אצבעות שחורות 7.12.12

מהנעשה בסו"ש

– מתנגדי מורסי פרצו לארמון הנשיאות.
חאלד משעל בעזה: "היום עזה, מחר רמאללה ואחר כך ירושלים, חיפה ויפו". עד כאן. מילא ירושלים וחיפה, אבל יפו?
– אם בבחירות לנשיאות האשימו את ברק אובמה בכך שהאבטלה גאתה בשנים האחרונות, ואתמול מדווח על ירידה חדה ועל תוספת של 146,000 משרות, מה נהיה?
יש גבול מפרסמים את שם החייל שירה במוסטפה תמימי.
ניתוח של יוסי גורביץ.
– ל-PSY (יוצר גאנגנם סטייל) היו כמה טענות בעבר נגד אמריקה. עכשיו מזכירים לו אותן.
(תודה לאורן)

עמיר פרץ מג'נגל

עמיר פרץ התראיין לשלושה ערוצים אתמול בערב. באולפן שישי סיפר ששלי יחימוביץ' קבעה איתו פגישה וביקשה להצטרף למפלגה חצי שעה אחרי שראיינה אותו (לפני שבע שנים וחצי). שלום קיטל, בשם יחימוביץ' אומר "לדברים אין שחר. פרץ קבע פגישה ביוזמתו שבועיים לאחר הראיון, והציע ליחימוביץ' להתמודד. לאחר שבוע ותוך התייעצות עם קיטל, היא ענתה בחיוב". בקיצור, עברנו למלחמה מלוכלכת, וזה, אחרי שפרץ סיפר שיחימוביץ' הדליפה פרטים (שהוציאה מהקשרם כמובן) משיחות אישיות ביניהם.

הראיון שלו לניב גלבוע בערוץ 10. גלבוע היה תוקפני באופן חריג ולא ראוי.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

ובערוץ הראשון. דקה 8:46. מספר שהציע ליחימוביץ' ללכת לפוליגרף.

והנה גם ל-ynet.

מוסף הארץ

במלאת 25 שנה לאינתיפאדה הראשונה חוזר סגן שי פוגלמן לדהיישה, לחפש את הילדה שהציל. זוהי כתבה וסיפור מופלאים ומצוינים בכל קנה מידה. עיתונאי, צבאי, בטחוני, אנושי. ראשית, זוהי עדות ממשית של חייל שהשתתף במו ידיו רגליו וכלי נשקו באינתיפאדה ובנסיונות מיגורה. שנית, הוא נותן גם רקע כללי לכל מה שאירע אז, מכל זווית שהיא, ושלישית, הסיפור שלכבודו יצא לדרך, למצוא את הילדה שהציל. הוא מצא אותה לכאורה, אבל הפסקאות החזקות והשטניות ביותר בכתבה הן גרסת אמא שלה לאירועים. אני לא אביא אותן כאן כדי להכריח אתכם לקרוא את כל הכתבה. גרסת האם שוב מחזירה, אותי לפחות, לשאלת הזיכרון האנושי. מה אנחנו זוכרים ואיך אנחנו מתארים משהו שקרה לנו, עצמנו ובשרנו, ועד כמה הכל תלוי גרסאות ונקודות מבט, ונניח שתרצו לחלץ, לגלף משלל הגרסאות סוג של אמת, תיווכחו כמה קשה הדבר. אז כמו שאני אומרת לעתים, אם יש כתבה אחת שתרצו לקרוא בסופשבוע זה, זו הכתבה.

מעניין כמה דקות יעברו עד שאחד מהשחרזדות של הבלוג יספר בטוקבקים, בלווית קישורים הולמים כמובן שפוגלמן ממומן על ידי הקרן החדשה, אנרכיסט עוכר ישראל, מצביע חד"ש ונוסע לכנסים בעולם על חשבון חמאס.

התיקונים. יש תמורה לאגרה:
ב-24 בנובמבר כתבתי על הטעות בשמו של החייל שנהרג בגבול הרצועה, רועי רוטברג. התיקון מופיע במוסף היום, בקצה מדור התגובות בע' 8. לקח קצת יותר מדי זמן.

מה קורה לילדה בת 13 שלא מרגישה כאב.

ישראל השבוע

בעלעלי בישראל השבוע אני חושבת לעצמי שהעיתון הזה צריך להתנזר מכתיבה על הבחירות ועל שלל פעלולי נבחרינו. הרי זהו עיתון רה"מי, אז למה שנתייחס ברצינות לכל מה שנכתב, בזמן תהמולת בחירות רוגשת, על שאר המתמודדים?
שוק הבחירות, צבועים ומחרחרי ריב, ועוד ועוד.

שישבת

שני אנשים שאולי תרצו לשמוע מה יש להם לומר: שייקה לוי ויהודה אטלס.

המוסף לשבת

אז יועז הנדל החליט לוותר על פוליטיקה בסיבוב זה, ובמדורו השבוע הוא מכריז על כך, מסביר שאין לדעת מה יעשה בהמשך, ומבהיר שהוא כותב "משוחד, מוטה, בעל אג'נדה ברורה", להבדיל מחבריו השואפים לאובייקטיביות.
בסוף המדור, אחרי שתיאר בהרחבה את כל מיליוני העיתונאים והלא עיתונאים שהתקשרו אליו לברר מה קורה, הוא מספר:

למחרת בבוקר התקשר חבר. "ביקשו ממנו למסור לך שאם לא תדחה את ההתמודדות יפרסמו עליך סיפורים מלוכלכים בערוץ 2"… אין לי שלדים בארון. אולי איזו קטטה נשכחת בגיל צעיר. מחבוש על תנאי בצבא כי עשינו בטיפשות מנגל בחדר ליד החלון כשירד גשם…

אז מי התכוון לפרסם עליו סיפורים מלוכלכים בערוץ 2?

כמובטח הראיון עם גיא פניני, אחרי שקרעו לו בדיוק פה את הצורה בתחילת השבוע. אם האיש לא משעמם אתכם. כי אותי כן.

7 ימים


נכון בכל פעם שאתם קוראים על מחלה כלשהי אתם מאמצים אותה לחיקכם? מה, לא? זו רק אני? לא משנה. אז כשאני קוראת על טוקבקיסטים בתשלום שזמינים 24 שעות ביממה, על עסקאות לרכישת לייקים, אני תוהה אם זה קורה גם פה, בבלוג.
אלו לא שמועות:

פוליטיקאים ישראלים אכן מעסיקים טוקבקיסטים בתשלום, רוכשים לייקים בכסף, מפעילים יוזרים פיקטיביים בפייסבוק, קונים עוקבים בטוויטר ואפילו משלמים כדי להגדיל את מספר הצפיות בסרטונים שהעלו לאתר יו-טיוב, הכל כדי ליצור מצג של כוח ומומנטום עבור עצמם – ושל חולשה עבור יריביהם.

סופשבוע

אמרנו לכם ששב"צ חוסך. ראיון השער של דיוקן של מקור ראשון הוא עם מייקל אורן, שגרירנו בוושינגטון. אותו ראיון מופיע גם בסופשבוע של מעריב. על החתום: אריאל כהנא. זוהי סינדיקציה, חברים, ומשתמשים בה לרוב במקומוני ארצנו. ועכשיו גם בשני עיתונים שונים השייכים לאותו מו"ל. מה יגיד כהנא, שהוא רוצה עוד כסף? לאאא.

עוד כתבה המשותפת לשני העיתונים היא של שרה דר-ליבוביץ על מנהיג המפלגה הקומוניסטית בסין.
איך זה ששיפודים לא סונדקצ?

אבל בשער – האיש עם השערות על הפנים – שלמה מעוז. ומה כה דחוף בעוד ראיון איתו? לפחות מה שהוא מספר על קבלני הקולות מעניין.

קבלני קולות באו אליי ונפגשו איתי. אמרו לי, אם תפרסם מודעה או תיקח את ההוא בתור יועץ פוליטי, ניתן לך קולות. שזה סוג של ברטר, שווה ערך לכסף. אנשים אמרו לי, פקדנו אלפי אנשים, נביא לך אותם תמורת כסף או תמורת עסקאות שוות ערך לכסף. תפקידים בשכר. כאילו הכול רשמי, הכול לגיטימי, כשר אבל מסריח. יש לי חברה שבוחרת מרצ אבל מתפקדת לעבודה. אני חושב שזה מזעזע. אני אפילו מעדיף את הגועל נפש של הוועדה המסדרת על פני הפריימריז. אמרתי להם: מי שרוצה להיות קבלן, שיבנה בניינים ויפתור את בעיית הדיור.

מי עוד חזר לסופשבוע: לא מאיר עוזיאל ושיפודיו, עליו כבר סיפרתי, אלא אראל סג"ל לקדנציה שלישית.
לא, לא זה המדור.
ומה הוא כותב פה?

זו הקדנציה השלישית שלי במוסף סופשבוע. התחלתי בתור ילד מחוצ'קן עם פה ג'ורה, היום אני בגיל העמידה עם ארבעה ילדים ומשכנתה. למרבה הצער, ואולי למרבה המזל, מצאתי שכתיבה בעיתון אינה משנה את העולם לחלוטין, אבל לפעמים היא נותנת מכה קלה בכנף המציאות.

ולבסוף יש גם סיפור כואב על ציפורן חודרנית. וכך מנעתי מכם את הלבה והתרכזתי באנקדוטות.

שפרה קורנפלד במדורה כותבת על שבת, וחותמת כך:

סירבתי פעם להכניס לדירה שותף שקראו לו שבתאי. יכול להיות שהוא בחור נחמד. לעולם לא אדע. לא יכולתי להכניס אליי הביתה מישהו שכל מהותו היא שבת. זה נשמע אבסורד עכשיו. כאילו שם של אדם יכול להעיד על מהותו. אבל אני לא רציתי שבתאי בבית. ואין לי ספק שהייתי נוהגת כך שוב.

גלריה

רותה קופפר על הילד משני גברים וחצי שעושה בושות בסדרה. ועל שחקנים נוספים שעושים זאת. בושות.

ידיעות הקיבוץ

הנה כתבה שלא ציפיתי לה: העורך המיתולוגי באמת, ז'אקו ארליך, מציג תערוכת ציורים באשדות יעקב מאוחד (קרני עם-עד).
ארליך ערך את סאלח שבתי ואת שלושה ימים וילד, בין היתר, וגם לימד אותי עריכה בבית צבי. אמירתו המונומנטלית אותה לא שכחתי מעולם היא "מה זאת אומרת זה לא מתחבר? בספלייסר (המכשיר בעזרתו הודבקו שני חלקי הפילם בעבר, V) הכל מתחבר".

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אסי דיין חושף סיפור עלום מ-1948, זכרונות ברורים מגיל שלוש על מבחנת טיפוס שאבא הביא והתנפצה בבית. ריצ'רד סילברסטיין מתייחס אליו. תוס': מתוך 7 לילות, כחלק מהמסמכים שיצרו את הסדרה הדוקומנטרית החיים כשמועה (עדי ארבל ומויש גולדברג, שתעלה בער' 8 ב-24 בדצמבר ובער' 10 ב-13 בינואר)

TV


ואקום, עונה שנייה, פרק ראשון, חינוכית 23.
האם ישראל מדללת את הילודה בקרב יוצאי אתיופיה?
(שודר בשבת, 11:00)

אוכל

רחל טל-שיר עשתה צום מיצים בעודה מטיילת בניו יורק. שילוב לא מאוד הגיוני, אם תשאלו אותי. על שאלה מאוד מרכזית היא לא ענתה: האם השילה משהו ממשקלה, או שמא לא זז הוא במילימטר, או אולי להפך?

לפני פיזור

נר ראשון. חג שמח וכשר. האם יש פה אדם אחד המתנזר מסופגניות (300-500 קל' ליחידה, תלוי באתר) חוץ ממני?
מישהו יכול להסביר לי למה קוראים לזה "סופגניות טבעוניות"?

מפתיע אותי ברמות שלא מספיק מתרגשים מהתמונה הזו של אהוד ברק במרפסת.

ותודה רבה לתומכי הבלוג החביבים. שלא תגידו שהרעבתי אתכם.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

63 תגובות על אצבעות שחורות 7.12.12

  1. גיל קול הגיב:

    הפסקה האחרונה של הכתבה בהארץ על האינתיפאדה גורמת לי להאמין יותר ויותר לגרסתה של האם מאשר החייל. תפישת המציאות שלו היא בעייתית קמעה.

    "התהליכים שחוללה האינתיפאדה הביאו להגדרה ממוקדת של גבולות המרחב הגיאוגרפי והקהילה הפוליטית הפלסטיניים…במובן זה, חרף המבוי הסתום המתמשך בתהליך המדיני מאז שנת 2000, הצטמצם אש”ף למעשה לרשות הפלסטינית, והתקבע היעד המדיני של התנועה הלאומית הפלסטינית להקמת מדינה על 22% משטח פלסטין המנדטורית. יעד זה מקובל גם על חמאס, גם אם מסיבות פוליטיות פנים־פלסטיניות נוטה תנועה זו להתנדנד בין חזון איסלאמי מהפכני לבין חזון מדינתי מעשי."

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      הציטוט שלך הוא מהמאמר של פרופ' סלע, ולא מהכתבה של פוגלמן.
      מה זה אומר על היכולות שלך בקריאה, בעייתית במידה מספיקה להשתלחות בתגובה. התקבלת למכללה של רמ"ד והיונה, בקרוב תמחזר טיוביות.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      גיל, ברוך הבא לעולמם המופלא של השחרזדות, שעדיין לא השמיעו קול, למרות התחזית שלי, בעניין פוגלמן. אולי הלם שמן, ריבה וסוכר מהסופגניות. בקרוב תקבל 40 לייקים.
      (ובקיצור דברי אורן: לא אמר את מה שייחסת לו, וגם אם היה אומר, דבריך לא קבילים. פוגלמן מספר איך האם משנה את גרסתה פעם אחר פעם. בדיוק כמו שקורה פה לכותבי תגובות מסוימים שדבשתם שקופה להם).

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        שחרזדה מוחה בקול

        אהבתי

      • גיל קול הגיב:

        אכן טעות בידיי, מצוין שכתב זאת אותו פרופ'.

        לא נתקלתי בעבר באופן בו הוכנס האיזכור של אותו פרופסור לטקסט שנמצא בתוך הטקסט שכתב הכתבחייל לשעבר. כשמתוך הרגל אני מרפרף על דברים שנראים לא קוהרנטיים לטקסט, לרוב הן פרסומות או לינקים לטקסט אחר – ופספסתי את זה.

        כהרגלו של אורן, הוא אינו מצליח או מעוניין לעצור בעצמו ולהימנע מעלבונות אישיים עם האנשים איתם הוא משוחח, ולכן אני מעדיף למעט באינטראקציה עמו.

        ולגבי דבשות ושקיפותן, אין לי רצון להתייחס לאנשים שאינם אני, אך לא זכורה לי התנהלות שלי כזו בבלוגך שמזכה אותי בדבשת למרות שאני בטוח שישנם מקרים אחרים גם אני צימחתי אחת. אני גם מניח שאם תשאלי את בעלי הדבשות אליהם את מתייחסת הם יצליחו למצוא דבשות באדם מולם.
        __
        דברי אינם רלוונטיים כי טעיתי בייחוס, ולא בשל שום דבר אחר, לגבי קבילותם איני שותף לדעתך שהרי לו הייתי לא הייתי כותב את שכתבתי. זכותך לטעון אחרת אך זו טענה ככל הטענות.

        לגבי תפישת המציאוּת, בוודאי של אותו פרופסור, אני חושב שדבריו מוקלדים שחור על גבי לבן וכל אדם יכול להחליט בפני עצמו עד כמה בהתייחסו לחמאס ולאש"ף הוא אינו בוחן את המציאות, אלא את המציאות שהיה רוצה שתהיה.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          ולגבי דבשות ושקיפותן, אין לי רצון להתייחס לאנשים שאינם אני, אך לא זכורה לי התנהלות שלי כזו בבלוגך שמזכה אותי בדבשת למרות שאני בטוח שישנם מקרים אחרים גם אני צימחתי אחת.

          אמת ויציב. לא זכורה לי שום התייחסות דבשתית שלך לעצמך.
          כל הקישורים והרפרורים והתזכורים למאורעות שבוע שעבר על אחריותי בלבד.

          אהבתי

  2. ראש המדור הגיב:

    בראיון: בנט כמעסיק גדול בעבר הקרוב, מבקר בתוכנית את הימין הכלכלי מחד על הטייקונים ואת יחימוביץ' מצד שני את וועדי העובדים החזקים על חשבון העובדים החלשים.

    מתייחס לקרקעות בפוסט ולמחירי הדיור :

    "מאוד אשתדל להתמקד בנושא הורדת מחירי הדיור, והגברת ערכי הציונות במדינה."

    האם הוא יקבל כמעומד לכנסת 10 אחוזי זמן לפחות לא רק בתוכנית רדיו, אלא בערוצי 2 10 הזמן שמקבלים יחימוביץ' , ציפי, לפיד ושטייניץ בתחום הכלכלי ?
    לא הייתי מהמר על זה.

    אהבתי

  3. ראש המדור הגיב:

    עודד לוינסון מארח את בנט בתוכנית הכלכלית.

    אהבתי

  4. האמיר הגיב:

    ניתוח של יוסי גורביץ.

    עלאק ניתוח. גורביץ כהרגלו יוצא מנקודת הנחה שקלגסי הכיבוש המתועבים והאכזריים רצחו במזיד את תמימי המפגין התמים וכמעט מיד מגיע למסקנה שכרגיל הוא צודק ואכן הכנופיה החמושה הציונית המתועבת ביצעה כהרגלה רצח בדם קר. כלב נשך איש.

    שמתי לב לתופעה משונה: חיילי צה"ל תמיד יורים באנשים תמימים. בד"כ לא היה שום אירוע אלים לפני שהג'יפ עצר בחריקת בלמים והחייל יצא ממנו וירה ללא סיבה. אם אי אפשר להכחיש שהיתה הפגנה, יתעקשו שהיא היתה שקטה ושלבה. אם יוכח שהיא היתה סוערת ואלימה, הקורבן האומלל בכלל לא היה חלק ממנה, הוא בכלל היה ברחוב אחר כשמיהר להביא תרופות לאמו החולה שרותקה למיטתה. יש לו עבר של אלימות כלפי ישראלים? נו, זה רק מוכיח שכוחות הכיבוש מחפשים אותו ומעלילים עליו שוב ושוב על שרצחו אותו. הוא צולם תוקף? טוב, מה אתם רוצים, זו זכותו המלאה. ובכלל, לחיילים יש קסדות ושריון ואף אחד מהם לא מת ולכן אסור להם להשיב אש.

    במקרה הזה, למשל, הרגע בו נפגע תמימי צולם ורואים בו בבירור אבן גדולה שהושלכה על דלת הג'יפ. תמימי נראה שם בתנוחה של מי שהרגע השליך משהו. אבל לפי גורביץ, אין שום הוכחה שהוא באמת השליך אבנים על החיילים. צודק. הרי אם פלשתינאי נפגע ע"י חייל, זה רצח אלא אם הוכח אחרת מעל לכל ספק סביר.

    מבחינת גורביץ, החייל לא היה בסכנה בג'יפ משוריין שנוסע במהירות ולכן לא היה צריך לירות בתמימי. אלא מה, בגז מדמיע עושים שימוש גם כשלא נמצאים בסכנת חיים: המטרה היא למנוע מצב של סכנת חיים שיחייב שימוש קטלני בנשק. כינון ישיר? הוא באמת מאמין שחייל שיורה דרך חרך צר ברכב שנוסע במהירות תחמושת שמטבעה אינה מדוייקת מסוגל לפגוע בכוונה תחילה במצחו של אדם? ההנחה שזו טעות מצערת סברה יותר ובכל מקרה ללא הוכחה, כל בית משפט לא משוחד היה מזכה את החייל ולו רק מחמת הספק מעבירה של הריגה או רצח, אז מדוע גורביץ מתרעם על שלא העמידו את החייל למשפט שבו היה בוודאות מזוכה? אה, נכון, כי זה גזל ממנו את ההזדמנות להתגולל על מערכת המשפח הצבאית המעוותת, שנותנת לחיילים צמאי דם רישיון לרצח.

    אגב, באותה הזדמנות היו לו כמה דברים לומר על "חוק המסגדים", שכידוע היו כאן לפנינו. אני משום מה מפקפק בכך שהיו להם מערכות הגברה בימים שלפני הציונות. "חוק המסגדים" לא מבקש למנוע מהמואזינים להשמיע הקלטות שקוראות לתפילה, הוא מבקש למנוע מהם לעשות את זה בווליום היסטרי בשעות שלפני חמש בבוקר.

    אגב, כבר יש חוק נגד מפגעי רעש – חוק כנוביץ'. הבעיה היא שלמשטרה יש שני כובעים, האחד לאכוף את החוק והשני לשמור על השקט (לא במובן של למנוע רעש אלא במובן של למנוע אלימות). מאחר ששכננו המוסלמים לא אוהבים שאוכפים עליהם את החוק ועשויים להגיב באלימות, מעדיפים במקרה הזה את כובע שמירת השקט על פני כובע אכיפת החוק.

    הפסקאות החזקות והשטניות ביותר בכתבה הן גרסת אמא שלה לאירועים.

    לא ראיתי שם שום דבר שטני. כנראה שההגדרות שלנו למילה הזו שונות מאוד.

    נכון בכל פעם שאתם קוראים על מחלה כלשהי אתם מאמצים אותה לחיקכם?

    אלא מה. את כולן חוץ מדלקת צוואר הרחם.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      housemaid's knee

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        כן, קראתי גם את התרגום הנכון יותר (לא, לא קראתי בשפת המקור). אבל זה הראשון שקראתי והוא עדיין מוצא חן בעיני יותר. בכלל, מי מכיר היום את מחלת "ברכי עוזרת הבית"?

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          באנגלית זה נשמע יותר טוב, תאמין לי. אני לא קראתי את התרגום המוער, הוא טרחני בעיני. בתרגום הנהדר של יאיר בורלא זה "עווית הרחם". במקרה הספציפי הזה המקור מנצח.

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            להגנתי אני יכול לומר רק שקראתי כשהייתי בן 11, לפני מלאנתלפים שנים. כנראה שהתבלבלתי במחלה. נו, לפחות זכרתי שיש שם רחם, גם משהו. 😳

            אהבתי

            • מישהי הגיב:

              ואולי קראת תרגום אחר? את האחרים אני לא מכירה כלל, רק את קרמן, בורלא והמקור. בכל מקרה, אם כבר עברו מלאנתלפים שנים הגיע הזמן לקרוא עוד פעם. בורלא הוא האהוב עלי משלושתם.

              אהבתי

  5. A.z הגיב:

    וללא קשר –
    יש דיווחים במדיהעל הוועידה בדוחא בנושא ההתחממות הגלובלית? זו שכל העולם שם, ואמורה ליצור הסכם חדש במקום קיוטו? לא ראיתי שום דבר לא בעיתונים ולא בטלוויזיה. ישראל שלחה נציגות? זה לא הדבר הכי חשוב שקרה בימים אלה (ויסלחו לי פרץ ודליה איציק)?

    אהבתי

  6. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    לגבי סילברסטיין, נראה שזכרון ילדות עמום של אסי דיין , לגבי מבחנה בודדת של טיפוס כביכול, על מזימה להרעיל את בארות הלגיון הירדני (הרעלת בארות, מזכיר משהו?), שבכל מקרה לא יצאה לפועל – מספיק כדי להשוות את ישראל לרודן בשאר אל אסד והחשש שישתמש בגז עצבים כנגד מתנגדיו. ככל הידוע לי, עד היום נשק כימי במזה"ת שימש רק ערבים כנגד ערבים (מצריים במלחמת האזרחים בתימן, סדאם בדיכוי המרד הכורדי) – אבל סילברסטיין עט על הציטוט כמוצא שלל רב. תיקון עולם או סתם הוצאת דיבה? תחליטו אתם.

    אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    שי פוגלמן:

    אבל אף אחד לא הסביר לנו איך מרביצים איתה. באילו איברים? באיזו עוצמה?

    שחרזדה (מצטטת מתוך מורשת רבין):

    לשבור להם את הידיים והרגליים…

    אהבתי

  8. Tzvika הגיב:

    אולי המשפט הכי חשוב מהטור ההזוי והמבולבל של יועז הנדל "הכוכב העולה" של הימין:

    בשנה האחרונה אני כותב את דעותיי בעיתון ומנסה ליישם אותן במכון לאסטרטגיה ציונית.

    המכון הוא המושך בחוטים של תוכנית הפרופוגנדה של הימין. כל הארגונים הקטנים קמו בסיועו ותיווכו, והוא גם שולח זרועות התמנון שלו לטוקבקיסטים, לפייסבוקים ושות'.

    אהבתי

  9. עו"ד הגיב:

    צום מיצים. עשיתי, כמה פעמים, בכל מיני וארציות. אני יכול להסביר הרבה מאוד על התהליך, ומה קורה בדיוק, איך עושים ומה עושים, על מה להקפיד, אבל אין לי מושג מה מעניין אותך, לכן במבזק: הצום הקשה ביותר היה מה שמכונה דיאטת לימונדה. הקל ביותר – צום מיצים. קל פירושו יחסית. בכל השיטות שניסיתי הימים הראשונים הם הקשים ביותר כי הרעב הוא מוחשי ואנו לא רגילים שלא לאכול ימים. לאחר היום השלישי מתרחש הפלא: הרעב נעלם. בעדות אישית – התוצאות היו מצוינות. אני לא סבלתי כל תופעה שלילית שאנשים תיארו לגבי הימים הראשונים: לא כאבי ראש, לא כאבים בכלל, לא בחילות, שום דבר. רק רעב. לגבי ירידה במשקל ששאלת: ללא צל של ספק, כל מי שניסה – יש ירידה במשקל ומבחינתי זו היתה תוצאה בלתי רצויה כי אני לא סובל ממשקל יתר, אבל זו תוצאה בלתי נמנעת. יש רבים שעושים זאת לצורך ירידה במשקל, אני לא בעד אם זו המטרה. מה שעוד צריך לקחת בחשבון הוא שבממסד המדיציני "הרגיל" יש רבים שמתנגדים. מניסיון, אני מציע לקחת את ההתנגדות בפרופורציה מתאימה.
    לגבי צום מיצים, זה הסרט שצריך להתחיל ממנו. אין משכנע ממנו.

    http://www.imdb.com/title/tt1227378/

    אהבתי

  10. Tzvika הגיב:

    הכל באינטרנט אפשר לקנות. לייקים בפייסבוק מהפיליפינים (בשביל ביבי ו"ישראל שלי" הם יפתחו גם חשבונות "מישראל"), טוקבקיסטים בתשלום ועוקבים בטוויטר.
    העיתונאים כמו עיתונאים לא חופרים באמת כדי לגלות את האמת.

    כך יוצרים מציאות מדומה שכולם פה ימין קיצוני. וזה עובד.

    http://www.slate.com/articles/technology/technology/2012/10/buying_twitter_followers_is_it_worth_it_.html

    אהבתי

  11. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    היה נחמד להוסיף לפני הקישור ל"יש גבול" אזהרת "תמונות קשות לצפייה". המעשה של החייל חמור לכאורה, אבל נראה לי שמשפט שדה בחוצות האינטרנט הוא חציית קווים אפילו מצדה של "יש גבול".

    אהבתי

  12. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    השאלה היא האם תהיה לי סבלנות להגיע להנאה מהסקס האיטי הזה.

    אהבתי

  13. mickey הגיב:

    1. כלכלת ארה"ב בבעיות קשות ביותר, אובמה עומד לפני הכרעות גורליות. אולי בגלל זה הוא נראה כל כך מודאג בערב הניצחון שלו בבחירות.
    2. יש לזכור שעמיר פרץ, ושאר פוליטיקאים, מונעים על ידי טסטוסטרון. אני יכול לשער שהוא נעלב ו/או נפגע מכך שאישה ניצחה אותו וכו'. אם מסתכלים על פעילויות תמוהות של פוליטיקאים גברים דרך עדשת הטסטוסטרון, הן הופכות מובנות מעט יותר.
    3. למה הסופגניות טבעוניות? כי הכל היום הוא ירוק, צמחוני וטבעוני. מדי חנוכה מתפרסמות עשרות גרסאות לסופגניה המקורית. למרבה הצער, הגרסאות החדשות מוציאות מהסופגניה את סופגניותה. אני נשאר עם האולד סקול…
    4. פניני. למה הוא מעניין? כי אנחנו מחכים כבר 40 שנה שמכבי תיפול, וגם כי אנו תמיד נדהמים לראות כמה טיפש יכול אדם להיות, גם אם הוא קפטן מכבי תל אביב. הבעיה של פניני היא שגם אחרי שתדעך הפרשה הוא יוותר טיפש 😥

    אהבתי

    • avi הגיב:

      למספר המובטלים בארה"ב אגב שמדווח למעלה קשר מועט בלבד לעולם האמיתי והוא בעיקר תוצר של כל מיני פעלולי חשבונאות יצירתיים , חלקי נתונים והתאמות עונתיות וכדומה. זה לא מסוג הנתונים שמדווחים באיזה שהיא עיתונות הידועה לציבור בד"כ אבל הנה כמה מספרים חשובים בפעם הבאה שתשמעו על מהומות צעירים בארה"ב.
      חודש נובמבר היה למעשה קטסטרופלי בשוק העבודה האמריקאי!
      בקבוצת הגיל 25- 54 נרשמה ירידת תעסוקה בשיעור של 359000!!!
      העליה הגדולה נרשמה דווקא בקבוצת הגיל 55-69 עליה בשיעור של 177000בשיעור המועסקים וזה הולך עוד שנים אחורה מאז שאובמה נבחר. מי אמר שהעתיד שייך לצעירים?

      אהבתי

  14. ATGardner הגיב:

    סופגניות טבעוניות – שלא מכילות ביצים (כמו רוב הסופגניות בשוק), והטובות שבהן גם מכילות חלב או חמאה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      סוכר? מלח? חלב? חמאה? טבעונים היו מחסלים אותך מיד.

      אהבתי

      • ATGardner הגיב:

        ?
        כנראה שלא הבנתי למה את מתכוונת.
        אלה סופגניות טבעוניות, כי הן לא מכילות בדיוק את הביצים, חלב וחמאה שבדרך כלל יש בסופגניות שקונים סתם ככה בכל המאפיות.
        סוכר, מלח, קמח, שמרים ושמן הם טבעונים לגמרי, ולא באים מן החי.
        אז מה הבעיה בדיוק?

        אהבתי

  15. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אני תוהה אם זה קורה כאן בבלוג

    בבלוג אלו עיסקאות בארטר.

    אהבתי

  16. avi הגיב:

    בעלעלי בישראל השבוע אני חושבת לעצמי שהעיתון הזה צריך להתנזר מכתיבה על הבחירות ועל שלל פעלולי נבחרינו.

    אני יכול, באופן מפתיע לגמרי, לחשוב לפחות על עוד איזה שני עיתונים שיכולים לעורר מחשבות דומות ואפילו לא רק בענייני בחירות.

    אהבתי

כתיבת תגובה