המודח

הארץ11.3.13ידיעות11.3.13
מעריב11.3.13isra13.3.13

מקור11.3.13hamvaser11.3.13

כותרות ראשיות

רובי ריבלין, יו"ר הכנסת המודח הוא יקיר ידיעות הבוקר. נחום ברנע מסביר למה: כי הוא הוגן ואהוב. על ההגינות, מילא, עוד יכול היה רה"מ לסלוח לו, אבל לא על האהבה. טוען ברנע שמאז הוכתר נתניהו כ"ביבי קינג" על ידי "עורך חסר דעת בשבועון טיים" (פששש, ביקורת עיתונות על טיים!), הוא ומשפחתו נוקטים בגינוני מלכות, ושנתניהו מקנא בריבלין ובפוליטיקאים צעירים ומצליחים.

גם בגלובס: "הדיח". חד וחלק.
אני מזכירה: הכותרת הראשית בידיעות היא "ההדחה". מה כתוב על ריבלין בשער ישר"ה? "ריבלין טוען כי איבד את תמיכת רה"מ (בגדיי מעולם לא מגיעים מהמכבסה כה צחים); ייתכן שייפרד מתפקיד יו"ר הכנסת לטובת אדלשטיין". בידיעה שבע' 5 אין שום תגובה של רה"מ. מדהים. "ריבלין סבור", זה מה שאפשר לקרוא. רה"מ בדממת מוות. לפחות יש את דן מרגלית ככסת"ח מתחתיו.
ובשער מעריב: "הסכינים בליכוד נשלפות | נתניהו הודיע כי לא יתמוך בראובן ריבלין לתפקיד יו"ר הכנסת".
ובע' 4: "מקורבי ריבלין: 'רה"מ עוד ישלם על הבגידה'". המקורבים מבטיחים שנתניהו לא יעמוד בראש הליכוד בבחירות הבאות.
הפוכות לחלוטין הידיעות במעריב ובישר"ה.
גם בהארץ מבטיחים הליכודניקים אינתיפאדה נגד נתניהו אחרי הקמת הממשלה.
זאת ועוד:

בינתיים ההדחה הבולטת ביותר היא של יו"ר הכנסת רובי ריבלין. תרגיל החלפתו של ריבלין בושל בלשכת ראש הממשלה ובמעון הרשמי ברחוב בלפור בבירה חודשים רבים. הטקטיקה היתה: להרדים, להרגיע, להבטיח שיהיה בסדר, שאין מה לדאוג – ובדקה ה-89 להנחית את הגרזן. ככה ייעשה לאיש שלא ציית לתכתיבים, וששמר מכל משמר על ערכי הליכוד של מנחם בגין, לא של נתניהו את ליברמן.

בהארץ שכחו לדחוף את התמונה של נפתלי בנט בשער. לקח לי זמן עד שקלטתי מי חסר.

הראשית של מעריב: "מבנה השוויון בנטל המוסכם".
ע"פ ישר"ה "לפיד נסוג מהסכמות ומקשיח את עמדתו".
ע"פ הארץ המחלוקות האחרונות שנותרו הן גודל הממשלה ותיק החינוך.
אלוף בן סבור שנתניהו ניצח את יריביו חסרי הניסיון במו"מ.

נתניהו הצליח לגמד את יריבו־שותפו לפיד ולהציג אותו כפוליטיקאי ריקני, רודף כבוד ורייטינג, שרצה להתפנק במשרד החוץ במקום לחפש "איפה הכסף" באוצר. בסוף השבוע שעבר נכנע לפיד למסע לחצים תקשורתי וקיבל עליו את המשימה המעיקה שממנה ביקש להשתמט. הוא נכשל גם בטיהור הממשלה מתיקים סתמיים כמו "ירושלים והתפוצות".

בעוד העיתונים מצקצקים ומחייכים מתחת לשפם באשר לשרוּת האוצר של יאיר לפיד, סבר פלוצקר (ממון, ידיעות), חבר אמיתי, מתגייס לעזור לו וכותב עשרה דברים שהוא לא צריך לעשות.
אל תפגע בצמיחה
אל תיתן לתקציב לברוח מידך
אל תשכח את אירופה
אל תעשה רפורמות
אל תלך שולל אחר נביאי שקר ואל תילחם בטחנות רוח
אל תזלזל בקודמיך
אל תסמוך על חנפנים
אל תהיה אסיר הפקידוּת, המקורבים, המגזר, התנועה
אל תשתחצן
אל תתרשם יותר מדי מהתקשורת

וויי, האם פלוצקר היה בצופים?
לא רק פלוצקר התגייס. עופר פטרסבורג גבה עצות מבכירים לשעבר בכלכלה הישראלית. כל זה קורה בכפולה הפותחת של המוסף, 2-3. האם גם כשנכנס שר האוצר הקודם ריפדו דרכו בשושנים? וזה שלפניו וכנהלאה?
מתי גולן מפליק ללפיד אך נותן עצה.

מה שאני רוצה לומר לך, לפיד, זה שהעובדה שקיבלת הרבה מנדטים לא מחייבת אותך לקבל תפקיד שלא מתאים לך. אני במקומך הייתי מציע לממשלה את סטנלי פישר, למשל, כשר האוצר. על חשבון המכסה של מפלגתך. בוודאי תסכים איתי שכלכלת ישראל תהיה טובה יותר עם פישר מאשר איתך. ואתה, לפיד, יכול ללכת על מה שהבטחת. שר רווחה. שר פנים. אלה תפקידים חשובים ביותר לאיכות החיים שלנו. אני יודע שזה לא פשוט. אבל ניסיון והשכלה אין לך. אולי יש לך הגדולה הנחוצה למהלך כזה?

נשים נשים

בתום חגיגות יום האישה מתברר שרק שלוש או ארבע נשים יכהנו כשרות.

על פי ההערכות, רק שלוש או ארבע שרות יכהנו – בסופו של דבר – בממשלה החדשה. בליכוד טענו כי לבנת ואולי גם סגנית השר גילה גמליאל ימונו לשרות מטעם הליכוד, וכי יעל גרמן תכהן כשרה מטעם יש עתיד ושרת הקליטה, סופה לנדבר מישראל ביתנו, תוסיף לכהן בתפקידה. מינויה של ח"כ פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו לשרה כנראה לא ייצא לפועל בשל צמצום מספר השרים, ואף כי ליברמן הכריז שתמונה לשרת החקלאות, היא ככל הנראה תיאלץ להסתפק בתפקיד סגנית שר

במעריב יש פרויקט מיוחד על מספר השרות בממשלות ישראל.
בכפ' האמצע, 12-13 מנבא אריק בנדר 4-5 שרות, ומונה את כל מי שכיהנו בתפקיד. הכותרת: "אחת מ-17".

מדינת כל גזעניה

הנערים החשודים בתקיפת המורה הערבייה בקריית משה הסגירו את עצמם.

מי היה ראשון?

הארץ מתרגם מ-LAT:

על פי הלוס אנג'לס טיימס, זוהי הפעם הראשונה שבה בוצע ניתוח שבו השתמשו בשתל מודפס שהותאם אישית לפציינט. החברה לא מסרה פרטים על שם החולה, או סיבת הפציעה.

אלא מה, ניתוח כזה בוצע בישראל בשיתוף פעולה בין רפאל, שם הדפיסו עצם לסת מלאכותית לפי נתוני CT אישיים של פצוע בבי"ח קפלן ברחובות. פורסם גם בידיעות. חלקי גולגולת נוצרו בהתאמה אישית גם למנותחים ברמב"ם.
אולי הכוונה היא "בפעם הראשונה בארה"ב".

לחם עבודה

עידו קינן מדווח שעכבר העיר ייסגר. ע"פ תגובת עמוס שוקן, זה לא סגור.
יו"ר ועד עובדי הארץ קורא לעובדים להתארגן, כדי שלפחות יישמרו זכויותיהם.

משתכשכים בביצה

מצד אחד, תמונות מוזרות הבאות להעיד שאין אפרטהייד בישראל. מצד שני, ימנים מתלהמים וחסרי חוש הומור. לוז לוז סיטואיישן.
(תודה לע"א).

הודעה לעיתונות: ציטוטים מדברי הזוכים בטקס קבלת פרס ביקורת התקשורת של האגודה לזכות הציבור לדעת:

חני לוז: …זו לא תופעת טבע, זהו מאבק בין נרטיבים, של אג'נדות, של החלטות של דרגות השטח עד לדרגת עורכים ראשיים. זה מאבק גם על מושג שהפך לאנכרוניסטי – נאמנות לאמת ולצדק… הדה לגיטימציה למדינת ישראל מקבלת את הלגיטימציה שלה מכאן, מהעיתונות המקומית. להשמיע נרטיב ציוני אינו סממן לנחיתות מקצועית, אלא להיפך: האומץ להיות אנחנו.

חנוך מרמרי: …היום ברור לכל שאין עיתונות אובייקטיבית והזכות לדעת מתגלמת במושג שקיפות… היום ברור כי לכל שימוש במידע יש מניע, יש כיוון – וכי על כל צרכן תקשורת לקחת זאת בחשבון. אוּריינות תקשורת היא עוד מושג שאנו מנסים לטפח…

מתי גולן: צריך לתת פרס לישראל היום. ולמה? כי העיתון הזה הוכיח שעיתון יכול להיות מחולק חינם, התפוצה שלו יכולה לגדול, אבל הוא לא משפיע. להפך. מאז שיש את 'ישראל היום' ביבי ירד בתמיכה הציבורית, הליכוד הפך מפלגה יותר קטנה. בשביל זה היה צריך להקדיש כל כך הרבה כסף של מהמרים? אני מציע לביבי שאם הוא רוצה להשתפר, שיבקש מידידו שלדון לסגור את העיתון, ומהר!

יוכי ברנדס שהתראיינה לליידי גלובס שייצא מחר מצדדת ביגאל סרנה ולא בבן כספית ואומרת: "אני מתעבת את הלכלוך והפרש שמשליכים על שרה נתניהו".

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

addams

לוגוגל לחיץ: יומולדת לדאגלס אדמס.

דוד אסף: שוויון בנטל, ורשה 1933.

נחמד!
אנטריקוט מפרות קדושות.

יאירים

ביקורת בעייתית על תלמידי תיכון רבין בכפר סבא דלפה לרשת. הלם ותדהמה.

צרות בכותרות

"זוג חולי נפש שהביאו ילד במהלך אישפוזם תובעים את המדינה (מעריב)

"שוויון בינטל" (ידיעות אחורי, ברברה סטרייסנד מגיעה לישראל)

מח' הגהה

האלף החסר (גלובס). לא חסר כלום.
100

תודה ל-MajorTom

לפני פיזור

תודה לתומכי הבלוג.
אם תשאלו מה מצב החתולה והמסדרון, הרי שבינתיים בסדר. חצי שעת ניקיון אתמול, כפפות אנטי בקטריאליות (what??), הפקעת הסמרטוט לטובת חדר המדרגות והקפדה על הדלת הסגורה. עד המשבר הבא. בינתיים כל העיתונים יבשים כפני רננה רז בתשדיר.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

73 תגובות על המודח

  1. velvet הגיב:


    זהו עונשם של המתגופפים.
    שלושה ימים הידיעה באוויר. לאיש לא אכפת

    אהבתי

  2. captain beefheart הגיב:

    משעשע לראות (הודות לדוד אסף והבלוג המצויין שלו) כי 80 שנה לפני ואינט כבר נהו היהודים אחר היינט.

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    הארץ מצאו פילוסוף בית חדש:

    מאה ה-20 שהיתה מאה של ברבריות מכל הסוגים, פאשיזם, נאציזם, מרקסיזם-לניניזם, סטליניזם, קפיטליזם ליברלי, מחנות ריכוז, גולג, פצצת אטום

    אהבתי

    • אור הגיב:

      בגלל שפרסמו עליו כתבה הוא פילוסוף הבית? ואם זו היתה כתבה במעריב (מה שקשה להניח שהיה קורה), גם הייתי מגיב ככה?

      בעניין אחר: פעם ראשונה ששמתי לב שמתרגמים את הלוגוגל:
      בלי פאניקה

      PAS DE PANIQUE!

      KEINE PANIK!

      UNGDÅ PANIK

      ואני תוהה:
      למה לחלק יש סימן קריאה בסוף?
      בספרד לא מכירים את מדריך הטרמפיסט?

      אהבתי

      • שועלן מפרש ופורש הגיב:

        רק פילוסוף הארץי ימנה את הקפיטליזם הליברלי כחלק מרשימת האידיאולוגיות הברבריות של ה-20.

        ספרד ב-11 למרץ עסוקים בפניקה שהיתה לפני 9 שנים.

        אהבתי

  4. אבי הגיב:

    עידו קינן מדווח שעכבר העיר ייסגר. ע”פ תגובת עמוס שוקן, זה לא סגור.
    יו”ר ועד עובדי הארץ קורא לעובדים להתארגן, כדי שלפחות יישמרו זכויותיהם

    הניסיון להחזיק את העכבר בחיים ללא העיר היה ניסיון כושל מלכתחילה.
    מי שייצגו בעבר את העיתונות המקומית בישראל במיטבה. הפכו בסופו של דבר לטיים אאוט לעניים. אפילו את העורך לקחו משם בתקווה שמשהו טוב יקרה מעצמו. שוקן מנהל את עיתוניו דרך החור שבגרוש ,בתגרנות של סוחר בשוק ועם חזון שרואה עד סוף השבוע הקרוב. העכבר נסגר מעשית כבר ממזמן. אפילו במרכז ת"א מאוד קשה להשיג אותו כיום וגם כמנוי בעבר הייתי צריך לבקש במיוחד שייצרפו לי אותו לעיתון יום השישי.
    גם אם בטעות הרגשתם שהוא חסר לכם, המחלקה המסחרית עשתה כנראה את המקסימום שהעכבר ימשיך להיות עיתון מחתרתי. ויו לה רזיסטאנס. הניסיון לחסוך בנייר הגביל את התפוצה למינימום האפשרי. גאונות עסקית מייד אין שוקן.
    טבעת החנק הולכת ונסגרת על שוקן ועסקיו, הגלים כבר הגיעו ממש עד פתח הבית ובקרוב הטביעה הגדולה. שנים של ניהול כושל ללא חזון ה הביאו את שוקן למצב שהרבה מה לעשות לא נשאר לו.
    גם בהארץ העורך הנוכחי עושה את המקסימום לחרב את העיתון. הרבה זמן לא נעשה כאן מאמץ כה גדול לשווק בכסף מוצר שאף אחד לא רוצה לצרוך גם בחינם. שוקן כהרגלו בעסקים לוקח את נקודת החוזק היחסית שלו, חולב אותה עד הלירה האחרונה מבלי יכולת למנף אותה לטובת הצלחת חללית האם (העיר ועכבר העיר) .
    חבילת יום השישי של תושבי ת"א מנויי הארץ תתכווץ קצת יותר. החל מיום שישי הבא הארץ יהיה קצת פחות אטרקטיבי, לא שזה אמור לשנות לכם אם אתם שותפים של שוקן לדרך. הדרך הזו תגיע לסופה בקרוב לכשיסתבר שאפילו לקהל היעד של העיתון יש ויכוח אידאולוגי קשה עם בעליו על זכות הקניין שלהם (אצל מרקס זה לא היה קורה).לך תמכור עיתון לקומוניסטים. הארץ יגידו בפוסט מורטם היה עיתון חשוב, כל כך חשוב היה הארץ, שחשוב מאוד היה לא לשלם עליו.

    אהבתי

    • רוני הגיב:

      יש לך איזה מידע פנים שאין לנו על הצלחת פרויקט הרישום? למה לא לחכות קצת עם ההספדים?

      אהבתי

      • אבי הגיב:

        פרויקט הרישום של הארץ הוא הסחת דעת מהבעיות האמיתיות של העיתון הזה. למעט הצלחה פנומנלית שאף אחד לא צפה לה פרויקט הרישום לא יוציא את העגלה מהבוץ. כמו מפלגה שאיבדה את ציבור בוחריה, הארץ הוא עיתון שאיבד את קוראיו לבלי שוב.
        הטענה שלי היא שפשוט לשוקן לא יורד האסימון וכבר הרבה הרבה שנים המהלכים שלו שגויים. הארץ זקוק לשינוי עמוק מבפנים שאם לא יגיע (והוא לא יגיע) ידון את העיתון לקלייה. פרויקט הרישום הוא הונאה עצמית שלא תעזור לו. אם אתה או מישהו חושבים שסמיכות הזמנים בין סגירת העיר לפרויקט הרישום בהארץ הוא מקרי אז נדמה לי שהוא טועה. שוקן מיואש והוא חותך עצמו בשיטת הסלמי בתקווה שהנמק לא ידבק בגוף.
        גם בעולם אגב הרישום לא הציל אף אחד. בניו יורק טיימס שם מפעילים חומת תשלום מצליחה למדי, הרישום כשלעצמו לא בא להציל את העיתון אלא עזר לייצב עיתון שבאופן יחסי הוא הרבה יותר מצליח, כך גם במקרים אחרים. אם הארץ יצליח לשרוד בזכות הפייוול שהשיק לאחרונה להפוך את הקערה על פיה, זאת תהיה בהחלט הצלחה בסדר גודל שגם בעולם עדיין לא הכירו.

        אהבתי

        • ירון הגיב:

          "כליה" לא "קלייה". (שוב – איפה עטרה אופק כשצריכים אותה???)

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            האמת, לי מפריעים הרבה יותר "ירד לו האסימון" , "להפוך את הקערה על פיה". אבי מייצג בינוניות וחוסר כישרון. אדם ברמה של "חדשות הדואר", מעודכן כמו השימושים הלשוניים שלו. יבשושי כמו חדר מדרגות יפואי.
            נו, איך נוהג שועלן להגיד: הבלוג מצא את המשורר/ אנליסט/ פילוסוף הבית שלו, העשירי, כולל אותי.

            אהבתי

          • velvet הגיב:

            עטרה מתגופפת.

            אהבתי

          • אבי הגיב:

            נו, צודק ;)… (מסתבר שהשעה הייתה כנראה יותר מידי מאוחרת בשבילי) והאמת שאפילו לא היה צריך את עטרה אופק כדי לראות שטעיתי.
            כנראה שבחדשות הדואר שיערוך אורן אני כבר לא יעבוד, שיט שיט שיט.

            אהבתי

  5. אהבתי הגיב:

    מדינת כל גזעניה

    וזה מביא אותנו ללהיט החדש: ה"גזענות". ערבים המבצעים פיגוע ביהודים עושים זאת אך ורק על רקע "לאומי", או "לאומני". אך יהודים הפוגעים בערבים עושים זאת אך ורק על רקע "גזעי", כאילו במקרה הראשון יש איזו הצדקה עמומה, הרי הם עושים זאת למען "הנראטיב הפלסטיני" (עוד כיבוס) הנאצל, בעוד שהיהודים עושים זאת רק ממשטמה אישית נחותה. אותו מעשה אלים בדיוק יצויר כך באופן הפוך, לפי האינטרס התודעתי הכוזב. וההיפך: ערבים אלימים לעולם לא יתוארו כ"גזענים", כשם שיהודים אלימים לעולם לא יופיעו כ"לאומיים".

    אהבתי

  6. יוסיי הגיב:

    גיא בכור נכנס בטרמינולוגיות שבתקשורת ובעצם בכל העיתונאים והאג'נדות הסמויות גלויות שלהם ( בקשר לסכסוך הישראלי ערבי)

    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=2034

    אהבתי

    • איפו סמויות איפו -הלוואי שהאג'נדות היו סמויות. אנחנו סובלים מאנשי תקשורת ואומנים שחיים בתחרות שיטנה בה כל המרבה לקלס את ההיבט היהודי ולהפנים לשיח הציבורי את הנראטיב הערבי-פלסטיני הרי זה משובח. עד לפני 200 שנה יהודים קיבלו קנסות וכאפות כשלא ירד בארץ מספיק גשם ונראה שאין דרך להוכיח לעלובי הנפש שזכותם לחיות בקומה זקופה, בארץ שלהם.

      אהבתי

  7. איצ. הגיב:

    השועל חזר? אז למה אתם לא אומרים?

    לגבי החשיפה בבית הספר – הטיפול התקשורתי הוא הגזמה מטורפת.

    אהבתי

  8. אינטרנציונל הגיב:

    http://www.haaretz.co.il/news/elections/1.1958242

    אין אף ערבי בליכוד? בגלל זה הם לא יודעים מה פרוש אינתיפדה?
    אז תשמעו: פרוש המילה הוא התנערות. לדוגמה הסוס נרטב(או החמור או הכלב) כשהוא מנער את עצמו קוראין בערבית אינתיפדה.
    בעיברית למשל: "קום התנער העם חליכה",
    ממי את רוצים להתנער? מחוץ לזה זה מילים של השמול.

    אהבתי

  9. מיש הגיב:

    אין שגיאה בכותרת מגלובס: באמת מדובר על בתים שעולים פחות ממאה דולר, אם כי צריך להוסיף לא מעט עלויות נוספות (מסים, היטלים, שיפוצים ועוד).

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    אני בעד לייסד פינה חדשה: 10 הכתבות החודשיות המומלצות בהארץ (כמספר כתבות החינם למשתמשים רשומים).
    זו התרומה הראשונה שלי.

    אהבתי

  11. אנונימי הגיב:

    ריבלין הסוף? איך זה יכול להיות שאף אחד לא נרתע מהטקסים המביכים בראשותו של ריבלין ״האהוב״. בכל טקס עצמאות הוא היה משתפך ופועה כמו בטקס צפון קוריאני. זה לא הפריע לנחום ברנע? למה אי אפשר לצפות ליו״ר בעל הופעה מכובדת?

    אהבתי

  12. ארנון הגיב:

    למרות משחק המילים המתבקש הכותרת בטיים לא הייתה "ביבי קינג", כי אם "קינג ביבי". אני לא יודע עם הטעות אצלך או אצל ברנע…

    אהבתי

  13. מדינה שלמה הגיב:

    כל המדינה עצרה את נשמתה רצחו מישהו בנצרת.
    גם במקומונים זה לא יהיה, כי זה יומיים אחרי "עצירת הנשימה".

    אהבתי

  14. תיק שורטן הגיב:

    הערב בהמקור (סו"ס) חשיפה איך האנטי ציונים, מקבלים תקציבים,מעוותים מציאות, וזוכים בפרסים בעולם.
    אל תחמיצו ,לפחות תדעו איך שברו חמש מצלמות שיבשו אירועים,וקבלו כסף מהמדינה.

    אהבתי

  15. אורן הגיב:

    חני לוז רוצה גם מאבק נרטיבים וגם נאמנות לצדק והאמת, והיא לא מתבדחת. ביגמן במידה לא מבין שצחקו עליו ולא איתו, רק אלוף בן מוכיח שאפשר להיות ימיני חכם עם חוש הומור וחתיך (אך עם לא מעט טרוליות).
    אני מעדיף את רננה רז במצב החתול המשתין, סורי.

    אהבתי

  16. Shay הגיב:

    מתי גולן – כשהחל ישראל היום להיות מופץ, נתניהו עמד בראש סיעה של 12 ח"כים ואולמרט נראה כמו ראש ממשלה לנצח.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      כה לחי. מהמוצדקים שבמקרים בו אדם מקשר לעצמו. אנחנו אוהבים אנשים המודים בטעותם.

      אהבתי

    • מעצבן להגיד אמרתי לכם כשאף אחד לא זוכר מה היתה הפואנטה ולכן אעשה כימני חסר הומור (כנדרש) ואחדד- יצאת גדול וכבודך נוסק השמיימה. ניבאת, הסברת והגנת על חזונך המרחיק לכת. חזון שחלק מהפרשנים המקובלים שמקיפים את הנפשות המעורבות לא השכילו לחבר. אתה חייב לעצמך בירה.

      אהבתי

כתיבת תגובה