אצבעות שחורות 26.4.13

פסקול קריאה: The Knife – A Tooth For An Eye

צבא העם

– צה"ל רוצה לשחרר משירות עשרות אלפי חיילי מילואים. מדובר בהליך טכני. אותם עשרות אלפי חיילים, או 150 אלף, ממילא לא עושים מילואים. מדובר באקט מנהלתי לכל דבר. אולי יחסוך קצת ניירת וכמה אנשי פקידות.
– משנה הבאה, לעומת זאת, יגדל שכר חיילי החובה ב-21%. לוחמים יקבלו 847 ש' במקום 700 ש', ועורפיים 426 ד' במקום 352 ש' (ידיעות, יוסי יהושוע). תודה לשר הביטחון חובב המסוקים.

עמנואל רוזן

כמה שעות אחרי שהתפרסם תחקיר הארץ (שימו לב, תקדים כנראה, תחקיר מקיף שעולה לראשונה באתר ולא בפרינט, ועוד בשישי אחה"צ! לגמרי דיגיטל פירסט) בו רואיינו העיתונאיות א, ב, ג, ד, ה, ו, ז (בדיחה פנימית?) וסיפרו על שיטות החיזור של עמנואל רוזן (וגם על ביצועיו), יצא האיש לחופשה מערוץ 10 עד שיתברר שהכל עורבא פרח, כמובן.
תגובת רוזן לתקשורת:

במשך עשר שנים מתנהל נגדי מאחורי הקלעים ובאינטרנט מסע הכפשות אנונימי, המציג דמות דמיונית שאינה קיימת במציאות: "עמנואל רוזן המטריד". בשנים האלה לא הייתה כמעט אישה אחת, שעבדה במחיצתי, או שהתראיינה אצלי, שלא תושאלה על ידי מארגני הקמפיין המתוכנן האם פגעתי בה או הטרדתי אותה.
עכשיו, כאשר אגודת העיתונאיות החליטה להוציא את מחול השדים הזה מחושך לאור, אני מברך אותה על כך וממתין בקוצר רוח לבדיקה מהירה ויעילה של הדברים כולם. הגיע הזמן להעמיד במבחן המציאות את חרושת השמועות וההשמצות שלא נבדקה איתי ולא נשאלתי עליה. דברי מעולם לא נשמעו. היום אחר הצהריים הודעתי למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 גולן יוכפז, על החלטתי לצאת לחופשה מהעבודה בערוץ עד אשר יסתיים תהליך הבדיקה היסודי – ותוסר העננה. אני מקווה שהבדיקה תהיה מהירה לפחות כמו המהירות והקלילות שבה התנפח הסיפור חסר השחר הזה לממדים מפלצתיים.

ההדגשות שלי.
1. הרי הוא לא רצה להגיב לתחקיר הארץ ("עמנואל רוזן סירב להגיב לטענות, לאחר מספר פניות בנושא ממערכת הארץ"), אז דקה אחרי שמתפרסם התחקיר הוא מתלונן על שחרושת השמועות לא נבדקה ושהוא לא נשאל עליה? שקר.
2. מי ירצה לנהל עשר שנים מסע הכפשות נגדו? או קמפיין מתוכנן, ולמה? מה, הוא מועמד למשרה פוליטית בכירה? למנכ"לות רשות השידור? פרסם איזה סקופ שהפיל ממשלה? מה?

באותה כתבה מרואיינת גם ענת סרגוסטי, שהייתה עורכת אולפן שישי בשנים בהן היה רוזן כתב מדיני בתוכנית. והנה היא מסבירה למה למרות שראתה חלק מהדברים לא עשתה בשעתו דבר:

חלק מהדברים ראיתי. בכמה מקרים היה לי קשה לפרש האם זה חיזור לגיטימי שבו הבחורה נעתרת מרצונה החופשי והטוב או שהיא נגררת באי-רצון. זה נורא קשה לאפיין. העניין של הסמכות חמקמק פה, יש היררכיה אבל הן לא כפופות לו ישירות…

– דבר לא נאמר, אגב, על תיק תקשורת של החינוכית ועל תוכנית הרדיו שלו. אני משערת שאחרי שתא העיתונאיות שלח אתמול בבוקר מכתב תלונה לערוץ 10, המכתב שהוביל, יחד עם כתבת הארץ, ליציאה לחופשה של רוזן, יישלח מכתב דומה לחינוכית23 שם מגיש רוזן את התוכנית כבר ארבע שנים וחצי (עדכון: השעה את עצמו מהתוכנית), ול-103FM, שם יש לו תוכנית יומית. ולא לשכוח את ידיעות, שם הוא כותב בעמודי הדעות. אגב ידיעות, גם שם מנסים כבר זמן רב להרים תחקיר על האיש.
מה יעלה בגורל הזוגיות החדשה?
– הקישור להארץ בפייסבוק הוליד עשרות אם לא יותר התייחסויות.
– בנענע10 לא כתבו דבר עדיין על רוזן. גם בן כספית, חברו וקולגו, עדיין לא הגיב.
צפי סער על ההבדל בין הטרדה לחיזור.
אמיר זוהר בפוסטה על הקשר בין העיתונאית הלוחמת נגד רוזן, לבין אורי בר לב.
ויש גם טוקבקים מצחיקים (הארץ).
edutokbak
ושעשועים בוואלה ברנז'ה.

amneziaamnezia2

ותזכורת לימים עברו:


תיק תקשורת 30.4.09

– בתוך כך התחילו להגיע אלי דיווחים ממקורות שונים על אדם נוסף, שמו אינו מוכר ברבים (גם אני בקושי יכולתי לחפור זיכרון מעומעם של השם ממעמקי זכרוני), קל וחומר פרצופו, שפגיעתו חמורה יותר (לכאורה) מזו של רוזן.

בן זיגר/ האסיר/ העציר X

לא עברו כמה שעות מאז תחילת הדיונים בפרשת בן זיגר, וטלטלה חדשה פקדה את סירת הנייר הקרויה מדינת ישראל. דה עמנואל רוזן שיט. זיגר נשכח כלא היה, והפך לאבק ברוח.

נוחי דנקנר

לא שמענו על נוחי דנקנר רבות השבוע, מאחר שהיה בארגנטינה. אתמול הוא חזר עם 75 מ' ד'.
מיכאל רוכוורגר במארקר כותב שמדובר בטיפה בים.
כך תפוצל ההשקעה של אדוארדו אלשטיין (כלכליסט).
כבר שמעתי על ראיון מיוחד ועל פרויקט מיוחד (שני האלמנטים האלו כלל לא מיוחדים, כמובן). אבל עוד לא שמעתי, עד היום, על פרופיל מיוחד. אז הנה, פרופיל מיוחד של המיליארדר הארגנטינאי של דנקנר. מה מיוחד בו? תצטרכו למצוא בעצמכם.

יאיר לפיד

מאיה לקר (מוסף הארץ) על הטעויות של לפיד בנאומו: איפה כתוב בקווי היסוד של הממשלה "שתי מדינות לשני עמים"?
נדב איל דווקא מלטף אותו (תוס':) וצולף במקביל.
והנה הוא שולח מייל לתומכיו ומודיע שימשיך לשאוף לנאום מחוץ לכנסת. וויי, זה סטארט אפ.

סופהשבוע

טל אריאל אמיר חוזרת לפרשת רצח תאיר ראדה בשל התפנית בפרשה במרץ האחרון, כשביה"מש העליון הורה לבחון ראיות נוספות של הסנגוריה הציבורית, שסתרו את הראיות המרכזיות של המשטרה נגד רומן זדורוב. מעניין למי שעוקב אחר המקרה בדבקות (אני).

ז'ורנל

למה לא מדברים מספיק על מארק איווניר? הוא לא אחד השחקנים היותר מדוברים, כשבכל כתבה מזכירים לנו שהוא השחקן הישראלי הכי מצליח בהוליווד?

7 ימים

שתי כתבות קשות לעיכול: שוש מולא בכתבה פותחת עצובה על זהבה צ'יקול בת ה-19 שנרצחה והושלכה מחדר מלון דירות בנתניה.

מרב בטיטו על ילדה בת ארבע שסיפרה להוריה שהמטפל שלה פגע בה מינית. התיק נסגר פעמיים למרות עדויות חד משמעיות של הילדה (תיקון) ובשל היעדר ראיות לכאורה נגד המטפל. כתבה שתלחיץ כל הורה. דווקא יש לי פתרון עתידי: לקבוע תקנה (או לחוקק דבר מה), לפיו כל טיפול בין מטפל לילד יצולם אם ההורים לא נוכחים בחדר. כן, יש בעיה, אם החומר יועתק, או מה, אבל נראה לי שניתן להתגבר על כך.

לחם עבודה

צביקה גוטליב הזכיר לי את הפוסט שבקישור, שכתב באוגוסט שעבר, על עיתון אינטרנט בשקל, והביא דוגמה למיזם אינטרנטי מצליח וזוכה פוליצר, המקביל לרעיון שלו, לדבריו. תכירו את InsideClimate news. עכשיו, מה הבעיה? שאין נסים. צריך כסף. וגם כאן, צוות מצומצם על תקציב שנתי של 550,000 ד'. תרומות וכאלו.

InsideClimate News has an annual budget of roughly $550,000, four-fifths of which goes to staff. The rest pays for travel, Internet services and other expenses.

ב-9 באפריל דווח על כך שדבורה גינזבורג תהיה כתבת הבריאות של ynet (וואלה).
לפני שלושה ימים בוטל המינוי (אייס) ברגע האחרון, וזה, אחרי שגינזבורג עזבה את עבודתה ברדיו קול חי למען המשרה החדשה. עילה לתבוע את ynet, לא?

עיתונאים בבית חולים

שתי כתבות בסו"ש זה על הטראומה. אורית נבון ורון קאופמן.
עוד אחת ואפשר יהיה להכריז על טרנד.

וסיפורי אימים על ניתוחים מיותרים (רן רזניק, ישר"ה).

מדריכים לחיים

יניב חלילי פגש בלונדון את אלן דה בוטון,"גורו השיפור העצמי מבריטניה", ובעל בית הספר לחיים, שמציע "רוצים לחיות גדול? תחלמו קטן" | יש יחס הפוך בין תפוצת העושר לתפוצת האושר | עדיפה אהבה על פני פורנו.

איילת שני פגשה את ג'יימס אלטושר בניו יורק. הוא מסביר איך להפוך רעיונות לכסף.
נו, שיהיו לכולכם חיים טובים.

מח' מרכאות מיותרות

"טיפה בים".

לפני פיזור

מישהו נתקל בתקלות בקריאת הבלוג ברסס?
דייייי. אל תשאלו מה זה רסס.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

94 תגובות על אצבעות שחורות 26.4.13

  1. ppc4u הגיב:

    דוד צודק …

    אהבתי

  2. דוד הגיב:

    הכתבה של רון קאופמן הופיעה בשבוע שעבר, בעתון המודפס.
    השבוע הוא לא כתב כלום אז כנראה שאפשר למחזר, לטובת הדיגיטל.

    אהבתי

  3. עובר אורח הגיב:

    ממשפט בקפריסין של איש מודעין של החיזבאללה עם דרכון שוודי.
    בסיסי הדרכה, מדריכים וחניכים עם מסכות, יופי של סיפור. למי ומתי ואיך יתלוננו השוודים.

    http://www.yalibnan.com/2013/04/27/how-hezbollah-trained-an-operative-to-spy-on-israeli-tourists/

    אהבתי

  4. דוד הגיב:

    אני קורא קבוע ברסס בלי בעיות. לא יודע מה יהיה בעוד ארבעה ימים כשגוגל רידר ייסגר.

    אהבתי

  5. ShulamiD הגיב:

    " כנסת ברשת"(ערוץ 2) נחמד אבל כיצד זה כל הכתבים גברים. האם לא מצאו אישה אחת שיכולה להתמודד עם המשימה הנכבדת

    אהבתי

  6. ליאו מסי הגיב:

    ביקורת נוספת הובעה היום גם כנגד עיתון "הארץ", אשר פרסם את הכתבה. כך למשל, הפרשן הכלכלי של "סופהשבוע" יהודה שרוני כתב בדף הפייסבוק שלו "אם זכרוני אינו מטעה אותי בעיתון הארץ שעשה את האאוטינג לרוזן מועסק עיתונאי שהוטחו נגדו טענות חמורות לא פחות על הטרדות מיניות, אלא ששום שדולה נשית לא התקוממה בדרישה להשעותו.
    http://e.walla.co.il/?w=/6/2636858
    ללא ספק,העסק מסתבך

    אהבתי

  7. bazinga הגיב:

    והזוכה בפרס ה"טעות עובדתית צורמת" להיום הוא צוות הקצה ומערכת וואלה! על בדיקה שטחית בוויקיפדיה, שם רשום בחלק הדיסקוגרפיה שהצמד הצרפתי דאפט פאנק לא הוציא אלבום מאז 2005 אבל כל מי שקצת הסתכל על הערך או אוהב מוזיקה קצת אלקטרונית או משתמש בALLMUSIC (או סתם אוהב קולנוע סרטי מד"ב) יודע שההרכב הוציא ב 2010 את פסקול המופת לסרט "טרון:מורשת".
    פסקול מדהים, מחזיק ממנו באותה רמה כמו שאני מחזיק מעבודתו של אנריקו מורוקוני ב"הטוב,הרע והמכוער".
    ממליץ עליו בחום.
    אולי שמעתם את זה

    וייתכן ותשמעו את זה בעונת החתונות הקרובה

    אהבתי

  8. סקר הגיב:

    תא עיתונאיות? או עיתונאיות בת"א? מי בחר? מי נבחר? איפה התכנסו? מי ראש התא?"400 עיתונאיות"…סליחה? ומישהו עוד מאמין ל4 עיתונאיות בתא?(טל,הדס,ענת מי הרביעית?)http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/461/128.html
    בער' 2 יש מלא נשים ביומן: רינה,מצליח, זהו! ער' 1 המגישה(אילה) "תאית" וכל היתר גברים!
    תא העיתונאיות!

    אהבתי

  9. Tzvika הגיב:

    לגבי InsideClimate ו"עיתון בשקל", אכן צריך כסף, אבל הנה ההוכחה שזה מודל שעובד. אני הערכתי שאפשר ב250 אלף דולר (שיגיעו ממשקיע, תרומות, קואופרטיב או מאראלה ממפעל הפיס). הם גייסו 550 אלף דולר לשנה, מתמקדים בתחקרים סביבתיים (שירות גדול לארגוני הסביבה) והביאו פוליצר תוך 4 שנים.

    עיקר ההוצאות של InsideClimate נובעות מפעילותם בארה"ב: נסיעות, טיסות ואירוח בבתי מלון. אלו בעיות שאין לנו בארץ, כך שאשכרה אפשר להרים פה "עיתון בשקל".

    אהבתי

  10. העמוד הזה מוואלה והקישורים בעמודה השמאלית. זה נקרא מיצג?

    אהבתי

  11. איציק הגיב:

    הרסס עובד תקין אצלי
    chrome + feedly

    אהבתי

  12. אתמול ביומן כתבה על אנסקי. הכתבת חמודה, האובייקט מתחנחן ומקדם מלבד את הוד אנסקיותה גם את היותה הנצר ואפילו תמונות ילדות, ורגבי אדמה ורגליים לא רעות במכנסיים קצרות. האבסורד נמשך עד שניות לפני סיום האייטם ואז התבשרנו על יציאתו של ספר חדש. (הימרתי על מסעדה והפסדתי). די ברור שהאייטם הוא תוצאה של פעילות מיוחצנת ואני תוהה מדוע דין היומן שונה מדין תכנית הדצה ושאר הטמטומונים שמשדרים תכנים חסרי עניין ומבוססים מניע שיווקי? מהכסף שלי יצרו את ה^&# הזה.

    אהבתי

  13. אלי מזרחי הגיב:

    נדב אייל ממש לא מלטף את לפיד. להפך, הוא מציג אותו כרטוריקן ריק שמספק לתומכיו, שרואים עצמם כמעמד הביניים, את מה שהם רוצים לשמוע, ובפועל הולך לפגוע בהם מבלי דעת.

    אהבתי

  14. מרדון הגיב:

    אני קורא את הבלוג כמעט אך ורק דרך rss, ופרט לכך שהסקרירים לא מופיעים (אני מניח שמדובר במגבלות הז'אנר…), אין שום בעיה.

    אהבתי

  15. ליאו מסי הגיב:

    גדעון לוי נכשל בהבנה שלו לגבי מה שקורה באמת בדרום אפריקה לאחר האפרטהיד
    כיום רוב הלבנים עזבו את דרום אפריקה, ואת רוב היהודים אפשר למצוא באוסטרליה, ארה"ב, וקנדה. מדינה בה מחצבים לרוב, יהלומים, זהב ומה לא – מוכת עוני ומחלות. ממש הצלחה מסחררת. למה לסלף עובדות?
    http://www.haaretz.co.il/magazine/twilightzone/.premium-1.2004394

    אהבתי

  16. ליאו מסי הגיב:

    כצפוי
    חגיגה עצומה של שמחה לאידו של רוזן
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/464/151.html?hp=1&cat=402&loc=17
    ממש לא מפתיע
    מזכיר את זעם הטוקבקיסטים נגדו בכל כתבה באתר ONE

    אהבתי

  17. הינשוף של מינרווה הגיב:

    יונתן גפן מביך את עצמו, ויותר מכך – את החבר "החכם" שאותו הוא מצטט:

    מהבחינה הזאת הפיגוע בבוסטון היה אירוע מכונן, ביום שנבחר בקפידה על ידי הטרוריסטים – היום שמציין את המהפכה האמריקנית, בחגיגה ’פטריוטית‘ שמתבטאת במרוץ מרתון המציין יותר מכל את בשורת ניצחון אתונה הדמוקרטית על ספרטה – הדיקטטורה הצבאית.

    בהתעלם מהטיעונים עצמם, הרי שהעובדות ההיסטוריות שגויות מהיסוד:
    1. בקרב מרתון ניגפו הפרסים, לא הספרטנים. אדרבא: הספרטנים נקראו לעזרת האתונים, אך הגיעו באיחור, עם תום הקרב.
    2. ספרטה לא הייתה דיקטטורה אלא היה בה שלטון ממוזג. בנוסף, היא לא הייתה דיקטטורה משום שזה תפקיד שהופיע רק ברומא; לכל היותר טירניה. אולם לא הייתה גם טירניה, שכן לא משל בה מלך יחיד אלא שניים, ולצדם, כאמור, גופים פוליטיים נוספים (עם לא פחות כוח).
    3. החבר "החכם" לוקה באנכרוניזם (במקרה הטוב), או בבורות (במקרה הפחות טוב): ספרטה הייתה נערצת בזמנה.

    אהבתי

  18. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    בתחקיר על עמנואל רוזן יש משפט מפתח אחד מפיו של גדי סוקניק: "כל המנהלים, כולם ידעו כל הזמן ואמרו כל עוד דבר לא יצא החוצה לא נעשה דבר עם זה". אם אכן כך הדבר, האם אותם מנהלים ייתנו את הדין על העלמת העין? ההטרדות הסדרתיות הן מסוג הדברים שאם היו מטופלים בשיחה משמעתית בשלב מוקדם (ברגע שצצו השמועות, ובהנחה שלא נחצה קו פלילי), כנראה היה ניתן למנוע את רובן.

    אהבתי

  19. אלעד הגיב:

    סליחה שאני מחר אבל יש איזה כשל תחבירי במשפט ״התיק נסגר פעמיים למרות עדויות חד משמעיות של הילדה והיעדר ראיות לכאורה נגד המטפל״. התיק נסגר כנראה בגלל היעדר ראיות ולא למרות.

    אהבתי

  20. mehatsad הגיב:

    המכנה המשותף למטרידים מינית היא שהם נטפלים בדרך כלל (בדרך כלל!) לבחורות במצב של חולשה – אם מפני שהן חסרות ביטחון – מקצועי או כאישה, נמצאות במשבר כלשהו או בסטטוס נמוך משלהם. אף כי גם נשים הנתפסות כחזקות בגלל מעמדן המקצועי משמשות מטרה ואתגר, אבל זה כבר סיפור אחר.
    גברים כוחניים ואלימים מזהים אותן מיד ומכים בנקודה החלשה. ולכי תתלונני במשטרה כשאת כה מושפלת.
    לכן חשוב לפרסם מקרים כמו רוזן וכמו יצחק לאור והלוואי שהיה לי הכוח למסור עוד כמה שמות שאני מנסה לשכוח.

    אהבתי

  21. תור לילי הגיב:

    אוג'קשן! ההסבר להבדל בין חיזור להטרדה של צפי סער:

    ועכשיו לעניין ה"חיזור": האם באמת צריך להסביר את ההבדל בין קשר רומנטי ו/או מיני שמפתחים שני בני אדם – לבין אדם מבוגר, בעל תפקיד בכיר, המציף אישה צעירה ממנו בעשרות שנים בהצעות למגע מיני, רומז או אומר שעתידה התעסוקתי תלוי בכך, לא עוצר כשהיא אומרת לו "לא" במיטה?

    אני רואה בפסקה לא יותר מדמגוגיה בשנקל. אין כאן שום הסבר להבדל, רק הבעת דיעה לגבי טיבו של מי שלא מסכים איתה כשמעל מבצבץ מוקש אמוציונלי המרמז לאונס. ככה זה כשבהארץ בונים טיעון.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      היא לא ציינה הבדל מוגדר בין חיזור להטרדה, משום שאין כזה (פרדוקס הערמה). מספיק להכיר בכך שאלו הם שני מצבים שונים, וכי הגבול ביניהם לא מוגדר. בהינתן זאת, אדם סביר יחשוב פעמיים, בנסיבות בהן הוא חושק בכפופה לו, שמא הוא מטריד. שאל את עצמך אם העדויות הרבות, ממקורות שונים, מעידים שאי פעם בכלל התלבט בסוגיה.
      בדיוק כמו בשאלה הישנה נושנה על פורנו, צריך שכל ישר:
      העובדה שלא ניתן להגדיר במדויק פורנו מהו אין פירושה שלא ניתן להבחין בין פורנו למה שאינו פורנו.

      אהבתי

      • mickey הגיב:

        רוזן הוא מהדור הישן. "הבני ז***ת שינו את החוקים ולא סיפרו לי" סטייל.
        פעם היה "מותר" להיות שוביניסט פיג, היום זה מותר רק לנשים – ראה ההתנפלות על גב' נתניהו בגלל השמלה ההיא

        אהבתי

      • הגדרת יפה את התסבוכת ואכן אותו שכל ישר אינו מופיע בנוסח החוק, וצהלות העליהום לקראת הלינץ' הנשי. לכן הצעתי להפריד בדיון את המוסרי והחוקי. את דעתי לגבי מעשי האיש כפי שלכאורה עולים מהעדויות הבעתי בבהירות ושוב: אם מדובר באמת לאמיתה, מדובר בשמוק נצלן ומניפולטיבי.

        בנוסף ולא פחות חשוב -ייתכן שחלקן של המשתתפות מהאגף הנשי במקרה לא פחות מכוער לפי הסטנדרט המוסרי הנפוץ. אם אדם בעל תבונה ממוצעת ויותר הביא לכך ש-40 נשים משכילות ומפולפלות התלוננו על כך שהוטרדו מינית על ידו, סביר להניח במהלך השנים חלק נענו למרות שבסוף נהנו בכלל. ואולי מדובר ברוב ורק המעטות והמקופחות שנותרו מאחור בחרו להתלונן?

        אהבתי

        • עינת הגיב:

          לפי החוק למניעת הטרדה מינית, שהתקציר שלו נמצא כאן סחיוה באיומים של פעילות מינית (אם לא תבואי אלי לחדר אין לך קריירה) הם הטרדה מינית, חשיפת ריבר מין ללא הסכמה היא הטרדה מינית, וגם "הצעות חוזרות בעלות אופי מיני או התייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותו של אדם- כאשר האדם אליו הן מופנות הראה למטריד במילים או בהתנהגות ברורה כי אינו מעוניין בהצעות או בהתייחסויות אלו."

          כל אלו תוארו בכתבה, ולי אישית לא נראים דומים לחיזור. בכלל. אני יכולה להבין שצפי סער מצפה שנקודות האלו לא יראו כחיזור לכל מי שקצת מודע לעיניין. אני מסכימה שתמיד יש טעם לחזור על העקרונות.

          ולהדגיש: לשלוח סמס פעם, פעמיים, זה בפרוש לא הטרדה. עשרות, כשהראשונים נענו בסירוב, הם בהחלט הטרדה.
          בנוסף – הנשים הרגישו שעתידן בסיכון, ולכן לא כולן סירבו באופן בוטה, אלא במרומז. אפשר לצפות מאדם בעל אינטיליגנציה מינימלית שאם מתחמקים בנימוס עשר פעמים, כנראה לא מעוניינים בחברתו.

          אהבתי

          • נראה שהחוק איתך. קראתי שוב את המאמר ומצאתי מקרה שנראה ברור ככזה שמתאר עבירה לכאורה מעדות מתלוננת ועוד תיאור מצד שלישי העוסק בתוכן ההודעות. לא מעוניין לפגוע באף אחת ולכן לא מפרט הסתייגויות-ויש. העדר הוכחות (צילום מסך?!) או ציטוט ההודעות קצת מוזר כשמדובר בעשרות נשות תקשורת שקיבלו אינסוף הודעות אבל נניח לפירוש המשפטי, נסכים שאת צודקת והאיש לכאורה אכן אשם.

            לגבי המישור הציבורי -את לא חושבת שהצגת המתלוננות (בוגרות ומשכילות) כאוסף של נערות תמימות, תלותיות וחסרות עמוד שידרה אינה בעייתית, מאלף ואחת סיבות? אין נשים עם יצר נקמה, שאפתנות חוצת גבולות או גבולות מיניים שאינם שכיחים?

            החד צדדיות במקרים שנמצאים תחת תחום ההטרדה המינית מאוד מפריע. העובדה שאין עונש משפטי לנשים ששכבו את דרכם למעלה והגברים הם היחידים שחשופים לתלונות וסחטנות משאירה טעם רע בבלוטת הצדק.

            אהבתי

            • עינת הגיב:

              למיטב הבנתי הנשים לא מוצגות כנערות תמימות, אלא כחסרות עונים. לצערי הרב, נשים צעירות הן פעמים רבות חסרות עונים מול גברים בעלי כח. לכן הגברים האלו מטרידים דווקא אותן.

              יש נשים, וגברים, אם יצר נקמה. למשל אפשר להאשים בהעלמות מס, ולהכניס אנשים לצרות צרורות. הבנתי (לצערי אין לי ציטוט) שיש הרבה האשמות שווא בהעלות מס. מי שמאשים האשמת שווא כזאת לא מואשם בעצמו. בתרבות שלנו, אישה שמאשימה גבר שהטריד אותה אישית, מייד מוגדרת כזונה, עד שתוכיח אחרת. הזוגיות שלה יכולה להיות בסכנה. הקריירה שלה תקרוס.
              בניגוד לכך, גבר "שרצות" לגביו שמועות ממשיך להחיק בעבודה, מעמד, אפילו בזוגיות. גם במקרה הנוכחי, גם במקרים אחרים שהובאו או לא לבית משפט.

              הנשים בחברה שלנו, בעיקר הצעירות שעוד לא בנו את מעמדן (בלי קשר לתמימות), נמצאות בעמדת חולשה. נכון שגם החלש יכול לפגוע שלא בצדק בחזק, אבל יותר סביר שזה יקרה פחות – לחזק, בהגדרה, הרבה יותר קל לפגוע.

              אהבתי

    • mickey הגיב:

      מצפי סער הייתי מצפה ליותר.
      אם היינו גברים, היינו פשוט מפסיקים לגמרי לחזר, לפלרטט ולבהות במחשופים. שביתה. הבנות לא היו עומדות בזה, בכנות 😀

      אהבתי

  22. captain beefheart הגיב:

    לפני שנים הרבה, מכר שלי חוזר ע"י הדס שטייף. מה זה חוזר… בלהט! הגברת ניסתה לשדלו ולפתותו בשיטות שונות ומשונות והוא לא התרצה לה. לזכותה ייאמר שמעולם לא חצתה שום קו אדום ולא כפתה עצמה עליו באופן פיזי. אבל החיזורים היו לתפארת מדינת ישראל. למעשה, ניתן לומר שמפאת חזרתם של החיזורים, אף ניתן היה לכנותם כ"אובססיביים".

    אז מה אתם אומרים – שטייף הטרידה מינית?

    אהבתי

  23. גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

    בעניין לפיד: קווי היסוד של הממשלה מסתמכים על "נאום בר-אילן". מזכיר לך משהו? כדאי שגם את תלמדי לדייק… והרי בסוף תאכלי את הכובע, כמו כולם.
    יאיר לפיד המלך.

    אהבתי

    • יניב מתל אביב הגיב:

      לפיד מלך ואנחנו נתינים.
      עלובים, מוחלשים ושקופים.
      עומדים בכיכר ומריעים למלך
      בזמן שידידיו הברונים שודדים
      אותנו פעם אחר פעם אחר פעם.

      אהבתי

      • גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

        קשקשן – הרי ההפך הוא הנכון. לא מוחלשים ולא שקופים. הוא הראשון מבין שרי האוצר מזה עשרות שנים שרואה את האדם העובד ואת מעמד הביניים. וכל הטינופים חסרי השחר שלכם לא יועילו לכם, לכשיזכה ב-30 מנדטים, בבחירות הבאות.

        אהבתי

  24. אלון הגיב:

    אורך הפסקול מדויק לרמת התו. שאפו.

    אהבתי

כתיבת תגובה