אבנים כמטאפורה

הארץ4.4.13ידיעות4.4.13

isra4.4.13maariv4.4.13

hamvaser4.4.13yated4.4.13
המבשר בפדף.

פסקול קריאה
Death Cab For Cutie – I Will Follow You Into The Dark

יידוי אבנים

מועצת יש"ע הגישה תלונה נגד עמירה הס והארץ על הסתה לאלימות. הס כתבה אתמול

יידוי אבנים הוא זכות וחובה מולדות של מי שנמצא תחת שלטון זר. יידוי אבנים כפשט וכדרש, מטאפורה להתנגדות.

213 המגיבים בהחלט הביעו את דעתם השלילית, ואין לי אלא להצטרף: זו הסתה לאלימות, לא מטאפורה להתנגדות.
בהארץ אין אף מילה על הגשת התלונה. לא באתר, לא בעיתון המודפס. לא זו אף זו, אין גם שום טור דעה היוצא נגד דברי הס.

הידיעה על התלונה מתפרסמת בשער ישר"ה יחד עם הפניות לשני מאמרי דעה, של דרור אידר ("הפקרות בוגדנית") ושל יוסי ביילין, ששניהם יוצאים נגד הס.
הידיעה על התלונה מופיעה גם בשער מעריב ובכל כפולת 6-7.
דוידי בן ציון בטור אישי מתנגד באתר.
בכפולה מופיעים אדווה ביטון, אמה של אדל ביטון, התינוקת הפצועה ("אבן היא כלי הרג לכל דבר"), הנמצאת במחלקה לטיפול נמרץ, אראל סג"ל ("הסתה לרצח על דפי עיתון ישראלי המתהדר ברדיפה אחר זכויות אדם ושמירת שלטון החוק מעלה גבה או שתיים") ואודי הירש ("מאמר מגה-קיצוני כגון זה של הס… מגביר את העוינות, החשדנות והאיבה כלפי הפלסטינים וכלפי השמאל").
בידיעות אין מילה על הסיפור. כפולת האמצע מוקדשת לענייני הוליווד: אודישנים מן העבר לשחקנים מוכרים, עוד פרישה של ג'יי לנו, והיידי קלום כמצילה. די, נגמר פסח, אין תירוצים.


פלסטיני בן 17 נהרג מירי התגובה של צה"ל.

בע' 4 בהארץ מדווח חיים לוינסון על פלסטיני בן 80 מהכפר א-לאבד, חסן ברהוש, שהוכה ביום שישי "באופן אכזרי" סמוך להתנחלות אבני חפץ שליד טול כרם.

הכותרות הראשיות

בידיעות, ע"פ כל השער: "חרפת הניצולים". עכשיו, לא ברור בדיוק מהי החרפה. בכותרות הגג בכפ' 2-3 כתוב

הבושה של כולנו
ישראל 2013: כך נראים חייהם של ניצולי השואה
192 אלף ניצולי שואה חיים כיום בישראל | 37 ניצולי שואה נפטרים מדי יום בישראל | 1 מכל 5 ניצולי שואה ויתר השנה על מזון בשל מצוקה כלכלית | 57% מהניצולים אינם יכולים לעמוד בהוצאות משק הבית | 40% מניצולי השואה חשים שהם בודדים | כ-10,000 ניצולי שואה מוגדרים עריריים

איפה הבושה? מסתתרת לכאורה איפשהו בין גבב הנתונים על הקשישים, שספק רב מאוד אם יש הבדל בינם לבין שאר הקשישים בישראל. אולי אפילו מצבם טוב יותר?
בהארץ ההתייחסות עניינית יותר.

הכותרת העליונה: "כיפת ברזל הוצבה באילת". שמעתי על כך אתמול מאבא שבנו מוצב שם, אך שמרתי על ביטחון שדה.

מי יחליף את חולדאי?

אחרי שדפני ליף פרשה מהמירוץ כותב זאב קם במעריב שהליכוד רוצה להריץ מועמד, ושהרעיון שעלה במוחותיהם הוא מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במיל. עידו נחושתן. נחושתן לא גר בתל אביב, לא שמע על היוזמה ועוד לא קיבל הצעה. העיקר שהתקשורת יודעת ומנסה להפוך זאת לקרב בין שני טייסים. הצילו.
עוד שני שמות שמזכיר קם: גלעד ארדן ואופיר אקוניס.
איזה ספינים אומללים.

צרות בכותרות

"פגע וברח בהרצליה: ניצול שואה בן 90 נדרס למוות" (ישר"ה, שער).
חברים, התחרפנתם לגמרי. מה קשור? מה קשור? מה קשור? זה הכל בגלל שיום השואה בפתח? זו ההגדרה היחידה של הבנאדם? ניצול שואה? לא מספיק "בן 90 נדרס למוות"?
כותרות בנוסח זה המוצע מופיעות בידיעות (אם כי פה לא התאפקו וה"ניצול" מופיע בכותרת המשנה. כך גם במעריב) ובהארץ שם נהגו כהלכה.

וגם בגלובס לא טומנים ידיים בצלחת הניצולים. דוחה ברמות חדשות.

nizulglobes

עורכים, הקשיבו רוב קשב: בדיוק כמו שיש חוק גודווין ברשת, צריך להיות חוק גודווין בעיתונות המודפסת, או המשודרת, או מה. כל עורך שיכתוב את ההבל הזה בכותרת, "ניצול שואה" ש– דינו השעיה של חודש מעבודתו. ואם יש קונצנזוס על ה"ניצול שואה" הזה בתקשורת, הרי שכל כולכם צריכים לעבור בדק בית רציני במיוחד, מאחר שאתם עושים את עבודתכם רמייה.


"אלפים רבים מימשו רכישת משקפיים בסניפי רשת אופטיקה הלפרין…" (שער המבשר).

נשגב מבינתי

ארונה של הדר שלגי, שנהרגה בשבוע שעבר בתאונת דרכים בברצלונה, בעת ירח הדבש שלה, הגיע אתמול לישראל "אך בשל העובדה כי אמה של הדר רותי (הפסיקים נעדרים במקור, V) ציינה את יום הולדתה אתמול, ביקשה המשפחה לדחות את ההלוויה ביום" (ידיעות, ע' 9).
WTF?

הדודה מחדרה

מישהו בישראל היום השתבש קצת.

האם "ריקי כהן מחדרה" של שר האוצר לקוחה משירו של לביא "הייתה לו דודה בחדרה"? • קבלו את מילות השיר – לשיפוטכם

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

התקפת האקרים על משתמשי פייסבוק. הימנעו מכניסה לקישורים חשודים.

מוביט, מערכת טכנולוגית שמאפשרת להעלות וידאו לטיובית ובמקביל לעוד 20 אתרים מקבילים.

סטיבן הוקינג יגיע לישראל בחמישית, בקיץ הקרוב, לוועידת הנשיא.

בשער המגזין של מעריב כתבה על הפוליטיקאים והרשתות החברתיות והסטטוסים. לא. לא. אני לא אקרא בחיים.

לחם עבודה

15 עובדים בוואלה יפוטרו. לא הבנתי: אם זה האתר הכי משגשג כלכלית בגלל שלל זרועות התמנון המכירתיות שלו, אם הקימו אולפן חדשות טלוויזיוני מנצנץ, אם שכרו עובדים יקרים כמו ינון מגל למשל, כעורך הראשי, יוסי מלמן ואבי יששכרוף, כל אחד מהם מרוויח עשרות אלפי שקלים בחודש, אז איך מפטרים עכשיו 15 עובדים?

רם גלבוע כותב בביקורת הטלוויזיה שלו בידיעות, שכשירון לונדון מגיש את התוכנית בלי מוטי קירשנבאום "זה כמו יין בלי יאנג, השמן בלי הרזה, תום בלי האק, ג'ון עם יוקו, דץ עם או בלי דצה".
לא מסכימה. זה אחרת מאשר עם המוטי, אבל אין שום פגימה אם האחד מהם לא נמצא. הנקודה החשובה, ועליה לא עמד גלבוע, היא שהכי חשוב לא להצמיד לאיש מהם אדם אחר, כמו שכבר כתבתי. עדיף ישבו שם בדד בעמדת המגיש בלי ספחת מהערוץ שתשמש כסרח עודף.

"גם אני ריקי כהן", כותבת דנה ספקטור מחר בטורה בידיעות (הפניה בשער העיתון). no way. אין מצב שספקטור ובח"לה מרוויחים יחדיו 20 א' ש' ברוטו. את הקצבה שאין לי אני מוכנה לתרום למען התערבות על כך.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג.
בזכותכם אני בדרך לקנות פנטהאוז ביפו ב-58 מ' ש'.

[poll id="83"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

101 תגובות על אבנים כמטאפורה

  1. Chavit הגיב:

    ברכות לחזרתו של רחביה הגדול.
    23 תגובות מתוך 97, כמעט 24%.
    השתלטות עוינת או אהבה פורחת?

    אהבתי

  2. אורן הגיב:

    ברשותכם תגובה אחת שאינה עוסקת בבריטני ספירס.
    הסלולרי בן ארבעים, ברכות לו. האמת ממבט סביבי, הטיפוס הרגיל נראה כתינוק בן שנה.

    אהבתי

  3. Akiva הגיב:

    אם הערבים יכבשו את ישראל, גם אני אצא לזרוק עליהם אבנים.
    וכמוני כל יהודי ישראלי עם טיפונת אומץ ושאינו מנטורי קרתא.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      החמצת את ההפגנת יום האדמה בסכנין שם יכולת לידות אבנים בערבים של אל ג'זירה. לחילופין, אם אתה חובב ערבים, יכולת לידות אבנים ביהודים של ערוץ 1.

      אהבתי

  4. omer mahn הגיב:

    זה לא תוכן המאמר?

    
יידוי אבנים הוא זכות וחובה מולדות של מי שנמצא תחת שלטון זר.

    יידוי אבנים הוא מלת התואר לנושא: נמאסתם, יא כובשים.

    גם אם הזכות והחובה מולדות, יש ללמוד ולפתח את אופני העמידה וההתנגדות, כלליה וסייגיה (סייג לדוגמה: הבחנה בין אזרחים לנושאי נשק, בין ילדים ללובשי מדים. ועוד סייג: מוגבלותו של הנשק וכישלונותיו בעבר).

    תוכן המאמר הוא: ידוי אבנים הוא התנגדות לגיטימית, כי הרשות הפלסטינית לא מחנכת להתנגדות "מסודרת" ו"מודרכת", ולכן ידוי האבנים הפך לכלי הביטוי של השבאב שלפעמים חורג מהכללים והיסודות שעמירה הס היתה מעוניינת ללמד אותם.

    כן, מאחרי כל אבן עומד אדם עצבני וכועס שמממש את זכותו וחובתו המולדת למחות, אבל לפני כל אבן עומד אדם או ילד שעומד להפצע, או למות, ולאבד את זכותו לחיות.

    אהבתי

  5. אורן הגיב:

    ראשית אמליץ על קריאת הכתבה על הYeah Yeah Yeahs והפסקול המתבקש. קארן או גלגלי ראשים.
    כמובן שהדיון במאמר של עמירה הס עבר את כל הסיבוב המיותר למקומות אחרים וזמנים אחרים.
    אין בו הסתה לרצח או לאלימות ולעומת המצב יש בו קריאה לאי אלימות.
    אשמתה של הס היא ביצירת גל של כל ה"זעם המווסרי" של המאמרים שכלל לא מתיחסים לתוכן כתיבתה, אלא מאווררים את עמדותיהם.
    מטאפורית זכינו בכך לשלל כתבות של מרוויחי 40 אלף שמתקשים לגמור את החודש. בעיקר מייאש באוטמטיות של הסילוף.

    אהבתי

    • הסיבוב מיותר למי שמנותק מהסביבה. תחי הבועה הפלצנית.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        אתה מפעיל את המוח לפני שאתה מגיב?
        אין צורך להעביר את הדיון למלחמת העולם השניה וכו'. העיקר כתבת פלצנית, קריקטורה של תת טוקבקיסט.

        אהבתי

    • omer mahn הגיב:

      אתה מיתמם.

      הדיון במאמר סובב על כך שלראשונה (אולי) מופיע מאמר בעיתון ישראלי שנכתב ע"י עיתונאית ישראלית שמצדיק ואפילו מעודד פגיעה אלימה באזרחים ישראליים.

      כמו שדבורית כתבה כאן: "זו הסתה לאלימות".

      מה עוד שממש לאחרונה נפגעה קשה ילדה ע"י ידוי אבנים, ואתמול הורשע רוצח שהרג את אשר פלמר ובנו התינוק ע"י ידוי אבנים.

      זה לא דבר פשוט המייתר דיון, בלי קשר לדעתך על הסוגיה הפוליטית.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        זה פשוט לא תוכן המאמר. אבל בהחלט אפשר להאשים את הס, שיכלה לצפות את הסילופים. מסוכנים יותר אידר ודומיו, היוצרים בקרב הפלסטינים את הרושם המוטעה שיש תמיכה לאלימות ורצח אזרחים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מספיק שמשפט הפתיחה הוא זה, אף שההמשך מציע דרכי מאבק אחרות. הרי בקלות עריכה שלא הייתה פוגעת בטוהר כוונותיה של הס כל זה היה נמנע. אם רק עורכת הטור הייתה חושבת שנייה נוספת.
          כי אבנים גם הורגות, אתה יודע.
          יידוי אבנים או כל פעולה אלימה לא לגיטימיים על ידי שום צד. אבל למה אני צריכה להגיד את המובן מאליו.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            באמת ולווט, כל פעולה אלימה, את קוראת לסרב לשרות בצה"ל?
            כנראה שלא.
            אבנים יכולת להרוג, אך לא כל אבן הורגת. הספקטרום נע בין הילד בן ה8 למקרה ההריגה. עובדת זריקת האבנים היא מצב קיים, הס לא מעודדת אותו, היא בהמשך מעודדת דברים אחרים.
            היא פשוט מציינת את ראייתה באבן כביטוי להתנגדות, בניגוד לתפיסה הרואה בכל אבן נסיון לרצח.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              היא פשוט מציינת את ראייתה באבן כביטוי להתנגדות, בניגוד לתפיסה הרואה בכל אבן נסיון לרצח.

              כן, זריקת כל אבן שגדולה מחלוק נחל שגודלו 2X2 היא ניסיון לרצח. זו תפיסה שבהחלט מקובלת עלי.
              זאת מטרת הזורקים. לא לשבור שמשה בחלון.

              אהבתי

              • Rberman הגיב:

                וברגע שיחילו את התפיסה הזו על ילדי המתנחלים והחרדים במאה שערים, נוכל להתחיל בכלל להתייחס לזה ברצינות.

                אהבתי

              • אורן הגיב:

                מה לעשות, ברחבי העולם התמונה היא של ילד בן שמונה הזורק אבן על רכב ממוגן מבטא את הפאתטי. לנמנעים מאוטמציה של המחשבה, כמו התפיסה המשפטית באזורים שאינם תחת כיבוש צבאי, זריקת אבן אינה נסיון לרצח.
                כאמור הס אינה מעודדת זריקת אבנים, וכי למה שתעשה זאת, בפועל בשטחים מסוכן יותר לזורק.

                אהבתי

            • תומר הגיב:

              אני לא יודע לקרוא:

              
יידוי אבנים הוא זכות וחובה מולדות של מי שנמצא תחת שלטון זר.

              כמשהו אחר מעידוד מי שנמצא תחת שלטון זר ליידות אבנים.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                כן תומר, אתה לא יודע לקרוא. החובה המולדת מושוות בהמשך לחיילים המשרתים בשטחים. חובה כמו שרות החובה הצבאי.
                באמת מומלץ לקחת נשימה ולא לקרוא דרך פריזמת הזעם המוסרי האוטמטי.

                אהבתי

                • תומר הגיב:

                  זעם מוסרי אוטומטי?
                  בחייאת אורן, האוטומטיות היא מהצד שאת עמדתו ניתן היה לחזות די בדיקנות עם קריאת מאמרה של הס בפעם הראשונה.

                  לעצם העניין, אם היה כותב מישהו שהשירות הצבאי (נניח שאפילו בשטחים) הוא זכות וחובה מולדות של כל ישראלי, לא היית רואה בזה עידוד כל ישראלי לשרת בצבא? מדובר פה בתחביר, לא באמת הרבה יותר מזה והס לא באמת מסייגת את האמירה שלה אלא רק קוראת ליישם את הזכות המולדת בצורה מושכלת יותר.

                  אשמח אם תפנה את תאוות ההתקוטטות שלך לאפיקים אחרים, עלי כבר קצת נמאסת.

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    חוצפן, אתה הגבת אלי, ולא להפך. מסכם את כל ההגיון שלך.

                    אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      להבדיל ממך, טפשון שלי, התייחסתי לתוכן הדברים ולא אליך אישית.

                      ( 😕 חוצפן? סומק עולה בלחיי)

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      נו באמת, אני הגבתי עניינית, לנושא הדיון. אתה הוא זה הנהנה לקלל, ולא בפעם הראשונה.
                      הייתי מצפה שתחדל מכך.

                      אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      אם בעיניך

                      כן תומר, אתה לא יודע לקרוא

                      או

                      …באמת מומלץ לקחת נשימה ולא לקרוא דרך פריזמת הזעם המוסרי האוטמטי.

                      לתגובה עניינית ייחשב, מצבך באמת מעט קשה (אופס! אישי מדי? סקוזי)

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      נו תומר, זה לא אישי. למעשה גם לברמן התבכיינת. זה סגנון קבוע אצלך, הפאסיבאגרסיב.

                      אהבתי

                    • כרגיל אורן מפריח, עונה לטענות עניינות בהאשמת אחרים בקשיי קריאה ולבסוף מתפתל לדרכו כחשופית ספורטיבית, בכל המהירות.

                      אהבתי

      • Rberman הגיב:

        שר הביטחון וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר את זה קודם. הרבה יותר משמעותי ותקדימי מזה שעיתונאית, ועוד אחת כמו עמירה הס שדעותיה ידועות ושהתגוררה בעזה בשם כל האלים, תגיד גרסה מרוככת של מה שכבר אמר החייל #1.

        אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          אהוד ברק אמר שהיה מצטרף לארגון שלוחם במדינה כובשת. הוא לא אמר שהיה פוגע בחפים מפשע באופן לא סלקטיבי.

          אהבתי

  6. mickey הגיב:

    האם “ריקי כהן מחדרה” של שר האוצר לקוחה משירו של לביא “הייתה לו דודה בחדרה”? • קבלו את מילות השיר – לשיפוטכם

    אני חושב שהיא לקוחה ממילות השיר של אריק לביא "לא גומר ת'חודש"

    אהבתי

  7. mickey הגיב:

    בחיים לא הייתי מובטל – לצערי. הייתי מת להיות מובטל

    אהבתי

  8. אנונימי הגיב:

    האם הודעה שלי נתקעה או שצריך לכתוב אותה מחדש?

    אהבתי

  9. אנונימי הגיב:

    כל הכבוד לדבורית שמעלה באומץ לדיון הציבורי את התפוח האדמה הלוהט שנקרא ״ניצולי שואה״ הגזולים והרעבים. ברובם עולים מרוסיה. בזמן העליה הגדולה בראשית שנות התשעים שרת הקליטה אורה נמיר הזכירה את הבעיה של ריבוי העולים הקשישים שהילדים שלהם לקחו סל קליטה ומיד הזדרזו להגר לקנדה ולהטיל את הוריהם למעמסה על רשויות הרווחה במדינת ישראל. מאז הנושא הפך לטאבו ובעידן גיא מרוז ואורלי וילנאי בגיבוי כספי עצום של נועם לניר (הבן של, שעשה את כספו מעיסקי הימורים באינטרנט) האמת פשוט נמחקה לה מהנרטיב הציבורי ומה שנשאר זה מיתוס של ישראל הראשונה.

    הארץ לא ממש נוגע בנושא כדאי לקרא את התגובות בלינק.

    1 מכל 5 קשישים רוסים שעלו לארץ והילדים שלהם לקחו סל קליטה ונסעו לקנדה
    סעדיה
    16:3303.04.13
    לא מצליח להתקיים מקצבת ביטוח לאומי שמשולמת לכל הקשישים בארץ ורוצה יותר ….
    אבא של אישתי השתחרר מהמחנות בגיל 15 עלה לארץ אחרי שהתגלגל באירופה התגייס מייד לצה"ל כנער השתחרר עבד כל חייב ועכשיו יש לו רכוש וממןם בשווי מליונים – מה שייכת השואה לסיפור העצוב של הקשישים הרוסים
    אגב אם היו נשארים ברוסיה מצבם היה הרבה יותר גרוע


    ומה עם השוואה לכלל הקשישים ? זו לא עיתונות לפרסם "דוח" של עמותה שמתקיימת מהשואה ללא שום השוואה. (לת)
    זו עיתונות ?

    אהבתי

    • mickey הגיב:

      "ניצול" זה סוג של סטטוס, או שם מותג. גם שואה זה מותג. ראוי להתייחס בהתאם. הסיבה שמביאים לפה ווייט טראש מארצות נחשלות לא ברורה. כמה כסף זה עולה – איש לא כותב. אין שום שקיפות במדיניות ההגירה הישראלית. לפיד – איפה הכסף?

      אהבתי

  10. בהארץ מרגיעים לגבי סוריה והכותרת קובעת שמדובר בכלל ברוב מתון נגד מיעוט קיצוני. מתון כמו גברת הס. בשבילה אבנים זה חצץ סלע גיר זה מחצב והבעת עמדה זה כמו להרוג ילדים של יהודים אבל בלי רובה. זורקים ככה מהגבעה בחושך, בקטנה.
    הארץ מחנך אותנו לקבל בענווה את העובדה שמתון בעולם הערבי תומך באלימות ולא פעם אותו מתון מעוניין בהשמדת ישראל כיישות מדינית והרג יהודים כגתוב בדיבר הראשון.
    אם אצל הפרטנרים היו מתונים שרוצים שלום בלחיצת יד ומתונים שמניפים שלטים בעד השבת רכוש יהודי ואמנים וכוכבי תקשורת שכותבים מאמרים מתונים בעד זכות היהודים להתקיים במדינתם, אפשר היה להתעלם מדבריה הצפויים של גברת הס. אבל בגלל שבגצ"נו עומד לחרטט צדק גלותי בזכות הקרן החדשה לישראל אאחל לה ולאנשי עיתון הארץ אינסוף שעות של נהיגה לילית ביהודה ושומרון עם ילדי משפחתם.

    אהבתי

  11. דוד הגיב:

    אני לא ממש מבין מה את רוצה מזאב קם. הוא הביא סקופ רציני: יש פה התייחסות לציטוט מהגורם המשמעותי בעניין (ארנון גלעדי, יו"ר סניף הליכוד בעיר ומשנה לראש העירייה) שנחושתן, ארדן ואקוניס נשקלים כמועמדים מטעם הליכוד. יש פה התייחסות לציטוט מנחושתן עצמו שאמר שהוא עוד לא קיבל פנייה, אבל שהעניין עשוי להיות רלוונטי מבחינתו אם וכאשר יקבל פנייה. יש פה ידיעה בלעדית שאקוניס מנהל פעילות פוליטית בעניין. ויש פה השלמת התמונה בציטוט אנונימי ("גורמים בליכוד") שמסביר שהמועמדות של ארדן כנראה לא רלוונטית.
    מדובר פה בסיפור עיתונאי מהמעלה הראשונה. סיפור רציני הרבה יותר מכל הברווזים שהופרחו בחודשים האחרונים לגבי המועמדות של דרעי לעיריית ירושלים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני לא רוצה מזאב קם כלום, אלא מהליכוד המפמפם שקודם מעביר את הידיעה לעיתון, עוד לפני שהמועמד (שלא גר בתל אביב, מיינד יו), יודע@!

      אהבתי

  12. Rberman הגיב:

    אגב, למה האופן האכזרי במרכאות?

    אהבתי

  13. אחד שיודע הגיב:

    "הארץ" באנגלית מפרסם מאמר של ריצ'רד סילברסטיין, המביע את אכזבתו מאובמה.

    אהבתי

  14. Rberman הגיב:

    בשביל שזו תהיה הסתה צריך להניח שיש סיכוי כלשהו, ולו אפסי, שמי שזורק אבנים קורא את עמירה הס או צריך ממנה הצדקה. בשביל להניח את זה צריך להיות ממש דביל. זו הצדקה של אלימות. ואם המצב היה הפוך אבנים היו הפחותה שבבעיות. דבילי להתלונן על עמירה כששר ביטחון וראש ממשלה בישראל הודה שלו היה פלסטיני, היה לא זורק אבנים אלא מצטרף לארגון טרור. די כבר, באמת. את השלכת האבנים *על מכוניות* יש לגנות כי אתה לא יכול לדעת אם יש ילדים באוטו.

    אהבתי

    • omer mahn הגיב:

      כלומר:
      זריקת אבנים על הולכי רגל בוגרים, או נוסעי מכוניות בוגרים, היא לגיטימית?

      אהבתי

      • Rberman הגיב:

        בהחלט. אדם בוגר אחראי למעשיו. אם הוא בוחר להיות כובש וגזלן, מדכא ורשע, יש זכות להתנגד לו בכוח. פשוט תהפוך את הצדדים במשוואה ותגיד לי שאנחנו לא היינו מתנגדים באותה צורה. אבל תסתכל לי בעיניים כשאתה אומר את זה.

        אהבתי

        • Rberman הגיב:

          ושוב – בתנאי שאתה יודע את מי אתה תוקף ושהוא נמנה על אויביך. גם נוסעי מכוניות בוגרים בשטחים הכבושים עשויים להיות בדרכם לפעולת סולידריות ואז זה קצת (הקצת זה סגי נהור כזה) דבילי מצד המדוכא לתקוף אותם. גם לא כל מתנחל הוא בהכרח מטרה לגיטימית. יש מתי מעט מתוכם שפועלים באמת ובתמים לשינוי מצב הדיכוי והעוול (נגיד מנחם פרומן ז"ל). אבל נגיד מכונית שבה נוסע ראש מועצת פש"ע ללא קטינים? חופשי לגיטימי.

          אהבתי

          • תומר הגיב:

            אני חושב שאני (וגם ההיסטוריה) יכולים להסתכל לך בעיניים ולהגיד לך שאני לא הייתי פועל באותה צורה (ואגב, גם הפלסתינאים לא פעלו באותה צורה כשהכובש היה דווקא המלך חוסיין)

            אהבתי

            • Rberman הגיב:

              וגם ההיסטוריה? סליחה? כל מדד אובייקטיבי מראה שתנועות המרי העבריות נקטו יותר "טרור" נגד הכיבוש הבריטי מאשר הערבים, כולל המרד הערבי הגדול. אם נלך הרבה יותר אחורה בהיסטוריה נמצא שאבותינו הקדושים שחטו יוונים תושבי הארץ על ימין ועל שמאל – ברמה של ערים שלמות – כשהתקוממו נגד הכיבוש הרומאי.

              וכשהמלך חוסיין היה "הכובש", הפלסטינים היו אזרחים שווי זכויות שיכלו לבחור ולהיבחר לכל משרה ולעבור לגור איפה שרצו ולא באו לגנוב להם אדמות ולבנות שם ישובים שאסור להם לגור בהם. ממש בר-השוואה. מספיק כבר עם איש הקש הטיפשי הזה.

              שלא לדבר על זה שאת סבא של חוסיין הם רצחו כשהוא רצה לעשות שלום איתנו בלי להשיב להם את זכויותיהם ורכושם הגזולים, ונגד חוסיין פתחו במרד אפילו כשכבר לא שלט בגדה המערבית. תעשה גוגל על ספטמבר השחור.

              בקיצור, אתה אולי מסתכל לי בעיניים אבל זה כי אתה נבער, או לחילופין שקרן. או שצא ולמד או שתפסיק לשקר.

              אהבתי

              • תומר הגיב:

                דווקא כתבתי לך תגובה ארוכה ומנומקת אבל השרת נפל או משהו ולכן אתמצת:
                1) אתה מוכן לציין לי מדד אובייקטיבי אחד (אחד) שמראה שתנועות המרי העברי נקטו יותר טרור מאשר הערבים? האם היה אז טרור גם נגד אנגלים מזדמנים ברחובות הישוב היהודי (וזכור – כולם היו אז חיילים)
                2) אבותינו הקדושים? בחייאת? הסיקריים? זה מי שמצאת כדי לייצג את העם היהודי בתקופת המרד הגדול? ואתה קורא לי נבער?
                3) על פי הפסקה האמצעית שלך הבעיה אינה הכיבוש אלא זכויות האזרח ששלילתן מצדיקה תקיפה מזדמנת של עוברי אורח מזדמנים. תהיה לי בריא, באמת.
                4) הפסקה השלישית שלך היא באמת מופת של… של משהו. מה אתה אומר בעצם? כל הסכם שלום שלא יכלול תיקון העוול של 48 הוא פסול מוסרית? אז תגיד ישר שאין לנו נקודת השקה אחת אפילו ודי.
                5) העובדה שטרחת לתקוף אותי אישית לא מעידה בעיני על אמונה מוצקה בטיעוניך אבל מה אני מבין.

                אהבתי

                • Rberman הגיב:

                  לא רק הסיקריים ביצעו מעשי טבח. לא היו מספיק מהם לשם כך. את מעשי הטבח בערים המעורבות (והיו גם מעשי טבח נגדיים, כמובן, שלא ישתמע לרגע שלא) ביצעו קנאים מהשורה, ותומכי הקנאים היו רבים יותר.

                  כן, היו התקפות נגד אנגלים מזדמנים. וכמו שאמרת, האנגלים רק שלטו פה. הם לא באו להתנחל ולנשל, ואם היינו מרשים לפלסטינים עשירית מההתארגנות הפוליטית שהבריטים הרשו לנו כבר מזמן היתה להם מדינה.

                  לגבי זכויות אזרח – עובדה שערבים אזרחי ישראל, ברוב מוחלט של הזמן, אינם מבצעים מעשי איבה, למרות שגם הם רחוקים ממצבם של הפלסטינים תחת שלטון ירדן.

                  לא, לא אמרתי שכל הסכם שלום שלא יבטל את תוצאות הנכבה פסול מוסרית. הסכם כזה אינו אפשרי ולי אישית גם אינו רצוי. מה לעשות, אני איש עברי ולא ערבי. רק הראיתי לך שגם את שלטון ירדן הם תקפו כשהיתה להם עילה מספיק טובה מבחינתם לעשות זאת.

                  לא תקפתי אותך אישית, הצגתי בפניך שתי אופציות כסיבה לכך שאמרת דברים לא נכונים בעליל.

                  אהבתי

                  • תומר הגיב:

                    (את התגובה הזו פספסתי לצערי)

                    אז לא רק הסיקריים, גם הקנאים. גם הם היו מיעוט (מןבחן היטב ואלים) וודאי שלא ברי אנלוגיה להתנגדות בקרב האוכלוסיה הערבית.

                    לא אמרתי שלא היו התקפות נגד אנגלים מזדמנים (למרות שלמיטב ידיעתי לא היו כאלה), קראתי תיגר על קביעתך לאמור: "כל מדד אובייקטיבי מראה שתנועות המרי העבריות נקטו יותר “טרור” נגד הכיבוש הבריטי מאשר הערבים, כולל המרד הערבי הגדול", אפשר קבל ממך התיחסות לזה?

                    הלאה, פתאום, כשנוח, ההבחנה בין פעולות בהיקף נרחב לבין אלו ש"ברוב מוחלט של הזמן" כדבריך לא נעשות, נעשית לגיטימית?

                    לגבי הפיסקה האחרונה שלך, למען כבודך וכבוד המקום הזה אני מבכר שלא להתייחס.

                    ובכלל, ההתדיינות עמך באמת קשה לי (שוב, כמו לנסות להתדיין עם הפשקווילים של מאה שערים או סתם עם סאטמריסט מצוי).
                    נראה לי שכאן זה ייפסק.

                    אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                משווה ומעלה:
                אצל חוסיין התירו לא רק זריקת אבנים אלא גם ניפנוף בקלאצ'ניקובים. אלה הציונים האכזרים שיזמו את ספטמבר השחור.

                אהבתי

              • הומר J סימפסון הגיב:

                קצת הבהרות:
                הפלסטינאים לא היו אזרחים שווי זכויות אצל הירדנים מעולם.
                הפלסטינאים לא יכלו לבחור ולהיבחר למרות אזרחותם. אזרחותם אגב נשללה מהם באופן לא רשמי אך ורק לאור חשש של השלטון מבעיות דמוגרפיות.
                פלסטינאים עשירים אגב עדיין נהנים מאזרחות ירדנית.

                דרך אגב הועד הפלסטינאי התנגד לכיבוש הירדני וכך גם הליגה הערבית. התומכים היחידים היו פקיסטן ובריטניה.

                אהבתי

                • Rberman הגיב:

                  לא נכון בכלל. רק הפליטים משטחי 48 הופלו לרעה מבחינת זכויות. תושבי הגדה עצמה היו אזרחים שווי זכויות לכל דבר ויותר מאחד מהם היה ראש ממשלה.

                  וכמובן שהתנגדו. זה היה כיבוש בלתי חוקי בדיוק כמו הכיבוש שלנו. האו"ם אמר מדינה פלסטינית עצמאית לצד היהודית. לא הרחבה של הממלכה ההאשמית (וההאשמים הם זרים גם בעבר הירדן הרי).

                  אהבתי

          • תומר הגיב:

            רחביה (?) הטיעון הזה שלך הוא סופר מסוכן.

            מה אתה אומר בעצם? כל אחד (נו, במסגרת מוסכמת) הוא יעד לגיטימי, מה שהופך גם את הצד השני ליעדים לגיטימיים בתוך אותה מסגרת מוסכמת.

            ממי שאני מניח שמגדיר את עצמו במונחים הומניים (זה אתה), הייתי מצפה לפסול אלימות לא מבוקרת ללא איום נגדי מיידי ככלי מאבק לגיטימי.

            ועוד לא אמרנו כלום על השימוש החופשי וההחלטי שאתה עושה במונחים שבמקרה הטוב אפשר לקרוא להם סובייקטיביים (נניח "רשע")

            אהבתי

            • Rberman הגיב:

              מה זה ללא איום נגדי מיידי? בא בנאדם, מנשל אותך מאדמתך ובונה עליה ישובי אפרטהייד שבהם אסור לך לגור. זה איום מיידי ומתמשך. זה שבאותו רגע הוא לא בא לפגוע בגופך לא שייך. זה מצב מלחמה. ושוב – אם היו עושים לנו את אותו הדבר היינו עושים לא פחות ממה שהפלסטינים עושים וההיסטוריה מוכיחה זאת.

              אהבתי

              • נחמד להכיר דמות נוספת שבקיאה בתולדות הסכסוך הערבי יהודי. הטיעון שלך מסביר גם את האלימות הערבית שלפני הקמת מדינת ישראל ובכלל את חיי היהודים במדינות ערב. בכלל, מן המפורסמות שיהודים היו זורקים אבנים על ערבים שהגיעו מרחוק לשלוט עליהם. בארצות המגרב היה ספורט כזה.

                אהבתי

                • Rberman הגיב:

                  היהודים שחיו בארצות המגרב בזמן הכיבוש המוסלמי קיבלו את המוסלמים כמשחררים לעומת הדיכוי החמור בהרבה של הביזנטים.

                  לגבי טרם המדינה – תקרא את אחד העם, שעוד ב-1891 סיפר על איכרי זכרון המתעמרים בשכניהם הערבים ונוהגים בהם באדנות. צא מהנראטיב שמציג את הצד שלך כקדוש. המתיישבים הציונים לא היו השטן בשום אופן, אבל גם לא שיות תמימות.

                  אהבתי

                  • מה לעשות, כולם זוכרים את הפרעות בערביי אשדוד ורמלה ואף אחד לא זוכר את הטבח בחברון, צפת, טבריה ושאר הפרעות המקומיות שביצע ההמון היהודי – כולל בזכרון, רחובות ויפו.
                    גם ייהוד בכפיה של רבבות ערבים במהלך ההיסטוריה מספר את התמונה הגדולה.

                    אהבתי

                    • Rberman הגיב:

                      גם אתה גיירת בכפייה כשהיית במצב לזה (וזה חזר לנשוך אותנו בתחת בדמות הורדוס ובדמות היהודים האדומים שהיו בין ראשי המחורעים במרד הגדול). חלאס. והבכפייה לא ממש נכון כשלעצמו. רוב יהודי ארץ ישראל התאסלמו מרצונם, וצאצאיהם הם חלק נכבד מהפלסטינים.

                      ומצחיק שאתה מזכיר את רמלה, שבה עשית טיהור אתני לכל דבר שלושה ימים אחרי הכניעה.

                      אהבתי

              • תומר הגיב:

                קודם כל די כבר עם השטות הזו של ההיסטוריה מוכיחה אחרת, ההיסטוריה לא מוכיחה אחרת ויעידו כל היהודים שלא תקפו אזרחים גרמנים וכל הד'ימים שחיו במדינות ערב (אל תחזור לי בבקשה לסיקריים זה לא באמת לכבודך).

                שנית, אני מניח שבכוונה בחרת להתעלם מעיקר דברי – הפסקה הראשונה.
                כמו שהיש"מ ענה לך למטה, התרת רסן כזו היא הכרזת מלחמה בעצם. ובמלחמה כמו במלחמה, אם כל מי שנמצא בשטח הוא מטרה פוטנציאלית, גם מי שנמצא בשטח מהצד השני של הסכסוך הוא מטרה פוטנציאלית. אתה מוכן להגדרה כזו?

                אהבתי

                • Rberman הגיב:

                  קודם כל, יהודים לא היו במצב לתקוף אזרחים גרמנים, ואחרי המלחמה בוצעו גם מעשי נקם באזרחים (מובנים בהחלט לטעמי, אבל בוצעו). כנ"ל היהודים שהיו מיעוט מבוטל מוקפים באוקיאנוס של מוסלמים, ולא כמו הפלסטינים, נחותים מספרית רק במעט ומוקפים מעבר לזה בבני דתם והאתנוס שלהם. היהודים בארצות ערב גם היו במצב עדיף לעומת יהודים בכל מקום אחר.

                  ולא, זה ש(בעיקר בני נוער מתוסכלים בצדק) מהעם שכבשת זורק עליך אבנים לא נותן לך היתר לבצע בו רצח עם באמצעות נשק חם, בדיוק כמו שזה שנערים חרדים זורקים אבנים בשבת לא נותן למשטרה היתר לפתוח עליהם באש חיה (כמו שהם באמת לא עושים, שהרי הם מהעם הנבחר בכל זאת).

                  אהבתי

                  • תומר הגיב:

                    אל תתרגם אותי לא נכון, אני מאמין שהייתי מספיק ברור.
                    לא אמרתי בשום מקום שזה ש"(מי שלא יהיה) מהעם שכבשת זורק עליך אבנים נותן לך היתר לבצע בו רצח עם באמצעות נשק חם"
                    אמרתי שאם אתה מצדיק אפריורית זריקת אבנים בשם איזשהו עוול אתה מצדיק בעצם גם את התגובה שכנגד. אתה מצדיק או שהשחור והלבן המוחלטים שבהם אתה צובע את נקודות ההתייחסות שלך לא מאפשרים לך אפילו תחבירית להתייחס למן אפשרות מופרכת שכזו.

                    ואגב, השימוש החופשי שאתה עושה במונח "רצח עם" לא לגמרי מעניק משנה תוקף לטיעוניך, לא שנראה לי שאתה מדקדק בכגון דא אבל ככה, למען ההיסטוריה, רק כדי שתדע עד כמה הפוסטים שלך מזכירים לי את הפשקווילים האלה של מאה שערים.

                    אהבתי

                    • Rberman הגיב:

                      אני מצדיק התגוננות בפני זריקת אבנים. זכותו של כל מותקף באלימות להתגונן. אני לא מצדיק תגובה לא פרופורציונלית, וזה שמותר לך להתגונן לא אומר שאין זו זכותו של התוקף לתקוף.

                      לדוגמא: אם באמת שני הנערים שנורו אתמול זרקו בקבוקי תבערה, לגיטימי לגמרי לירות בהם. מה שלא לגיטימי הוא למנוע מהם טיפול ופינוי במשך חצי שעה במקרה אחד, ויום שלם במקרה השני, כפי שעל פי הדיווחים קרה.

                      לגבי רצח עם – אמרת "במלחמה כמו במלחמה". לא אמרתי שאנחנו מבצעים כרגע רצח עם. טיהור אתני מסוים כן, במיוחד בבקעת הירדן, אבל לא רצח עם. אבל אם תתחיל לירות בכל פלסטיני בגלל שפלסטינים מסוימים זורקים עליך אבנים זה בהחלט יהיה רצח עם. מעניין שעל זורקי אבנים יהודים איש לא חולם לפתוח באש.

                      אהבתי

                  • תומר הגיב:

                    ואגב (אם בהיסטוריה עסקינן) מצפה למדד אובייקטיבי אחד שיראה לי שפעולות הטרור של תנועות המרי עלו על אלה של הערבים.

                    (והאיזכור של מעשי נקם ספורדיים בהקשר זה לא באמת נראה לי קשור אבל אולי זה בגלל שאני נבער)

                    אהבתי

                    • Rberman הגיב:

                      מה לא לגיטימי? אמרת שיהודים לא תקפו אזרחים גרמנים. הראיתי לך שכן. ספורדי מה ספורדי.

                      אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      לגיטימיות אינה ממין העניין
                      ואם אתה קושר מעשי נקמה ספורדיים (רובם המכריע אגב היו נקודתיים, נגד אנשי SS וכו) לתופעה המונית של זריקת אבנים אני ממליץ לך לחדד את הסילוגיזם.

                      עכשיו, לא דיברתי על התגוננות בפני ידוי אבנים ספציפי כפי שגם זריקת האבנים אינה ממוקדת ספציפית במי שביצע עוול או "עוול" למיידה האבן, נכון? למה זריקת אבנים המכוונת קולקטיבית על אוכלוסיה אינה מצדיקה התגוננות מוקדמת המופנה קולקטיבית לאוכלוסיה?

                      ה"לא פרופורציונלי" שלך הוא באמת קצת משונה, לא? כלומר אם רק יזרקו עליהם אבנים בחזרה (and may the better stone win) זה כן בסדר?

                      אהבתי

                  • עם ההשוואה לידויי האבנים של החרדים הוכחת שאתה אכן נאור למהדרין ופסול מציאות קלאסי. התרבות הערבית סולדת מאלימות, יש עם פלסטיני ועל היהודים להתפנות מהר מהמקום הזה כדי לא לפגוע בחסרי הישע.
                    רד מהארץ ותחרים קרם פנים או בייגלה -סומך עליך שכבר תמצא משהו. עזוב אותנו, באמשך.

                    אהבתי

          • לירון הגיב:

            הבנתי, דמם של המתנחלים מותר.

            סבבה, אז גם דמם של שמאלנים קיצוניים.

            הבנת כמה אתה אידיוט?

            אהבתי

          • קונשטוק הגיב:

            נראה אם הבנתי

            אין לך בעייה עם זריקת אבנים על ערבים אם הערבים נמצאים באזור שבו לדעת היהודים אסור לערבים להיות

            אהבתי

        • omer mahn הגיב:

          כיצד יכול זורק האבן להבחין אם האדם שהוא מתקיף הוא "כובש וגזלן, מדכא ורשע"?

          אם עמירה הס נוסעת ברכב ביהודה ושומרון היא מטרה לגיטימית לזריקת אבנים?

          טיול בית ספר של ילדים שהולכים ברגל (נגיד במזרח ירושלים, או בשכונת רמות, או בגילה) הוא מטרה לגיטימית לזריקת אבנים?

          אהבתי

          • Rberman הגיב:

            נו אז זה מה שאמרתי. הבעייתיות היא בזיהוי הלקוי. וילדים עוד לפני כן אמרתי שאינם מטרה לגיטימית ולא משנה אם הם פרי אהבתם של כהנא וברוך גולדשטיין.

            אהבתי

            • omer mahn הגיב:

              באמת כמה חבל שיש "בעייתיות בזיהוי הלקוי" שמונעת ממשליכי האבנים את "זכותם וחובתם המולדת" לפגוע באלימות באנשים הולכים או נוסעים.
              צרות של טרוריסטים…

              אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          אם אתה מצדיק זריקת אבנים כתגובה לגיטימית לכיבוש, מדוע שלא תקבל את פעולות תג מחיר שבאות בתגובה לזריקת אבנים? שהרי האדם שזורק אבנים הוא בוגר, ואחראי ולמעשיו. הוא בחר לזרוק אבנים, לפגוע ולהרוג. יש זכות להתנגד לו בכוח.
          בנוסף, אתה מצדיק זריקה לא סלקטיבית של אבנים, על אזרחים, בטענה שזה מחאה נגד הכיבוש. ניחא זריקת אבנים כנגד כוחות הכיבוש. זו מחאה. אבל כנגד נוסעים תמימים ברכב? במה שונה הדבר אפוא מפעילי תג מחיר שעוקרים עצי זית של אזרח תמים בתגובה לפעולה של מחבל?

          אהבתי

          • Rberman הגיב:

            פעולות תג מחיר לא באות בתגובה לזריקת אבנים. הן באות – במוצהר – בתגובה לפעולות ממשלת ישראל נגד הפרזות המתנחלים.

            מתנחל אינו נוסע תמים ברכב. הוא שותף פעיל בגזל. כוחות הכיבוש נמצאים שם בעיקר כדי להגן עליו.

            אהבתי

            • הינשוף של מינרווה הגיב:

              האם באמת אינך מסוגל להבחין שאתה משחק לידיים של מתנגדיך?
              אתה מצדיק אלימות לא סלקטיבית נגד אזרחים.
              הסייג היחידי הוא שלא לפגוע בילדים (אם כי אתה היטב מודע לכך שבאלימות לא סלקטיבית אין הבחנה בין ילד למבוגר), ושהאלימות תהיה בפרופורציה.
              באשר לסייג הראשון: הילד הרי יהפוך בעתיד לחייל (או בצד השני – למחבל עם דם על הידיים), בדיוק כשם שהנוסע המתנחל אינו תמים כלל. מבחינה זו הוא מטרה לגיטימית. וזה כמובן בטל.
              באשר לסייג השני: אני לא משוכנע שהנערים שזורקים אבנים בחרו בכלי נשק זה בשל עיקרון הפרופורציה; ייתכן שפשוט אין להם רימוני יד.

              אהבתי

              • Rberman הגיב:

                הילד יגדל ויבחר, כבוגר, אם להיות מחבל או לא. אני לא דטרמיניסט. גם הילד הישראלי יוכל לבחור אם לשרת ככובש או לסרב לעשות זאת. כל עוד הוא לא בגיל שבו יש לו הזכות והכלים לקבל את ההחלטה הזו, הוא חסין מעונש על כך.

                וזה לא משנה למה הם בחרו באבן. אולי רימון יד הם לא יכולים להשיג אבל בקבוק תבערה כל אחד יכול להכין, ובכל מקרה, העובדה היא שזו אבן.

                אהבתי

    • אפשר להכנס לפורום החמאס בבעזרת גוגל טרנסלטס (אם מתעקשים לצאת דביליים במיוחד) ולקרוא דיונים על ידיעות מהתקשורת הישראלית, כולל אתר ההנצחה של מה שהיה עיתון הארץ. אבל בגלל שנאורים יודעים הכל הם לא יטרחו לבדוק בעצמם כמה הפרטנרים קשובים להלך הרוח והתרבות הישראלית. עדיף לחרטט כידען גדול.

      אהבתי

      • Rberman הגיב:

        נכון, אתה צודק. לפני שהשבאב יוצא לזרוק אבנים הוא נכנס לאתר החמאס, קורא דיווחי תקשורת ישראלית מתורגמים ומוודא שעמירה הס אישרה לו. באמת.

        אהבתי

        • אתה מעופף אם לא הבחנת בעובדה שבכירי החמאס מצטטים דברים שמתפרסמים בכלי תקשורת ישראליים. ובהזדמנות חפש את ההגדרה למונח הסתה – התבלבלת קצת עם אישור מקדים לפעולה. בצבא של היהודים יש נוהל כזה. בשביל הילדים, אתה יודע.

          אהבתי

          • Rberman הגיב:

            ואתה מעופף אם לא הבחנת שלא הכחשתי שבכירי החמאס מצטטים וגו'. הכחשתי שציטוטים אלה מהווים גורם כלשהו בהחלטת נער בן 13-17 לזרוק אבנים. קפיש?

            אהבתי

            • דמגוגיה בשנקל.
              אם ציטוטים ודירבונים מבכירי חמאס שמצטטים בדרשותיהם את דברי הציונים מסיתים את הנער המיידה- זה אומר שדברי הציוניים משמשים כחומר בעירה.

              אני מכיר הטב את ההתנערות (הצבועה) מהאחריות אבל המציאות מראה שהשמאל הקיצוני גורם לאבידות ולאלימות כנגד יהודים. יש לכם נפח בלתי ניתן להכחשה במיכל הדלק הערבי והשפעה על גובה הלהבות. אני אומר את המילה בגידה בלי התלהמות ובלי זיקוקים. הפניתם עורף לערכי השמאל- אין הומאניות או סולידריות, רק שנאת יהודים מניעה אתכם.

              אהבתי

    • mickey הגיב:

      רגע, ניצולי השואה זרקו אבנים על הנאצים?

      אהבתי

כתיבת תגובה