הבוחשת

ידיעות27.1.13מעריב27.1.13

isra27.1.13הארץ27.1.13

מקור27.1.13hamvaser27.1.13

עיתוני הבוקר מנפקים שלל כותרות.

ידיעות על (עוד) פיצוץ מסתורי באיראן, במתקן להעשרת אורניום בפורדו. וזה הדיווח ב-ynet. תוס', 13:10. וריצ'רד סילברסטיין מספר מי מעורב בפיצוציישן.
אם כי כות' הגג היא "החרדים בין בוגי ללפיד" | "ש"ס ויהדות התורה מאותתות על נכונות לפשרה בנושא השוויון בנטל"

בהארץ כות' הזויה שבהזויות. הכות' בעיתון המודפס היא אומנם "שרים בליכוד: נתניהו רוצה ממשלה בלי בנט", אבל הכות' באתר היא: "בכירים בליכוד: נתניהו ורעייתו פועלים למניעת כניסת בנט לקואליציה". וזוהי גם רוח הדברים בידיעה הפותחת של העיתון.
ומה הסיפור?

מקור בסביבתו של נתניהו טען בסוף השבוע כי ראש הממשלה סימן את בנט – שהיה ראש לשכתו בעבר – כמי שעומד מאחורי הדלפת מידע לשורת תחקירים נגדו בתקשורת ובלשכת מבקר המדינה בשנים האחרונות, בהם תחקיר ערוץ 10 בפרשת ביבי טורס, תחקיר "ידיעות אחרונות" על התורמים של נתניהו ובדיקת המבקר והמשטרה בחשד שאיש העסקים החרדי דדי גראוכר העביר כסף לנתניהו באמצעות נהגו – פרשה שהמשטרה קבעה כי אין לה כל ראיות תומכות. בנט הכחיש בתוקף את הטענות האלה נגדו בימים האחרונים.

לא הבנתי: מי היא השרה שתטיל וטו? ואו למה היא לא מתמודדת בעצמה על משהו אם בא לה? הנה ראו את הילרי קלינטון, רצתה היא לעסוק בפוליטיקה, ועשתה. אבל מה לה להשרה להסתתר מאחורי גבו הרחב של בעלה ולמשוך בחוטים?
גם בידיעות, בדיווח על מצב הבנט, ע' 4 מוזכר ש"יחסים עכורים בינו לבין שרה נתניהו" עלולים להשאיר אותו מחוץ לממשלה.
מי יכול לטפל בעניין זה? איך אפשר למנוע את התערבות אשת רה"מ, עם כל הכבוד לה, בהתנהלות המדינה? וכי לא כדאי לה להמשיך לעסוק בעבודתה החשובה?
ומאחר שהטור של בן כספית עלה אתמול בפורבס אחרי שגמרתי לכתוב את אצבעות שחורות, הנה הוא לפניכם, כולל תיאורי הגברת, עצות ללפיד ושטנה נתניהואית.
כספית, תומך נלהב בלפיד מבהיר:

הוא לא יעשה דילים מכוערים, כפי שלא ניסה להרכיב עכשיו ממשלה. הוא חושב רחוק. אם יזהה טריקים ושטיקים, ישבור את החבילה וישאיר את נתניהו עם החרדים והימין הקיצוני. נראה אותו.

ואת מה שכתב על אלדסון וישר"ה כתבתי אני כבר קודם פה יום לאחר הבחירות.

במעריב הכות' הראשית היא על האיום המשולש של לפיד (בצילום עם מגבת על כתפו הימנית): "שוויון בנטל, צמצום הממשלה וחיודש המו"מ – או שנשב באופוזיציה"
ע"פ הכיתמונה בכפ' 2-3 לפיד מצולם עם המגבת בדרכו לאימון קראטה "שלשום", כלומר ביום שישי. זה יפה שהוא מתאמן כל יום, אין מה לומר.

בישר"ה, כמקובל בימים סבוכים לרה"מנו, מסיטים את האש למקומות אחרים. וכך זהו העיתון היחיד בו הכות' המרכזית מתייחסת לנעשה במצריים (אם כי בהארץ זו הכות' השנייה במיקומה בשער).
במעריב כפ' 2-3.
בידיעות כפ' 6-7.

באשר ליחסי מש' נתניהו, כמובן שאין שום אזכור או רמז ליחסים עם השרה נתניהו, וזה מה שכתוב על היחסים:

גורמים בכירים במפלגת השלטון מעריכים כי על אף משקעי העבר בין נתניהו לבין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, סיכוייו של האחרון להצטרף לקואליציה הם "טובים", כלשונם. בכירים בליכוד המקורבים לרה"מ דחו את הרמיזות בבית היהודי שלפיהן רה"מ "לא מתייחס" לבנט בשל משקעים מהיחסים האישיים ביניהם בעבר. הבכירים אמרו כי "בעוד שהבית היהודי ייכנס בכל מקרה לממשלת נתניהו, עם סיעות אחרות כמו של לפיד והחרדים היה צורך ליצור ערוץ פתוח כבר בשלב ראשוני".

מדינת כל גזעניה

ספורטידיעות27.1ספורטמעריב27.1

למדינתנו הגזענית יש הרבה ביטויים. אין צורך להתאמץ. פרשת בית"ר היא האחרונה שבהם. ארקדי גאידמק החליט להחתים שני שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה, והאוהדים פרצו בשירי נאצה שהמוטו שלהם הוא "בית"ר טהורה לעד".
במעריב זו התמונה המרכזית בשער, עם הפניה למוסף הספורט.
בטח שמתם לב שבניגוד לכל הדיווחים על קרבות אבי רצוןשב"צ, הוא ממשיך לכתוב בעיתון, נכון?
גאידמק מבטיח שהשניים יגיעו, למרות המהומות.

עולות אתיופיה ומניעת ההריון

"המדינה מודה שנשים אתיופיות טופלו למניעת הריון באופן פסול"
זוהי כות' בתחתית שער הארץ, פתיחתה של ידעה המתפרסמת בע' 7.
האם באמת המדינה מודה בכך? מה הקשר בין הכות' לטקסט המורכב? לא גדול.
המשפט היחיד שמתחבר איכשהו לכות' הנחרצת הוא הראשון:

בעל תפקיד רשמי במדינה מכיר לראשונה בכך שנשים אתיופיות בישראל קיבלו באופן גורף זריקות "דפו-פרוברה" – אמצעי מניעה בעל תופעות לוואי רבות. זאת, לאחר שעולות מאתיופיה העידו כי הופעל עליהן לחץ לקבל את הזריקה, כדי לצמצם את שיעור הילודה בקרבן. הזריקה נפוצה בעיקר בקרב חוסות ונשים הסובלות מפיגור.

סיפור הדפו-פרוורה זכה בבלוג לנקודת מבט אחרת, נוספת. נקודת המבט הזו, של ד"ר חגי אגמון-שניר לא זכתה לחשיפה, ולו ביקורתית, בשום אמצעי תקשורת אחר. למה? כי היא לא מתאימה לסיפור ההתעמרות בעולות מאתיופיה.

נס בעיירה

שיפור במצבו של אריאל שרון, מדווח עוזרו לשעבר, רענן גיסין.

תהמולת בחירות

רינה מצליח חושפת שלא סיקרה את #ארץ חדשה במהלך מערכת הבחירות כי חשבה שמן הראוי שאלדד יניב לא ייכנס לכנסת.
השאלה היא אם כתבת פוליטית של ערוץ 2 (או של כל ערוץ אחר) יכולה להחליט על דעת עצמה שיש מפלגה שהיא מתעלמת ממנה. האם זה מעשה ראוי?
לא.

לפיד, הבורסה, העושר ומחירי הדיור (איתן אבריאל):

דפוסי ההצבעה לא משאירים מקום לספק: רמת השרון – 29% ליש עתיד; הוד השרון – 29%; הרצליה – 26%; תל אביב – 21%; רעננה – 24%; גבעתיים – 25%; כפר שמריהו – 32%; וסביון – 35%; בכל היישובים הללו לפיד קיבל את מרב הקולות… ככל שהיישוב עשיר יותר, כך ההצבעה ללפיד היתה גורפת יותר. המשמעות היא שיש עתיד היא מפלגה של אשכנזים, חילונים, בורגנים מהמעמד הבינוני־גבוה. יש עתיד היא גם מפלגה של צעירים, שלהוריהם יש נכסי נדל"ן, אך הם מודאגים שלא יוכלו לקנות לעצמם דירה. והיא גם המפלגה של העשירים באמת.
[…]
כאשר לפיד יתחיל לשבת עם נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, ויקבל ממנו שיעורים בכלכלה – לרבות השיעור שבו יסביר שכל המשברים הפיננסים של העת החדשה החלו מפיצוץ בועה בשוק הנדל"ן, וכשמוסיפים לכך את העובדה שמצביעיו של לפיד הם בני המעמד הבינוני־גבוה, שלהם יש בתים ודירות – ניתן להעריך שהורדת מחירי הדיור לא בהכרח תהיה בראש סדר העדיפויות של ילד הפלא החדש של הפוליטיקה הישראלית. וכאשר זוכרים שהחלק השני של מצביעיו הם צעירים חסרי דירות – הבלבול שלו יהיה גדול עוד יותר.

מה הרעיון של לפיד להיצמד למכסת 400 העילויים כפי שקבע בן גוריון? האם לא ידוע לו שמספר תושבי המדינה עלה מאז?
ב-1955 חיו בישראל 1,200,000 איש. הייתכן שצוות ההוגים של לפיד לא יודע זאת?

לחם עבודה

אם במקרה לא התעדכנתם בימים האחרונים, שימו לב לכמה הצעות מעניינות בלחם עבודה, בקישור או למעלה מימין.

לפני פיזור

תודה לתומכי הבלוג.
פוסטי הסו"ש:
יום המגבת.
אצבעות שחורות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

26 תגובות על הבוחשת

  1. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    אני מאחל לאוהדי בית"ר שישובצו שניים שלושה שחקנים ערבים ו/או מוסלמים בהרכב, ולא זו בלבד, אלא שיהיו השחקנים המצטיינים, ושיבקיעו שערים דווקא במשחקי הכרעה.

    אהבתי

  2. מדיניות ההמנעות של אובמה בכל הקשור לאסלאם הקיצוני במזרח התיכון ואפריקה. בקרוב על רחבת הריקודים במצרים.

    Who is to blame in one country
    Never can get to the one
    Dealin' in multiplication
    And they still can't feed everyone

    אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    ידיעות על (עוד) פיצוץ מסתורי באיראן, במתקן להעשרת אורניום בפורדו. וזה הדיווח ב-ynet. תוס’, 13:10. וריצ’רד סילברסטיין מספר מי מעורב בפיצוציישן.

    זה שוב מיודענו השר הבכיר לשעבר? לחפש את המקור בפרש? 😈

    לא הבנתי: מי היא השרה שתטיל וטו? ואו למה היא לא מתמודדת בעצמה על משהו אם בא לה? הנה ראו את הילרי קלינטון, רצתה היא לעסוק בפוליטיקה, ועשתה. אבל מה לה להשרה להסתתר מאחורי גבו הרחב של בעלה ולמשוך בחוטים?

    אה, זה קל: בזמן שהתקשורת הבכלל-לא-מוטה-פוליטית שלנו מציירת את ביבי כדמון, את שרה התקשורת מציירת כדמון-על. קל יותר להפיל עליה האשמות כיוון שהיא לא נחשפת לציבור. אז אתם רוצים בראשות המדינה אדם שנשלט ע"י אישתו המשוגעת?

    אלא מה, עד היום לא הציגו שמץ של ראיה לפיה שרה שולטת בביבי או שהיא מונעת ע"י תחושת רדיפה ותאוות נקם. אז מה? כו-לם יודעים שזה נכון – עובדה, היה כתוב בעיתון…

    רק שעד היום היו למיטב זכרוני שתי תביעות דיבה של שרה ופניה אחת לבית דין של מועצת העיתונות וכל השלוש הסתיימו לטובתה. לא היה מקרה אחד שהסתיים לרעתה. אז מה אנחנו למדים מכך? שבאמת רודפים אחריה ושלא כל מה שמופיע עליה בתקשורת הוא בהכרח אמת.

    סביר להניח שבסופו של דבר "הבית היהודי" כן תיכנס לקואליציה עם הליכוד. מה יכתבו אז בעיתון? שטעו כשכתבו ששרה הטילה וטו? מה פתאום. או שיתעלמו מהידעטת האלו שפרסמו רק כמה שבועות מוקדם יותר או שיספרו לנו איך בנט הצליח להפיס את דעתה של שרה, לפי כל מיני גורמים עלומי שם.

    כבר כתבתי את זה אבל כנראה שצריך לחזור שוב: עם "הבית היהודי" לא יסגרו הסכם קואליציוני עכשיו. זה יגיע, קרוב לוודאי, רק אחרי "יש עתיד" וש"ס. למה? כי הליכוד לא יכול להקים קואליציה בלי לפיד, אז חייבים להתחיל איתו. הוא גם זה שיש לו הכי פחות קרבה לליכוד. הבאים בתור יהיו ש"ס, כי לש"ס אין שום בעיה ללכת עם השמאל, כשהמחיר מתאים. אחרי שלפיד יהיה בפנים, המחיר של ש"ס יהיה נמוך יותר – הם יכנסו כדי לצמצם את הנזק. האחרונים שיכנסו יהיו "הבית היהודי", גם כי אחר שיסגרו עם לפיד ועם ש"ס, המחיר שידרש עבור בנט יהיה נמוך (וביבי לא רוצה להיות תלוי בימין) וגם כי לבנט אין ברירה; הוא אמנם התחיל לרמוז שאין לו בעיה להצטרף לשמאל, אבל בחייכם, שמפלגה שנמצאת ימינה מהליכוד תעדיף ממשלת שמאל? אין לזה סיכוי.

    לו לליכוד היו הרבה יותר מנדטים, יכול להיות שהסדר היה הפוך: מתחילים עם בנט, ממשיכים עם מי שצריך כדי להשלים 61 (קדימה, אולי) ורק אח"כ, כשכבר לא תלויים בלפיד, מציעים לו להצטרף תמורת נזיד עדשים. אבל לליכוד יש רק 31 מנדטים, אז חייבים להתחיל עם לפיד.

    רואים? לא צריך לשרבב את שרה לסיפור כדי לקבל הסבר הגיוני. אני אפילו חזיתי את זה מראש (מתעצל לחפש, תאמינו לי). אבל לא, גורם אלמוני בליכוד טוען אחרת וזה מתפרסם באנטי-ביביתון ובשופר השמאל, כמה מפתיע.

    הבכירים אמרו כי “בעוד שהבכירים אמרו כי “בעוד שהבית היהודי ייכנס בכל מקרה לממשלת נתניהו, עם סיעות אחרות כמו של לפיד והחרדים היה צורך ליצור ערוץ פתוח כבר בשלב ראשוני”.

    ואללה? היי, זה לא מה שאני כתבתי? אולי אני "בכירים בליכוד"?

    ברור שבלי בנט, יהיה קשה מאוד להקים ממשלה. הליכוד+יש עתיד+ש"ס נותנים אמנם 61 מנדטים, אבל זו ממשלה שלא תשרוד הרקבה זמן, כשכל בצעד לטובת לפיד תאיים ש"ס בהפלת הממשלה ולהפך. אבל עם "הבית היהודי" בפנים, האיום של ש"ס היה סרק בלבד, כיוון שגם בלעדיהם תהיה קואליציה, מה שיבטיח שהם ישארו בממשלה ולו רק כדי לצמצם את הנזק שיגרם להם.

    רינה מצליח חושפת שלא סיקרה את #ארץ חדשה במהלך מערכת הבחירות כי חשבה שמן הראוי שאלדד יניב לא ייכנס לכנסת.
    השאלה היא אם כתבת פוליטית של ערוץ 2 (או של כל ערוץ אחר) יכולה להחליט על דעת עצמה שיש מפלגה שהיא מתעלמת ממנה. האם זה מעשה ראוי?
    לא.

    מה? לכתבים יש עמדות פוליטיות שמשפיעות על אופן הסיקור שלהם? מי היה מאמין. 🙄

    כאשר לפיד יתחיל לשבת עם נגיד בנק ישראל, פרופ’ סטנלי פישר, ויקבל ממנו שיעורים בכלכלה – לרבות השיעור שבו יסביר שכל המשברים הפיננסים של העת החדשה החלו מפיצוץ בועה בשוק הנדל”ן, וכשמוסיפים לכך את העובדה שמצביעיו של לפיד הם בני המעמד הבינוני־גבוה, שלהם יש בתים ודירות – ניתן להעריך שהורדת מחירי הדיור לא בהכרח תהיה בראש סדר העדיפויות של ילד הפלא החדש של הפוליטיקה הישראלית. וכאשר זוכרים שהחלק השני של מצביעיו הם צעירים חסרי דירות – הבלבול שלו יהיה גדול עוד יותר.

    רק שעליית מחירי הדרות אצלנו היא, לפחות בחלקה הגדול, לא בועתית – באמת יש מחסור בדירות. בנוסף, אין שום דרך להוריד בבת אחת את מחירי הדירות בצורה משמעותית. תשכחו מכל הדיבורים על הורדת מחירי הקרקע (לא ישנה את מחיר הדירות, רק יגדיל את הרווח של הקבלנים) או כל מיני חוקים שיחייבו הורדת מחירים (באותה מידה אפשר להעביר חוק לפיו הטמפ' בקיץ לא תעלה על 30 מעלות): כדי להוריד את מחירי הדירות, צריך לבנות הרבה יותר. זה לא משהו שמחליטים עליו היום ומתרחש מחר, זה עניין של שנים עד שמשלימים בניין ויש פער גדול שצריך לסגור.

    כלומר יעבור זמן עד שמחירי הדירות ירדו והם ירדו לאט-לאט. מספיק זמן כדי שהמעמד הבינוני-גבוה שרכש דירות להשקעה יוכל למכור אותן ברווח נאה.

    מה הרעיון של לפיד להיצמד למכסת 400 העילויים כפי שקבע בן גוריון? האם לא ידוע לו שמספר תושבי המדינה עלה מאז?

    מה הבעיה? זו תוכנית לעוד חמש שנים, כלומר אחרי הבחירות הבאות,
    כלומר אף פעם. אבל השלב הראשון, למימוש מיידי, הוא הדבר הנכון: ביטול הסדר תורתו-אומנותו. למעשה, בג"צ כבר ביטל את ההסדר הזה. אז עכשיו, חרדים שלא מסתדרים בישיבה ומעדיפים ללכת לעבוד יכולים, בלי לחשוש שיגויסו לצבא. זה מה שחשוב, לא השירות הצבאי חסר התועלת שלהם.

    אהבתי

    • bazinga הגיב:

      הנדל"ן בארץ אכן מושפע ממחסור ובעל הבית הקודם שלי
      נתן תחזית דומה לשלך – לטענתו כרגע המחירים גבוההים גם
      מסיבות של מחסור בדירות וגם מכיוון שיש הרבה מאוד גורמים מחו"ל שנכנסו לשוק המקומי – חברים שלי בצפון גרים בשכירות בדירות שבעלי הבית בכלל לא ישראלים והכל מתנהל מול משרד תיווך מקומי והם לא היחידים. יש סיפורים על בניינים שלמים שנקנו לשכירות על ידי גורמים מחו"ל מהסיבה הפשוטה שזה כלכלי.
      לפי בעל הבית הקודם שלי הצפי לירידה הוא בעוד 4-5 שנים כאשר פרוייקטים שהם עכשיו על הנייר יסתיימו.
      שינויים כאלה דורשים זמן ונשאר רק לראות אם לבוחרים של לפיד יש סבלנות…

      אהבתי

  4. הומר J סימפסון הגיב:

    חסידי רינו וחסידות רינו צרור מעולם לא האמינו שיש צורך בחשיפת כל האמת. סיפור טוב הוא סיפור עם קיפוח אוכלוסיה מוחלשת.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    הדיווח של טלילה נשר כ"כ מנותק מהמציאות, שזה ממש בלתי נסבל.
    כמו שכתבת, אף אחד לא מודה בטיפול באופן פסול.
    כמו-כן, בניגוד לדיווח, אין הוראה להפסיק להשתמש בזריקות.
    אחרי שהופעל עליו לחץ מאורגן מכל הארגונים העוסקים בנושא, מנכ"ל משרד הבריאות היה צריך להראות שהוא "מטפל" בזה, ולכן הוציא חידוד נהלים לפיו יש לוודא כי אכן האשה מעוניינת בזריקה מרצונה החופשי והיא מודעת לתופעות לוואי ואלטרנטיבות.

    אהבתי

  6. הינשוף של מינרווה הגיב:

    1. כנראה שצוות החשיבה של לפיד, אשר עוסק בשאלת גיוס בני-ישיבות, מורכב מליידי גאגא, ציפי פרימו, תום החתול המדבר ועופר שלח.
    בזמן אינסופי, צוות החשיבה של לפיד יצליח לכתוב את כל יצירות שייקספיר (ושני שירים של דילן).

    2. בכל פעם שאני שומע ברדיו את רזי ברקאי אני ישר חושב על ערן זרחוביץ'. כבר לא ניתן לדעת מי החיקוי ומי הפרודיה.

    אהבתי

  7. mickey הגיב:

    כעת חיים פה פי חמישה או פי שבעה אנשים? יאללה, שחררו 2000 או 3000 טפילים והיידה. מה דעתך ולווט?

    אהבתי

  8. mickey הגיב:

    יום השואה הבינלאומי, אה? יאללה בית"ר

    אהבתי

  9. אחד שיודע הגיב:

    סילברסטיין: פרדו פוצץ את פורדו

    SCOOP: Iran's Fordo Nuclear Plant Extensively Damaged by Sabotage

    אהבתי

  10. זיק הגיב:

    סתם לידיעתך: טל שניידר פתחה בבלוג שלה מדור מקביל ל'לחם עבודה' בתחום הפוליטיקה, והיא גובה 50 שקלים למודעה.

    אהבתי

  11. שר החוץ הגיב:

    1. רינה מצליח היא שערוריה. פשוט לא יאמן שכך התבטאה. ונזכיר שמצליח היא "כתבת", צינור להעברת ידיעות חשובות. ולא "פרשנית", שמראש דעותיה הן על דעתה בלבד וכך גם נתפסות. לא הצבעתי לאלדד יניב, אבל לנצח ידלקו לי נורות אדומות קטנות בכל מיני צמתים (כגון זה), בזכות הקמפיין המפוקפק שלו.

    2. מה יהיה עם השמועות על גדעון סער? ההימור החזק בבורסה עד כמה שהבנתי, היה שהסיפור יפוצץ ממש לפני הבחירות. והנה – דממה. כנראה שהטפלוניות של הבנאדם חזקה מכל יותר מכל.

    אהבתי

כתיבת תגובה