שתי אצבעות

הארץ8.3.13ידיעות8.3.13

מעריב8.3.13isra8.3.13

מקור8.3.13

כותרות ראשיות

ושוב, ידיעות וישר"ה צועדים יחדיו ומתכוננים לממשלה החדשה. לא שזו כותרת מפעימה, כלל לא, אבל צורת המחשבה הדומה בין שני האויבים האלו מעלה חיוך בכל פעם שזה קורה. למשל, כותרת הענק התכולה לבנה של ידיעות הבוקר היא "בדרך לממשלה". כותרת שהייתה יכולה להתפרסם בקלות גם בישר"ה הבוקר. מצד שני, הכותרת הזו יכולה הייתה להתפרסם בכל אחד מימות השבוע האחרון, למשל. או זה שקדם לו. מה הנימוק לכותרת הזו היום? שהמו"מ להרכבת קואליציה מתקרב להכרעה.

בישר"ה: "מסתמן: התקדמות משמעותית במו"מ".
טוב, נדלג על התיקון בעברית. הכותרת צריכה הייתה להיות "מסתמנת התקדמות משמעותית במו"מ", כותרת גרועה במיוחד מבחינת המקצב והקליטות שלה. אבל נו, למי זה אכפת חוץ מאשר לי.
באתר מצאו פתרון אלגנטי יותר: "פריצת דרך במגעים".
בהארץ התיאור ארצי יותר: "בליכוד מזיעים כדי להשלים את הרכבת הממשלה כבר ביום שני".
ואם כבר מזיעים, ח"ח לוהט לעמוס בידרמן.

sadomazobiderman

ע"פ nrg כתב נפתלי בנט הבוקר בפייסבוק

לו הקמת הממשלה הייתה כמו תהליך של לידה, היינו בשתי אצבעות פתיחה

לא מצאתי את הסטטוס המובטח. נמחק או שפספסתי משהו? דיו סתרים?
תוס': הנה הוא בטוויטר.

מעריב ממשיך לעסוק בגזענות המקומית. מתברר שהנאשמים בעבירות אלימות מקבלים עונשים קלילים.

המוסף לשבת

הבטיח לי יגאל סרנה בראשית טורו בהמוסף לשבת:

בראשית השבוע ביליתי שעה נעימה עם רעיית ראש הממשלה בדירה קטנה ברחביה. נדמה לי שבעלה היה בפגישה עם בנט… לעניין פגישתי עם רעיית ראש הממשלה אשוב בהמשך…

[מיד עברתי בדילוגים ובתנועת חפש המוכרת למי שעדיין משמרים אותה לעיתוני הנייר, ביודעם שאי אפשר לעשות זאת בחלונית קטנה כמו במחשב, למקום הבא בטקסט בו מוזכרת הרעיה]

…כשתם הטקס הדתי לראש הממשלה החילוני (לוי אשכול, V), נסע ביבי לפגוש בבנט ואנו המשכנו לדירת אשכול ברחביה. היינו עשרה איש, חברי מרים, ובהם גם רעיית ראש הממשלה ומאבטח אחד שישב במטבח. בחוג המשפחתי, שבו חשה בטוחה, רחוקה מרעל השררה, הכינה רעיית ראש הממשלה נס קפה לעצמה, לקחה עוגייה והייתה נינוחה ושונה מאוד מהסיפורים על התפרצויות זעם והתערבויות בענייני הממלכה. מציור שמן השקיף המנוח אשכול על השיחה הנעימה שעסקה בחיים, במשפחה ובילדים. אזכרה לראש ממשלה מת-מזמן היא רגע נדיר של ענווה. הכל הרי בר חלוף, וגם התהילה והכוח, קצרי מועד הם כמו שזימר הרב הצבאי מעל הקבר.

די סרנה, נו, למה הבטחת? רציתי לשמוע משהו, עוד משהו חוץ מאמירות כלליות, או שאולי זהו משחק מקדים שלא לומר פריוויו לקראת ראיון חגיגי במיוחד בפסח? תפתיע אותי?

כמה מילים על יאיר לפיד, כמו שאתם אוהבין: יורם קניוק, כפי שכבר הראיתי, יוצא נגדו. נחום ברנע יוצא נגדו. מה זה "נגדו"? מבקר את התנהלותו, תמה עליה, משיא לו עצות. יש דמיון לא קטן בין דברים שכתבתי אני על אודותיו, לבין דברי ברנע. לא שמעתי כאן מילה בגנות עיתונאים המבקרים את לפיד. המילים היחידות היו בגנותי. מעניין. טוב, זה לא אוי אוי אוי. בקרו, בקרו. יום האישה או לא יום האישה.

קצה האצבעות

שבועיים בערך לפני ליל הסדר, והזמנתי חב' הובלות להרים את העיתונים מפתח הדלת לבית. עשרה טון שוקלים עיתוני הסו"ש. 7 ימים מחולק לשני חלקים בגלל מגבלת הדפוס, יותר נכון כריכת מספר העמודים. בחלק הראשון 128 ע'. בשער הבחורה שהותקפה בחורף 2011 בשד ח"ן בתל אביב. בחלק השני, בשער, "איך הפך צעיר ישראלי מחולון למלך פורנו אירופי". למרבה הצער לא אוכל לספר לכם איך, מאחר שמנויי העיתון ביפו, ליתר דיוק מנוית העיתון ביפו קיבלה רק את חלק א' של 7 ימים. לא נורא. נסתדר. (מתברר שיש רק חלק אחד. שוב לא הבנתי). איך? למשל בעזרת ראיון עם הכוכב, יונתן אגסי,  ב-mako מ-2011. ויש גם מופע מוקדם יותר בהארץ, ב-2010, על מסע גייז בארץ הקודש. לזכות ידיעות ייאמר שלפחות בשער לא כתוב "חשיפה" או "פרסום ראשון".
ולסיום הבלוג שלו, למקרה שתרצו ליצור קשר אישי.

משתכשכים בביצה

על פי מקור ראשון השתררה אתמול מבוכה בגל"צ כי רינו צרור אמר "אפרטהייד" בשידור.

מי נגד מי: כמה פעמים כבר קראתם מה אוכל שמעון פרס, ואיך נפלו כל המערכות בפח התפריט המחודש השבוע.

השבוע התפתלנו נואשות עם סיפור חומת התשלום של הארץ. אישתון כתב פוסט על – סליחה שאני מקצרת ומפשטת, שלא לומר מקצינה – חוצפתו של שוקן לגבות כספים כשהוא נוהג בכספי העיתון באופן שאינו הולם את תפיסתו הכלכלית של אישתון. שוקן ענה לשאלות קוראים ובין היתר לטענות אישתון, שלא ראה בדבריו תשובה מספקת לתהיותיו. קוראי הבלוג התלהבו ותגמלו את אישתון באצבעות ירוקות.
אבל זה לא הכל. בארץ חדשה ראו בגילוי הנאות של אישתון, על תשלום שהעביר לו בכיר מהארץ, קונספירציה נגדם.
אז ראשית, הגילוי הנאות של אישתון היה מיותר לחלוטין. לחלוטין.
במאמר מוסגר, התחקיר על ארץ חדשה, עם כל התכתובות וההסתייגויות שהעלה בו היה טוב מאוד, להבדיל מזה על התשלומים להארץ, אך לא נחזור לשם.
שנית, הרעיון לקונספירציה מוזר בהחלט: הרי ארץ חדשה קיבלה חיבוק חמים ואוהד מהארץ/ המארקר (ראיון של אלדד יניב עם גיא רולניק) מחד, ואילו אישתון כתב השבוע נגד הארץ מאידך.
בתגובה פרסם אישתון את דף התשלום שקיבל מאותו בכיר בהארץ.  350 ש'. מיותר בדיוק כמו הגילוי הנאות הזה מלכתחילה. בהמשך הביא אישתון עוד פירוט והסבר ארוכים מדי על כך שאין לו שום קשרים עם הארץ, וסיפר שעל התחקיר על ארץ חדשה עבד 100 שעות. שוב, הרצון להראות שהוא פרפקט במובן המוסרי מוגזם. חי נפשי, מאמינים לך. אין צורך להאריך.

+ שרה נתניהו VS מיקי רוזנטל.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

רוצים לעזור במימון הסרט על סרן מאיר טוביאנסקי שהוצא להורג?

רוצים לקנות הדפסים של רותו?

סרט דוקומנטרי על תולדות הבה נגילה.

לוגוגל: יום האישה הבינלאומי.  לא מבינה את הרעיון. וגם אין לי מה לאחל לכן ליום האישה. אה, אוקיי, אאחל שוויון בנטל. by all means. נו, והעיקר שתהיו מאושרות ועצמאיות.

womens_day_2013-1055007-hp

הלכה לעולמה

אהרונה דיין, גרושתו של אסי דיין ואם ילדיו עמליה ואבנר. בת 66.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג. מעריכה כל אחת ואחד על בחירתו ועזרתו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

62 תגובות על שתי אצבעות

  1. עו״ד הגיב:

    ידיעות אחרונות, סיירת שקד, משפחת חסרי האונים.
    לא מאמין שהקמצנים בידיעות ישימו את זה ברשת, לכן אני רק מזדהה כאן עם הכתוב.

    שקד רכש דירה שיכון ישנה ומוזנחת. רכש זה מוגזם; לווה דירה מהבנק למשכנתאות לשלושים שנה. חלפו כמה שנים עד שפתאום התברר לו שעיריית תל אביב החליטה שיקומו ליד הנכס שלו מעונות סטודנטים. ששה מגדלי ענק + כמה עשרות אלפי מ״ר( טוב, 48,000 מ״ ר) של אזור מסחר, והכל ללא שום מקום חניה אפילו לא אחד, כך הוא כותב. נו, יש לי אינטרס אישי באזור אני מכיר מצוין את עניין החניה שם, והרגשתי איך עולה לי הג׳אננה לראש. הפואנטה בכתבה שלו היא לא המגדלים ( בהזדמנות אני ממליץ לקרוא בעיון את המחקר שערכה פרופ׳ אלתרמן מהטכניון על מגדלים הארורים הללו. נמצא ברשת איפשהו ) אלא חוסר האונים כאן, של כולנו. אומנם קם שם ועד פעולה, ושקד עצמו בוועד, אבל כולם יודעים, והוא מודה ראשון שהמגדלים יקומו, בדיוק בצורה ובאופן שרוצה העירייה ואם היא תרצה בלי חנייה, לא תהיה חניה. אני זוכר איש עשיר אחד שגר באזור היקר ביותר בתל אביב – נוה צדק. האיש הזה נלחם נגד המגדל המפלצתי שחולדאי אישר בנוה צדק בניגוד לכל הגיון אורבני, אסתטי, או מכל סוג שמוכר לאדם. האיש הזה, בסופו של דבר, התראיין לעיתון והוא אמר משהו בערך כך: אני עשיר, יש לי קשרים, ניהלתי כמנכ״ל חברה גדולה מאוד ואני יודע איך להתנהל עם מערכות גדולות ואני אומר לכם אם העיריה הזו רוצה משהו לא יעזור לאף אחד כלום.
    אני יודע פרסט הנד שהוא צודק. יש שני אנשים שאם זה היה תלוי בי הם היו בכלא כל חייהם ללא אפשרות לחנינה ומבלי לראות שמש: נתניהו וחולדאי. אז נחזור לשקד שבעצם רצה לומר בעזרת עוד דוגמאות דומות שהוא הזכיר שם – שאנו בעצם חסרי אונים, אם הרשויות ירצו משהו, ואתם לא, הם יקבלו את מה שהם רוצות ואתם תשארו עם הרפוי.
    צעדתי בתהלוכות המחאה החברתית בזמנו עם בת הזוג. ייצא מזה משהו היא שואלת אותי כי יש לי קבלות על תחזית מדויקת אחת והיא יודעת את זה. כלום, אמרתי לה. פשוט כלום. למה? כי איכשהו המדינה אילפה את האנשים להיכנע לכל גחמותיה ולשחק את משחק בכללים ברורים , כאילו מישהו מקשיב לאנשים כאן. נופצו שני חלונות בנק במהלך ההפגנות, סליחה התהלוכות, קם רעש, החוק, השמוק, אסור להפר את החוק. אוי. כמי שיודע על החוק קצת יותר מרוב האנשים או מכל האנשים שאני מכיר, נא לפתוח פנקסים ולרשום משפט אחד שכל סטודנט רציני ( כלומר זה שלומד משפטים באוניברסיטה ולא במכללות הכסף) לומד, או לפחות למד בעבר בשיעור הפלוסיה של המשפט, או בתורת המשפט: אין שום חובה לשמור על החוק, לא חוקית ולא מוסרית. להפרת חוק יש סנקציה והסנקציה תוטל עליך אם תפר חוק. זהו. שלא להזכיר עכשו כמה עשרות דברי חקיקה שאני מכיר שאין איש שאינו מפר אותם. אז הלכנו בתהלוכות וכמעט התפוצצתי בצחוק, במיוחד מעצמי – אנו הולכים בתהלוכה מסודרת כמו כמו טוואי תהלוכה מחוננים ( המזכה לולווט, לא מכיר את הדימוי הזה ממקום אחר) משמיעים שירי מחאה פטריוטים ונושאים שלטים לא חתרניים מידיי, במקום לעשות את הדברים היעילים: לבדוק את חוזק המבנים בקרית הממשלה ויכולת המבנים לשאת טמפרטורות גבוהות. אנחנו מאולפים כאן, כמו פילי קרקס, רבותיי, ולכן חסרי אונים. ויש לי עוד מה להוסיף אבל היא מסתכלת עלי עכשיו ושואלת מה לכל הרוחות אני מקליד על האייפד במקום לאכול את מה שהזמנו בבית הקפה. דברי חתרנות, אני אומר לה ושולח.

    אהבתי

    • אזרח במיל' הגיב:

      אין שום חובה לשמור על החוק, לא חוקית ולא מוסרית.

      מה בכלל המשמעות של חובה חוקית לשמור על החוק – זו טאוטולוגיה מטופשת. גם אם היתה כזו הרי לא היתה חובה לשמור על החוק שמחייב לשמור על החוק.
      ולגבי מוסר, ממתי משפטנים קשורים למוסר? לדעתי בהחלט אפשר למצוא צידוקים מוסריים לשמירה ברמה כזו או אחרת על חוקים.

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        אם הייתי מרחיב בויכוח שבין הפוזיטיביזם לנון פוזיטיביזם, ומסביר לך מה אמרו על העניין האדונים אקוינס, דבורקין, פולר, קלזן ועוד כמה טיפוסים דומים, היית מתעלף פה על המקום ומבקש דחוף אוויר כי אכלתי לך ולקוראים את הראש. אז קבל זאת כאקסיומה: כל צידוק שתמצא כבר נטחן מכל הכיוונים ונמצא מי שסותר אותו. עניין מסובך בעליל. וכמובן שהתכוונתי לכושלים.

        אהבתי

    • אזרח במיל' הגיב:

      מחקרים של פרופ' רחל אלתרמן
      http://alterman.technion.ac.il/he/
      אני מניח שהתכוונת ל"מגדלים כושלים".

      אהבתי

    • סיימון הגיב:

      מעניינת העמדה שלך. האם היא עומדת במבחן הפשוט "מה אני אגיד כשיתחשק למישהו אחר לא לשמור על החוק"? כי זה המבחן שאני עושה לעצמי בכל פעם שטענה כזו עולה במחשבתי.

      אהבתי

  2. דן מדען הגיב:

    סופהשבוע?
    מה הסיבה להתעלמות? 😕

    אהבתי

  3. mickey הגיב:

    אני רואה שביקור כאן אחת ליומיים שלושה עושה לי טוב לעור הפנים

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    מורן שריר הפך למבקר מבקרי טלוויזיה.

    אהבתי

  5. שולמית הגיב:

    "לא שמעתי כאן מילה בגנות עיתונאים המבקרים את לפיד. המילים היחידות היו בגנותי." אני חושבת שבשלב זה, רוב התקשורת משתלחת בלפיד ומסקרת אותו בצורה לא הוגנת. תהיתי מה הסיבה. נדמה לי שקשה להם להתמודד עם אחד משלהם שקפץ גבוהה כל כך. איני מדברת על כבוד אלא על כוח להשפיע. רוב העיתונאים ( את לא עיתונאית , אני יודעת) פטתים בעיני, בצורך שלהם להרגיש בעלי כוח להשפיע ואכן לא אחת הם משפיעים אלא שכיום הם זן מוחלש. אניחוזרת ומציינת ששל אהצבעתי ללפיד ולא קראתי את מאמריו. גם לא התלהבתי מדכו או ממנו. הפעם, אני מקווה שיצליח , בעיקר כדי שינתניהו יפסיד או אם, חתמזל משזלנו, הציבור ירוויח. אני מקווה של אילך לאוצר.

    אהבתי

  6. מש הגיב:

    חייב להתוודות , אני נהנה מכל רגע ממלחמת אישתון/הארץ/ארץחדשה

    אם הגדרתי את אישתון כאיש שמאל רדיקלי שמתעלם מעוולות הצד שלו ומתמקד בלנגח את הימין , לאט לאט מתגלה אדם שלא מוכן לקבל בבל"ת משום צד – וזה ראוי להערכה !

    במקרה נתקלתי בטור של האלוף בעקבות בגילוי על שיעורי המתאבדים בצה"ל :
    http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1892081
    שאומר שכולנו אישתון…מעניין אם הוא תומך בדעה זו גם עכשיו ? וכמה זמן הטור הזה ישאר באוויר ?!

    אחלה שבת !

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הטור מוכר מאז.
      הוא לא יירד מהאוויר, אבל יש מצב שלאלוף בן צורמים איזה 350 שקלים עכשיו.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      אני מניח שבתור עיתונאי אמיתי, אלוף בן חושב אחרת ממך. הוא עשה פולו אפ לנושא "המתאבדים" כי חשב שהנושא חשוב. הוא לא שכר את אישתון כרוצח שכיר בלוגספרי.

      אהבתי

      • מש הגיב:

        אם אלוף בן היה כותב רק על הסיפור בלי לשים כותרת "כולנו אישתון" הייתי מבין, אבל הימים האחרונים מראים אחרת …

        כל עוד אישתון מבקר מערכות שלא קשורות לחצר הפרטית של אלוף – אותו בלוגר הוא עיתונאי חשוב

        וכאשר הוא מעז לרחרח במערכת המסואבת שלו – הוא לא אמין ?!

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          הכותרת "כולנו אישתון" התיחסה לחקירותו של הבלוגר, וזכותו לקבל הגנה כעיתונאי.
          יכול בן לתמוך בו בעבר, ואולי לא להסכים עם דעתו של אישתון ביחס לעמוס שוקן. אפשר לתפוס תקשורת כדבר מורכב יותר ממשחק "מחניים".

          אהבתי

          • מש הגיב:

            זה יותר ממחניים , אולי תפוס ת'דגל !

            אני רואה את המהלכים האחרונים , במיוחד הסיבסוד של 350 השקלים ותקיפת הנגד של ארץחדשה כמשהו יותר עמוק …
            מישהו בארץ שוקן מרגיש מרומה … לאחר שחשב שתרומה (לדעתי בטח יש גדולה יותר) יגן על ממלכתו מפני ביקורת של אישתון !

            ועל זה אני מעריך אותו , על כך שהתעלם מרעשי רקע שעודדו אותו בעבר ולא היסס לבחון אותם .

            אני בטוח שמישהו אוכל את עצמו על הטור של אלוף בן , והדרך היחידה שהייתה למערכת לצאת נגד הבלוגר היא … חשבת נכון – אלדד יניב שקיבל אינסוף זמן קידום ב'הארץ' !

            אבל זה אולי אני והראש הקונספירטיבי שלי 😉

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              אתה עוקף בקלילות את הפוסט של "ארץ חדשה" במרוץ למופרכות.
              בלשונו של שועלן: Dumb, Dumber & Dumbest.
              לעתים אני תוהה האם אין מי שמתנכל לוולווט וממציא כל פעם מגיב פארודי אחר. בעצם אני מתקן את עצמי. אני בטוח שיש מישהו שמשסה בבלוג מגיבים מגוחכים, בכדי שיקרינו שלילית על הביקורת הרצינית שלה. זהו נראה לי שחשפתי אותך.

              אהבתי

              • הקונסיפרטור הגיב:

                המגיבים האלה הם סתם צירוף מקרים.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  בסדר, אך למה כל צרופי המקרים האלה חייבים להתנקז לכאן?
                  ובהזדמנות, למה ולווט לא אוזכרה היום אצל הורביץ, אפילו לא באקרוסטיכון, אנגרמה או דילוג אותיות. האם יש קשר בין הדברים?
                  אני רק תוהה (בכיוון שמשלמים לי).

                  אהבתי

                  • הקונספירטור הגיב:

                    פשוט נגמרה לה עסקת הקומבינציה שהיא עשתה עם ארץחדשה ומאקו בתמורה לתעמולת הבחירות שרצה פה לטובת המפלגה.
                    לחילופין, היא תקפה את אישתון על שהתבסס על מידע מפוקפק של הורביץ, ואז רמזה לחבריה מארץחדשה שאישתון הוא בכלל סוכן מוסד אוסטרלי בשירות שוקן, אבל הם לא ידעו שסילברסטיין הכפיל אותה כנגדם, ונפלו בפחחח.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      מצאתי: הארץ הפעילו את "אישתון" בתחקיר המתאבדים, בכדי שיעלה על שם החלל "בן אלון", וזו היתה הסיבה לחקירתו. כאשר התפרסמה הפרשה של זיגר, הבין אישתון שהארץ עשו בו שימוש, ולכן תקף אותם. הארץ בחוכמה נמנעו מלהגיב ישירות, והפעילו את אנשיהם ב"ארץ חדשה". הורביץ עלה על כל זה, אך לא יכל לפרסם בשל הקשרים בין "מאקו" ל"ארץ חדשה". הוא העביר את החומרים לולווט, ובכדי לטשטש את העקבות לא הזכיר את שמה בבלוג. ולווט החליטה רק לרמוז על הפרשה. היא השתמשה בסילברסטיין, המגיב בניק אורן, בכדי לחשוף את הפרשה.

                      אהבתי

                    • הקונספירטור פורש ומפרש הגיב:
                    • הקונספירטור הגיב:

                      רק הערה קטנה: מכיוון שידוע לכל שסילברסטין מגיב פה תחת הניק "אחד שיודע", הרי שהמסקנה המתבקשת היא שמי שמגיב תחת הניק "אורן" הוא הרב רוטר.
                      לא, הוא לא מת יא תמימים.

                      אהבתי

              • מש הגיב:

                משהו גרם במקרים האחרונים של אישתון/הארץ/ארץחדשה לחשוב על קשר כלשהו … אולי אני טועה ואולי לא .

                אתה מזכיר לי את רוב המגיבים של הדף של יאיר לפיד (שבזמנו נהגתי לקרוא את הפוסטים שלו כדי להכיר את התופעה של "יש עתיד" ) – אם מישהו חושב על כיוון אחר , או שואל שאלה – גם אם נראת מופרכת לחלוטין- מוגדר כשליחו של איזה גוף גדול יותר שנועד לקעקע את התדמית של המנהיג .

                אתה קורא לאחדים גזענים (כי רוצים אחידות דיווח בפשעים על רקע גזעני ) ולאחרים שליחי ארגון שרוצה לבטל את הביקורת (המצוינת ) של ולווט .

                אז אוקיי , נקבל את הביקורת כמות שהיא , לא נאמר מילה שקורצת על כיוון אחר .
                כל אחד והאמת שלו …

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  אתה רואה שועלן יש התקדמות. נחשף שמדובר בארגון ולא אדם בודד, כך שרג'ינה לצערי יורדת מרשימת החשודים. אני מבטיח להמשיך עד שאחשוף את הארגון המדובר והאינטרסים שלו.
                  נכון שנוסף גם הרמז של חרשות לאירוניה והשימוש בשלוש נקודות בסיום התגובה, אך יתכן ויש כאן דיסאינפורמציה מכוונת.

                  אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    אישתון vs אלדד יניב – לא צחקתי ככה מאז dumb & dumber.
    עוד בבקשה!

    אהבתי

  8. גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

    יאיר לפיד הוא המלך. תפנימי.

    אהבתי

  9. בימים האחרונים עסוקים בגלובס ודה מרקר בטרוריזציה כלכלית של הקוראים. אינפלציה, אג"ח, בועת נדל"ן שעומדת להתרסק, כלכלת בריטניה, וחיסולו של יו"ר וועד הבית שלכם ע"י מתנקשים מצ'צ'ניה בגלל חוב לשוק האפור. זה לא נראה כמו צירוף מקרים. יכול להיות מישהו כבד מנסה לערבב את החו**גים בבורסה.

    התייחסתי אתמול לשידור של הצרור והתלתל. מביך שאדם עם התבטאויות כאלה והטיה פוליטית חריפה שכזאת מקבל במה ותשלום מהכיס שלי. צריך לבטל את גל"צ או לפתוח אותה מחדש במימון אירופאי.

    לא הצבעתי לפיד או בנט ואני לא יודע מה קורה עם צוותי המשא ומתן. גם הררי הפרשנויות של התהליך לא עושות שכל וככל הידוע לי לא השפיעו על אף אחד. השמועות בעיתונות שהצוותים עושים עפות וחוזרים והטירונים בנט והלפיד עומדים בשלהם מחממות לי את הלב. אולי סוף סוף גדל כאן דור מנהיגים שיודע לנהל משא ומתן.

    לפעמים אני תוהה אם בדור הבא מישהו יזכור איך מאתרים תכונה טובה או לשבח משהו שעובד בלי לחרוק וסתם להביע הערכה. כל הסרטים, השיח, העיתונות התקשורת- הכל עסוק בטחון, במעוות, בטעויות והכל בביקורתיות מרושעת. אני משער שבניגוד למובטח בעמוד הפרויקט, הסרט על מאיר טוביאנסקי לא באמת יעסוק באיש- אלא באכזריות האטומה והצבאית. בשם חשיבות השיח הציבורי כמובן. הרי כל הזמן עורכים כאן משפטי שדה.

    מפליא כמה שיט הקהל מסוגל לצרוך. אין אף גוף שיראה אנשים ודברים נפלאים שקורים בארץ הזאת. את הגיבורים הקטנים במפעלים המשעממים. את השוטרים שעוזרים לזקן לעבור כביש את המורה שתיתן כריך לתלמיד ששכח. לא צריך כל הזמן, גם לא שמונים או חמישים או עשרים אחוז. אפילו 10% מהזמן שיספרו על דברים שאפשר לשמוח ולהתגאות בהם. זה לא שפוי.

    אהבתי

    • קרפי יון הגיב:

      כל הכבוד יון !אל תשים על ה"אדומים" ,סתם עוכרים שמשתמשים לנו בצבע…

      אהבתי

      • לפיד הגיב:

        רינו צרור ידליק לפיד? אני כבר מת לשמוע את נימוקי חבר השופטים ומיהם.
        הלפיד הפך לנר!
        אבל אם רן חדוותי,דני שפירא, ומוקי צור מישראל מדליקים, אז באמת כבר לא אכפת לי שידחפו שם איזה שמולן בכיין מתלביב יפו.

        אהבתי

        • mickey הגיב:

          זה בהנחה שבאמת חשוב לך כל משחקי הלאומניות המגעילים של יום העצמאות. לפיד שמפיד, משואה שמשואה. איזה שיעמום 🙄

          אהבתי

          • לפיד הגיב:

            את האמת? חשוב לי מאוד! כל שנה אני מזיל דמעה מהתרגשות מאנשים שעושים ותורמים לתרבות,לחקלאות,לתעשיה,לציונות….ככה אני,כי תתפלא :אני אוהב את הארץ שלי,מאוד!
            והאנשים האלה מעניינים אותי פי מאה מעוכרי ישראל, שעושים עלינו סרטי תעמולה, וזוכים לקבל פרסים וכסף מאנטישמים ושונאי ישראל.
            בשבילי רן חדוותי, דני שפירא, ומוקי צור, הם אחי התורמים לחיים שלי פה.

            אהבתי

    • אורן הגיב:

      זה לא נראה כמו צירוף מקרים. יכול להיות מישהו כבד מנסה לערבב את החו**גים בבורסה.

      צודק, לא צרוף מקרים, קונספירציה מוצקה הקיימת בדמיון שלך.

      יפה שהתקדמת מביקורת סרטים שלא ראית, לביקורת סרטים שעוד לא נעשו, אבל בבקשה בלי ספוילרים.

      ברגיל הוא מכנה אותה "משטרע", פתאום הוא כמה לסיפורים על השוטרים שמעבירים זקן את הכביש. שפוי אך לא עקבי.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני משער שבניגוד למובטח בעמוד הפרויקט, הסרט על מאיר טוביאנסקי לא באמת יעסוק באיש- אלא באכזריות האטומה והצבאית. בשם חשיבות השיח הציבורי כמובן. הרי כל הזמן עורכים כאן משפטי שדה.

      הגזמת ברמות חדשות.

      אהבתי

    • לבקשת היונה הגיב:

      ידיעה חיובית.

      אהבתי

  10. עטרה הגיב:

    איך זה שבשומקום לא כתוב ממה אהרונה דיין נפטרה? חוץ ממודעות אבל לא מצאתי שומדבר ברשת, לא בטמקא, לא בוואלה, כלום. כמו קשר שתיקה 😯

    אהבתי

  11. לירון הגיב:

    בזכות הפוסט המוגחך של "ארץ חדשה", קראתי את התחקיר של אישתון.

    הרב לא היה כל כך מעניין, וחוסר האמינות הזועק שלהם לא הפתיע אותי. מי שרוצה ניקיון כפיים, שלא יבחר באנשים מזופתים.

    אהבתי

  12. לחם הגיב:

    אוי ואבוי, נחום ברנע המליץ לאובמה שינאם בכנסת ואובמה סירב!!!!! מה זה אומר על ברנע ואף יותר מכך, מה זה אומר על אובמה?

    אהבתי

  13. לירון הגיב:

    את ברנע לא קורא שנים, לא מעניין ולא מחכים.
    גם דרוקר אתמול תקף בלונדון את קירשנבאום (עם עמנואל רוזן, לצערי).

    יש ניסיון לצייר את המאבק של לפיד על תיק החוץ, כהיפך הגמור של הפוליטיקה החדשה אותה הוא מתיימר לייצג.

    אז התשובה היא לא. זה בסדר גמור, בסה"כ הוא עמד על עקרונותיו. הברית עם בנט הביאה לתוצאות הרצויות ועמדה בניגוד לתככנות ולספינולוגיה מבית היוצר של ביבי ואשל, הציבור ראה והקיא. לא בכדי הסקרים הנוכחיים חוזים קריסה נוספת לליכוד.

    היחיד שיש לתקוף אותו על המתרחש זה ביבי.

    אהבתי

  14. המראיין של דן שילון הגיב:

    בעמוד הראשון של ידיעות מפנים לראיון עם דן שילון ב7 ימים, חיפשתי וחיפשתי ובסוף התברר שזה 7 לילות… מילא.

    הכי מצחיק שבראיון שואל אותו כתב החצר של ידיעות אחרונות רז שכניק על תכנים שיווקיים במהדורות החדשות בטלוויזיה ואף אומר לשילון שזה חמור מאוד.

    את זה אומר "העיתונאי" שאחראי כמעט בלעדית לתכנים השיווקיים של ידיעות אחרונות, איש העמוד האחורי, שכמעט כל יום מפרסם פרטים על הופעות זמרים (בעיקר שלמה ארצי) כחלק מההטבות למנויי העיתון, כולל אפליקציות, טאבלטים, אנדרואידים, פייסבוקים ומה לא.

    במחלקה המסחרית של ידיעות אחרונות, אני בטוח, גאים מאוד ב"עיתונאי" שכניק על תרומתו לאינטרסים הכספיים של המו"ל.

    אגב, זה גם האיש למשימות מיוחדות: פרסום "תחקירים" על גופי שידור שנוני מסוכסך איתם.

    עיתונאי עאלק.

    אהבתי

    • חצר עם כתב הגיב:

      לעניות דעתי שכניק רק שואב נחת מזה ששמו מככב בחומרי הטראש של העמוד האחורי. בשום קונסטלציה אחרת לא היה סיכוי ששמו יופיע בצורה כה בולטת בעיתון. קטן עליו לשרת את הבוס בתור יחצן הבית. עבור סוג כזה של עיתונאי זו תהילת עולם. לא פחות.

      אהבתי

  15. דוד הגיב:

    הסטטוס של בנט היה קיים וכבר הספיק לצבור לא מעט לייקים. משום מה הסטטוס נמחק מהפייסבוק. אבל עדיין נמצא בטוויטר.

    אהבתי

  16. JewBoy הגיב:

    אפרופו הדפסים, מה נסגר בסוף עם זמנים, זה באמת ההדפס המקורי, או שלא חזרת לבדוק?

    אהבתי

  17. אחד שיודע הגיב:

    יש רק חלק אחד ב-7 ימים. הכתבה על מלך הפורנו בעמוד 74.
    ובעניין אחר – ריצ'רד סילברסטיין מפרשן בערוץ הטלוויזיה החברתית על מדינת הביטחון הלאומי.

    אהבתי

כתיבת תגובה