התפשטות

הארץ21.3.13מעריב21.3.13

ידיעות21.3.13isra21.3.13

makor21.3.13hamvaser21.3.13

 כותרות ראשיות

ארבעה עיתונים בווריאציה על ההליכה בשדה (התעופה) של נתניהו ואובמה, רגע אחרי שנתניהו הסיר את ז'קטו כדי להידמות לאומבה החתיך והצנום. אוף, כמה גברים ישראלים בגילו של אובמה ראיתם עם גוף כזה. כמה נורא לחיות בלבנט.
הניואנסים הם בכותרות. ידיעות וישר"ה, כרגיל, מתואמים עם החיבוקים שלהם. ישר"ה, כרגיל, יותר גרוע ("ביקור החיבוקים"? מה עבר לכם בראש?)

הארץ: "אובמה בישראל: אנחנו שומרים עליכם"
מעריב: "אובמה בירושלים: לא נאפשר איראן גרעינית".
גם בשתי הכותרות הללו אין חידושים. הארץ מדגיש את ישראל, מעריב את ירושלים.
מקור ראשון והמבשר בווריאציות על הכותרות הללו.

לא לא לא. תשכחו מזה, אני לא מתכוונת לקרוא את פרשני האתמול. אבל יש גם ז'אנר חדש הבוקר, פרשני הנאום שעוד לא היה. למה מצאו לנכון פרשני העיתונים לכתוב הבוקר על מה שנשמע בעוד כמה שעות? בשביל מה זה טוב? להראות שהנבואה לא ניתנה לשוטים? או כן ניתנה לשוטים?
הארץ: חמי שלו אומר שהנאום יעמוד כנראה בסימן הסכסוך עם הפלסטינים. גם עמיר רפפורט במעריב.
ארי שביט אומר שיעיר אותנו ושישאל אותנו לאן אנו שטים.
ברמאללה לא מחכים, כך ישר"ה.
ברוב העיתונים חלק ניכר מהעמודים עוסק בנשיא, אז לא נשאר הרבה מה לומר אם לא רוצים לחטט שם. ולא רוצים. אני לא רוצה.

כיפת ברזל, סיבוב חדש

קשב על הכישלון הקולוסאלי של כיפת ברזל. אחחח, התזמון. מישהו יעביר את זה לאובמה לפני שהוא חותם על הצ'ק?

דובר צה"ל טוען מאז תום מבצע "עמוד ענן" שאירעו 58 פגיעות בשטחים בנויים במהלך המבצע. כלי התקשורת ציטטו נתון זה ללא ערעור (ר' למשל בערוץ 2, Ynet, וגלובס). אלא שכלי התקשורת דיווחו במהלך המבצע עצמו על אירועי הנפילות בשטחים בנויים. ובמפתיע, כאשר מסכמים את המספרים ומצליבים את המידע שדווח בתקשורת, מקבלים מספרים שונים לחלוטין: על פי דיווחי התקשורת היו לפחות 104 נפילות מוכחות בשטחים אזרחיים בנויים בדרום. המספר הזה קרוב מאד לדיווח של משטרת ישראל, שחבלניה הם אלו שטיפלו בנפלי הטילים, ומדווח על 109 נפילות בשטחים בנויים. אם כן, בנוגע לסיכום הפגיעות בשטחים בנויים, מספר הנפילות שדווחו בתקשורת בזמן אמת כמעט זהה למספר שעליו דיווחה משטרת ישראל – והוא כמעט כפול מהמספר הסופי שעליו דיווח דובר צה"ל. גם כאשר בוחנים את הודעות דובר צה"ל בזמן המבצע עצמו בנוגע למספרי הנפילות ומשווים אותם לדיווחים בזמן אמת בתקשורת, מגלים פער משמעותי במספרים. על פניו נראה כי דובר צה"ל טעה במספרים שדיווח לכלי התקשורת לגבי הנפילות בשטח בנוי בישראל, ואילו התקשורת לא טרחה לבדוק האם המספרים שמדווח דובר צה"ל מסתדרים בצורה הגיונית עם הנתונים שהיו בידיהם ושדווחו לציבור.

קצה האצבעות

על פי שער מעריב, מחר יתפרסם בסופשבוע ראיון (אלקנה שור) עם רביב דרוקר. ההפניה שנתנו במעריב לכתבה היא "ישראל, היום". דרוקר מדבר על לפיד, השרה ופרס. נו, נראה.

בידיעות יתראיין האלוף הפורש טל רוסו, יסכם שירות מפואר וידבר גם על נטלי עטיה. והנה אני מהמרת על מה שיגיד עליה: "בחורה נפלאה, אין נשים כמוה. מאחל לה רק אושר, נשארנו ידידים טובים. אחים ממש".

גיליון אחרון לעכבר העיר.
עכבראחרון

עומר שוברט, העורך, כתב מדור פרידה.
משפט מייצג:

יש תפקיד מוזר לעורכי עיתונים בעת הזאת. הוא פחות קשור לתוכן. נהפכנו מאנשי וורד לאנשי אקסל. ישיבות, תקציבים, תוכניות מגירה, כשהמטרה ידועה וגם הסוף ברור.

עובדי העיתון הצטלמו לתמונה קבוצתית.

ובינתיים במעריב

מעריב התגאה שהמהדורה הדיגטלית שלו פתוחה לכל בראשון עד חמישי. אבל בינתיים, בימים האחרונים, רק עמודי החדשות מועלים אליה, ולא שאר המוספים, כפי שהיה עד כה. מה זה אומר, והאם זה מתכתב עם קברניטי העיתון הטוענים שמדי יום נמכרים פחות ופחות עותקים?
טוב, אני לא רוצה לחזור על מה שכבר כתבתי. חבל על הכסף של שב"צ ושל המשפחה. בעוד כמה חודשים תעמדו בפני שוקת שבורה, על אף כל הצמצומים ואיחוד התיקים שעשיתם עם מקור ראשון (חומרים של אותם כתבים מתפרסמים בשני העיתונים).
אגב, הכנס המפואר של מעריב ומקור, שצריך היה להיערך בסוף השנה ונדחה כבר פעמיים, עוד לא נערך.

התיקונים

בע' 5 בהארץ מתפרסם התיקון הבא:

תיקון21.3.13

כעיתון שהעמיד את האתר שלו בחזית, הגיע הזמן שבסרגל תהיה רובריקת "תיקונים", ושם יופיעו כל התיקונים שמבצע העיתון, כולל קישורים לחומרים הרלוונטיים, המתוקנים, יש לקוות.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

FakeObamaIsrael
מדור הבנות של מוסף הארץ בטוויטר.

מה עם הנהג שהתבלבל ומילא באחת הלימוזינות סולר במקום בנזיןדלק? כמה פעמים זה קרה לכם בחיים? אפס? ובכן, למה לא עשו בדיקת פיקוס לנהגים? איזה טמטום.

כמה מדכאות הבנות של בנות. אחת רוצה להתמסד עם החבר הקודם שלה: לקום איתו בבוקר, להאכיל אותו בערב ולעשות לו ילדים. השנייה רוצה בלונדיני מסוקס במקום הדכאוני ושלישית שוכבת במיטה כפגר ומחכה לפרא האציל שיחצה ימים, או למעשה כמה דקות בסאבוויי, ויגיע מזיע ובלי חולצה כדי לשאת אותה על כפיים. פאק, אם זה מה שבנות 24 רוצות, בשביל מה שווה המהפכה. והמשפט האחרון, "איפה היית כל הזמן" -"הייתי פה", הוא לא ביקורת על. לא, זה הדבר האמיתי והמשומש, שכמתברר לא משתנה, לא מדלג על אף דור בניגוד לתקוות הגנטיות שיש לכולנו, ושכולם רוצים לשמוע.
הגשר בפריז של שני היפהפיים הפך לדירה ניו יורקית מעופשת של כבר-לא-נערה עם OCD. כן, זה הקול של הדור. וזה לא קול מאוד שונה מהקולות של הדורות הקודמים. ממש לא. רק שאת הזוהר של קרי בראדשו מחליף הסליז של האנה הורבאת'. כמו שכבר כתבתי, הסדרה הכי מדכאת בטלוויזיה. ואיפה ג'סה, ההיפית הטראללה?

[poll id="78"]

האינטרנט בן 90. אממ. לא בדיוק.

ואגב מגנוליה, השתיל אותו הביא אובמה, אם לא צפיתם בסרט, הגיע הזמן.

לפני פיזור

21.3obama
למה לא נסעתי לפגוש את אובמה ועוד תובנות חסרות משמעות לאומית, כולל ההתפשטות.
זה לא אובמה פשוט-ז'קט, צועד על הכביש לאבו-חסן?
Abu_Hassan_1
לא.
(צילום וזכויות: שוקי גלילי).

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

104 תגובות על התפשטות

  1. קשב הגיב:

    לכל השואלים: הבדיקה שלנו התבססה על ספירה ידנית והצלבה של דיווחים על נפילות בשטח בנוי עירוני של -3 כלי תקשורת שדיווחו בזמן אמת על הנפילות. הספירה לא כוללת נפילות של רסיסי גראד או רסיסי טילי תמיר, ולא כוללת פגיעות פצמ"רים וכן פגיעות שלא דווחו בכל כלי התקשורת שנבדקו. בספירה הזאת הגענו למינימום של 104 פגיעות מאושרות – כולל שעה, מקום פגיעה, ונזק במידה והיה כזה.
    אין בתחקיר בכדי לבטל את חשיבות כיפת ברזל,
    או לתמוך במערכות אחרות – שגם את התנהלות מפתחיהם ביקרנו במאמר שלנו- אלא להאיר נקודה שזכתה לכיסוי תקשורתי נרחב.

    אהבתי

  2. אפרים צבי הגיב:

    לפי התקשורת במעריב והארץ נאום אובמה כבש את לבבות עם ישראל
    לפי הטוקבק אולי הצליח לכבוש כמה מלפפונים חמוצים במחנה יהודה
    האם יהיה אי פעם חיבור בין תקשורת השמאל לעם ישראל?

    אהבתי

  3. עומר מן הגיב:

    לעומת הפרטנרים מרמאללה שאירגנו טקס "מבואס" ו"מתנסי" (כפי שהוגסר בערוטץ 10 ע"י עמנאול רוזן וצבי יחזקאלי), העדיין-לא-פרטנרים שלא הוזכרו כלל בנאום המרגש, אנשי החמאס מעזה מגיבים כך:

    סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה כי אנשי תנועת חמאס עורכים בשעות האחרונות תהלוכות המוניות בצפון רצועת עזה כדי לגנות את ביקורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

    אתמול הפגינו בעזה הזרמים הלאומיים והאיסלאמיים כדי לגנות את הגעתו של אובמה לאזור ולרשות הפלסטינית בפרט.

    http://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-4359736_184,00.html

    אהבתי

  4. עומר מן הגיב:

    אתר "חדשות מחלקה ראשונה" מדווח:

    מאמר המערכת של העיתון הרשמי של הרשות הפלשתינית, אשר פורסם לקראת ביקור אובמה בישראל, מעלה טיעונים קונספירטיביים ורומז שבניגוד לצ'רצ'יל ורוזוולט שהיו 'אלכוהוליסטים' היה אדולף היטלר דמות חיובית.

    "ההיסטוריה שלנו גדושה בשקרים.. [כולל ה]שקר של אל-קאעדה ואירועי ה 11 בספטמבר, אשר קבע כי המוסלמים הטרוריסטים הם שביצעו זאת, וכי זה לא היה מעשה אמריקני פנימי של הבונים החופשיים", נכתב במאמר המערכת של העיתון שעורכיו מקורבים לראשי הרשות הפלשתינית

    עוד נרמז שם אדולף היטלר היה דגול יותר מצ'רצ'יל ורוזוולט, אשר היו "אלכוהוליסטים".

    "צ'רצ'יל ורוזוולט היו אלכוהוליסטים, ובצעירותם הם תוחקרו לא-פעם משום שהתחילו קטטות ברים, בעוד שהיטלר תיעב אלכוהול ולא היה מכור לו. הוא נהג לישון מוקדם ולקום מוקדם, והיה מאוד מאורגן. גם אלו עובדות שנהפכו, והשטן הולבש בכנפי מלאכים", לשון המאמר.

    אהבתי

  5. עומר מן הגיב:

    הפרטנרים מרמאללה הכינו קבלת פנים לאובמה מלבד הטקס שבערוץ 10 הוגדר כ"מבואס" ו"מתנסי". יש גם מאמר מערכת בעיתון של הרשות:

    "ההיסטוריה שלנו גדושה בשקרים.. [כולל ה]שקר של אל-קאעדה ואירועי ה 11 בספטמבר, אשר קבע כי המוסלמים הטרוריסטים הם שביצעו זאת, וכי זה לא היה מעשה אמריקני פנימי של הבונים החופשיים"

    "צ'רצ'יל ורוזוולט היו אלכוהוליסטים, ובצעירותם הם תוחקרו לא-פעם משום שהתחילו קטטות ברים, בעוד שהיטלר תיעב אלכוהול ולא היה מכור לו. הוא נהג לישון מוקדם ולקום מוקדם, והיה מאוד מאורגן. גם אלו עובדות שנהפכו, והשטן הולבש בכנפי מלאכים"

    "אילו היטלר ניצח, הנאציזם היה כבוד שאנשים היו מתחרים ביניהם כדי להשתייך אליו, ולא קלון שהחוק דורש עליו דין וחשבון"

    אהבתי

  6. אפרים צבי הגיב:

    נשאלת השאלה למה לערבי רביע עיד, סטודנט באוניברסיטת חיפה מותר להגיע לנאום אובמה ולהפריע לו
    ואילו לסטודנט מאריאל נאסר להגיע לאולם
    וזו בממשלה שאפילו יאיר לפיד תומך באוניברסיטה באריאל

    אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      זו היתה הפתעה. מכיון שהאג'נדה של הביקור והנאום היתה לקדם את רעיון המדינה הפלסטינית, היו בטוחים שהימין יעשה בעיות, ולא השמאלנים.

      כך כתוב בYNET:

      חברים בתאי שמאל באוניברסיטה התפלאו לשמוע שעיד היה זה שקטע את נאום הנשיא האמריקני. אותם סטודנטים סברו שדווקא פעילי ימין יקטעו את הנאום ויקראו לאובמה לשחרר את המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד.

      אהבתי

  7. עומר מן הגיב:

    בYNET הכינו כתבה עם וידיאו המוכתר בכותרת "נאום ירושלים המלא".
    אבל בוידיאו יש רק 6 דקות ובו הדיבורים על הפלסטינים.

    אהבתי

  8. האמיר הגיב:

    קראתי אתמול ב"הארץ" מאמר תגובה של בכיר במערך הפיתוח ששמו נשמט מזכרוני והוא מסביר, כפי שכבר הניחו כאן כמה מהמגיבים, שנתוני המשטרה מתייחסים לכלל הנפילות בשטחים מיושבים בעוד שנתוני צה"ל מתייחסים לנפילות בשטחים מיושבים שעליהם הגנו סוללות "כיפת ברזל". מאחר שאין עדיין מספיק סוללות על מנת להגן על כל היישובים בשטווח הטילים, ברור שמספר הנפילות הכולל יהיה גדול יותר ממספר הנפילות שאוותן "כיפת ברזל" לא הצליחה למנוע.

    אחוזי ההצלחה של "כיפת ברזל" נמדדים כמספר הטילים שיורטו חלקי מספר הטילים שניסו ליירט. טילים שבכלל לא ניסו ליירט מאחר שהיו מחוץ לטווח המיירטים לא נכנסים לחישוב – ובצדק.

    קישור? מושאר כתרגיל לקוראים שיש להם מינוי לאתר.

    אהבתי

  9. אורן הגיב:

    א. מתנצל.
    ב. לא חשבתי שתשובתך מטומטמת, וגם אם היתה אני לא מטומטם עד כדי כך.
    ג. מאחר ומדובר ביצירה בדיונית, יש להפעיל דמיון והשראה.
    ד. למות במונית בגלל אובדן קול, הוא מוות רומנטי ראוי, אולי תצליחי יותר בהזדמנות הבאה.

    אהבתי

  10. אבי הגיב:

    הנאום של אובמה כל כך יפה אופטימי ומלא השראה שאם הוא היה תמונה הייתי ממסגר אותה במסגרת מצופה מזהב, מסתכל עליה בהנאה, מנשק אותה חזק חזק, מחסיר פעימה ושם אותה עמוק בבוידם שם מקומה האמיתי. שמעון פרס נאם את אותם נאומים כבר לפני 20 שנים לפחות .
    למה למחזר? העיקר שהצופות יונית רינה ועידן מעולפים מהתרגשות כמו להקת מעודדות. רק שטרנהל ויערי (לא במפתיע) שומרים על פרופורציות ומצליחים לראות ישר.

    אהבתי

    • אבי הגיב:

      צ.ל ערד במקום עידן

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        זה הזמן להמציא משחק חדש: "כן, לא, שחור, לבן, מרגש"
        נראה לי שעידן רייכל, האידיוטים מדה ווייס וצביקה הדר לא יעברו שלב, כמו גם רוב עיתונאי גל"צ וערוץ 2.
        אגב, הידעתם שיעקב אילון מחלטר באירועים כמו אחרון הדי.ג'ייז?

        אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    טוב, אז הנאום של אובמה אכן היה ייעוץ פוליטי לשמאל.
    מי שעשה את הסינון של הקהל עשה עבודה מצויינת.
    הם הריעו למדינה פלסטינית יותר משהריעו למדינה יהודית.
    פאק, הם הריעו אפילו יותר ל"כיבוש".

    אהבתי

  12. אורן הגיב:

    אין לי בעיה ואף בחרתי בדמות הנשית מגירלז המייצת את אישיותי, אך למה קופחו הבנים. בתור אדם עם נגיעות קלות של ריי, אני חושב שראוי לתיקון.
    באשר לסיום העונה, הקדמת הסתיימה בחתונה, וזכור מה נהיה.
    אגב הריצה של אדם אורכת חצי שעה. הנה הפרוט בצרוף גיפ. למה לא לקח מונית, יש דיון משעשע בתגובות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      1. אין לו שקל על התחת.
      2. הוא היה בעיצומו של סוג של התקף אמוק, והיה צריך להמשיך את התאוצה שבה היה. כמו כדור שנורה מרובה.

      אהבתי

  13. סתם אחד הגיב:

    מסתבר שהדיון על כיפת ברזל רחב יותר. הנה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      נראה, כי ביקורת זו על "כיפת ברזל" מעתיקה טענות שהופנו כנגד מערכות הגנת הטילים האמריקניות (פטריוט) ומדביקה אותן למערכת "כיפת ברזל" תוך התעלמות מן ההבדלים הברורים בין מערכות ההגנה השונות.

      מה שאמרתי על המשיחיות.

      אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    יהיה אפשר לראות איפשהו את הנאום של אובמה בלי התרגום הסימולטני הבלתי נסבל?

    אהבתי

  15. חוית הגיב:

    הטעות המביכה של איתן הבר אתמול בעתון, the United of States of America, היא גם עצובה בהתחשב בכך שמן הסתם הבר בדק את עצמו מספר פעמים לפני השליחה כי הרי עברית היא השפה שלו. מה שמוכיח את מה שהיה צריך להוכיח. בנוסף, כל הקטע באנגלית סובל/נהנה מסרבול לא קטן, לשוני/סגנוני.

    אהבתי

  16. חוית הגיב:

    אחד מהגדולים הלך לעולמו. אחד מפורצי הדרך.

    אהבתי

  17. שולמית הגיב:

    האם אפשר לראות את בנות באינטנרט? הסתקרנתי.

    אהבתי

  18. רונן הגיב:

    במהדורת האיי-פד של מעריב מופיעים כל המוספים ואפילו החלק של גלובס שחזר לאחרונה לאחר היעדרות ארוכה.

    אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    אם מי שתדלק הוא אמריקאי, זה יותר סביר להתבלבל בדלק במדינה זרה.
    למרות שדווקא בחו"ל אני מוודא 10 פעמים לפני שאני מתדלק לראשונה, ואני מניח שאם הייתי הנהג של הנשיא, זה היה הופך ל-100.

    אהבתי

  20. wake up call הגיב:

    אוף, כמה גברים ישראלים בגילו של אובמה ראיתם עם גוף כזה. כמה נורא לחיות בלבנט

    צודקת.
    בארה"ב המצב הרבה יותר טוב.

    אהבתי

  21. איתמר הגיב:

    זו השאלה הרלוונטית היחידה אודות כיפת ברזל : בעמוד ענן נורו פי שלושה רקטות אל עבר שטח ישראל מאשר בעופרת יצוקה.בעמוד ענן רק 7% מהרקטות שנורו אל עבר ישראל התפוצצו בתוך ישובים ישראלים לעומת 47% מהרקטות שהתפוצצו בתוך ישובים ישראלים בעופרת יצוקה.האם יש סיבה אחרת לפער באחוזי הפגיעה בתוך הישובים הישראלים למעט הפעלת סוללות כיפת ברזל ?

    אהבתי

    • שולמית הגיב:

      איני יודעת אם עדותי יכולה לתרום לדיון בעניין כיפת ברזל אך אציין שבמבחן היחס בין הבומים לבין הנפילות בפועל בשטח באר שבע, ההצלחה של היירוט הייתה גדולה

      אהבתי

  22. חייל זקן הגיב:

    סולר במקום דלק?

    ה"אווירון" התגנב לבלוג?

    אהבתי

  23. חוית הגיב:

    אתמול, במגזין מעריב, כתבה על משפחה רוסית שחייתה עשרות שנים ביערות רחוקים מציוויליזציה.
    לכותב, ניסן צור (שכותב לא מעט על האיזור), התבלבלו מעט העובדות.
    הוא כותב: "…היו חברים בכת אורתודוקסית דתית קיצונית, שחבריה נרדפו תדיר על ידי השלטונות הקומוניסטיים עוד בימיו של פיוטר הגדול – שליט רוסיה במאות ה-17 וה-18". (ההדגשות שלי ולא במקור).
    סליחה????????????

    אהבתי

  24. לירון הגיב:

    כישלון קולוסאלי – לא 90 אחוז, 80 אחוז.

    אהבתי

    • אמינות הגיב:

      כמה הערות על "התחקיר" של אתר קשב :
      1. הם כותבים שעל פי דיווחי התקשורת היו לפחות 104 נפילות מוכחות בשטחים אזרחיים בנויים בדרום. (ולא 58 כפי שדובר צהל דיווח).
      – השאלה מה זה דיווחי התקשורת ?? תביאו מקורות תקשורת רציניים שנראה בעיניים שהם אומרים כך -הם לא הביאו שום מקור כזה. (וציוץ בטוויטר של אמיר בוחבוט הכתב הצבאי של וואלה (כפי שעלה לי בגוגל "104 נפילות") זה לא מהווה ראיה ).
      {אגב כאשר כלי תקשורת מדווחים משהו מהשטח מאיפה הם מקבלים את הנתונים אם לא ממקורות ממשלתיים ?}

      2. הם מסתמכים גם על אתר המשטרה שם כתוב גם כן אותו הנתון .
      אבל פה אני שואל מה זה "נפילות" ? האם נפילה של רסיסי הטילים הטמיר והגראד לאחר שהתרחש יירוט באיזור מיושב לא נחשבת "נפילה" לעניין כך שהמשטרה מוזנקת בכדי לטפל באירוע ?(הרי ראינו בחולון מכונית נשרפת כליל כתוצאה מפגיעת רסיס טילים).

      3.מעל הכל ברור שיש לשאול – מהי ההגדרה ל- "שטח בנוי" שעבורו מקבלי ההחלטות מקצים יירוט טיל בעלות של עשרות אלפי דולרים . כלומר ייתכן שטח תעשייתי בו צפיפות האוכלוסייה נמוכה מאד שאמנם השטח מוגדר כבנוי אבל מראש לא מקצים עבורו יירוט . וזה הגיוני כאשר מס' טילי הטמיר מוגבלים .
      4.לגבי הנתונים מהאתר של "מס רכוש" באמת לא הצלחתי להבין מה ההוכחה משם.

      אהבתי

      • לא מבין על מה הפליאה. מדובר במוסד נאור למהדרין. כבר עשרות שנים שהכסף מחו"ל מגיע לאנשי שלומנו והדוחות משרתים את מי שמימן. הוכחה נוספת שגם השמצה יכולה להפוך לסוג של הכנסה.

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        אולי 'קשב' רוצים לדכא את עמיר פרץ

        אהבתי

      • אמינות הגיב:

        (אוקיי לאחר גיגול נוסף אני מתקן) אמיר בוחבוט כן דיווח על כך בכתבה בוואלה על "104 נפילות" אבל מדובר על מארס 2012…כך שאני טרם מצאתי כל מקור תקשורתי לנתון הזה…..
        ובנוסף אם יורשה לי …עכשיו עולה לי גם השאלה – הרי מי אמר שבאותם מקומות בנויים בהם אותרו נפילות היתה מוצבת שם מערכת כיפת ברזל ?
        זכור לי שבראשון לציון לא היתה מוצבת כיפת ברזל האם גם הנפילה הזאת מוכללת ב"תחקיר" של "קשב" ? כלומר ייתכן מאד שהיו מקומות בהם כיפת ברזל לא היתה מוצבת/לא היתה תקינה טכנית וצה"ל הרשה לעצמו לא לספור את הטילים שנחתו כתוצאה מכך . הגיוני לא ?

        אהבתי

      • מייק זילבר הגיב:

        צריך לטפל נכון בהעלמות המס וכך ניתן להפסיק התלות הכלכלית בארה"ב, הנה דוגמה פשוטה שרצה באינטרנט:

        עלות ייצור המזון בישראל זולה מארה"ב ומאירופה. בישראל עלות שכר העבודה מחצית ממדינות אלו כמו כן בישראל מחיר החשמל זול יותר . מאזני חברות המזון בישראל מראות רווחים בדומה לעולם . אך בישראל מחירי המזון לצרכן פי שניים עד שלוש מאירופה וארה"ב בהתאמה. אזי ברור שחלק ניכר מהרווח נשאר בחו"ל ככספי תיווך והעברה לחברות על ייבוא וחברות משמשות כמקלטי מס. שוק המזון בישראל למעלה מ-60 מיליארד מה שאומר שלפחות 20 מיליארד ₪ כל שנה מועלמים ממס הכנסה בשיטות אלו ונשארים בחו"ל.
        אנחנו עלי התאנה של השחיתות…אנחנו שותקים כשהעוול נעשה, השופטת ורדה אלשיך שקובעת גורלות של רבים מהעסקים מי לשבט ומי לחסד – רק לאחרונה נתפסה מזייפת פרוטוקול של משפט שנעשה בפניה, ואנחנו שתקנו. שר המשפטים לשעבר נאמן בעליו של משרד עורכי הדין הגדולים במדינה – שעורכי דינו יופיעו ומופיעים לפני השופטת אלשיך, זה אותו נאמן שאיים על עורך הדין שהתלונן על הזיוף, ולא פיטר אותה – פרשת הרפז, סער, בדיחה ליד מערך זיוף המשפט בפני אלשיך.
        אנחנו שתקנו כשורדה אלשיך VARDA ALSHECH הובילה לסגירת פיקנטי, בשמם של בעלי ההון, יצרני המזון ורשתות השיווק שהקימו קרטל לחיסולה של פיקנטי, כאשר בראש הובילה אסם, שחששה כי חטיף הבוטנים, הבסלי של פיקנטי עומד לעשות מהפך ולנצח עסקית את הבמבה ,ביסלי של אסם.
        אנחנו שתקנו כשהשופטת ורדה אלשיך VARDA ALSHECH הודתה שקיבלה תידרוך מחוץ לדיון והשתמשה במידע מהאזנת סתר לא חוקית וסירבה לומר איך הגיע אליה אותו מידע מהאזנת הסתר. את התמורה קיבלה משפחת אלשיך בהמשך וכיום בעלה יוסף דירקטור באסם. בעקבות נפילת פיקנטי – יצרני המזון העלו את מחירי המזון – ואנחנו משלמים את המחיר כ24000₪ לשנה יותר על מזון VARDA ALSHECH למעלה מ-1000 עובדי פיקנטי פוטרו ואנחנו שתקנו!
        אנחנו עלי התאנה של השיטה, חובה לקרוא את שירו של נימלר:

        שיר מחאה ידוע של נימלר כנגד שיתוף הפעולה וכנגד השתיקה של הרוב הדומם הינו:

        "לא הרמתי את קולי
        בגרמניה לקחו הנאצים תחילה את הקומוניסטים,
        אני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי קומוניסט,
        ואז הם לקחו את היהודים,
        ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי יהודי,
        ואז הם לקחו את חברי האגודים המקצועיים,
        ואני לא הרמתי את קולי, כי לא הייתי חבר אגוד מקצועי,
        ואז הם לקחו את הקתולים,
        ואני לא הרמתי את קולי, כי הייתי פרוטסטנטי,
        ואז הם לקחו אותי,
        אך באותה עת כבר לא נותר אף אחד שירים את קולו למעני."
        אצטט את דברי אוטו קוונגל – דמותו הספרותית של אוטו המפל כפי שהונצחה בספרו המדהים של הנס פאלאדה “לבד בברלין” “לא, את זה לא תבין. לא משנה אם אחד נלחם או עשרת אלפים, כאשר האחד מבין שעליו להילחם, הוא נלחם, בין אם יש לוחמים נוספים לצדו ובין אם לאו. אני הייתי חייב להילחם והייתי ממשיך ועושה זאת.”
        http://www.news1.co.il/Archive/001-D-316348-00.html

        אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אכן.
      סליחה, אבל הסיכום "כישלון קולוסאלי" מעיד על טמטום.
      נניח שקשב צודקים.
      כל המשמעות היא שכמות הפספוסים כפולה מהמדווח.
      עכשיו השאלה כפול ביחס לאיזה דיווח של צה"ל? 90%? 87%? 84%?
      נלך על הוורסט קייס סנריו, וקיבלנו כ-70% הצלחה (לא סתם קשב לא הלכו עד הסוף עם החישוב).
      כישלון קולוסאלי למערכת חדשה לחלוטין זה לא, ואיך זה מסתדר עם הניתוח של המומחה האמריקאי על 5-10% הצלחה?

      הערות מתודולגיות לניתוח של קשב:
      1) השאלה היא לא כמה נפילות היו בשטחים בנויים, אלא כמה יירוטים הסתיימו בהצלחה. הניתוח של קשב מניח הנחה שגוייה לפיה כיפת ברזל כיסתה 100% מהשטח 100% מהזמן, ולא כך היא.
      2) בהשוואת כמות הרוגים מרקטות ב-2008 לעומת עמוד ענן – אין התייחסות לפילוח סוג הרקטות שנורו – אין דין קסאם פקקטה כדין פג'ר 3. כמו-כן, ממספרים כאלה נמוכים (5-6 הרוגים) אי אפשר להסיק מסקנות – מספיק אירוע בודד של חוסר מזל והסטטיסטיקה מוכפלת.

      אהבתי

      • שולמית הגיב:

        לפי מיטב ידיעתי, כיפת ברזל אמורה לירט רק את הטילים הנופלים באזור מיושב. זה היופי והחיסכון. אני לא יודעת אם אנשי קשב ישבו תחת מטר טילים. חוויתי זאת גם ב'עופרת יצוקה' וגם בעמוד ענן 'וההבדל היה עצום למרות שכמות הטילים שכוונו לבאר שבע היה גדול בהרבה ב'עמוד ענן'

        אהבתי

      • התועלת הגדולה של מערכות ההגנה היא בעיקר הקלה מנטלית ליהוד. המערכות "הסופר-דופר-טכנולוגיות" מקטינות את האיום מהשמיים שנתפס פתאום כמוגבל והיכולת האזרחית לספוג עולה. אם הפיוז היה עולה ואנשים היו חוסמים צמתים (בכל בכל מדינה עם ממשלה רופסת) הנקניקים היו מכניסים את צה"ל לעזה כדי להגן על הכסאות, כניסה שהיתה מובילה למספר נכבד של הרוגים בלתי מעורבים מצד בוחרי החמאס.

        למי שמרים גבה כדאי להזכיר שהמוות של חפים מפשע לא סותר את האינטרסים של קשב. הרצון הוא להכביר באשמת היהודים ובמסכנות הפלסינית. חיי אדם לא מעניינים ארגוני זיוע ולא קרנות זרות. כי ככה.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        תוספת:

        המספר הזה קרוב מאד לדיווח של משטרת ישראל, שחבלניה הם אלו שטיפלו בנפלי הטילים, ומדווח על 109 נפילות בשטחים בנויים.

        ובכן, נכנסתי לדיווח המשטרתי.
        א. מדובר בסיכום יח"צי של המשטרה, לא בדו"ח מבצעי.
        ב. זה מה שכתוב בסיכום:

        חבלני המחוז הדרומי התמודדו עם 109 נפילות בשטחים בנויים וכ-800 נפילות בשטחים פתוחים

        קשב טוענים 109 טילים, לעומת זאת המשטרה לא אומרת מה סוג הנפילות. לידיעת קשב, יש גם פצמ"רים, איתם מערכת כיפת ברזל לא מנסה להתמודד בכלל. העלה פה מגיב אחר שנפילה יכולה להיות גם של מיירטי כיפת ברזל. אם המשטרה בעצמה כותבת:

        חלק מהנפלים טרם אותרו ועדיין פזורים בשטחי המחוז

        זה סימן שהמספרים שלהם לא מדוייקים (קיבלו דיווח על נפילה, לא מצאו נפל, ספרו זאת כחלק מה-109 – אולי זה מיירט?).
        ג. בניגוד למשטרה שמסתמכת על דיווחים של אזרחים ומתרוצצת בשטח מוצאת/לא-מוצאת, לצבא יש מכ"מים. הוא יודע בדיוק כמה טילים שוגרו וכמה נפלו.

        אהבתי

        • לירון הגיב:

          נראה לי שזה מסכם את העניין.

          השאלה המעניינת היא: מדוע פורסם דווקא עכשיו?

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            כנראה בגלל התחקיר האמריקאי שיפורסם היום.
            פורסם כבר?
            מישהו בעל אינטרס כלכלי אמריקאי מושך בחוטים ברקע, ואוהבי ישראל נהנים לקפוץ על העגלה.

            אהבתי

              • שועלן הגיב:

                יופי, יש שם מספרים.
                אז מה היה לנו?
                צה"ל טוען 421 יירוטים, 58 פספוסים.
                מאוד דומה להערכות שלי, ונותן סה"כ כ-88%. מתישהו צה"ל הוריד את שיעור ההצלחה ל-84%, אבל לא ברור איזה נתון השתנה לאיזה כיוון.
                58 פספוסים – זה לא אומר כמה נפילות נוספות היו שלא ניסו ליירט.
                כך שנתוני המשטרה וצה"ל יכולים להתיישב יחד.

                אהבתי

        • שועלן הגיב:

          יאללה, אם מאמינים למספרים של המשטרה, בואו נלך איתם עד הסוף.
          קשב כותבים שבעמוד ענן היו כ-1500 שיגורים.
          המשטרה אומרת כ-800 נפילות בשטח פתוח + 109 נפילות בשטח בנוי.
          זה אומר שכיפת ברזל יירטה כ-600 רקטות.
          600 חלקי (600 + 109) = 84.6% אחוזי הצלחה.
          זה בדיוק סדר הגודל שטוען הצבא.

          הערה1: כפי שראינו ב-BBC, לא כל מה ששוגר לישראל גם נפל בישראל. לכן כנראה שהיו פחות מ-600 יירוטים.
          הערה2: מצד שני, גם אם נניח 109 נפילות של רקטות, לא כנגד כולן שוגר מיירט. נניח 450 יירוטים מול 80 נפילות למרות ניסיון יירוט, ונקבל שוב כ-85% הצלחה.

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          זה דיווח על המחקר של פוסטול, וזה על המרכז שלו בMIT, מתמחה בבדיקה ביקורתית של נתוני מפתחי מערכות הגנה.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            זה לא שונה מהדיווח של פדהצור בהארץ.
            ראה הפרסום הטרי בני"ט.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              פוסטול עובר בקבוצת מחקר אקדמית, שמטרת לבצע בדיקה ביקורתית, תחפש בטיימס כתבה על הארועים המרתקים בעקבות מחקריו הקודמים.
              הוא לא מיצג אינטרסים, אלא את הטענה שהנתונים צריכים להבחן באופן לא תלוי. בקשר לפטריוט הוא הוריד מטענה ל98 אחוז לנוטה לאפס.
              גם אם המחקר יוריד ל70 אחוז, ההבדל משמעותי. כי לא יושקעו משאבים בבחינת מערכת חלופית לכזו המעניקה מעל 90 אחוז הצלחה.
              יתכן ושבעקבות הצלחותיו הקודמות הפך פוסטול ל"משיחי" מדי.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                אכן, תחושת משיחיות.
                כל מי שהופך למשיח על משהו אחד, נוטה לחזור על אותו הדבר שוב ושוב.
                אי אפשר להפוך מבעל מסר אחד לבעל מסר הפוך לחלוטין, גם אם המציאות התהפכה.

                אהבתי

כתיבת תגובה