דוקו שער

ידיעות3.1.12מעריב3.1.12

הארץ3.1.12isra3.1.13

hamvaser3.1.12מקור3.1.13

marker3.1.13כלכליסט3.1.13

השערים

כותרות אקלקטיות הבוקר.
מתי בפעם האחרונה ראיתם כות' ראשית המפנה לראיון שערך במאי דוקומנטרי? הנה, למזלנו מצאנו אף את זה, בחפירות אחר כות' ראשית אנטיביבית להיום. זה בהחלט משביח את מצב הדוקומנטריסטים בישראל. מהיום יגדלו התקציבים. דרור מורה הוא במאי שומרי הסף, שהוא סרט ראיונות עם ראשי שב"כ לשעבר (אורי קליין אוהב, מתי גולן: זה לא סרט). אז הצלחנו להפיק גם מכך כות' ראשית של יובל דיסקין ה"מזועזע ומודאג" מהתנהלות רה"מ ושהב"ט. יש מצב שהזעזוע והדאגה הבאים יגיעו משרשור מיילים של ועד ההורים של אשכול גנים.
איציק סבן, ע' 3 בישר"ה ממשיך בקרב נגד ידיעות.

בהארץ חוזרים לנעשה בסוריה ומונים את מספר ההרוגים. לפחות 60 אלף נהרגו.

במעריב גורמי מודיעין "מעריכים" שיכולת התגובה האיראנית נחלשה, אך עמיר רפפורט אומר למעשה את ההפך בטור הפרשנות שלו בכפ' 2-3: "הטענה שמצבה האסטרטגי של ישראל השתפר היא פשטנית (שלא לומר בפירוש: לא נכונה)". אם כך, מה שווה הכות' הראשית?

amirr3.1.13

גם הכות' הראשית של ישראל היום עסוקה שוב בעינוג עצמי, ומוקדשת לקמפיין הליכוד: "הליכוד תוקף: 'הבית היהודי נגד נשים'"

ומצד שני, למה הכות' והתמונה המרכזית בשער מעריב עסוקה בצילום תשדירי הבחירות המשמימים בכיכוב שני החתיכים, בנט ולפיד? מעניין.

ידיעות ממשיך במסורת הילרי-חברה-שלנו, עם הכות' "הילרי מתאוששת". הרי אין מצב לכות' "מאיר מתאושש" (מאיר דגן), או "אהוד מתאושש" (אולמרט אחרי ניתוח הפרוסטטה).

"בתמיכת סער, מרכז שלם זכה בהכרה אקדמית". זוהי כות' מעל הקפל בהארץ.
עכשיו נשאלת השאלה מה הבעיות עם ההכרה הזו? כותבת טלילה נשר:

דו"חות שתי ועדות שמונו לעניין, שהגיעו לידי "הארץ", מלאים ביקורת על התוכניות המקוריות שהוגשו על ידי מרכז שלם. חרף הביקורות, ניתנה למרכז האפשרות לערוך תיקונים, עד שקיבלו אישור.

אבל מה הבעיה עם האפשרות לערוך תיקונים? האין זו מטרת הביקורת?

Waze

האומנם אפל תרכוש את וויז בחצי מיליארד דולר? או ב-400 מ' ד'?
לסיפור יש הפניה כבודה בידיעות, בשער, ואף כפ' 2-3. התלהבות קצת מוגזמת, לא? בשביל מה יש ממון?

מהנעשה בצה"ל

למה מ"כית מנוסה עומדת מול חיילת, טירונית, שנשקה טעון? האם תקבל ציון לשבח על האומץ שהפגינה בשדה הקרב שליד בית ליד?
תוס': הנה חמש גרסאות למיקומה של המ"כית בעת האירוע.

מדינת כל גזעניה

ידיעות מפרסם בכות' (ע' 23), ש40% מהישראלים לא רוצים להיות שכנים של בעלי מוגבליות שכליות.
50% מהישראלים חושבים שלבעלי מוגבלויות לא צריכה להיות זכות ללדת ילדים (מי שואל אתכם בכלל?)
בכותרות מעריב (ע' 16) נכתב ש-28% מהישראלים חושבים שלמוגבלים אסור לקיים יחסי מין ואילו 37% מהישראלים חושבים שלאדם מוגבל אין זכות להצביע בבחירות.

תהמולת בחירות

#ארץ חדשה צורפה לסקר ynet. מעניין אם זה זמני או קבוע.

דובר #ארץ חדשה מפדח ומבקש לגנוז ראיון עם ברק סגל, מס' 5 ברשימה לתזה. אלדד יניב מתנגד.

יהדות התורה לא יכולה לפרסם רשמית באינטרנט בגלל איסור הרבנים. והקמפיין העדתי של ש"ס.

החדשות המקומיות

כתב לי אחד העובדים:

אחרי שהעובדים נאבקו על המשך שידור החדשות המקומיות והממשלה האריכה את השידורים בשבעה חודשים ובתקציב של 10,800,000 ש', רם לנדס סגר שלוש מהדורות. עלות הפקת שלוש המהדורות שנותרו (באר שבע קרית שמונה ותל אביב) הוא קצת יותר מחמישה מ' ש'. לנדס הולך להרוויח חמישה מ' ש' שהם כספי ציבור ולזרוק 40 עובדים לרחובות רק כדי להגדיל את נתח הרווחים שלו.

עונה לנדס:

בטענה המגוחכת הזאת אין אפילו נתון אחד שמתקרב לאמת. עלות המהדורות מפוקחת בקפדנות על ידי משרד התקשורת, שאף שלח בדיקת רואה חשבון חיצונית. יתרה מזאת, במסגרת המשא ומתן עם ועד העובדים, שגם הוא הוזן על ידי לשונות רעות מסוג הטענה הזאת, הסכמתי, ואכן כך היה, לבדיקה של רואה חשבון מטעם ההסתדרות. גם בבדיקה הזאת התברר (לצערי) שאין רווחים בהפקת החדשות המקומיות. אני לא מכיר הרבה חברות פרטיות שהיו מוכנות לפתוח את ספרי החשבונות שלהן לרואה חשבון מטעם ההסתדרות, אבל אין לנו מה להסתיר, להפך. בעקבות הבדיקה הנוספת הזאת נרגעו באמת הרוחות וגם נחתם הסכם קיבוצי עם ועד העובדים. אגב פוטרו רק 28 עובדים (שזה כואב, אבל הרבה פחות מ-40), אבל מה זה משנה למי שרוצה להטיל רפש.

ובינתיים במעריב

מוסף עסקים כולל היום ארבעה עמודי מערכת, מהם עמוד שער. השער הוא דיווח על ענייני קפה, מונופול זה או אחר. לא ממש הבנתי.
כמעט כפולה שלמה מבין שלושת עמודי המערכת נכתבה על ידי תמר דרסלר, שהיא הכל (תוס': הכוונה, באמת, סופרוומן), אך לא כתבת כלכלה. לא ברור למה המוסף הזה ממשיך לצאת בתקופת המעבר (הנצחית?) הזו. הסיפור הגדול של היום, וויז, לא מופיע כלל בעיתון.

לחם עבודה

למעסיק אסור להתערב בהתארגנות עובדים. הידיעה מופיעה בשער המארקר. במעריב בע' 16.
בידיעות הידיעונת מופיעה בתחתית ע' 5 של ממון: "ביה"ד לעבודה: להנהלת פלאפון אסור להתערב בהקמת הוועד".
בכלכליסט הידיעה מופיעה בתחתית ע' 6 כשכותרתה: "פס"ד תקדימי: למעסיק אסור להתערב בהקמת ועד".

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

יובל סער מספר בפריזאית איך פיטרו אותו מהארץ, ובסוף לא, ולמה זה היה היום הטוב בשנה היוצאת.

רשימת ה"נולדו בישראל" הכי פופולריים ב-IMDb. מאחר שהרשימה משונה מאוד, ומופיעה בה למשל אודיה רש, 15, במקום השני, לעומת אסתי גינזבורג במקום ה-32, יש לשער שזה לא משהו לצעוד איתו על השטיח האדום (תודה לגל שור). והנה גיגול עברי.

אורן ממליץ
orenmamliz
– אנדרו סאליבן והדיש עוזבים את הדיילי ביסט.הבלוג חוזר למתכונת עצמאית על בסיס דמי מנוי.
– לאחר ארבע שנים מסיים הטריביון את הליך פשיטת הרגל. סיכום של מה שהשתבש.
אל ג'זירה קונה את Current TV שייסד אל גור.
– עיתונות זה לא נרקיסיזם.

צרות בכותרות

ע' הבית של הארץ בעלגות מתקדמת.

reza

וגם בכתוביות:
(ynet)

sakanat

חדשות העברית מאינהלציה ועד אלצהיימר. אתמהה מדוע האקדמיה ללשון עברית לא מעלה את ההודעות לעיתונות שלה באופן מיידי לאתר, אלא קודם משגרת אותה לעיתונאים.

לפני פיזור

לא נרגעתי מהיציאה לאור של גאולה אבן. 20 שנה לא ידענו עליה כלום, למעט מה שנראה על מסך ערוץ 1 ועכשיו כל יומיים תמונת ענק? היום הזוכה הוא ידיעות, שער אחורי, עם תמונה של הזוג סער-אבן יוצא ממסעדה מחובק ובנוסף, תמונת נשיקה (צילומים: ג'קי יעקב). עושה רושם שיש להם ממש המון זמן פנוי, לא? כאילו אין מערכת בחירות, משרד חינוך, משרה מלאה בטלוויזיה והמון ילדים מכל צד. מה השלב הבא? ראיון זוגי? או שנחכה לקיץ לתמונת "משתזפים" משפת הים? זה יהיה השיא.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

43 תגובות על דוקו שער

  1. ז'ורז' סאנד הגיב:

    (המשך)
    אלא מאי, כבר לפני 10 שנים פורסם סיפור זהה , והתברר שהסיפור הופץ ע"י מתנגדי הפלות.
    אפרופו מאמר המערכת בהארץ.

    אהבתי

  2. ז'ורז' סאנד הגיב:

    תמונה מקסימה של תינוקת שנולדה בניתוח קיסרי לופתת את ידו של המנתח בעודה ברחם אמה.

    (המשך)

    אהבתי

  3. אפליקציה חדשה מתרגמת תמונות מאינסטגראם לגוגל מפס בתצוגת רחוב. מיוזיקל המבורגרס- דה ביט ויד דה מיט! אשר יגורנו עלול להגיע מהחלון.

    אהבתי

  4. דעה בע"מ הגיב:

    הלל שלנו (כי גם יהודי שחטא – יהודי הוא, ואף אם חטא בגלל יהודיה שחטאה) כותב בעין השביעית על התפכחות הימין הדתי מהביביתון.

    אהבתי

  5. אורן הגיב:

    תמונות הסער והאבן הן אילוסטרציה להבנת הקרב החד צדדי ישל ישראל היום בידיעות. ב"ישראל היום" מתחלקים הכותבים בנושא ללא מבינים, ולעושים את עצמם לא מבינים. לידיעות אין אידאולוגיה, אלא תמונת יקום שידיעות אחרונות במרכזו.
    בביקורתו על "שומרי הסף" מצליח מתי גולן, העורך האחראי של הארץ לשעבר, להיות בור ושטחי כטוקבקיסט טרחן. ה"זה לא סרט" שלו, מביך את גלובס.
    הכותרת "שקט מצלמים" במעריב, כותרת השנה.

    אהבתי

  6. הומר J סימפסון הגיב:

    הרשימה של האנשים הכי מפורסמים שנולדו בישראל מכילה שם אחד מפתיע במיוחד _באבו באט (המסעדן הפקיסטני מסיינפלד)

    אהבתי

  7. השופט הגיב:

    הידיעה בארץ כל כך מקוממת כי היא ממש כמו הודעת דובר של המשטרה. אם הכתב הנכבד היה בודק הוא היה מוצא שאישה ערביה מרמלה כן נרצחה השנה, אחרי שככל הנראה נשלחו אליה מחסלים על ידי בן זוגה. זה קרה אמנם בצפון במעון לנשים מוכות בו חסתה, אבל זה בהחלט לא משנה את התמונה העגומה ואת הדיווח המסולף של המשטרה
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4235094,00.html

    אהבתי

  8. מתי בפעם האחרונה ראיתם כות’ ראשית המפנה לראיון שערך במאי דוקומנטרי?

    כל עוד הדוקו עוזר לנגח את הצדדים "החזקים" (ביטחון) של הימין -גם ראיון על דוקומנטרי שעוסק במסתננים ומדינת דרום תל אביב שיצרה ממשלת הימין לא יפתיע אותי. רק סוזי מפתיעה כל פעם מחדש.

    הילרי ועוד בעלי תפקידים שהיו מעורבים בפרשת השגריר בבנגזי יצאו מהמשחק. מישהו לחקור איתו?. הכושי עשה את שלו.

    לגדעון וגאולה יש מטלות ולו"ז אבל האהבה מוכיחה שהיא נצחית כמו ירושלים ליהודים ואבנים לנערים. יידויי האבנים בכבישי יהודה ושומרון מתגברים ובטמקא והארץ מצטטים אנשים שמתייחסים לתופעה "כנביעה טבעית", יעני זה לא מתוכנן או מובל, זה בא מהשטח. נוסח שונה לאגדה שהפיצה התקשורת על מקור האיתיפיאדה השניה. נראה לי שהפעם הם חוטפים אבנים חזרה ובא לציון גואל.

    למטיילים מהגוש המהביל, לבעלי ילדים עם הפרעות קשב ונימוס ולחסכנים חיוורים ונמרצים: צאו קצת, יש בחוץ חגיגת חוביזה. חוביזה לא קוטפים בשולי שדות בגלל דשנים וריסוסים- הכי טוב בקרחות יער (פסדר, חורשות). תעדיפו את העלים הבינוניים והקטנים, לגדולים יש עורקים עבים. יש מלא בכל מקום הודות לגשם ועכשיו הם הכי טעימים. מתכונים- אפשר להשתמש בחובייזה במקום תרד בכל המתכונים. הרבה בצל מטוגן ושמן טוב ישדרגו כל מתכון. תקטפו הרבה כי זה מצטמק ל 10% מהנפח אחרי הבישול. פותח רחמים ומחזק את מוח הגברא. בפרק הבאה- כיצד משכנעים ילדים שחובייזה זה טעים.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      הסבר למתקשה, הכותרת לעיתון היומי נשלפה מהראיון בזכות התקיפה הישירה של ראש הממשלה. אתה תמשיך לחוות דעה על סרטים שלא ראית.
      הכינוי לאובמה מסביר מה מחבר אותך לשאר קומץ המתעקשים לחפש קונסיפרציות.
      הגלישה המביכה שלך בנושא הסער והאבן, דווקא לעניין. כמו בפרקי ב' בזוגיות, היהודים יכולים לעזוב את ירושלים ולפתח זוגיות חדשה עם ברוז' או חדרה.
      באשר לקטיף העלים, המסוכן הוא דווקא השתן של העיזים הבלאדיות, שבניגוד לריסוס לא נשטף במים (בכלל אם מתעקשים לאכול עלים, שאוכלי העשב המסורתיים פוסחים עליהם, אז השוק עשר מטר מהבית. אהוב את הטבע, אל תהפוך אותו למתכון נדוש).
      נו, התאמצת, ושוב יצאת בור שטחי, גזען עקשן, מגוחך שלא במתכוון, ונדוש כמדריך טיולים טרחן.

      אהבתי

  9. Assaf הגיב:

    ולווט,
    רם לנדס לא מדייק במה שהוא אמר, ואני חושש שזה גם כדי לעוות קצת את המציאות לטובתו.
    הוא אמר שנחתם הסכם קיבוצי, וזה לא נכון: נחתם הסדר קיבוצי.

    ההבדל: הסכם קיבוצי נחתם במעמד העובדים, ההנהלה והאגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ויש לו תוקף חוקי במשא ומתן קיבוצי, ז"א, אם יש בעיות, העובדים פונים לביה"ד לעבודה כגוף מאוחד; הסדר קיבוצי הוא "הסכם ג'נטלמני" הנחתם במעמד העובדים וההנהלה בלבד וללא מעורבות האיגוד המקצועי, ואם יש בעיות, העובדים פונים לביה"ד לעבודה כיחידים ולא כועד.

    ההבדל המהותי הוא בחוקים הרלוונטיים לכל הסכם, ובמחויבות של ההנהלה להסכם: בהסדר הקיבוצי, לנדס לא מחויב לעובדים כלל. הוא יכול מחר לסגור עוד 3 מהדורות ולשלוח עוד עובדים הביתה – כי בהסדר מבטיחים אבל לא מבטיחים לקיים.

    ומדוע הוא אומר הסכם ולא הסדר? יתכן ופליטת פה. יתכן שהוא מנסה לעוות את המציאות לטובתו, כדי שכשיחליט להפר את ההסדר, אף אחד לא ידבר על זה.

    אהבתי

    • אלעד הגיב:

      לא מכיר את המצב בחדשות המקומיות, אבל התוכן המשפטי של תגובתך לא נכון. ההבדלים בין הסכם להסדר קיבוצי נסגרו בפסיקה. המצב המשפטי שאתה מתאר נכון לסוף שנות ה80 תחילת ה90.

      ההבדל בין הסדר להסכם קיבוצי – הוא שהסכם קיבוצי נרשם ככזה בפנקס ההסכמים הקיבוציים והסדר לא. בעבר היתה מגמה בפסיקה לחנך צדדים ליחסי עבודה לרשום את ההסכמים ביניהם במשרד התמ"ת (בפנקס) ולכן בכמה פעמים לא נתנו תוקף להתחייבויות שבהסדר קיבוצי. בשלב מאוחר יותר, אחרי שהחינוך הצליח, ירדו מזה, וכיום המעסיק לא יכול להתכחש לתקפו של מסמך שהוא חתום עליו.

      אהבתי

      • Assaf הגיב:

        אלעד,
        תודה 🙂

        מה שאתה אומר לא סותר ממש את שאמרתי. זה באמת נכון שההסדרים הקיבוציים כמעט ולא קיימים, ואני חושש שהופעתם עכשיו (גם בערוץ 10) עלולה להיות חזרה למצב, כמו שאמרת, של סוף שנות ה80 ותחילת ה90. אתה לא שותף לחששותי שמעסיקים שחותמים על הסדר ולא על הסכם עושים את זה כ"תעודת ביטוח" לטובת הפרתו מתישהו?

        אהבתי

        • אלעד הגיב:

          אסף, אני לא יודע אם נחתמו הסכמים קיבוציים או הסדרים במקומות האלה ולמה. מעסיק שיעמוד בפני בית הדין לעבודה ויאמר התחייבתי אבל לא התכוונתי לקיים לא צפוי לפיקניק.

          מה שאני אומר קצת סותר בכל זאת את מה שאמרת. הסדר קיבוצי הוא אכיף, לא ג'נטלמני. הוא היה לא אכיף לתקופה קצרה שבה, כפועל יוצא ממדיניות משפטית, בתי הדין עשו אובר שוט ולא הכירו בתקפם של הסדרים קיבוציים כדי לשכנע את הצדדים ליחסי עבודה להמנע מהם. ואז, שום ארגון עובדים לא הסכים לקבל חתימה כזו מבלי שהיא עברה את ההליכים הפורמליים של אישור הסכמים קיבוציים. לאחר תקופה, כשזה הושרש, הפכו את המגמה. כיום זה אכיף לגמרי. סמוך על העיתונאים שחתמו את ההסדרים הללו (אם אכן הסדרים נחתמו, אין לי ידע קונקרטי) שנעזרו בארגון עובדים מסודר עם ייעוץ משפטי מסודר שלא היה נותן להם לחתום על הסכם שלא שווה את הנייר עליו הוא חתום.

          אהבתי

  10. minister of foreign affairs הגיב:

    למה מ”כית מנוסה עומדת מול חיילת, טירונית, שנשקה טעון? האם תקבל ציון לשבח על האומץ שהפגינה בשדה הקרב שליד בית ליד?

    ההסבר פשוט: המכי"ת לא עמדה מול החיילת. צרור שנורה באוטומט, בעיקר על ידי חייל שאינו מנוסה אפילו ברתע הנוצר מירי במצב "בודדת", גורם להסטה של כלי הנשק מהיד לכיוון בלתי רצוי, תוך שלעיתים האצבע נותרת בארובת ההדק. כדי לחטוף 3 כדורים (כמו שקרה למכי"ת המסכנה) – לא נדרשת יותר משניה.

    אהבתי

  11. ז'ורז' סאנד הגיב:

    מחלת האלצהיימר נקראת ע"ש של אלויס אלצהיימר, ע"כ מוזר החיפוש אחר שם עברי. הדבר הבא יהיה עברות שמו של הנס קרויצר.

    אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    ארץ חדשה צורפה לסקר ynet. מעניין אם זה זמני או קבוע.

    קבוע כמו מפלגת "הישראלים" שהריצו רמון/מוזס תחת הניק דוד קון.

    אהבתי

  13. פילו הגיב:

    המ"כית המנוסה דווקא עמדה בסככת המטווח, מאחור. החיילת, שעפ"י הידיעה העבירה את הנצרה לאוטומט, איבדה שליטה על הנשק כשירתה צרור, והוא הוסט לאחור.

    אהבתי

    • mickey הגיב:

      היא סובלת מפרע עצר המחלק?

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      למיניסטר ולפילו: "עמדה בסככת המטווח" זו גרסה אחת.
      גרסה שנייה (ישר"ה): "הירי של הטירונית התבצע כאשר המ"כית שלה הייתה בין קו הירי לקו המטרות"
      גרסה שלישית (ידיעות): "המ"כית פיקחה על המטווח" (עמימות נאה)
      גרסה רביעית (הארץ): לא ברור איפה עמדה המ"כית. הטירונית הסיטה את הנשק שמאלה.
      גרסה חמישית (מעריב): "המ"כית עמדה לפני החיילת הטרייה"

      אהבתי

  14. אדג הגיב:

    שאלות טובות יש לך על סער וגאולתו, מה שאולי מוכיח שהקלישאה שהאהבה מנצחת את כל המכשולים עדיין בועטת.

    גורו לכם, סקפטיים, גורו!

    אהבתי

    • roni הגיב:

      גאולה יוצאת לאור למען החבר שלה, שעומד לבחירות. להיצמד לשדרנית יפה ופופולרית זה עושה טוב לבוחרים. סיבה מספקת?
      😆

      אהבתי

  15. מישהי הגיב:

    עוד שאלה בסקר, הציטוט לקוח ממעריב:

    על פי ממצאי המחקר, יותר ממחצית הנשאלים, כ-52%, דיווחו כי לא ישמחו להכיר אדם בעל מוגבלות שכלית, זאת לצד 37% שדיווחו כי לא ישמחו להכיר אדם הסובל ממוגבלות פיזית.

    ואני תוהה מי כן ישמח.

    אהבתי

    • אדג הגיב:

      המוגבל שכלית או פיזית.

      אהבתי

    • ניימן הגיב:

      "לא ישמח" ו"ישמח" הן לא האפשרויות היחידות פה. יש גם "לא איכפת לי את מי אני מכיר. אני שופט אנשים אחרי שאני מכיר אותם, לא לפני" (שזו תהיה התשובה שלי לשאלה – כמו גם לרוב השאלות הדומות בנושא. נגיד, "האם תשמח להכיר עו"דצרפתיישראלירמת-גני?" וכו' :p ).

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        אם כבר אתה משתמש במתימטיקה, אז "לא איכפת" כלול ב"לא ישמח". כדי לפצל את זה ליותר תשובות צריך להשתמש באפשרויות כמו "אשמח", "לא איכפת לי" ו"יפריע לי". כמובן שאני לא יודעת איך נוסח הסקר, אני כן יודעת שהקטע בכתבה מעורר תמיהה. ענין הניסוח תקף לכל שאלות הסקר. וגם, האם הסבירו לנסקרים מיהם אנשים עם מוגבלות שכלית? אם כן איך? או שאולי נתנו דוגמאות, ואם זה מה שעשו אז איזה? האם שאלו את הנסקרים מה היא מוגבלות שכלית לדעתם? ואם שאלו, האם יש קשר בין התשובות של הנסקרים לשאלה זו לבין תשובות לשאלות אחרות? למשל האם יש קורלציה בין החומרה של המוגבלות שהנסקר מתאר לבין הדעה שלו על זכות המוגבלים להצביע או ללדת ילדים?

        אהבתי

    • mickey הגיב:

      איזו מין שאלה זו בכלל? איזה מוגבלים? יש כל כך הרבה סוגים של מוגבלויות

      אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      לפני כמה שנים הסתיים המאבק של תושבי הרצליה פיתוח נגד הקמת בית הגלגלים בנצחונם של הנכים.עצוב מאד.
      בעניין המוגבלים שכלית- לדעתי- על פי חומרת הפיגור- אכן צריך למנוע הולדת ילדים מבני זוג מוגבלים בשכלם לטובת הילדים . ילדים אינם משחק בבובות. ובאשר להצבעה בבחירות- ברור לכל שהמוגבלים ינוצלו ע"י מאכערים וציידי קולות. גם לקטינים הרי אין מתירים ללדת ו/או להצביע.

      אהבתי

כתיבת תגובה