מיברג VS לפיד

הארץ16.5.13ידיעות17.5.13

מעריב17.5.13isra17.5.13

yated17.5.13מקור17.5.13

פסקול קריאה High Noon Theme

הכותרות הראשיות

בשביל מה מעריב מגייס את בנט לידיעת השער שלו על נוהלי צה"ל בשטחים?
(זה, אגב, היום השני שזו הכותרת הראשית של העיתון).
חסרים לי דימויי התאג"ד שלו: מה עם "אנו זקוקים לצנרור קנה" למשל? יש פה דאבל מינינג ממש שווה.

מגויסים, הפגנת החרדים הענקית היא הראשית של הארץ.

ובידיעות, ביקור ראש הסי.איי.אי.

ובישר"ה, אסד, מוסקבה, הטילים ובועז ביסמוט.

רון מיברג VS יאיר לפיד

בדיוק שמונה שנים אחרי שהטיל את פצצת המצרר על יאיר לפיד, הרבה לפני שנוצרו היחסים עם ציפי פרימו וליידי גאגא, כותב רון מיברג בסופהשבוע טקסט חדש עליו, תחת הכותרת "גבר בשחור", מחצית ממספר המילים מאז הפעם הקודמת.
הנה כמה פיסות והמאמר המלא:

…במיוחד אני שונא להיות מגויס לכיתות יורים ולאספסוף-לינץ'. אני מתעב עליהום. אני בז לעיתונאים שממתינים לראות מה כתב הזולת ובודקים לאן נושבת הרוח לפני שהם מכניסים מחסנית. אין לי מילייה. גם לא ברנז'ה. מעט האנשים שאהבתי בעיתונות הלכו לעולמם. לכתוב עכשיו על יאיר לפיד זה להצטרף לצוות וידוא ההריגה שהוקם בהארץ. המקסימום שאני יכול לעשות זה לירות מעל ראשו. דינו אינו דין סקילה ומה שעושים לו בהארץ זו הסתה שאינה שונה בעיני מההסתה שקדמה לרצח רבין. הטקסטים מתוחכמים יותר. אין 'דין רודף'. אבל כאשר אתה כותב על תחילת "סופו" של מישהו בעמדת כוח שמקבל החלטות לא פופולריות, אינך יודע מיהו המייקל (הטעות במקור, צ"ל מארק, V) דייוויד צ'פמן שאת המתג של אישיותו הגבולית הזזת.
[…]
…לא מקובל עלי השיפוט הערכי ומעשי השפטים שנעשו בלפיד בגלל מה שעשה או לא עשה במהלך שירותו הצבאי. אבל בזתי לגוזמאות שסיפר עליו אביו כאילו היה בנו גד מנלה. לפיד אינו מנהיג, לא אידיאולוג ולא לוחם. הוא שחקן חוזה עם המשכורת הכי גבוהה בקבוצה. כמו קינג-קונג, הגורילה החטופה, הוא אוחז ביד אחת בשפיץ של בניין גבוה ובשניה הוא מגרש את היתושים החגים סביבו. העיתונות בישראל איננה חברותה של קולגות המגנות איש על גב רעהו ולפיד לא הפליץ עם החבר'ה בדסק. התנהלותו הייתה כשל דיווה מקוממת. הטור שלו היה האחרון שהגיע אחרי הדד-ליין. אי אפשר היה לסגור את המוסף מבלי לשלוח משלחות חיפוש אחריו. הוא לא ענה לטלפונים עד שפעם נמאס לי ושלחתי אליו מונית הביתה באמצע הלילה. הוא מיד התקשר לנזוף בי. הוא היה וכחן כפייתי, משוכנע בצדקתו, גם כאשר ניסית להציל אותו מטעות גסה שכתב.
[…]
…אילו הייתה ישראל מדינה מסודרת עם פרוטוקול תקין למינוי שרים, היה לפיד כמו שרים אחרים, חייב לעבור תשאול של ועדה בכנסת. לפניה היה עליו להזיע ימים ארוכים, להסביר מיהו, מה משנתו הכלכלית, כיצד יציל את המשק ואיזה כישורים הוא מביא לתפקיד. היה עליו להסביר מדוע כינה את הקפלה הסיסטינית בזיליקום (ריחן בלעז) ולא בזיליקה. בוועדת השימוע היה עליו להעיד על השכלתו הפורמלית; במדינה מסודרת הוא לא היה מסוגל להשיג עבודה כבאריסטה ב'סטארבקס'. היה עליו להסביר למי הוא קרוב בדעותיו הכלכליות: למילטון פרידמן, גרינספאן או קרוגמן. שלדון אדלסון לא נחשב. באמריקה לא היה לו סיכוי להתמנות לשר אוצר. לא היה לו סיכוי להתמנות לכלום. בעיקר משום שהנשיא לא היה מעז להציג את מועמדותו…

ושער ממון הבוקר מתחבר פיקס, רק שלא יכולהיות שלפיד לא מבין למה תוקפים אותו.

ממון17.5.13

כנראה כדי לפצות את לפיד על כל הדברים הרעים שכתב עליו סבר פלוצקר בשבועות האחרונים, הוא זוכה לראיון מפורכס, בו מצקצק פלוצקר כבר בפסקה הראשונה עם אוי אוי אוי, "…גל כה עכור של ביקורת בלתי מרוסנת… טרם ראיתי". באמשך פלוצקר, אתה לא ביקרת אותו בימים מעוננים חלקית? מהי הליכה לאחור זו? גם לפיד עצמו לא ממש מחובר למציאות: "אני חדש באוצר, אבל בשום פנים ואופן לא תינוק פוליטי". למה, איפה עשית את הסטאז'? בחוג בית בחומוסייה בכפר סבא עלית?
מה שיש לי להגיד על הראיון של פלוצקר עם לפיד הוא, שאם לפיד היה כותב לעצמו את השאלות ועונה עליהן, הוא לא היה עושה את זה יותר טוב ויותר קל. פלוצקר מעודד ומלטף, ואפילו אומר במפורש: "חודשיים אחרי כינון הממשלה, המנהיגות של לפיד כבר מאיימת על מנהיגותו של רה"מ נתניהו". שכה אחיה.
לפיד, המודיע שלא ילכלך על קודמיו, סוטה מהצהרתו ברגע בו הוא נשאל על נתוני העוני, ואומר שלא הוא אחראי להם אלא המדיניות הכלכלית של קודמיו בתפקיד. על לימודי הליבה הוא נשאל שאלה אחת, אומר שכבר ענה עליה ומבטיח שמערכת החינוך של ש"ס תוכנס "בקרוב" לפיקוח צמוד של משרד החינוך. אוקיי, שימו לב, "חצי שנה" יוק. נשארנו עם "בקרוב". בהמשך הוא מבטיח שלא ידבר יותר עם אריה דרעי כי "אני לא מוכן להידבר עם שקרנים". פוערת עיניים בתדהמה. א ת ה לא מוכן להידבר עם שקרנים? ג'יזס, בודהה אנד מריה. אלוהים ישמור.

הראיון מהווה חומר-נגד לסקר הארץ: "הקריסה הגדולה של לפיד".

לפידקה17.5

אני נוטה להסכים עם דברי דן מרגלית בעניין לימודי הליבה ושר החינוך שי פירון על "בעוד חצי שנה". הבעוד חצי שנה משמעו, כנראה, לעולם לא. או: בעתיד המה-זה רחוק.
מרדכי גילת גם הוא מציב לו כמה שאלות.

אתמול בלילה, עת חגגתי עד צאת הנשמה, ניהלתם צ'ט עם לפיד בפייסבוק. הנה הצ'ט בווידיאו מתוך ישר"ה:
הנה כמה אמירות זהב: אל תרדפו את המגזר העסקי, הם מספקים מקומות עבודה, אני לא רוצה להבטיח הבטחות, הכלכלה הישראלית נמצאת באזור בטוח, לוקחים מכולם ונותנים לכולם.

אבי קומפני מאורט וההטרדות המיניות

פרשת עמנאול רוזן גרמה לגלי הדף.
האם נחשפתם לסיפור הזה על מנהל אורט תל נוף ונשיא ארגון המורים? אם לא, בבקשה.
אגב, הכל טוב ויפה, וגילת מנהל מאבק איתנים נגד קומפני זה. אבל בה בעת, אין לו כמעט מה לומר על נתן אשל ידידינו. אביב הורביץ נדרש לכך לפני כחודש. כאותו קמפני שבחר לא להגיב, כך גם גילת, להבדיל.

משתכשכים בביצה

מי נגד מי על חנוך מרמרי ורוני שוקן, יאיר לפיד וידיעות, סבר פלוצקר ורולניק, וגם אלי ציפורי. אודה ש[הקטע על] החשיפה של ליאורה בסופהשבוע שעבר על הילדה מחוץ לנישואים של אהרן ברנע גרם לי אי נוחות. לכן גם לא התייחסתי אליו לפני שבוע. נכון ששמה לא הוזכר, ונכון שמי שיודע יודע, ומי שלא לא, ועדיין. לא צריך להסביר, נכון?

ובינתיים במעריב

הודעה לעיתונות

אלעד טנא מונה לעורך הראשי של החטיבה הדיגיטלית של מעריב – NRG
במכתב שנשלח אל עובדי אתר NRG בירך טנא את אודי הירש (שעבר לנענע10 לשמש כסגנו של איתן מרקוביץ', V), העורך היוצא (שבתוך יום יצא לדרכו, V), והודיע כי נענה לפנייתו של המו"ל והעורך הראשי, שלמה בן צבי, לשמש בנוסף לתפקידו כסגן העורך של עיתון מעריב, כעורך ראשי של החטיבה הדיגיטלית של מעריב- NRG מעריב.

כך גילינו

בפוסט של שבועות, 15.5, שבע בבוקר, שתוזמן ערב קודם, סיפרתי שחדר 404 על שותפו החדש עברו להארץ. עכשיו, זה לא שזה כזה סקופ שגילו לי בחשאיות. כולה הדברים התפרסמו בפומבי ברשת. באתר הארץ. ומי שעוקב אחר החדר (נניח אחד, שועלן) ראה. אבל כתבי הברנז'ה, שזו אומנותם, לא שמו לב, כי איש לא העביר להם את הידיעה עד שכתבתי אותה. בוואלה לפחות כתבו את הדברים בצנעה, מבלי לחרטט שטויות, אבל באייס, הו, באייס, כמעט יממה לאחר הפרסום שלי התפרסמה הידיעה תחת הדיווח הנוצץ הבא:
iceido
אין בושה לאנשים. אין (טייק 500).

אגב, לא הבנתי את התשובה המתוחכמת של הצמד לאתרי הברנז'ה שביקשו מהם תגובה:

אנחנו נהיה הלנין והמקארתי של עיתונות הרשת בישראל

יש עורכים בבית?

matos16.5

מה הקשר בין התמונה לכותרת?

ברנר
ידיעות, ע' 3. צ"ל ברנן.
(תודה לי"ח).

צהוV

גאולה אבן וגדעון סער התחתנו אמש בבהילות, כשהם מסיימים כמעט חצי הריון.
בחתונה המצומצמת, בה נכחו חמישים איש, היה גם מפקד גל"צ, ירון דקל, שבטח הגיע מצד הכלה.
מאחר שתוך כמה חודשים תהפוך המשפחה המורחבת למרובת ילדים, מעניין איך ישפיע עליהם עניין הקצבאות.

לפני פיזור

תודה לתומכי הבלוג שחושבים עלי גם ברגעים קשים בחייהם.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

152 תגובות על מיברג VS לפיד

  1. הינשוף של מינרווה הגיב:

    פינת "לא נגענו": מבזק ב-ynet.

    פסטיבל קאן: אדם ירה כדורי סרק באמצע שידור חי, אין נפגעים

    השידור החי בערוץ הצרפתי "קאנאל פלוס" מפסטיבל קאן הופסק משום שגבר אלמוני ירה שתי יריות באוויר ליד עמדת השידור. שוטרים התנפלו עליו תוך צעקות "רימון!" ועצרו אותו.

    השדרן לא נפגע, והוא אמור לשוב לשדר תוך זמן קצר.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      מהתיאור נשמע שזה הרוצח האמיתי של רבין.
      אם לא אגיב פה בימים הקרובים זה רק כי אני מחושמל במרתפים של השב"כ.

      אהבתי

  2. אורן הגיב:

    אולי ולווט תפעיל את שליחה בטורונטו.

    אהבתי

  3. יון ג'ובי הגיב:

    מחצית ראשונה מאוזנת. ריאל משחקת ואתלטיקו נלחמת, הבדלים של מורל ומאמן. ההבדל בתקציב המועדונים אדיר. פלקאו מדגים מה ההבדל בינו ובין הג'ל שנשבע אמונים. במקום לחרב מתפרצת הוא מייצר אותה, עובר שני קשרים ומוסר פס אלכסוני מדוייק שמסתיים בשער. הג'ל מרוכז בעצמו. משחק באמצע. לריאל אין אגף ימין, לא התקפה ולא הגנה. ההתקפות נופלות על קונטראו. קצב טוב ומלחמה מצד אתלטיקו. משחק מרתק.

    אהבתי

    • יון ג'ובי הגיב:

      סיום מחצית שניה מספר קורות ועדיין תיקו. שלוש קרנות לאתליטיקו. המיוחד הורחק קודם בעוון התפרצות, איש הג'ל הוצהב עם עוד ארבעה. הרבה לחץ ומורל בקנטים. הייתי מוציא את מודריץ' וחדיירה. מתח שלא הרגיש אפילו המנתח של ג'ולי.

      אהבתי

    • נו, שיהיה הגיב:

      מיותר לציין שרונאלדו כבש את השער לריאל, הקרן מעורבת.

      אהבתי

      • יון ג'ובי הגיב:

        הצחקנתי ולכן אפרגן בירוק. בכל מקרה ולמרות הקרן, שוב תצוגה מבישה של מסדר הגבות. האדום, העבירות ועשרות איבודי הכדור. שוב לא עזר בכלום. האיש יודע למסור לרוץ ולהגן אבל מעדיף תמיד לשווק את האימג'. פעמיים בכל השנתיים האחרונות הוא בעט מדוייק במקום חזק. פעם אחת כבש שער ופעם אחת במשקוף (היום). כל שאר הפעמים העיף פגזים ליציעים שהצטרפו לסטטיסטיקת הבקעות עלובה. טקס חמשת הצעדים מצויין לסוכן של הג'ל, גרוע לקבוצה. המיוחד מצידו לא שינה את המחטיא הקבוע. מקבוצה עם רוח לחימה שתמיד חיפתה על מגרעות מובנות לעומת השלם הקדוש של ברצלונה, צמד הפיגורות מפורטוגל הפך את ריאל לשיאנית מכירות ולקבוצה שקשה לצפות בה. אין קישור, אין לחץ על כל המגרש, אגף אחד מתפקד ושליש מההרכב שנותן את הנשמה. היציבים מבינהם קונטראו, היגאווין, אלונסו, ראמוס וקקה. כל השאר כבויים וחסרי מוטיבציה. ההיפך הגמור מרוח הלחימה המפורסמת של המועדון. ברכש האחרון המיוחד הביא את מודריץ' וחדיירה כדי להציל את הקישור. מודריץ', שילוב מעניין של ילדה מחוננת וקווטרבק מבועת. כשאין סביבו לחץ הוא מדוייק ומחושב קצת לחץ והוא מאבד כדורים. את כולם. הקטע עם חדיירה עצוב או מצחיק, תלוי במתבונן. מדובר בשחקן היחידי בלה ליגה שלא מסוגל לבעוט או למסור. אבל הפאדיחות ברכש מתגמדות לעומת הייאוש שניכר כל העונה על פני לוחמי הדשא. צורם לראות את העדר התקווה בקבוצה שגם בתשעה שחקנים לא חשבה לרגע להתגונן. מקווה שהלבנים יחזרו לעצמם בשנה הבאה. על רקע כתוביות הסיום.

        אהבתי

  4. יובל הגיב:

    אני משפשף עיניים ולא מאמין. זאת חייבת להיות בדיחה של מיברג (או לחילופין טעות תמימה של ולווט):
    מייקל דיוויד צ׳פמן ????
    הלו, יש גבול לאירוניה? טעות טריוויה בטקסט על יאיר לפיד!

    לטובת מי שלא ירד לסופו של העניין, ג׳ון לנון נרצח על ידי מרק דיוויד צ׳פמן.

    חוץ מזה, מיברג כמובן חד כתמיד ולזכותו אכן יש לומר שחשף את ערוות הלפיד לפני כולם

    אהבתי

  5. דנה הגיב:

    מישהו שם לב לכתבה אודות שרון אייל וגיא בכר באתר הארץ ?
    בעמוד הראשי של האתר יש תמונה של שרון אייל,לבושה בשחור,ורקדנית נוספת,עירומה.
    פטמותיה של הרקדנית העירומה רוטשו ואילו פטמותיה של שרון אייל הלבושה דווקא גלויות לעין.
    מוזר.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      התמונה הזו?
      איפה את רואה פטמות?

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        אוף, גם אתה משתמש ברכלני מילואים כמקור מידע. ההליך פורט בטור הדעה שלה בניו יורק טיימס.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מה שמביא אותי לתהייה הבאה – למה בתרבות המערב הפטמה היא-היא תמצית השד? מסתבר שלא רק "מותר" לאשה לחשוף ברבים כל חלק שהוא מהשד פרט לפטמה, אלא גם שכשכורתים לה את כל השד ומחליפים אותו בתותבת, היא בוחרת לעבור אקסטרה טיפולים ופרוצדורות כירורגיות (וסיכונים) רק כדי שאת התותבת תעטר העטרה המקורית (שהיא, כאמור, תמצית השד).
        מעניין אם לתרבות הסיליקון האלקטיבי יש חלק בתפיסה הזו שהרי כל עוד נשמרת הפטמה המקורית, כמעט שאין הבדל בין המגדילות (הנורמליות) לכורתות (האבנורמליות).

        כן, ינשוף, גם אני חובב סוציולוגיה ופטמות.

        אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          😆

          אהבתי

        • עייף כל כך הגיב:

          ברצוני להוסיף לדיון של שועלן והשני בנושא סוציולוגיה ופטמות.
          מחצית מהקוראים הן קוראות, שנושא סרטן השד בעל משמעות אחרת בשבילן, כמו הבדל התחושה של הפטמה משאר השד.
          הא, גם לגברים יש פטמות, שכחתי למה.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            א. אתה טוען שנשים הן שאחראיות לתרבות הפטמה כתמצית השד? לי זה די ברור שזה שריד פטריארכלי.
            ב. האם הפרוצדורה הזו משמרת את התחושה בפטמה? אני קצת מסופק.

            אהבתי

            • ערנות חלקית הגיב:

              בקשר לשאלה הראשונה, עסקתי יותר בחלוקת הקריאה וערעור על הקביעה שהעיסוק היה רק בשד כאוביקט מיני. ידיעה על הניתוח שלא היתה מגיעה מיוזמתה של ג'ולי, היתה לדעתי זוכה לפחות הבלטה ודיונים בטורי דעה.
              לשאלה עצמה, התפיסה הקלאסית הבליטה את הניגודיות פאלי/ אובלי בין המינים. לכן הובלטו פחות הפטמות או הדגדגן. המחשופים העמוקים והמחוכים עיצבו את התפיסה המערבית של הגוף. החלוקה הצנזוריאלית שאסרה חשיפה של עטרה או שיער ערווה, חילקה בין אוביקט מיני מעודן למיניות גסה וגופנית. הערום בימנו פחות סובלימטיבי.
              ב. אין לי ידיעה בקשר לתחושה לאחר הניתוח. ההליך שעברה ג'ולי חדש ובעיני חלק מהרופאים פוגע ביעילות. אם לג'ולי היה חשוב רק כתפיסת השד כאוביקט מיני, היתה נמנעת מהפרסום הרב. אני מניח שלנשים רבות יש משמעות סוביקטיבית לצורך לשמר את הפיטמה.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                רק הערה: לא התייחסתי לשד או לפטמה רק כאובייקט מיני, והאמירה שלך "אני מניח שלנשים רבות יש משמעות סוביקטיבית לצורך לשמר את הפיטמה" גם כן מתקשרת ישירות למה שאני אומר. פסיכולוגיה כמקרה פרטי של סוציולוגיה.

                אהבתי

                • נו, שיהיה הגיב:

                  התיחסתי לפיטמה כמרכז התחושה בשד(בעצם גם אצל גברים), ולא למקומה בתפיסות הערום.
                  נזכרתי באקט כריתת הפטמה לחייל ב"משחקי הכס", גם לגבר יש לה חלק בתפיסת שלמות הגוף.

                  אהבתי

      • יון ג'ובי הגיב:

        מטרת הדיווחים בנושא היא למצב את העיתון כנאור ומתקדם. כעיתון שמעורר מודעות לבעיית הסרטן השד. לא מת על זה אבל ניחא. אם מחר בראד מדווח על כריתת אשך או משתף בפייס לגבי תחושותיו על הסרת הערמונית שעבר הוא לא יקבל רבע מהחשיפה שקיבל הצמד של אישתו.

        בכתבה על עורכות הדין בעולם הפלילי של טלי מורנו בשישי בערב נשאלה אחת על השימוש בנשיות. כמובן שהכחישה כמובן כל קשר. האלפרון הצהיר דקה אחר כך שבחר בעו"ד כי מצא שהיא יפה. בפריים הבא היא יוקשת מבטים בחצאית קצרה ועקב תואם במסדרון בית המשפט.

        רוצה לומר: עורכי העיתונים עושים מסרטן השד של אנג'לינה הון שיווקי כשלמעשה הם מדווחים לגברים על מצבו של הציצי של הג'ולי. אולי יש הבדל בין העורכים לאלפרונים, הוא לא כל כך גדול.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          כן, ברור שההתחכמות של ד"ר שועלן נועדה לטיפוסים כמוך. ג'ולי היא זו שפתחה את הדיון בנושא בטור שלה בכדי להעלות נושא רציני. לך תמיד יש מסקנות ללא שליטה בעובדות.

          אהבתי

    • מיקי הגיב:

      מעמדה של שרון אייל בהארץ מקביל למעמדו של שלמה ארצי בידיעות. כל נפיחה של פליטת האייטיז המשמימה מתועדת ומועלה על נס. בכלל, הרקדנים מתערטלים יותר ויותר עם חלוף השנים. למה שלא תופיעו כל הזמן בעירום ואנחנו נעריץ אתכם ואת גופותיכם הנפלאות. סקסיייי… 😥

      אהבתי

  6. אין מחיר לחופש (הביטוי) הגיב:

    veep היא פשוט תוכנית מצוינת
    http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/470/378.html?hp=47&cat=307&loc=7
    מה הוא מקשקש?

    אהבתי

  7. אין מחיר לחופש (הביטוי) הגיב:

    איזה טוב שיש את אתר NRG
    סוף סוף תחקיר רציני לגבי הבילבול בהוראות פתיחה באש
    הדרג הפוליטי והצבאי יהיו חייבים לספק תשובות
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/470/159.html?hp=1&cat=875&loc=2
    פשוט תענוג
    סוף סוף יש אתר תקשורת שדואג ללוחמי צה"ל

    אהבתי

  8. הינשוף של מינרווה הגיב:

    אלון עידן מציע ניתוח פסיכולוגי להודעת דובר צה"ל.
    היומרה, הו, היומרה.
    על מה בדיוק נסמך הניתוח שלו? על ניסיונו העשיר בטיפול קליני? או שמא על העובדה שזה מה שהוא תמיד עושה (משל היה חותך מספיק שניצלים בבית, עד שהיה מרגיש כי הדבר מקנה לו מעמד של רופא מנתח בבית חולים)?
    הפרשנות שהוא מציע להודעת דובר צה"ל, שהיא כשלעצמה פשוטה וברורה, מעידה עליו ולא על דובר צה"ל. בהמשך יבוא אפוא ניתוח פסיכולוגי של אלון עידן. ובאשר לדברים עצמם:
    1. א. לטענתו,

    המילה “יטופל” היא כמובן יהלום פאסיב־אגרסיב מלוטש – לצה”ל אין שום כוונה “לטפל” בבלנק, לא במונחים סוציאליים ולא במובנים פסיכולוגיים. למעשה, היחס שאמור לקבל בלנק מצה”ל הוא בדיוק השלילה של המושג “טיפול” ‏(“פגיעה”‏).

    ומה באשר למוסכניק שהבטיח לטפל בנזילת השמן? והמלצרית שהבטיחה לטפל בהזמנה שהתעכבה?
    טיפול יכול להיעשות בדרכים שונות, חלקן לא נעימות (כמו טיפול רפואי בסרטן בעזרת כימותרפיה). יש להבדיל אפוא בין הטיפול לבין העובדה שבמקרה הנוכחי, הטיפול נעשה על-ידי ענישה.
    ב. אלון עידן מניח, בנוסף, שהצבא הוא גוף שתכליתו להציע סעד נפשי לחייליו. שכן, לדעתו, תפקיד הטיפול הוא לטפל בחייל הבעייתי. אך אולי, רק אולי, תפקיד הטיפול הוא לטפל בבעיה, שאותה יצר החייל המסוים? כשם שהרופא מטפל בנזלת על-ידי מלחמה בחיידקים, ולא בכך שהוא גורם לנזלת להרגיש טוב עם עצמה.
    2. לדעתו של אלון עידן, צה"ל אינו מעוניין לטפל בחייל אלא לדפוק אותו.
    א. אם הוא יודע להשתמש במונח "לדפוק" באופן מושאל – שהרי צה"ל אינו חובט ממש, פיסית, בסרבן המצפון – מדוע הוא מבקר את דובר צה"ל שלא מזהה "טיפול" עם עזרה סוציאלית/פסיכולוגית?
    ב. אלון עידן, שאינו מרוצה מהשימוש במונח "טיפול" מביא את המונח האמיתי, "לדפוק", זה שדובר צה"ל היה רוצה להשתמש בו אך לא מעז; והוא כמובן יודע. אך, אולי, רק אולי, המונח האמיתי הוא "להעניש"? אולי "לדפוק" זו פרשנות סובייקטיבית של אלון עידן? פרשנות שמקפלת השקפת עולם שאין לה בהכרח קשר לעמדה של דובר צה"ל?
    3. בנוסף,

    מובן שגם הצירוף “הדרכים המקובלות” אינו סתמי. “הדרכים המקובלות” הן למעשה הדרך המקובלת לאיים על אנשים באופן סטרילי, כזה שלא ניתן להתגונן מפניו.

    "סטרילי"? נקי מחיידקים? לא, זהו שימוש מושאל (מה שאסור כמובן על דובר צה"ל, לשיטתו של אלון עידן). כוונתו ודאי לאיום מרומז. אולם "מרומז" לא היה מאפשר את המשך הניתוח:

    העובדה שדובר צה”ל משתמש במונח סטרילי ונטול תוכן מלמדת על הרצון שלו להלך אימים על נתן בלנקים פוטנציאלים, שאולי מוכנים לשבת בכלא, אבל אינם מבינים לגמרי מהן אותן “דרכים מקובלות” שבהן “מטפל” צה”ל בסרבני שירות מצפוניים

    אני סבור שאם צה"ל היה מאיים לתלות את הסרבנים בכיכר העיר היה הדבר מעורר יותר פחד. שכן, דרכים מקובלות, הן, ובכן, מקובלות; וזה די מקובל להושיב סרבני מצפון בכלא; דוגמאות הרי לא חסר (לא רק סרבני מצפון, משני הצדדים של הקשת הפוליטית, אלא גם סרבני פקודה).
    4. וסוף סוף מגיע הדבר עצמו:

    הדבר האחר, והחשוב בהרבה, הוא ההתעקשות של צה”ל לא לפטור את בלנק משירות צבאי מטעמי מצפון.

    זו אפוא הנקודה. וכדי להגיע אליה, לא נדרש ניתוח פסיכולוגי יומרני.
    אולם כאן כושל אלון עידן בכל הבעיות הקלאסיות של סרבנות: האם דבריו תקפים גם לסרבנות מהצד הימני של הקשת הפוליטית? האם תשלום מיסים למדינה שצה"ל הוא צבאה הוא מוסרי, או שמא יש לסרב גם לעשות זאת?

    אקצר: העמדה של אלון עידן, ואני קובע זאת כפסיכולוג שרלטן, לא פחות מוצלח ממנו עצמו, נובעת מקנאת פין. או מכך שלא למד פסיכולוגיה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אני מבין את הדרכים המקובלות בדיוק להיפך.
      הסתרה של העובדה שלצה"ל אין שום דרך לטפל בבעייה.
      כמו ברק שתמיד היה אומר אחרי אירועים שמדינת ישראל תדע להגיב בזמן ובמקום המתאימים לה, כשברור שהכוונה היא שאנחנו פשוט לא מגיבים.

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        כדי להציע פרשנות חלופית לזו של אלון עידן, עליך לשלב בניתוח את דלז או גואטרי או שמפיניון (הפטרייה, כמובן, לא שמפוליון מפצח כתב החרטומים).
        וגם קצת לעוף על עצמך.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          מה אתה רוצה ממנו?
          הוא חובב פסיכולוגיה וכתיבה.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            כבר חששתי שתצרף קישור לדיונים שלו במושג ה"אני".
            לשאלתך: נדמה כי הוא סבור שאינו כותב טור דעה, שמבטא אמנם את דעתו שלו. הוא עורך אנליזה! ואנליזה זו נועדה לספק תימוכין והצדקה לעמדתו. הבעיה היא, כפי שהצבעת יפה, שניתוח פסיכולוגי של חובבן ניתן להוביל לכל מקום שרק רוצים (לפופר דוגמא יפה ביחס לאדלר ופרויד).
            לדיונים שלו יש אולי ערך אסתטי, למי שאוהב כאלה דברים, אבל ערך-אמת ודאי שלא.
            אגב, הוגים כאלה מוצאים בערמות בקפיטריה של גילמן. הוא לפחות זוכה לקבל משכורת על זה.

            אהבתי

            • מיקי הגיב:

              הוא הנועם פרתום של הניתוח הפסיכולוגיסטי. בכל מקרה, אני חושב שזו הבעת דעה וניתוח בכלים העומדים לרשותו – והמסקנה שלו אינה מופרכת

              אהבתי

        • יון ג'ובי הגיב:

          המלצתי על אלון עידן בשבוע שעבר ונמלאתי ציפיה לקראת הבאות כמו שאומרים בבהלולית. ממש התבאסתי. כתבה שכל כולה הארץ.
          הטיפול של צה"ל ב'בלנקים' שטוענים למוסריות נעלה ראוי להתמדה -לפחות עד בוא המשיח. יוותר המלאכי על אזרחותו ויעזוב את המדינה אם באמת ובתמים במוסר נעלה (של הגויים כמובן) חפצה נפשו. כל עוד הוא נהנה מביטחון והגנה דרך שירותם של אחרים אין לו זכות מוסרית לשהות כאן חופשי ומאושר. אפילו לא דקה. אם מטרתו להנהיג אדיוטים שימושים אחרים או לקושש תקציבים מהקרן החדשה לישראל בארגון סיוע עויין יהודים- שיטופל, עד העצם. אחר כך החברים הצבועים יתריעו מפני אחוז הכיפות הסרוגות בדרגות בכירות וקיבלנו שוב נאורות במיטבה.

          אהבתי

    • אזרח במיל' הגיב:

      תקרא את זה ויעבור לך ממנו…

      אהבתי

    • לוגיבזזזז הגיב:

      ינשוף, שתי הבעיות הרגילות.
      א. אתה חושב שאתה יכול להוכיח את דעותיך לוגית, מגוחך ו WTF עצמי.
      ב. עידן מעניין, אתה לא.

      אהבתי

  9. captain beefheart הגיב:

    מוזר שעדיין יש קונים לסחורה של מיברג. כמה אפשר לקורא טקסטים שכולם עוברים דרך הפריזמה הנקראת "אני"? מיברג, אם תתנו לו לכתוב באנציקלופדיה את הערך על צ'ארלס דארווין, יעשה זאת כך:

    "בכיתה ח' הייתי הראשון להישכב מתחת לאלונקת ההגנה על תורת האבולוציה. ילדים סקלו אותי באבנים אבל בתעודת השיחרור מהגן הופיע אצלי סעיף 'נחישות' ולא היתה לי שום כוונה לוותר עליו. דארווין החל את חיים כאיש דתי וכשקיבלתי את התקליט הראשון של דילן (עם שיערות מבית השחי של ג'ניס ג'ופלין ומפרט של דווין אולמן), נבח בחוץ כלב בשם 'ביגל'. ממש כמו שם הספינה שהובילה את דארווין לאיי גלפגוס. אבולוציה היא ההפיך מרבולוציה ולכן לא זרקו אותי מהגרעין למרות שלא היה לי דחוף לעשן צינגלך כמו כל החבר'ה. אדם ברוך חשב שדארווין היה בסך הכל…" (וגו')

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      כלב מסוג ביגל.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        גם אתה וכחן בלתי נלאה? תיכף תתחיל להגיש לי טורים רצופי שגיאות אחרי הדדליין. לכלב קראו ביגל, ואני מוכן לחתום על כך ולהעמיד על הכף את כל המוניטין שצברתי כעורך מוניטין, כישן על כתם וכדחוי נוסח מיין. את הוטל קליפורניה אתה מכיר שאתה מעיר לי הערות? עז מצח שכמוך.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          נשמע לא סביר לקרוא לכלב בשם גזע של כלב, ואני מתחיל לחשוב שכל הסיפור שלך מצוץ מהאצבע.

          אהבתי

        • מיקי הגיב:

          משחק נחמד, להתנסח כמיברג. אך מתנקש אינו בוחן את גופת קורבנו כדי לוודא הריגה

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            אתה צודק ועלי להתוודות: "לעשות כמו מיברג" זה כמו ילד שיודע לעשות חיקוי מסויים, ובכל מפגש הדודים אומרים לו "תעשה כמו מיברג". לפעמים גובר עלי היצר, אך אני מסכים איתך שמדובר באקט ילדותי משהו.

            אהבתי

  10. אליה (המקורית) הגיב:

    אבל מיהו לעזאזל מייקל דיוויד צ'פמן? זה שרצח את ג'ים לנון? ❓

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      זה שרצח את לנין.
      אורן, זה מחדל שלך לא פחות משל מיברג.
      (V – תבדקי שוב שהטעות לא שלך – אם היא אכן של מיברג, זה פשוט מושלם).

      אהבתי

      • נו, שיהיה הגיב:

        קראתי, ומופיע כך במקור. מחדל הוא שמי השני. התרכזתי בנושא טעות בתיקון טעות של לפיד (סינדרום חד גדיא).
        ברור שהדוגמא של רוצחו של לנון, מוטעת ביסודה. לנון לא היה בעמדת כוח, והארץ הוא לא התפסן בשדה השיפון. אגב, מיברג לא יכול לסיים בלי רמיזה לגובהו של לפיד.
        מיברג מחליף בין הבעיות שלו עם לפיד לאלו של כלל הציבור.
        לא ברור עם חולשת הניימדרופינג. וההתימרות להזדהות עם גיבורי תרבות בעיתית, כי הוא מבין פחות ממיברג, או בעיה כשלעצמה ואז גם מיברג סובל ממנה.
        הוא מבצע הנגדה, אמיתי כושל פוליטית מול מזויף ומצליח, שזה מאוד התופסן, ועל כן מזיז את המתג של מרק דיוויד צ'פמן.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        לא טעיתי.

        אהבתי

  11. אודי הגיב:

    בתחילת הפוסט התכוונת לכתוב "מה אם" ולא "מה עם אנו זקוקים…"

    אהבתי

  12. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    לגזור, לשמור, ולתייג תחת "מדינת כל גזעניה": סקר עולמי בשאלה:"האם לא תרצה שכן מגזע אחר"
    הפלא ופלא, בישראל השיבו בחיוב בין 10-15%. כלומר, המצב לא אידיאלי ודורש שיפור, אבל לפחות מצבנו טוב משל צרפת!
    מי שמעוניין, יכול לשקלל את רמת הגיוון האתני לפי מדינה.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      לפי התמונה אין נתונים עבור ישראל.

      אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        טעיתי בפענוח הצבע?

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ישראל אכן לא בנתונים.
        ליתר דיוק, השאלה היתה לציין את מי אתם לא רוצים כשכנים (מתוך רשימה סגורה).
        יש מגוון רחב של אופציות. לקחת רק את התשובה "גזע אחר" ולהוציא ממנה בלבד מדד של גזענות זה חובבנות.
        למשל, תשובה נפוצה אחרת היא "יהודים".
        במצרים – 62% לא רוצים לגור ליד יהודים (מתוך 74.3% שנשאלו את השאלה – כלומר סה"כ 83.4% מהנשאלים לא רוצים לגור ליד יהודים).
        עיראק – 83.4%.
        איראן – 74.4%.
        הודו! – 52.5%.
        בכלל, באופן כללי נראה שהרמה הבסיסית של שנאת יהודים במדינות שאלוהים יודע מה הקשר בינן לבין יהודים היא כ-20%. במדינות המתקדמות יותר זה יורד רק לכ-10%.
        בספרד יש נתונים גם מ-1990 וגם מ-2000, ושם היתה קפיצה אדירה מ-12.8% ל-34.1%.
        במקסיקו זה קפץ מ-18.6% ב-90 ל-30.7% ב-96.
        שזו תשובה לכל מי שחושב שהשנאה אלינו גוברת בגלל "מה שאנחנו עושים לפלסטינים" (עובדה שתהליך אוסלו רק הגביר את השנאה ליהודים).

        אהבתי

  13. נתן א. הגיב:

    יותר משאני סולד מלפיד הבן אני סולד מניתוחי הסקרים של ורטר.
    הנתונים תמיד מהווים תפאורה לדיעה שהגיע איתה מהבית.
    מחד ניכר שהציבור אינו מאמין ללפיד מאידך מפלגתו שומרת על כוחה.
    כמה שאלות לי:
    1. האם הכותרת "הקריסה הגדולה של יאיר לפיד" היתה משתנה אם הנתונים היו הפוכים, קרי, הציבור היה מאמין ללפיד כפי שהאמין לפני הבחירות אך שוחק את מספר המנדטים הצפוי למפלגתו לרבע?
    2. קריסה הוא מונח יחסי: אתמול היה גבוה מאוד והיום אפסי. מדוע לא הובאו נתונים השוואתיים המתארים את הקריסה? האם יתכן שגם לפני הבחירות רוב הציבור לא רחש אמון גדול בשר (בניגוד אולי למצביעיו)?
    3. מדוע לא הובאו נתונים המשווים את לפיד ומפלגתו לשרי אוצר אחרים ומפלגות דומות בעבר? האם יתכן ומדובר בתופעה רגילה של היום שאחרי בחירות או ימי העברת תקציב?

    אהבתי

    • שולמית הגיב:

      קראתי ב"מי נגד מי" שבזמנו, הודיע לפיד על ביטול המנוי ל'הארץ' לאחר שביטלו אותו לחנוך מרמרמי. יכול להיות שהם מתנקמים בו, כעת. בכלל, מדיניות הקטילה של הארץ ראויה לתחקיר. הם קטלו את לבני, הם קטלו את יחימוביץ וכעת את לפיד ( אני מניחה שפספסתי עוד כמה קטולים). התרשמתי שדווקא על נתניהו הם חסים. האםזה בשל קשרי הפרנסה עם ישראל היום?

      אהבתי

  14. שולמית הגיב:

    " כאותו קמפני שבחר לא להגיב, כך גם גילת, להבדיל." למרות
    אופיי הסקפטי אין גבול לתדהמתי לנוכח מה שאנשים מרשים לעצמם, בעיקר, הטובים שבינינו. קצה הקרחון של ההסתרות שנגלה לשטים באוקינוס התקשורת מעורר סקרנות לדעת מה נדבק לגוש השקוע.
    ובעניין אורט. האם למשרד החינוך אין אמירה לגבי המחנכים של ילדי ישראל?

    אהבתי

  15. אסון בשדות הבזיל הגיב:

    מלבד השטויות בעיקר, מיברג צריך להחליט אם הבזיליקוום של לפיד בפירנצה או ברומא. כמו שאמר לפיד, אי אפשר לתקן טעות בטעות כי היא הופכת למיתוס.

    אהבתי

  16. לחם הגיב:

    כדאי להבהיר את הדברים: ה"תחקיר" בסופשבוע על הוראות הפתיחה באש הוא סיפור ימני הזוי ומוזר. הטיב לנסח זאת אורן פרסיקו בעין השביעית: מעריב מחפש קהילה שתעזור לו לשרוד. הבעיה, וזה כבר מה שאני חושב, שמספרם של הימנים הקיצונים שחושבים שצריך לפצפץ לכל פלסטיני עם אבן את הראש הוא זניח ולא יסייע לעיתון לשרוד.

    אהבתי

    • Anon הגיב:

      לחם, מעריב היה פעם עיתון ימני. למי שזוכר את מעריב בשנות השמונים המוקדמות בעריכת שמואל שניצר יש תחושה של דז׳ה וו. אחרי שנים של עיתונות מתנכרת זה באמת נראה קצת מוזר, אבל פתאום מעריב מתכתב עם ההיסטוריה שלו.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      מספרם לא קטן ממספר החיילים שמבצעים תעסוקה ביהודה ושומרון.

      אהבתי

      • אזרח במיל' הגיב:

        לפי עמיר רפפורט אין מילואימניקים כאלה בעשור האחרון, כולם בגזרות "קלות" כמו מצרים והגולן.

        איך אני מחזיר את התגמול המיוחד על מילואים שכנראה לא ביצעתי ביו"ש?

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          תפסיק לקרוא את החרטטן שאתה מצטט. הסיבה שמפקדי צה"ל לא אוהבים מילואימניקים בגזרות שלהם היא נטייתם המעצבנת לפתוח את הפה.

          אהבתי

  17. אהרון הגיב:

    המצרך המבוקש "מעריב של שבת" לא הגיע לכמה שכונות בירושלים. למוכרים נאמר שזהו, אין יותר עיתון מודפס רק ברשת. אחר כך התברר שכנראה חברת ההפצה הפסיקה לחלק את העיתון, ואולי הפצת הידיעה על סגירת העיתון המודפס הייתה מין נקמה קטנה שלהם אחרי כל השנים הטובות. ואולי כמו בכמה ימי שלג בעשורים האחרונים, למחלקים לא בא לקום השכם בבוקר המושלג ולצאת מן המיטה ולחלק את המצרך הנחשק. ואולי… לא היו הדברים מעולם.
    כך או כך או כך, פתאום מגלים שאפשר לעבור את סוף השבוע בלי "מעריב" ו"ידיעות", והעולם לא מתמוטט, והזמן עובר בשלווה ויש חיים אחרי "מעריב של שבת". שלום ולא להתראות, לקוח אחד של סוף השבוע – הפסדתם.

    אהבתי

  18. שועלן הגיב:

    כמובן שהם לא הראשונים שחושבים על לנין ומקארתי, אבל זה עדיין טוב.

    אהבתי

  19. מדינת היהודים נאורה ולא מתעסקת בתפל. שמות, דגל וסמלים כזוטות, משחקים לילדים. גוגל הכריזה על שטח פלסתיני ועכשיו נוקיה הופכת את באר שבע לעיר ערבית.

    מים רבים זרמו בבניאס מאז שהיוונים נשכחו ואף נבחר ציבור לא קורא לזרוק את גוגל ממדינת ישראל. גוגל לא חייבת לשכון במדינת היהודים. גם ברמאללה אפשר לתכנת ואפילו בכורדיסטאן העירקית או הסורית.

    בדמשק הכנאפה מצויינת
    הערבים יותר אדיבים
    כך שהכיבוש נעשה יותר נוח.
    -אתה מבין?

    אהבתי

  20. מירברג מעלה באוב את דברי היון:

    דינו אינו דין סקילה ומה שעושים לו בהארץ זו הסתה שאינה שונה בעיני מההסתה שקדמה לרצח רבין.

    למירברג בטן מלאה על הלפיד והיכרות מוקדמת אבל הדבר שהופך אותו לשונה מחברי להקת הכלבים -הוא ממש לא אוהב להצטופף עם כלבים אחרים. מכיר עוד כמה שנמנעים מלגשת לכיבוד עם שאר המוזמנים. זה די מבאס לבעלי אגו מפותח למצוא את עצמם חלק מהמון נוהר. כמו בתור לפופוקרן באמצע הסרט על הזאב הבודד, נביא הזעם, לוחם החופש או הפרינצסה המפונקת שנחטפה לממלכה מרוחקת.

    וַתָּבֹא אֵלָיו הַיּוֹנָה לְעֵת עֶרֶב וְהִנֵּה עֲלֵה-זַיִת טָרָף בְּפִיהָ וַיֵּדַע נֹחַ כִּי-קַלּוּ שלוליות האגו מֵעַל הָאָרֶץ.

    אהבתי

  21. Anon הגיב:

    מיברג: ״אבל בזתי לגוזמאות שסיפר עליו אביו כאילו היה בנו גד מנלה״

    שיואו, איזה חטיאר המיברג. מי זוכר או שמע על גד מנלה, גיבור מתקופת המרדפים בראשית שנות השבעים, פאר של מה שקראו פעם ההתישבות העובדת? תקופה שנמחקה לגמרי.

    מיברג, אתה חי בעבר ועוד מעט תאבד קשר עם הקוראים. אבל איזו כתיבה וירטואוזית! איזה דימויים קולעים. הכותב הטוב ביותר בעיתונות הישראלית.

    אהבתי

    • שביט הגיב:

      תתפלא שיש לא מעט מהדור הנוכחי שיודע היטב מה מייצג גד מנלה (או אריק רגב שנהרג באותו מרדף).

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        יודע היטב? מכיר את סיפורי המעשיות שהמציאו בצנחנים.

        אהבתי

        • Anon הגיב:

          חייל זקן, סיפורי גד מנלה הם סיפורי מעשיות?

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            בוודאי, על פי מיטב מסורת הצנחנים.

            אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                שרתתי 30 שנה בצנחנים. ראיתי ושמעתי דבר או שניים. כל קצין צנחנים שרצה להתקדם מעבר לתפקיד מ"פ נדרש לעבור כריתת אונה שאחראית על אמירת אמת. הסיפור של אריק רגב וגד מנלה הוא סיפור של חובבנות ורשלנות בעטיפת שופוני.

                אהבתי

                • שביט הגיב:

                  נו שוין, אזוי ער האט געזאגט.

                  אהבתי

                • Anon הגיב:

                  כמי שעבר את טראומת ״רבין התקוה הלבנה״ ואיך הילת ה״מר ביטחון״ שכתרה לו התקשורת התנפצה על רקע התקוממות אזרחית בלי להזכיר את מבחן ״המלך הוא עירום״ כאשר הטלויזיה מראה אותו שיכור כלוט אבל אף אחד לא רואה דבר (כולל מיברג עצמו שעדיין מתרפק עליו), דבריו של חייל זקן נראים לי רציניים. קל לבטל אותם. צריך לעבור את החוויה הישראלית בעירומה כדי להבין שהישראלים נוטים להונאה עצמית.

                  שביט, בכל מקרה זה דור אחר.

                  אהבתי

                  • Anon הגיב:

                    דור אחר. אפילו חווה אלברשטיין, ״צברית״ ילידת פולין, מתביישת בשיר שייצג יותר מכל את התקופה, ״שיר מרדף״ ולא מוכנה לשיר אותו כי הוא פטריוטי או פשיסטי מדי לטעמה כיום. באינתיפאדה השנייה זמרת ״ארץ ישראל הישנה והטובה״ כבר סירבה להופיע על במות ישראל כ״מחאה״, אבל בגרמניה כן, עד ששם החרימו אותה. מסכנה, דור ראשון לשואה. פרופלר

                    בטח ציידה כבר את ילדיה בדרכונים פולנים. הם בטוח כבר לא יעברו את הפאזה הפטריוטית שלה שעליה היא מתחרטת.

                    אהבתי

                  • מיקי הגיב:

                    מה עם כוח צביקה??? תכף תגיד לי שגם זו בדיה… לא, אני לא אעמוד בכך!

                    אהבתי

                    • Anon הגיב:

                      לאחרונה צנחנים זקנים לוקחים מגולני את הילת הקרב על החרמון במלחמת יום הכיפורים. הם טוענים שהם עשו את העבודה העיקרית והחיילים השחורים של גולני גנבו להם את התהילה.

                      חייל זקן, מי צודק?

                      אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      בחרמון היו שני קרבות. האחד במטרה להשתלט על מוצב החרמון הישראלי נערך על הציר העולה למוצב על ידי גולני בלבד. השני על החרמון הסורי נערך על ידי הצנחנים. מבחינה צבאית היה נכון לתפוס קודם את החרמון הסורי ואז לרדת לכיוון הישראלי. הטמטום של פיקוד צפון גרם להיפוך הסדר ולתנאים הנחותים שבהם נאלצו לוחמי גולני להלחם. כיבוש מוצב החרמון הישראלי הוא גולני וגם הכח שהפקיר את המוצב בתחילת הלחימה הוא גולני.

                      אהבתי

                • Anon הגיב:

                  חייל זקן, אז מי יותר אמין? הערסים של גולני או חיילי התנובה של הצנחנים?

                  אהבתי

                  • לחז"ן הגיב:

                    ומה עם חלקה של היחידה ? הזכרון כבר לא עובד בעובדות? אם היית שם.
                    לגבי הטעות של רגב מנלה , שלא נקטו באמצעים הנדרשים אתה צודק,אבל בצה"ל ראו בזה "הומניות" לדוגמה, ולכן היה צל"ש ולא טר"ש.
                    לגבי הצל"שים בצה"ל: כל הצלשי"ים נבעו מטעויות! אם אין טעויות אין צל"ש! נכון שהיו גם הרבה הרבה צלשפוליטים, אפילו הרבה מאוד.

                    אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      היחידה תרמה תצפיות, עיקר הלחימה היה של גולני שנתקלו בגדוד קומנדו סורי מעולה. הצנחנים נהנו בנוסף לתכנון נכון, מהתפוררות הכח הסורי.
                      הטעות של רגב ומנלה אינה הומניות אלא רמבואיזם. מקצוענות צבאית דורשת שימוש ביחידה לוחמת ואורגנית המיומנת בסוג כזה של לחימה, כאשר קציני המטה נמצאים במטה, שם מקומם.
                      לגבי הצלשפוליטיים, זוהי פרקטיקה מקובלת בכל צבא, אלא שבצה"ל זה קיבל נפח בלתי סביר שמאפיל על הצל"שים האמיתיים (כמו נכי צה"ל). הנזק העיקרי נגרם לתרבות התחקירים בצבא הירוק עד כדי כך שאם תקח תחקיר קרב של הצנחנים ותציב אותו ליד מכונת אמת המכונה תשרף.

                      אהבתי

              • גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

                במקרה גדי מנלה הוא בן הקיבוץ שלי, והכרתי די טוב אותו ואת מעלליו.
                חייל זקן – אם אתה מלכלך עליו – ראוי שתעשה זאת בגלוי, ולא מאחורי ניק.

                אהבתי

                • חייל זקן הגיב:

                  אני לא מלכלך על איש אלא מביא את מה ששמעתי מפי אנשים שהיו שם. כשהגעתי לראשונה ליחידת המילואים שלי שרתו בה עדיין בוגרי יחידה 101. שרתתי גם לצדם של אנשים שהיו בכל המקומות שעליהם פרסמו עלילות גבורה של קציני צנחנים ונתנו צלש"ים מפוברקים. אציע לך ולחסידים האחרים קנה מידה פשוט לבור את המוץ מהתבן. נסי לקבל מארכיון צה"ל את נימוקי ועדות הצל"שים ותגלי שחלק גדול מהם נעלמו. באורח פלא יש מתאם ברור בין הפרוטוקולים החסרים לבין מורשת הקרב המפוקפקת. לגבי גד מנלה אני עד שמיעה בלבד אבל אני גם יודע מה קורה בקרב אמיתי ואיך מעריכים מפקדים בארוע כזה ומזהה בקלות מעשיות של תועמלנים. שאלי בוגר צנחנים בקיבוצך מדוע קצין צנחנים מוערך לכאורה בחטיבתו מוצא את עצמו בתפקיד מטה בחטיבה מרחבית.

                  אהבתי

                  • שביט הגיב:

                    תפקיד מטה? ממתי קצין אפסנאות חטיבתי ואחראי מטבח זה תפקיד מטה?

                    אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      צא ולמד: מ"מ מצטיין בצנחנים באותה תקופה היה מבצע חצי שנה תפקיד סמ"פ ואחר כך תפקיד מ"פ. קצין פחות טוב היה נשלח להדרכה וקצין גרוע נשלח להיות קמב"ץ בחטמ"ר. לפעמים כתחליף לכלא והדחה.

                      אהבתי

                  • Anon הגיב:

                    חייל זקן, למה מעלימים את הפרוטוקולים ומי עושה את זה? נגיד שנתנו צל״ש, מי חוזר לארכיון לגנוב את הנימוקים? לא מסתדר לי

                    אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      מדוע אתה חושד בכשרים? הפרוטוקולים חשו געגועים ליומני המבצעים והלכו לבקרם.

                      אהבתי

                    • אזרח במיל' הגיב:

                      לא הבנת, מעולם לא היו נימוקים חוץ מהנימוק שצריך לתת צל"ש או שניים כדי שהקרב יזכר הנצחון הרואי שהושג במחיר כבד ואת זה הרי אי אפשר לכתוב בתור נימוק.

                      תקרא את הסיפורים של חזי דחבש ואורי מילשטיין על הנסיונות שלהם להשיג את הפרוטוקולים והנימוקים של הצל"שים מהחווה הסינית.

                      אהבתי

      • Anon הגיב:

        בדור הנוכחי? איפה? אולי רק בזה שעובר כעת לבתי אבות. רב הקצונה הצעירה הם דתיים. החילונים במידה והם משרתים אז זה בתפקידי רווח לעתיד וקריירה.

        *האם אפשר לחנך לאהבת הארץ עם דרכון פולני לבריחה?

        אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      תרגיע, השנים הארוכות באמריקה לא היטיבו עם עולם הדימויים שלו.

      …אילו הייתה ישראל מדינה מסודרת עם פרוטוקול תקין למינוי שרים, היה לפיד כמו שרים אחרים, חייב לעבור תשאול של ועדה בכנסת

      השרים בישראל נבחרים על ידי הציבור, זו המסננת הכי טובה. מילא להתפעל באמריקה מאנג'לינה ג'ולי, אבל מאובמה?

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        השרים נבחרים ע"י הציבור, כן, בסמס.

        אהבתי

      • השרים בישראל נבחרים על ידי הציבור

        1- הם לא.
        2- המסננת די מעפנית.
        בישראל מושלמת שרים היו נבחרים על ידי דירקטוריון ונשארים בתפקיד כל עוד ממלאים אותו בהצלחה לעבר יעדים מוגדרים. חלום קטן שלא יתגשם.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          כמו שאמר צ'רצ'יל, השיטה מעפנית, אבל כל השאר גרועות ממנה.

          אהבתי

        • אזרח במיל' הגיב:

          ומי היה בוחר אץ הדריקטוריון ומחליט מי עשה עבודה טובה?

          אהבתי

          • בשיטת הבחירות והניהול שפיתחתי בסתר (נשבע) העם בוחר בחברי הדירקטוריון בשיטת בחירות שאינה מבוססת על מפלגות או חלוקה סקטוריאלית. הדירקטוריון נעזר מדי פעם באנשי מקצוע חיצוניים להגדרת תפקיד ומטרות וכל עוד מנהל התחום (כבוד השר) עומד בקריטריונים שנקבעו הוא נשאר בתפקידו- ורוצה להשאר כדי לשרת העם בציון (גם בגלל השכר הגבוה וההגבלות לאחר שחרור מתפקידו).

            המצב שבו פקידוני אוצרתשתיותפנים ברמת שכר של 15-35K מקבלים החלטות שישפיעו על הארגון שממנו יקבלו עוד מספר חודשים 150K הוא אבסורד שיש להפסיק.

            אהבתי

            • אזרח במיל' הגיב:

              תשלם להם 150K ואין יותר אבסורד. כפיים!

              אהבתי

              • אתה עושה אורן במקום להבין. אני טוען שמנהלים בכירים בשירות הציבורי, כולל שרים -צריכים לקבל יותר מממקביליהם בחברות ציבוריות, לעמוד ביעדים וקריטריונים ברורים, לפעול בשקיפות מול הציבור ולנעול את הרהורי הקומבינות בתקופות צינון ממושכות.
                במצב הקיים אנחנו מקבלים:
                1- שרים שאין להם קשר לתחום או ניסיון בניהול והנהגה (הלפיד)
                2- כאלה שרוצים ולא יכולים לקדם תכנית ארוכת טווח בשל התחלופה (נניח שסער).
                3- שאינם נבחנים על תוצאות המרד שאותו ניהלו. (שטייניץ)
                4- שפקידיהם מנהלים את הארגון בפועל ומקבלים החלטות מוטות בפזילה לשוק האזרחי. (זרוק שם ותפגע).

                הבעיה היא לא גובה משכורות השרים והפקידים הבכירים אלא הסכומים שהם שופכים על הריצפה בכל פעם שהם זזים לכיוון מסויים. מצטער, קשה לי לקבל ניהול ומשילות עלובים כל כך.

                אהבתי

            • שואב המים הגיב:

              יון יקר,
              שר אינו מנהל. בשביל זה יש מנכ״ל למשרד. השר מתווה מדיניות ומפקח על ביצועי המנהל.
              בקיצור, המערכת כבר עובדת לפי המתווה שלך. השרים הם הדירקטוריון, אם עוד לא קלטת את זה… (:

              אהבתי

              • יון ג'ובי הגיב:

                חשבתי שהתווית מדיניות היא חלק מניהול אבל מה אני מבין. הרי כל שר שנכנס לתפקיד מתווה מדיניות ומיד הכל מתרחש בדיוק לפי המדיניות שהגדיר. הוא גם יודע תוך שבוע (לכל היותר) מה נדרש במשרד ומה קורה סביבו. ואחרי שהבין, הפרוייקטים שהשר מקדם הם הפרוייקטים של קודמו בתפקיד וכולם, כל הרעיונות הטובים והמעולים באמת זוכים להתממש ביעילות ושקיפות, וכך באפקטיביות מתמשכת נחסך ממון רב. בקיצור, גם אני אהבתי את המלון של פולטי.

                אהבתי

      • Anon הגיב:

        חייל זקן, יחסית בארץ נבחרים הרבה מעורערים עם ״עבר מפואר״ שבארה״ב היו בודקים אחריהם בשבע עיניים. זכור לי בתקופת רבין כתבה בטלויזיה שבו דווח ביובש פגישה שלו עם מזכיר המדינה האמריקני, כאשר כל ילד שעיניים לראשו רואה שהוא מתנדנד שיכור כלוט אדום כולו. הדיווח בכלל לא התייחס למצבו האישי וגם למחרת העיתונות לא דיווחה על מה שראו בטלויזיה.

        תופעה יחודית לישראל. אנשים פשוט לא רואים דברים שהם לא רוצים לראות גם אם הם חמורים ביותר. בזמנו הוא היה ״התקוה הלבנה״ של מחנה שלם.

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      מה זה האייג'יזם הזה? איפה אתה חי?
      זכותו של אדם לכתוב ולהביא דוגמאות מהנכסים התרבותיים שלו ולא שלך.

      אהבתי

    • שולמית הגיב:

      אותי הוא משעמם. אני מעדיפה כתיבה תכליתית ועניינית

      אהבתי

  22. Anon הגיב:

    רון, תחזור לארץ.

    אהבתי

  23. אחד שיודע הגיב:

    שמעון שיפר מצהיר אמונים לגדעון סער:
    "תמיד נהיה שם ונשמיד כל מי שיכתוב נגדו"

    אהבתי

כתיבת תגובה