בלי בלמים

isra11.4.13ידיעות11.4.13

maariv11.4.13הארץ11.4.13

hamvaser11.4.13מקור11.4.13

פסקול קריאה (נו טוב, רקיד מעט)
Pet shop boys – Single bilingual, 1996

צרות בכותרות

למה זו הכותרת הראשית לידיעה בהארץ כל הלילה,

17averot

אם בידיעה עצמה כתוב ש-17 עבירות זה לא סיפור?
17averot2

עורכי עמוד השער בידיעות הסתירו אחד מהשני את שני חלקי השער? לא ראו? לא שמעו?
מצד שמאל, בוערת מכונית שנפגעה בתאונה הקטלנית בצפון. מצד ימין, הכותרת לפרויקט מיוחד של כותבי 7 ימים, הבוחרים את מדליקי המשואות שלהם היא "בוער להם". אף אחד לא שם לב שזה לא בסדר? מקברי משהו?

"משאית עמוסה מוות" – הכותרת הקלוקלת של ישראל היום. לא יכול להיות שבנאדם אחד בדסק חשב שזו כותרת ראויה. פשוט לא יכול להיות.

מה היו הגורמים לתאונה בנשר?

מהדורות החדשות והדיווחים המיוחדים מהשטח אתמול התחרפנו מהשאלה הזו, והעובדה שלא יכלו לקבל תשובה תוך דקה וחצי, כמו שרצו, גרמה לפטפטת אינסופית בנושא, כמו בכל אירוע דומה, בו צריך למלא את זמן השידור כשאין במה. הדיווחים הבוקר, שוב, כרגיל, לא תמיד תואמים אחד לשני.
למשל ב-nrg כתוב שהמשאית מורשית משקל של 64 טון. בעיתון המודפס נכתב שהמשאית הכילה 70 טונות (כותרת בע' 2). פה מזכירים גם את 17 העבירות, אך בידיעה כתוב ש"לא ברור בכמה מהן הורשע בדין". גם במעריב מתקשים עורכי העמודים לקרוא שתי ידיעות ולבדוק אם יש סתירות ביניהן. אם הכותרת המרכזית בכפולה היא שהיה משקל עודף במשאית ("70 טונות מחצו למוות…"), קצת קשה להתייחס בשוויון נפש לטור הצמוד של גיל מלמד, המבקש לראות את התמונה הגדולה ואת הכשרת הנהגים למשל, הטוען שעומס היתר, לפי מה שפורסם, לא היה חריג (באתר כבר תוקן הפרט הזה).
בכותרת המשנה בידיעות (2-3) כתוב "40 טון, בירידה, בלי שום יכולת לבלום". לעומת זאת בכפולה הבאה (4-5) כתוב שבבוקר הועמסו על המשאית ועל הנגרר שלה חלוקי נחל במשקל כולל של קרוב ל-70 טון, כשהייתה רשאית לשאת 62 טון בלבד. בעוספיה נפרק המטען מהנגרר ועל המשאית נשארו כ-40 טון כאשר הנגרר ריק. במצב כזה מותר למשאית לשאת 32 טון בלבד. עדיין לא ברור אם המשקל אשם באובדן הבלמים. שם הנהג מופיע בידיעות, ג'מאל אבו סיאם, כמו גם הכיתוב על המשאית, השייכת לג'אנסטיל יצרן המרכב, כיתוב המפוקסל בנענע10, למשל.
בחברת המשאיות טוענים בנענע10, אמרו שהבלמים היו במצב טוב, ושקצין הרכב של החברה בדק את המשאית לפני שלושה ימים. במשטרה טוענים שהנגרר נאסר לשימוש לפני יומיים.
גם פה כתוב שהמשקל המותר הוא 62 טון ושהמשאית הועמסה בהרבה מעל המותר. עוד נכתב פה כי משפחתו של הנהג, ג'מאל אבו סיאם הייתה איתו במשאית, ושהוריד אותם זמן קצר לפני התאונה.
שני בני דודים מדיר אל-אסד או ארבעה? מי יודע.

dir

כמה זמן הוא נוהג במשאית? שלוש שנים או 11 (ישר"ה)?
בדר"כ בהארץ לא מתרגשים במיוחד מתאונות דרכים. אבל הפעם זו התמונה המרכזית בשער, כמו בשאר העיתונים, ידיעה שנייה בעמוד, וכן כל ע' 4 עוסק בתאונה.
עכשי שימו לב: אתמול נהרגו עוד שלושה בני אדם בתאונות דרכים. רק בישר"ה מזכירים אותם, ובידיעה נפרדת.

יאיר לפיד

הייתי שמחה לוותר על דיווח על שר האוצר איזה יום יומיים, כדי ששנינו נוכל לנוח, אבל אי אפשר. כותרת הגג בידיעות היא "לפיד נגד עידן עופר". זו הכותרת הראשית גם של ממון, ואילו העיסוק בנושא הוא למעשה במשפט אחד בכל הכפולה ("אי אפשר להתעשר בישראל ע"ח הציבור, ממשאבי הציבור, וכאשר מגיע הרגע לשלם את חלקך במסים לקופה הציבורית – להעדיף לשלם פחות ואת הכסף לשלם לקופה של ציבור אחר"), שעניינה התנגדותו של לפיד למכירת כיל והצהרותיו על אוצרות הטבע.
גולן חזני כותב בכלכליסט שהתנגדותו של לפיד למכירת כיל פזיזה מדי, מבלי שהוא למד את העובדות, אלא סתם שליפה מהמותן.
לפי ממון,

בימים האחרונים גברו המגעים בין גורמים מקנדה לבין בכירי החברה לישראל כדי לקדם את המיזוג עם פוטאש. שר החוץ הקנדי, ג'ון ביירד, שהגיע לביקור בארץ, נפגש עם יו"ר החברה לישראל אמיר אלשטיין, לאחר שהשניים נפגשו כבר לאחרונה בדאבוס, כדי לדון בקידום המיזוג. מדובר במגעים מתקדמים למרות הכחשות מצד החברות ונציגים רשמיים של מדינת ישראל.

על גזירות לפיד אפשר לקרוא בכותרת הראשית של מעריב: "תוכנית לפיד: העלאת מס ההכנסה למשתכרים יותר מ-20 אלף שקלים".
לפי כותרת המשנה: "מחריף העימות בין שר האוצר לפקידיו".
המע"מ יעלה באחוז, הסיגריות והאלכוהול יתייקרו, הפטור על המע"מ באילת צפוי להתבטל. טוב נו, מדברים על כך רק מ-2004. גם ביולי שנה שעברה דובר על כך ובוטל. נראה מה יקרה עכשיו.
עוד מוזכרות בידיעה כל הגזירות עליהן כבר דובר: קיצוץ בקצבאות הילדים, דחיית עבודות תשתית, קיצוץ בתקציב הביטחון.
גזירות לפיד מובאות גם בשער ישר"ה.

סטלה קורין ליבר: לפיד בא בטוב, אבל.
מתי גולן: לירקרקותו של לפיד יש יתרונות.
מאמר המערכת של הארץ היום מיתוסף לגולן:

פוליטיקאים שאפתנים בעבר, כולל מי שהצטיינו בתחומים אחרים, נהגו להתמחות במשרדים משניים לפני קידומם לצמרת. משה דיין ואריאל שרון שובצו תחילה במשרד החקלאות. יגאל אלון ויצחק רבין התחילו במשרד העבודה, ואהוד ברק במשרד הפנים. מי שהוקפצו הישר לתיק בכיר – מעמיר פרץ בביטחון, ועד בנימין נתניהו בקדנציה הראשונה שלו כראש הממשלה – סיימו את תקופת הכהונה שלהם בכישלון צורב.

מישהו לא בדק את העובדות שאחרת לא היה מסתמך לצורך התיזה שלו על הכהונה של אהוד ברק במשרד הפנים (חמישה חודשים בלבד) או על זו של יצחק רבין במשרד העבודה (חמישה חודשים בלבד).

[poll id="86"]

בייבי דול ותחבורה

פלא ששר התחבורה היה כה אגרסיבי אתמול, אחרי כל מה שהתפרסם על אודות משרדו ועובדיו שוקקי הליבידו?
התקשיתי לעכל ולעקוב אחר "משחקי קופסה בבייבי דול", ותחילה חשבתי שאשכרה הכניסו את האישה האומללה לקופסה, כאילו הייתה נערת קוסם חתוכת איברים.
לדיווח על התביעה העסיסית בידיעות ("סקס שקרים ותחבורה", ע' 26. שוקינג של כותרת) שורבבה תמונתו של שר התחבורה, ישראל כץ. האם זהו עונש על הסיפור עם עמוס שביט מידיעות (לשעבר, היום דובר עיריית ב"ש), דוברו לרגע?

שחפת

מאיר תורג'מן מדווח בע' 13 בידיעות על מצב השחפת במכללה למנהל. סטודנטים מספרים חוויות משלשום, ופרופ' רפי קרסו הובא אתמול להרצות בפניהם ולהרגיע את הרוחות. בידיעה של היום כבר לא מוזכר שהסטודנט עובד באחת מקבוצות הבנות של ידיעות, כפי שהוזכר אתמול.

לאמץ ילד ממוצא אתיופי

לפני כחודשיים נחשף ב-7 ימים סיפורם של עשרה ילדים ממוצא אתיופי הממתינים למשפחת אומנה. ידיעות דיווח אז שבעקבות הכתבה הגיעו 300 פניות ממשפחות שרצו להפוך למשפחות אומנה. היום מתפרסמת כתבה נוספת (12-13) על שני ילדים הממתינים כבר תקופה ארוכה למשפחות אומנה, אותן מתקשה למצוא עמותת מט"ב. אז למה לא משדכים לעמותה אחת מ-300 המשפחות שפנו לידיעות לפני חודשיים? אתמהה.

אמנון דנקנר

מזמן לא שמענו עליו משהו, נכון? זו הכתבה של אבישי בן חיים על הרומן של דנקנר עם אריה דרעי (ואם כבר דרעי, הנה הוא מסביר למה יום השואה לא מחייב את החרדים).

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

לחם עבודה

דליה איציק תהיה דירקטורית ברשת רמי לוי השקמה.
טלילה נשר, כתבת החינוך של הארץ התפטרה. ירדן סקופ תחליף אותה.
בניגוד לכתוב בוואלה, אגב, לימודי הדוקטורט של יאיר לפיד (שידוע היה שאין לו תואר, רק הדר) לא היו סקופ של נשר. מי שחשף את הפרט המסעיר הוא אמנון דנקנר ז"ל, שכתב ב-9 בינואר 2012 ב-nrg:

…כל מי שחושב שהחיים הפוליטיים ידהימו אותו באינטנסיביות שלהם מוזמן לראות מה יאיר עשה בזמן האחרון: הוא הגיש תוכנית בטלוויזיה, כתב טור שבועי ומאמרים בעיתון, למד במסלול לדוקטורט באוניברסיטה…

נשר, שבדקה את הנושא (ציטטתיו טרם עלה לאתר), פרסמה את הידיעה הראשונה על כך ב-20 בינואר.

דבורה גינזבורג מרדיו קול חי תהיה כתבת הבריאות של ynet במקום כרמית ראובן (וואלה).

אסיפת חירום של עובדי מעריב בדסק החדשות תיערך היום ב-16:00
בוטלה כדי לשבת לשולחן המו"מ.

יום העצמאות

למה ישראל ולא פלשתין?

הזמנה לעיתונאים - פלוגתא

מח' הגהה

toana

מח' מנויים

ביקורת פתע
מעריב הגיע ב-3:45.
ידיעות: 4:45 (עם גלובס, אני מנויה על מהדורת הבוקר).
הארץ וישר"ה: 6:40.
אז מה המשמעות? אין.

לפני פיזור

ההופעה האחרונה שהייתי בה, אאל"ט, הייתה ביולי 2009, כשהפט שופ בויז נחתו בגני התערוכה.
לשמחתכם הם מגיעים שוב ב-23 ביוני. הפעם תסתדרו בלעדי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

63 תגובות על בלי בלמים

  1. שועלן הגיב:

    מצחיק שישר"ה כותבים "הגזירות של לפיד".
    איך הם שמחים להחזיר לידיעות על כל פרסומי הגזירות של שטייניץ/ביבי.
    בידיעות כמובן מהללים ומפארים את שר האוצר האמיץ שבמתקפתו על עופר ועל עסקת פוטאש, יוצא למעשה נגד הכלכלה הגלובאלית והשקעות הון זר בישראל.

    אבל מה שבאמת מטריד אותי זה מה עשית אתמול בלילה.

    אהבתי

  2. omer mahn הגיב:

    מחמאות לYNET (בעל אג'נדה מוטה פחות מהעיתון לטובת יאיר היקיר) על הכותרת הראשית כעת (בודאי לא לזמן רב):
    "האוצר מציע שניפטר מהילדים?"

    עומרי אפריים נותן בכתבה פתחון פה נרחב לעמותת פעמונים, ד"ר קדמן מהמועצה לשלום הילד ועוד מרואיינים. הנושא: התנגדות מקיפה לתכניות לפיד לקיצוץ קצבאות הילדים ועוד.

    hate crime, לא פחות:

    את התוכנית מבקר בחריפות מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן: "קיצוץ קצבאות ילדים הוא פשע של שנאה. קשה להשתחרר מהרושם שהמהירות שבה הומלץ לפגוע בקצבאות הילדים ולהציבן כיעד ראשון במעלה מונעת משנאת חרדים וערבים, הנחשבים משום מה לנהנים העיקריים מקצבאות ילדים".

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הנחשבים משום מה לנהנים העיקריים מקצבאות ילדים

      קטעים איתו.

      המהירות שבה הומלץ לפגוע בקצבאות הילדים ולהציבן כיעד ראשון במעלה

      מה מהר? מדברים על זה כבר הרבה זמן, הרבה לפני שיאיר לפיד הפך לשר אוצר (כמו שאר ההצעות כמו מע"מ באילת וכו') והביא איתו לשם את שנאת החרדים/ערבים.
      למה לממשלה מותר להעלות את קצבאת הילדים בגלל לחצים קואליציונים, אבל להוריד אסור?

      ולגבי הדמגוגיה:

      האוצר מציע שניפטר מהילדים

      כשקיצצו את קצבאות הילדים ב-2003, הקיצוצים חלו רק על ילדים שנולדו לאחר מכן. כלומר, כל ילד שנולד לפני הקיצוצים, ממשיך לקבל את קצבת הילדים שלפני הקיצוצים עד גיל 18. סביר שכך יהיה גם כעת. אפשר להחזיר את המזוודות לבוידעם – אף אחד לא צריך להיפטר מהילד. מה שכן, תחשבו פעמיים לפני שאתם מביאים עוד אחד.

      אהבתי

      • ShulamiD הגיב:

        אפשר לראות שבחלק מהמשפחות קצבת הילדים מפרנסת את כל המשפחה. לא תמיד הילדים הם הנהנים. אפשר להתחסד בעניין זה ואפשר להתבונן בכל האספקטים של התופעה. אוליכדאי להפנות את הכספים לילדים עצמם בצורת מועדוניות וכיוצ"ב

        אהבתי

  3. עטרה הגיב:

    מח' הגהה, בייבי דול ותחבורה, שורה 2 – צ"ל התקשיתי. ה-י' שייכת לשורש (ל"ה/ל"י) ואין להשמיטה: התגליתי, הקשיתי, הראיתי, התרביתי וכו'. תודה וסליחה

    אהבתי

    • אחלה פינה. ההתנצלות מיותרת.
      שאלת זרבובית לגבי הגה:
      מה הקשר בין הכלי שמנווט למילה שמתארת את צלילים שיוצאים מהפה?

      אהבתי

      • עטרה הגיב:

        קטונתי. דומני שאין קשר ממשי. גם בין הטיות של אותו שורש קשה למצוא קשר, כמו בין לספור במספרים, לספר סיפור ולהסתפר במספרה, שכולם משורש ספ"ר. ומה הקשר בין הגה בשפה, הגה באוטו והָגָה מלשון הגות? המממ… כולם מאותו שורש, אבל העולמות שונים.

        אהבתי

  4. מרווין הגיב:

    באתר "ערוץ 7" מצוטט גורם עלום שם ב"הארץ" שמבקר בחריפות (שמוקהית יותר מקמעא כתוצאה מעילום השם) את מאמרה של עמירה הס בזכות השלכת אבנים על נציגי הכיבוש לסוגיהם – או יותר נכון, לפחות לפי הציטוטים המופיעים שם, את פרסומו של המאמר.
    על פי המצוטט, "עמירה הס חצתה גבולות. היא פגעה בצביונו של העיתון ובלגיטימיות שלו, במנהליו ובאנשיו", "אסור היה לעורך לפרסם את זה. היה צריך לפטר את מי שהעלה את הדברים של עמירה".

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      הארץ יותר פלורליסטי מערוץ 7, לא מפתיע.

      אהבתי

      • מרווין הגיב:

        אני מוכן להניח שכעיקרון הארץ אכן יותר פלורליסטי מערוץ 7, אבל דווקא בעניין שלנו מצאת ביטוי לזה?
        לגיטימית או לא, חיובית או שלילית, אני מניח שלא תחלוק על כך שהעמדה של הס קיצונית למדי. אני בטוח שאם מאמר-מראה היה מתפרסם בערוץ 7, היו מתפרסמים שם בעקבותיו מאמרי גינוי על ימין ועל שמאל (no pun intended). בהארץ, לעומת זאת, לא נמצא (למיטב ידיעתי), ולו בדל ביקורת על המאמר של הס, והעובדה שגורם מסתורי כלשהו בעיתון מוכן לגנות אותה בעילום שם לא ממש מוסיפה לו כבוד (אם כי גם לא לערוץ 7 שמפרסם את הגינוי האלמוני).

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          הופיעו כמה מאמרי תגובה בהארץ, אני זוכר שניים שביקרו את הס. אתה לא מבין את משמעות המילה פלורליסטי, אם אתה מציג את הקיצוניות של המאמר כטענה לחסרונה. הרי רוב הכותבים, גם בהארץ, לא מקבלים את עמדתה.
          בעולם שלך פלורליזם מתבטא בהגשת תלונה על הבעת דעה.

          אהבתי

          • מרווין הגיב:

            א. קרא שוב. לא הצגתי את הקיצוניות של המאמר של הס כחיסרון, אלא את זה שלמרות שהוא קיצוני הוא לא זוכה לביקורת. אם ידוע לך אחרת אשמח להפניות – כאמור, אני לא חולק על כך שכעיקרון הארץ עדיין יותר פלורליסטי מערוץ 7, אבל במקרה הזה לא ראיתי שום ביקורת מצד נציגים אחרים של הארץ (פובליציסטים אורחים כישראל הראל, קרני אלדד או משה ארנס לא נחשבים, כמובן), וזה שאתה משער שכולם חולקים עליה זה יפה אבל לא מספיק.
            כלומר – זה יכול להיות מאוד פלורליסטי לפרסם מאמרים קיצוניים, אבל אם מתברר שלמעשה מדובר רק ביישור קו חדש אין בזה שום דבר פלורליסטי, גם אם הקו הזה הוא קיצוני.
            ב. אולי תופתע לשמוע, אבל אתה לא יודע כלום על העולם שלי.

            אהבתי

            • אני לא חולק על כך שכעיקרון הארץ עדיין יותר פלורליסטי מערוץ 7

              תחלוק חופשי. הקיבעון האנטי יהודי מוצק בהרבה מההגות היהודית. ערוץ 7 יכול להביא הרבה יותר מגוון דיעות וידיעות מהארץ.

              אהבתי

            • אורן הגיב:

              א. הנה דוגמא.
              ב. התכוונתי שאין סיבה שדווקא מאמר של הס מצדיק תגובה, ולא מאמר של ארי שביט, נניח. ההנחה שלך שבגלל שקיצוני הוא זה המצריך תגובה, מנוגדת לפלורליזם.
              כאמור מאמריה וכתובתיה של הס כמו אחרים בעלי מגוון דעות מפורסמים בהארץ, ואין ישור קו.
              צינזור מאמרה של הס היה פוגע בפלורליזם.
              ג. אני מכיר את העולם שלך לבוריו, אבל במקרה זה מדובר בצורת ביטוי.

              אהבתי

              • מרווין הגיב:

                יפה, למרות שגם צ'לו רוזנברג אינו מאנשי הארץ.

                אתה בטוח שאתה יודע מהו פלורליזם? למה אתה סבור לזה לא פלורליסטי לצפות שתושמע ביקורת על דעה קיצונית? נדמה לי שהתבלבלו לך הקריאות להשתיק את הס או להעמידה לדין עם הביקורת על תוכן הדברים שלה.

                הארץ כבמה לכותבים אורחים מאפשר פרסום של מגוון דעות, ובמובן הזה, כפי שהסכמתי אתך כבר פעמיים, הוא יותר פלורליסטי מערוץ 7. אבל להארץ כעיתון יש אג'נדה מאוד ברורה, חד מימדית בעליל ומגויסת, ובכתיבה העיתונאית שבו – ויהיה זה על נושאי ביטחון, משפט או חינוך – רוח המפקד ברורה לחלוטין.

                על סמך מה נראה לך שאתה מכיר את "העולם שלי"? על יסוד שלוש תגובות שקראת, שבאחת מהן כלל לא הצגתי עמדה משל עצמי? אפילו בסוגיה הספציפית הזו הצלחת לערבב אל תוך מה שכתבתי שאיפות לצנזורה ולהעמדה של הס לדין.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  האם אתה מצפה שכל טור דעה של הראל או קרני תתפרסם תגובה. לא, מפרסמים מגוון דעות, ולא מתעסקים בפינג פונג אין סופי בינהן.
                  הדרישה לצפות לתגובה דווקא על דעה לא נוחה מנוגדת לפלורליזם.
                  אין לי מושג מי המפקד המשותף לשביט וגדעון לוי. טענה לחד מימדיות ורוח המפקד הקונספירטיבית, בעיה בתפיסת העולם שלך.
                  לא הבנת את האירוניה ב"אני מכיר" כנראה לא קיימת בעולם שלך.

                  אהבתי

            • שועלן הגיב:

              אולי תופתע לשמוע, אבל אתה לא יודע כלום על העולם שלי

              ובכן, אני יודע.
              אתה אדם(?) דכאוני, בעל מוח אדיר ולא מנוצל (פי 50,000 יותר חכם מבן אדם רגיל, או פי 30 מיליארד ממזרון חי).
              העולם שבו חבריך זנחו אותך נהרס ובמקומו בנו מסעדה. הם שבו לאסוף אותך כעבור 576 מיליארד שנים מדכאות במיוחד, בהן השיחה הכי מעניינת שהיתה לך היתה עם מכונת קפה.
              להמשיך?

              אהבתי

        • roni הגיב:

          מרווין, אתה בוודאי מאד אינטליגנטי. מה זה no pun intended ?

          אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      אני לא מבינה מה רוצים מעמירה הס ו"הארץ" . אולי מפני שלא קראתי את המאמר.

      אהבתי

  5. יובל הגיב:

    כל כך סמלי שמכללה לתקשורת מזמינה רופא שלתחום התמחותו (נוירולוגיה ורפואת כאב) אין שום קשר לשחפת כדי ל"הרצות ולהרגיע", אבל הי, הרי מדובר במותג הלאומי "פרופסור קרסו". הבנאדם הרי מבין בכל תחום אפשרי ביקום.

    ממש לא חסרים רופאים מומחים למחלות זיהומיות או לאפידמיולוגיה ואפילו כאלו שמסוגלים להעביר הרצאה ברורה ופשוטה בתחום שבו הם אשכרה מבינים.

    אהבתי

  6. זיק הגיב:

    התקשיתי, עם י'. (בייבי דול ותחבורה).

    אהבתי

  7. mickey הגיב:

    נחמד ששר החוץ הקנדי עובד בשביל חברת פוטאש. ואחרי זה עוד אומרים שהתאגידים לא השתלטו על מדינות שלמות

    אהבתי

  8. mickey הגיב:

    דליה איציק דירקטורית ברמי לוי? איזו קריירה מופלאה יש לאישה הזו! רגע, זו לא ההיא שהיתה מועמדת פעם לנשיאות?

    אהבתי

  9. אחד שיודע הגיב:

    לראשונה: סירוב גורף של צה"ל לאשר כניסה של פלסטינים לטקס ביום הזיכרון. ריצ'רד סילברסטיין הוא הראשון המפרסם את הסיפור.

    אהבתי

  10. הינשוף של מינרווה הגיב:

    הציפיות שלי מלפיד כשר אוצר תלויות בתוצאות שהשיג ב"פארמוויל".
    הוא טרם חשף נתונים אלה.

    אהבתי

  11. מישהי הגיב:

    למה ישראל ולא פלשתין?

    הפניה פרובוקטיבית.
    🙂

    אהבתי

  12. אורן הגיב:

    הסקר חסר את אפשרות התשובה לבעלי ציפיות נמוכות מהפייסבוק של לפיד.
    מזכיר לי ששכחתי לציין אתמול, שנאסר על נציגי האוצר להפגש עם סטודנטים שאינם פרי דמיונו של השר.

    אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      מרושע אך מחוכם

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        חנחן. מרושע בא לי בקלילות, מחוכם זה התפלקות. לקראת יום העצמאות אנימצפה שלפיד יענ בפייסו על השאלה החשובה:
        "מה אשכנזי בעיניך".

        אהבתי

        • ShulamiD הגיב:

          ומה אשכנזי בעיניך? האם ישנם מאפיינים המבדילים את האשכנזי מ"הלא אשכנזי" ומה זה בכלל הלא, האם זה בהכרח מזרחי ומה מזרחי בעיניך, אם בכלל יש הגדרה מכלילה ל" מזרחי" זו, האם זה לגיטימי לשאול זאת וכו' וכו' וכיוצ"ב

          אהבתי

          • ShulamiD הגיב:

            תיקון:
            למשרחיות זו

            אהבתי

          • אורן הגיב:

            א. השלב הראשון היתה הצעה ללפיד לנצל את פוסט יום הצמאות להדגשת המפצל ולא המאחד. מה יש שיתפרע פעם.
            ב. הפוסט של אורטל בן דיין* מתיחס בן השאר לעובדה, שלעתים רבות התשובה ל"מה ישראלי בעיניך" זהה.
            ג. שאלות רטוריות מאד אשכנזי בעיני.
            * יש שם כבר ח"י אלפי תשובות,מישהו ליזום "המיטב של".

            אהבתי

            • ShulamiD הגיב:

              אנ מכירה את הסטטוס של אורטל בן דוד ולא אהבתי את " הקטע הזה" המתבקש מדי ופשטני כזה שממש טוב לאגד סביבו הרבה ליקים.אפשר לשאול מה כל כך אשכנזי – יאפי באורטל בן דוד שגרם לה לשאול את השאלה. אפשר גם לשאול מה מזרחי בעיניך על משקל
              ,מה ישראלי בעיניך". במקום שבו אני נמצאת זה הרבה יותר נכון אך את מעדיפות הבן דוד לשכוח. זה מזכיר לי שאתמול חשבתי שאולי כדאי לשנות את שמי לבן דוד כי האשכנזיות עולה לי ביוקר.
              אגב, לא שאלתי שאלות רטוריות אל אשאלות ממש. כלומר, לא ממש שאלתי . רק טענתי שאפר לשאול אך אוותר על השאלות כי איני אוהתב ויכוחים ארוכים.

              אהבתי

  13. אדג הגיב:

    "חייל חרדי בעל תשובה המשתייך לקהילת חב"ד הושלך לכלא עקב סירוב פקודה"

    (המבשר בידיעת כלב נשך אדם)

    אהבתי

כתיבת תגובה