גוזרים עלינו

ידיעות23.4.13מעריב23.4.13

ישרה23.4.13הארץ23.4.13

yated23.4.13hamvaser23.4.13

פסקול קריאה קיצי ליום חצי/חורפי: Daft Punk – Get Lucky


(חסויות ותוכן שיווקי: שועלן)


הכותרות הראשיות

הבוקר סידרתי את שערי העיתונים לפי כמות הצבע הצהוב (ליטראלי) מכבי שנשפכה בשערים. בידיעות יש הכי הרבה צהוב, אחר כך מעריב, ישראל היום ואחרון חביב הארץ. יצוין שברוב המקרים אני מעלה את השערים רנדומלית, ומשתדלת לגוון בסדרם. לא תמיד אני זוכרת, ולפעמים עלול עובר אורח לחשוב שזה בכוונה תחילה.
שלושה אירועים מרכזיים בכותרות הראשיות: הדו-קרב בכנסת והגזירות | סיום שביתת חברות התעופה, אחרי שאלפי ישראלים שילמו אתמול אלפי דולרים כדי לחזור הביתה. המדינה תשלם 97.5% מהוצאות האבטחה של החברה | והניצחון של מכבי ת"א.

כותרת ראשית ייחודית למעריב ("למעריב נודע"): ע"פ התוכניות, 30%, כלומר 340 מ' ש' יקוצצו מתקציב הישיבות. אני רוצה לראות את זה קורה.
כלכליסט: יעד הגירעון בתקציב 2014 יעמוד על 3%.
שאול אמסטרדמסקי: מה עם ועדת חקירה בעניין? ובשער הוא כותב שאמירתו של לפיד שהגזירות יישארו עמנו לתקופה קצרה אינה מדויקת. צחוקים. לפיד לא מדייק?
גם במארקר אחת הכותרות מזכירה שהגזירות הן לשנתיים.

במעריב כפ' 2-3 מחברת בין עלילות לפיד בכנסת לסיום שביתת חברות התעופה.
בידיעות כפ' 2-3 עניינה סיום השביתה, ישראלים מחייכים בנתב"ג, שאלות ותשובות, כרגיל. הבשורה הטובה: אל על החליטה כי אלפי הנוסעים שטיסותיהם בוטלו בשל השביתה יקבלו כרטיס בונוס לכל אחד מיעדי אל על באירופה. הבונוס יינתן בנוסף לכרטיס שקנו הנוסעים לטיסה שבוטלה. "הכרטיס יינתן בחינם: הנוסעים ישלמו רק עבור מסי הנמל והיטל הדלק". אממ, חינם?
בישר"ה לא התעדכנו, והכותרת בע' 11 היא "אפשר לשכוח מפיצויים". מה שמצחיק זה שכמה עמודים אחרי העמוד הזה מופיעה בישר"ה המודעה של אל על המדווחת על כרטיס הבונוס.
bonus
נאום לפיד בכנסת בע' 4 ובממון. פה הכותרת מפחידה במיוחד: "איש מתושבי ישראל לא יינצל מהגזירות".
שואה שנייה?
ממון23.4.13
בכפ' 2-3 בממון מתאר גד ליאור את כל הקיצוצים עליהם כבר קראתם ושמעתם בשבועות האחרונים כחמישים פעם.
בידיעות, לא בממון ולא בעמודי החדשות, אין ניתוח של קרבות לפיד.
תצלום לא-משהו בכלל ללפיד בשער ידיעות (פיצוי בכלכליסט).
כלכליסט23.4marker23.4גלובס23.4

כפר חבד
לא הכל שחור. בדרך לכפר חב"ד (צילום: ד"ש)

שמחה וששון במושב הקיץ של הכנסת, יאיר לפיד מתקוטט עם החרדים ואיילת שקד שואלת על קצף הגילוח ג'ילט.
שלום ירושלמי במעריב כותב שבסך הכל מדובר באויב שנוח לחבוט בו כדי להסיט את האש מהגזירות שעוד נכונו לנו.

מעניין: הכותרת הראשית של ישראל היום עוסקת בעתידנו הכלכלי: "הגזירות בדרך", כפ' 2-3. כל פרשת הנאום והחבטות בחרדים מופיעה בע' 7, כולל פרשנות של דן מרגלית בה משובץ נאום לפיד (עם משפט המחץ: למה אתם תמיד חושבים ששונאים אתכם?) אבל בע' 3 יש טורון צד, המצטט מתגובת מנהיג ש"ס, אלי ישי בפייסבוק. מממ, רק 663 איש לייקקו. והתגובות, אוזניים תצילנה.
טעות בשיקול הדעת: העמוד המתאר את המופע של לפיד צריך היה להיות משובץ בעיתון כעמוד עוקב לענייני הגזירות.

סוריה

על הפעילות בסוריה והגלישה לבנון אפשר לקרוא בע' 10 במעריב, והחידוש מהבוקר: אכן, משטר אסד משתמש בגז עצבים.
בהארץ, ע' 10: 556 גופות התגלו ביום אחד.
בידיעות ובישר"ה דילגו היום.

לחם עבודה/ נשים

טלי מורנו תחזור לערוץ 10, ותצטרף לצוות המגיש את מגזין שישי החדש.
מעניין האם המגעים איתה מתנהלים כבר זמן רב, זאת אומרת מאז שנניח טלי בן-עובדיה חזרה לערוץ וליום שישי, או שמא הם תולדה של הלחץ הציבורי (ארגון העיתונאיות, ויצ"ו).

שלמה לחיאני

למה מתעכבים ההליכים נגד ראש עיריית בת ים? ברוך קרא (מעריב) מנסה להסביר.
וגם מרדכי גילת בישר"ה מפרשן.
רויטל חובל בע' 3 של הארץ.
בידיעות אפשר לקרוא ידיעה קצרה יחסית בע' 20. בכותרת המשנה מובאים דבריו של לחיאני: "הכל שטויות, אתמודד בבחירות בעוד חצי שנה".

ובינתיים במעריב

דברי עדי זורע, עובדת מעריב, בקבוצה הפתוחה "מאבק עובדי מעריב וחבריהם" (והוועד משיב לה בתגובות):

רשמיי מישיבת הוועדים היום בת"א: המקומונים ייסגרו!
אף אחד לא היה מוכן להגיד זאת בפה מלא, ועדיין ברגע שזו החלטת ההנהלה, לא נראה לי שיש מי שיילחם… בוועד העיתונאים ישנה נציגה אחת למקומונים ובוועד המנהלה גם את זה אין… אנשי המקומונים הוזמנו לישיבה אך ורק על מנת להראות להנהלה שעדיין ישנה סולידריות ולוועדים יש כוח.
כל המחאה הזאת התעוררה לא בגלל שבן צבי החליט, לאט ובטוח לסגור את המקומונים, אלא רק בשל מחשבתו ההזויה להעלות את בית מעריב לירושלים (אגב… המרחק בין ירושלים לת"א ובין ת"א לירושלים, הוא בדיוק אותו מרחק… לא מעט אנשים עושים את המרחקים האלה, אבל במדינת ת"א בטוחים שכולם צריכים להגיע אליהם ולא להפך).
התסיסה הגדולה התפרצה לא בגלל שחברים שלנו שכותבים ומצלמים את העיתון לא מקבלים שכר זה ארבעה חודשים (ובזה אני לא סופרת את חודשי ה"נאמן", שהחליט בשרירות לב שאין לו מחויבות כלפיהם וכלפי עבודתם, ועד היום הם לא קיבלו את שכרם עבור חודשיים אלה), אלא שוב רק בשל הפגיעה […] במעמדה של ת"א כבירתה הבלתי מעורערת של מעריב.
…ככה להערכתי יסתיימו הדברים…:
בית מעריב לא יזוז מאזור ת"א רבתי, בתמורה לסגירה מוחלטת של המקומונים+קיצוץ של 10% מעובדי מעריב (בפועל פיטורים גדולים הרבה יותר מ-10% שאמורים להיות אחרי חצי שנה).
ועדים יקרים, להבא, אם אתם רוצים את שיתוף הפעולה שלי ושל חבריי עובדי המקומונים, אנא אל תעבדו עלינו! סולידריות היא לא מס שפתיים בלבד, תוכיחו שאתם מאמינים בדברים אותם אתם אומרים. …תפנימו שישנם דברים שחבל לבזבז עליהם מלחמות, והעתקת מקום עבודה… הוא מסוג הדברים הללו. עדיף שתשקיעו את מרצכם ברצונו של מעבידנו לקצץ את כמות עובדי מעריב ביותר מ-50%.
…המוות של מעריב הוא רק עניין של זמן… הלוואי ותוכיחו לי שאני טועה!

Kooker: הרב אבי זרקי ישתתף באח הגדול (או שלא)

לאתר קוקר היה אתמול סקופ: "הרב אבי זרקי במגעים סופיים להשתתפות באח הגדול" (ובפייסבוק).
כתב האתר פנה באימייל לעומרי חיון מיד לאחר הפרסום:

היי, זה מאיר שטיין מאתר "קוקר". קבל חשיפה: אחד מדיירי האח הגדול יהיה הרב אבי זרקי

כחצי שעה לאחר מכן עומרי חיון העלה ידיעה זהה, תוך שהוא משכפל לפחות את אחד המשפטים, אך בלי קרדיט לקוקר.
צילומסך (הנוסח שונה בינתיים):
garash
אתר חילוני לא ישתמש בראשי התיבות "הגר"ש".
משפנה אליו שטיין ושאל למה לא נתן קרדיט השיב חיון:

חמוד נראה לי שאני לא צריך להסביר את עצמי. היחדי שחושף כל עונה את המתמודדים הוא אני. גם על הרב ידעתי […] שבועות. מטרתי היא לפרסם את השמות שלהם ברגע האחרון ולא 13 ימים לפני
זה מסוכן ודופק להם את הכניסה. אין קרדיט כי לא לקחתי ממך ידיעה נאלצתי לפרסם אותה מוקדם יותר כי עשיתם בחירה שגויה בפירסומה המוקדם.

אבל הנה טוויסט בעלילה: הרב זרקי שוקל תביעת דיבה וטוען שלא ישתתף באח הגדול (שאריות ברשת).

לתפארת מדינת האפרטהייד X שתיים

ד"א מאיר סיידלר, או סיידר, תלוי באתר (מתברר שסיידלר), פרסם את מאמר הדעה שלו על מדליק המשואה פרופ' עליאן אל-קרנאווי (או קירנאווי, תלוי באתר) ב-nrg ובהארץ. מעניין אם שני המאהבים יודעים אחד על השני.
(תודה ל-נ' ול-י')

ארץ נהדרת

לקט שודר אתמול, רק שלא קראו לו כך. היה זה מקבץ של "מי הוא חושב שהוא, אלן דלון?" עם ברלד והמשפחה הלוחמת, שזהו, נמאס סופית.

מח' מודעות

פרס נובל

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג הנאמנים והאמיצים: ש, א, י, א, א, ד, ק, נ, ע, ר, ל, ג, י, ע, א, ד.

ובברכת ותפילת הנה באה השמש של ריצ'י הייבנס המנוח נסיים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

30 תגובות על גוזרים עלינו

  1. captain beefheart הגיב:

    אני דווקא מחבב אנשים עם תעוזה והכרה שרעיונות גדולים יכולים לבוא גם מאנשים פשוטים ואף חסרי הכשרה. אבל הבחור יוסי קרן, בעל התובנה הניו-אייג'ית המפותחת, עושה מעצמו צחוק אווילי בקביעה ש"ניוטון וארכימדס היו אנשים פשוטים".

    אהבתי

  2. אורן הגיב:

    שוב עלי לשבח את לפיד. בסיומו של ערב טלוויזיוני מוצלח. Broadchurch בפרק סיום מוצלח, בנגוד לדאונר הרגיל של חשיפת הרוצח. מד מן בפרק מוצלח מהרגיל ( מועדון מיתולוגי, בוני וקלייד של גינזבורג).
    ההילייטס של נאום לפיד הציגו כשרון מפתיע בריסון. במקום חתירה לפאנצליין או פרפראזה לנאום שייקספירי הציג לפיד מתקפה מתוחכמת. ה"לא שונאים אתכם" ההופך את הטענה ממופנת כלפי קבוצה באוכלוסיה, לכזאת המאבחנת פגם פסיכולוגי של מנהיגיה.
    לצערו מצא את עצמו בעיתונים, כשתמונתו מודבקת על גזרות כלכליות.
    כאילו שבאשמתו יש צורך בתוכנית צנע. המיליארדים החסרים מתכנית חילוץ הבנקים, סליחה לא, ממה בעצם, אין לי מושג, כנראה חוסר סיכרוניזציה בין תוכנות הנהלת חשבונות בשני אגפים באוצר.

    אהבתי

  3. david הגיב:

    באשר לשמועות כי הוא מתכוון להשתתף בתוכנית הטלוויזיה 'האח הגדול' השיב: "שקר וכזב. מעולם לא פנו אליי. אשקול לתבוע את מי שפרסם את זה. אם הייתי הולך לתוכנית כזו, הייתי מפרסם את הדברים".
    http://www.bhol.co.il/article.aspx?id=53615&cat=1&scat=50

    אהבתי

  4. שר החוץ הגיב:

    אם לבלוג של עומרי חיון קראו פעם: "עומרי חיון – בדרך לתהילה", וכיום רק "עומרי חיון", זה אומר שהוא הגיע לתהילה כבר? או שיש עוד למה להמתין?

    אהבתי

  5. user הגיב:

    למה באתר של אוניברסיטת אריאל כל-כך קשה למצוא את רשימת הפרסומים של כל אחד מהמרצים? בקישור לדף של מאיר סיידלר באתר האוניברסיטה יש קישור לרזומה שלו. יש שם את הנושא של הדוקטורט שלו (מ 1998) אבל אף מילה על פרסומים. ניסיתי גם ב scholar.google.com ולא מצאתי כלום. הוא בדרגת מרצה בכיר אז לא יכול להיות שאין לו פרסומים. מוזר…

    אהבתי

  6. לתופעה יש לקרוא מהיום קרנפאווי. מישהו שגם ירק לבאר ויצא ערבי 'גבר גבר' וגם קיבל משרה בכירה מהיהודים ויצא 'נאור נאור'.
    הקרם דה לה קרן.

    אהבתי

  7. אורן הגיב:

    עמרי חיון יכול לפחות לטעון להגנתו שהצליב שני מקורות.

    אהבתי

  8. אאא הגיב:

    ניסיון

    אהבתי

  9. ShulamiD הגיב:

    ואם הלץ, כפי שאתה מכנה אותו, לא היה באוצר מי היה משלם? לפחות רואים שמישהו חושב קצת שונה וגםם אומר דברים שאחרים מתחסדים שלא לומר. יותר מכל מעצבנתאותי יחמוביץ שלה הצבעתי בבחירות אלו. לא מפני שהיא מתנגדת לממשלה אל אהדרך שבה הי אעושה זאת כאילו שלא עמדה לפניה אפשרות אמיתית להשפיע על עיצוב המדיניות הכלכלית כשרת האוצר של מדינת ישראל. היא יכלה לפחות נסות.

    אהבתי

  10. mickey הגיב:

    הלץ המכסיף ממשרד האוצר הולך לפגוע במעמד הביניים, אחיו העבדים, במינימום 500 שקל בחודש. לא נורא, נעבוד קשה יותר בזמן שהמיליונר הזחוח ימשיך לעשות חיים 😦

    אהבתי

  11. ShulamiD הגיב:

    טוב שהשר לפיד אמר את מה שאמר בעניין אחריות ההורים לפרנסת ילדיהם וגם תשובותיו האחרות ( מאלה ששמעתי) לח"כ גפני, פורוש ואיכלר נראו לי. הגיעה זמן שיפסיקו למרוח את נושא ריבוי הילדים שכולל בתוכו גם דיכוי של נשים( כן, אני יודעת שהן משתפות פעולה עם הדיכוי) שנתונות ללחץ חברתי, בקהילותיהן, ללדת ילדים רבים. עם זאת אני חושבת שגם למדינה יש אחריות כלפי הילדים אך את הכסף יש להפנות אליהם ישירות באמצעות מועדונים שבהם יקבלו גם ארוחות מזינות והשכלה, תגבור שיעורי עזר ואוזן קשבת. המדינה גם צריכה להתערב, מתוקף החוק בהקניית השכלה שתאפשר לילדים לבחור את דרכם בחיים. וזה כולל גם הקפדה על ביקור בבתי ספר והחזרת ילדים ללימודים ההולמים את כישוריהם. בערה האחרונה אני מתיחסת לאותם המקרים שבהם הורים מוציאים את ילדהם מבית הספר כדי שיעבדו או כפי שקורה אצל חלק מהבדואים, לא מאפשרים לבנות להמשיך לחטיבת הביניים כי " הן לא צריכות יותר".

    אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      מצטערת, שוב שלחתי לפני שבדקתי. צריך להית הגיע ולא כפי שכתבתי ועוד כמה שגיאות הדפסה. אתנחם בכך שאיני נושאת נשק וגם איני נהוגת.

      אהבתי

    • אאא הגיב:

      מדהים איך בכח הרהיטות אפשר לשנות את השיח ואת המציאות הפוליטית. מי לא זוכר את התעמולה הארסית החרדית נגד החילונים שמגדלים ״ילד אחד וכלב״ במקום להתעורר ולענות להם שזה לא חכמה להביא עוד ועוד ילדים לעולם ולהסתמך על המדינה (הם לא תופסים איך למדינה יש כסף) לפרנס אותם. למה עד עכשיו החילונים עמדו חפויי ראש מול דברי הרהב והבלע של החרדים?

      אבל גם החרדי הבינוני הוא קורבן. הרבנים אוסרים על תכנון משפחה ומבחינתם קצבאות ילדים מהמיסים האנונימיים של ציונים כופרים זה מדאורייתא. יהיה להם קשה להבין את ההיקש.

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        נכון, עדיך ילד אחד וכלב, להתלונן על הדמוגרפיה שפועלת נגדנו, ואז להשקיע מאות מליונים במנגון עליה מנופח, סוכנות יהודית וקליטת עליה.

        אהבתי

        • mickey הגיב:

          יפה, הנה נקודה שאף אחד לא מתייחס אליה. אבל אף אחד. אני רוצה לראות את הפוליטיקאי הראשון שיעז לומר שמפעל ה"עלייה" חייב להיפסק, ושהכספים שמושקעים בו צריכים לשמש לטובת האנשים שגרים במדינה הזו ולא לטובת אנשים שאינם גרים בה. נדמה לי שמאיר שיטרית ניסה פעם להעלות את הנושא על סדר היום

          אהבתי

        • אאא הגיב:

          החרדים אוהבים לקרא את הסדר היום הציוני ולהביא תשובות מופרכות על בעיות שבסדר היום. גם אם יש בעיה דמוגרפית לעם היהודי מה חרדים לא ציונים (כלומר לא תורה ועבודה) עוזרים למדינת ישראל? מה ערך המוסף בהמוני נחילי הבטלנים שצמחו בחסות הבטוח הלאומי ובעידוד הרבנים וההשקפה הגלותית האנטי ציונית שלהם? עניין הגזע שלהם? עזוב, כל הילדים האלה הם מיותרים כבר כיום כי הם יגדלו שנוררים ויולידו ילדים שנוררים. מילא אם היו לפחות יצירתיים ברמה התרבותית והיינו נהנים מתרומתם התרבותית, הספרותית או המוסיקלית אבל בלי לימודי ליבה הם פשוט ילדים עילגים וחסרי דימיון.

          למי שתוהה מה יצרה המפלצת של הבטוח הלאומי והציניות החרדית הגזלנית. הנה ילדים חרדים שממומנו מכיסנו ומכיסנו בלבד

          http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=53407&cat=1&scat=1

          עצמאות בבני-ברק: ילדים תלשו דגלים מאוטובוסים
          והשעמום מביא לידי חטא • מה היה הבילוי של ילדי בני-ברק ביום העצמאות? תלישת דגלי ישראל מרכבים ואוטובוסים חולפים • הצלם עוזי ברק תיעד • צפו בוידאו
          עוזי ברק, בחדרי חרדים 15:48 17/04/2013

          בהחלט ילדים מיותרים שלא יתרמו דבר למאבק הדמוגרפי של העם היהודי.

          אהבתי

  12. mickey הגיב:

    אחרי שראיתי את הלקט של ארץ נהדרת, הבנתי דבר אחד – אב המשפחה, יעקב, סובל מהלם קרב. הם שוזרים את זה יפה מאוד לאורך כל העונה. סאב טקסט שמסביר הרבה דברים, ברלד מגלם את הדמות בטראגיות כובשת

    אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    שערי העיתונים לפי כמות הצבע הצהוב

    גורו החילונים, יש אלוהים והוא צהוב.
    לאחר עשור של דיקטטורה אדומה (תודה לחיים רמון) הראינו לירוקים את הגב והצגנו כושי וערבי בטדי. על אלה זימרה דבורה הנביאה:
    שמעו מלכים האזינו רוזנים…
    בצעדך משדה אדום ארץ רעשה…

    אהבתי

  14. גלית א' הגיב:

    הפגיעה הבלטי נתפסת???
    אני מקווה שעובדת המקומון לא מתפרנסת מכתיבה.

    אהבתי

  15. אאא הגיב:

    <a href="http://m.bhol.co.il/article.aspx?id=53596&quot;
    פוחד מגזירת הגיוס? "יעשה צרכיו ולא יברך אשר יצר"
    רוצים סגולה שתציל אתכם מהגיוס לצה"ל? • אחד מגדולי המשפיעים ביקש לפרסם סגולה מיוחדת – "בדוקה ומנוסה" – בשם בעל ה'דברי חיים' מצאנז • יצליח או לא?
    משה ויסברג, בחדרי חרדים

    חיליק אלרט!

    אהבתי

כתיבת תגובה