חג הגז

הארץ31.3.13ידיעות31.3.13

מעריב31.3.13ישרה31.3.13

makor31.3.13

כותרות ראשיות

"מעצמת גז", קובעים ידיעות וישר"ה, בזכות קידוח תמר המפכפך.
מעריב (מתוך גלובס) והארץ מעדיפים להזכיר כבר בכותרות שלהם שמחיר החשמל לא יירד בשנתיים הקרובות.
בהארץ הכותרת המרכזית עוסקת במלחמה החדשה-ישנה בקוריאה.

אביב לביא, שפוטר ממעריב בנובמבר  2011 (ע"י ההנהלה הקודמת) ומאז כותב בכלי תקשורת שונים, מ-mako ועד גלובס, כותב את הידיעה הפותחת בשער מעריב על תעריפי החשמל בישראל. הוא מסביר שתהליכים במשק האנרגיה זקוקים לזמן שלהם ושיעבור זמן עד שנרגיש זאת בכיסנו. 2015 כזה.
קידוח תמר, אגב, נקרא ע"ש תמר לנגוצקי, נכדתו של הגיאולוג יוסי לנגוצקי, אבי פרויקט הקידוח. "זו גאווה גדולה, אנחנו מאוד גאים בסבא ובתרומה הענקית שלו למדינה", אמרה התמר (ידיעות).

ידיעה מדאיגה במיוחד: שליש מבדיקות הסיטי שעוברים נפגעי תאונות דרכים חושפות מחלות מסכנות חיים (מעריב, יונתן הללי, ע' 7). בהנחה שנפגעי תאונות הם מדגם של הציבור, זה אומר שאם ייערכו בדיקות סיטי כלליות לכל הציבור, בקרב שליש ייחשפו מחלות מסכנות חיים (הכוונה, שהנבדקים לא יודעים עליהן)? אם כך, לא שווה לעשות בדיקות סיטי לכל האוכלוסיה (או למי שרוצה בכך) באופן קבוע?
אוקיי, נחזור לידיעה: מה המקור שלה? ד"ר האני באחוס, מנהל יחידת הטראומה ברמב"ם.
מתברר שבשבוע שעבר הגיעו לביה"ח ארבעה פצועי תאונות, ובבדיקות התברר שלכולם יש סרטן. בסוה"ש אירע מקרה נוסף, אדם שנפגע בתאונה והתברר שיש לו "בעיה קשה באבי העורקים, שהייתה עלולה להביא למותו בעוד מה שבועות".
זהו הסיפור המדהים של מח' הטראומה בבי"ח החולים רמב"ם. אבל האם נערכו סטטיסטיקות לאורך זמן? והאם זו הסטטיסטיקה בכל בתיה"ח בקרב כל נפגעי התאונות? האם נערך על כך תחקיר/סקר/ משאל/ סטטיסטיקה מקיפות? לא כפי העולה מהידיעה בכל אופן. יכול להיות שאלו הנתונים בכל המדינה ובכל העולם, אבל כדאי לבדוק זאת לפני שמכריזים בכותרת הכרזה כה דרמטית.

צרות בכותרות

אתמול חשבתי שאפסיק להתלונן על עניין השימוש ב"ניצול שואה הותקף" בכותרות, אבל כל העיתונים עושים בכך שימוש ואני לא יכולה שלא להתעצבן.
"הניצול שהותקף: 'זה החזיר אותי לימי השואה'" (מעריב, שער)
"הניצול העיר – והוכה: ' החזירו אותי לשואה'" (ישר"ה, שער, לא, אל תדברו איתי על המקף)
"חשד: אב היכה ניצול שואה שהעיר לבנו" (ידיעות, 10)
והפתיח מגדיל עשות: "הוא שרד את הנאצים ואת המלחמה באירופה, ולרגע לא העלה על דעתו שדווקא בארץ ישראל יחטוף מכות אכזריות רק כי העיר לילדים בגן ציבורי".

ומוסיף במייל הקורא ר':

האם קשישים שעלו מתימן אפשר לתקוף? האם התוקף צריך טרם התקיפה לברר האם התוקף ניצול שואה? אם כן, לעזוב אותו מיד כי זה יעשה כותרות ראשיות באתרים. ואם הקשיש הוא יליד הארץ או מעדות המזרח אז אפשר להכות בו ולשדוד אותו?

לפחות בהארץ הכותרת במודפס היא "קשיש העיר לנערים שעקרו ספסל – והותקף ע"י אביהם". בכותרת המשנה וגם בכותרת באתר כבר מספרים לנו.

לא הצלחתי להבין למה המשטרה עוד לא החליטה אם להגיש כתב אישום נגד החשוד בתקיפת פייבל גרטמן.

 משתכשכים בביצה

במדורו מהסו"ש מביא קלמן ליבסקינד, המנהל מלחמה נגד אמנון אברמוביץ', דברים שאמר זה האחרון לפני הבחירות בפגוש את העיתונות. ליבסקינד טוען שזו לא פרשנות. לא הבנתי: אם זו לא פרשנות אז מה זה? ואם זו לא פרשנות, אז איך נראית פרשנות?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

מיילבק מא':

איך שום כתב צבאי מטובי המומחים שלנו לא שואל את צה"ל שאלה: הקמתם בית חולים שדה בגולן? עבור מי? עבור פצועים מאחד הצדדים? או שמא מדובר בהיערכות למעורבות של ישראל במהלכים צבאיים, ובעצם, לצערנו, בית חולים זה מיועד לנפגעים חו"ח מכוחותינו? כי הרי אם המדיניות היא לקבל מינימום נפגעים סורים, ונניח שפעם בשבוע מגיעים 2-3, לא מקימים לזה בית חולים שדה, נכון? אין זרם פצועים בקרבת הגבול עם ישראל, היו כמה בודדים. כוחות המזוהים עם אל קעאידה השתלטו על הגולן הסורי עד הגבול עם ירדן. רוב יחידות הצבא הסורי התפזרו או עברו לצד השני על נשקם. בקיצור, אם באמת צה"ל הקים בית חולים שדה, לא זו הסיבה. לצה"ל יש יחידות רפואה קטנות מבית חולים שדה: תאג"ד, חר"פ חטיבתי, כך שממש לא צריך את המלה המפוצצת "בית חולים שדה", שזו יחידה משמעותית, מצוידת, ויש לפריסתה עלויות.

הצעות צפייה של אורי קליין להשבוע.

לוגוגל: יומולדת 90 לשושנה דמארי.
(שהלכה לעולמה ב-14 בפברואר 2006)
damari

משטרת הסייבר באיראן עצרה ילד בן 14 שהעלה "סיפורים לא מוסריים" לבלוג שלו.

amina29n-1-web
האקטיביסטית הטוניסאית, אמינה טיילר, שהעלתה תמונות שלה בעירום חלקי לרשת, קיבלה איומים על חייה, וכתגובה נשים מתפשטות ומעלות את תמונותיהן לרשת.
"הציצי שלנו קטלני מהאבנים שלכם", אומרות הפמיניסטיות.
ושוב, אני מודה שהמסרים האלו מבלבלים אותי. רעיון ההתפשטות של נשים כדי להוכיח שוויון או עצמאות או פמיניזם או חופש או לא-צריך-להיות-דוגמנית-כדי-להתפשט לא מאוד ברור לי. השימוש בעירום ככלי נשק, סקסיסטי לא פחות מחפצון נשים, מהקמפיינים של ויקטוריה'ס סיקרט, מבר רפאלי על ארבע או אוכלת באגט מול חמישה גברים, ומה לא. קשה מאוד לעשות את ההפרדה מתי עירום נשי הוא בשירות המהפכה ומתי הוא בשירות תרבות הצריכה והפורנו מחפצנות הנשים. המתפשטות ודאי יודעות מתי זה עירום "טוב" ומתי זה עירום "רע". נדמה לי שאני ושאר פשוטי העם, ואולי רק הגברים שבהם, לא ממש מבינים את ההבדל. צריך כיתובים בשביל זה. או לצייר על הגוף שלך אם את מוכרת תחתונים, את החופש להיות שמנה אחרי לידה, או מחאה נגד הבורקה. לכי תדעי.

סקריר/ שעון קיץ

[poll id="81"]

לפני פיזור

פוסטי הסו"ש:
מורה פרטי לכלכלה
אצבעות שחורות וכשרות

להתראות ב-20:00 בסיכום החודש.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

66 תגובות על חג הגז

  1. velvet הגיב:

    שלפתי עכשיו כמה תגובות שנתקעו היום:
    באבא (באצבעותׂ)
    אנימה
    מיכאל
    חפשו אותן

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    רק לעורר נרדמים. ולשנות נושאים.
    עזבו מכות. להיצלב זה גרוע יותר.
    "הוא קם !!!!" איך עברו עליכם יום
    שישי הארוך ויום ראשון של התחיה?
    איך היה בתפילה? מי מתערב על
    יחס האדומים לירוקים ?

    אהבתי

  3. סיימון הגיב:

    שימוש בעירום ככלי נשק, סקסיסטי לא פחות מחפצון נשים

    מסכים עם כל מילה בפסקה הזו.

    אהבתי

  4. מיקי הגיב:

    מתי ייפתח כלא "ערסון"?

    אהבתי

  5. ככה סתם הגיב:

    למה הגיל של המותקף רלוונטי? להרביץ למישהו בן שלושים זה בסדר?

    זו בדיוק רמת הטענה של אלה ששואלים אם להרביץ לתימני זה בסדר.

    אהבתי

    • מיכאל הגיב:

      הגיל ועוד איך רלוונטי. אם היה מכה תינוק בן יומו? גם תגיד מה הגיל רלבנטי? נתונים כאלה מעידים על חומרת המעשה. זה כמו שתגיד מה זה רלבנטי שהמותקף היה על כסא גלגלים, זה בסדר לתקוף אדם שלא על כסא גלגלים?

      לעומת זאת, היותו ניצול שואה לא רלוונטית בעיקר מפני שזה מסוג הנתונים שלא יודעים בעת המעשה. זה כמו שיכתבו "סוכן ביטוח הותקף לאחר שהעיר…." או "אב שכול הותקף…."

      ולגבי הדוגמה עם התימנים. אם התוקף תקף מפני שמדובר בתימני, הרי שזה מידע רלוונטי ואם לא, אז לא. לפי ההיגיון שלך אפשר רק לכתוב "אדם הותקף."

      אהבתי

  6. אורן הגיב:

    את חולפת על ההבדל העיקרי בין השימוש שנשים עושות בגופו שלהן במאבק, לבין שכירת גוף של אישה ערומה.
    קיבל גם שפה ויזואלית שונה (הטוש השחור, אופן העמידה מול המצלמה).
    המטרות נכונות או לא, כשלעצמן, ולא בקשר לשימוש בגוף. נכון יותר להשתמש בדוגמנית ערומה למכירת תחתונים, מאשר לשכור כזאת למאבק לשכר ראוי.
    הטענה של שימוש במצב קיים של ניצול לצורך מניפולציה של סדר היום התקשורתי (צריך להתפשט בכדי שישמעו עליך), נכונה באופן מתון מאד בפועל(לא, שכירת דוגמנית עירום אינה מבטיחה עניין תקשורתי), אך כן משכפלת את הקיים(יש הבלטת יתר של סיפורי עירום).

    אהבתי

  7. עופר הגיב:

    לא ידעתי שמדור ההמלצות של אורי קליין עדיין קיים.תודה. אני לא מבין למה הורידו את זה מהמהדורה המודפסת. אולי העברת התכנים רק למהדורה הדיגיטלית זה תרגיל שנועד למשוך אנשים לרכוש מנוי? בכל מקרה זה מקומם.

    אהבתי

  8. חוית הגיב:

    בהנחה שמה שכתוב נכון, ואין לי סיבה לפקפק, הרי שכל גרוש ששולם לשטייניץ כשר אוצר וממשיך להיות משולם לו כשר סתמי, שווה הון. ריינמייקר אמיתי, ולתפארת המדינה כולה.

    אהבתי

    • אבי הגיב:

      הרבה חסרונות היו לשטייניץ כששר אוצר אבל צריך להודות שדבר אחד גדול ומרכזי הוא אכן עשה ובהצלחה גדולה. אין מקום לציניות. שוקי אורן מעיד על זה ממקור ראשון. לא היה חסר הרבה שאם מישהו אחר היה בתפקיד שר האוצר (אפילו נתניהו למשל) שהסיפור עם תמלוגי הגז היה נגמר אחרת.

      אהבתי

  9. ירושלמית הגיב:

    במוסף החג של ידיעות אחרונות, כתבה מביכה של רמי קלינשטיין, בכותרת הכה לא מפתיעה "צעיר לנצח". קשה לעקוב ולספור כמה שבחים הוא מרעיף על עצמו ועל חזותו הצעירה: הוא מגדיר את עצמו כ"תופעה מיוחדת". לדבריו, לפני 13 שנה (כשהיה בן 37) ביקשו ממנו תעודה מזהה בפאב בניו יורק, כשיצא לשתות. אותו נס (למה לי זה לא קורה, ואני קשישה בת 47?) קרה לו שוב "לפני כמה חודשים" בלוס אנג'לס, כש "המלצרית ביקשה ממני תעודת זהות". כמובן שהוא לא מרגיש בן 50, אלא מקסימום בן 30. הוא מסביר שיש לו "בייבי פייס פיטר פניות". ובכלל, "רק במקרה רשום בתעודת הזהות שלו – 50". אני לא נכנסת כאן לעניין בת הזוג הצעירה ממנו בכל כך הרבה שנים, ולא לחגיגה (המעוררת בי אי נוחות) של בן אחרי 2 בנות. העיקר שהוא מעיד על עצמו ש "אני אדם צנוע". יכול להיות שכן, אבל אני לא השתכנעתי.

    אהבתי

    • קורא מתמיד הגיב:

      בקשת תעודה מזהה מהווה הוכחה למראה צעיר? ממש לא . הייתי בניו יורק וכשביקשתי לקנות בירה בגן-החיות ביקשו תעודה מזהה. כשצחקתי בשל היותי כבן 60 הראו לי שלט
      we ID everyone…

      אהבתי

      • אנטרופולג הגיב:

        נכון, אתמול הייתי בקולנוע("קוורטט") רוב הנוכחים היו בסביבת 80, מכולם ביקשו "אזרח ותיק" (בשביל ההנחה), שמעתי לפחות שניים אומרים לרעיותיהם:" את רואה לא רואים עלי ,מבקשים תעודה"….

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        קליינשטיין מעולם לא היה התו הכי גבוה בחמשה, העיפרון הכי מחודד בקלמר וכו'. מה שהוא כן היה זה החנון הכי משעמם בארץ. ועכשיו הוא גם זקן ועושה מעצמו צחוק- כה לחי. גם ממני ביקשו תעודה כשקניתי שוקולד בסופר

        אהבתי

      • JewBoy הגיב:

        רישיון לאלכוהול בא קשה והולך בקלות, 90% מהמקומות עם רשיון יבקשו תעודה מזהה

        אהבתי

    • אנונימי הגיב:

      עוד סוציולוגיה. שימו לב לשימוש של הוד קליינשטיניותו במילים כמו ״ערכים״ ו״אינטלגנטים״

      אלכס באה ממשפחה של לוחמים, יוצאי יחידות מובחרות, מלח הארץ, בוגרי בית הספר הריאלי חיפה, שמכירים את כל מילות השירים הארץ ישראלים כמו ״הורה ממטרה״ ו״דוגית נוסעת״. מלאי ערכים, אינטלגנטים ואוהבי חיים. החיבור שלי עם ההורים של אלכס, להפתעת כולם, היה מדהים מהרגע הראשון ומאז הפכנו למעין חמולה.

      רמי, למה ללכת סחור סחור? למה לא להגיד ישירות שסבלת ולא הרגשת הייעמיש עם הפרסים של ריטה.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        דוגית מה?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מילים: נתן יונתן
          לחן: לב שוורץ
          שנת כתיבה: 1944 (נוסח עברי)
          שנת הלחנה: 1938
          דּוּגִית נוֹסַעַת, מִפְרָשֶׂיהָ שְׁנַיִם
          וּמַלָּחֶיהָ נִרְדְּמוּ כֻּלָּם.
          רוּחַ נוֹשֶׁבֶת עַל-פְּנֵי הַמַּיִם,
          יֶלֶד פּוֹסֵעַ עַל הַחוֹף דּוּמָם.

          יֶלֶד פָּעוּט הוּא וַעֲגוּם-עֵינַיִם.
          שׁוֹטְפִים הַמַּיִם לְמֶרְחַק אֵין-סוֹף…
          אִם לֹא יֵעוֹרוּ כָּל מַלָּחֶיהָ –
          אֵיכָה תַּגִּיעַ הַדּוּגִית לַחוֹף ?..

          אהבתי

    • גל אל.איי הגיב:

      הו הפאתטיות. דרישה לתעודה מזהה היא נוהל שגור בכל מוסד שמגיש אלכוהול באמריקה, בלי התייחסות למראה או לגיל

      אהבתי

  10. אבי כהן הגיב:

    קשה מאוד לעשות את ההפרדה מתי עירום נשי הוא בשירות המהפכה ומתי הוא בשירות תרבות הצריכה והפורנו מחפצנות הנשים

    והשאלה היא בכלל למה לעשות הפרדה?
    הרי ממילא הכל זה נראטיב :

    השימוש בעירום ככלי נשק, סקסיסטי לא פחות מחפצון נשים, מהקמפיינים של ויקטוריה’ס סיקרט, מבר רפאלי על ארבע או אוכלת באגט מול חמישה גברים, ומה לא

    מצד אחד חבל לכתוב על זה יותר מידי. ממילא בקרוב באיזה פקולטה תל אביבית מישהי תעשה על זה תזה, עוד שנתיים יצא ספר. המסקנה של התזה הכה מקורית בדבר החברה הפטריאכלית מחפצנת נשים תהיה שוב בלתי נמנעת ואם אפשר להכניס גם את תרבות הצריכה לסיפור עוד יותר טוב. חסר שזו לא תהיה המסקנה. המרצים עלולים להיעלב אישית.

    המקום של נשות אלג'ריה באבולוציה הפמיניסטית הוא לא גבוה במיוחד. הצורך לפרוץ מסגרות מדכאות, קיימות או מומצאות לחלוטין, קיים בכל חברה. אם בישראל הדיקטטורה הבר רפאלית שמתפשטת בכל מקום יוצרת תגובת נגד ויקטוריאנית, אז לאלג'יריה הבשורה עדיין לא הגיעה. בנות אלג'יריה ככל הנראה הם לא בנות ישראל בוודאי לא ברמת המתירנות שהחברה מאפשרת. ישנם מדינות שבהם כמעט כל עירום נשי ייחשב לחיפצון לא עלינו, טפו טפו טפו. ככה זה כשלא חסרות אפשרויות המאפשרות להתפשט מעל כל נייר כרומו נוצץ. לעומת זה עירום אלג'יראי הינו התרסה אנטי ממסדית, ככה זה כנראה שמונעים מאישה את ההחלטה האישית אם להתפשט או לא בשם קודים חברתיים עתיקים. בסופו של דבר גם עירום הוא עניין פוליטי כאן שם ובכל מקום.

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    שעון קיץ זה רע מאוד.
    אני מדבר על אקט המעבר אליו ושעת השינה האבודה.
    אני אומר פעמיים בחודש לעשות מעבר לשעון חורף, ולצורך קיזוז הזמנים האסטרונומיים, לקצר את אוגוסט ל-30 יום.
    רווח כפול.

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    את חיה בתרבות מערבית חילונית, כך שמבחינתך עירום נשי מתקשר לניצול.
    אם היית חיה בתרבות שמרנית דתית (במיוחד מוסלמית) היית מבינה יותר את אקט ההתפשטות כאקט מחאה.

    אהבתי

  13. אנונימי הגיב:

    מענייו הלינק של ולווט לסיפור של פייבל גרטמן, ניצול השואה הגנרי. התגובות ב NRG מלאות בזעם גזעני נגד המזרחים הצ׳חצ׳חים שתוקפים ניצול שואה (סמל מקודש לישראל ההיא). אוזלת היד של המשטרה מוסברת בכך שהיא מלאה מזרחים.

    איפה הימים ההם שהשוטרים היו אשכנזים ואז הפשע התכופף והיום (ל"ת)
    כמו בכל נושא שהמזרחים שולטים אנחנו נראים כמו לוב

    כלומר, ״ניצול שואה״ או ״שואה״ זה מין שימוש בקוד תרבותי שלא צריך להכביר במילים כדי שהגזענים אחסולי״ם יצאו מחוריהם. העיתונות לא מסיתה או מתסיסה בין העדות. מספיק להשתמש בקודים תרבותים סמויים.

    אגב, מיהו הפייבל גרטמן הזה? האם הוא עולה מרוסיה? ברוסיה לא היתה ״תודעת שואה״ כי לך תספר לרוסים שאיבדו 25 מיליון שהשואה שלך יותר גרועה. את הקסם של ״השואה״ (כסטטוס מניב תשואות זכויות כלכליות) הם גילו רק פה. גם המאבק של גיא מרוז ואורלי וילנאי היה בשם ״ניצולי השואה״ הללו. ניצולי ״המעגל השני״ כמו שקוראים לזה באלגנטיות במשרדי הממשלה. אנשים שלא עבדו יום אחד בישראל אבל זכאים לפנסיה ועוד לבונוס של שילומים בגלל שיוכם למועדון היוקרתי של ״ניצולי שואה״. שלא לדבר ששיוכם למועדון הוא מפוקפק מראשיתו שכן הם חיו ברוסיה ותנאי חייהם לא היו שונים מכלל האוכלוסיה.

    אחרי שנים של שטיפת מח התגובות לנו מותנות.

    אהבתי

    • אנונימי הגיב:

      לאלו שמתעצלים לקרא תגובות בלינק שולווט נתנה. הנה טעימות:

      35.
      במדינה מתוקנת – התוקף הערס היה נרקב בכלא. אצלנו – הוא חוזר לעשות מנגל (ל"ת)
      איפה כפיים?, 30/03/13 20:54
      צריך לעצור את הזקן הרשע ולאבא הנהדר שמהווה דוגמא נהדרת
      לילדיו הגאונים מלחי הארץ לתת פרס ישראל להתנדבות, 30/03/13 20:58
      34.
      בטוח האב הערס החולוני המצוי עב הכרס קירח מזוקן זיפים ומעשן (ל"ת)
      כבד מכיר את השוטרים בתחנה והם מפחדים גם ממנו, 30/03/13 20:52
      33.
      למה לא מעצר והבאה לפני שופט אחרי החג?
      אברון, 30/03/13 20:52
      32.
      הערסים השתלטו על המדינה. (ל"ת)
      גיא, 30/03/13 20:52
      צודק נהיה פחד אפילו לדבר (ל"ת)
      א., 30/03/13 20:56
      אתה מתכוון למזרחים תוצרת מרכז הליכוד האהבל עם כיפה שחורה (ל"ת)
      או לבנה בגודל של פומלה?, 30/03/13 21:01

      4.
      איפה דנינו?
      אבי, 30/03/13 19:45
      משטרה אפסית. היכן מבלה דנינו כאשר אוסף הלא יוצלחים הנקראים: "אוכפי החוק" אענם מתפקדים? וכבוד השר – טין לך מילה?
      IP: 87.68.16.224דווח על תגובה זו
      סביר להניח.
      benoit, 30/03/13 19:57
      סביר להניח שדנינו קרוב משפחה של התוקף.
      IP: 87.69.223.151דווח על תגובה זו

      56.
      לא אתפלא אם יתגלה שלמכה יש קשרים במשטרה!! בזמן האחרון
      שלמה כ, 30/03/13 21:58
      אתה מצחיק אתה,כאילו שאין ערסים במשטרה (ל"ת)
      שקד,ירושלים, 31/03/13 02:11
      55.
      כשהשוטרים בעצמם ערסים פושעים (ל"ת)
      מה כבר אפשר לצפות?, 30/03/13 21:55

      64.
      זה היה רק עניין של זמן עד שימי השואה יגיעו בדלת האחורית: הפרחות
      אופיר, 30/03/13 22:46
      והצ'חצ'חים של מדינת ישראל.
      IP: 78.108.63.46דווח על תגובה זו
      63.
      חייב להגיש תביעה אזרחית ולקחת לו את הבית (ל"ת)
      שחר, 30/03/13 22:42
      62.
      קונים דיסקים של עומר אדם ואייל גולן ? בקשה, משם הערסים מקבלים את
      מושון, 30/03/13 22:40
      ההשראה לרצוח יהודים.
      IP: 77.247.181.162דווח על תגובה זו
      61.
      The UN must send troops to occupied anti-Semitism countries such as
      Joseph, 30/03/13 22:31
      60.
      הגיע הזמן להכריז מלחמה על הערסים המזוהמים. הם הלוקמיה של ישראל. (ל"ת)
      יאיר, 30/03/13 22:30
      59.
      נו, מה שהיטלר לא סיים, הפרמיטיבים של המזרחים עושים 🙂 (ל"ת)
      יעל, 30/03/13 22:19
      והם עוד יטענו שעשו את זבה (ל"ת)
      שמעון, 31/03/13 10:35
      58.
      לצערי ראיתי מקרים כאלה בנתניה. בדר"כ הערסים צועקים במהלך המכות
      יאיר, 30/03/13 22:19
      לקשישים: "הייל היטלר".
      IP: 94.112.86.86דווח על תגובה זו

      57.
      מפכל המשטרה רוצים לשמוע טת תגובתך לטיפול הרשלני של המשטרה. (ל"ת)
      אזרח, 30/03/13 22:08
      56.
      לא אתפלא אם יתגלה שלמכה יש קשרים במשטרה!! בזמן האחרון
      שלמה כ, 30/03/13 21:58
      אתה מצחיק אתה,כאילו שאין ערסים במשטרה (ל"ת)
      שקד,ירושלים, 31/03/13 02:11
      55.
      כשהשוטרים בעצמם ערסים פושעים (ל"ת)
      מה כבר אפשר לצפות?, 30/03/13 21:55
      54.
      אין מילים – מצפה לתגובתו של המפכ"ל לנושא! (ל"ת)
      מדינה דמיקולו, 30/03/13 21:47
      53.
      תקף קשיש ניצול שואה ו – שוחרר מיד

      שיעור חשוב בסוציולוגיה!

      אהבתי

      • אבי הגיב:

        איפה התגובות עד 34 ❓

        אהבתי

        • אנונימי הגיב:

          אבי, התגובות שהעתקתי מפוזרות.
          כנס ללינק:

          http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/456/428.html

          זה פשוט מאלף. השימוש של העיתונות הישראלית בקוד תרבותי הוא כל כך מתוחכם ולכן הם לא נכנסים לרובריקה הצעקנית של ״מדינת כל גזעניה״.

          אהבתי

        • אנונימי הגיב:

          הכי מאלף

          4.
          איפה דנינו?
          אבי, 30/03/13 19:45
          סביר להניח.
          benoit, 30/03/13 19:57
          סביר להניח שדנינו קרוב משפחה של התוקף.
          IP: 87.69.223.151דווח על תגובה זו

          פרייסלס

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            א-פרענק א-חיה, א-פרענקינע א-מעחאיה

            אהבתי

          • אורן הגיב:

            מר אנונימי, טוקבקים גזענים ואנשים גזענים מאחוריהם, תמיד יש.
            הבעיה שלך שהפכת את טיעון משניות השואה, ופרשנותה בדיעבד בהתאם לדיון עדתי ופוליטי, לטרוליות מהגיהנום האנונימית שלך. ובעצם אתה מגחיך את המאבק העדתי.
            אתה באמת חושב שכל פעם שממורמר מקצועי פולט ערסים/פרחות, הנכון הוא להשיב לו בסוג של הכחשת שואה?

            אהבתי

            • אנונימי הגיב:

              ידידי המלומד, אתה אדיש ושווה נפש לנושא לכן זה נראה לך טרוליות מהגיהנום. מה אתה יודע כמה זה נושא שמרתיח את הדם ומקומם את הלב?

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                דווקא בגלל שאיני אדיש לנושא, עניתי לך ברצינות. אתה מציג תזה המחייבת שינוי רדיקלי (ומוטעה) בתפיסה של השואה, בכדי להגיע לתפיסה ראויה יותר של שאלות עדתיות.
                חסר סיכוי, אינך חייב להגיב לפצצות סירחון של מיקים, חז"נים, ודומיהם ,בפצצה מסריחה יותר של הכנסת נושא השואה לשיח אקטואלי.

                אהבתי

      • רון הגיב:

        הצלחתי להימנע מקריאת הטוקבקים, אז האידיוט הביא אותם בקישור למדור הזה. איחס.

        אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    דווקא הפעם אין להאשים את כלי התקשורת אלא את הקורבן עצמו שמיד שלף את הקלף המנצח.
    במקרה אחר, טען להגנתו התוקף: אני מצטער, חשבתי שהוא ניצול שואה.

    אהבתי

    • אנימה הגיב:

      +
      מבלי להפחית חלילה מחומרת המעשה המתועב, הקשיש שיתף פעולה עם החגיגה התקשורתית, ואף הפליג בהשוואות, סיפורי שואה וזכרונות על התנהגותם של הנאצים במחנות. ליבי ליבי איתו, אבל אין ספק שהוא ניצל היטב את 15 דקות התהילה (המפוקפקות) שלו.

      צודקת ולווט שהיא מתעצבנת. צודק האזרח ר'. אין הבדל בין קשיש ניצול שואה לבין קשיש אחר, לא חשוב מאיזו עדה, שמותקף על ידי בריונים אלימים וחסרי מצפון. אזלת היד של המשטרה ושל המערכת המשפטית מעוררת שאט נפש והיא זאת שצריכה להיות בראש הכותרות.

      השר אורי אורבך, לטיפולך.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      ניתנה המסגרת. לא חלילה השוואה כי עם העצמת פאתוס.
      קורבן – ניצול שואה, תוקף במקרה השני – לוחם מיומן.

      אהבתי

  15. עידן הגיב:

    דלות החומר ב"הארץ" היא מהחמורות שראיתי בעיתון חג. הכותרת הראשית צריכה להיות על זה שהם עומדים לסגור את הבאסטה, לא על חיכוכים בקוריאה.

    דווקא מעריב הפתיעו במה שנראה כמו חבילת קריאה חביבה.

    אהבתי

  16. נורית הגיב:

    אין לי בעיה עם נשים שמצטלמות עירומות כהשקפת עולם פמיניסטית/שוויונית אצטרא. אני בעד חופש התבטאות גם אם זה לא נוח למתבוננים או מתפרש בצורה שונה ממה שהיתה הכוונה המקורית, לשם זה נוצרו המילים "חופש הביטוי".

    מכאן לשם ישנה קבוצה מצויינת בפייסבוק "אני פמיניסטית וגם אין לי חוש הומור" ששם בין השאר, מישהי הביאה קישור עם הסבר לאתר הזה:
    "קליטרסי הוא פרוייקט כועס, חכם ומצחיק של האמנית סופיה ולאס. במשפטים מדויקים היא קושרת בין בורות, דיכוי וחוסר סיפוק מיני. הו, אני כל כך רוצה טי-שירט שלה " (גם אני).

    http://sophiawallace.tumblr.com/

    אני מאד ממליצה.

    אהבתי

  17. אלון הגיב:

    קלמן ליבסקינד טוען שאברמוביץ' הוא לא פרשן, הוא תועמלן. מכאן שאם המצוטט אינו פרשנות, הוא בגדר תועמלנות, כלומר שהוא משתמש בערוץ 2 כבמה להפצת רעיונותיו האישיים.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      אבל למה צריך לנסות להוכיח את מה שאברמוביץ' טוען בריש גלי? לו הוא היה מכחיש ומנסה לטעון שהוא פרשן אובייקטיבי היה לזה מקום, אבל אברמוביץ' בכלל לא מנסה להסתיר את עובדת היות פרשנותו מוטה לפי עמדתו הפוליטית. תוסיפו לזה את האתרוג ושמפניה והרי לכם פרשן שאומר בבירור שכשהעמדה הפוליטית שלו מתנגשת עם המציאות, הוא מעדיף לוותר על המציאות ולא על העמדה.

      אז אפשר לומר שזו דעה לגיטימית, שכל פרשנות היא סובייקטיבית. בסדר, אבל למה להשמיע רק דעה סובייקטיבית אחת? זו הטענה של ליבסקינד: חוק הרשות השניה קובע, לפי מה שכתב, שיש "…ליתן ביטוי מתאים למגוון התרבותי של החברה הישראלית…לשידור מידע מהימן, הוגן ומאוזן". וזה לא קורה כל עוד הוא הפרשן הקבוע.

      תוסיפו לזה את איכות הסקופים שלו בזמן האחרון (מתי בדיוק הרוטציה בין ביבי לליברמן?) וכבר בכלל לא ברור מה הוא עושה במהדורת החדשות הנצפית ביותר בארץ.

      אהבתי

  18. אחד שיודע הגיב:

    בדיקת CT לכל האוכלוסייה – רעיון ששכרו עלול לצאת בהפסדו (בכל בדיקה כזו הגוף סופג קרינה של מאות צילומי רנטגן).

    אהבתי

    • חוית הגיב:

      אפשר בקלות יחסית לחסוך את כל הקרינה אבל זה יצור, שוב, הבדל בין בעלי יכולת לחסרי יכולת.
      מי שיסכים לשלם את הנדרש פשוט יעבור בדיקת MRI במקום CT והקרינה תפסח עליו (גם את חג פסח הצלחתי להזכיר).

      אהבתי

  19. אנימה הגיב:

    ולווט, כל הכבוד. בעניין הקשיש (ניצול השואה) שהותקף, גם אותי מעצבנת ה"חגיגה" סביב היותו ניצול שואה, ולא עוד קשיש שמותקף על יד בריונים אלימים וחסרי תרבות. גם הקשיש עצמו, שזכה ל-15 דקות תהילה מפוקפקות בהחלט, תורם לחגיגה ובראיונות שהוא נותן מפליג בהשוואות, סיפורי שואה ובזכרונות על התנהגותם של הנאצים במחנות.

    צודק האזרח ר'. זהו מעשה מתועב ונפשע, וצורה למשטרת ישראל ולמערכת המשפט שלא מחמירות עם העבריינים. אבל אין שום הבדל בין קשיש "ניצול שואה" לבין כל קשיש אחר שמותקף (לא חשוב מאיזו עדה).

    לא יאומן איך התקשורת פורטת שוב ושוב על המיתר הלעוס הזה ומייצרת כותרות על חשבון הנפגעים – רק בשביל הרייטינג.

    והנה, עוד קשיש הותקף אמש בהרצליה. השר אורי אורבך, לטיפולך המסור.

    אהבתי

  20. אד-הוק הגיב:

    "בחורות עירומות זה חולירע"

    יש דברים שפשוט לא מתווכחים איתם…

    אהבתי

כתיבת תגובה