שיגעון של גירעון

הארץ14.1.13ידיעות14.1.13
מעריב14.1.13isra14.1.13
מקור14.1.13hamvaser14.1.13

ראשיות

מתוך כל העיתונים, רק בישר"ה ובמקור ראשון הדחתו של אל"מ ארז וינר מצה"ל היא הכות' הראשית. את קולות הצהלה הגדולים אפשר לשמוע בעיקר מישר"ה שעסוקים בחפירות ובניגוח ידיעות במקביל. פטיש ביד אחת ומקדחה בשנייה.
נשאלת השאלה (שוב נשאלת השאלה, כלומר), מה לכתב הפלילים של ישר"ה, שפוטר התפטר (תיקון: 16:18) מידיעות בשעתו, ולמלחמה הלא נגמרת בנוני מוזס (הקטע הנוכחי מיותר להפליא מאחר שסבן כבר כתב על כך). לא כדאי שיתרכז בעבודתו? האם ידיו של פובליציסט הבית כה מלאות עבודה?
ושאלה נוספת: האם וינר (או ידיעות) חשבו שהראיון איתו עשוי היה לשנות את החלטתו של הרמטכ"ל?
לעומת הצהלות בשער ישר"ה על הדחת וינר, בידיעות מופיעה הידיעה בע' 8-9 עם הכות' "משלם את המחיר" הבלתי משתמעת בצד שהיא נוקטת. ויש גם את דברי אשכנזי, חלוף בחליפה "הביקורת על וינר הייתה מוגזמת", בשביל לסגור את הפינה.

אז מצד אחד יש את וינר, ומהצד השני צריך להגן על רה"מ מפני השתלחויותיו של אולמרט.
כפ' 4-5 השקענו מיליונים בהתעצמות. ואהרן לפידות: "11 מיליארד ש' של הרתעה".
בידיעות מגיע נחום ברנע לפשר בין הנצים ואומר שזה צודק קצת וזה צודק קצת.

על הראשית של ידיעות אפשר לומר רק שלרגע אפשר היה לחשוב שהידיים ידי ישר"ה (אם נתעלם מהתוכן ונישאר בסגנון). מה, יש זליגת אנשים או מוחות או רעיונות בין הדסקים?
מזתומרת "כישלון הגירעון"?
במה הגירעון נכשל? הוא דווקא גדל והתפתח יפה מאוד, אפשר לומר אפילו ניצח. הרעיון של כות' בשתי מילים שהן אפילו מתחרזות יכול לעבוד רק אם יש היגיון בשיגעון (הנה זו דוגמה: "היגיון בשיגעון").
מזל שיש כות' ראשית להארץ, שמסבירה את הראשית של ידיעות:
"כישלון בתחזית המס הכפיל את הגירעון הלאומי"
("נתניהו ושטיייניץ נכשלו בשמירה על הקופה")
עכשיו הבנתם מה זה "כישלון הגירעון?"
ידיעות עוסק בכך בכפ' הראשונה, וכן בממון 39 מיליארד ש', כך בשער וכן בפתח הדברים.
ממון14.1.13
לעומת ההרגעה של נתניהו בעיתונו (ע"ע), בידיעות מובאות כבר הגזירות העתידיות.
יפה מצד ישר"ה שמתייחס לגירעון בהפניונת שער וכן בע' 9. רה"מ אפילו אומר שהוא לא חושב שהגירעון יפגע בתושבי ישראל משמעותית, ושהגירעון פחות או יותר צפוי. אם זה היה צפוי, איך הוא הסתכם ב"פי 2 מהמתווה המתוכנן"?
גם חזי שטרנליכט אומר שזה גירעון ידוע מראש. הכות' אופטימית, כדרכו של העיתון: "מה שחשוב זה 2013", אפילו שאף אחד לא יודע איך הוא ינוהל. סליחה, נו. אני לא רוצה להעליב, אבל.
אופס קטן, כמה זה עולה לנו כשרה"מ טס.
marker14.1.13כלכליסט14.1.13
שורש החריגה;

ובינתיים במעריב

הבוקר חגיגה: גליון גלובס מעריב הראשון יוצא לדרך.

גלובס14.1.13

גלובס של מעריב כולל 24 עמודי מערכת (לעומת 32+24+16+24 של גלובס המלא). בפינה השמאלית העליונה של השער  כתוב "מהדורה מיוחדת לקוראי מעריב".
האקט הזה מסמל את קבורתו ללא עת של מעריב עסקים, שפרפר למוות בחוסר כבוד משווע בחודשים האחרונים.
קרדיט העריכה הוא של אנדרה טבקוף מגלובס, כלומר, במעריב מקבלים מוצר מוגמר, שכלל לא עובר במערכת העיתון. משמע, כל מי שעסקו עד כה בהחייאתו הבלתי מוצלחת של מעריב עסקים יכולים להתפנות לתפקידי מערכת אחרים.
זה אומר, אם לחשוב צעד קטן קדימה, שנניח התרחשויות במעריב, ענייני עובדים ומערכת, וכו', לא יובאו בעמודים אלו?
מה בגיליון? סקירת הגירעון, איפה גרים המתמודדים לכנסת ה-19, הים של ארסוף, מצבה של טרה, ועוד.
וכבר יש לנו תיקון בעמודי החדשות:
(ע' 18 למטה):

במוסף גלובס על הבוקר המצורף היום למעריב, נכתב בטעות כי שאול מופז מתגורר בסביון, בבית ששוויו 6.8-7.5 מ' ש'. מופז מתגורר בכוכב יאיר בבית ששוויו 3.8-4 מ' ש'.

מדינת כל גזעניה/ צבא העם

קצין צה"ל מואשם בכבילה, הכאה וחניקת אזרח בדווי.
נחשפה מסכת התעללות בשוטרי מג"ב.

זהירות, אינתיפאדה

דו"ח קשב: האינתיפאדה השלישית חיה בעיקר בכותרות.

זהירות, סלולרי

נמצאו הוכחות (בפעם האלף?) לקשר בין שימוש בסלולרי לגידולים במוח. אבל, מזכירה הידיעה, יש מחלוקת בין אנשי הקהילה המדעית באשר לפרשנות הממצאים.
ובקטנה: התצלום האילוסטרטיבי הוא של אנטנות מרובות, בעוד שככל שיש יותר אנטנות פוחתת הקרינה, לא?

זהירות, אישה

תזכורת לעולם המופלא בו אנו חיים:
תמונת אישה התפרסמה במקומון בבית"ר עלית, ובעל המקומון זומן לבית הדין.
את דמות האישה תצטרכו לחפש בזכוכית מגדלת.

isha14.1

 TV

הסיבה היחידה כנראה לבלות מול המסך הקטן אתמול בלילה הייתה החיים כשמועה, בכיכובו של אסי דיין.
מיני סדרה שמתבססת על שני אוצרות טבע: חומרי הארכיון של שושלת דיין והטקסטים שחיבר להם דיין אסף.
הרבה הפתעות, הרבה מודעות עצמית. היעדר מיסטיפיקציה של דיין.
אייל לוי אהב (זו מיני סדרה, לא "סרט", כפי שפתחת).
מוזר שאין ביקורת (תיקון: הייתה בשידור הראשון בערוץ 8) ב-ynet.  גם לילך וולך אהבה. איתי סגל בידיעות: "אחת מסדרות התעודה המרתקות שנעשו כאן".
בהארץ משומה שכחו אותו בבית (תיקון: ביקורת התפרסמה בשידור הראשון). אורי ערן בעכבר: זה סיפור על בן שלא רצה להיות אבא שלו.

מתברר שבערוץ 8 משודרת סדרה הנקראת על צד שמאל (רון כחלילי).
היון יצא אתמול חוצץ נגד אחד הפרקים בו צפה. אני לא ממש הצלחתי להבין את טענותיו.
הדברים שהוא מתייחס אליהם עומדים בסתירה לביקורת אליה לנקקתי כאן. מאחר שלא צפיתי, אין לי מושג מה בדיוק קורה בסדרה, ואם יש בה טעות עובדתית כלשהי. עכשיו, אם משהו לא בסדר בסדרה, שדווקא באה חשבון עם השמאל הישראלי, אולי יבואו אנשים מהימין, ממקור ראשון צפונה, ויסבירו מה בנראטיב המוצג בה לא מדויק.

לפני פיזור

העיקר שהחמה זורחת, השיטת אולי פורחת ואני נושמת אוויר מלוא הצלחת.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

47 תגובות על שיגעון של גירעון

  1. ז'ורז' סאנד הגיב:

    האם אובמה התיאש?

    אהבתי

  2. ז'ורז' סאנד הגיב:

    הכל אפשר להגיד עליו אבל זה לא.

    אהבתי

  3. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אפילו ארטישוק משנה דעתו.
    וכאן אסקפיזם אלקטרומגנטי.

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    הצביעות של התקשורת בנושא הגרעון בלתי נסבלת.
    האשם מס' 1 בגרעון היא התקשורת, שתמיד נמצאת בצד של הדורשים וכנגד הממשלה, ואף פעם לא מזכירה שאת החשבון נשלם כולנו בסוף.
    על הצביעות של יחימוביץ' ושות' אני כבר לא מדבר, וטוב עשה נתניהו כשאמר שהוא יזכיר להם את התבטאויותיהם כנגד הגרעון במהלך המו"מ הקואליציוני.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אתה מדמגג.
      זה לא שיש להם קראש על גרעון כמושג. ומותר לבקר את הממשלה היוצרת גרעון ללא מענה לדרישות, ואז לוקחת את זה באיזי ללא מצוקים ותקרות חוב, בכדי לעבור את הבחירות בשלום.
      יוטבע תליון הח"י מליארד שקלים, ומיד.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הנקודה היא שזה לא חוכמה כל הזמן ללחוץ על הממשלה להוציא כספים "למטרות חשובות" שלא הוגדרו בתקציב השנתי, ואז בסוף השנה לתקוף אותה שהיא הוציאה יותר מדי כסף.
        ברור שהאחריות הכוללת היא על הממשלה, אבל הדמגוגים בסיפור הזה הם התקשורת.

        אהבתי

      • לירון הגיב:

        למה בלא מענה לדרישות? הרי הגירעון המוגדל נוצר כמתוך תוספות שכר ותיקון עיוותים שהיו במשך שנים. הגדלת את שכר הרופאים לא משפר את מערכת הרפואה הציבורית? תיקון הצמדת הפנסיות הבטחוניות משכר המשרתים למדד תחסוך למדינה מיליארדים לאורך טווח. הגדלת שכר המורים, גם מהלך ראוי שדובר עליו הרבה. חינוך חינם מגיל 3.

        איזה עוד דרישות היו? אגב, השכר של כלל המגזר הציבורי עלה החודש ב-2.5 אחוז אם אני לא טועה.

        אין ספק שהיה כאן כישלון, אבל זו החלמאות ההיסטורית שלא הייתה ממשלה שלא לקתה בה. כשיש צמיחה לא יודעים להעריך אותה ומעריכים אותה כלפי מעטה, ואז הגבייה עולה משמעותית על הצפי ויש עודפים, ואז כשיש האטה גם לה עושים הערכת חסר ונוצרים גרעונות.

        הטעות הייתה שהעלו את יעד הגירעון באמצע השנה בהתבסס על הנחות שגויות. וכן, אני חושב שזה נובע מהלחיצות של נתניהו שלא רצה להתעמת פוליטית ובחר בפיתרון הקל.

        אבל שיחימוביץ והשמאל יתקפו אותו על זה?

        אהבתי

  5. האמיר הגיב:

    נמצאו הוכחות (בפעם האלף?) לקשר בין שימוש בסלולרי לגידולים במוח. אבל, מזכירה הידיעה, יש מחלוקת בין אנשי הקהילה המדעית באשר לפרשנות הממצאים.

    הכותרת שגויה. ראשית, מהצצה באתר אותה קבוצה, עולה החשד שהםיצאו מנקודת הנחה שקרינה אלקטרומגנטית לא מייננת מזיקה ואחרי בדיקה הזיעו בדיוק למסקנה שהם ציפו לקבל. זה לא אומר שהמסקנה שגויה, זה כן אומר שכדאי לחכות לביקורת עמיתים.

    שנית, גם אם יתברר שהדו"ח שלהם נכון ומדויק, הוא לא יכול להוכיח שיש קשר. ניתוחים כגון זה יכולים לכל היותר למצוא שיש מתאם בין שימוש מוגבר בטלפונים סלולאריים לגידולים.

    אהבתי

    • מהפיכת המידע. פעם כדי להעלים אמת היו מסתירים אותה הרחק מהעין. היום אי אפשר להרחיק אותה אז מציפים אותנו במידע ורק נברנים מסוגלים לדלות אותה מדי פעם. בערפל התקשורתי מומלץ לחזור מדי פעם לבסיס:
      -גוף האדם לא צריך קרינה מלאכותית כדי להתקיים.
      -גופי הבריאות והמחקר הציבורי 'הבלתי תלויים' אינם מנותקים משיקולים זרים.
      -לתאגידי הסלולר יש אינטרס מובהק להסתיר מידע שיאיים על המכירות.

      לנברנים ונשים שנוטות לפתח היסטריה מומלץ לקרוא היטב את סעיף 2. ככתוב: המשכיל בעת ההיא הרים גבה.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        נו, באמת. יש ראיות שקרינה אלקטרומגנטית לא מייננת בהספק של מילי-וואטים מזיקה לגוף האדם? אז ברור שהיא מזיקה. אין ראיות כאלו? אז ברור שהיא מזיקה ושיש אינטרסים שמסתירים זאת מהציבור. זו טענה קלאסית של תאוריות קונספירציה.

        גוף האדם גם לא צריך מים מוגזים על מנת להתקיים, יצא לך החודש לשתות משקה מוגז? מי יודע איזה נזק זה גורם לגוף שלך? אפשר לומר את זה על כמעט כל דבר שכרוך בחיים בעולם המודרני. אבל אל תדאג, אתה לא חייב להיות חשוף לאף אחד מהם. מצא לך מערה באזור נידח, בנה בתוכה כלוב פאראדיי ואתה חסין לחלוטין מכל ההשפעות המזיקות של אורח החיים במאה ה- 21.

        הבעיה מתחילה ונגמרת במילה "קרינה". כשהדיוט חושב על קרינה, הוא חושב על צ'רנוביל או פוקושימה, נו, הדבר הזה שגורם לאנשים לגדל ראש שני ולזרוח בחושך. ומאחר שידוע שקרינה רדיואקטיבית מזיקה, ברור שגם הקרינה האלקטרומגנטית מהסלולרים מזיקה. מה, קרינה היא קרינה, לא? ואז, לא משנה אם יש ראיות או אין ראיות, זה מזיק ויש לשרוף אנטנות סלולריות ואח"כ להתלונן שאין קליטה בפלאפון שלך. תרגיש יותר טוב אם נדבר על גלי רדיו במקום?

        אנחנו יודעים שגלי רדיו בתדר גבוה מספיק (קרינה מייננת) יכולים לגרום לסרטן. אנחנו לא יודעים על נזק שגלי רדיו בתדר נמוך יותר גורמים. אולי הם גורמים ואולי לא, אבל עדיין לא ידוע שום מנגנון שיכול לגרום לגידולים בעקבות ספיגת קרינה לא מייננת.

        מה שיש כרגע הם מחקרים שמנסים למצוא מתאם: בקבוצה אקראית של X נבדקים שדיווחו על שימוש גבוה בסלולרים במשך שנים נמצא אחוז Y של גידולים במוח, בקבוצה אקראית של X נבדקים שדיווחו על שימוש נמוך בסלולרים נמצא אחוז Z של גידולים. אם Y גדול מ- Z באופן בעל מובהקות סטטיסטית, יש מתאם בין שימוש בסלולריים ובין גידולים במוח ואם לא, אז לא. גם אם נמצא מתאם (ועדיין לא נמצא אחד כזה באופן מספיק משמעותי), אי אפשר להסיק שסלולר גורם לסרטן. יתכן שיש גורם שלישי, לא ידוע, שאחראי לכך. יתכן למשל שצגי מחשב אחראים לכך ושמי שמשתמש במחשב לעיתים קרובות נוטה גם להשתמש יותר בטלפון סלולרי.

        אבל כאמור, אפילו מתאם עוד לא מצאו…

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          גלי רדיו אינם מייננים. ה"רדיו" מגדיר את טווח הגלים, וזה טווח הרבה פחות אנרגטי מהקרינה המייננת.

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            כן, אבל כשמדברים על "קרינה אלקטרומגנטית", אנשים שומעים רק את המילה הראשונה. שנתפשר על פוטונים אנרגטיים?

            אהבתי

            • מישהי הגיב:

              אם רק "קרינה" היא המילה הבעייתית אז "גלים אלקטרומגנטיים" נראה לי כפתרון הטוב ביותר.

              אולי ההתעסקות הזאת נראית לך קטנונית, אבל כשאתה מדבר על גלי רדיו בתדר מיינן כחלק מהסבר מדעי זה הופך את ההסבר למדעי הרבה פחות. שיקולים פופוליסטיים כמו "למילה קרינה יש קונוטציה שלילית" הם לא תירוץ כדי לכתוב דברים שאתה יודע שהם לא נכונים.

              אהבתי

        • כבוד האמיר. ענית לטענות שלא טענתי. בכל זאת, אם אתה דוגל בהגיון שמה שלא הוכח כמסוכן הוא בטוח, אשריך.

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            לא, אני מאמין שמה שלא הוכח כמסוכן, אי אפשר לקבוע שהוא מסוכן. אולי הוא כן ואולי הוא לא. וראה איזה פלא, זה מה שכתבתי.

            אנשים שקובעים ש"קרינה סלולרית" (אין דבר כזה) מסוכנת ולא משנה מה עלה במחקרים, הם אלו שצריכים כמה שיעורים בהיגיון.

            לידיעתך, אף אחד עוד לא הוכיח בוודאות שסודה לא מסוכנת.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              מה שמצחיק זה שבתחום ה"סביבתי", יון מתנהג כמו אחרון שלוחי הקרן.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                משונה שלא הבנת עד היום שהיונה נוקט בקו אנטי שכלתני עקבי. מבחינתו גם המדע מוטה פוליטית.
                בקש ממנו רענון ללינק על ירחי שבתאי והכרונולוגיה החדשה של האלף השני לפנה"ס, פרייסלס.

                אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הראה לי עוד גוף "מחקר" שרוב הטקסט עליו בויקיפדיה הוא criticism מכל העולם.
        מחקר זה רק מחקר מדעי שעובר ביקורת עמיתים, וגם אז יש דרגות שונות בהתאם לכתב העת בו פורסם.
        מחקרים של גופים מטעם אינם מחקרים. הם תעמולה.

        אהבתי

    • bazinga הגיב:

      זהו תחום בעייתי עקב הגורמים המרובים הגורמים לסרטן.
      כרגע המחקר מתמקד בשילוב של ההשפעה של קרינת ה RF יחד עם החום הנפלט ממכשיר סלולרי וששילובם הוא הגורם להתפתחות תאים סרטניים.
      לקריאה מורחבת אתם מוזמנים לבדוק את המגזין הרשמי של הIEEE – ארגון מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה העולמי.

      מחקר באמצעות MRI על השפעת החימום על תאי מוח:
      http://spectrum.ieee.org/telecom/wireless/mri-could-solve-cellphone-radiation-problems

      אודות מחקר על השפעת קרינה ממכשיר סלולרי על התפתחות היפר-אקטיביות בעכברי מעבדה:
      http://spectrum.ieee.org/tech-talk/consumer-electronics/portable-devices/cell-phone-radiation-leads-to-hyperactive-offspring-in-mice

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        כמדומני, החום הנפלט הוא הוא הקרינה (הקרינה נספגת ברקמה והעסק מתחמם. בדיוק כמו במיקרוגל שלך).

        אהבתי

        • bazinga הגיב:

          המכשיר עצמו מתחמם עקב ההספק החשמלי הנצרך.אומנם זה דימוי גרוע אבל ה"נגדים" בפנים מתחממים עם שימוש אינטנסיבי.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            פני השטח של המכשיר לא מגיעים לטמפרטורת הגוף שלך, ולכן לא מחממים אותו.
            בטח לא טלפונים של לפני עידן הסמארטפון.
            בסמארטפון – אולי אם המסך נשאר דלוק בזמן הדיבור, מה שלא קורה (לפחות לא בטלפונים שאני מכיר).

            אהבתי

          • מישהי הגיב:

            מחקר ה-MRI שהבאת תומך בשועלן.

            Scientists generally agree that any harmful effects of radio frequency (RF) waves from cellphone antennas would arise from radiation heating up brain matter.

            אהבתי

  6. אילן גולדמן מדווח על דוקו רטוב מהתרגשות : אירית במסע אחר הסוול המושלם גולשת באיראן הידידותית בים של 2 מטר. בטריילר רואים ים מבולגן של מטר בקושי כך שלא מדובר בספוט שעומד להתפוצץ בתיירים אלא בפעילות נאורה די שגרתית. פניה של האירית מועדות לעזה. עדיין לא הבנתי איך מסתדרת בדאק דייב עם החיג'אב, אבל זה בקטנה.

    הגירסה היהודית העתיקה לגישת 'תנו להם גלשנים' שייכת לדוריאן פסקוביץ'(שסיפור חייו המדהים זמין בדוקו – Surfwise) שיזכה לבריאות וחיים ארוכים.

    אהבתי

  7. אורן הגיב:

    ממליץ כבר עכשיו , שלא תצטרכו לחכות. נפתלי בנט בניו יורקר.

    אהבתי

  8. גברת, בפעם האחרונה: הנראטיב הפלסטיני גורס שהיהודים התוקפניים הרסו לכמהים לשלום ששכנו כאן במשך אלפי שנים מדינה שוקקת, כפרים עתיקים המאוכלסים בבתי פאר ואדמות אדמות פוריות להפליא. הקטע שאליו התייחסתי תמך בבלוף. בירור קצר היה מסביר את סיפור המקום ומציין לצד עדויות המעורבים שהובאו שיש גם עניין משפטי עתיר משמעות וממון לגבי האדמה. התושבים אגב, מיוצגים על ידי ארגון עדאלה שמומן על ידי הקרן לישראל החדשה והנאורים מחו"ל. התייחסתי לחלק מהפרק שראיתי כי הוא מחזק את טענתי העיקרית: החשיפה והמימון מגיעים לדוקומנטרים שמשרתים רק את הנראטיב הפלסטיני. אמשיך לצפות בלי לדווח. מבטיח.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ההפך הגמור. אני רוצה שכן תדווח, אבל באופן מאוד ברור.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      כמו שהביא בתגובות אתמול. מול מידע מקיף וברור על הישוב, שקיים במקומות רבים. הביא דעה של דר' יוחאי סלע, לא מומחה המרבה לכתוב בנושאים מערבים עד מסתננים באתרי ימין. העיקר קרן חדשה ומיני תלונות שלא לעניין.
      יסביר לי, למה לא ינסו בעלי הדעה האחרת לעשות סרטים במקום להתלונן.

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        – הסרטים שלכם מעוותים את העובדות כדי שיתאימו לדעות שלכם!
        – אז תעשו אתם סרטים עם העובדות הנכונות.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אין חוק האוסר על ימנים ליזום סרטים במקום להתבכיין.

          אהבתי

          • כשיהיו קרנות אירופאיות שיתרמו לרעיון הציוני תקבל פופ אורן.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              בכינות לשמה, יש קרנות ישראליות ויהודיות. זה לא שתסריטאים עומדים נבוכים וחסרי תקציב, בשל דעותיהם.

              אהבתי

            • ShulamiD הגיב:

              יש מספיק כסף בימין. תפנה לאידלסון ותציע לו להקים קרן להפקת סרטים. למרות הכתוב למעלה אני מודה שגם אני חושבת שי הטיה למשאל הפוסט ציוני ( מעניין שתמיד האשכנזים אשמים בכל העוולות) בשל הקרנות מאירופה

              אהבתי

          • מישהי הגיב:

            זה לא הופך את הטענה הזאת שלך לרלוונטית באיזשהי צורה.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              לעשות סרט דורש כישרון רב יותר מכתיבת טוקבק ברוטר. היללות, כאילו שדי להכיז על עצמך כשמאלני, ומיד ישפך כסף והסרט יווצר מעצמו.

              אהבתי

              • היללנות שאתה מנסה להדביק לימין שייכת לשמאל החדש (בילעין, מסתננים וכו') -השמאל הישן עסק בציונות. צא ולמד: הגיון בשיגעון.

                אהבתי

              • מישהי הגיב:

                אוקיי. נניח שהתייחסת רק לחלק הזה מתוך דברי יון, הוא לא אמר ש"די להכריז על עצמך כשמאלני ומיד יישפך כסף", הציטוט הוא: "החשיפה והמימון מגיעים לדוקומנטרים שמשרתים רק את הנראטיב הפלסטיני". הטענה שלך לא מחלישה אמירה זו, אלא נובעת ממנה.

                אין לי מושג כמה קל או קשה ליצור היום סרטים בעלי נטיות פוליטיות או חברתיות, אבל בעבר, בתקופה חשוכה יותר של ישראל, אפרים קישון בהחלט עמד נבוך וחסר תקציב בשל דעותיו, ואף יותר גרוע מזה.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  קודם כל את טועה. קישון עשה גם סרטים. הויכוחים של קישון היו עם השמאל הציוני, שאיתו ליונה אין בעיה.
                  לא יודע מה זה אף גרוע יותר, אולי לכתוב במעריב.
                  היונה יש לו אפס הבנה בקרנות, כמו בכך שרוב הסרטים בכלל לא קשורים לפוליטיקה.

                  אהבתי

                  • מישהי הגיב:

                    אני לא טועה, אני יודעת שהוא עשה סרטים. הוא לא נשאר נבוך הרבה זמן, הוא הוציא כסף מכיסו. הנה. אתה יכול לדלג לכמה שניות לפני הדקה ה-15. "אף גרוע יותר" זה כשהממשלה ניסתה לאסור על הפצת הסרט סלאח שבתי מחוץ לישראל. זה גם מופיע בוידאו, דקה 5:30.

                    אהבתי

  9. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    המוסף הכלכלי החדש של מעריב לא נכלל בעתון האלקטרוני החינמי. עוד הוכחה להפרדה המלאה לחלוטין בין מעריב לנושאי כלכלה.

    אהבתי

כתיבת תגובה