינית. חבל שהמראיין שכח לשאול מהיכן הכסף והרכוש שצברה המשפחה הספציפית. הראיסים של ירושלים עשקו במשך דורות ריבית נשך מאריסים שלא החזיקו מעמד וברחו, משאירים את האדמה והחובות לפראייר הבא שהצליחו לייבא מחו"ל. הגבעולי מראיין את הכריש על הנזק שנגרם לסרדין. מגוחך.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אתה ממשיך באותה רמה של ביקורת, וקראת לי נקניק, כזכור פנים אל פנים אתה פחות גיבור. לא העמדת אותי על שום טעות.

          אהבתי

  8. דליה וירצברג-רופא הגיב:

    כתבת: "ועוד דבר מה קטון, לפיד, שגם טוריו לא היו מהמדויקים בעולם, דמיין שהצביע לבגין, אף שהוא צעיר מדי. 'אני בדיוק מסוג האנשים שהצביעו בגין ואחרי זה רבין' (ynet). אלא שהבחירות האחרונות שבגין נכח בהן התקיימו ביוני 1981 כשלפיד היה בן 17 וחצי. דומה לפרשיית נתניהו והכלניות.

    לא נמנית עם תומכיו אבל הפעם ההסבר שלו לאביב הורביץ היה מניח את הדעת. הוא אמר: "אמרתי שאני מסוג האנשים שהצביעו לבגין, ולא שאני מהאנשים שהצביעו לבגין". לדעתי, צודק.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      יותר מזה, אמירה כמו "אני בדיוק מסוג האנשים ש[עשו ככה וככה]" כלל לא דורשת הסבר. הלגלוג עליו במקרה הזה מעיד יותר על המלגלגים מאשר על לפיד.

      אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      בעניין לפיד( גם אני לא מתומכיו) V מחמירה.

      אהבתי

    • bazinga הגיב:

      OK נכון הוא אמר "אני מסוג האנשים" אבל זה עדיין נשמע מטומטם.
      קודם כל נשאלת השאלה למי הוא הצביע והוא החליט לתת תשובה קצת יותר צבעונית "היי אני כמוכם" והכניס לתשובתו את בגין וזה עדיין גורם לו להיראות מטומטם.
      נ.ב. : יש עמוד בפייסבוק שנקרא "יאיר, כנראה שכן צריך תעודת בגרות" שמרכז את כל ההתבטאויות המביכות של הנ"ל. אני מקבל עדכונים מהם על "פניני החוכמה" של האדון לפיד וזה תענוג:-).

      אהבתי

  9. ז'ורז' סאנד הגיב:

    תמונת הידיים של מרקל עתיקה ונדמה לי שגם דוסקסה פעם בבלוג.

    אהבתי

  10. ראש המדור הגיב:

    על ביקור בערב "שוברים שתיקה".
    לבעלי קיבה חזקה בלבד:

    גם פניה של מילגה שטופות אכזבה. היא שואלת בחריפות אם כדאי לשלוח את קנץ למחנה לחינוך-מחדש בכדי למנוע תקריות מביכות שכאלה בכנס הבא. אני אומר בשעשוע: אעביר את דברייך לקומיסר במעונות. אך בינתיים הערב מידרדר עוד יותר. קנץ מתחיל להצטדק אפולוגטית על מיליוני השקלים שמקבלים ב'שוברים שתיקה' מממשלות אירופה מדי שנה.

    אהבתי

  11. free radical הגיב:

    הייתי רוצה פעם להיות מסוגלת לכתוב טור ביקורת אופנה שהוא טור ביקורת פוליטי. וכמובן לעסוק בו גם באופנה של ליברמן/נתניהו/לפיד (גדל הגוף, החלקלק, מבליט הזרועות לבוש השחור וכו') ולא רק את האופנה הנשית. בטור הביקורת הזה, לבני היתה מקבלת ציון גבוה מאוד, הקפדה על הפרטים, גימור, בחירות פריטים נכונות למבנה גופה וכו'. מה זה מעיד על הפוליטיקה שלה? גם בהקשר של יחימוביץ' יש מה לכתוב – כמעט תמיד חולצות כפתורים, מכנס פשוט, בקיץ סנדלים. לרוב בגדים כהים, מעט מרושלת. מה זה מעיד על הפוליטיקה ? בכל מקרה, זה נושא מאוד קשה לכתיבה כי איך שלא מתעסקים בו, זה מקום למעידה סטריאוטיפית

    אהבתי

  12. מישהי הגיב:

    בכלכליסט יש מדור רכילות??

    בריחת מוחות, כמו הפוסט שלך אתמול. 🙂

    כדאי לשנות את מיקום האליפסה בתמונה עם מערב ברלין. אני בזבזתי די הרבה זמן בלחפש את החומה במבזק על השביתה, ובנסיון להבין מה אני מפספסת.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כמה זמן אפשר לבזבז על 12 מילים בצילום שנקרא maarav? תחשבי שזה הציור של ג'קי

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        תתפלאי.

        א. לא ידעתי את שם התמונה.
        ב. סמכתי עליך והתמקדתי במה שנראה כמרכז האליפסה.
        ג. לקחתי בחשבון שיש משהו שאני לא יודעת שמסביר את הקשר בין הכותרת לתוכן ולכן לקח לי זמן לחפש מסביב.
        ד. זה באמת לא היה הרבה זמן, משהו כמו חצי דקה, אבל עדיין זמן לא פרופורציוני.
        ה. זה לא כל כך חשוב, זאת היתה סתם הצעה.

        דברים שאנחנו יודעים נראים לנו ברורים הרבה יותר ממה שהם באמת.

        אהבתי

  13. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    בישראל היום דן מרגלית נוטה למילה כאילו טובה על מירב מיכאלי. אז על בל"ד היא אומרת שלא אבל מה עם חד"ש? אין שאלה ואין התייחסות.
    משום מה שמו תמונה מאוד 'מחמיאה' שלה בכתבה.

    אהבתי

כתיבת תגובה