מורה פרטי לכלכלה

הארץ29.3.13ידיעות29.3.13

מעריב29.3.13ישרה29.3.13

מקור29.3.13sofshavua29

הכותרות הראשיות

עופר עיני אמר לסופהשבוע שהוא מאמין רק למה שכותב יאיר לפיד בעמוד הפייסבוק שלו, ולא לכל הספינים על הקיצוצים העתידיים המופיעים בתקשורת. "לדעתי הוא לא ילך על מיסוי קרנות ההשתלמות, הוא מבין שאין לו סיכוי". על ויתור על תוספת שכר של 1% למגזר הציבורי הוא אומר ש"מדובר בהסכמים חתומים… ולא נסכים בשום אופן להפרתם".

גם הראשית של ידיעות עוסקת בתקציב: "האוצר דורש לקצץ בביטחון: האיומים על ישראל פחתו". בישר"ה מדגישים דווקא את החברותא בין לפיד ליעלון.
ומיהו המורה הפרטי של לפיד? מנואל טרכטנברג. גד ליאור מדווח שלפיד ביקש זאת ממנו (הוא פנה אליו כמה ימים לפני שהתמנה לשר האוצר), וטרכטנברג נענה לכך. הוא עושה זאת ללא תמורה. כל הכבוד. יש לתמוך בנזקקים.
הידיעה נחתמת כך: "גורמים יודעי דבר אומרים כי לפיד – שלפני כמה שנים העיד על עצמו בתוכניתו בערוץ 2 שאינו מבין בכלכלה – הוא סטודנט מצטיין".

עוד פעם "מרס טורקי" (שער ידיעות, מכבי ת"א הביסה את בשיקטאש)? כמה פעמים בשבוע עוד תתנו את הכותרת האומללה הזו?

רותם שטרקמן מסכם בשער הארץ את פרשת לפיד. למעשה גם הוא אומר שאת מה שכתבתי וחשבתי. שטרקמן מבין בכלכלה, אני לא, ובכל זאת.

הבחירות הוקדמו בגלל הגירעון העצום וחוסר היכולת של ממשלת נתניהו השנייה להעביר את התקציב. עתה הגיע רגע האמת של ממשלת נתניהו השלישית: הרגע שבו היא נאלצת להתמודד עם הבור שיצרה התנהלות תקציבית לא אחראית של הממשלה, עם מחירי הדיור הגבוהים ועם הבטחות הבחירות.
אלא בשבועות הקרובים יתברר שכל אותן הבטחות יפנו את מקומן לקיצוצים ולפתרונות תקציביים שמוכרים לכולם מהכותרות של השנים האחרונות, הכותרות של הפוליטיקה הישנה. אלו יהיו שבועות שבהן נשמע בלי סוף, על “תוכנית לפיד”, ו”לפיד אמר” ו”לפיד החליט”, אבל למעשה אלו לא יהיו תוכניות לפיד, אלא שלל הצעות ישנות שגובשו באוצר בחודשים האחרונים כדי לחתוך מיליארדי שקלים בתקציב.

התנצלות המבקר

יוסף שפירא, המבקר הנוכחי, התנצל בפני המבקר הקודם, מיכה לינדנשטראוס, ואמר שהוא מעריך את פועלו.
הוא לא אמר שהשאיר אדמה חרוכה. לידיעת תמר איש שלום, משה נוסבאום (שאשכרה קרא מדף את המשפט שלא נאמר) ואביאל מגנזי. מתברר שכול העתיקו אחד מהשני כנראה. הוא אמר לידיעות:

מישהו מהצד יכול היה לומר שמה שקיבלתי ממנו בירושה הוא אדמה חרוכה. אני לא אוהב את הביטוי הזה…

טוב, מתברר שכולם נרעשו יותר ממני. אולי החיים במחיצת הטוקבקים שבשו את חוש המידה שלי לגבי מה מותר ומה אסור לומר.

התאונה בדרום

משפחת בר-מוחא מבקשת מהנשיא לחון את אבי המשפחה, ערן ברמוכה (או בר-מוחא), על מנת שיוכל לגדל את ילדיו אחרי מות האם, אורטל, בתאונה. על מה מרצה האב את עונשו? לא שווה לכתוב?
תוס', מתוך גזר הדין:

מדובר בנאשם בן 27, אשר הורשע ב-53 עבירות של קבלת דבר במרמה, תקיפת בת זוג ועבירות נוספות.
כן מדובר בנאשם בעל עבר פלילי עשיר בעבירות מסוג זה.
הצדדים הגיעו להסכמה במידה ויוגש תסקיר חיובי, תעתור המאשימה ל- 36 חודשי מאסר ובמידה והתסקיר יהיה שלילי, תעתור המאשימה ל- 40 חודשי מאסר.
מתסקירי שירות המבחן עולה כי הנאשם הביע רצון לשנות מאורח חייו ולהשתלב במערך טיפולי ואולם לא פעל לשתף פעולה עם שירות המבחן ולא התייצב למפגשים שנקבעו לו.
זאת ועוד, מדובר בעבירות אשר פוגעות בכיסם של המתלוננים ואף באמונם של המתלוננים בנותני השירותים השונים.
יחד עם זאת, מדובר בנאשם שהביע חרטה ובנאשם שלאחרונה נולד לו בן נוסף.

פרשת בן זיגר

אורי משגב כותב על התחקיר של דר שפיגל:

1. דר-שפיגל הגרמני, עיתון רודף סנסציות, ימני בעמדותיו וחובב גדול של ישראל הביטחוניסטית, פירסם השבוע תחקיר מרעיש כביכול. על פי התחקיר, זיגייר מוגדר כעת במערכת הביטחון כ"בוגד הגדול בתולדות ישראל". וזאת למה? כי בגלל קשריו עם פעיל חיזבאללה נחשפו שני סוכנים שהפעילה ישראל בלבנון. על פי התחקיר, זיגייר הועסק במשרה פקידותית זוטרה בחברה שהפעיל המוסד במילאנו, הוחזר לארץ עקב חוסר שביעות רצון של מפעיליו, ובין השאר ניסה למצוא חן בעיניהם על ידי יוזמה עצמאית לגיוס סוכן על ידי חדירה לתוך הארגון.

לא. זה מה שכתוב בתחקיר:

By early 2005 he was ready for his first mission. He was sent to Europe, where he was instructed to infiltrate companies that had business relationships with countries including Iran and Syria
.One company Zygier had contact with was a hi-tech firm in Milan, Italy.
Despite initial information provided to Fairfax Media that this company might be a front company owned and operated by Mossad, subsequent investigations have determined conclusively that this is not the case.
According to Israeli intelligence sources, Zygier also chased other opportunities in Eastern Europe and the Balkans.
One chief executive of a mid-sized European company with extensive business interests across the Middle East and Persian Gulf – including Iran – confirmed that he had hired Zygier for an accounting position.
The CEO described Zygier as being "extremely sharp", and said that while it became obvious that Zygier was not trained in accounting despite his claims, he nevertheless managed to master the requisite skills quickly
But, having mastered the job and usually being able to finish a full day's work by as early as 11am, Zygier then started to lose interest in his regular work duties.

– על החברה שהמוסד הפעיל כתב דווקא יהודה בלו, עמו יש למשגב קשרי עבודה והערכה הדדית.
– ומה עם: "הבוגד הגדול בישראל?"

זה מה שכתב רונן ברגמן (מתחקירני הכתבה) על כך בגליון ידיעות, ראשון, 24.3 (ע' 20), בסיכומה לקוראי עיתונו:

חשוב לציין שלא מדובר כאן בבגידה אלא במקרה של אדם שגאוותו ורצונו להשתייך לארגון הריגול המהולל הביאו אותו לאיבוד שליטה על מעשיו ולהסתבכות קשה…

עוד כותב משגב:

על המשפחה נאסר כליל לדבר. השב"כ הורה להם להחריש. נסיונותי לשוחח עמם עלו בתוהו. פניתי לכמה וכמה מהם מאז חשיפת הפרשה, באמצעות טלפון ודואר אלקטרוני. לא נעניתי. עם אמה של האלמנה שוחחתי בטלפון, אולם נעניתי בסירוב מוחלט ותקיף למסור מידע.

נשמע הגיוני, אבל מי שסיפר על שיחות עם המשפחה הוא דווקא בלו.

כשהיו השמות בידי איתרתי את מספרי הטלפון של בני המשפחה בארץ ובאוסטרליה ושוחחתי עם כמה מהם, ממש בזמן שהתחקיר של רשת ABC שודר בטלוויזיה. נהגתי בזריזות מתוך סברה כי אחרי כן תנתק המשפחה מגע עם התקשורת, ואני לא אהיה נגיש יותר למידע שחפצתי בו. מכיוון שרכשתי את אמונם, כנראה, המשכתי לנהל שיחות רקע עם בני המשפחה גם ביום למחרת, כשבידי מידע נוסף ובפי שאלות חדשות.
איתרתי את הבלוג של טולי, אחותו של האסיר איקס, והתחלתי לעיין בו. טולי היא בחורה אמיצה מאד שהתגברה על קשיים רבים בחייה. להפתעתי, לא מצאתי בדבריה שום אזכור אודות מות אחיה, גם כשביקרה בישראל אחרי המאורע הטראגי. זה היה מוזר. בשיחותיי עימה היא מיאנה להסביר לי את סיבת הדבר, ואני הרפיתי ממנה בסוגיה זו.

אגב, לאחות קוראים טלי. למה לא תיקנה את בלו כשקרא לה טולי בשיחותיהם? תוס': תגובה.
"רכש את אמונם"? בזכות זה שלא מסר אף פרט על עצמו? למה שמשפחה שבמצב כזה תדבר עם זר חסר שם? כאמור, נאמנים עלי דברי משגב בעניין.

פוסט מורטם

אומנם הבאתי את הכתבה של בן כספית על חטיפת גלעד שליט בזמן אמת, וחזרתי וקישרתי, אבל הנה שוב, בגלל חשיבותה, למי שלא היו פה בחג.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

טל פבל: כיצד כמעט נותקה יבשת שלמה מהאינטרנט.

אובמה לא מעסיק חייזר.

[youtuber youtube='http://www.youtube.com/watch?v=Tb8mU_g_f2w&feature=player_embedded']

דן כספי, פרופ' במחלקה לתקשורת באונ' בן גוריון פתח בלוג בהארץ. ברכות.
אבל כבר במשפט הרביעי נתקעתי

אני מבקש לחנוך את הבלוג עם אחת הסוגיות המתלוות למהפכה הדרמטית בתקשורת.
זכינו להיות עדים למה שבעוד שנים יילמד ממש כפי שכיום מלמדים על המהפכות בעבר על סמך ספרים. וזוהי בדיוק הליבה של המהפכה – האות הכתובה מחליפה פלטפורמות: היא נפרדת מהדפוס, לטובת הצג הדיגיטלי, הרשת.
ימים יגידו, כפי שאומרים, אם תיעוד הזמנים בפלטפורמה החדשה היא אמינה כשם שהיה הדפוס.

הסבר בבקשה?

מי נגד מי בחופשה.

מילגה לעיתונאית (כן, עיתונאית) עם ותק של שלוש שנים (תודו לניב).

מומלץ לאנשי סופהשבוע להקים לעצמם עמוד פייסבוק עם השער וקידומים שונים. must.

יאיר רוה העביר את טבלת מבקרי הקולנוע מעכבר העיר המנוח לבלוג שלו, סינמסקופ.

בידוק עובדות

תיקון בעניין יהודה בלו בכתבה בטיים אאוט:
יש כמה וכמה וכמה יודבלוז בישראל. לא אחד.
אגב, בלו התעלם לחלוטין מהכתבה בכל כתביו.

הלכה לעולמה

הסופרת עפרה בורלא אדר.

לפני פיזור

כן, זה לא הכל, אבל המשך באצבעות. שעון הקיץ גזל ממני שעה, ועכשיו תור היוגה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

117 תגובות על מורה פרטי לכלכלה

  1. מירלה הגיב:

    נסיון

    אהבתי

  2. מיקי הגיב:

    החגים הם זמן נפלא לאינפרונד – ועוד היד נטויה והזרוע חזקה

    אהבתי

  3. מיס טי הגיב:

    "דר-שפיגל הגרמני, עיתון רודף סנסציות, ימני בעמדותיו וחובב גדול של ישראל הביטחוניסטית"

    כדאי לו לאורי משגב שיתייעץ עם עמיתים למערכת שממש מכירים את העיתונות הגרמנית (כמו עופר אדרת) או אפילו סתם יקרא וויקיפדיה.
    אם דר-שפיגל הוא עיתון רודף סנסציות, אז אפשר לקרוא ככה גם ל"הארץ", "הראלד טריביון" או האקונומיסט. מדובר ב(דו)-שבועון שהוא בהחלט בקליבר שבין הטיימס/ניוזוויק האמריקאי לאקונומיסט הבריטי. נחמד כנראה למשגב לצייר את השפיגל למי שאינו מכיר כמקבילה הגרמנית ל"בלייזר". יכול להיות אגב שמשגב מתבלבל בין השפיגל והשטרן, שהוא קצת יותר נמוך מצח (אבל מצד שני, כל הגרמנים אותו דבר, כפי שכבר ציין עוזי וייל; ובטח שכל העיתונים שמתחילים ב"ש" הם אותו דבר, גם השטירמר היה גרמני ומתחיל ב"ש", גם הוא היה ימני וחובב סנסציות)

    גם לשתי הטענות האחרות אין רגליים – שפיגל ימני? במבט כלכלי בטוח שלא (הוא לא "שמאל" אבל הוא בהחלט לא בטאון הכלכלה החופשית כמו למשל הבטאון הליברלי שמשגב כותב עבורו); במבט פוליטי פנים-גרמני בהחלט לא (למביט מן הצד נראה כאילו הוא בעיקר יוצא נגד מי שבשלטון, ובהחלט לא ממש מסתייג מביקורת על מרקל ומדיניותה|); ובמבט הצר הישראלי גם כן לא (הוא אכן מסתייג מביקורת מתלהטת על ישראל – ולא ידעתי שרק עלון בנק"י ו"קול העם" נחשבים לעיתונים אובייקטיבים בנושאי ישראל – אבל מובלטים בו מן הצד הישראלי אנשי שמאל ומחנה השלום ואם היו מתרגמים את כתבותיו על ישראל לעברית, היו כבר לימנים של וולווט גוף חדש להתנגח בו – הסמולנים הנאצים הגרמנים מהמבורג).

    אהבתי

  4. שולמית הגיב:

    "אלא בשבועות הקרובים יתברר שכל אותן הבטחות יפנו את מקומן לקיצוצים ולפתרונות תקציביים שמוכרים לכולם מהכותרות של השנים האחרונות, הכותרות של הפוליטיקה הישנה" איך הוא וקשקשני תקשורת נוספים יודעים מה יקרה?

    אהבתי

  5. אפרים צבי הגיב:

    ***

    V: תלונה שלך למשטרת האינטרנט תהיה אקט נחמד. זו הפעם האחרונה שאתה כותב פה.

    אהבתי

  6. אפרים צבי הגיב:

    פעם לביבי היה חיסיון מתקשורת השמאל,הם אף פעם לא היו תוקפים אותו מימין,נראה שזה משתנה עכשיו
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000832894#fromelement=hp_daily_news
    פשוט מצוין

    אהבתי

  7. איתי הגיב:

    האסיר ערן בר מוחא, בעלה של אורטל בר-מוחא ז"ל שנהרגה השבוע בתאונת דרכים, ביצע שורה של עבירות בתחום הרכוש והמרמה.
    אפשר למצוא את הפרטים כאן:
    http://theblumer.blogspot.co.il

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אוי, נחמד.
      האשה ז"ל היתה שותפה למעשיו והורשעה גם היא.
      עם/בלי קשר, הוא היה מכה אותה, ואפילו הורשע על זה.
      כמובן שלא נשמע על זה כלום בתקשורת, כי זה הורס את מסחטת הדמעות.

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        Makes you think ❗

        אהבתי

        • מיקי הגיב:

          צריך לחקור אם ערסים מעורבים יותר בתאונות דרכים. סקר, מישהו?

          אהבתי

          • חוית הגיב:

            לא מומחית לסקרים אבל אין ספק שאנשים שמלכתחילה מזלזלים בחוקים ובנוהלים מעורבים יותר בתאונות דרכים מאשר חלקם באוכלוסייה.
            אנשי המגזר, בחלקים מסויימים שלהם, עבריינים, אנשי שררה שמרגישים עצמם מורמים מעם – מזל שלחלקם יש נהגים וגם צעירים חסרי מנוח.
            אבא שנותן לבן שלו לנהוג בגיל 13 על הרכב או על הטרקטורון בעצם מעודד אותו לנהוג גם בעתיד בזלזול כלפי החוק.

            אהבתי

          • ירושלמית הגיב:

            מה ההתלהמות הזו על הנהגת שנהרגה? גם אם הייתה "ערסית" כפי שמדביקים לה באיזו התנשאות קלה, וגם אם הייתה שותפה לחלק מעבירות המירמה של בעלה, הרי חייה בטח לא היו קלים (אישה מוכה). מה הקשר של כל זה לבין התאונה הטרגית? הרי נותרו 2 יתומים צעירים. האבא בכלא (גם אם שחרורו יוקדם, רשויות הרווחה יצטרכו להחליט אם הוא כשיר לגדל לבדו את הילדים). קצת חמלה, לא לנופף כל כך מהר בסטיגמות…

            אהבתי

            • חוית הגיב:

              בלי להתייחס למקרה הקונקרטי הרי שיש לקחת בחשבון שבמקרים רבים חמלה באה על חשבון (והחיים של) הקורבנות הלא אשמים.

              אהבתי

              • מיקי הגיב:

                אנחנו תמיד נדרשים לחמלה – בעיקר כלפי אנשים חסרי חמלה לחלוטין. אגב, לא אומרים ערסית אלא פרחה

                אהבתי

              • ירושלמית הגיב:

                אבל אני מדברת על המקרה הקונקרטי: קשה לי עם ה"עליהום" על הנהגת. מישהו חושב שהיא התכוונה לנהוג ברשלנות? ברור שלא. היא שילמה בחייה. התאונה איומה, כדרכן של תאונות הדרכים, ואת המחיר הקשה והגבוה ישלמו עכשיו ילדיה ומשפחת הנהגת השנייה.

                אהבתי

                • מיס טי הגיב:

                  את צודקת מבחינת היתומים שלה וליבי איתם, אבל מה זאת אומרת "התכוונה לנהוג ברשלנות"? מן הסתם רשלנות, מהגדרת המילה, היא אי-תשומת לב לכללים שעשויים למנוע אסון ומכאן דבר שלא מתכוונים לו. הבעייה עם עבירות תנועה היא בדיוק זו: שלא רק דברים "מכוונים" (נגיד, נהיגה בשכרות או סימוס) יכולים לגרום לתאונות קטלניות, אלא גם דבר "תמים" שעושה כביכול כל נהג ישראלי, כמו לעקוף בכביש עמוס.

                  אנחנו לא מדברים על כביש ריק בשבדיה. אנחנו מדברים על כביש שלדעתי כל מי שנסע בו בתקופת עומס יודע שהוא ארוך, משעמם, הילדים עולים על העצבים, חם, אבל עדיין רוב האנשים ממשיכים לנסוע לאט בטור, ולא לעקוף בקו הפרדה רציף.

                  אהבתי

  8. זרובבלה הגיב:

    אז מתברר שאדון בלו כותב ככה:

    האסיר איקס נולד במלבורן ב-9 בדצבמר 1976 לג'פרי ולואיס. יש לו אחות בשם טלי, ששם חיבתה הוא טולי בפיה שלה.

    https://twitter.com/Yehuda_Bello/status/301340211139473408

    אני אשמח אם וולוט תוסיף תיקון על מה שכתבה על בלו ולא תשאיר את זה כטוקבק נשכח. ולא אכפת לי אם תתקראו לי בלו למרות שאני אישה.

    ————-

    בלו, כל הכבוד. יישר כוח.

    אהבתי

  9. אפרים צבי הגיב:

    בושה וחרפה מה שקורא במדינה הזו
    NRG מלכלך ללא בושה על האתרוג אביב גפן,האיש מדור הנרות,זה ששר כל כך יפה ליצחק רבין ז"ל
    אלוהים אדירים לאן הגענו
    http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/456/152.html?hp=47&cat=309&loc=5

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      נפלא… אני בעד.
      חוצמזה היא נראית כמו עדנה לב

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        אוי, זה נהדר – כמה לכלוכים!
        גפן ה"מנטור" כמובן לא מגיב.
        מכיוון שאני מכיר את הנפשות הפועלות אני יכול להעיד שהסיפורים שלה נשמעים לי מאוד מעניינים… האגו טריפ של ה"מנטור" בשמים, אך
        נראה כי הקריירה שלו בצניחה חופשית… 8)

        אהבתי

        • מיקי הגיב:

          ועוד בענייני מוזיקה – בן שלו מספר בהארץ שסגירת עכבר העיר סתמה את פיו של "מבקר הרוק" מיכאל רורברגר…
          ואני אומר – סוף סוף! אל תתנו לאיש במה חלופית – את הנזק שלו הוא כבר גרם. צריך לצאת לפנסיה בשלב מסוים והנה ההזדמנות. למבקר מוזיקה שאין לו כל מושג במוזיקה לא צריכה להיות דריסת רגל בעיתונות

          אהבתי

  10. אפרים צבי הגיב:

    שיר זיו, מישראל היום בדיווח יבש וקשה עד כמה הטורקי הממוצע שונא את ישראל ,פשוט מצוין ללא נסיון ליפות את המציאות הקשה
    http://news.walla.co.il/?w=/2680/2629013
    אומרים לי שישראל היום זה העיתון של ביבי
    לא נראה לי שהכתבה הזו עוזרת לו במיוחד

    אהבתי

  11. סיימון הגיב:

    כל אותן הבטחות יפנו את מקומן לקיצוצים ולפתרונות תקציביים שמוכרים לכולם מהכותרות של השנים האחרונות, הכותרות של הפוליטיקה הישנה

    הבעיות ידועות, הפתרונות ידועים, בניגוד למה שהכותבת מנסה למכור. השמיכה קצרה. הרגליים דורשות טיפול ספא והחזה דורש הסרת שיער בלייזר, ושניהם דחופים.

    בני ישראל התרגלו לחכות למשיח, וכנראה שגם עיתונאיו מיישרים קו עם העם קשה העורף ומצפים משר האוצר שאם הוא משה רבנו המגמגם, לפחות שיעשה ניסים. זה לא יקרה, ואין סיבה שזה יקרה. תפסיקו להאכיל את האנשים בתקוות מטומטמות.

    אהבתי

  12. אפרים צבי הגיב:

    התלונה שמופיעה הכי הרבה פעמים בטוקבק בהארץ על ידי הקוראים היא פשוטה
    "למה אתם לא מדווחים את החדשות ללא ההטיה של האג"נדה של העיתון"?
    לדוגמה ,אם מסתנן סודאני אונס זקנה בת 85 ופוצע אותה קשה אז אז זה צריך להיות הדיווח,פשוט ובהיר
    בכלל אין ספק שדבר כזה צריך להופיע בכותרת האתר(אם לא פרצה מלחמה באותו הזמן)
    איך זה יופיע באתר הארץ?
    1-זו תהיה ידיעה שולית
    2-ייסתירו מהקוראים שמדובר במסתנן שאנס
    3- יורידו את הידיעה מהאתר אחרי שעתים או שלוש
    ההצעה שלי להארץ היא פשוטה
    תנו דיווח מלא על האונס,ובצד הידיעה תנו טור פרשנות שמדובר באדם שסבר בסודן נפגע נפשית ולכן הוא אנס את הזקנה ואין להכליל ולהאשים את כל המסתננים באונס
    מה אתם מנסים להסתיר מהקוראים,הרי יש עוד 10 אתרים עם הפרטים המלאים,הרי זה עלבון לאינטלגנציה של הקורא

    אהבתי

  13. רג׳ינה סקפטור הגיב:

    כמה טפשים יכולים בני האדם להיות? האם באמת מישהו סבור שחייזר ייראה בדיוק כפי שדבני אדם דמיינו אותו בקולנוע במאה השנים האחרונות?

    אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    באמת שלום ירושלמי חתום על הדבר הזה?
    (אורן, אל תדאג, אני תכף מסיים לעבור על נרג)

    אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    הצעה לתחקיר: האם יש שחיתות בבית משפט השלום בנתניה.
    ושאלה משפטית עקרונית: האם במערכת המשפט יש אפשרות לבדוק ולהטיל סנקציות על שופטים שנתנו פסק דין "גרוע" במיוחד.
    בידיעה הראשונה:

    בית המשפט אף נעתר לבקשת קבוצת הכדורגל שבה משחק השחקן ואסר לפרסם את שמו או את שם קבוצתו

    אך שימו לב לתגיות בידיעה השניה.

    אהבתי

    • לשועלן הגיב:

      איפה נתניה ואיפה פתח תקוה ואיפה לוד?

      יום (ה') הובאו השניים לבית המשפט בפתח תקווה, שם הורה השופט אורי שהם לשלוח את השחקן למעצר בית למשך 6 ימים ואת חברו למעצר למשך שבוע, אולם במשטרה ביקשו כאמור לערער על ההחלטה והיא תישמע מחר בבוקר בביהמ"ש המחוזי בלוד. עד אז יישאר השחקן במעצר.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        צודק. פ"ת, לא נתניה (אין קשר לוד – שם זה המחוזי שפעל כיאות).
        אולי זה מה שידרבן את בעלת הבית לפתוח בתחקיר.

        אהבתי

    • מיס טי הגיב:

      אצתי רצתי לוויקיפדיה אחרי הרמזים העבים הנ"ל. בעברית לא עדכנו את הערך, באנגלית הערך שלו כבר מעודכן עם דבר המעצר (שאלת תם כדרך אגב: האם ויקיפדיה כפופה לצווי איסור פרסום? האם ויקיפדיה-ישראל בכלל נחשבת לכלי תקשורת ישראלי מבחינת כפיפות לצווים כאלה? או שסתם דעת ההמון שם היא שיש לערוך צנזור עצמי בנושאים שיש עליהם צו איסור פרסום, שהם בעלי נופך בטחוני וכו'?)

      אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    תתנחמי שלאובמה יש רק בנות.

    אהבתי

  17. פסיכומטרי הגיב:

    ידיעות:קשת
    מעריב:רשת?

    אהבתי

  18. שועלן הגיב:

    הארץ מביא כעת את הדברים מהפה של הסוס.
    לא מחדש כלום בטענותיו.
    כדאי לקרוא לפני כן את עוזי רובין שנותן בין השאר קצת רקע על האיש.

    אהבתי

  19. לחם הגיב:

    אורי משגב היה עיתונאי בינוני בידיעות. חבל שפיטרו אותו מפני שלכל אדם מגיע להתפרנס בכבוד ובעקביות מבלי שיהיה נתון לגחמות של עורך כזה או אחר, אבל בשורה התחתונה הכתבות שלו היו די משמימות, חלקן היו יחצניות והאחרות סתם משעממות. בקיצור, לא משהו. הבלוג שלו, שלא דורש בדרך כלל עבודה עיתונאית, חושף את חולשתו. מדובר בעיתונאי שמתקשה, כפי הנראה, לעשות תחקירים גדולים ורציניים וגם חסר ניסיון בתחום ואולי גם חסר השכלה מתאימה. כשכל זה נעטף בנימה שחצנית ויהירה, משהו בסגנון אני ויהודה בלו בין היחידים שמחפשים את האמת, מקבלים המון חרטוטים אבל מעט עובדות. החרטוטים, אגב, כתובים בשפה נחרצת, נחושה ואפילו מעניינת, אבל בסופו של דבר מלבד דעות, שזה אחלה, אין הרבה עובדות או חשיפות וזה כבר הרבה פחות אחלה. אני אף פעם לא הבנתי למה עשרות עיתונאים קרקשו והתלהטו כשמשגב פוטר אבל אף אחד לא אמר אף מילה כשיסמין לוי (סתם דוגמא) פוטרה. עיתונאי, כנראה, צריך להיות יחצן של עצמו לפני הכל.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא קמה צעקה כשיסמין פוטרה כי היא עיתונאית "בידור", שנחשב לתחום נחות בקרב העיתונאים הנכבדים העוסקים בתחקירים או בנושאים חברתיים.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        זאת בדיוק הטענה שלי: גם משגב לא עסק בתחקירים וחלק מהכתבות שלו היו יחצנות, אמנם לא ראיונות עם זמרים אבל עדיין יחצנות. יסמין לוי היא רק משל, בשנה האחרונה פוטרו עשרות עיתונאים אם לא מאות, חלקם הרבה הרבה יותר טובים, משקיענים וכישרוניים ממשגב שגם הוא רק משל לדרך שבה כפי הנראה עיתונאי צריך להתנהל: לעזאזל היכולת, העיקר היחצנות העצמית.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          שלא יהיו אי הבנות:
          1. אין לי דבר נגד עיתונאי בידור פר-סה (מה אני אם לא בידוראית בדימוס)
          2. אני חושבת שאורי כן תחקירן (ותיזהרי: אם הוצאת דיבה על האיש אני לא אעמוד להגנתך)
          3. זכותו של כל עיתונאי למנף את עצמו
          3.א. לא-זכותו לספר כמה העיתון בו עבד בשמחה הוא מזעזע, דקה אחרי שעזב
          4. יש הרבה (מאוד) עיתונאים שלא רוצים שיידעו שהם פוטרו

          אהבתי

          • מיקי הגיב:

            לחם הארץ. הייתי מנוי על חירטוטי משגב באחת מהדרכים הרגילות. כשראיתי כמה שטויות הוא מדבר, עד כמה הוא מלא בעצמו ועד כמה דעותיו כל כך לא מקוריות עד שהייתי יכול לכתוב אותן בעצמי (…) החלטתי לנתק מגע. בנוסף הוא מפרסם את ערבי הביטלס שלו על כל עץ רענן. הביטלס. הוא נהיה מומחה לביטלס… ראיתי אותו גם ב"לעוף על המיליון", או משהו בדומה. דרך טובה לעיתונאי להתפרנס 🙄

            אהבתי

          • לחם הגיב:

            תודה על שינוי המין אבל אין לי כוונה, לפחות לא בשלב הזה, לעבור ניתוח לשינוי מין. לדעתי הכתבות שלו אינן תחקירים אלא כתבות עיתונאיות רגילות. אין בזה שום הוצאת דיבה מפני שהמשמעות של מה שאת רומזת זה שלהיקרא עיתונאי מן השורה ולא תחקירן זה ביזוי. מצחיק… גם לא טענתי שאין לו זכות למנף את עצמו. יש לו זכות, כמו לכל אחד, לעשות ככל העולה על רוחו. אני אישית מעדיף סוג אחר של בעלי מקצוע. ושוב אני מדגיש, משגב הוא רק משל ולא האיש עצמו. אני אישית לא מתלהב מהסגנון היהיר לעומת התוצאות בשטח. וזאת כמובן זכותי.

            אהבתי

            • מיקי הגיב:

              ולווט משקשקת מדיבה – ודי בצדק.
              משגב סאקס.
              הוא דוחף את עצמו כשצריך וכשלא צריך

              אהבתי

            • velvet הגיב:

              …המשמעות של מה שאת רומזת זה שלהיקרא עיתונאי מן השורה ולא תחקירן זה ביזוי.

              לא נכון. כתבת שחלק מהכתבות שלו היו יחצנות. תיאלץ להוכיח זאת. כאמור, לא אגן עליך. הטוקבקיסטים אחראים למה שהם כותבים.

              אהבתי

              • לחם הגיב:

                רבים רבים מהעיתונאים עושים היום כתבות יחצנות, זאת אחת הבעיות הכי קשות של העיתונות. אני מתאר לעצמי שלמשגב זה קרה לעתים רחוקות מאוד ורק חלק מאוד מאוד זניח מהכתבות שלו היו יחצניות באופיין, רוב הכתבות שלו היו תחקירים מטלטלים ומעניינים בנושאים חשובים. מדובר באמת בתחקירן יוצא דופן, אחד הבולטים בתקשורת הישראלית……!!!!!!! מבחינתי הויכוח מסתיים. אם את חושבת שהבעת דיעה היא עילה לתביעת דיבה (בקלות רבה מאוד ניתן להוכיח כמעט על כל כתבה שהיא מייחצנת משהו) ושכל עיתונאי שמעזים למתוח עליו ביקורת אץ רץ לתבוע, אז יש פה בעיה. זה לא בלוג שאמור למתוח ביקורת על התקשורת? ומילת סיום: אני לא מצפה להגנה שלך כפי שאני לא מצפה להגנה של אף אחד אחר. בגילי אני רגיל להסתדר לבד.

                אהבתי

  20. לירון הגיב:

    לא היה לי זמן אתמול להגיב על הנאמר בשרשור.

    הגרף הבא ממחיש בצורה פשוטה איפה נמצא הכסף הגדול בארה"ב.

    המגזר הפיננסי הוא רעה חולה שיש לטפל בו ביסודיות, אבל הכסף הישיר שנשפך עליו בטל בשישים לעומת תשלומי הרווחה.

    בישראל המגזר הציבורי גדול מארה"ב, אבל יותר חשוב, ישראל פחות תחרותית בגלל מונופולים, חסמים של קבוצות לחץ ואילוצים של משק קטן.

    אהבתי

    • זינוק לעתיד הגיב:

      הפער העצום בין נתוני ההווה לעתיד מתאר את הטבלה, שנוצרה יותר כדי לקדם מהלכים לשינוי. זו טבלה ישנה שנוצרה ב2007, כלומר רק שלוש העמודות הראשונות מיצגות נתונים, השאר הן ספקלציות.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        4, לא 3.
        כל מה שתרמת בהשגה הזאת זה ביטול של עמודה אחת בלבד (2010).
        יש השגות טובות יותר לגרף הפשטני הזה.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          לא מדויק, אכן הריבית דריבית היא היוצרת את האפקט המוגזם, אבל ההתיחסות היא לגרעוניות של הביטוח לאומי ומדיקר. לירון הביא טבלה המבוססת על נתונים מלפני חמש שנים, שזה המון זמן מבחינת השינויים מאז.
          בעיקרון, הגרעון הכללי כמו שרואים לגבי שנות התשעים, וכמו שהנתונים היום, מושפע יותר מנתוני הצמיחה (זה בעצם המצב היום אצלנו). התאמות לשינויים דמוגרפים תמיד נעשות, ולא עניין גדול. הנתונים של הוצאות בריאות מראים מעט התמתנות בעקבות המשבר הכלכלי, וניתנות להפחתה בקלות ע"י תקוני חקיקה (לא רק בצד הזכאות, גם ע"י הגבלות מחיר).

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            לזה התכוונתי.

            אהבתי

          • לירון הגיב:

            הנתונים אמנם מלפני 5 שנים, אבל בינתיים המצב שם גרוע משמעותית מהתחזיות (ברמת הגירעון, הריביות יש לשער הרבה יותר נמוכות היום, אבל זו שאלה רב שנתית).

            מה זה תיקוני חקיקה אם לא שינוי מדיניות הרווחה המונהגת היום?

            דווקא באקטואריה אם כבר מפשלים אז כלפי מטה, ובכל מקרה לגביי הבייבי בומרס אין יותר מידי מה לחזות יודעים בדיוק כמה הם (בשביל ביטוח לאומי נאמר. אני מניח שזה נכון גם לגביי מדיקייר.).

            אגב, גרפים רב שנתיים של צמיחה (עשרות שנים) מראים שגם הצמיחה מאוד יציבה ועומדת נדמה לי על כ-2 אחוז בממוצע לשנה, כך ששוב בהסתכלות רב שנתית אני מניח שהנתונים נכונים.

            אהבתי

            • אבי הגיב:

              לירון, אל תבלבל פה אף אחד עם הגרפים הפשטניים שלך.
              כמו שכתבתי כאן אתמול גן עדן של שוטים , למה להפריע? בכל זאת חג.

              הכי הכי הצחיק אותי הטיעון שזו טבלה ישנה מ2007. הלוואי שזה היה המצב גם היום. הטבלה מתבססת על נתונים טרום המשבר הפיננסי של 2008. מאז הנתונים כמובן עוד הרבה הרבה יותר גרועים.
              6 השנים שעברו מאז רק הוכיחו כמובן שלא רק שההנחות שלך צודקות בבסיסן ולא רק שלא חל שינוי לטובה או התייצבות, המצב רק הורע משמעותית. הפד כמובן מטביע את העולם בדולרים זולים, כמות הכסף נוסקת לשמיים אז ככה שבינתיים לא כולם שמים לב ועד שישימו לב מי יודע, זו הרי תהיה הבעיה של הנשיא שאחרי אובמה והנגיד הבא (אולי פישר?).שהם יפתרו את הבעיה.
              מי שחשב אז שהגרף משקר טעה בכל יום ויום, מה שלא ימנע ממנו להמשיך לטעון את אותן טענות היום וכנראה גם בעתיד.
              הביטקוינס נסחרו אתמול ב95 דולר. יום אחד לפני יכולת לשים עליהם יד ב75. עדות ליציבות הכלכלית העולמית המופלאה בעולמינו.
              יום אחד זה כנראה יגיע גם ל1000 ואז אפילו ידיעות אחרונות יעשו מזה כותרת ראשית. סבר פלוצקר יקרא לפרשן כמובן. דודי גולדמן יסביר לכולם מה זה ומדוע אנשים קונים את זה ואפילו דבורית היקרה, מייסדת הבלוגוספירה תשאל את עצמה איפה היא ולפיד היו כשכל זה קרה. (לא שזה מומלץ למישהו לשים על זה יותר מאחוז אחד מכספו למקרה שמישהו ירוץ לחפש איפה קונים את זה)

              דווקא ההיסטוריה היהודית אמורה ללמד אותנו משהו על מנגנוני הדחקה חברתיים קולקטיביים. עם כל ההבדלים המתבקשים זה קורה ממש לנגד עיננו שוב.

              אהבתי

              • לירון הגיב:

                את מי שמעניין, להלן לינק על איך עובדת הכלכלה מנקודת ראותו של מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם.

                אהבתי

              • פינת ה"נו באמת" הגיב:

                דווקא ההיסטוריה היהודית אמורה ללמד אותנו משהו על מנגנוני הדחקה חברתיים קולקטיביים. עם כל ההבדלים המתבקשים זה קורה ממש לנגד עיננו שוב.

                הביטקוינס מזכירים משטרים אפלים.
                ולווט לא רואה את עמצה כמייסדת אלא יותר כמי שהעניקה לה משמעות.

                אהבתי

    • שועלן הגיב:

      כל מה שהגרף הזה מתאר זה איך ברגע שההוצאות גוברות על ההכנסות, מנגנון הריבית דריבית נכנס לפעולה.

      אהבתי

  21. חייל זקן הגיב:

    מסתבר שהתשוקה לעזה לא פסה בקרב הגבעוליים האירופים אם כי הרצחנות של השייטים הצה"ליים דחפה אותם לחפש נתיבים חלופיים. העתון הבריטי חובב ציון, הגרדיאן, מפרסם כתבה העוסקת בקורותיה של שיירת אספקה יבשתית ששמה פעמיה מאירופה לעזה בנתיב העובר מאירופה דרך מדינות צפון אפריקה. הערבים הנדיבים מארצו של מלך מלכי אפריקה לשעבר הרעיפו את רוב אהבה על שלושת בנות המשלחת הבריטיות ואילו המצרים הדואגים לבטחון הגבעוליים מנעו מהמשלחת לחצות את הגבול מלוב למצריים. איפה ארדואן כשצריך אותו?

    אהבתי

    • מדריך למתחילים הגיב:

      האמפתיה של חז"ן אינה לקורבן, הוא מעדיף להתענג על האונס. למה למגיב הצורך להתיצב בצד של האנס.
      קודם כל, חז"ן הוא גבר בעל הערכה נמוכה לנשים, והערכה גבוהה לחוכמתו הפוליטית. נתונים שמובילים לרעל טוקבקיסטי מזוקק.
      על כן כלל פשוט: נאנסות לא נהנות מאונס, רצוי שגם טוקבקיסטים.

      אהבתי

  22. אורן מתחנף ללפיד הגיב:

    מדוע לא יעניק לפיד את המשרה כולה לטרכטנברג. מה כל כך חשוב לו להיות הפרזנטור/ מגיש של משרד האוצר. האם באמת התפקיד שלו להודיע על הגרעון האיום.
    ללפיד יש שתי אפשריות להמשיך לעשות פנטומימה להחלטות של אנשים אחרים, או להחליט שהוא צ'רצ'יל של האוצר, ולבצע תפקיד שגדול עליו כמו מוחרקה לעכבר עיר.
    כרגע הנכון הוא להנמיך ציפיות, ובהרבה, לא לרמת פלוצקר יותר לרמת הציפיות של ולווט.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מדוע לא יעניק לפיד את המשרה כולה לטרכטנברג. מה כל כך חשוב לו להיות הפרזנטור/ מגיש של משרד האוצר

      מעולה.

      אהבתי

    • מיקי הגיב:

      נחמד לראות איך ברגע שנוח, פוחתים לפתע האיומים על ישראל.
      יהודים רחמו רחמו, עומדים לקצץ בתקציב הביטחון! זה הזמן לחמם שוב כמה גזרות, לא?

      אהבתי

    • שולמית הגיב:

      הוא נבחר על ידי ציבור גדול שמאמין ביכולותיו. לזכותו ייאמר שהוא מצרף אליו מומחים, לומד מהם ואני מקווה שיצליח. כך עובד מנהל טוב. נראה לי שלפיד מעורר קינאה בקרב עיתונאים אחרים. לא הצבעתי בעדו, לא קראתי את מאמריו ולא התפעלתי ממנו בתוכניות הטלוויזיה. אני מקווה שיצליח מפני שזה האינטרס שלנו.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        "לא הצבעתי בשביל לפיד אבל אני כותבת תגובות התומכות בו" זה השחור החדש. שולמית את "מלופדת".

        אהבתי

        • מיקי הגיב:

          לא הצבעתי בעדו אבל הייתי בעדו באופן כללי, לא רק לאור השמצות ולווט. חשבתי שיש לתת לו צ'אנס. ככל שהזמן עובר אני נוכח שוולווט צדקה… השחצנות, היהירות, האגו טריפ של הבחור – תכונות שליליות שעלולות להסתיר היטב את תכונותיו החיוביות. אבל יש כאן דבר נוסף – הוא לומד להיות פוליטיקאי וזה לוקח הרבה זמן

          אהבתי

  23. שועלן הגיב:

    אגב, בלו התעלם לחלוטין מהכתבה בכל כתביו

    לא מדוייק

    אהבתי

  24. אבי הגיב:

    אין ספק שרותם שטרקמן מייצג עיתונאות כלכלית במיטבה. הוא ופלוצקר זאת אומרת. חבל שהם לא עובדים באותו עיתון כי הם היו יכולים צמד לעניין. פלוצקר שכותב לו כל יום מה הוא צריך לעשות ושטרקמן שמסביר ללפיד מה הוא כבר עשה :

    אלא בשבועות הקרובים יתברר שכל אותן הבטחות יפנו את מקומן לקיצוצים ולפתרונות תקציביים שמוכרים לכולם מהכותרות של השנים האחרונות, הכותרות של הפוליטיקה הישנה. אלו יהיו שבועות שבהן נשמע בלי סוף, על “תוכנית לפיד”, ו”לפיד אמר” ו”לפיד החליט”, אבל למעשה אלו לא יהיו תוכניות לפיד, אלא שלל הצעות ישנות שגובשו באוצר בחודשים האחרונים כדי לחתוך מיליארדי שקלים בתקציב.

    הממשלה ולפיד בהחלט מיותרים כאן. שטרקמן והארץ יכולים להתחיל לכתוב כבר היום את הטורים והעיתון עד סוף החודש הבא ולצאת לחופש.
    אחרי הכל, מהי המציאות אם לא ההמשך הבלתי נמנע של נבואת הארץ ושטרקמן.

    אהבתי

  25. חוית הגיב:

    אפשר לגגל ברמוכה.

    אהבתי

  26. יהודה בלו הגיב:

    עופר עיני הוא הצדוק טייסון החדש.

    אהבתי

כתיבת תגובה