סדין אדום

ידיעות21.2.13maariv21.2.13
isra21.2.13הארץ21.2.13

hamvaser21.2.13makor21.2.13

yated21.2

שעשועי לשון

בימים אלו של גועל נפש וסלידה (שלי) מכל משחקי הקואליציה/ אופוזיציה, אני יכולה להתפעל רק מהלשון נופל על לשון של הבית היהודי, "הברית עם לפיד היא פלדה". נפלא.

העציר X

כל ההליכים שניהלה האגודה לזכויות האזרח בישראל בעניין צו איסור הפרסום.

בשב"ס לא מסתפקים רק במעריב, והטענה שהדו"ח מעוות את המציאות מופיעה גם בהארץ.

ידיעות נוקט בצד נגד שב"ס. הכותרת בע' 6 אומרת "הסוהרים גילו שזיגייר מת רק אחרי שעה".
לדברי מאיר תורג'מן, ממידע שהגיע לידיו, הסוהרים לא הבחינו שזיגר לוקח את הסדין ונכנס איתו למקלחת שבתא, שם יש מצלמה, בניגוד לפרסומים, כך ידיעות, אלא שהיא מצלמת רק את ראשו של האסיר.
בשב"ס מודים שהסוהרים נרדמו בשמירה, כך בידיעה. הם היו עסוקים במשהו אחר (פוקר? רמי? קובייה הונגרית?), כך שרק אחרי שעה ראו שהאסיר לא נקלט במצלמות.

גדעון סער

– הסיפור עם גדעון סער וידיעות מוזר הוא עד מאוד. בעוד לכל שאר העיתונים הגיעו פיסות רכילות ושברירי מידע בשנים האחרונות על אודות שר החינוך, וכל אחד מהעיתונים בדק ברמה זו או אחרת מה קורה איתו, והחליט מה שהחליט, או שהחליטו בשבילו, כמו שמספר שלום ירושלמי, שבתקופת ניר חפץ נפסל כל פרסום ביקורתי על סער, בידיעות מתעקשים, על אף עדויות אחרות, לטעון שלא נערך שום תחקיר על אודותיו.
אוקיי, נלך עם הקו הזה של ידיעות לצורך הדיון הרגעי: למה? עיתון/ עיתונאים קיבלו מידע כזה או אחר. לא מן הראוי היה לבדוק אותו? למה ההתעלמות? למה לא נערך שום תחקיר על שר החינוך של מדינת ישראל?

– במשטרה מעריכים כמעט בוודאות שהמכתב נגד סער זויף.
ידיעות (ירון דורון, ע' 4): המשטרה תפתח בחקירה פלילית לבירור מי כתב והפיץ את המכתב.

– נניח שכל התנהלותו של סער היא פיקס, מקודקוד לעקב. סער מפעיל חמ"ל גדול מאוד כדי להילחם בחרושת השמועות, כך דיווח ירושלמי במעריב.
נניח שמדובר בבנאדם מחושב לעילא ולעילא, קר רוח ונחרץ: האם במקרה זה אי אפשר להתייחס לרומן המתוקשר מאוד שלו עם גאולה אבן כאליבי המושלם בעולם? כאומר: איזה הולל, מה הולל? ראו אותי, אני מנהל את הזוגיות היציבה בעולם: מחיי נישואין שנמשכו, נניח, עשרים שנה, היישר לחיקה של מהנחשקות והבתוליות שבבנות ישראל. אנו לא משים האחד מהשני ולו לשנייה וחצי. נמצאים ביחד 24/7, כולל הופעותיי המלבבות בשבתרבות בחולון וההופעה של פורטיס. אז איך ייתכן שאתם מעלילים עלי הרפתקנות לא סבירה עם אלף נשים בגילים ובמצבי צבירה שונים?

רשיון הורות

למען הבהר פעם אחת ולתמיד (שוב): לא, אני לא חושבת שרשיון להורות הוא עניין ישים בשום אופן. כן, אני יודעת את זה מהשנייה ראשונה שהרעיון עלה על דל שפתיי ובדל מוחי (בגיל עשר בערך). האמירה "צריך רישון להורות" באה לייצג תסכול אישי רב כשאני נתקלת בהתנהלויות משונות/ לא תקינות/ שגויות/ פליליות של הורים כלפי ילדים. בין אם ע"פ חוק, בין אם לדעתי האישית בלבד.

סיפורו של הילד בן ה-12 שהוריו החליטו לשגרו למנזר בתאילנד מורכב מאוד מהרבה בחינות, ומבהיר שהגבול בין הסמכות ההורית לבין המקום בו המדינה צריכה להתערב בהתנהלות המשפחתית הורים/ילדים ממש לא ברור, והנה דוגמה למקרה מורכב במיוחד.

הגרסאות בסיפור, על מצבו של הילד, שונות:
למשל, אומר למעריב אחיו בן ה-19

הוא לא נרפא מהסרטן. אחרי שהוא סבל מהשתלת מוח עצם שנדחתה, והסבירו לו מה הסבל הממתין לו, החליטו ההורים לשלוח אותו לריפוי במנזר בתאילנד. אחרי שנה במנזר יש תוצאות והוא ממש בריא.

אומר למעריב בית החולים בו טופל הילד (רק במהדורה המודפסת):

הילד עבר בביה"ח טיפול מציל חיים, לרבות השתלת מח עצם מוצלחת. ללא הטיפול הרפואי הזה הוא לא היה מבריא ממחלתו.

הגיי

יאיר קדר בסטטוס מעורר מחשבה על הח"כ הגיי.

מספרים שיש פה בייבי בום גיי. או בייבי גיי בום, או גיי בייבי בום.

לחם עבודה

מיזמי אינטרנט עצמאיים של עיתונאים ממשיכים לצוץ.
המיזם האחרון הוא זה של אבי וייס, שהקים עיתון טכנולוגי חדש, טלקוםניוז (זהירות, אתר בהרצה).
פה הוא מסביר למה צריך אתר חופשי ועצמאי בתחום ההייטק.
עורכת המשנה היא בתו, נירית וייס-בלט.

ניר חפץ התפטר מהנהלת ההתאחדות לכדורגל.

לידיעת המעריצים: יהונתן גפן חוזר מחר לסופשבוע של מעריב (קטע בשער האחורי):

ygback

יורם גלובוס נעצר בחשד להעלמת מסים.

יעקב אילון יגיש רצועה לילית חדשה בערוץ 2.

ובינתיים במעריב

המגזין הוא שוב מוסף עם כתבה אחת בלבד. אני חושבת שזה שיעור שראוי ללמוד בבי"ס לתקשורת.

צרות בכותרות

"סרט האימה של יורם גלובוס" (גלובס)
"הסרט של יורם גלובוס" (מעריב)
"זה לא סרט" (ידיעות)
"סרט רע" (ממון)

"לראות ולא להאמין" אלו המילים הראשונות בכותרת, היא הפניית השער בידיעות, לחייו של הילד הישראלי במנזר. למה לראות ולא להאמין? מה? הבגדים הכתומים? מה הופך את הסיפור לחיזרי מבחינת ידיעות?

מח' הגהה פונטית

עונה לניג'וסיי ידידת תת המדור, ע"ק, מומחית בעלת שם עולמי (ומי שמכיר, מכיר):

העיקרון המנחה של תעתיקי ההגייה הוא: ייצוג פונטי שיטתי (מתי ת' ומתי ט' וכד'), במגבלותיה של העברית (יש צלילים, ובעיקר תנועות, שאין לנו איך לייצג), לאופן שבו השם הנידון מבוטא במקום שבו נולד/חי בעל השם (ז'ורז' בצרפת לעומת ג'ורג' באנגליה) — ולא בהכרח במקום שבו נוצר השם אי שם בעבר הרחוק (לכן "ספילברג" ולא "שפילברג" בניגוד לחוקי הגרמנית).

זוהי תשובה לכל המוטרדים בענייני זיגייר ושות'. אשר על כן, זיגר ימשיך הוא להיות פה.

הלך לעולמו

דיווח באיחור מה, יואל זילברג.

לפני פיזור

מיציתי את כותרות השירים מוקדם מהצפוי. חסרת כושר התמדה שכמותי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

55 תגובות על סדין אדום

  1. אחד אחר הגיב:

    זה רק אני או שnrg הופך לאט לבנטטון (כמו ביביתון ואולמרטון)?

    אהבתי

  2. משה הגיב:

    מאיפה באה הצדקנות של סמדר פלד
    מאיפה זה בא המתקפה הצדקנית הזו של ערוץ 2 שנמשכת כבר יומיים. אלה סיפור זה נכון אבל סיפורי הפולואפ הצדקניים על "רשויות הרווחה וכו'" הם ממש מקוממים.
    מה? מישהו העז להגג במהדורה המרכזית של עמישראל על התבונה / המוסר של אחת שהרתה בכוונה תחילה ונפנפה מעליה את בועלה?
    כנאמר: מי שגוש חמאה על ראשו…

    אהבתי

  3. פטיש רועם הגיב:

    פנחס וולף עיתונאי וואלה מאוד אווהב את מר"ץ ואת אילן גלאון ולכן הוא העלים מהכתבה שלו את העובדה שגלאון הוא מ"ס 2 בטבלת ההוצאות עם הוצאה של 85000 ש"ח
    את אורי אריאל מהימין הוא כמובן לא שוכח להזכיר
    טוב שיש את NRG לתפוס את הנוכל
    הכתבה בוואלה
    http://news.walla.co.il/?w=/9/2618916
    הכת
    הכתבה ב NRG
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/440/963.html?
    hp=1&cat=404&loc=2
    לעורך החדש של וולה יהי קשה מאוד לעקור משם את תרבות השקר

    אהבתי

  4. תיק שורטן הגיב:

    לקורא גידון לוי:"הילד היה שנתיים בבידוד"(הנזיר) אתה קולט?בגיל 3! ההורים לא יכולים להכנס לחדר ולחבק את הילד! ש נ ת י י ם!

    נתפס חיזבלון בקפריסין עם דרכון שבדי!יכול להיות שהשבדיות יפסיקו לבקר בבירות? ושבדיה תנתק את היחסים עם חזבלה? ויפסקו התרומות?

    החלוץ המרכזי באיצטדיון בסוריה נהרג מ"פיגוע"… איך קוראים לקבוצה שלו? אל-ואטבח! אתם מתפלאים?

    אהבתי

  5. מעלי הגיב:

    אתה יודע משהו שאנחנו לא?

    אהבתי

  6. שני הגיב:

    ההתנהלות של התקשורת בפרשת גדעון סער היא שערוריה שמשתווה רק להתנהלות שלה בפרשת קצב. כולם יודעים, כולם שמעו, כולם מכירים את הפרטים, ובכל זאת, כמו ערימת כלבים ממושמעים, ממשיכים לשחק את המשחק ולשתוק, וגם מגדילים לעשות ומסקרים את טענות הזיוף וההכפשה, כאילו שזה הסיפור שנקרא "פרשת גדעון סער", ולא עבירות המין לכאורה של כבוד הסער. בזה אף עיתון לא מעיז לעסוק.
    לא שלא צריך לחקור את הזיוף, בהנחה שהמכתב באמת מזויף, אבל העיתונות מפקירה לגמרי את הנושא האמיתי והמרכזי של הפרשה, ואגב כך מפקירה, שוב, את הקורבנות (בהנחה שאכן יש כאלה).
    אחרי שפרשת קצב התפוצצה פתאום כולם נזכרו שהם ידעו כל הזמן, והיה נדמה (לי) שהיתה בדבריהם משום הכאה על חטא והצהרת כוונות להבא. מסתבר שלא למדתם כלום, עיתונאים פחדנים ובוגדניים.

    אהבתי

  7. Zmira הגיב:

    מדור קטנות בשיבה צוהלת.

    אהבתי את הנפלא לגבי הפלדה בפוליטיקה.

    נרדמו בשמירה? דחילק, כמה זמן אפשר לצפות בראשו של אדם משלשל/מחרבן כשהוא בעצם מנסה לעשות משהו אחר?

    דון ז'ואן דה לה שמטה. ראשית אני מוחה על השימוש במילה בתוליות בהקשר של גאולה. לא בגלל מצבה המשפחתי ולא בגלל ילדיה אלא רק כי אני מעריכה שלכותבת אין שמץ בעניין מיניותה הפרטית/חושניותה של גאולה.
    בניגוד לירושלמי שטוען שהחמ"ל הוקם כדי להילחם בשמועות יש שמועה נגדית שהחמ"ל עוסק גם בליבוי אש לכיוונים מאוד מסויימים וזאת כדי למנוע התקרבות למוקד להבה שונה ומסוכן הרבה יותר.

    בעניין הילד. אסכם שאין לי מספיק ידע/חומר כדי לסכם את דעתי. מסובך (גם מתוך הכרות קרובה עם המחלה).

    מגזין מעריב, מעריב. עושה רושם שהעתון בדרך להפוך לעתון בשקל או לחינמון. אין לדעתי שום הסבר אחר (אלא אם כן אלו אכן יסורי הגסיסה המתקרבת). בדרך להפיכה העתון גם ישתנה לאחד שדומה טכנית לישראל היום.

    לפני פיזור: יש לי יום יום חג.

    אהבתי

  8. אורן הגיב:

    תוסכלתי עד לפני הפיזור, כשהנהרת שנטשת את השעשוע המפוקפק.
    הקונוטציה לסדין אחר, אך:
    בידיעות בנט בכחול, נתניהו באדום, ובישר"ה כמובן הפוך.
    אבקש לא להפוך לבלוג ביקורת ההורות רק בגלל שלא צריך רשיון לצקצק.

    אהבתי

  9. אחד שיודע הגיב:

    הכתבה ב"ידיעות" היא לא רק נגד שב"ס, אלא גם נגד גורמי הביטחון, שבנימוק של סודיות מנעו מזיגייר טיפול בידי הפסיכיאטרים והעובדים הסוציאליים של שב"ס.

    אהבתי

  10. יון ביוני הגיב:

    נדרש אומץ לרמוז שהרומן עם גולאבן הוא כסתחיזציה מצידו של הסער. גם אני הרהרתי באפשרות אבל לא הייתי מעלה את העניין שמא אפגע ברגשות העלמה הקורנת. כשמדובר בשלילת אושר לאישה מאוהבת אני הופך לסמרטוט. על אמת.

    כשהורים מהמגדרים המתקדמים יותר עושים סיבובי שופוני בשדירות עם העולל האהוב אני צריך להזכיר לעצמי לשתוק, כי הורות וילדים זה נושא מאוד רגיש ואין טעם להכניס אור למקומות ששוכני העולם ההפוך היסטריים מכדי לחשוב. ובכל זאת, נראה לי שמרוב הפוליטיקלי קורקט והאיסורי דיונים והססמאות והלהט והאוטומציה הכל מוחשך ומישהו (אולי פחות מתוייג מהיונה) צריך לפתוח דיון בעניין- אם יש לו אומץ.

    הילד עם הסרטן שנשלח למנזר תאילנדי -עוד כותרת צהובה וריקנית שמבוססת על שילוב המחלה הקטלנית ורתיעה מאסייתים ככלל ואמונות שונות בפרט. אני לא נגד ולא בעד, רק מסכים שהדבר מורכב בהרבה יותר מכותרת.

    אהבתי

    • אחד אחר הגיב:

      מה רתיעה מאסייתים ממתי יש כאן רתיעה מאסייתים?
      אם היא הייתה שולחת אותו לכת של "מואר" בקנדה אתה חושב שזה היה יותר בסדר ?
      מדובר כאן על רפואה לעומת קישקוש-
      בית החולים טוען שהוא כבר הבריא והמשפחה טוענת שהוא לא החלים עד שהגיע ל"מואר".
      הם טוענים שה"מואר" שומר אותו בחיים – מה שאומר שמבחינתם יכול להיות שהוא צריך להשאר אצלו לנצח או עד שה"מואר" יגיד שהוא יכול לחזור- שזה יכול להיות גם לנצח. נצח שיהיה לא ארוך במיוחד אם המחלה תחזור או שסתם מישהו עם מצב בריאותי נמוך במדינה כמו תאילנד.

      אהבתי

      • יש רתיעה מכל מה ששונה -כולל אסייתים, שחורים ובמיוחד ממי שלא מאמין בהחזרת שטחים תמורת שלום. אחרת, איך צצו משפטים כמו "תבעט כבר יא מונגול" או "בואנה כושי תמסור" בימי שישי אחה"צ?

        הביפנוכו של המקרה הוא עניין משפחתי פנימי שכאן לא המקום לדוש בו. למישהו לא ציבורי יש חיים פרטיים שכרגע כואבים, ואנחנו לא יודעים הרבה. כן מעניין אותי למה כתבת מואר "במרכאות" ומדוע אתה מפנה אלי שאלות שמהם משתמע שאני תומך בשליחתו למנזר?

        אהבתי

        • אחד אחר הגיב:

          אכן יש מקום לשאול מתי אם בכלל צריכה החברה להתערב במה שקורה בתוך משפחה.
          מה נחשב מוסרי?
          עד איפה הזכות של ההורים לגדל את הילדים שלהם מגיעה?
          אפשר לטעון שהיא מגיעה עד הסוף
          שהורים יכולים לעשות מה שהם רוצים לילדים שלהם-
          אנחנו לא חיים בחברה כזאת לכן צריך לשים רף
          עלפי החוק במדינה הזאת זה כנראה לא חוקי מה שהם עושים מה שאומר שהם עברו את הסף שהחוק שמפרש את התפיסה של החברה שלנו בקשר למה שמותר להם, קבע.
          אני לא חושב שבסיפור הזה יש איזשהו אלמנט גזעני או קסנופובי כלשהו.
          אפשר לטעון שזכותה של משפחה לעשות דבר כזה – שכל עוד הם לא תוקפים את הילד שלהם באופן ישיר – הם יכולים לשלוח אותו לכל מקום ולעשות לו מה שהם רוצים – לדעתי כאן נעבר איזשהו גבול.

          אהבתי

          • אני לא חושב שבסיפור הזה יש איזשהו אלמנט גזעני או קסנופובי כלשהו.

            הגזע, המקום והארץ המרוחקת בצירוף שם של מחלה ויצור צעיר חולה שתלוי בהורים עושים יחד את העבודה. נראה שיש לך משהו נגד כל צורת טיפול שלא מגיעה עם מרשם של משהו שמכונה רקחה. אתה נציג אינטרנטי של חברת תרופות?

            אהבתי

            • אחד אחר הגיב:

              לא אבל אני בא מרקע ריאלי ויש לי רופא במשפחה .
              יש לי משהו נגד שרלטנות.

              אהבתי

              • קטע. גם יש לי בטן מלאה נגד שרלטנות, אני מגיע מרקע ריאלי ויש לי רופאים במשפחה. סתם…נראה לך? אצלנו יש רק מכי הומואים שונאי ערבים ואוהדי בית"ר שמעדיפים לתת לילד משופע שתן זקנות קר על פני אקמולי תפוזים.
                שיתחסן המניאק כי העולם אכזר.
                חמש ניידות שבורות- מצלצל מוכר?
                -עם כל הכבוד לרקע הריאלי יש הרבה מסתורין סביב המכונה המופלאה ונשארו כמה אזורים, מחלות, יכולות ותהליכים שקשורים בה שעדיין לא ממש סגורים, ברורים או ממופים. אפילו מתוך ענווה לא הייתי ממהר לפסול משהו שיש איתו ניסיון אנושי ממושך כמו רפואות עממיות.

                אהבתי

                • חוצפה רפואית הגיב:

                  להחליף כל כמה שנים לטיפול יעיל יותר. רפואה זה לא סלולרי שמשדרגים כל שנה וחצי.

                  אהבתי

                • אחד אחר הגיב:

                  כתבתי מאיפה אני בא ומאיפה באה השקפת העולם שלי כי שאלת –
                  לא ברור לי מה הנקודה שלך.
                  ניסיון אנושי ממושך היה גם לפני המצאת האנטיביוטיקה –
                  וכל התועלת שהוא הביא היא כלום לעומת התועלת של השיטה הרפואית המודרנית.

                  אהבתי

                  • שכחת לציין את הסיכון שהשימוש באטיביוטיקה יצר שלא לדבר על שיעור "המחלות החדשות". האינדיאנים היו חסינים לקור ומתו כמו זבובים ממחלות שהאדם הלבן הביא. האם אנחנו קרובים כיום למגיפת ענק לעומת המאה הקודמת או רחוקים יותר?

                    אהבתי

                    • מישהי הגיב:

                      אני לא יודעת מה לגבי לפני מאה שנים, אבל לפני חמישים שנה תוחלת החיים היתה נמוכה יותר בכעשר שנים בעולם המערבי, ובכעשרים בכל העולם.

                      אהבתי

                    • אזרח במיל' הגיב:

                      חסינים לקור? פשוט לא חטפו מחלו שלא היו בנמצא.

                      מה לגבי האינדיאנים שחיים היום, הם רחוקים יותר ממוות במגפה או קרובים יותר מאבותיהם?

                      אהבתי

                    • אחד אחר הגיב:

                      על מה אתה מדבר?
                      איזה סיכון יוצר השימוש באנטיביוטיקה?

                      אהבתי

                    • אנחנו מסכימים לגבי תוחלת החיים. חשבתי שאם כבר מדברים על מעלות האנטיביוטיקה כדאי לזכור שהגענו למקום מאוד מסוכן. אני לא מתכחש לתרומה האדירה לאיכות החיים שהביאו הרפואה והמדע המסורתי, רק מנסה להראות שהמניעים זהים למרפאים האלטרנטיביים ושאין טעם לשלול באופן גורף שיטות אחרות שעובדות לא רע.

                      אהבתי

                    • אחד אחר הגיב:

                      אני שולל רק שיטות שלא עובדות.
                      אם משהו עובד לא רע זה אומר שאפשר לחקור אותו ולגלות למה הוא עובד.

                      אהבתי

    • שלגיה הגיב:

      כאשר זוג גברים מסתובב עם עגלה, אין להתבייש. יש להסביר להם שהכרות עם הרפרטואר של ג'ודי גרלנד היא לא תחליף לאינסטינקט אמהי.

      אהבתי

  11. mickey הגיב:

    בסיפורו של הילד בן ה-12 יצא לך "תאינלד" בטעות.
    לגבי הסיפור עצמו, אני חושש שאני לטובת ההורים הפעם. אני מכיר הורים לילדי-סרטן, ובטוח שהם עושים כל שביכולתם כדי להציל את הילד. הילד כרגע נקי. אני חושב שאם הסרטן יחזור, ההורים יחזרו להיעזר ברופאים אמיתיים. אין ספק שניו אייג' והיפיות לא עוזרים נגד מחלות כאלה. בינתיים, המדינה החטטנית-פולנית שלנו דואגת להיכנס לבני המשפחה לתחתונים משל היו שר החינוך

    אהבתי

    • אחד אחר הגיב:

      אני יכול לגלות אמפתיה-
      אבל אני לא יכול שלא לגנות את המעשה.
      מדובר פשוט באובדן השפיות כנראה עקב הטראומה.
      אם הסרטן יחזור אני פוחד שהם ינסו לתת ל"מואר" להבריא אותו ולא למערכת הבריאות.
      מתוך הנחה שבית החולים לא משקר במצח נחושה – זה אומר שהאח בן ה19 לא הבין מה הסיפור באמת וזה אומר שיש שם בעיה.
      צריך לברר מה קורה שם אבל בגדול יש חוקים במדינה הזאת והמשפחה הזאת כנראה עוברת על כמה מהם.

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        על אילו חוקים הם עוברים?
        בואו נבדוק…

        אהבתי

        • אחד אחר הגיב:

          חוק חינוך חובה אולי?
          הבנתי שגם ילד לא יכול להיות בחו"ל
          שההורים שלו בארץ מעבר לזמן כלשהו.
          אפשר גם לטעון שעקב מניעה ממעקב רפואי מסודר מדובר כאן בהזנחה פושעת.
          אני לא עורך דין.

          אהבתי

        • Miss T הגיב:

          חוק חינוך חובה.

          ואולי גם הזנחה, אם הוא באמת צריך טיפול רפואי והם מונעים את זה ממנו.

          אם כי, גם אם מישהו שולח את הילד שלו לפנימיה יוקרתית באנגליה (או, כפי שקורה לעיתים קרובות בציבור החרד"לי והחרדי, לישיבה רחוק מן הבית החל מגיל צעיר), הוא "מחנך את ילדו מחוץ למסגרת החינוכית" ומנתק אותו מהוריו ובכל זאת לאו דווקא כולם יתקוממו עליו.

          אני חייבת להתוודות, שהילדות שלי לא הייתה נוראית כמו זו של הילד הזה (סרטן וכו'), ובכל זאת בין הגילאים 12 ו-17 פינטזתי נון-סטופ על פנימיות ואפילו נסיתי לברר (בעידן שלפני האינטרנט) איך בדיוק עוברים. ועוד לפנימיה צבאית (מי שמכיר אותי שוכב עכשיו על הרצפה עם כאב בטן מרוב צחוקים, כמה שאני לא מתאימה למסגרות כמו פנימיה צבאית…)

          אהבתי

          • מיקי הגיב:

            חוק חינוך חובה?
            אני מכיר מלא משפחות שלא שולחות את הילדים שלהן לבית הספר – קוראים לזה חינוך ביתי או מה… כאן בפריפריה זה נפוץ.
            איך זה שההורים טרם הושלכו לבית האסורים???

            אהבתי

  12. mickey הגיב:

    מת על הגהה פונטית. זה דבר נפלא. עם זאת, זה לא ישים במקרים רבים. למשל, במפות בדרך כלל לא כותבים "לונדן" או "פארי" ואפילו לא "מונריאל" – סתם עלו לי שמות של ערים במקרה. אז האם זה גורף רק במקרה של שמות פרטיים?

    אהבתי

    • יניב מתל אביב הגיב:

      אין שיטה לשונית מושלמת, ובכל מערכת של כללי לשון יש יוצאים מן הכלל.
      לונדון, מונטריאול ופריז/פריס הם צירופים שהשתקעו בעברית כבר מזמן, ולכן לא יוחלפו לתעתיק פונטי. ואגב, האנגלים אומרים "לנדון".
      המקרה של זיגר הוא אחר: פה הופיע שם חדש עם כיתוב קצת מוזר zygier, שלא ברור איך מבטאים אותו. אני חשבתי תחילה שמדובר בזייגר, שם מזרח אירופי ידוע, ויכול להיות שזה היה המקור. אבל אחרי שדבורית הביאה את הסרטון עם אחותו שמבטאת את השם כ"זיגר" לא נראה לי שאפשר יותר לשחק עם העניין, וצריך פשוט לכתוב את השם בעברית כמו שמבטאים אותו באנגלית.

      אהבתי

  13. mickey הגיב:

    השיטתיות המאפיונרית של הליכוד נמשכת כבר שנים. ברגע שסר חינו של מישהו שם מסיבה זאת או אחרת מוציאים עליו לכלוכים מחסלי קריירה. מכיוון שזה קורה כל הזמן, ניתן רק לשער מה מימדי הריקבון והשחיתות בין חברי המפלגה שטרם הוצא עליהם חוזה… נחיה ונחזה 😆

    אהבתי

כתיבת תגובה