שלל שרב

ידיעות15.3.13maariv15.3.13

isra15.3.13הארץ15.3.13

הכותרות הראשיות

מהבוקר: אדם אחד מת ו-12 נפגעו קשה במרתון תל אביב. הם הועברו "מורדמים ומונשמים" לביה"ח.
עדכונים: הנפטר: בן 30. התבלבלו האתרים הבוקר בין "מת" ל"נהרג". נו, תעשו להם כבר איזו סדנת עריכה.

כל העיתונים מביאים את הידיעה על הפיגוע בשומרון בשעריהם. אפילו בהארץ. לא קורה כל יום.
"פעוטה נפצעה אנושות בפיגוע בכביש חוצה שומרון" (הארץ). עשרה פלסטינים נעצרו.
"טרור האבנים" (ישר"ה). אמילי עמרוסי על החיים בטווח אבנים.
"תינוקת נפצעה אנושות בפיגוע של יידוי אבנים בכביש חוצה שומרון" (מקור ראשון)
"פיגוע בחוצה שומרון: בת שנתיים נפצעה אנוש בעקבות יידוי אבנים" (מעריב)
"פעוטה במצב אנוש מיידוי אבנים" (ידיעות)
איפה גרות הפצועות (אדווה ביטון והבנות נעמה, אביגיל ואדל)?
בידיעות: "ביישוב הקטן יקיר שבשומרון…" כך גם במעריב.
בהארץ כתוב שהפצועות הן "תושבות התנחלות בשומרון". ובישר"ה: תושבות ההתנחלות יקיר.

לא יניחו לנו עם מלחמות הכבוד של הממשלה הזו, שטרם נולדה. "משבר הסגנים" קוראים לזה בשער ידיעות, "לפיד ובנט דרשו להיות סגני רה"מ; הליכוד: התואר בוטל" כך בישר"ה. "לראשונה זה 50 שנה, רה"מ מסרב למנות סגן; בנט מתעקש על המינוי", הארץ.
בישר"ה מספרים גם על השריר שעושה נתניהו: צמצם את חברי הקבינט. כולל רמיזות מלוכלכות.

בכירים בבית היהודי אמרו אמש, כי מחיקת התואר נעשתה בניגוד להתחייבויות שניתנו להם על ידי צוות המו"מ של הליכוד ביתנו. במפלגת השלטון אמרו בתגובה כי הדבר מעולם לא הובטח. גורמים בבית היהודי אף רמזו כי הדבר קשור לסכסוך שבין בנט למשפחת נתניהו, וכי מי שמעורבת בנטילת התואר היא רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. בליכוד דחו את הדברים מכל וכל ואמרו כי "שוב מדובר בהשמצה שקרית שבה מערבים את שמה של רעיית ראש הממשלה". לדברי בכירים בליכוד, "ההחלטה שלא יהיו תוארי סגני רה"מ ולא משנים לראש הממשלה התקבלה לגבי כולם, ובקדנציה הזאת לא יהיה איש שיישא בתארים אלה".

זה מה שחושב גם בן כספית.

נכון חיכיתם לראיון של יונית לוי עם אובמה? נכון לא היה לכם זמן אמש? אז הנה.

http://reshet.tv/ch2/VideoPlayer/news_player.swf?xmlURL=http%3A//reshet.tv/ch2/xml/videohandler.aspx%3Fobjid%3D119718


לא תקראו בעיתונים: מנופאי נמחץ אתמול למוות בחיפה.

משתכשכים בביצה

ימים15.3.13
מי מראיין את יעל בר זוהר לאחד משני שערי 7 ימים על הסרט החדש בהשתתפותה, בננות? איתי סגל. מי ביים את בננות? איתן פוקס.
מה הקשר בין פוקס לסגל? סגל השתתף בכתיבת הסרט הקודם של פוקס, ולמעשה הם חברים.
איך מכנה סגל את הסרט בראיון הדבש הנוזלי עם בר זוהר, שמימיה כנראה לא קיבלה כל כך הרבה סופרלטיבים בראיון אחד?
"קומדיה רומנטית מתוקה", "קאסט מפואר חלומי". מי עוד מתראיין לראיון? פוקס עצמו.
האם יש בכתבה גילוי נאות על היחסים בין סגל לפוקס? לא.
שמונה מילים בלבד לגדי בלום, עורך 7 ימים: אסור היה לאיתי סגל לראיין את בר זוהר.

מי נגד מי: אביב הורביץ שולח מכתב לסימה קדמון. והיא עונה. שולח הודעות שמיימיות לגיא רולניק, והוא לא עונה. גם לא מתי גולן. ומצביע על כשלים בהתנהלות המארקר: המון אזכורים למרכז הבינתחומי בהרצליה עמו יש לעיתון שת"פ בלתי צנוע, הצנעת סקופ לא מחמיא, ומחמאות מגלובס למארקר בנוסח זהו פראבדה.

קלמן ליבסקינד מתעצבן על שאמנון אברמוביץ הוא תועמלן למרות שהוא מוגדר כפרשן וכפובליציסט. אבל אני, הסובלת מלקות ראייה מסוימת, לא רואה את ההבדל. ממש לא. מה זה משנה? אז קרא לו תועמלן. כל אחד מהכותבים בנושאי פוליטיקה, ובכלל, הוא תועמלן. כולם ניזונם מ"המקורות הבכירים" המעפנים שלהם. נו, ממה יוזנו? מה הם כבר יכולים לעשות? הרי, וסליחה על הפשטנות, הכל תככי-תככים עלובים שבעלובים, מכל קצות המפה הפוליטית. כך שמה? על מה יכתוב פרשן פוליטי אם לא על מה ששמע זמן מה קודם מהפוליטיקאי איתו הוא מסוחבק?
וגם מולי שגב חוטף על שהוא מקדם את האג'נדות שלו בארץ נהדרת.

לישר"ה יש ראיון בלעדי עם לארי קינג.

סוגיית ליהיא לפיד

ימיםא15.3.13
דרמה התחוללה פה השבוע בגין המשפט שכתבתי ביום שלישי, "הישג ענק ל-7 ימים: ליהיא לפיד מתראיינת ומכסה את השער". אנשים לא הבינו שאני סרקסטית או משהו.
אתמול בלילה התברר שהיא לא מתראיינת אלא כותבת בעצמה. זה לא משנה כמובן מהותית. ההישג אותו הישג. הבוקר נוכחתי שמדובר במעין טור ארוך, בדומה לטורים שכתבה בידיעות תל אביב עד לפני ארבעה חודשים, כשהצטרפה למסע הבחירות של לפיד. היא גם מופיעה על שער העיתון. בהחלט לא שכיח, שהרי היא לא גלעד שליט (אה, מי זה? טוב, שכחנו ממנו ומהטור שלו בידיעות). ומקדמת את הספר החדש שלה אני לא יכולה להיות תמיד נהדרת פלוס ציטוטים.
אני לא ממש יכולה להתייחס לטקסט הזה. כלומר אני מעדיפה שלוא. קשה לי עם מי שמנסה לתאר את חייה כנערת הפוסטר של הבן זוג (והם ממש לא, יודעים אנחנו).
באמצע הטקסט היא מספרת על חגיגות 22 שנים לנישואיה, על סטטוס שהעלתה על כך בפייסבוק (נו, עד שגילו את פייסבוק, הילד עזר להם), ועל 45,504 לייקים שקיבלה עליו עד כה. נו, איך אני יכולה להתווכח עם הצלחה כזו? מן הסתם כל המלייקקים גם ירכשו את ספר הנהדרת. יאללה בכיף. אין לי מה לעשות פה. יש מקומות ומצבים בהם גם הביקורת נאלמת.

במדורו בסופהשבוע כותב רון מיברג מכתב לעמוס שוקן. הוא מספר בו שעשה מנוי לשנה, ו"מי כמוך יודע שעל רקע היחסים בינינו, לשים לך בכיס יותר ממאה דולר לא הייתה החלטה קלה". ואז הוא מזכיר שאחים הם, שהרי גם הוא פתח אתר בתשלום ונאלץ לסגור אותו, כי "הישראלים סירבו לשלם.. בגלל האופן שבו הם תופסים את עצמם: הם לא רצו לצאת פריירים". ובהמשך: הארץ הוא לא מה שהיה, ו"ההסתמכות על ציבור הקוראים בלב תל אביב והפריקים מהפריפריה סופה אסון". עוד הוא מזכיר לו שלמרות מה שנדמה לו, הארץ אינו ניו יורק טיימס. ולסיכום:

הפרינט דועך ואיתו הארץ, ואת התוכן אי אפשר להמשיך לתת בחינם. זה יכול לעבוד בהיקף קטן. לא כזה שישאיר אותך בחיים. הארץ חייב לתת הרבה יותר ובמגוון רחב יותר כדי לשרוד את גובה הרף שהצבת. מנויים הם אנשים תובעניים ונרגנים שלא יעשו לך הנחה בשקל.

לחם עבודה

ברוך קרא יכתוב גם למעריב, כפי שעדכנתי אתמול בדקה שקיבלתי את ההודעה לעיתונות.

עם לקראת סגירתו של עכבר העיר (גיליון אחרון בידיי, בקרוב יוצע למכירה פומבית) נפתחה עצומה למען העברה הקומיקס של אילנה זפרן, רישומון, למוסף הארץ. זה יפה מאוד, ואני בעד, אבל מה עם שאר החברים בשבועון? לאן הולכים עיתונאים כשסוגרים להם עיתון?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

המכון לאסטרטגיה ציונית הקים את תנועת זכויות אדם כחולבן. כתבו והצטרפו info@izs.org.il:

התנועה מייצגת תפיסה לאומית ליברלית נטולת הקשרים פוליטיים ומטרותיה הן: שמירה על זכויות אדם; התמקדות בשיפור עבודת הרשויות בנושא תוך שימוש בביקורת בונה; ביטול מונופול השמאל הקיצוני על נושא זכויות האדם במדינת ישראל; שיפור תדמיתה של ישראל; יצירת דיון לגבי מקומם של ארגוני זכויות אדם כיום; מניעת ניצול סוגיית זכויות האדם לקידום מטרות פוליטיות.

קבלו את מגזין שפיץ לישראלים בברלין וגם למי שלא. ופה מסבירה העורכת, טל אלון, בבלוג שלה, ברלינרית, מה נהיה.

shpiz

ואם כבר ישראלים בגרמניה, לפחות אחת מידידות המערכת תשתתף ביריד הספרים בלייפציג.
אולי גם עמוס עוז קורא את הבלוג, אני לא יודעת.

הדוקומנטריסט יאיר קדר העלה לאתר חדש, העברים, את הראיונות שערך לסרטיו, אלו שלא נכנסו אליהם בסופו של דבר.
פרויקט מעניין ביותר ושווה התעמקות. לא על הדרך.

לפני פיזור

נו, מה יהיה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

73 תגובות על שלל שרב

  1. מעלי הגיב:

    נכון ,הסרט על ליפשיץ מצויין,חלק מוכר, אבל סיפור הבת…

    אהבתי

  2. יונת קרח הגיב:

    זוועת עולם. איך יונית קישקשה בזנב שלפה את הטון המתחנף והצחקוק הנבוך וכמעט נשכבה על הגב עם הרגליים למעלה. לא הוציאה משפט אחד בלי ללוות את דבריה בשפת גוף סכרינית מתפתלת ורופסת. שכחה שהגביר הגיע לעיירה כי גם הוא צריך אותנו (!) כמו אוויר לנשימה. מבקש אם אפשר קצת דם יהודי וערבי ותחזוקת סכסוך שמשרת את אמריקה. שלווה בטחונית וישראל חזקה כידוע, עושים לאמריקאים רע בבטן. אשת הקרח שהפכה לתות פרוטי כל כך הביכה אותי שהייתי חייב לזפזפ. בהן צדק.

    שיפרתי עם הדוקומנטרי שסיקר את אורי לישפיץ מומלץ .
    הייתי ממליץ ליאיר לפיד לשנן את משל הדירקטורים.

    פועלים בניין מתים כל הזמן בגלל רשלנות של כסף קטן בניגוד לרשלנות נאנס"אית שמשווקת קומו שצריך. כמות הפיגומים התקניים והפקחים שאוכפים את התקנים מצחיקה. אין תחקירים אין סיקור ואין כספים מקרנות זרות. העיתונים הנאורים וארגוני זכויות האדם לא מתעניינים בזוטות כמו חיי עובדים. ככה זה שאי אפשר להכניס את המילה אפרטהייד לסיפור.

    מספר עורבים הגניבו לאזני לאחר דרינק או יותר שחומת התשלום (ע"ע גובה ברך) של העיתון הנאור מכולם בצורה- בצורה די מושלמת. אלגום עוד אחד לכבוד בעלי הכנף החופשיים ואלה שישתחררו בקרוב.

    אהבתי

  3. שאול הגיב:

    ההתעלמות של כל העיתונים ממותו של הפועל בחיפה מקוממת.
    אחת התופעות שזוכות לתת סיקור כאן היא מוות בתאונות עבודה.
    60 איש מצאו את מותם ב 2012.
    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/252887

    אהבתי

  4. מעלי הגיב:

    אז תביא 4.90 …

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    ושוב אני אעשה את העבודה המלוכלכת במקומך.

    אהבתי

  6. ירון הגיב:

    המדור החביב עליי בכל עיתון הוא "מכתבים למערכת".
    והנה, במוסף הארץ התפרסם מכתב מאת יוסי רזי מרחובות בתגובה לכתבה על התנזרות מטלפונים ומיילים. אותו מכתב בדיוק התפרסם לפני שבוע (8.3) תחת אותה כותרת "מאזינים בעל כורחם". ושאלתי היא – האם כל כך מעט אנשים כותבים למערכת הארץ והיא נאלצת לפרסם את אותו מכתב שבוע אחרי שבוע?
    ושאלה נוספת: האם המקרה מתאים לתת-המדור "יש עורכים בבית?"?

    אהבתי

  7. אני ברלינר הגיב:

    "קבלו את מגזין שפיץ לישראלים בברלין וגם למי שלא."
    תקראו ,תקראו, יש אפילו אחד שמסביר איך לעשות סבון….ואחת שאומרת שזה "ציון 2" -ברלין! אז אנחנו ציון 1(בנתיים)?

    אהבתי

  8. האמיר הגיב:

    ואחרי שקראתי את הטור של הורביץ: טוב שיש מי שנובר בארכיונים ומעמת את עיתונאינו עם דברים שכתבו בעבר.

    סימה קדמון, שיכולה להעביר לאברמוביץ' קורס מתקדם בהטיה פוליטית, נותנת להורביץ תשובה מגוחכת על הפער בין הטור שלה מלפני ארבע שנים לטור העדכני. לו ההבדל הוא בכח הפוליטי, מדוע היא לא ציינה את זה אלא דווקא את כל ה"מעלות" האחרות של לפיד, אלו שאצל שטייניץ היו חסרונות? שלא לדבר על כך שלשטייניץ, שתואר כבובה של ביבי, היה בד"כ גיבוי של ראש ממשלה בעוד שמאחורי לפיד יש את המפלגה השניה בגודלה בקואליציה ויש מין נידוג אינטרסים בינו ובין ראש הממשלה.

    דווקא מתי גולן לא בהכרח סתר את עצמו. הוא לא כתב שהמינוי של שטייניץ' היה טוב, הוא כתב אלו שמצדיקים את מינויו של לפםיד למשרת שר האוצר במינויו של שטייניץ' בממשלה שעברה, מטעים מכיוון שלשטייניץ' היתה נקודת פתיחה טובה יותר מללפיד. רק שטוב יותר אינו זהה לטוב. מה טוב יותר, לאבד חצי מרכושכם באסון או לאבד את כל רכושכם באסון? ברור שאחת מהאופציות גרועה יותר ואחרת טובה יותר, אבל האם תגדירו אחת מהאפשרויות כטובה?

    באתה מידה, אפשר לומר שגם שטייניץ וגם לפיד אינם מתאימים לתפקיד, אבל לפיד מתאים פחות. כלומר שטייניץ רע ולפיד רע, אבל מבין שניהם, שטייניץ יותר טוב.

    כמובן שאני לא יודע האם לזה התכוון גולן והסירוב להגיב (בהנחה שבכלל ניתן לו זמן) לא מעלה רושם טוב, אבל הטענה שבהכרח יש כאן סתירה מעידה על אצבע קלה מידי על ההדק מצידו של הורביץ.

    אהבתי

  9. סליחות הגיב:

    "המכון לאסטרטגיה ציונית הקים את תנועת זכויות אדם כחולבן. "
    ו"אנחנו" מאשימים אותך בפרסום לא אובייקטיבי של עצרות ומאמרים של השמול…

    אהבתי

  10. מונה גיגר הגיב:

    "באמצע הטקסט היא מספרת על חגיגות 22 שנים לנישואיה",
    זה נטו? או כולל את תקופת הפרידה ש"כולם" זוכרות?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני כמעט מתחייבת שלא, אבל בהחלט ייתכן שמצמצתי בפסקה או שתיים, או שעיני התעוורו מקנאה. כמו שאמרתי, היא כתבה כנערת פוסטר

      אהבתי

      • אח שלו הגיב:

        הפעם זה היה בכוונה, או שהיא אשכרה גורמת לך לקצר במוח?

        אהבתי

        • חיה הגיב:

          מי שמעורר קצר במוח זה דווקא אתה, שועלן. כבר התחלתי להטיל ספק בכישורי הבנת הנקרא שלי. הכתבה על ליהיא לפיד מעוררת סוג של מיאוס, עם תחושה של אדישות מוחלטת. "אני לא יכולה להיות תמיד נהדרת"? כמה עורכים טובים בידיעות ספרים ובעיתון עצמו עברו על שם הספר, ואף אחד לא טרח להגיד תשמעו, זה די מביך, שלא לומר מגוחך. אני מבינה שידיעות מוותרים עלי כקוראת בבחירות שלהם, וחבל, כי דווקא יש לי חיבה לטראש.

          אהבתי

          • אח שלו הגיב:

            לצערי, בניגוד גמור למנהגה, בעלת הבית החלה לעשות בקדייטינג לתגובותיה, כך שאי אפשר להבין אותי רטרואקטיבית.
            שינוי התנהגותי זה עוד סימן לבעייה נוירולוגית.

            אהבתי

  11. מצפן הגיב:

    "לא תקראו בעיתונים: מנופאי נמחץ אתמול למוות בחיפה."
    מתגיירת? 😆

    אהבתי

  12. קו הסיוט הגיב:

    "בהארץ כתוב שהפצועות הן “תושבות התנחלות בשומרון”."
    זה בשביל לחסוך לקוראים לקרוא את המשך המאמר….את מי זה מעניין מתנחלים?
    תראו איך מהבוקר התקשורת מפוצצת מכמה תלביבונים שהתיבשו במרתון…
    רוצים להיות נייו יורק וברלין? "גם לנו יש מרתון"! עוד תחום שאתם לא מבינים שאתם באסיה!(יותר נכון אפריקה).
    מעניין אם היה קורה דבר כזה ב"הקפת התבור","צעדת הגלבוע"(מחר) היו מבטלים תכניות בגל"צ ושולחים כל מיני חיילות בפניקה לראיין את המיובשים….די היה לראות את החזאים בימים האחרונים מנבאים מה יהיה במרתון,שמעתם איזה תחזית לגלבוע לקראת הצעדה?
    אין סיכוי שהכתבלבים של גל"צ יבינו שהתייבשות, ומכת חום, זה כמו הדמיון בין חו"בתים לתלביבים…מה שיודע כל חייל ששרת ביחידה למי"ממ (לא מי יודע מה מובחרת).

    אהבתי

  13. האמיר הגיב:

    אז זה לגיטימי שהפרשן או הכתב ישרבב את דעותיו לפרשנותו אודות או לדיווח על החדשות? אם כן, האם מוצדק, סביר וראוי לקיים מונופול כמעט מוחלט של גברים – סליחה, טעות פרויידאנית, התכוונתי לכתוב 'שמאלנים' – בתקשורת המיינטרימית?

    אברמוביץ' לא מבריק במיוחד בשנים האחרונות. אני לא מקפיד לעקוב אחריו (או אולי מקפיד שלא לעקוב אחריו, כי אני לא צופה בטלויזיה) אבל נדמה לי שהיו לו יותר פלופים מסקופים בזמן האחרון – מרכז שלם, מסמך גלנט, הסכם הרוטציה. לא הגיע הזמן לסדר לו שעון זהב עם הקדשה ומסיבת פרידה?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מעולם לא כתבתי "לגיטימי". כתבתי שכך עושות כולן. או כולם. כך שההיטפלות לאברמוביץ בלבד שגויה

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        טוב, מישהו צריך להיות ראשון. אבל לא לדאוג, בסוף נעמיד את כולם אל מול הקיר :twisted:.

        הסייפא עדיין רלוונטית: אם אין מה לעשות וזו דרכו של עולם, מדוע כמעט כולם נוטים לאותו כיוון? וספציפית אברמוביץ', יחס האות/רעש שלולא הפך נמוך מידי עבור המשרה הרמה שבה הוא מחזיק? או אולי מפרשנות משחרר רק המוות?

        היי, מה קורה לדימויים שלי היום?

        אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    V, האם הכרזת על השבוע החולף כשבוע דז'יגאן ושומכר בבלוג? והאם אין זה מן הראוי לצרף תרגום לטובת גולשים מקשישים, כמוני וכמו הגברת דליה ו"ר , המתקשים לרדת לעומקן של הדאחקות השנונות של הצמד חמד?

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      למה שהפנסיונרים לא יעשו מגבית ויקנו להם טלפון?

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        להוציא טלפון מחז"ן,חה, מקדחה לא תוציא משהו מהכילאי. רק הודאה בטעות קשה לו יותר. שרטוריות טרחניות הוא מפזר בנדיבות, כמו פרורי לחם יבש להאכלת היונים.

        אהבתי

    • עשיתי זאת. הפכתי למטרוניתא כבודה ופופולרית. תודה.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אלף סליחות. על פי התמונה לא תתקבלי לאף מסיבת בוטוקס אבל על פי תגובותייך אינך נמנית על קהל המאגניבים.

        אהבתי

        • שתי מחמאות בבת אחת? לבי עולה על גדותיו.

          אהבתי

        • ועוד תגובה לא מאגניבה: "נמנית עם", לא על.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            לא על פי מילון אב"ש. שני הביטויים כשרים וראי השימוש הנרחב במנוי על

            אהבתי

            • אתה ניימדרופר והטרחת אותי לבדוק במילון אב"ש. נמנה במשמעות 2 (נכלל בין-, נחשב במספר) יבוא רק: נמנה עם, נמנה ב-, נמנה בין.
              משמעות 3 נמנה על – נעשה מנוי על, היה בין החותמים על.

              זה היה ברור לגמרי מראש אבל רציתי להביא דברים בשם אומרם.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                מתקפת נגד מוצלחת שכזו חז"ן לא ראה מאז מונטגומרי באל עלמין.

                אהבתי

                • גל אל.איי הגיב:

                  שועלן – מבלי לפגוע בוולווט – הינך זכאי וראוי לבלוג משלך.
                  נסה ותהנה – אני אבלה שם כמה פעמים ביום וגם חז"ן, בטוח.
                  גוד שעבס

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    יש רק בעייה אחת קטנה.
                    אני לא יודע לכתוב.
                    רק להגיב.
                    חוצמזה, חמים ונעים לי פה.
                    אבל אולי באמת צריך לנסוע מכאן
                    אולי כמו תמיד אני חושב בקטן
                    כאן ועכשיו לא עזרו לי אף פעם
                    אולי באמת אני סתם עצלן
                    כי לי בעליבות הזאת בסדר
                    יושב אצל ולווט בתגובות
                    בלוג עצמאי vs. ולווט
                    ולווט it is

                    אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                צר לי אבל "נמנה על – נעשה מנוי על" זו תשובה מאגניבה.
                השורש מ.נ.י. בבניין פעל, "מנה", משמעותו ספר אבל בבניין פיעל משמעותו הציב בתפקיד.
                במילון אבן שושן של חיילים זקנים וניים דרופרים מופיעות חמש דוגמאות שימוש ביניהן "נִמְנֵיתִי עַל הַעִתּוֹן" שהיא הצורה העתיקה של הביטוי השגור היום "נעשה מנוי על".

                אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                אם ניים דרופינג של אבן שושן אינו מניח את דעתך אולי ניים דרופינג של רבותינו הקדושים יעשה את המלאכה:
                הלכות תרומות פרק א' ז':
                ורבנו הקדוש התיר בית שאן, מאותן המקומות שלא החזיקו בהם עולי בבל; והוא נמנה על אשקלון, ופטרה מן המעשרות.
                מסכת ראש השנה פרק ד:
                אמר רשב"א כבר נמנה עליה רבן יוחנן וביטלה
                מסכת מועד קטן פרק א:
                ואמר ר' שמעון בן פזי אמר רבי יהושע בן לוי משום בר קפרא רבן גמליאל ובית דינו נמנו על שני פרקים הללו ובטלום.
                שבת שלום.

                אהבתי

                • JewBoy הגיב:

                  ארבינקא!

                  אהבתי

                • שוב, כל הדוגמאות שהבאת כאן אינן כלל במשמעות שעליה דיברנו ("נכלל בין", נחשב במספר"). אתה שוב מטריח לחינם. לא יעזור לך. אתה שקוף.

                  אהבתי

                  • קלאוזביץ הגיב:

                    כשנגמרת התחמושת, על המצביא לסגת תוך פיזור מסך עשן.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      זה בסדר הוא רק מוכיח שאינו מהמאגניבים.
                      מעשה בנסיך טנדהושן-לוזהולביין, שהחליט למנות את טרחנוביץ למפקד צבאו. שאלו אותו הכיצד, הרי אינו מבחין בין תול"ר ו"לורטה".
                      ענה להם, לפרוסים נפסיד ממילא, אך טרחנוביץ יהרוג אותם במו"מ על תנאי הכניעה.

                      אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    לפני הצטרפות למשטרת השפה כדאי ללמוד קצת את העבר שלה. "נמנה עם" כמו "נמנה על" מתאר שיוך לקבוצה. השמוש במילים משורש מ.נ.י עבר מספר גלגולים שנתנו לו משמעויות שונות וממילא הנסיון שלך לקבוע תקן על פי אחד מהם הוא חסר בסיס. אבן שושן, חרף חיבתו לתקנים, מקפיד להביא שימושים הסטוריים שונים שהם הבסיס לשפה. כדי שתביני במה מדובר הרי לך דוגמא עדכנית:
                    לפני חודשים מספר עשיתי שימוש בבלוג זה בביטוי התלמודי "*ונות המפרכסות זו את את זו". במקורו, זהו ביטוי חיובי המתאר עזרה הדדית בין בעלי אינטרסים סותרים. בימינו, אותו הביטוי משמש להלעגה. הגיעו דברים לידי כך שצרת הבלוג נבעתה ומהרה למחוק את התגובה…

                    אהבתי

                    • אתה אכן גנרל טרחנוביץ' בלתי נלאה. אתה מנסה להתיש במקום להיכנע. ואתה גם מסרב ללמוד. אתה כותב: "'נמנה עם' כמו 'נמנה על' מתאר שיוך לקבוצה". זהו שלא. רק "נמנה עם" משייך לקבוצה. "נמנה על" – לא. תתנחם, זו טעות רווחת מאוד.

                      "לפני הצטרפות למשטרת השפה כדאי ללמוד קצת את העבר שלה", המלצת. אתה מציב דרישה שאינך עומד בה בעצמך. מומלץ לך הקורס הנפלא של ד"ר חיים כהן מהחוג ללשון עברית באונ' ת"א: "פרקים בתולדות הלשון העברית לתקופותיה". לו למדת אותו הייתה נחסכת מאיתנו דעתך הלא מלומדת.

                      אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      מודה בהכנעה שבכל הקשור לניים דרופינג הריני יכול לצקת מים על ידייך

                      אהבתי

                    • לא ידעתי שחיים כהן זה ניימדרופינג. שמעת עליו עד היום?
                      אגב, הורקתי אותך בטעות.

                      אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      אני חייל פשוט בשדה הלשון, ללא תואר וללא הדר. חיים כהן? זה לא ההוא, מתכנית הבישול?

                      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      זה עדיף מלהיות סטטלר ווולדורף.

      אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    רק אצלי יונית לוי והשני לא בסינק?
    ולא הגיע הזמן שחדשות 2 יעלו וידאו לרשת באיכות טיפה'לה יותר טובה?

    אהבתי

  16. אח שלו הגיב:

    לא רק שהארץ מדווח בשער, הוא מכנה את זה פיגוע.
    מישהו ישלם על זה.

    אהבתי

  17. אח שלו הגיב:

    מעדיפה שלו, טקטס, עוד לא נרגעת מהסיפור עם ליהיא.

    אהבתי

כתיבת תגובה