הקולוסיאום

ידיעות30.4.13מעריב30.4.13
הארץ30.4.13isra30.4.13

hamvaser30.4.13מקור30.4.13

yated30.4.13

פסקול קריאה: Schubert (Perenyi, Schiff) – Sonata en a minor Arpeggione D821

(תודה לקובי)

הכותרות הראשיות

מזוועות הבוקר: פלסטיני דקר למוות תושב יצהר, אב לחמישה, בצומת תפוח.
"תיעוד ראשון של המחבל"?
Yitshar

הניצולה היפה:
גיבורת היום היא ניצולת השואה היפהפייה (ואני מציינת זאת כי היא מצטלמת כל כך יפה, שחבל שלא ניתן לה את מלוא המקום הראוי) דורה רוט מטבעון בפני ועדת העבודה והרווחה של הכנסת.
(סיפורה של רוט והספר שכתבה).

איך הגיעה לכנסת? בזכות נכדתה, עו"ד קורל אבירם, יועצת פרלמנטרית לח"כ חיים כץ, יו"ר הוועדה הנ"ל (המידע בחסות ידיעות, שם גם כותבת הנכדה קטע קצר על סבתה דורותי, כפי שהיא מכנה אותה). איך אמר כץ? "הבעיה הולכת ומתמעטת, ובעוד כ-15 שנה לא יהיה כבר למי לתת".
רוט מככבת על שערי שני עיתונים: ידיעות ומעריב. בידיעות זו הכותרת המרכזית וגם במעריב היא מאוד משמעותית.

בישראל היום, שם לא מדווחים לנו על דברים נוראים בחסות המדינה, הכותרת הראשית היא בכלל "עמוק יותר, רחוק יותר". חשבתי תחילה שהיא מתייחסת לאתם יודעים מי, זה ששמורה לו מתחילת השבוע פינה חמה בקצה השמאלי התחתון של השער, אך מתברר שלא, הכוונה היא לצוללת דולפין החמישית, שהושקה אתמול בגרמניה, ו"על פי פרסומים זרים" יכולה לשאת ראש נפץ גרעיניים.
מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, אמר שבסוף הצוללת תביא שלום למדינת ישראל. אוי אלוהים.

סיפורה של ניצולת השואה רוט מובא בישר"ה בע' 31. כן כן, 31. אני מזכירה לכם שתוארי נשיאות כבוד כאלו ואחרים לזוג אדלסון שמדלסון ירום הודו, מובאים לקוראי ישר"ה בע' 13 של העיתון בימים כתיקונם.
מהידיעה על רוט למדים אנו שרה"מ שוחח איתה אתמול, ואף זימן אותה לפגישה כדי לדון במצב.
הידיעה לא מופיעה בניוזלטר של העיתון, ואין גם אף טור דעה שנכתב בנושא. טוב, אולי מחר, מה הלחץ. אין לניצולי השואה לאן לברוח.

מה שאולי עוד יותר מעניין זה שבהארץ אין שום אזכור לאירוע. לא בעיתון המודפס ולא באתר. תמוה במיוחד.
לפעמים אני מנסה לפענח את ההחלטות המערכתיות של הארץ ולא מצליחה. הארץ מעדיף הבוקר להתמקד בשטרות ובנשים הערביות הנרצחות. אולי בגלל הניחוש שהעיתונים האחרים ישתמשו באירוע בשעריהם בהרחבה, רצה הארץ לייצר סדר יום אלטרנטיבי. אבל ההתעלמות המוחלטת עדיין לא ברורה לי.

ע' 3 בהארץ מוקדש לנשות המגזר הערבי הנרצחות בתדירות גבוהה.

הראשית של הארץ (מפי "בכיר בטחוני"): "אין לישראל עניין לקדם פעולה בסוריה".

ידיעות בכותרת העליונה, ישר"ה בניוזלטר, "אין שביתה, בינתיים" | "לא יוכרז סכסוך עבודה"

אחרי שידיעות דיווח אתמול בכותרת ראשית שגויה (כך הסביר שי פירון בפייסבוק) ששר החינוך שוקל "חופש" בימי שישי, וטחן על כך כפולה פותחת, יש היום כותרת עדכנית בתחתית השער "אין בשורה להורים: לוח החופשות כמעט לא השתנה".

תא"ל מוטי אלמוז הוא דו"צ החדש. הפסדתם משרה חלומית.
תהיתי על מהות הקדנציה הקצרה של הדו"צ היוצא, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, וחשבתי שזה בגלל אי-מרוצות הרמטכ"ל ממנו, אך התברר לי שאני טועה, וממש להפך. מרוב שגנץ היה מרוצה, קידם אותו חיש קל. נו, אין מילים.

מלחמת שטרות הכסף

היום הארץ לקח את הנושא תחת חסותו. בזכות בני ציפר, המכנה את כולנו נבערים, נמשכת המלחמה הזו בהארץ. לא, אני מודה, גם אני לא שמעתי על שושנה שבבו עד שראיתי אתמול את ציפר בערוץ 10. ומאמר המערכת: זהו ויכוח פוליטי. רועי צ'יקי ארד על חלופות ברשת.

מלחמת הבדווים

עו"ד ראויה אבורביעה עונה לאברי גלעד, שביקר ביישובי הפזורה הבדווית (ואח"כ עשה השלמות).

עמנואל רוזן

רוגל אלפר יגיש את תיקתק שורת.

הדס שטייף כותבת לעמנואל רוזן.
רק מה הסיפור עם השלוש נקודות כל שלוש מילים?

הקירשנדון (דקה 19) – שנראו כמי שכפאם השד או לפחות גולן יוכפז – אירחו אמש את ד"ר יופי תירוש, מומחית למשפט ולמגדר, ואת עו"ד אביגדור פלדמן לדון בפיל שבערוץ. ירון לונדון טען שהוא מכיר את האיש זה עשורים רבים ומעולם לא שמע ולו בדל קמצוץ ציוץ של טענונית נגדו. פלדמן עשה פרצופים כאילו הוא עובר קולונוסקופיה ללא אלחוש עת דיברה ד"ר תירוש, שהייתה עניינית ורהוטה. הפיל, באמצעות עו"דו, מסר שהוא ממש שמח על ה"בדיקה" של המשטרה. המונח בדיקה, כפי שמציינים כתבי המשטרה הוא מונח חדש יחסית, ומתאר איזשהו הליך כלאיים של המשטרה, שאינו חקירה, ומן הסתם נופל ממנה במפחידותו. אולי בהמשך לבדיקה תידרש תמונת דם, MRI או סקירת מערכות. לאחר מכן, כך נאמר, אף יזומן רוזן לספר, או להעיד, או להיחקר, או לעבור תשאול. מי יודע. חוזרת אנוכי על דבריי מאתמול: רוזן מאמין בכל מאודו שהוא קורבן, ואשכרה אינו מודע למשמעות מעשיו. מעניין אם יידרש אבחון אישיותי בשלב כלשהו של המבדוק.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

ובעיתוני הבוקר:
גלובס: עו"דו של רוזן, ליאור אפשטיין, "יש פה קולוסיאום אלקטרוני".
אגב, עו"דו השני של רוזן הוא עו"ד סנ"צ בדימוס ירון לונדון. צחוקים.
האם יסתפק רוזן בעו"ד, או שיאמץ ללבו גם יועץ תקשורת? והאם ייפתח ציר לוחמה נגד שטייף?
תוס': מתי גולן שלשום. הבעיה בטור שלו: הוא מתעלם מארבעים (למעשה יותר) העדויות שמצויות בידי תא העיתונאיות ובידי הארץ. במקרה של גדעון סער, למרבה עצבוננו, לא הייתה אפילו עדות אחת, אלא הכחשה של המיועדת הראשית. זה ככל שאני יודעת. ייתכן שיש חומרים ממשיים במסתרים. לא נתקלתי.

ידיעות, ע' 16 "המשטרה פתחה בבדיקה": "עוה"ד הניפו אצבע מאשימה כלפי תא העיתונאיות ואמרו: 'עיתונאי הוא מסקר ולא מייצר, וסנגור מגיב לחשדות והוא לא יחצ"ן'".
מעריב, ע' 15, סיכום לאירועי אתמול ברשתות ועוד.

"המשטרה בודקת" (טור צד, ע' 8, הארץ).
צפי סער בשאלות ותשובות.
האם המנהלים של רוזן צריכים היו לבדוק את הטענות נגדו?

ישר"ה, ע' 9: "המשטרה תפתח בבדיקה" (והפניית שער).
הדס שטייף: "הבנות עוד יגיעו למשטרה".
ד"ר אביעד הכהן: "תהליך הוגן, ולא בכיכר העיר". הכהן מפריך את קשקוש ה"בדיקה":

המשטרה הודיעה שהיא פותחת ב"בדיקת" החשדות נגד עמנואל רוזן. הבעיה היחידה היא שהחוק אינו מכיר חיה כזו. הוא מכיר רק חקירה, ובנסיבות העניין דנן דומה שהיא מחויבת המציאות… הבעיה הגדולה היא שפתיחה בחקירה מטילה צל כבד על החשוד ועלולה לפגוע בשמו הטוב לצמיתות. גם אם יוכח כעבור זמן קצר, כפי שהיה בפרשת גדעון סער, שלא דבק ולו אבק פלילים במעשיו… מסיבה זו יצרו דוברי המשטרה ויחצני החשודים את המונח "בדיקה משטרתית", שזכרו לא בא בחוק ונועד להמתיק במקצת את טעמה המר והקשה של החקירה…

השופט עם הזין

השופט שלמה נחשון אטינגר יפרוש מתפקידו.

טלוויזיה

כהונתו של אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות, אושרה לחמש שנים נוספות.

גלעד ארדן בוחן מחדש את הרפורמה ברשות השידור. וויי וויי. עוד עשר שנים יחלפו ללא ניע.

מתי יתגייס סגן עורך ישר"ה, אהרון לפידות, לכתוב ביקורת טלוויזיה במקום המבקרים הקבועים של העיתון? היום, כשהוא מבקר את עובדה עם מאיר דגן. אבל לא את התוכנית הוא מבקר (כמעט ולא), אלא את דגן:

…היה בה כל מה שהיא (דיין, V) אוהבת: ביטחוניסט בכיר שניצל ממוות בנס רפואי של הרגע האחרון – ותוקף את הממשלה… פוליטית, המשיך דגן בקמפיין שהוא מנהל (עם אהוד אולמרט) נגד תוכנית התקיפה באיראן, תוך כדי שימוש בתכסיסי הסוואה שקופים, שלא היו עוברים במקום עבודתו הקודם ("אני לא מגלה מה אירע בדיון במשהב"ט, שעליו סיפר דיסקין שברק עישן בו סיגרים ושתה וויסקי, אבל דיסקין הוא איש של אמת", כך, פחות או יותר). מצד אחר, כשדיין שאלה אותו מה דעתו על חברי הכנסת שדיברו על פרשת בן זיגייר כדי לחשוף אותה, אמר שזהו מעשה לא ראוי. שיש דברים ש"זכות הציבור לא לדעת אותם". אני מניח, שלדעתו של דגן לחשוף פרטים אסטרטגיים, כגון דריכת הצבא על ידי נתניהו וברק, בשם המשימה הקדושה של עצירת התקיפה האפשרית באיראן, זה כן אחראי, ואת זה הציבור חייב לדעת.

ועוד שתי הערות: כותב לפידות שרק בתוכנית נחשף לעובדה שאם עברת את גיל 65 אתה לא זכאי להשתלה בישראל.
זה מצער מאוד שרק עכשיו גילה זאת, מאחר שהדברים נכתבו, בעקבות ההשתלה שעבר דגן בבלארוס, בכל עיתון ואתר כולל בעיתון אותו עורך לפידות, ב-28 באוקטובר 2012.
65

העניין הנוסף, האקזיסטנציאלי, הייתי אומרת, מתייחס למשפט הבא:

האם אני רוצה לחיות? בישירות דוגרית הוא ענה לעצמו שכן, בגלל הנכדים ובגלל המדינה ("אני סקרן לדעת מה יקרה לה", השמיע הצהרה מפחידה למדי כשחושבים שאמר אותה ראש המוסד לשעבר).

הסקרנות לדעת "מה יהיה" היא משפט די גנרי, ורבים הם המשתמשים בו, פעמים רבות ברגעי משבר, מצוקה וחוסר תוחלת. אחד האזכורים היותר יפים, הוא, אאל"ט (ואני לא יכולה לחפש עכשיו את הציטוט) בהתיקונים של ג'ונתן פרנזן. מומלץ לכל.

אופס, התבלבל לנו הלוגו בישר"ה (ניוזלטר).
vals

מח' הגהה

mishal

(תודה לשני רם ולאחד י') nrg

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

שאול חנוכה VS תא העיתונאיות.

רוצים חדשות אלטרנטיביות? הנה. 0404. לפנים.

לפני פיזור

לפעמים אני לא מאמינה: מה שהבלקברי הקשיש מסוגל לעשות.
מדרון יפו, אתמול בשקיעה.
heli2

להתראות ב-21:00 על אלף או עם השאנל 5.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

49 תגובות על הקולוסיאום

  1. סתמניק הגיב:

    הכתב ישי פרידמן מלא מחמאות לאילנה דיין,ואילו הטוקבקיסטים רוצים לצלוב אותה
    http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/465/115.html?hp=47&cat=307&loc=15
    2 מדינות ל 2 העמים

    אהבתי

  2. velvet הגיב:

    עו"ד ירון לונדון מדבר כעת עם The ירון לונדון.

    אהבתי

  3. אורן הגיב:

    בישראל היום בחרו בבנות הרטרוגרדי לכותרת הטור של שטייף. היא עצמה משתמשת בנשים רוב הטור ורק לקראת הסוף נכתב בנות.
    חוטא לעיסוק בזכותן של נשים לסביבת עבודה מקצועית.

    אהבתי

  4. חייל זקן הגיב:

    ישראל כל כך נמאסה על המועצה לזכויות אדם של האו"ם עד שזו עברה לטפל בקנדה

    אהבתי

  5. סתמניק הגיב:

    האתרים הארץ ו Y NET מחקו כל זכר לידיעה על הפיגוע במתנחל שנרצח לפני מספר שעות
    כמובן שאם היה מדובר בגרפיטי שאיזה ילד בן 12 ריסס וכתב מוות לערבים
    הכתבה היתה נשארת לכול היום
    זול הוא דמו של המתנחל באתרים האילו

    אהבתי

    • אלי הגיב:

      אתה סתמניק שקרן.
      בשני האתרים הפיגוע מופיע בעמודי הבית. באחד מהם הוא הכותרת השנייה, ובשני הפולואפ הוא הכותרת השלישית והכתבה על הפיגוע עצמו מופיעה יותר למטה.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        הוא לא שקרן, הוא פשוט מתנחל שמתוכנת להתלונן על ה"תקשורת" / פרקליטות / "אליטות" וכל מי שלא פותח את היום בתפילה לשלומו של אברי רן. אלה, אי אפשר להשביע את רעבונם.

        אהבתי

  6. עו"ד הגיב:

    ד"ר אביעד הכהן משכיל אותנו כי הבדיקה אינה מוכרת בחוק אלא רק חקירה. נכון, סעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי קובע "נודע למשטרה על ביצוע עבירה, אם על פי תלונה ואם בכל דרך אחרת, תפתח בחקירה". חקירה נאמר ולא בדיקה.

    ומה ההבדל המעשי בין חקירה לבדיקה, בהינתן שבדיקה היא במילא חלק מהמונח חקירה (כך למשל אם תתבצע במהלך החקירה בדיקת פוליגרף למשל, או שתיבדק אפשרות לשחזר מסרונים וכיוצב')? לא הרבה.

    במקרה של השר סער מדווח לנו יואב יצחק כי "היועמ"ש הורה לבדוק האם יש אמת בחשדות נגד גדעון סער ו/או האם מנסים להפלילו * במסגרת הבדיקה יתושאלו בהמשך עובדות וגורמים נוספים במשרד החינוך…"
    http://www.news1.co.il/Archive/002-D-81323-00.html
    (זו כתבה סגורה לכן אני רואה ומביא רק את הכותרת מגוגל).

    ד"ר הכהן מזכיר את פרשת סער. עם זאת, הוא אינו מציין במפורש שגם שם היה שימוש באותו מונח. והיו גם מקרים אחרים לפני כן, כגון בדיקה משטרתית במקרה של ריבלין בעבר. ההסבר הוא פשוט, זה לא הומצא היום ולא לכבודו של רוזן: אם מדובר באיש ציבור הפרקטיקה מכירה באפשרות בדיקה, ואם מדובר בסתם אדם בלתי מקושר – חקירה.
    ההבדל העיקרי המעשי הוא שאחת הפעולות הראשונות המבוצעות בחקירה היא לגבות את עדותו של זה שהתלוננו נגדו תחת אזהרה, מה שנקרא חקירה תחת אזהרה, ואילו בבדיקה, מן הסתם, לא חוקרים אותו אלא רק בודקים אם יש טעם ענייני לחקור אותו. כגון, במקרה הנוכחי, נפגשים עם התלוננות, בודקים את הטלפונים הניידים שלהם, שואלים שאלות, מנסים להתרשם אם היה כאן חיזור או הטרדה ולמעלה מכך. לכן, לסיכום: בפועל זו חקירה רק בשני הבדלים:
    1. מדובר באיש ציבור ולכן זה מכונה בדיקה כרגע.
    2. לא חוקרים את האדם נגדו התלוננו במהלך הבדיקה.

    אהבתי

  7. roni הגיב:

    המסע נגד עמנואל רוזן ופרסום שמו הם מסע לינץ'. פעם תלו אנשים על עץ כי היתה שמועה שהם עשו משהו. איש לא בדק אם עשו או לא עשו. גם באלבמה בארצות הברית כבר לא עושים זאת.
    היום יש שמועה (ארבעים נשים סירבו להתלונן! זאת רק שמועה!) שעמנואל רוזן עשה. איש לא בדק!
    פעם, במדינת ישראל, היתה משטרה חוקרת והיה בית משפט ששופט. היתה גם אתיקה עתונאית שלא מפרסמים שם של אדם שלא נעצר. היום האתיקה היא שצולבים אדם ברחוב בלי שאיש התלונן.
    תא העתונאיות נושא דגל חוסר האתיקה ופוגע במוסר.

    אהבתי

    • שני הגיב:

      מסכן עמנואל. שנים הוא מבסס את ההטרדות הלכאוריות שלו על העובדה שנשים לא הולכות להתלונן במשטרה, מי חשב שחוץ מהזירה המשפטית יש גם זירה ציבורית, ושלאנשים אשכרה יכולות להיות דעות על המעשים הנטענים שלו, אפילו לפני שבית המשפט הכריע בעניינו. באמת שערוריה שכל אחד מרשה לעצמו להביע דעה בנושא בעל עניין ציבורי גדול כל כך, ושאנחנו לא מחכים שבית המשפט יקבע בשבילנו מה דעתנו.

      אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      באשר לנקודות שעלו מדבריך:
      א. אתה שוכח שלינץ' בוצע לא רק בחפים מפשע. גם באשמים. זהו גזר דין צדק של ההמון, שנעשה מחוץ לכתלי בית-המשפט. לא רק שחורים נתלו, על לא עוול בכפם; גם גנבים, אנסים ורוצחים.
      ב. כשם שההמונים אינם חפים מטעות, כך גם באשר לשופט. הלה יכול לזכות אשם, ולהאשים זכאי.
      ג. זו אינה שמועה שמישהו עשה משהו. זו ודאות. עמיתים ראו (גדי סוקניק), בחורות תיארו (מעל גלי האתר).
      ד. פעם הייתה אתיקה עיתונאית?! הרי העיתונאים עצמם מודים היום שידעו שמעשיו של עמנואל רוזן אינם עולים בקנה אחד עם חוקי המוסר (ולדעת חלקם – גם עם חוקי המדינה).
      ה. לא צולבים אדם בלי שאיש התלונן? ועוד איך מתלוננות: גם לדבריך, ארבעים נשים לפחות התלוננו. רק לא למשטרה. זאת גם הסיבה שהלינץ' נעשה בציבור.

      באופן כללי: לינץ' מסתיים במוות. איש לא המית את עמנואל רוזן. בסה"כ נחשפה ברבים התנהגותו הנלוזה (וזאת בהנחה שאינה פלילית). ובהחלט לגיטימי שזו תפורסם ברבים; שכן המחלוקת אינה אם הטריד, אלא אם הטריד באופן פלילי. שידע הציבור מיהו. ואם זו אכן קנוניה (שדורשת תיאום מרשים בין עשרות נשים, ממקומות עבודה שונים), הרי שהלה זכאי לתבוע דיבה. אדרבא: שירים את הכפפה שזרקה לו הדס שטייף.

      אהבתי

  8. סקר הגיב:

    https://sites.google.com/site/classicisrael/home/js_bach/choral/mass_b_minor/4
    אם "מותר" להביא לפה מוסיקה נורמלית,אז מי שישמע את האגנוס דיי הזה, יברך אותי כל החיים, ולא יתרגזו עלי יותר(הקטע השני,זמרת, לבורים)

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      החברה מהפרוגרסיב בפוסט אתמול היו מוכשרים יותר בסובלימציה.
      האגנוס דאי מהמיסה בסי מינור של באך הוא הרבה יותר מנורמלי.
      הלא בורים נוהגים גם ל ציין את המבצעים ביצירה קלאסית. ובכלל אולי עדיף ביצוע אותנטי, בחיי ולווט מכניסה מגיבים מהאספסוף.

      אהבתי

      • סקר הגיב:

        רק איגנורנטים לא יודעים מי זאת.
        אותנטי? אהה,יענו זמרת 2013 יד ראשונה?
        זה הביצוע הטוב ביותר בעיני מעולם!
        יש באתר עוד 20, תבחר מה שאתה רוצה.."אותנטי"
        העיקר תקשיב לזה, יכול להיות שתהיה לנו הפסקה של חצי שעה ממך פה.

        אהבתי

  9. שני הגיב:

    צפיתי בשיחה עם ד"ר יופי תירוש בלונדון וקירשנבאום, בנושא עמנואל רוזן. מדהים: מישהו שם לא הצליח להתאפק, ושם ברקע תמונה סמי אירוטית של שפתיים אדומות משורבבות.
    בערוץ 10 עדיין חושבים שהטרדה מינית זה סקסי.

    אהבתי

  10. סקר הגיב:

    "אחרי שגלעד נהפך, בצדק, למוקצה מחמת מיאוס בחוגי שמאל ופמיניזם בגלל הערות גזעניות למיניהן, למשל נגד פליטים ובדואים "..
    זה מה שכותבת איזה אחת סער ב"הארץ" על מי שגר בת"א ר"ל, וחושב אחרת ממקהלת ה….זאת, מי את?
    ברכות אברי! שאתה אחד היחידים מהמזבלה -ביצה, ש"עוזב את העיר" ונוסע לראות את אמיתות המדינה,לא מבית קפה אנטי ציוני בערבות הביוב.
    תמשיך אנחנו אוהבים אנשים כמוך (בישראל).
    אה' גם כל הכבוד אברי שאתה היית התקשורתן היחידי ! שלא מעניין אותו "מה יאמר ביה"מש,הפרקליטות…" אותך עניין מה שספרה לך מישהי שהאמנת לה! כ"כ פשוט. גם אני, אם עובדת שלי הייתה מספרת לי על מישהו שהטריד אותה מינית,הייתי סומך על ע צ מ י , ומעיף אותו הביתה ושהוא ילך להתלונן.
    אבל ב"מדינה" שמביאים בי"א משוררות סקס וזימה, לתלמידים שאין להם מושג מה ההבדל בין שירה ל"שורה",אפשר להאנוס בשרותים,להטריד, לשים סם אונס… והכל סטנדרט עד ש"לא הובאו הוכחות משפטיות"…

    אהבתי

    • לטובת המאדימים אוסיף ציטוט מפסק דין, של בית המשפט העליון בע"א 218/74:
      " מצבו של הנגב בשנת 1870 נחקר על ידי המלומד פלמר (מוצג ת/21 ) שעשה מסע באזור ועמד מקרוב על מצבו של הנגב. הוא מצא שממה, חורבות עתיקות ובדווים נוודים, אשר לא עיבדו במיוחד את האדמה, לא חרשו אותה ובכלל לא עסקו בחקלאות. גם כשירדו גשמי והייתה צמחייה טבעית, השתמשו במים להשקאת העדרים אך לא לצורך עיבוד חקלאי ".

      בדרך כלל, כמעט באופן אוטומטי אני נוטה לטובת אוכלוסיות מוחלשות. קהילות שרכושם נלקח ללא דין, שנרמסו תחת עוולות וחוקים מעוותים, שסבלו מגזענות ואטימות חברתית -שפשעם העיקרי היה שנולדו יהודים. במיוחד אני חש גאווה מפעילות ארגוני הקרן שמסייעים לאוכלוסיה המוחלשת שאינה יהודית. ארגוני הקרן השכילו לחבור ולשלב ידיים עם הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שמצודדת כידוע בהפסקת הביגמיה, בנשים משכילות ועצמאיות ולוחמת ילעקירת תופעת האלימות ודיכוי הנשים בחברה הערבית. כל הזמן רואים אותם יחד. מוסלמים הדוקים ויהודיות חילוניות מפגינים בצמתים יחד. זורקים אבנים על בעלים מכים ונושאים שלטים שקוראים לנשים להתקומם. מביש שאנשי תקשורת לא מכירים את עבודתו של הגרוסמן האחר.

      אהבתי

      • סקר הגיב:

        יון כל הכבוד על ההשקעה,הנסיון לשכנע את החרשים,ואני באמת מתכוון כל הכבוד.
        מי שלא מבין ,שלבדואי ,כל בדואי! בצפון בדרום בארצות ערב,לא משנה איפה ,מ ע ו ל ם לא הייתה אדמה, לא דונם ולא מטר!
        כל המהות של בדואי(להבדיל מפלאח) היא נדודים, עם כבשים וגמלים וחמורים, ממקום למקום בלי הבדלי גבולות של ארצות. הדבר היחידי שעניין בדואי זה איפה יש מים ואוכל לצאן,לפעמים הם ישבו תקופות ארוכות במקום מסויים עם מקור מים קבוע,ושדות חיטה או שעורה, שם ניזונו מהשלף ושמרו לאריסים על השטחים.
        עם קום המדינה, היו כמה חכמים שלקחו אותם בצפון, הקצו להם קרקעות לבניית כפרים(כמו פלאחים) בגליל ובעמק. בהמשך גם גייסו את משפחת אל הייב לצבא, ובעקבותיהם גם משפחות-שבטים אחרות התנדבו ומתנדבים. הצלחה ענקית בכל מובן.
        בדרום לא האמינו שתהיה התרבות כזאת,לאחר שנים ניסו לאכלס אותם בערים (כמו בצפון) אבל אז כבר באו "חכמים" אחרים מישראל, ושכנעו אותם שלא כדאי להם,ואז אחרי 2 ערים העסק הופסק.
        מאז הפוגרום חוגג, אין להם ולא היה להם שום קשר עם מה שנקרא ישראל,ממשל,שלטון…הם לא חושבים את עצמם לתושבי ישראל,מתחתנים עם נשים מעידנה,חברון…שנייה שלישית רביעית מכל הבאה ליד.
        הסיכויים ל"פתרון בגין" הוא אפסי, כמו שאמרת, היום מעורבים בזה אירגוני שמול מהארץ והעולם, שקונים שקרים,ממציאים שקרים, ומנפחים להם את השכל ב"מושגים אירופאים" ופתרון לא יהיה לעולם!
        זה בלוג תקשורת אז מה כל זה שייך לכאן?

        אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      אברי גלעד אומר דברים שאחרים נמנעים מלומר מפני שהם שומרים על תדמית של אנשים נאורים. גם אותי הוא מעצבן לא פעם אך אני מעריכה את תרומתו להעלאת נושאים רגישים שהתקינות הפוליטית משתיקה.

      אהבתי

  11. אבל העובדה היא שהקהילות שיושבות בכפרים הלא מוכרים לא זזות מהם. העובדה היא שהבדואים יודעים ביניהם, איזו אדמה שייכת למי. עוד עובדה היא שתושבי הכפרים הלא מוכרים הציגו לרשויות תוכנית אב, שהכינו ביחד עם מתכנני עמותת "במקום", הכוללת גבולות ברורים לכל 35 היישובים הלא מוכרים.

    יפה ונאה. פלשו, בנו שלא כחוק, סגרו פרסלציה בין החברים וקיבלו עזרה מעמותה נאורה (על הקרן שום מילה). מדובר בעשרות או מאות מליונים. החול משתלם.

    הם יודעים שחוות הבודדים המשגשגות, עם הגבינות והיין והתיירות האקולוגית, קיימות רק משום שבמינהל מקרקעי ישראל מעדיפים לחלק אדמות במתנה, ובלבד שיימסרו ליהודים.

    קטע, גם אני רציתי חוות בודדים ולא קיבלתי. ובכלל, להציג את חוות הבודדים כמתנות זאת בדיחה. לידיעתי (הלא מעודכנת) מאיים על החוות צו פינוי אבסורדי ובעלות מוסדרת לא נראית באופק. ההבדל הנוסף הוא שחוות הבודדים מהוות פיתוח לאזור. פרוייקט של אמצע החיים מבוגרים עם ילדיהם מגיעים לכלום. עובדים מסתכנים ומקריבים שנים והופ- קיבלנו כיבוש ציוני קלאסי. מהשממה צצים כרמים ובתי אירוח ומרכזי ידע, ומסעדות. לא אמשיך בתיאור ההבדל ויש לי בטן מלאה על מהותו ושורשיו.

    אחרי עשרות שנים של אפליה וקיפוח, הקהילה הבדואית מוכנה לשינוי. היא משכילה יותר, ויש בה נכונות גבוהה יותר להשתתפות אזרחית ולדיאלוג בונה עם הרשויות והחברה הישראלית כולה.

    למצב הבעייתי אחראים גם "מנהיגי" הקהילה בגלל ההתעקשות לנסות להוציא יותר מהמדינה או בגלל קבלתם כנציגים בלעדיים על יתר המשפחות והחמולות. דיאלוג בונה אינו מכיל איומים, פלישה לשטחים ללא בעלות והקמת מבנים ללא אישורים. ה'בונה' היחידי כאן הוא העבריין שמנהיג הציבור תומכים במעשיו!

    הכותבת היא עו"ד, ראש תחום זכויות האוכלוסייה הערבית הבדואית בנגב באגודה לזכויות האזרח.

    מיותר, קוראי הארץ יודעים שבדואיות יכולות להיות משכילות. נראה אותם משיגים בדואית צמחונית מלומדת -ודתיות.

    למה לא הגבת לו? הקשתה חברה יהודיה, שרגישה לגזענות ויודעת שאני בקיאה בנושא.

    המילה גזענות מופיעה חמש פעמים בכתבה הקצרה ולא מוסיפה הגיון או אמת. אם יש משהו שמחרפן אותי- זו הטענה מהצד הערבי לגזענות. היהודים במזרח התיכון הם טיפה בים של שינאה חשוכה ועתיקה שמטובעת בתרבות האסלאמית מאז ומקדם. נכון, הטיפה לא טהורה אבל שמישהו מהתרבות הערבית יקונן על גזענות?! רבאק, יש גבול. (זאת הסיבה שאין 'יש גבול' מהצד ההומאני של הסכסוך).

    עוד עובדה היא שתושבי הכפרים הלא מוכרים הציגו לרשויות תוכנית אב, שהכינו ביחד עם מתכנני עמותת "במקום", הכוללת גבולות ברורים לכל 35 היישובים הלא מוכרים.

    יפה שהצגתם תכנית. מעניין אם כל הפזורה מסכימה לה או שמדובר (שוב) בסלמי סחטני לא יסתיים לעולם. מה מוכיח ש'הנציגים הציבוריים' מקובלים על כולם? מה מבטיח שאם התכנית תתקבל ותבוצע לא תהייה התנגדות "קהילתית" להרס כל מה שלא חוקי או לענישת פולשים?

    לאנשים שמובילים את מחאת הדיור כדאי לדעת. מספר אצבע לפיתוח יישוב חדש של צמודי קרקע עומד על 150-200 אלפי זוזים ליחידה. חיבור שווי קרקע + עלות פיתוח + מענקיםהלוואות * מספר בתי האב יגלה למוחים כמה הסדק החברתי הזה ישפיע על הכיס של כולנו. גם של זוגות צעירים.

    אהבתי

    • ויקי עושה לי את זה, מצטער. לא מסוגל להתאפק:

      המימון לפעילות העמותה מגיע מתרומות של האיחוד האירופי, מדינות אירופאיות שונות וקרנות סיוע, בהם קרן גולדמן, קרן פורד, הקרן החדשה לישראל וקרן בלאושטיין.

      -ושלא יבנו, על התמימות שלכם! |אייקון של נחמיה שטרסלר נוהג במערבל בטון|

      אהבתי

    • אין צורך להגיב לכל הנאום הטרחני שלך.
      אסתפק בהתיחסות לביקורת שלך על שהוזכרו הפרטים הרלוונטים בעיסוקה של הכותבת, וטפ.
      ואגב אותך אתאר כך:
      יונה, מגיב אנטי ערבי עיקש, ומאמין בקונספירצית הקרן.

      אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      עו"ד ראויה אבורביעה דיברה על גיזענות של יהודים ולא הזכירה את הגזענות של הבדואים. למשל כלפי השחורים מביניהם.מי שגר באזור יודע שהמשטרה פוחדת להיכנס לכפרים הבדואים ולא מטפלת בעברינות הפוגעת בישובים באזור, גם לא בבעיות בחברה הבדואית. אמנם יש עלייה בהשכלה של חלק מהבדואים אך זה לא מונע גם את המשכילים מלשאת מספר נשים ובכך מחזקים את התופעה בקרב כולם. ריבוי נשים גורר גם ריבוי ילדים שחלקם מוזנחים ולא לומדים כראוי. זאת מבלי שהפעילים לזכויות האזרח יפעלו בתקיפות כנגד הנוהג הלא חוקי והנפסד. מכיוון שבמדינתו מתנהלת פוליטיקה של קורבניות, כשלכל צד הדוברים שלו ( לימין ולשמאל), שרוממות זכויות האזרח בגרונם, כשזה נוגע לצד שהם מיצגים. בשם הרב תרבותיות מתאפשרת פריעת חוק במגזרים שונים ובתוכם גם בקרב הבדואים שבמקום לפעול קודם כל למניעת הפרת זכויות בקהילה שלהם מפנים את האשמה כלפי הגורם החיצוני שלא יכול לרחוץ בניקיון כפיו.

      אהבתי

  12. reader הגיב:

    היה ציטוט של עורך דין שאמר שלא הכל לבית משפט. עמנואל רוזן היה לא מוסרי גם אם חוקי, וזה אמור להספיק כדי שמעסיקים לא ירצו לעבוד איתו יותר במדינה נורמלית. הצרה היא שאנחנו לא כזו

    אהבתי

  13. סקר הגיב:

    בגלל הסונטה ארפג'ונה אני רגוע (חרף כל הדברים המעצבנים פה),ואני יכול לספר לכם על "ד"ר" רוט,
    דורה היא אישה עשירה מאוד מאוד(אולי עוד פעם מאוד) גרה באחת האחוזות היפות בישראל: בית אבן אנגלי עם בתים קטנים (גם מאבן) למשרתים שנבנו ע"י אנגלי עשיר שבנה את חלק מטבעון,ובנה את האחוזה לעצמו.
    גם בB.M.W מכירים את דורה, מהביקור השנתי(לא טיפול, החלפה).
    היא נקראת "ד"ר" על שם בעלה המנוח,רוב השנים היא עובדת עבור המגבית וכל מיני "ארגונים" שנוסעים בהם המון לאמריקה,והגנן נשאר לבד ועושה לביתה,גן קסום.
    נחמדה? סימפטית? לא היא.

    אהבתי

  14. מיקרוב הגיב:

    בעניין מאיר דגן.
    מתי תיכתב העבודה האקדמית בעניין הפער הענק בין יחס "התקשורת השמאלנית" – ואילנה דיין כמייצגת הטובה ביותר שלה – למאיר דגן קודם ליציאתו נגד נתניהו, ולאחריה, וזאת כדגם מייצג.
    ממש מאלף.
    לי זה עושה גועל, כמו לדמיין את לשונה של דיין בין לחיי עכוזו של דגן, ועוד קודם שרזה פלאים. בעע.

    אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    השופט עם הזין

    שופטת בלי זין, אבל עם פרוטוקולים היא חסינה.

    אהבתי

  16. עמנואל הגיב:

    הייתי על האופנוע כשראיתי את השלישיה הזו בשמיים, כמו ששרה קורין אלאל – אנחנו חולקים שמיים, מרתק

    וdown to earth, הנעלם מעינייך הטור המענין של מתי גולן בגלובס אודות ההבדלים בסיקור בין סער לרוזן?
    שווה להניח טיפה דעת בקטע הזה בהשוואה הזו

    הייתי מביא לינק, אבל אני עובד בארגון קשה יום, בו האנטרנט מוגבל להפליא)

    אהבתי

  17. שלמה הגיב:

    הייתי אתמול ביפו וראיתי את המסוקים! כבוד! (לי)

    אהבתי

  18. נילי (ל) הגיב:

    תצלום נהדר! וכמובן גם כל השאר.

    אהבתי

  19. ירושלמית הגיב:

    דורה רוט אכן אישה יפה ומרשימה מאוד. הניגוד בין המראה שלה לבין הדברים הקשים, הנכונים והמרים שהטיחה, היה חזק ואפקטיבי במיוחד.

    אהבתי

כתיבת תגובה