אצבעות שחורות 15.3.13

מהנעשה בסו"ש

לקראת ביקור אובמה: 64% מהאמריקאים תומכים בישראל.

15 הרוגים בתאונה ליד גשר אלנבי (או "15 פלסטינים" כבכותרת).
הרוג ופצוע בתאונה ליד גלאון (יהודים? בדווים? ספרו ספרו).

חדשות 10

ניב גלבוע יצא לפייב או'קלוק טי עם דני אילון המודח, אבל בביתו שברמת השרון:

אתה נשבע אמונים למדינת ישראל, ולא למר X, Y או Z… מי שציפה לנאמנות עיוורת ולצייתנות, אז הוא לא מכיר את התרבות הפוליטית בישראל… היה יותר נכון אם מר ליברמן היה הולך לתפקיד אחר שיותר מתאים לו, לדוגמה, שר אוצר…

כך הוא מסביר את יחסיו עם ליברמן, ולמעשה מודה בקלקולם.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

liberman15.3

בלייזר

בפינתנו האהובה, כתבה אחת בשבוע, אני ממליצה על רן גבריאלי המספר למה ואיך הפסיק לצרוך פורנו.
בצירוף מקרים, או שלא ידעתי שזהו שבוע האנטי פורנו בישראל, חנוך דאום כותב ב-7 ימים על ספר שכתב ד"ר אורי ורניק, שינוי ברוח קלילה, ודן איתו בשאלה למה יש לגמול אנשים מפורנו. תוך כדי מזכיר דאום שהוא ממש לא צרכן פורנו, אף שהגידר עצמו כרב-אונן.

המרתון

בדרך כלל לוקח לפובליציסטים זמן לארגן את תגובתם, להרהר במה שקרה. אבל ביום שישי, תוך כמה שעות, תוקתקו כמה טקסטים ברחבי הרשת, של אנשים שיש להם מה לומר על הארגון, על פעילות גופנית ועל גברים בני חמישים.
למשל אילן גולדמן בהארץ:

האסון יכול היה להימנע בקלות. השרב היה באוויר והפתרון היה פשוט: לבטל את כל האירוע. ללא דיחוי, בלי תירוצים, ומבלי לדפוק חשבון לרצים. בהתחשב בשלל האינטרסים של המפיקים והמארגנים, פקידי משרד הבריאות היו חייבים לתפוס את המושכות ולעצור את הסוס. להיות הרגולטור הרע שסוגר את הברז ומקפל את המרתון.

ההפך חושבת ליאת רון בגלובס:

…אשמה שטיפת המוח, אשמה העדריות, הנהייה האנושית אחר טרנדים; וגם – לא פחות – המניפולציות המסחריות שמפעילות את רובנו, בעיקר כשזה נוגע למראה ולבריאות שלנו… כשאני רואה מסביב גברים בני 50 שמחליטים לפתע בבוקר צח אחד לרוץ על דעת עצמם, אחרי שבמשך עשרים שנה הם עשו טובה כשהזיזו את השלט של הטלוויזיה ממקום למקום… פלא שיש בהם שגומרים את הריצה באירוע לב באיכילוב? ואנשים מתלהבים שמתאמנים למרתון הראשון בחייהם, רצים פצועים ומותשים עשרות ק"מ כדי "להתכונן" ליום הגדול ואחר כך סוחבים כאבים כרוניים כל חיים, גם בזה רון חולדאי אשם?

בעיקרון צודקת רון, אלא שיש כמה כשלי מציאות: המנוח הוא בן 29 שרץ מדי יום. כל מי שראיתי מתראיינים בבתיה"ח היו אנשים צעירים מאוד. לגמרי לא בני חמישים. נכון שאנשים צריכים לקחת אחריות על חייהם, ונכון שלרוץ בחום זה לא בריא, אבל מה לעשות, המדינה/ הרשות המארגנת צריכה לקחת אחריות. אי אפשר לארגן אירוע כה המוני (אנשים שילמו מאתיים ומשהו ש' דמי הרשמה), ולהגיד בבוקרו השרבי טוב, שיחליט כל אחד מה טוב לו. מתברר שאנשים לא ממש יודעים מה טוב להם (טקסט מצוין של גלעד שנהב האומר: אני האידיוט ההוא). אולי צריך היה להחזיר את משמעת המים, כי הרצים, מתברר, לא ממש מבינים מה זה "התייבשות", "שתייה", או את הקשר בין הטמפרטורות למאמץ גופני. על פי כל המסמכים המובאים, משרד הבריאות אישר גם אישר את האירוע במתכונת שבה התקיים: חצי מרתון, מוקדם בבוקר. מנכ"ל משרד הבריאות החליט על צוות בדיקה.
אורן אהרוני מזכיר את היסטוריית המרתונים ונפגעיהם.

ידיעות תל-אביב יפו

ידיעותתלאביביפו15.3.13

כוכב השער במקומון זה וגם בשער מוסף הארץ הוא סשה בוז'ור. אבל בעוד מהכתבה של נטע אחיטוב בהארץ עולה כי קבוצת 269 אחראית למיצג המזרקות האדום בתל אביב בשבוע שעבר, מהראיון של איתי אילנאי איתו במקומון עולה תמונה אחרת.

האנשים שעשו את הפעולה הזו עשו אותה על דעת עצמם, גם אם מתוך השראה של התנועה שאני הייתי חלק מהקמתה…
בטח יש לך מושג מי עשה את זה.
לא, אבל שיהיה ברור, אני מזדהה עם מי שעשו את הפעולה הזו ולגמרי תומך בהם.

אגב, כטבחונית (אופס, המצאה מצחיקה, כי היא כאילו הפוכה למה שרציתי לכתוב, שאני חצי צמחונית חצי טבעונית) אני לא מבינה איך הוא הצטלם בבתי המטבחיים כדי להדגיש את הנקודה שלו. אני, לו היו מבקשים ממני לעשות זאת, ואפילו תמורת כסף, הייתי בורחת בבהלה. זה כה דוחה ומחריד.

מוסף הארץ

מוסףהארץ15.3.13

אורי בלאו מספר כמה כסף מגלגל יאיר לפיד. שימו לב לטוקבקים. מפרגנים כולם. ללפיד. נו, 19 מנדטים לא הולכים ברגל.
טענתו היחידה של בלאו היא שלפיד לא רוצה לאשר או לחלוק עם הציבור את גובה הונו, שכרו, רכושו. אומר בלאו בעצמו, לא, אין פה שום דבר לא תקין. נו, אז מה אתה רוצה? הרי ברור היה מהדקה הראשונה שלפיד לא שייך למעמד הנאבק עם האוברדראפט או משיל את היוגורט והגרנולה מרשימת הקניות שלו, נכון?

בתשובה לבקשתה של עטרה אופק, כתבה על אהרונה דיין, חייה ומותה.

טל ניב על דמותו של אדם מבנות. לא עם הכל אני מסכימה, אבל עם עניין אחד מאוד:

האנה רודפת אחריו… וכאילו מתעלמת מהממד הפורנוגרפי של יחסיהם, ואז – בתפנית תסריטאית גאונית – הוא מתחיל להתרגל אל מה שהוא מרגיש ביחס אליה… אבל היא נרתעת מהקירבה… שמאיימת על הנרקיסיזם שלה… הנאום הוא גם מימוש הפנטזיה של כל אשה שמנסה לשווא לגרום ליחסים פורנוגרפיים להיהפך לקשר זוגי בעוד מובנים, ו…הוא גם נאום שכל אשה שלא יודעת איך להתנהג מחוץ למאבקי־הכוח שאליהם היא מורגלת… יכולה לנאום בעצמה.

ועוד תזכורת חזקה מהפרק האחרון: כשנטליה מציגה את אדם בפני חברתה, אומרת לה ההיא שהוא נראה כמו פושע. מה פתאום פושע, המומה נטליה, הוא נראה כמו פיטר-פן.

מיקה אלמוג: למה אנשים מספרים אותו סיפור. אלמוג מביאה שתי דוגמאות יפות, אבל רק תשובה אחת יש לה: את הסיפור החוזר מספרים אנשים לעצמם כסוג של מנטרה.

מורן שריר חושב שהילדים מכפר סבא, כלומר תלמידי התיכון שהמורים ריכלו עליהם צריכים לסתום, כי גם הם עצמם מטנפים על המורים ברשת. ובהיפוך גמור:

7 ימים

קראתי את המדור של רענן שקד על התינוקת שלו והדחקתי. עזבי, אמרתי לעצמי, אל תתערבי. הגענו לסטטוס קוו, הכל בסדר, שתקי. אבל המשפט "אני לא מצליח ממש להתאהב בה" תקע ברזל מלובן בלבי. כן, אין לי ילדים בגלל אישיותי המופרעת, ומה אני מבינה בכלל בגידול ילדים, אבל אני יודעת בוודאות: לא כותבים דבר כזה על ילד. לא. אני כבר רואה את הילדה מחטטת בארכיון ידיעות בעוד 20 שנה ומוצאת את הקטע הזה, פורצת בבכי ורצה עם האייפד בידיים רועדות לפסיכיאטר האלקטרוני שלה. אני רואה את עשרות שעות הטיפול והאנליזה שיוקדשו לכך. את הדמעות ואת הטישו (או שתהיה אז המצאה אחרת).
אם יש משהו שילד צריך זה שיאהבו אותו. לא שום דבר אחר, אומרת אני בקלישאית.
אני מבינה שההורות החדשה גורסת שיש לדבר על זה ולכתוב על זה ולהסיר את הצעיפים הוורודים ולהסביר לנו, לעצמנו ולאחרים על מהות החיים וההורות וכמה זה קשה לאהוב ולגדל, ואני מבינה שרע"ש נאמן לאמת הפנימית והחיצונית שלו, אבל בבקשה, עד כאן. אל תיגע בילדה. אני אומרת, וזו לא הפעם הראשונה: הורים כותבים וחשופי טורים, שימו לעצמכם גבולות. יום אחד הילד יקרא מה שכתבתם עליו, וזה לא יהיה כיף. לא תענוג יהיה לילדה לדעת שכשהייתה תינוקת אביה לא הצליח להתאהב בה. בבקשה, רחמים בשם הילדים מחסרת הלב.
דיברתי אתמול עם ילדה בת חמש שהראתה לי את דף ברכות היומולדת של הילדים מהגן. בברכה שלה לעצמה כתבה הילדה "שיאהבו אותי המון". אבל חמודה, חיבקתי אותה ואמרתי לה, כולם כל כך אוהבים אותך, אמא ואבא וכל החברים וכל הילדים בגן, ואני, והיא ענתה לי "אבל אני רוצה שיאהבו אותי עוד יותר".

7 לילות

לפני כחודש התראיינה קרולינה למעריב (אאל"ט לסגנון), וסיפרה על חייה החדשים. סיפורה הדומה להפליא מופיע היום גם פה (נבו זיו).

יונתן שגיב ראיין את ריצ'רד אדמס, 92, שכתב את גבעת ווטרשיפ לפני 40 שנה. הוא מספר שמעולם לא היה מסוגל לצוד חיה עם דם חם, אבל שהוא לא צמחוני.

MarkerWeek

גיא רולניק על בנט ולפיד. כולל עצות ללפיד. אהבתי את הפתגם "אנחנו משק קטן מוקף אויבים בלב המזה"ת".

לפיד צריך לנטוש במהירות את הרעיון שהוא הש"ס של מעמד הביניים: מדיניות כלכלית שתהיה ממוקדת במעמד הביניים ‏(שהיא הגדרה חמקמקה לכשעצמה, כפי שהסברנו כאן בעבר כמה פעמים‏) לא תביא לאורך זמן לשום תוצאות אמיתיות, אלא רק תעביר כסף מצד לצד. המדיניות הכלכלית של לפיד צריכה להיות ממוקדת בשינויים מבניים עמוקים, ארוכי טווח, שיביאו לכך שיהיה לנו משק תחרותי יותר, הוגן יותר, הגון יותר, יעיל יותר ומתקדם יותר, כי רק משק כזה יכול לייצר לאורך זמן את כל הדברים שהם הבטיחו לבוחרים שלהם.
לפיד ובנט יכולים לחסוך לעצמם עם כניסתם לתפקיד את המפגשים עם ראשי המשק הישראלים. רבים מאלה שנחשבו בעשור האחרון לראשי המשק בחסות עיתונות מתרפסת התגלו בשנה האחרונה כמנהלים כושלים, שורפי פנסיות ונהנתים, שהתמחו בעיקר בגיוס כסף זול ובשיחוד רגולטורים כדי לשמר את מעמדם המונופוליסטי. כאשר ריח של תחרות עלה באוויר, הם מיהרו לבצע תספורות לחסכונות הציבור.

סמי פרץ על דנקנר ועל נוחי.

אילו אדם אחר, שאינו נוחי דנקנר, היה מבצע את סדרת הטעויות הקשות שהביאו את אי.די.בי עד הלום, האם דנקנר היה משאיר אותו דקה אחת נוספת בתפקידו? הדעת נותנת שדנקנר הבעלים היה שולח את דנקנר המנהל הביתה בבעיטה על הרבה פחות מזה. אלא שכאן טמונה הבעיה: דנקנר הוא גם בעל השליטה וגם יו"ר הקבוצה. הוא גם הבעלים וגם מנהל העסקים הראשי של הקבוצה. וחמור מכך: הוא לא סתם בעל השליטה, אלא גם זה שקבע והחליט ודחף לבצע את מרבית ההחלטות האומללות ביותר בקבוצת החברות של אי.די.בי.

מוצ"ש

100 הסרוגים המשפיעים במגזר.
הנה העשרימייה הפותחת:
נפתלי בנט | הרב שי פירון | מוטי וברכה זיסר | ציפי חוטובלי | אורי אורבך | עמית סגל | קלמן ליבסקינד | השופט נעם סולברג | סיון וידידיה רהב-מאיר | הרבנית שולמית מלמד | חנוך דאום | יוסף סידר | דב איכנולד | יורם כהן | יאיר נוה | אורי אריאל | אמילי עמרוסי | ישראל אומן | עליזה לביא | ינון מגל

cover_100a.indd

במקום המאה נמצא עמית (שם בדוי) מכמוך, עמותת הומואים דתיים אורתודוקסים.

יש עורכים בבית?

מה בדיוק הם עשו שם? מעניין מה היו כותבים באתר ביקורת התקשורת אם אחד מצהובונינו היה מפרסם את תמונת המרתון הזו: צילום מזווית נמוכה ומעצימה שהאלמנט המרכזי בה הוא אצנית ברוכת חזה ונטולת ראש*. שעורכיו הם שוביניסטים נקלים?

maratoneye
(*כן, משמאל יש גם אצן בלי ראש)

אורי משגב העלה לבלוג שלו בהארץ כתבה ישנה שלו מהמוסף לשבת של ידיעות, שם עבד קודם, על ביקורו הקודם של אובמה בישראל. יחסיו של משגב עם ידיעות הסתיימו בכי רע, ואני תוהה אם הוא ביקש רשות.
קשה לי להאמין, כי הוא מתלונן על נידחות המוסף: "כמו רוב הכתבות שפרסמתי שם, הייתה לי תחושה שמבחינת תהודה היא נבלעה במהרה באיזה חור שחור", כרוצה לומר, להבדיל מהרייטינג לו זוכה הבלוג שלי באתר הארץ. כן, אני מכירה את שכרון הרשת אחרי שנות פרינט. בעיקרון הטקסט שייך לידיעות (שקנה אותו ממנו, למעשה, בשלמו לו שכר חודשי). לא נראה לי שידיעות ירצו להיטפל לכך, אבל זה מקרה מעניין, זה אפילו לא הבלוג הפרטי של משגב (כמו למשל הבלוג של יגאל סרנה אליו הוא מעלה כתבות שלו), אלא בלוג ששוכן באתר של עיתון מתחרה לידיעות, כך שיוצא לכאורה שמשגב מקבל פעמיים כסף על הטקסט הזה.

אנדרסטייטמנט

איש קבע כבן 29 מדרום הארץ, רס"ר מיכאל מיכאלוביץ, שמת במהלך מרתון תל-אביב, היה אמור לעבור ביום ראשון הקרוב יחד עם אשתו ובנו התינוק לדירתם החדשה. אך התוכניות השתבשו.

שוב השמאל אשם.

lefti

(תודה רבה לחוני ולרונשו)

דובר מד"א, זכי הלר, לוקה בעובדות.
37

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

יאיר לפיד העלה סטטוס על כל מה שאמרו לו אחרי שהתמנה לשר האוצר. אבל לא זה מה שמעניין, אלא שתוך שעה צבר הסטטוס 5,000 לייקים ויותר מאלף תגובות. וכמה עכשיו? נו, ספרו בעצמם. אולי עוד יגיע ל-45,000.

במחשבה שנייה: צילומי תקריב של ארבה, מיוחד לפסח.

לפני פיזור

אצבעות שחורות, גרסת פייסבוק.

אצבעות15.3

תודה רבה לתומכי הבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

127 תגובות על אצבעות שחורות 15.3.13

  1. mickey הגיב:

    ראיתי אתמול פרק בסדרה ה"מדוברת" בית הקלפים.
    עדיין מחכה שמישהו יסביר לי על מה המהומה – ערימה של קלישאות אמריקאיות משמימות אני יכול למצוא ב-90 אחוז מהסדרות בטי.וי

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    הארץ ירדו מתחת לסטנדרט של בלוג מצוי, ופרסמו טור דיעה אנונימי.
    בלי קשר, אחד הגרועים.
    מהסיפא אני מתרשם שעובדת מערכת הביטחון לא יודעת מה מקור הכינוי "מטבחון", כי זה בדיוק הורס לה את הפואנטה (של משחק המילים ושל הטור בכלל, אם יש לו בכלל פואנטה).

    אהבתי

  3. המלמד הגיב:

    מאה שעושים את המגזר? אני כנראה בשולים של המגזר. לא קורא את העיתון הנ"ל ועשרים השמות הראשונים לא מרעידים את עפעפי. או שזקנתי או שנגזרתי מהמגזר ולא ידעתי.

    אהבתי

  4. הרוס 1 הגיב:

    V,יש בער' 1 סדרה נפלאה שנקראת:"אחרינו המבול" של רותם אברוצקי(איפה הוא נעלם?). היום הראו למה "אסור" לנו לאכול פרות, והחלב שלהן,בלי ראשים כרותים ברחבי קרת, בלי הפגנות של אנארכיסטים אלימים,ועוד שיטות שלא מתאימות ל"מקומותינו".
    אני בטוח שכל מי שיראה את הפרק(ואת הבאים אחריו) לא ימשיך לאכול בשר בקר, ובטח לא החלב שלהם(כמובן לאלה שעדיין חוטאים בכך).
    לא צריך להיות אידאולוג חימוביצי, או כל "תנועה מגונה" אחרת לזכויות משהו,
    סתם להיות מתחשב,ודואג לבריאותך. מצטער "אחי" הרפתנים,זהו זה נגמר,תרנגולות? נו,
    תביאי את זה גם לפה אם בא לך.

    אהבתי

  5. דרוריה הגיב:

    שוב נחום ברנע
    החום ברנע יקירינו מוכיח שלמד מביבי לפחות דבר אחד, להוכיח שהזכרון של שניהם די דומה – כלומר שווה לישבן.

    הוא כותב את האמירה האלמותית "מה אתה עשית בשביל מדינה?" אבל מייחס אותה ללובה אליאב שהציג אותה לפלאטו שרון בעוד שהאמת היא כידוע שזה בדיוק הפוך. הרי ממתי יש ללובה אליאב מבטא צרפתי כבד?

    אבל ממתי נחומק'ל'ה טורח לבדוק דברים שהוא בטוח בנכונותם? מה עוד חדש במחוזותינו?

    (אף לא אחת מקוראות דבורית עלתה על העניין? כלומר? ברנע לא כזה קריא/פופולרי?).

    אהבתי

    • קורא הגיב:

      נחום ברנע כמו אמנון אברמוביץ׳ הם הישראלי הטיפוסי מהפרלמנט של ארץ נהדרת. יש להם דעה בכל נושא. כל אחד יכול להיות נחום ברנע.

      אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    זה מאוד פשוט לעשות את זה לבד, אבל כדי שבעלה"ב תוכל לתרגל יוגה עוד 5 דקות ביום, יש כלי להמרת לינקים של הארץ למובייל.

    אהבתי

  7. מיקרוב הגיב:

    למה את עושה לי את זה???
    מה את מפציצה עם "15 הרוגים" באיזשהו גשר, והראש שלי צריך לחשוב, מה מי איך.
    גם אם זה רק לשבריר שניה עד דברי ההרגעה שמדובר בפלסטינים או ירדנים, או סורים או שבדים.
    קצת התחשבות ברגשות. אמפתיה, הומניות.

    אהבתי

    • רף האמפתיה לציונים הגזענים נסק השבוע לשמיים. כל העיתונים ומהדורות החדשות כינו את יידוי האבנים בשם פיגוע. להערכתי זאת הפעם הראשונה שעורכי חדשות מיישרים קו לאחר שנים של כינויי פרווה.

      אהבתי

  8. לליאת הגיב:

    מה זה משנה איך קוראים לו? ומי הוא?
    מעניין הדעות,המחשבות, העובדות!
    ואת זה כולנו קוראים פה.
    שאלת צופה: גמרת עם לילה כלכלי? מזמן לא ראינו,(לא שאת חסרה למישהו).
    ד"א אני הבאתי לפה את המאמר שלך, והיו בו הרבה אמיתות, חוץ מהעובדה שגם את וגם כותבים אחרים לא מבינים את ההבדל בין "התייבשות"(מחסור נוזלים בגוף), לבין "מכת חום" שאין לה שום קשר עם שתית מים.
    להדיוטות: "מכת חום" נובעת מאי אפשרות של הגוף להתקרר,הגוף מתקרר ע"י נידוף זיעה,פעולת הנדוף היא המקררת את הגוף(כמו ג'רה מי שמכיר).
    בלחות גבוהה,מחסור ברוח,חום גבוה, כל זה מוגדר כ"עומס חום",עומס חום הוא המצב בו הגוף יכול להגיע לטמפ, גבוהה ולא תמיד הקורבן מרגיש בזה,יש אותות הזהרה(בד"כ בראש) אבל "צעירים מלאי אמביציה" שנמצאים במצב של "אני לא מוותר" נופלים כמו זבובים,ולפעמים מתים.
    בצבא יש הוראות ברורות בנושא עומס חום(לא מתאמנים!!!),באמסטרדם ביטלו לפני שנה את המרתון באמצע!
    בתלאביב? שמחו על המזל!
    לא היה "גבר" שיגיד: מבטלים כי אין "מדד עומס חום" מוסכם למרתונים בישראל!!!
    זה כל הסיפור
    כמות ה"נפגעים" הגדולה(וזה לדעתי) הייתה בעיקר בגלל מה שנקרא "סתגלנות חום" גם אלה שהתכוננו, עשו זאת ב ח ו ר ף, ולוקח לגוף לפחות חמישה ימים בשביל להסתגל לטמפרטורה,זאת הסיבה שרצים באים ימים אחדים לכל ארץ, לפני טריאטלון,מרתון,ובטח טיפוס על הרים מושלגים.
    אצל נילי ביוגה זה לא קורה!

    אהבתי

    • בטח שזה משנה איך קוראים לו ומיהו.
      אני לא מבין איך אפשר לעשות דיון אינטיליגנטי והוגן (גם אם הוא בתוך האינטרנט. הלו, אנחנו ב- 2013!) – במיוחד אם הוא נעשה בעיקר לגופו של אדם – כשרק צד אחד מזדהה.
      זאת לא חוכמה גדולה להזדהות כ"לחם" ולכתוב בלהט על גילוי נאות וניגוד אינטרסים – והכל, בלי להוריד את המסכה.

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        אני חושב, בלי ציניות, שרבים מהמגיבים פה לא מזדהים כי הם יודעים שיבולע להם. כך שמי שמזדהה מקבל צל"ש (או צ'קל"ף) והרבה הערכה, אבל נאלץ להתמודד עם אלמונימיותם של היתר. אני חושב שאם הייתי עשיר לא הייתי חושש להזדהות 😆

        אהבתי

  9. captain beefheart הגיב:

    כשאדם כותב בעיתון שהוא "לא מצליח להתאהב בתינוקת שלו" אני מניח שהוא פשוט מקשפרץ. הדדליין קרוב, העורכים לוחצים, טור (מוגדל לרגל חגים) חייב להישלח ושום רעיון דגול אין בקנה…

    אז יאללה, אללה בבאללה, נתפוס איזה בדל רעיון רגעי ונעשה ממנו 600 מילה. בעוד 17 שנה כבר אסביר לנערה שזה היה קישקוש שמימן לה חוג.

    אהבתי

  10. ליאת רון הגיב:

    וחוץ מזה, תודה וולווט.
    והבהרה קלה: בני ה – 50 היו דוגמא לאנשים שרצים את עצמם לדעת בלי הדרכה, הכנה והבנה מוקדמת. הכוונה לא היתה לנפטר ז"ל.

    אהבתי

    • לחם הגיב:

      אין ספק, את יודעת לקבל ביקורת. להשקפתי מעולם לא ישבתי לך על הווריד ככה שאין לי סיבה לעוף ממנו. דרך אגב, ככה מתנהל שוק תקשורת חופשי במדינה דמוקרטית, אנשים פשוט מביעים את דעתם, לא יושבים על וורידים, לא מטילים רפש, אלא אומרים את מה שהם חושבים. מאוד יכול להיות שבמדינת החנפנות העניינים מתנהלים אחרת. בזה הרגע סיימתי את מה שיש לי להגיד אבל בשום מקרה לא אמליץ לך לעוף לי מהווריד. להיפך, אמרי את מה שאת חושבת בכל רגע ולכל אחד. ומילה אחרונה באמת לסיום: רוב הטוקבקיסטים ב"מאמר" פוקח העיניים שלך בגלובס חשבו כמוני ואני מאחל לך שכולם יעופו לך מהווריד.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        תביע כמה "דעות" שאתה רוצה אבל אל תמציא עובדות. והמצאת.
        אומרת לך ליאת מפורשות:

        …כבר כמה שנים אין לנו נגיעה לניהול פעיל של טיב טעם, למעט אחזקת מיעוט במניות…

        אבל לא נראה לך חשוב להתייחס לזה אחרי שהשמצת אותה עם עובדות שגויות להן אתה קורא "דעות".

        אהבתי

        • לחם הגיב:

          גם מחזיקי מניות מיעוט אוהבים להרוויח כסף מהעסק. אבל באמת שהדיון הזה נמאס עלי, לא המצאתי פה כלום. רץ מת בסוף ריצה מתישה בתנאי מזג אוויר קשים. עיתונאית מסוימת מעדיפה לנקות את ראש העיר מאשמה ולהטילה על הרצים עצמם. זה נשמע לי הזוי ומסוכן. על פי השקפתי עיתונאים צריכים קודם כל לבדוק את השררה. לעתים אין בה דופי, לצערי הרב במדינה שלנו יש בה דופי לעתים קרובות.

          אהבתי

  11. ליאת רון הגיב:

    לחם לחם
    הדריי פיט שלך כנראה סתום
    אם היית טורח לקרוא את העתון שאתה טוען שאתה קורא רק בגללי, היית בוודאי יודע שכבר כמה שנים אין לנו נגיעה לניהול פעיל של טיב טעם, למעט אחזקת מיעוט במניות, אבל מה בין זה לבין הטחת רפש בפניו של מי
    בוא תגלה את שמך המלא, באומץ, ואוכל לומר לך כמה דברי ביקורת אמיתיים, שבוודאי אמצא, הרי אני עיתונאית על מהוללת וכו', ועד אז, עוף לי מהווריד

    אהבתי

  12. יעקב ב. הגיב:

    הי דבורית, לדעתי אין טעם (ואולי אף לא ראוי) ללנקק לכתבות ב"הארץ" שחסומות למי שאינו מנוי. סתם להוציא את הנשמה לשאינם מנויים. והמנויים אינם זקוקים ללינק ממילא. חוץ מזה – ברכות על התיחזוק היומי האיכותי והמתיש של הבלוג.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      תודה
      למה המנויים לא זקוקים ללינק ממילא?
      מה זה אומר, שאני לא צריכה ללנקק לכלום בשומקום?
      לא ברור לי ההיגיון.

      אהבתי

      • יעקב ב. הגיב:

        אני, למשל, לא פותח לינקים לעיתון שממילא קראתי או שנמצא ברשותי. אני עושה שימוש בלינקים לכתבות שאינן נגישות לי בפרינט, ובמקרה של הארץ זה לא עוזר ממילא למתעניינים שאינם מנויים. אז את מי הלינקים משמשים ? זה לא שולל, כמובן, התייחסות לכתות "הארץ" (ואולי אף בהרחבת מה, לטובת הלא-מנויים).

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          תלנקקי לגרסת המובייל.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            תודה על שמצאת לי פתרון לבעיית השעתיים ביממה שלא מצאתי מה לעשות איתן.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              בשביל זה אני פה.
              רוצה שאני אכין לך ממיר לינקים אוטומטי?

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                בשביל שני האנשים הנכנסים ללינקים, ממילא תגיע החסימה גם למובייל. היא היא יכולה לקשר למובייל השקט.

                אהבתי

              • עו"ד הגיב:

                ממיר לינקים?! כל מה שצריך זה שינוי קטנטן בדפדפן (כרום, בפיירפוקס זה טיפה יותר מסובך), ברמת סימון V. אבל לא זה העניין שרציתי להתייחס אליו, אלא למה שעשו בשוקניאדה. הם הלכו בדרך הנכונה – לשרוד פירושו לגבות תשלום על תוכן איכותי. הצרה היא שהם מהססים לפסוע עוד כמה מטרים קדימה ולסגור את הקישורים גם למובייל, גם לרשתות החברתיות. היום כל ילד יכול לקרוא את הכתבות המלאות ללא תחכום מיוחד, וזו, עיתון הארץ, זו טעות. מוטב כבר לחזור לאחור במקום הפיאסקו הטכנולוגי הזה. העניין עם אנשים הוא די פשוט – צריך להכריח אותם. בכוח. אי אפשר לדרוש מהם להכאיב לעצמם, אלא אם הם בקטע.

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  ילדים, אנשים שעושים שינויים קטנים בדפדפן, אלה בכל מקרה לא האנשים שהארץ מצפים שיעשו מנוי.

                  אהבתי

                  • עו"ד הגיב:

                    הו, אתה מערב שיקולי מוסר עם ביזנס. בכל אופן, הארץ יקבל בשמחה את כולם, גם את אלה שייגלו שהטריק עם הדפדפן אינו עובד יותר.

                    אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    שועלן צודק. אצ'פר אותו בקישור חינמי לטור מעולה של אלון עידן על הפוליטיקה החדשה.
                    ואגב עידן, מורן שריר היה צריך להיות חריף יותר כשכתב על תלמידי התיכון בכ"ס.

                    אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      צודק בגלל ניקוד גבוה במועדון החברים לעט ברשת, או צודק אובייקטיבי גם בלי נימוקים?

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      הנימוקים שלו נכונים, ואין צורך להוסיף.
                      אני לדוגמא, כאשר אני רוצה לקרוא הארץ אני יורד לבית קפה, ומשאיל ממישהו לפטופ. אתה לא חושב שזה יהיה חצוף מצידי לבקש ממנו שיעשה מנוי.

                      אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      מי המשאיל לפטופ למישהו בבית קפה, סבירות גבוהה שהוא מנוי על הארץ.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      יש לי יתרונות בקרב קהל רחב.

                      אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      נתעלם לרגע מההוכחות שמתבססות על אחד שלא בכל ראה, ואחת שהתמהמה בתשובה לשאלה – אם ראתה במו עיניה או גרוע יותר – עד שאתה התערבת וטענת שהיא שולטת בתורת הפערים בין עולם הדמיון למציאות.

                      הרגע עבר כרגע, תמה ההתעלמות. לא הוכחה טובה. תוכיח.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      תורת הפערים אליה התכוון החתיך לקוחה מעולמות התוכן (יאייי) של תורת הספרות.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      תורת הפערים היא לא בין עולם הדמין למציאות, אלא גישור על פערי מידע.
                      יאגו מוסרת לש. מידע חלקי אודות א. מתוך ידיעה כיצד ש. יגשר על פערי המידע.

                      אהבתי

                    • לירון הגיב:

                      אחד, אחד.

                      1. פייסבוק זה קשר בלתי אמצעי עם האנשים (בלי התיווך של יודעי הח"ן מהתקשורת). נכון, ניתן להשתמש בו כדי לעקוף את התקשורת המסורתית וכדי להימנע משאלות קשות, אבל ,בינתיים, בישראל זה לא קורה. חוצמזה, הערה כללית שחזרת לכל אורך הכתבה, הוא שוזר את בנט ולפיד יחד רק כדי שיוכל להדביק את הסטיגמה של הראשון לשני וההיפך.

                      2. פתטי.

                      3. המשך ישיר של 2. שכנראה רומז לכיבוש. ומה קשור עכשיו נרקיסיזם?

                      4. כאן כבר רואים שאת החיצים הוא הביא מהבית.

                      5. שקר מר. אשמח להוכחה אחת לקשקוש בפיסקה הנ"ל.

                      6. אני לא זוכר שנטען שאין יועצי תקשורת. להיפך, כל הזמן מעלים על נס את נילי רייכמן ומשה קלוגהפט. אגב, האסטרטגיה ממש מתוחכמת, לשדר אמינות (הפטנט, לומר את האמת).

                      7. דווקא כאן אני מסכים.

                      8. שוויון בנטל זה הוגנות. אף אחד לא פוסל ערבים בשל היותם ערבים, המפלגות הערביות הנוכחיות נפסלות כי זה מה שנקרא אידאולוגיה. מה קשור שמאלנים? אני מבין שממשלה שתלחם בריכוזיות, תפרק את הוועדים הגדולים ותפעל להגברת היעילות שתוביל להורדת יוקר המחייה, נלחמת בעניים, כי אין דבר יותר טוב לעניים מאשר אינפלציה, הרי מעלים להם את המשכורות בהתאם כי יש להם כח מיקוח.

                      9. בבית היהודי היו פריימריס, ואני לא מבין בכלל את הבעיה ביש עתיד. הציבור ידע הכל ובחר.

                      10. האמת שזה יותר מזכיר את הטעם התרבותי של הארץ. ושוב, כשנוח תוקפים מהכיוון של לפיד (כי הציבור של בנט, כמובן, זה ערוץ 2 קלאסי)

                      11. אין מה לכתוב, אז ממשיכים את 2 ו-3.

                      כאמור, מתקפה מתוכננת בתוך שנוצקה לתוך תבנית ידועה מראש, אבל מעל לכל רדוד, שקרי וסיסמאתי.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      לירון, אתה פשוט לא קורא נכון את עידן. אתה קורא אותו כטור פוליטי. זהו טור אודות המבע התקשורתי של המציאות הפוליטית. הוא עוסק במסמנים ולא במסומנים.

                      אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      השיטה להתמקד בפרט שולי – מוכרת.

                      אתה אמרת שזה יהיה חצוף מצידך לבקש מזה ששאלת ממנו לפטופ בבית קפה, שגם ישלם להארץ כדי שאתה תאכל לראות כתבות מלאות.

                      אני אמרתי שמי שמסכים להשאיל לך את לפטופ שלו בבית קפה – סביר מאוד שהוא מנוי על הארץ (או מנוי עם הארץ כהגדרת חז"ן) כי הוא בחור טוב באופן כללי ואין בכך מהחוצפה.

                      אתה ענית שלא מדובר דווקא בבחור טוב, ולכן זו כן יכולה להיות חוצפה כי אתה מקבל להשאלה לפטופים בבתי קפה מאנשים באופן כללי בלי קשר לעיתון שהם משלמים לו, בגלל שאתה חתיך, שזו עד כה שמועה שמבוססת על עדות יחידה די מעורפלת.

                      בנסיבות האלה השאלה איזו פערים היא משלימה היא שולית ביותר.
                      אז נחזור לעניין – תוכיח.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      ואני טוען שהמראה שלי (שמועה או לא) אפקטיבי בקרב קהלים נרחבים ולא מצומצמת למנויי הארץ בלבד.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      עדות יחידה די מעורפלת

                      ככה? אין עדים שווים יותר ושווים פחות?

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      מאחר ויאגו מנויה על הארץ, עדותה לא מסייעת לעו"ד.

                      אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      "מעורפלת" כי לא ברור אם היא נסמכת על מראה עיניים בגודל טבעי או מראה עיניים מתמונת פייסבוק שעברה עיבוד? או בכלל מדובר בעדות מפי השמועה? אולי רק חלום בצהריים? יש כל מיני אפשרויות. הערפול יוסר רק אם תהיה הודיה שההצהרה מבוססת על האפשרות הראשונה או הוכחה משכנעת בתגובה המפורטת שצריכה להופיע אחרי בבלוג אחרי השעה 12 בתואנה שזו שעה מאוחרת והאיילות כבר חורפות, מה שיבוא קודם.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      עו"ד, אתה חושב שתנצל דיון על חומת תשלום בכדי לסחוט מידע לא רלוונטי. הרי לכך יתאים רק דיון על אתיקה עיתונאית.

                      אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      רלבנטי באבוהה. הרי אתה התיימרת לפסוק בויכוח בין הש' לביני בלי להצביע על מקור שהסמיך אותך לשפיטה ובלי נימוקים, מכאן הסקתי שאתה מניח שהטעם של ולווט הוא מקור מספק. כדי לבחון את הטענה אני צריך לדעת מהו טעמה של ולווט, הלא כך? כך.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      טעמי ידוע בציבור:
                      יו לורי, ברק אובמה, פיטר קראוזה ואורן

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אני מניח שיאגו היתה נותנת לכל אחד מהאחרים את הלפטופ, בכדי שיוכלו לקרוא כתבות מהארץ. אך עדיין היא מנויה, לכן לא רלוונטי.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אני מבין שהיחסים שלך עם באלוטלי עלו על שרטון.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      זה שהערכתי את סיקוסיו לא אומר כלום על יחסים בינינו, שכלל לא היו. צריך קצת יותר מכמה שרירים כדי להתאהב.
                      יחד עם זאת יצוין שלבאלוטלי, לי ולקראוזה יש בהחלט משהו משותף.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      א. לא ידעתי שבאהבה עסקינן.
                      ב. תמ"י?

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      ממש לא

                      אהבתי

              • מעלי הגיב:

                כןןןןן

                אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    "עובר אורח" האגדי צפה את הסגרת השופט הנמלט דן כהן אחרי שהפרואנים יסיימו לסחוט אותו:

    ל-News1 נודע כי בשעה 02:40 שעון ישראל הועלה דן כהן למטוס לשם הסגרתו והגעתו לישראל ביום ראשון קודם לכן נעצר בלימה והועבר למעצר דן כהן נמלט מישראל בשנת 2005 לאחר שנחקר בגין עבירות שוחד הפרקליטות בישראל שומרת על שתיקה כדי למנוע תקלות שיסכלו הגעתו לישראל ביום ראשון

    אהבתי

  14. אנונימי הגיב:

    מוסף הארץ:

    ״בוז’ור, יליד מולדובה שעבר להתגורר בישראל ב–90’״

    תגובה ראשונה לאותו מאמר גם מתייחסת למשפט היהיר הזה. האג׳נדה של אלוף בן וחבריו מדהימה בנחישותה. זה מצטרף למאבק הנחוש שלהם לעלות את הסתננים על ראש שמחתם.

    אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    הילדה סופגת את הסביבה גם אם לא באופן ישיר.
    אני רואה את זה כשילדה בת שנתיים וחצי שואלת אותי איפה קניתי משהו וכמה זה עלה לי.
    פסיכואנליזה אני אעבור בקבר.

    אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    אין לי דרך לקרוא את שקד, אבל על פניו, אני לא מסכים איתך במקרה זה.
    אני מסכים עם מה שאת אומרת על כתיבה על ילדים.
    אבל על תינוקת? שהוא לא מצליח להתאהב בה?
    מה שישנה לילדה שתקרא את זה (לכאורה) בעוד 10 שנים זה אם אביה אוהב אותה כעת ויחסו אליה מאז שהיא זוכרת, לא איך הוא קיבל אותה ברגעים הראשונים.

    אבל אני רוצה שיאהבו אותי עוד יותר

    אני לא מקבל את זה כצורך ביולוגי פרימיטיבי של ילדים, אלא כאחת מהרעות החולות של התרבות של ימינו (פייסבוק, ריאליטי וכו').

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      WTF?
      ילדה בת חמש פייסבוק וריאליטי? אולי ברמת גן. לא פה.
      חוץ מזה אתה לא חייב להסכים, אבל מומלץ לך לעבור פסיכואנליזה או לקרוא כמה ספרים בנושא הגיל הרך.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      התוודות על אי אהבה לתינוקות כבר תופעה ותיקה. הבעיה הגדולה יותר היא ביחס הישיר ולא בביטוי שלה בכתב. ולווט מציירת עתיד אנכרוניסטי של פסיכאטר אלקטרוני המשמר שיטת תרפיה באמצעות שיחה (אולי קראה את זה אצל דוד אבידן).
      שועלן כהגלו צודק. תינוקות מעירים את הוריהם כל שעתיים בהשפעת הפייסבוק.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        דיברתי על ילדים (אפילו קטנים).
        לא תינוקות.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אני יודע, אך עשיתי הגחכה. אתה טועה, צורך של ילדים. הם תמיד הגיעו מקולקלים, ואין מה להאשים את המודרנה.
          ילד זקוק להוכחה הפיזית המיידית, ולא יכול להסתפק בהבנה הכללית שאוהבים אותו (הפגם הזה לא ממש עובר גם בבגרות).

          אהבתי

          • אמא הגיב:

            אגב, כדי להסכים עם הטענה של ולווט, ממש לא צריך להיות הורה או שכן של הורה. שכל אחד יסתכל בכנות אלמנטרית על עצמו בלבד, וינסה להיזכר מה היתה משמעות אהבת הוריו עבורו.
            רבים מאיתנו אפילו לא צריכים לאמץ את הזיכרון. אצלם הנושא עולה אחת לשבוע בשיחות עם הפסיכולוג שלהם.

            אהבתי

    • אמא הגיב:

      יש לי מכרה שחייה עוצבו בין היתר על פי בדיחה של הוריה. כששאלה אותם למה היא בת יחידה, ענו לה ההורים שאחרי שהיא נולדה הם הבינו שלא יוצאים להם ילדים משהו משהו אז החליטו להפסיק.
      חייה ויחסיה עם ההורים, עוצבו כאמור על רקע העובדה שבגיל 3 ההומור שלה לא היה בשמים.
      ולווט יותר מצודקת. די לאקסביציוניסטית ההורית הזו.

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        אני שמעתי פעם את ההורים שלי מדברים בלילה. "את רואה, אמרתי לך שהוא יישאר בחיים!" וזה.
        בגלל זה אני ציני ומריר עד היום 😥

        אהבתי

    • מעלי הגיב:

      לי יש דרך לקרוא אותו,אבל אתה לא רוצה לדעת מה עושה האבא לילדים שלו,למשל, משמיע להם שירים של להקות אמריקאיות, ולאכזבתו האומללים רוצים דווקא את הכבש השישה עשר ודומיו ב ע ב ר י ת! ר"ל.
      ור"עש שכל חלומו זה ניו יורק, מאוכזב קשות.
      ועל זה אני משלם מנוי!(טוב, גם כתבה על איזה בלונדינית יעל משהו).

      אהבתי

  17. שיפ הגיב:

    גבעת ווטרשיפ זה אחד הספרים הכי יפים שנכתבו אי פעם, קראתי אותו עשרות פעמים… הוא תורגם בכישרון סיפורי והמון יופי על ידי רינה ליטוין שנפטרה לפני כמה חודשים.
    אלך לחפש עיתון בבית קפה קרוב כדי לקרוא את הריאיון, תודה:)

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      ווטרשיפ הפחיד אותי בטירוף כשהייתי ילד. בעיקר חומש ולבורנום, הארנב המשורר. כשקראתי אותו שוב כמבוגר, הבנתי את מסע הארנבים הרבה יותר טוב – כולה עברו ממקום אחד לאחר, ממש לא רחוק… בילדות הסיפור היה נראה כמו יציאת מצרים של הארנבים

      אהבתי

  18. אורן הגיב:

    התגובה של אדם לטור של טל ניב בפרק העוקב היתה ישירה ומתחום הפורנו, מעניין אם בעת הכתיבה היתה ניב מודעת לפרק שכבר שודר בארה"ב.
    הדמות של אדם היא סוג של תגובת נגד ל MPDG. דמות בדיונית מוצלחת, מאחר ומצליחה להיות יוצאת דופן ועדיין אמינה בדרכה.

    אהבתי

  19. לירון הגיב:

    יאיר לפיד באינטרנט זה מה ש-#ארץ חדשה רצו להיות.

    אהבתי

  20. חייל זקן הגיב:

    לכבוד השלמת ההסכם הקואליציוני ובטרם מינוי השרים החדשים, תזכורת לכישוריו המוכחים של המועמד המוביל להכנס לנעליו הזעירות של שר הבטחון היוצא:
    מדובר באדם מעמיק ומרחיק ראות שצפה כי "טילי החיזבאללה יחלידו במחסנים". הוגה דעות וחדשן צבאי שגילה כי "נצחון מושג על ידי צריבת התודעה באמצעות לחימה מבוססת אפקטים". מומחה לייעול שהמציא אוגדה רזה נטולת לוגיסטיקה.
    היידה ביבי…

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      אני מקווה 1,שהוא יודע את הטלפון של ברק.
      2,שלא תהיה שום מלחמונת בשנתיים הקרובות(אחר כך הוא בטוח לא יהיה שר"בט).

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        הטלפון של ברק? הדבר הטוב היחיד שייאמר בוודאות בשבחו של שר הבטחון הבא הוא שלא הצליח להזיק כמו השר הקודם.

        אהבתי

    • אחד אחר הגיב:

      אני יודע שאתה לא מעריך את יעלון- אבל זאת לא סיבה לחזור על החצי אמת הזאת של “טילי החיזבאללה יחלידו במחסנים"

      אהבתי

    • גל אל.איי הגיב:

      סלוגן לבחירות הבאות: "חז"ן לביטחון!"
      יקבל יותר קולות ממופז, לדעתי.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        יותר קולות? בספק. יותר ביטחון? בוודאות.
        מינוי גנרל כושל לשר בטחון כי יש לו נסיון הוא משגה יקר. מה רע בשר כמו כחלון? או ליצמן?

        אהבתי

  21. ליאת רון הגיב:

    צר לי על שגיאות ההקלדה. זה מה שקורה כשכותבים בלהט

    אהבתי

    • לחם הגיב:

      מצטער, הדריי פיט שלי כנראה לא עבד, בגלל זה השטויות. וברצינות: רוב המשתתפים בתחרות היו צעירים ולא גברים בני חמישים, כך גם מיכאלוביץ. חולדאי מנסה להטיל את האשמה על משרד הבריאות אבל העובדה פשוטה מאוד: אם הוא היה מבטל את חצי המרתון הוא היה מפסיד הרבה כסף ולכן החליט לקיים את הריצה. כל אדם חייב לקחת אחריות על חייו אבל כשאומרים שלרוץ עד תשע וחצי בבוקר זה בסדר, מה צריך לחשוב רץ מן השורה? שזה לא בסדר? בכל מדינה אחרת חולדאי היה מתפטר, כאן יש לו עיתונאיות כמוך ולכן חולדאי, שהוא רק סמל ומשל, יישאר בתפקידו, וכמוהו גם שאר הפוליטיקאים שגורמים סבל ומדרדרים את העם הזה לתהום אבל מוקפים בעיתונאים חנפנים. ומילה אישית: יכול להיות שאין לך סנטימנטים אבל יש לך עסקים. חשבון הבנק שלך מעניין אותי כקליפת השום, אבל גילוי נאות, משהו בסגנון: לבעלי יש סניפי טיב טעם בתל אביב, היה עוזר לך לבנות תדמית אמינה.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        רון כותבת כבר יותר מ-20 שנה (בטח לא שמת לב, אם אתה מדבר פתאום על "תופעה"). היא לא זקוקה לך כדי לבנות את תדמיתה המבוססת.

        אהבתי

        • לחם הגיב:

          תדמיתה אכן מבוססת, מדובר באחת העיתונאיות הכי טובות, מעניינות, חכמות, משכילות, מרחיבות דעת, כישרוניות, עם המון ידע שקיימות בישראל ויכול להיות שבעולם המערבי בכלל. התכוונתי שבמקרה הזה גילוי נאות היה מבסס תדמית אמינה. רק במקרה הזה. בדרך כלל, כאמור, מדובר בעיתונאית על. אני קונה גלובס רק בגללה (ובגלל ורד ריבלין-רמון…)

          אהבתי

      • מיקי הגיב:

        לחם צודק. צריך לבדוק איפה הכסף, כמו שאמר ר' לפיד

        אהבתי

    • מעלי הגיב:

      וזה מה שקרה למורות בבי"ס רבין, לקרוא לפני הסנד!

      אהבתי

  22. ליאת רון הגיב:

    לחם יקר
    בשביל הרקורד, התחלתי בעבודה העתונאית הרבה לפני שהתחתנתי עם הבעלי ולכן העושר שלי, לכאורה (מתי בדקת את חשבון הבנק שלי שאתה מעיז לקבוע כאלה קביעות?), הוא לא מהעניין וגם לא ממש עניינך.
    לגבי תפיסתי הקפיטליסטית, אם היית טורח לקרוא את הטורים שאני כותבת, הית מגלה, להפתעתך, שאתה קפיטליסט גדול ממני, אבל מה אכפת לך לזרוק מילים. זה לא עולה כסף.
    ומה עם חולדאי? כשמגיע לו, הוא חוטף בגדול, אין לי שום סנטימנטים לו, או לאף אחד אחר. רק שהפעם הוא לא אשם.
    אז לפני שאתה כותב שטויות מתלהמות בחסות הניק ניים שלך, תחשוב קצת. זה אף פעם לא מזיק

    אהבתי

  23. לחם הגיב:

    זו מתחילה להיות תופעה: ליאת רון, ליהי לפיד, לילך סיגן, שפרה קורנפלד, שרון כידון. נשים עשירות בזכות בעליהן נעשות עיתונאיות, לא ברור למה, אבל הדיעות שלהן, לעתים, הזויות ומנותקות עד כדי רחמים. זה מה שקרה עם ה"מאמר" של ליאת רון על רץ המרתון. הבן אדם מת, הגופה עדיין חמה, וליאת רון אצה רצה לגונן על ראש העיר. לבעלה יש עסקים בתל אביב, אפשר להבין את הרצון להתחנף לראש העיר, אבל עד כדי כך? והשטויות שהיא מחרטטת, ובעיקר הפלצנות, על חולצות דריי פיט ומאמנים צמודים בחדר כושר. הגברת מכירה את העולם מנקודה צרה, קפיטליסטית, מנותקת לחלוטין מחיי היום-יום של הישראלי הרגיל, שעובד כמו חמור, מרוויח שכר גרוע, חי תחת איומים ביטחוניים, חלקם מדומים, ומנסה להכניס קצת שמחה ואור לחיים הקשים שלו (בין השאר בגלל יוקר המחיה וסכומי העתק שרשתות כמו טיב טעם גובות, רשת ששייכת לבעלה של הגברת). הוא לא מתאמן בחדר כושר, לא עם מאמן צמוד ועם דריי פיט ונעליים אירו דינמיות, סתם רץ בחוץ, כמעט בחינם, בשביל ההנאה והתחושה הטובה. בגלל זה מגיע לו למות?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      חבל שלא קראת מה שליאת כתבה במקום להתגולל עליה.
      למעשה היא חושבת בדיוק כמוך:

      ומילה אחרונה על התעשייה: יש חברות ועסקים שמרוויחים הרבה מהתפתחות הספורט ממקצוע לטרנד אופנתי סוחף כלל-ציבורי. זו תעשייה שמגלגלת המון כסף וצריכה להצדיק את עצמה. אבל אנחנו לא חייבים לפרנס מכוני כושר, לא את ייצרני שעוני הדופק הכי המשוכללים ותעשיית הביגוד הטכנולוגית המתקדמת.
      מספיק ללכת ברגל, לעלות במדרגות במקום במעלית, לרכוב על אופניים אל היעד, במקום להדליק את המכונית ולנסוע. לא חייבים ללכת על הקצה בשביל להרגיש ולהיראות טוב. גם אורח חיים כזה לא יביא חיי נצח, אבל אולי תהיו קצת יותר בריאים, ולבטח תרגישו הרבה הרבה יותר טוב.

      ככה זה כשמטקבקים על אוטומט.

      אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      בוא ונראה. אם מדובר בבנאדם שעובד כמו חמור, לא גומר את החודש, חי בסטרס, לא מתאמן, אין לו מדריך כושר אישי, אין לו נעלי ריצה מתאימות (כל אלה הגדרות שלך לישראלי ה"הרגיל") ולמרות כל נתוני הפתיחה האלה – רץ מרתון או חצי מרתון ב 36 מעלות ועומס שרבי כבד אולי זו עצימת עיניים שתוצאותיה ברורות? כמובן שאני סתם מקרקר. לא הייתי שם ואין לי מושג מי בכלל השתתף במרוץ, אבל אם אני צריך לנחש: היו אלה אנשים שרצים באופן קבוע עם נעלי ריצה טובות ואתה סתם מברבר.

      אהבתי

    • קבצן מרוד הגיב:

      לפני החתונה והכתיבה, בחשבון הבנק של שיפרה קורנפלד היו לפחות 1.000.000 ש"ח. אכן עוני מחפיר שדחף אותה בצדק לזרועות המיליונר.
      על יתר ההבלים כדוגמת עשירות בזכות בעליהן, אני משאיר את הנאת התגובה א. לבנקאי של הנשים טרם נישואיהן ב. לפמיניסטית שתיתן לך על הראש על ההגדרה המגעילה והמטופשת הזו.

      אהבתי

    • נמ"ש הגיב:

      ושכחת את ג'ודי מוזס? זה הרי ההתגלמות של השלטון, עיתון ,אתון.

      אהבתי

    • מיקי הגיב:

      מעושרות בעיתונות – מתחילה להיות תופעה? זה קיים כבר עשרות שנים. בעיתון בו עבדתי היו המון נשים כאלה. נחמד להיות "עיתונאית", זה מצלצל יפה ונראה טוב ברזומה. לא משלמים כמעט כלום אבל כשיש בעל עשיר, גם זה בסדר. אחר כך מתפלאים על מצב העיתונות. אני יכול להביא דוגמאות אם תתעקשו, אבל ממש לא בא לי

      אהבתי

  24. שועלן הגיב:

    האסון יכול היה להימנע בקלות

    איפה היו ה"פובליציסטים" לפני?

    אהבתי

  25. צפי ס. הגיב:

    שלום ולווט. אני מסכימה מאוד עם מה שכתבת על כתיבה על ילדים. אמירה חשובה מאוד. לא מבינה הורים שעושים זאת

    אהבתי

    • להקת אבא הגיב:

      ומה עם "תמונות עירום" בפייס? של הילדה בגיל….משחקת בים? מי מרשה לכם?

      אהבתי

    • מיקי הגיב:

      רגשות אשם הוריים הם להיט חם, שמאפשר להורים למרק את מצפונם. זה כמו שטרי המחילה של האפיפיור. הם חושבים או יודעים שהם לא בסדר ומתנחמים ברגשות האשם. זול, שקוף, ומיותר לחלוטין

      אהבתי

כתיבת תגובה