אצבעות שחורות 15.2.13

אולי אנחנו עומדים בכלל בפני מתקפת אסטרואידים שתשמיד אותנו בקרוב?
400-900 איש נפצעו בשישי בבוקר מהמטאוריט שפגע ברוסיה, בהרי אורל. טוב, הגענו ל-1,200.

האסיר X

מה אמרו אמש החבר'ה בערוץ 2 על הפרשה? הקשיבו לאמנון אברמוביץ' מדקה ארבע (המייצג פה, יחד עם רוני דניאל, את מדינת ישראל לחלוטין, ומדברר אותה ואת המוסד היטב. שמענו שהמוסד צריך דובר? לא, הוא לא. דניאל הוא הדובר, וגם לאברמוביץ' לא חסר): "גם זוטר שבזוטרים יכול להחזיק קצה חוט לסליל גדול" | "במותו גרם נזק הרבה יותר מאשר בחייו" | "הוא לא היה לוחם, הוא לא היה סוכן, וספק אם אי פעם בחייו, בניגוד לפרסומים, ביקר בארץ אויב כלשהי" | "המניע הוא כנראה תסכול. הוא היה חנון, נחנח, שחלם כנראה להיות לוחם במוסד, ולכן הוא עשה את מה שהוא עשה… אני מוכן להסכים איתך (לערד ניר) שחרף האישומים של כל מערכת המשפט, אני כשלעצמי רואה בזה פתרון ברוטלי מדי לדרך שנהגו בו, אבל הדבר הזה עבר את המסננת  כולה…" |
עוד אמר אברמוביץ' שזיגר שינה את שמו מיוזמתו ארבע פעמים. מיוזמתו? וכי לא התבקש? ואם זה המצב, לא תודרך מראש ע"י מפעיליו כיצד לנהוג בעניינים שכאלו שכל אזרח פשוט יודע שיעוררו חשד?
דני קושמרו לרוני דניאל: "…אחרי החוט והסליל של אמנון אני אצרף את השורה מתוך שיר ישן: הכל בגלל מסמר קטן. לאמור, גם מסמר קטן, אם הוא מתרופף או נופל, יכול להביא לנזק מאוד גדול (ראו למשל האריחים של קולומביה, V). וחוץ מזה תהרוג אותי אם אני מבין את הביטוי 'צעדים כאלה דרסטיים'. סליחה… המוסד זה ארגון ביון חשאי… אנחנו אזרחי מדינת ישראל… חייבים את חיינו למוסד… אני מאמץ את דבריו של אמנון… זה לא צעדים דרסטיים לכלוא אדם ולחקור אותו באופן נמרץ כי החקירה הזו היא קריטית להבין או לאמוד את היקף הנזק, את היקף החשיפה, כדי אולי איכשהו לתקן דבר אחד או שניים…. עניין אחר הוא עניין ההתאבדות שזה בוודאי כישלון…"

לבן כספית בסופהשבוע יש דעה אחרת: אחרי שהסיפור האוסטרלי עלה לאוויר, כולם היו צריכים לשתוק פה. באופן משונה המדור של כספית לא מופיע באתר הרשת של אלי עזור.

תמלול השיחה מהכלא למד"א.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

כמו שבטח שמתם לב, האוסטרלים לא מאופסים על עצמם. חלק מהשרים ידעו. חלק לא ידעו. רה"מ לשעבר מדבר כאילו הוא רה"מ דהיום. כולם מתראיינים. יותר גרועים מהישראלים.
העיתונאי האוסטרלי שדיבר עם זיגר טוען שפרצו לביתו.
וורן ריד, שירות הביון האוסטרלי (לשעבר): "חילופי מידע רבים בין ישראל לאוסטרליה". וגם: האוסטרלים ידעו הכל.
אולי יש עוד אסירי X.
המדינה התחייבה לשלם למשפחת זיגר מיליוני שקלים.
אמיר אורן: שקרן או פטפטן, זיגר לא התאים למוסד (ממליצה עליה מאוד מאוד מאוד בגלל הזוויות הנוספות שהיא פותחת ומרחיבה):

היו במוסד תקלות איתור ואבחון (ויקטור אוסטרובסקי, יהודה גיל) גם בתקופות קודמות, אבל דגן העצים אותן. הוא קיבל תקציבי-עתק, ניפח חטיבה לאוגדה, שבר מידור פנימי וקידש את המבצעיות על חשבון החשאיות. תחקיר מעמיק היה חייב לפסול את אישיותו של בן זיגייר, כמתאימה למוסד, אבל כשהזהות נעשית חשובה מהאיש, סף הקבלה מונמך.

אם הכל נכון בפסקה זו, הרי שהיא אחת החשובות שנכתבו על הפרשה. באשר למשפט אחד מתוכה אין לי ספק שהוא נכון ושאין חולק עליו: זיגר לא התאים למוסד. הכשל הוא של מי שגייסו אותו. של מי שראו את מבדקי האישיות שלו ושמעו אותו וסימנו עליו וי בכל זאת.
אין באמירה זו, "לא התאים", משום פגיעה או שיפוטיות, כמובן, לפחות לא מבחינתי.

פטפטן: מגלה לחברים מה הוא עושה.
זה המדור של אורי אליצור ממקור מעריב על התקשורת העצבנית.
כל מיני אנשים שדיברו במהלך השבוע מדברים שוב על הצנזורה.

הידיעה המסעירה של אתמול הייתה של אבי אשכנזי במעריב, על העיסוקים השונים בתא בו התאבד זיגר.
בסופה שיש משפט מעניין על "ספר השמות", אבל בקצה משפט מעצבן: "ימים ארוכים לאחר המוות הוצאה גופתו של האלמוני מישראל ונמסרה למשפחתו באוסטרליה". אפשר להתווכח אם "ימים ארוכים" = שבוע, שזה הזמן שעבר בין המוות לקבורה. קחו בחשבון שייתכן שהגופה נותחה וגם את זמן הטיסה מפה לשם, כמעט יממה, וחשבו בעצמכם, האומנם ימים ארוכים.
תוס': האם כובו המצלמות בתאו של זיגר?

איך השם בן זיגר מזכיר לסימה קדמון את השם בן גזארה? אלוהים יודעת. לסדרה, אגב, קראו בעברית מירוץ לחיים.
בסוף השבוע הזה, והלאה, לעתיד, עיתונאים לא יכולים להשתמש יותר ב"המוסד לא הפנים". די, הפנים, הפנים. זה לא יקרה יותר. תאמינו לי. מדהים לראות ולשמוע איך רוב העיתונאים משתמשים באותם ניסוחים ובאותן מנטרות. תרעננו. בסדר, לא צריך ועדת העורכים, בסדר, האינטרנט שינה את כללי המשחק. אוקיי, המוסד צריך דובר, בסדר, נו, הלאה. מעטים הם מי שכתבו דברים שונים, מעניינים, שלא ידענו עליהם (אני מקווה שלא שכחתי איש מהם בלנקוקיי, ואם שכחתי, אני סומכת עליכם שתוסיפו).

בהמוסף לשבת מספר רונן ברגמן שידע על הסיפור ב-2010 ושידיעות ביקש לצמצם את החיסיון על הפרשה לאחר מותו של זיגר, אך נשיאת ביהמ"ש המחוזי במרכז, הילה גרסטל, סירבה.
עוד כותב ברגמן כי העיתונאי האוסטרלי, ג'ייסון קטסוקיס, שכל אמצעי התקשורת הגנו על מקום הימצאו כעת, נמצא בביירות.
זאת ועוד:

גם אם עצם הדיונים עם העורכים הראשיים לא היה מתפרסם, הרי שהארכיון משלושים השנים האחרונות מראה כי בכל פעם שמנסים למנוע בכוח פרסום פרשיות מעין אלו, הופכים אותן לגדולות הרבה-הרבה יותר. כך היה בפרשת ואנונו, כשניסו להסתיר את עובדת היותו עצור בישראל אחרי שנחטף באיטליה בידי המוסד.

לדברי טרוור בורמן, כתב ABC (ניצה לואנסטין לידיעות), מאות אלפי ישראלים צפו בתחקיר באתרם.
מה שמסביר אולי למה רק 95 אלף צפו בו בטיובית.

ובישראל השבוע דן מרגלית ובועז ביסמוט מרחיבים. הכל בסדר חברים, "שלטון החוק לא נפגע". "אין במה להאשים את ישראל".

התיאור של שלום ירושלמי הוא מהמוזרים שקראתי. מה גם שזיגר בא ממשפחה עשירה:

בן זיגייר הוא לא הראשון ולא האחרון מבין סוכני המוסד שהגיע אל סף סיכון המדינה. הוא גם לא הראשון או האחרון שנעלם לפתע. התופעה הזו ידועה בקרב גורמי הביון. בחור צעיר שמגיע לשרת במוסד זוכה לתקציבים לא מוגבלים, מקים חברות וסוחר בהן עם האויב ומפתח על הדרך מסלול עצמאי, הופך לאיש עשיר, מסתחרר, ובהתנהגותו מאיים על מפעיליו.

אמיר זוהר בפוסטה:

הרצל אביטן הנציח 13 שנות בדידות ביומן, יוסי מוסלי שוהה לבד ארבע שנים בתא קטן בכלא איילון, ריקו שירזי סוגר שנה לבד באוהלי קידר, דרור אלפרון משתחרר משלוש שנות הפרדה, פרנסואה אבוטבול לא התאושש, ויש עוד כמה מאות אסירים מבודדים באגפים החשוכים של שירות בתי הסוהר. לאף אחד זה לא היה אכפת, עד שהתגלה כי איש מוסד אחד שסרח שם קץ לחייו באחד האגפים ממש * תחקיר

ארוחה במחלקה ראשונה

אני לא קוראת ביקורות אוכל, אבל זו כבר הפעם השנייה בחודשיים האחרונים שיוצא לי לקרוא ביקורת של שגיא כהן. הפעם הוא כותב על הארוחות הקלוקלות במחלקה הראשונה באל על. כן, מצחיק לחובבי שכאלו.
טיסה במח' ראשונה עולה 8,316$ לפני מסים, וציבור הקוראים תוהה מי שילם. האומנם שוקן מקופתו המדולדלת?
אני ממש משוכנעת שלא. מצד שני, אין שום גילוי נאות שאל על מימנה את הטיסה. מצד שלישי, מי אומר בכלל שהייתה טיסה במח' ראשונה? ייתכן ששגיא כהן טס ללוס אנג'לס, אך עם הבקר (כ-1,300$), ורק קיבל את הארוחה של המחלקה הראשונה. זה נשמע לי ממש הגיוני.
ויש עוד אופציה מרהיבה: הוא כלל לא טס, אלא קיבל את המגשית הביתה.

מוספשבת

בקצה מדורו ממשיך שלום ירושלמי ומדווח על פרשת המכתב בעניין גדעון סער (הנה כל מה שכתבתי על כך לפני שבוע), ומספר שבלשכת השר הקימו חמ"ל לטפל בסיפור.

7 ימים

ימים15.2.13

מתורגמת מוניטי פיירברק אובמה וחברתו הלבנה (זה המקור, כמובן).
מעובדת מתוך הספר שכתב עליו דיוויד מראניס.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

לכתבי/ עורכי מדורי הרכב, אך לא רק:
איך מתקדם הוויכוח חובק הרשת בין כתב ניו יורק טיימס, ג'ון ברודר, לבין מייסד ומנכ"ל טסלה מוטורס.

אקדח מעשן ולפיד מעשן. מאיפה התמונה? מסתובבת היא ברחבי הפייסבוק.
יאללה תעשה כבר משהו עם השקר הזה: תתוודה, תתנצל, תעשן, משהו.

lapidmeashen

תוס': הנה המקור

jointmakor

למקרא הכות' הזו בע' הבית של הארץ הסתקרנתי: מה כתב בני ציפר על יאיר לפיד?

zingale
מתברר שהוא כלל לא מזכיר את שמו, אלא כותב נגד משגב:

בארצנו, ארץ כל אפיפיוריה, כל אחד שם את עצמו לאלוהים, ורואה עצמו זכאי לשפוט ולרדוף ולדרוש את מיצוי הדין עם מטרידים מיניים למשל או עם פוליטיקאים מושחתים, ועם כל מעשן צינגלה ששיקר ולא הודה שעישן צינגלה. ואין מי שירסן את הצדקנות, שחלקה אמנם צודקת, אבל חלקה האחר כולו תאוות נקם.

המגיבה ז'ורז' סאנד, כפי שכבר כתבתי, פרשה לפני כחודש מכתיבת טוקבקים כי נמאס לה להתנצח עם המגיבים.

לפני פיזור

חוק גודווין (ידוע גם כחוק גודווין להקבלות נאציות) הוא חוק הומוריסטי בתרבות האינטרנט שטבע מייק גודווין ב-1990, הקובע כי: ככל שדיון מקוון מתארך, ההסתברות שתתקיים הקבלה הקשורה לנאצים או להיטלר מתקרבת לאחת (ודאות מוחלטת). שכלול של החוק, שהתקבל כמסורת בקבוצות דיון… קובע כי בכל פעם שהקבלה כזו מתרחשת הדיון מסתיים, וכל מי שהזכיר את הנאצים הפסיד אוטומטית בדיון שהתרחש. כפי שניתן להבין מניסוחו במקור, החוק אינו פוסל הקבלות ואזכורים לנאציזם, ורק קובע את ההסתברות להתרחשותם. בנוסף קיימות גם תוספות בלתי רשמיות הקובעות שכל שימוש מכוון בחוק גודווין למטרת סיום הדיון אינו תקף.

אני לוקחת את החוק הזה למקומות חדשים: כל תגובה שתגיד משהו כמו Z הוא נאצי כי…. אלמלא אנשים כמו…. כבר היית במשרפות, וכנהאלה, תימחק. המילים "נאצי", "נאציפיקציה", "משרפות", "מחנות", נחסמו. למה? כי מגעילה אותי הזילות והשימוש במילים הטעונות האלו. דיונים על מיהו נאצי ומה היה קורה לנו אם – באתר יד ושם.
אבל מותר וצריך לקרוא את הראיון עם פרופ' יהודה באואר, מבכירי חוקרי השואה בעולם.

אנו חיים בארץ המחולקת לארבע מדינות, כולן בגבולות ארץ ישראל. בארץ הקטנה שבין הירדן לים קיימת מדינה ושמה ישראל. לידה, בעזה, ישנה מדינת חמאסטן. בגדה המערבית נמצאת מדינת הרשות הפלסטינית, שנתונה לכיבוש ישראלי, ובתוך כל אלה קיימת מדינת יהודה של המתנחלים שלישראל יש השפעה מסוימת על התנהלותה.
“החלום של מדינה יהודית דמוקרטית יבוא אל קצו רק בהנחה שהימין בשלטון. מדינות כמו לטביה או אסטוניה הן מדינות לאומיות עם מיעוטים שווי זכויות. בצרפת חיים באסקים שאינם דוברי צרפתית ובחבל אלזס לורן מדברים בעגה מקומית. זו מדינת הלאום הצרפתית שחיים בה מיעוטים שווי זכויות לא רק באופן פורמלי, אלא באופן ממשי, כך שמדינה יהודית דמוקרטית אינה סתירה הכרחית. היא סתירה שתלויה במצב הפוליטי”.
מה אתה מציע?
“מדינה דמוקרטית בגבולות 67’ עם חילופי שטחים מסוימים תהיה מדינה ציונית יהודית שחייבת לא רק לעשות שלום עם שכניה הפלסטינים והערבים, אלא לתת אפשרות של התפתחות לאומית־תרבותית ושוויון זכויות מלא למיעוט הערבי שחי במדינת ישראל. מדיניות ההתנחלות פועלת נגדנו ומסכנת אותנו. חייבים להוציא את רוב המתנחלים מהשטחים שהם בעצם תחומי מדינת פלסטין. האם לא הזיזו מיליון בני אדם מאנטוליה ליוון? הסיכוי היחיד להוצאת המתנחלים, ואני כותב על כך בספר, הוא באמצעות לחץ שיופעל על ישראל על ידי המעצמות הגדולות שאין להן שום עניין בסכסוך הישראלי־פלסטיני. הסכם בין ארצות הברית, האיחוד האירופי ורוסיה עם מעורבות של סין עשוי ליצור מצב שבו יופעל לחץ על שני הצדדים בסכסוך לשבת למשא ומתן רציני עד שייצא עשן לבן.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

97 תגובות על אצבעות שחורות 15.2.13

  1. N הגיב:

    הכתבה המרכזית ממוסף הארץ על סוחר הנשים דודו דגמי עלתה רק אתמול בלילה לאתר כשהיא סגורה לתגובות
    http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1929693

    אהבתי

  2. אורן אמפתי מתמיד הגיב:

    כאשר סופגים מהלומןת ברחוב חשוך, טבעי שמתקשים להבחין בפרטים.
    ניתן להעביר ביקורת על שכלי, טעמי, מדיניות התמחור שלי ופזיזותי. חכם גדול אני לא, אך יפה, ושערי עטרת שלמותי.
    מצבו נע בסקאלה בין קסום למופתי. בקיצור, טיקי טאקה יום יום.
    משוחרר להמשיך לנבוח על הטלוויזיה.

    אהבתי

  3. יונת דשא הגיב:

    אשרת קוטלר הביאה בוואחד כתבת תחקיר על הקוצוני ההוא, מהשטחים, המליונר, המאפיונר, הדתי. אחרי כל הפרומומאים והפתיח אין למערכת מלבד אמירות קוצוניות שום כתב אישום, הוכחה על עבירה או מתלונן אחד שהשתלטולו על האדמה. כלום. מוסיקה אפלה. שיר אהבה למתנחלים.

    רגע, עברו שלושה אירועים קוסמיים. השני היתה הבטיטו מפרשנת באולפן. טענה עם הווריד פועם שהמוסד לא היה בסדר ושהמדינה לא בסדר ושרבאק אנשם אתם לא קולטים שלא בסדר…ביקשו ממנה להתייחס לפרטים ענתה משהו בסגנון: "עזבו אותי מפרטים, אתם לא מבינים שמדובר במדינה חשוכה". בן כספית תיקן אותה אבל אז הגיע הגלידה. חבורה של ליצנים.

    המאור השלישי היה הלר. ההוא, כל פעם שפותח את הפה על עניינים בטחוניים או רגישים אתה מרגיש שמדברר מישהו עם צל בגודל ממותה. הפעם "פליטים מצבא המורדים" מסוריה הגיעו לישראל. טה-דאם!
    עוד סריקת מצלמות על גדר המערכת. עוד פעם הציפיה לנחשולי פליטים- חוץ משלטים "תפד'ל יא אחונה- מן הון" לא חסר הרבה. ארגוני הזיוע מקפלים את הזיקפה עד לנחשול האמיתי. הלר נותר דרוך.

    בינתיים ברצלונה נראית כמו השיער של אורן ביום רע ובוגי יעלון מגמגם שטויות על הארגון שאת שמו סירב לחשוף. ניחא, מסתבר שנסראללה והניה זוכרים את הכאפה האחרונה ונותנים לעמישראל להתסכל לכלניות בשחור שבעין ולחלום על נופש בשוויץ. שבוע גשם, תענוג.

    אהבתי

  4. פטיש רועם הגיב:

    יש פה מאמר מבריק של מרדכי קידר שטוען היה חיב לפרק את עירק ואפגניסטאן לפני הנסיגה
    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-81262-00.html

    אהבתי

  5. פטיש רועם הגיב:

    אין ספק ,פרשת האסיר X משעממת פחד
    אך בפרשת אל על ועיתון הארץ מרתקת עם הרבה שאלות פתוחות
    מי מימן את הטיסה?
    למה לממן טיסה למבקר שידוע כרוצח מסעדות?
    האם היתה טיסה?
    רק וועדת חקירה ממלכתית תחשוף מה היה שם

    אהבתי

  6. תיק שורטן הגיב:

    מר X לא היה במוסד !!!!!
    מר Xהוא מרגל אוסטרלי!
    הוא נשלח לפה ע"י האוסטרלים להביא הוכחות שישראל משתמשת בדרכונים שלהם ,אחרי פרשת המוסדניק בניו זילנד.

    אהבתי

  7. ניימן הגיב:

    אני לא בטוח ששגיא כהן מודע לכך שחלק, קטן אמנם, מה – 8000 דולר, הולכים עבור הטיסה…

    "נוסעים, ששילמו בעבור הארוחה למעלה משמונת אלפים דולר לראש, לא היו חייבים להסתפק בפרגית/סלמון."

    😀

    אהבתי

  8. מתקשה הגיב:

    זאת ממש פרוצדורה עכשיו לכתוב תגובה דרך ה'גראוואטאר'. (האמת היא שניסיתי ולא הצלחתי).

    אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    המדינה התחייבה לשלם למשפחת זיגר מיליוני שקלים.

    זה סקופ שלא נופל ברמתו מהגילוי שישר"ה תומך בביבי. בהנחה שתנאי ההעסקה במוסד דומים לאלו של קצינים בקבע הרי שמשפחתו זכאית לסכומים דומים לאלו של כל משפחה שכולה של קצין בקבע. טוב למות בעד ארצנו…

    אהבתי

  10. לחם הגיב:

    איזה יופי, איך רונן ברגמן יודע הכל ותמיד בזמן אמת, אין סיפור גדול במדינה שהוא לא שותף לו או מחוללו. או במלים אחרות: השחצנות והיהירות משתלמות כלכלית כפי הנראה אבל מאוד מאוד מביכות. אז תן לנו קצת מנוחה מעודף השחץ הזה, אולי לא שמת לב אבל זה מעייף ובעיקר מעורר רחמנות. ובמילה אחת: תרגיע!!!!!

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    אין באמירה זו, “לא התאים”, משום פגיעה או שיפוטיות

    למה ב-9 מילים שלך אין עלבון?

    אהבתי

  12. אחד אחר הגיב:

    על בטוח יש ליאיר לפיד בכל הטורים שלו איפשהו טור בו הוא בטח תומך בליגליזציה או דה קרימנליזציה של סמים.

    אהבתי

  13. גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

    סהדי במרומים שפצצת השעמום הקרויה "פרשת האסיר x" יצאה לי מכל החורים עוד ביום הראשון לפרסומה. חלאס!!!

    אהבתי

  14. אחד אחר הגיב:

    אם אני מבין נכון את הפרופסור:
    טרנספר של מאות אלפי יהודים מביתם- פעולה לגיטימית למען קידום שלום שהעולם צריך לכפות עלינו-
    כמובן שטרנספר נוסח כהנה בכיוון ההפוך הוא מין הסתם פאולה של משטר פאשיסטי לאומני קיצוני.
    (לפני שמישהו רוצה להגיד משהו – אני אישית מסכים שטרנספר היא פעולה קיצונית למדי שמדינה דמוקרטית מודרנית כמו ישראל לא אמורה לעשות- בטח לא לאזרחים שומרי חוק- רק לא ברור לי למה זה פתאום רצוי כשה מגיע למתנחלים)

    תחומי "מדינת פלסטין" הם לא בהכרך קווי 67 שצריך לקרוא להם קווי 48 מתי שירדן כבשה אותם בכוח מאיתנו- וגם גירשה יהודים- למה אנחנו שכרגע חזקים יותר מהאויבים שלנו צריכים לתת להם מתנות על מלחמה אגריסיבית?
    ועבור השטח האסטרטגי הזה שאנחנו אמורים לתת להם- מה יש להם לתת לנו בחזרה חוץ ממילים ריקות?
    מי יבטיח לנו שתוך 10-20 שנה הם לא ינצלו את השטח כדי להזיק לנו בדרך אחרת?
    השמאל רואה את השלום לא כאמצעי אלא כמטרה-
    המושג 'שלום' מתורגם אצלם (השמאל) כמשהו שהוא בהכרח חיובי.
    ושהנוכחות שלנו בשטחי יהודה ושומרון היא מבחינתם כיבוש.
    ובכך הם בעצם מקבלים על עצמם את הנראטיב של האויב.

    והינה נקודה למחשבה:
    אם הפלסטינים מעוניינים בשלום- אם שלום כזה אפשרי- מה מפריע להם שיהיו מובלעות יהודיות בתוך השטח שלהם? נשלם להם כסף על השטח-
    נפצה אותם איך שהוא-
    אבל הם רוצים את השטח שלהם נקי מיהודים
    (הייתי משתמש במושג מושאל אחר אבל זה מסתבר עכשיו טאבו בבלוג הזה)
    למה?- כי אנחנו האויב- ואנחנו נשאר האויב גם אחרי הסכם- הם יעשו הסכם רק אם ההסכם הזה יקדם אותם במאבק נגדנו –
    הסכם ששתי הצדדים מרויחים ממנו- לא מעניין אותם- הם רוצים שאנחנו נפסיד- הם רוצים שנסוג- שנקרה לעצמנו כובשים- שנקרע את עצמנו מפנים ושנסוג לאחור לשטחים שקשה יותר להגן עליהם.
    את זה הם יוכלו להציג כנצחון נגד ה"אויב הציוני".

    אהבתי

    • גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

      אז לטענתך לא כבשנו כלום?

      אהבתי

      • אחד אחר הגיב:

        שיחררנו. שיחררנו את יהודה ושומרון.
        .

        אהבתי

        • גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

          ממה בדיוק "שחררתם"? מתושביהם באלפיים השנים האחרונות?

          אהבתי

          • אחד אחר הגיב:

            אה !
            אלפיים!
            לא הגזמת קצת?
            חלק גדול מהם לא היו שם יותר מכמה עשרות שנים-
            ואף אחד לא היה שם 2000 שנה…

            ושיחררנו אותם מהכיבוש הירדני.

            אהבתי

            • mickey הגיב:

              שמאלני כל העולם, כדאי לדעת קצת היסטוריה לפני שמעלים את הפלסטינים על נס. הם לא היו כאן מאז ומתמיד. אף אחד לא היה… אבל זה סוד 😆

              אהבתי

        • ארנון הגיב:

          ואיך אתה קורא למצב כיום, בו ישנם שני מליון אזרחים ללא זכות בחירה לפרלמנט ששולט בחייהם?

          אהבתי

          • אחד אחר הגיב:

            סליחה – אבל לנשיא ארצות הברית יש די הרבה יכולת להשפיע על החיים שלנו -ובכל זאת אין לנו זכות הצבעה לנשיא ארצות הברית.
            שליטה היא לא קשורה לדמוקרטיה- אלא לייצוג-
            לפלסטינים יש גורמים מייצגים שאפילו נבחרו פעם או פעמיים בבחירות בערך דמוקרטיות השליטה שלנו בהם נובעת מכורך שנובע מכך שהם היו הורגים בנו אם לא היינו שם- ראה ערכים :חמאס, עזה, לבנון וחיזבאלה.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              אחד אחר, ההשוואה שלך היא עלבון לעלבון לאינטליגנציה של אדם לא מבריק כמוני.
              ואני נדיב כלפי שנינו.

              אהבתי

              • אחד אחר הגיב:

                אז אתה אומר שאדם מבריק כמוני צריך לתת עלבון יותר מוצלח לאינטליגנציה?
                הנקודה שלי הייתה כזאת:
                השלטון בארצות הברית משפיעה על החיים בכל העולם
                בדרך כלל מבחינה כלכלית ולפעמים גם מבחינה ביטחונית – ואם זאת רק לאזרחי ארצות הברית יש זכות הצבעה.

                לממשלת ישראל יש שליטה לא מלאה על הרבה אספקטים מהחיים של הערבים ביו"ש אבל הם לא משלמים מיסים ישירים ולא משרתים בצבא ובוודאי שאינם נאמנים למדינה -הם בדרך כלל די עוינים אותה- ולכן לא סביר שתהיה להם זכות הצבאה לכנסת ישראל.

                אהבתי

    • פטיש רועם הגיב:

      מאז הטיהור האתני של יהודים שנערך בגוש קטיף בחסות בג"ץ ותקשורת הסמול
      "ברגישות ובנחישות"
      אף אחד לא שומע להם יותר,חוץ מהזוים בעיתון הארץ
      ועכשיו הם רוצים 2 מדינות
      אחת נקיה מיהודים
      השניה מעורבת
      בבחירות ראינו מה שווים
      12 מנדטים

      אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    האם לא הזיזו מיליון בני אדם מאנטוליה ליוון?

    להזיז יהודים – מותר ואף חובה.
    להזיז ערבים – אסור.
    מדינה יהודית דמוקרטית עם מיעוטים שווי זכויות – מותר ואף חובה.
    מדינה פלסטינית דמוקרטית עם מיעוטים שווי זכויות – אסור.
    שיחזור לעסוק במה שהוא טוב בו.

    אהבתי

    • גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

      שועלן – להזכירך – מקום המדינה ועד היום "הזזנו" כמיליון ערבים ממקומם שבתוך שטחי הקו הירוק – החוצה.
      לא שאני נגד, אבל האמת חייבת להיאמר.

      אהבתי

      • אחד אחר הגיב:

        לא בדיוק הזזנו- רובם זזו לבד ופשוט לא נתנו להם לחזור.
        חוץ מזה- מאז העולם התקדם ומאז זה כבר לא מקובל לעשות דבר כזה.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        את לא רואה את הצביעות הנשפכת מדבריו?
        זה משהו אחד להגיד: זה מה שצריך לעשות בשביל שיהיה סיכוי להסדר מדיני (כלומר ריאל-פוליטיק).
        זה משהו אחר לנסח טיעון אידיאולוגי באמצעות הצגת דוגמאות היסטוריות ועדכניות, ולא לשים לב שהטיעון שלך קורס אל תוך עצמו ברגע שאתה מחיל אותו במידה שווה על שני הצדדים.
        או שאתה ריאליסטי-פרגמטי, ואז הטיעון תקף, או שאתה אידיאליסט, ואז הטיעון לא תקף.

        אהבתי

    • התראת גודווין הגיב:

      גסות הרוח של שועלן. שולח אנשים לעסוק בדברים שהם טובים בהם.
      בא נראה, מדינה פלסטינית מפורזת לצד מדינה יהודית מפורזת.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זהו, שההשוואות חסרות ערך.
        אין שיוויון ולא יהיה שיוויון.
        יש מצב א-סימטרי שנובע מהיסטוריה של עוינות מתמדת וחוסר הקבלה של הערבים את הימצאותנו במרחב.
        למזלנו, ידנו על העליונה, והם אלו שמתחננים מאיתנו שניתן להם דברים (שטחים, שלטון, כסף), וכל מה שאנחנו מבקשים בתמורה זה שיניחו לנו להתקיים.
        ברגע שמכניסים שיח אידיאולוגי (מדינת לאום דמוקרטית יכולה להתקיים רק תחת שלטון שמאל? סיריוסלי??), ובו-זמנית דורשים מישראל לתת זכויות מיעוט לערבים, אך גם לפנות יהודים מ"פלסטין" כי הם מפריעים לערבים בעין – איבדת את הזכות המוסרית להטיף.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          המצב האסימטרי נובע מיתרון הכח והשליטה בפועל של ישראל.
          די נמאס משיטת הויכוח האנאלית, של ביטול דעתו של האחר. תבין שועלן, הדעות שלך אינן עובדות, ווצרות אופקים אינה רציונליות.

          אהבתי

          • אחד אחר הגיב:

            די נמאס משיטת הויכוח האנאלית, של ביטול דעתו של האחר. תבין אורן, הדעות שלך אינן עובדות, ווצרות אופקים אינה רציונליות

            .
            תסלח לי שאני מתערב- אבל יש לך טיעון אמיתי כאן איפשהו שפיספסתי?

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              כן פיספסת. אנסה להבהיר לך בפשטות. אין לי עניין בויכוח בנושא השטחים. התיחסתי לגסות הרוח של שועלן ששלח את באואר לעסוק בדברים אחרים.
              שועלן משוכנע שהוא שולט בעובדות, ומתדיין ברציונליות, הוא טועה.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                אני לא רואה פה שום ויכוח על עובדות.
                רק על דיעות.
                מותר לי לבטא את דעתי כמו שלך ולבאואר מותר.

                אהבתי

              • אחד אחר הגיב:

                לא…
                זה שטועה בכך שאתה חושב שהטיעונים שלך קשורים למציאות וצורת המחשבה שלך היא רציונאלית.
                אתה אפילו לא טורח להכנס לויכוח אלא רק מגנה מי שכן נכנס בכך שאתה תוקף בצורה מעורפלת את הסגנון על גבי המהות.
                אם אין לך משהו מעניין להגיד – עדיף שלא תגיד כלום.

                אהבתי

          • שועלן הגיב:

            המצב האסימטרי אכן נובע מיתרון הכח והשליטה בפועל של ישראל. כתבתי את זה.
            אבל לא רק מזה.
            תאר לך שהערבים היו מקבלים את תכנית החלוקה של האו"ם ומקימים מדינה ערבית לצד המדינה היהודית הפצפונה שהיתה קמה.
            בתרחיש כזה, היה מצב אסימטרי לרעתנו.
            גם התרחבותה והתחזקותה של ישראל ב-48' וב-67' רשומות "לזכות" הערבים.
            אני לא מבטל את דעתו של האחר. אני מצביע על הפגמים שבטיעוניו.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              לא, הפגמים בטיעוניו הם השקפתך ולא עובדות. אתה מציג תאורי מצב היפותטים, דעות המוצגות כהוכחות, וראיית מצב סוביקטיבית.

              אהבתי

  16. אלון הגיב:

    איזה ג'וינט מעשן. פוטושופ חובבני במיוחד. הנה התמונה המקורית

    אהבתי

  17. שועלן הגיב:

    את צוחקת?
    לא ראיתי את התמונה הזאת מסתובבת ברשת, אבל ברור שזה פוטושופ (החליפו סיגריה בג'וינט).

    אהבתי

  18. mickey הגיב:

    אני לעולם לא משווה איש לאותם נ**&^^*ם יימח שמם…
    חסרות השוואות? סטאלין, מוסוליני, נתניהו, אחמדי-נז'אד, סדאם, פול פוט, קים ג'ונג איל, החונטות בארגנטינה וצ'ילה, ג'ורג' דאביה ועוד רבים ולא טובים…

    אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    הוא מדבר על השירות האדיב של הדיילות ועל טיסות הלוך וחזור.
    בבית כנראה שלא.

    אהבתי

    • דיילת (במיל') הגיב:

      + האוכל במחלקה ראשונה לא מוגש במגשיות. לא סביר שאל על יתבזו עד כדי כך (למרות שהם כבר הוכיחו שהשמים הם הגבול) וישלחו לו הביתה ארוחת 'פירסט קלאס' במגשית.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        סתם אמרתי מגשית. זה לא שאי פעם הושיבוני בפירסט.
        או שקיבלתי משהו מעבר לחביצה צמחונית.
        אבל כן, צריך להודיע מראש ולבקש ארוחה צמחונית, זה מקובל בכל החברות בעולם (שכחתי לכתוב בפוסט).

        אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          נסעתי מספר פעמים במחלקת עסקים, מספר פעמים שודרגתי, ופעמיים שודרגתי למחלקה ראשונה. מעולם לא הודעתי מראש, תמיד קיבלתי ארוחה צמחונית. זו המשמעות של לנסוע לא במחלקת תיירים: אתה מקבל כל מה שאתה רוצה.

          אהבתי

  20. mickey הגיב:

    לגבי ז'ורז' סאנד, היא צודקת – יש כאן כמה מגיבים קבועים שפשוט אין כבר כוח אליהם…
    גם אני כמעט הפסקתי להגיב, אבל אני כמובן לא סלב כמו ז'ורז'ט

    אהבתי

כתיבת תגובה