טובעים

ידיעות9.1.13מעריב9.1.13

isra9.1.13הארץ9.1.13

hamvaser9.1.13makor9.1.13

סוף סוף הפכנו למדינה מתוקנת, כלומר מקולקלת, שמזג האוויר משתק אותה וזוכה לכותרות הראשיות בעיתונים. מתקפת מזג האוויר החורפי עד סערה מפחידה ברמות: אין איך להתגונן, אין לאן לברוח. הדבר המפחיד הזה, ליטרים על ליטרים שזולגים מהשמים ומציפים את הארץ מזכיר ימים קדומים, בהם הוענשו תושבי הארץ במבולצ'יק, שנראה פחות מפחיד ממה שקורה פה.

ישר"ה וידיעות, שהתגלו לא פעם כתאומי אחווה, בשערים היותר יפים היום (בהשווה לשאר). אפילו שתי הכותרות, גם אם ברמת הצוהב, חביבות ועוברת את הרף.
זה הזמן לסיפורי צבע, להעלאת זכרונות מ-1992, לתזכורות על כל הזוועות שקרו אתמול.
מעריב, עד ע' 9, ידיעות עד ע' 6 וכפ' 14-15, וגם שער אחורי מלא מים. ב-24 שעות הצטרף עקיבא נוביק לחסרי בית בירושלים.
ישר"ה – חמישה עמודי גשם. בהארץ לא חוגגים לרגע ולא מצטעצעים, אלא סופרים את כל הנזקים ואת העוולות. רועי צ'יקי ארד נרטב בשכונת הארגזים.

ישראל היום VS ידיעות

בשביל מה בועז ביסמוט צריך להזכיר שלא נראה לו מה נכתב בידיעות על מינוי הייגל?

 תהמולת בחירות

בשער ידיעות תזכורת לפדיחה בתשדיר הבחירות של הליכוד. מה הפדיחה? שבתשדירה המהלל את חוק חינוך חובה מגיל 3 רואים מורה מול לוח שעליו תרגילים שגויים. אז ידיעות פנה למטה ההסברה, ושם הסבירו שזוהי תמונה מתוך מאגר תמונות, המראה מורה המתקנת שגיאות. העיקר שהכות' בשער היא "מבוכה לליכוד בתשדיר הראשון". הפדיחה הזו, ולא של הליכוד, מופיעה גם ב-nrg.

שגיאותבחשבון

בידיעה מתחת מוזכרות חגיגות השנה ליש עתיד, המפלגה שהעומד בראש המשיך לכתוב בעיתון עד הכרזת מועד הבחירות.

תמנונוני ב', #ארץ חדשה. מיהו חיים רוזנברג, ומה יש בכספת של המדינה.

תמיר כהן על מות תשדירי התעמולה. יאיר אטינגר על ההסתה של ש"ס.

מנהל תיכון נט, רם כהן, זומן לשימוע אחרי שכתב מאמר נגד הליכוד ביתנו. בדיוק. במדינה בה מסלקים את פרופ' רבקה פלדחי מכנס, למה שלא יזמנו את כהן לשימוע.

טלילה נשר מזכירה לגדעון סער ולתשדירו שכן היו שביתות בקדנציה שלו.
פה נמצאים כל התשדירים.

מרמרי VS הארץ?

אירועי הימים האחרונים, מדו"ח הרפז ועד בכלל מלמדים אותי, כלומר צריכים ללמד אתכם, שלא כדאי להאמין לאיש. אבל לאיש.
למשל, חנוך מרמרי התראיין לאתר פרספקטיבה, זה ששם לו למטרה לקרקס את הארץ.
איך קוראים לכך ב-nrg, אותו nrg המורכב ממדינות חבר העמים של מקור ראשון? "ראיון נדיר". איזה נדיר בראש שלכם? ב-21 בספטמבר 2012 התראיין מרמרי פה בבלוג. ב-2005 הוא התראיין למקור ראשון. ב-2009 ב-nrg.
אגב, האם כבר מצאתם מי האנשים שעומדים מאחורי אתר פרספקטיבה ומממנים אותו? כי אני לא מצאתי.

העונש של שומפלבי

באשר לפרשת אטילה שומפלבי: גם בעוד שלושים הכחשות ולהד"מים וססטוסים נוקבים ומלגלגים אעמוד מאחורי הפוסט.
אין סיכוי שאני אנהל פעם את האקדמיה לסחריר.
קחו למשל את הניסוח באייס: שומפלבי "שם קץ לחרושת השמועות". זוהי קביעת עמדה. הוא אמר, משמע זה לא היה. הניסוח הנכון: "לגרסת (או לטענת) שומפלבי".
שימו לב לעדת המעריצים שלי המזנבת בתגובות בכל מקום שרק אפשר.

לחם עבודה

רענן שקד לא יגיש יותר את תוכנית שישי שלו בגל"צ. למה? מרארגנים, מרעננין, חוסכים.
כשלעצמי מעולם לא האזנתי לתוכנית (ממילא שעות ההאזנה שלי לרדיו הן כמעט אפס מוחלט) מאחר שהיא שודרה בדיוק בשעת היוגה הקדושה של שישי. ויש עדים.

Waze

ynet העלה אתמול קישור לוויז חי. באתר שכחו את החשיפה שעלולה להיות לתכנים לא ממש ראויים (תודה לטלי).
ynet

לפני פיזור

עדיין עמוק בטישו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

67 תגובות על טובעים

  1. אני ממש אוהב את הסערה הזאת אז כחלק מחוג העשרה החלטנו להראות לדור ההמשך פתיתי שלג בירושמים וקיבלנו את התיאטרון הירושלמי להסברי הכוונה. זר לא יבין זאת.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      התופעה ידועה וזכתה לשם "חוכמת ילדי ירושלים". למתקשים בקישורים, הרי תמצית לנאמר במדרש איכה רבה.
      ירושלמים מילדותם מתקשים בכיוונים, לא מבדילים בין ימין לשמאל. שאלת זה רחוק? תענה בפעירת עיני עגל. נקודת הציון היחידה, שמסוגלים לכוון אליה היא המכולת של חיימון. מסייע, אך יש לקחת בחשבון: ראשית היא נסגרה בשנות השישים, שנית היא לא של חיימון, הוא רק עוצר שם לקרוא את כותרות העיתונים.
      עפ"י מסורת שגויה מדובר במנהג מימי המנדט, שנועד לבלבל את החיילים הבריטים. נשמר בשל נטייתם של ילדי ירושלים לפקפק בסיום המנדט.
      כפי שצינתי לא פעם בבלוג זה ה"מצור" על ירושלים ב48, אינו תוצאה של כוחות אויב, אלא נבע מהכשל הנירולוגי הירושלמי.
      מדריך לונלי פלנט, ממליץ להעזר בעוברי אורח, שלא נראים מקומיים.אך אלה עלולים לסבול מסינדרום ירושלים, תופעה פסיכוטית המאפיינת אנשים ששהו במחיצת החוכמה הירושלמית.
      פתרונות אפשריים: גוגל מפס, לשכוח את ירושלים או חורבן (הפתרון של איכה).

      אהבתי

  2. חייל זקן הגיב:

    בשבוע החולף נהנינו מפרסום מעלליהם של בכירים מצה"ל ומהשב"כ. היום הגיע תורו של המוסד:
    פרשת "מדבקת הפלא": אריק קליין ועמוס בוחניק הורשעו במירמה.
    מה הקשר למוסד? בכיר המוסד לשעבר, חביבו של הביבי היום ושחקן קולנוע מחר, שהיה אחראי על גלעד שליט וכיום אחראי על השבת הכושים לאפריקה:

    גם חגי הדס התעקש שאכן נחתם הסכם הבנות עם MSI. "עסקת רכישת לייפקיפר על ידי MSI סגורה ופרטיה מדויקים: 37% מהחברה תמורת 370 מיליון דולרים. התקבלה כבר מקדמה הנמצאת בבנק". כך אמר הדס אתמול ל"כלכליסט". הדס הוסיף כי המדבקה המסוגלת לזהות בעיות לב וסוכר, ולשדרן בסלולרי – "קיימת, עובדת ואני אישית ניסיתי אותה על הסלולרי שלי".

    אהבתי

  3. אורן הגיב:

    שוב התקשורת האגוצנטרית עם תמונות ענק מתל אביב, מחר בטח יוצג שלג בירושלים, ולחדרה מקסימום ריבוע קטן.
    פעם במאה (121 שנה) הזדמנות לכותרת ראשית, וקדחת (הא, הא).
    טוב לפחות יש בחדרה, אממ
    יש למישהו רעיון מה יש בחדרה.
    שנים חיכיתי להזדמנות לכתוב ארבע פעמים חדרה בתגובה קצרה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ראיתי בכל חדשות אחה"צ את חדרה מכל כיוון שהוא. כל בעל מכונית שהפכה לאקווריום, כל אדם שגרף מים, ביוב ובוץ מביתו.

      אהבתי

  4. avi הגיב:

    נוני מוזס מנהל מסע הפחדה למתקדמים. מה שקרה ביומיים האחרונים בנוגע לידיעה שהבאת על אטילה שומפלבי מעורר מחשבה שאולי יניב באמת יודע על מה הוא מדבר ולא מגזים. הרי זה או שאת משקרת ויש לך אג'נדה סמויה (ומחפשת לך תביעות דיבה בגלל שעמום החורף שנפל עלייך) או שבYnet משקרים. בהיעדר הוכחות אחרות אני פוסל כרגע את האפשרות הראשונה. נראה שתמנוני הבין שהוא משתין כנגד הרוח ובמקום ששומפלבי ישתה לרוויה את השתן של נוני ויגיד תודה הסתבר לנוני שטיפות השתן חוזרות אליו, והוא (או/ו טיפנבורן) החליטו לחזור בהם כאילו הדברים לא היו מעולם. סופה של ההשתלשלות עוד יותר מוזרה מתחילתה. אני יודע שהדבורה אינה נמצאת בקו הבריאות לאחרונה אבל לא נראה שהגיעו הדברים לידי הזיות פסיכוטיות שנוני הוא במרכזן. זה לא העונה אולי זה יקרה בקיץ. שומפלבי לפי הודעת הפייסבוק הכה מיתממת שלו שתה בסך הכל שוקו , מיפו הבחינו בנוזל אחר. הייתכן שמדובר בפנטזיה מזרחית או ששומפלבי ממשיך למלא פקודות ?
    לאא לא יכול להיות… לגמרי לא!! ועוד פעם לא יכול להיות,ליתר ביטחון!!! זהו, עכשיו גם אני השתכנעתי, לא היו דברים מעולם!!!
    הנה אפילו אני חזרתי בי, ממש קלי קלות…

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      הדרך היחידה להיות בטוח כפי שוולווט בטוחה היא להיות נוכח בארוע עצמו. אבל לו ולווט היתה נוכחת כשמוזס הורה להשעות את שומלפבי ונימק זאת בפגישתו עם יניב, אני לא רואה שום סיבה לא לומר זאת, הרי אין כאן חשיפה של מקור. אז סביר להניח שמדובר במידע שהתקבל ממקור אמין. אלא מה,

      אירועי הימים האחרונים, מדו”ח הרפז ועד בכלל מלמדים אותי, כלומר צריכים ללמד אתכם, שלא כדאי להאמין לאיש. אבל לאיש.

      וכאן מדובר על ידיעה מכלי שני, כפי הנראה. למעשה, האישוש היחיד לה הוא מכיוונו של… אלדד יניב, מי שממש רוצה להראות כלוחם צדק שנרדף ע"י כוחות הרשע. כל שאר הנוגעים בדבר, כולל גיבור הסיפור עצמו, מכחישים. ונראה שלוולווט יש קרבה מסוימת ליניב, שכל שיעול שלו זוכה כאן לכותרת. קונספירציה או לא?

      יש כאן מצב שלא מאפשר למוזס לצאת נקי. יודה שזו האמת? אשם. יכחיש? גם אשם וגם זגזגן. לא יגיב? ברור שאשם. האם יש משהו שיכול לשכנע שמוזס לא הורה להשעות את שומפלבי?

      ואני? בקרבות בין יניב למוזס, אני כמו בגין: מאחל בהצלחה לשני הצדדים.

      אהבתי

      • avi הגיב:

        אתה אדם טוב, אך תמים וגם מערבב מין בשיאינו מינו.

        הציטוט שהבאת של דבורית לא קשור לענייננו אלא הוא סוג של קריאת ייאוש שלה והשרבוב שלה לכאן אינו במקומו. בכל זאת מתפרסמות כאן ובמקומות אחרים ידיעות שהיינו רוצים לקוות שהם אמת, אחרת לא היה טעם לקרוא כלום כולל הבלוג הזה. לא רציתי ללכת עד סוף הדרך בתגובה הקודמת שלי וקיוויתי שהמבין יבין, אבל אני לא אפול מהכיסא אם אני אשמע שהמדליף לבלוג או לפחות זה שאישר את הידיעה הוא לא אחר משומפלבי עצמו . גם YNET וגם שומפלבי סירבו להגיב לידיעה במרקר , אחר כך כשהתעשתו שומפלבי הזים את "השמועות" שהוא עצמו דאג ללבות כשבחר לסרב להגיב כשניתנה לו האפשרות לכך . בכל מקרה כמובן שמוזס עצמו לא מגיב. הוא לא מגיב עכשיו, הוא לא הגיב אתמול והוא לא יגיב מחר. נוני לא מגיב הוא מצב פרמננטי ויש לו הרבה אנשים שמקבלים לא מעט כסף כדי שיעשו את העבודה המלוכלכת בשבילו. הוא יודע למה. מי שלא רוצה להתלכלך משלם לאחרים ונוני משלם הכי טוב שאפשר. טיפש הוא לא. הוא מבין מה הוא עושה, יכול להיות שאחרים לא מבינים אותו.

        אני עוד לא שמעתי אי פעם על עיתונאי או אדם שבוחר לסרב להגיב על שאלה תמימה הנוגעת להמשך עבודתו בנוסח:"האם אתה ממשיך לעבוד מחר כרגיל? " באין תגובה, אלא אם הוא סוכן בארגון ביון.
        בהחלט יכול להיות שיניב הוא חרא של בן אדם. זה לא אומר שהוא לא צודק ולו חלקית בדברים מסוימים.

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          איך תגיב לשאלה "האם הפסקת להכות את אשתך"? יש שאלות שהתשובה הנכונה להן היא "עוף לי מהעיניים".

          אבל נניח, לצורך הדיון, שגם ynet וגם שומפלבי היו מכחישים מיד. זה היה משנה משהו מבחינתך?

          אגב, הנה עוד תאוריית קונספירציה חסרת כל ביסוס (כראוי לכל קונספירציה ראויה לשמה): הפגישה אכן התקיימה ושומפלבי אכן הושעה בעטיה. אבל לא על עצם קיום המפגש אלא על אספקת מידע פנימי מהמערכת ליניב, לצורך השמצת המעסיק שלו.

          אפשרי? בטח. מתאים לכל העובדות הידועות לנו, גם אלו שאינן באמת עובדות? בהחלט. נכון? אין לי מושג. כנראה שלא, הרי יניב יכול להמציא את הסיפורים שלו לבד, הוא לא זקוק לעזרה. להפך, הוא מקפיד שהסיפורים שלו יהיו כאלו שאי אפשר יהיה להוכיח או להפריך אותם, כך אי אפשר לדרוש ממנו הוכחות והקורבנות שלו לא יכולים להפריך אותם (למרות שהוא החליק פעם אחת וטען שאירוע התרחש שנתיים מאוחר מידי…), למה לו להשתמש במידע פנימי?

          אבל אתה לא יכול להסתמך על כך שלא היתה תגובה ראשונית כדי להחליט שהסיפור הוא כולו אמת. זה מה שנקרא דילמה כוזבת. הרי ישנן, כפי שהראיתי, עוד אפשרויות.

          אגב, לא מעט גופים שאינם ארגוני ביון יענו ב"אין תגובה" על שאלות. אם אתה לא רוצה לשקר כשהאמת תביך אותך, אתה צריך לא לענות גם כשהאמת לא תביך אותך, אחרת יהיה ברור מה משמעותה של כל "אין תגובה" מצידך.

          יניב הוא חרא של בן אדם לפי עדותו שלו. אם אתה מאמין לו, כלומר. גם שעון עומד מדייק פעמיים ביום, אבל מי הולך להסתמך על שעון כזה, רק בגלל שיש סיכוי שאולי תפסת אותו באותה הדקה שבה הוא מדויק? אני מצפה לקבל אישוש מסוים.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            האמיר, אין לך מושג על מה אתה מדבר, וחבל שאין עובדה אחת נכונה בדברים שלך.
            אלדד יניב כתב בפירוש שהופתע לקרוא את הדברים אצלי (אה, אתה לא מאמין לו), ושיתלונן נגד מוזס אם אכן זה מה שקרה.
            הוא כתב את הדברים האלו ואחרים בעמוד הפייסבוק שלו, אתה יכול לקרוא בעצמך.
            וכן, בסופו של יום, אתה גם יכול לומר "הכל שקרים". עם זה אני לא יכולה להתמודד.
            באשר לכל סרטוני השיטה שהבאתי פה, הם פשוט נראו לי מעניינים ורלוונטיים לשיח התקשורתי.
            היום הם כבר נכנסו פחות או יותר לקונצנזוס ולאתרים אחרים, אבל בתחילת הדרך אני הייתי היחידה שהביאה אותם. זה נראה לי חשוב.

            אהבתי

            • האמיר הגיב:

              אני כתבתי שאני לא יודע… אני לא יודע כי את לא אומרת. בין דברים בשם אומרם לבין אמירות בעלמא, אני מעדיף את האמירות המיוחסות, אלא אם יש חיזוק כלשהו לצד השני.

              במקרה שלנו, אין שום חיזוק לצד שלך. לו לפחות היתה איזו הסתייגות בדברייך (למשל "נמסר לי מגורם אמין"), אבל בפועל – כלום. זו האמת ושום דבר לא ישנה אותה כי את אמרת. נו, שויין.

              הדברים של יניב מעניינים? לא לדעתי, אבל זה הבלוג שלך ואת כמובן יכולה לשים בו מה שבא לך. חבל שאת לא יכולה לראות את דבשתך. יניב הופתע? בחייך. כבר הועלתה כאן האפשרות שהמקור שלך היה שומפלבי בעצמו ושההכחשה הפומבית שלו היתה שקרית (כנראה מתוך חשש למקום עבודתו). עובדה שאדם מכחיש באופן פומבי לא אומרת שהדברים אינם נכונים. אחרת, מדוע את לא מקבלת את ההכחשה של שומפלבי?

              אבל אם את אומרת שזה לא יניב, אני מוכן לקבל את הטענה הזו.אז כנראה שזה בכל זאת שומפלבי.

              אגב יניב, מה בדיוק מעניין בחרטושים שלו? האיש עושה את אחד מהתרגילים הכי ישנים בספר: את מי הציבור לא אוהב? את הפוליטיקאים ואת הטייקונים, שתי קבוצות שהציבור תופס כמושחתות ושפועלות כנגד לאינטרסים שלו. אז בה יניב "וחושף" כמה שהם באמת מושחתים ולא שמים על הציבור. "תאמינו לי, אני הייתי שם וראיתי הכל בעיניי". כמובן שהוכחות הוא לא מספק, דברים שאפשר לבדוק כדי לאושש או להפריך הוא לא אומר (חוץ מפעם אחת, כאמור, בה הוא נתפס בשקר), צריך להאמין לו כי הוא טיפוס אמין. עובדה, הוא בעצמו אומר שהוא אמין… כמובן שתהליך החזרה בתשובה שלו נמשך כבר כמה שנים, עם "השמאל הלאומי" ועם המחאה החברתית, ומשום מה רק עכשיו הוא נזכר בכל אותן פרשיות מזעזעות. מה יש, לספר לנו על דולרים בגרביים ועל אורגיות הוא לא יכול היה במסגרת "השמאל הלאומי"? רק שאז, הוא ניסה לרוץ על פלטפורמה רעיונית, על אידאולוגיה (כביכול), עכשיו הוא רץ על טיקט אחר. אז קודם הוא השתמש בתרגיל אחד ועכשיו בתרגיל אחר.

              רגע, למה בעצם צריך להצביע עבור אדם שמודה שהיה מעורב עד צוואר בשחיתויות ולכלוכים? כי הוא ידאג לשמור על הפוליטיקאים והטייקונים נקיים? איך בדיוק? הרי מעכשיו, אף אחד כבר לא יערב אותו באותם נכלולים אפלים, אז איך הוא ידע עליהם?

              ומה דעתך את על החשיפות של יניב ועל האיש עצמו? האם את חושבת שהוא ממשיך בתרגילים הישנים שלו או שהאיש השתנה והדברים שהוא חושף הם האמת לאמיתה?

              אהבתי

      • דעה בע"מ הגיב:

        כנראה שהאמת אי שם באמצע. נוני לא הוריד פקודה, אבל האחראים מבינים את רוח המפקד.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          להאמיר:

          לוולווט יש קרבה מסוימת ליניב, שכל שיעול שלו זוכה כאן לכותרת.

          למה סתם? מילא כל שיעול שלי זוכה לכות', זה נכון, אבל כל שיעול של יניב? לא נכון.

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            נו, באמת. לא רק שכל סרטון תעמולה שלו, ללא הבדל דת, גזע ומין, מופיע כאן (וזאת מצידה של מי שמתעבת תעמולת בחירות…), הרי שאפילו הודעות של יניב על סרטונים חדשים שיגיעו או-טו-טו זוכות כאן לכותרת. זה הבלוג שלך וזכותך המלאה לעשות בו כל שתרצי, אבל למה לנסות להכחיש עובדות ברורות?

            אהבתי

      • Akiva הגיב:

        מכיוון שאתה עוסק בעובדות ובציטוטים מכלי ראשון ושני, כדאי שתדייק בציטוטים.
        יוסף בורג, ולא בגין, אמר את המשפט המפורסם על מלחמת איראן-עיראק.
        ומכאן שאתה כנראה דומה לבורג ולא לבגין.

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          באמת? לי תמיד אמרו שזה בגין. נו, שויין, שיהיה בורג. אני, בכל אופן, לא מתיימר להציג ציטוט מכלי תהרוג-אותי-אם-אני-יודע-כמה האמת ודאית שאין לערער אחריה. אני גם יודע להודות בטעות.

          מה לעשות, בניגוד לכמה אנשים אחרים, אני לא מושלם. רק כמעט. 😈

          אהבתי

      • אורן הגיב:

        האמיר, אתה שוב מגיש תגובה, שמנסה להציג מחשבות החולפות במוחך כהגיון צרוף. בפוסט המקורי, יש קישור אליו, נכתב ערן טיפנבורן ולא מוזס.
        לא הוזכרה שום ארוע שבו ניתנה ההוראה, לכן אין מקום לטחינת המוח עם "להיות נוכח בארוע עצמו".
        אתה טועה לחשוב, שאתה ראציונלי, אתה ממש לא. לוולווט אני מאמין, היא מביאה ידיעות מקוריות מקריאה בטישו. בזה היא צברה נסיון, כמקובל אצל המקפידים על תזונה בריאה.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          צחקתי

          אהבתי

        • האמיר הגיב:

          אתה מזכיר לי את הבדיחה הידועה, על היקה שכשקראו לו "חזיר גרמני", נעלב ותיקן "אני אוסטרי". זה מה שהופך את ההשערה שלי ללא הגיונית בעיניך?

          ולווט טוענת שלמרות ההכחשות של כל המעורבים, הסיפור שפירסמה הוא אמת. זה אפילו לא "מקור אמין ופורה מזה עשורים" (ציטוט מהזיכרון, אם לא דייקתי אז אין ספק שאין היגיון בכל מה שכתבתי), זו האמת כי זו האמת.

          הדרך היחידה לדעת שהסיפור הוא אכן אמת היא להיות עד לו. אחרת, זו גרסה מכלי שני במקרה הטוב. והכלי השני, מה לעשות, יש לו אינטרסים ורצונות. הוא יכול להתבלבל, לטעות, להשמיט ואפילו לשקר. לא נתקלת עדיין בידיעה עיתונאית שהתגלתה כבדייה מוחלטת?

          הדרך הנכונה להציג סיפור שלא היית עד לו בעצמך היא עם סיוג: כך וכך מוסר, בארגון טוענים, מהמחלקה הודיעו, מקורות המקורבים סיפרו. או, מפי הגבורה,

          קחו למשל את הניסוח באייס: שומפלבי “שם קץ לחרושת השמועות“. זוהי קביעת עמדה. הוא אמר, משמע זה לא היה. הניסוח הנכון: “לגרסת (או לטענת) שומפלבי”.

          מה חזק יותר מטענתו של הקרבן כביכול שמתעקש שבכלל לא פגעו בו? יתכן כמובן שהמקור של ולווט הוא, כפי ששיערו קצת למעלה, שומפלבי עצמו. כלומר יתכן שאנחנו צריכים לבחור לאילו משתי הגרסאות הסותרות של אותו אדם עלינו להאמין. אני בהחלט מסכים שהגרסה האמינה יותר היא זו שלא משרתת את האינטרס העצמי של האדם, כלומר במקרה שלנו, זו שבה שומפלבי טען שהושעה, אם הוא באמת היה המקור. אבל סבירות אינה ודאות. הצדה של טענה כעובדה היא הטעיה, חד וחלק.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            אתה מבלשט* מרכז אירופאי. בתקשורת מאמתים ידיעות שלא בהכרח עדים להן, זה בסיס לעבודת חדשות.
            בקשר לסיוג, עליך להבחין בין שני מקרים.
            א. ידיעה אשר אתה מחליט להציג כאמיתית, ומוסיף פרטים על מוסר ידיעה.
            ב. מקרה בו האמירה היא הידיעה.
            כאשר לא בטוחים יש לציין זאת, ייחוס אינו הסתיגות.
            * מעתה אקרא לתגובותיך המחקות צורנית כתיבה הגיונית, אך תוכנן מקושקש, בפשטות לבלשט.

            אהבתי

            • האמיר הגיב:

              כלומר לא צריך לכתוב "מקור בבלוג אמר שאורן מקשקש", אפשר פשוט לקבוע עובדה, "אורן מקשקש"? זה בהחלט אחד מהחוליים היותר חמורים בתקשורת המקומית בשנים האחרונות. לא הקשקושים שלך כמובן, ההצגה של טענות צד שלישי כעובדות.

              אהבתי

  5. באמצע מערכת הבחירות בישראל אני גאה לבשר על הריונות של מדינות חדשות בשכונה. הרפובליקה הפלסטינאית המזרחית וכורדיסטאן:

    הטורקים והכורדים בהסכם הפסקת אש.

    בירדן מסרבים לקבל פליטים פלסטיניים נוספים.

    השיליות והאשליות יבדקו בשלב מאוחר יותר.

    אהבתי

  6. הומר J סימפסון הגיב:

    תיקון טעות מהיר.
    השימוע לרם כהן נעשה בשל קריאתו להצביע מרץ וחדש.
    במאמר הוא תוקף את העבודה ולא את הליכוד ביתנו.
    המאמר הוא תגובה למאמר של פרופ' אבינרי שקרא להצביע למפלגת העבודה.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      החיפזון מן השטן. קבל את העילה כפי שהיא מנוסחת בחוזר מנכ"ל משרד החינוך:

      6. איסור על תעמולה
      6.1 מהי "תעמולת בחירות"?
      "תעמולת בחירות" היא כל פעולה הנעשית בפומבי ומטרתה לקדם מפלגה כזו או אחרת, לרבות –
      א. הטפה ישירה בפומבי למען מפלגה מסוימת או מועמד מסוים מבין אלה המתמודדים בבחירות;

      אהבתי

      • ShulamiD הגיב:

        מעניין שאין אף עיתון התומך בעבודה. זה רק מעיד טובות עליה ועל מפלגת העבודה המתחדשת.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          וגם המפלגה היחידה שאין עיתונאים ברשימה שלה

          אהבתי

          • ShulamiD הגיב:

            (:, זה עוד יותר מעניין שיש מספר עיתונאים ברשימה ואין אף כלי תקשורת שאוהד את מפלגתם. לא רק שלא אוהדים אלא שעיתונות השמאל- מרכז ( אנ י יודעת שזאת הגדרה בעייתית) די יורדים עליהם. למשל, הארץ, לו באמת רצו להחליף את השלטון ולא את העם היו מתגייסים לטובת העבודה.כך גם ידיעות אחרונות. אם אינני טועה,בבחירות הקודמות נטה ארי שביט לדבר בשבחו של ברק ונדמה לי שגם היו לו הבלחות חיוביות על נתניהו ו(על לבני הוא פרסם דברים קשים מאד. אני חושבת שזה בגלל המצע הכלכלי של העבודה כי המולים של הארץ ושל ידיעות וכל הבעלים של כלי התקשורת רוצים לקצץ בזכויות עובדים.

            אהבתי

            • זה באמת מעניין. אני מעדיף את שלי על פני ציפי, מצטיירת כדמות יותר אנושית. רוב הקמפיינים של מפלגות המרכז (שראיתי) די אידיוטים. מה בכלל השוני בין מפלגות המרכז? נראה שגם אלוהים לא יודעת.

              אהבתי

              • ShulamiD הגיב:

                יש הבדל גדול בתחום הכלכלי חברתי. אני חושבת שיש עתיד נוטה יותר לשוק החופשי ואילו העבודה לתפיסה סוציאל דמוקרטית. נדמה לי ש'העבודה' פחות מקוטבת לחרדים ( זה דווקא לא מוצא חן בעיני) מ'יש עתיד'. לדעתי לבני הקימה את מפלגת 'התנועה' כדי להתגבר על תסכול ההדחה בקדימה.נדמה לי שהתסכול והאגו הניעו גם את השנים שאחריה ברשימה שפרשו מהעבודה. ו'קדימה' מנסה להציל את כבודו האבוד של מופז מתמקדת בנושאי ביטחון ( אני מקווה שיזכו בכמה מנדטים) נדמה לי שבעניין המדיני כל מפלגות המרכז דומות.

                אהבתי

                • אם בתחום המדיני אין הבדל ובתחום הכלכלי חברתי קיבלת נדמה לך- צאי מנקודת הנחה שרוב המצביעים הפוטנציאליים של המפלגות האלה לא יודעים טוב ממך מה ההבדל. נשארו הדמויות- מופז, ציפי, שלי ויאיר. עכשיו צריך במאי.

                  אהבתי

                  • ShulamiD הגיב:

                    אני יודעת מה המדיניות של העבודה לה אני מצביעה. לא התעמקתי במפלגות האחרות כי דחיתי אותן על הסף בגלל השקפות שלא תאמו את השפותי. לא נכנסתי לפרט פרטים. אכן לעומדים בראש המפלגה ישנה חשיבות אך לא די בכך. ראה את גורלה של קדימה. אני מקווה שזה לא יקרה בעבודה , שהאנשים של פרץ לא יפרשו מהעבודה אחרי הבחירות ויתחברו לפרץ.

                    אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      איזה יופי. מאז שקראתי ( הפניה כאן ל"מי נגד מי") שאלדד יניב לא מדבר על פישמן כי אשתו סגנית עורך בגלובס וגם לא על שבס כי הוא חבר שלו ( שבם הורשע?) אני חושבת שהוא חלק מהשיטה. אני עוקבת בעניין אחרי המאמצים של יניב להיכנס לפוליטיקה מאז הפעילות האינטסיבית ב" השמאל הלאומי" שנעלם. זה סיפור מעניין וססגוני. אני מקווה שייכנס לכנסת. מגיע לו. הוא כל כך רוצה ומשתדל.

      אהבתי

    • roni הגיב:

      לא הבנתי מה זה. אפשר לקבל הסבר?

      אהבתי

  7. nili b הגיב:

    מאחורי "פרספקטיבה" בארץ עומד ארגון קאמרה האמריקאי
    http://www.presspectiva.org.il/cgi-webaxy/sal/sal.pl?lang=he&ID=990560_camera&dbid=blog&act=show3&dataid=1

    בראש "פרספקטיבה" בארץ עומד ישי גולדפלם
    https://www.facebook.com/yishai.goldflam?fref=ts

    לא משהו סודי או מסתורי

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      את כל זה בדקתי מזמן. מי עומד מאחורי הארגון (האמריקאי)? אין שמות.

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        עוד ארגון אמריקאי ימני טורדני שסבור שהתיעוב הכלל עולמי ביחס לישראל מקורו, אה, בסיקור לא הוגן.

        ובכל אופן בערך של וויקיפדיה באנגלית מופיעים כמה שמות.

        הדמות המרכזית שם היא אנדרה לוין.

        אהבתי

        • הסיקור והאו"ם תמיד היו הוגנים ואפילו מציאותיים.

          אהבתי

          • עו"ד הגיב:

            אני מזהה בעיות עם התגובה שלך. למשל: התגובה שלך משוגרת באופן אוטומטי למייל מה שגורם להתרעה אצלי רק כדי לגלות שהאו"ם לדעתך אינו אובייקטיבי. נכון, אני יכול להוריד את הסימון, אבל בדרך כלל אני שוכח לעשות זאת. (גם נכון, אני עושה כאן אותו דבר בדיוק, אבל לפעמים כדאי להקריב חייל זקן אבל לזכות בקרב). או למשל: אני לא מכיר נושא אחד בהוויה האנושית שלא ניתן להתווכח עליו ולהרעיף רבבות מילים בעד ונגד, כולל בנושא שאתה מתמחה בו במובן של להפיץ את המושג שהעיתונאי הצרפתי הימני מבר אילן ירק ממוחו הקודח. דוגמה: נכון שאתה חושב שאין קשר בין מדיניות ישראל לאפרטהייד? נכון. אז הנה למשל טיעון נגדי.

            האפרטהייד הדרום-אפריקני ואנחנו

            (הכותב ביקש בנימוס שיעזרו לו להפיץ את הפוסט, אז זו הדוגמה עכשיו).

            שורה תחתונה: לא צריך להתווכח כל היום בתגובות. סמילא שום דבר מעשי לא יוצא מכך. שום דבר לא ישכנע אותי שהשלטון בישראל לא הפך את ישראל למדינה בזויה. אני מעריך שגם מצידך התגובה זהה מהכיוון ההפוך. אז בוא נתעב אחד את השני בשקט ויונה וולך תשלח לנו שקט בקופסא מארץ רחוקה.

            ונקודת אור: לאחרונה הייתי בארה"ב ונוכחתי שהתיעוב בין הרפובליקנים לדמוקרטים דומה מאוד בעוצמתו לתיעוב בין שני העמים – הימין והשמאל – החיים בישראל. מה שנקרא שמחת רבים.

            אהבתי

            • yishai הגיב:

              ואלאק אתם. "מי מממן את פרספקטיבה?" [יש לומר בטון קונספירטיבי]. עשית תחקיר בויקיפדיה, עו"ד? מצאת "שמות"? "הדמות המרכזית" שם היא אנדריאה לוין? מה זה, ראש משפחת פשע? לוין היא המנהלת של העמותה. העמותה (שהינה מלכ"ר) היא רשומה ומוכרת. יש לה משרדים, כתובת, מספרי טלפון ואתר אינטרנט. העמותה מפרסמת כתב עת רבעוני. יש לה 65,000 חברים תורמים. לוין מנהלת את העמותה כבר עשרים שנה. סחתיין עליך שמצאת "שמות" ו"דמות מרכזית" בויקיפדיה.

              ואילו אני חשבתי שקונספירציות וחשדות הם נחלתם של ימנים הזויים. ברוכים הבאים גם אתם לחבורה עליזה זו.

              אהבתי

              • עו"ד הגיב:

                לי יש חולשה מיוחדת לאנשים הזויים במיוחד, לא מבחינת אדם קרוב אצל עצמו אלא מבחינת אותו התקף התרגשות שזכור מהילדות כשאבא היה מודיע שהולכים לגן החיות. עכשיו שהבהרנו מה אנו חושבים אחד על השני, נגיע לעניין: וולווט כתבה שהיא לא מצאה שמות מאחורי הארגון. אז רק ציינתי שיש ברשת שמות מסוימים, זה הכל. על הדרך רמזתי לדעה שלי על ארגונים מהסוג הזה הנפוצים באמריקה יותר ויותר ומתחילים לתפוס מקום גם בישראל, אבל לא על כך היתה הטרוניה שלך. כל העובדות שכתבת מצויות בלינק, היית יכול לקצר, ויותר מכך, להימנע מחלוקת מחמאות לגבי יכולת החיפוש שלי – היא ידועה כבר ברבים.

                אהבתי

            • לירון הגיב:

              שמע, זה מאמר חלש ביותר של מישהו שמנסה בכל הכח להצדיק את דעתו הפוליטית, תוך כדי כך הוא שוזר את יציאת מצרים עם החלוציות ועד כל מיני תופינים.

              מי שקורא לישראל אפרטהייד מטרתו אחת, ליצור מצג שווא של אפלייה על רקע גזעני. מה לעשות, זה לא נכון. כל השאר, לא חשוב.

              הדבר היחיד המוצדק שניתן לטעון נגד ישראל בהקשר של חוסר הגינות זה ההתנחלויות. לצערי, במצב הנוכחי אין ברירה אלא להחזיק חלק מהן עד להגעה להסכם.

              אהבתי

  8. velvet הגיב:

    שימו לב למודעת האגודה לזכות הציבור לדעת, למעלה מימין, ועשו מה שאתם צריכים לעשות.

    אהבתי

  9. לירון הגיב:

    שום תגובה על התשדיר המבחיל של ש"ס עם כוכבית גיור?

    ולמשהו מבחיל אחר, קראתי אתמול את ההודעה על רם כהן בפייסבוק של ניצן הורוביץ, וכמובן לקרוא את המגיבים משמאל, נורא. מקראתיזם ופאשיזם מכל עבר היו התגובות הנסבלות, לצד לכלוכים אישיים ועוד כהנה וכהנה.

    לי אגב אין בעיה שמנהל יכתוב מאמר בעיתון, יש לי בעיה כשהוא מביע דעות פוליטיות במסגרת ביה"ס. זה ניצול כח ושררה.

    אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      מה שקיים בכל בית ספר-אוניברסיטה- ישיבה – אולפנא- סמינר- מכינה לבנים ובנות דתיים- מותר גם בבתי ספר חילוניים. מק'ארתי עושה אפליה ברורה.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        האם זה אותו מקארתי שפיטר מורים שלא הסכימו להשתתף בהילולת רבין?

        אהבתי

      • לירון הגיב:

        זו תגובה שמזכירה מגיבים מימין שאומרים תראו איך הערבים מתנהגים.

        האנלוגיה כאן היא רק לגביי התגובה.

        בחינוך הדתי ההורים שולחים את ילדיהם לאינדוקרינציה מובהקת, וחבל שכך, אבל כשאמונה באלוהים מעורבת, היא לא יכולה לשבת בכפיפה אחת עם פלורליזם.

        בחינוך החילוני, זה אסור בתכלית מבחינתי. תגידי אפלייה, אוקיי, קשה לי להתווכח, אבל הכל מתחיל מחופש פולחן. האלוהים שלי אומר שאני יותר שווה ממישהו אחר ואני רוצה לחנך את ילדיי כך. זה לא ממש דמוקרטי, ואם זה מתורגם למעשים זה לא חוקי. איך זה הגיוני? אלוהים יודע.

        אהבתי

        • ז'ורז' סאנד הגיב:

          המדינה מעלימה עין מהסתה גלויה בבתי ספר דתיים,התנחלויות ואנשי שלומנו, ופורשת רשת פרפרים על אוניברסיטאות, אנשי מדע ומחקר, אקדמאים, נושאי תפקידים בכירים ממשלתיים ,סופרים ומורים ,מה הקשר לערבים?

          אהבתי

          • לירון הגיב:

            נו, באמת. הבכי והנהי של האקדמיה. ראשית בואי לא נקרא לאנשי מדעי הרוח מדע, אותי זה מעליב. אף אחד לא אומר להם מה לחקור (לאף אחד בכל מקום). אני עושה הפרדה מובהקת בין הפקולטות המדעיות לבין השאר, כי אני בטוח שאף אחד לא טוען שיש איזושהי מגבלה על המדענים. אלא מה, ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שקיומה לחלוטין לא מובטח, אנחנו במאבק קיומי נגד אויב פלסטיני. אנחנו מדינת לאום, במאבק לאומי, שיש אלו המנסים לתייג אותו כגזעני. נורא קל באירופה לצקצק בלשון, בעוד שאנחנו מתמודדים עם בעיות שאף דמוקרטיה אחרת לא מתמודדת איתה בצורה מעוררת כבוד.

            ההתנהלות הברוטלית החשוכה והגזענית מגיעה מהצד השמאלי הקיצוני באקדמיה, ותמצאי אותו אך ורק בפקולטות למדעי הרוח.

            מדוע אין שקיפות במינויים? למה מגיע לכאן כסף זר מלא אינטרסים? מדוע לא נחשפים התורמים?

            אני יודע בודאות על אנשים שלא קודמו מסיבות פוליטיות, אתם המצאתם את זה. זה לגביי האקדמיה, ששוב יש לה חופש מוחלט.

            מה קשור סופרים, לא הבנתי. אסור לשמאלנים לכתוב ספרים עכשיו, או שאין להם זמן כי הם רק חותמים על עצומות כל היום.

            מנהל, מורה, מרצה צריך אידאלית לחנך בלבד ולא להביע דעות.

            לגביי נושאי תפקיד ממשלתי, זו סוגייה בעייתית קצת במבנה הממשלתי הישראלי. יש משרות אמון שבהן לגיטמי שהשר ימנה מקורבים. לגביי שאר דרגי המקצוע ברור שדעה פוליטית לא אמורה להוות שיקול (אבל בפועל אני בטוח שכן, משני הצדדים).

            קחי לדוגמא את סיפור המפמר כפי שסופר במלואו ע"י בן דרור ימיני. דוגמא מובהקת לבולשיביזם של השמאל, שצורח כל אימת שנוגעים ביקיריו. המחטפים, המינויים הלא תקינים, וכו'.

            תקופת מפא"י נגמרה, ואתם ממש לא טהורים, נאורים ומוסריים כמו שאתם חושבים, נהפוך מה שנעשה פה ב30 השנים הראשונות מאז קום המדינה היה רחוק שנות אור מדמוקרטיה.
            רק עם עליית הימין, הושרשו פה נורמות של מנהל תקין.

            אני מסכים שבממשלה הנוכחית יש סממנים מדאיגים לגביי חופש הביטוי אבל בינתיים לא כצעקתה.

            אהבתי

            • ז'ורז' סאנד הגיב:

              " אתה מסכים שבממשלה הנוכחית יש סממנים מדאיגים"ולשיטתך המצב כאין וכאפס לעומת שלטון מפא"י.בכל שלטון תמצא קלקולים,אולם מאז תפס ביבי את השלטון (לא מאז המהפך) מדרדרת המדינה להתגשמות חזונו של אורוול .עם החיבור לליברמן והכניעה לימין הקיצוני מוותרת ישראל הלכה למעשה על ההגדרה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. במסווה של פטריוטיות ומסורת יהודית נחקקים חוקים נגד האליטה הישנה שמזוהה עם השמאל כדי לרצות את יקירי השלטון. עצם זה שאתה נוקט בלשון "אתם"אומרת דרשני. בעולם הגדול יש מגמה הולכת וגדלה של התנערות מישראל, ובמקום להבין שמשהו רע קורה לנ ו, הסלידה מתפרשת כאנטישמיות שהיא כדלק בגלגלי הביביזם.

              אהבתי

            • אור הגיב:

              תמיד סיקרנה אותי הסתירה המובנית בין הטענה שישראל היא ייחודית בכך שהיא הדמוקרטיה היחידה בעולם שקיומה לא מובטח (כאילו צהל הוא לא אחד הצבאות הכי חזקים בעולם) והיא במאבק קיומי ו-boo hoo
              ומצד שני מתלוננים שהעולם המערבי והתקשורת העולמית נותנים לנו יחס מיוחד, ומה פתאום הם מתמקדים בנו, למה הם לא מסתכלים על מה שקורה בניגריה, ולמה לא מגנים את גינאה המשוונית וכו׳. אז תחליטו, או שאנחנו מיוחדים או שלא.
              מצד שני, כנראה שעקביות היא overrated
              מעבר לכך, אם יש לך הוכחות לכך שרם כהן הביע את דעתו בזמן שהיה צריך לחנך, כלומר בבית הספר אנא פרט. עד אז, וכל עוד זו עדיין מדינה דמוקרטית מותר למנהל, מורה ומרצה להביע את דעותיו הפוליטיות בזמנו הפנוי גם על דפי עיתון.

              אהבתי

              • אור הגיב:

                ועוד משהו: תקופת מפא״י הסתיימה לפני 35 שנים. עד מתי רשעים יתבכיינו?

                אהבתי

                • לירון הגיב:

                  חבל שלא למדת הבנת הנקרא בתקופת סער. כתבתי שמותר למנהל להביע דעתו בעיתון, מבחינתי, לא יודע מה אומרים הנהלים. לגביי רם כהן הייתה סערה לפני כשנתיים בכיכובו, שבה קרא לא לשרת. נכון הוא אמר 1+1 ולא 2.

                  האזכור של מפא"י נועד להדגיש מי הם אביהם של הטומאה של מינויי מקורבים ואנשי שלומנו האוחזים בדעות הנכונות, שהם מה לעשות האבות של השמאל הישראלי. ואתה ממשיך לראות את זה באקדמיה (או ליתר דיוק במקומות מסויימים באקדמיה) היכן שאין שקיפות במסווה של חופש אקדמי.

                  השמאל הישראלי לא יודע מהי דמוקרטיה. מגדיר סקאלת דעות מותרות, מתוך חשיבות עצמית ועליונות מוסרית מדומיינת, ומי שלא נמצא בסקאלה הוא חשוך, גזען ולעיתים פשיסט.

                  אז מי כאן הרשע?

                  אהבתי

    • bazinga הגיב:

      התשדיר של ש"ס היה כל כך מבחיל ו(אני לא מאמין שאני משתמש במילה הזאת אבל זו המילה הראשונה שעלתה לי לראש) אנכרוניסטי שזה לא ראוי לתגובה.

      אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    באשר לפרשת אטילה שומפלבי: גם בעוד שלושים הכחשות ולהד”מים וססטוסים נוקבים ומלגלגים אעמוד מאחורי הפוסט.

    משווה ומעלה:
    אם נעתיק את תובנותיו הפוליטיות של המכחישן, לפוליטיקה האירגונית במקום עבודתו, נקבל ביסוס לוגי לסקופ שלך.

    אהבתי

  11. ז'ורז' סאנד הגיב:

    התאויוט בחשבון-קצת נחת :mrgreen:

    אהבתי

  12. אחד שיודע הגיב:

    …ואגב קמפיין הסרטונים של "ארץ חדשה", ריצ'רד סילברסטיין מציג את המפלגה והקמפיין לקוראיו בארה"ב:

    Eldad Yaniv's Eretz Hadasha Party Exposes Israel's Corrupt Oligarchy

    אהבתי

כתיבת תגובה