הלוחמת (2) והצעצוע


החלק העליון של שער ידיעות, אפל ושחור, הוא הפניות למה שנקרא מחר בעיתוני הסו"ש. אולי בגלל חרדה מסוימת לקראת העיתון של אלי עזור שייצא בשישי?
מצד ימין, המ"פ זיו שילון שאיבד את היד שלו בפיצוץ הגבול עזה, שזקוק ליד "כדי שאוכל להחזיק שוב נשק". לא כדי שיוכל ללטף את אהובתו או את ילדיו העתידיים, למשל.
משמאל, "מסמך מרגש" של ענת גוב, שעשרה ימים לפני מותה הקליטה כל מה שעובר עליה. ידיעות הוא גם העיתון שסיקר בהרחבה יתרה את מותה והלווייתה של גוב.

הראשית של מעריב מתייחסת לראיון עם נפתלי בנט שיופיע מחר, ובו הוא אומר שידרוש (לאחר הבחירות כמובן) להוציא את משרדי הפנים והשיכון מידי ש"ס. נו, אז ידרוש, אז מה? האין בכך מן התעמולתיות עמה משתף העיתון פעולה? האם זהו  המועמד המועדף על מעריב?

אז יריתי בו

בספטמבר כבר הייתה לנו לוחמת אחת שהרעישה כותרות. גם אז הכותרת שלי לפוסט הייתה "הלוחמת". אז הבוקר שיניתי קצת, כדי שלא תתבלבלו בין הלוחמות.

הבוקר היא שולטת על החצי השני בשער ידיעות: לוחמת מג"ב שירתה למוות במחבל (צעיר פלסטיני) שתקף עמדת מג"ב ליד מערת המכפלה. זהו מוחמד סלימה (בצילום, אתמול), שאתמול מלאו לו 17. לדברי הוריו הוא רק ירד לקנות עוגה ליום הולדתו. האקדח שכיוון ללוחם התברר כאקדח דמה ממתכת. עניין הדמה לא מוזכר בשער ידיעות, כדי לא לפגום, כנראה, בגבורתה של החיילת.

… כיוונתי את הנשק שלי בזווית כזו שהלוחם לא ייפגע – ויריתי שלושה כדורים עד שנטרלתי את המחבל. באותו רגע האדרנלין בוער בגוף. יש לך פחות משנייה להבין את המצב: או שאתה עושה משהו, או שהלוחם שלך נפגע. אני מאמינה שכל שוטר או שוטרת במצב הזה היו נוהגים כמוני

בקטע הזה, עליו חתום ירון דורון בידיעות מכונה סלימה פעם צעיר, פעמיים נער (מתוכן פעם אחת "נער פלסטיני"), פעם פלסטיני ופעם מחבל.

מעניין לראות איך כל עיתון ערך את דבריה בצורה אחרת. זה היה צריך הרי להיות ציטוט מדויק, לא? כל זה בהנחה שדו"צ העביר תגובה אחת לכולם, ולא נתנו לה לדבר עם עשרים עיתונאים אמש, נכון? או שאני טועה?
הנה מעריב. והנה ישר"ה. במעריב נכתב כמה פעמים (כולל בעיתון המודפס) שהמחבל הצמיד את אקדח הדמה לרקתו של הלוחם. זה כתוב רק במעריב, לא באף עיתון אחר. האומנם? ואם כן, זו לא אינטימיות יתרה שהלוחם לא היה אמור להגיע אליה עם המחבל?

במעריב שכחו לצנזר את שמשפחתה של החיילת. תוס', 12:48: שמה המלא פלוס תמונתה מופצים בכל האתרים שלא הייתם רוצים שיופצו בהם. נו, מה שווה הצנזורה בישראל, קודם שמה הופיע באתרים בעברית, ואז מחקו אותו, אבל מאוחר מדי.
בעמוד פייסבוק שנקרא "כולנו בעד מוות למחבלים" שפייסבוק לא הסיר משומה, מופיעים כל הפרטים. לא ייאמן כמה טמטום בראש חוצות.

הבוקר יש עדכונים במעריב. התסיסה גוברת. עכשיו הנער הוא בן 16, תושבי חברון מכחישים את האירועים, טוענים שמדובר בילד עם בעיות שמיעה שהחזיק ביד צעצוע ולא שמע שהחיילים קראו לו להתרחק.

דיווח מתון בישר"ה (ע' 5). לדיווח נוסף מאמרון של דרור אידר הנחוש בעניין המהות הפלסטינית. נו, ומה ההצעה שלך? עוד כמה פלאסקים?

כל מי שאינו מוּנע דחף פנימי בכל הקשור לפוליטיקה האזורית, אלא בוחן בהיגיון את המציאות, מבין שדבר לא יזוז אצל הפלשתינים. הם גם לא מתלהבים מאינתיפאדה משום שהם זוכרים היטב את "חומת מגן".

בהארץ לא מתלהבים ממפגן הגבורה של החיילת.
בשער כתוב רק "כוח מג"ב הרג פלסטיני שתקף שוטר עם אקדח דמה בחברון".
כלומר, הכות' היא למעשה שיפוטית ויוצרת מציאות חדשה. ראשית, "כוח מג"ב", יענו הסתערו על המסכין הרבה אנשים. כך כותב גם חיים לוינסון בתחילת הידיעה. כלומר, זה לא רק העורך/ת. שנית, הרגו את זה "שתקף שוטר עם אקדח דמה", אף שהעובדה הזו התבררה רק עם תום התקרית.
גבורת החיילת לא מועלית על נס. כך גם לא מופיעה תמונתה המפוקסלת.
בע' 4, שם מופיעה הידיעה, הכות' לפחות היא "לוחמת מג"ב הרגה פלסטיני ששלף אקדח דמה לעבר שוטר בחברון". הכותרת דומה להפליא למציאות שיצרה הכות' שבשער, עם שינוי קל ומתן קרדיט לחיילת.
רוב הידיעה מוקדשת לסיכום אירועי כל השבוע, וחלק זעיר ממנה מתייחס לאירוע של אתמול.

ליברמן, הסוף?

אביגדור ליברמן ממשיך לתקוף את אירופה, ודוחף את השואה לכל משפט שני שלו. אתמול, למשל, "אירופה תפקיר את ישראל כמו צ'כוסלובקיה, שהופקרה לידי הנאצים". אבל לא על זה נדבר היום, אלא על התיק.
ישר"ה והארץ הם שני העיתונים שמבליטים את הידיעה על סגירת התיק, כנראה, במרכז השער.
ע"פ ישר"ה, לא ברור איך ההחלטות ישפיעו על עתידו הפוליטי של הפרטנר שלהם. כך גם בהארץ. ההתייחסות לכך מופיע בסוף הכתבות. ע"פ ידיעות הכותרת החרוזה בתחתית השער מספרת את הסיפור לגרסתם: "התיק הגדול ייסגר, אבל ליברמן עשוי להתפטר".
במעריב פרשת ליברמן זוכה לסטריפ קטון בשער ולחצי מע' 7. ממש דיווח מזערי.
שלום ירושלמי חושב שהוא יהיה הגיבור של הסו"ש, ומישהו בשם חור אריאל (או אוריאל) ניזרי (או נזרי) מתקצר את האירועים.

הבורחים

מאמר המערכת של זאב קם במקור ראשון (שאינו מופיע במעריב). הכל בגלל המשפטנים.

תהמולת בחירות

האם יש כללים לעריכת סקרים והאם הם נאכפים (קשב)?
גם אבי טמקין בגלובס של אתמול, כלומר של שלשום, מבקר את הסקרים.

מתקלקלים

– החובות הפרטיים של נוחי דנקנר לבנקים – 800 מ' ש'.
– רשות ני"ע קנסה את בל"ל ב-4 מ' ש.
– בריטני ספירס
היא בראש הזמרות המרוויחות.
פילנתרופיה היא מכשיר למירוק המצפון.
אני לייבוביץ מוכרת תבית במנהטן, ושרי אריסון רוצה הקלות מס על הפנטהאוז.
– האוצר רוצה לחשוף ישראלים המעלימים מס בארה"ביה.

ישו ב)*&%^

ראיתם את המכונית המרוססת עם "ישו בן זונה" בעמק המצלבה בירושלים? מה נהיה?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אלי שטרן בבלוג שלו, נוטריקון, על איורים של מנורות המקדש.

מכתב לערוץ 10

מאת אביה רוזן, ראש מדרשת השילוב.
בבוקר 11/12/12 סיגל שחמון החליפה את אורנה דץ בתוכניתה. בתוכנית עסקו בישיבת הסדר לחילונים שברמת הגולן. החל מ-1:01:00. אורחי התוכנית היו הני זובידה, רון לוין ולילך סיגן שהתחרו בינהם בהשמצת המסלול החדש בלי שאיש מביניהם יודע על מה מדובר. הם תקפו את המסלול החדש על כך שכעת גם חילוניים משתמטים מגיוס במסגרת הסדר, דיברו על המסלול ככת ועוד ועוד.
לעדכונכם – במסלול זה עושים שירות צבאי מלא! בלי ויתור על דקה של שירות. כך שכל ההשמצות היו חסרות שחר. כמו כן מדובר על מסלול המחבר בין דתיים לחילוניים כך שהטענות על התבדלות לגמרי תלושות מהמציאות.
הטענה שנאמרה בתוכנית שיש כאן ניצול של פרצה שהחילונים מצטרפים אליה נובעת מחוסר הבנה מוחלט של הרעיון.
מסלול זה למעשה טוען שאין לדתיים מונופול על היהדות.
קבוצה מדהימה של בנים ובנות, דתיים וחילוניים הצטרפו לתכנית שמציעה בנוסף לגיוס צבאי מלא, גם לימוד עומק של היהדות מתוך הטענה שהיהדות שייכת לכל, ולא רק לדתיים.
איך אפשר לעלות לשידור בלי תחקיר מינימלי? אי אפשר להשמיץ בלי שאיש מהיושבים באולפן יודע מה לומדים שם או במה מדובר.
הכותרת "ישיבת הסדר חילונית" מטעה, ולמעשה מדובר במסלול המשלב צבא, שירות צבאי ותרומה לקהילה באופן מלא ומוחלט.
ולכן זו לא "ישיבת הסדר" אלא "מדרשת שילוב", כך שכל נושא הדיון שלכם היה חסר בסיס.
אנחנו שוקלים הגשת תביעת דיבה.
אנחנו דורשים התנצלות אישית מכל אחד מיושבי האולפן, ובנוסף הזדמנות לתיקון המעוות.
בכבוד רב
אביה רוזן – ראש מדרשת השילוב (הקרויה משום מה "ישיבת ההסדר החילונית")

אורי הייטנר בבלוג שלו על המדרשה.

תומר פרסיקו על תפיסתו הדמוקרטית של משה פייגלין.

– הודעה לעיתונות:

פתיחה חזקה ביותר לפרק פתיחת העונה השנייה של THE VOICE 2 אשר למרות התחרות הקשה התוכנית רשמה ממוצע של 35.5% , פיק של כ-40% וכמיליון צופים. THE VOICE תוכנית המוסיקה האהובה ביותר וגבוהה מכל השקה של תוכניות מוסיקה אחרות. "מצב האומה" ששודרה מיד לאחריה עם ממוצע של 27.1% ממול פנים אמיתיות עם 9.3% ואייל גולן 5.9%

לא הבנתי מהי התחרות הקשה? בשעה 21:00, כשדה וויס שודרה, בערוץ 1 שודרה מבט שני, ובערוץ 10 פנים אמיתיות. בערוץ 33 שודרה תוכנית פנאי בערבית, שווה פתרון. בחינוכית 23 שודרה מסע עולמי עם אייל פלד, שדח"ז. בהוט 3 שודרה טופ שף. ביס הו שודרה הסדרה הביזארית שהתמכרתי אליה, טרה, וכנהלאה. איזה תחרות קשה בדיוק יש לערוץ 2 בפריים טיים?

– המודעה הזו הופיעה בצד תיבת הג'ימייל שלי. מה שאומר פילוח גרוע במיוחד. לא הצלחתי לעבור אף בחינה בכימיה בשנתיים שלמדתי את המקצוע הזה בתיכון, כך ש. מצד שני, כבר הבינו שם שאני לא צריכה ויאגרה.

החיפושים הפופולריים בגוגל

לחם עבודה

הדר חורש, לשעבר מעריב (לשעבר המארקר), כותב עכשיו בפורבס.

בראש מנהלת (ה)ליגה בכדורגל יעמוד ניר חפץ.

היום בשעה 11:00 הפגינו עובדי החדשות המקומיות מול בניין קריית הממשלה בתל אביב במחאה על מצבם.

לפני כולם! פרסום ראשון (סתם סתם. קראתי את זה איפשה)!
חזי סימן טוב יהיה כתב השטחים של ערוץ 10 במקום שלומי אלדר, שמצדו כותב במעריב.

יש עורכים בבית?

קראתי אתמול את הקטע הזה בעין השביעית והשתוממתי, כי לא נראה לי שישר"ה ימציא דבר כזה.

"מה דעתך על הקפיצה בהישגי התלמידים בישראל?", שואל יהודה שלזינגר… את תושבי העיר רמת-גן… יאיר אלפון, בן 29, משיב: "הנתונים הללו אומרים ששר החינוך גדעון סער הצליח בתוכנית שלו. כנראה לא סתם הוא נבחר למקום הראשון בפריימריז של הליכוד. רק שיימשך ככה".
זו תשובה מופלאה, עד כדי כך שמתגנב לרגע החשד כאילו נכתבה על-ידי סוכן חרש של עיתון מתחרה, בניסיון לשוות ל"ישראל היום" תדמית של בטאון תעמולה. מיהו יאיר אלפון מרמת-גן? האם הוא פעיל ליכוד? מדוע לא ניתן למצוא לו זכר במנוע החיפוש של גוגל, באתר 144 של בזק, או ברשת פייסבוק? בתשובה לפניית "העין השביעית" מסר שלזינגר כי עמד אתמול עם הצלם יהושע יוסף מחוץ לקניון איילון ופנה לעוברים ושבים… מי שהסכים צוטט וצולם. אחד האנשים הציג את עצמו בשם זה, אמר כי הוא בן 29 וענה מה שענה. שלזינגר הביע תקווה כי לא הוטעה או הטעה.

בדקתי ומצאתי שיש אדם כזה בפייסבוק, אלא שהכתב כנראה לא שמע טוב. שמו יאיר חלפון ולא יאיר אלפון. הודעתי על כך לאורן פרסיקו שתיקן את דבריו היום, הודה ("קוראת נאמנה") והתנצל בפומבי.

לפני פיזור

הארץ, עמוס בידרמן, 13.12

פוסט אורח של עדי אמסטרדם על הישגי מערכת החינוך הועלה אתמול בלילה.
אני רוצה להתמקד במשפט אחד, שהכי קרוב ללבי:

מטרת לימוד התחביר היא לסייע לדובר העברית לנסח משפטים שיהיו ברורים לשומעיו ולקוראיו, וכן להקל עליו את הבנת הטקסטים השונים שיקרא בימי חייו. הרי התחביר הוא מערכת של חוקים המשתלבים בתוך המערכת הגדולה יותר, השפה.

ואוסיף: מטרת לימוד התחביר היא שעיתונאים ועורכים ומגישים וכותבים יוכלו להגיש לקוראיהם טקסטים מובנים בעלי היגיון פנימי, שיוכלו להעביר מידע ורעיונות בצורה טובה. זה אמור גם לגבי כל אדם, למעשה, שצריך לומר משהו, להביע את עצמו איפשהו, או בפני מישהו. מצער מאוד שעמיתותיו של אמסטרדם, מורות, לא ידעו את התשובה.

ותודה לתומכי הבלוג, זוללי סופגניות הדמה ששלחתי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

96 תגובות על הלוחמת (2) והצעצוע

  1. כל אחד הוא אור קטן.
    במיוחד עבור מי שטרח לקרוא את ישיבות הכנסת שעסקו בפליטים ומכיר את הדמויות הפועלות. אף עיתון לא חושב שזה אייטם ראוי. מעניין אם היו מתעלמים אם היה מתנחל.

    אהבתי

  2. eggplants הגיב:

    1. מדהים הדמיון בין מה שכתבת על זיו שילון לבין הסקירה של העין השביעית ("אהובתו וילדיו העתידיים")

    2. לא חושב שראוי לקרוא לפלסטיני שנהרג "מחבל" שהרי הוא לא ביצע שום פעולת חבלה (וזה בלי קשר לשאלת התפקוד של השוטרת)

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    ערוץ 10 מאיים לשלוח את כיתת המתאבדים.
    (וליון – מסתבר שהנאציפיקציה החלה עוד בימי מונטי פייתון, אבל הושארה על רצפת חדר העריכה).

    אהבתי

  4. עליה באלימות ובידויי בקבוקי תבערה בשבועות האחרונים. כולם מכירים את הוראות הפתיחה באש, נראה שמישהו מעוניין לקדם את "הסכם השלום" דרך הצתת איתיפאדה נוספת. הטרור והאלימות הם הדרך היחידה של השותף לתהליך לשכנע אותנו להצביע למי שייפטר מאדמה המקוללת.

    הימור מס' 1- הייעוץ לתזמון מדמות מוכרת של מחנה השלום הישראלי.
    הימור מס' 2- השמאל-מרכז מתגבש לגוש אחד בהובלת ליבני.

    תרשום תרשום.

    אהבתי

  5. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    יפה דבורית.

    הדמה לא מוזכר בשער ידיעות, כדי לא לפגום, כנראה, בגבורתה של החיילת

    באמת לא בסדר מצד הלוחמת שלא עשתה בירור מקיף, לפני שירתה, כדי לברר, וואנס אנד פור אטרנטי, אם הנשק היה אמיתי או דמה.
    חוצפנית. ישר למחבוש.

    הפרשנות שלך נושאת ריחה לאלוהים.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      תקראי מה היא כתבה על הנוסח של הארץ לפרשה.

      אהבתי

      • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

        כלומר שיוויון? תיקו?
        היד שלוקחת היא גם היד שנותנת?
        אז זה בסדר?

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          היא לא מעבירה ביקורת על החיילת, היא מעבירה ביקורת על ידיעות.

          אהבתי

          • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

            ועוד איך היא מעבירה בקורת על החיילת. זה במילותיה.
            עם כל הכבוד, להעביר בקורת על ידיעות ותוך כדי כך להעביר בקורת על החיילת זה לא בבית ספרי. סורי.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              אנא הסבירי איך זה ביקורת על החיילת.
              היא לא אומרת שהיא לא היתה צריכה לירות בו.
              היא טוענת (בצדק) שידיעות נמנעו מלציין את פרט המידע הזה כדי לא לפגוע ב"חגיגה".

              אהבתי

              • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

                היא נותנת הסבר שידיעות לא הזכיר את הדמה כדי לא לפגוע ב'גבורתה' של החיילת (במילותיך "חגיגה"). מי אומר שההסבר שלה נכון? ההסבר ההגיוני הוא שידיעות לא הזכיר את זה בכותרת כי אין קשר בין המעשה של החיילת לעובדה שהנשק היה דמה – שהרי החיילת לא ידעה על כך ובעיניה, ובצדק מוחלט, זה היה נשק מאיים חיים.

                אהבתי

        • שועלן הגיב:

          פשוט ביד השניה היא מלטפת את ילדיה העתידיים.

          אהבתי

      • אורן הגיב:

        ההחלטה הראשונית לפרסם את שמה ותמונתה של מי שירתה בקטין נושא אקדח דמה, לא מבריקה. (בתמונה שראיתי יש כיתוב דובר משמר הגבול אך לא ברורה דינמיקת העגל פרה במקרה זה).
        בכלל, ההבלטה בכל פעם שמדובר בלוחמת, בהחלט זמנה עבר.
        הנוסח של כח כללי ולא חייל בודד מקובל, אך הארץ לא היה חייב לסגת אליו.
        באשר לעמדת התופר, קיים מרחב בין ירי מוצדק למעשה גבורה. למרות שהטחת אשמות שווא בוולווט הוא מעשה נפוץ, הוא אינו מוצדק.

        אהבתי

  6. האמיר הגיב:

    תנחשו ממי קיבלתי לפני כמה דקות דואר זבל? רמז: מפלגה שמתמודדת בבחירות, תקבל אולי עשירית המנדט, מפיקה סרטונים מגוחכים ושמה כשם שיר של שלמה ארצי.

    בין הפותרים נכונה יוגרל ספאם פוליטי.

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    ברכות ללאומי על הפרסומת המביכה לשנת 2012.

    אהבתי

  8. אלעד הגיב:

    ניתן אתמול פסק דין תקדימי של בית הדין לעבודה לעניין פרישה מחמת גיל.

    עד כה מקובל היה לחשוב שניתן על פי חוק להודיע לעובד שהוא מסיים את העסקתו במלאת לו 67, ככה סתם, והדבר לא יהווה אפליה מחמת גיל. יש אפילו סעיף חוק שכך מורה.

    גב' ויינברגר, המערערת, רצתה להמשיך לעבוד וגם הפנסיה שהספיקה לצבור לא היתה מי יודע מה. האוניברסיטה בה עבדה לא רצתה לדבר איתה על זה ו/או לבדוק את האפשרות למצוא לה תעסוקה.

    בית הדין האזורי דחה את תביעתה וקבע שכיוון שלפי חוק מותר לחייב אדם לפרוש במלאת לו 67, מכיוון שהחוק נחקק לאחר שיקול מעמיק וועדה ציבורית שהוקמה, אין בפרישה הכפויה פסול.

    בית הדין הארצי הפך את פסק הדין האזורי. נקבע (תוך שימוש בסעיף אחר בחוק שמתיר לצדדים להסכם עבודה להאריך אותו אל מעבר לגיל 67 בהסכמה) שהיה מקום לקיים לה שימוע ולדון איתה באפשרויות ההצבה שלה באוניברסיטה גם הלאה, כדי לראות אם נכון יהיה להאריך איתה בהסכמה את הסכם ההעסקה. על מחדלה של האוניברסיטה לעשות כן היא חויבה בפיצוי של 50,000 ש"ח.

    בית הדין הארצי דן בכל השיקולים בעד ונגד קביעת גיל פרישה חובה, ויוצא עם המסקנה שספק אם קביעה גורפת כזו רצויה. יחד עם זאת, הוא מותיר את פסילת החוק עצמו לבג"ץ, אם וכאשר העניין יבוא בפניו.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מקביעות משחרר רק המוות

      אהבתי

      • אלעד הגיב:

        אתה מתחיל? זה חל גם על עובדים לא קבועים.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          זה לא יכול לתפוס.
          לפי זה, עובד בגיל מבוגר לא צריך לפרוש לעולם, ולחכות שהמעביד ייאלץ לפטרו, וכך להינות גם מפיצויי פיטורין.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            בקריאה חוזרת של דבריך, מדובר בהמשך העסקה בהסכמה.
            המעביד תמיד יכול לא להסכים.
            מה שחסר זה רק הליך פורמלי (שימוע וכו').

            אהבתי

          • אורן הגיב:

            פיצוי פיטורין, מעל גיל 67, יקבל בכל מקרה.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              התלבטתי לגבי זה.
              אלעד, זה נכון תמיד? או רק בחוזי העסקה מסויימים?

              אהבתי

              • אלעד הגיב:

                בגדול לצורך דיוננו – כן. יש בפסיקה תיזות מתנגשות שמעסיקים חסכניים מנסים לנצל לטובתם, אבל בגדול אורן צודק.

                ראה סעיף 11 (ה) לחוק פיצויי פיטורין התשכ"ג 1963:

                (ה) התפטר עובד לאחר שהגיע לגיל הפרישה, כמשמעותו בחוק גיל פרישה, התשס"ד-2004, רואים את ההתפטרות לענין חוק זה כפיטורים; ואולם מותר לזקוף על חשבון פיצויי הפיטורים המגיעים מכוח סעיף קטן זה, או במקומם, כל סכום המשתלם לעובד מקופת גמל, כמשמעותה בסעיף 47 לפקודת מס הכנסה, עקב תשלומי המעביד לקופה, ושנועד לשמש כפיצויי פיטורים או לבוא במקומם, והוא אף אם לא נתקיימו התנאים האמורים בסעיפים 14 או 20.

                אהבתי

                • אלעד הגיב:

                  אבל לא על זה הדיון בפסק הדין. פיצויי פיטורין זה כבר לא כזה סיפור. כך גם לגבי המחלוקות מי פיטר או התפטר לצורך תשלום פיצויי פיטורין. עכשיו כשכל הציבור בקרנות פנסיה חדשות/ביטוחי מנהלים שהמשענת שיעניקו ביום פקודה היא מפוקפקת, האוצר עושה הכל בחקיקה ובתקנות כדי שפיצויי הפיטורין יישארו בידי העובד, ויתאחו עם הפנסיה בהגיעו לגיל זקנה, כדי שיוכל לחיות ממשהו.

                  אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    חמשאלות כבר לא מובטל?

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    זהו מוחמד סלימה (בצילום, אתמול), שאתמול מלאו לו 17. לדברי הוריו הוא רק ירד לקנות עוגה ליום הולדתו

    איך הוא צולם עם העוגה שרק ירד לקנות ליום הולדתו בעת שנרצח?

    אהבתי

  11. מישהי הגיב:

    "לא מבינה" גרוע יותר מ"משקרת" כשמדובר בראשת ממשלה פוטנציאלית.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      זאת כמובן תגובה ללשועלן.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      יש בזה משהו. אכן.
      מה לדעתך הסיטואציה?

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        מהמעט ששמעתי אותה היא נשמעת לי אינטליגנטית. הניחוש שלי הוא 2.ב'.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          אני גם חושב.
          ואולי זה בכלל העוזר הפרלמנטרי שלה שכותב את ההודעות בפייסבוק שאח"כ מצוטטות ע"י כל כלי התקשורת.
          ואף אחד לא מרים גבה.
          תמוה איך אפילו העיתונאים שמסקרים את התהליך המדיני לא מודעים בכלל לנקודות המחלוקת העיקריות. כמו המהירות בה הם נטו לפרש את הראיון של אבו מאזן לערוץ 2 כויתור על זכות השיבה. כמה קשה להסתכל על המציאות כפי שהיא ולא כפי שהיית רוצה שתהיה?

          אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    קראתי את הפסקה הבאה בהארץ:

    בהודעה שפרסמה לבני נמסר כי אבו מאזן הבהיר לה כי בכל משא ומתן לפיוס ואחדות בינו לבין החמאס, בכוונתו לעמוד על כך שהחמאס יקבל את עקרון שתי מדינות הלאום ואת השגתו באמצעות משא ומתן וללא אלימות.

    ורצתי מיד לפייסבוק של לבני לבדוק את הניסוח.
    אכן, לבני טוענת שאבו-מאזן אמר "עקרון שתי מדינות הלאום".
    שתי אפשרויות:
    1. אבו-מאזן הכיר לראשונה בישראל כמדינת הלאום היהודי. הוא בחר לעשות זאת בשיחת טלפון עם לבני. עכשיו לביבי אין תירוץ למה לא לשבת איתו.
    2. לבני, שרת החוץ לשעבר, ראש ממשלה בפוטנציה מטעם עצמה, לא מבינה את חשיבות הדקויות הללו, או יותר גרוע, משקרת לציבור הישראלי.
    תבחרו אתם את התרחיש שנראה לכם יותר הגיוני.

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    מה זה הקטע הזה עם המחזור העצמי של הארץ?
    אחד זה רק ברשת והשני זה בדפוס?

    אהבתי

    • avi הגיב:

      זו בעיה ידועה לכל מי שמתעסק עם כסף באיזה שהיא רמה מקצועית, והיא רק מחריפה והולכת כל הזמן. זה אחת הבעיות אגב בספרד שכסף בורח משם לכיוון גרמניה אבל פה יש מי שמנסה לחזור אחורה בזמן. כאילו מישהו שרוצה להעביר כסף לחו"ל עושה את זה עדיין עם מזוודות מזומנים שעוברות פיזית לחו"ל. היום לכסף לוקח בערך אלפית שנייה לעבור לכל מקום בעולם, בערך הזמן שלוקח ללחוץ אנטר במחשב וגם דרכון זר זה לא ממש בעיה, ממילא כל מי שיש לו באמת כסף גדול מחזיק דרכון נוסף במקרים רבים. רק חלק מהפוליטיקאים בארץ ובצרפת ועוזריהם הפרלמנטריים תקועים עדיין בתבניות חשיבה של שנות ה-50.

      אהבתי

  14. דעה בע"מ הגיב:

    לדיווח נוסף מאמרון של דרור אידר הנחוש בעניין המהות הפלסטינית. נו, ומה ההצעה שלך? עוד כמה פלאסקים?

    אידר מזהה נכון את התקווה שיש לכמה ישראלים באינתיפאדה שלישית, ולו מהבחינה הרעיונית, אבל שוגה בניתוח היעדר האינתיפאדה:

    הם גם לא מתלהבים מאינתיפאדה משום שהם זוכרים היטב את "חומת מגן".

    האפקט של "חומת מגן" נגמר מזמן. לעומת זאת השב"כ מצליח בשל שליטתו בשטח לסכל התארגנויות עוינות. מעבר לכך, מספרם של התארגנויות עוינות כאלו הולך ופוחת ממילא כיוון שהכלכלה הפלסטינית ביהודה ושומרון משגשגת, השווקים מלאים כל טוב, המסחר שוקק, אין מחסומים בתוך השטחים, בקיצור, חיים רגיל, אולי אפילו טוב.
    והסיפור הזה – שיש פלסטינים שחיים טוב תחת כיבוש (משלימים עמו ור"ל, אולי אפילו רוצים בו) הוא זה שעומד בבסיס התקווה לאינתיפאדה שלישית. כי אין דבר כזה כיבוש נאור. זו אקסיומה שאין לערער עליה. הכיבוש הוא רע רע רע.

    אהבתי

  15. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    קצת…
    עם יד אחת ניתן ללטף אשה/ילד אבל די קשה לירות במדוייק כנדרש. גם עם גדם אפשר ללטף.
    המילים הבאות הן אולי מזעזעות אבל, אבל לא אתפלא אם ענת גוב הכינה את מה שהכינה כנוהל חבצלת עבור עצמה – ובתשלום מלא ומראש מהעתון.
    עכשיו כבר טוענים שהמת בחברון היה עם בעיות שמיעה וכמובן שהאקדח שלו היה צעצוע. למה, בשם כל הקדושים, ואם זה נכון, למה נער עם ליקוי שמיעה מסתובב במקום שבו לשמיעה יש ערך שווה לחיים, ועוד עם מה שעשוי להצטייר לכל אחד כנשק אמיתי. פרסום השם של הלוחמת הוא לא בסדר אבל כנראה שבזמנים שלנו עם הרשתות זה כמעט בלתי נמנע.
    בשם על אמהות ההגיון, איך אדם פרטי כמו נוחי קיבל אשראי של 800 מיליון שקל? הרי ברור שאין לו רכוש שיכסה את החוב. עוד שחיתות רגילה של בנקאים ואנשי הון/שלטון.
    מאוד פופוליסטי לכתוב על שרי אריסון ומלחמתה ברשויות המס. בירורים כאלה בענייני מס רכישה הם מעשה יומיומי ואלמלא היה מדובר בשרי זה לא היה מופיע בשום מקום.
    "ישו בן זונה" – תוכיחי שלא.
    "מדרשת השילוב" – אשמח ללמוד איך הנושא יסתיים.
    כימיה VS ויאגרה. יש יותר סיכוי שתזדקקי לויאגרה ו/או למקבילתה הנשית.
    ניר חפץ. באמת מספיק כבר עם אותם אנשים שמסתובבים סביב עצמם כל הזמן. פעיל בהתאחדות ועכשיו, עלק, יוצא כאילו נגדה. דבר נוסף זה שהקדוש עושה מלאכתו בהתנדבות (כך נאמר) ועל זה נגיד שיש חיים טובים גם ללא שכר אבל עם חשבון הוצאות נדיב. גם אבי לוזון, הבוס של הכדורגל במדינה, "עובד" בעלק התנדבות.
    דעתי לסיכום עניין הישגי התלמידים. אני בטוחה שגם במדינות אחרות היו הכנות למבחנים וגם במדינות אחרות נעשו מניפולציות בנושא. הכל כשר.

    אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    מוזר, לייבוביץ' לא נשמע שם עיראקי.

    אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    מצער מאוד שעמיתותיו של אמסטרדם, מורות, לא ידעו את התשובה.

    איך הגענו למצב הזה? זה מה שאומרות בוגרות אוניברסיטה עברית:

    באותה מידה אפשר לערוך חידון ספר הטלפונים, ספר הנישומים וכו'. מקסימום יהיה ג'ו קאנאסטה או משגיח כשרות כשיהיה גדול.

    אהבתי

  18. Tom הגיב:

    קבלי ח.ח. (אם בפוסט צבאי עסקינן) על התחקיר על אלפון-חלפון. ושהיה לו במזל טוב לרגל נישואיו הקרובים.

    אהבתי

    • קטע נחמד. גם אני לא משתגע על הסטונס. נהנו משיווק גאוני ופחות מגאונות מוסיקלית. כשמנקים מהלהיטים את רעשי הרקע של המותג מקבלים גירסת גיטרות לביגי'ז, כמעט. גם הטקסט שטוח והסאונד באלבומי האולפן הישנים מבאס.
      אבל יש לילות קרים בחורף, כשאתה לבד בדרך הביתה והמגבים רוקדים סלואו שבהם הסטונס הם כמו לחמניה לשוקו.

      אהבתי

  19. הידיים כנפי דבורה והזמזום דברי יונה:

    כלומר, הכות' היא למעשה שיפוטית ויוצרת מציאות חדשה. ראשית, "כוח מג"ב", יענו הסתערו על המסכין הרבה אנשים.

    .

    עוד ניסים ומלחמות מוואלה:

    בצה"ל מודאגים מההתלקחות בגדה: "גם לישראל יש חלק".
    גורם צבאי בכיר ציין את הדאגה בצה"ל מהעלייה בפיגועים, לה תורמות ”הרטוריקה של פוליטיקאים ישראלים, ופעולות ’תג מחיר’

    מהכתבה:
    אמר אמש הגורם, גורמים בכירים בצבא ובמשרד הביטחון מעידים, לדברי הגורמים הישראלים, אמר גורם ביטחוני בכיר, לראייה, הוא הצביע על כך, החשש העיקרי בצבא, גורם צבאי מסר הערב.

    הגורם גמר את דברו.

    אהבתי

כתיבת תגובה