יאיר לגויים

הארץ24.1.13ידיעות24.1.13
מעריב24.1.13isra24.1.13

מקור24.1.13hamevaser24.1.13

איזה צ'יפור בידיעות. איזה פוסטר מדהים. במצעד החתיכוּת אין ספק שיאיר לפיד הוא נומרו אונו.
גם בגלובס (מימין) מופיעה תמונת ענק שלו בשער. הנה שתי התמונות.
lapidim24

ע"פ ידיעות, ביש עתיד מתלבטים בעניין ממשלה בלי ש"ס או בלי בנט. אבל נפתלי בנט אומר בכתבה עליו (אחרי שהכין חביתות לצוות ההמום) שהוא בעד מו"מ. לשבת ולדבר, למה לא, אמר חד וחלק (דקה 34).

כות' הגג של ישר"ה שוב מציבה לנו אתגר אינטלקטואלי:

נתניהו: "נרכיב ממשלה רחבה לדיור בר השגה, הגברת השוויון בנטל ושינוי שיטת הממשל"

אמנון דנקנר אמר אתמול בגל"צ (כך בידיעות), שלפיד יתאים לתפקיד שר החוץ. במעריב כותב עמרי מניב שהוא "חושב כעת על משרד החוץ".  גם בטיימס הלונדוני מהרהרים בכך. בישר"ה תוהה דן מרגלית אם האיש מתאים לתפקיד. והנה הנימוקים כבדי המשקל והאינטליגנטיים שלו:

אחת ההצעות הסבירות היא לשגר את לפיד למשרד החוץ חרף חוסר ניסיונו בזירה הבינלאומית. במקרה הנדון, נוספת סיבה לשקול זאת בחיוב. סגנונו של לפיד חיובי, אפילו מתקתק. הוא מין "מאמי", והדיפלומטיה הישראלית זקוקה להתנסחות כזאת לאחר שנים שבהן נעשה שימוש בסגנון מחוספס.

ומה איתי, אני לא מתאימה לתפקיד? יש לי אפילו את הכרטיס החכם בביקורת דרכונים ואני עוברת בקלות, לפני כולם. לא נמצאת בשום רשימה שחורה. חוץ מזה אני תמיד אורזת לבד, רגילה אומנם לטוס עם הבקר, אבל יכולה בקלות להתאים את עצמי לשדרוג קל.
ועוד משהו קטן שאני רוצה להבין: ממעמקי משרד החוץ הוא יקדם את השוויון בנטל ואת חוק גיוס החובה? כבוד.

יפה מצד ידיעות על ההכרזה בשער "הכנסת הכי נשית". 26 נשים, מספר שיא, יכהנו בכנסת הבאה. 60-60? נו באמת.

איתמר אייכנר וטובה צימוקי גורסים בידיעות שבלשכת הרה"מ מנסים להכשיר את הקרקע לשובו של צלם החצאיות נתן אשל ללשכה. בושה בושה בושה.
השניים טוענים שאשל נפגש עם יועמ"שית הלשכה, עו"ד שלומית פרגו-ברנע. אשל אישר, אך טען שנפגשו כידידים ושאינו רוצה לחזור. עו"ד פרגו-ברנע הכחישה אך חזרה בה. היועמ"ש עצמו לא הגיב לפניית העיתון.

צילום נפלא במעריב, כפ' 2-3 (א.פ):
bibi24.1.13

תהמולת בחירות, היום שאחרי

lapid24.1.13
למה בחרו כתמונה ראשית ב-ynet בתמונת "בגבו למצלמה"? אולי כדי לתאר אותו כדמון, כסיוט של החרדים, כמי שמהלך, רחב גב, בסמטאות אפלות ומאיים לגזול את שקיקי הזהב שלהם.
אי אפשר לראות את הקרדיט לתמונה, אבל אם זו התמונה שצילם זה שנראה מאחוריו, הרי שלפי מיטב הבנתי  והכרתי את צלמי ישראל, זהו ברק פכטר.
yairbarak25.1

לטובת הישנים: תמלול נאום נעלי הבית של לפיד אמש בשעה 20:01. לפעמים נדמה לי שלא צריך להוסיף מילה על דברים שאני מביאה בשם אומרם: לא לפרש, לא להסביר, לא לנזוף. לפעמים מתברר שאני טועה בענק: מתברר שכל המילים השדופות שמלמל באותן פחות משתי דקות היו כמן באוזני המאזינים באשר הם. זה לא שפוליטיקאים אומרים דברי טעם באופן כללי, אבל תם יודעים, בכל זאת עיתונאי כמה עשרות שנים, כתב כמה מיליוני מילים, ספרים, שירים, טורים, תסריטים, וזה מה שהטיח בפרצופינו לבסוף, אחרי ככלות הכל?
נדהמתי לקרוא את יוסי ורטר, המכנה את הגבב של לפיד "הצהרה קצרה ומפוכחת", אלא אם התייחס רק למשפט הזה: "שמעתי גם את הדיבורים על גוש חוסם, אני רוצה להוריד את הדבר הזה מן השולחן".

– על יאיר לפיד הפוליטיקאי לעתיד בגלובס, 2005.

– בצינור לילה מספר רפי סמית על גלגול הסקר המרעיש. גיא לרר אומר שמערכת התוכנית בדקה, ואלו לא הנתונים שהעביר סמית ביום ראשון.
sekermezuyaf
שימו לב, סמית לא אומר שום דבר על זיוף הנתונים, זה מה שאומר לרר על תחקיר שערכו בתוכנית.
ותגובת ריצ'רד סילברסטיין:

They flashed my blog on the screen but didn’t even bother to read that there were TWO Rafi Smith polls. One from Sunday (this was not the one I leaked—it was the one Nitay Peretz tweeted). Then there was another poll also by Rafi Smith from early Tuesday or late Monday that had different numbers because, of course, it was done later.

אלדד יניב לבוחריו (1,600 לייקים, 88 שיתופים).

– שימו לב לתוצאות הסקריר: למה הצבעתי כפי שהצבעתי.

– "כתב ידיעות" משבח את סקריה המדויקים של ד"ר מינה צמח.

פירוט תוצאות הבחירות בכל הקלפיות, אחת אחת. זהו שעשוע אמיתי. פעם היו העיתונים המודפסים מקדישים עמודים על עמודים לתיאור ההצבעות בכל הקלפיות. היום יש לנו את הכל בלינק אחד חמוד ואקטיבי. תיהנו.
אופס: לא פעם, אפילו היום בבוקר. במגזין של מעריב וב-24 של ידיעות מופיע אוסף ההצבעות בקלפיות. מעניין עוד כמה שנים זה יימשך.

פלסטינית נורתה למוות

לובנה מוניר חנש, 22, נהרגה בידי קצין מחטמ"ר יהודה בכביש 60, סמוך למחנה הפליטים אל-ערוב, ושתיים נוספות נפצעו.
זה קרה לאחר שבקת"בים ואבנים נזרקו לעבר רכב אזרחי בו נסע הסמח"ט עם קצין נוסף, שפתח באש לכיוון ממנו הושלכו האבנים (ידיעות, 22).

בהארץ מופיעה הידיעה בשער מתחת לקפל עם הכות': "שישה הרוגים פלסטינים בשבועיים: צה"ל ירה למוות בצעירה ליד חברון".
עמירה הס על היד הצה"לית הקלה על ההדק. כל ע' 9 מוקדש לאירועים.

לחם עבודה

ביום הבחירות התנהל בוואלה! אולפן חי בהשתתפות טאלנטים חיצוניים.
כתבי החדשות לא זכו להשתתף, והתמרמרו קלות עד קשות.
ממערכת וואלה מתקנים, 15:39: לא נכון, כל הטאלנטים החלו לעבוד בוואלה לפני שבוע בערך, וכתבי החדשות כן השתתפו בסיקור.

תשובת המדינה לעתירתו של אריאל משעל, באשר למינוי כיו"ר מועצת הכבלים והלווין:

…שמו של המועמד המומלץ לא הועבר על-ידי שר התקשורת לאישור הממשלה, וממילא לא אושר על-ידה… לנוכח הכרזת רה"מ על כוונתו לפזר את הכנסת, וכיוון שמדובר בתקופת בין ערביים… ולאור העובדה שללא קשר עם ועדת איתור זו נקבעה… ישיבה אצל היועמ"ש, בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים בשירות המדינה לעניין מינויים בתקופת בחירות… לאור זאת הדגיש עו"ד טסלר בפני חברי ועדת האיתור, באופן חד-משמעי, כי תוצאות עבודת ועדת האיתור יהיו כפופות להנחיות היועמ"ש… לאור העובדה שהוועדה כבר כונסה, והמועמדים הוזמנו, המשיכה הוועדה בעבודתה, אך זאת בכפוף להסתייגות עליה הצביע עו"ד טסלר… יודגש כי משרת יו"ר מועצת הכבלים והלוויין היא משרה רגולטורית רגישה ובעלת סמכויות משמעותיות לשוק התקשורת. במינוי למשרה זו עשוי להיות במידה לא מבוטלת ביטוי למדיניותו של השר, ומתעוררת אף רגישות מיוחדת לנוכח תפקידה המרכזי של התקשורת בתקופת הבחירות. אשר על כן, אין מקום להשלים את הליכי המינוי בעת הנוכחית…

לפני פיזור

כבעלת ניסיון לא מבוטל לכתוב את הפוסט מפה ומשם (מהארץ או מחוצה לה), יש הבדלים משמעותיים, מתברר, אם כותבים מהחוץ או מהפנים. ולא רק בגלל היעדרם או קיומם של עיתוני הנייר ביד. אני מרגישה את זה ככותבת.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

51 תגובות על יאיר לגויים

  1. אדג הגיב:

    אני מהמר בזאת על כבודי, ומהמר:
    ש"ס לא תשב בממשלת נתניהו השלישית. גם לא יהדות התורה.

    משכך, הקואליציה האפשרית היא: ליכוד (31) + יש עתיד (19) + הבית היהודי (12) + קדימה (2) [אפשרי: + התנועה (6)] = 64 [70].

    אהבתי

  2. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    התוכן הורג את הכותרת המקסימה לעצמה.

    אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    איזה צ’יפור בידיעות. איזה פוסטר מדהים. במצעד החתיכוּת אין ספק שיאיר לפיד הוא נומרו אונו.

    בנוגע לחתיכיותו של לפיד אני בהחלט מסכים – הפוליטיקאי הישראלי החתיך ביותר. אבל בשתי התמונול הנ"ל הוא לא נראה במיטבו. מצד שני, על טעם ועל ג'ל לשיער אין מה להתווכח.

    ומה איתי, אני לא מתאימה לתפקיד? יש לי אפילו את הכרטיס החכם בביקורת דרכונים ואני עוברת בקלות, לפני כולם. לא נמצאת בשום רשימה שחורה. חוץ מזה אני תמיד אורזת לבד, רגילה אומנם לטוס עם הבקר, אבל יכולה בקלות להתאים את עצמי לשדרוג קל.

    בהחלט מתאימה! אלא מה, ללפיד יש תכונה חשובה שחסרה לך בעת הזו: 19 מנדטים. זו אותה הדילמה שעמדה בממשלה היוצאת בפני ליברמן ובממשלה שלפניה בפני עמיר פרץ; כשאתה השותף העיקרי של מפלגת השלטון (ואולי עם שאיפות לראשות הממשלה בעתיד), אתה לא יכול להסתפק בפחות מאחד מהתיקים הבכירים.

    ביטחון לא יתנו לו וסביר שהוא לא רוצה (את הלקח של פרץ לא ישכחו כ"כ מהר, כי אם צה"ל מפשל, השר אשם), אוצר הוא יופי של דרך לאבד פופולריות בציבור, אז מה נשאר?

    ועוד משהו קטן שאני רוצה להבין: ממעמקי משרד החוץ הוא יקדם את השוויון בנטל ואת חוק גיוס החובה? כבוד.

    מה הקשר? לפיד צריך לדרוש להיות שר הביטחון כדי לקדם את השיוויון המיותר לחלוטין בנטל? הוא גם מדבר על חינוך, יוקר המחיה ומחירי הדירות, אז הוא צריך להיות גם שר החינוך, שר האוצר ושר השיכון?

    בנושאים האלו מטפלים בעיקר בחקיקה. לחקיקה צריך רוב. אז תמורת ההצטרפות של 19 לפידים לקואליציה, לפיד משיג את קולות שאר חברי הקואליציה בנושאים שעליהם יוסכם במו"מ עם הליכוד.

    אני רק מקווה שלפיד כשר החוץ לא יתעקש להשתמש באנגלית המשובחת שלו וישתמש בשירותיהם הטובים של אנשים שהאנגלית שלהם באמת טובה. עוד לקח שמקרה פרץ אמור היה ללמד את הפוליטיקאים שלנו, במיוחד אלו שחושבים ש- forefathers משמעו "ארבעה אבות".

    צילום נפלא במעריב, כפ’ 2-3 (א.פ)

    בהחלט! וגם מאוד הולם.

    אלדד יניב לבוחריו (1,600 לייקים, 88 שיתופים).

    אז גם קולות החיילים לא עשו את זה? אין שמחה כשמחה לאיד.

    בהארץ מופיעה הידיעה בשער מתחת לקפל עם הכות’: “שישה הרוגים פלסטינים בשבועיים: צה”ל ירה למוות בצעירה ליד חברון“.

    צה"ל ירה? אולי חייל צה"ל ירה?

    בנוגע למו"מ הקואליציוני, הסיפור נראה לי די ברור: אם לא יקרה משהו מאוד מוזר, ביבי ולפיד יסגרו עסקה. לפיד, כבעל המפלגה השניה בגודלה ועם פחות נטיה לימין מאשר שאר השותפים הפוטנציאליים של הליכוד, חייב להיות ראשון.

    אחרי יש עתיד, ינסו לסגור עם ש"ס ועם הבית היהודי. אולי במקביל, כשלכל אחת מהמפלגות יובהר שהראשון שיודה יקבל עסקת טיעון… סליחה, שהראשון שיצטרף לקואליציה יקבל הסכם קואליציוני טוב יותר ושבכל מקרה יש לליכוד אופציה אחרת, ואולי קודם עם אחת מהמפלגות ורק אח"כ עם השניה, כשלראשונה יציעו יותר והשניה צאלץ להסתפק בפירורים. לא משנה הסדר, שתיהן יהיו בפנים. כי כל כמה שזה לא יהיה נעים אחרי שכבר סגרו עם לפיד, להישאר בחוץ זה רע עוד יותר. לש"ס, למשל, עדיף להיכנס ולנסות להציל משהו הממשגים הקודמים שלהם מאשר להישאר בחוץ ולראות את הכל הולך לעזאזל.

    קדימה בפנים, אין ספק. אין למופז מה לחפש באופוזיציה. הוא גם יצטרך לחפש מפלגה להשתלב בה. עכנראה הליכוד.

    אחרי הנ"ל, אולי יציעו ללבני להצטרף תמורת סגנות ראשות ועדת קישוט או משהו בסגנון. גם לה אין יותר מידי מה לעשות באופוזיציה. לחליפין, אם משום מה העסק יתפוצץ עם הבית היהודי או עם ש"ס, היא תוכל לקבל יותר – אולי אפילו השרה לענייני גינון, או תפקיד משמעותי דומה.

    אהבתי

  4. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    בסוף, זה יצא וזאת נכנסה.
    הגב' היא אלמנת קצין צה"ל לוחם. האדון, נו…, האדון.
    אצלי בספר זה סבבה לגמרי וזה עוד לפי רצון הבוחרות אז בכלל.
    עוד סבבה, גם דבורית בטח תהיה מרוצה מהגידול ביצוג הנשי בכנסת, גידול של כ-4%.

    אהבתי

  5. הינשוף של מינרווה הגיב:

    ביבי צריך לקחת את צדוק טייסון כהן כראש צוות המשא-ומתן.

    אהבתי

  6. השב"כ מפרסם סטטיסטיקות מעודדות לשנת 2012. ממתין עם מגבת עד לפרסום נתוני הפשיעה של המשטרע.

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    לא מתאים לך לפספס ידיעה כזו.
    עד מתי הגברים יסתתרו מתחת לסינר של נשותיהם?

    אהבתי

    • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

      זו ממש לא הסתתרות תחת הסינר של האישה אלא שחיתות סטנדרטית שהחלה אצל סלבז אחרים וכצפוי בשחיתות ממשיכה הלאה.

      זכור לי שהיה מקרה דומה אצל הירשזון עם המטפלת של אשתו שנשארה אצלם אחרי שאשתו נפטרה אבל הילדים (הילדים, איזה ילדים – זהב אחד אחד) פשוט התרגלו אליה והתקשו (הילדים הרכים) בלעדיה. לא זכור לי מה נגמר שם כשאין אישה להאשים פורמלית.

      אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    קולות החיילים העבירו את עלה ירוק מעבר ל-1%, שזה שווה מעל למיליון ש"ח.
    כמו-כן, הפער בין אמנון יצחק לאלדד יניב הצטמצם לכדי 6 קולות בלבד!

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      א. בחורינו המצוינים מסכנים את חיהם, והפוליטקאים בעורף מפלילים אותם.
      ב. בנט, חובב החיילים, חייב לפעול בנושא.
      ג. עכשיו לחרדים יש תרוץ להתנגד לגיוס.

      אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    אני לא מבין.
    סילברסטיין פרסם את ה"סקר" ביום שני בלילה לפי שעון ישראל.
    בפוסט הוא טען שהסקר השני (שפורסם ע"י ניתאי פרץ) הוא מיומיים-שלושה לפני כן.
    כעת הוא טוען שצינור לילה מדברים על סקר מיום ראשון שהוא אותו סקר שפורסם ע"י ניתאי פרץ, ואילו הסקר שהוא פרסם הוא משלישי בבוקר(!) / שני בלילה .
    אין גבול ליכולת ההזדחלות של האדם הזה עם נתונים ועם האמת.
    די, שוב עבדו עליך, כרגיל.

    ********
    מה שכן –
    צפיתי שוב בקטע מצינור לילה – אין ספק שרפי סמית מתייחס לסקר שפרסם ניתאי פרץ, ולכן הוא גם לא טוען שהנתונים מזוייפים (הדלפה אמיתית). בכלל, נראה שכל האייטם הזה עוסק בסקר הזה ולא בזה של סילברסטיין, פרט לתמונת הבלוג לרגע ולגיא לרר שמזכיר בעל-פה שארץ חדשה קיבלה בסקר 4 מנדטים (וזו התייחסות לסקר של סילברסטיין).
    גיא לרר אכן עשה סלט ולא בירר את העניין עד הסוף. חבל.

    ********
    מצטער על התגובה המתגלגלת, אין לי כח לערוך.
    אם נסתכל רגע על זמני הפרסום ועל התוצאות:
    נתאי פרץ פרסם ביום שני לפנות בוקר.
    סילברסטיין פרסם ביום שני בלילה.
    התוצאות שלהם זהות לגמרי, פרט להחלפת עוצמה לישראל בארץ חדשה (פלוס מנדט נוסף לארץ חדשה, והעלמת אגודה).
    ברור שמישהו לקח את הסקר של ניתאי, עשה את השינוי הקטן, ושלח לסילברסטיין.

    הזיוף הזה הוא חלק מהניסיון של ארץ חדשה לשכנע אנשים שהם עוברים את אחוז החסימה, במיוחד לאחר התחקיר של אישתון.
    יש מישהו שבאמת חושב שרפי סמית, שהסקר שלו מיום ראשון הוא המדוייק ביותר מבין כל הסקרים שפורסמו, חזה פתאום 4 מנדטים לארץ חדשה, כאשר יום לפני כן לא, ובקלפי ברור שלא?

    אהבתי

    • הסקרים עוזרים לתקשורת למכור זמן מסך ולמתמודדים תחושה מסוימת של שליטה. למצביעים הסקרים עוזרים כמו עיתוני האתמול. לסילברסטיין אני לא מוצא סיבות להתייחס. עוד חרטטן כותרות.

      אהבתי

  10. shulala הגיב:

    היתכן שיש אמת בשמועה שביבי לא מתקשר לבנט כי השרה לא מרשה?

    אהבתי

  11. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    אלדד יניב יצא בטטה רצינית. עכשיו הוא כנראה יחזור בשאלה.
    הוא גם קיבל פחות מאחוז שלהבנתי המשמעות הכלכלית היא מיליון ורבע ש'.

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    נתניהו: “נרכיב ממשלה רחבה לדיור בר השגה, הגברת השוויון בנטל ושינוי שיטת הממשל”

    מזכיר לי את זה.

    אהבתי

  13. היאיר ישחק אותה בגדול אם ישאיר את האגו כדי לקבל את השיוויון בנטל שאליו חתר. לא רק הצד החרדי -המצע וההבטחה כוללים שירות לאומי לערבים תוך 5 שנים. את הכוח לשנות הוא קיבל, השעון רץ.

    אהבתי

  14. yaniv of tel-aviv הגיב:

    הערכתי הצנועה: ש"ס לא יהיו בקואליציה. למה? זה הכלכלה, טמבל. התקציב הקרוב הבא עלינו לרעה הולך להיות אכזרי במיוחד. נערי האוצר, לא יגעו בבורות השומן של החברות הגדולות, הטייקונים ושוק ההון וירוצו-יאוצו לקצץ בבשר החי של מעמד הביניים והעניים. ש"ס לא יכולה לחיות עם פגיעה אנושה בקצבאות. בטח לא אחרי קמפיין "אלה שיש להם ואלה שאין להם" שניהלה בחודשיים האחרונים. תוסיפו לזה את עניין "השוויון בנטל" (שם קוד לגיוס החרדים) ואת הזמירות החדשות בנושאי דת-מדינה (אוטובוסים בשבת, נישואין אזרחיים ושאר ירקות) ותקבלו את ש"ס בחוץ. ועוד דבר: הממשלה הקרובה הולכת להתרכז בעיקר בנושאי פנים, ובנושאים האלה שלישיית נתניהו-לפיד-בנט מדברת באותו קול.
    יכול להיות שאתבדה, אבל זאת הערכתי.

    אהבתי

    • לירון הגיב:

      מה זה בורות השומן של החברות הגדולות?

      אהבתי

      • avi הגיב:

        ככה זה שאנשים מדקלמים סיסמאות ולא מפעילים את המוח. זו תופעה מרתקת ומעציבה כאחת שמתגברת מאוד לאחרונה ובמיוחד אצל צעירים. אנשים אינטליגנטים באופן כללי ובעלי תארים לא פעם מדברים כאחרון האנאלפביתים מהשוק כשזה מגיע לענייני כלכלה. כאילו החברות במשק הם זרוע של הממשלה ועוד כל מיני שטויות.
        מילא היה כותב בורות השומן במשרד הביטחון, השקעות מיותרות בהתנחלויות , לפחות היה בזה איזה שהוא היגיון, אבל זה מה שיצא לו.
        הוא לא לבד, יש לפחות ראשת מפלגה כושלת אחת שעשתה מזה קריירה לא רעה בכלל. עושה רושם שאנשים סביבה מתחילים להתפכח מהכישוף שהטילה עליהם

        אהבתי

    • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

      פוליטיקה זה מדע האפשרי.
      ש"ס ינסו בכל כוחם להיכנס לקואליציה כדי לקבל כמה שיותר מעטיני השלטון.
      תסמוך עליהם שהם ימצאו דרך להסביר, אם בכלל מעניין אותם להסביר, איך הם מצטרפים כששחיטה גדולה בדרך. אולי יקבלו פטור ממשמעת קואליציונית בהצבעה על השחיטה או שיסבירו, אם בכללל יטרחו, שבזכותם השחיטה הגדולה נהפכה לשחיטה כשרה ושאר ירקות מבית הפלפול של הרבובדיה.

      אהבתי

      • yaniv of tel-aviv הגיב:

        תופרת: התרחיש שלך בהחלט אפשרי. ההערכה שלי שונה. נחכה ונראה.
        אבי: החברות הגדולות הן לא הזרוע של הממשלה, אלא להפך – הממשלה היא הזרוע של ראשי החברות הגדולות. מי שעוד לא רואה את זה הוא תמים או עיוור.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          מי שרואה בורות שומן רק במגזר העסקי ולא במגזר הציבורי הוא התמים/עיוור.

          אהבתי

          • את בורות השומן בשני המגזרים מרחיקים מעיני הציבור אבל בשניהם השומרים מוסווים במדי פקיד. הרגולטורים עצמם יודעים שיש עבודה אחרי המשרד הממשלתי ומה גורלו של פקיד שייעשה גלים.

            כשחופרים מגלים שמאחורי כל מפגע סביבתי מסתתר מניאק עם כרס וסיגר ומלפניו פקידונים, לשעברים, כיועצים-מנהלים (מעאכרים) ולוביסטים. מכולם, רק הדוברים נשארים בפרונט.

            אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    – אלדד יניב לבוחריו (1,600 לייקים, 88 שיתופים).

    חיילים זקנים זוכרים את האימרה המוכחת:
    "מי ששם ז במעטפה מקבל אותו בחזרה…"

    אהבתי

  16. לירון הגיב:

    בנט לא שינה דבר ממה שאמר, פשוט לא הקשיבו לו.

    מבחינתו שידברו עד מחרתיים. וכפי שניתן לראות הוא חייב להיות בקואליציה.

    גם ליבני.

    ש"ס זה נעלם. יהדות התורה, לדעתי, לא. הם לא יתנו לזה יד.

    אני לא רואה שום בעיה לקדם את כל המצע ובפרט שוויון בנטל מעמדת שר החוץ, הוא לא חייב להיות ש"ג בבקו"ם בשביל זה. אבל, לדעתי זו תהיה טעות, וכפי ששמעתי גם הוא חושב כך (אם זה לא ספין, נטען שיועציו לוחצים עליו). מאוד אתרשם אם לא ייקח.

    עוד יותר אתרשם אם יביא מינוי חיצוני לשר אוצר. אבל, לדאבוני, אין סיכוי. שם באמת אפשר לעשות דברים גדולים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      1. זה נכון. כמי שעוקבת אחרי בנט עוד מימי פרשת נסים משעל (ועוד קודם), אני מסכימה שהוא אמר והיו מי שלא הקשיבו.
      2. למה לעוות את דבריי? אני אמרתי שהוא צריך להיות ש.ג. בבקו"ם? התכוונתי לומר שמעמדת שר החוץ לא יהיה לו זמן לטפל בשוויון וכו'.

      אהבתי

      • לירון הגיב:

        לא צריך להיסחף, לא עוותי (סה"כ רשמתי אותו משפט), פשוט רציתי להקצין, ובנוסף לא הבנתי שהתכוונת מבחינת עומס הזמן.

        אני, אגב, לא מסכים גם לזה. אני בכלל לא בטוח ששר חוץ הוא תפקיד כל כך תובעני (אני חושב שאפילו משפטים יותר תובעני).

        בכל מקרה, אפילו לפיד רשאי להאציל סמכויות, והסיפור של שוויון בנטל יטופל על ידי חקיקה.

        כפי שאמרתי, אם הוא רוצה להשפיע באמת לאורך טווח, הוא צריך לקחת את האוצר, עדיף ע"י מינוי מקצועי.

        הוא אישית צריך להיות שר המשפטים, כדי למנוע מליברמן דריסת רגל, וכמובן כל שאר התפקידים הנלווים הקשורים, קבינט, סגן רה"מ, הזוגייה השלישייה, השביעייה התשיעייה.

        אהבתי

        • ריאליסט הגיב:

          שר משפטים?!? אדם ללא תעודת בגרות, שכשכבר פנה להשכלה גבוהה ניסה לעשות זאת בקיצורי דרך מיוחסים? עדיף כבר הרב פירון, שהוא מרצה למשפטים.
          עדיף שיילך למשרד החוץ, שם יוכל לתרום הרבה במקרה הטוב, ולגרום למינימום נזק במקרה הרע.

          אהבתי

          • לירון הגיב:

            נו אז אין לו תעודת בגרות. הוא השיג הישגים בחייו שהם מעל להישגיו של בעל תעודת הבגרות הממוצע.

            אהבתי

            • אור הגיב:

              כן, אבל צריך לזכור שהישגיו מעל ומעבר לממוצע הם הרבה בזכות הרקע המשפחתי שלו. להסתכל על יאיר לפיד ולחשוב שאם הוא הצליח למרות שאין לו אפילו תעודת בגרות אז כנראה שהוא מוכשר, היא התעלמות מהמציאות.

              אהבתי

            • ריאליסט הגיב:

              צודק. בשביל מה להסתכל על זוטות כמו השכלה, ניסיון ניהולי או ציבורי, אפילו עבר של תרומה כלשהי למדינה. כתיבת טור שטחי ופופולרי, כמה ספרים בינוניים, מילים ל"אהובת הספן" ופרסומת לבנק הם רזומה מספיק למשרד המשפטים, ובעצם למה לא לראשות הממשלה. אפילו אין צורך באידאולוגיה, משנת חיים סדורה, חזון ואפילו כך נראה לא אינטליגנציה יוצאת דופן או כושר ביטוי. צדק לי"ס כשכתב שהבחירה בלפיד היא כמו תוכנית ריאליטי.

              אהבתי

              • לירון הגיב:

                ראשית, רציתי לבטא כמה שההצמדות לפורמליות מגוחכת. אפשר לחשוב מה זו תעודת בגרות.

                השרים בישראל הם פוליטיקאים ולא אנשי מקצוע בד"כ (ויש בזה לא מעט הגיון). אני מבין שאתה מעוניין בפרופסור למשפטים בשליחות ליברמן או אולמרט, העיקר שתהיה דיפלומה.

                בינתיים הוא מתנהל בחוכמה רבה, הרבה יותר מפוליטקאים מנוסים.

                בוא ניתן צ'אנס, לא ילך נחליף את העם.

                אהבתי

  17. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    26 נשים, מספר שיא, יכהנו בכנסת הבאה. 60-60? נו באמת.

    אני מניחה שגם כשתהיינה 60 ח"כיות את תמשיכי לדרוש יצוג יותר הוגן שכן נשים הן יותר מ-50%. כאילו כל מה שעושים לא מספיק טוב לדבורית. מדוע לא לשמוח בשמחה הקטנה של הגדלת היצוג הנשי?

    אהבתי

  18. אורן הגיב:

    בישר"ה הכותרת העליונה היא הרבה פעמים, נתניהו: פועל בלה בלה בלה.
    זה מחכה לציטוט היומי. אף פעם לא משהו תמיד איזה בלה בלה, שהוא מבטיח לעתיד, כאילו אתמול הושבע לתפקיד.

    אהבתי

כתיבת תגובה