ניצנים

לוחמת מג"ב תחת אש אינטרנטית

סיפור לוחמת מג"ב והתפשטות פרטיה בשדות האינטרנט מופיע בשורות קצרות בעיתוני הבוקר, בתוך הידיעות על גבורת החיילת. רק בידיעות, זה שהלל אתמול ושיבח יותר מאחרים, יש ידיעה נרחבת, כל ע' 8, כולל האות נ' משמה של הלוחמת בת ה-20 ושם אמה, אילנה. הכות': "לוחמת המג"ב שחיסלה מחבל הפכה למטרה" (הצבע במקור).
המפכ"ל יוחנן דנינו:

הפעולה המהירה והאיכותית של לוחמת מג"ב, יחד עם חבריה לפלוגה, מלמדת על עשייה איכותית ומקצועית ומאפיינת את מג"ב ואת המשטרה. היא מלמדת על רעות ואחריות הדדית בין הלוחמים, ומעל לכל היא מלמדת על המסירות והנאמנות לערך המקודש של חיי אדם[…] לא צריך לדאוג, נטפל בכל מה שצריך לטפל.


בטוח נטפל. משטרת ישראל והאינטרנט: ניצחון מוחלט לראשונים.
מפקד מג"ב: אני אדאג שהיא לא תוצב במקום שבו יש חשש שהיא תיפגע". כן, בקריה בתל אביב.
בידיעות מפורטים גם האיומים האינטרנטיים: "יומך קרוב – את וכל הציונים", "גורלך יהיה דומה לגורלו של גלעד שליט", "פתחתם לעצמם את שערי הגיהנום", "אני לא מתפלא שבני הקופים והחזירים מבצעים את הפשעים האלה. זה מנהג אצלם".

אתמול נכתב על תחילת הפרשה המתגלגלת ב-ynet, אבל כדאי לדעת: שמה המלא ותמונתה הברורה של הלוחמת היורה מופיעים בכל האתרים הפלסטיניים בעברית ובאנגלית. מתחת לשמה ולתמונתה נכתב "מבוקשת".

על המחדל אחראים מדינת ישראל ומוסדותיה בלבד. פעולת הצנזורה הצבאית מעולם לא הייתה חסרת שיניים כמו ביומיים האחרונים. מהשנייה ששביב מידע כזה עלה לרשת, הוא לא ייעלם. דומה שחיל האינטרנט של צה"ל עוד לא הבין את זה. הנערה תירדף עכשיו כל חייה, שמי יודע מה יהיה אורכם. בהדלקת נרות עם המפכ"ל אמרה "כל חייל נמצא תחת איום, זה משהו שאנחנו לוקחים בחשבון. אני לא מפחדת".

תמונת החיילת ופרטיה בעמוד משטרת ישראל, אגף קהילה ומשמר אזרחי – הגבעה הצרפתית. זה הופיע עוד הבוקר. ולמקרה שיימחק – הנה. גם בעמוד הנוראי של מטורפי "כולנו בעד מוות למחבלים" תמונתה וכו' מופיעים. פייסבוק הפך לאתר הסתה לרצח של כל הצדדים, וזה סופי ובלתי ניתן למיגור.
ותמונת מוחמד סלימה עם חבריו בבית הספר ביום מותו. הגופה.

באשר לאירוע עצמו, תרשו לי להטיל בו כמה סימני שאלה:
המפכ"ל ומפקד מג"ב תחקרו אתמול

פעם נוספת את שלושת לוחמי הצוות ושמעו מהלוחם א' כיצד הצמיד המחבל לרקתו את אקדח הדמה ולפת אותו (מעריב, ע' 4)

עומדים שלושה לוחמים מאומנים, חמושים מכף רגל ועד ראש באזור עוין. מתנהל עימות שטיבו לא ברור עם נער צנום (מחבל) בן 17. ויש תמונות המעידות על מראהו. הנער מגיע לכדי הצמדת אקדח דמה לרקת החייל ולופת אותו, כך נאמר. מי שיורה בנער זו חיילת שעומדת במרחק מה משם. מה עשו שלושת החיילים? איך הגיע הנער לכדי הצמדת אקדח הדמה לרקת החייל וללפיתה? איזה סיבה הייתה לנער בלתי חמוש להתנפל על שלושה חיילים עם חפץ בלתי מזיק? שמישהו ייתן לי הסברים, משני הכיוונים, כי אני לא מבינה.
שימו לב לדיווח הראשון: אקדח צעצוע ולא אקדח דמה.

האקדח. פורסם ב-nrg, צילום: הצלה יו"ש

אליאור לוי בשכם, בחגיגות 25 שנים לחמאס.
אינתיפאדה שלישית, כן או לא?

גורמים בכירים במנגנוני הביטחון הפלשתיניים (אמרו) ל"ישראל היום" כי לא תפרוץ בגדה אינתיפאדה שלישית. "יש שיתוף פעולה טוב עם המנגנונים הישראליים ולא ניתן למצב לצאת משליטה. שני הצדדים מעוניינים בהרגעת השטח", אמר בכיר במשטרה הפלשתינית.

אלכס פישמן, ידיעות:

התנאים להתפרצות אינתיפאדה נוספת בגדה המערבית בשלים, וכל מה שנדרש עכשיו זהו המצת שידליק את השטח. זו הנחת העבודה שעומדת בבסיס הדיונים שמתקיימים בתקופה האחרונה במערכת הביטחון, כולל בדיון מרכזי בנושא שקיים הרמטכ"ל לפני כשבועיים.

בעניין סרטון החיילים הבורחים מתפרסמת הבוקר (ישר"ה, ידיעות) חוו"ד של חט' שומרון שסיימה את התחקיר האומר שסרטון החיילים הבורחים "היה ערוך באופן מגמתי וכי החיילים רדפו אחרי מפגינים אחרים שלא נראו בסרטון". בישר"ה יש תוספת: "הורכב משלושה סרטונים שונים".

ליברמן

לא הספקתי, אביא מקבץ פרשנויות מחר.

תהמולת בחירות

סקר מעריב:


סקר ידיעות


סקר ישר"ה

יוסי שריד בטור אישי מתמרמר, מדוע לא קיבל שום הצעה חוץ מאשר לסגור את רשימת מרצ במקום ה-119.

מוסף הארץ

אחרי הראיון אצל קירשנדון מראיינת דליה קרפל את פרופ' רבקה פלדחי. ראיון עומק המגולל שוב, ובהרחבה את מקרה ברלין, ואת פועלה האקדמי ואת תולדותיה.

לביבי יש כל הזכות שבעולם להחליט לפני שמזמינים אותי האם אני מתאימה או לא. תחילה לא זכרתי באיזו עצומה מדובר וכשבדקתי עם שובי נזכרתי. אכן היוזמה היתה של מרצים באוניברסיטאות ובמכללות מכל הארץ לתמוך בסטודנטים ומרצים באוניברסיטה העברית, שסירבו לעשות מעשים פוגעניים בשטחים. החותמים הציעו את עזרתם לאותם סטודנטים שיש להם קשיים לימודיים, כלכליים ואחרים בעקבות זאת. עצומה עליה חתמו בכירי המדענים בארץ, בהם ראש האקדמיה הלאומית למדעים מנחם יערי, חתן פרס ישראל איתמר פרוקצ’ה, הנשיא לשעבר של האוניברסיטה הפתוחה גרשון בן שחר, שקיבל גם את פרס א.מ.ת. שהוא פרס ראש הממשלה. האם גם אותם היו מחרימים? כאן נכנס גם אלמנט ג’נדריאלי ברור. אין לי ספק שאילו הייתי גבר לא היו מעזים לנהוג כך.
“למיטב ידיעתי ממה שהתרחש בשולחן העגול, נתניהו האשים אותי בהסתה של טייסים וחיילים. האם זו הסתה? זה פשוט כיבוד של חופש המצפון של אנשים שמסרבים לעשות מעשים שלא ייעשו, וגם להפר את החוק הבינלאומי. תנסי להשוות את היחס אלי ליחס שמקבלים סרבני הימין: דואגים שהם לא ישתתפו בפעולות שמנוגדות למצפון שלהם, כאשר הם אלימים הם מקבלים חנינה, וגם מוחקים את עברם הפלילי. אני, לעומת זאת הפכתי פתאום ל’אויב העם’. מי שלא מסוגל להבחין בין מבקר לאויב, לא ראוי להיות מופקד על ביטחון המדינה”.

סופשבוע

כתבת השער מפחידה. היא מפחידה כי כל אחד מאיתנו, היוצרים (מטעם עצמם או מטעמים אחרים) יכול להיקלע למצבו של גבי ניצן, החתום על כמה רבי מכר ועל הרבה מנות של כישרון. וזו הכתבה של אלקנה שור.

שם הבלוג של ניצן הוא מבזקים מהערסל. שם הפוסט: חוות החובות (לא היה מזיק לכותב להוסיף זאת בכתבה). גם אחרי קריאת הפוסט לא הצלחתי להבין את מהות התהום הכלכלית אליה נקלע ניצן. בין היתר הוא מסביר:

עיקר הפרנסה שלי בא מסדנאות ומהרצאות. אני מאוד מאוד אוהב לעשות את זה, וזה גם מצליח – רוב הסדנאות שלי מלאות, ואנשים חוזרים ושולחים חברים ובני משפחה. ההכנסה החודשית הממוצעת שלי גבוהה למדי. חבל רק שהיא לא שלי. אחרי שאני מחלק בין כרישים לפיראניות (ומחליט מי מהם יצטרכו איכשהו לחכות לחודש הבא), אני שמח אם נשאר שם כסף לדלק לחזור הביתה.
אני חי טוב. אני לא מסכן. אני גר בבית יפהפה ששווה הרבה יותר ממה שאני משלם עליו, עם חצר מלאה עצי פרי וגינת ירקות וכל טוב. יש לי המון אהבה בחיים, המון סיפוק ממה שאני עושה. אבל מרבית האנרגיה היצירתית שלי מופנית להישרדות הכלכלית. אני כותב פחות מבעבר. קשה להקדיש את עצמך לאיזה עולם דימיוני יצירתי כשהטלפון שלך לא מפסיק לצלצל עם אנשים שקוראים לך בשם המשפחה שלך.

אז מי אשם? לא ברור.

ניצן מסרב לנקוב באשמים, ובכל זאת. שני מצבים – לא פרסונות – נושאים בנטל הבעיה. הקושי להתפרנס כסופר במדינת ישראל והקושי להתפרנס ולהרוויח כמעמד ביניים. בכל הנוגע לספרות, ניצן מצייר בעיה מוכרת. "אין פה זדון", הוא מקדים. "כל אחד פועל מתוך אינטרסים והאינטרס של הסופר הוא האחרון שבהם. באופן שהשוק בנוי בארץ, אי אפשר להתפרנס גם אם אתה סופר מאוד מצליח. 'באדולינה' עדיין נמכר בכל שנה יותר מרוב הספרים החדשים שיוצאים, אבל זה בשום דרך לא מתקרב לפרנס אותי או להיות חלק משמעותי בפרנסה שלי (מתוך הראיון).

אז אולי באמת לא מדובר בדרקונים ומפלצות, אולי ניצן צריך פשוט לקחת קורס קטן בניהול עסקיו הקטנים? יש אפילו תוכנית טלוויזיה שעוסקת בכך וכל מיני מומחים שבוודאות ישמחו לעזור לו.

מיהו יהודי?

אז כמו שאמרנו, ערוץ היהדות של nrg עושה קאמבק. מעניין אם המדור חמש שאלות ישוב. סקר nrg יהדות וארגון רבני בית הלל שואל מיהו יהודי. הנה שלושת המקומות הראשונים, ביניהם אישה!
הרב ישראל מאיר לאו, הרב עובדיה יוסף והרבנית סיון רהב-מאיר.

משתכשכים בביצה

אביב הורביץ עם הטור השבועי מי נגד מי. גולת הכותרת היא הסיפור על גאולה כהן, ידיעות ויעל דיין.

"ידיעות" של יום שלישי טמן בחובו הפתעה קטנה: טור דעה קצרצר שעליו חתומה חברת הכנסת לשעבר, גאולה כהן. הטקסט של כהן שיבח רעיון חדש של משרד החינוך להכניס לתכנית הלימודים נשים מנהיגות בכלל, ואת הכותבת בפרט… "ידיעות" שוב נקט בשיטה המגונה (הנהוגה למרבה הצער גם בעיתונים נוספים): מראיינים בטלפון בקצרה אח"ם… והופכים את תשובותיו למאמר פרי עטו… אבל לא זה הסיפור, אלא השורה התחתונה: אחרי כמעט עשרים שנות טינה וכעס – שוב הופיע טור בחתימתה של גאולה כהן ב"ידיעות אחרונות".
…עד פברואר 93' היה לגאולה כהן טור קבוע ב"מוסף לשבת"… באותו שבוע העבירה כהן את הטור שלה מבעוד מועד, אולם כשצפתה ברביעי בלילה בתכנית "פופוליטיקה", ביקשה להוסיף לו כמה מלים…
…"כשהעיתונאי יוסף לפיד, בתוכנית 'פופוליטיקה', הזכיר באוזניה של יעל דיין את…העדפותיו המיניות של יאסר ערפאת, קפצה יעל דיין כנשוכת נחש… והטיחה… זאת נבלה. אבל השבוע בכנסת היא העלילה זאת על דוד המלך. אני לא יודעת אם רב המרצחים של אש"ף נגוע גם במשכב זכר, אבל מה שאני כן יודעת הוא שהכנסת שלנו נגועה היום במשכב עם בהמה כמו יעל דיין, שמזהמת ומבהמת את חיינו הציבוריים"….
בעקבות התיאור… הוחלט ב"ידיעות" להפסיק לאלתר את העסקתה של כהן. מי שעוד שילמה את המחיר היא העורכת מיכל שומר, שהתקלה אירעה במשמרת שלה. גם כהן וגם שומר, אגב, מצאו עד מהרה עבודה ב"מעריב" של עופר נמרודי. ברחוב מוזס מיהרו … להתנצל בפני יעל דיין… "ידיעות אחרונות מתנצל בפני ח"כ יעל דיין על הדברים שכתבה נגדה גאולה כהן במאמרה ביום שישי. הדברים חרגו מכל כללי ויכוח ציבורי".

בריחת מוחות, מדור הסאטירה של מקור ראשון.

יש עורכים בבית?

250 שעות בשבוע? האומנם?

זמן השרון, מעריב, ואילו ידיעות השרון, ידיעות (וואלה). מישהו שעטנז פראית.

לפני פיזור

בדרך לסופשבוע פרוע.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

61 תגובות על ניצנים

  1. לירון הגיב:

    בן דרור ימיני מפנה למאמר הבא בפרספקטיבה על אמת בדיווח על הבנייה ב-E1

    http://www.presspectiva.org.il/cgi-webaxy/item?230

    אהבתי

  2. משה הגיב:

    יוסי שריד יכול להתנחם בכך שלא הציעו לא את המקום האחרון ברשימת מרצ.

    אהבתי

  3. משה הגיב:

    לגבי ניצן יקירנו,
    לעולם לא אבין איך אדם רוכש רכב בעסקת מימון ולאחר תקופה מגלה שעשה עסקה דפוקה. אתה אידיוט? תסתכל בחוזה כמו בנאדם!

    אהבתי

    • דליה וירצברג-רופא הגיב:

      ועוד משהו לא הגיוני בעניין גבי ניצן. להלן ציטוט:

      "בשיא, כשהספר נמכר בלי מבצעים, קיבלתי משהו כמו שבעה שקלים לספר. זה היה השיא".
      ברוטו.
      "בדיוק. ברוטו. ואז הניכויים היו לפי מדרגות המס הכי גבוהות. בנטו קיבלתי בתקופת השיא שלושה-ארבעה שקלים לספר".

      נניח שספר נמכר בשיאו ב-75 ש"ח. 65% הולכים לחנות (55%) ולמפיץ (10%), מהיתרה – 35% – לפי כל חוזה סטנדרטי – המחבר מקבל 70%, והמו"ל 30%. כלומר, 18 שקל לספר – יותר מפי שניים ממה שמספר ניצן.

      אהבתי

      • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

        וגם, אם הניכויים היו לפי דרגות המס הכי גבוהות אז ההנחה היא שההכנסה הכוללת, לאחר הוצאות, היתה גם היא ברמות הגבוהות. יש להניח שעשו שימוש ברו"ח ו/או חשבון שנתי.

        אהבתי

  4. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    אני לא מבינה.

    מתי הפך בלוג בקורת התקשורת לבלוג בקורת מערכת הבטחון?

    באשר לאירוע עצמו, תרשו לי להטיל בו כמה סימני שאלה

    *לי = דבורית שרגל.
    מתי הפכה דבורית לברת סמכא בענייני בטחון?
    מתי הפכה דבורית, ממש לנגד העיניים שלנו הקוראות כל מילה ומילה שלה, למומחית בבטחון כיתתי? למומחית לאקדחי צעצוע VS אקדחי דמה?
    והכי נורא, מי הם היועץ/צים העלום/מים של דבורית בעינייני בטחון? מי הם הקיביצרים?
    'שמישהו ייתן לה הסברים, משני הכיוונים, כי היא לא מבינה'.

    בעניין אחר, עניין הנער הצנום. למראהו של הנער, מג'ונג'ג' וכנראה גם מנומש, יש במשפחתו כנראה מקורות ההולכים אחורה לתקופת הפלישה של אזור עירק ע"י שבטי קוזאקים. מי יודע, אולי היה מעורב פה גם דם יהודי.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      מה הבעיה? היא לא קובעת מה אמורים להיות נהלי צה"ל. היא שואלת שאלות הגיוניות מאוד עבור כל אדם שאינו מומחה, ומציינת שגם היא אינה כזאת.

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        נהלי צה"ל או מג"ב (או אחרים)

        אהבתי

        • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

          כמקובל, את מתייחסת ממש לא לכתוב.
          מה לבקורת עתונות ולבקורת מערכת הבטחון?
          למה דבורית לא שואלת שאלות נורא הגיוניות בנושא בייסבול יפני למשל? או תאוריית ה-12? אלו עוד נושאים, שמן הסתם, היא אינה מומחית בהם?

          אהבתי

          • מישהי הגיב:

            כמקובל?

            אני משוכנעת שהיא תשאל שאלות מאוד הגיוניות גם בנושא בייסבול יפני כשנושא זה יגיע לכותרות הראשיות בישראל. היא מתייחסת בשאלות שלה גם לסיקור התקשורתי שהסיפור המצטייר ממנו לא לגמרי מסתדר לה, וגם לסיפור עצמו. היא עושה את זה כל הזמן. היא אפילו מביעה את דעותיה בלי בושה, רחמנא ליצלן. היא לא חורגת מתפקידה כי היא זאת שמגדירה את תפקידה. זה בלוג.

            אהבתי

    • אורן הגיב:

      התואו"ת מומחה לזיהו גזעים עפ"י תמונה, ויש לו עוד תלונות על כך שוולווט מעיזה לנגוע בנושאי בטחון.
      בימנו כבר לא מזדזעים מכאלה שאינם מאמינים לכל דעה משתנה של מערכת הבטחון.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מה הדעה המשתנה?
        מה ההבדל בין תיאור אקדח לא אמיתי כאקדח דמה לעומת אקדח צעצוע?

        איזה סיבה הייתה לנער בלתי חמוש להתנפל על שלושה חיילים עם חפץ בלתי מזיק?

        תמיד נחמד לחפש היגיון בטירוף. הוא לא הראשון שם שפועל כך בחוסר היגיון, לכן, כנראה, ההיגיון שלהם שונה משלנו.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אקדח דמה הוא רפליקה שנועד למטרות רציניות, צעצוע הוא למשחק ילדים.
          מה זה ההגיון שלנו, לפחות בבלוג הזה יש רבים, שאיני חולק הגיון משותף אתם. המשפט שלך, על אף שחוזרים עליו הרבה, הוא חסר משמעות.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            ואתה לא חושב שבהתחלה הדיווחים הראשוניים עשויים לכנות אקדח דמה אקדח צעצוע?
            האם המקשים בסוגייה טוענים שהוא הושתל שם בדיעבד?
            בכלל, מה גרסתם? שהחיילת (הצנומה לא פחות מהג'ינג'י ז"ל) החליטה כך סתם לירות בנער פלסטיני באמצע היום?
            כשאני אומר שלנו, זה כמובן לא כולל אותך.

            אהבתי

  5. בן הגיב:

    מפלגת הישראלים – מפלגת העולים שהקימו לבני ורמון כדי לגנוב קולות מליברמן – משיגה בסקר של ידיעות שני מדנטים (בשאר הסקרים היא לא קיימת). נו באמת. מדובר במפלגה שאין לה אתר, או אפילו דף פייסבוק, ושהאזכור היחיד שלה בתודעה הציבורית הוא כתבה באורך של שתי דקות ושניה ששודרה לפני ששה ימים. עם כל הרצון של 'ידיעות' לעזור לאנשי שלומם, לבני ורמון, אולי כדאי שינסו לעשות את זה באופן קצת פחות שקוף ומופרך.

    אהבתי

  6. גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

    בהחלט מעניין העיתוי של גבי ניצן. כבר שנים שהוא לא משלם מזונות לאם בנו (יתכן שמעולם לא שילם להם גרוש) ובדיוק לאחרונה, לאחר שנואשה ממנו סופית, החליטה לנסות ולפנות לערוצים ממסדיים העוסקים בנבלות כמוהו: רוחניקים מסכנים שאין להם אגורה לשלם לילד שלהם.
    מאותו רגע התחיל גבי ניצן לפרסם בפייסבוק ובכיתונות את אלק התהום הכלכלית שהוא חי על ספה. 😈

    אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    הגרמנים, שמתנדבים לממן כל חורץ לשון בארץ, עשו לביבי אמבוש עם פלדחי. ביבי סובב להם את הקליימור וכצפוי עורר מהומת אלוהים תוך שהמקהלה הקבועה מתגייסת ללא היסוס לטובת הקמפיין שלו. פלדחי קיבלה כמובן קידום מקצועי

    פרופ’ פלדחי, מבכירי החוקרים בישראל

    וכך יצא שזה נהנה וזו לא חסרה.
    למאותגרי חי"ר: קליימור הוא מוקש נייד שמיועד למארבי חי"ר. ההדף והרסס שלו עפים רק לחזיתו ללא סיכון של מי שמאחוריו.

    אהבתי

    • ניימן הגיב:

      אמבוש? בגלל שיותר הגיוני שהגרמנים מחזיקים רשימת חותמים על עצומות בעברית בא"י, מאשר שהם הזמינו פרופסורית ישראלית שמנהלת מכון לשיתוף מחקר גרמני-ישראלי, לדון בנושאי שיתוף פעולה אקדמאי בין שתי המדינות?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אתה תמים או מיתמם. הגרמנים רצו לתת חשיפה לפרוייקטים האקדמיים שהם מממנים בארץ (לא תמצא ביניהם את החפירות בעיר דוד). ההזמנה של פלדחי היתה הרמה (לא מכוונת) לביבי.

        אהבתי

        • ניימן הגיב:

          לא מבין את הנימוקים שלך. החפירות בעיר דוד זה פרוייקט גרמני-ישראלי? למה שיזמינו מישהו משם?

          "הרמה לא מכוונת"? נשמע לי כמו אקסימורון 😀 בחיי שאין לי מושג מה זה אומר. איפה האמבוש המדובר?

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            הריחוק מהארץ משפיע כנראה…
            הנסיעה של ביבי לגרמניה היתה אחרי שהגרמנים הצביעו בעד מדינה פלשתינית וגינו את ההחלטה על E1. כדי לשכך את הזעם הישראלי היה להם צורך להצביע על משהו פרו ישראלי. לשיטתם, השת"פ (הפסאודו) מדעי שהם מממנים משרת מטרה זו. ב3 דקות לא דנים על שיתופי פעולה אלא מנסים להשיג כותרת בעיתון. (האזכור של עיר דוד בא כדי להדגיש את סוגי הפעילות שהם לא מממנים, ומכלל לאו ניתן ללמןד על ההן).
            ביבי, לשיטתו, העדיף להבליט את המחלוקת עם הגרמנים ולמקד את הדיון הציבורי בישראל בנושא המדיני. הגירוש של פלדחי התברר כמוצלח ביותר מבחינתו שכן הוא מביא לקדמת הבמה במדיה את השמאל הקיצוני. בתקופה של טרום בחירות עימות עם השמאל הקיצוני, זה המקום שביבי חפץ להיות בו.

            אהבתי

            • ניימן הגיב:

              משפיע משפיע. והכי כואב לי שאני מוצא עצמי פה מגן על הגרמנים :p

              אני חייב לשאול – בלי שום כוונה להעליב – עד כמה אתה מנוסה בשת"פ שממנים הגרמנים בכלל, ובמכוני מינרווה בפרט?

              כל גרמני שרוצה לעשות פרוייקט בארץ, או ישראלי (כמוני) שרוצה לעשות פרוייקט בגרמניה, יכול להגיש הצעת מחקר למינרווה (לאחד המכונים שלהם. יש הרבה). בכל תחום אקדמאי (אפילו מתמטיקה!) – כולל פרופסור גרמני שרוצה לעבוד בעיר דוד. ויכול מאד להיות שיש או היה שם אחד כזה.

              תהליך ההערכה סופר-מקצועי, ומגוון הפרוייקטים הוא מכל הקשת האקדמאית. כך שלא ברור לי מה פסאודו שת"פ בזה. בנתונים הקיימים קשה לי לדמיין פרוייקט שת"פ יותר אמיתי.

              שלוש דקות זה הזמן שניתן לפרופסור פלדחי להציג את המכון שהיא עומדת בראשו. לא הזמן לדיון.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                המערכת הגרמנית מאורגנת ומסודרת למשעי אבל תתקשה למצוא פרוייקט ממומן במדעי הרוח והחברה שאינו תואם את מה שנתפס אצלם כתקין פוליטית. הפסאודו, למקרה שפיספסת, הוא פסאודו מדע ולא פסאודו שת"פ. לתחום עיסוקה של פלדחי אין קשר (בעיני) למדע.
                בלי קשר למימון, אתה מפספס את הפואנטה. מרקל וביבי הגיעו למפגש עם מטרות פוליטיות (אני מפריד מהמדיניות) שונות. ביבי ניצל את ההזמנה של פלדחי כדי לקבל כותרות בעיתונים בארץ שלתפיסתו משרתות את הקמפיין שלו. בעיתוי אחר הוא לא היה טורח כלל להתייחס למדענית הבכירה.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  תתקשה למצוא פרוייקט ממומן במדעי הרוח והחברה שאינו תואם את מה שנתפס אצלם כתקין פוליטית. הפסאודו, למקרה שפיספסת, הוא פסאודו מדע ולא פסאודו שת"פ. לתחום עיסוקה של פלדחי אין קשר (בעיני) למדע.

                  אתה מנחש, וכמובן טועה. הפסאבדו במקרה זה הוא אתה. בתחום מחקרה לא נוהגים להמציא עובדות כדרכך.

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    אני מסופק אם ניימן זקוק לחיפוי שלך. רק כדי שתרגע אספר לך שביצעתי פרוויקט מחקר בשיתוף עם מכון פראונהופר. מקווה שזה מספיק גרמני עבורך.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      וזה מכשיר אותך לדעת על כל הפרויקטים במדעי החברה והרוח. ולפסול אותם.
                      אני לא ממש רגוע, סיפורים שלך על מחקרים והמצאות סיפרת לרוב. אני מתקשה להאמין. מריחים את הזיוף שלך, מנחש שמדובר ברברבנות ריקה.

                      אהבתי

                • ניימן הגיב:

                  טוב. אני מדבר על התחום שאני מכיר: מדעים מדויקים. שם אין תקינות פוליטית והמילה פסאודו פשוט לא מתאימה. נראה לי שאנחנו מתווכחים על שני דברים שונים 🙂

                  לא פספסתי את הטענות המדיניות שלך, פשוט אין לי מה לתרום לנושא..

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    לגבי המדעים המדוייקים אני בהחלט חותם על הקביעה שלך אבל בכל הקשור לישראל הממסד הגרמני מקפיד על צביעות ללא פשרות.

                    אהבתי

            • אורן הגיב:

              הגרמנים נמנעו, כמובן. ההחלטה להזמין אקדמאים, לא יכלה לצפות את E1.
              שיתוף הפעולה נעשה גם במדעים מדוקים, הוזמן גם נציג ממכון ויצמן.
              נתניהו בהחלט לא היה מעוניין להדגיש את המחלוקת.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                היא הנותנת. בנסיבות אחרות הארוע (3 דקות לכל מדען) היה בסך הכל פוטו-אופ למעורבים. פלדחי האומללה פשוט עלתה על השולחן של פינקלשטיין. לפי הראיון שלה היא בכלל לא מבינה מה קורה מסביב. יש לקוות שבמחקריה היא מגלה אבחנה טובה יותר.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  בנתיים אתה הוא המגלה חוסר ידיעה, בשילוב חיקוי פרשנות ילדותי. "היא הנותנת" פרושה הגיל אצלך: לא מכיר את העובדות הגלויות, ומתיימר להבין את המתרחש מאחורי הקלעים.

                  אהבתי

    • חנוך הגיב:

      "הגרמנים, שמתנדבים לממן כל חורץ לשון בארץ"

      אם אתה באמת חייל זקן היית צריך לזכור גם את הצוללות שהם מוכרים לנו (ואחת אפילו בהתנדבות – חינם) וגם את כספי השילומים שהחזיקו את ישראל בשנות החמישים.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אם ללכת אחורה, אז לך עד הסוף כבר.

        אהבתי

      • לירון הגיב:

        שמע, אין לי ממש מילים כדי לתאר את גודל הטמטום בתגובה האחרונה. שועלן עשה עמך חסד, לי אין כוונה כזו.

        אני מקבל את זה שגרמנים שנולדו היום אין להם ולו טיפת קשר למה שהתרחש לפני 70 שנה. לגרמניה כמדינה כן, אז הם נתנו צוללת חינם, סבבה. ועכשיו לפנינת השילומים שהשארת כאן. מי ששילם צריך להגיד תודה שבזה זה נגמר. אני מתנגד חריף לאזכור השואה כפי שנעשה פה משני הצדדים. אבל השילומים?! אני מאוד מתנצל בפני הרוצחים, המעבידים בפרך ועוד שלל מעשי הזוועה שנעשו בחסות המדינה המפלצתית הזו.

        אז אולי אם משהו צריך לזכור פה משהו זה אתה.

        ומבחינתי, אם יש מדינה אחת שצריכה לבלוע את הרוק מבחינת הטפות מוסר זו גרמניה.

        היום אגב, הם מרעיבים את היוונים כדי להציל את הבנקים שלהם.

        אהבתי

        • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

          בעניין המשפט האחרון שלך.
          יש חשש אמיתי שאם הם לא יצילו את הבנקים שלהם (ע"ח הרעב של היוונים) יש סיכוי שכל אירופה תהיה רעבה ולאן זה עלול להוביל אתה ממש לא רוצה לשער.

          אהבתי

          • לירון הגיב:

            זה אולי יקרה אבל זה לא קשור ליוונים שמוקרבים כשעירים לעזאזל כדי שלא יהיה צורך להסביר חילוץ נוסף לבנקים.

            הכסף שמוזרם ליוונים תמורת הצנע, כמעט לא נכנס ליוון, רובו הולך לתשלומי אג"ח לגופי חוץ, שחלק גדול מהם זה בנקים גרמנים וצרפתים.

            יכלו לתת את הכסף ישר לבנקים, לא לדרוש מהיוונים את הצנע הנוכחי שמחריב את המדינה. לדעתי לא רצו לחטוף את הזעם הציבורי מחילוץ בפעם המי יודע כמה של הבנקים.

            במקום זה מספרים על היוונים העצלנים והשקרנים. זה נכון, אין ספק. אבל צריך שניים לטנגו, וכרגע במקום לעזור להם משיתים עליהם גזירות שהורסות אותם כליל.

            אהבתי

            • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

              נחמד להתייחס ללאן הכסף הולך ולא להתייחס מהיכן הכסף מגיע.

              אהבתי

              • לירון הגיב:

                מזותמרת? הצורך בהזרמה נובע מהבנקים הגרמנים והצרפתים. הכסף מגיע מגרמניה וצרפת, אבל לא הולך ליוון בסופו של דבר. אז כאמור אפשר היה להעביר ישר ללא תיווך לבנקים, אבל זה יותר קשה פוליטית.

                אהבתי

    • JewBoy הגיב:

      גדול.
      מזל שכתבת תרגום בגוף הסרט, חשבתי שהתכוונת לקליימור הסקוטית המהוללת

      אהבתי

  8. מישהי הגיב:

    מתוך הראיון של פלדחי:

    כאן נכנס גם אלמנט ג’נדריאלי ברור. אין לי ספק שאילו הייתי גבר לא היו מעזים לנהוג כך.

    למה זה כל כך ברור?

    אהבתי

    • ניימן הגיב:

      גם תמהתי על הביטוי הזה.

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      היא פשוט יורה מכל הקנים. מוזר שהיא לא התלוננה גם על אייג'יזם, כי אם היא היתה צעירה יותר (או מבוגרת יותר), זה בטח לא היה קורה לה. אין גם ספק שהעובדה שהיא [נא למלא את העדה הנכונה, לי אין מושג] תרמה לפסילתה.

      אהבתי

  9. avi הגיב:

    נו… השמועות על עיתון חדש בישראל לא הגיעו לאוזני מערכת מחתרת הקטיפה? אלי עזור עוד ירגיש פגוע בגללך…

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ממש מפתיע שבמקום לכתוב את הפוסט לא נסעתי לחיפושים בתל אביב אחרי העיתון.

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        ומה בדיוק עשית עד 11:30? מה, לא יכולת לקום בחמש כדי להספיק הכל? הפעם נסלח לך. אבל אם לא תביאי את העיתון שבוע הבא נדרוש את התפטרותך.

        אהבתי

      • avi הגיב:

        גם ביפו יש בעיות בהפצה? אולי גם את זה הם למדו ממעריב…
        אם לעזור היה שכל, או לאחד מהעוזרים שלו הוא היה מברר את כתובתך ושולח לך את העיתון עם שליח מיוחד עד לדלת בלי שתבקשי. מי יודע, אולי הוא יחשוב על זה בשבוע הבא.

        אהבתי

כתיבת תגובה