אישתון והעיתון

שלושת הצהובונים עם סט כותרות תואמות:

הטירוף והדמעות | טרגדיה אמריקאית | אמריקה בוכה
שישה עמודים ושער מוקדשים בידיעות לטבח בקונטיקט. חמישה בישר"ה ובמעריב.
עמוד 3 בהארץ.

השיטה, פרק 10, תמנונוני | #ארץ חדשה

לדברי אלדד יניב, בידיעות ממתינים לפרסום שני תחקירים, אחד על גדעון סער ואחד על שלי יחימוביץ'.

תשדיר עובדי ערוץ 10

16Days Sound New
נתניהו מנע ככל הנראה את הדיון בתזכיר ערוץ 10, כה מדווח במארקר.
הודעה לעיתונות מהבוקר:

דירקטוריון ערוץ 10 החליט הערב כצפוי על סגירת החברה ופיטורי כל העובדים ב-31.12, על רקע החלטת ראש הממשלה שלא להעלות מחר להצבעה את הסדר התשלומים החתום בין האוצר לזכיינית. עם זאת, חלוקת מכתבי הפיטורין בפועל נדחתה ב-48 שעות ליום ג׳ הקרוב, לאחר שמנכ״ל משרד רה״מ הגיע לדיון וביקש שהות נוספת לבדיקת פתרונות אפשריים. לצערנו, המנכ״ל סירב להתייחס לשאלות ספציפיות בדבר כיווני הפעולה שיבחן ואפילו ללוחות הזמנים שבמסגרתם ישלים את הבדיקה. לכן, צריך להודות שכרגע המצב לא נראה אופטימי.
למרות הודעת ההנהלה על דחייה בחלוקת המכתבים ליום שלישי, החלטנו ליישם באופן מיידי חלק מהצעדים המתוכננים למאבק בסגירה: כבר מחר ישולבו במקבצי הפרסומות שני תשדירים ראשונים מטעם העובדים, ובמקביל יכינו 3 תכניות אקטואליה אייטמים חדשותיים בנושא המשבר המחריף בשוק התקשורת. בשלב הראשון תדירות השידורים וסגנון ההתבטאות ייראו לחלקכם רכים מידי, אבל הקו שננקוט על המסך יחריף מאוד אם אכן לא יושג פתרון בתוך יומיים.
במקביל, אנחנו מבקשים מכולכם לשריין את יום ג׳ הקרוב ב-12 בצהריים לצורך הפגנה מרכזית בת״א, שאליה יוזמנו עיתונאים רבים מכל כלי התקשורת בארץ. פרטים נוספים, מיקום מדויק ורשימת דוברים יימסרו בהמשך – נוכחותנו המלאה באירוע תהיה חשובה ביותר.

הבלוגר אישתון

הבלוגר אישתון, שסיפר על חקירה שעבר, כתב בעמוד הפייסבוק שלו שהוא לא רוצה שאתם, עיתונאים ואו לוחמי חופש או עיתונאים שהם לוחמי חופש תפשפשו במקרה שלו למען לא תיחשף זהותו כי פרטיותו חשובה לו.
במידה מסוימת זו דילמת האסיר, אלא שהתוצאות לא ידועות כבמשחק.

כתבתי אתמול בצהריים "ענת קם" ולא ידעתי מה אני אומרת. זה היה מתוך אינטואיציה ולא מתוך מידע. וכי למה? ענת קם, בשעתו, כשרק החלה החקירה, התחננה בפני כל אנשי התקשורת שהכירה ושלא הכירה (כולם ידעו על הסיפור) שלא יכתבו את שמה כי זה יכול להזיק לה ולחקירה. זו הייתה כמובן שטות מוחלטת, אך כולנו כאיש אחד נענינו לה, לפחות בתחילת הדרך, כי היא משלנו, או משלהם, או משלכם (כן, היה גם העניין הפעוט של הצנזורה אבל לא ניכנס לזה).

כך גם במקרה הזה. אישתון חושש שאם העיתונאים או הבלוגרים ימשיכו לחפור המשטרה תגלה את שמו, והוא לא רוצה בכך. עכשיו, רבים לא רוצים ששמם יתפרסם בתקשורת מכל מיני סיבות, אבל העיתונאים מדברים על זכות הציבור לדעת, לא? הרי ככה זה, וזכות זו גוברת על הזכות לפרטיות לא פעם. אלא מה, המקרה של אישתון, כמו של קם בשעתה שונה, כפי שאמרתי. אישתון הוא לבטח לוחם צדק נגד המדינה המושחתת, העיתונות הרקובה שלה ומוסדותיה הקלוקלים, ולכן ההגנה על שמו היא חשובה. האם לא מועלת בכך התקשורת המושמצת בתפקידה? אמממ.

[המשך הסיפור של ענת קם היה שריצ'רד סילברסטיין פרסם אותו ושבידיעות פרסמו שלושה חודשים לאחר מכן את העמוד הזה, מנומר בסימני הצנזורה.

(ידיעות, 6 ביוני 2011)
לאחר מכן הסירה הצנזורה את צו איסור הפרסום].

ובחזרה לאישתון. אחד החשדות שהועלו נגדו בהארץ וברשת הוא שהחקירה היא בעקבות מידע על חללי צה"ל והמתאבדים שבהם שפרסם באפריל ובמאי.
ברק רביד ועמוס הראל מפרסמים הבוקר ידיעה בע' 10 בהארץ. הם מביאים דברים מפי "מקורות הבקיאים בחקירה" על כי

החקירה נפתחה לאחר שהגיעו למצ"ח תלונות ממשפחות שכולות של חיילי צה"ל…(ש) דיווחו לצה"ל על כך שפרטים בדבר נסיבות מותם של בניהם פורסמו באינטרנט, תוך הסתמכות על מה שנראה כדוחות חלל – דוחות פנימיים של הצבא המתעדים חקירות מוות.
[…]
מדו"צ נמסר: חקירת מצ"ח בטרם (הטעות במקור, V) הסתיימה והחלה עקב תלונה שהוגשה ע"י מח' נפגעים בצה"ל בנוגע לאזרח. מצ"ח מסתייעת במשטרת ישראל כיוון שהחשוד הינו אזרח.

אגב, במאי 2011 כתב פה אמנון לורד, לראשונה, על מספרי הנופלים והחלוקה שלהם. הוא אומנם לא יצא לתחקיר ארוך כאישתון, ובכ"ז, זו הייתה יריית הפתיחה בבלוגוספירה לתחקיר הנופלים.

קריאה מוגברת: סיפור הראיון של אישתון לזמן תל אביב ביולי האחרון ובו הוא מתרעם על שלא כל הראיון שלו עם חגי מטר הובא מילה במילה במקומון, ונשבע שזו הפעם האחרונה שהוא מתראיין, אלא אם יבטיחו לו שדבריו יתפרסמו "בדיוק כפי שנכתבו".
כל מילה נוספת מיותרת.
תוס': סילברסטיין על הפרשה.

ישראל חזקה במתמטיקה

פרק 539. נו, הסיפור לא נגמר. כותבת טלילה נשר בהארץ שיש עוד הערה בדו"ח טימס שאיש לא שם לב אליה.

בתחתית עמוד 422 בדוח עב הכרס של מבחן הטימ"ס במתמטיקה עליו מופקד ארגון ה – IEA (International Association for the Evaluation of Educational), מצוינת הערה המתייחסת, בין היתר, גם לישראל. על פי ההערה, ישראל אכן השתתפה בעבר במבחנים הבינלאומיים של הארגון "אך הנתונים אינם ברי השוואה למדידת מגמות לשנת 2011, בעיקר הודות לשיפור תרגומים או הגדלת כיסוי אוכלוסייה". כלומר, הארגון הבינלאומי עצמו קבע כי עריכת השוואה בין הישגי תלמידי ישראל במבחנים האחרונים לבין אלו בהם השתתפה בעבר אינה אפשרית. הוא קבע זאת בצורה חד-משמעית, בשלושת תחומי הבדיקה: מתמטיקה, מדעים וקריאה.

במשרד החינוך אומרים:

"מדובר במאמץ מגמתי למזער את ההישג האדיר של תלמידי ישראל, שהוא ההישג הגבוה ביותר שהשיגו תלמידי ישראל במבחנים הבינלאומיים שהתקיימו עד כה. במשרד החינוך גאים בהישגי צוותי החינוך ותלמידי ישראל ומצרים על הניסיון המגמתי להטיל בו דופי".

נורית בת-יער

איך מסקר העיתון בו כתבה עשורים את מותה? כשליש מע' 30, עם הכות' "מותה של גברת אופנה". אין מילה אחת נוספת בידיעה מעבר למה שמופיע בויקיפדיה או בעמוד הפייסבוק שלה. ב-24 שעות, במדור "שעות נוספות" מוקדש לה עוד שני שליש עמוד וענת לב-אדלר מרחיבה מעט על פועלה האופנתי.
מתי נולדה למשל, אפשר לקרוא רק בתגובה לידיעה ב-ynet.

נורית בת יער (צוריאנו) נולדה 16.3.1940 בתל אביב
נפטרה 12.12.12
בת 72 ותשעה חודשים הייתה במותה.
יהי זכרה ברוך.
אני מקווה שבכך תסתיימנה הספקולציות והניחושים
ותכבדו את הגברת במותה.

כיתמונה זעיר מופיע בעמוד התרבות של ישר"ה.

התיקונים

בתחתית ע' 5 בהארץ מתפרסמת הבהרה:

הפרופסור לסטטיסטיקה קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב אינו מנכ"ל דיאלוג כפי שנכתס בכתבה צ'ייסר וחנוכייה (הארץ, 14.12). הפרופ' פוקס אינו מנכ"ל, בעלים או שכיר, לא בדיאלוג ולא בכל מכון סקרים אחר; הוא מפקח על הסקרים שדיאלוג עושה, בהזמנת הארץ, ומנתח את תוצאותיהם.

הדבר תוקן בידיעה המלונקקת, אבל שוב, לא נכתב שהכתבה עברה תיקון או עדכון.
עשיתם את חצי הדרך, למה לא תאמצו את הסטנדרטים המקובלים בעולם?

תיקון (מעריב, ע' 20)

לפני ימים אחדים נכתב בעיתוננו שח"כ נחמן שי, שנבחר ברשימת קדימה לכנסת הנוכחית, ניהל בעבר מגעים עם הליכוד. הובהר לנו שח"כ שי, המועמד עתה ברשימת העבודה, לא ניהל מגעים כאלה וכי הוא עבר למפלגת העבודה ללא יחידת המימון שלו.

אמש הודלק הנר השמיני. הבוקר מופיעה עדיין חנוכייה על שער מעריב. למה? בגלל זאת חנוכה?
תוס' הסבר מהרב הראשי של הבלוג: כי אומנם אמש הודלק, אבל כל היום הזה נחשב נר שמיני. אה.

לפני פיזור

יום ראשון, ועדיין אין מנוחה לרשעות. יאללה יצאתי.
לא לשכוח לקרוא את כל הפוסטים של סופהשבוע, כולל אצבעות, ואו השלמות משבוע שעבר אם פספסתם את הדרמה בגן הילדים למשל או את פרשת הדפו-פרוורה.
ועוד משהו לפני פני פני פיזור: כתבה מקיפה על מאיר שניצר. חבל רק שלא עדכנו אותה בדקה התשעים, שהרי בשישי הופיע כבר המדור הראשון שלו בסופהשבוע. בכתבה מדובר רק על פניית העיתון אליו.
תודה לתומכי הבלוג ולא לשכוח לשלם בטל"א היום כדי שלא תגיעו לכדי גבי ניצניות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

89 תגובות על אישתון והעיתון

  1. mickey הגיב:

    שמעתי היום את ניב "המצהיב" רסקין בגל"צ. הוא השתמש לפחות פעמיים בקלישאת "הקלות הבלתי נסבלת". הוא מתחיל להזכיר לי שריף במערב הפרוע – ניב המזוהם. הוא ריאיין מישהו ממשפחת הילד היהודי שנרצח בקונטיקט. זה היה יותר צהוב ממה שאתם יכולים לתאר לעצמכם

    אהבתי

  2. velvet הגיב:

    הודעה לעיתונות:
    אתמול בלילה שדרגנו גרסה בוורדפרס (לא משהו בר-צפייה לקוראים), ולפיכך כל המערכות הפנימיות קרסו ואי אפשר כרגע להעלות פוסטים.
    נקווה לתיקון מהיר.
    תודה.

    אהבתי

  3. ז'ורז' סאנד הגיב:

    הבוקר ראיין מיכה פרידמן את עוזי לנדאו בנושא ליברמן כמובן. (עדיין לא באתר גל"צ). לנדאו הגיע חמוש בנאום הגנה שוצף וגועש, האשים את התקשורת בהטפלות לאדם צח ונקי מרבב, וכאשר מיכה (היקר) כדרכו התעקש לקבל תשובות הזכיר לו לנדאו את ארעיותה של גל"צ עם איום מרומז כלפיו וכלפי התחנה . בנקודה זו הודה לו המראיין בנימוס ועבר לאייטם הבא. המשך יבוא.

    אהבתי

  4. nirit הגיב:

    דבורית, אירוע לידיעתך:
    "עיתונאים שהופכים לפוליטיקאים: מה זה עושה לתקשורת, מה זה עושה לפוליטיקה"- ערב לזכרה של חנה זמר

    יש ללחוץ כדי לגשת אל Hana_Zemer.pdf

    אהבתי

  5. velvet הגיב:

    מדהים. הרשת כולה רוגשת מפרשת אישתון, ופה כלום. אפס מוחלט. שוקינג.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אישתון זה נון-אישיו.
      הצו איפול היחיד בפרשה הוא מטעם אישתון עצמו, וזה מה שהפך אותה לאישיו (ענת קם! ענת קם!).
      מצ"ח מנסה להגיע לחייל שהוציא מסמכים מסווגים מהצבא.
      אף אחד לא מחפש את הראש של אישתון. רק מנסים להגיע דרכו לחייל.
      הוא נחקר. לא נעצר.
      הרבה אנשים יכולים להיקרא לחקירה גם מבלי שעשו משהו רע.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        רק מנסים להגיע דרכו, זה האישו, אולי ינסו אצל לורד.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          פאקינג חקרו אותו.
          מעבר לזה אנחנו לא יודעים על שום דבר שעשו לו.
          מה הביג אישיו?
          אם היו מוצאים טביעות אצבע שלך על המסמכים האלה, גם אותך היו חוקרים.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            אני הייתי אומר פאקינג לא מדבר אתכם (בחלומותי), השאלה היא האם לבלוגר זכות להגן על מקור.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              בדיוק כמו שלך יש זכות להגן על מקור שלך. לא יותר לא פחות.
              בלוגר הוא אזרח ככל אזרח, זכויות השרבוט שלו הן כשל כל פייסבוקאי.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                נו, השאלה היא אם הזכות היא במהות, או טכנית רק לעיתונאי מוכר.

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  1. מה זה "מוכר"? מוכר זה עובד מטעם גוף תקשורת המוכר כ"עיתון" או כרשת משדרת או מה. נשלח למשימה מטעם הגוף? זכאי וכו'.
                  לא מתקיימים כל התנאים האלו – לא זכאי.
                  1.א. הרי אתה מבין שלאישתון או לי או ליוסי גורביץ אין כסף ומערכת לממן הרפתקאות משפטיות כמו מכתבי התראה, תלונות במשטרה, חקירות, וכו, על כל המשתמע, שלא לומר דברים חמורים יותר.

                  2. הדיון אם בלוגר הוא עיתונאי נמשך כבר עשור, עשור וחצי. בספטמבר 2011 התכוון אורן הלמן, ראש לשכת העיתונות הממשלתית, לקדם את העניין, ולתת לבלוגרים תעודת עיתונאי. דקה לאחר הדיון הוא עבר לחברת חשמל, כך שכל הסיפור תקוע מאז.

                  אהבתי

    • אורן הגיב:

      לפחות לא נוצזפתו אותך על יומרת הירייה הראשונה.

      אהבתי

    • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

      הייתי אומרת שהדג… שלי רועד כולו מהתרגשות אבל אוי ויי, זה פשוט לא נכון.

      אהבתי

  6. האמיר הגיב:

    אחוז מעשי הרצח שבוצעו בנשק חם הוא חסר משמעות. באמת משנה לקורבן אם רצחו אותו ביריה, בדקירות סכין או במכות אגרוף? בכל מקרה הוא מת. מה שמעניין לראות זו השוואה בין תפוצת הנשק למספר הכולל של מקרי הרצח במדינה. אם יש מתאם, יתכן שיותר כלי יריה מובילים ליותר מקרי רצח.

    אהבתי

  7. אספניול זכאית לקרדיט על ההגנה המשובחת במחצית הראשונה מול ריאל. 45 דקות של ספרינט ושני מתפרצות, אחת קטלנית. המיוחד עדיין מאמין בג'ל שאיבד כל כדור שנמסר אליו אבל הצליח לתקוע להשוות בדקה האחרונה. כדי להבין צריך לחפש את הסוכן.
    מנשה מחדרה והקרואטי המעופף על כדור פורח, הספסל גדוש כשרונות בעשרות מליוני דולרים והקהל שורק בוז. אין סוף לדרמות.

    אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    פתאום בדה-מרקר גילו את השיטה.
    מעניין למה פרסמו דווקא את הסרטון הזה…

    אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    חיים לוינסון מספר איך חזר בו הניו יורק טיימס בנושא E1 (כמובן שהוא לא מזכיר את פרספקטיבה, הקוץ בתחת של הארץ).
    קצת מוזר שהוא מקשר ישירות לכתבת האונליין שלהם, כי הוא חושף את קוראי הארץ לנורמות תיקון בהן הארץ לא עומד (כפי שרואים גם בפוסט).
    מה שיותר חמור – לפני כמה ימים חיים לוינסון בעצמו כתב מורה נבוכים על E1, בו טען:

    האם נכונה הטענה שבניית האזור תנתק את שני חלקי הגדה?
    כן ולא…

    ובכן, הני"ט חזר בו מטענת הניתוק. הארץ לעומת זאת, מתעקש להישאר מנותק.

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    לא מבין את הטענה החדשה נגד התוצאות של הטימס.
    האם הם רוצים להגיד שבעצם תמיד הובלנו את המערב, פשוט עד עכשיו המבחן היה פגום לרעתנו?
    אפשר לתמצת את הטיעון החדש כך: זה לא שהשתפרנו בזכות סער/נתניהו. תמיד היינו מעולים, זה רק השאלונים הקודמים שהיו עקומים.
    איך זה מסתדר עם הבכי והנהי על מערכת החינוך ההו-כה-כושלת שלנו?
    מה הם לא יעשו כדי לא לתת קרדיט לממשלת ליכוד.

    אהבתי

  11. לירון הגיב:

    למה לפחד, שיחשוף את בראשי פרקים את התחקירים על סער ויחימוביץ.
    זכותנו לדעת.

    לגביי החינוך, נניח ואין שיפור (מה שאני לא ממש מקבל למרות נושא התרגום). אם התרגום כעת תקין, מצבנו מצוין.

    יחד עם זאת, מדובר במתמטיקה והבנת הנקרא (וגם מדעים, אבל נעזוב את זה כרגע). מישהו מאמין שילדים שיכולים לפתור בעיות מילוליות ברמה שמעמידה אותם במקום 7 בעולם, נפלו קורבן לתרגום קצת פחות טוב, שזרק אותם 20 מקומות אחורה.

    בהבנת הנקרא אנחנו מקום שני, אז גם שם, היה תרגום תקין פחות או יותר, ותלמידנו החכמים לא הבינו כלום?

    בהתחלה אמרו, השקיעו המון כסף בללמד את התלמידים הבנת הנקרא ומתמטיקה על חשבון דברים אחרים (מה לדוגמא, הייתי שמח לדעת. כי אם יש שני דברים חשובים שגיל האלה זה הבנת הנקרא ומתמטיקה – בטח הבנת הנקרא. זה באמת יוצר בסיס איתן).

    עכשיו מצאו פטנט חדש, זה לא שהממשלה הזו עשתה משהו טוב, אם רק היו מתרגמים ככה אז, היינו בטופ העולמי גם לפי 4 שנים.

    ברור לכולם שזה לא נכון.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      כתבנו אותו דבר.
      הדבר העיקרי שלא מסתדר לי בסיפור זה ההבדל בתוצאות לעומת מבחן פיז"ה.
      האם יש הבדל משמעותי בתכנים בין שני המבחנים?
      אם עשו התאמות לתכנית הלימודים כך שתתאים למבחנים בינ"ל, למה התאימו אותה לטימס ולפיז"ה לא?

      אהבתי

      • לירון הגיב:

        להבנתי, המבחן האחרון שפורסמו תוצאותיו היה פיזה 2009.
        תוצאות פיזה 2012, יפורסמו בדצמבר 2013.

        http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Rama/MivchanimBenLeumiyim/OdotPisa.htm

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          צודק.
          בעלת הבית הטעתה אותי לחשוב שהאחרון היה ב-2010.

          אהבתי

          • לירון הגיב:

            הפוסט ההוא בכלל מצחיק, כשקוראים את הקשקושציה מסביב.

            בהתחלה, התלמידים עברו הכנה ממושכת – ממש נורא ואיום, במיוחד כשמדובר במתמטיקה והבנת הנקרא (וזה עוד מתמטיקה של כיתות ד' ו-ח' שזה ממש למכולת).

            אח"כ, 22 אחוז לא נכללו, ולכן אין לשיפור משמעות, במילים אחרות, ישראבלוף. אופס, תמיד זה היה ככה.

            אח"כ תמיר, שכמובן סירבה להכין לבחינות הללו, כי רצתה שהתלמידים יצליחו בחיים ולא במבחנים. (מבלי שיבינו את הנקרא)

            אח"כ התחבולה בעכו (לא מצאתי אותה, אבל הציטוט לא קשור לכלום),
            הילדים מכיתה ח' (ניתן רק להניח) שמספרים על מאבקים בפונקציות ובסינוסים במשך, חודשים שלאחריהם ניגשו לטימס. אכן תחבולה נוראית. כמובן אוסיף את הלינק השבועי לילד, עזרו לנו למצוא זכר לטריגונומטריה בלימודי כיתה ח' ובחטיבה בכלל.
            http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Mazkirut_Pedagogit/Matematika/ChativatBeinayim

            בין לבין, יש את שיטת החטיף למי שפותר ראשון. סטראוטיפ נורא, שמנציח חנונים שמנים.

            ואז מגיעה הילדה מכיתה ו' בחדרה, רגע אבל הייתי בטוח שהמבחנים נעשו לכיתות ד' וח', וגם אם היה פער של שנה מהמבחן עד היום, לא סיפרו לנו מתי היא קפצה כיתה. היא מספרת אגב, על הרבה מבחנים ובחנים.

            אהבתי

    • אור הגיב:

      לירון, אולי הרקע המדעי שלך לא מאוד מבוסס אז אני אסביר לאט: אם אתה עושה מדידה בנקודת זמן 1 ורוצה למדוד שוב בנקודת זמן 2 על מנת לעשות השוואה ולראות אם יש שיפור, אתה צריך לבצע את אותה המדידה. אם שינית את הצורה שבה אתה מודד (למשל תרגום חדש) אי אפשר להשוות. המסקנה היחידה שניתן להסיק בוודאות מתוצאות המבחנים הללו היא שבתרגום החדש התלמידים שיפרו את תוצאותיהם, אבל לא ניתן לייחס את השיפור בוודאות לגורם אחד, כזה או אחר.

      אהבתי

      • הכנת לעצמך בור. מדבריך אפשר להסיק שבעיית התרגום נפתרה בתקופת הליכוד. ביבי וסער עוזרים לילדי ישראל להבין יותר. אתה מבין את הסיבה, אני מקווה.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        אתה הוא זה שלא מבין. התגובה שלך מציגה אותך באור מגוחך.

        אהבתי

      • לירון הגיב:

        תודה על ההסבר האיטי, היה לי זמן לקחת קצת אוויר.

        ברשותך תפרתי תשובה למהירות האור:

        1. איך שלא נסתכל על זה מצבנו מצוין – כלומר התוצאות האבסולוטיות.

        2. אני לא מאמין ששינוי תרגום קל הביא אותנו לזינוק נחשוני, כלומר נניח והנוסח לא היה חד משמעי מספיק, סביר להניח שתלמידנו שסיימו מקום 2 בהבנת הנקרא בנוסח החדש לא היו כל כך אובדי עצות בנוסח הישן. מאחר והעסק מפוקח סביר שהמבחן נותר באותה רמה. אני אגב בעיקר מדבר על נושא הבנת הנקרא.

        3. לגביי המבחן במתמטיקה, נושא התרגום רלוונטי בעיקר לפתרון בעיות מילוליות. פתרון בעיות מילוליות דורש את היכולת להבין כיצד להמיר את הכתוב למשוואות. ההשפעה של התרגום פה זניחה.

        שאלה סגנונית, למה תמיד הצד השמאלי פה בבלוג, סובל מבעיית נפיחות עצמית?

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ערוץ 10 פתח בקמפיין תעמולה נגד הממשלה.
        אין לי דרך אחרת להגדיר את הסרטון הזה שהם החלו לשדר.
        עכשיו תחשבו על זה ככה.
        המדינה מספקת לזכיין משאב ציבורי.
        הזכיין משתמש במשאב הזה כדי לסחוט כסף מהממשלה ע"י תעמולה נגדה בזמן בחירות.
        הדבר הזה גם מריח כמו איום מאפיונרי – אם לא תשלמו, חכו חכו מה שנפרסם עליכם.

        אהבתי

  12. וועדת האינטרנט בדובאי קיבלה החלטה לאשר הגבלת האינטרנט על ידי ממשלות. פילוח ההצבעה.

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    טוב, אם בסופ"ש עוד חשבתי לתת לעיתונים הזדמנות עם המדד בגלל שהוא פורסם ביום שישי, היום זה חתום וגמור.
    רק בישר"ה הוא מופיע בשער.
    דה מרקר, העיתון הכלכלי, הצניע אותו בבוקסה צידית קטנה.
    שוב, נותר רק לדמיין מה היה קורה אם הוא היה עולה בשיעור דומה.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אתה מוסיף וחוטא ב"נותר רק לדמיין" השרטורי היפותטי. ובכן דמיינתי לבקשתך.
      בעיקול המציאות הלז, היה נמנע הרצח בבית הספר, כנ"ל בקשר לאישום/ התפטרות של ליברמן. העיתונים היו מפרסמים את זינוק המדד בכותרות ענק, ונתניהו היה מתפטר בבושה.
      במסגרת הפינה, אורן עונה על שאלות מיותרות, כי שועלן התחנן.

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      למה לדמיין? היה מדדים חודשיים שעלו בשנה האחרונה, כולל בשיעור החריג של 0.5%. אפשר פשוט לבדוק.

      אגב, במעריב זה היה בשער המוסף הכלכלי. כנראה שהכתב קורא טוקבקים באתר זה או לפחות GMTA, כי הוא השתמש בהצעתי מאתמול – המדד ירד וזה רע, עדות לעליה באבטלה (שעוד לא ממש הגיעה, סבלנות) וירידה בצמיחה (גם זו עדיין רק בניצניה, לא לדאוג – יהיה גרוע יותר בהמשך).

      מעתה אמור: המדד עולה? הממשלה אשמה במצב הרע! המדד יורד? הממשלה אשמה במצב הרע! מעניין מי אשם כשהמדד מאופס :).

      מצד שני, בתוך המוסף הופיעה ידיעה מעניינת: מתברר שלא רק את שיעור האבטלה לא מדדו לפי הנהוג במדינות ה- OECD, אלא גם את שיעור העוני. את המדידת האבטלה הלמ"ס תיקנו והיא קפצה באחוז ומשהו בעקבות הזאת, אבל את מדידת העוני הבט"ל לא תיקן. מתברר שאם מודדים את שיעור העוני לפי הנהוג ב- OECD, במקום עליה יש דווקא ירידה של 3%.

      מעניין מי העיתון הראשון שיצא בכותרת על הנתון המעודד.

      אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    ז'וס הביאה את הלינק הבא.
    איך קוראים לזה כשהממשלה "משתלטת" על יוזמה פרטית?
    נכון, הפרטה.
    מה, לא?
    הלאמה אתה אומר? מה פתאום!
    הלאמה זה יחימוביץ' וטוב, הפרטה זה ביבי ורע.
    מ.ש.ל.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אתה גם עושה אורן, וגם מדמגג.
      הממשלה רוכשת מושבים בכנס, כמו רכישה במוסף פרסומי. מכירת חסויות ואף הופעה בכנסים כאלה מקובלת, יתכן וכאן נחצה גבול.
      ואגב המ.ש.ל. בסיום שגוי עניינית, ורצח עם סגנונית.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ההערה שלי היא טרמינולוגית בלבד.
        כשהממשלה משתלטת על משהו זה הלאמה, שזה בדיוק להיפך מהפרטה.
        אבל בטרמינולוגיה של החברתיים הלאמה זה טוב, הפרטה זה רע, וברור שכל מה שעושה ממשלת הימין זה רע. לכן השתלטות ממשלת ימין על כנס ציבורי מכונה על ידם הפרטה במקום הלאמה.
        אני רואה שהידיעה מופיעה גם בשער מעריב, אך הטרמינולוגיה "הפרטה" לא מופיעה בו בניגוד לכותרת הידיעה באתר. מעניין מה קורה בתוך הידיעה.
        המ.ש.ל היה פארודיה על מ.ש.ל-ים.
        ואם אתה רוצה גם התייחסות עניינית – אם הכנס לא היה מתקיים מחוסר תקציב, החברתיים היו בוכים שהממשלה לא מממנת כי היא רוצה להשתיק את הביקורת.

        אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      כמובן שנותני חסויות נקיים מאינטרסים.היו ימים שנתניהו היה מתכונן ומתרגש לקראת נאומיו בכנס קיסריה כגולת הכותרת של מר כלכלה בעל השאיפות פוליטיות- שם נולדה האגדה שהוא קוסם. היום הוא פשוט קונה הכל.

      אהבתי

  15. אחד שיודע הגיב:

    א-פרופו ענת קם, אישתון ושאר פרשיות עלומות: הערך על האסיר איקסבוויקיפדיה האנגלית שרד דיון מחיקה.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Articles_for_deletion/Mister_X_(prisoner)

    אהבתי

    • הטבלה בקישור מסבירה מי המוטבים והנעשקים אבל אסור לטעון שיש קשר לרב-תרבותיות הגירה או מוסלמים. זה נורא גזעני.

      בישראל כפי שכתבתי כאן לא מזמן, המצב גרוע בגלל הסידור הנוח (אין קשר לפשיעה גזענית ומוסלמים כמובן) -פריצות לבתים וגניבות הרכב אינם זוכים להתייחסות של פשיעה אלימה. הפושעים נמנעים מאלימות והמשטרה נמנעת מלחקור. זה הדיל שבזכותו האזרחים משלמים פעמיים. פעם על אובדן הרכוש ופעם על הפרמיות היקרות. ביטוחים של טנדרים או ג'פים מגיעים ל-10,000 ש"ח לשנה. בסכום הזה קונים פיקאפ נוסע במדינות הנאורות ונשארים עם עודף. לא נורא, כסף בא והולך אבל תכולות הבתים לא תמיד נמדדות בכסף (חומר דיגיטלי שנשמר במחשבים). יש משפחות שגנבו להם את כל ההיסטוריה המתועדת. תמונות, וידיאו- הכל במחשב שהתחפף. מי יכול לפצות על הנזק?

      צריך לצאת ולהפגין נגד רמת השירות שאנחנו מקבלים מהמשטרע.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        אני לא בטוח שהמסקנות שלך בנוגע לבריטניה מבוססות.

        הטבלה לא אומרת דבר על אחוז המהגרים במדינה (וגם לו היתה והיה מתאם לשיעור הפשיעה האלימה, עדיין לא היתה בכך הוכחה לקשר סיבתי) ובוודאי לא אומרת דבר על אחוז העצורים/נאשמים/מורשעים בעבירות אלימות מקרב המהגרים. גם בצרפת יש לא מעט מהגרים מוסלמים וגם שם יש בעיות אינטגרציה, אבל שיעור הפשיעה האלימה שם הוא רבע מבריטניה.

        מה שכן יכול להסביר את המספרים הגבוהים הוא המשפט הבא בידיעה:

        In Britain, an affray is considered a violent crime, while in other countries it will only be logged if a person is physically injured.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        חז"ן מביא חומר ללא הקשר מהיומון הנחשב דיילי מייל, היונה מוסיף את שתי הפרוטות השחוקות שלו.
        אולי ינצלו את זמנם הפנוי לניקוי שירותי הבלוג, בפקודה!

        אהבתי

  16. ז'ורז' סאנד הגיב:

    קשה להאמין. רותם שטרקמן דמרקר.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      נו, שוב פארסת הדו"ח הציבורי.

      אם בפרקליטות חושבים שיש מספיק ראיות להרשעה, לנאשם יש הזדמנות להוכיח את חפותו בבית המשפט. לפעמים זה מצליח. לפעמים יש זיכוי, מחמת מספק, מחמת חוסר אשמה ובמקרים נדירים אפילו אין להשיב לאשמה (ראו כדוגמה את משפטו של אביגדור קהלני). כלומר בהחלט יתכן שהפרקליטות תטעה.

      אבל מה אם אפילו בפרקליטות סוברים שאין להם מספיק ראיות כדי להוכיח אשמה? אז האיש אשם, אשם, אשם!!! אין לו שום הזדמנות להוכיח את חפותו. זה פשוט מעשה נבלה.

      אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    הוא עבר למפלגת העבודה ללא יחידת המימון שלו.

    לאזרחות הוא עבר עם יחידת מימון בדמות פנסיה של גנרל (כורסא?) וזאת לאחר ששלוש שנים חירף את נפשו לאור הזרקורים.

    אהבתי

כתיבת תגובה