מה עם מטרייה

ידיעות10.1.13מעריב10.1.13
הארץ10.1.13isra10.1.13

makorishon10.1.13hamvaser10.1.13

קשה להיות עורכים בדסק בלילות שבהם יורד שלג בישראל. הרי מדובר בתופעת טבע ייחודית. לרוב זה קורה פעם-פעמיים בשנה: החרמון התכסה, ירושלים ממתינה. ואז מה? חוזרים על הכותרות שניתנו אלף פעם לפניכם: לילה לבן, לבן בעיניים, הכל לבן, לבן על לבן. ויש גם את  שלג על עירי הבלתי מנוצחת. יש לי חשד כבד שבמדינות הגויים אין דברים כאלו, ולא מתפלצים בכל פעם שיורד שלג. נו טוב, תגידו, כי שלג שם זה יומיומי. ובכ"ז, אנא מכם, תתעשתו על עצמכם. נו סתם, זה לא יקרה, והכותרות האלו יחזרו על עצמן פעם אחר פעם. האמת, למי אכפת חוץ מאשר לי. אז כתוב לבן בעיניים, אז כתוב לילה לבן. מה זה משנה.

והכותרות האחרות, חוץ מלילה לבן ושות' הן הפסקות החשמל המרובות (הארץ) והחקלאים הדורשים הכרה באסון טבע (מעריב).
בשער מעריב: תצלום יפה ביותר של הרכבת הקלה של רחוב יפו בירושלים מעשה ידי פלאש 90. גם הצילום של גיל אליהו בשער הארץ סבבה.

בשער הארץ יש ידיעה מעל הקפל, לצד הפסקות החשמל, על זינוק בייצוא הבטחוני של ישראל. 7 מיליארד דולר ב-2012. עמוס הראל מסביר שהזינוק הוא לעומת 2011. כי מה, ב-2010 היה הייצוא לפחות 7.3 מיליארד. ביזראל דיפנס כתוב שהשנה יהיה שיפור של 10-15 אחוז לעומת 2011, כששנות השיא היו שנתיים קודם. הידיעה נכתבה בסוף השנה. אז מה טעם מצא הראל להביא את הידיעה היום, באיחור של עשרה ימים, כשבסך הכל העניין הוא עלייה מסוימת לעומת שנה שעברה? ולמה העורכים חשבו שהמקום המתאים לידיעת הקוועץ' הזו היא בחלק המרכזי של השער?

הכתבים הרטובים

כבר כתבו על כך, והבנתי שגם המוני ישראלים זועמים התקשרו למערכות (רפי רשף אמר) ונזפו במי שאפשר היה על ההתעללות בכתבים האומללים העומדים בגשם ומדווחים שיורד גשם. או שלג. ונרטבים, ורועדים. לא רק זה, רשף הראה אתמול סצינה משלשום של מירי מיכאלי העומדת זולגת בגשם (אך הקטע הזה לא הועלה לאתר), שיערה רטוב כולו, והיא קופאת מקור (נדמה לי שעמדה על הגשר שבין עזריאלי לקרייה). עכשיו. יש לכך כמה פתרונות. ראשית, לדאוג ללבוש תרמי מעולה לכתבים, כזה של לוחמים בשדה קרב, שלא ירגישו את הקור. כן, וזה תפקיד המערכות ששולחות אותם. זאת ועוד: הם יכולים לאחוז מטרייה. אם זה לא פוגע בגבריות של ניקולס קייג', זה לא יפגע גם בסקס אפיל של אלמוג בוקר.
The-Weather-Man-thumb-560xauto-26367

אלמוגmirimichaeli10catevet2
והדבר השלישי, אבל פה אני לא ממש יודעת מה קורה בשטח והיכן הם נמצאים כשהם לא בשידור, זה לצמצם את זמן החשיפה שלהם לקור ולגשם או לשלג, ולדאוג להם לת"ש הולם. רק מה, עם מצבן של רשתות הטלוויזיה והזכייניות, קשה לי לראות את זה קורה, ואני נוטה להעריך שהכתבים נשלחים לדיווחי המזג עם מעט מאוד ציוד הולם.

אוי, איך ביאסו אותי בידיעות עם ההבטחה "יפה דרעי מדברת". עוד פעם. הנה ראיון מ-2003 למשל. והנה אצל יאיר לפיד כשהיה מגיש לוהט. כמי שלא אוהבת לדבר, היא עושה את זה לא מעט.

יפהדרעי

רונן ברגמן ראיין את שמעון פרס לניו יורק טיימס.
הכות' ב-NYT: "שמעון פרס על אובמה, איראן והדרך לשלום".
הכות' ב-ynet: "פרס במתקפה על נתניהו: הפיגועים יחזרו".

תהמולת בחירות

סתיו שפיר מספרת איך ולמה עזבה פאנל בחירות במכללה בנתניה.

רק אתמול נחשפתי לראשונה להטרדות טלפוניות מצד שלי יחימוביץ' ובנימין נתניהו (שמעתי על אנשים שמנהלים את הרומן הזה כבר מתחילת השבוע). מי נתן להם רשות?
התקשרתי לוועדת הבחירות המרכזית, פניות הציבור: 02-6753407
במשרד המנהלת הכללית אמרו לי שאני יכולה להתלונן אצל רשם הגנת הפרטיות. לא, אין להם את המספר.
אוקיי, מצאתי לבד. לא, אין מס' טל'. יש פקס ויש אימייל: ILITA@justice.gov.il
שלחתי מייל וקיבלתי תשובה אחרי פחות משעה:

ברשות למשפט, טכנולוגיה ומידע התקבלה פנייתך מיום 10-1-2013 אשר הועברה באמצעות הדוא"ל.
סימוכין הפנייה: 1306

השיטה פרק 12 #ארץ חדשה, פרשת וינשטיין (תוס' 14:52)

תוס' 12:24: ובינתיים במעריב

globesmorning
(הודעה לעיתונות): רשות ההגבלים העסקיים העניקה פטור לחוק ההגבלים העסקיים ולשיתוף הפעולה בין העיתונים מקור ראשון, מעריב והעיתון גלובס. שיתוף הפעולה העסקי בין העיתונים יכלול הדפסה ופרסום של תכנים חדשותיים בתחומי העסקים והכלכלה.
בהחלטת רשות ההגבלים העסקיים, טוען פרופ' דיויד גילה, כי "ההסדר מושא החלטה זו אינו מגביל את התחרות בחלק ניכר של שוק המושפע מן ההסדר ואני סבור כי עיקרו אינו בהפחתת התחרות או במניעתה וכי אין בו משום כבילה שאינה נחוצה למימושו".
על פי ההסכם, גלובס יפיק עבור מעריב ומקור ראשון מוסף יומי בתחום העסקים והכלכלה אשר יצורף למהדורה היומית של עיתון מעריב ויקרא "גלובס על הבוקר", ולמוסף השבוע של העיתונים מעריב ומקור ראשון. גלובס תספק תוכן כלכלי ועסקי שיפורסם גם באתר האינטרנט של מעריב NRG. מיטב הכותבים של גלובס יכתבו במוסף המיוחד שיעסוק בכל הנושאים הכלכליים שעל סדר היום: חדשות כלליות, אנרגיה ותשתיות, רכב, חדשות כלכליות מהעולם, נדל"ן, שיווק ופרסום ושוק ההון. המוצר החדש יעניק ערך מוסף למנויים ויעשיר את עולם התוכן של העיתון.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

orenmamliz
אורן
ממליץ

נמשכת מגמת ההתכווצות של השבועונים האלטרנטיביים.
מאגר JSTOR נפתח חלקית גם ללא אקדמאים.
המחקר היומי: אם לא תשתו דיאט קולה, תהיו מאושרים.

חמש מצלמות שבורות זוכה בניו יורק.
אפשר לתבוע על כאב בטן מחומוס. זה אפשרי אם יש לכם את הקופסה של שטראוס ביד, אבל מה אם יצאתם מחומוסייה וביליתם את היממה שלאחר מכן במקום מסוים? מה תוכיחו? תמיד אפשר יהיה להגיד לכם שזה החלב המקולקל של הקפה ששתיתם בבית לפני שיצאתם.

TNS1.13

לפני פיזור

עסקי הטישו המטשטשיםהביאו לכך שלא הודיתי לתומכי הבלוג שרעש השיעולים הבלתי נסבל לא בלבל את דעתם.
תודה רבה ל: נ, י, א, ח, י, ס, י, ר, ר, י, ר, א, מ, ד, ט, ע, נ, ד, ר, ח.
במהלך השבוע הפכתי גם לחברתו הלוחשת של קריימר. כל מי שדיבר איתי בטל' לא הצליח להבין מה אני אומרת, או שלא הקשיב (לא שזה לא היה קשה) והבנתי כמה זה מבאס. אם כי ללוחשת של קריימר זה ממש לא הזיז. בכ"א לא מכרתי חולצה תפוחה או אפילו מנוי לבלוג לאיש.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

45 תגובות על מה עם מטרייה

  1. ז'ורז' סאנד הגיב:

    לקורא הצללים אנונימי– הנה לבקשתך "אחרי מות" של מזרחית.

    אהבתי

  2. ז'ורז' סאנד הגיב:

    שרה'לה הולכים להצטלם. איפה שמת את הצעיף ברברי?

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    2 סרטים ישראלים מתמודדים באוסקר הישראלי, אבל את כל הזרקור מקבל הסרט "השמאל-לאומי" מביניהם.

    אהבתי

    • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

      אגב הסרטים.
      היום בתוכנית של כספית והשני.
      לא במילים מדוייקות אלא ברוח הדברים.
      שאלו את הבמאי של הסרט על בילעין אם הסרט נבחר בארה"ב בגלל הנושא שלו והוא ענה, כמובן שלא ובתהייה כלפי השואל איך בכלל זה עולה על דעתו שהרי הבוחרים הם צדיקים שעיסוקם רק באמנות טהורה, וברור שאך ורק על סמך האיכות.
      השאלה הבאה כלפיו היתה מה היה קורה אם הוא היה יוצר סרט באותה איכות דוקומנטרית על נושא ימני לגמרי ואיך זה היה מתקבל. הבמאי, שממש כנראה לא ציפה לשאלה כזאת, ענה מיד שאין מצב שהם מסוגלים ליצור כזאת איכות וממש לא שם לב ששאלו בעצם עליו. מה שטוב שבתשובה שלו הוא בעצם ענה בכנות של 2 השאלות הקודמות.
      מ.ש.ל.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      כן, עכשיו לישראלים יהיה הרבה מה להגיד על סרטים שלא ראו.
      נ.ב. על "מחפשים את שוגר מן" המלצתי בבלוג בעבר.
      נ.ב.נ. יתכן ויש סיבה טכנית, אך העובדה ש"חיות הדרום הפראי" לא מועמד על העיצוב האומנותי היא שמרנות.

      אהבתי

  4. MajorTom2oo1 הגיב:

    בעבר התלוננתי על הטרדה טלפונית שיווקית (לא קשור לבחירות).
    לטענת הרשם להגנת הפרטיות הם לא יכולים לסייע אם אני לא מוסר להם את מקור ההטרדה. מכיוון שהשיחה ממספר חסום – הם לא עוזרים. מן הסתם הפוליטיקאים תמיד יכולים לטעון שהם לא אחראים לשיחות הטלפון הללו…

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כשתשמע את ההודעות תבין שהם לא יכולים לטעון זאת:
      יחימוביץ' ונתניהו פנו אלי אישית בקולם.

      אהבתי

      • MajorTom2oo1 הגיב:

        גם אלי הם (שלי ובנימין) פנו בקולם, עם זאת, הם תמיד יכולים לטעון שזו הודעה שנועדה לחברי מרכז או למתפקדים או אני לא יודע למי ושזו יוזמה מקומית לשלוח את זה לכלל הציבור…
        מה שמשעשע, זה שבעוד ב"שיחה" עם שלי אתה צריך להחליט בין "תמיכה" ל "אולי אתמוך" או משהו כזה, ואחרי זה היא עוד מקיראה תפריט בחירה כמו מרכזנית, אצל נתניהו אומרים "לתמיכה הקש 1" (וזהו)…אם מחכים קצת על הקו שומעים "לא הוקשה כל בחירה"…שזה כבר משעשע…בחירות כמו שראינו במדינות אחרות במזה"ת בזמנו (100% הצבעה בעד השליט).

        אהבתי

  5. אורן הגיב:

    הכותרת לראיון עם פרס במהדורה המודפסת בטיימס, היא "שיחה עם הנשיא שמעון פרס מישראל" , אבל הכותרת לידיעה שהופצה באמצעות AP ומופיעה בחדשות האתר של הטיימס זהה לזו של טמקא.

    אהבתי

  6. לירון הגיב:

    "אריה הכי מתאים להיות שר אוצר".

    אני גם חושב, כבר היה לנו שר אוצר שכהונתו הופסקה כי הלך לכלא, עדיף מישהו שכבר שילם את חובו לחברה, שתהיה קצת רציפות שלטונית.

    אחרי התשדיר של ש"ס הייתי זורק אותו שוב פעם לכלא.

    העיקר שידיעות תומכים כי הוא בשמאל.

    יש כאלה שאין להם ויש כאלה שלוקחים שוחד.

    אהבתי

  7. לירון הגיב:

    הפרק הזה כבר שודר, לא?

    אהבתי

  8. velvet הגיב:

    תוס: השיטה פרק 12, תיק וינשטיין

    אהבתי

    • roni הגיב:

      הפעם יש "בשר" בסרטון של אלדד יניב. האם הסרטון הזה יניב תוצאות?

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הכי מצחיק זה לראות את יניב מדבר על ביבי-מחזיק-בביצים-של-לאודר-ערוץ-10 בתעמולת בחירות בערוץ 10.

      אהבתי

      • ShulamiD הגיב:

        לא הבנתי את הטענה של יניב. אם לאודר נתן כסף לביבי בזמן שהאחרון היה שר האוצר אז איך הוא יכול לאיים על לאודר. הרי אם זה צף ועולה ביבי בבעיה גדולה יותר. כלומר, היה עלול להיות בבעיה לו היתה בארצנו מערכת משפט וביקורת ראויים ולא מערכת גחמתית ואינטרסנטית.

        אהבתי

  9. מישהי הגיב:

    בעניין סתיו שפיר, כשנכנסתי לקישור זאת היתה התגובה האחרונה לפוסט שלה:

    Jeulian Ray אז מה שאני מבין מדבריך,סתיו, זה שאם השמאל הקיצוני מדבר -את נשארת להקשיב כי זו דמוקרטיה. אבל אם הימין הקיצוני מדבר אין לך שום זכרון של המושג דמוקרטיה ואת קמה ללכת……את קולטת כמה לא אמינה ההצהרה שלך בזכות הדמוקרטיה? כמו שנאמר פה קודם,עדיף באמת שתחזרי לקוטג׳ ,כי פוליטיקאית הגונה את לא. ואבוי לדמוקרטיה אם תומכיה דומים לך.

    מצאה חן בעיני.

    אהבתי

  10. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    התמונה של רחוב יפו בירושלים ממש נהדרת. בחירת מילים מוצלחת של דבורית. לטעמי הרחוב המצולם יפה יותר מבאהנהוף שטראסה בציריך.

    אהבתי

  11. velvet הגיב:

    תוס' מעריב & גלובס, הודעה לעיתונות.

    אהבתי

  12. עו"ד הגיב:

    NRG החלו לפרסם את ה IP של מחשבי המגיבים.

    אהבתי

  13. האיום באינתיפאדה הממשמשת ובאה מצד פרס הופך אותו לכהן (מזרח תיכון חדש) מוטרף שאיבד לחלוטין את הקשר עם המציאות ותפקידו. יכול להיות שכבוד נשיאנו האהוב והרחום מכין את הקרקע להכרזה על מחנה השמאל כראוי להרכבת הקואליציה. ההתאבדות הציבורית והפוליטית למען הקומץ הנאור תהפוך את זכרון השמעון לבבואה של שמשון. כרגיל, בסוף מי שיסבול הכי הרבה מהיוזמות הם הפלישתים.

    אהבתי

  14. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    בעניין סתו שפיר. הבחורה מתחזקת רשת אינטרנטית לא רעה בכלל. אפילו אמנון דנקנר (שלנו) מוצא מה לכתוב אצלה (וכמובן להגיע אליה קודם לכך).

    שלי יחימוביץ עשוייה לגלות (אחרי הבחירות וכמובן לאור התוצאות שייצרו דינמיקה עצמאית) שיש לה כמה קנדידטים שלא סרים למרותה אלא יותר למצנטים המקוריים שלהם. נניח מירב מיכאלי עם פרץ או שפיר ושלומפי עם עיני.
    בנוסף אחת כמו שפיר, חד"שניקית ותיקה, עשוייה לחבור מהר יותר משחשבנו לדב חנין (אדם מוערך בעיני אך במקום הלא נכון בעיני) אהובה (הפוליטי) במפלגתו הפוסט ציונית/יהודית. מצד שני, גם שלי היא חד"שניקית בעצמה. אחת כמו מיכאלי עשוייה לקבל הצעה שלא ניתן לסרב לה מליבני/פרץ או מפרץ לבדו לאחר שיטול את המושכות כשציפי (שוב) תפרוש בגלל חוסר עניין באופוזיציה.
    גם אישים (אישים?) כמו שלח או הבולדוג הצולע עשויים להיות גייס חמישי.

    אהבתי

    • מיצבשת הגיב:

      טוב – זו בדיוק הדינמיקה שקורת במפלגת העבודה שנים חלקי הסיעה מתקוטטים זה עם זה המחנות ווהשמות משתנים.
      שינוי חוקת המפלגה על ידי ברק ושלי יחימוביץ יתכן שנותן לכך מענה ויתכן שאינו מספיק. מי שמצביע עבודה לוקח סיכון…

      אהבתי

  15. mickey הגיב:

    כתבים בגשם זה שיעמום המחץ.
    ראיתי את תוכנית הבוקר של אברי ועוד אחת היום.
    מלבד טונות של קשקשת, מעיקר האינפורמציה – איזה כבישים חסומים והיכן, הם התעלמו כמעט לחלוטין

    אהבתי

  16. meirav הגיב:

    מורן שריר בהארץ התייחס לפני יומיים למצוקת כתבי הכאפות שנשלחים לסקר אירועים במזג אוויר בלתי אפשרי וקרא להם להתמרד, פחות או יותר.
    ואם להתייחס ברצינות להערה של יונית לוי במהדורה אתמול, הרי שאלעד זוהר ואילנית אדלר הגרילו ביניהם את הזכות להישאר באולפן המחומם. זוהר זכה.

    אהבתי

  17. מיצבשת הגיב:

    חוק הגנת הפרטיות אינו חל על תעמולת בחירות מותר למפלגות לפנות לכל בוחר גם אם הוא לא נתן את הסכמתו לכך.

    אהבתי

כתיבת תגובה