פוסט אורח++/ מי רוצה לפגוע בקהילה האתיופית?

מה הסיפור של דפו-פרוורה

מאת ד"ר חגי אגמון-שניר

בימים האחרונים מועלה סיפור ממוחזר ושאינו מגובה בראיות משמעותיות שהכותרת שלו היא "ענף של תורת הגזע" (יש בתודעה הציבורית תורת גזע שאינה נאצית? למה מרמזת הכותרת?) וכות' המש' מדברת על "נוהל שגובל בטיהור אתני – רק בלי הדם והגוויות". הכתבות מרמזות שגורמים שונים (מהג'וינט ועד רופאי המשפחה ומשרד הבריאות) מפעילים טיהור אתני כנגד קהילת עולי אתיופיה באמצעות עידוד בנות הקהילה לקבל זריקה (דפו-פרוורה) למניעת הריון. ואומנם, דפו-פרוורה היא זריקה שמונעת הריון לשלושה חודשים. אם נשאל למה זריקת פלא כזו אינה מוצעת לכלל בנות ישראל, יתברר שהסיבה היא שיש לה תופעות לוואי אפשריות, כמו בריחת סידן. הכתבות בימים האחרונים מתארות מגמה שבה מעודדים (ואולי גם מכריחים) נשים בקהילת עולי אתיופיה לקחת את הזריקה הזו משלב מחנה המעבר באתיופיה ועד כאן בארץ כיום. המטרה הנרמזת: הכחדת הקהילה האתיופית. מי שיעקוב אחרי הכתבות, יגלה שאינן מגובות בהוכחות (חוץ מכמה ראיונות עם נשים, שאינן בהכרח מדגם מייצג, שאמרו לכתבת את מה שרצתה לשמוע). אבל זה לא צריך להפריע לעיתונאיות – הרי תמיד ניתנה האפשרות לצד השני להגיב בקצרה בסוף הכתבה, נכון?

הסיפור עצמו ישן ומתבסס על דו"ח שנכתב בנושא ב-2010, על-ידי מרכז פמיניסטי בשם אשה לאשה. אני מאמין שמדובר בארגון הגון, אבל מי שיקרא את הדו"ח יראה שגם הוא מבוסס על עדויות נסיבתיות וחלקיות, מתובלות בהרבה טענות קונספירטיביות.

הייתי גם אני בקלות נופל בפח העיתונאי, אבל בשנים האחרונות, אנחנו במרכז הבין-תרבותי לירושלים, עוסקים בהעמקת הכשירות התרבותית במערכת הבריאות ונושא הדפו-פרוורה עולה לא מעט במסגרת עבודתנו. אלא שכל הרופאים ואנשי המקצוע בתחום, כולל מקהילת עולי אתיופיה, טוענים כבר שנים רבות לסיפור הפוך. כלומר, נשים רבות מקהילת עולי אתיופיה מתעקשות על הזריקה גם כשיש חלופות אחרות. הסיבות להתעקשות על קבלת הזריקה נובעות כנראה מהיחס החיובי שיש בקהילת עולי אתיופיה לזריקות בכלל כאמצעי רפואי, וכן מהנוחות בכך שאין צורך לזכור את הגלולות/מדבקות וכו' כל יום. להתקן תוך רחמי (שגם הוא אינו מחייב לקחת תרופה יומיומית) יש לעתים קרובות תדמית שלילית בקהילה, כנראה בגלל התקנים מאיכות לא טובה שניתנו למעוניינות בכך במחנות המעבר. אגב, לפני כמה שנים היה מחסור זמני בדפו-פרוורה בארץ ורופאים ניצלו את המחסור כדי לנסות לשכנע נשים בקהילה לעבור לאמצעים אחרים. זה לא הועיל, והנשים יוצאות אתיופיה טענו (די בצדק) שאם היה מחסור באמצעי מניעה לנשות צפון תל-אביב, זה כבר היה מגיע לכותרות.

העברתי את הכתבה מ-ynet לקבוצת דיון אינטרנטית שעוסקת בנושאי בריאות קהילת עולי אתיופיה, ותגובות שהגיעו מחברים בקבוצה (רופאים, חוקרים ובני הקהילה) מזדעזעות מהכתבות המופרכות והקונספירטיביות, גם בואקום (ששודרה אתמול בחינוכית) וגם ב-ynet (הבוקר מופיע בשער הארץ פולואו לואקום, V).

משרד הבריאות והג'וינט יגנו על עצמם. אני לא דואג להם. אני לא יודע מה היה במחנות המעבר באתיופיה, אבל לא בלתי סביר שכאשר מנסים לטפל באוכלוסייה שנמצאת שנים במחנה מעבר, חלק מהפעילות עוסק בחינוך לתכנון ילודה. גם לא אופתע לגלות שפער השפה והתרבות הקשה על מתן השירות בצורה איכותית ולא אופתע אם היו כאלו שחשבו שהם צריכים להסכים לכל מה שמוצע להם כי אחרת לא יעלו אותם ארצה. עם זאת, ירידת היקף הילודה אצל אוכלוסיות מהגרות לאחר ההגירה היא תופעה ידועה בכל העולם שיש לה סיבות רבות ואין דרך ליחס אותה לקונספירציה ממסדית. הרעיון שהג'וינט מתאמץ לטפל ולהעלות את אלו שבמחנות המעבר לארץ ובאותו הזמן מנסה לעקר ולהכחיד אותם הוא מדהים ב(אי-)לוגיקה שלו, אבל זה לא צריך להפריע, כפי הנראה, לעיתונאות חוקרת.

אבל עלילות דם המועלות בהקשר קהילת עולי אתיופיה גרמו וגורמות לתחושות קשות בקהילה וכנגד הקהילה. האגדה העיתונאית הנוכחית תגדיל, ללא הצדקה, את חוסר האמון של בני הקהילה במערכת הבריאות ותקטין עוד יותר את היכולת של מערכת הבריאות לפעול ביחד עם קהילה זו. אני מבין שכמה עיתונאים זכו לרייטינג ואולי אינטרסנט עלום נוסף הרוויח משהו, אבל קהילת עולי אתיופיה והחברה הישראלית ישלמו את המחיר על סיפור לא בדוק על טיהור אתני שעלה לכותרות בארץ ובחו"ל. הדבר הטוב היחידי שיכול לקרות אולי הוא שמשרד הבריאות ייבהל ויאסור לתת את הזריקה לנשות הקהילה למרות תחינותיהן. אבל זה רק בגלל שאני אופטימי למדי.
ד"ר חגי אגמון-שניר (לא רופא ולא קשור למערכת הבריאות)
מנהל המרכז הבין-תרבותי לירושלים

——————————————————————————

מקור ראשון מתנצל בפני הרב עדס

במוסף שבת של מקור ראשון פורסמה ב-2 בנובמבר כתבה על הרב יעקב עדס, סוג של נזיר, שהולך ללא נעליים ולובש קרעים בשל חורבן ירושלים וכו'. בכתבה לוקטו פרטים עסיסיים לכאורה, למשל שהתגרש מאשתו כדי להתרכז במשימתו הרוחנית ועוד. השבוע פורסמה התנצלות גורפת, עד שניתן לשער שהייתה פה טעות קולוסאלית, ערבוב סיפורי בדים על שני רבנים שאוחדו לכדי אישיות אחת, או לחץ כבד מצד מישהו בעל עוצמה.

———————————————————————————————–

החדשות מהירקון 70

לא התחתנתם, לא תזכו להטבות מס.
http://blip.tv/play/AYOK7RMC.html?p=1

לפני פיזור

סיכום הסו"ש בולווט.
שישי בבוקר: פספוסים
שישי בערב: אהוד ברק במרפסת
שבת: אצבעות שחורות

וזהו. עכשיו אני יוצאת למנוחה עד מחר. נקווה.

http://a.blip.tv/api.swf#AYOK7RMC

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, פוסט אורח, שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

82 תגובות על פוסט אורח++/ מי רוצה לפגוע בקהילה האתיופית?

  1. ראש המדור הגיב:

    אמנם שוב מישהי תצווח, "שחרזדה" פוס או ריבונו של סטאלין הקדוש אבל…

    עמוד הדעות של הארץ כבר מצא לו אישה אתיופית

    באופן לא מפתיע ב"הארץ" שכחו" שוב .. לציין שאותה אפרת ירדאי היא מתרגלת במחלקה של ניב גורדון לפולטיקה- חרמות כלכליים ואחרים על ישראל-וממשל, שאמורה היתה להסגר בהחלטת המל"ג בגלל רמה נמוכה.

    הם גם "שכחו" לציין כמובן שמקור מימון המשכורת שלה כדוברת "האגודה הישראלית ליהדות אתיופיה" מגיע מהקרן לישראל החד"שה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כן, זה מה שאתה. ובנוסף אתה נאג'ס, אובססיבי, פוני של טריק אחד. רוטוויילר שלא מרפה.

      אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        אה, לא- יש באמתחתי הרבה יותר מטריק אחד. אבל הטריק הזה, עובד ולכן מאוד מציק למישהו… כי הוא משקף את המציאות הלא מחמיאה של חלק נכבד מהתקשורת הישראלית או יותר נכון כזו המתכנה ככזו, כפי שציינו לפני.

        כשמגרדים מתחת לרוב האפידרמיס, לצערנו, אנחנו מוצאים את אותם אלפי בודדים מקסימום רבבות בודדות, של פעילי וממומני הקרן, שמנהלים מעגל של היזן חוזר בינם לבין עצמם, תוך ניסיון לטשטש עקבות.

        קרן/עמותה-> עיתונאי/ת-> מראויינ/ת וחוזר חלילה.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אני מבקשת יפה, ובפעם האחרונה: לך מפה.

          אהבתי

          • אור הגיב:

            מה הקטע של כל הימנונים ששוחים פה כמו ברקודות ומתנפלים על כל שביב ידיעה שמזכירה מישהו שלא תומך בהתנחלויות וישר מפריחים את רפלקס הקרן החד״שה? מה נהיה, אין עוד אתרים באינטרנט? למה דווקא להתעלק על הבלוג הזה?

            אהבתי

  2. avi הגיב:

    זה היה רק עניין של זמן כמובן, אבל לא במפתיע עמוד הדעות של הארץ כבר מצא לו אישה אתיופית שתצטט את ה"דוח" של ארגון אשה לאשה ותצביע על מדיניות "דכאנית, גזענית ופטרנליסטית" כמובן. האמת שהיא צודקת כמובן, גם ההחלטה להעלות את יהודי אתיופי הינה החלטה פטרנליסטית וגזענית. מדוע להתערב כלל בחייהם של אנשים? אולי היה צריך להשאיר את כותבת המאמר לפחות וחברותיה את האפשרות לנהל את חייהם באתיופיה כראות עיניהם. שם אני בטוח היו זוכים ליהנות מפירות העולם המואר השיוויוני והצודק של מערכת הבריאות האתיופית הנפלאה ואם לא אני בטוח שארגון אשה לאשה היה נרתם למאבקן הצודק, או לפחות מפרסם על זה איזה "דוח".

    אהבתי

    • ראש המדור הגיב:

      מסכים עם דבריו של אבי .
      ברמה האישית אני יכול להזכיר את הנגטיב לטיפוס הכפוי טובה למדינה שהעלתה אותה והפכה כלי שרת בידי יצורים עוד יותר כפויי טובה(מהקרן, העמותה והמחלקה) שבאופן מורבידי להטיל את מימיהם מהבאר שלנו . – מישהי שהוזכרה כאן עד לא מזמן – שולמית סהלו כיום סגנית ראש העיר ומי שנדחקה למקום ה 38 במפלגת העבודה,אישה מרשימה שלמיטב זכרוני כמי שהכיר אותה בנסיבות אחרות לגמרי, אסירת תודה לסוכני המוסד שמשו באישון לילה את משפחתה מהמים.

      אהבתי

  3. avi הגיב:

    והנה אלו שכמובן לא ישכחו לעולם

    אהבתי

  4. avi הגיב:

    איך הם יכלו לשכוח את ציפי לבני??

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    שאלת פולו-אפ בנושא מיסוי כנר הרחוב: אם הכנר מקבל בחזרה את דירתו שנמכרה ע"י מתחזה ושופצה ע"י בעליה הבלתי חוקיים, האם הוא צריך לשלם מס שבח?
    כנראה שזו הסיבה שכולם היום הולכים ללמוד עו"דות ורו"חות ולא כנרות.

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    מסתבר שהכתבים והעורכים בהארץ לא קוראים את המרקר.

    אהבתי

  7. ז'ורז' סאנד הגיב:

    ענת גוב נפטרה.

    אהבתי

  8. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אחרי שזכר כלניות בירושלים(אמר גם אמר- לא יעזור), שגנדי היה שר בממשלת (לא היה), ושהעניק אזרחות לפולארד (פרס היה זה שהעניק אזרחות), איבד את זכרונו בגרמניה.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      אצלך הנראטיב חשוב יותר מהעובדות?

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      ולעניין – זו שאלה של פרשנות.

      שר החוץ של קנדה, ג'ון בירד, בכבודו ובעצמו, אמר לעיתון כי ראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר שוחח בטלפון עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו והביע התנגדות לקידום תכנית הבנייה בשטח E1 בין מעלה אדומים לירושלים.

      לפי רביד, בירד לא אמר מי התקשר למי.

      כאשר הכתבים שהתלוו לנתניהו בביקור ביקשו את תגובתו של נתניהו, אמרו יועציו כי האחרון הוא שהתקשר להארפר, ולא להיפך, כדי להודות לא על כך שקנדה הצביעה נגד המהלך הפלסטיני באו"ם.

      בפמלייתו של נתניהו ציינו כי השיחה בין השניים כלל לא עסקה בסוגיית E1 וכי נתניהו "אינו זוכר" ששוחח עם הארפר בנושא הבנייה בהתנחלויות. מאוחר יותר פנה ראש מערך ההסברה הלאומי בלשכת ראש הממשלה, לירן דן, לכתבים והציע להם להתקשר ללשכתו של הארפר כדי לשמוע זאת בעצמם ישירות מהקנדים.

      רביד לא שמע שום הכחשה מנתניהו.

      למרות הדיווח הנוסף בתקשורת הקנדית, החלטתי לא להתעצל ושלחתי אי-מייל לקארל ואלי (carl vallee), אחד מדובריו של הארפר. שאלתי האם בשיחה עם נתניהו הביע ראש ממשלת קנדה התנגדות להרחבת הבנייה בהתנחלויות. נתניהו אולי לא זכר על מה היתה השיחה, אבל בלשכתו של הארפר דווקא זכרו. "לגבי מה שקראת בעיתונות הקנדית, אנחנו לא תומכים בצעדים חד-צדדיים של אף אחד מהצדדים כיוון שהם אינם מועילים לתהליך השלום", אמר דוברו של הארפר.

      הדובר לא אמר מי התקשר למי, מה היה נושא השיחה או מה אמר הארפר לנתניהו בנוגע לבניה ב- E1, אם בכלל, הוא רק חזר על המדיניות הכללית של קנדה בנוגע לצעדים חד-צדדיים.

      בירד אמנם עשה כל מאמץ כדי למזער נזקים והדגיש כי לא היה מדובר בנזיפה או הטפת מוסר של הארפר לנתניהו, אולם אישר שהשיחה עסקה בהתנחלויות. "הארפר רק אמר, דרך אגב, אנחנו לא תומכים במהלך הזה (קידום תכנית E1, ב"ר)", ציין בירד.

      נו, אז הם לא שוחחו על נושא הבעיה ב- E1, היה רק אזכור כבדרך אגב של הנושא.

      אבל מה זה משנה, ביב י שקרן, גם אם הוא לא הדובר וגם אם לא ממש בטוח שמה שאמרו אינו האמת. העיקר שהוא שקרן. וחיילים בריטיים, שאת יודעת שנאמרו כי היה כתוב בעיתון, אבל לתיקון באותו עיתון בדיוק אי אפשר להאמין כי ממתי יש לעיתון הזה שמץ של אמינות.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        וכשאני הולך לקישור של רביד…

        Baird said Prime Minister Stephen Harper spoke to Benjamin Netanyahu on Saturday, when the Israeli prime minister called to thank Canada for its support.

        Harper tweeted on the weekend that Netanyahu called him to thank him for Canada’s unbending support. No further information was divulged about the call until Thursday.

        כלומר החלק הראשון בדבריו של אותם יועצים אלמונים הוא האמתף לפי הארפר ושר החוץ שלו.

        “He (Harper) just said ‘and by the way we don’t, we’re not supporting this action. It was not a hectoring, it was not a debate, it was not a lecture.”

        גם זה עדיין לא סותר את הגרסה של היועצים האלמונים.

        מצד שני,

        Two senior Conservative cabinet ministers sought Thursday to clarify the government’s position on the Middle East, and stress it is “clear” and “balanced” after a week that saw public opinion favour a neutral approach.

        אולי מי שמשפץ את האמת הם דווקא הקנדים, שמנסים לרצות את דעת הקהל שלהם?

        אבל מה זה משנה, העיקר שאת יודעת בדיוק מה קרה. בסוף עוד נגלה שאת היועצים האלו… :mrgreen:

        אהבתי

        • ז'ורז' סאנד הגיב:

          גם זה היה כתוב בעיתון. הבה נשמע את גירסתך לארוע.

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            נו, בדיוק אחת מהסיבות המשוערות שהבאתי לביטול ההזמנה של פלדחי: החשש שתנצל את ההזדמנות ובמקום לדבר על המחקר שלה, כפי שהיתה אמורה, תשתמש בבמה לביקורת פוליטית. זה לא חופש אקדמי.

            אז במקום פרופ' פלדחי, שני חוקרים אחרים ניצלו את ההזדמנות. בפעם הבאה שיתלוננו שפוגעים בחופש האקדמי, שיזכרו שגם הם עושים זאת.

            אהבתי

  9. האמיר הגיב:

    שאלה שפתאום צצה בדעתי: מהם לדעתכם ההשג הגדול ביותר והטעות הגדולה ביותר של התקשורת בארץ? אני מדבר על ידיעות חדשותיות ולא על טורי דעה.

    ההשג הגדול ביותר לדעתי הוא תמונת שניים מחוטפי קו 300 מובלים מהאוטובוס בעודם בחיים בעיתון "חדשות" בשנת 84, שהובילה למה שידוע כ"פרשת קו 300", והטעות הגדולה ביותר היא פרסום סיפור עריקתו של טייס סורי לארץ בעיתון "מעריב" בשנת 89, שפרט לעובדה שהיתה עריקה שכזו, היתה כולה שגויה ומצוצה מהאצבע.

    חושבים שיש השג גדול יותר? פשלה גדולה יותר?

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    מצטער, אין לי מילה אחרת לתאר את מי שערך את הידיעה הזו חוץ מאידיוט.

    אהבתי

  11. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    כתבה בדה מרקר על המעבר (החלק מדי לטעמי) של עובדי ממשלה בכירים למגזר הפרטי ובלא מעט מקרים לחברות שהיו תחת תחום אחריותם לפני.

    אני עדיין מחכה לתחקיר אמיתי ונוקב על תעסוקה של שרים וח"כים לשעבר. להבנתי יש פה גילדה שדואגת לחבריה.

    בייגה שוחט, שבשיאו הפוליטי היה שר אוצר, מתפרנס נהדר מכל מיני פנסיות ובנוסף הוא חבר (בעבר וכעת) בלא מעט דירקטוריונים מבוקשים ומתגמלים היטב. מן הסתם הוא מייעץ גם לפרטיים ללא ידיעת הכלל.

    אסתרינה טרטמן (המינכנהאוזנית) שבשיאה הפוליטי היתה מועמדת לשרות, עומדת בראש איזו עמותה ממשלתית או סמי ממשלתית לטובת (טובת?) ים המלח.

    מי יודע מה קרה/קורה עם שרי אוצר לשעבר כמו ארידור או כהן-אורגד?

    אותו דבר עם שרים מתחומים שונים. אותו דבר עם ח"כים, בעיקר כאלה ששרתו (שרתו? את מי פרט לעצמם?) יותר מקדנציה אחת. למיטב זכרוני אילן גילאון היה היחיד (או אחד היחידים) שבהפסקת כהונתו בכנסת לא עבד ואולי אני טועה.

    מתי?

    אהבתי

    • בתכנית לשינוי שיטת הבחירות וניהול המדינה שאני מגבש כל נבחר ציבור חייב לדווח על הכנסותיו ורכושו לפני ואחרי תפקידו. השכר אמור להיות גבוה בהרבה מהיום אבל יש תקופת צינון משמעותית. כנ"ל לגבי פקידי ממשל מדרג מסויים. לא מכיר דרך אחרת להאבק בניגוד האינטרסים ובסופו של דבר כולנו סובלים. מי שמכיר מכרזים נקיים מהחלטות זרות שנסגרו בישראל בעשור האחרון שיקום.

      אהבתי

  12. avi הגיב:

    זה כל פעם מפתיע מחדש הרצינות התהומית שבה מתייחסת העיתונות לכל מי "דוחות" מטעמם של ארגונים קיקיוניים. בעבר התופעה הזו הייתה בעיקר נחלתם של מוספי הבידור שמשמשים לא אחת כלוח מודעות הפרסום של כל מיני יחצנים מטעם. היום זה כל מיני ארגוני "חברתיים" לכאורה שעסוקים בעיקר בהפצת שנאה ושקרים כדי לקדם איזה אג'נדה שקרית כלשהיא (כרגיל המרכיב ההכרחי של 5% אמת קיים במציאות וכל השאר הרבה אוויר ואווירה), שתצדיק את קיומם ואת התרומות המפרנסות את מי שעומד/ת בראש אותו ארגון. העיתונות שמזמן זנתה והפסיקה לעסוק בתפקידה המסורתי משמשת שוב ושוב ושוב צינור להעברת מסרים של אותם ארגונים המסתערים על הידיעות במסווה של חשיפת סיפור עיתונאי ללא בדיקה עצמאית נאותה ועבודה יסודית מצידם. טוב יעשו האתרים והעיתונים אם יקצו לכך מקום מיוחד למודעות פרסום "חברתיות" אם הם חפצים בכך, אין שום הבדל בין עבודת ארגון אישה לאישה לכל חברה מסחרית שמוכיחה לנו מדעית כמובן, שהתגלה זה עתה כי מוצריה עוזרים לשפר את הזיכרון/ ראייה או את כוח הגברא.

    אהבתי

    • davidf הגיב:

      זה בסה"כ עוד סממן לכך שהעיתונות הפכה ללא יותר מצינור להעברת מידע – הכל לפי האינטרסים של העיתון:
      בעד ביבי: רק ישראל היום.
      נגד ביבי: כל השאר, וידיעות אחרונות ישלם הכי הרבה – ולא רק בגלל שהוא הכי עשיר.

      אהבתי

    • rbakatze הגיב:

      חצי מהעיתונאים הם פעילים של הקרן החד"שה, ולהיפך-
      יש היזון חוזר בין פעילי הקרן החד"שה לחבריהם העיתונאים, שמדי פעם גם מחליפים איתם מקומות- כמו האנרכיסט חגי מטר, סתיו שפיר, מיה בנגל ודומיהם

      אהבתי

  13. ראש המדור הגיב:

    מתוך אתר הבית של "אישה לאישה"(הארגון שהציף את העלילה) :
    "דצמבר 2008 בעקבות מלחמת "עופרת יצוקה" פניה למועצת הביטחון לחקירת פשעי מלחמה, פניה לארגונים, הקמת שלוש קבוצות"

    http://www.isha.org.il/docs/P199/

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתה שם לב שאתה מטריד ומציף?
      שלוש פעמים הבאת את התגובה הקרצייתית הזו בפוסט הזה תוך חצי שעה. שלוש.
      למה? אתה חושב שאחרי שצרחת פעם אחת לא שמעו אותך?
      1.
      2.
      3.

      אהבתי

      • davidf הגיב:

        הוא בסה"כ מעדכן אותנו במידע נוסף שמצא. ואני מודה לו על כך. אני בטוח שאם היתה אפשרות לעריכת התגובות, הוא היה עורך ומוסיף את המידע החדש שמצא לאותה תגובה.
        אל נא תבריחי גם אותו. בשמי ובשם.

        אהבתי

  14. ראש המדור הגיב:

    פוסט בהחלט לעניין על עלילת הדם, עם זאת חגי הולך על בהונותיו(יתכן בגלל כאמור המכון אליו הוא עצמו שייך),. הוא פיספס או לא בדק לעומק ש"אישה לאישה" (בהחלט נשמע שם חביבי) עובד בשיטת מצליח. מה שלא עובד מספיק טוב בעלילות דם על ישראל בקשר לפלסטינים, מנוסה כפרוייקט כאן.
    הוא שוכח לציין ש"אישה לאישה" , הוא אירגון המתנהל בסינדיקציה אירגונית עם "קואליציית נשים לשלום" ומנהל מדי פעם ב"קטנה" גם עלילות דם על צה"ל, כולל למשל כבר בימים הראשונים של עופרת יצוקה פניה למועצת הביטחון לחקירת פשעי מלחמה," בעקבות "מעשי צה"ל".

    בימים הראשונים: לתחילת מבצע עופרת יצוקה שלח הארגון ביחד עם ארגוני נשים נוספים מכתב לראש הממשלה אהוד אולמרט ולשרת החוץ, ציפי לבני, בו דרשו להפסיק באופן מיידי את הלחימה ברצועת עזה. במכתבם ציינו כי "דרך ההרג והקטל הגברית חייבת להיפסק לטובת שפה ועשייה של נשים למען שלום והידברות בין העמים. אנחנו רוצות ודורשות לדבר ולעשות בשפה אחרת".‏[3] בנוסף, קיבל הארגון החלטה על "פניה למועצת הביטחון לחקירת פשעי מלחמה".

    כן, אמרנו גולדסטון? אמרנו את זה.
    אין זה חדש שגל גבאי עבודה שטחית ביותר כשהיא בולעת פיתיונות שמאכילים אותה ארגון מאין אלו.

    אהבתי

  15. yigal1957 הגיב:

    ברצוני ,ברשותכם בלוגרים חביבים, לאחל לכם חג אורים ,("ותומים")שמח,לכם ,ולכל כותבי- בלוג וולווט-אנדרגראונד ובעיקר ,לדבורית שרגל החמודה והנהדרת.אל תאכלו הרבה סופגניות, זה מעט משמין!
    כעת ברשותכם ,או שלא ברשותכם ,אשמח מאוד, באם תאפשרו לי, להגיב על הכתבה, שהחלה כמתיחה מחוף לחוף ,ומאוקינוס לאוקינוס ,המשיכה עם ,לכאורה מידע חיוני ,לציבור ,על נסיכה יפה שנמצאת בהריון מתקדם ,ומסתיים בטרגדיה, אנושית- קשה ,ולא מחוייבת המציאות.כולנו יודעים המה מדובר, כך שאין צורך להכביר מילים על כתבת הfollow-up בנושא המתיחה לבית החולים בו אושפזה הנסיכה מידלטון היפיפיה ו2 עיתונאים אוסטראלים התחזו למלכה האם על מנת לקבל מידע על הנסיכה. אילו ,זה לא היה מסתיים בטרגדיה, אלא אולי בהתנצלות עמוקה, מקרב לב ,מצד האחות הרחמניה, ז"ל ,זו היתה כתבה טובה, איכותית ,בעלת מידע עיתונאי חשוב ומוצק ,ואף אחד, לא היה מרים עיניו לשמים ,ואומר שזהו לקח לעיתונאים!? מי יכול לתאר לעצמו שמתיחה ,לצורך קבלת מידע עיתונאי ,יהפוך לטרגדיה אנושית כה קשה?! עד כאן בינתיים .חג חנוכה שמח לכם .

    אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    הפרכתי את השטות הזאת עוד ב-2010, כשרותי סיני כתבה על כך בעקבות הדו"ח של אשה לאשה.
    (אם הקישור לבלוג הישן לא עובד, אפשר לנסות ללחוץ עליו כמה פעמים, בסוף בד"כ הוא מתניע. תמצית ההפרכה: נתונים שמראים ששיעורי השימוש של האתיופיות בדפו בארץ דומים לשיעורי השימוש שלהם באתיופיה).

    אהבתי

    • hagai הגיב:

      תודה, שועלן, ואני לא ידעתי… למי שכעס עלי שמדובר בחומר ממוחזר, הנה הראית שכל מה שנאמר ב-2012 נאמר שנתיים קודם בכתבה במעריב. אבל גם שם הסיפור מאד לא משכנע, מה שלא מפריע לרותי סיני לקפוץ למסקנות נחרצות. בהחלט עשית ניתוח סטטיסטי מעניין שמעלה תהיות לגבי איכות המחקר שעשתה חדווה אייל מ"אשה לאשה".

      מה שברור שתאוריית הקונספירציה הזו תלווה אותנו שנים רבות ואני מוכן להמר על כך שבעוד 20 שנה תהיה תביעה ייצוגית נגד כל מי שזז על כך שלכל הנשים האלו ברח הסידן מהעצמות כתוצאה ממדיניות טיהור אתנית מכוונת.

      מה שמדהים אותי זה איך כל כך הרבה עיתונאיות יצאו עם כותרות מפוצצות בהקשר לסיפור כה לא בדוק.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      הבלוג הועבר מאורנג לפה כבר לפני כמה חודשים אחרי שהורד מהאוויר שם. אין לי מושג איך בכ"ז הוא עוד קיים.
      +הוספתי קישור ל-nrg בפוסט

      אהבתי

  17. ז'ורז' סאנד הגיב:

    לב גרינברג היחידי- שאני נתקלתי – שלא מכסה את ישבנו ב"תוצאות הבחירות ידועות מראש".

    אהבתי

  18. עו"ד הגיב:

    בשבוע שעבר בהארץ נטע אחיטוב כותבת על "תביאו פחות ילדים או צפו לגרוע מכל"

    בניגוד לתחזיות הקודרות, בארה"ב התפרסם סקר שממנו עולה שבשנת 2011 נרשם השיא הנמוך ביותר של לידות בארה"ב (מאז שהחלו רישומים בעניין) לנשים בגיל הפריון: 63 לידות לכל 1000 נשים. רק לשם השוואה בתקופת הבייבי בום היו 122 לידות לכל 1000 נשים.

    ross douthat הימני, בתגובה, מפרסם מאמר בניו יורק טיימס שכותרתו more babies please.

    מה שגורם ל Amanda marcotte לפרסם מאמר תגובה מלגלג בסלייט

    עזרא קליין בוושינגטון פוסט מציע שארה"ב תפתח את שעריה למהגרים כדי לפתור את הבעיה וטוען: העובדה שמספר הלידות בארה"ב יורד רק מחזקת את הטענה שיש להתיר למהגרים להיכנס לארה"ב.

    בישראל שבד"כ הולכת בדרכה של ארה"ב, לא נראה שיש בעיה כזו. להפך.

    (מעניין אם כל הקישוריות האלה יונחו במקומן).

    אהבתי

  19. nurit הגיב:

    קראתי את פוסט האורח של חגי אגמון-שניר ואלו הערותי:

    ישנן מניפולציות רבות שאפשר להשתמש בהן כדי להסית את הקורא/ת
    נגד או בעד נושא מסויים, הדרך הקלה ביותר היא לצרף שמות תואר למילים או מעשים המהללים ומשבחים מחד או יוצרים ספק, טינה והתנגדות מאידך. הנה המשפטים:

    "סיפור ממוחזר ושאינו מגובה בראיות משמעותיות",
    "הסיפור עצמו ישן ומתבסס על דו"ח שנכתב בנושא ב-2010 (2010 זה ישן?), על-ידי מרכז פמיניסטי בשם אשה לאשה."
    "אני מאמין שמדובר בארגון הגון, אבל מי שיקרא את הדו"ח (קראתי, דו"ח מצויין מקיף ומגובה במראי מקום וביבלוגרפיה) יראה שגם הוא מבוסס על עדויות נסיבתיות וחלקיות, מתובלות בהרבה טענות קונספירטיביות". (כלומר הדו"ח מראה שהארגון לא כל כך הגון וחברותיו או שנפלו קרבן או תמכו בתאוריות קונספרטיביות).

    כותב עוד אגמון-שניר שתגובות שהגיעו מחברים בקבוצה (רופאים, חוקרים ובני הקהילה) מזדעזעות מהכתבות המופרכות והקונספירטיביות" – איפה התגובות? מי נתן את הגיבוי? יש שמות? למה לא שומעים בני קהילה אתיופית המפריכים את "הסיפור הממוחזר"?

    בתכניתה של קרן נויבך הבוקר רואיין אחד מבני הקהילה שעלה ארצה עוד בשנות ה-80 של המאה הקודמת ותמך בנושא נסיונות צמצום הילדוה של האתיופים. לא שמעתי עד כה דובר אתיופי אחד שמפריך את "הסיפור הממוחזר".

    למען הסר ספק אני לא טעונת בעד או נגד הענין. לעניות דעתי חלק מהנשים רצו לקבל אמצעי למניעת הריון אמצעי נוח לכל הדעות אם גם יש לו תופעות לוואי, הרי מי רוצה לשבת במחנה מעבר ולעבור את קשיי ההגירה עם בטן או תינוק קטנטן? אני בטוחה שיש נשים שהסתירו את המידע מבני זוגן מאותן סיבות שנשים מסתירות מידע שנוגע לגופן אני רואה בזה קריאת התיגר שלהן על נסיון השליטה הגברי על גופן. אבל באותה מידה אין לי ספק שיש נשים שאולי לא הבינו על מה מדובר וכל מה שנאמר להן ולא הביעו הסכמתן לקבל זריקה למניעת הריון. האם זה יהיה מקרה יחיד האם זו אכן מדיניות? לאן נעלמו ילדי תימן? ומה קרה לחיילים שכן הביעו הסכמה לחיסון האנטרקס והיו שפני נסיון? בקיצור יש פנים לכאן ולכאן כמו בכל ענין פלגני שאין עליו הסכמה ו/או הבנה ומשמש כלי נשק בעד או נגד ולא משנה מה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא אדבר בשם הכותב (ירצה, ישיב) רק אומר שהוא ניסה להביא את מורכבות האירועים כדי להסביר איך נוצרה תמונת המצב הנוכחית, שלא פוסלת את העדויות אך מסבירה את הנסיבות שלהן.

      אהבתי

      • hagai הגיב:

        אפשר לדון בניסוחים שלי לכאן ולכאן ואתייחס לכך בהמשך. אבל כל ההטיות שלי הן כאין וכאפס לעומת ההטיות של הכתבה בואקום וב- YNET שמשתמשת במושגים כמו תורת הגזע וטיהור אתני. בעצם תיקון – גם אני משתמש לקראת הסוף במושג "עלילת דם" – אאוצ' – אבל נראה לי מאד לגיטימי כשמדברים על עדויות נסיבתיות וחלקיות תוך יצירת מצג שוא של טיהור אתני מתוכנן.

        מה שמעניין הוא שאת, נורית, ואני אומרים בערך אותו הדבר, אם תקראי את החלק הראשון של הפסקה האחרונה שלך ותשווי לפסקה הלפני אחרונה שלי, תראי שאין הבדל מהותי. אבל בין זה לבין טיהור אתני, תורת גזע וגזענות יש הבדל גדול מאד. ובכך כל מה שכתבתי מתמצה.

        וכן – מדובר בסיור שמתואר כגילוי מסעיר חדש של גל גבאי – כשהדוח של "אשה לאשה" נמצא באינטרנט כבר שנתיים. אני באמת ובתמים מאמין ש"אשה לאשה" הוא ארגון הגון שנפל בפח, אבל אולי אתבדה. וכן – אם עוברים על העדויות וממצאים אין בהם כלום מעבר לנסיבתיות שיש לה הסברים אחרים – כולל זה שאת ואני כתבנו – ורחוקים מאד מתאורית הקונספירציה שבסופו של דבר פוגעת בנשים – נשות קהילת עולי אתיופיה.

        אהבתי

        • mickey הגיב:

          כל דבר שמספרים על אתיופים זוכה לכותרות מהזן הגזעני.
          זכורה פרשת תרומות הדם שלהם בעבר.
          הקהילה הזו כבר יצאה מכל החורים – אני לא מבין למה ממשיכים להביא אותם לפה.
          בגדול, כולם צריכים לרסן את הילודה, לא רק האתיופים

          אהבתי

          • ראש המדור הגיב:

            בלי קשר לעמדה הגורפת של מיקי או לעלילת הדם האחרונה, ניתן להזכיר בשוליים שבשנות ה-80', שאחינו יוצאי אתיופיה במבצע שלמה עצמם, יצאו להפגין נגד הבאת הפלשמורה לארץ, הם הסבירו שהפלשמורה לא רק שאינם יהודים לדעתם, אלא שהללו נהגו לפגע בבני הקהילה היהודית.

            אהבתי

            • ראש המדור הגיב:

              תוספת: רק שנים אח"כ התרחש היפוך עמדות בקרב יוצאי אתיופיה עם דרישה הפוכה. סיבות: יתכן שהתערבות אירגונים זרים כספית, אולי בגלל הבנה של כח אלקטוראלי ואולי הדומיננטיות של בני הפלשמורה שכבר הגיעו שינו את המגמה.

              אהבתי

              • mickey הגיב:

                עלייה היא דבר מיותר. אני מחכה שאיזה פוליטיקאי יהיה אמיץ מספיק להגיד את זה. נדמה לי שמאיר שטרית ניסה פעם להעלות את הנושא על סדר היום.
                אין שום סיבה להביא את האנשים האלה ארצה. מביאים לכאן עוד עוני ודת. אנחנו לא צריכים את זה. יש כאן יותר מדי עניים, דת ואבטלה גם ככה. באירופה ובארצות הברית מנסים לשלוט בהגירה, כאן נראה שכל ארחי פרחי יכול להיכנס ולקבל סל קליטה אם יש לו סמרטוט כלשהו על הראש. אחרי זה מאשימים אותנו גם בגזענות 😆
                אני כבר צוחק מרוב ייאוש

                אהבתי

                • ראש המדור הגיב:

                  אני חושב שיש לצד הבעיות כמו בכל עליה, גם אנשים מצוינים מקרב עולי אתיופיה.
                  אבל אם עליה היא דבר מיותר כקונספט כנראה שלא היית כאן בארץ מלכתחילה בין סבך הגיע מקזבלנקה או פולין. ואולי הגיע הזמן לעשות מבחינתך לאחורה פנה.
                  יתכן באמת שצריך שגם בתוקף חוק השבות(שהוא אגב, תקף בשיעור ניכר ממדינות אירופה ואחרות) לתקן כמה דברים בחוקי ההגירה לישראל בקונטקסט של חיוב למידת השפה וזהות תרבותית אבל אני חושב שאם אתה מקורב ליוסי יונה, מצאת את הפולטיקאי הנכסף לעמדתך. במאמר בהארץ הציע לאזרחי את מהגרי העבודה בישראל (מוסלמים, נוצרים).
                  רק להשמת דגש באיזה מרחב תודעתי מר פרופ' יוסי יונה פועל הוא נזף בחברי הקשת המזרחית, הידועים בדרישות שניתן להתווכח אליהם על כך שהם מדברים בשיח ציוני במקום בשיח פוסט-ציוני.

                  אמנם יצחק רבין ודוד בן גוריון מסיבות שונות לא היו מוצאים עצמם במפלגת העבודה עם יונה(ואף לא הקבוצה הציונית בקשת המזרחית), אבל יש אחרים שכן.

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    הפלשמורה אינם זכאי עלייה על פי חוק השבות. הם מובאים לארץ על פי החלטת ממשלה. הממשלה החליטה כבר פעמיים לשים לכך קץ אבל נסוגה שוב ושוב.

                    אהבתי

        • ראש המדור הגיב:

          חגי, אני מעריך את רצינותך. אבל כשאתה כותב "אירגון הגון", כשבאמצע מלחמה(דצמבר 2008) פונה למועצת הבטחון על "פשעי מלחמה שמבצעת ישראל", נראה שגם אתה קצת נפלת בפח.

          אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      משווה ומעלה.
      אחת השיטות של הציונים לפגוע בריבוי של האתיופים היא לשלוח אותם לגבעתי במקום לגלי צה"ל.

      אהבתי

    • יוליה הגיב:

      רק לשם הדיון – אני לדוגמא הסכמתי להשתתף בניסוי של החיסון באנטרקס (בערך 6 מ-60 התנדבו מתוך אלו שהוצע להם להשתתף, כלומר, לא הייתה בעיה לסרב). ולשאלה מה קרה לי – לא קרה לי כלום, אבל זה לא היה מעניין ולא היה רלוונטי למקרים שבהם אנשים אולצו ונפגעו, ולכן לא היה שום טעם לראיין אותי/להשמיע סיפור שונה.

      לא מפתיע אותי בכלל שנשים שקיבלו זריקה מרצונן, לא באו להתראיין. גם מסיבות של שמירת פרטיות וגם מסולידריות לנשים שמצבן היה שונה, ולא רצו את הזריקה.

      לכן הדיבור על מדיניות הוא בעייתי. צריך לטפל במקרים בהם הנציגים של המדינה לא היו בסדר, אבל על סמך זה להסיק גזענות, זה מרחיק לכת.

      אהבתי

      • nurit הגיב:

        לא בקשתי שנשים הן שתעדנה שהן קיבלו מרצון ובהסכמה את הזריקות למניעת הריון, אלא בקשתי שחגי יביא את התגובות של האנשים שהגיבו נגד הטיעונים האלו בתוספת שמות מקורות הידע וכד'. על זה לא נענתי.

        חזרתי והדגשתי שאין לי כל טענה נגד או בעד הנושא מאחר ואין לי מידע .לא חקרתי ולא שוחחתי עם אף גורם בענין. אבל הענין של מדיניות מניעת הריון של אוכלוסיות מסויימות קיימת כבר עשרות רבות של שנים, במדינות רבות. עשו זאת הסינים, הרוסים, הקנדים,, האמריקאים, יפן, הודו, פרו ועוד ועוד הרשימה ארוכה. יש שתי שיטות שמדינות פועלות בהן, כך הבנתי ממה שקראתי: מדיניות מוצהרת, ומדיניות לא מוצהרת כלומר הכחשה פומבית שכפיה מעין זו נעשתה. זו למשל דוגמא פרטית די מצמררת מאמריקה:

        http://articles.latimes.com/2012/may/13/opinion/la-oe-rubin-eugenics-mothers-day-20120513

        וכאן נשים מפרו התאחדו כדי לתבוע את המדינה

        http://underfold.blogspot.co.il/2012/03/women-of-forced-sterilization-seek.html

        האם ממשלות ישראל פעלו בשיטת "משימה בלתי אפשרית" כלומר הכחשה שהמדינה אי פעם התערבה בנושא פיקוח על הילודה של אוכלוסיות מסויימות? אנני יודעת אבל, לטעמי, צריך לבדוק טענות כאלו ולא להתחבא
        מאחורי מילים מכובסות או מרטיטות כמו עלילת דם, חוקי גזע וגזענות. קיימת גזענות בחברה הישראלית (כמו ברוב החברות בעולם) מה עושים בענין? מי נלחם ומי מעוניין לשמר? זה חורג מתחום הדיון כאן. כל מה שאני מבקשת הוא לא לטאטא את הנושא מסדר היום כי אולי חלילה יש אמת בטענות, ואם לא, מה טוב.

        אהבתי

  20. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    בריאות.

    אהבתי

  21. שיפ הגיב:

    הפוסט האורח היה מעניין מאוד, תודה!

    לגבי המתיחה, היא בסך הכל חביבה ומשעשעת, והאחות המאוד נעימה ואיכפתית, פשוט לקחה את עצמה יותר מדי ברצינות. להתאבד בגלל דבר כזה???
    לעזוב את החיים והמשפחה והמטופלים בגלל שבתמימות האמינה שהמדברים איתה הם המלכה ובעלה?
    או שהיו שם עוד בעיות או שבאמת, יש כאן יציאה מפרופורציות שלא תתואר.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      הבריטים לוקחים את משפחת המלוכה שלהם הרבה יותר ברצינות ממה שנראה לנו סביר. חוץ מזה מסתובבים ביננו הרבה אנשים שלוקחים דברים קשה מדי באופן כללי. חוץ מזה גם אם היא היתה בתקופה קשה, למה להיות הקש? כשלא יודעים עם מי מתמודדים צריך להתנהל יותר בזהירות. למשל ורדה מול מאזינה אנונימית. למשל שי ודרור לעומת כל מיני אנשים שהם מתחו.

      אהבתי

    • tc הגיב:

      ממש חביבים העיתונאים שהרגו את האמא של הנסיך וכעת הרגו את האחות המטפלת באישתו ההרה.
      מה היה לנו כאן?
      הפרעה לעובד ציבור במילוי תפקידו
      התחזות לאחר
      הוצאה במרמה של מידע שחלה עליו סודיות רפואית
      התעללות בעובד תוך שמרמים אותו לעבור עבירה אתית חמורה
      רמיסת כבוד העובד עד שהתאבד
      אם השדרנים הללו לא צריכים להיות בכלא-מי כן?

      אהבתי

      • שיפ הגיב:

        אמ…אנשים רעים באמת שעשו דברים רעים באמת ועברו על החוק?
        נגיד, עובדי המשחטה בתנובה…?

        לא הגזמת בכלל.

        אהבתי

        • tc הגיב:

          שיפ היקרה
          אני מסכים שגם התעללות בבעלי חיים היא עבירה חמורה.

          כשאחות המדליפה מידע רפואי עלולה להיות מפוטרת מעבודתה וכשאנשים מרמים אותה לעשות כך על חשבון הזמן בו היא אמורה לטפל בחולים, כן להעניש את המדליפים. במיוחד כשאחד מהם עדין אומר שלא עבר על אף חוק.

          באיזה עולם אנו רוצים לחיות? עולם בו מותר לשדרנים לגרום לפיטוריהם של עובדים מסורים?, לגרום למשפחת העובד להשאר ללא פרנסה?, קח אנשים ותשפיל אותם עד עפר בפני כל האומה וחלק מהם יתאבדו. אפשר להתווכח על הסטטיסטיקה של כמה יתאבדו אבל כפי שקראנו לצערינו זה אחוז מסוים הגדול מאפס. בגלל זה בישראל אסור לשדר מתיחה בלי הסכמת הקרבן.

          למה רק המידע הרפואי על המצב האינטימי של הנסיכה? בואו נפרסם גם את המידע על כל עוד אנשים כולל אותך. בואו נתקשר לכור האטומי ונגיד להם שיכינו לנו אורניום שאנחנו צריכים לקחת.

          אהבתי

  22. מישהי הגיב:

    פוסט אורח מרתק וחשוב.

    השערים של ישר"ה וידיעות נראים כמעט אותו הדבר. שניהם גם מכילים הפניה בגודל מכובד לידיעה על האחות שכנראה התאבדה לאחר שנפלה קורבן למתיחה רדיופונית. לדעתי זאת הידיעה החשובה ביותר בשערים האלו היום. מה החדשות המסעירות בפוליטיקה המלוכלכת, בטרור ובהסלמה בעזה או בחנוכה? לעומת זאת מתיחה שסופה בהתאבדות, גם אם קרתה בארץ אחרת, מדגימה בצורה מזעזעת עד כמה רחוק אנחנו עשויים להגיע בלי להתכוון לכך. לקח שטוב גם לכמה אנשי תקשורת כאן בארץ.

    אהבתי

כתיבת תגובה