אובמה מתלבט, רוזן מחכה

מעריב28.4.13הארץ28.4.13
ידיעות28.4.13ישרה28.4.13

מקור28.4.13hamvaser28.4.13


פסקול קריאה: מת זמר הקאנטרי ג'ורג' ג'ונס
He Stopped Loving Her Today

הכותרות הראשיות

דילמה, דאגה, לחץ ושינוי כללי המשחק, אלו הכותרות המתייחסות להתחבטויותיו של אובמה בעניין סוריה. התקשורת הישראלית, כך עולה, ממש מבינה אותו ולא לוחצת (חוץ מישר"ה) רק מודאגת.
ידיעות
: "הדילמה של אובמה" (אורלי אזולאי וסמדר פרי על ההתחבטויות בעניין הנשק הכימי שהפעיל אסד לבין הפעולה הצבאית הרחוקה עדיין של ארה"ב).
הארץ: "אובמה מזהיר: נשק כימי ישנה את כללי המשחק".
ולייב בלוג המזה"ת.
ישר"ה, כותרת מרכזית: לחץ על אובמה לפעול בסוריה.
מעריב: "בניגוד להסכם: הליכוד מתנגד להגבלת מספר בני הישיבות שיהיו פטורים משירות".
זה גם נושא הכותרת של מקור ראשון.
יהיה די מטריד לעשות בדיקה כמותית בין הידיעות החופפות בשני עיתונים, ומתי יפול לשב"צ האסימון (אגב, מה החלופה ל"יפול האסימון"? הרי אין יותר אסימונים) שהוא לא צריך שניים למעשה?
נו, נראה מה יעלה בגורל כל ההצהרות של שותפי הקואליציה החדשים, ואיך תהפוך הפוליטיקה הישנה לחדשה.
סוריה, ארה"ב והנשק הכימי בכפ' 2-3. בן-דרור ימיני מייעץ לאובמה לא למהר לתקוף.

עמנואל רוזן והתקשורת

אחרי הכתבה בהארץ, ואחרי שאתרי הברנז'ה דיווחו, התפרסמה ידיעה נוספת, על כך שלפני כשלוש שנים פוטר מערוץ 2 על רקע תלונת עובדת זוטרה. רוזן השעה עצמו אתמול גם מהחינוכית ומרדיו 103FM עד שיתברר שהכל עלילת דם.

חוץ מהנשים שנהנו מתשומת הלב האינסופית של רוזן, חשבו על אומללות רעייתו לשעבר, טלי רוזן, ועל ילדיו.
בן כספית עדיין שותק בפייסבוק. טוב, מה יגיד?

ומה בטלוויזיה: ככל שראיתי, ותקנו אותי אם אני טועה, רק בערוץ הראשון התייחסה לכך איילה חסון בחדשות יום שישי.
תוס': אייטמים שודרו בתוכנית הבוקר של ערוץ 10 ובזו של קשת.
בעיתוני ראשון בבוקר:
ישר"ה, הפניית שער וכל ע' 13, כולל טור של הדס שטייף.
מעריב, הפניית שער וע' 10, כולל טור של ליאת שלזינגר, החברה גם בתא העיתונאיות, שאומרת: "רבים אומרים לנו 'דווקא אתן העיתונאיות חוששות להתלונן?' כאילו הייתה איזו טבליית אומץ שאפשר לקחת כדי להתגבר על המשוכה. כאילו תפקידך העיתונאי מאפשר לך להתגבר על מחסומים מבניים העומדים בפני נשים שחוו הטרדה מינית".
גם טל לאור, ממקימות תא העיתונאיות, מסבירה בעמודי הדעות את דרכי הפעולה בעניינו של רוזן.
במקור ראשון מופיעה הידיעה של אריק בנדר ממעריב בע' 3.
ידיעות, הפניית סטריפ תחתון בשער, ושלושת רבעי כפ' 16-17. רז שכניק ונבו זיו, שעבדו גם הם על הסיפור זה זמן רב, מדווחים. על עבודתם הם רומזים: "הסיפור, כמו גם זהותו של האיש, היו ידועים לכל אמצעי התקשורת, אולם מאחר שאף אחת מהנשים לא הסכימה להגיש תלונה במשטרה, בחרו כולם שלא לפרסם את שמו". ובהמשך הם אפילו מקרדטים את אתר הארץ. מאחר שכך הם פני הדברים, הם גם מביאים את העדויות שאספו (כאמור, שכניק וזיו עובדים על תחקיר רוזן זה זמן רב).
טקסט נלווה ואמביוולנטי כותבת מרב בטיטו, שעומדת עם רוזן בקשרי עבודה. אולי בשל כך אפשר למצוא בו את המשפט "השאלה היא בעיקר אם מדובר במעשים פליליים המצדיקים פרסומים כה נרחבים בלי שהוגשה תלונה במשטרה, או לפחות תצהירים משפטיים… יש לי זכות מלאה להאמין שאנחנו חיים בחברה מתוקנת, שבה יש כתובת אחת לכל המעשים האלה: המשטרה".
כותרת הקטע שלה היא "לכו למשטרה, לא לאינטרנט". את הכותרת נתנ/ה עורכ/ת הטקסט, אלא שזה לא בדיוק מה שהיא אומרת. יש לי בעיה עם בטיטו. ראשית, אני משוכנעת שאלמלא הייתה עובדת עם רוזן לא הייתה כותבת את הטקסט הזה. אני מזכירה: בטיטו חתומה על הכתבה שכה צמררה אותי רק בסו"ש זה, על הילדה בת הארבע והמטפל שלה, שהרי בה מצויה ההוכחה שאפילו הגשת תלונה וחקירה לא תמיד פותרות את הבעיה. היא גם ליוותה את האישה שסבלה מנחת זרועו של ראש עיריית קריית מלאכי, ועוד ועוד. כך שפניית הפרסה הקלה שהיא עושה פה מעוררת אי נוחות.
– השאלה הגדולה הייתה (מבחינת התנהלות מערכתית ויחסי דפוס רשת), איך יתייחס הארץ לתחקיר המטלטל שהעלה לראשונה ביום שישי אחה"צ לאתר, טרם הופיע בפרינט. ובכן: בשער מובאת אחרית הדברים,על יציאתו לחופשה של רוזן, ואילו בע' 12 כולו מובא התחקיר, שכאמור פורסם קודם לכן באתר, כך שגם קוראי הנייר לא יפספסוהו.
טלי חרותי סובר מהללת את פייסבוק בבלוג שלה.
טל שניידר: איך בלב הסערה בעיין רוזן התקשרה אליה אודליה כרמון כדי לספר על הפרדוקס שחוותה אחרי משפט קצב.

בנענע10 העלו רק הבוקר, אחרי 11:00, ידיעה על פרישתו, לקוחה מגלובס.

שורה תחתונה זמנית: אלמלא היה האיש עצם מעצמותיה של הברנז'ה, לא היה העיסוק בו כה נרחב, זה מצד אחד, ומצד שני, אני לא חושבת שמישהו בתקשורת ניסה לחפות עליו במשך השנים. להפך.

תוס': הנה יש שם. מרב קרקו מגלובס.
תוס' 2: רחלי רוטנר מוואלה בתגובה הולמת.
רחלי

יאיר לפיד

בשער ידיעות מדווח איתמר אייכנר שלפיד ובנט מקדמים את חוק משאל העם. הנה זנחנו לרגע את תוכניותיו הכלכליות.
בעמודי הדעות מספר ירח טוקר על ההתנצחות הממושכת שלו עם לפיד על אודות כמה-מסים-משלמים-החרדים. טוקר מספר שהזמין את לפיד לסיור היכרות שערך בבני ברק לבכירי התקשורת, ושלפיד לא בא. עד עצם היום הזה.
ואני אומרת: ע"מ שלפיד יוכיח ש"אנחנו לא שונאים אתכם" הוא אמת ולא פראזה חסרת שחר עליו להגיע לאותו סיור היכרות, כמו שעשו רבים מעמיתיו לשעבר בידיעות, למשל.
כותרת שנייה בשער הארץ: לפיד שינה את דעתו ולא יעלה את גיל הפרישה לנשים.
בשישי החליט לפיד לשתוק ולשתף את הציבור רק בתמונות שהעלה לאלבומיו.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אורי משגב: בן זיגר לא נרצח על ידי אישתו. באשר לכל החלק המתייחס לרעיה אני מסכימה איתו, והוא למעשה המשך הגיוני והגון של מה שהתחלתי לכתוב.

פרופ' אמיר חצרוני, רמ"ח פרובוקציות מזכיר לח"כ מרב מיכאלי את הרומן שלה, עת הייתה קריינית, עם ארז טל, רמ"ח קריינים באותה עת.

debuzzer צירף שישה בלוגים חדשים.

עידן לנדו: צה"ל נפרד מהזרחן.

ח"כ ד"ר רות קלדרון מציעה לאפסן את בר כוכבא על המדף ולהפוך את ל"ג בעומר לחגו של ר' שמעון בר יוחאי.

רחל ממליצה: Leading Men Age, But Their Love Interests Don’t.

מח' הגהה צורחת

nihba
(nrg) תהפוכות ה-ב' וה-ו'.

tartei

תרתי משמע? מהי המשמעות הנוספת?
הבהרה: הטקסט לקוח מגלובס ועולה אוטומטית ב-nrg

לפני פיזור

יבול הסו"ש:
לפני נקודת הרתיחה.
אצבעות שחורות.
ותודה רבה לתומכי הבלוג: א, ע, ד, ל, א,ג, ב, ת+א, נ, י.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

86 תגובות על אובמה מתלבט, רוזן מחכה

  1. ppc4u הגיב:

    יונה במגפיים … הרגת אותי מצחוק אני לא נושם

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    לפיד נגד השרה או שמא השרה נגד לפיד וכל הממשלה?
    אפילו בפנים כתוב:

    על פי רוב, שר מגיש ערר על דעת חברי סיעתו ובדרך כלל חברי הסיעה מצביעים במשותף נגד הצעת החוק שעלתה. במקרה זה גרמן העלתה את הערר ונותרה התומכת היחידה מסביב לשולחן ועדת השרים לחקיקה.

    מכאן שמי שפעל פה "נגד" זה גרמן ולא לפיד.

    אהבתי

  3. אאא הגיב:

    רחלי רוטנר רומזת מי הבכיר בתקשורת שעל הכוונת

    נכתב שהביולוג הימי מצחקק בעדינות"
    (6, 5)

    מישהו יכול לעזור?

    רחלי ממשיכה להתגולל על אמנון המסכן

    http://e.walla.co.il/?w=%2F%2F2637129

    אהבתי

  4. האמיר הגיב:

    האמריקאים הכריזו שבנוגע לשימוש בנשק כימי בסוריה, "כל האופציות על השולחן". מתברר שזה כולל גם את האופציה לא לעשות כלום.

    כותרת שנייה בשער הארץ: לפיד שינה את דעתו ולא יעלה את גיל הפרישה לנשים.

    יבוא יום והנשים יבינו שארגוני השנים פוגעים בהן במלחמתם נגד העלאת גיל הפרישה.

    עידן לנדו: צה”ל נפרד מהזרחן.

    איך אפשר לקחת אותו ברצינות, כשהוא מסביר שהעזתים ממשיכים לירות עלינו כי הם שואפים לחופש? שנת 2005 כבר עברה, למי שלא שם לב.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      טל שניידר: איך בלב הסערה בעיין רוזן התקשרה אליה אודליה כרמון כדי לספר על הפרדוקס שחוותה אחרי משפט קצב.

      אוי, באמת.

      "עברתי הטרדה נוספת על דוכן העדים" אמרה לי כרמון בטלפון, ו"אין לי דרך לפרסם את מה שעשו לי שם בבית המשפט".

      באמת חצופים, עורכי הדין של קצב. איך הם מעיזים לנסות לזכות את הלקוח שלהם? מי מרשה להם לעשות לעדה את מה שכל עורך דין ראוי לשמו, ולא משנה מאיזה צד, עושה לעד מפתח של הצד השני?

      הרי כשמדובר בעבירות מין ובמיוחד באונס, כבר נשללו מהנאשים חלק נכבד מההגנות שהיו עומדות להם לו היו מואשמים בעבירות פליליות אחרות. כך, למשל, אפשר להרשיע אדם באונס גם אם יציג אליבי. אז למה לא לכרסם עוד קצת בזכותם של הנאשמים למשפט הוגן?

      אהבתי

      • גלית א' הגיב:

        היא קובלת בעיקר על כך שנאסר עליה לדבר על זה.

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          לא נאסר עליה – עובדה, היא מדברת ולא קורה כלום. נאסר עליה לפרסם את הפרוטוקול.

          אבל היא מתלוננת שהיא לא יכולה לדבר על ההטרדה שעברה על דוכן העדים בידי עורכי הדין של הנאשם. מה שנקרא "חקירה נגדית". כי מי בכלל הרשה לנאשם לנסות להוכיח שהוא זכאי?

          אהבתי

    • ניכר באובמה, כבר מהשנה הראשון למלכותו שהוא מעוניין לעזור ערבים להבין מהר יותר.

      אהבתי

  5. מיקי הגיב:

    רחלי רוטנר… היא בטוחה שהיא נורא חריפה ומצחיקה וזה מעורר סימפתיה

    אהבתי

  6. סתם מכוער הגיב:

    גם אני פה כמו כולם תוהה כיצד עיתון הארץ יצדיק את הטיפול השונה בין עמנואל רוזן ליצחק לאור
    מענין מאוד

    http://www.haaretz.co.il/mobile/1.2005775

    אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      עיתון הארץ מפעיל סטנדרטים שונים, בשני המקרים.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        על מה את מבססת את דברייך?
        הנה ידיעה מהארץ בנושא לאור מ-2010.

        למעסיקיו של לאור ב"הארץ" לא הגיעה תלונה על הטרדה או תקיפה מינית מצדו. יצחק לאור סיים את עבודתו בדסק "הארץ" לפני 12 שנה, ומאז התחלפו כל בעלי התפקידים הרלוונטיים בעיתון.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          "סיים" על זה מלין המשורר. המילה העברית "גמר"
          הושמטה מהשפה. אם גמר שם את עבודתו איך זה שלפחות
          פעם בשבוע שמו מפיע כמחבר דבר מה. זה מה שקוראים
          "הכנסה צדדית" תרתי משמע. בסדר ה"דסק" עכשיו בבית.
          וזה באמת בסדר ? מה שכל המגיבות קורבנות או יועצות
          אומרות בדרך זו או אחרת שאז "זה נראה להן איך אומרים
          לא ברור לא מובן לא בדיוק קצת מעורפל לא כל כך עניין
          למשטרה". אבל גם הטפיל נטפל "אז" בדיוק כמו הקורבנות
          אז למה "אז" שלהן בסדר ושלו לא? וכיום כרגע ? מה שקורה
          היום יהיה " אז" בעוד שנה שנתיים. חברה חולה.

          אהבתי

  7. בן דרור ימיני צודק בהערכתו שהמיעוט איסלמיסטי יכפה את שלטונו אם ההפיכה בסוריה תושלם אך שוגה במסקנה האסטרטגית. נראה לי שהעולם הערבי נמצא בסוג של תהליך ניקוי. לאנשים נמאס מעריצות חמולתית, מדוגמות מקובעות ומיתוסים שקריים. בטח שלא בעידן האינטרנט. הפנטזיה ארוכת השנים ששלטון אסלאמיסטי קיצוני יהיה נקי משחיתות ומיטיב עם כלל הציבור צריכה להתפוצץ להם בפנים. רק לאחר שיבינו שהדיכוי הדתי גרוע ואכזרי יותר יסכימו להלחם למען שלטון דמוקרטי אמיתי. זה יהיה כואב ומדמם. העזתים היו הראשונים להכנס לשיעור וכנראה שיהיו האחרונים ללמוד את הלקח.

    אהבתי

  8. מיצבשת הגיב:

    בשלב הזה רוב המקרים הם מסוג "מתחילן סדרתי" אני מבין מהתחקיר בהארץ וגם במידה מסויימת מהדס שטייף שקודם כל רוזן התחיל עם בחורות שהיו בסביבתו אבל שלא היה ממונה עליהן.
    מהדס שטייף גם הבנתי שהיה מקרה של נשיקה דומה לזה של חיים רמון עו"ד ציון אמיר שליווה את המשדר אמר שמכאן ועד כתב אישום הדרך רחוקה. לדעתי זה לא מקרה קצב ובהחלט צריך לפתור את הנושא ברמה משמעתית ולא במשפט פלילי

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אבהיר בקשר להטרדה במקום העבודה.
      כאשר קיימים יחסי מרות, ממונה ישיר, גם יחסים בהסכמה אסורים (בתקשורת, בדרך כלל, אין יחסי מרות ישירים).
      לא מדובר רק במדרגה נמוכה יותר של תקיפה מינית. המהות בחוק היא הזכות של עובדת (וגם עובד, כמובן) לזכות ליחס למקצועה ולא למיניותה.
      על כן גם חיזור מילולי אסור.
      תא העתונאיות פנה לערוץ 10, והדגיש את הצד הארגוני שבעדויות, ולכן השאלה הפלילית, לי לפחות, פחות חשובה בדיון הכללי.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      מתחילן סדרתי? מדובר במפגע תברואתי

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      זה לא מתחילן סדרתי אלא נאג'ס אובססיבי.
      אף אדם לא רוצה לקבל עשרות סמסים ביום ממישהו בלתי רצוי עבורו.
      יחסי מרות? לא, ברוב המקרים לא היו יחסי מרות, כי הוא לא היה הבוס שלהן בשום צורה.
      בכיר מהן, זה כן.

      אהבתי

  9. אורן הגיב:

    מסתבר שרופרש הבסיס לדיון בהקשר לרוזן, ולא נכון עוד לטעון "אך אחת לא התלוננה". לא ברורה הבחירה של ידיעות בספקות בכותרת ההפניה.
    לא מוצגות ספקות ישירות בקשר לתלונות.

    אהבתי

    • אדג הגיב:

      אני לא חושב שאף-אחת טוענת שרוזן קיים איתה יחסים שלא בהסכמה, או למצער נגע בה בצורה בלתי ראויה.

      כאשר מדובר בדיבורים, ובדיבורים בלבד, הרי שהדבר כולו בספק האם אכן מדובר בהטרדה, או סתם חוסר טקט.

      (ואולי, רק אולי, הספקות הם ספקות הכתבים על פרסום זהות הנילון?)

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        תקרא מה אומר גדי סוקניק, שעבד עמו יחד.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          עזוב סוקניק, מה אומר יצחק לאור?
          לבני הדוד משפט תנכ"י:
          "כשהשור נופל כל הכפר רץ עם סכינים".
          שור ששבר רגל אבוד, גם לחורש זה אסון. כמה
          מילים ומשמעות מורכבת. עלינו ועל בני ישמאל
          נאסרה הנבלה. מכשירים "כשר" ו"חלאל"בברכה
          בשם, כשהנשחט חי (שחיטתנו מותרת להם).
          ברמה ראשונה רצים עם סכינים בכדי להכשיר לחלאל,
          זה דאגה לבעל השור שלא יאבד הבשר ולכלל שיאכלו
          בשר. בשפתינו היום "שחיטת דחק". ברמה השניה
          זה ברמת הפרט, להוריד חתיכת בשר טובה
          הבייתה. זה מה שקורה עכשיו עם רוזן.
          ישחטו "כשר" ויורידו חתיכות. היכן היו כל צדיקי
          וצדיקות הדור בעשר השנים האחרנות ויותר?
          קרא את ענת סרגוסטי ב"ארץ," ותקבל בחילה.
          זה רק הוא בכול המדייה ובזה הסתיים הסיפור?

          אהבתי

    • velvet הגיב:

      כשאומרים "התלוננה" מדובר על תלונה במשטרה.
      יש משהו חדש מהשעות האחרונות שאני לא יודעת?

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        לא נכון. גם פניה להליך בתוך הארגון, כפי שקרה בערוץ 2, נחשבת לתלונה.
        ולאדג, הליך בתוך הארגון הוא בהחלט חלק מהתרופות בנושא הטרדה מינית. אתה מתיחס לתקיפה מינית, במקום העבודה גם הטרדה מילולית אסורה.

        אהבתי

  10. דליה וירצברג-רופא הגיב:

    אין צורך להחליף. הביטוי עומד לגמרי בזכות עצמו. כמו שלא צריך מקבילה עדכנית ל"על אפו ועל חמתו", נניח.

    אהבתי

    • אדג הגיב:

      אפי וחמתי עדיין בשימוש. האסימונים פחות.

      (אבל את כמובן עדיין צודקת שהביטוי יישאר, על אפם ועל חמתם!)

      אהבתי

      • דליה וירצברג-רופא הגיב:

        פילוסופיה בגרוש. 🙂

        אהבתי

        • למה מי הוא- בר כוכבא?

          יש לי סימפטיה לד"ר רות קלדרון. הפעם פישלה בגדול. לא מגיע לנו -לאור ההיסטוריה מרובת הכאפות והפשרות שיעמוד במרכז חג יהודי גיבור חיל אחד? כנראה ששכחה שמדובר בלוחם חופש ואיש רוח אמיתי שנאבק בכיבוש. מהפכן אידיאולגי ששם את צ'ה גוארה בכיס הקטן. נלחם לשחרר את עמו מדיכוי של אימפריה זרה.

          אולי בגלל שלא פוצץ נשים וילדים חפים מפשע זה לא נחשב.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            נאמר שבכללית אני מסכים אתך, אך הסיפא הדמגוגי בגרוש בהחלט מיותר. יש להציגו כלוחם חירות(אף שיש בכך מעט אנכרוניזם), ובנוסף להזכיר את התוצאות ההיסטוריות.
            חבל שכרגיל אתה מכפיל קישורים אשר מופיעים בפוסט, גם לקריאה יש ערך בבלוג.

            אהבתי

            • הקישורים לטובת אלה שלא קראו. אתה קולט, אני אשכרה מתחשב באחרים ותורם לזרימה החיובית הכללית. ככה אני בירח מלא. הסיפא טיפל'ה דמגוגי כי פעילים של ארגוני זמול מנסים להגיע לטרוריסט שובת רעב שמאושפז בבית חולים יהודי. חזק ואמץ.

              אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא דומה כלל.
      אסימון הוא תלוי תרבות, טכנולוגיה, זמן.
      על אפו ועל חמתו ממש לא.
      אנשים בני עשרים, אולי אפילו יותר, לא יודעים מה זה אסימון.
      או, כמו ששאלה אותי אחייניתי בת החודשיים לשמונה: אז איך דיברתם לפני שהיה אייפון?

      אהבתי

    • עטל הגיב:

      אני אשאל, בהזדמנות, את ה"קטנה" שלי (בת 18 וחצי) אם היא יודעת מה זה (אבל אשכרה – יודעת: ראתה!) מה זה "אסימון".
      אם התשובה תהיה חיובית – אז צדקת…

      אהבתי

  11. הינשוף של מינרווה הגיב:

    "הסתובבה המנואלה" (בטלפון של בל), או מעט יותר עדכני "נכנס הטלכרט" (ראיתי פועל זר משתמש באחד).

    אהבתי

  12. עטל הגיב:

    לא נפל לך האסימון?
    תחליפי דיסקט… 🙂

    (גם זה כבר או-טו-טו – פאסה).

    אהבתי

  13. velvet הגיב:

    עכשיו בשידור חי בגל"צ, אחת המעידות נגד רוזן מתראיינת.

    אהבתי

    • נירית הגיב:

      http://glz.co.il/1064-16747-HE/Galatz.aspx
      סיכום הראיון עם העדה

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      אם אני מבין נכון לא אחת מהעדיות שנאספו בתא העיתונאיות. מדובר בהכרות בצ'ט ולא שיך לתחום התקשורת. מה שמוכיח שהדיון איבד מהאפקטיביות שלו. עבר לדיון ברוזן "המגעיל". המערכת של יעל דן אולי לא מבינה את זה, אך למעשה פגעו במאבק העיתונאיות.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        גם בכתבה בהארץ לא כולן היו עיתונאיות.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          בדקתי שוב, כולן מתחום התקשורת, ופגשו במסגרת העבודה העיתונאית, ולא בצ'ט. מא' ועד ח'. באם רוצים להפוך את זה ל"תפוס את הסוטה" גם לכך יש ערך חברתי, במידה ונכון. די מפספס את הנושא העקרוני של תקדים שישנה את ההבנה ביחסי עבודה בתקשורת, ובמקומות עבודה בכלל.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            אז תבדוק שוב.

            מבין כל הנשים ש"הארץ" שוחח עמם, אף אחת לא התלוננה עד היום במשטרה נגד רוזן. הנשים, רובן עיתונאיות, חלקן בכירות ומוכרות, לא רצו לפגוע במעמדן ולעמוד במרכזה של סערה מתוקשרת.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              בתחום התקשורת, ובהקשר לעבודתו, לא חייבת להיות עיתונאית. אך בהחלט לא מדובר באזרחית שפנה אליה בצ'ט.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                אין הבדל בין צ'ט לנשים שסתם נתקלו בו במהלך עבודתן (פרט לנשים שעובדות איתו באותו מקום עבודה).

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  באמת, גם אם עיתונאי מטריד אישה שראיין, ואפילו אישה שהשיג את הטלפון שלה לאחר שמסרה אותו לאיש אחר במערכת, ביצע עבירה אתית גם אם לא מדובר בעבירה פלילית.

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    אם כך כל אדם מבצע עבירה "אתית" כשהוא עושה פעולה דומה.
                    העיתונאים אינם מורמים מעם.
                    גם לאינסטלטורים ולחשמלוטרים מגיע שיהיה אתיקה.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אתה מעקם לי את המוח ללא צורך. אחת הדוגמאות במאמר בהארץ עסקה בהטרדה של מרואיינת בתכנית הרדיו. את זה הבדלתי מהטרדה בצ'ט או נניח הטרדה של מלצרית בבר.
                      ברור שעיתונאים לא מורמים מעם, גם חוקי ההטרדה במקומות העבודה לא יחודיים לעיתונאים.

                      אהבתי

כתיבת תגובה