בן זיגייר הוא האסיר X שהתאבד בכלא איילון

maariv13.2.13yediot13.2.13
isra13.2.13haaretz13.2.13

hamvaser13.2.13makor13.2.13

עמודי הבית אמש

HP12.2

הוסר צו איסור הפרסום

עדכון לפני קריאת הפוסט (וכמעט אחרי שגמרתי לכתוב אותו):
אני שמחה שמדינת ישראל התעשתה, שהתחקיר האוסטרלי הותר לפרסום, שהכל סבבה (הכתב האוסטרלי, טרבור בורמן, מתראיין לאולפן וואלה, עד שהקשר ניתק). כאילו. אני יכולה לשמוח שזה לקח פחות מ-24 שעות. אני תוהה אם זה היה קורה אלמלא הח"כים שפתחו את פיהם אתמול. אבל אולי אני מפחיתה בערך הפנמת המערכת את העובדה שהעולם השתנה, שהוא עגול ופתוח. בכל מקרה, כיפאק היי.
אני רוצה לדעת: מי החליט את ההחלטה הנבונה? ואחרי ששמחתי וצהלתי ממנה, שמחת עניים, יש לציין, לגופו של עניין: איך תתמודד מדינת ישראל הדמקורטית עם העובדה שהעלימה את מאסרו של אדם מעל פני האדמה? שאולי הביאה להתאבדותו?
הנה התחקיר האוסטרלי.
ובמעלה הפוסט, מטיובב כהלכה.

מה כתבו בעמודי הבית

מאז שעות אחה"צ אתמול עוסקים האתרים בפרשת האסיר האוסטרלי שהתאבד לכאורה, כך לדברי הח"כים.
כולם מצטטים את שאלות הח"כים לשר המשפטים יעקב נאמן במליאת הכנסת.
כל זה אחרי הכינוס המטופש של ועדת העורכים, מוסד ארכאי, מנוגד לתקשורת חופשית ולכל הליך דמוקרטי, שאין לו מקום בזמן ובמצב בו כל הסוסים לא היו באורווה לרגע. שודרה תוכנית אוסטרלית על פרשה מטרידה שאירעה בישראל. בכל העולם כתבו על כך ודיברו על כך. מה בדיוק אתם רוצים לבקש מהעיתונים? שלא יכתבו? רה"מ נתניהו, לך כבר על המודל הסיני, הוא יעיל למדי. רק אל תעמיד פנים שישראל היא דמוקרטיה.

והפוגה משעשעת. הכיתוב הזה הופיע אתמול בחמש וחצי-רבע לשש לפנות ערב בערוץ 10. מיהו הוגה הכיתוב האווילי?
והצילום האמנותי? במקרה. בדיוק צילמתי כשהתחלפו שני פריימים.

meshune12.2

מה עשו העיתונים הבוקר

בישר"ה זוהי כות' הגג הביקורתית: "שלושה ח"כים ניצלו את השידור החי: אוסטרלי בזהות אחרת התאבד בכלא"
הידיעה עצמה, על הח"כים ש"ניצלו" לא מופיעה בניוזלטר של העיתון. כדי לקרוא אותה צריך להיכנס למהדורה המודפסת. כשניסיתי, אי אפשר היה להיכנס למהדורה. בע' 5 מופיעה הידיעה עם הכות' "השאילתות בכנסת, התשובה והתעלומה". בידיעה מופיעים דברי שלושת הח"כים, פלוס אלו של ח"כ נחמן שי. יחד עם הדברים מובא הסבר שמאחר שמדובר היה בשידור חי מערוץ הכנסת "לא הייתה שום אפשרות מעשית למנוע מהח"כים שביקשו את רשות הדיבור לומר כל מה שברצונם. גם אי אפשר לנקוט צעדים כלשהם נגד אותם ח"כים, משום שהחוק קובע שהם נהנים מחסינות מלאה על כל התבטאות שהם משמיעים במליאת הכנסת".
ועל כך יש להודות לח"כ אחמד טיבי, ח"כ זהבה גלאון וח"כ דב חנין, שגאלו את אזרחי מדינת ישראל מהחשיכה בה היו עלולים להימצא בעקבות כל מיני קביעות צנזוריאליות ופגישה נרגשת של "ועדת העורכים", ועשו לתקשורת את העבודה כולה, בלי שתצטרך להזיז אצבע. אין צורך במקורות זרים. הכל כאן גלוי. לא אתפלא אם מישהו ירצה לייצר מיד איזו תקנה שתאסור שידורים חיים מערוץ הכנסת, וכל מילה שם תעבור את הצנזורה הצבאית.

ועד אז צריך להבין: שלטון החושך הזה לא יכול להימשך. זו אולי הברכה הגדולה ביותר באינטרנט. היא לא מתחשבת בפוילע שטיקים של מדינת ישראל ובטחונה הנשגב. אי אפשר להמשיך ולהסתתר מאחורי היד שעוצמת לך את העיניים. אי אפשר לפעול בניגוד לשלטון החוק ולנוהל הומאני בסיסי, תוך התעלמות גורפת מזכויות אדם והיתלות ב"בטחון המדינה". אם בטחון המדינה תלוי בהסתרת קיומו/זהותו/התאבדותו לכאורה של אסיר זה או אחר, מצבה אנוש.

בהארץ זו הכות' הראשית: "חברי כנסת: 'לבדוק את פרשת התאבדותו של אזרח זר בכלא הישראלי'".
הקטע הראשון הוא פרשנות/דעה של עורך העיתון, אלוף בן, תחת הכות' "מדינת שושו", ובו הוא קורא לתמיר פרדו, ראש המוסד, להפסיק לרגע את עסקי השו-שו אפופי הסיגרים ולהתחבר לפייסבוק.
בשני, עדיין בשער, עידו באום על משמעות צווי איסור הפרסום.

התוצאה של צווי איסור פרסום אלה אנכרוניסטית. העיתונות הבינלאומית מדווחת על הנעשה בישראל, רשתות חברתיות והפייסבוק בראשן מתפוצצות מקישורים לאתרי חדשות בעולם, בלוגרים יודעי דבר וגם כאלה שאינם יודעים כלום שופכים הררי מידע. ובישראל – אף מלה.
הפרת צו איסור פרסום שיפוטי היא עבירה פלילית חמורה שעונש מאסר בצדה. כה רחב האיסור הפלילי עד שבלוגר ישראלי שיעלה באתר האינטרנט שלו קישור לאתר זר ובו מידע שנאסר לפרסום על ידי בית המשפט יכול למצוא עצמו יעד לחקירה ולהעמדה לדין.
המאפיין הקוסם למערכת הביטחון בצווי איסור הפרסום השיפוטיים הוא עמידותם: תיקי בתי משפט המתנהלים בדלתיים סגורות יהיו תיקים באפלה לעולמי עד. הסיכוי של אמצעי התקשורת לפרוץ את הסכר קלוש.

לעומתו כותב יובל דרור

כ-65% מכלל גולשי האינטרנט בישראל, או כ-2.65 מיליון מתושבי המדינה, משתתפים באופן פעיל… בשירות רשת חברתית כלשהו… מכיוון שלמשתמש ישראלי ממוצע בפייסבוק יש יותר מ-230 חברים, הסיכוי שהוא ייחשף לקישור המפנה לסיפור שהתפרסם בחו"ל והוא אסור בפרסום בישראל, עולה ככל שהשעות נוקפות. אין כל דרך, תיאורטית או מעשית, לעצור את שטף הקישורים שמתפוצץ בפייסבוק, בטוויטר ובשאר שירותי המדיה….
במובן הזה הטקס, במסגרתו רצים לבית המשפט, עומדים בפני שופט, מבקשים ממנו להוציא צו, מוציאים צו, שולחים אותו בפקס לכל מערכות העיתונים, ערוצי הרדיו והטלוויזיה, ואז מאיימים עליהם בעונשים הקבועים בחוק אם לא יעמדו בתנאיו, מזכיר טקסים בהם מקריבים ילדים כדי להרגיע את האלים הזועמים המורידים גשם זלעפות. לא קורבן ילדים ירגיע את סערת הגשם ולא צו איסור פרסום ימנע את שיתוף התכנים באינטרנט. המשותף לשני הטקסים הוא שהם פרימיטיביים, חסרי תועלת או תוחלת.
…האפשרות השנייה, מטרידה אף יותר, היא שמי שהוציא את צו איסור הפרסום כל כך מנותק מההוויה המקוונת, שהוא בטוח שהוא יכול להילחם את המלחמה של אתמול עם כלי הנשק של שלשום.

בע' 4 מביא יהונתן ליס את דברי הח"כים במליאה.

ובטח תרצו לדעת מה היה לחכם מכל אדם, אביגדור ליברמן, לומר על דברי הח"כים:

היה פה ניסיון לפגוע בביטחון המדינה, האנשים האלו מזדהים עם האויב. היתה הוראת צנזורה לא לפרסם אך הם ניצלו את מעמדם.

נו, מתי יסתלק מהזירה האיש הזה.

בין מאות הטוקבקים על ועדת העורכים בהארץ מצאתי את זה המצחיק:

toksara

ובידיעות זו הכות' הראשית, המרכזית העליונה והתחתונה. על אף הדרמה והאומץ בעיצוב ובהגשת הנושא, בפועל החומרים פודליים רכי פרווה לחלוטין.
פה הולכים על נוסח הקושייה:

"חברי הכנסת ביקשו הסברים משר המשפטים |
'האם התאבד בכלא הישראלי אזרח אוסטרלי שאיש לא ידע על מעצרו?'"
רק כפ' 2-3 עוסקת בעניין, רובה ככולה דברי הח"כים, ובצד ימין למטה יש פרשנות של צביקה ברוט, אך רק על עניין חסינותם הפרלמנטרית של הח"כים. שום הבעת דעה מערכתית שהיא, כמו שעשו בהארץ. הייתם אומרים שאולי בעמודי הדעות מישהו כתב על האינטרנט-שמינטרנט? לא ולא. אף מילה. מפתיעה החיישנות והצייתנות והמינוריות של ידיעות, שיוצא כל יום בצווחות אימים נגד הרה"מ. ידיעות מתגלה הבוקר כעיתון ממלכתי במיוחד.

במעריב, בתחתית השער, יש כותרת משונה. משונה לפחות כמו הכיתוב של ערוץ 10:
"דיון חריג בפרשה מסתורית בכנסת". באתר הכות' שלה אחרת: "טיבי: 'אזרח בעל אזרחות אוסטרלית התאבד בכלא תחת זהות אחרת'"
בידיעה, המופיעה רק בשער, מצטט אריק בנדר בקצרה את דברי הח"כים.
במקור ראשון הידיעה של בנדר גם מופיעה בתחתית השער, אך מורחבת יותר.
ושוב אני תוהה האם כתבי מעריב/מקור מקבלים כפול כסף על כך שעבודתם מופצת בשני עיתונים שונים (לכאורה).
גם בהמבשר מובאת הידיעה בקצרה בשער.

וברשת העצמאית:
פהשם, מגפוןIsraeli life, החברים של ג'ורג'.
בטיובית (מאומבדת למעלה) מופיעה הכתבה האוסטרלית.
הכות' שלה: "התחקיר האוסטרלי על האסיר X, הסוד הישראלי השמור".
אתמול בלילה היו לה כ-530 צפיות. הבוקר: 14 אלף.
אצל ידידי ריצ'רד סילברסטיין אפשר לקרוא את כל השתלשלות האירועים, לצפות בתחקיר ולראות את כל הכתבה שהוסרה מוואלה.

משתכשכים בביצה

firma13.2
בשער פירמה של גלובס הראיון עם ינון מגל (חלק באתר), שחלקים ממנו התפרסמו באתר בשבוע שעבר. גם בעיתון המודפס אין שום ביקורת על התנהלות וואלה בשבועות האחרונים. וגם לא פירוט על שקרה בערוץ 10. את זה אפשר היה לקרוא בראיון המקיף שהתפרסם בינואר בישר"ה.
שתי עובדות מעניינות: מגל עזב גם את ערוץ 10 השמאלני, וגם את ערוץ 1 הימני.
ועובדה שלישית מעניינת: התיאור של זליג רבינוביץ' את ההתנהלות מול מגל לא שונה מהתיאור של מגל עצמו בגלובס. מדובר אם כך בפרשנות (שבית המשפט יכריע בעניינה): מה היה כתוב בחוזה שלו.

מח' מנויים שלום

– היי, מעריב לא הגיע הבוקר.
מוקדנית: "השליח מוסר שקוד הכניסה שונה ושהוא שם לך את העיתון בתיבת הדואר".
– אז תגידי לו שהוא שקרן. הקוד לא שונה ואין לי תיבת דואר. נמאס לי מהשקרים שלו!
מוקדנית: "טוב, מה את צועקת עלי? אני שולחת לך עיתון".
(על כמה אתם רוצים להתערב שהעיתון לא יגיע היום? הוא אף פעם לא מגיע כשהוא לא מגיע, זה ריטואל כזה: הן אומרות, כדי להרגיע את הלקוחה הצרחנית, "אני שולחת לך עיתון", ואני אומרת "בסדר". עדכון: 16:20: ברור שהעיתון לא הגיע נו, על מי אתם עובדים בעיניים).
ואולי זו בכלל שביתה איטלקית של עובדי ההפצה למרות החתימה על "הסכם העקרונות", או שהשליח החליט לקצר את הקו. כאילו, מי מנוי ביפו על מעריב. נו.

נסיוני להיעזר במהדורה הדיגיטלית נכשל. היא דפוקה לגמרי ומלאת באגים. כדאי לכם לטפל בה. או שלא. נו, מה זה משנה כבר.

maarivdig13.2

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מה קורה עם ג'ונה לרר, בדאי הציטוטים?
לרר הרצה על פרסום עובדות מסולפות, קיבל על זה 20,000$ וזכה למטח ציוציי ביקורת ששודר בשידור חי במקביל להרצאה שלו על אותו מסך. לפי הכתבה הוא פתח את ההרצאה שלו עם השורה "אני כתבתי ספר על יצירתיות שהכיל ציטוטים מומצאים של בוב דילן".
(תודה לעומרי יעקבסון)

מח' הגהה

כל ממזר מלך?
libsking

 לפני פיזור

שנייה אחרי שפתחתי את הבלוג לתגובות לא רשומות נעלמה אחת המגיבות הדומיננטיות. פתיחת הרישום הביאה לכך שלא יכלה יותר לאחוז בפרסונה שענדה. היא זנחה אותה כדי שאדע מי היא: בסופושל, עוטה המסיכה רוצה שיכירו בפועלו. גם אם ה"מיהו" לא ממש חשוף. מה ייחודה של אישה זו? היא למדה מה מעצבן אותי, ועושה זאת כעת בשמות שונים. מקרה מבחן לפסיכולוגים חוקרי רשת. אני רופאה חובבת, אך לא פסיכיאטרית או פסיכולוגית קלינית. בכך יש טובים ממני.

ותודה רבה לתומכי הבלוג: א, נ, י, ש, ע, ב,ג, א, פ.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

136 תגובות על בן זיגייר הוא האסיר X שהתאבד בכלא איילון

  1. אגנוס הגיב:

    ידיעות מתגלה הבוקר כעיתון ממלכתי במיוחד

    האם כותרת הזועקת על קיומו של עצור "שאיש לא ידע על מעצרו", כאשר על המעצר ידעו הרשויות האוסטרליות, עורכי דין ידועים בישראל ופעילי זכויות אדם, האם זו כותרת של עיתון ממלכתי?

    בידיעות לא מפספסים שום הזדמנות להיות צהובון.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כדאי לך לקרוא את כל מה שכתבתי, ולא לשלוף שורה.
      הנה רק חלק, כי זמנך ודאי קצר.
      הכות' הלוחמנית עומדת בסתירה לתוכן.

      ובידיעות זו הכות’ הראשית, המרכזית העליונה והתחתונה. על אף הדרמה והאומץ בעיצוב ובהגשת הנושא, בפועל החומרים פודליים רכי פרווה לחלוטין.

      אהבתי

  2. בראין הגיב:

    שוב פעם את עושה נפשות להזוי מסיאטל ? זה לא ההוא שטען שמר X הוא גנרל איראני ? כאילו מה החשיבות שבלקשר אליו ?
    מה החשיבות שלו בסיפור הזה ? הוא לא חשף כלום, ABC אוסטרליה עשו הכל – אחרי שמישהו בארץ הדליף להם את הסיפור.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני אקשר לסילברסטיין עשר פעמים ביום. כל יום. כמה שיתחשק לי.
      מה בין קישורים לבין "עושה נפשות"? מה אתה מקשקש?

      אהבתי

      • בראין הגיב:

        דבורית, את יכולה לקשר למי שאת רוצה לא עשר פעמים ביום, אלף פעמים ביום. כל קישור שכזה נועד להאדיר את המקושר כמקור של אינפורמציה.
        לפחות אל תנסי להעליב את האינטיליגנציה של הקוראים שלך.
        דרך אגב – חובת הגילוי הנאות מחייבת אותך (לדעתי) להודות ש ב90% ממה שהחבר/מקור ההוזה שלך כותב על הפרשה הוא מחנטרש.
        אני צריך שתסבירי להדיוט/אידיוט שכמוני (כל אחד כפי שיחפוץ) מה בדיוק היה תפקידו של סילברשטיין בחשיפת הפרשה הנוכחית ?
        בכך שהוא משמש שופר של ABC אוסטרליה ?
        בכך שהוא חוזר על דברים כמו תוכי ?

        זה לא מקור, זה חרטא.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          הוא לא חוזר כתוכי. הוא מהראשונים, אם לא הראשון, כדי שלא תאשים אותי בשקר, שהפנה זרקור לסיפור הזה ב-2010. כן, הוא טעה בזהות האסיר. וכתב על זה. אפילו האוסטרלי נותן לו על זה קרדיט. עכשיו הבנת?

          אהבתי

          • בראין הגיב:

            לא חוזר כתוכי ? הוא טעה בזהות האסיר ? הוא לא טעה המוסד מאכיל אותו בשטויות לא ? הרי זאת הטענה החדשה שלו.
            האוסטרלי לא נותן לו קרדיט הוא מעביר עליו ביקורת, אומר שהוא בא עם תאוריה. והתאוריה הזאת שלו היא כמו התאוריה שלו על התקיפה בפורדו שנועדה לאפשר את התקיפה בסוריה , ההשתלטות של חיזבאללה על מל"ט ישראלי ופיצוצו בבסיס טילים סודי של ח"א ועוד שטויות כיד הדימיון הטובה עליו הוכחה כלא נכונה בעליל.
            דרך אגב לא צריך להיות חכם גדול, אחד מעורכי הדין של זייגר היה בועז בן צור, העיתונאי שחשף את הכל שמו…רענן בן צור. הנ"ל בני דודים ואני מקווה ששניהם ירקבו בכלא שנים ארוכות.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              כנראה שכן צריך להיות חכם גדול.
              תיאוריית הקונספירציה קורסת:
              הבנצורים לא קרובי משפחה.
              לא אאחל לך להירקב בכלא, מספיק שתתבשם מעצמך.

              אהבתי

              • בראין הגיב:

                בועז בן צור הוא בנו של עזריה, רענן הוא בנו של שמעון. הנ"ל בני דודים מה שהופך את הבנצורים לבני דודים מדרגה שניה.
                לפחות אל תבלבלי במוח

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  בעז הוא בנו של עמנואל.
                  אין במשפחה אף עזריה, שמעון או רענן.
                  ————————
                  עכשיו תתנצל, איש אומלל. ומיד.

                  אהבתי

                  • בראין הגיב:

                    חבל על הויכוח, הסבא של בעז בן ציון והסבא של רענן הם בני דודים. סה"כ המקור שלי טעה בדור. לא סיפור גדול. לבעז יש 8 דודים לא כולם מאותה אמא. את מוזמנת לשאול.

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
                      תתבייש.
                      קודם הם היו בני דודים, אחר כך בני דודים שניים, ואז הסבים שלהם הם בני דודים? ואתה מלגלג על סילברסטיין?
                      חצוף.
                      תעדכן את המקור המטושטש שלך:

                      יחיא עלה מתימן עם אשתו. נולד להם ילד אחד. שמו בן ציון.
                      בן ציון, כילד, זרק נפל של פצצה לאש. האמא נהרגה והוא נפצע.
                      יחיא התחתן עם אשה אחרת. היתה לה בת ששמה רוזה.
                      נולדו שלושה ילדים – נעמי, פנחס ועזריאל (נפטר לפני שבועיים).
                      לבן ציון נולדו 7 ילדים. כולם מאותה אשה. אבא של בעז הוא הבכור.
                      לאבא של בעז נולדו 3 ילדים. כולם מאותה אשה.
                      לכל האחים של הסבא (עזריאל, פנחס ונעמי) אין בן בשם רענן.


                      זהו, יש גבול למה שאשקיע בך.

                      אהבתי

  3. אורן הגיב:

    נראה שיש פה רבים הששים להשתיק את התקשורת. בגישה של תמיד להאמין למערכת הביטחון. תמיד ימצא להם סיבות היפותטיות להצדקת הצנזורה.
    מגיב אחר העלה האשמות בנושא חופש הביטוי שלו. טעות משעשעת חוזרת. אין טענה נגד זכותו לבטות את עצמו, יש לו מבחר ערוצים לעשות זאת, אך אין סיבה להשתלט על הבלוג.
    אם לדוגמא מגיב יבחר לעסוק באובססיביות בזואי דשאנל, האם אין הגיון בחסימתו?

    אהבתי

  4. אבי הגיב:

    זיגייר? זייגר? זייגיר? אולי מישהו כבר יברר סופית איך מתעתקים את השם?

    כבר קראתי באתר מסויים כתבה שפתחה בזייגר וסיימה בזיגייר.

    אהבתי

  5. פטיש רועם הגיב:

    נמצאה הכתבה הכי טיפשית בהסטוריה של התקשורת
    http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/436/256.html?hp=54&cat=870&loc=6

    אהבתי

  6. ? הגיב:

    לאן נעלמה רק מילה/ז׳ורז׳ סאנד?

    אהבתי

  7. פטיש רועם הגיב:

    יש להעמיד מייד לדין את טיבי וגלאון על פגיעה בבטחון ישראל
    מזל שיש לנו חברת כנסת מעולה כמו מירי רגב שדורשת להגן על בטחון ישראל
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/436/343.html?hp=1&cat=404&loc=4

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      פה מחבקים את טיבי וגלאון
      אפילו מארחים מי מהם בחדר שינה/סלון
      אתה מוזמן לחזור לרוטר בדאון
      ולהניח לנו לחגוג את הניצחון
      שהוריד את ועדת העורכים לטמיון

      אהבתי

    • לא פופוליסט הגיב:

      סבבה אני זורם איתך מה היה צריך לעשות לח"כ שלא סתם חזר על משהו שהוא שמע בתקשורת הזרה אלא ממש חשף מסמך סודי מעל במת הכנסת ?
      או מה היה צריך לעשות לח"כ שהדליף תנועות צה"ל בזמן אמת לחבורת פורעים שחדרו לבסיס צה"ל ועשו בו שמות ?
      משום מה שח"כים מהליכוד "פגעו בבטחון ישראל" לא היו קריאות להעמיד אותם לדין מצד שומרי החוק מימין, איפה אז היתה חברת הכנסת המעולה שלך ? אני מניח שהיא עודדה איזה לינץ' קטן בת"א

      אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    שהדואגים לזכויות האדם ישמחו שמדינת ישראל עדיין תקועה במתמטיקה של יסודי.
    בנוסף לX יכלו להיות גם Y וZ.
    ביום שבו מדינת ישראל תתחיל להפוך מטריצות במקום לפתור משוואות עם נעלם יחיד אני אצביע לחניניז.

    אהבתי

  9. כחול הים הגיב:

    אני חושב שהיה צריך לחסל את X.
    זה ברור. מה השאלה.

    אהבתי

  10. שר החוץ הגיב:

    גדול! בסרט האוסטרלי:
    "בין תל אביב לירושלים, יש עיר בתי כלא, ושמה רמלה"

    אהבתי

  11. מאי הגיב:

    מסכימה לחלוטין עם האיוולת שבהסתרת מידע הזמין בקלות ברשת, ולא באתרים אזוטריים וזניחים אלא באתרי חדשות מרכזיים. עם זאת, האם אני היחידה שתוהה האם ייתכן שהאסיר X עצמו רצה לשמור על זהותו בסוד, כדי להגן על משפחתו למשל? זה לא מופקע אם זוכרים מול מי ארגוני הביון של ישראל מתמודדים. הסתרת אסירים אולי אסורה על פי חוק, אבל מה אם הם או משפחתם דורשים את ההסתרה מחשש לחייהם?

    אהבתי

  12. Tc הגיב:

    ומה יעשה הסי אי אי אם לאזרח כלשהו יש את רשימת כל הסוכנים?
    אל תגידו שזה לא יכול להיות כי זה כבר קרה עם קים פילבי. האם לחכות, כפי שעשו האנגלים ולגרום להוצאתם להורג של כל הסוכנים כפי שקרה. או אולי יש פיתרון אחר . חבל שהעיתונאים לא בררו מה עשו שרותים אחרים במקרים דומים

    אהבתי

    • אבי הגיב:

      עיתונאים ובלוגרים (וגם אפילו כמה חברי כנסת) פטורים מכל אחריות , לכן הם יכולים לסרב לענות תשובות אמיתיות לשאלות קשות ולהסתפק בכל מיני הבלים וסיסמאות נבובות ככה זה שאין לך שום אחריות או אינך צריך לשאת בתוצאות ההשלכות של מעשיך. העולם האמיתי הרבה יותר מורכב ממה שהיינו רוצים. יש כאלו שמסרבים לראות את זה.

      אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    עאלק בדיוק התחלפו שני פריימים.
    רואים שזה השתקפות של אחמד טיבי שעומד אצלך בסלון (בהנחה שיש סלונים ביפו).

    אהבתי

  14. עומר מן הגיב:

    הנה תקציר הספר עם הדרישה הנ"ל באתר כנרת זמורה ביתן.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הדברים שאתה מצטט הם ברכה לבטלה שהרי שלח, כמוהו כביבי, אינו נוהג לקרוא את הספרים שהוא כותב. בספר הבא שפרסם ב2007, "שבויים בלבנון", הסביר החכם בדיעבד את כשלונותיו של צה"ל באימוץ הדוקטרינות שלהן הטיף בספר "המגש והכסף".

      אהבתי

      • מיכה הגיב:

        אכן שלח היה בין המאמינים בתאוריות שהופרכו בלבנון (ורק כמה שבועות לפני המלחמה הוא כתב טור שהסביר כמה נבואות הזעם של מתנגדי הנסיגה הופרכו והשקט בגזרה מוכיח את הצלחת הקונספט), אבל ספציפית לגבי נושא הצבא המקצועי – שלח תומך בה הרבה שנים מעל כל במה, ואף היה חבר מרכזי בוועדה שהמליצה על מודל כזה. הוא לא ינסה לחמוק מכך שזו דעתו האישית.

        אהבתי

      • ריאליסט הגיב:

        שלח הוא בסך הכל מגיב משוכלל, בעל ידע אוניברסלי ועמדות נחרצות בכל נושא, מיתרונות השמירה האיזורית נגד פיק-אנד-רול, דרך תולדות הקולנוע האמריקאי, ועד לדוקטרינות ביטחון, כולל גיוס חובה-כן-או-לא. כאילו אספנו את כלל מגיבי הבלוג הזה ליישות אחת עם מקלדת.

        אהבתי

    • קובי הגיב:

      אני מציע קודם לגייס ורק אחר כך להפוך לצבא מקצועי.
      ככה גם שלח ולפיד יהיו מרוצים וגם אבי בלום.

      אהבתי

  15. עומר מן הגיב:

    כתב אתר "כיכר השבת" אבי בלום גילה דבר מעניין (גללו לסוף העמוד):

    ח"כ עופר שלח (יש עתיד עם לפיד) כתב בספרו "המגש והכסף" (2003) שיש לבטל בכלל את גיוס החובה לצה"ל.

    והנה מסתבר, כי עופר שלח בכבודו ובעצמו, הוא זה שהוציא לאור בשנת 2003 את הספר "המגש והכסף", כאשר "בלב התיזה של המגש והכסף" – כך על פי ה'פתח דבר' לספר, שמופיע באתר הוצאת 'כנרת זמורה ביתן' – "עומדת הדרישה, על כל המשתמע ממנה, לבטל את גיוס החובה ולוותר על התפיסה המקודשת והאנכרוניסטית של צה"ל כצבא העם". בספרו, מציע שלח להפוך את "צבא העם", ל"צבא מקצועי". ר' ישראל אייכלר, עופר שלח אמר את זה הרבה לפניך.

    סיסמת הקמפיין של לפיד הייתה 'איפה הכסף?', אבל את הח"כ הצדקן עופר שלח מן הראוי לשאול: 'איפה המגש והכסף?'.

    אהבתי

    • קובי הגיב:

      מה זה קשור? שצה"ל יהיה צבא מקצועי, צריכים לעבור משוכה "קצת" יותר גבוהה מאשר גיוס חרדים לצה"ל ופתיחת מסלולי שירות אזרחי. מדובר על חריש עמוק במבנה הצבא ( דוגמא אחת מיני רבות- כל נושאי "כור ההיתוך" למיניהם בקיימים היום בצה"ל כמו נערי רפו"ל ועד קורס נתיב, צריכים להעלם).

      אהבתי

  16. רג׳ינה סקפטור הגיב:

    מתי ומדוע פתחת את הבלוג מחדש לתגובות לא רשומות?

    אהבתי

  17. איציק הגיב:

    לפעמים התקשורת פותחת תיבות פנדורה, שלאחר שנפתחו הם מצטערים שהם נפתחו , ומייחלים לאפשרות להסיט אחורה את מחוגי הזמן.

    תשחררו, תנו קרדיט לארגוני הביטחון ולבית המשפט, הרי לא סתם כלאו אותו וכולם שותקים, מי יודע איזה דבר נורא הוא עשה, או איזה דבר נוראי נמנע על ידי כליאתו.

    לפעמים צריך לדעת לשתוק.

    אהבתי

    • מש הגיב:

      משומה עוברת בי התחושה שכאשר יתגלו מעשיו , רוב מוקירי האיש יתכנסו תחת מטריית "הגנת הדמוקרטיה " בקול ענות חלושה

      כמה פעמים כבר ראינו את אנשי "זכות הציבור לדעת" מפילים את עצמם בבור שהם עצמם חפרו לאחר שדרשו מידע על פעולות של מגיני המדינה ?!

      אהבתי

  18. מש הגיב:

    אני מודע שאעלה עליי את חלק מדורשי הדמוקרטיה הקלאסית…

    אבל ברגעים אלו עולה בראשי המשפט "אנשים לא רוצים לראות איך מכינים את הנקניקים "

    אולי ייתכן שהאדם הזה ביצע מעשה כ"כ נורא ומסוכן לחיינו ולקיום המדינה (כפי שמצוטט גורם ביון אוסטרלי) שעצם קיומו במרחב הציבורי יגרום לתוצאה הרת גורל ?!

    ושאלה נוספת שמופנת בעיקר לאלו הדורשים את ביטול הצנזורה הדיקטטורית – האם מסירת נ.צ של רקטות שנורו לעבר גוש דן ונפלו במקום שתיקון ימינה או שמאלה פוגע בעורק חיוני של המדינה הם לא חומר שראוי לטישטוש וענישת מוסרי המידע ?! ולמרות שהמידע נמצא במרחבי הרשת אישור רשמי שלו ייתן תוקף לבאזז ?!

    נכון , הפאשיסטים תמיד ישתמשו במוטו של "סיכון המדינה" אבל אולי , רק אולי , הסיכון הזה שריר וקיים וכל חיינו במדינה המאויימת ביותר בעולם תלויים על בלימה – פשוט אנו העמך לא מודעים לכך ?!

    אהבתי

    • אבי הגיב:

      מטבע הדברים אנחנו לא מודעים להרבה דברים, כולל הכותבת למעלה שרוחצת בתמימותה הזכה והטהורה ושואלת שאלות בשם הדמוקרטיה.
      כן היא לא לבד, זו תקופה שכזו של דיבור בשם הדמוקרטיה. זה כמו סירופ שיעול למצפון המתייסר.
      אני לא רוצה לדבר לעצם המקרה אם כי כשמחברים את הנקודות נדמה לי שאפר להבין בכללי מאוד מה קרה כאן. אין ספק כאן שחברי הכנסת טיבי ושות' משמשים כנבלים ברשות הדמוקרטיה. הם הרי ידעו מה הם עושים והם הרי לא התכוונו כלל לשאול שאלות את השר נאמן מעבר לעשיית כותרות כי הם אמורים לדעת שהשר נאמן כלל לא קשור לסיפור.
      אם טובת העניין הייתה בראש מעייניהם אזי היו מגישים את שאלותיהם ועושים בירור באמצעות וועדת המשנה לשירותים חשאיים שהיא הכלי של הכנסת לבירור עניינים שכאלו. טיבי ושות' חברי כנסת וותיקים והם יודעים את זה או לפחות אמורים לדעת. לעניין X צריך להבין עובדה פשוטה שהייתה ותהייה שרירה וקיימת: כל מה שקשור בארגוני ביון לא אמור לראות אור יום, מכל מיני סיבות כולל עניינו של X ויש לזה בערך מיליון סיבות חלקם עלולים לעלות בחיי אדם. גם בדמוקרטיה יש דברים נעלמים מהעין מישראל עד בריטניה עד אמריקה ואפילו אוסטרליה! זה לא סותר את הדמוקרטיה כל עוד הגוף עובד במסגרת סמכויות שהוקצו לו לכך ואין ספק שיש כאן אזור דמדומים בין המותר לאסור.
      ארגוני ביון מעצם עבודתם והגדרתם עוברים על החוק מידי יום! בדרך כלל העבירות על החוק נעשות כלפי מדינות אחרות.
      הערה אחת קטנה לעצם העניין, כלל לא בטוח שחשב מי שחשב שאפשר למנוע את פרסום הסיפור, או שבכלל צריך בשלב הזה. יותר סביר שהייתה כוונה לעכב את הסיפור על מנת לסגור קצוות פתוחים. נקודה.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      איש לא אמר לרגע, בטח לא אני, שהמנוח הוא מל"ו, או שהוא חף מפשע. מדובר פה על זכויות אדם, גם של רוצח, לצורך העניין, ועל הסתרת המדינה אסירים, מעשה האסור על פי חוק. כך שכל קרקוריכם, אלו המצדדים באשר אירע, מיותרים לגמרי.
      ואני לא מדברת בכלל עדיין על אחריות המדינה לכך שהתאבד בתא השמור ביותר במדינה, ומה זה אומר על המשמורת הכלאית או הבטחונית של ישראל. נעזוב זה כרגע. עד מחר.

      והדוגמה עם הנ.צ. של הרקטות כל כך אווילית ומשוללת קונטקסט, שלא אעליב אותך בעניין זה.

      אהבתי

      • מש הגיב:

        יש בעולם איזור אפור , שלא את ולא אני מכירים אותו !

        אחלק את התשובה לשניים
        לגבי האזרח X :
        שאלה קטנה , שניראת כתסריט מסרט מתח (וכנראה שמתקיים יותר פעמים ממה שאנחנו חושבים ) ,
        ואני בין אלו שתומכים בזכויות הפרט והאדם ומגנה כל פגיעה בנפש אדם ללא הגנה ,
        האם תיתני לאדם שאנשי הביון מגלים שמילת אישור שלו יכולה להוביל למגה פיגוע של מאות הרוגים ליצור קשר עם העולם ?!
        האם תמורת הגנת הזכויות הבסיסיות שלו תיהיי מוכנה לפגוע בזכויות הקיום של מאות (ואולי אלפי ) בני אדם ?!

        לגבי הצנזורה שבארץ :
        האירי את עיניי – מה שגוי בדוגמא שלי ?!
        הרי את טוענת שצנזורה היא אקט של כאלו שיש להם מה להסתיר של משטרים חשוכים – אבל פה במקרה הזה , בדוגמא הקטנה הזו , אפשר לראות שחופש המידע והזכות לדעת נפגעים ע"מ להגן על חיי אדם … אז מה ההבדל בין שני הסיפורים?!
        למה את לא מאמינה שיש אולי מזערי שהוצאת הסיפור החוצה מסכנת את חיי תושבי המדינה ?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          כשאתה לא מוסר נ.צ על נפילת טילים לא נפגעות זכויות אדם של איש.
          אי מסירת המידע הזה לא יכולה להוביל למותו של איש ולהעלמת ישות כלשהי מעל פני האדמה. למה אני צריכה להסביר את המובן מאליו?

          אהבתי

          • ולא מובן לך שקיימת אפשרות לצורך במעצר חשאי של מישהו?
            חשאי לא אומר בזדון, ללא דין ודיין.
            חשאי זה גם כדי שעיתונאים וזועביז לדוגמא לא יעשו מזה סלט.

            אהבתי

          • מש הגיב:

            חופש הציבור לדעת נפגעת ועליה את מתלוננת (בנוסף בפגיעה בזכויות האזרח X) .

            ולפי דיווחים מהיום לאדם היה עורך דין , כך שלמרות שהאדם עשה מעשה חמור מאוד (לפי מה שמסתובב ברשת) נשמרה מסגרת הזכויות בגבול האפשר .

            לצערי לא ענית על השאלה שלי , האם לדעתך אסור לפגוע בחופש של אדם בודד גם כדי להציל בוודאות חייהם של אלפי בני אדם ?!

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              לא אגיב על שטויות. איזה חופש? על מה אתה מדבר?

              אהבתי

              • מש הגיב:

                אז על מה התלונה שלך ?
                על זה שהוא לא זכה להגנה ?!
                זכה גם זכה ומשפחתו ידעה את פרטיו עליו ופשוט לא רצתה לפצות קול (אולי מסיבות של סיכון ביטחוני או בושה כלשהי )

                או על זה שאת ואזרחי המדינה לא יודעים על כל האנשים שמסכנים את החיים שלנו וחלקם נמצאים תחת חקירות ובמעצר שנמצא באיזור האפור כחלק מהגנה על חיינו השלווים ?!

                האם התלונה על "סתימת פיות" היא בגלל שאנשים פה שוגים באשליות ולא חושבים שהסטייק הטעים שהם אוכלים עבר בדרך האבסה שחיטה וצלייה כהלכה … אבל בסוף הם מקבלים אותו מדיום-וול עם ציפ'ס בצד ונהנים מכל רגע ?!

                לא ענית לשאלה , ובתור חלק מה"אספסוף" זה ממש מעניין אותי – כי זו לא שאלה שטותית או כזו שאפשר להקל בה ראש !
                האם את מוכנה לשמור על זכויותיו של כל אזרח גם אם בתמורה תסכני את חייהם של בני אדם אחרים ?!
                אני יודע שזו שאלה קשה , כי בכל מקרה לא תאהבי את התשובה שלך … אבל אני חושב שכדאי לכל אזרח במדינה דמוקרטית ובמיוחד במדינת ישראל לחשוב עליה !

                אהבתי

              • ריאליסט הגיב:

                בוא נמנה את העובדות:(1) דבר מעצרו היה ידוע למשפחתו, כלומר לא "הועלם"; (2) עמד למשפט בהליך פלילי הוגן בבית משפט אזרחי, לא צבאי; (3) זכה לייצוג ע"י 3 עורכי דין בכירים, שניים מהם מעורכי הדין היקרים בישראל (רועי בלכר ובועז בן-צור, בנוסף למשה מרוז). נראה שהפגיעה בזכויותיו, אם בכלל, התבטאה בעיקר בבידוד שלו, ולכך כנראה הייתה הנמקה בטחונית רצינית (בייחוד אם משווים למקרים דומים בעבר (וענונו, קלינברג).
                הבכי על הפגיעה האנושה בדמוקרטיה מריח מצדקנות יתר וגם משמאלנות מתחסדת. הטעות הגדולה היחידה בכל הסיפור הזה, אם בכלל, היתה אי הוצאת תגובה רשמית מהירה ברגע שהיה ברור שהתחקיר האוסטרלי עומד להיות משודר.

                אהבתי

      • מיצבשת הגיב:

        יכול להיות שלא ממש "מצטערים" על התאבדותו הרי כך חסכו משפט עורכי דין והסברים נפתולים. בדר"כ שרוצים שאסיר לא יתאבד יודעים לקשור אותו או לשים עליו שומר עם מצלמת אבטחה.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        את בטוחה שמאסרו לא מכוסה ע"י חוק כלשהו?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מילא אתם לא קוראים את הפוסט ולא נכנסים לקישורים, אבל כלום אתם לא קוראים ברשת/בעיתונים? כלום?
          אמרה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון:

          …בזמנו חשפתי את קיומו של מתקן החקירות 1391. עתרתי לבג"ץ והוא קבע בצורה שלא משתמעת לשני פנים שלא ניתן להחזיק אנשים במעצר חשאי ושהדבר הזה לא יקרה יותר במדינת ישראל, והיום אנו שומעים שמדינה שמתיימרת להיות דמוקרטיה מתוקנת, עיתונאים משתפים פעולה עם השלטון בלי הנחיית בג"ץ שאכן יש סכנה ודאית קרובה לפגיעה בבטחון המדינה, שעצירים עלומים מתאבדים ואף אחד לא יודע על קיומם. איך זה מסתדר על דמוקרטיה מתוקנת ושלטון חוק תקין?…

          אהבתי

          • ר.בקצה הגיב:

            מוזר מאד – בערך מתקן 1391 בויקיפדיה מופיע שעתירתה של זהבה הנאוריסטית דווקא נדחתה על ידי בג״צ…
            הנה, קראו בעצמכם:
            http://he.m.wikipedia.org/wiki/מתקן_1391#section_1

            כעת נשאלת השאלה – למה בדיוק היא מתכוונת כשהיא אומרת שאף אחד לא יודע על קיום העצירים?
            האוסטרלים, כפי שהוכיחו המגיבים החרוצים, דווקא ידעו על קיומו.
            מערכת המשפט, ידעה גם ידעה.
            אולי היא מתכוונת לה עצמה?

            אהבתי

            • האמיר הגיב:

              ממתי ויקיפדיה היא מקור מידע אמין?

              אבל בתחתיתו של אותו ערך יש קישור לפס"ד בג"ץ 8102/03 – 9733/03 (איחוד העתירות של ח"כ גלאון ושל המוקד להגנת הפרט) והוא בכלל לא ארוך, אפשר פשוט לקרוא אותו. ובמקרה הזה, מתברר, הערך בהחלט מתאר דברים כהווייתם – בג"ץ לא פסק כפי שח"כ גלאון טוענת שפסק. או, בלשונה של בעלת הבית, גלאון שיקרה.

              אהבתי

          • JewBoy הגיב:

            1. משרד החוץ האוסטרלי אישר שידעו על המעצר, כך שנושא החשאיות לא רלוונטי, למרות שאף אחד לא מעלה את השאלה המרתקת בפני עצמה, למה האוסטרלים שמרו על חשאיות בנושא (הבאתי לינק בבוקר)
            2. יעל דן בשני ראיונות מרתקים הבוקר.
            יוסי מלמן תיאר התנהלות במקרים שונים של צו איסור פרסום וציין כי במקרה זה היו שני פירסומים (קצרים ולקוניים) בעיתונות בקשר עם אסיר X, רק אף אחד לא טרח לבדוק מה הסיפור מאחורי הפירסומים.
            אביגדור פלדמן הסביר כי על פי חוק ממונה פרקליט (המקסימום שניתן למנוע פגישה עם עו"ד – כחודש), תיאר תיאור מדכדך של הסיטואציה והוסיף שבמקרים קודמים נשאל ע"י אנשים שונים, גם עיתונאים ובהתאם להתחייבויות שלו עצמו, שמר על פני פוקר. אבל מדבריו עולה שיודעים, גם אם באופן כללי.

            זהבה גלאון ו/או טיבי, הם לא בלופ המידע.
            וטוב שכך

            אהבתי

          • האמיר הגיב:

            "אתם" זה אני ו… כל כך מסובך לענות לי, בלי לשרבב לתגובה גם כל מיני "הם" למיניהם? הפכת לאורן, שעונה לארכיטיפ?

            לא אמרתי שהעסק חוקי, ביקשתי לוודא שאת בטוחה שהוא באמת לא חוקי כי, למיטב הבנתי, התחום הזה אינו בדיוק המומחיות שלך. אני לא יודע. מצד אחד, אני מתאר לעצמי שמי שלא אחראי למאסר הזה דאג לכסות את עצמו מבחינה מוקית, מצד שני כבר היו דברים מעולם (קו 300).

            אבל אם ח"כ גלאון אמרה, נו, העסק סגור, שהרי אין כמוה כאורים והתומים של החוק בארץ. או שלא. הרי, כפי שכבר נכתב, התברר שהאיש לא הוחזק במעצר חשאי וששתי המדינות שהיה אזרח שלהן ידעו על שהותו במעצר/מאסר בארץ. אז אולי דווקא גלאון לא קוראת ברשת או בעיתונים?

            אהבתי

  19. roni הגיב:

    הכינוס הלא-יוצלחי של ועדת העורכים נערך לפי הוראה מגבוה. שוב תוצאה של היסטריה ופאניקה.
    🙄

    אהבתי

    • ריאליסט הגיב:

      ההיסטריה והפאניקה הם של הבכיינים הנתלים בכל אילן כדי לירות רפש ברוה"מ. ועדת העורכים אינה מתכנסת לפי "הוראה מגבוה" כי אין מעליה כל סמכות. זהו בסך הכל כינוס לא רשמי של עורכי העיתונים. הועדה תתכנס לפי "בקשה מגבוה", לא הוראה.

      אהבתי

    • שולמית הגיב:

      חמור מאד אלא אם יש לכך סיבה כמו, למשל , שבתחנה עובדים רק עובדי קבלם בשכר מינימום

      אהבתי

      • מיכה הגיב:

        הוצאות השכר של חברת החשמל הן בסה"כ 8.5% מתקציבה, כך שגם אם עובדים שם חינם לא זה מקור ההבדל. בכל אופן, ההבדל שהוצג בכתבה הוא לא בין עלויות תפעול אלא בין עלויות הקמת התחנה.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        נניח שהעובדים בתחנה הם עובדי קבלן בשכר מינימום. אז מה? האם חטפו אותם לעבודה, מחזיקים אותם שם כבולים בשלשלאות ומאלצים אותם לעבוד באיומים? כמובן שלא. הם עובדים שם מרצונם, אחרי שלא מצאו אלטרנטיבה טובה יותר. העבודה בשכר מינימום וללא כל ביטחון תעסוקתי עדיין היתה טובה יותר מהאלטרנטיבה. כלומר העבודה בתחנה שיפרה את מצבם.

        וזה כמובן אסון! 🙄

        אהבתי

    • Shuckle הגיב:

      קצת מידע אישי.
      אם התחנה הפרטית זולה רק בשליש אז גם שם היו עדיין חותכי קופונים.
      לדעתי מה שיותר מדאיג את הוועד זו העלות לאורך זמן של התחזוקה (כולל כמובן כח אדם וניהולו) בתחנה הפרטית מה שייתר לא מעט מהאגדות על העבודה המסורה (תחת כל מזג אויר משוגע) של עובדי חח"י.
      מצד שני בנושאי בטיחות אין כמו עובדי חח"י ויש לזה עלויות.

      אהבתי

      • שר החוץ הגיב:

        אין שחר לדבריך על בטיחות. הסטנדרט קבוע ומפוקח בחוק החשמל ומשרד האנרגיה הרופס. לא יעמדו, לא יקבלו. אם הם מצליחים לעמוד בסטנדרט מבלי להוציא עלויות מופרזות, אדרבא, שיבושם להם ולנו, המשלמים.

        ובאותו עניין, מאסטרפיס של לימוד לעומק של תחום קשה, שהשפעתו עלינו אדירה:
        דה מרקר – מומלץ לקרוא את כלל הפרקים המופיעים כלינקים.

        אהבתי

    • אלי מזרחי הגיב:

      ד"ש ממשפחת עופר הבעלים של תחנת הכח הפרטית

      סחיטת מיליארדים מהמדינה * זיהום אוויר ומים * התעמרות בעובדים * גזילת החופים של כולנו

      מעיד החשכ"ל לשעבר ירון זליכה: האחים עופר זכו במכרז להקמת תחנת כוח באמצעות חברת OPC במחיר של 170 מיליון דולר, ולמרות שלא בנו למעלה משנתיים את התחנה – דרשו מהמדינה למעלה מ-300 מיליון דולר כדי להקים את הפרויקט. "לאחר שסירבתי ואיימתי לחלט את הערבויות שלהם, הועבר לי מסר שאני עוד אשמע מהם"

      הכסף של כולנו
      מבקר המדינה מצא פגמים מהותיים באופן שבו מכרה מדינת ישראל לאחים עופר את מניות ב"הנחה" ששוויה מוערך ב- 1.2 מיליארד שקלים. בפרשת בתי הזיקוק זכו האחים עופר בפיצוי של כ-130 מיליון דולר מהמדינה, פיצוי שכנגדו הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ. כי"ל שבבעלות האחים עופר התחמקה לכאורה מתשלום דמי זיכיון למדינה בגובה מאות מיליוני שקלים. זאת, בנוסף להטבה של 130 מיליון שקל, שלה זכו האחים עופר "בטעות" (למה לנו אף פעם לא קורות טעויות כאלה?) בפרשת תחנת הכוח הפרטית.

      החיים של כולנו
      המפעל "רותם אמפרט" שבבעלות האחים עופר חרג במשך שנים באלפי אחוזים מהתקן. משום מה, המשרד להגנת הסביבה שכח להגיש נגדו כתב אישום. התזכורות ששלחה עמותת "אדם, טבע ודין" למשרד, לשר, ואפילו ליועץ המשפטי לממשלה, לא הועילו. פרשה דומה קרתה ב"תרכובות ברום". מפעל "דשנים" זיהם את הקישון.

      ע"פ אתר המשרד להגנת הסביבה, "חשיפה ממושכת ומוגברת למזהמים אלה עלולה לגרום נזק לבריאות, ובין השאר לפגיעה בדרכי הנשימה ולעלייה בשכיחות מחלות כלי דם ולב". סקר אפידמיולוגי שערכו חוקרים מאוניברסיטת באר-שבע מצביע על עלייה בתחלואת ילדים בישובים הסמוכים למפעלים ברמת חובב.

      ה-עובדים
      העובדים במפעלי ים המלח, ב"רותם אמפרט" וב"תרכובות ברום" הפכו בהדרגה לעבדי קבלן נטולי זכויות. על-פי תחקיר "בולדוג", העובדים טיפלו בחומרים מסוכנים ללא הגנה מספקת, ורבים מהם חלו בסרטן.

      אין לאן לברוח
      אם אחרי שקראתם את כל זה מתחשק לכם ללכת לים כדי להירגע, לא בטוח שנשאר לכם חוף ללכת אליו. אם אתם תושבי חיפה, למשל, תגלו להפתעתכם, שעיריית חיפה השכירה ל"צים" שבבעלותם של האחים עופר מגרש לאחסון מכולות על רצועת החוף בחיפה, בניגוד לחוקי התכנון והבנייה. ואילו בהרצליה ועדת התכנון המחוזית אישרה לאחים עופר לבנות מלון על "שטחים פתוחים" שהם קנו ליד הים, וזאת, בניגוד לתכנית המתאר הארצית.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        שכחת להאשים אותם בהרעלת לומי השייטת בקישון ובפיזור אסבסט ברחבי הארץ. אולי השופט בדימוס שנסע ללמוד ספרדית, דן כהן, יסייע בידך להבין איך העניינים מתנהלים במונופול ממשלתי.

        אהבתי

  20. מעל הכותל הגיב:

    שתי עובדות מעניינות..וגם את ערוץ 1 הימני.

    איפה יש עדות לכך שערוץ 1 הוא "ימני"?

    הכתבים שם ובקול ישראל בחלקם בעלי הטיה שמאלנית מובהקת- גם אם אולי יש פה ושם אנשים עם אג'נדה שונה. בדיקת תכני הגיגי הפייסבוק של מצטרף חדש (בשנה האחרונה) לקול ישראל – מראה שגם הוא איש שמאל.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      בדקת תכני הגיגי הפייסבוק של מצטרף חדש? וואוו. זוהי הוכחה ניצחת שערוץ 1 נוטה שמאלה.
      אביא לך אחרת: איך אמר זליג רבינוביץ' על מגל? חבל לי שעזב. הוא משלנו.

      אהבתי

      • מעל הכותל הגיב:

        – לא, זו אולי אנקדוטה לכך שאין סתימת פיות על רקע של אג'נדה, כפי שלמשל מתחרשת ע"פ העדות בערוץ סותם הפיות, פושט הרגל והיד של (כולנו) אצל רביב דרוקר. אם היה מתקיים דבר כזה, בוודאי שהיו נזהרים לגייס מישהו חדש לעבודה.

        איך אמר זליג רבינוביץ’ על מגל? חבל לי שעזב. הוא משלנו

        לא ידוע עד כמה מגל הוא באמת "ימני".
        אבל האם מכאן הסקת שערוץ 1 "ימני"? האם על פי ביסוס אחר?
        נפתלי בנט ביקר ביישוב דרוזי ופנה אל הנכבדים "אחי ואחיותיי", האם מכאן ניתן להבין שבנט הוא דרוזי?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא ידוע עד כמה מגל הוא ימני? אתה מוזמן להיכנס לקישורים, בפוסט הזה, למשל לראיונות איתו (ישר"ה, גלובס). אבל כמו שהתברר כבר בשבוע שעבר, אתה והניק השני שלך, או של בן דמותך, לא מצליחים להבין את המשפט "הוא רואיין בישר"ה ואמר" או "קרא את הקישור". או "המילים התכולות=קישור". כך שאין לי שום ציפייה ממך ומן הסתם תמשיך לטחון מים פה ולדבר אל הקיר. וגם אני כמובן.

          אהבתי

          • גל אל.איי הגיב:

            ימין ושמאל רק חול וחול.
            ולווט – כל התיוגים הללו – זמנם חלף מזמן מהעולם. יהיר אהובך ימני כי הוא לא רוצה לחלק את ירושלים? גיב מי אנד יורסלף איי ברייק

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              אז תגיד לו שהוא לא ימני לדעתך. הרי גם אתה לא קראת אף ראיון איתו.

              "גם במלחמת לבנון השנייה היתה עלי ביקורת קשה, שהקול שלי הוא פרו-צה"ל. מה לעשות, אני לא לובש את חליפת העיתונאי והופך להיות ניטרלי לחלוטין. אני לגמרי בעד שצה"ל ינצח בכל מערכה שהוא נכנס אליה, ואני מניח שזה משפיע עלי כעיתונאי. פה אולי אני חריג. הזהות שלי יותר מחוברת לישראליות, לצה"ליות, לציונות. אם דיווח שלי יכול לסכן בעקיפין חיילים, יש לי אחריות. אחריות שחס וחלילה לא תיפול שערה משערת ראשו של חייל, יותר מהאחריות שהצופה בקריית אונו, שיושב מול הטלוויזיה, יידע שיש איזשהו אירוע בזמן אמת"

              אהבתי

              • מעל הכותל הגיב:

                לפדי ימני? בוא נבחן זאת.-

                יאיר לפיד בנאום אתמול בוועדת הנשיאים. לפיד: 1. פליטי דארפור הם ניצולי שואה מודרניים ועל מדינת ישראל להרתם ולתת כל אשר ניתן לתת עבורם. 2. בסוגיית פליטים מארתיריאה צריך לטפל בהומניות ולבדוק אם ניתן בכלל להחזיר ואם לאו אם מסתמכים על דברי עפר שלח (21/1/13), צריך להתחיל לשלב אותם בקרב מדינת ישראל, כולל בשוק העבודה. 3. " אעשה כל מאמץ שהיהדות הרפורמית תקבל מעמד שווה לחלוטין כמו האורתודוכסית. 4.ללא מו"מ להקמת מדינה פלסטינית משול לאובדן ישראל .

                בלבנון השניה הוא תמך באולמרט. הכח הדומיננטי במפלגה הוא עפר שלח שהוא יותר גודלסטון מגודלסטון על כל פעולה צה"לית הוא צרח "פשע מלחמה" גם בעלילות שמפיציהם הודו שהיו בדיה "מכינת רבין) – חומת מגן,
                – בראיון לטיים ניתן בהקשה לקובע בהקשה לוגית פשוטה,, שהוא יוותר כמו גדול על ירושלים ועקרונות אחרים מיד ההסבר אבל עוד קודם לכן.

                חזרה לראיון בטיים מסוף ינואר.
                א:"יש לגשת לשולחן המו"מ ללא תנאים מוקדמים. "אנחנו לא רוצים לעשות את הטעויות שעשה השמאל שוב ושוב, בכך שאמר מראש על מה אנחנו מתכוונים לוותר…ב. הרוב בישראל מבין שבסופו של דבר לצד גושי ההתיישבות שיישארו – משאר השטח ניסוג". "

                כלומר מסביר שאסור להגיד מאיפה ניסוג ובהמשך הראיון מסביר בדיוק מאיפה ניסוג מה שמראה שנקודת הפתיחה שלו למו"מ הוא עם ירושלים ומאותת כמו זרקור שהוא מוכן לוותר עליה ודברים רבים אחרים. גארוצ'ו מרקס אמר זאת בעניין העקרונות בחן רב יותר.

                אהבתי

          • מעל הכותל הגיב:

            – לא שאלתי איך מגל בחר להגדיר את עצמו בראיונות האחרונים. זה ידוע כאמור מאותם ראיונות.
            השאלה היתה פשוטה. מהיכן את עצמך הגעת למסקנה שערוץ 1 הוא ימין? על מה הטענה הזו מתבססת?
            -מאחר שראיתי כרגע קביעה אחרת שלך "99 אחוזים משוהי הבלוג הם ימנים", אני מוותר על התשובה בנושא זה ומעדיף לדבר לכותל למטה(רובם לפי הסקר שאת העלת מצביעי מרצ /עבודה).
            – לא יודע כמה ניקים את מפעילה בתוך הספקטרום של כאמור ה" 99 אחוזים ימנים בבלוג" , לי יש אחד.

            אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אין לי זמן כרגע לבדוק שוב, אבל עד כמה שזכור לי מגל דיבר על תופעת "אחד משלנו" כעל מחנאות של פוליטיקה פנימית ברשות השידור.
        לא הבנתי מדבריו שיש קשר בין המחנאות הפנימית לבין פוליטיקת ימין/שמאל.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא אמרתי שמגל אמר. אמרתי שזליג אמר.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            חזרתי למה שציטטת מזליג וגם שם לא ראיתי שההקשר הוא פוליטי ימין/שמאל.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              בסדר. אמר "הוא משלנו" והתכוון לכל שחקני הכדורסל של הפועל רוממה/ ליוצאי שצ'צ'ין שברשות השידור/ וכנהלאה. אתה צודק.
              רשות השידור היא הרשות של נתניהו. אמיר גילת הוא מינוי שלו. וכנהאלה.

              אהבתי

              • האמיר הגיב:

                ומאז גילת פיטר את כל מי שמחזיק בדעה שמאלית מזו של הליכוד והחליפם באנ"ש. מה, לא?

                אז אולי העובדה שהשר הממונה על ראשות השידור הוא ביבי לא הופכת את רשות השידור לגוף עם אוריינטציה ימנית?

                אהבתי

  21. תומר הגיב:

    לא הבנתי את זה:

    פתיחת הרישום הביאה לכך שלא יכלה יותר לאחוז בפרסונה שענדה.

    מה בפתיחת הרישום יכול להגביל מישהו לאחוז באיזו פרסונה שלא תהיה?

    אהבתי

  22. משה הגיב:

    אם מאיה היתה נישאת לבנימין אלון לפני שמרשם האוכלוסין דלף לרשת, כולם היו יודעים מי היא. כעת נשאר לעיתונאים לבדוק רק מי היו השכנים של ב(נימי)ן ברחוב ז'בוטינסקי 111 בתל אביב ולתחקר אותם.

    אהבתי

  23. מעל הכותל הגיב:

    צריך להזכיר : מוחאי הכפיים מצקצקי הלשון ופוערי העיניים, עד יום אתמול קילסו את הבוס של זייגר, מאיר דגן – הם הזכירו שיש "בומבה של נביא" כשהזכירו את אבי דיסקין ראש השב"כ, האיש שאחראי לבידוד של זייגר והאיפול מתחילת הפרשה.
    הנביאים והבומבות היו כאלה כל עוד ניהלו מסע תוקפני תעמולתי בתקשורת בתחומים של אג'נדה נגד ראש ממשלת ישראל.
    אבל כשראש הממשלה בוחר לכאורה להגן על האינטרס הלאומי, גם אם זה אומר להם על הדיסקין את דגן- התקשורת הנחותה מאשימה אותו.

    אהבתי

  24. JewBoy הגיב:

    פרשת האסיר X: "בניגוד לדברים שנאמרו אתמול בתוכנית התחקירים האוסטרלית, שר החוץ האוסטרלי בוב קאר אישר הבוקר (ד') כי הרשויות במדינתו ידעו על קיומו של אסיר אזרח אוסטרליה בישראל, בשנת 2010. מי שעל פי הפרסומים הוא האסיר X אשר הוחזק בכלא הסודי והתאבד."

    אהבתי

    • מעל הכותל הגיב:

      האוסטרלים וגם בני משפחתו – "לא פראיריים"- לולא ידעו שהוא כנראה בגד ובגד בגדול- לטובת אירן/ החיזבאללה, הם מזמן היו מפוצצים את הפרשה לפני שנתיים.

      אהבתי

      • JewBoy הגיב:

        ברגע שמשרד החוץ האוסטרלי מאשר שידע את הפרטים ב'זמן אמת', הוא מאשר שישראל שמרה על כללי המשחק, על דרישות החוק הבינלאומי, על הכללים ההומנטריים וכל ענין אחר.
        אין שלטון חושך
        אין גאולה (או צורך בתודה)
        ושום קישקוש אחר.

        ולא אין סיבה שיעדכנו את כל העולם ואשתו בפרטים, תודה רבה.

        כמובן שאם לא היתה ידיעה כזו בידי האוסטרליים ב-2010, הכל מתהפך.

        אהבתי

        • ואם הישראלים ביקשו מהאוסטרלים לפרסם שהם לא יודעים?
          מדובר בשירותים חשאיים ולא במשלחות אולימפיות.
          יש וועדה, יש גוף מבקר, יש דיווחים מפורטים על בסיס קבוע.
          החשש לדמוקרטיה מזוייף אפשר לישון בשקט.

          הצביעות של גלאון והטמטמום של הטיבי-זועביז הם עוד ביטוי מקומם מאותו ציבור שרוצה להרוס את פני המדינה בכל מחיר. החושך בארגונים האלה אם קיים, נמצא במקומות שמעורב בהם כסף ולא בכליאה של X או במשפט של Y.

          אהבתי

  25. הצהלולים על האסיר X מצד זועבי טיבי וגלאון שאינפפה בדאגנות אימהית מעל הדוכן מגוחכים. גם הסרט האילנה דייני מיותר ומגוחך. חוץ מהזהות האוסטרלית המקושרת לאסיר בבזבוז זמן עתיר אפקטים ואווירה שאפילו אשמדאי לא יידע לזהות את מי הוא באמת משרת. אפשר רק לנחש שאם הוא נעצר והתאבד כראה שהיתה לו סיבה טובה. מי שזוכר פרשיות מהשנים האחרונות יכול למצוא לפחות סיבה אחת טובה מאוד.

    הסיפור מגוחך כי שירותים חשאים מטיבם מתעסקים בדברים שהתקשורת והציבור לא מודעים אליהם בשגרה. אנשים נהרגים, נחטפים, עוברים עינויים, מתאבדים ורוצחים אחרים. למה? כדי להגן על המדינה. אין במעצר אם היה או בהעלמת המידע מהציבור הרחב שום סקופ- רק נאציפיקציה. העיקר לייצר עוד קישור בין הכוח הישראלי לאי צדק ועיוות מוסרי.

    יש ביוטיוב ערימות של סרטים עם מתים כתוצאה מהצדק והעדינות של המוחבראת והשביחה בסוריה. עוד נאורות לשמה.

    אהבתי

    • כחול הים הגיב:

      מה קרה לך, מעלימים אנשים?! "בטחון המדינה"?!
      זה רק בסרטים הוליוודיים.
      ובאמת מה שמעניין את הזועביז זה זכויות אזרח ודמוקרטיה. לא חלילה מה שאמרת על נאציפיקציה של מדינת ישראל.

      אהבתי

      • אני מאחל לזועביז לחיות במדינה ערבית -ולהנות כאזרחים מכבוד ואנושיות. שם במחוזות ההגיון הערבי כשארגוני הביון עוצרים אזרח לא קרה כלום. מודיעים למשפחה אם וכאשר מוצאים לנכון שהוא במעצר. לפעמים יש משפט לפעמים הוא נעלם. לפעמים אם יש יותר מדי שאלות גם המשפחה נעלמת. הכל בנימוס ובשקיפות.

        אהבתי

      • ריאליסט הגיב:

        אין לך מושג. האמריקאים מחזיקים בגוואנטאנאמו במעצר ללא משפט מאות אנשים, ללא כל פיקוח חיצוני ובלי להסגיר את זהות חלקם. גם הנשיא אובמה, שהבטיח במפורש בקמפיין שלו ב2008 לסגור את האתר לא עשה זאת לבסוף כשנוכח ששיקולי "ביטחון המדינה" שאתה מזלזל בהם מחייבים גם צעדים קיצוניים.

        אהבתי

  26. אלון הגיב:

    כולם כותבים שהבחור האוסטרלי היה בשנות העשרים לחייו (המספרים שהוזכרו הם 23 ו-20) – אבל על המצבה כתוב תאריך לידה בשנת 1976, אם אני רואה נכון – מה שעושה אותו בן 34 כשמת. המממ, אני מריח קונספירציה!!!

    אהבתי

  27. חנוך הגיב:

    כתבת על ליברמן את המילים הבאות, וולווט:
    "נו, מתי יסתלק מהזירה האיש הזה."
    הייתכן שאינך מפנימה את העובדה שהוא לא מסתלק משום זירה, אלא רק הולך ומתבסס כיורשו העתידי של הסמרטוט של צרהל'ה?
    מצד שני – הלוואי, מהמקלדת שלך ישירות לאנילאיודעמי.
    😯

    אהבתי

    • מיכה הגיב:

      איזה מתבסס כיורש עתידי? האיחוד עם הליכוד שהוא אולי קיווה שיהפוך אותו ליורש העצר התגלה ככשלון. הוא מסובך בפרשותיו ולא יוכל להתמנות לשר, ובממשלה החדשה יהיה לו פחות כוח משהיה לו בישנה. ואם הוא יהיה בכל זאת היורש של נתניהו בליכוד? אז נזכה לחזות במהפך. מה רע?

      אהבתי

  28. חייל זקן הגיב:

    אני שמחה שמדינת ישראל התעשתה…

    היכן כל מוחאי הכפיים לשומרי הסף?

    אהבתי

  29. למה מה הגיב:

    ותגובתה ה… של מירי רגב:
    "יש להעמיד לדין את שלושת הח״כים שחשפו את פרשת האסיר האוסטרלי. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה לברר מי הדליף את הפרשה, כמו כן מדוע הח״כים הפרו את צו איסור הפרסום. לא יכול להיות שח״כים הם מעל החוק, עלינו למתוח גבול בכל הקשור בביטחון המדינה.
    הגשתי גם פניה לועדת האתיקה וקצין הכנסת להעמידם לדין. אין כאן עניין של סתימת פיות אלא נסיון לשמור על ביטחון המדינה בעידן תקשורתי/טכנולוגי מתקדם וכאשר ח״כים מדברים בכנסת זה נותן לגיטימציה לתקשורת לדון בנושאים שעומדים בצו איסור פרסום".

    כפיים

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      יואו, איזה &*^%$. פייי.

      אהבתי

      • בזינגה הגיב:

        . . . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . ."~.,
        . . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,
        . . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”:,
        . . . . . . . .. .,?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,
        . . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}
        . . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:`^`.}
        . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:”. . . ./
        . . . . . . .?. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :`. . . ./
        . . . . . . . /__.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:`. . . .. ./
        . . . . . . /(_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,:`. . . . _/
        . . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; /. .. .}
        . . .. . .((. . .*~_. . . .”=-._. . .“;,,./`. . /” . . . ./. .. ../
        . . . .. . .`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ../
        . . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”
        . . . . . ../.`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . … . /
        . . . . . . `~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./…..,__
        ,,_. . . . . }.>-._. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..`=~-,
        . .. `=~-,__. . . `,. . . . . . . . . . . . . . . . .
        . . . . . . . . . .`=~-,,.,. . . . . . . . . . . . . . . .
        . . . . . . . . . . . . . . . . `:,, . . . . . . . . . . . . . `. . . . . . ..__
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`>–=="
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _. . . . . ._,-%. . . ..`

        אהבתי

    • האמיר הגיב:

      היא לא שמעה על חסינות מהותית או שהיא עושה את עצמה? מה שלא יהיה, רגב יוצאת מזה רע.

      מירי רגב היא בין הטיעונים החזקים ביותר נגד פריימריז.

      אהבתי

      • מעל הכותל הגיב:

        השאלה היא לא מה מירי-רגב כפיים אומרת בעניין ספציפי מסוים שהוא בעיקר מבוכה(ואולי יותר) לדגן את דיסקין שבאופן מעורר יותר מתהיה נוספת על העיתוי שבו החלה המתקפה הטיפנית משמאל למרצ לפני שנתיים (אחרי מות האסיר X ) בנושאי אירן ועדד דיאגנוזות בתחום הפסיכיאטריה על הדרג המדיני- כאילו הצמד ניסו לאותת לבג"ץ "נא לאתרג אותנו!" אולמרט בטרם משפט.
        השאלה העקרונית היא האם מעתה זהבה ובוודאי טיבי את זועבי למורשת עזמי בשארה, מבינים שיש כאן עוד חוליית סחוס שהתפוגגה. מעתה כל פריט מידע גם אם השב"כ ידרוש שלא יפרסמו בגלל ענייני בטחון המדינה, הם שוב יאחזו בכך?

        אהבתי

    • גל אל.איי הגיב:

      וזו הייתה דוברת צה"ל? אבוי לנו. איפה חייל זקן כשצריכים אותו?

      אהבתי

  30. שי הגיב:

    אם עכשיו המהדורה נראית בסדר, במחשב שלך, אז זו התשובה הנכונה. אם לא, כנראה שהייתה תקלה אצלך. בכל אופן, אני מעולם לא נתקלתי בכזו תקלה, ואין לי דרך לדעת.

    אהבתי

  31. שי הגיב:

    יש איזו תקלה במחשב שלך. המהדורה הדיגיטלית של מעריב בסדר גמור (ממחשב בן שלוש וחצי שנים, אופיס XP, כרום).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מה עם האפשרות היותר סבירה, כנראה, שבין הרגע שכתבתי ועד עכשיו פשוט תוקנה המהדורה?

      אהבתי

      • Shuckle הגיב:

        אני קוראת, כבר זמן מה, כמעט מדי יום, את המהדורה הדיגיטלית של מעריב וכמעט ואין שום בעיות בתפעולה. אולי פעם אחת או פעמיים מאז שנפתחה חינם.
        מה שמפריע לי זה ש(כבר) לא מכלילים בה את המוסף העסקי/כלכלי הכתום.

        אהבתי

        • אור הגיב:

          זאת כי אין מוסף עסקי כתום. מוסף עסקים (המביש, בתקופת דנקנר ואולי אפילו עוד יותר אחריו) נסגר ובמקומו יש מוסף גלובס מצומצם לקוראי מעריב כמוסף כלכלי. בשביל הנושאים הכלכליים אפשר פשוט להיכנס לגלובס. או לדה מרקר או כלכליסט הטובים לא פחות…

          אהבתי

כתיבת תגובה