שוב יורים

הארץ3.4.13מעריב3.4.13
ידיעות3.4.13isra3.4.13

hamvaser3.4.13makor3.4.13

המבשר בפדף.

פסקול קריאה לפוסט
Deep Blue Something – Breakfast At Tiffany's

שערי תשובה

ריקי כהן עונה בשער ידיעות ליאיר לפיד. ליתר דיוק ארבע ר"קיות, בכפולת 2-3. אבל מה, אלו ר"קיות ללא פנים. צלליות שחורות. אלא שזו מניפולציה, כמו זו של לפיד גופו. כי הר"קיות פה לא מרוויחות כמו זו של לפיד. אחת אומרת "להרוויח 20 אלף ש' בחודש זה חלום רטוב". שנייה, שחיה לבד (נו, אמרתי לכם שזה לא קשור לדמותה הפיקטיבית של אותה ר"קית של לפיד), "מאוד-מאוד רחוקה מלהרוויח 20 א' ש' בחודש". השלישית, שהיא ובעלה עובדים "בתחום הביטוח" – משכורותיהם לא ידועות. היא רק מספרת שאת קצבת הילדים היא חוסכת עבורם, שיספיק למשהו, אולי. גם הרביעית לא מספרת כמה היא מרוויחה, ועל מה היא מתלוננת. בעצם כן כתוב על מה היא מתלוננת: על שהעוזרת שלה ובעלה "מקבלים 7,000 ש' בחודש". ממי? ממה? זה כולל את המשכורת שאת משלמת לה? בקיצור, ידיעות, בבואו להראות שמה פתאום, הוא לא מדברר את הסטטוסים של לפידינקה חמודיש בפייסבוק, אלא מכניס לו מנה אחת אפיים, עושה עבודה רשלנית ומיותרת עם ארבע הצלליות הללו.

באותה כפולה יש גם את תשובת לפיד למבקריו. לפיד לא מדבר עם העיתון, הוא מנהל "שיחות עם מקורביו במשרד האוצר", ובאותן שיחות טען כי "ריקי כהן הדמיונית שלו מייצגת במדויק אנשים רבים ממעמד הביניים… משפחה בת חמש נפשות, שהכנסתה כ-14 א' ש' נטו, לא יכולה להתקדם בחיים, לא לרכוש דירה ולא לדאוג כיאות לילדיה".

ויש תוספת גם בממון: סטנלי פישר. כותב גד ליאור (בשער), "פישר מחמיא ללפיד ('עושה רושם מצוין') אבל גם עוקץ אותו על ריקי כהן: 'צריך לטפל בעניים, מצבם פחות טוב משל מעמד הביניים". בידיעה עצמה מודיע פישר שלפיד הוא "איש רציני" וש"כלכלת ישראל נמצאת בידיים טובות".
פישר ומחמאותיו מככבים גם בשער ישר"ה ובכפולת 2-3. טור מעניין של ד"ר חיים שיין:

בישראל חיים עשירים מופלגים, רובם לא מוכרים והם מתרחקים מהתקשורת כמו מאש. אלה שקוראים עליהם ורואים אותם על המרקע – עוצמת עושרם כגובה חובם. העשירים השקטים יודעים לכלכל את צעדיהם, וכבר יותר מ־60 שנים ששלטונות המס אינם מצליחים לגבות מהם מס אמת. בישראל מצוי הון שחור השווה בהיקפו להון הלבן. כל אזרח יודע כיצד ההון השחור מתרבה, הוא פוגש אותו בכל צעד ושעל, אך מעבר לאמירות בדבר הצורך להיאבק בו – ההישגים אינם גדולים. מלחמה בהון שחור לא עושים באמצעות קו הצדק. בלי להיות מומחה בנושאי ביטחון, בטוחני שרבים שותפים לדעה כי במערכת הביטחון, בעיקר בתחומים שאינם צבאיים, יש הוצאה ענקית של כספי ציבור. שנים נעשים ניסיונות לצמצם את תקציב הביטחון, אך איש אינו מצליח לגעת בתחומים שבהם יש בזבוז ממש.

דברי פישר אתמול הם גם הכותרת הראשית בכלכליסט:
"מצב הכלכלה טוב מאוד, חוץ מתחום אחד, הגירעון".
כל העיתונים כמעט כותבים שפישר עוקץ את לפיד. עיתון מסוים, בלי להזכיר שמות, שם כמובן את המילה עוקץ במרכאות המיותרות.
בהארץ מכונים דברי הפישר על לפיד "מתח ביקורת מרומזת".

הארץ עונה בכותרת הראשית ישירות אך עקומות לסטטוס ריקי:
"הוכפל שיעור המשפחות העניות עם שני מפרנסים". יענו, לא משם תבוא ישועתכם. צאו שניכם לעבודה, לא יעזור לכם.
אלוף בן, עורך העיתון, סונט בו על שכפה משמעת תקשורתית על התקשורת:

לפיד הצליח באכיפת משמעת תקשורתית על פקידיו, וכלי התקשורת ציטטו את גרסתו במלואה וללא ערעור ופקפוק. עד כה לא שמענו משום מקור אחר, האם הדיונים בצמרת האוצר באמת התנהלו כפי שמספר לפיד, וחשוב מזה, האם לישיבה על גברת כהן תהיה השפעה כלשהי על גיבוש תקציב המדינה, או שזה רק סיפור שייכנס לפולקלור הפוליטי. אלה השאלות הרלוונטיות.

נכון להבוקר, 7,350 איש אוהבים את סטטוס ריקי כהן.
היה מעניין לקרוא אתמול את כל עשרות התגובות פה לעניין הריקי, מאחר ששוב מתברר שאין שום מספרים מוחלטים, שהכל גמיש כבלוני צורות, ושאפשר ללהטט בהגדרות מעמד הביניים, חציון, ממוצע, ובשאר המספרים כטוב בעיניכם. ובשורה התחתונה, אם נדמה לכם שהבנתי מהי השורה התחתונה, או מה אני יכולה ללמוד מכל המתנגדים והמצדדים: כלום.

מעריב דוחק את הריקיכהניזם לכפ' 6-7. בן דרור ימיני כותב שמעמד הביניים שלפיד מדבר עליו הוא מגזר קטן מאוד. נדב איל מתאר את האירוע כתסריט. שלום ירושלמי במאמר המרכזי באמרה משכנעת. אולי מדובר בסטטוס אחד יותר מדי:

אילו לפיד היה יורד קצת ברמת ההכנסה שהוא ייחס לריקי כהן מרעננה (אין עורכים בבית, V) ולבעלה האלמוני; אילו היה כותב שמדובר בהכנסה זוגית של 20 א' ש' ברוטו, ולא נטו (הוא לא כתב נטו, איש הישר בעיני בחר, V); אילו היה מסלק מההודעה את הנסיעה הדו-שנתית לחו"ל של השניים… לפיד היה צריך להעיף מהטור… גם את סיפור הדירה שכהן ובעלה צריכים לקנות לילדים (אמרתי, V)… הכסף הזה מיועד לחיים בכבוד לעת זקנה. הפואנטה היא שהצעירים הללו…. ראויים לרכוש דירה בכוחות עצמם ממשכורת סבירה אחרי כמה שנות עבודה, ולא לשעבד את חייהם…לא ברור לי מה קורה לשר האוצר כשהוא יושב מול הפייסבוק

מעריב מסיט את סדר היום, הווה אומר לפיד, לפיד, לפיד לסיפור מרכזי בשער מהמגזין: בחזרה ל"ניצולת שואה", איטה פוגל, שהותקפה לפני שש שנים. לא, אל תשאלו אותי למה.
הכותרת העליונה במעריב ובידיעות היא תקיפת צה"ל בעזה.
זו גם הכותרת הראשית באתר הארץ הבוקר. רקטה נפלה בשדרות, וכן נורו שלוש פצצות מרגמה.

הכותרת המרכזית בשער ידיעות מתייחסת לבן זיגר: "האסיר X: מחדל הגיוס למוסד". רונן ברגמן מביא  חלק מהדברים מהכתבה שתתפרסם ביום שישי. היא לקוחה מהתחקיר של דר שפיגל. השאלה היא אם מהחלקים שפורסמו, או מהחלקים הישראליים, שפחות מעניינים, כפי שאמר, את הגויים.
אז אורי משגב יכול לשמוח, שהרי זה מה שרצה, שלא יפסיקו לדבר על זיגר. נכון?
ואולי הפרסום הזה הוא בכלל תשובה למשגב?

גלעד שליט

מי פרסמה ראשונה את הידיעה המטלטלת על זוגיותו המלבלבת של גלעד שליט? ליאורה, שני, 22:52.
מי כתבה ב-23:03 פרסום ראשון? יפעת הללי ב-mako.
giladroni
מי מחק אחרי זמן מה את ה"פרסום ראשון"? נכון, צדקתם.
פילוסופית, מאוד מפעים הרעש הציבורי מהידיעה הזו של הכמה מילים, לעומת הפושרות בה התקבל הסרט על אודותיו, לא?

אתמול נפתח פרופיל פיקטיבי של רוני שיינר, ובו סטטוסין דוחים ברמות. לעת לילה הוא נמחק. מה היה בו למשל? "כן, הוא היה שווה 1,027 אסירים עם דם על הידיים;)" או בדיחה על הפרש חמש השנים בין השניים, או משהו כמו, הפרופיל הזה לא פיקטיבי, הוא אמיתי כמו האהבה בינינו.

בשעות הצהריים העלה עומרי חיון בבלוג שלו תצלום של הזוג מחויך בחלוקי ספא (תצלום מלפני כחודשיים). לא היה קץ לאושר בממלכה, והצילום שורר, שורשר והופץ בקרב שמונה מיליון בני ישראל כמהי ספא, ספר והזוגיות.

בשער האחורי של ידיעות מופיע הזוג באתר מצנחי רחיפה בבית ג'אן. איך הם מסכימים להיות דוגמני אירועים, איך. מצד שני, מתברר שכל המקומות בהם הצטלם הזוג שמרו על פרטיותם וחיכו ליום פקודה בו ייחשף הרומן ואפשר יהיה לגזור את הקופון. מעניין אותי איך עובד המנגנון: המקומות האלו מתקשרים ישירות לשליט ומזמינים אותו, או שיש משרד יח"צ שדרכו עוברות כל ההזמנות?
אגב, שיינר הייתה בעבר כתבת שליחות קטלנית, מדור הרכילות של 7 ימים, ונחשבת לעלמה מוכשרת ומוצלחת במיוחד.

רוניגלעד

ורק שאלה אחת נותרה פתוחה: מדוע נאלץ שליט לטוס לאוסטרליה? זה קשור אתם יודעים למה?

יש עורכים בבית?

ניסיתי להבין מה רוצה רוית הכט לומר על יאיר לפיד ונכשלתי.
זה מתחיל בפסקה הראשונה

יאיר לפיד הוא אינו מעמד ביניים. הוא מעולם לא היה נתון בחרדה כלכלית או בקשיי פרנסה, יתרה מזאת: סביר שרוב חייו רופדו בתענוגות חומריים – דירה באזור יוקרתי, אוטו מפנק, חופשות בסטייל – שאינם בהישג ידם של מרבית אזרחי ישראל. ייתכן שרקע זה מונע ממנו להכיר, להבין ולהזדהות עם עניים ועם חלשים, אבל עד עכשיו – ימים אחדים בלבד מאז שהתיישב בכורסת שר האוצר – הוא לא עשה דבר ולא אמר דבר שיאשר זאת.

הוא לא עשה דבר ולא אמר דבר שיאשר מה?

אורן ממליץ

(לא לפני שהוא דוחף אצבע לפה בגלל הפסקול היומי)

א. סוכנות AP תפסיק להשתמש במונח "מהגרים לא חוקיים".

ב. הניו יורקר על מגזין/אתר/ קונצרן VICE.

ג. VICE שותפים בהפקת ספרינג ברייקרס כאן בהשוואה לבנות.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

אני יודעת שקשה יותר להיות רווקה דתייה כמהת חתונה וילודה מאשר רווקה תל אביבית שרק רוצה לא להתחתן עם החבר שלה (ע"ע ליהיא האשטג), אבל למה רוווקת הביצה צריכה להשתמש באייקונים טלוויזיוניים שכבר מזמן מגדלים נכדים? לא נולדו חדשים מאז?

עופר אדרת: מי צריך יחצנים לשואה.

קוקר (עינית הדלת), הוא פורטל חדש המיועד לציבור החרדי ומגיש אקטואליה כללית ומגזרית. הוא נותן במה לגולשים לצד כתבי וצלמי המערכת. העלאת הכתבות על ידי הגולשים נעשת על ידי התחברות לממשק ידידותי כאשר פרסום הכתבה כפוף לשיקולי עריכה. חזון האתר הוא להתבסס, רובו ככולו, על תכני הגולשים.

לפני פיזור

חובת הרישום לצורכי תגבוב הוחזרה אתמול בלילה, אחרי יום שלם בו לא הייתי בטווח מחיקה, והטרול המטורלל השתולל פה עד זוב.
כל מילה נוספת מיותרת. צדקו מי שאמרו שטעיתי במדיניות ההפשרה.
ועכשיו קצת שקט.

תוצאות הסקריר: 90% ממדגם קוראי ולווט לא היו במימונה. סתם בישלתי סוכרים וחשבתי שהבלוג הזה הוא כור ההיתוך במיטבו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

48 תגובות על שוב יורים

  1. mickey הגיב:

    בינתיים, צרות בכותרות. כל הפסד של קבוצה טורקית כלשהי (כולל אתמול), גורר מיד את ה"הכל כלול" מהעורכים היצירתיים בדסקי הספורט ברחבי המדיה

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    רגע רגע רגע, זה לא שיש לך טעם מוזיקלי נוראי, זה קוד סודי שאת שולחת לחבריך בארגון.
    איזה ארגון אתם שואלים?
    סדרו מחדש את ראשי התיבות של הלהקה.

    אהבתי

  3. הינשוף של מינרווה הגיב:

    nrg בכתבה מתורגמת מה-guardian.
    העובדה שברשימה המקורית יש 40 פריטים ואילו ברשימה המתורגמת רק 30 מעידה שנעשה עריכה. עם זאת, התרגום מזעזע, ולעתים לא ברור.

    אהבתי

  4. אורן הגיב:

    הגיע הזמן להוסיף לפסקול. לכבוד הזוגיות, חופשת האביב והספרינגברייקרס.
    המנון על זמני של בריטני.

    אהבתי

  5. עו"ד הגיב:

    זה שזה פוסע בכיוון תשלום, זה כבר מבינים כולם. זה שעדיין לא נמצאה הנוסחה האופטימלית – זה ברור. מכל השיטות, השיטה הסלובקית היא לדעתי הנכונה ביותר. הרי אם כולם ילכו בדרך התשלום, ועל כל אתר משמעותי נאלץ לשלם בנפרד, יקרה אחד מהשניים: א. השיטה הסלובקית תנצח ב. השיטה הסלובקית תנצח.

    אהבתי

    • ממשיך בכיוון. אחד המודלים שיבדקו יהיה תשלום לפי צריכה או תשלום לכתבה. כתבה בחצי שקל, רק היום. על המדף נקבל שורות של כותרות ומתחתם שזורות פסקאות פתיח והשאר נגיש לגולש לאחר המעבר דרך הקופה. הלחץ למכור יהפוך את הפתיח לחלק הרטוב והסקסי בכתבה והכותרות יצהיבו ויתרחקו מהתוכן עצמו. במציאות הבזארית שמעבר לפינה, משקל העורכים יעלה לעומת הכתבים. סליבוביץ' וקבבים לכולם.

      אהבתי

  6. לגלעד שליט יש מעמד מיוחד כל עוד התקשורת מחזיקה לו את היד. כשיעבור את סף ההשקות, הספר, הסרט והראיונות יעלו השאלות הנכונות לגבי העיסקה. עד אז, רק בצמר גפן.

    הגבול מתחמם בגלל שיהודים למדו להכיל השפלות ואיומים, לפתח מחסומים אוויריים לטילים ולקרוא לצינורות ביוב מקלטים ציבוריים. הכותרת של הארץ רקטה נפלה בשדרות ממשיכה את הגישה. רקטה נפלה. המסכנה לא שוגרה כדי לפגוע היא נפלה ונהרסה בעצמה, המסכנה.

    המולת ה-"20 אלף בחודש" של יאיר צפויה מובנת. ההתעלמות של הפרשנים והקשקשנים מזרימת התקציב השנתי מעידה שסיקור הנושא הכלכלי גדול עליהם מבחינה מקצועית. עיתונות בדיחה.

    אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    שוב יורים…
    להתראות ריקי מחדרה, ברוכה הבאה מסעודה משדרות.
    ברק הלך, מורשת ברק חיה ובועטת.

    אהבתי

  8. אורן הגיב:

    אוי, בשל מחויביות חגיגת המימונה* המדהימה בחצר המשוררת, נדחקה ידיעה חשובה.
    קט מארנל, כותבת בוייס בין השאר, שהמלצתיה באוגוסט, קיבלה חוזה של חצי מיליון דולר לכתיבת זכרונותיה, אכן ארוחת בוקר בטיפאני.

    *אל תדאגי, לא היה צורך בתחיבת האצבע, גם ריקי לא.

    אהבתי

  9. דעה בע"מ הגיב:

    לא יודע מה היה כאן אתמול שהצריך את החזרת מנגנון הרישום, אבל אולי צדקו אלו שהעירו לך על חוסר השליטה שלך בנטיה לפלרטט ולהאכיל את הטרולים.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אתה מטיל את האשמה על ולווט, פאקינאנבליבאבל. אני מבין את הצורך לאדמן ממושב התגובות, אבל היא לא מזמינה את ההתקפות.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      לאור חוסר השליטה שלה בנטיה לפלרטט שמובילה למקרי האונס, ולווט החליטה להשתתף השנה במצעד השרמוטות.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתה לא יודע, אבל מה אכפת לך להביע את דעתך הבלתי מנומקת, כי "העירו לי" על "חוסר שליטה"? הו, מצעד הדעות של חסרי הדעת. באמת. רק לך חיכיתי.

      אהבתי

      • דעה בע"מ הגיב:

        אני יכול לחוות דעה על סמך עדותך ש"הטרול המטורלל השתולל פה עד זוב. כל מילה נוספת מיותרת". וזה בהחלט מספיק.
        אבל לא ברור לי איך הגעת למסקנה ש"צדקו מי שאמרו שטעיתי במדיניות ההפשרה".
        מדיניות ההפשרה עבדה יפה מאוד עד שהחלטת לעשות אצבע משולשת לטרול.
        כפי שאבחן אורן, אכן אני טוען שגם את אשמה בתופעת הטרוליזם בבלוג. כמו שקוראים לזה עורכי הדין של התעבורה, אשם תורם. ואכן, גם שם זה מעצבן. זה הוא שנכנס בי, מה אני אשם???

        אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    אורן, כשאתה מסיים, תביא לי ת'אצבע.

    אהבתי

  11. mickey הגיב:

    “פישר מחמיא ללפיד (‘עושה רושם מצוין’) אבל גם עוקץ אותו על ריקי כהן: ‘צריך לטפל בעניים, מצבם פחות טוב משל מעמד הביניים”.

    נחמד שפישר, תמידו ומלחך פנכתו העלוב של מילטון פרידמן, אומר את זה ללפיד. בעיקר כי הוא, פישר, והמדיניות הכלכלית הבזויה שהוא מקדם, אחראים למצב העוני בישראל. אבל מה אכפת לו – שלפיד יטפל בזה. הוא הרי פורש בקרוב, ברוך השם 😆

    אהבתי

  12. mickey הגיב:

    מדוע האשטג הרווקה הדתייה משתמשת באייקוני גברים מיושנים? כי הדוסים חיים בדיליי של 20-30 שנה. מוזיקלית, לאחרונה הם גילו את וודסטוק. אני מניח שבקרוב הם יגלו גם שאגדת הילדים שהם מאמינים בה היא רק חבר דמיוני, ויעברו להאמין ב-FSM

    אהבתי

  13. mickey הגיב:

    שחקני הכדורסל הישראלים בליגת העל פתחו בשביתה (אתמול קוז'יקרו דיבר על זה בערוץ הספורט, בין בארסה לפסז'). ומי לא שובת? שחקניה הישראלים של מכבי תל אביב, כמובן. שמ*** נשאר שמ***, גם אם קוראים לו פרמשתק

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      לא מדויק, "שברו שביתה" גם שחקני אילת כולם וכן גם יהוא אורלנד ואלירן גואטה הנתנייתיים.
      ובכלל, יש לומר שמטרות השביתה, למרות דיבורים רמים ונוקבים, לא היו בהירות וודאי שלא היו מוסכמות על כל השחקנים.

      אהבתי

      • mickey הגיב:

        באמת קשה לדעת מה מטרות השביתה. אני הולך לחפש בכתובים, אולי מישהו יודע. קוז'יקרו אגב הסביר את זה די טוב אתמול, חבל שלא צפית.
        אגב, שחקני אילת ושני האחרים – מפתיע במקצת. מכבי? לא מפתיע…

        אהבתי

  14. mickey הגיב:

    כפי שאמרתי לפני יום-יומיים, חימום של 2-3 גזרות יועיל ללא ספק למאבק נגד הקיצוצים האכזריים בתקציב הביטחון האומלל (זה עלול למנוע מבוגי להגיע לאירועים, ר"ל). שוב צפיתי את העתיד בדיוק מפתיע – אני שוקל להגיש מועמדות לפרס נובל בנבואה

    אהבתי

כתיבת תגובה