אצבעות שחורות 14.12.12

מה קרה בסו"ש

טבח בקונטיקט. 27 נהרגו בבית ספר יסודי, סנדי הוק, בעיירה ניוטאון שבקונטיקט, ע"י אדם לנזה. 20 מתוך ה-27 – ילדים.
דיווחים מקומיים. ועוד. ההיסטוריה האמריקאית של טבח במוסדות חינוך.

בעניין ההתפטרות של אביגדור ליברמן: הוא עוזב מהרגע להרגע? יענו פשט את המדים אתמול? ובשביל מה מתפטר אם הוא מתכוון להמשיך בדהירה לממשלה הבאה? מתי זה קרה? דקה אחרי שיו"ר מרצ פנתה לבג"צ? שתי דקות אחרי שאמר אני לא מתפטר? בינתיים נתניהו יהיה שר החוץ וגם הסגן של עצמו. ואיזה מזל שלא התעמקתי אתמול במיליון המילים שנכתבו עליו, שרובן עכשיו מיותרות לאללה.
ובכל זאת, גידי וייץ, שאחראי על חלקים גדולים מהפתיחה לדיון ציבורי את פרשות ליברמן מפרשן משפטית. כל הסיפור, במשפט אחד הוא כזה: היועמ"ש וינשטיין אומר שסיכויי התיק בביהמ"ש קלושים, ולכן העדיף שלא להביאו לשם. אין להסיק מכך שליברמן הוא טלית, כמובן.

יריות ביפו הן אירוע שכיח. מערב פרוע שכזה. כלומר דרום. לפעמים מדווחים לפעמים לא. לפני שבוע היה רצח קטן, והדיווח בהתאם. ברור, אם זה היה קורה במקום אחר, וכו'. אבל מבחינת הרשויות זה כמו טייבה כזה, או טובא זנגריה.

כותבת יפואית ותיקה בפייסבוק:

שוב ירי ביפו למזלנו הפעם אין נפגעים לכן אין שום אזכור בתקשורת. למעשה כמעט בכל לילה נשמעים קולות ירי, תושבי יפו כבר רגילים ומבחינים בין קולות הזיקוקים שנשמעים בכול שעות היממה לקולות האימון בירי. פרנסי העיר ישנים בבטחה בבתיהם הרחק מיפו. הם גם מעולם לא מגיבים על מקרי הרצח שמתרחשים כאן על בסיס קבוע. משהו חייב להתעורר שם ולהוביל כאן מהלך אחר. כמות הנשקים שמסתובבת ברחובות היא אדירה. אתמול זה נשמע כמו טבח ולא זיקוקים. פרנסי העיר חוגגים בניו יורק, אך שם ראש העיר עושה למען תושביו.

מוסף הארץ

מעולם לא נראה שער המוסף קדורני יותר. טוב, אני לא בטוחה שמעולם. אני לא ממש זוכרת.

בלייב הרקע נוטה יותר לאפור חמוּר מאשר לחום. כתבת השער, כלומר הפרויקט: המון ישראלים רוצים לעזוב לחו"ל. האם יש עוד מדינה העסוקה באופן אובססיבי בכמה מאזרחיה עוברים לחיות במקומות אחרים, ממציאה להם שמות, עסוקה בהחזרתם, בודקת את עצמה במראה, מתלוננת, מזועזעת, ועוד?

7 ימים

קטעים מהשיחות של ענב גוב עם אריק קנלר. מבחינת המציצנות האנושית זה הדבר הכי טוב שאפשר לייחל לו. הרגעים האחרונים, אלו שכל אחד מאיתנו חושב עליהם בינו לבין עצמו, ברווח שבין החושך לשמיכה, מובאים בדיוור ישיר. מי לא רוצה לדעת איך זה יהיה אצלו? מה יקרה לו? מה ירגיש? זהו כעין פריוויו לסוף האישי של כל אחד מאיתנו. כי בואו נודה על האמת: רובנו נמות מסרטן ולא בשיבה טובה. והנה הכתבה במלואה.
קנלר החל לצלם את המפגשים שלו עם גוב לפני שנתיים וחצי. הם יהפכו לסרט שישודר בערוץ 8.
את השיחה האחרונה, שהייתה אודיו בלבד, היא תמללה לבד, קיצרה וערכה, וביקשה להעביר אותה לעורך ידיעות, רון ירון, לפרסום, בתנאי שלא תשונה ולו אות. כל זה כתוב בפתיח לכתבה.
בין היתר אומרת גוב: "מי שמגיע לגיל 50 ולא עושה קולונוסקופיה הוא מטומטם, שלושה סימני קריאה… אני הייתי מטומטמת… (לא עשיתי את זה) מתוך יוהרה"

על המצב:

בא אבו-מאזן, אומר 'בואו נדבר', כולם צורחים עליו 'שקרן'… איפה אנחנו חיים? יש יוזמה סעודית, בואו תחזרו ל-67' וכולנו נהיה איתכם בשלום. אף אחד לא האמין להם. העיקר שאומרים 'אין פרטנר, כאילו שאנחנו ידנו מושטת. איפה היד הזאת? ידנו מושטת עם אצבע משולשת, זה מה שידנו.

ידידיה מאיר מביא התכתבות שלו ושל רעייתו עם ענת גוב לפני שנתיים וחצי.

מרב מיכאלי מרואיינת. שוב. כמה שבועות אחרי הראיון במעריב. הסיבה: היא נבחרה למקום חמישי בפריימריז של העבודה, שהפך לרביעי לאחר פרישת עמיר פרץ.
למראיינת, אמירה לם, יש גילוי אחד בכתבה, פרט אחד שעוד לא קראתם: כך החל הרומן בין מיכאלי לליאור שליין. הנה הוא לפניכם.

המוסף לשבת

יוסי יהושוע וראובן וייס ראיינו את סרן זיו שילון, שנפצע ממטען כשפתח שער בעת "ליווי וסיוע לכלים הנדסיים בפינוי זירת מטענים, שנחשפה על ידי מ"פ שביצע פתיחת ציר בגזרה" ואיבד יד וחצי.
ראיון מרגש וכו'. רק סוגיית פתיחת השער נשארה לא פתורה. זה מה שצריך היה לעשות המ"פ? לא היה חשש ממטענים? ואיך מתמודדים איתו? אין בדיקה מוקדמת? בכ"מ, על כך אין מילה. זה חשוב לא בגלל הקנטרנות שלי, אלא כדי אולי לשמש לקח בעתיד ללוחמים? כדי שנבין, אנחנו עמישראל שלא היה שם מה קרה ואם זה היה כורח המציאות?

מוספשבת

אחרי שהבאתי אתמול שתי גרסאות לנוכחות האינתיפאדה השלישית בחיינו (ידיעות: כן, יש"ר"ה: לא) המשכתי לקרוא. מתברר שכות' הגג למדור של עמיר רפפורט הפותח את המוסף המדיני של מעריב היא אינתיפאדה 3.0.
רפפורט כותב בין היתר:

ישראל קיבלה במהלך מבצע עמוד ענן החלטה בעלת משמעות היסטורית – להכיר בחמאס כריבון מלא ברצועת עזה. אומנם גם לפני כן התייחסה ישראל אל חמאס כאל אחראי לכל מה שקורה ברצועת עזה, אבל היא הקפידה, לפחות מבחינה סמלית, על כבודה של הרשות הפלסטינית בראשות הראיס מחמוד עבאס (אבו מאזן).
[…]
שורה של תקריות בכל רחבי יו"ש מוכיחה כי לא יהיה קל להחזיר את השד לבקבוק, אם בכלל יהיה ניסיון ממשי להשיב את המצב לקדמותו.

צרכנות היום

לישר"ה מוסף כלכלה, או צרכנות חדש. השבוע יצא הגיליון השני שלו. הכות': "עסק משפחתי", והוא מסביר איך משפחה צריכה להתנהל כה וכה. נו, אז שמתי אותו בצד.
וגם שאלת השאלות: לקנות או לשכור. התשובה מפי כלכלנית הצמרת: יש לכם כסף, קנו. אין לכם, שכרו. זו כל התורה.

גלריה

עוזי וייל על העונה השנייה של המשרד, וגם קללות נגד פייסבוק בו הוא מככב.

לידיעת הכוחות הלוחמים

צה"ל יכניס את המסל"ט תעתוע לשימוש מבצעי ב-2013.
אני כבר מחכה לירידות על הכלי.

כבוד לדו"צ על שלל הכתבות של הסו"ש. הצוות שהעביר את ג'עברי למימד אחר במעריב, הלוחם שילון בידיעות, הפצוע מתי ילובסקי בישר"ה.

הלכו לעולמם

נורית בת-יער, כתבת האופנה המיתולוגית של ידיעות, ילידת מרץ 1940.
חשבתי שתחיה לנצח. היא נראתה פה הכי נטע זר שרק אפשר. תמיד.
כך (צילומסך) היא נפרדה חבריה בפייסבוק. וזה העמוד שלה, בו כתבו מוקיריה לאחר מותה.
בת-יער נפטרה ב-12 בדצמבר אך הלווייתה נערכה אתמול, שישי, בקריית שאול. בידיעות עדיין לא נכתב על כך ולא פורסמו מודעות אבל. המודעה באתר אבלים.

מת ממציא הברקוד, ג'וזף וודלנד.

צרות בכותרות

אלו ההפניות של המארקר לידיעה על מבחני הטימס אותם עברו תלמידי ישראל בהצלחה מרובה. בניגוד להפניות הפליליות כמעט, הידיעה עצמה מספקת הסברים אחרים לגמרי לסיפור ההצלחה בבחינות (כן, החרגת כמעט רבע מהתלמידים היא עובדה ידועה, בגלל לימודי החרדים), כמו תגבור שעות הלימוד המתמטיות ברמה קצת, אממ, מופרזת (וזה הפוסט אורח פה)

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

טל שניידר מתראיינת לאייס על הפלוג.

אריאנה מלמד עוברת על החוק ומגלה סוד: ילדיה מאומצים. זהו פרט מידע שאסור לחשוף על פי חוק האימוץ.

הבלוגר אישתון כתב ב-12 בדצמבר שהוא תחת חקירה משולבת של מצ"ח והמשטרה, ושאם הבלוג יפסיק להתעדכן שנדע שזה בניגוד לרצונו. זה העמוד שלו בפייסבוק. האם ענת קם, The new generation, לפנינו?

תוס', 22:20 אישתון עדכן את עמוד הפייסבוק שלו.

1. אני לא עצור. עוכבתי לחקירה, שבסופה היה ויכוח בין השוטרים לגבי האם לשחרר אותי. שוחררתי עם "הזמנה" לחקירה נוספת ו…
2. הוחתמתי על איסור לדבר על תוכן החקירה. אם אפר את הדרישה (הפסולה) הזאת, לרשימת הדברים שאני מואשם בהם כרגע, תתווסף עוד עבירה וכמו כן (מצויין בדף עליו חתמתי) המדינה תחלט ממני כסףרכוש וזה דבר שכרגע אינני יכול להרשות לעצמי (זאת בנוסף על הנזק הכלכלי שכבר עכשיו נגרם לי וגם עליו אינני יכול לדבר).
אני מעוניין להתנצל אם דברי השאירו פתח גדול מידי לפרשנויות (מעבר לגרב שדחפו לי לפה). מעבר למספר השפלות, הפגיעה הפיננסית והלחץ, לא פגעו בי פיזית ואני לא במעצר כרגע. אני מודה לכולם על הדאגה ולשני העיתונאים, שסידרו לי יעוץ ראשוני חינם אצל ז'ק חן, לו אני מעוניין להודות על ההכוונה הראשונית הזאת (לעיתונאים – אין מה להציק לו. מדובר רק בייעוץ ראשוני והוא אינו מייצג אותי. מעבר לכך יש חסינות ומלבד זאת, הוא גם לא יודע למי הוא ייעץ).
האנונימיות שלי חשובה לי. בעבר היא היתה חשובה לי גם כדי להמנע ממה שאני עובר כרגע, אבל המדינה שלנו קלה על ההדק עם צוים והחברות המספקות לנו שירותים לא נלחמות בכדי להגן על המידע שלנו. אבל חוץ מהסיבה הזאת, שהיא נחלת העבר, יש עוד סיבות מדוע אני מעדיף להשאר אנונימי.

משתכשכים בביצה

שאלתי אתמול איך ייתכן ששלושה אתרים העלו באותה דקה ידיעה על הזיווג גדעון סער וגאולה אבן. והתשובה: אותו מקור העביר לכולם באותה שנייה את הידיעה. תשובה אחרת: מדורי הרכילות עובדים בפול. תשובה שלישית: מעתיקים אחד מהשני. במקרה זה התשובה הראשונה היא כנראה הנכונה. ועוד דבר: ידיעות על הרומן החלו להתפשט כבר בתחילת השבוע.

לפני פיזור

תודה לתומכי הבלוג של ה-14 בחודש.
התשלומים מתחלקים לתאריכים שונים, וחלק עושים זאת יום לפני התשלום לבטל"א. זה קשור? או שקורה עוד משהו ב-14 בחודש שאני לא יודעת עליו?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

64 תגובות על אצבעות שחורות 14.12.12

  1. ז'ורז' סאנד הגיב:

    בתום 7 ימי המשתה של גדעון סער ה- כותרת של היום צריכה להיות זו.

    אהבתי

  2. כתום הגיב:

    לא ייאמן שפירסמו תמונה של ענת גוב מעשנת. קולונוסקופיה בגיל 50, כעצתה, לא מוכחת בצורה ברורה כמורידת תמותה (אני בעד, אבל אני לא יכול לעמוד מאחורי זה חד משמעית). על עישון אפשר להגיד דברים הרבה יותר חדים. אין הרבה דברים מוכחים בצורה חזקה כמו הקורלציה בין עישון וסרטן- כולל סרטן המעי הגס. זכותה, כמובן, לעשן. זכותה, כמובן לא להפסיק לעשן אחרי גילוי המחלה. זכותה, כמובן, לא להודות שיתכן שהסיבה למותה המוקדם היה עישון. מי שבחר בתמונה הזו עוזר לפרסם סיגריות (אשה יפה, משכילה, מפורסמת, מעשנת…), ולהפיץ מוות. כן כן, מלודרמתיות שכזו. ולא, אני לא חושב שאני מגזים.

    ויש לי מה להגיד גם על חגיגת "האומץ שהיה לה להפסיק את הטיפולים הכימיים". לא יודע באיזה שלב העדיפה שלא לקבל טיפול. יש מצבים בהם לא לקבל טיפול היא אופציה סבירה מאוד, לפעמים האופציה המועדפת. יש מצבים בהם לא לקבל טיפול זה טירוף. אני מניח שענת גוב קיבלה את ההחלטה שהיתה הכי נכונה בשבילה, לאישיות שלה ולמחלה שלה. ניואנסים כאלו לא עוברים טוב בתקשורת. גם על חגיגת האומץ הזו אנשים עלולים לשלם מחיר יקר.

    מה יש לומר. תקשורת במיטבה.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      לי זה נראה כמו מסר סמוי מאוד גלוי. אולי בחירה הפגנתית בתמונה כזו כדי להביע עמדה מהסוג שהבעת.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני משתדלת לא להגיב, כדי להישאר רגועה. הפעמים שאני מגיבה הן כשאני לא יכולה לעמוד יותר בשקרים ובטעויות שאנשים כותבים. זה לא עוזר לי, כי הכותבים ממשיכים לכתוב את ההזיות שלהם, אבל פעם ב- אני מנסה לעשות סדר ולהגן על האמת.
      ובכן, ענת קיבלה את כל הטיפולים.
      היא כותבת במפורש בכתבה בידיעות:

      עשיתי הכל. אבל תוך ניהול העניינים, זאת אומרת – הייתה לי בחירה חופשית לכל אורך הדרך. אם חומר מסוים עשה לי רע, הפסקתי אותו. אם רציתי לקחת חופשה מהטיפולים – לקחתי חופשה. אבל עשיתי הכל: כימי, ביולוגי, רדיולוגי – הכל!… זה שאני חיה כל כך הרבה שנים, זה גם בזכות הטיפולים. זה חשוב לי להגיד.

      כמו שאר החברים פה, גם אתה ודאי לא תכתוב: "אני מתנצל, טעיתי". כי טוקבקיסטים לא טועים. הם רק מתאדים.

      אהבתי

      • כתום הגיב:

        ההממ….
        אז ככה.
        אין לי בעייה לכתוב שטעיתי. לא כואב.
        לא קראתי את הכתבה בידיעות. אני לא חושב שזה משנה למה שניסיתי (בלי הצלחה כנראה..) לכתוב.
        לא משנה לי מה קרה באמת- אם היא לקחה טיפולים או לא. גם אם היא היתה מחליטה לא לקחת טיפולים בכלל- מעבר לעובדה הברורה שזו זכותה, אולי זו אפילו ההחלטה הטיפולית הטובה ביותר בשבילה. לא תמיד לטפל זה הכי טוב. מה שמשנה לי זה מה שהשתקף דרך התקשורת (בכל זאת, בלוג תקשורת…). הן לתמונתה מעשנת (בניגוד לבחירתה האישית, הלגיטימית לחלוטין, לעשן), והן למסר שעבר בתקשורת על החלטתה לא לקבל משלב מסויים טיפולים כימיים. אלו לא הזיות שלי- תקישי בגוגל ענת גוב, אומץ, לסרב, טיפולים כמוטרפיים, ותראי מה תקבלי. המסר שעבר הוא מסר בעייתי מאוד- ושוב, אני לא מדבר עליה, על מחלתה, בחירותיה או שום דבר שקשור אליה.
        אם את עדיין חושבת שאני צריך לכתוב שטעיתי ולהתנצל- הרי לפנייך התנצלות מראש, חתומה עם תאריך.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          איך לא כתבת? הרי כתבת במפורש.
          כך נוהגים האנשים פה: כותבים, ואחרי דקה אומרים אני כתבתי? בחיים לא, כשהכל מונח שחור על גבי לבן.
          וההתנצלות היא לא בפניי אלא בפני ענת גוב, האישה המתה.

          אהבתי

  3. captain beefheart הגיב:

    נמאס כבר מהאדומים המטופשים! הצעה: רק ירוקים. רוצה להביע תמיכה – לחץ. לא רוצה – שתוק.

    אהבתי

  4. חייל זקן הגיב:

    הפרויקט: המון ישראלים רוצים לעזוב לחו"ל.

    תודה על הלינק. לימנים ההזויים אין כתבות מענגות יותר מאשר כתבות אוי אוי אוי אצל שוקן. הלוז של הכתבה הם אלו שעוזבים בגלל שאין סולידריות.
    יאללה, סעו לפני הבחירות…

    אהבתי

    • חשבתי שאתה מבין שמאלנים, הם לא יעזבו עד שאחרון הימניים לא יעיף להם כאפה רק כדאי להוכיח שאכן, אין סולידריות. כדאי להתרגל, גזר הדין פולני: "אוי אוי עד המוות"- ללא חנינה וניכוי שליש על התנהגות טובה.

      And It Burns, Burns, Burns
      The Ring Of Fire
      The Ring Of Fire

      אהבתי

    • שואב המים הגיב:

      זוג יוצאים, והיא רוצה להפרד אבל בלי להעליב. היא מתחילה להגיע לדייטים קצת מוזנחת, עד שבאיזה שלב הוא אומר לה, תראי, זה לא את, זה אני וכו׳
      וכולם מרוצים.

      גם לארץ ישראל יש דרך אלגנטית להפטר מבלתי רצויים מבלי להעליב אותם. היא מדגישה להם נקודות לא מחמיאות והם חושבים שהרעיון לעזוב אותה הוא שלהם

      וכולם מרוצים.

      אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      עדיף יום אחר. למה להפסיד את גמגומי הסוקרים.

      אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    מישהו שם לב איך בשקט בשקט ירד המדד ב-0.5%?
    עכשיו תחשבו מה היה קורה אם הוא היה עולה ב-0.5%.

    אהבתי

    • mickey הגיב:

      נס חנוכה כלכלי, או עוד תעמולת בחירות של הימין? יש לי ניחוש פרוע…

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        בשנת 2012, היו מדדים בגובה אפס ומטה בחודשים ינואר, פברואר, מאי, יוני, ספטמבר, אוקטובר ונובמבר. לו זו היתה תעמולת בחירות, היא נמשכת כבר די הרבה זמן. בכל מקרה, מאחר שמדובר במדידה שנעשית ע"י הלמ"ס, הטענה שהמדד הוטה בכוונה שקולה לטענה שמפלגת השלטון שולטת בלמ"ס לחלוטין, אין אף אדם ישר אחד שעוסק בחישוב במדד.

        אפשר להציע לך טענה רצינית יותר? המדדים הנמוכים בזמן האחרון עשויים להעיד שאנחנו נכנסים למיתון. אתה יכול להשתמש בזה כשאיזה ימני יטען שהממשלה הורידה את המדד, אני לא מבקש תמלוגים ואפילו לא ייחוס.

        אהבתי

        • mickey הגיב:

          לגבי רצינות הטענות – אני לא מודאג. אכן נס חנוכה. המחירים עולים ללא הפסקה והמדדים נותרים על האפס. בהכירי את הממשלה הנוכחית, זה בכל זאת נראה לי חשוד…

          אהבתי

  6. mickey הגיב:

    גבי ניצן מספר במעריב סופ"ש על מצבו הכלכלי האייל-שני'אי. מהכתבה עולה שהבחור הרוחני לא יודע דברים בסיסיים בנושא ניהול חייו (אני כבר לא מדבר על ניהול כלכלי של חייו) – למשל, שכאשר אתה עוזב את הארץ עליך להמשיך ולשלם ביטוח לאומי, אחרת כאשר תחזור הם יהפכו אותך לביץ' שלהם (זה מה שקרה, כמובן)…
    הכי מדהים זה שכולם קראו את באדולינה והלכו להרצאות ולסדנאות שלו. לקבל עצות מגבי ניצן על ניהול החיים שלך זה כמו לקבל עצות מביבי נתניהו על מדינת הרווחה, או מאייל שני על החזרת הלוואות בזמן 😆

    אהבתי

  7. האמיר הגיב:

    בעניין ההתפטרות של אביגדור ליברמן: הוא עוזב מהרגע להרגע? יענו פשט את המדים אתמול? ובשביל מה מתפטר אם הוא מתכוון להמשיך בדהירה לממשלה הבאה?

    48 שעות עד שההתפטרות נכנסת לתוקף.

    אין קשר לבחירות הבאות. שר (כנראה) חייב להתפטר כשמוגש נגדו כתב אישום, אבל ח"כ לא צריך. אין שום דבר שמונע מליברמן לרוץ לכנסת הבאה, הוא רק לא יוכל להיות שר, לפחות לא עד שהמשפט יגמר.

    לא עברנו את כל זה לפני כמה שבועות, כשאולמרט שקל לרוץ לכנסת הבאה?

    יריות ביפו הן אירוע שכיח. מערב פרוע שכזה. כלומר דרום. לפעמים מדווחים לפעמים לא. לפני שבוע היה רצח קטן, והדיווח בהתאם. ברור, אם זה היה קורה במקום אחר, וכו'. אבל מבחינת הרשויות זה כמו טייבה כזה, או טובא זנגריה.

    כדי לטפל בבעיה כמו שצריך, יש להבין מה גרם לה. אז מה הגורם לשיעור גבוה יחסית של כלי נשק בלתי חוקיים ועבריינות ביפו, טייבה וטובא זנגריה?

    בין היתר אומרת גוב: "מי שמגיע לגיל 50 ולא עושה קולונוסקופיה הוא מטומטם, שלושה סימני קריאה… אני הייתי מטומטמת… (לא עשיתי את זה) מתוך יוהרה"

    גם עישון הוא לא הרגל חכם במיוחד.

    על המצב:

    בא אבו-מאזן, אומר 'בואו נדבר', כולם צורחים עליו 'שקרן'… איפה אנחנו חיים? יש יוזמה סעודית, בואו תחזרו ל-67' וכולנו נהיה איתכם בשלום. אף אחד לא האמין להם. העיקר שאומרים 'אין פרטנר, כאילו שאנחנו ידנו מושטת. איפה היד הזאת? ידנו מושטת עם אצבע משולשת, זה מה שידנו.

    באמת?

    כשכל הצדדים רוצים שלום, יש שלום (בהגדרה המינימלית של שלום, כלומר כשאף אחד מהצדדים לא מנסה לפגוע בכוונה תחילה באחרים). שלום הוא המצב הטבעי, כדי שלא יהיה שלום, מישהו צריך לעשות משהו. אבל מספיק שאחד מהצדדים לא ירצה שלום כדי שלא יהיה שלום. אם אתם לא רוצים ללכת מכות איתי אבל אני רוצה ללכת מכות איתכם, יהיו מכות. הבחירה שלכם תהיה רק בין להחזיר לי או לנשוך את השפתיים ולספוג.

    מכאן, מאחר שאין שלום בינינו ובין הפלשתינאים, ברור שלפחות אחד משני הצדדים לא מעוניין בשלום הזה. וכאן קו פרשת המים בין הימין המתון לשמאל המתון: הימין המתון גורס שהישראלים רוצים שלום והפלשתינאים לא והשמאל המתון טוען שהפלשתינאים רוצים שלום והישראלים (לא כולל אותו שמאל מתון כמובן) לא.

    כאן גוב המנוחה הפגינה את השמיעה הסלקטיבית שלדעתי מאפיינת לא מעט מהשמאל המתון: היא שומעת רק את מה שהיא רוצה. כשאבו מאזן אמר "אני מוכן לדבר אבל רק אם תקיימו שורה של תנאים מוקדמים", היא שמעה רק את ה"אני מוכן לדבר". כשנתניהו אמר "אני מוכן לדבר אבל ללא תנאים מוקדמים", היא שמעה רק את ה"לא".

    מתי בדיוק ישראל סירבה לדבר עם הפלשתינאים? את הסבב האחרון של המשא ומתן הפלשתינאים נטשו, לא ממשלת ישראל.

    היוזמה הסעודית? כלומר ההצעה לפיה ישראל "תתפשר" על כל השטח השנוי במחלוקת ואז, אם רק תצליח להגיע להסכמה עם הפלשתינאים על פתרון בעיית הפליטים (אחרי שהם כבר דחו הצעה לפיה כ- 100,000 פליטים יוכלו לשוב לגבולות ישראל), יהיה שלום עם כלל מדינות ערב, אולי. יופי של הצעה. אגב, זו לא נקודת פתיחה למו"מ, זו הצעה של take it or leave it.

    קבלו את יוזמן השלום האמירית: ישראל תספח כ- 90% מהגדה ואת כל רמת הגולן. בתמורה, אם הפלשתינאים יחזירו את כל המכוניות שנגנבו בארץ, ישראל תתחייב לא להפציץ אותם בין השעות שתיים לארבע אחה"צ. מה, הם לא מסכימים? טוב, אז הם סרבני שלום…

    אהבתי

    • מדוייק- מדובר באמת פשוטה ששמאלני ממוצע לעולם יבין.
      אם הערבים שחיים באזור (ואימצו זהות פלסטינאית) רוצים שלום הם יכולים להגיד שלום.
      זה הכל.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      – הוא לא דוהר לח"כות. הוא רוצה להגיע לממשלה. אין סיבה להיתמם.
      – הסיבה למהומות ביפו היא כמובן בואי לרובע לפני כמעט שלוש שנים.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        לא היתממות – ראש ממשלה הוא לא יהיה בממשלה הקרובה (אלא אם את יודעת משהו על התנקשות בנתניהו…). בממשלה שאחרי הבאה או מאוחר יותר, אולי, אבל את דיברת על הבחירות הקרובות.

        בכל מקרה, גם על זה דיסקסו בזכות ההתלבטויות של אולמרט. מתברר שאי אפש להיות שר בזמן שמתנהל נגדך משפט פלילי, אבל משום מה אפשר להיות ראש ממשלה. לי זה נשמע מפוקפק, אבל זה מה שהפרשנים המשפטיים המכובדים אמרו בתקשורת.

        בסדר, אז מה הבעיה ביפו אנחנו יודעים. מכאן שהפתרון ליפו צריך לכלול בין השאר את סילוקך מהאזור. אם את גורמת למהומות בכל מקום (היו במקום מגורייך הקודם?), כנראה שצריך לתקוע אותך במקום מבודד בנגב (אבל עם חיבור לאינטרנט ומשלוח קבוע של עיתונים יומיים כדי שלא לשנות סדרי עולם). עדיין נשאר לגלות מה הגורם לבעיות בטייבה ובטובא-זנגריה.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        רגע, סליחה. אני רואה שלא הבנתי. לא כתבת שהוא רוצה להיות ראש הממשלה, כתבת שהוא רוצה להיות בממשלה. אופס.

        עדיין, הסיפור נשמע לי די ברור. לפי התקדימים, שר שהוגש נגדו כתב אישום צריך להתפטר. גם אם ליברמן לא רוצה, סביר מאוד שבג"צ יחייב אותו, אז עדיף לעשות את זה לבד. אחרי הבחירות הבאות, אם המשפט לא יסתיים עדיין בזיכוי או בהרשעה ללא קלון, הוא יוכל להיות שר. אם המשפט יימשך עדיין, ישמרו לו תיק בכיר (או כשרה"מ יחזיק בינתיים בתיק או שח"כ אחר יקבל עליו בעלות זמנית) עד לסיום המשפט. אם הוא יורשע ויקבע שיש בהרשעה קלון, שר הוא לא יוכל להיות, כל כמה שירצה.

        כלומר אני לא חושב שיש יותר מידי חישובים פוליטיים מאחורי המהלך, פשוט לא היתה לו ברירה. היה עדיף לדעתי לו הוא היה מכריז על התפטרות מיד ולא מודיע שהוא לא חייב ויום אחרי זה מודיע על התפטרות. אבל מה אני יודע, אני לא שר ומעולם לא הועמדתי לדין.

        אהבתי

  8. לירון הגיב:

    הטיעונים נגד ההישגים בבחינות במתמטיקה והבנת הנקרא כל כך מגוחכים (לא פעם ראשונה שאני מציין זאת). לצערי זה חדר גם לדה-מארקר.

    מי שצועק "זאב, זאב" מסיבות פוליטיות כל שני וחמישי, שלא יתפלא שאף אחד לא מקשיב ברגעי האמת.

    אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    לא היה חשש ממטענים? ואיך מתמודדים איתו? אין בדיקה מוקדמת?

    אחרי עשרות שנות מחקר טרם נמצאה טכנולוגיה אמינה לזיהוי חומרי נפץ. זוהי משימה שרק אויבו של החתול יודע לבצע. כלבנים במקום כיפות.

    אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    צה"ל יכניס את המסל"ט תעתוע לשימוש מבצעי ב-2013.
    אני כבר מחכה לירידות על הכלי.

    ההשקעה הכי טובה בעשור האחרון. מסל"טים במקום כיפות. תנו לצה"ל לנצח.

    אהבתי

  11. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    האם זה בלתי סביר שמדינה תהייה מעוניינת בהשארות אזרחיה בתוכה, ואף תשאף להחזיר אליה "יורדים" ממנה? הבעיה נפוצה בארצות נוספתו, כגון הולנד, ובריטניה – שם לפי הסאן 48% (!) רוצים לעזוב, כך שמצבנו כנראה טוב יחסית, ועפ"י הגארדיאן סובלת מבריחת מוחות (קישורים למטה).
    בארץ, מה לעשות, "עלייה" ו"ירידה" מבטאים גם בחירה ערכית, בנוסף לבחירה אישית: העדפת העצמי על הכלל, וויתור על ערך הערבות ההדדית, בבחינת כל אדם לעצמו. כאשר אין ערבות הדדית ותחושת לכידות בסיסית נפתחת הדרך למעשי טבח אקראיים כמו בארצות הברית, שמקורם בתחושות זרות של האדם בחברתו. כאשר שכבות משכילות וצעירות מהגרות ממדינה, הן מדלדלות את יכולת כלל האוכלוסיה להתקדם ולשפר את רמת החיים, וזה מעודד עוד הגירה שלילית וכו'. בעוד שירידה מהארץ עשויה להיטיב את מצבו הכלכלי של הפרט, המאבק בירידה, כחברה, הוא דרך היחידה שלנו לשפר את רמת החיים לכלל הציבור.

    http://www.voxeu.org/article/why-are-dutch-leaving-netherlands

    http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/features/4257682/48-of-Brits-want-to-get-out-of-Britain-
    says-new-Sun-survey.html

    http://www.guardian.co.uk/global-development/2012/nov/06/british-brain-drain-skills-shortages

    אהבתי

  12. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אני מזדהה ב100% עם המייל של ענת גוב ז"ל לידידיה מאיר ורעייתו שהביאו נחילי חרדים לרמת השרון ועוד ידם נטויה גם בריבוי טבעי וגם במשפחות נוספות עד להבהיל.עיר שהיתה ב-99% חילונית בלי אף חרדי אחד.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      אגע,אז מותר לאוכלוסיה הומוגנית לשאוף להישאר כזו ולצורך זה למנוע כניסת גורמים אחרים לשטחה? כלומר מותר לחרדים לדחוק מאזוריהם מי שאינם חרדים, מותר ליהודים למנוע דיור מערבים בישוביהם, מותר לתושבי דרום ת"א לקרוא לגירוש האפריקאים וכך הלאה?

      או שרק אפליה חילונית נגד חרדים מותרת?

      אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        כל זמן שנשים מודרות מאזורים חרדיים וחילונים לא יכולים לגור בבני ברק למשל, אין סיבה שהחרדים יבואו לשנות סידרי עולם באזורים חילוניים ןחופשיים למהדרין.

        אהבתי

        • mickey הגיב:

          מלבד זאת החילונים סובלניים יחסית – האחרים לא ממש

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            כ"כ סובלניים עד שאנחנו מקבלים את ההודעה של ז'ורז' סאנד על "נחילי החרדים"… החרדים מודרים מאזורים חילוניים.

            קל מאוד לדרוש ממישהו אחר לוותר, לוותר בעצמך זה קצת יותר קשה.

            אהבתי

            • mickey הגיב:

              מותר לחילונים להביע את דעתם, גם אם אינך מבין מה זו סובלנות… מהבעת דעה נגד השתלטות חרדית ועד לחוסר סובלנות הדרך ארוכה.
              לדוגמה: אם ז'ורז' סאנד תלך בשכונתם בלבוש שלדעתם אינו צנוע יש מצב שהיא תצא משם בשן ועין. אם חרדים ילכו בשכונה של ז'ורז'ט בלבוש הדוחה שלהם לא יאונה להם כל רע. סאד באט טרו :mrgreen:

              אהבתי

              • האמיר הגיב:

                או, בקיצור: הם אנשים רעים ולכן אסור להם להיות שוביניסטיים, אנחנו אנשים טובים ולכן מותר לנו להיות שוביניסטיים.

                🙄

                אהבתי

        • האמיר הגיב:

          לא מודרות. אם נשים הולכות רק על המדרכה הימנית וגברים רק על השמאלית, אזי הגברים מודרים בדיוק כפי שהנשים מודרות. אם את דורשת שנשים וגברים יוכלו ללכת באיזו מדרכה שירצו באזורים שבהם הרוב המוחלט חרדי, אין שום סיבה שחרדים לא ידרשו מדרכות נפרדות לגברים ולנשים באזורים שבהם הרוב המוחלט חילוני. אם לחילונים מותר להתנגד לכניסת "נחילי" חרדים (בני אדם כחרקים, פאשיסטית שכמותך?) לשטחם, מותר לחרדים להתנגד לכניסת חילוניים לשטחם וכנ"ל לכל קבוצה הומוגנית אחרת.

          עיקרון נמדד כשהוא לא נוח, לא כשהוא כן נוח.

          אהבתי

          • mickey הגיב:

            אוהו, יופי של התפלפלויות. עוד מעט תפרשן לנו את התלמוד

            אהבתי

          • ז'ורז' סאנד הגיב:

            גם אתה סוג של חרק

            לפני פיזור

            זבובי בשר:

            קיימות שתי משפחות של זבובים, אשר על מנת לעבור את דרגת הזחל זקוקים לבשר פגרים: מדובר במשפחת השחמטנים ובמשפחת הבהקנים. נציגים זריזים ממשפחות אלה נפגוש מיד לאחר שהנחנו על השיש או על השולחן בשר, או שנגלה אותם בתוך ביתנו בצורה של רימות או גלמים. את זבובי הבשר ניתן לפגוש בבית בכל דרגות ההתפתחות שלהם:
            1. זבובים בוגרים שבדרך כלל חודרים לתוך הבית בעקבות בשר לפני בישול או אחרי בישול שנשאר גלוי על השיש, בצלחת או בפח הזבל, או בעקבות הימצאות של פגר שאליו נמשכות נקבות זבוב הבשר על מנת להטיל ביצים או להשריץ רימות.
            2. רימות זוחלות על הרצפה, בפח הזבל, או בתוך נתח בשר.
            3. גלמים.
            4. עשרות או מאות זבובים ללא יכולת תעופה, העומדים על אחד הקירות, או זבובים בעלי יכולת תעופה המתרכזים ליד אחד החלונות.
            5. זבובים שחודרים לבית באופן מקרי

            אהבתי

          • עו"ד הגיב:

            תנאי הכרחי להעלבות או אי-העלבות מהמונח "נחיל חרדים" היא הכרת השפה.

            במילון אבן שושן המרכז (תשמ"ח, עמ' 452) "נחיל" מוגדר: 1. עדת דבורים, להקת דבורים 2. עדה של בעלי חיים 3. שפע, מערבולת
            כלומר: לעניינו – נחיל יכול שיתייחס לדבורים, וגם לבעלי חיים בכלל, ושפע כללי.

            למשל, כהוכחה, נפנה לתלמוד הירושלמי במסכת שבת עג ב נאמר: "נחיל של דגים".
            כבר מכאן אתה גם למד ש"נחיל" יכול להתייחס גם לאחרים מלבד חרקים.

            וגם אם מעולם לא נתקלת במונח "נחיל אדם", בדיקה מהירה בגוגל תביא בפניך שימוש שנעשה במונח. הנה למשל באתר החרדי נייעס לוקחים את הפרשנות הזו – נחיל במובן שפע – ועושים בה שימוש מעשי ביחס לבני אדם, כולל חרדים: "נחיל אדם שחור, כואב ועצוב מילא את רחוב הפסגה, בלוויתה של הרבנית לאה אוירבעך ע"ה – אשת הגר"ע, ובתו של הגרי"ש", והפלא ופלא איש לא קפץ ולא האשימם בפאשיסטיות.

            http://alturl.com/o7sgi

            אמור מעתה: צריך לדעת מתי לקפוץ.

            אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    כל הכבוד להארץ שמפרסם ביקורת קטלנית על המשרד ועל פועלו הכללי של עוזי וייל מיד לאחר הראיון איתו.

    אהבתי

  14. ז'ורז' סאנד הגיב:

    נורית בת-יער, כתבת האופנה המיתולוגית של ידיעות, ילידת מרץ 1940.
    חשבתי שתחיה לנצח. היא נראתה פה הכי נטע זר שרק אפשר

    נטע זר- כפי שציינת נכדתו של מיסד ת"א (נחלת בנימין) וכמו כן בתו של פולישוק מנהל מח' המודעות בעיתון דבר.

    אהבתי

  15. בן הגיב:

    ליברמן היה צריך להתפטר וטוב שהתפטר. אבל זה קצת מפתיע שדווקא זהבה גלאון היא זו שיצאה נגדו בקול הנרעש ביותר, בטענה ש"ענן של חשדות ואישומים אופף את פעילותו הציבורית של ליברמן". כזכור – או כזכור פחות, מסיבות כאלו ואחרות – גם את פעילותה הציבורית של גלאון אופף עב של חשדות ואישומים: אחת מארבע החקירות שהתנהלו כנגדה נסגרה בשל חוסר ראיות, ולא בשל חוסר אשמה, כאשר היועץ המשפטי מציין כי "מכלול הראיות בפרשה זו מעורר שאלות ביחס להתנהגותה של ח"כ גלאון".

    אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    מצחיק הדיסוננס בין המוזיקה המאיימת לכלי הצעצוע.

    אהבתי

כתיבת תגובה