עבודה בפרנקפורט

IMG_0009
נכון שהבטחתי אתמול חזל"ש, אבל מזג האוויר באירופה לא מאפשר זאת. שדות תעופה נסגרו אתמול (חלקית?), כך שבמקום להגיע לתל אביב אתמול בצהריים מצאתי את עצמי מבלה לילה בלת"מי בפרנקפורט. לזכות לופטהנזה ייאמר ששוכנו באינטרקונטיננטל, מרחק עשר ד' נסיעה מהשדה. העיר כולה מושלגת, ושלג יורד גם הבוקר.

למרות היעילות הגרמנית, מתברר שהחברים לא חשבו על נקודות חשמל בשדה התעופה. לא נראה להם שיש סיבה לטעון מחשבים וסלולריים משומה. אז יצאתי לחפש חשמל, וזה מה שמצאתי בשדירת המעצבים.
IMG_0007
בכל מקרה, לא ברור עדיין אם הטיסה תצא הבוקר.
עדכון: המטוס המיועד נחת, אבל כולו מכוסה בשלג ובקרח, ויש להכינו לטיסה.
זאת ועוד: הכרטיס שלי, כמו גם של אחרים, הוא סטנד ביי. כך ש.
IMG_0012

אבל אם אתם לא יכולים בלי השערים היומיים, הנה.
הארץ21.1.13 ידיעות21.1.13
מעריב21.1.13ישרה21.1.13

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

54 תגובות על עבודה בפרנקפורט

  1. אורן הגיב:

    אני אקסוס במתח, בתקווה שתמשיכו לעדכן.

    אהבתי

  2. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    פוליטיקה, מה יש לנו.
    מה מסתמן?

    הדעה שהגושים יקבעו את העתיד לא בהכרח תהיה נכונה לאחר הבחירות כשנראה חתונות שחלקן ממש בגדר מעשי סדום. ממש לא מהעולם הזה.

    הליכוד בנסיגה. אני מאוד מבינה את הצעד שעשה ביבי באיחוד עם ליברמן. מאוד. השאלה היא האם הצעד הזה (עם המשמעות של ירידה משמעותית בכמות הנכנסים הכוללת) יקח אותו כל כך רחוק כך שבחירתו לרה"מ תעמוד בסכנה. ספק. מה שאין ספק זה שהליכוד הולך כנראה לחטוף מכה שתכריח אותו לתת הרבה הרבה כוח למצטרפים אליו לקואליציה. ועדיין לא אמרנו מילה על ההרכב היחסית ימני מדי של רשימת הליכוד והמשמעויות העתידיות הנלוות לכך.

    שלי כנראה תצטרך לעמוד על המילה שלה שלא תצטרף לביבי וכנראה תראה את חבריה במרכז/שמאל מתון חוגגים עם כל הבונבונים שיקבלו. מעניין האם העבודה תשאר מאוחדת כשהיא באופוזיציה. מצד שני יש סיכוי שדווקא ההישארות מחוץ לממשלה תשמור על מראית עין של החברותא העבודתית.

    בנט מסתמן כהפתעת הבחירות האמיתית והיחידה (אלא אם הליכוד יפתיע ויעבור את ה-40 מנדטים). לא סתם הוא מחביא חלק מחבריו לרשימה ועדיין לא ברור איך הם/חלקם יתפקדו תחת לחץ המציאות והרצון לקחת חלק משמעותי בשלטון.

    ש"ס כנראה תשאר עם הגרעין הדי קשה של סביב 10 מנדטים. הוכחה ניצחת שגם לדרעי יש מגבלות. המלחמה האמיתית שם תחל לאחר הליכתו של הרבן לעולם שכולו טוב. בגלל אילוצי תוצאות הבחירות יש להניח שש"ס תזכה לתיקים פחות משמעותיים. ישי ברווחה? מסכנים הנזקקים. דרעי ללא תיק? תחי השחיתות הנמשכת.

    הלפיד כנראה יבער. מעניין מה יעשה הנבער מהשכלה (פורמלית) במשרד החינוך ועד כמה יצליח להזיז דברים במשרד הכל כך מאובן הזה. תתכן גם מרידה מסויימת של חבריו בדיקטטורת היחיד שלו.

    ערביות (גם אני לא ממש מבדילה ביניהן וממש לא אכפת לי) יקבלו בערך מה שהיה להן ולא נראה מהן רבות ונצורות.

    ציפי תתקשה להיכנס לממשלה. ביבי הרי לא יתן לה את תפקיד שר החוץ אותו הוא חייב לשמור עבור ליברמן. כניסה שלה לממשלה ללא החוץ תייתר את ציפי ותהפוך אותה לבדיחה יותר גדולה ממה שהיא כעת. סיכוי סביר לפרישה נוספת שלה. פרץ כנראה ישתלט על המפלגה וינסה לעודד ח"כים מהעבודה (ואולי גם מאוכזבי לפיד) להצטרף אליו.

    החרדים האשכנזים, כמו ש"ס, יצטרכו להסתפק בפחות. מה שמשחק לטובתם זו העובדה שהם לא ששים לקחת חלק רשמי בעוגת השלטון היצוגי ויסתפקו בשליטה בכמה ועדות חשובות בכנסת.

    גלאון תמשיך לצעוק מהאופוזיציה. המקום ההכי אהוב עליה. חלק מחבריה ימשיכו לפעול בקטעים החברתיים.

    מופז יכנס לכנסת וכנראה יכנס גם לממשלה. להערכתי הוא ינסה להיות הכחלון הבא. זה הרי לא שביבי יתן לו את הבטחון.

    אלדד/בן ארי כנראה יכנסו (לפי רוב הסקרים) וימשיכו לעשות רעש בכנסת תוך תמיכה שקטה (ועניינית?) בממשלה.

    יש עוד כמה מפלגות שלפי הסקרים מתמודדות על אחוז החסימה. הצלחה של אחת מהן, או יותר, עשוייה לשנות בלא מעט את התמונה.

    אמסלם, אמנון יצחק ואסמא זחאלקה הם בגדר תעלומה בגלל שקשה לסקור את המצביעים להם. בעוד אמנון יצחק פונה למאמיניו (שקשה לי לראות אותם מעדיפים אותו על ש"ס או הליכוד) הרי שאמסלם מחפש מלוכה בקרב אתונות אילמות. זחאלקה ממש מצחיקה אותי כשהיא מנסה להתמודד על הטיקט החברתי הטהור אבל לא שוכחת את הרקע הערבי שלה. בבחינת הנח ידך על זה ואל תעזוב את ההוא. באחד הראיונות היא אמרה, אחרי הג'יבריש הקבוע על מסכנות חברתית ואיחוד כוחות עם היהודים/יהודיות, שבענין הפוליטי קודם כל צריך להחזיר מיד את הגדה בשלמותה לערבים ואת הגולן לסורים. יה רייט. מזכיר לי קצת מה שאמרו על שלום עליכם שאפשר להוציא את שלום עליכם מהשטעטל אבל אי אפשר להוציא את השטעטל משלום עליכם.

    אחרים: להערכתי יניב לא יעבור למרות כל הרעש ברשת. גימלאים ושאר ירקות לא ממש רצינים. יש איזו מפלגה חרדית בשם נצח, רסיס מהחרדים. אין לי שמץ מה כוחם. לדעתי גם לאף אחד אחר אין.

    בעד מי אצביע? עדיין אין לי מושג. אולי הבית היהודי.

    אהבתי

    • גם אני לא סגור עדיין. ניחוש- מי או מה עומד מאחורי אתר דופקים את הסקרים?

      אהבתי

    • אדג הגיב:

      יש מושג מאוד ברור מה כוחה של "נצח". זו הסיבה שהיא לא רצה בפועל ואינה מתמודדת, למרות שהיא אכן רשומה ופתקיה הודפסו.

      הרב שמואל אויערבך, מי שהיה הסמכות התורנית והדמות שייצרה את מפלגת 'נצח' נסוג מכך, וחתם על הסכם שיתוף פעולה עם הפלג החסידי (ליתר דיוק: עם חסידות גור) שבתוך "יהדות התורה".

      אמנון יצחק, לדעתי, לא יעבור את אחוז החסימה. אפילו לא קרוב. אמסלם לעומתו, הולך להכנס ולהווה שובר שויון עבור הרכבת הקואליציה המיוחלת: ליכוד-ביתנו, לפיד ובנט. נחיה ונראה.

      אהבתי

    • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

      עוד קצת.

      כפי שתיקנו אותי, מודה שאיני שולטת בכל נבכי הקטנות (יש שיגידו שגם בגדולות/אחרות אני סתם מתיימרת). בכ"א, לדעתי קשה מאוד לסקור את הקטנות ולכן הפתעה מאחת (או יותר) מהן אפשרית.

      עשיתי טיול קטן לשד' רוטשילד, היה קונצרט רוק בחסות יניב. רציתי לראות אותו מחולל קלות לצלילי המוזיקה אבל הוא דפק נפקדות. בכ"א אדמת אחת שמכירה אותי קלושות צעקה לי בקול "אל תשכחי להצביע זין" ולזה יכולתי לענות רק ב"אני שמה זין". היה כמה עשרות, ברובם צעירים אנרכיסטים.

      למטה ליד קינג ג'ורג' עמד דב חנין עם מעט מצעיריו וניסה לקושש מצביעים. מהרכב הסבתי את תשומת ליבו והבעתי את אהדתי האישית לו כח"כ מוצלח ובאותו משפט גם את מחשבתי שהוא במפלגה הלא נכונה.

      התרגיל של ביבי עם כחלון, שכמעט אין לי ספק שלא יצא מזה כלום מהמון סיבות, מעיד כאלף מונים על הפאניקה אצל ביבי ולדעתי זה רק יסב לו נזק נוסף. דבר נוסף עם ביבי/ליברמן והחיבור האפשרי לציפי – האם ציפי תסכים לחכות לשרות החוץ כמה חודשים עד שיתבהר מצבו של ליברמן ומה היא תעשה אם הוא יוכל לחזור.

      הצעה לדבורית למחר: הימורים על התוצאות עם פרסי דוקים לכולם ופרס ראשי יחיד (אם יש יותר מזוכה אחת/ד אפשר להגריל) בצורת קפה+מאפה עם דבורית (ניתן להעברה כמו גם למכירה באיביי) למנחש/ת המצטיין/נת. ההשתתפות מוגבלת עד כמה שעות טובות לפני סגירת הקלפיות, נניח עד שעה 16:00. צריך רק לגבש שיטת ניקוד הוגנת פחות או יותר. אפשר גם לבקש מהמשתתפות/ים שיוסיפו את הבחירה האישית של כל אחת/ד.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        הימורים על התוצאות

        בלתי אפשרי בגלל המורכבות של בניית סקרירים כאלו.

        אהבתי

        • JewBoy הגיב:

          הימור בקטנה (אגדה שהיתה באמת)
          תוך פרק זמן לא ארוך
          הציפורה לא תהיה מרוצה ותלך הביתה, שוב
          עמיר פרץ יצרף את נאמניו משכבר לתנועתו, ובזחילה זהירה יחבור לביבי
          ושלי? היא ומירב ישבו לבד בחושך. אולי יאיר יבוא עם סולם,להחליף מנורה

          אהבתי

  3. JewBoy הגיב:

    סופשבוע בצפון, נופשון חורפי באירופה ועוד אקסטרה קטן בפרנקפורט, נשמע כמו אהבה חדשה 😉
    תהני!
    גם אם הכל עבודה..

    אהבתי

  4. אדג הגיב:

    ד"ש לפרנקפורט.
    השנה הטובה ביותר שלי באירופה.

    אהבתי

  5. אחד שיודע הגיב:

    מספיחי פרשת גדעון סער:

    האמת היא שהתקשורת כלל אינה מתעניינת בהרגלי המיטה של סער, ועיתונאים המנסים לעשות זאת, נחסמים:

    "לידי המבקש", כתב עו"ד אלעד מן בבקשה המפורטת שהגיש לבית המשפט כדי שיחקור את העבירות לכאורה שהתרחשו ב"מעריב" בתקופת נוחי דנקנר וניר חפץ, "הגיעו עדויות אודות פסילת סיפורים נוספים […] ופרשה חמורה הנוגעת לשר החינוך, מר גדעון סער (אשר חפץ הוא מקורבו) והידועה לכלי תקשורת נוספים ואף פרסם אודותיו אצל הבלוגר ריצ'רד סילברסטיין ובאתר news1, עניין אשר הביא עד כדי החלטה על פיטוריו של כתב בכיר וותיק בעיתון, מר שלום ירושלמי, על ידי העורך חפץ".
    http://www.the7eye.org.il/PaperReview/Pages/210113_Stress_and_relaxation.aspx

    אהבתי

  6. אחד שיודע הגיב:

    סקר של אחת ממפלגות השמאל/מרכז: שני מנדטים לארץ חדשה:

    Social Justice Party, Eretz Chadasha, Poised to Win 2 Knesset Seats

    אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    הניו יורק טיימס בוידוי עוקף פרידמנים: געגועי לקדאפי

    אהבתי

    • bazinga הגיב:

      זה עוד ידרדר ל"געגועי לקולוניות".

      אהבתי

      • לא צריך מרכאות אני מעריך שזאת התכנית. אשמח לשמוע הסבר הגיוני אחר למה שקורה מסביבנו. הדרך היעילה לעצור את אפריקה מלהגיע לאירופה היא לשלוט באפריקה.

        אהבתי

        • user הגיב:

          האירופאים ממש מעריכים את הדאגה שלך לשמירת ההשגים התרבותיים שלהם (והם גם מאוד מעריכים את זה שאתה מקפיד על יעילות, בייחוד הגרמנים).

          אהבתי

        • bazinga הגיב:

          אני קורא אדוק של גיא בכור ומרדכי קידר ועוד כל מיני פרופסורים שמנהלים
          אתרים בזמנים החופשי. הם לא מסכימים על הכל, הם אף בנושאים מסויימים בעלי דעות מנוגדות לחלוטין, אבל יש משהו אחד שהם כולם מסכימים עליו – הגבולות באפריקה ובחלק ממדינות ערב היו גבולות שרירותיים שנקבעו ע"י האימפריות כדי שיותר מאוחר יהיה נוח להתנהל מול המדינות הללו, כאשר לא פעם הם נתנו כוח לקבוצות מיעוט מסויימות.
          כיום עם ה"אביב הערבי" מסגרת המדינה מתפרקת, והמסגרות הקדומות יותר(השבט, העדה וכ'ו) הופכות ליותר דומיננטיות.
          לקריאה מורחבת :
          ד"ר גיא בכור – חלק מהאתר הוא בתשלום.
          ד"ר מרדכי קידר.
          אך אחד מהם לא מוכן להמר איך זה יגמר, אבל הם בהחלט יכולים לתת לך יותר רקע למה שמתרחש.

          אהבתי

          • מכיר וקורא את שניהם. לא ראיתי שמישהו מהם בוחן מדוע מדינות מאירופה השוקעת מעדיפות להפנות משאבים לטיפול בבעיות במדינות אפריקה. כשנהרגו שם מליונים מרעב ומלחמות שבטים אף אחד לא נקף אצבע. מה השתנה הטבח הזה מכל המלחמות?

            אהבתי

  8. mickey הגיב:

    הוי השיעמום של שדות התעופה…
    ראיתי אתמול את הסדרה על לוד בערוץ 8. איזה עולב ואיזה גועל. לראות את הביבי יוגנד צועדים עם הדגלים, הזקנים והכיפות – מעורר קבס. חסרות רק חולצות חומות. "בלי קשר" (כמובן), נראה לי שהמזוקנים גם שרפו קצת ספרים אתמול – שיהיה להם לבריאות. מה שבטוח, אנחנו לא אותו עם 😦
    (ובמאמר מוסגר – יאללה עלבונות, נאצות והשמצות. תגיבו בכיף, אני לא נכנס לפה ממילא עד סופ"ש אנד ביונד…) 😆

    אהבתי

  9. שר החוץ הגיב:

    נפל לי האסימון!
    אישתון הוא עומרי חיון!!!

    אהבתי

  10. אחד שיודע הגיב:

    מכה לשמאל: אחוז הצבעה נמוך במיוחד צפוי במגזר הערבי. כך לפי סקרים של תחנות הרדיו בערבית.
    http://www.hakafe.com/thread21808.html

    אהבתי

    • JewBoy הגיב:

      ההסבר לכך בטענה שעלתה בסקרים היא שחברי הכנסת הערביים מייצגים את האינטרסים הפלסטיניים ולא את ערביי ישראל, אז אין רצון ללכת להצביע עבורם.
      פלח אוכלוסייה לא קטן שבפועל אף אחד לא מייצג אותו.

      אהבתי

      • הם פועלים עבור האינטרסים הפלסטיניים וערביי ישראל שמצביעים עבורם יודעים זאת היטב. מכאן האבסורד שבהכשרת בג"ץ את זועבי- היא מייצגת ציבור שאיננו חלק מהמדינה. ערביי ישראל בפי היהודים רואים את עצמם כפלסטינים או ערביי 48'.

        אהבתי

  11. HaAton הגיב:

    רק אותי השער של ידיעות מגעיל?
    טוב, נכון, גם של ישראל היום.
    ועדיין, בישראל היום הכותרת היא ידיעה, בידיעות אחרונות הכותרת היא דעה. והעיצוב, העיצוב… עיתון פלקט.

    אהבתי

    • לירון הגיב:

      ידיעות יותר מגעיל.

      לא ממש מבין את התערבות של רובינשטיין ,שאסר אפילו אזכור של הגימיק, אבל לכל שאר המפלגות מותר לכנס מסיבות עיתונאים ולבקר את המהלך שלפי מקורות זרים ביצע ביבי.

      אהבתי

      • גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

        יתכן ששער ידיעות אינו נאה עיצובית בעיניך, זה לגיטימי, אך הכותרת מדויקת להפליא.
        זה בדיוק מה שזה: תרגיל ברגע האחרון.
        ואם להרחיב: תרגיל מסריח ברגע האחרון.
        ובהרחבה: תרגיל מסריח, ציני ושקרני ברגע האחרון.

        אהבתי

        • לירון הגיב:

          מה ההבדל בין זה לבין:

          לא אכנס לממשלה עם ביבי
          לא אכהן כשר בלי תיק
          זה תרגיל מסריח

          אין הבדל, הכל תעמולה. אין לי בעיה שיאסור שידור ישיר, למרות ששם אם יחרוג יורידו אותו משידור, אבל אסור להזכיר שום פרט ממסיבת העיתונאים בעוד שכל השאר יכולים לנגח?

          בכל מקרה, זה תרגיל מוצלח כי יש אנשים שהשטות הזאת עושה עליהם רושם, ואין בו שום דבר מסריח.

          אהבתי

        • HaAton הגיב:

          גוסטה, "זה בדיוק מה שזה" – בעינייך. זו דעתך הלגיטימית. וזו כנראה גם דעתו של ביטאון מפלגת התנועה. דעתו הלגיטימית, כמובן. וגם הכותרות של אתמול ושלשום וכל החודשים האחרונים, שביבי מסוכן למדינה, הן נכונות כנראה בעינייך השמאליות. אבל זו דעה. וצריך לומר את זה, ולומר את זה, ולצעוק את זה, כי הציבור ממשיך להאמין שידיעות הוא עיתון. הציבור ממשיך לדבוק בדעה הקדומה שידיעות הוא עיתון בעל ערכים עיתונאיים, או לכל היותר מסחריים, ורק ישראל היום הוא עיתון מפלגתי. ובכן, לא. ואני צועקת את זה ונוערת את זה באוזניכם הקצרות משלי: ידיעות הוא ביטאון! ידיעות הוא ביטאון! ידיעות הוא עלון! פמפלט! נייר עמדה שבחסות התדמית העממית שלו מקיים קמפיינים אינסופיים, בדרך כלל בעד כל מה שרע. ידיעות אחרונות אינו עיתון! ידיעות הוא עלון תעמולה שמבטא את דעתה של גוסטה הקטנה ז"ל ושל ציפי הגדולה שליט"א.

          אהבתי

          • גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

            צעקנית.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              אני חושב שגוסטה הקטנה טועה הפעם. במרבית המדינות המתוקנות מקובל להצהיר מראש על המועמד לראשות קק"ל, אלף בית של שקיפות.
              אגב שקיפות ומנהל תקין. כפי שהטיב לבטא הורביץ, הראויים בבלוגרי התקשורת מדווחים על חוויותיהם בטרמינלים אירופאים.

              אהבתי

              • גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

                תגידו – אתם עושים צחוק? מעמידים פני עוורים?
                לא קק"ל אלא מנהל מקרקעי ישראל, יום וחצי לפני הבחירות – תוך כדי אמירה ש"הוא יוזיל את מחירי הדיור" כפי שהוזיל את מחירי הסלולר. מפי אותו ראש ממשלה מאוס ורשע ומושחת שהתנגד להוזלה הזו במשך כל כהונתו.
                תרגיל עלוב, שקוף, מסריח וציני.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  מה יש, כמו שמודיע על המינויים המתוכננים לאוצר והבטחון, ראוי לא להזניח את מועצת המנהל, חבל שפסח על הקק"ל.
                  את סתם מתעצבנת, אומר יוזיל, בטח יוזיל, למה מי את חושבת שהוא, סרז' גינזבורג?

                  אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      ברור שאתה עובד בשביל ליכוד

      אהבתי

      • JewBoy הגיב:

        הבנתי. אין מצב שמישהו תומך אפילו בעקיפין (עיין ערך 'השער ממגעיל') בליכוד. סתם צופים שהם יהיו המפלגה הכי גדולה וביבי רוה'מ עוד קדנציה.
        וכן גם אי עובד שם. ברור!

        אהבתי

כתיבת תגובה