פרופ' רבקה פלדחי, לונדון וקירשנבאום, שני, 10 בדצמבר, דקה 38:17
שלום לך פרופ' רבקה פלדחי, פרופ' להיסטוריה של המדעים והרעיונות, במרכז מינרבה באונ' ת"א לחקר הרציונליות.
לא נכון. מרכז מינרבה למדעי הרוח.
…העניין הוא ההודעה שקיבלת ממשרד החוץ הגרמני…
שגרירות גרמניה בישראל.
…שאת לא עוד מוזמנת לפגישה עם הקנצלרית מרקל ועם ראש הממשלה נתניהו משום שלטעמו של עמידרור, היועץ לביטחון לאומי, לא ראוי הדבר, שכן לפני כמה שנים, את הוספת את חתימתך לקול קורא, או לקול תומך בחיילים שמסרבים לשרת בשטחים הכבושים. זה הסיפור, נכון?
נכון, חלק מהסיפור.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf
למה כנס מדעי או מפגש בין מדענים ישראלים לגרמנים צריך להיערך בחסותם של פוליטיקאים? איך נולד הרעיון יוצא הדופן הזה?
אני לא יודעת איך הוא נולד, אבל אני יודעת שכשקיבלתי את ההזמנה מאוד התלבטתי אם לללכת לאירוע, כיוון שזה באמת אירוע מיוחד. זה אירוע עם תוכן מדעי, אבל שהמזמינים אליו והנסיבות שלו הן פוליטיות. בסופו של דבר החלטתי להיענות להזמנה, כי חשבתי שפוליטיקאים שבאים לשמוע על שיתוף פעולה מדעי יכבדו את הגבול בין הפוליטי לאקדמי. כנראה טעיתי. כמובן שלו הייתי יודעת שההזמנה שלי מותנית בהסכמה של נתניהו לא הייתי נענית.
כשאת אומרת שזה היה מפגש שאמור היה לדון באמת בנושאים מדעיים, באיזה נושאים מדעיים זה אמור היה לדון?
הוזמנו שלושה אנשים מישראל, ראש מכון מקס בפלנק לארכיאולוגיה מדעית במכון ויצמן, דיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית, ואני הוזמנתי כראש מרכז מינרבה למדעי הרוח, כנראה כי זכיתי ב-2008 בארבעה מיליון יורו שנִתנו על ידי הממשלה הגרמנית לאונ' תל אביב כדי להקים את המרכז הזה.
זאת אומרת שהמפגש הזה בכלל לא היה אמור לדון באיזשהם נושאים פוליטיים, או עתיד הגדה, או הסכסוך הפלסטיני, אלא אמור היה לדון באמת בנושאים המדעיים האלו שאת מציינת.
בוודאי. לא נאמר שום דבר, לא הייתה לי שום כוונה לדבר על נושאים פוליטיים, ואף אחד לא ציפה ממני שאני אדבר על נושאים פוליטיים, ונתניהו בעצמו, לפי הדיווחים שקיבלתי מעמיתיי על הפגישה הזאת, שנערכה בדלתיים סגורות פחות או יותר, הבנתי שהעיתונאים לא היו שם, נתניהו בעצמו הציג את ישראל הנאורה והדמוקרטית, אבל עמיתיי, שהם עמיתים אמיתיים, הם באמת החליטו, שבעצם הם יקדישו חלק מדבריהם, אחד כן הציג את המרכז שלו, השני לא, אמר שהוא לא ישתתף, והדבר היחיד שהם דיברו עליו זה המקרה שלי.
אז מה שאנחנו מבינים בעצם, ש…ה"הדחה" שלך מהמפגש הזה הייתה סיפור של נקמנות, לא סיפור של חשש שהנה הולך להיות פה דיון ואת תביעי את דעתך לגבי שירות צבאי בשטחים או מה צה"ל מעולל בשטחים, אלא הייתה פה פשוט נקמנות על זה שאת חתמת פעם על מודעה…
לפני עשר שנים. לפני עשר שנים. ב-2002.
נקמנות פשוט.
אבל אני רוצה להגיד לך שקודם כל זו אווילות. ניתנו לי שלוש דקות להציג את המרכז שלי. אני לא הייתי מדברת על שום דבר פוליטי והדבר היה עובר בשקט. אבל מעבר לזה זה כמובן מסמן סכנה אמיתית לשיתופי הפעולה האלו, לעולם האקדמי. כי מה נתניהו חושב? שההצגה של מדענים תהיה הצגה מעוותת וכל מי שלא מוצא חן בעיני השלטון לא יציג את המחקרים שלו? האם הוא חושב ששיתופי הפעולה האלו ימשיכו? האם הוא חושב שמדענים ישראלים ישתתפו בהם? האם הוא חושב שגרמנים ישתתפו בהם? לי כבר ידוע על פרופסורית גרמניה מאונ' היידלברג שהתפטרה מתפקידה כראש ועדת המל"ג שלנו, לבדיקת הערכה של המחלקות לערביסטיקה מהסיבה הזאת. היא כתבה מכתב ושלחה לי העתק ממנו. זה ימשיך ככה. הנזק הוא נזק אמיתי לעולם האקדמי.
…לא הבנתי…?
שהיא מתפטרת מהמינוי שקיבלה על עצמה להיות ראש לוועדת הערכה בינלאומית של המחלקות לערביסטיקה בארץ. בארץ. שהיא מתפטרת מתפקידה בגלל המקרה שלי.
האיוולת היא מלכתחילה. אם רה"מ מצרף אנשים למשלחת שלו, אני יכול להבין שהוא לא רוצה לצרף אליו או להעמיד לצדו אדם שקורא להשתמטות של חיילים….
לא קראתי להשתמטות של חיילים. אני בעצם תמכתי בעצומה שתומכת בחופש המצפון. זו לא סתם סרבנות. זו סרבנות של אנשים שמרגישים שמעשים שלא ראויים הם לא יעשו…משטרים….
אני קראתי את נוסח הפטיציה הזו…
אוקיי, זאת הפרשנות שלי.
אבל… היא ניתנת לפרשנות יותר חריפה… מי שלא רוצה לשרת בשטחים, כי זה מנוגד לעמדותיו הפוליטיות…
לא, כי יש דברים שהם מנוגדים לחוק הבינלאומי. ובזה….
אין טעם להיכנס לוויכוח הזה. הטעות היא מלכתחילה, זה שמדענים לא צריכים לצאת עם ראש הממשלה למפגש עם מדענים במדינה אחרת. יש כל כך הרבה אפשרויות למדענים להיפגש עם מדענים באלף ואחת צורות וכינוסים, מה הם צריכים את החסות הזו כמעט של ראשי הממשלה? או של הקנצלרית?
שאלה מאוד טובה. אני אומרת לך שאני התלבטתי ושקלתי בסוף, כיוון שזה מתקיים, וכיוון שבאים לשם גם שלושה עמיתים גרמנים, וכיוון שאני מאוד מאוד מעריכה את כל מה שנעשה בתחום שיתוף הפעולה הזה, שבמידה רבה שינה את המפה של המדע בארץ, אז (כ)שקיבלתי את ההזמנה… (ופה נקטע הקטע, V).
ביבי מגיב במכתב רשמי.
אהבתיאהבתי
למרבה הצער שלך ושל נתניהו, כנראה, העצומה עליה חתמה פלדחי היא נגד שירות בשטחים הכבושים. לא נגד שירות בצה"ל. חבל שסייעניו של הרה"מ לא עשו מלאכתם נאמנה.
אני יכולה להבין שיש מי שלא רואים את ההבדל, אבל מה לעשות, יש מי שכן.
אהבתיאהבתי
אבל למה להרוג את השליח?
אהבתיאהבתי
אני לא הורגת אף אחד, גם לא אותך. אבל מה, אתה יש לך רקורד: בודק אפילו אם הטוויט של סיינפלד תורגם כהלכה. כולה שכחו בהארץ את המילה "גיי", ואתה יודע הרי שהארץ הוא לא העיתון המתאים לחפש אותו על דברים כאלו, מקסימום יש פה הסח דעת של הכותב, וכבר הפכת את זה לכן פי.סי, לא פי.סי. לכן מפתיע שבנאדם קפדן כמוך, שכל פסיק או נקודה סוררת בתגובות מקפיצים אותו, מגיב בקאז', כלומר לא מתקן את הטעות החוזרת כמה פעמים במכתב הרה"מ.
אהבתיאהבתי
אין לי שום בעייה עם הביקורת שלך על המכתב.
אכן, לא נכנסתי לניואנסים של הסיפור הזה.
לא כל דבר מעניין אותי באותה מידה.
guilty as charged.
אהבתיאהבתי
כשהפרופסורית הנכבדת הגישה את הצעת המחקר על מרכז 4-מליון היורו שלה לבדיקה היא הייתה צריכה להמליץ על שלושה בודקים מקצועיים שהיא ממליצה ושלושה בודקים מקצועיים שהיא מבקשת לפסול. יש לזכות הווטו הזאת סיבות רבות, ולכן הפכה לסטאנדרט בהצעות המחקר הארופאיות ובעצם בכל מאמר מדעי או הצעת מחקר הנשלחים לבדיקה מקצועית בעולם.
הסיבה העיקרית לזכות הווטו היא שכשמישהו מציע משהו, אתה רוצה אווירה אוהדת ופסילה רק אם יש שגיאה ברורה בנושא מהותי. אלמלא כך היינו רואים הרבה יותר דחיות שמביאות להתעסקות בכתיבת הצעות מחקר במקום מחקר. זה די דומה לחזקת החפות במשפט. הרצון לקבל את הצעת המחקר כטובה אלא אם מישהו מראה אחרת.
עכשיו בא ביבי ורוצה בדיוק אותו הדבר. העוזרים שלו עושים עבודה טובה ויסודית ובגיגולם עלו על כך שיש בלופ מישהו עוין. ממש כמו הפרופסורית הם מבקשים להשתמש בזכות הוטו שלהם כדי לעזור למטרתם. מה חבל שהפרופסורית הנכבדת מפרסמת בעיתונות היומית על פסילת פרוצדורה שהיא משתמשת בה כל יום במקום לפרסם בספרות המקצועית.
אהבתיאהבתי
אפשר לדעת מניין המידע מהפיסקה הראשונה?
אהבתיאהבתי
לא הבנתי את השאלה. כל הפוסט הוא תמלול של הראיון.
ש"ת, הקירשנדון ופלדחי, ככתוב.
אהבתיאהבתי
התכוונתי לפיסקה הראשונה בתגובה של tc..
אהבתיאהבתי
ולמה אין לך כובע?
אהבתיאהבתי
מהנסיון
🙂
אהבתיאהבתי
טוב – אז אני חייב להעיר שנסיוני שונה (דוקטורנט בגרמניה בשניות אלו. הגשתי כמה הצעות מחקר בעצמי ל – DAAD ושלוחותיו, והייתי מעורב בכמה אחרות).
כמובן שאין לי מושג איך הלכה הצעת הפרוייקט של מינרווה (ואני גם לא רואה את הקשר לנושא הפגישה למען האמת – היא לא הוזמנה לשפוט הצעה של ממשלת ישראל). זו סתם הערה מנסיוני שלי.
אהבתיאהבתי
הגויים האנטישמים מתגייסים לקמפיין של הליכוד:
ישראל רשמה הישגי שיא ושיפור דרמטי במבחנים בינלאומיים במתמטיקה, מדעים וקריאה
מסתבר שסיורים בחברון עדיפים על הגרלה של בחינות בגרות. עובדה.
אהבתיאהבתי
סמוך על גדעון סער שבחר בעידית שבעידית . כמו כן לא צוין מספרם של יוצאי רוסיה בין הנבחנים.
אהבתיאהבתי
אז את טוענת שיולי תמיר בחרה רק תלמידים מרהט ותל שבע? לא שכחנו איך לצורך קידום המזרח התיכון החדש ניסו לקדם את התלמידים הישראליים לרמתם של השכנים באמצעות "השפה כמכלול" ו"שיטת הבדידים".
אהבתיאהבתי
להזכירך- הנושא הוא הישגי התלמידים במתימטיקה ומדעים בתקופת גדעון סער שרק ביבי עולה עליו בתיחמונים.
אהבתיאהבתי
להזכירך, אלו מבחנים שהחלו ב99 וזו הפעם הרביעית שהם נערכים. כנראה שמדובר בתחמנים מוצלחים במיוחד.
אהבתיאהבתי
בעשור האחרון 6 פרסי נובל במדע וכלכלה
1 פרס פילדס
3 חברה שלמדו בישראל קיבלו את פרס מקארתור
האם גם כאן תחמנות של משרד החינוך?
אהבתיאהבתי
הפרחים לגדעון סער.
אהבתיאהבתי
נא.
אהבתיאהבתי
לא נקפח גם את אור קשתי.תחמנות סופה להתגלות מהר.
אהבתיאהבתי
אם קיים משהו שמפריע לי , הרי זה הח' בשמה.
אהבתיאהבתי
במקור היא פלדי. הח' הוספה כהוקרה לקרן ולעם הגרמני לאחר קבלת ארבעת המליונים.
אהבתיאהבתי
ולפני שV תעיר לי שאני סתם מעליל עלילות ללא שום ביסוס ואפילו לא לינק.
אז אבהיר: הדברים נאמרו בהומור.
אהבתיאהבתי
זכית בשי לחג.
הרצאה קטנה על ארגוני סיוע מ TED.
אהבתיאהבתי
א. יפה שהיא "נזכרה" בעצומה שהיא חתמה עליה.
ב. אין ספק שביטול פרזנטציה של 3 דקות זו פגיעה קשה בחופש האקדמי.
ג. ואף על פי כן, זה היה מטופש להדהים.
אהבתיאהבתי
גם להשיב בירי על מיידי אבנים זה מטופש ולאפשר לח"כ להשמיע תמיכה בטרור ערבי זה מטופש ולהפעיל את עיקרון המראה נגד הטילים בעזה. בכלל, רוב הקוויים האדומים בחיים נראים מאוד מטופשים- הכי קל לדרוס עקרונות ו'לזרום' הלאה. וכך בדיוק נראה המצב המדיני בטחוני של ישראל.
אהבתיאהבתי
לא רעדה לך היד בהקלדת סעיף ג'?
אהבתיאהבתי
אפילו לא מכה קלה בכנף.
אהבתיאהבתי
סליחה ז'וס, אך לשועלן יש שכל (אני מניח, קטונתי מלהבין בשכל), אל תשווי אותו לבעלי כנף.
אהבתיאהבתי
נא לא להשמיץ
אהבתיאהבתי
מישהי, מותר לנאור להשמיץ ולנסות לסתום פיות.
חלק מחוקי היסוד של הנאורות.
אהבתיאהבתי
יון, אבקשך להוסיף הערת אזהרה לפני לינק עם הנ"ל.
אהבתיאהבתי
לאור הישגייך הדלים בתחום הנאורות אני מקווה שהפעם תתכונני לבוחן. לוק אנד ליסטן.
אהבתיאהבתי
איפה מערערים על הציון?
אהבתיאהבתי
מבחינה סטטיסטית, את מירב הציונים מחלק האורן. נמצא כרגע בחדר נאורות 101.
אהבתיאהבתי
היית צריכה להוסיף הערת אזהרה. התות נתקע לי בגרון.
אהבתיאהבתי
מה קורה לכם שם ביפו עם האקדמיה? הרי כל בוגר יסודי יודע שמדעי הרוח בשייח מוניס הם שהמציאו וביססו את הרציונליות ומשימתם בעולם הזה היא ללמד את האירופאים רציונליות מהי.
אהבתיאהבתי
בעלה של פרופ' פלדחי הוא פרופ' מרדכי קרמניצר. כדאי להציע לו לרענן בפוסטורח את חוקי הדמוקרטיה.
אהבתיאהבתי
חבל שאת הופכת את העניין לאישי. פלדחי כאדם בעל דיעה פוליטית לא מעניינת אף אחד. התמיכה בעצומה, התפקיד והנסיבות הפוליטיות הם העניין. בעלה ופועלו לא רלוונטיים.
אהבתיאהבתי
החמור, שבהחלטה הזאת יצר ראש הממשלה רשימה שחורה ארוכה. עכשיו מחויב כל שגריר, כל גוף רשמי, להמנע מלהיות נוכח בארוע שמוזמן אליו אחד ממאות החותמים, ועוד מאות, שחתמו על עצומות דומות.
המועצה לבטחון לאומי, צריכה לנבור ברוטר, ולאסוף הלשנות, בכדי להמנע מהפתעות של הרגע האחרון.
יתכן וצריך להקים ועדה מיוחדת לאיסוף השמות.
אהבתיאהבתי
שוב איחרת את הרכבת. ארגוני זכויות אדם (שאינו יהודי) העבירו מין זמאן שמות של קציני צה"ל לנאורים באירופה. תחזיק אצבעות, אולי יוכרזו כפושעי מלחמה בבית המשפט הבינלאומי. אנחנו חזקים ברצח עם ופשעים נגד האנושות. אין על המוסר האירופאי. אחלה רכבות!
אהבתיאהבתי
עקבתי אחרי הראיון. פרופ' פלדחי היתה מאד לחוצה בתחילת הראיון, היא חששה כנראה משני הליצים שיודעים לרדת ובגדול על מרואיינים. היא באה להבהיר את עמדתה ולדאוג לכך שדברים לא יוצאו מהקשרם. אם נכון הדבר (בניגוד לכמה שכתבו פה) ששגרירות גרמניה היא זו שהזמינה אותה לכנס ולא היתה זו הזמנה מצד ישראל, הרי ההתערבות של ישראל היא בושה וחרפה. היא אמרה שהיה עליה לשאת דברים על המכון שהיא עומדת בראשו במשך שלוש דקות בלבד כלומר לא מה שהיא היתה עלולה לומר שיחק תפקיד בהדחתה אלא דעותיה הפוליטיות. לפני כמה פוסטים כתבתי שאנשים בעלי דעות כמו שלי יום אחד יחסמו פיותיהם, זה בא יותר מהר ממה שחשבתי.
עכשיו אני בכוננות ספיגה לליקים אדומים. אפשר לעשות מהם מחרוזת שאוכל לענדה בגאווה על חזי?
אהבתיאהבתי
צודקת, בושה וחרפה. להתגייס לצה"ל? פאשיזם.
אהבתיאהבתי
החוצפה של המיעוט הנאוריסטי עוברת כל גבול-
מצד אחד אותו מרכז מינרבה השתתף בוועידה האסטרטגית לחיסול המדינה היהודית (וועידת דרבן) , ומצד שני מנהלת המרכז מתפלאת על שראש הממשלה של אותה מדינה שהיא פועלת לחיסולה לא מעוניין בה לצידו.
ועוד אומרים שיש לכם מודעות עצמית שם בשמאל.
אהבתיאהבתי
למה אתה גם שקרן וגם קרצייה?
הרי הבאת את התגובה הזו אתמול!
מרכז מינרבה הוקם ב-2009 (כתוב פה בטקטס: קיבל כסף להקמה ב-2008).
ועידת דרבן הייתה ב-2001!
אהבתיאהבתי
ואולי ב- 1997 .
אהבתיאהבתי
לא. אתה טועה. פלדחי עומדת בראש מרכז מינרבה למדעי הרוח.
אתה לנקקת למרכז מינרבה לזכויות האדם.
הכל נאמר בראיון ששקלטתי למענכם. מה הסיפור? למה לנג'ס סתם?
אהבתיאהבתי
יכול להיות שהטייטלים שונים. אני רואה את זה:
ואת
הלקסיקון למחשבה פוליטית ותוהה מה למדעי הרוח ופוליטיקה ואם מדובר באותו ארנק.
אהבתיאהבתי
לא! כתוב: החל לפעול ב-2009. מה לא ברור?
היא אומרת גם בראיון. מה עוד אתה צריך?
אהבתיאהבתי
כרגע מסבחה ופיתות טריות. מה שהיא טוענת אולי ברור לך, אבל לי זה ממש לא ברור. לא מטריד אותך מי מממן (גרמניה או ישראל) פעילות פוליטית ואקדמית בישראל לאור תיאורה של פלדחי באתר?
לי זה נשמע כמו פעילות קלאסית במתווה המעורפל של הקרן ההיא אבל מה אני נמוך המצח, הקונספירטור עם בעיות בהבנת הנקרא מבין. הרי ידוע שהנראטיב בשכונה שלנו הוא עניין אקדמי טהור ואין בו נפיצות פוליטית.
אהבתיאהבתי
אתה מודע יונה שמדובר על תקופות הרנסאנס הרציונליזים וכו'. יש לך מושג. אולי נפצל את הבלוג לרמות השכלה שונות, כי זה מתחיל להיות מגוחך.
לא כולנו מעוניינים לרדת לרמה שלך.
אהבתיאהבתי
ואתה מודע לעובדה שהנראטיב הפסטיני טוען להתיישבות רציפה וקדומה ושולל את הגירת העבודה?
אתה לא מוצא קשר כי נשארת טפט חסר תקנה או צבוע. היסטוריה , ארכיאולוגיה, וגיאורגפיה לא קשורות לנראטיב הפלסטיני כמו שתכניות לימוד של משרד החינוך לא קשורות לעולם האקדמיה.
אהבתיאהבתי
הנה הקישור שתבין מהי קרן מינרבה ולמה יש בתי ספר שונים על שמה.
{כן, חוזר על עצמי, אבל מתקשים החברה).
ועוד, מחשבה פוליטית, נלמדת בפילוסופיה. שייכת למדעי הרוח.
אהבתיאהבתי
דמגוג בשנקל- אעלק "מחשבה פוליטית"- ממתי מדעי הרוח כוללים פוליטיקה?
אהבתיאהבתי
פילוסופיה פוליטית בחוג לפילוסופיה. מאפלטון עד ברלין. תקרא ותשכיל.
אהבתיאהבתי
אני בטוח שאפלטון יודע להסביר את הכיתוב הערבי בכותרת של החוג ואת העדרה מהפקולטה למדעי הרוח. נו, תעשה אורן.
אהבתיאהבתי
אויש, ראש הממשלה יחרים את הרחוב שלי, השם שלו כתוב גם בערבית.
אני לא יודע מה לעשות איתך, אתה מדבר שטויות, ושמנסים להסביר לך, את קופץ לשטויות חדשות.
האמת יש דברים באתר של המרכז, שחשבתי שתקפוץ עליהם, מתאימים לקונספירציות שלך. אבל פשוט אתה לא משכיל מספיק, ורגיל לקישורים של אחרים, שמאכילים אותך בכפית.
אהבתיאהבתי
תמיד אתה צודק. אם ישראל מממנת מרכזים אקדמאית פוליטית בספרד שעוסקים בסוגיות באסקיות זה רק טבעי שגרמניה תממן פעילות דומה בישראל. אפלטון היה בועט אותך מחוץ למערה.
אהבתיאהבתי
לדעתי פרופ' פלדחי אינה הסיפור כלל אלא מרכז מינרווה.
אכן, בשנת 2009 הוקם באוני' ת"א מרכז מינרווה למדעי הרוח, אבל עוד בשנית 1997הוקם מרכז מינרווה לזכויות אדם באוני' ת"א.
שני הגופים ממומנים מאותו מקור – קרן מינרווה הגרמנית.
מרכז מינרווה לזכויות אדם, יצא למשל כנגד מינויה של ראש המחלקה לדין בינלאומי בפרקליטות הצבאית, אלוף-משנה פנינה שרביט-ברוך כמרצה למשפט בינלאומי באוניברסיטת תל-אביב .
אפילו אולמרט, כראש הממשלה דאז, הגן על שרביט-ברוך ואמר "כל אוניברסיטה שתיתן יד לפסילה של מרצים כאלה מבלי שתעשה בדיקה תהייה למוסד שלא ראוי לתמיכת ממשלה בישראל".
כן, טענות על פגיעה בחופש האקדמי זה רק מצד אחד של המפה הפוליטית. הייתי אומר שנתניהו בסה"כ עשה צדק פואטי כשלא איפשר למישהו ממרכז מינרווה להשתתף בכנס.
אהבתיאהבתי
כן, הוא היה צריך להחרים את המממנת של הקרן המסוכנת, ממשלת גרמניה. אולי היה שולח את עמידרור להודיע שנוכחותה של הקנצלרית לא רצוי.
אהבתיאהבתי
תגובה אורנית. בדיוק כמו ההוכחה לטענה שהביא בזעקת ליבו.
אהבתיאהבתי
הנאוריסטים גם לא לוחצים על דיסלייקים כעדר, כידוע המנהג שייך רק לצד ההוא של המפה 😆
אהבתיאהבתי
תרגום:
רקע מדעי ונסיבות פוליטיות.
רקע מוסרי ונסיבות פוליטיות.
רקע מקצועי ונסיבות פוליטיות.
החלטה שלא לצרף את פלדחי היא פוליטית והחוק הישראלי הוא הרקע. ההחלטה אולי לא תואמת את הנטיה הפוליטית של מיעוט מאזרחי ישראל אבל האקדמיה שייכת למדינה כולה. קטע כזה של דמוקרטיה.
מי שטוען שיש כאן פגיעה בחופש האקדמי או בחופש הביטוי חי בסרט. הרי יש לנו פרופסורים שקוראים להחרמת שיתוף פעולה בין מוסדות אקדמיים של המדינה למוסדות בחו"ל.
אהבתיאהבתי
חסוך את התרגום, יש כאלה שאינם מתקשים כמוך. בדמוקרטיה חופש אקדמי
פרושו שלא קובעים בהחלטת רוב, מה העמדות של הפקולטות השונות. אוויל אמור להבין את זה.
הנסיבות של הארוע מדיניות ולא פוליטיות, הקאנצלרית מיצגת את הפדרציה הגרמנית, ולא את המפלגה הנוצרית דמוקרטית.
היא בעלת דעה פוליטית, אך יש אנשים שהם יותר מהדעה שלהם, למשל עיסוקם המקצועי.
פלדחי לא עברה על שום חוק, למה אתה משקר.
אהבתיאהבתי
'הבנת הנקרא שלכם'- ליצן. נמאס לשמוע את השטות הזאת. גם את הדמגוגיה שאתה מפגין כשהדיון תופס תאוצה תצטרך לשפר.
חופש העיסוק, חופש אקדמי, חופש הביטוי – ניסית הכל כולל סתימת פיות. תמשיך להתפתל בסבך ההגדרות הגמישות שלך, יש עוד הרבה אקדמיים שמחזיקים בעמדה הפוליטית הנכונה לקריירה ואין מקום לפאניקה. ביבי לא יפטר אותם.
אהבתיאהבתי
שקרן נמוך מצח. אני כתבתי על חופש אקדמי שנפגע. כל האחרים שייכים למגיבים המתנגדים לחופש הזה. זה אתה שלא ידע כלום מלבד ציטוטי חומרים פוליטים ממוחזרים, ומשליך מכך על האקדמיה. יש אנשים עם ידע אמיתי, ששאלת הדעה הפוליטית שולית בעיסוקם.
אתה פשוט רובץ בשלולית של רגשי נחיתות, ומאמין של פרופסור הגיע למעמדו בזכות דעה פוליטית.
אהבתיאהבתי
שוב פעם התבנית. אתה בו בו -אני בה בה.
עכשיו תוכיח שחופש אקדמי נפגע או שתעשה אורן, מה שנוח לך.
אהבתיאהבתי
מכון מקס פלנק – לא בלנק.
אהבתיאהבתי
V, את תתקיני רשתות נגד זבובים על החלונות תמנעי מעצמך עצבים ועבודה מיותרת. זבובים מזמזמים כי הם זבובים.
אהבתיאהבתי
*אם.
אהבתיאהבתי