אצבעות שחורות 4.1.13

סופשבוע

רוצים לדעת משהו על בעלי האתר אל-מוניטור, בו יכתבו בן כספית, עקיבא אלדר, שלומי אלדר ואלון בן דוד? הנה. מפתיע שמעריב פרסם תמונה של כספית, הייתי מצפה לחרם לאור כל מה שאמר על מעריב ורוכשו.
אז מה, כספית יכתוב בסופהשבוע ובאל-מוניטור גם יחד?
הנה בן כספית שם, והנה הוא כאן.

מוספשבת/ מעריב

מוספשבת4.1.13

המוסף הזה ואף יומן של מקור ראשון, התאום הכפוי, מפרסמים בשעריהם ראיון עם אביגדור ליברמן. בשביל מה אנחנו צריכים עוד ראיון עם אביגדור ליברמן, שלא נצא מהפרשיות שלו בעוד עשרים שנה, שימשיך לנדנד לקחו לי שתו לי התנכלו לי, שלא נבין מעולם מה קרה עם החברה המפוארת שלו? ומתי נוכל לקרוא או לראות ראיון עם בתו מיכל?
וכמו שכבר תהיתי אתמול: מה מיוחד בראיון הזה ועל מה הוא בדיוק מדבר? אוףף.

מוסף כלכליסט

בשבוע שעבר לימדנו אתכם בכלכליסט לגדל ילד גיק. השבוע אנחנו כבר בטרנד הבא בגידול ילדים: לפתח להם אופי. עזבו ת-IQ, לא מעניין יותר. נמשיך לעקוב בקדחתנות אחר הטרנדים.

המוסף לשבת

סימה קדמון חושבת שגאולה אבן כן צריכה להגיש את משדר הבחירות. היא מזכירה שגם טלי ליפקין שחק הייתה בת הזוג של שר בממשלה בעודה עיתונאית, שלג'ודי ניר מוזס שלום יש תוכנית רדיו, ושגם למרב מיכאלי יש "עיתונאי צמוד". אה? כלומר אנו חוזרים שוב לנקודת המוצא: האם ליאור שליין (כמשל), המראיין פוליטיקאים בתוכנית בידור הוא עיתונאי?

המוסף לשבת4.1.13
שיחת היום (1): דרור מורה, במאי שומרי הסף (לא צפיתי) מראיין את יובל דיסקין לבקשת ידיעות (שערי חמישי ושישי יוחדו לסיפור זה). לראיון נלווה צילום שהכיתוב שלו הוא "דיסקין בראיון עם מורה, השבוע", כדי שלא אחשוב שהחומרים לקוחים מהסרט. אז אם יש פה חומרים חדשים לחלוטין, שנאמרו רק השבוע, אז על מה הם דיברו בראיונות הארוכים לסרט שומרי הסף?
שמונה עמודים כוללת הכתבה, זאת אומרת הראיון, שעל פי התחושה, החזרות והמהמורות נערך מינימלית. יש אולי פסקה או שתיים על עמוד ענן, שעיקרה אז למה לא נכנסו לעזה, אם דיברו כל כך הרבה, אבל נו, הרי יש על כך תשובה, לא?
דבריו של דיסקין מתייחסים בעיקר לשנות ברק ונתניהו, ולדעתם הקלוקלת לדעתו, ולדעתו השלילית עליהם. אז למה נשארת, שואל אותו מורה, והוא עונה, "מעולם לא הסתרתי את דעותיי ואת עמדותיי, לא אצל נתניהו ולא אצל שום רה"מ…הגעתי ללא מעט עימותים… בשום תפקיד לא התקרנפתי".
לא ברור, לחלוטין לא ברור הסיפור הזה, כלומר ברור, המטרה: שנתניהו לא ינצח בבחירות, ולצורך זה גויס כל מי שרק אפשר. אבל מה בדיוק מספק/מספר/מחדש דיסקין? ועל מה הוא מדבר בסרט? עכשיו זה כבר בין מסקרן למטריד.

תוס', שבת, 17:56

וולווט הנכבדה,

זכותך כבעלת בלוג פרטי לכתוב ביקורת שטחית, אבל אין לך זכות להטעות את קוראיך בגלל בורות וחוסר ידיעה. אתמול כתבת שהציטוטים של יובל דיסקין בידיעות אחרונות לקוחים מתוך הסרט של דרור מורה על ראשי השב"כ. זה לחלוטין לא נכון, אבל לא טרחת לתקן גם כשכתבו לך כך בתגובה לבלוג. היום את כבר עושה רוורס חלקי בעניין, אבל תוהה מה דיסקין מחדש לעומת הסרט ונתפסת לתזה שהכל נועד רק כדי לדפוק את ביבי. אז לידיעתך, ובעיקר לידיעת קוראיך: כל מה שפורסם אתמול בידיעות אחרונות הוא תוצאה של ראיון שנערך השבוע בנפרד לחלוטין מהסרט. בסרט דיסקין לא מתייחס בכלל לנתניהו וברק, לדרך קבלת ההחלטות שלהם, לסיפורי הסיגרים והמשקאות החריפים, לגרעין האיראני, למבצע עמוד ענן, לאביב הערבי, לתנועת המחאה בישראל ועוד ועוד. בסרט הוא מדבר רק על תפקידו כראש השב"כ ועל העניין הפלסטיני. אז בהזדמנות אולי תמצאי לנכון להעמיד דברים על דיוקם, ולציין שאולי אולי, דיסקין מדבר פשוט כי הוא חרד לגורל המדינה שלו ושלך.
מערכת ידיעות אחרונות

אלוף בן מנתח הבוקר את הראיון. אני חוששת שבן לא ממש הבין את דיסקין. כותב בן:

כדאי להקשיב לו דווקא מפני שאינו מתנגד למלחמה, ומתאר את עצמו כנץ כוחני.

לא נכון. זה מה שאומר דיסקין:

אני גם נץ בטחוני מתוך הכרה עמוקה שאין מקום לחולשה ולחלשים באזור שבו אנו חיים. אבל דווקא לאחר כל שנים שבהן לחמתי בטרור… יש רגעים שאתה מבין שחייבים לעשות הכל, אבל הכל, על מנת למצוא דרך אחרת, דרך של הידברות ופשרה…

מעניין אם דרור אידר יכתוב מחר ביקורת על דיסקין, ישלוף לו איזה מרתף לא מסומן מהבוידעם, וגם על אלוף בן, וגם על ידיעות.

7 לילות

קראתי בעניין על ירידת ועליית מצב האומה (רז שכניק) ולא הצלחתי להבין כלום. למה עלתה, למה ירדה, מי בחש איך וכמה.

עוד הפעם יומולדת לאריק איינשטיין ושוב מטרידים אותו מיני אנשים בשאלות שונות ומשונות? כל שנה מחדש?
שלא תחשבו, גם בשישבת של ישר"ה חוגג לו קוטנר יומולדת.

7 ימים

הכתבה הלוהטת של הסו"ש (2), חוץ מהראיון האימתני עם יובל דיסקין היא תחקיר הפורמולה (גיא ליברמן, יאנה פבזנר-בשן) של חנן אלרז. חייו השתנו, כזכור, מאז הכתבה באולפן שישי בה כיכבו ענת גוב המנוחה ורון נחמן (משונה, רק 3,000 איש צפו בה לעומת 30 אלף שרצו לדעת מה הסוד של אנה ארונוב? איזה עם גידלתם). נבואה שלי: עוד מיליונים יתנפלו עליו עכשיו, אחרי פרסום הכתבה, וידרשו את הפורמולה. מתוך התחקיר המפרך עולים בהחלט אי דיוקים עד עובדות שגויות שהוא מדווח עליהם ועליהן, מצד שני, הקטסטרופה לא ממש ברורה. רק בפסקאות האחרונות, מהן עולה שכל אחד יכול לשווק את הפורמולה יש החמרה בדרגת המטרידות. אבל בכנות, התקשיתי לראות את דמות הנוכל המפלצתי שהעיתון השתדל לצייר.

ז'ורנל

ודאי תרצו לדעת מה חדש?
ובכן כלום. לא ברור מי אחראי על המוסף. בעמודו הראשון משחק "סולמות וחבלים", לאחר מכן ראיון עם מתיסיהו שחזר בשאלה. ערך אותו צביקה קליין בקובנטרי, אנגליה. אלקנה שור נפרד מ-TLV, זה מועדון בועתי, ואז ראיון מתורגם מהאובזרבר עם סיינה מילר, שחקנית. זהו.
רבותיי העורכים, עבר יותר מדי זמן מאז הרכישה, מכדי שתתמהמהו עם המוספים הללו, שלא דומים לכלום, וזו לא מחמאה.
דומה שהסיבה היחידה שלא סוגרים את המוסף היא מודעות התרבות שאין להן מקום אחר. ז"א שווה להחזיר אותו מפרפר באוויר, עם השם הבלתי אפשרי שלא מתאים לימים אלו ולכיוון אליו נוסק העיתון, ועם אוסף משונה של כתבות בודדות ואומללות. אנחנו כבר צוללים לתוככי ינואר 2013, ומעריב עדיין נראה כביום הראשון אחרי הרכישה, על עיי החורבות, למרות שהאבק שקע מזמן.

TheMarkerweek

השבוע הסוער של waze.

ידיעות תל-אביב יפו

ידיעותלאביביפו5.1.13

המקומון שינה את הלוגו, הוסיף את יפו לשם (בטוח לכבודי), וזו למעשה הסיבה בכלל ששמתי לב אליו. ובכן, זה עבד לכם.
אבל שום דבר אחר לא השתנה במקומון, אלא אם לא הבחנתי בשינויים גרפיים בלוגואים או משהו כזה.
מה שמדהים: מתוך 71 עמודי מערכת יש 40 ע' מודעות. בזמני זה לא היה קורה.

מוסף הארץ

musafaaretz4.1.13
כנגד כל הלפידים והליברמנים היפהפיים מביא הארץ ראיון שער עם האישה השנואה במדינה (כך בכתבה), חנין זועבי, שלא תגרום לכם לאהוב אותה יותר, מתברר.

נתוני פשיעה בתל אביב ובדרומה.

יאיר לפיד מתבלבל

כותב מאור קפלנסקי:

מתוך הראיון עם לפיד: “יומיים לפני מותו צפינו יחד במשחק כדורסל, מכבי תל אביב בגביע אירופה. אבא אמר, נו, טוב, את משחק הגומלין בשבוע הבא כבר תראה לבד”…
טומי לפיד נפטר ב 1 ביוני 2008. מכבי סיימה את משחקיה באירופה באותה עונה ב-4 במאי.
יכול להיות שלפיד התכוון לגמר המקומי בו הפסידה מכבי את האליפות לחולון, שנערך ב- 28 במאי 2008. אבל למשחק הזה בכלל לא היה אמור להיות משחק גומלין.
יכול להיות שהוא שכח, או לא דייק, אבל נראה לי שלפיד בחר להזכיר את “מכבי ת”א בגביע אירופה” כי זה פשוט נשמע טוב לישראלים.

תהמולת בחירות

בינתיים במעריב

נכון לעכשיו, אם אני מבינה נכון, שב"צ מנסה לייצר שני עיתונים בעלות של אחד, בעזרת סינדיקציה, בעיקר בגליונות הסו"ש. נו, נראה איך ילך לו.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מגפון חוגג שנה.

אביב הורביץ במי נגד מי : ידיעות ונתניהו, ישר"ה ונתניהו, אלדד יניב ושות'.

התוכניות העתידיות של פייסבוק: תוכן שיווקי, פרסומות, פוסטים מקודמים. יהיה כיף.

למרות הציוץ מהשבוע, בו בישר ירון טן-ברינק על פרידתו מ"העיתון המחפיר", לא נעלבו שם במיוחד, וטקסט שלו, כנראה האחרון, המשבח את ארץ נהדרת, מתפרסם בגיליון 7 לילות.

בלוג חרדי לאיכות הסביבה, קילורין שמו, אותו כותב ישעיהו גרין.

צהוV

נטלי עטיה וטל רוסו נפרדו.

לפני פיזור

נו, דומה שהתנהגתם יפה אתמול. אני יכולה לומר רק שאין ספק שדי נאה היא המדינה, אם כי קטנטונת, פיצי ממש, אך מרובת מסעדות וקניונים. הכי נהרסתי ממסעדת עמבורגר, כאילו ההמבורגר לא עממיקו מספיקו. אה, לא, מתברר שזה ע"ש עמוס חגי בכלל, שהמציא את הקציצה. עכשיו תגידו: יפה שנזכרת, אחרי 15 שנה. פסדר, לא יצא לי.

אחרי פיזור

בערך בחמש וחצי אחה"צ תקפו האקרים מעיראק את ולווט.
kidnapped
kidnapped2

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

68 תגובות על אצבעות שחורות 4.1.13

  1. מישהי הגיב:

    משטרת הקיטורים היא רעיון חביב, אבל אני נוטה להסכים עם סקוט אדמס בנושא זה.

    אהבתי

  2. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אזרחי ישראל,
    הבוקר בשעה 7, חידלו מכל עיסוקיכם, דוממו את המכוניות והמכונות, איספו את ילדיכם, מקניכם וחיות הבית, והתקבצו ליד מקלטי הרדיו להאזין לראש הממשלה בנאום פאניקה ואיבוד חושים שמתריע דקה לפני שהסמול כובש שוב את השלטון על הסכנות ובלה בלה בלה..
    לא תצליחו להתחמק.

    אהבתי

  3. Tal הגיב:

    אשמח להבהרה, אני מתקשה להבין איך דבריו של אלוף בן סותרים או לא עולים בקנה אחד עם הציטוט שהבאת מן הכתבה…

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      דיסקין אמר שהוא "נץ בטחוני" ולא "נץ כוחני", כמו שציטט לכאורה בן.
      דיסקין אמר שהוא מבין שצריך לעשות הכל כדי להפסיק את הפעלת הכוח, ואילו בן טוען שהוא לא מתנגד למלחמה.
      בקיצור: ההפך הגמור.

      אהבתי

  4. אורי אבנרי נואם לבעלי בארות הנפט. מעניין איך המשטרים החשוכים בעולם תמיד זכו לחיבה מהנאורים.

    אהבתי

  5. yigal1957 הגיב:

    עד כמה שידיעתי מגעת, הן המוסד הישראלי, הלכאורה מהולל, והן השב"כ שניהם "פאקקאקט-גבורן"

    אהבתי

  6. velvet הגיב:

    תגובת ידיעות לדברים שכתבתי על דיסקין.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      וואו, תגובה ממערכת ידיעות, רק שלא תפרשי בשיא. אבל השימוש בבורות מחשיד, את בטוחה שזה לא תגובה של אורן?

      אהבתי

    • הכרתי מישהי שנפטרה לאחרונה וניסתה תכשיר שנרקח הרחק ממעבדות התאגידים. האמת, אף אחד לא הבטיח לה ניסים ומצבה היה די חמור. מצד שני, הטיפולים הקונבציונליים בסרטן צריכים להטריד את הציבור הרבה יותר מטיפול אלטרנטיבי בגלל ההיקף והכסף הציבורי. להקרנות ולכימו הנפוצים אין סטטיסטיקת ריפוי מרשימה במיוחד ומאחוריהם כסף גדול ומנגנון השיווק המתוחכם בעולם. לדוגמא, הסטטיסטיקה של הטיפול המסורתי בסרטן השד מתייחסת ל-6 שנים. המספר האמיתי נמוך בהרבה.

      בכלל, כדאי לדעת שהתרופות והטיפולים שעברו את ה- FDA אינם מבטיחים תוצאות והיתרון העיקרי שבתהליך האישור-היותו מכשול בפני יצרנים קטנים או עצמאיים שלא יוכלו להשתתף במירוץ המרשמים. ה FDA לא בודק תרופות (!) רק מכשיר אותם לשיווק.

      לתאגידים בתחום שמגלגל מחזור בהיקף השני רק לענף המזון אין סנטימנטים למרפאים עצמאיים שעלו על משהו, לחולים או אינטרס לרפא-רק למכור יותר. מבחינתם, עולם של חולים כרוניים הוא גן עדן עלי אדמות.

      לא פלא שהתקשורת שותקת או משתפת פעולה עם התאגידים בהשחרת יוזמות עצמאיות. לא מכיר את האיש ולא ממליץ על שיטה זו או אחרת- רק טוען שהשרלטנות בתחום הריפוי אינה מוגבלת למרפא אטרנטיבי כזה או אחר. כשמטפל עצמאי ימצא פתרון זול ואפקטיבי למחלה כרונית או חשוכת מרפא סביר שחברת תרופות תקנה אותו ותעלים אותו בכספת. רק בריאות.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        אתה קשקשן, פח זבל שאוגר כל תאוריית קונספירציה המעדיפה בורות על מדע.
        אתה לא מעודכן בנושא הסטסטיקה של הריפוי, ההתקדמות בהחלט מרשימה.
        השימוש בביקורת על מבנה כלכלי של שוק התרופות, כסוג של הפרכה מדעית, הוא איגיון מעצבן האהוב על שוטים.

        אהבתי

        • ההתקדמות בהחלט מרשימה

          הריחני שחרר חוכמה עיתונאית עתיקה.
          התקדמות במה, בכמה?
          נתונים לגבי שיעורי הצלחה לאורך השנים לא תביא כי אתה פרטולוג מקצועי. משחרר ומצביע על אחרים.

          אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    בערך בחמש וחצי אחה”צ תקפו האקרים מעיראק את ולווט.

    דווקא נראה כמו עוד טוקבק של אורן

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    אבל מה בדיוק מספק/מספר/מחדש דיסקין?

    דיסקין עושה כבוד לבלוג שלך. דבריו בראיון מעידים שגלש בוולווט ואסף את הטוקבקים של ז'ורז'ט.
    הראיון מבליט שוב את חוכמתו של ח"כ אחמד טיבי שאמר לבכיר שב"כ לשעבר שנבחר לכנסת "נהגנו לפחד מהשב"כ עד שפתחת את הפה…"

    אהבתי

  9. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אני בשוק אני בהלם.

    אהבתי

  10. yigal1957 הגיב:

    לגבי אבן את סער ,אז ככה, גילוי נאות ,זה חיובי מאוד, אבל עם כל הכבוד, ויש כבוד, מירב מיכאלי ,עדיין איננה חברת כנסת ,ליאור שליין החל בתכניתו הנהדרת, -"מצב האומלל"- מזה זמן רב מאוד ,-בתקווה שהימין הפחדן והסהרורי, -לא יוריד את התכנית הסאטירית הנפלאה הנ"ל, מהמסך הקטן. אני חושב שגאולה אבן היא עיתונאית ,בעלת יושרה ואיכותית, וחיובית מאוד, אבל לדעתי,יש טעם לפגם, באם היא תראיין את מר סער בתפקידו,- כשר אוצר ,או כשר חינוך,או אפילו תנחה את ערב הבחירות ב22 לחודש ינואר 2013! יתירה מכך, גם תכניתה של ג'ודי ניר,מוזס שלום, יש בה טעם לפגם כאשר אישתו של שר בכיר בממשלת-ישראל מראיינת אנשים מסויימים בעוד היא בעליו של עיתון רב תפוצה-לא כמו ישראל היום- זהו נפוטיזם, ונודף מזה ריח רע,-אולי זה כשר ,אבל מדיף ריח מאוד רע!

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הבעיה של גאולה אבן אינה סער, אלא זה זה שהיא נראית טוב מדי.

      אהבתי

      • yigal1957 הגיב:

        hey old soldiar-miss even looks good way before mrs. saar-what about him do you thing that he is not looking good???

        אהבתי

        • JewBoy הגיב:

          סליחה יגאל, לא הבנתי. מה רצית להגיד על העלמה איבן והגברת סער?

          אהבתי

          • yigal1957 הגיב:

            לכל אלו עם בעיות הבנה, ולאלו העושים את עצמם,- מטומטמים-לכאורה,
            אז ככה, גברת אבן נראתה טוב והיתה קריינית מעולה, הרבה לפני שפגשה את מר סער ,והפכה להיות לבת-זוגו, הוא לעומת זאת ,לדעת רבים גם נראה טוב ?!אבל מה זה קשור ,להיותם חתיכים? יש רק בעיה אחת .-של העובדה שהיא כבת זוגו ,של שר בכיר בממשלת ישראל המעוניין מאוד ,להפוך לשר אוצר ,שבת זוגו ,מנחה את ערב הבחירות הלא-כן? כעת הבנתם jew-boy&old soldier ??? ❓ ❓ ❓ ❓

            אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          יגאל, מקווה שאתה סולח לי שאיני משתמש בשפה שלימדו אותנו כשהיינו טירונים בסנדהרסט. סער שיחק אותה בגדול עם שידרוג של הלייף. נראה לך שהוא גם מקבל חשמל חינם?

          אהבתי

    • הומר J סימפסון הגיב:

      תקרא בעיון רב את דן מרגלית בעיתון בשבת על הרומנים הלא ידועים (שנוגעים לפרשנים/פרשניות בערוץ 2 ופוליטיקאים).

      אהבתי

      • yigal1957 הגיב:

        אתה מתכוון לדן מרגלית, ההוא שהחליף צד ,מאולמרט לביבי, על פי אינטרס צר ואנוכי מאוד .זה שכותב בישראל היום? העיתון של המדינה הקפיטליסטית הההיא ,ששלדון אדלסון מנסה, ולעיתים אף מצליח להמליך מלכים ונשיאים ,וכך נראה פרצופה של המדינה .ראו פרשת הרפז שמסרבת לרדת מסדר היום הציבורי ,לפני הבחירות הלכאורה דימוקרטיות?

        אהבתי

        • הומר J סימפסון הגיב:

          באומרך "האינטרס הצר והאנוכי" אתה מתכוון לשוחד, מרמה והפרת אמונים שגילה מרגלית אצל חברו לשעבר.
          למרות שלא תשנה את דעתך, כדאי שתשים לב למועד תחילת הסכסוך בין השניים שהיה באמצע מלחמת לבנון השניה כאשר אולמרט החליט לכשכש בזנב ולהכריז על תוכנית ההתכנסות ודן מרגלית כתב כנגדו.
          לדמיין שאז הוא חשב שאולמרט ירד במעמדו ואילו ביבי יתפוס את השלטון זה פשוט מגוחך. בדומה לתגובתך.
          האמירה שאדלסון ממליך מלכים ונשיאים מלמדת על רמת הרצינות שאתה מייחס לעובדות.

          אהבתי

          • yigal1957 הגיב:

            ya sure! באומרך עובדות, לאלו עובדות בדיוק, אתה מתכוון הומר סימפסון??? לא שמעת את שלדון אדלסון, המאובטח בארה"ב ,כאשר היו בחירות בארה"ב ,על נשיאות ארה"ב ,והוא אמר נוכח פני-האומה האמריקאית, ונוכח פני-המצלמות,- הן הישראליות, והן האמריקאיות, שיש להחליף את הנשיא המכהן אובמה ולשים במקומו את מיט רומני? האם אתה מדבר על עובדות אלו? והאם אינך יודע שדן מרגלית עזב את עיתון י"-דיעות אחרונות"-והלך משם ל"ישראל היום" -זוהי אינה עובדה קשה כפי שקוראים בארה"ב hard-fact!אז תאמר לי הומר סימפסון לאילו עובדות אתה בדיוק מכוון? אשמח מאוד לשמוע ולקרוא!

            אהבתי

            • הומר J סימפסון הגיב:

              עובדות –
              1.אדלסון מעולם לא הצליח להמליך מלכים ו/או נשיאים.
              2. דן מרגלית מעולם לא עבד בידיעות אחרונות. הוא עזב את מעריב.
              3. המריבה שלו עם אולמרט לא קשורה לביבי ו/או להחלפת השלטון כפי שהסברתי לך בקצרה.

              אהבתי

  11. ShulamiD הגיב:

    עמבורגר – מוצא לן בעיני

    אהבתי

  12. בן הגיב:

    הכתבה של אור קשתי על נתוני הפשיעה בתל אביב – ממנה עולה כי מהגרי העבודה הם שומרי חוק למופת – מבוססת על דו"חות של מרכז המחקר והמידע של הכנסת. דא עקה: אותם דו"חות הופרכו לחלוטין בתחקירים של אתר "מידה". תחקירים שבעקבותם הועבר השבוע מתפקידו גלעד נתן, שעל מחקריו מתבססת הכתבה של אור קשתי.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      לא, הם בהחלט לא הופרכו. הטענות של "מידה" הן המעידות על חוסר מקצועיות. כמו שמופיע הועבר מתפקידו בשל מאמרים שבהן הביע עמדות על מפלגות פוליטיות, ולא נמצא דופי במחקריו,
      התגובה שלך שקרית.

      אהבתי

      • בן הגיב:

        נתן עצמו כתב אתמול: "כתיבתי הפובליציסטית היתה ידועה למנהלי הישירים ולגורמים אחרים בהנהלת הכנסת לאורך כל התקופה בה כתבתי". כך שזה קצת בעייתי לתרץ את העברתו בזה. אתה יכול להסביר, מה בעייתי בטענות של מידה? כי אותן, בינתיים, לא מצאתי אף גורם שמפריך. גם לא נתן, בתגובה שפרסם.

        אהבתי

        • מצאת ממי לבקש הוכחות. הרי היפס-טרי (מן משחק מילים שכזה) לעולם לא יגבה את טענותיו בעדויות קשיחות. אבל זה לא ימנע את בוא ההסבר זלזול במקורות המידע שהבאת.

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          בשיחות שערכנו עם מומחים לקרימינולוגיה ולשיטות מחקר ממדעי החברה, התברר כי המתודולוגיה של ד"ר נתן אינה עומדת בדרישות האקדמאיות המקובלות.

          "מידה" לא מביא הסבר או שמות של מומחים.

          אינדיקציה אחת ניתן לקבל מכך שבסרגל המבזקים באתר מחוז תל-אביב, שלש מתוך שבע (42%) דיווחים על עבירות שוד ואלימות מיוחסות לפליטים

          זה כנראה נחשב בעינהם לעומד בדרישות אקדמאיות מקובלות.

          1,433 תיקי מסתננים מתוך 403,515 תיקים בסך הכל, העומדים על 0.35% מכלל התיקים. ומשווים אותם לשיעור המסתננים בכלל האוכלוסייה, (19,605, מתוך כ 7.5 מיליון אזרחים)המגיע לכדי 0.26%, מתברר שלמרות הכול חלקם של המסתננים בפשיעה הארצית גדול הרבה יותר משיעורם באוכלוסייה.

          המספר 1,433 מתיחס לכלל תיקי זרים, ולא למסתננים, המספר הנכון 476.
          טענות על דיווח חסר תמיד אפשר להביא. כאשר המשטרה מציגה נתוני פשיעה, ומתגאה בירידה השנתית, כולל באזורים בהם היתה עליה במספר הזרים, היא שוכחת את טענות תת הדיווח.

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          למה אתה קוטע את הציטוט בתחילתו?
          אם כבר אז כבר:

          מעולם לא הסתרתי את כתיבתי הפובליציסטית והיא היתה ידועה למנהלי הישירים ולגורמים אחרים בהנהלת הכנסת לאורך כל התקופה בה כתבתי. כתיבת המאמרים, באותו פרק זמן בו כתבתי, היתה מותרת לפי החוק והוראות התקשיר. רק לאחר שהחלה רדיפה כנגדי באתרי ימין, כשלוש שנים לאחר .שחדלתי לפרסם מאמרים, פתאם הסתבר באופן מפתיע שזה לא היה בסדר
          ג. נעשה ניסיון להציג אותי כאיש שמאל רדיקלי שבשל שיוכו לשמאל הרדיקלי מטה נתונים. אני אינני איש השמאל הרדיקלי אלא איש השמאל הציוני, אותה בורות שהפגינו תוקפיי בעיסוקם החובבני בנתונים וחלקי אמיתות הם הפגינו גם בלימוד הביוגרפיה שלי. מעבר לכך, גם אם הייתי "איש שמאל רדיקלי" – או לחילופין "איש ימין קיצוני" – לא הייתי מטה נתונים בשביל להוכיח דעה. עשיית מעשה לא מדעי שכזה מתאימה לתפיסת העולם הכללית והמחקרית של תוקפיי, לא לשלי.

          אהבתי

          • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

            נו באמת.

            עשיית מעשה לא מדעי שכזה מתאימה לתפיסת העולם הכללית והמחקרית של תוקפיי, לא לשלי.

            אוטר גזוקט.

            אהבתי

          • בן הגיב:

            לאורן: לגבי שמות המומחים – באמת זאת פעם ראשונה שאתה נתקל במשפט "מומחים שהתייעצנו עימם אמרו כי"? ולכל הפחות, אני מניח שעקיבא ביגמן התייעץ עם העורך שלו – ד"ר רן ברץ. ולגבי ההסבר, למה המתודולוגיה של נתן בעייתית, נו הרי בזה עוסק כל המאמר..

            לגבי ההערה השניה שלך: האמת שכן, את הטענה שלהם – "שמספר התיקים (הגלויים), כפי שמעידים מומחים בתחום, אינו יכול לשקף את שיעורי הפשיעה" – אתה יכול למצוא בשאר המחקרים בנושא. ראה למשל במחקר של פרופ' עוז אלמוג ושרון הורנשטיין, בנושא של עבריינות במגזר הערבי. זה מה שהם כותבים לגבי היכולת ללמוד על המציאות מנתוני התיקים הגלויים:

            "העובדה שכ-2/3 מהתיקים שנפתחו אינם מפולחים (מאחר ואינם גלויים) עשויה להוליד סטייה של ממש בהשוואה בין הקבוצות. גילויים של העבריינים בתיקים אלה עשוי לשנות את הפילוח לפי השתייכות מגזרית באופן ניכר ביותר".

            ובהערה השלישית אתה צודק. אבל, כאמור, הבחינה של שיעור התיקים הגלויים מלכתחילה לא יכל ללמד ממש על המציאות.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              מומחים שהתייעצנו עימם אמרו כי

              וופ-וופ-וופ-וופ-וופ וופה סילברסטיין סטייל.

              אהבתי

              • בן הגיב:

                שמעו, נראה לי קצת מוזר להתעכב על העובדה שמידה לא פירטו את שמות המומחים שעימם גיבשו את הטיעונים שלהם, כאשר אותה "וועדה חיצונית" – עלומת שמות – לא פירטה אפילו מה הטיעונים שלה, עליהם אורן שש להגן.

                אהבתי

  13. האמיר הגיב:

    כנגד כל הלפידים והליברמנים היפהפיים מביא הארץ ראיון שער עם האישה השנואה במדינה (כך בכתבה), חנין זועבי, שלא תגרום לכם לאהוב אותה יותר, מתברר.

    גם זועבי נראית בכלל לא רע, אם כבר מדברים על מראה חיצוני.

    למה לה להפסיק עם הפרובוקציות? הקהל שלה אוהב את זה והיא לא צריכה לשלם מחיר על מעשיה. יש בזה רק רווח עבודה.

    משטרת הקיטורים – אהבתי.

    אהבתי

  14. mickey הגיב:

    ההיפסטרים קורעים מצחוק. יש לי כמה חברים כאלה

    אהבתי

  15. mickey הגיב:

    הגעת לצפון ולא קפצת אלינו לקפה – לא יפה.
    עמבורגר מסעדה עממית עם מחירים אליטיסטיים שמותאמים לתיירים מתל אביב. אין סיבה של ממש לאכול שם, יש באזור מסעדות הרבה יותר מוצלחות והרבה יותר זולות

    אהבתי

  16. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אנ י מוצאת בעיותיות רבה בפורמולת אלרז. ראשית המעורבות הרבה של אחיו של רון נחמן בשיווק- למרות שניסה בראיון למינימייזה. שנית- חנן אלרז ממציא כל מיני פטנטים בהיותו מסגר פושט רגל.וגם-המחיר האסטרונומי של הטיפות והמשחה בנוסף להתחמקויות ולחוסר הסבלנות שלו לרןפאים קונבנציונלים וחולים שמעקט נישט גוט.

    אהבתי

כתיבת תגובה