גילויי גזענות בגן ילדים תל אביבי

אשכול גנים שבלב תל אביב השבעה והמרופדת מאכלס תשעה גני חובה וטרום חובה. המועדונית המצוינת של הגן אירחה היום ילדי עובדים זרים/ פליטים/ מהגרי עבודה מגנים אחרים בת"א, מה שהוביל הבוקר למהומת מייל בתפוצת כל ההורים. המייל הראשון יועד לזהר יעקב, מנהלת המועדונית.

יצוין שמתוך כ-600 הורים רק שלושה כתבו את הדברים הקשים שתקראו להלן. על פי דברי המצוטטים יש עוד הורים שחושבים כמו השלושה אך הם לא התבטאו בפומבי, ויש עוד חלק ש"השתוללו  וצרחו לעיני הילדים" באשכול. כל השאר (חלקם מצוטטים) יצאו נגדם ואני מביאה חלק מהמיילים שבתכתובת הארוכה.

בסיכומו של יום מתברר שהפעילות התנהלה כמתוכנן, תוך שהצוות מקבל תמיכה מסיבית מהרוב הגורף של ההורים. האשכול עצמו קושט במוטיבים אפריקאיים שונים.
תוס', 22:09: מתברר שבאשכול אומנם נערכה הפעילות כמתוכנן, כי כבר היה מאוחר מכדי למנוע זאת, אך באשכולית (עוד שבעה גנים) לא נערכה פעילות בגלל התנגדות ההורים.
(הטקסטים מובאים כלשונם).

לא ברור איך הילדים שלנו יוכלו לעזור לילדים האלה

שלום זהר
נודע לנו אתמול באופן מקרי ביותר כי פעילות המועדונית היום תכלול ביקור ילדים ממוצא "אפרו" באשכול לצורך לימוד של ילדינו על אפריקה…
תמוה מאוד כי לא קיבלנו מראש את עדכון כל פעילות המועדונית הפועלת ממיטב כספנו.
אנחנו ניסינו ליצור עימך קשר (אין לנו הטלפון שלך) ולברר את כל אופן הפעילות ומאיזה גנים מגיעים ילדים אלו (גני עייריה?) וכו' אך מאחר והבירור התבצע אחרי שעות פעילות הגן לא הצלחנו ליצור קשר, נמסר לנו שתוכלי לדבר עימנו רק בשעות הבוקר…
אנו מאוד היינו שמחים ורוצים לעזור לילדים שהוריהם הגיעו "מהיבשת הרחוקה" והיינו מוכנים לתרום צעצועים,משחקים, בגדים ואף מעבר לכך, לו רק התבקשנו לכך..
לא ברור איך הילדים שלנו יוכלו לעזור לילדים האלה ואיך ביקור ילדים ממוצא "אפרו" בגן שלנו יתרום להם משהו..
איננו חושבים כי ילדים בני 4-5 צריכים להתעסק במורכבות הגדולה של ילדים אלו ובצער חייהם, גילם צעיר מידי מכדי להכיל הנ"ל.
איננו חושבים כי ילדתנו הצעירה צריכה לפתח מודעות פוליטית בגיל כה צעיר ולמידה על עזרה לזולת ולחלש אפשר ללמד בדרכים רבות מגוונות ואחרות.. (כמו גם ללמד על אפריקה ותרבותה..)
והכי מדאיגה אותנו העובדה לאחר שבדקנו ומצורפת הכתבה שנתקלנו בה אשר העבירה לנו מידע עדכני לשנה האחרונה וגורמת לנו לחשש גדול.
רצינו לברר מאלו גני ילדים מגיעים הילדים (נבקש לדעת שמות הגנים)? האם הגנים הללו בפיקוח מסודר? האם המועדונית אחראית לשלומם של ילדינו?
נודה לקבלת תשובות בהקדם וטרם תחילת הפעילות
בכבוד רב,
***

תגובת מנהלת המועדונית, זהר יעקב

בוקר טוב,
הגנים המתארחים אצלנו היום הם: *** בתל אביב
הילדים , רובם אם לא כולם ילידי תל אביב בגיל הגן.
קיבלתי את מכתבך , קיבלתי עוד 2 תגובות מאמהות שרצו לדעת פרטים מתוך דאגה ואמא נוספת שאמרה, לא בפני, שלא תשלח את בנה. לעומת זאת קיבלתי ים של תמיכה ותגובות מחממות לב.
ארוח הילדים בא אך ורק מתוך רצון לגרום הנאה ואושר למי שיש לו פחות. אין כאן שום כוונה לערב ילדים בפוליטיקה.
אם אתה מעוניין שבתך "לא תבוא במגע" עם ילדים אלו אני יכולה להבטיח לך שאדאג לזה.
זהר

חצי אפרו

קראתי את הכתבה המטרידה ורציתי לשאול אם יש לך פרטים נוספים על האפרואים האלה?? זה פחד אלוהים! הבת שלי, היא רק חצי "אפרו", ואני לא יודע אם היא מסוכנת כמו "אפרו" גזעי. בכל מקרה, אם יש איזה חיסון אנטי "אפרו", אשמח להזריק עוד היום, לפני שתדבק בחיידק ה"סופר אפרו" הקטלני. אגב, ביתי לומדת בגן ***, הייתי מציע שתרחיקי את ילדייך כלל הניתן מכותלי האשכול, עד שיימצא הפתרון הסופי!
בברכת בוקר חשוך ומכוער,

מגפה בליס

לכל הצועקים ׳גזענות, גזענות׳ ומאד אוהבים להשמע מתקדמים ונאורים: תסתכלו על הדברים דרך משקפיים עינייניות, החששות של ההורים ש׳אינם נאורים׳ כמוכם לגיטימיים בהחלט. לבטל אותם זה להתיחס אליהם כאל פחות מאשר ל׳פליטים׳ האפריקאים. צאו מהססמאות. בי"ח ליס שרוי בחובות בגלל ילודת ׳פליטים׳ שלא לדבר על מגפה במחלקת ילודים שפרצה שם.
***

איידס!

צהריים טובים לכלל ההורים המכותבים… כל עוד ההתכתבות הייתה כאן במיילים אפשר היה להמשיך עד אין קץ… אך כשהמהומה פשטה פיזית באשכול כשההורים לא הצליחו להתאפק וצרחו והשתוללו ליד הילדים. עברתם את הגבול!!!!
אז אם כך בואו נוציא את כל השדים מהארון:
אני מבקשת לדעת מי הם הילדים שההורים שלהם הם הומואים
שהרי ידוע שבקהילה שלהם יש חשיפה מוגברת לאיידס ולא הייתי רוצה לסכן את ילדיי
כמו כן חשוב לי לדעת מי מההורים מרוקאים מכיוון שהם ידועים כפרימיטבים אלימים
ולא הייתי רוצה שילדיי ייחשפו לאלימות מי מההורים רוסים
לא רוצה שהילדה שלי תגדל להיות זונה וכמובן שייצביעו ההורים מהמוצא התימני
(ההורים מהמוצא הפרסי שיעמדו ) שהרי ידוע שקשה למצוא כלה לחתן קמצן
להמשיך???
תתאפסו על עצמכם
גילוי נאות: אני רוסיה בעלי תימני וטובים מחבריי מרוקאים והומואים
תמצאו לעצמכם חיים

בהלה

אני שמחה שהילדים בגן ה"צפוני" שלנו נחשפים לילדים כמוהם שנראים קצת אחרת מחוץ לצפיה ב"דורה החוקרת".
אני בטוחה שצוות המועדונית מארגן את המפגש ברגישות ובמחשבה, ומגוחך להפיץ בהלה ממחלות שכולנו וילדנו מחוסנים להם. ובאמת בלי קשר לפוליטיקה – קצת גיוון אתני ותרבותי לא יהרוג אותנו.

הר השולחן

אני חייב להודות שהצלחתי להתאפק אחרי המייל הראשון, אבל השני צרם יותר מדי.
אני לחלוטין לא מסכים עם הגישה שלך ואני מצטער שזו הדרך שאתה בוחר לראות את הדברים.
*** חוזר עם הברקות על הר השולחן מאפריקה וכו…
הם לומדים על אפריקה, וכן באפריקה יש אפריקאים, וכן הם נראים שונים, אבל הם יהיו שונים לילדינו עד שהם יפגשו והם יגלו שהם בעצם לא שונים כלל.
אני בטוח שכשהם ילמדו על סין, או יפן, או אמריקה זה יהיה יותר קל לך לקבל את זה שהם יזמינו ילד מקומי לספר להם על המקום מבלי תחשוב שזה קרנבל…
כמו כן אני סומך לחלוטין על זהר שהיא לא הלכה ו״אספה ילדים מהרחוב בדרום תל אביב״ (שזה משפט שקשה לי לכתוב אותו אפילו בתור ציטוט).
״האמת היא בעיניי המתבונן״ וחבל לי מאוד שאתה בוחר לראות את האמת בצורה זו
אגב, בתור אם מודאגת, אני משוכנע שחיסנת את ילדייך כנגד חצבת, כחלק מסל החיסונים שמעניקה מדינתנו, הנאורה והטהורה, אני מקווה שגם חיסנת אותם נגד בורות וגזענות, כי זה אפילו יותר מדבק מחצבת.

אינני גזען

ביתך החצי אפרו מאושרת שאתה אביה
וטוב תעשה אם תיקח אותה היום לקרנבל המתנהל בחסות מועדונית מקהלת ותראה איך מציגים היום לראווה ילדים בני מינה כדי למד זעטוטי גן "צפונבונים" איך נראים ילדים כושים אפריקאים…
אכן אתה צודק
הפארסה הזו מיותרת
מיותר להציג ילדים אלו כמיוחדים בשל היותם ילדי "אפרו"…
אני ממליץ לפתוח ברשת הגנים פינת ליטוף בה יוכלו ילדינו לשמח ילדי אפרו..
צר לנו כי אינך מבין שהפארסה בראש ובראשונה נופלת לפתח ביתך..
ידוע לנו על מס' רב של הורים שלא אהבו הרעיון, ידוע גם שהדבר לא פורסם..
יקירתי אינני רוצה שביתי הקטנה תתרועע עם ילדי פליטים מאזור התחנה המרכזית אינני יודע מה מצב בריאותם, אינני יודע אם בגנים אלו זו זכותי וחובתי לדאוג לילדתי ולשלומה
אבקש כי תדאגי שבקשתי תקוים

לכול ההורים המודאגים בסה"כ אמש ביקשנו מזהר פרטים טכניים על הארוע היום. כהורים מודאגים אשר מכירים את נושא הפליטים מקרוב שאלתי את זהר באיזה גנים מדובר כי מידיעת הנושא ידעתי על התפרצות של מספר מגפות באוכלוסיות אלו . אינני רוצא להכניס את ביתי לאינקובטור, אך כהורה שזכה לקבל אחרי שנות חושך ילדה ,הרגשתי צורך לבדוק בלי דעות קדומות רק מתוך דאגה כנה לשלומה של ביתי יחידתי וחבריה הקטנטנים, אז ביקשתי לדעת… ומאז מנסים חברים ציניקנים לפזר מעלינו עננת נכשלות חשוחה. אנחנו איננו כאלו. ומכרנו הרבים בקרב הקהילה יעידו על כך, אינני גזען ורבים בקהילה ההומו לסבית הינם חברי , ובאי ביתי.
ולמי שאיננו מבין אזי הרעיון יפה אך להציג ילדים אלו כילדים שונים היא הגזענות … והכי קל לעשות עלינו עלהום .ואם זה הציל ולו ילד אחד אזיי יצא שכרי
תודה לכול אלו שתומכים בפומבי או בסתר ואלו הרוצים להמשיך ולהוקיע אותי מוזמנים לעשות זאת גם טלפונית .
**

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

40 תגובות על גילויי גזענות בגן ילדים תל אביבי

  1. מישהי הגיב:

    הפחד ממחלות בקרב ילדי מסתננים הוא הגיוני ולגיטימי. ניסוח ה"אפרו" מוזר וצורם לי, ואני לא יודעת עד כמה המייל מתייחס לפעילות הגן בצורה עניינית, אבל המיילים הגועליים באמת הם "חצי אפרו" ו"איידס!" שרק מלגלגים על הגזענות לכאורה ולא מתייחסים לחששות. חיסון לא מבטיח הגנה מלאה ממחלות, אנחנו לא מתחסנים נגד כל המחלות, וילדי גן הם אוכלוסיה רגישה במיוחד. התחלואה במחלות מדבקות גבוהה בארצות המוצא של המסתננים הרבה יותר (סודן: חצבת פי שש, אדמת פי מאה, שחפת פי 30), ועל פי נתונים של איכילוב גם בארץ התחלואה של אוכלוסיה זו משמעותית ביותר. הם חיים בצפיפות גבוהה הרבה יותר ומקבלים טיפול רפואי הרבה פחות. בנוסף סביר להניח שילדים אלו פחות מחוסנים ורק מסיבה זו הסיכון גדל. כשהורים מסרבים לשלוח את ילדיהם לביה"ס בגלל סיכון גבוה לתחלואה זאת לא גזענות. במקרה הזה הוא לא פסל מיד את הפעילות אלא ביקש פרטים כדי שיוכל להעריך אם באמת קיים סיכון.

    אהבתי

    • davidf הגיב:

      אני עושה את זה לעתים נדירות: תודה מישהי על קול ההיגיון ללא השפעת הPC.

      אהבתי

    • someone הגיב:

      רק הערה קטנה לכל מי שמתעקש שרק היה מדובר בדאגה בריאותית – לא ידוע לי שאותם הורים התעקשו לברר את אחוז הילדים המחוסנים בקרב ילדי האשכול והאשכולית. וכידוע, יש טרנד של הימנעות מחיסונים.
      ולאור העובדה שהמינוח "אפרו" היה של ההורה המתנגד כבר במייל הראשון שלו, כולל אמירות שאין צורך במפגש ואם צריך לסייע אז יש נכונות לתרום בגדים וצעצועים – לא נראה שמדובר בדאגה בריאותית.

      היתלות בטיעונים של "בריאות הציבור" הם טריק ידוע ומשומש כשהגזענות מרימה ראש

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      מישהי, ילדי הגנים שהגיעו לביקור הם ילידי הארץ, כך כתבה מנהלת המועדונית כבר במייל הראשון, כלומר עברו את שרשרת החיול של מערכת הבריאות המקומית.

      למה הגעילו אותך המיילים על חצי אפרו ואיידס? אבא שיש לו ילדה מעורבת במרכאות, התקומם. אמא שלא סובלת מדעות קדומות וחיה בסביבה מעורבת שוב במרכאות כפולות ומכופלות, התעצבנה על הגזענות במסווה. איפה הבעיה?

      והקישור שלך לסיפור על הורים שלא מחסנים, בכלל מוזר בחוסר הקשר שלו.

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        ולווט, מנהלת המועדונית כתבה שהילדים (רובם) ילידי הארץ כתשובה, זה לא מידע שהיה בידי הכותבים. חוץ מזה האם באמת ברור שילדים של מהגרים בלתי חוקיים מחוסנים כמו ילדים ישראלים? הרי גם אם יש להם את האפשרות, דבר שאינו מובן מאליו, סביר שאנשים אלו מצמצמים ככל האפשר את האינטראקציה שלהם עם מוסדות.

        כתבתי למה המיילים גועליים לדעתי. הם מבזים, וחסרי התייחסות רצינית לחששות אמיתיים.

        הקישור מראה סיפור, דומה במידה מסויימת, בו אין טענת גזענות. חשש ממחלות מדבקות בגלל אוכלוסיה שנמצאת בקבוצת סיכון יכול להופיע בלי גזענות, ואפילו להיות מוצדק. עצם זה שקבוצה בסיכון מורכבת מאפריקאים לא אמורה לפסול חשש כזה.

        מישהוי, גם לא ידוע לך שהם לא התעקשו לברר, זאת באמת לא יכולה להיות טענה נגדם. כמו שכבר כתבתי, יש דמיון בין הדברים מבחינה בריאותית.

        התייחסתי ל"אפרו"אים מהמייל הראשון.

        גם אם גזענים משתמשים ב"בריאות הציבור" כדי לעשות דה-לגיטימציה, זה לא מצדיק את השימוש ב"גזענות" כדי להתעלם מבעיות אמיתיות.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        יש לי הצעה טכנית. לא לכעוס, הרעיון מגיע ממך. הקישור שאת עושה לתגובה לה את משיבה הוא די נוח. אם יש אפשרות להוסיף כזה קישור באופן אוטומטי עבור כל תגובה שהיא, נגיד בצד שמאל של כותרת התגובה, זה יכול לשפר את נוחות הקריאה.

        אהבתי

    • arnon הגיב:

      אני מבין שמבחינתך גם לגיטימי שהצפוני האשכנזי לא יסכים שבית הספר של בנו יפגש עם נערים (יהודים!) משכונה בעייתית, כי הם אלימים יותר ומדברים בשפה לא יפה.

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        אחד השיקולים החשובים של הורים בבחירת מקום מגורים הוא הסביבה בה יגדלו ויתחנכו הילדים שלהם ועם מי הם ילכו לביה"ס. אני בהחלט חושבת שזה שיקול לגיטימי. במפגש חד פעמי לעומת זאת, חצבת מדבקת הרבה יותר מנטייה לקלל.

        אהבתי

  2. אורן הגיב:

    אני אוהב את הגישה של אני מתנגד למפגש הילדים, כי מחלות וכו', אך הגזענים הם האחרים, שלא מתנגדים. מין ביצוע חי לפרודית איגיון.
    לשמחתנו הסתבר ששופרו השגי בתי הספר. הזדמנות לשלוח את מי שצריך לסיבוב נוסף.
    אני בספק באם הבור הגאה הוא גם הורה (למרות שלא צריך רשיון).
    והיה וכן, רחמי על הורי ילדי הגן, שנאלצים לסבול את הטרטור.
    נעזוב מיני גזענות. האתגר הגדול לנאורות, לקבל את האפשרות שילדך יתחבר עם בן המטרטר, הרי הילד לא אשם, אבל האבא חור בראש. לטפשות אין צבע או ריח, וגם השכל נעדר. טוב, היא לפחות לא מדבקת.
    בקיצור, אלוהיים מרחם על ילדי הגן של בן היונה, על הוריהם לא מרחם.

    אהבתי

    • נאור אמיתי- מרחם במקום הלא נכון. מעבר לפה גדול וחסכי תשומת לב לא התרשמתי שגידלת משהו בחיים. העיקר האמונה שהילדים הרוויחו בגדול מהביקור, הרי זאת היתה המטרה.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        לא בא לך לקום בבוקר, ולהפסיק לשנוא. לפחות להבין שיש אנשים שלא שונאים כמגננה טבעית. אפילו לא נאורים, סתם בני אדם.

        אהבתי

        • שמוק, אתה לא יודע להסביר מה הרוויחו הילדים מהמעשה המואר -אז בחרת לחרטט על אחרים כדי לצבוע את עצמך בצבע הנכון?

          יש אלף פעילויות שהיו גורמים לילדים האפריקאים והישראלים שמחה גדולה יותר בפחות הו-הא פוליטי.

          אהבתי

          • תומר הגיב:

            קשה לי להתייחס לפעילות שארגנה מנהלת המועדונית כאל פעילות פוליטית, וודאי שלא כאל הוא הא פוליטי כדבריך, אני מודה שקשה לי אפילו להבין את הלהיטות שבה נדון כל מעשה מבעד לפריזמה הפוליטית כאילו היא חזות הכל.

            אני חושב שאני דווקא כן יודע להסביר מה הרוויחו הילדים מהמעשה האמור אבל לא נראה לי שיש מי שרוצה לשמוע. הדבר היחיד שאני יכול להגיד בבטחה הוא שאם הייתי הורה לילד במועדונית הייתי שמח מאוד על ההזדמנות שניתנה לו להשתתף בפעילות כזו.

            אהבתי

  3. ז'ורז' סאנד הגיב:

    החינוך נגד גזענות ולפתיחות בקבלת האחר והשונה מתחיל בגיל הרך. גם הורים שרשמו את ילדיהם לבתי ספר וגנים מעורבים ביפו פעלו כך מתוך מודעות והבנה שהשקעה היום תניב פירות בחברה הישראלית בעתיד. אולם הם מיעוט בתוך ים של גזענים .הגזענים הדביקו להם תואר "נאורים" בגיחוך מפוטם.

    אהבתי

  4. שיפ הגיב:

    נשמע כמו רעיון טוב ויפה, ואני שמחה שרוב ההורים אהבו אותו דווקא.

    המטרה הייתה כנראה בעיקר לעשות טוב לילדים הזרים ותוך כך להפגיש את הילדים הצפוניים עם ילדים מאוכלוסייה אחרת.

    השאלה היא כמובן מה יעשו ילדי העובדים הזרים בימים אחרים, בהם אינם מוזמנים לגנים מושקעים וכיפיים.
    אם המגמה תמשיך וגנים נוספים ירימו את הכפפה יהיה קצת יותר כיף לילדי הגן הזרים, ובטח גם לילדים המקומיים.

    ולגבי חשיפה למחלות, עם טרנד ההמנעות מחיסונים של ההורים הנאורים, שבונה על כך שהרוב מחסנים, דווקא הילדים הזרים מסתכנים פה.

    אהבתי

  5. hagits הגיב:

    כל מילה נוספת מיותרת, הטקסט מדבר בעד עצמו.
    אבל כשרות לחסוכי הילדים שבין קוראיך- כל שירשור מיילים שיגרתי של הורי גן/ כיתה , לפחות בעיר העברית הראשונה, (ולא משנה באיזה נושא: תאריך לארוע, תפריט למסיבה, עדכון של ש.ב) מוציא לאור הפרעות אישיות מפוארות ורמות טימטום שאף כותב מוכשר לא היה מצליח להגות

    אהבתי

  6. avi הגיב:

    עדכון שלישי להיום… האם צפוי לנו גם מבזק חצות?

    אהבתי

  7. נשף הפוליטיקלי קורקט והצביעות מתחיל מדברי מארגנת האירוע.

    ארוח הילדים בא אך ורק מתוך רצון לגרום הנאה ואושר למי שיש לו פחות. אין כאן שום כוונה לערב ילדים בפוליטיקה.

    עובר לבקשה לגיטימית של ההורים לאור הכתבה המוזכרת

    רצינו לברר מאלו גני ילדים מגיעים הילדים (נבקש לדעת שמות הגנים)? האם הגנים הללו בפיקוח מסודר? האם המועדונית אחראית לשלומם של ילדינו?

    ומשם לעליהום מצד הנאורים שמבלבלים בין עובדות לחושך.

    כן, יש הורים שלא רוצים לסכן את ילדיהם וחושבים שהסיכון הקשור לאקט הסימבולי הזה מיותר. אם יש גזענות, ילדים יקבלו אותה בבית- כנ"ל חמלה ופתיחות לאחר. אירוע חד פעמי לא ירפא גזענות ומי שחושב אחרת הוא צבוע שאין לו מושג בהורות וגידול ילדים.

    גריפת ההון הפוליטי מאשת החינוך על חשבון הילדים משני הצדדים מיותרת ומביכה. מה בדיוק יקבלו הילדים האפריקאיים מביקור בגנים אחרים?

    אני לא מעופף, בוודאי שיש גזענות ואטימות בחברה הישראלית, אבל המייל הזה מציג בעיקר תגובות מאנשים שהזהות החברתית-הפוליטית שלהם מאוד חשובה עבורם. מניסיון ממושך, נושאי דגל המזוהים עם רעיונות הומאניים יכולים להתברר כאנשים חסרי חמלה ורגישות לזולת. המהות לא נקבעת בהצהרות חיצוניות וטוב תעשה הגננת אם תפנים את הנקודה.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      ארוע חד פעמי לא ירפא גזענות, זה נכון אבל גם לא סכנה ברורה ומיידית. אפשר היה לעבור לסדר היום גם לאלו המסתייגים מהתכנים או חוששים לילדיהם. הנטייה של חלקים נבחרים בציבור לעלות על העץ הכי גבוה בסביבה ולזעוק חמס כל אימת שהם רואים כיסא היא כנראה עדות לעודף זמן פנוי ולקפיצות ישבן לא בריאה . יותר מכל סובלים מכך הילדים שיכלו להעביר יום מעניין בגן, ובמקום זה קיבלו על הראש חבורה של הורים מתבגרים שמחפשים סיבות משונות לריב ביניהם

      אהבתי

    • arnon הגיב:

      נורא ואיום האקט הסימבולי הזה של להפגיש צפונבונים עם אפריקאים (בשביל להשיג הון פוליטי כמובן, לא איזשהי מטרה ערכית).
      כמעט נורא כמו הקטע הזה של מרכז פרס לשלום בו ילדים יהודים ופלשתינאים משחקים יחד כדורגל.
      עדיף שילדים התל אביבים יכירו את האפריקאים בתיווך קריאותיהם של מירי רגב ומיכאל בן ארי (לא בשביל להשיג הון פוליטי כמובן). שיבינו באיזה סרטן מדובר.

      אהבתי

  8. קונשטוק הגיב:

    אכן מדינת כל גזעניה

    מה בדיוק הצפונבונים ילמדו על אפריקה מילדים שלא יודעים כלום על אפריקה חוץ ממה שסיפרו להם ההורים שלהם?

    מנהל הגן רצה להפגין נאורות וכמו כל נאור מצוי זה יצא לו כהתנשאות גזענית

    אהבתי

  9. mickey הגיב:

    זו בעיה בריאותית, כמובן… הם מפחדים מהמחלות…
    כאילו שהם עצמם לא מסוגלים להעביר מחלות לאפריקאים – גזענות תל אביבית במיטבה. לצערי, נחשפתי גם אני לגועל הצפונבוני-הלבנבן הזה. להקיא

    אהבתי

  10. ז'ורז' סאנד הגיב:

    החיים הטובים NIMBY.

    אהבתי

כתיבת תגובה