אנחנו לא לבד

ידיעות22.3.13ישרה22.3.13

מעריב22.3.13הארץ22.3.13

 

מקור22.3.13

נאום אובמה

בלי פרשנויות לנאום (ספרתי  200,000 מילים שנכתבו עליו).
קחו את הנאום, קראו אותו מראשית לאחרית.

או צפו.
http://reshet.tv/ch2/VideoPlayer/news_player.swf?xmlURL=http%3A//reshet.tv/ch2/xml/videohandler.aspx%3Fobjid%3D120184

לפי סקר המכון הישראלי לדמוקרטיה, כך מדווח זאב קם במעריב, 53% מהישראלים לא סומכים על אובמה.
אל תעשו טובות.

לפיד סופרמן

בע' 12 של מעריב מספר זאב קם שיאיר לפיד החליט, "לפחות בשלב זה" לוותר על הרכב הממשלתי ולהישאר עם רכבו האישי. מתברר שזה סתם קשקוש פופוליסטי: בכתבה על מכוניות הנבחרים בידיעות (ע' 14) נכתב

לפיד הודיע שהוא מבקש לחסוך מהמדינה הוצאות מיותרות ומבקש להמשיך לנהוג בג'יפ הפרטי שלו מדגם ניסן מוראנו ולא לקבל מכונית שרד ממשלתית עם נהג. עם זאת, ככל הנראה הוא ייאלץ לקבל את הדין ולנסוע במכונית ממשלתית עם נהג ומאבטחים מטעמי ביטחון.

עוד כותב קם כי הכינו ללפיד תיק עב כרס ובו כל החומרים שהוא צריך לדעת על המשרד והתפקיד החדש שלו. מקורביו תיארו את הקלסר  "ככזה שרק אדם מוצק ושרירי מסוגל להרים ולסחוב". שכה אחיה. עוד כתוב בידיעה שלפיד החליט להעביר באופן מיידי 50 מ' ש' לטובת נפגעי השואה בישראל. ידיעה נוספת על ה-50 מ' מופיעה מתחת לידיעה של קם וחתומה עליה דליה מזורי. האם כל הצ'יפורים הללו נועדו לכפר על הדברים שאומר עליו רביב דרוקר בראיון איתו (ע"ע)? על שקריו, על שנשאר באולפן שישי, על הדיקטטורה במפלגתו?

טל רוסו מדבר

נכון אתמול התערבתי איתכם והימרתי מה יספר האלוף הפורש על נטלי עטיה ל-7 ימים? אז הנה, אני ממלאת את הבטחתי ומביאה את דבריו עליה במלואם.

זה היה ההימור שלי אתמול:

בחורה נפלאה, אין נשים כמוה. מאחל לה רק אושר, נשארנו ידידים טובים. אחים ממש.

וזה מה שאמר בפועל (מה שלא הפריע לעורכים לכתוב "מדבר על נטלי עטיה"):

הריאקציה התקשורתית הייתה גם מה שהפריד ביניכם?
לא. נטלי היא בחורה נהדרת, נחמדה. היה לנו כיף. היה בינינו פער של 15 שנים. לא חשבתי שזה פער גדול, הייתי כבר בזוגיות עם פערים יותר גדולים. לא נפרדנו מהסיבות האלה.

קצב לא התאבד

די נו, תירגעו. משה קצב לא התאבד. לא בינתיים, לפחות. בידיעות נכתב שבקשתו לצאת לחופשת פסח נדחתה.

נשים נשים

עולם חדש נשיקה? אולפני אינטרנט חדשים ומושקעים השיקו בוואלה וב-ynet. אז למה מלאים אולפני הדור החדש באותם טאלנטים, רובם ככולם גברים, עם נשים לקישוט פה ושם? כן, נטשה מוזגוביה, כן, מורן אזולאי. מעטות מדי.
דגימת ynet:
אולפןווינט

ואגב נשים, יעל שטרנהל שכבשה אתמול את שולחן הדיונים בערוץ 2. רוצה עוד.

שת"פים

זוכרים איך העיפו ללילך וולך את ביקורת הטלוויזיה שלה על תחקיר ערוץ 10 על ישראל היום ואף כלי תקשורת לא צייץ? איך איש לא שאל את ינון מגל, שבדיוק נכנס לתפקיד באותם ימים, מילה על כך?
(זו הביקורת על שרת חופשי לשם העלתה אותה וולך. נכון שיש קישור בקישור הקודם, אך אני כבר מכירה אתכם).
הנה דוגמה לשת"פ התכנים בין ישר"ה לוואלה, שבשלו מן הסתם הועפה הביקורת של וולך (היא, אגב ממשיכה לכתוב שם).
israwalla22.3.13 iw22.3

אני מזכירה את מפת השת"פים: גלובס מעביר תכנים לוואלה, למעריב, ל-mako.
ישר"ה מעביר תכנים לוואלה. ולהפך.
mako ו-onlife ו-yes משתפים תכנים עם nrg.
makolifenrg
אז כשמודדים תעבורה, רייטינג, מספרי גולשים באתרים, איך בדיוק מודדים? מה קשור למי? אתם לא רואים שיש פה אורגייה אחת גדולה בה כולם מחליפים נוזלים עם כולם? איפה התחרות?

ובינתיים במעריב

היום נוסף ערב שבת, מוסף ליהדות, חברה ואמנות  בפורמט מרובע. עורכו הוא אלחנן ניר, עורך מוסף שבת של מקור ראשון.
לדב אלבוים וליאיר שלג יש שם טורים. שב"צ כותב מדור פותח לצד עורך המוסף.

רבות דנו בתקשורת בשאלה מדוע נוחי דנקנר מפרסם הרבה פחות במעריב לעומת הזמן בו היה בעליו של העיתון (כולל מי נגד מי היום, ע"ע). מבחינתי התשובה פשוטה לגמרי ואין מה לדוש בה: היום הוא יודע מבפנים מהי תפוצת העיתון ושחבל לו להשקיע בפרסום שם, ויש מן הסתם גם משקעי עבר. אז למה השקיע בשנה שעברה? כי אז היה בעליו של העיתון ורצה לתמוך בו. אבל זה בניגוד למקובל, זה לא לטובת החברה, תגידו, ומה, לקנות את מעריב כן היה לטובת החברה? מישהו חשב שזו השקעה כלכלית נכונה? אז על פרסום המודעות אתם מתווכחים?

סופשבוע

סופשבוע22.3.13

כבר כתבתי זאת לא פעם: יש בעיה חמורה כשאנשי תקשורת מראיינים אנשי תקשורת. הזחחת עולה על גדותיה, אנשים מאבדים גבולות, מרחפים כבלוני הליום באוויר. אין לתאר, כדברי ליהיא השטאג. ובכן, לא פחות ולא יותר, רביב דרוקר על שער סופשבוע.
אני לא מבינה את עורכי המוסף. שבעה עמודים על רביב דרוקר ופועלו העיתונאי. זה יפה מאוד, פועלו, אבל בשביל מה? מה מטרת הראיון הזה? בסוף כותרת השער, כפי שאתם רואים, כתוב "ישראל היום בעיניים של רביב דרוקר". ישראל היום, הכוונה לעיתון, לכאורה, כך גם לפי הלוגו. זה מה? בגלל הקרב הקשה והשנאה של שב"צ לעיתון? האמת היא שלעיתון ההוא מיוחסות פסקאות ספורות בלבד. שום דבר חדש, שום דבר שלא היה בתחקיר. בקיצור, עם כל הכבוד לדרוקר, ראיון ארוך ומיותר. אפילו לכתוב "שלא מחדש כלום" נראה לי מיותר, כי זה לא שהייתה לי ציפייה כזו. חבל.

משתכשכים בביצה

aviv22.3
עבור
אביב הורביץ
מי נגד מי
אביב שלום
בלי להזכיר את היכרותנו המסועפת המגיעה עד המאה שעברה, אנא ממך: קצר את המדור משמעותית.
בידידות רבתי
הקצרנית

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אני ממש לא בקיאה בקרבות הרחוב בפייסבוק (בדיוק כמו אלו שהיו פעם בקפה של המארקר), אבל הנה אחד בין אורטל בן דיין לדורית אברמוביץ'. אין לי מושג במה מדובר, אבל דומה שהקהילה הפמיניסטית עומדת על רגליה האחוריות, או משהו כזה.

בריחת מוחות, מדור הסאטירה של מקור ראשון.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג: ד, ק, נ, ל, ר, א, י, ג, ע, א.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

90 תגובות על אנחנו לא לבד

  1. bigunia הגיב:

    לא מסכימה איתך בעניין דרוקר. זה היה ריאיון טוב דרכו השתמש המראיין – העיתונאי – בדרוקר כדי לספר על הדרך דברים מעניינים על ביבי/ שרה/ אלי ישי.
    חוץ מזה, דרוקר הוא אחד העיתונאים החשובים והמשפיעים היום בישראל ומעניין אותי, כקוראת, מה יש לו להגיד, מה הוא חושב על הפוליטיקאים שלנו, על חבריו הפוליטיקאים החדשים, על התנהלות התקשורת והביקורת שיש לו על עיתונאים אחרים.
    זאת הייתה אחת הכתבות הבודדות שקראתי הסופ"ש.

    אהבתי

  2. אפרים צבי הגיב:

    בוקר טוב לכל הליכודניקים
    לכל ליכודניק שלא הפנים למה ביבי סירב לצרף את בנט לממשלה שלו ,ונתן ללבני את ניהול המשא ומתן עם הפלאסטינים ואת ראשות הוועדה לחקיקה כדי להגן על הבג"ץ נקווה שהיום נפל האסימון
    ההתנצלות של ביבי לטורקים זה חלק מהמשיכה שמאלה של נתניהו
    ליברמן הפנים את זה כבר אחרי הבחירות ,וכבר מבדיל את עצמו מנתניהו וטוען שההתנצלות היא שגיאה
    ביבי הולך 100 % בדרך שרון,הוא יהפוך לאתרוג בקרוב
    בערך חצי סיעה תלך איתו
    מי שילך איתו זה סער,לבנת,הכצים וסילבן שלום ,הנגבי שטיניץ, אקוניס

    אהבתי

    • יון קברנה הגיב:

      נראה לי שביבי מאוד רוצה להפוך לאתרוג אבל אין לו את הוובוס להביא מים כשהבמה רועדת מכל עבר. כל מנהיג שימסור שטחים להזיית שטחים תמורת השלום מסתכן בהנצחת קלון היסטורית כזה שגרם ליצירת חמש מדינות לפלסטינים המדוכאים (גם בגלל המצב בסוריה):
      פלסטין בדרום לבנון
      פלסטין הירדנית
      פלסטין היהודה שומרונית
      פלסטין העזתית
      פלסטין הישראלית (20% בלבד)

      ויבואו אליו בחלומות והראו לו במופתים ובתמונות איך בדיוק הציונים יזכרו אותו ובא לציון גואל.

      אהבתי

      • אלי הגיב:

        מפחיד.
        רק שכחת את השורה האחרונה ברשימה, ההזיה הגדולה מכולן:
        ישראל מהים לירדן (מדינה עם רוב פלסטיני).

        אהבתי

  3. מעלי הגיב:

    http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1973900
    מה הנורבגים אומרים על זה?(לא על ה"תייר")

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      כולם אומרים כל הזמן שהם לא בטוחים במידע. אפטנפוסטן
      אומר שהבחור סטודנט ערבי מנצרת שגילו 23 ונותן את הגיל
      שלה, לפי המשטרה המצרית, 31 אבל אין לזה אישור נורווגי.
      משרד החוץ בקשר עם משרד החוץ הישראלי. כוח המשקיפים אישר
      שהייתה חטיפה אבל הם, כח המשקיפים, סירבו לפרט-אמרו
      שהם לא יודעים. גם העיתונים לא יודעים ועל כל עובדה
      מסתייגים

      אהבתי

  4. שלום של המיצים הגיב:

    כל הכבוד לנתניהו שהסכים לשתף פעולה עם ברוך!
    רוה"מ התקשר (בתיווך ברוך) לארדואן והתנצל חלקית על המרמרה,חרף כל הקללות והגידופים והחרמות של התורכי. זהו אינטרס אמריקאי ממדרגה ראשונה.
    ככה זה שסטודנטים לוחצים, למנהיגים אין ברירה….

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      כל הכבוד לנתניהו על בקשת הסליחה. כל הכבוד על המתנה הגדולה
      הזו שנתן לאובמה. כאשר ארדוואן הודיע עכשיו רשמית בעיתונות
      התורכית שחשוב לעם התורכי לקיים יחסים טובים עם העם היהודי זה
      דבר חשוב. כאשר לפחות בשני עיתונים סקנדינווים שראיתי נאמרו
      דברים טובים על ישראל זה דבר חשוב היחסים המסחריים עם תורכיה בסדר. המצב הכלכלי שם טוב. ואם נניח שמחר ארדוואן ישוב ויחרף ויגדף את ישראל. אז מה בדיוק הפסידה ישראל מהתנהגות מתוחכמת זו. אין
      לי ספק שכתוצאה מממתנה זו שנתניהו נתן לארה"ב ולאובמה "עושי שלום במזה"ת מול עושי המלחמה" יכול לצאת רק טוב.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        http://www.hurriyetdailynews.com/
        זה קישור להורייט באנגלית

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        נתניהו עשה צעד אחד וארדואן, שהתעקש על הסרת המצור על עזה, שניים. בנוסף ללחץ אמריקאי גם העלאת מחירי הגז הרוסי קירבה את שני הצדדים.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          ולא תחבר לנו את זה לסולחה ההיסטורית עם ה-PKK (כמה טוב שיש אויב משותף).

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            ארדואן רצה לבקר בעזה וקיבל את עזה אצלו בבית. זו לא סולחה היסטורית אלא הפסקת אש. שני הצדדים מחכים לראות מה יתפתח בסוריה.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              סולחה, הודנה, תהדיה – הכל אותו חרא.
              עוד דקה נשוב.

              אהבתי

              • עובר אורח הגיב:

                בינתיים ישראל מופיעה כמי שרוצה שלום. אובמה מופיע כעושה
                שלום. רואים שישראל מתככת יחד עם ארה"ב. לא יודעים
                מה עוד סכמו נתניהו ואבמה. תוק בקים (באנגלית) אומרים
                שזו הכנה למלחמה באירן. תוק בקים (באגנלית) כותבים את
                מה שכותבים חז"נ ושועלן. מחר יום חדש. לפחות ישראל
                משחקת במשחק המקומי ולא יושבת שותקת וכועסת. זה
                משחק בנקודות. לא מלחמת הכרעה.

                אהבתי

  5. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    האזנתי ברדיו לנאומו של אובמה בבנייני האומה. אין ספק, האיש יודע את מלאכת הנאום, וקהל המאזינים כחומר ביד היוצר בידיו. אעפ"כ, היו כמה רגעים בהם התשואות נשמעו לי מופרזות, וגרמו לי לתהות כיצד נבחר קהל הסטודנטים המאזינים לנאום. למשל, אחת הנקודות בנאום שגרפה תשואות נלהבות, היתה קריאתו של אובמה להקמת מדינה פלסטינית כערובה לעתידה של מדינת ישראל. למה הדבר דומה: לאדם השומע מרופא כי כדי להציל את חייו יש לקטוע את שתי רגליו, והאדם נופל על צוואר הרופא בדמעות אושר וגיל. כלומר, נראה לי שקהל ישראלי ממוצע יכול להסכים עם הקמת מדינה פלסטינית כפתרון נכון לסיום הסכסוך, אבל מכאן ועד התלהבות כאילו קמה מדינת יהודים שניה הדרך ארוכה.
    פרט לכך היה האירוע של אותו סטודנט ערבי שקרא קריאות ביניים והוצא מן האולם. הקריינים ברדיו מיהרו לשער שמדובר בסטודנט ימני שמוחה על אי-שחרורו של פולארד. הסטודנט מחה כי אובמה לא נשמע מספיק פרו-פלסטיני. ניתן ללמוד מכך לא מעט גם על ההטיה של שדרני הרדיו והרגליהם לקפוץ למסקנות, וגם על אותו סטודנט, שקריאה מול קהל ישראלי להקמת מדינה פלסטינית הנענית בתשואות אינה מספיק פרו-פלסטינית עבורו. כמובן שאותו בחור הוזמן גם לתוכנית הבוקר של אורלי וגיא כדי "לשאול אותו מה רצה להשיג במעשה". התשובה כמובן: להגיע לטלוויזיה…

    אהבתי

  6. אפרים צבי הגיב:

    איזה מזל שיש את ישראל היום ואת ערוץ הרדיו "גלי ישראל
    אחרת ערוץ 2 לא היה נתפש על חם מרמה את הקוראים
    הסיפור ידוע,צוות הערוץ התקף על ידי ארתראים אך "העיתונאי "אילן לוקאץ בחר להעלים את המידע הזה מהקוראים מסיבות פוליטיות
    אגב זו התשובה לא כל מי שבוכה על קיום העיתון ישראל היום
    קלמן לביסקנד עשה פולו אף מצוין לסיפור
    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=79974780b5e0d394fddbd1a00f4f21d3&id=4410
    הבדיחה היא שהפוליטקלי קורקט שבא להלחם בעיקר בדתות הפך לדת עבור אנשי השמאל
    בשמו הם מעלימים מידע מהקוראים ומרמים אותם
    צחוק הגורל

    אהבתי

  7. לא הבנתי הגיב:

    לפיד מוותר על מכונית השרד לטובת הג'יפ הפרטי שלו ששווה 400 אלף שקל. איך זה בדיוק ויתור?

    אהבתי

    • ט בניסן הגיב:

      400 אלף?
      חבר שלי בניסן סיפר לי, שהפרסום שניסן קיבלה כתוצאה מ5אלפי הפעמים שיאיר צולם בה, בטלוויזיה עשתה פרסום לחברה, שמעולם לא דמיינו כזה,היום אנשים באים לחברה ומבקשים: "תביא לי אוטו כמו של יאיר"…
      אאאאאז שלא….

      אהבתי

      • יון קברנה הגיב:

        היציאה טובה, נספר אותה לאבי קרוזר או קובי היילקס.
        שמעתי שוויתר גם על הנהג הצמוד ובעיני זה נאה ויפה. אם יוותר גם על תקציב 'קשר עם הבוחר' ויוביל את סעיף שירות לאומי לערבים שהופיע פעם במצעו יש לו את הקול שלי בבחירות הבאות.

        אהבתי

  8. האמיר הגיב:

    אז למה מלאים אולפני הדור החדש באותם טאלנטים, רובם ככולם גברים, עם נשים לקישוט פה ושם? כן, נטשה מוזגוביה, כן, מורן אזולאי. מעטות מדי.

    פחחח. מניין לך לדעת שהם גברים? מה לעשות, לנשים אין את הכישורים הדרושים. שחרור האישה התרחש כבר מזמן, מי מפריע לכן להשתלט על האולפנים? הנשים פשוט לא רוצות. יאללה, לכו תקימו לכן אולפנים משל עצמכן וזהו.

    נשמע אידיוטי? מוזר, אלו בדיוק התגובות שאני ועוד כמה נודניקים מקבלים בכל פעם בה אנחנו מתלוננים על ההגמוניה השמאלית באמצעי התקשורת (כשאת מקום הנשים מחליפים הימניים כמובן).

    אהבתי

    • רדיקלית חופשית הגיב:

      רק שאתה לא באמת יודע שכל התקשורת שמאלנית. אתה מנחש שהיא כזו בלי שיש לך מידע אמיתי על כך כי בכל פעם שעיתונאי תוקף את הממשלה, אתה מניח שהוא ימני בלי להבין שתפקידם של העיתונאים הוא לתקוף את הממשלה. כמו כן, ימנים נראים (מבחינה חיצונית) בדיוק כמו שמאלנים. אין הבדל. אבל נשים מודרות מן המסך כי אנשים לא מסוגלים לקבל מהן סמכות. הן מודרות כשהן מבוגרות או כשאינן נאות במיוחד. דבר שלא קיים אף פעם ככל שהדבר נוגע לגברים. הם שם, גם אם לא חכמים, גם אם לא נאים למראה, גם אם הם מבוגרים, קרחים קמוטים. הראה לי אישה אחת ששורדת על המסכים שלך מעל לגיל 60. לימניים אין את הבעיה הזו ולכן ההשוואה שלך מופרכת. ותאמין לי, נשים ימניות מסכימות עם השמאלניות בנקודה הזו (של הדרת נשים מן המסכים)

      אהבתי

      • רדיקלית חופשית הגיב:

        ותיקון: הייתי צריכה לכתוב "אתה מניח שהוא שמאלני בלי להבין שתפקידם של העיתונאים הוא לתקוף את הממשלה"

        אהבתי

        • אני רוצה לבשר לך שהגעתי לפני כשעה לתשובה לשאלה שלא ידעתי שמציקה לי בזכות שידורי ה-HD של הערוץ הראשון. עם העיגולים בלחיים וחיוורון המייק אפ איילה חסון ממש מזכירה לי דוב פנדה.

          זה לא מפריע לי להקשיב לה כל שישי ולהעריך את הדרך האלגנטית שבה היא מנהלת את הדיון ומגישה את החדשות. אני אפילו לא יודע אם היא שמאלנית או ימנית בניגוד לשאר הנשים המצודדות יותר או פחות שמופיעות על המרקע. אם יותר נשים היו יותר מקצועיות כמוה ופחות יונית פודלוי אני לא רואה שום מכשול או תקרת זכוכית.

          אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        תפקיד התקשורת הוא, בין היתר, לבקר את הממשלה, לא לתקוף אותה. מטרת הביקורת היא לאפשר לממשלה להשתפר. לתקוף פירושו להתנגד אוטומטית ובאופן אגרסיבי רק מתוקף היות הצדדים לכאורה משני צידי המתרס. ביקורת יכולה להיות גם חיובית.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        מרימה להנחתות?

        אז ראשית, מאיפה שכל הטאלנטים גברים? זה רק ניחוש כי הם נראים כמו גברים, נשמעים כמו גברים ויש להם שמות של גברים.

        נו, באמת. הדעות של רבים מהם בכלל אינן סודיות, שלא לדבר על כל אלו מהם שהצטרפו או תכננו להצטרף לפוליטיקה ומשום מה מצאו את דרכם אל מפלגות שמאל (סליחה, "מרכז-שמאל"). מין צירוף מקרים מדהים שכזה.

        מעבר לכך, ממתי תפקידה של התקשורת לתקוף את הממשלה? זה פשוט לא נכון. תפקידה של התקשורת הוא לייצג את המציאות. אם המציאות רעה לממשלה, התקשורת תהיה רעה לממשלה, אם המציאות טובה לממשלה, להפך. כשאת קוראת/שומעת/רואה דיווח חדשותי על אישה שילדה תאומים באוטובוס בדרכה לחדר היולדות, האם זו התקפה על הממשלה או שמא בדיווח זה התקשורת מועלת בתפקידה? אם מדווחים על טביעת מעבורת ועליה שלוש מאות נוסעים בפיליפינים, האם זו תקשורת מטעם כיוון שאין בכך התקפה על הממשלה? מה עם דיווח על זכייתה של נבחרת הנשים של פולין באליפות העולם בדמקה?

        אפשר לדרש אובייקטיביות מצידה של התקשורת. אפשר לטעון שאין למעשה אפשרות להיות אובייקטיבי וכל איש תקשורת מביא איתו את השקפת העולם שלו שמטה את הדיווח, ואז על הציבור לבחור במתווך שדרכו הוא מעדיף לצרות את התקשורת שלו. אלא שבשתי הגישות התקשורת הישראלית נכשלת: מאחר שלרוב התקשורת הישראלית (ולא לכל, שהוא בסה"כ איש קש – הנה, יש שם ימני בפינה!) יש השקפת עולם שנעה בין שמאל מתון לשמאל קיצוני, אין אובייקטיביות ואין אפשרות לבחור במתווך בעל השקפת עולם אחרת. למעשה, יש לכך חשיבות רבה יותר מאשר ספירת מספר הנשים בתקשורת, אלא אם טוענים שלנשים נקודת השקפה אחרת מזו של הגברים שגם לה זכות להישמע.

        התלונה על "הדרת נשים" בתקשורת לא נעצרת רק במרקע הטלוויזיה – גם ברדיו ובעיתונות הכתובה יש פחות נשים מגברים. נו, אני מניח שנשים מבוגרות שאינן נאות במיוחד לא מסוגלות לכתוב…

        אהבתי

        • yigal heffets הגיב:

          טוב אתה! רק מספר תיקונים קלים למען יצאו וילמדו! תקשורת מבנה מציאות ואולי אף במקרים מסוימים יוצרת אותה כעת לגבי איזו מציאות היא מבנה זוהי שאלת מיליון הדולר. אין דיווח אובייקטיבי ניטראלי כיון שכל אדם באשר הוא מביא עימו את השקפת עולמו הן לכתיבתו והן לדיווחו והן לכל מקום באשר הוא. נקודת מבטו היא המציאות אותה הוא יוצר בדיווח שלו זה די דומה לכך שלשלושה עיוורים יעמדו ליד פיל וימששו אותו וכל אחד יתאר את מה שהוא מרגיש או "רואה" בחושיו זוהי העיתונות והתקשורת היא מבנה מציאות ואולי אף יוצרת אותה וישנם כאלו שקשה להם עם ההבנייה זו אזי הם טוענים דברים שונים ומוזרים ואף משונים על התקשורת כזו או אחרת עד כאן להיום תלמידים יקרים כל מי שמעוניין להחכים יקרא את מאמריהם של ענת פירסט וגבי ויימן ועוד חוקרי-תקשורת לעילא ולעילא?! 😀 😀 😀 😮 😮 😆 😆 😆

          אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    מקורביו תיארו את הקלסר “ככזה שרק אדם מוצק ושרירי מסוגל להרים ולסחוב”

    .
    במקרה הכינונו מראש.

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    נחמד לראות איך כל עיתון לקח מהבופה של אובמה את מה שהוא אוהב.
    הארץ את הקריאה לאקטיביזם שמאלני, התאומים הממלכתיים את הביחדנס, מעריב את הדרישות מהפלסטינים, ומקוראשון מוכיח שהוא נגדנו.

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    שטרסלר בשער: "הוא לא כל כך נחמד".
    כותרת "צבעונית".

    אהבתי

  12. לחם הגיב:

    מדוע שרה נתניהו הייתה בת הזוג היחידה שהוזמנה לארוחת הערב בבית הנשיא? האם הנשיא הכיר בכך שהקיסרית שולטת בממלכה ולכן חייבת להגיע לאירוע? זה תמוה מאוד מאוד מפני שלחלק מהמוזמנים יש בני/בנות זוג ובכל אופן אף אחד לא הוזמן מלבד הקיסרית. ועוד יותר תמוה איך אף עיתונאי לא העלה את השאלה. עורו רפי האומץ, מה היא תעשה לכם אם תעלו שאלות לגיטימיות? למה אתם כל כך פוחדים ממנה?

    אהבתי

  13. לבד זה הביחד החדש הגיב:

    אובמה אוטוטו נוסע ואנחנו נשארים עם ביבי, בנט ולפיד. לי זה מרגיש הכי לבד בעולם.

    אהבתי

  14. אנחנו לא לבד # הגיב:

    אני מניח מהשער שהראיון עם דרוקר הוא לכבוד החוזה החדש עם נייקי.
    את אורך המדור של הורביץ קבעו גם אורך התגובה של כספית וכללי הפרופורציה. ארוך זה גם מעמיק, ולא צריך לרוץ אחריו עם להב שלוף.
    ולא יתכן שמיד תחקי אותי, ותחמסי את ליהיא #.

    אהבתי

  15. מונה גיגר הגיב:

    ברור לכולם שהסיקור של חוסן, תלוי במסקר, אם הוא ציוני,אנטי ציוני(עמנואל רוזן) מעריץ מחד"ש(יונית לוי)….מכל המסקרים- מדווחים היחידה שהאמנתי לה, ובחרתי לראות הייתה אילה חסון.
    הרוזן למשל ספר 45 פעם מחיאות כפיים בנאום האליל, מול פעילי השמול הנבחרים ממעוזי השמול הקיצוני.לעומתו נציגת הפתח בעיתונות סימה קדמון אחת ספרה: 82!(שועלן,אם כל מחיאה לוקחת30 שניות נגיד, מתי בדיוק חוסן נאם?).
    הכי הצחיקו אותי כל העיוורים המסוממים מחוסן:" הוא דיבר מעל ראש הממשלה ואמר:מנהגים פוליטים לא יקחו סיכונים ,עליכם ליצור את השינוי"(לאוסף הפרימיטיבים שנקראים סטודנטים).
    אז תקשיב חוסן(מה שלא יודעים אוסף הקופים שמחאו לך כפיים):בגין,שרון,רבין,אנואר סאדאת,קלינטון(החתיך שהתקבל פה לפחות כמוך, ע"י מעריצות היופי והשלום),כ ו ל ם עשו מעשים שלא מצאו חן בעיני עמם,בניגוד לציפיות,בניגוד ל"רוח העם".
    שמעתם איזה יונית שלום או סוגדנית אחרת אומרת את זה?
    ואחרי זה שואלים אם התקשורת שמולנית?
    היא לא, היא סוגדת אלילים פרימיטיבית,"שבוייה בחלומה" ואין שום קשר בינה לדיווח עיתונאי .
    עכשיו הפרימיטיבים עברו לסגוד לרוקנאלאדו, הרי לא תשאירו אותנו יום בלי איזה אליל תורן.
    תשאלו למה חוסן? אה כי ככה קוראים לו,וכל מדינות ערב כתבו בעיתוניהם: מה קרה לשם חוסן, שהיה בזמן שהיה בקהיר למשל, פתאום הוא רק אובמאמוביץ?…
    מזל שהיום יש כדורגל,וכדורסל. עד יום ראשון אף אחד כבר לא יזכור את חוסן ונאומיו,ותלביב תמתין בציפיה,כליון עיניים,…לברברה סטרייסנד, וכולם ינסו להשיג כרטיסים בפרוטקציה,ל"שבת בשורה ראשונה"…
    בינתיים נצא לפירסומות.

    אהבתי

    • נקדן הגיב:

      הצעה:

      מי שמשתמש בכינויים חוסין, סמול, ביביתון, נהנתניו ודומיהם יימחק.

      קל לביצוע ומסנן מצוין טרחנים.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      מי אתה שתקבע מי ציוני ומי לא? נמאס מכולכם, עם הציונות דלשמאטע שלכם. נמאס.
      חוץ מזה השם הראשון של אובמה זה ברוך. למה אתה לא קורא לו ברוך? ולמה אתה משפיל אותו? אתה יותר טוב ממנו? הרי לא מעניינת אותך ארצות הברית, תסתדר מצוין בלעדיה. אז אל תתערב לנו בחיים. תודה ושלום.

      אהבתי

      • מעלי הגיב:

        זה בלוג על תקשורת?

        אהבתי

      • אבי הגיב:

        גייגר, הגיע הזמן לאפס את המונה. הציונות כבר לא עושה רושם על אף אחד כאן. לאומיות זה פסה, אלא אם היא פלסטינית.
        אובמה לא טיפש והבין עם מי יש לו עסק כאן.
        זרוק לפרובינציאלים מעט אבק כוכבים עם הרבה אבקת סוכר, תאמר כמה משפטים בשפת הקודש (אם אפשר תזכיר גם את אבות האומה בגין רבין ושרון) , תגיד להם כמה שהם מוכשרים והם כבר יתמסרו אליך.
        איך אמרו בערוץ 2 פשוט נאום גאוני.
        התקשורת הישראלית על כל קשת האין סופית של גווניה המשתרעת החל מהשמאל האנטי ציוני עד השמאל המתרפס ועד לשמאל שחושב שהוא חושב תזיל דמעה ותקבל אורגזמה שלא הייתה מביישת את מג ראיין בכשהארי פגש את סאלי. מזל שהיה טישו בסביבה.
        אובמה ביצע כאן בישראל חדירה אנלית מרוחה בהרבה הרבה וזלין.
        כמו שפחה חרופה אצלנו בוחרים להקשיב למתק השפתיים ולהתעלם מהמעשים. שניה אחרי שהמטוס של אובמה ימריא מהאזור האמריקאים
        יתפסו את הבטן מרוב צחוק. מה שאי אפשר לקחת מהם, להעמיד הפקות הם יודעים.
        אובמה מתייחס לישראל באותה התנהגות מתנשאת ששומרים האמריקאים לילידים קשיי תפיסה ומוגבלים מהמזרח התיכון.
        הילידים בתקשורת המזרח תיכונית התנדבו להסביר בשמו כי גם בביקור במצריים האיש לא בחר לנאום בפרלמנט אלא במוסד אקדמי. כאילו הכנסת והדמוקרטיה הישראלית שקולים לפרלמנט המצרי. אוסף של עיתונאים בורים שהבנתם את אמריקה שקולה רק לשנאתם העצמית קיבלו את פני חתן פרס נובל בהתרגשות השמורה רק לעמים נכבשים במאה ה-19. מאחורי הקלעים אפילו האמריקאים מן הסתם נבוכים בשבילנו.
        בשעה שאובמה עשה מעשה סדום בכנסת ישראל, תקשורת שלמה דאגה לפמפם לנו שזה בסך הכל אהבה. מכיוון שמנהיגים אמריקאים לא מעיזים להשתין אפילו באופן ספונטני ללא שלושה יועצים לפחות, אין סיכוי ששום דבר בביקור הזה לא היה מלאכת מחשבת שתוכננה עד הפרט האחרון.
        אובמה ויועציו ראו את אושן 11 בריפיט והחליטו שהם רוצים גם. אובמה שיחק את קלוני וישראל הייתה המטרה. אפשר להיות בטוחים שמתי שהוא יגיע גם ההמשך.
        לא שכנראה היו לנו הרבה ברירות אחרות, היינו חייבים להתמסר, אבל למה להעמיד פנים שנהנו למה?

        אהבתי

        • מעלי הגיב:

          לא יכולתי להגיד את זה יותר טוב,רק אני מתבייש להגיד אורגזמה…
          אם מותר, אז אני אקרא לביקור "סטוץ",: אתה מחמיא לה,מחמיא לה ,מסביר לה כמה אתה מת על (הונגריות נגיד),תגיד לה כמה מילים בהונגרית,תגיד שגם אמא שלך נולדה למעשה בבודה (היום בודהפשט),וגם אתה כל חייך אהבת את הרי הונגריה,שאתה שומע צ'רדש זולגות לך דמעות,כל הספריה שלך מלאה בתקליטים של ברטוק. פושקאש היה אליל נעוריך(רוצה לעלות איתי לקבר?), הידיקוטי היה זה שגרם לך להתאהב בכדורגל….עכשיו את מוכנה?אז תזרמי….
          ומחר תלך הביתה.

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          כן, זה בלוג ביקורת תקשורת. נמאס מסדרני הציונות שעומדים בכניסה ומחלקים ציונים בהתנשאות: זה ציוני, זה אנטי ציוני, זה סופר אנטי ציוני. מספיק עם זה. מי שמכם מי? אני לא מכירה אף איש תקשורת שלא מגדיר את עצמו כציוני, אף אחד, כולל כולם, אז תרדו מהשיח שלכם. ובאמת, אם לא מתאים לכם פה, יש המון מקומות אחרים.

          אהבתי

        • אבי,
          קיבלת ירוק על הסיקור המדוייק. במהדורת הערב כבר שמענו שישראל התנצלה בפני טורקיה. ציפי אומרת שהכבוד לא משנה ואף חייל לא נפגע. אין ספק שהיא מבינה היטב את השכונה שלנו. על הגזר הנוסף נשמע בקרוב. אכן, אנשי התקשורת הישראלים בתצוגה ילדותית ומביכה. אף אחד לא מעז לשאול אותו למה השגרירות האמריקאית לא בירושלים. ומתי ארה"ב תתערב צבאית בסוריה. מיוט עליהם.

          3:3 לרעים. את אותה רמת פרשנות קיבלנו מעורכי וכתבי הספורט שצפו חמישיה מול פורטוגל והמתינו לתצוגה מצדו של הג'ל. דני נוימן המדכא שיכול להתחרות רק בשרף בפיזור סיטונאי של פסימיות קיבל את הלקרדה בזמן אמת. דקה אחרי שהספיד אותו (לעומת חמד של תחילת העונה) עירבב את הגנת פורטוגל. לא פעם, לא פעמיים – שלוש! העקב המדהים לבן בסט כמעט גרם לי לשבץ, איזה יופי. צץ לנו גוטי. רונאלדו עשה רונאלדו. מסירת רוחב שהובילה לשער רטינות ואיבודי כדור. מי שהתאכזב מקשיב לפרשנים ומתעלם מהמציאות. עוד מישהו שאוברייטד ברמות. בסה"כ רוב השחקנים של גוטמן לא ספרו את רונאלדו, קונטראו ופפה ואם לא היו מפחידים אותם כל כך ומזכירים להם שהם ישראלים עם יכולת מנטלית של שיפוד מרשמלו זה היה נגמר 4:1.

          אין לי בעיה אם אנשי תקשורת היו מראיינים אנשי תקשורת אבל כשמדובר בפרשנים וכתבי חצר זה תמיד נגמר ברכילות צהובה וזולה. כמו הישרדות רק בעיתון. אחר כך יאשימו את הטעם של הקוראים.

          בתור אדם שמצא השראה בחיי הפרטיים בקריאה חסרת הזמן בחוויה היהודית – "תיקון עולם".

          אובמה מעניק לדודה מסיאטל רגע של גאווה. ליועצי התקשורת שלום.

          אהבתי

        • גל אל.איי הגיב:

          היטיתי את כף הזכות, אבי, עכשיו אתה 6-5 בלייקים. שאפו

          אהבתי

          • ימימ ה הגיב:

            מעניין אם יש קשר בין האובססיה ליחס הירוקים/אדומים לבין חלוקת הציונים לעיתונאים על הרצף ציוני-אנטי. מה שמזכיר לי את הקשר המשוער בין בריאתנות לנחשלות בראיון כאן

            אהבתי

        • אובמה vs רונאלדו הגיב:

          רונאלדו לכאורה היה בעל סיכויים טובים יותר. כוכב בינלאומי המוקף במיטב שחקני הספסל מליגות בינוניות בארופה לבושים בלבן ואדום המותאמים לירוק הדשא בעיר הפרברים הקסומה.
          לצערו נפלה ההפקה בידי הערוץ הראשון. בהפקת הקלולס HD, נבלע הענק בין רמיגרשונים אלמונים. גם צלילות ג'ניפר לורנס לא המיסו את לב הבמאי האכזרי. לגירסה הסופית נכנסה רק הברקת גאונות אחת של אגדת הדשא. הסתיים בנצחון 3:3 הרואי על רקע כותרות הסיום.
          בפעם הבאה כריסטיאנו, דרוש את יונית לוי.
          אובמה ריחף כפרפר,ועקץ כדבורה,לפני שבישראל היום הספיקו לגבש עמדה.

          נ.ב. לאבי, הפניה לקלטת וידאו ישנה, בכדי לרענן את הדימוים, לא הועילה. הארי פגש את סאלי,אושן 11 (וטפ) וקעי פורנו גייז שהוקלטו בטעות. ככה לא תזכה להצטרף לסגל בובות הגרב.

          אהבתי

    • yigal heffets הגיב:

      אתה כפי הנראה מונה גייגר מקולקל כיון שהיום יום שבת בתכנית תיק תקשורת היה פיתחון פה ועוד איזה פה של איזושהי מנחלת ימנית הכותבת באיזשהו ערוץ תקשורת או בלוג ימני לעילא ולעילא ומולה העמידו או ליתר דיוק הושיבו איזה שמאלן חנון הכותב בבלוג מטעם עצמו וראו איזה פלא הוא השמאלן הסכים עם הימנית זו שלא קיבלה עת לכתוב בעין השביעית ושניהם מקבלים פרס לביקורת התקשורת על פועלם נו אז מי אומר שהתקשורת הינה שמאלנית???? כאילו היא מיקשה אחת? אפילו עמנואל רוזן אמר שגדעון לוי הנהדר לטעמי הינו אחד בדורו!!! כל אלו הפחדנים שקשה להם להתמודד עם אמירותיה של התקשורת טוענים שהיא שמאלנית! זה בדיוק כמו להאשים את שוער הנבחרת ששיחקה נגד םורטוגל בגול בדקת הארכה על כך שהוא אשם בגול ולא המגינים ואולי השופט אשם בכישלונה של נבחרת ישראל לנצח את פורטוגל??? 😦 😦 😦

      אהבתי

  16. אחד הגיב:

    לגבי הביקורות של וולך וולווט על רביב לא-מחדש-לי-דבר דרוקר, אני רוצה להזכיר לשתי הבנות שלא כל הציבור מעורה בתקשורת ובפוליטיקה כמוכן.

    אהבתי

  17. קרן שלום הגיב:

    בדעות הארץ הכניסו אישה לדעות סופש רק כדי שתכתוב דברים טובים על גבר שעושה הצגה מנשים אחרות שלא קוראות הארץ.

    אהבתי

  18. Roni הגיב:

    מזמן לא נהנתי ממילה שנשמעת כלכך רע – זחחת.

    😆

    שיהיה סופ"ש נעים לכולם

    אהבתי

  19. נורית הגיב:

    את עושה לי המון נחת דבורית, המון. תודה.

    הפערים ורוסו – מענין אותי לגבי הפערים האם הם היו גם בכיוון הפוך למשל הוא היה בן 25 והיא בת 50? הסיבה שלא היא כנראה כי הן לא אלופות. חבל.

    אהבתי

    • JewBoy הגיב:

      אהמ.. תבדקי את המתמטיקה

      היה בינינו פער של 15 שנים

      אהבתי

      • נורית הגיב:

        לא הבנת את הפואנטה אבל לא נורא.

        אהבתי

        • JewBoy הגיב:

          בור שכמוני.. לא מכיר 25 שנה.
          15 דווקא כן.
          לא שזה הצלחה כזאת גדולה (תשאלי את דמי)

          אהבתי

          • מיקי הגיב:

            ידידה שלי, בת 42, יצאה עד לא מזמן עם בחור בן 25. טוב, היא מילף

            אהבתי

            • מיקי הגיב:

              אגב, אני חושש שאת העיטור הגבוה ביותר של מדינת ישראל, "מדליית הנשיא", המציאו לפני יומיים במיוחד לכבוד הנשיא אובמה – נא האירו עיני, מי קיבל אותו לפניו? טרומן, אייק, קלינטון, קארטר? טרומן קפוטה? דני קיי? מייק בורשטיין? טופול? עידן רייכל?

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                אכן חדש יחסית, אבל לא בשביל אובמה.

                אהבתי

              • האמיר הגיב:

                קיסינג'ר גם קיבל.

                אבל לא שמעת על העיטור הזה כי הוא באמת חדש – רעיון של פרס מהשנה שעברה

                אהבתי

              • yigal heffets הגיב:

                הארה את מדליית הנשיא קיבל קלינטון לראשונה אחרי הירצחו של יצחק רבין המנוח ונחשו מי העניק לו אותה? יפה מאוד שמעון פרס שהיה אז מחליפו של יצחק רבין המנוח. צאו ולימדו!!!

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  אני מבין שלאחר רצח רבין ראש הממשלה בפועל פרס נסע לעתיד לזמן בו הוא גם נשיא וגם המציא כבר את העיטור הזה, והביא משם מזכרת לקלינטון.
                  ואתה מורה להיסטוריה, נכון?

                  אהבתי

                  • yigal heffets הגיב:

                    לא foxy אתה טועה ומטעה, שמעון פרס הרי החליף בראשות הממשלה לאחר הירצחו של יצחק רבין והיה לראש ממשלה עד הבחירות האלו עם הפיגועים שהטו את הכף לטובת ביבי וקלינטון כאשר הוא הגיע להלוויתו של רבין אזי בכנסת א באיזשהו מקום אחר שאינני כל כך זוכר היכן זה התקיים, העניק איזושהי אות לנשיא קלינטון זה שאמר "שלום חבר" kabish !!!

                    אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      צודק, מה ציפיתי ממורה להיסטוריה שיבחין בין סוגי אותות או בין ראש ממשלה לנשיא.

                      אהבתי

כתיבת תגובה