עבד של הזמן

isra8.2.13ידיעות8.2.13מעריב8.2.13הארץ8.2.13

מקור8.2.13

הראשיות

– "הגזירות שמכין האוצר", זו הראשית של ידיעות. כות' גג דומה העניק לנו ידיעות ב-29 בינואר ("בקרוב: גזירות כואבות"). בשער כמו גם בממון. מתוך כל שנכתב אז, בעידן הקרח של לפני שבוע, לא ידעתי מהן הגזירות. נראה, אולי היום.

כותב גד ליאור בע' 2 תחת הכות' האימתנית:

גזירות8.2
– קיצוץ חסר תקדים של כמחצית מקצבאות הילדים
– קיצוץ בשכר ובהטבות של מאות אלפי עובדי המגזר הציבורי
– ביטול חלקי של הפטור ממס על קרנות ההשתלמות
– ביטול הפטור ממע"מ על פירות וירקות
– ביטול הפטור ממע"מ באילת
– תידחה סלילת כבישים
– יקוצץ תקציב הביטחון
גזרו ושמרו (וסליחה על משחק המילים הקלוקל).

מעריב ומקור ראשון בכות' דומות להפליא, על החרדים והליכוד שמנסים לפרק את ציר לפיד-בנט.
האם כות' המש' של מעריב "לאחר חמש שנים של נתק תיערך בשבוע הבא פגישה ראשונה בין רה"מ ליו"ר הבית היהודי" לא מטעה? הרי לפני חמשנים היה בנט פועל הייטק נמרץ. חודש לפני פרישה מלשכת הרה"מ
– וכתגובה הכות' של ישר"ה: "סוף לנתק – נתניהו ייפגש עם בנט". ובכפ' 2-3: "וכעת: פגישת נתניהו-בנט"
בניגוד לכות' האופטימית הזו, בהארץ רואים את הדברים להפך: "נתניהו הודיע לבנט כי ייפגש איתו רק בשבוע הבא".
כלומר, אותו מועד מכונה בהארץ "רק" ובישר"ה "כעת".
ידיעות ע' 3: "סוף-סוף: נתניהו ייפגש עם בנט"

– הארץ, כרגיל בימי שישי עוטה כות' ראשית פיוטית וציורית, אם כי לרוב היא לא מרפה מהבנאליה. והבוקר: "במטבח של נתניהו", עם איור של בלנדר בו נטחנים החשודים המיידיים. למרבה הפלא הנטחנים מיוצגים כפתקים, ולא כדמויות בשר ודם.
ועד כשל לוגי קטן. בעוד יוסי ורטר כותב על בישול קואליציה (ומדמה את נתניהו למשתתף במאסטר שף), אי אפשר להכחיש שבבלנד יוצרים ממחה, לא תבשיל.
בע' 4 הכות' היא "גורמים בליכוד: ספק אם נתניהו יצליח להרכיב ממשלה עם לפיד, בנט והחרדים".

שישבת/ ישראל היום

shishabat8.2.13

בשער הגיליון ראיון (בלעדי!) עם נסים אלפרון. הכתבת, שלי טפיירו, מתייחסת בקז'ואליות מדהימה למעשיו של הפציינט לאורך השנים.
למשל, אחרי נסיון הרצח חטף, כלומר גנב אלפרון אופנוע של רוכב תמים, והחל לדלוק אחר זה שניסה לרצוח אותו. המינוח המתואר בכתבה: "תפסתי רוכב אופנוע שעבר לידי בכביש". סתם כך, שהרי יש מי שמותר לו לקחת את חוק לידיים. הכתבת גם משבחת את אלפרון על "קור הרוח" של מי שלקח את החוק לידיים. טפיירו מזדהה לחלוטין עם המרואיין שלה. למשל, היא מספרת על "כעס גדול" במשפחה אחרי נסיון החיסול. על מה הכעס? האם לא מדובר בחלק מובנה מאורח חייו של אלפרון? מעניין ש"אחת הדמויות הצבעוניות והדומיננטיות בעולם הפשע הישראלי" זוכה לחיבוק עצום. הפושעים האחרים, המועלים, המסרסרים בכספים ועוסקים בפשעי צווארון לבן לכאורה זוכים להוקעה מתמשכת. אבל פה יש לנו כתבה מתפעמת מהאיש. גיבור תרבות, לא שום דבר אחר. מעניין מתי תוצע לו השתתפות באחת מתוכניות הריאליטי.

משתכשכים בביצה

עורך פירמה של גלובס מראיין את העורך הטרי של וואלה, ינון מגל. ראשית הוא מכנה את וואלה "האתר המוביל בישראל". בכות' המש' מכונה התפקיד של מגל "אחד הנחשקים בתקשורת" (שתי אמירות מופרכות מיסודן). הראיון הוא ראיון מקדים לראיון שיתפרסם בפירמה.
מגל נכנס לתפקיד אחרי שקודמתו, טלי בן עובדיה, בילתה בו חודשיים בלבד. במהלך השבוע שעבר עזבו מיוזמתם שני כתבים מרכזיים באתר, טל שלו ופנחס וולף. שלשום העיף אילן ישועה, המנכ"ל, ביקורת טלוויזיה של לילך וולך מהאתר. הייתה זו ביקורת על תחקיר המקור של ערוץ 10 על ישר"ה. לוואלה שת"פ תוכני עם ישר"ה. אבל לכל האירועים הדרמטיים האלו אין ולו רמז בראיון היחצ"ני המלוקק הזה. אף שאלה ממשית על המתרחש בערץ לא נשאלה. זה לא רלוונטי. העיקר שמגל "ישמור על איזון", ככה הוא מבטיח. כיפאק לגלובס.
אה, גם לגלובס יש שת"פ עם וואלה: הוא מעביר לאתר תכנים בענייני עסקים. בציינכם את מפת הקשרים בין כלי התקשורת ואת האופן בו מראיינת הביצה את עצמה תוך ליקוק עכוזים מתמשך, אל תשכחו גם את הדוגמה הזו.

מי נגד מי: אביב הורביץ שואל את רביב דרוקר למה לא נעזר בשלל האנשים מידיעות אותם הוא מכיר מקרוב כדי לעשות תחקיר דומה (לזה שעשה על ישר"ה) על ידיעות, ודרוקר משיב שהוא מחפש דם טרי.

ישי פרידמן מספר במקור ראשון שהמילה האחרונה בגל"צ תקוצץ. לפני כשבוע הוחלט שלא תשודר יותר בימי חמישי. "כל צמד מהמגישים יגיש את התוכנית פעמיים בשבוע. בחמישי ב-11 תשודר תוכנית חדשה בהגשת ד"ר יובל יועז הנדל וספי עובדיה. התוכנית… תרענן את לוח השידורים של גל"צ שלא השתנה ב-14 השנים האחרונות", גלצצו לפרידמן.

ובינתיים במעריב

מפגשעובדים11.2

7.2.13
עובדים יקרים
לצערי, בעקבות סיבות אישיות המונעות את השתתפותי בכנס העובדים המתוכנן ליום שני הקרוב אני נאלץ להודיע על דחייתו.
אני מודע לכך שזו הפעם השנייה בה הכנס נדחה.
חשוב לי לעדכן אתכם כי אני מקיים בימים אלו פגישות עם המחלקות השונות במעריב ובמקור ראשון כך שאפגוש את כולכם בזמן הקרוב.
שלכם,
ישראל גולדשטיין

נמשך הקרב בין שב"צ למפיצי העיתון.

השחורה הגדולה

כן, איש לא רוצה לשמוע יותר על השמלה. כן, יש כאלו שמלות בבני ברק, וכן, מתחת לתחרה השחורה השקופה יש בטנה בצבע בז', שאמור/ה לדמות עור חשוף. וזו בדיוק השאלה שלי: אם מדובר בשמלה צנועה שבצנועות, למה הבד מתחת לתחרה השקופה בצבע העור? מה המסר? אני כאילו עירומה אבל לא? אני רוצה שרק תחשבו שאני עירומה? הרי זה לא סביר ולא מתכתב עם שום קוד של צניעות.
בנוסף אני רוצה להתייחס לחזייה או למלבוש דמוי חזייה החובק את דדיה בלבד ומשרטט את מתארם. איך אפשר לומר שזה מלבוש צנוע (נעזוב את שאלות הטעם)? באיזה עולם בדיוק?
זהו. כל השאר כבר נאמר. אאחל לחיילת בהצלחה.
בני ציפר נוזף בנוזפים.

נתניהו
מבט אחרון על היצירה ודי.

יש עורכים בבית?/ פינת הניג'וס הקל

almagor8.2

זו הפסקה הפותחת לידיעה על אשפוזה של גילה אלמגור אמש ב-mako. קראתי אותה אמש, בסמוך לפרסומה, ורציתי לראות מה יעלה בגורלה. בדקתי שוב הבוקר, וכלום. הנסדקת במקום נבדקת נותרה על כנה. נו שטויות, למי יש זמן, כולה אות ליד אות שקפצה ממקומה.
הקטע היותר בעייתי הוא המילה התמימה "שנקראת". הצגה "שנקראת" מעידה על בורות. אני לא מטילה ספק בהשכלתו של הכתב, יואב אבן, ולא חושדת שהוא לא מכיר את ההצגה. וגם לא במי שערך/ה את הידיעה. הם יודעים. הם רק חושדים שהעם הקורא את מאקו לא יודע מה זה "ביקור הגברת הזקנה". ולכן המילה מקוממת אותי. ההכרה באי הידיעה.
אני וכל השכבה בתיכון בו למדתי צפינו בהצגה באחד הערבים, במסגרת הלימודים. צפייה כיתתית. חובה. אני לא יודעת במה צופים תלמידי התיכון היום (הרפרטואר שלנו היה בין היתר כולם היו בניי, אותו גם למדנו באנגלית, אקווס, ביקור הגברת ועוד). אולי, אם תלמידי תיכון היום ייגררו בציצית ראשם לביקור הגברת הזקנה לא יהיה צריך לכתוב במאקו "הצגה שנקראת".

ותהייה: הנולדה היא בכפר סבא או בפ"ת?

בניגוד להבטחה בשער ידיעות למצוא את סיפור ארכיון בן גוריון בע' 5, תאלצו לדפדף עד לערבות ע' 14.
אגב, ארכיון צה"ל מחפש מתנדבים. למה מתנדבים?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

לאווירנו עלה אתר חדש, nocensor, למען חופש המידע וחופש העיתונות.
בין מקימיו: פרופ' קרין נהון, בן כספית, עו"ד אבנר פינצ'וק, נשיא איגוד האינטרנט לשעבר, דורון שקמוני, ממקימי עמותת המקור, דורון אופק, חוקרת הרשת, ד"ר כרמל וייסמן, מנכ"ל התנועה לחופש המידע לשעבר, רועי פלד, שמיל גינזברג ודור ברשדסקי.

בריחת מוחות: מדור הסאטירה של מקור ראשון. צחקתי יותר מתמיד. נסו אותי.

הראיון של בר רפאלי אצל ג'יי לנו לא זמין במדינתנו, מתברר. אז יש רק את הקטע בחדר ההלבשה, עם הנשיקה שלנו ביקש ממנה לשחזר.

לפני פיזור

מאיפה מגיעים אנשים לבלוג?
mekorotlablog

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

65 תגובות על עבד של הזמן

  1. ngldcxqo הגיב:

    http://www.euroskills2012.org/ http://www.breizhgen.org/ [url=http://www.euroskills2012.org/]coach bags[/url] [url=http://www.breizhgen.org/]http://www.breizhgen.org/[/url] coach handbags http://www.breizhgen.org/ If you'd like to really know what works miracles and ultimate way to eradicate under attention bags as well as perspective wrinkles?

    אהבתי

  2. רדיקלית מקלדת הגיב:

    אני העיתונאית היחידה שקוראת את הטורים במאקו, של הורביץ, מי נגד מי (הגעתי לקריאתם דרך המלצה מכאן) – ולא מבינה לפחות חצי מן התוכן?

    אהבתי

  3. ידיעה שלא זכתה לכותרות. לאחר שניסו לקנות את הירדנים מציעים הפרסים למצרים חסות שיעית כצעד בשיפור היחסים. מפי האתון שעוסק כמובן, גם בנטל.

    אהבתי

  4. Shuckle הגיב:

    בבטחון מלא ניתן להגיד שכל סיפור החרדים וההתנגדות לגיוס נובעת רק מדבר אחד, פחד, פחד מוות.
    כל הבכיות של גדולי התורה נגד הגיוס מקורן בפחד שההבטחה הגדולה שלהם לאי גיוס לא תתממש. ההבטחה הגיעה מההבטחה שהם, גדולי התורה, ישמרו עליהם מסכנת המוות שבגיוס.
    הם מבינים שההתרבות שלהם, הלא פורפוציונלית לחלקם באוכלוסיה, מביאה את שאר העם להבנה שחייבים לגייסם, ועוד יותר מזה, חייבים להוציאם לעבודה. אחרת המשק פשוט יתמוטט בשלב כלשהו.
    הדבר הפשוט הזה, שמדובר בפחד קמאי (בעיניהם הוא לא קמאי), לא מועלה בתקשורת כלל והיא מעדיפה לנקוט בכל תחום אחר העיקר לא להגיע לאמת הפשוטה.

    אהבתי

    • Shuckle הגיב:

      לנקוב ולא לנקוט.

      אהבתי

    • מעל הכותל הגיב:

      קצב ההתרבות לא אקוויוולנטי לכך שצריך לגייס או לא לגייס.
      למשל קצב ההתרבות של הבדואים בנגב הוא הגבוה בעולם(!) היכן עפר שלח ודומיו הדופקים על שעריהם של הבדואים ששיעור המתגייסים מבינים הוא מזערי? -יוק.
      אמנם צריך לגייס אבל לא מהטעמים שהוזכרו.
      המניעים של עפר שלח, הם מקיוואליסטים- אותו עפר שלח לפני שנים ספורות פירסם ספר ובו הסביר שצריך צבא מקצועי ולהקטין באופן דרסטי את כ"א בצה"ל.

      כמובן שלא לשמה לשמה. החרדים במנותק מהאריה דרעים, ממילא עוברים תהליך של ישראליזציה- אחרי שמהלך יבוצע הם (לאו דווקא תחת דרעי את ליצמן) ידרשו את הליטרה שלהם בתוך האג'נדה הלאומית ובצדק- למשל :כפיתם עלינו שיח "חובות תמורת זכויות"? בבקשה נאה דורש וכופה- נאה מקיים- כפו אותו על כולם : חילונים שלא משרתים וערבים.

      אהבתי

      • לא פופוליסט הגיב:

        התסתכל על הנתונים מדו"ח מבקר המדינה – "דוח ביקורת שנתי 62 לשנת 2011 ולחשבונות שנת הכספים 2010" תוכל לראות כי אחוז הגיוס בקרב אוכלוסיית הגברים היהודים הוא כ- 75% כאשר 13% מקבלים פטור בגלל "תורתו אמונתו", כלומר בלי הפטור הזה אחוז הגיוס באוכלוסיה הוא כ- 88%, בלי להתחשב בזה שחלק מהחרדים מקבלים פטורים בגלל סיבות רפואיות, סוציואקונומיות ואישיות)כלומר אם החרדים היו מתגייסים כמו האוכולוסיה הכללית שיעור הגיוס שלהם היה אמור להיות 88% (ולא 70% או 75%) ועל כן שיעור המתגייסים מאוכלוסיה זו היה צריך להיות כ- 6160 , מתוך נתוני 2010 של המבקר כ-1300 מתגייסים אבל אם נניח גידול דומה לשנים קודמות ייתכן שיגוסו כ-1500 ועל כן המספר האמיתי הוא יותר קרוב ל- 4660 שהיו מתגייסים. כמובן שאף אשה חרדית לא מתגייסת אבל לא מצאתי מקור נתונים על אחוז גיוס של נשים באוכלוסיה המקבילה. לעניין גיוס ערבים – אם תוכל להשיג את מסמך 2402/18 מה-1 באוקטובר 1954, גנזך המדינה משרד החוץ תגלה מה קרה שניסו לגייס ערבים – אחוז ההתייצבות לצו ראשון היה כ-88%

        אהבתי

        • מעל הכותל הגיב:

          עד רבה, נשמע שאנו בכלל באידיליה, והכל זה עניין של אי הבנה. מדוע לדעתך העיתונאים עם תואר ח"כ לפיד את שלח, לא דרשו חובת שירות אזרחי גם מהערבים (עם ברירת כלא- ביטול הטבות) מהערבים כמו מהחרדים?

          אהבתי

          • לא פופוליסט הגיב:

            ראשית, מעניין שבחרת דווקא להתמקד בפיקנטריה בסוף ולא בטיעון שלך של גיוס "חילונים שלא משרתים" – אתה מתכוון לכל 12% ? (בצפון ת"א זה פחות מ- 10%), אפילו כאלו שהם נכים או בכלא ?.
            שנית, אני לא ממש יודע מהן ההטבות שרוצים לבטל מהחרדים אם אתה מתכוון ללימודים חינם, אני די מאמין שאף תלמיד במדרסה מוסלמית לא מקבל מימון דומה מהמדינה לזה של תלמיד ישיבה. אם זה פרויקטי שיכון מוזלים לחרדים, אני לא מכיר משהו דומה המיועד לאוכלוסיה הערבית (מוסלמית, נוצרית או אחרת) אז לא ממש ברור לי אילו הטבות אתה בדיוק יכול לשלול מהערבים (דמי אבטלה, ביטוח לאומי, קצבאות ילדים).

            אהבתי

            • מעל הכותל הגיב:

              נראה שאתה קצת מפספס.
              אתה מעלה דווקא את "צפון ת"א"?
              אז בבקשה.
              עפר שלח, בספרו מלפני מספר שנים התייחס אל תופעה עובדתית ידועה- אבטלה סמויה בצבא והצורך לקצץ אותו.- אפרופו, אפשר להזכיר ג'ובניקים שבאים לקריה (זו רק דוגמה) אוכלים את ארוחת הצהריים שלהם בעזריאלי-סנטר -הפסקה שלוקחת שעתיים וחוזרים הביתה.
              מה מגלים לנו הנתונים לגבי מיצוי כושר לחימה בצה"ל– ת"א אי שם במקום ה 50 בארץ עם כ 38 אחוזים העלובים למדי יש לציין ו 27 אחוזים מקרב הגברים של לא מתגייסים – שגם אלה נתונים שממש לא כדאי להתפאר בהם ביחס לממוצע.
              בירושלים לשם הדגמה שבה ערבים וחרדים מורידים את שיעור הגיוס הכללי יש מעל 55 אחוזי שיעור לוחמים.

              יאיר לפיד פירסם לפני מספר שנים מאמר מרגש (בלשון הבדיעבד), בעיתונו איך הוא וליהי בכו עד עמקי נשמתם מלווה חרדה כשבנם הקודם התגייס לצה"ל – למחרת התפרסום התברר שהבן היקיר כמו אבאל'ה עושה 8-16:00 מרחק 10 דקות מהבית בתוך ת"א.
              בהחלט מרגש.

              בקשר למגזר הערבע"פ המחקרי- אכן ישנה אפליה לטובה.
              זאת למרות רמת מוסר ירודה של תשלום מיסים כמו ארנונה ותרומה נמוכה מאוד לכלכלה.

              אהבתי

              • לא פופוליסט הגיב:

                מהחלק הראשון של דבריך נראה שאנשים מגויסים ללא צורך ולא נדרשים בשירות הצבאי ועל כן לא ברור למה צריך לגייס את כל החרדים והערבים מלכתחילה.

                לגבי אנשים שמשרתים קרוב לבית או לא בקרבי – מכוון שהקצעת כוח האדם של צה"ל היא בידי צה"ל עצמו, הייתי בוחן בצה"ל למה יש הטיה לכאורה כאשר משבצים אנשים שונים ליחידות שונות.

                משום מה אכ"א בוחר לפרסם את נתוני "שיעור הגיוס מקרב הגברים", אני מניח שמדובר על כל הגברים ונראה לי שזה מסביר את נתוני הגיוס הנמוכים של "תל אביב – יפו". אני מדבר על נתוני גיוס של יהודים חילוניים (מדו"ח מבקר המדינה), מעניין למה בעיר מעורבת אחוז הגיוס הוא נמוך יותר מערים לא מעורבות ?

                לפי המאמר שהבאת "לסיכום, אפשר לומר שלפחות בתחום תקציבי הרשויות המקומיות, אין היום בישראל אפליה לרעה של המגזר. הערבי" אז אתה מציע שדווקא תהיה אפליה לרעה של המגזר הערבי ?

                אהבתי

                • מעל הכותל הגיב:

                  מיצוי כושר הלחימה מתייחס לאלה מבין המתגייסים בפועל, לכן משתנה המשתמטים בעיר מעורבת חילונים-ערבים וחרדים לא רלוונטי.

                  יש לך הסבר מניח את הדעת מדוע במכבים-רעות וירושלים שיעור הלוחמים מבין המתגייסים הוא בין 55 ל 60 אחוזים ולעומת זאת בת"א הוא 38 אחוזים?

                  האם בת"א יש יותר אנשים בעלי כושר פיסי ונפשי מוגבל יתר מאשר בי"ם ומכבים-רעות?

                  לפי המאמר שהבאתי – יש תעדוף דווקא לאוכלוסיה לא משרתת ברמה המוניציפלית- זאת מעבר לתקצוב לא מותנה בקצבאות וכו'.
                  אני בעד לתעדף דווקא אוכלוסיות משרתות על פני אלה שלא משרתות.

                  כאמור החדרה של חרדים גם אם בכח לשירות, תגדיל באופן דרמטי את תוקף ויכולת הדרישה על אפם וחמתם של אליטות המיעוט להתניה בין חובות לזכויות.
                  על אף שהעפר שלח ודומיו רוצים מטעמים מקיאווליסטים השמורים עמהם לעשות את הדברים בצורה סלקטיבית.

                  אהבתי

                  • לא פופוליסט הגיב:

                    האם בת”א יש יותר אנשים בעלי כושר פיסי ונפשי מוגבל יתר מאשר במודיעין ומכבים-רעות? – כן, כמובן !
                    תסתכל שוב על הנתונים – ת"א היא עיר הטרוגנית של 400,000 מול מודיעין שהיא עיר הומוגנית של כ-80,000.

                    האמת שאחרי ניתוח של הנתונים מול נתוני הלמ"ס ניתן לראות שמספר המתגייסים לקרבי בת"א הוא בערך פי 7.7 מאשר מספר המתגייסים לקרבי במודיעין (כאשר ת"א גדולה רק פי 5 ממודיעין) וזאת מכוון שאחוז בני ה-18 במודיעין קטן בהרבה מאחוז בני ה-18 בת"א.
                    אני חייב להודות לך, עד שלא משכת את תשומת ליבי לנתונים לא הבנתי איך הצגת הנתונים של צה"ל מוטה באופן שערורייתי.

                    בירושלים אגב הגיוס לקרבי הוא אכן גבוה יחסית הן מול ת"א והן מול מודיעין.

                    צריך להפריד בין כותרת המשנה לטקסט במאמר שהבאת על הרשויות הערביות – קראת בכלל את הפסקה האחרונה ? –
                    "כאמור, הממצאים הנ"ל אינם מספיקים כדי לקבוע אם יש או אין אפליה של הרשויות המקומיות הערביות, אבל משמעות הדבר היא, שכדי לבדוק אם יש אפליה, צריך להשוות רשויות יהודיות וערביות שהמאפיינים החברתיים כלכליים שלהם זהים. מעניין לראות, שגם מההשוואה הזו עולה שהתייחסות ממשלת ישראל לציבור הערבי השתפרה ללא הכר במהלך השנים. בעוד שבשנת 1994, השתתפות הממשלה בתקציבי הרשויות הערביות היתה נמוכה ב- 61% מהשתתפותה ברשויות יהודיות בעלות מאפיינים זהים, בשנים האחרונות הפער קטן מאוד, כך שב-2003 הפער היה 28% , בשנת 2004 20% , בשנת 2005 13% וב-2006 הפער ירד כמעט לאפס (הפער לא מובהק בלשונם של הסטטיסטיקאים). לסיכום, אפשר לומר שלפחות בתחום תקציבי הרשויות המקומיות, אין היום בישראל אפליה לרעה של המגזר הערבי. "
                    איך מזה הגעת לאפליה לטובה של המגזר הערבי זה בינך לבין אלוהיך.

                    מה זה בדיוק "אוכלוסיות משרתות" ?, חיילים משוחררים זכאים להרבה הקלות ומענקים כיום וקיימת אפליה לרעה של מי שלא משרת במיוחד בקבלה למקומות עבודה. זהו אחד ההסברים לזה שערבים ואולי גם חרדים משתכרים פחות – אז אתה מציע להגדיל את הפער הזה ?

                    "אליטות המיעוט" ?, אתה נשמע כמו דפני ליף או דני דנון, אנשים שעושים את הקריירה שלהם מהתקרבנות.

                    אני חושב שאנחנו מסכימים בדבר אחד לפחות, כדי שהמדינה הזו תשרוד צריך להגדיל את ההשתתפות בשוק העבודה של המגזר הערבי ושל והחרדים.

                    אהבתי

  5. חדשה ביזארית (פעמיים פופאי) שפורסמה על ידי ציפי מולכו מספרת על ייבוא מירוץ פורמולה 1 לעיר הקודש על ידי ברקת המעריץ הנלהב דורשת מספר הבהרות.

    בעיר לא יתקיים מירוץ F1. ירושלים היא לא חלק מסבב המירוצים הבינלאומי ולא נראה שבעתיד הנראה לעין זה יקרה. מדובר ככל הנראה במופע ראווה מהסוג הזה וללא קשר למירוץ.

    אהבתי

  6. מימי הגיב:

    עוד על שרה (לא יכולתי להתאפק ) וגם מעניין לקרוא על ויינשטיין והחברים

    אהבתי

    • מעל הכותל הגיב:

      אני לא חושב שווינשטיין הוא איש מקצוע טוב.
      אבל "התפקיד של יועץ משפטי לממשלה איננו להיות זרוע אימפריאליסטית של בג"ץ כפי שהיה בשנים האחרונות" (רות גביזון) צ. זה טוב יותר מאשר הבן יאיר והמזוזים למיניהם שחיבלו בדמוקרטיה.

      אהבתי

  7. אנונימי הגיב:

    גזענות זה פויה. אבל בית״ר הרויחה ביושר את האוהדים המגעילים שלה. אז למה להתרגש? בינתיים מרוב דיבורים ליברלים מתייפיפים אף אחד עוד לא נגע במניע של גדימאק לרכוש את שני הצ׳צ׳נים האלה (כן, צ׳צ׳ניה מכול המקומות). מסריח כמו עיסקה אפלה בין גנגנסטרים. אז אחרי שיפסיקו לצקצק על גזענות שמישהו יגע בתכל׳ס. נראה כמו תרגיל מאפיונרי.

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    אביב הורביץ שואל את רביב דרוקר…

    הגיע הזמן להציע את דרוקר לוועדת פרס פוליצר. הגילוי המפתיע שישר"ה תומך בנתניהו מעמיד את דרוקר בשורה אחת עם וודוורד וברנסטיין. והצעה לתחקיר נוסף: האם יש אמת בשמועה שמי הים בקסריה מלוחים.

    אהבתי

  9. פטיש רועם הגיב:

    אתמול ינון מגל עיתונאי בכיר בישראל אמר בראיון בגלובס שעורך ערוץ 10 הוריד אותו מהמסך בגלל הדיעות הפוליטיות שלו,כמובן שציפיתי לרעידת אדמה ושהעיתון לאנשים חושבים יצא בכותרת ענקית על פגייעה בחופש הביטוי
    אבל לא היה שום פולו אף,דממה תקשורתית
    והצבועים האילו מנסים לשכנע אותנו שהם תומכים בחופש הביטוי
    איכס

    אהבתי

    • מעל הכותל הגיב:

      בערוץ של רביב דרוקר שכולנו מחינו דמעה על כך שצריך להמשיך לסבסד אותו – זורקים מהשידור עיתונאי מוערך רק בגלל שהוא ימני..?
      תמהני.
      באמת מתי יגיע התחקיר של רביב דרוקר שאמנם עשה תחקיר על עיתון שעובדתית לפחות מחצית כותביו הם בשמאל – דן מרגלית, מוטי גילת וכלה ב"פובלציסטים" עידו רוזנבלום, גורי אלפי, שלומות, יוסי ביילין?

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      קשקשן. הוא לא אמר את זה, הוא מלמל כמה מלמולים בלתי ברורים:

      – אתה מזוהה עם הימין, זה ידוע. הרגשת שזה פוגע בך, בברנז'ה הזאת…
      "ברור, כן, ברור".
      – באיזה אופן?
      "כשאתה סוג של עוף חריג, במיליה שאתה מסתובב יש לזה מחיר. בסה"כ אני לא בן אדם עם בעיות חברתיות, אני לא מתלונן פה על איזה שהוא נידוי חברתי. אבל בהחלט היו מקרים לאורך הקריירה שלי ששילמתי מחירים על זה שתפיסתי אינה בקונבנציה המקובלת".
      – בערוץ 10 למשל?
      "בערוץ 10, למשל".
      – מה בדיוק היה שם?
      "התחלף מנכ"ל חדשות והגיע מנכ"ל שלא אהב לשמוע את השידורים שלי (ישראל היום, 18.1), אז הודרתי מהמסך".
      – וזה היה לך קשה במיוחד?
      "זה היה לי קשה, כן, בוודאי. זה, אתה מבין שיש פה דיקטטורה מחשבתית אז זה קצת לא נעים".

      "כותרת ענקית"? זה מה ששמעת בכתבה?
      את כל קלקוליה של הכתבה עליהם כתבתי לא ראית, רק זה בעיניך כותרת ענקית, כשבוואלה נוקטים באותה דרך בדיוק?
      (עדכון)

      אהבתי

      • מעל הכותל הגיב:

        הטענה שלך כרגע בלתי מובנת. את טוענת שהיה שם ראיון מלוקק – נכון. רוב הראיונות המשודרים של אנשי המדיה את עצמם מצחינים ממלוקקות, אלא אם כן יש להם רצון להיכנס זה בזה- בסך הכל ביצה קטנה. זה חדש לך?

        כל זה לא משנה את העובדה שדבריו של מגל ברורים מאוד.

        “התחלף מנכ”ל חדשות והגיע מנכ”ל שלא אהב לשמוע את השידורים שלי (ישראל היום, 18.1), אז הודרתי מהמסך”.
        – וזה היה לך קשה במיוחד?
        “זה היה לי קשה, כן, בוודאי. זה, אתה מבין שיש פה דיקטטורה מחשבתית אז זה קצת לא נעים”.

        הבנת הנקרא שלי: הודר מהמסך מאחר שהחזיק באנג'דה שמנכ"ל החדשות לא אהב אותה. – במילים אחרות העדות היא של דיקטטורה מחשבתית.

        כך יעשה לפחות ע"פ עדות מגל בערוץ הבית של דרוקר חושף ה"אגנ'דות".

        אגב, האם וואלה מאז כניסתו של מגל הפכה ימנית?
        הצחקת בצחוק גדול את ג'ושע בריינר שמגיע ממשפחה דרום-אפריקנרית וחולם להיות גדעון לוי כשיהיה גדול.

        אהבתי

  10. אורן הגיב:

    לא, ולא.
    התאטרון מסרב להעלב מפרץ הרגשות המוטעה והאנכרוניסטי.
    מי את חושבת שאת, השמלה של שרה נתניהו?

    אהבתי

  11. captain beefheart הגיב:

    אין כמו פגישה בסנימטק. בכלל, סנימה עושה לי את זה בזמן האחרון. התחלתי גם לגלוש רבות באתר "סנימסקופ" של יאיר רוה.

    אהבתי

  12. מיא עשת הגיב:

    ביקור הגברת הזקנה כלול השנה בבגרות בספרות לכלל הנבחנים – כלומר למי שספרות היא לא המקצוע המוגבר שלהם, לכן יש להניח שכלל בית ישראל המסכנים צריכים להתוודע לאותה גיברת. בידיעה יש לכן באמת ביקורת מרומזת על התיאטרון הטרחני, האליטיסטי והארכאי, שכנראה יש עוד מי שמבקרים בו, ועדי עובדים מן הסתם, רק לא ברור אילו.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כלומר, את חושבת שביקור הגברת הזקנה אינו מחזה ראוי, ושהכותב/ עורכיו, הביאו לנו פה ביקורת על מערכת החינוך?
      😯

      אהבתי

      • מיא עשת הגיב:

        חלילה, לא הובנתי. חושבת שהכותב ועורכיו חושבים אמנם כי אבד על התיאטרון הכלח (או בלשונם: עבד עליו הקלח), אך כיוון שהדיווח מחייב, יזכירו בכל זאת את התחום האזוטרי הזה. אגב, לימור נחמיאס העלתה בפייס סטטוס גאוני: ביקור הגברת הזקנה במסדרון…

        אהבתי

  13. roni הגיב:

    מן הגזירות שמציע ידיעות אחרונות:
    – קיצוץ חסר תקדים של כמחצית מקצבאות הילדים.
    לא חסר תקדים. שר האוצר בנימין נתניהו קיצץ בקצבאות הילדים במסגרת קיצוצים מכאיבים שעשה. אחת התוצאות היתה ירידה בילודה אצל חרדים ויציאה רבה יותר לעבודה.
    — ביטול חלקי של הפטור ממס על קרנות ההשתלמות.
    מישהו מאמין שעופר עיני לא יפעיל את ההסתדרות והעובדים כדי להשבית את המשק במסגרת חיזוק ההסתדרות ומלחמה בנתניהו. להערכתי, עיני ינצח.
    – יקוצץ תקציב הביטחון.
    הלוואי.

    אהבתי

    • bazinga הגיב:

      נו זה תמיד ככה לקראת אישור התקציב –
      עושים ספין על כל מיני קיצוצים נרחבים כדי להסיח את הדעת
      של התקשורת מהקיצוצים האמיתיים.
      וכל שנה הם נופלים בפח.

      אהבתי

  14. אבי הגיב:

    הנה אני מפגין כאן איפוק מירבי וכותב לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
    הפסקה הנוספת על שרה נתניהו ובמיוחד התמונה שלה יותר מיותרת ממיותרת.
    שיקול הדעת כאן שלך לקוי. יש דברים שרצוי למחוק, למעט ההפניה לציפר, ויפה שנייה אחת קודם.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זכותך. אני איתנה בדעתי. למען האמת זה המשך דיון עם דוד ועוד, אבל זה לא ממש משנה.

      אהבתי

      • אבי הגיב:

        לא ציפיתי שתשני את דעתך, אבל כמו הרבה דברים השאלה היא שאלה של מידתיות. הבחירה סרת הטעם של שרה נתניהו בבגד שאינו הולם את האירוע גרמה ללא מעט בתקשורת לרדת לגמרי מהפסים וחבל שכך.

        אהבתי

        • Tc הגיב:

          אבי, זה גרוע מכך.
          אם אתה חושב שמדובר בבחירת שמלה חסרת טעם, אתה תמים.

          בתור אדם שמלמד את הנושא אעיד, הצלם יכל להוציא אותה נאה אלגנטית וצנועה אך בחר להציגה כמכשפה פתיינית. אורך המוקד של העדשה, זווית הצילום, משך החשיפה, פתיחת הצמצם, זווית הצילום, פוזת המצולמת וסוג התאורה. כל אלה יכולים להטות את תמונת כל אחד מאיתנו ליופי או כיעור. זה עוד לפני שדיברנו על פוטושופ. כאן נבחר כל אחד מהפרמטרים האפשרים כדי להוציא את שרה רע.

          אהבתי

          • ניקי הגיב:

            סליחה רגע, אני לא מבינה. שנים שאנו זועקות על ריטוש דוגמניות כדי לגרום להן להראות טוב יותר ולפיכך לשאר בנות התמותה להראות כאילו אינו "עומדות בתקן" המושלמות, והנה אתה בא ואומר שזה מה שצריך היה לעשות?!?

            , הצלם יכל להוציא אותה נאה אלגנטית וצנועה

            זאת אומרת שאת אותו הקפל הנגלה דרך השמלה, צריך היה להוריד בדיעבד, כדי לגרום לגברת נתניהו להראות יותר טוב? אולי להוסיף פיסת שמלה פוטושופית, כדי ליצור מראה הגון יותר?

            אני לא רוצה להכנס ליחסה של התקשורת לגברת נתניהו ואם מוצדק או אם לאו, אבל מה שאתה אומר כאן ממש חורה לי.

            אם היא רוצה להראות יותר אלגנטית וצנועה, שתואיל בטובה לבחור שמלה יותר אלגנטית וצנועה. די כבר עם היחוס החיצוני הזה לכל דבר. בשלב מסויים אנחנו, כבני אדם בוגרים, צריכים לקחת קצת אחריות על מעשינו ובחירותינו ולהפסיק להאשים את כל העולם כשהן מתבררות כשגויות.

            אהבתי

            • אנונימי הגיב:

              מוזר הסיפור הזה. בקדנציה הראשונה של נתניהו, שרה היתה ידועה בקוד הלבוש האל-עלי שלה. חליפת חצאית כהה ומטפחת משי חונקת לצוואר. לבושה טיפ טופ למי שאוהב את הטעם המופרך של הדיילות הישראליות. מה קרה לה פתאום? מירב יוחנן, זאת שמה של הסטייליסטית האנונימית שהיתה מוכנה לעבוד עבורה. לא סיפרו לשרה שהכי זול זה הכי יקר? מעניין שגם לא ישראלים הסכימו פה אחד שהיא נראית כמו מיס פיגי.

              אהבתי

              • מעל הכותל הגיב:

                כן שרה נתניהו איננה אישה נאה חיצונית, באותה מידה אנשים שאינם ישראלים מסכימים שהמראה של עליזה אולמרט בעל דימיון רב למכשפה.
                במובן של רוע קורן החוצה.

                אבל עיסוק בקיסרית הקודמת לא היה בעיתונות הישראלית גם לא אצל כלי התקשורת הימנים המעטים. החטטנות החולנית בתקשורת שמורה רק לאשת נתניהו.

                אהבתי

              • אנונימי הגיב:

                לא מזמן. כתבת יח״צ על הסטייליסטית בשקל תשעים של שרה

                http://www.nrg.co.il/online/55/ART2/199/685.html

                http://www.local.co.il/ashdod/61661/article.htm

                אהבתי

                • אזרח היסטרי הגיב:

                  תודה. אכן תרומה חשובה לדיון. עכשיו גם מסתבר לי שאת הקטסטרופה התחרתית, קנו בכספי המיסים שלי 😥

                  אהבתי

                  • אנונימי הגיב:

                    שרה ידועה ביחסי העבודה הקלוקלים שלה לכן רק לבלבים סוג ז׳ נותרו לה. איך זה עבר בראש של מירב יוחנן? היא הודתה שאת השימלה לטקס ההשבעה היא הביאה לה

                    כל הנימוקים הפמינסטיים לא קשורים ונלעגים. שרה ביזתה את המדינה לעיני כל העולם. יש דבר כזה קוד לבוש. הרי במילא הבגדים הם לא מהכסף שלה אז על מה לחסוך? היא נראית בבר מצווה באיזה חור פריפריאלי. הכי אהבתי בכתבה את ״הנשיות המתפרצת״.

                    אהבתי

                    • אנונימי הגיב:

                      מתוך הלינק הראשון:

                      ״מאחורי העבודה על המלתחה של הגברת נתניהו טמון רציונל מרכזי: ריכוך התדמית הבעייתית שלה כאישה כוחנית, אגרסיבית ושתלטנית, ששום דבר בלשכה של בעלה לא זז בלעדיה. קשת הצבעים שמאפיינת את המלתחה שלה – למשל שמלות משי בצבע אפרסק או פוקסיה – המחשופים והשמלות המסתיימות קצת מעל הברך, חושפים נשיות מתפרצת המלווה בשיער מטופח בתסרוקת רכה ואיפור מינימלי. ״

                      אהבתי

            • Tc הגיב:

              גם לדעתי יש להמנע משימוש בפוטושופ, גם בלי פוטושופ צילום בעמידה עם הרקע הנכון היה מוציא אותה

              אהבתי

  15. בלי לערב עורכים הגיב:

    safepage.neto.net.il מצביע על כמות הדוסים הכבדים שגולשים אצלך דרך אינטרנט רימון (אינטרנט עם סינון אתרים)

    אהבתי

    • חיליק הגיב:

      רק דוסים ׳כבדים׳, לא מעוניינים שילדיהם יגלשו בפורנו, אתרי הימורים ויחשפו (ולו בטעות…) לאלימות מזעזעת?
      מה באשר לדוסים ׳קלים׳? סתם דוסים? חילונים עם הגיון?

      אהבתי

      • בלי לערב עורכים הגיב:

        רוב השאר לא יודעים מה זה אינטרנט רימון וישתמשו בתוכנות סינון שכל חברת אינטרנט מציעה, ובטח שלא ילכו לחברה שיש לה יותר מדי בעיות גלישה. במחילה

        אהבתי

        • חיליק הגיב:

          או שכן, או שלא. אינטרנט רימון מציע סינון ברמת הספק.
          זכור לי מסע פרסום נרחב שלהם בערים חילוניות בדווקא, משיטוט קל בגוגל נראה שהם פונים גם לקהל החילוני, שלא לדבר על הקמפיין הנרחב שלהם לציבור הדל"י "מוריה בבית".

          אהבתי

          • לקוח רימון הגיב:

            "אינטרנט רימון" הוא לא פחות מאשר אויב האנושות.
            מערכת הסינון כל כך גסה, שהיא מונעת הרחבת האופקים של לקוחותיה.
            נסה לחפש "הומוספיינס". אגב, נשגב מבינתי מדוע המילה "הומו" מצונזרת, אפילו אליבא דמחמירים ביותר. אבל "מכחול בשפורפרת", הופך את הפורנו ללגיטימי.
            אין לגוף מצנזר כזה מקום בחברה מודרנית ויש להלחם בקיומו. לחלוטין מעדיף שהבן שלי יצפה בפורנו, מאשר שימנעו ממנו לדעת על אבותיו הקדמוניים.

            אהבתי

  16. אלמוג הגיב:

    "חמישי ב-11 תשודר תוכנית חדשה בהגשת ד”ר יובל יועז וספי עובדיה"

    הטעות במקור?

    http://www.glz.co.il/1140-11386-he/Galatz.aspx

    אהבתי

  17. איילת הגיב:

    איך נספר זה שמגיע דרך הלינק שבמייל?

    אהבתי

  18. אחד שיודע הגיב:

    ריצ'רד סילברסטיין חושף את המאהבת הסודית שהפצירה בנתניהו לא למנות את גדעון סער לשר החינוך בממשלתו החדשה:

    The Strange Case of Likud Rock Star, Education Minister, Inveterate Womanizer, Gideon Saar

    אהבתי

    • אני וזאת שסובלת אותי מוקירים את פועלו של גדעון סער שנראה בבירור בשדורי ה-HD של הערוץ הנטוש. גולאבן עם ברק בעיניים, מצחקקת, קלילה ומפזרת שארם של תיכוניסטית מאוהבת. לא פעם אנחנו מחזיקים ידיים ומחייכים אחד לשני במבט לחלוחי שהופך בשניות ללכלוכי. הדודה מסיאטל יכול להזליף מי קדושים מעונים בסביבתו. אנחנו מסודרים:

      מַיִם רַבִּים לֹא יוּכְלוּ לְכַבּוֹת אֶת הָאַהֲבָה וּנְהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּהָ.

      אהבתי

  19. אורן הגיב:

    בנט לפני חמש שנים היה מלכה בלשכת יו"ר האופוזיציה ולא פועלת בהייטק. בבלנדר אפשר להכין את המילוי לעוף, שאיתו ניתן למלות את החזיר (חזיר מהסוג שלא מטיס מטוסים). אלמגור מסתבר נולדה בפתח תקווה וגדלה בכפר סבא, אכן עגמומי, אך לא מדכדך כמו הצורך של שתי הידיעות לצרף את הפרט הביוגרפי הזה.
    לא כיף להיות עבד של הזמן אך האם לחיות מחוץ לזמן עדיף.

    אהבתי

  20. שני הגיב:

    השמלה המגוחכת של שרה נתניהו בעיקר נותנת הצצה פסיכולוגית לתוך נפשה של השרה: אישה מבוגרת, עשירה ומתוקתקת, שמתלבשת לאירוע ממלכתי רשמי כמו נערה בת 16 שהתחפשה בפורים לזונה. בכך היא מפגינה בוחן מציאות רופף למדי, של מישהי שלא מצליחה לסנכרן בין המציאות הפנימית שלה למציאות החיצונית.
    אני אעז להעריך שזאת הפריזמה שדרכה השרה תופסת את העולם: נקודת מבט של ילדה. התקפי הזעם שלה (כפי שנטען ממקורות זרים כמובן) הם העתק מושלם של התקפי זעם של גיל ההתבגרות, שכן מבחינה מנטלית העלמה נתניהו מעולם לא צלחה את גיל ההתבגרות.
    כל זה לא היה מעניין אלמלא הידיים שלה היו בוחשות בכל ענייני המדינה בלי שום הליך דמוקרטי.

    אהבתי

    • Tc הגיב:

      עזבו את שרה לנפשה, היא לא הגיע לתפקיד מבחירתה. האם אתם רוצים שתתאבד?
      הצלם יכל להוציא אותה צנועה ואלגנטית אם הייתה עומדת נכון, מול הרקע המתאים ובתאורה הנכונה. אבל ממש כמו עיתון הסאן האנגלי שרצח את הנסיכה דיאנה, יש היום ביקוש רק לתמונות המכוערות את שרה. כצלם חובב אני אומר לכם שגם בר רפאלי תצא רע בתמונה אם יצלמו אותה כמו ששרה ישבה.
      ומה המסר, רק בחורות רזות וצעירות יכולות ללבוש את השמלה הזו?
      ואין לכם עבודה, משפחה וילדים שאתם משחיתים זמנכם על עיסוק בגוון השמלה? במקום ביקורת עניינית על ביבי, נטפלים לצבע שמלת אישתו. זה גורם לאדם שמאלני כמוני להצביע לביבי בבחירות הבאות.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        ומה המסר, רק בחורות רזות וצעירות יכולות ללבוש את השמלה הזו?

        ההפך הגמור. ניסיתי לכתוב (כנראה נכשלתי) שהשמלה הזאת כה קלוקלת ברעיון שמאחוריה, שאף אישה לא צריכה ללבוש אותה!

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        כל כך שמאל מתחסד וצדקני, חסר חוש הומור. איכס.

        אהבתי

      • ניקי הגיב:

        ומה המסר, רק בחורות רזות וצעירות יכולות ללבוש את השמלה הזו?

        בלי להכנס לפוליטיקה ולאשר עושה או לא עושה שרה נתניהו, התשובה לשאלתך היא כן. מצטערת. ישנם סוגי בגדים מסויימים שמתאימים לגילאים מסויימים, ולו רק מתוקף מוסכמות חברתיות. מעבר לזאת, ישנו קוד לבוש לאירועים רשמיים, ולדעתי עליה, כדמות מייצגת (נבחרה או לא) לכבד אותו.
        באותה מידה, חמוד ככל שזה עשוי להראות, היו – אני מניחה – תגובות דומות אם הייתה הגברת נתניהו מגיעה עם קוקיות קשורות בסרטים צבעוניים. ולשם הדגשה: כל אישה במעמדה, אם הינך סבור שהמתקפות מגיעות רק בשל היותה מי שהיא (תרתי משמע).

        אהבתי

      • שני הגיב:

        ואין לכם עבודה, משפחה וילדים שאתם משחיתים זמנכם על עיסוק בגוון השמלה? במקום ביקורת עניינית על ביבי, נטפלים לצבע שמלת אישתו. זה גורם לאדם שמאלני כמוני להצביע לביבי בבחירות הבאות.

        כלומר, הדעות שלך הן שמאליות, אבל בגלל שכמה אנשים מהאינטרנט מדברים לא יפה על שרה אתה תצביע לביבי?

        ספר לי עוד על השמאלנות שלך.

        אהבתי

כתיבת תגובה