משחפת ועד איידס

הארץ10.4.13ידיעות10.4.13

ישרה10.4.13מעריב10.4.13

מקור10.4.13hamvaser10.4.13

yated10.4.13

פסקול קריאה: Pink Floyd – Another Brick In The Wall


ציוני הבגרות זינקו, הכישורים והידע נותרו זהים. זו הראשית של הארץ (ע' 3).
ובישר"ה בועז ביסמוט נשלח לבדוק מה עניינים בסיאול (כפ' 2-3). מתברר שהיא שוקקת חיים.

שחפת ופיטורים בידיעות. איך צעיר בשנות העשרים, יליד ישראל, נדבק בשחפת? בחו"ל, ככתוב.
חייבים אתם לקרוא את התגובות לידיעה ב-nrg (שם היא מופיעה הבוקר בראש עמוד הבית, ובמעריב בע' 18. אם החולה היה עובד במפעל לקופסאות שימורים, גם אז זו הייתה הידיעה הראשית?). בישר"ה חוגגים בשער, ו"ידיעות" מופיע בכותרת המשנה. בהארץ הידיעה באתר, וידיעות מוזכר בתוככיה. המכללה למנהל מככבת בכותרת.
גם בידיעות (ע' 26) יש דיווח על חולה השחפת. בתוככי הידיעה (לא בכותרת, או במשנה או  בגג) כתוב:

הסטודנט החולה מועסק במחלקת הטלמרקטינג של אחת מחברות הבנות של ידיעות אחרונות. גם שם נערכות בדיקות במטרה לוודא שאיש מהעובדים לא נדבק.

סוג של הרחקה, להבדיל מהדיווחים האחרים בתקשורת, על כך שמדובר ב"עובד ידיעות אחרונות"?

את פרס כפולת 2-3 המוזרה מקבל מעריב. מילא שיכול אותיות בכות המש' (אכשנזי) ועוד לפחות שלוש שגיאות הגהה בטור הראשון. שטויות, התרגלנו. אלא שהכפולה היא מתקפת יח"צ לטובת המזכ"ל הטרי של תנועת הקיבוצים, איתן ברושי, לרגל חנוכת אנדרטה לחברי הקיבוץ "שנפלו במערכות ישראל", 3,004 במספר. טענתו המרכזית היא שהקיבוצים מופלים לרעה על ידי המדינה. בצד שמאל יש טור מבולבל למדי של מרדכי חיימוביץ, הנקרא "זעקת מגש הכסף". חיפשתי בתחילתו ובסופו רמז לכך שזהו טקסט שנכתב לפני עשרים-שלושים שנה וכעת הועלה באוב, ברם לא.

זוהי רק ההתחלה של מלחמות יום הזיכרון.
בידיעות למשל עוסקים במחירי האמנים לערב יום העצמאות:
ריטה, 35,000 ש'.
אייל גולן, 25,000 ש'.
מירי מסיקה, 25,000 ש'  אם אתם מסתכלים באינפוגרפיקה של הכתבה (ע' 6), או 20,000 ש' לה ולכל אחד מחברי כנסיית השכל שיופיעו איתה, אם קראתם במקרה את הכתבה.

מחיר הלחם יורד

עליית וירידת מחיר הלחם היא אקט סמלי, מאחר שאין כמעט משמעות ריאלית לדבר (לצרכנים. בעלי המאפיות זועמים). אז עכשיו מודיע שר הכלכלה והמסחר החדש, נפתלי בנט, ש"לראשונה מזה ארבע שנים יירד מחיר הלחם האחיד ב-4.17%. זה אומר מ-5.29 ש' ל-5.07 ש'. שזה אומר, למשפחה שקונה נניח 2 כיכרות ביום, חיסכון של נניח, עיגלתי למעלה, 15 ש' בחודש. יזיז במשהו לשכבות החלשות?
העיקר שיש ידיעה בעיתון. במעריב, בע' 5, בידיעות, זוהי כתבת השער של ממון. נווית זומר כותבת כי "למזלו של בנט, עם כניסתו לתפקיד חלה לראשונה זה זמן רב ירידה בתשומות הייצור, שמקורה בירידה מתמשכת במחירי החיטה בעולם ובמחיר הנפט המשפיע על הוזלת שינוע הסחורות. בנוסף, השפיעה התחזקות השקל בחודשים האחרונים…"

יאיר לפיד ואתם

לפיד לא הופיע אתמול בדיון בכנסת וזכה להצלפות מהח"כים (מצד שני, על פי הצילום בשער הארץ הבוקר אפשר לראות שכמעט כל השרים לא הגיעו לדיון), אבל כתב סטטוס בפייסבוק. יותר מ-18,200 אהבו, יותר מ-3,200 שיתפו. הצילו. בסטטוס תקף לכאורה את התאחדות הסטודנטים, אך למעשה את אנשי משרדו המשוחחים ללא ידיעתו ואישורו שיחות שגרתיות עם גורמים במשק. סבר פלוצקר מצביע על כך בשער ידיעות, וזוהי גם אחת הכותרות בשער ("לפיד נזף בבכיר באוצר") יחד עם תמונת לפיד, וכן כפ' 2-3 עם שלל גרסאות מי אמר למי מה, כולל התייחסות של המורה הפרטי של לפיד, פרופ' מנואל טרכטנברג, שהוא גם יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה. הוא אמר: "ככל שידוע לי לא היה אולטימטום לסטודנטים".
שלום ירושלמי במעריב: מישהו פה לא דובר אמת.
מבוכת לפיד ושכר הלימוד אומנם מופיעה בשער ישר"ה, אך ההתמקדות (ע' 5) היא במפגש עם עיני. דן מרגלית מאלפו בינה.
קצת בלגאן הסיפור הזה, לא?
הבכיר הנזוף הוא סגן הממונה על התקציבים באוצר, יוני רגב.
פוליטיקה חדשה, אה? נננה לכם. או בקיצור, איכס.
כשלעצמי התקוממתי על שלפיד שולח את הבן של ריקי כהן ללמוד הנדסת מחשבים, ולא את בתה, למשל. נו טוב, אבל זו הקטנה בדאגות שמעורר הלפיד.
תיאור הסיפור בשער הארץ שונה לחלוטין: "באוצר יזמו העלאה בשכר הלימוד, לפיד התנער".

אבל הכותרת הראשית בידיעות היא "המבחן של הח"כים" קיצוץ 10% בשכרם". ליברמן הציע, לפיד ובנט הצטרפו. כפ' 2-3 וע' 4 מוקדשים לשלל ענייני לפיד. כולל דיווח על פגישה עם עופר עיני שנערה בביתו של לפיד אמש.

משתכשכים בביצה

תחקיר אתר מידה על הארץ.
חלק מהדברים נכתבו בחודשים/ בשנה האחרונ/ים במקומות שונים, חלק מפתיעים (ברק רביד והטלפון האדום של רוס), וחלק לא ממש סבירים (אלוף בן החליט על הנמכת הסטנדרטים כדי לפנות לציבורים רחבים יותר).

שני העורכים של דר שפיגל, שהיו ידועים כיריבים, פוטרו לאלתר בגלל חילוקי דעות על האסטרטגיה פרינט/דיגיטל.

הטור של קלמן ליבסקינד על התחקיר של יגאל מוסקו על הבדווים בנגב.

יואב קרני מגלובס עבר לניו דלהי.

ובינתיים במעריב

שלשום הודיעו לעובדים שהם צריכים להצטמצם אחרת מעריב עלול להיסגר. אתמול הודיעו להם שחלק מהמשכורות ישולמו באיחור. מחר ב-16:00 תתקיים אסיפת חירום. למראית הדז'ה וו?
ראו, מאות עובדים פוטרו, מוסף עסקים נסגר, רבים מכתבי מקור ראשון כותבים גם למעריב ולהפך, ללא תמורה נוספת, ובכ"ז אין כסף למשכורות. מי לא התעורר עדיין?

אמנון דנקנר

ההספדים עליו ממשיכים. אחרי שלל האנקדוטות המלטפות בפייסבוק ובטוויטר, ההשתפכויות והדמעות, יש מי שמבקשים להראות את דנקנר האמיתי לגרסתם.
מתי גולן, הקורא לשאול את החבר מיברג ומזכיר שדנקנר ביקש לא לעשות הנחות למתים, ועידו דיסנצ'יק, המספר על נפגעיו תחת כותרת "כישרון מרושע".
רמי לבני (ממייסדי התנועה הירוקה) בהארץ מספר שדנקנר, בסופו של, הוביל לירידה בסטנדרטים, מוטיב חוזר בקטע של מידה על הארץ, כפי שקראתם למעלה.
הפוסט "אמנון דנקנר ואני" הפך תוך יום לנצפה ביותר ברשימת הפוסטים של החודש.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

האיידס, המוהל והתינוק: סוף העולם, מבט מהיציע. רמז: זה לא HIV, זה HSV.
בידיעות, 24 שעות, ע' 3 יש "חמש קטנות עם פרופ' שאול דולברג, רופא ילדים ומוהל, בעקבות המקרה של תינוק שנדבק בהרפס ובנגיף האיידס במהלך ברית המילה".
הוא לא אומר שזה לא אפשרי, אך שלא ידוע לו על אף מקרה של הידבקות נוסח זה באיידס בארץ. לדבריו:

לאחר החיתוך, בזמן מציצת הדם באמצעות קשית, עלולים חיידקים, וירוסים ופטריות שנמצאים ברוק של המוהל או על העור שלו לעבור לתינוק. זה מסוכן מאוד כי מערכת החיסון שלו רגישה במיוחד.

קורינה הסופרת: די לבזיונות החברה להשבת כספי רכוש נספי השואה.

כך תעלימו את עצמכם מהרשת.

תוס': גרף חשיפה שבועית לאתרים, מרץ.
hasifamars13

מסביב לעולם

אין כמו אגדות אורבניות.

חמוסים
אה, לא, יש הוכחות:

מה, אז כל הדיווחים על התנינים שגדלו למפלצות ביוב ועל החתולים שהפכו לנמרים, נכונים?

לפני פיזור

תודה לתומכי הבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

55 תגובות על משחפת ועד איידס

  1. אורן הגיב:

    הקבוצה הפוסט ציונית של המדינה הצליחה יותר.

    אהבתי

  2. captain beefheart הגיב:

    לקרוא למה שארז תדמור כתב "תחקיר" זה אחת מנקודות השפל של הבלוג. ממתי לינקוק לחמישה אתרי ברנז'ה + שיחות עם שניים-שלושה "לשעברים" אנונימיים זה תחקיר? זו אפילו לא כתבה או סקירה. תדמור עטף את טור הדיעה שלו (שאינו מחדש דבר) בלבוש רפורטאז'י, אתר "מידה" הדביק את הכינוי המפוצץ "תחקיר" ודבורית בלעה זאת לתיאבון במקום לפוצץ את הבלון.

    תדמור, משקל יתוש במונחים של פרסטיז'ה, נסיון והישגים עיתונאיים, נהנה מהחופש שניתן לו לבעוט בגופו של ענק (כלומר – יש להודות – ענק לשעבר). הוא עושה זאת בחדווה ילדותית ממש. כעת, כשהוא ז"ל, מכונה מוסף "הארץ השבוע" בשם "המוסף הפוליטי היוקרתי". כאשר היה חי (ואיכלס בנדיבות את כתבי ע' הס וג' לוי) היה אצל תדמור משוקץ ובוגדני.

    "פרשת ברק רביד". עאלק "פרשה". סמי-פלופים כאלה הם לחם חוקם של כל העיתונאים. לעשות מזה "פרשה" מצביע על פרובינציאליותו של הכותב (וגם על חוסר הכשרה עיתונאית בסיסית).

    הטקסט כולו נגוע בשטויות כאלו ובעיקר בולט רצף הציטוטים. מי מדבר? מה היה תפקידו? באילו נסיבות הפך ל"לשעבר"…? כל אלה אינם מעניינים את ה"תחקירן". העיקר שנמצאו (ושמא באמת נמצאו? האם אפשר לשמוע הקלטות?) אנשים שילכלכו על המוסד העיתונאי השמאלי הידוע.

    למשל:
    "ביקורת חריפה עוד יותר על מקצועיותו של אלוף בן נשמעת מצד ד', המכיר היטב את מערכת החדשות:…"

    ואללה יופי. גם אני יכול:

    "ביקורת קשה ונוקבת, אמיצה ובלתי מתפשרת, על ארז תדמור נשמעת מצד צ', המכירה היטב את אתר 'מידה': מדובר בסוציומט חסר תקנה, המגיע למערכת בשעה שלוש ויוצא בשלוש ועשרים. מעולם לא תרם דבר לדיונים והוא נוהג גם לקנח את אפו בקולניות. כולם מחכים שרק ילך כבר".

    וכנהלאה וכנהלאה, לאורך ולרוחב, כל הטקסט הזה שווה לטארמה.

    אהבתי

  3. NRG נהנה מממשק המשתמש מצויין, בין מהמשובחים שבפורטלי היהודים (.) אבל באגף הבלוגים הבלאגן נוראי. אזור הטקסט צפוף, בלתי אחיד וכמעט בלתי קריא. לא צריך לשלם למומחים כדי להבין את זה. לוק לוק לוק.

    אהבתי

  4. אורן הגיב:

    ידיעה חיובית, סול גודמן, פרקליט העל ולוחם זכויות האדם יזכה לסדרה משלו.
    גילוי נאות – בעבר טעיתי באיות שמו ואוימתי בתביעה.

    אהבתי

  5. monti הגיב:

    ואף מילה על עניין האלטרוקסין בידיעות?

    גם אשתי "מבריחה" אחרי הדרדרות מטורפת כולל בעיות פוריות, וכדור אחד קטן מחו"ל (המפעל בהודו הוא האחרון שGSK מחזיקה) עוזר לחזור לחיים (ואפילו להיכנס להריון ולשמור אותו…)

    אני אמנם לא עיתונאי, ובטח לא אובייקטיבי, אבל לא נראה לי סיקור מאוזן (הד"ר שתומך, לא יודע מה יש בה, וכל היתר מתנגדים ומפחידים) או לטובת מישהו (מלבד, אולי, חברת פריגו, יבואנית האלטרוקסין החדש – קיים קשר כלכלי עם תמנונוני?), כשעל הדרך מצליחים גם לעורר את אנשי המכס בדואר, ולייצר סיפור שחוץ מלדפוק חולים לא תורם הרבה (ואפילו לא זוכה לאיזכור בוולוט, תראי מה זה…)

    שנהיה בריאים.

    אהבתי

  6. samlowery הגיב:

    מה מילים על יושרה עיתונאית ואג'נדות ב"הארץ". "הארץ" מקדם היום את מכתבו הישיר של שובת הרעב סאמר אל עיסוואי אל אזרחי ישראל. מה הרקע של אדון עיסוואי? מדוע נשפט מלכתחילה (ושוחרר בעיסקת שליט)? בתחילה "הארץ" לא כתבו על כך מילה. בעקבות הערה של קורא הם הוסיפו ש

    נשפט ל30 שנה על החזקת נשק.

    זה נראה לי קצת מתמיה. זה בחלט עונש חמור על החזקת נשק בלבד. לכן חקרתי באמצעות כלי מאוד מתוחכם שכנראה אין ברשותו של עיתון "הארץ". גוגל. לפי רשימת משוחררי עסקת שליט (http://my.ynet.co.il/pic/news/listheb.xls) עיסאוי נשפט על

    חבירות בארגון לא מוכר ; ירי לעבר אנשים ; יצור פצצה ; קשר לביצוע פשע.

    זה כבר נשמע קצת שונה, נכון? לפי ידיעה אחרת ברשת (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4347927,00.html) הוא נשפט ל26 שנה על ירי על מכוניות. עזרו לנו ילדים, למצוא את האג'נדה של הארץ בדיסאינפורמציה הזו.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      חבל יכלת ללחוץ על הלינק הראשון בכתבה. היית מקבל פרטים מדוייקים יותר.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        חשוב להחביא את הפרטים המדוייקים מאחורי לינק.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          איך לינק, אמצעי העברת מידע הכי לגיטימי ונפוץ ברשת, הפך על ידך כלי משחית המיועד להסתרה? איך?

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            לינק זה אכן אמצעי העברת מידע לגיטימי ונפוץ, אך הרבה הרבה פחות יעיל מטקסט מפורש, כפי שאת גם יודעת על בשרך.
            הבעייה העיקרית פה היא לא "חוסר דיוק", אלא הצגת ה"נראטיב" (או שמא זה שקר, אורן?) של האסיר בלבד, ללא הצגת ה"נראטיב" של בית המשפט.
            זה הנראטיב של האסיר:

            אותו ירושלמי אשר אסרתם אותו בכלא בלי שום סיבה מוצדקת מלבד שהוא החליט לצאת מירושלים לפאתי ירושלים

            זה הנראטיב שהוסיף ג'קי חורי, כנראה לאחר תלונות קוראים:

            אל-עיסאווי, נכלא בשנת 2000 באשמת החזקת נשק ונשלח למאסר של 30 שנה

            וזה הנראטיב של בית המשפט, שהוחבא מאחורי לינק:

            הוא הורשע בבית המשפט הצבאי ביהודה ושומרון בגין חברות בארגון הטרור, ומספר ניסיון לגרימת מוות בכוונה, אחזקת אמצעי לחימה, סחר בציוד מלחמתי ואימונים צבאיים.

            איזה כיף זה נראטיבים. איפה קונים כזה?

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              התאור של האסיר עוסק בעבירה עליה נעצר כעת. זה ברור.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                לצורך העניין, הוא שוחרר "על תנאי", ונעצר על הפרת התנאי.
                התנאי הוא נגזרת של העבירה המקורית, ואי אפשר לדווח על הפרת תנאי בלי ציון העבירה המקורית.
                למשל: בעל מכה נאסר לשנתיים בכלא. בסוף משוחרר על תנאי שלא יתקרב לביתה של אשתו ברדיוס של 100 מ'.
                יום אחד נתפס כשהוא נכנס לביתה ללא אישור.
                כמובן שנעצר על הפרת תנאי השחרור.
                טענת הבעל:
                אסרתם אותי בכלא בלי שום סיבה מוצדקת כשסתם שהיתי בביתי.
                כמובן שמכתבו היה זוכה להדהוד בהארץ ללא שום רקע מתבקש (במקרה הטוב היה לינק).

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  ואולי היו מוסיפים שהוא נעצר בעבר על החזקת סכין מטבח בהיותו במטבח (ואת העובדה שדקר את אשתו עם אותה סכין היו משאירים ללינק).

                  אהבתי

                • אורן הגיב:

                  אתה מתפרע בהיפוטתיות ללא צורך. סיפור שביתת הרעב לא חדש. בפבואר, כאמור, דווח על אפשרות פשרה של מעבר לירדן או עזה.
                  וכאמור דווח על מה הורשע. אגב לא ברור אם הוא אישית השתמש בנשק.

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    זה לא היפותטיות, זו המחשה כדי שתבינו את האבסורד בעזרת נטרול העמדה הפוליטית.
                    זה אחד לאחד אותו דבר.
                    כשמישהו טוען שעצרו אותו ללא עוול בכפי ועושה מניפולציות על הציבור, ראוי להעמיד מול גרסתו את גרסת המציאות, כדי שהציבור יקבל תמונה מלאה.
                    זה כמובן אם המטרה שלך כעיתון היא לתת לקורא תמונה מלאה, ולא לנסות להטות את מחשבתו לכיוון מסויים.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אתה ממשיך להתעלם מכך שמדובר בסיפור לא חדש. כל נושא שביתת הרעב הוא בשל הטענה של האסיר, משוחרר עיסקת שליט, שנעצר על עבירה שולית ומוצג כחזר לעסוק בטרור.
                      את נושא הלינק העליתי רק בשל המגיב, ששלח אותנו לספרדשיט, כאשר המידע מופיע בברור בלינק בידיעה.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      זה לא משנה שהסיפור לא חדש.
                      לא צריך להתבסס על זכרון הקורא או על כך שייכנס לכל לינק שמופיע בצורה עמומה בידיעה (ללא הפנייה מפורשת מה מכיל הלינק).
                      כשמישהו מציג את גרסתו (וזה מה שיש בידיעה), מין הראוי להציג לקורא את התמונה המלאה, ולא לשמש רק כשופר של אותו אדם, במיוחד כאשר מדובר בנושא שנוי במחלוקת.
                      למשל: שר האוצר טוען בפייסבוק שמעולם לא תכנן להעלות את שכר הלימוד, כשבפועל ידוע שהיו דיונים על כך באוצר – ברור שהדיווח על הסטטוס של שר האוצר יציג גם את תמצית המידע הסותר על הדיונים הקודמים, ולא יסתפק בגרסת שר האוצר + לינק עמום תחת המילה "שר האוצר" שאם תלחץ עליו תגיע למידע לפיו כן היו דיונים על כך.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      מדכדך שועלן, הנקודה שאתה מסתחרר סביבה היא התפיסה שלפלסטינאים אין זכויות משפטיות. הארץ,שוב, לא חייב להוריד את עצמו לרמתם של האוטומטים בימין. בזאת אסיים, דופק את הראש של ולווט בקיר.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      לא, אתה האוטומט פה.
                      יש לו זכות משפטית בדיוק כמו לבעל המכה. שניהם הפרו את תנאי שחרורם, ולכן שניהם חזרו לכלא.
                      יודע מה? יש לו יותר זכויות מלבעל המכה, כי הבעל המכה לא היה משוחרר בטרם עת בתמורה לשחרור בן ערובה שחטפו בני משפחתו.
                      הנקודה שאתה והארץ מסתחררים סביבה היא להראות כמה לפלסטינים אין זכויות משפטיות, ואתם תעלימו ראיות כדי להוכיח את הנקודה.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אוי, הבעל המכה הפיקטיבי מקופח, וטפ.

                      אהבתי

            • velvet הגיב:

              הניסוח שלך, "הוחבא מאחורי הלינק", מקומם ברמות חדשות.
              אני משתמשת בעשרים-שלושים לינקים ביום בערך. אז מה, אני מחביאה? זה שאנשים פעמים רבות לא נכנסים – בעיה שלהם. מתברר שגם כשהדברים כתובים בפוסט עצמו הם לא תמיד רואים, או מדלגים מחמת החיפזון להגיע לתיאורי הסקס.
              לא, זו הדרך ברשת לספר דברים ולא לחזור עליהם ולטחון ולהעלות גירה.
              אתה עצמך משתמש בלינקים חדשות לבקרים. איך פתאום היום (אתמול) מתאים לך לכתוב שלינקים מחביאים?

              אהבתי

              • מישהי הגיב:

                את משווה בין הבלוג שלך לידיעה עיתונאית? את בהגדרה מפנה למקומות אחרים. אנשים שקוראים חדשות לא אמורים לרדוף אחר הידיעה ברשת.

                מה עם זה?

                אהבתי

              • שועלן הגיב:

                מישהי ענתה יפה, וראי תגובתי לאורן.
                זו סוגיה מהותית, לא טכנית.
                אני לא חושב שאת באמת בעד לעודד כתיבת ידיעות חדשותיות תוך "קפיצה" על תוכן מהותי לידיעה, והסתפקות בלינק במקום. אני מוכן לקבל את זה במקרים קיצוניים, וגם אז כדאי לתמצת את המידע בנוסף ללינק, והמינימום זה לפחות לכתוב הפנייה ברורה כגון "את רשימת העבירות בהן הורשע בעבר ניתן לראות כאן".

                אהבתי

  7. לירון הגיב:

    אם מה שכתב ליבסקינד על מוסקו נכון, מצדיק בעיניי הדחה.

    סופסוף מחקר על חינוך עם מתודולוגיה הגיונית. הגיע הזמן לעשות סטנדרטיזציה של הבגרויות, ולבטל את הבדיחה מפלה שנקראת מגן.

    אהבתי

    • מסקו יודח? -הצחתקני. העורכים וארגוני הזיוע מסרו את הנגב לשלטון הבדואי מן זמאן.אין עיתונאי או עיתון שמסקר את ההשתלטות הבלתי חוקית של הבדואים על אדמות הנגב. צריך להיות ולראות כדי להבין את הבדיחה- הפזורה הגיעה לאילת. אין מקום אחד שאפשר להשאיר רכב בלי שמירה. התקשורת הוציאה את הדרום מחוץ לישראל.

      אהבתי

    • מישהי הגיב:

      לא ברורה לי ההשוואה לציוני הפסיכומטרי והטענה שציוני הפסיכומטרי לא עלו בניגוד לבגרויות. חישוב הציונים בפסיכומטרי לא נעשה מלכתחילה בצורה שמבטיחה שהציונים לא יעלו?

      אהבתי

      • לירון הגיב:

        הפסיכומטרי שומר על רמה אחידה המון שנים. זה נכון שהוא מתוקנן, אבל כנראה שצריך לפתור אותו מספר שאלות כדי לקבל אותו ציון כמו בעבר, ואז זו אינדיקציה מצוינת.

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          אני מקדימה ואומרת שאני לא חושבת שהיתה עליית רמה אמיתית, אבל אני כמובן לא בדקתי. תיאורטית יכול להיות שרמת הקושי של השאלות עלתה במקביל לעלייה ברמת הנבחנים. ואז זאת לא אינדיקציה כל כך טובה.

          אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    האידיוט שלא מבחין בין חמוס לכלב – תכל'ס, מגיע לו.
    כלבים לא קונים.

    אהבתי

    • תתפלא:

      לפי הנורמות העיתונאיות של שלהי שנות ה–90 ותחילת ה–2000, מה שעשה דנקנר היה עריקה. מי שהיה אמור להיות בשר מבשרה של המסורת ההומניסטית, הרציונלית של העיתונות הישראלית, נעשה טריבון עממי.

      אהבתי

  9. אורן הגיב:

    בידיעות מציגים בצורה רגרסיבית את התפיסה התקשורתית שלהם.
    א. שחפת היא מחלה בעלת סטיגמה שלילית.
    ב. הוספת תיוג לא רלוונטי של המיקום מכריע בהקשר לחשיבות הידיעה.
    לפיד ביצע ספין מוצלח בדיעבד על עצמו.
    הבת של ריקי כהן עומדת להתחיל בלימודי תקשורת, ובנתיים מועסקת כבודקת עובדות בפייסבוק של לפיד.

    אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    משרד התחבורה הישראלי הוא מקום העבודה הטוב בעולם אם שמך מתחיל ב"א"

    אהבתי

  11. חייל זקן הגיב:

    מדוע קוריאה הדרומית אינה מציבה כיפת ברזל בסיאול?
    כנראה שהקוריאנים הבורים לא מבינים את הגאונות הכלכלית של האסטרטגים הישראליים. מומלץ להם לקרוא על כך בכלכליסט: הפנסיה שלנו באמת מוגזמת

    אהבתי

  12. אורן הגיב:

    באתר מידה מציגים את מאמר הדעה של הס כפניה לקהל רחב, וטפ.
    סיפור הטלפון האדום הוא מינואר 12, מה נזכרו בו שוב.
    בסך הכל יכלו לתוב ביקרתית על הארץ בלי לשרבב את הנושאים הפוליטים בכתבה. שלכאורה עוסקת באיכות.

    אהבתי

    • קשיי הבנה פרק 301 של המומחה. מה לא מובן?

      בסופו של יום המטרה כעת היא אחת: לייצר טראפיק.
      לא משנה אם הפרסום טוב או רע, העיקר שהוא יוביל לתנועה באתר.

      אגב, ההסבר מופיע פעמיים.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        זה לא הסבר, והוא לא מופיע פעמיים.
        המילה טראפיק אכן מופיעה פעמיים.
        פעם אחת בציטוט שהבאת, מפי עובד לשעבר, אנונימי
        בפעם השנייה היא מופיעה ככותרת ביניים שנתן עורך הכתבה הזאת, ולא ברור למה ומאיפה הביא אותה שוב.

        אהבתי

        • בחרת להגן על המומחה, תמודדי:

          את המאמר של עמירה הס צריך לראות כחלק מהחלטה מודעת להקצין את העיתון ולהפוך אותו לשטחי, סנסציוני, מתלהם, ולייצר לו דימוי של עיתון, בעיקר אתר, אמיץ ופורץ דרך. בסופו של יום המטרה כעת היא אחת: לייצר טראפיק. לא משנה אם הפרסום טוב או רע, העיקר שהוא יוביל לתנועה באתר.

          כך אומר ש', עובד לשעבר בדסק החדשות על החלטת המערכת לפרסם מאמר המביע תמיכה בידויי אבנים.

          1- ועוד איך הסבר, ואפילו באבו-אבואה.
          2- עובד לשעבר במחלקה X ששמו מתחיל באות Y. בתור אחת שעונה לכינוי V נראה לי שמתחת את גבול האנונימיות.
          3- הביא אותה שוב כי ההסבר נדרש להבין את החלטת העורכים לפרסום הכתבה של הס.

          אהבתי

          • velvet הגיב:


            עם מה להתמודד? עם דעתו של עובד לשעבר בדסק שאמר ככה? מה יש לי להתמודד? אז הוא אמר! כולנו אומרי מיליון דברים כל יום, כל אחד בוחר את מה שמתאים לו. למה אתה מתייחס לזה (או לכל אמירה אחרת) כתורה מסיני?
            (ראש בקיר מסמל סוף דיון וייאוש טוטאלי. ביי).

            אהבתי

        • וואלה V ? אחזור בקצרה, (ברחה תגובה סוררת) גם המומחה ממלמל משהו למטה.
          1- זה הסבר ואפילו מובן.
          2- קבעת שזיהוי לפי מקום עבודה, מחלקה ואות ראשונה אינו אפשרי ומוגדר בעינייך כאנונימי. בעיני לא. אפשר לחפש בפרוטוקול של התכנית להגנת עדים אם מתחשק להשתעל.
          3- מופיעה פעמיים בכתבה כי מסבירה את ההתנהלות המאוד תמוהה מצד העורכים.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            קבעת שזיהוי לפי מקום עבודה, מחלקה ואות ראשונה אינו אפשרי ומוגדר בעינייך כאנונימי.

            לא קבעתי שום דבר כזה. אבקשך לא להכניס לי מילים לפה. תודה.

            אהבתי

        • תגובותיים שנפלו לאוב. תתנהגי כמו מכשפה טובה ובחרי את המרגיזה יותר, במטותא.

          אהבתי

      • אורן הגיב:

        למעשה לא סובלים בהארץ את הדעות של הס ולוי, נאלצים להעסיק אותם בגלל שהם מביאים גולשים לאתר.
        ארחיב במסקנה הגיונית.
        ידיעות ממשיך לפרסם את מדור "מסביב לעולם" למרות חוסר העניין של הקוראים. הוא רואה שליחות בדיווח איכותי ומעמיק על נושאי חוץ דווקא על רקע תרבות הריאלטי והסלבס.

        אהבתי

  13. Akiva הגיב:

    פספסת את הצדק הקוסמי בסיפור השחפת: http://www.popup.co.il/?p=9461

    אהבתי

כתיבת תגובה