כמעיין המתגבר

הארץ14.5.13ידיעות14.5.13
maariv14.5.13isra14.5.13

 הכותרות הראשיות

אם הייתי פולנייה (טפו), הייתי אומרת לכם על יאיר לפיד "אמרתי לכם" בפעם השנייה תוך דקה. כי פעם אחת כבר אמרתי, אחרי הגזירות. מזל שאני לא, ולכן לא אגיד "אמרתי לכם", לכל מי שטען כנגדי, "גם אם רק ינקנק את החרדים סופסוף, דיינו".
בסטטוס מיום ראשון הוא מקונן על "קולות אחרים" שהשתלטו על המרחב.
מעניין מה יהיה בסטטוס הבא, איך יוכל לתרץ את הסיפור הנוכחי, אי הקיצוץ ברשת החינוך של ש"ס, שהיא נשמת אפו, ליבת מצעו, התשתית הרעיונית עליה זחל לקלפי ומרח את כולכם.


הנה: דרעי עשה עלינו סיבוב, רק דחינו בחצי שנה כי צריך למצוא אלטרנטיבה, בלה בלה:

שר החינוך, שי פירון, ניגש אלי ואמר שיש בעיה בביטול של תקנה 3-9-א', שהעניקה תקצוב מלא ל"אל המעיין", רשת החינוך של ש"ס. שאלתי מה הבעיה, ושי הסביר שעד שלא נקים באופן רשמי רשת חינוך ממלכתית-חרדית, אנחנו בעצם מבטלים להם את התקציב בלי להציע שום אלטרנטיבה. קיימנו דיון קצר, ובסוף סיכמנו שנדחה בחצי שנה את ביטול התקנה עד להקמת הרשת החדשה.
לפני שחזרתי לחדר אמרתי לשי, "אתה יודע מה, אם כבר דוחים, צלצל לדרעי ותספר לו. אין סיבה שהוא ישמע על זה ממישהו אחר."

כן, אני רוצה לראות מה יקרה בעוד חצי שנה. תהיו ריאליים. תוך חצי שנה אפשר להקים רשת חדשה? איפה אתם חיים בדיוק? בשוויץ?
ועוד. מיש עתיד נמסר:

התוכנית כוללת הישגים רבים ובהם החלטה היסטורית לחיוב לימודי ליב"ה בכלל מערכת החינוך. כמו כן, החלת תוכנית "יוצאים לעבודה" ומערך תמריצים לעידוד תעסוקה ולהגדלת מעגל העבודה במשק, קיצוץ בקצבאות ילדים ושלילתם ממרוויחי משכורות שמעל 800,000 ₪ בשנה, יישום המלצות ועדת קדמי להפחתת מחירי המזון, מלחמה בהון השחור וקיצוץ בשכר השרים וחברי הכנסת.

זהו לקט דובדבנים. לכשצריך יהיה לפרוע את השטרות זכרו מה אמר וכתב לפיד ומה מסרה יש עתיד, ומה יתממש מכל זה. בעצם לא צריך לזכור. הכל כתוב פה, מודגש כציטוט. לא יהיה צורך לחפוש בין ההריסות. עוד חצי שנה, עוד שנה, עוד שנתיים. "החלטה היסטורית" עלק.

במעריב כל סיפור אל המעיין ודרעי ושמרעי לא מופיע. שלום ירושלמי כותב את הקטע הראשון בשער ובע' 2 תחת הכותרות "חזון לפיד" ו"לפיד הצליח, בינתיים", כשירושלמי מציין שהדברים נכתבים לפני הצבעת הממשלה. כל דרמת אל המעיין חסרה בדיווח העיתון.

בידיעות הכותרת הראשית היא אומנם "החרדים שוב ניצלו מהגזירות" (גג) והראשית היא "לפיד ויתר על קיצוץ לחרדים", אך בכותרת המשנה מופיעה תגובת יש עתיד, ש"בתוך חצי שנה אמור לעבור חוק שיחייב לימודי ליבה".
בע' 2 של ידיעות מתאר גד ליאור תמונה אחרת לגמרי מזו שמתאר לפיד בפייסבוק:

…אמש, בעקבות הסיכום עם דרעי, הוחלט למעשה לשמור על החוק המחייב לימודי ליבה – אך להחריג ממנו את שני מוסדות החינוך המרכזיים של החינוך החרדי, ובכך למעשה לרוקנו מתוכן. כמו כן, הוחלט באותה שיחה גם לדחות את הפחתת התקציב שתוכננה למוסדות החינוך החרדיים. במפלגת יש עתיד העדיפו אמש להדגיש את חלקו השני של ההסכם, לפיו לימודי הליבה והקיצוץ יידונו מחדש תוך חצי שנה – שבמהלכה יגובש חוק אשר יכפיף את כל מוסדות החינוך החרדיים למערכת חינוך ממלכתית-חרדית.

בישר"ה הצטופפו חמישה כתבים כדי לתאר את הכותרת הראשית: "לפיד לא יקצץ בתקציב רשת החינוך של ש"ס". שמחה לאיד? למה לא.
שר החינוך לעיתון

השר פירון אמר ל"ישראל היום" כי "לא מדובר במתנה לש"ס, אלא בפתרון לבעיה משפטית שהתעוררה… תמיד אמרנו שאנחנו לא שונאים חרדים ואין לנו כוונה לפגוע בישיבות. חשבתי שזה לא נכון לקצץ כל כך הרבה לחרדים. אני לא מעריך שתהיה ביקורת". בסביבתו של פירון אמרו כי דרעי הסכים למעשה כי תוקם, לראשונה בישראל, מערכת חינוך ממלכתית חרדית, אולם מקורבי דרעי הכחישו את הדברים ואמרו כי לא סוכם דבר בנושא זה. יו"ר ש"ס אמר אמש כי "הורדת הקיצוץ על ידי שר האוצר היא תחילתה של הידברות שחשובה ונחוצה מאוד בעת הזו לכולנו".

מדהים איך התעוררה בעיה משפטית בדקה ה-90. זה רק מראה מה שווים המומחים והצוותים של שר האוצר. או ש. השלימו את החסר.
חזי שטרנליכט לא מבין את הדיל.
בהארץ פרשייה זו מופיעה בבוקסית פצפונית בע' 4.

חדשות ראש הממשלה

תקציב מעון ראש הממשלה זינק ב-80% בארבע שנים.

תקציב מעון ראש הממשלה לשנת 2012 עמד על 5.4 מיליון שקל, לעומת כ-3 מיליון שקל בשנת 2009. ההוצאות על "מזון ואירוח רשמי" זינקו בשנים אלה בשיעור של 117% – מ-214 אלף שקל, ל-480 אלף שקל, וההוצאות על "ניקיון ומשק בית" זינקו ב-118%, מ-553 אלף שקל, ל-1.2 מיליון שקל.
ההוצאות על "רכש ריהוט וכלי בית" עלו בשנים אלה בשיעור של 77%, מ-61 אלף שקל ב-2009, ל-108 אלף שקל ב-2012. הוצאות הגינון אמנם ירדו מ-2009 ל-2011 בשיעור של 20% ל-109 אלף שקל, אולם ב-2012 הם זינקו מעלה ל-142 אלף שקל.
הוצאות הבית הפרטי של הזוג נתניהו בקיסריה עמדו ב-2012 על 318 אלף שקל, לעומת 184 אלף שקל ב-2011.

הידיעה על חשבון ההוצאות ש"הוכפל בתוך 3 שנים" מופיעה גם בשער ידיעות ובע' 2 במעריב.
היא מופיעה אפילו בישר"ה, ע' 5, אלא שפה ניתנה זכות הדיבור ללשכה גם בכותרת. "לשכת רה"מ: זה כולל אירועים רשמיים".

ועוד ידיעה מרעישה. ע"פ פה שם:

השב"כ… נאלץ להודיע לגב' נתניהו ב-2 בלילה, כי אם לא תסייע לבעלה להיכנס הביתה, הדלת תיפרץ בלית ברירה בתוך 15 דקות.

אמממ. נשמע לי בלתי נתפס: ריב בין בני הזוג, בעטיו אסרה השרה על בנימין להיכנס לביתו? נראה לי שאפילו בן כספית לא היה מאמין.

והאם ראיתם את התמונה שמצא דיוויד רובינגר בארכיונו (והעלה לע' הפייסבוק שלו)? רה"מ מנחם בגין ז"ל ישן במטוס בטיסה של 12 שעות? הנה. כנראה מה שיכלו רה"מים לעשות ב-1980 אינם יכולים לעשות כעת בגלל שינוי במבנה השלד והמוח.

begin

התמונה מתפרסמת בידיעות הבוקר בענק (מחצית ע' 3 עם הכותרת "אפשר גם אחרת"), אך שם עשו לה חיתוך כזה, שלא יראו שבגין קרא מעריב. אוי, הטיפשות חסרת גבולות היא. ובמקום רובינגר הייתי רותחת.

מדינת כל גזעניה

שוטרים היכו כומר ושני בכירים מצרים בירושלים (שער מעריב).

מוסר התשלומים של הארץ

אישה אחת שלחה משהו שכתבה להארץ. מיוזמתה, יש לציין. הטקסט התפרסם, ולאחר מכן תהתה האישה היכן הכסף.
ענה לה עורך מוסף תרבות וספרות בני ציפר בזו הלשון, ומכתבו זה התגלגל אלי בדרך לא דרך, לאחר שחצה יבשות וימים:

…מכתבך משבוע שעבר וגם זה הנוכחי נופלים עלי כמו מהמאדים.
מזה כשנה הפסקנו לשלם שכר-סופרים לכותבים במוסף בשל חוסר תקציב.
הברירה היתה להמשיך להיות נדיב ואז להגיע למצב שיאמרו לנו "רבותי, המוסף הזה עולה לנו יותר מדי, בואו נסגור אותו", או לחסוך את ההוצאה הזאת.
כמובן, אם תדרשי את הכסף בכל תוקף הוא ישולם לך, אתן הוראה יוצאת מן הכלל.

[תוס': ראו תגובתו של רני.]

יש לי הרהורים חדשים על חומת התשלום של הארץ, שנפלה עלינו כרעם ביום בהיר, או למעשה ממאדים.
אתם מבינים, "ההוצאה הזו", סרח העודף הזה, הוא טקסטים שאנשים כותבים, כלומר טקסטים שיוצרים את העיתון. להיות "נדיב" לשון הציפר, זה לשלם לכותבים המייצרים את המוסף על עבודתם. כן כן.
כתבתי כבר לא פעם שבמדורי הדעות בכל עיתון ואתר (ותקנו אותי אם אני טועה, ואם איפשהו כן משלמים) נהוג לפרסם "דעות" בחינם, שהרי אנשים כמהים להפיץ את פריים. אבל מוסף שבועי שלם שמתקיים מ"תרומות"? על זה עוד לא שמעתי.
בעמודי הדעות של הארץ הנוהל הוא כזה: משלמים רק לקטעים שמתפרסמים בעמוד 2 (עד 400 מילה) ואילו כל השאר, המפרסמים בעמוד הלפני אחרון קטעים הארוכים מ-400 מלה, מעניקים על כורחם את טקסטיהם להארץ במתנה.
האישה היקרה, אגב, ויתרה על פרוטותיה. מה, היא לא רצתה להביא לסגירת המוסף הנאור, אי התרבות היחיד בישראל המודפסת?
הריני לציין שלכותבי הבלוגים של הארץ כן משלמים. דיגיטל פירסט, יו נואו.

ובינתיים במעריב

סיפרתי כבר שעובדי מעריב קיבלו את שכר אפריל בשער טובה, ושהעיתון נפרד מחברת ההפצה שלו, גל מעתון. התוצאה המיידית היא שעד שתיכנס לעניינים חברת ההפצה החדשה, בר הפצה, מנויי העיתון, 18,000, הפסיקו לקבל את העיתון לביתם (ראשון, שני), ככה סתם. מערכת מעריב לא חשבה על האפשרות להודיע על כך למנויים באחת הדרכים המקובלות. לא סמס (עולה הרבה כסף), לא שיחות טלפון קווי, לא אימייל, לא הודעה לעיתונות, לא ידיעה ב-nrg. כלום. להפך, המרכזייה נותקה, והציבור לא יכול להגיע למח' המנויים גם אם הוא רוצה להקדיש לתענוג נניח 20 ד' תמימות של המתנה.
מה שכן, מנוי מעריב לשעבר כתב בתגובות אתמול שאבא שלו הצליח להשיג בטל' את המחלקה, ומסרו לו שם שהמנוי של כולנו מוקפא עד שיחזרו לחלוקת העיתונים. כך שאלמלא אותו קורא לא הייתי יודעת, לא הייתם יודעים אפילו את הפרט הזה. אבל במקום לדאוג לדבר האלמנטרי, לבסיס שעליו מושתתת המערכת, נואם המו"ל, שב"צ, באקדמיה, על החזון של מעריב בעיניו וחלקו של העיתון בדמוקרטיה המתמוססת בישראל.
אולי הוא באמת לא צריך קוראים, ומה שמעניין אותו זה להמשיך ולהחזיק את המותג ביחידת טיפול נמרץ נשימתי עד הרגע האחרון, עד שלא ייוותר שקל בכיסו ובכיס מממניו.
ואחרי שכתבתי כל זאת, הגיע מעריב הבוקר, 06:35, לפתח דלתי. אין לי מושג אם שב"צ עצמו הביאו, אם זכיתי בשליחות מיוחדת, ומה קורה עם שאר מנויי מעריב. שיחת טלפון למוקד המנויים הביאה אותי הבוקר להודעה קולית המסבירה שהעיתון עובר למערך הפצה אחר, ושאפשר לקרוא אותו ברשת. אף מילה על פיצוי, הקפאה, משהו. לא חיכיתי לנציג אנושי.

מהנעשה ברוממה

רותם אברוצקי מספר לליאת רון בגלובס מה עשה לו משה נסטלבאום.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

פרויקט פסולי חיתון, אותו התחלתי כבר לפני כמה שנים בבלוג האישי שלי, לחיות את חייה, זוכה כעת לתחייה מחודש בפייסבוק, כסטטוסים רנדומליים. הבעיה בפייסבוק היא הכאוס הנורא שלו, והעובדה שהכל שם נזרק לקלחת הצעקות ונעלם תוך שנייה. ולכן אנסה לרכז את פסולי החיתון גם כאן. אז הנה האחרון, פסולי חיתון 3 # אנשים שכותבים שלוש נקודות… אחרי כל שלוש מילים.
פסולי חיתון 2 # אנשים שחושבים מחוץ לקופסה.
כל פרויקט פסולי חיתון בלחיות את חייה. כמה אנשים שיודעים מה זה פסולי חיתון (לא במובן ההלכתי) מתהלכים בינינו, ולא במצב צבירה זומבי?

מחקר שבדק 69 מודלים עיתונאיים ברשת בחיפוש אחר גיזת הזהב. התוצאות לא משהו.
Chasing sustainability on the Net

לפני פיזור

חג שמח.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

89 תגובות על כמעיין המתגבר

  1. ארז אשרוב הגיב:

    ברשת שוקן (ואני מניח שבמקומות רבים אחרים) מופעלת שיטה שאני כיניתי פירמידת הקמצנות. זאת פירמידה שעומדת על קודקודה ולוחצת כלפי מטה: נותנים לעורך תקציב מסוים, מספר מסוים של עמודים, והוא נאלץ למצוא דרכים למלא אותם בתקציב הזעום. כך הופך העורך עצמו לקמצן-בלית-ברירה, ובסופו של דבר, עם הזמן, לקמצן של ממש.
    כשהבנתי שזה קורה לי, לפני כעשור, התפטרתי מהרשת.
    ושלא ייווצר חלילה הרושם שאני מנסה לגונן על ציפר.

    אהבתי

  2. עופר שלח הגיב:

    אני די מאוכזב שבאתר העין השבעית הוסיפו רק אפשרות לתגובות פייסבוק ולא תגובות רגילות שיופיעו מייד
    בלוג ביקורת התקשורת הוא לא בלוג רגיל
    הוא חייב להתנהל ב 100% חופש ביטוי,ויש להקל על כותבי התגובות בכל אפשרות
    אחרת מה זה בלוג תקשורת שמתנהל תחת משטרת מחשבות
    זו חזרה לברית המועצות עם הסיפורים של פעם

    אהבתי

    • סטלין הגיב:

      זו חזרה לברית המועצות עם הסיפורים של פעם.
      אתה מדבר על המפלגה החדשה שנכנסה לכנסת?

      אהבתי

      • עופר שלח הגיב:

        ידידי
        חובה לקדש את הערך של חופש הביטוי,ובמיוחד בבלוג על תקשורת
        פה חייב להיות יותר קתולי מהאפיפיור
        שחלילה לא יווצר מצב שמישהו רוצה להביע את דעתו בבלוג,אך צריך לערב שיקולים משונים שאין להם שום דבר עם אופי ההודעה
        אשרנו שזכינו וחופש הביטוי הוא מובן מאילוו בשנת 2013
        זה לא תמיד היה ככה

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          עוד חרטוט אחד ואתה שוב עף מפה. למה חזרת?
          לך תגיב שם. אף אחד לא חייב לך כלום. לא פה, לא שם ולא בשום מקום. פתח לך בלוג ותביא אליו את כל הקישורים המעאפנים שלך. רק לך מפה.

          אהבתי

          • עופר שלח הגיב:

            הקרטריון היחיד לגבי הודעות פה צריך להיות כזה
            לפסול הודעות מסיתות לפשע כלשהו
            לפסול קללות
            חלילה שנגיע למצב שמישהו יקבע פה מה הם הודעות פוליטיות ראויות לבלוג
            ימי סטאלין חלפו ועברו להם

            אהבתי

  3. עופר שלח הגיב:

    הרשו לי להתנצל פה לקוראים
    בדרך כלל אני שם קישור ישיר לאתר הארץ בהודעות שלי כי אני מניח באופן טיבעי שלכולם יש את התוסף לדפדפן
    איתכם הסליחה למי שאין את התוסף

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    דרעי עשה עלינו סיבוב

    מסתבר שיש טעות טקסונומית בשיר.
    לא מדובר בגדי. אל המעיין בא עגל.

    אהבתי

  5. חייל זקן הגיב:

    אחינועם ניני מקבלת פרס על השתתפותה בחגיגות הנכבה: הBDS קורא להחרים הופעה שלה

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    משחק נחמד שממצה את עצמו אחרי פעם אחת (פשוט הולכים עד שמוצאים שלט רחוב/עיר, ואז מגגלים אותו).
    מה שמצחיק זה שבסרטון הדוגמא ששמו בהארץ, הבנאדם מחפש את רומניה באזור הודו. בטוח אמריקאי.

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    יהודים יקרים אבוי! נפלה עטרת ראשנו.
    (טוב, לא בדיוק הראש, וכנראה שדווקא העטרה נשארה).

    אהבתי

  8. בזינגה הגיב:

    טוב לראות של"מגלה הסודות" סילברסטין יש זמן לערוך בטוויטר שלו
    דיון סוער בנושא חומוס

    אהבתי

  9. עו"ד הגיב:

    המצחיק הוא שנתניהו ואשתו הבינו מייד מה שחלק המגיבים כאן לא הבינו: זה לא טוב ולא נראה טוב. (הכספים האלה שבאים מכיסנו מהווים כמעט דחף לאו בר כיבוש להשוות את הנתונים לחיים הקטנים שלנו, וכמובן הפער מדהים). לכן התנועה לחופש המידע לא קיבלה את הנתונים ששום סיכון בטחוני אין בהם, כל עוד רק ביקשה, אלא רק לאחר שפנתה לביהמ"ש, לאחר שלושה חודשים. הנתניהוז הבינו ולבטח קיבלו ייעוץ מתאים לגבי הסיכוי הריאלי שבית המשפט ייאלץ אותם למסור את הנתונים, בכל זאת קשה להבין לאיזה סייגים נופלים הנתונים האלה על פי החוק לחופש המידע, ומוטב עכשיו מאשר כותרת בפונט בגודל 250 "תבוסה לנתניהו". אם הברירה היא בין נזק לנזק יותר גדול – הבחירה היא בנזק היותר קטן תוך הערכה ריאלית שיהיו מספיק אזרחים שיבינו ויצדיקו ויצדיעו, כמו כאן בבלוג.

    אהבתי

  10. הארץ והציפר לא לבד ולא יהיו לבד כל עוד מקבלים תוכן בחינם. שמעתי בעבר מחבר על מגזין טבע ומדע כלשהו שלא נוהג לשלם עבור הכתבות -ואני לא מנסה להגן על הארץ, נהפוך הוא. ראיתי הרבה מכהני הנאורים ואנשי השמאל שמרביצים מוסר ערכים ועקרונות ודי חלשים ביישום כשזה מגיע לחייהם הפרטיים. המענה המעלף של ציפר ובמיוחד:
    כמובן, אם תדרשי את הכסף בכל תוקף הוא ישולם לך, אתן הוראה יוצאת מן הכלל
    הוא רק דוגמא לסתירה שמוצנעת היטב. מציע תשלום כטובה אישית של האציל רב החסד.

    אהבתי

  11. נדב הגיב:

    נזכרתי במשהו משעשע: לפני כמה פוסטים כתבת על הבחורצ'יק מהסינמטק, שראה 400 אלף סרטים בחייו, והתפלאת על ההישג. זה צילצל לי מוכר, אז פשפשתי בזיכרוני, ונזכרתי שבכתבה על אבי גרינברג במוסף הארץ לפני כמה שבועות, הופיעה השורה הבאה: "אני קראתי 400 אלף ספרים. כל מה שקראתי הפנמתי." גם אני השתעשעתי במתמטיקה, וגיליתי שאם אבי גרינברג אכן קרא את כמות הספרים הזו, זה אומר שמגיל 10, בכל יום מחייו, ללא הפסקה, הוא קרא 23 ספרים. סחתיין עליו.
    המסקנה שלי לשני הטיפוסים המפריזים הללו: אם אתה כבר מחרטט, תישאר עמום. "קראתי אלפי ספרים" זה נשמע טוב. קראתי 400,000 ספרים? נו באמת.

    אהבתי

  12. מישהי הגיב:

    כולם מדברים על כמה שזה נורא לכתוב פועל בגוף ראשון יחיד עתיד עם י' במקום א', אבל אף אחד לא מדבר על התופעה של השמטת ה-כ' כשכותבים או אומרים "כש". נדמה לי שזאת תופעה חדשה יחסית שלא היתה קיימת ב-2006 בהיקף גדול מספיק כדי להיות שווה התייחסות.

    אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    מדהים איך התעוררה בעיה משפטית בדקה ה-90

    המשפט הזה יוכל לשמש אותך שוב באמרתי לכם הבא כאשר יגיעו לשוויון בנטל

    אהבתי

  14. seelinewoman הגיב:

    תרשו לי להמר על הסיבה למה זה קרה. אבל ראשית, עובדתית יש כבר רשת חינוך חרדית ענפה בכל רחבי הארץ, כך שאין צורך להמשיך בספין של פירון-לפיד. כל שנורת הוא להכניס לכיתות מורים שילמדו את מקצועות הליבה, בדיוק כמו היום רק יותר. הרי כשעשו את הרפורמה ה"גדולה" במערכת החינוך הממלכתית לא עיכבו אותה בטענה שאין בתי ספר שמתאימים לכך.
    ועכשיו, לסיבה: הדתיים של יש עתיד הם הדתיים מהאסכולה הקולטורלית-פלורליסטית-שאנטית שאינה נשענת בהכרח על חיים על פי ההלכה. הם גם לא מערערים על סמכות ההלכה ואו מאיימים על קיומה, ולכן הם גם לא ינסו לעולם למוטט את הממסד האורתודקסי אלא לכבוש אותו בעצמם. בשביל זה הם צריכים את ש"ס. אני חושדת שנרקם איזשהו דיל לקראת הבחירות לרבנות הראשית ולכל מיני משרות בכירות שאותן מחזיקים רבנים חרדיים כדי לקבל את תמיכת ש"ס ברבני הציונות הדתית. יכול להיות שאני טועה, אבל אני כבר קטנת אמונה בכל מה שקשור ללפיד בפרט ולממשלה הזאת בכלל. הזמן יגיד.

    אהבתי

  15. JewBoy הגיב:

    אני המום מהטקסט של בני ציפר.
    "אם תתעקשי"?!
    המום

    לא מעכב בדקה את תשלום המשכורות לעובדים.
    ראשית כי מגיע להם
    שנית מגיע להם על פי חוק! (מי אמר מעריב ולא קיבל)

    אבל הוא לא מכיר בכלל בזכותם של כותבים לשכר, כשיטת עבודה.

    אהבתי

  16. שיפ הגיב:

    אני חושבת שזה נכון לכולנו!
    איך אפשר להעלות את מחיר הסיגריות, להטיל מס על עקרות הבית ולהעלות את המע"מ בלי להציע שום אלטרנטיבה?
    ומה לגבי שידרוג הדירות? זה אמור לשפר את המצב הכלכלי של המשדרגים, ובד בבד את ההרגשה שלהם כשהם חוזרים הביתה לדירה גדולה ונוחה יותר – איך אפשר למסות ובכך לבטל את האפשרות ב ל י ל ה צ י ע ש ו ם א ל ט ר נ ט י ב ה ???

    אהבתי

  17. מהצד הגיב:

    הבמאי נסים מוסק מגן על נסטלבאום

    אהבתי

  18. שועלן הגיב:

    בגין הנהנתן הזה עם שני הכיסאות ביזנס שלו.
    בן גוריון היה יושב בכסא האמצעי בשורה האחרונה בקואץ', צמוד לשירותים, איפה שאי אפשר להטות את הכסא וחוטפים מכה בראש מהתקרה הנמוכה כשקמים.

    אהבתי

    • אני הגיב:

      אין מה להתגעגע לבגין הצנוע. האיש היה מופרע נפשית וסיבך אותנו במלחמה בגלל מצב מאניה דפרסיבי שבו היה שרוי. הוא לא רק ישן בין שני כסאות ביזנס, כל כולו אישיות עכברית ומעורפלת.

      בלי להמעיט את המהפכה האזרחית העדתית.

      אהבתי

    • מישהי הגיב:

      לא אחראי מצד ראש ממשלה להקריב את איכות השינה שלו לטובת מראית עין של צניעות, וגם לא לטובת צניעות אמיתית.

      אהבתי

      • יאללה בית"ר יאללה הגיב:

        איזה שטויות. כמה פעמים טסת?
        אנשים עושים עסקים במיליארדים אחרי שינה במחלקה ראשונה, על כסאותיה הנוחים שהופכים למיטות.
        על פי הרציונל שלך, עוד כמה שנים נתניהו יזדקק גם לאיכויות השינה של דוד המלך:
        וְהַמֶּלֶךְ דָּוִד זָקֵן בָּא בַּיָּמִים, וַיְכַסֻּהוּ בַּבְּגָדִים וְלֹא יִחַם לוֹ. וַיֹּאמְרוּ לוֹ עֲבָדָיו: יְבַקְשׁוּ לַאדֹנִי הַמֶּלֶךְ נַעֲרָה בְתוּלָה וְעָמְדָה לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ וּתְהִי לוֹ סֹכֶנֶת, וְשָׁכְבָה בְחֵיקֶךָ וְחַם לַאדֹנִי הַמֶּלֶךְ.

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          ואנשים אחרים עושים עסקים במיליארדים אחרי טיסה במטוס פרטי. איכות השינה שלך אינה בהכרח איכות השינה שלי.

          אהבתי

          • יאללה בית"ר יאללה הגיב:

            אבל אין לי שום בעיה אם שרה תקנה מטוס פרטי שיטיס אותה עם עודאי וקוסאי שלה לרחבי העולם.
            מסתבר שלא רק בעיות שינה מפרידות בינך לביני, אלא גם תפיסות מוסר.

            אהבתי

            • האמיר הגיב:

              בחייך. אתה טס במחלקת עסקים או במחלקת תיירות? אני טס בתיירות, אז אם אתה או שרה הייתם טסים בעסקים, אוהו, איזה פה הייתי פותח עליכם! מושחתים!

              אהבתי

              • מיקי הגיב:

                הטיעונים שלך היום חלשים במיוחד, שלא כרגיל – כשהם סתם חלשים

                אהבתי

                • האמיר הגיב:

                  הטיעון של מר בית"ר היה מגוחך. אני המשכתי את הקו שלו. חלש? נכון, הטיעון המקורי שלו היה באמת חלש.

                  אם מיטה היא שחיתות כשאפשר להסתפק במחלקת עסקים, אז מחלקת עסקים היא שחיתות כשאפשר להסתפק במחלקת תיירות. בכלל, למה לטוס? מה יש, כבר אין סקייפ? לחליפין, תרגישו חופשיים להסביר לי מדוע הקו שמפריד בין מוסרי ללא מוסרי נמצא דוקא בין תא שינה למחלקת עסקים ולא בין מחלקת עסקים למחלקת תיירים (או שינה על ערימת פחם בחדר הדוודים).

                  אהבתי

                  • X הגיב:

                    וברצינות
                    פעם הבאה שאתה טס, שים לב שבשורות הראשונות יושבים אנשי עסקים שלא שדרגו והם מקבלים יחס שונה משאר מחלקת עסקים. אנשים שטסים הרבה (אנשי עסקים) לא קונים את השדרוג, בדרך כלל יש להם מספיק מיילים.
                    ביבי טס עסקים מסיבות בטחוניות שקל להצדיק, אחרת תאלץ לרוקן חצי מטוס עבור מאבטחים וגדרות ביטחון. מיטה זה שדרוג מטוס ציבורי לצרכים פרטיים. אין הצדקה פרקטית או בטחונית.

                    אהבתי

        • מישהי הגיב:

          בגין לא ישן במיטה בתמונה הזאת. ישנתי ככה בעבר וזה לאין שיעור פחות נוח.

          אהבתי

      • מיקי הגיב:

        בכלל, לא טוב לו לנסוע לחו"ל. עבודה קשה מדי

        אהבתי

    • האמיר הגיב:

      גם אני יכול לשחק?

      מחלקת תיירים? מותרות. הרצל היה שט באוניות קיטור, בחדר הדוודים, כשהוא ישן על ערימת פחם. אתם באמת חושבים שצילום הפגישה שלו עם קיסר גרמניה נשרף בגלל חשיפת יתר? מה פתאום, בתמונה המקורית הוא יצא שחור לגמרי בגלל אבק הפחם.

      תורך.

      אהבתי

  19. אני הגיב:

    הסיפור הארכיאולוגי על מנחם בגין מוזר. גם בלי להצדיק את הנהנתנות הזחוחה של בגין והטירוף הבולמוסי של הקיסרית ה״צניעות״ של בגין היתה חלק ממכלול של הפרעת אישיות שנעה בין מגלומניה וביטול עצמי. האיש חי על ליטיום כל חייו וסיים במחלקה סגורה שבנה לעצמו בביתו. אז אין מה להתפעל מהצניעות המוחצנת של בגין. די עם השטויות.

    אהבתי

    • אני הגיב:

      הנהנתנות הזחוחה של ביבי כמובן

      אהבתי

      • JewBoy הגיב:

        לא יודע לגבי נהנתנות זחוחה, אבל אין לי ספק שבמקרה של ביבי ושרתו שתחיה, אם היתה אפשרות לזוית צילום של מי מהם ישן, עם פה פתוח, גם את השקדים שלהם אפשר היה לראות בתקריב, יחד עם כל הסתימות (לסת עליונה ותחתונה), באיכות צילום שהיתה מאפשרת חוו"ד של רופא שיניים ו/או א.א.ג.
        אם אני זוכר נכון, זו V שכתבה שהבדל של סנטימטרים בחיתוך הצילום של שרה נתניהו, בשמלה המושמצת מאוד, היה מוציא אותה מכובדת. אבל אז מה הכיף.. (סליחה על ה3 נק', מזל שאשתי אוהבת אותי)

        העלות של תא פרטי היא מטורפת, אבל אני מבין את הרצון בפרטיות ואת הצורך במנוחה בין ימים מטורפים.
        וגם למרות שרוב הקוראים פה לא יסכימו, האיש אחראי לשלומנו והגנתנו, כך שאני מעדיף שלא יגיע 'מקומט' לפגישות בחו"ל.

        אהבתי

      • יאללה בית"ר יאללה הגיב:

        כבודו של בני בגין במקומו מונח, אבל הוא מדבר שטויות מוחלטות. נו, אולי הוא רוצה בכל זאת להשתרבב לרשימה הבאה ולפיכך גם מתחנף קצת.
        אבא שלו ייצג דור של אנשים שהצניעות היתה נר לרגליהם, מבלי שום קשר לחשבונות הבנק שלהם.
        אין כל קשר בין צניעות כערך ואפילו כדוגמה, לרמת חיים או ליכולת כלכלית.

        אהבתי

    • שועלן הגיב:

      בני בגין עצמו התייחס אתמול בביטול לתמונה ואמר שההשוואה לא רלוונטית בגלל השינוי הגדול ברמת החיים בארץ ובכלל.

      אהבתי

    • דליה ו"ר הגיב:

      "האיש חי על ליתיום כל חייו וסיים במחלקה סגורה שבנה לעצמו בביתו". את/ה מציין/ת את זה כאילו מדובר במידע מרשיע ששולל כל בסיס להערכה כלפיו. לדעתי ההיפך הוא הנכון. המגבלה הנפשית רק הופכת אותו בעיניי לראוי ולהרואי יותר. כאילו השתתף במרוץ אולימפי כשלרגלו מוצמדת בשלשלת משקולת כבדה.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ליתיום, א"ע כא, 885.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שמע, מלבד הליתיום. בשביל לפקח על מנהיג יש מפלגה, ומרכז, ומצע וועידות מפלגה ובחירות פנימיות ובחירות מפלגתיות ומנגנון שלם לפיקוח עליו. כי כוח משחית וכ"ו….. וכ"ו, (הקלישאה השניה הכי נפוצה בעולם). בהשוואה למפלגת לפיד סוריה של משפחת אסד( מפלגה, מצע, ועדות וכ"ו) היא דימוקרטיה. תגיד פיקציה, הצגה, תיאוריה, נכון מאוד. תגיד מפלגות נוטות לשחיתות נכון מאוד, אבל ללפיד אין אפילו את זה. מערכת פוליטית ניתנת לתיקון, ראה ה"מהפך" בישראל. במידה ונסיון היסטורי מוכיח דבר מה מנהיג יחיד הנו בעייה חמורה יותר. זה הוא ומפלגתו = דימוקטיה אפס.
      כבר רואים כאן תהליך של הזניה מוחלטת של הבטחות בחירות ותהליכים דימוקראטיים של קבלת החלטות. נעשה כאן מעשה רע,משחית, מסוכן ובעייתי. ננזפתי כי כתבתי כאן שאיש אינו יכול לדעת מה יהיה בחוק ההסדרים ובתקציב שמצביעים עליו. צדקתי, זה המצב. אני חוזר ואומר כמעט כל דבר שנוגע לחיי וחייכם ושלפיד נוגע בו ינוהל כמו השיחות עם עיני ודרעי. האחרון פושע שפוט. מי שזה משמח אותו שישמח מהר כי לא ברור אם השמחה תארך.

      אהבתי

    • מיקי הגיב:

      זה, כמובן, מצדיק את שוד הקופה הציבורית בידי ביבי ומשת"פיו

      אהבתי

כתיבת תגובה