אצבעות שחורות 17.5.13

שישי ב-TV

אולפן שישי

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=1aa064378e3be310VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=5f806603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=5ea064378e3be310VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

שישי של ערוץ 10

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf
שמחתי לראות שנוספה אורחת למהדורת 10 (ליאת רון מגלובס).

וראיתם מה מציע סטף ורטהיימר לעניים (אולפן שישי)?
טיפה

סופשבוע

סופשבוע17.5
כאמור, יומיים קידם מעריב את הכתבה על עדויות המילואימניקים באיו"ש בכותרות הראשיות, על שהוראות הפתיחה באש לא ברורות להם. ובכן, כן, ההוראות מורכבות. המוצב הוא לא שחור לבן. הוא אפור לרוב. מה רוצה הכותבת לומר? מה רוצה העיתון לומר? מה המדיניות? לחולל מצב של שפיכות דמים רבה ככל האפשר באזור? האם הרג, למשל, של 30 זורקי אבנים מדי שבוע ירגיע את האזור?

עדויות אלו מגובות בסיפור המקרה של אחיקם סימן-טוב, שנפצע קשה מזריקת אבנים באינתיפאדה הראשונה. סיפורו זה מופיע על שער דיוקן של מקור ראשון. מעניין למה שלל העדויות מכתבת השער לא מופיעות פה. אוקיי, כדי להראות שמדובר בשני מוצרים שונים, כמו שאמר מו"ל מעריב.

7 ימים

 ימים18.5.13
בן כספית
כתב ספר חדש, חמקן (כנרת, זמורה ביתן מודן). פרק קודם ממנו, על גלעד שליט, התפרסם במרץ בסופהשבוע.
פרק נוסף, דברי הרמטכ"ל והקצונה הבכירה על מסמך הרפז היום. הרהור בקול: אני בספק כמה אנשים במדינה יכולים לספר בשלושה משפטים, או בשלושים, על הפרשה האומללה הזו, ומבינים מה בכלל קרה שם. הפרק מהספר מגיע אחרי ראיון ("בלעדי") של אמירה לם עם עוזר הרמטכ"ל, אל"מ ארז וינר בגלל מעורבותו בפרשה. נראה לי שאפשר לקחת מהכתבה את הכותרת "יש נחשים בקריה" וללכת הלאה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

נעם רשף VS מדור "הקיטור האנטי דיגיטלי" של רענן שקד ב-7ימים.

internetraanan

שקד מתייחס בהמשך דבריו לראיון הזה, מכלכליסט, עם ג'רון לנייר (שהובא פה בעבר).
אני בעד גישתו של לנייר:

…מציע לשנות מהיסוד את האופן שבו הרשת בנויה ופועלת, כך שאפשר יהיה לגבות תשלומים קטנים על כל אחת מהפעולות שאנחנו מבצעים כשאנחנו גולשים. הכל, אבל ממש הכל, יהיה סחיר. זה מהפכני, אבל לנייר מאמין שהדבר לא רק הכרחי אלא גם ממש אפשרי. רק צריך לעשות את זה בזמן. "יש לנו משהו כמו 10 עד 15 שנים לשנות דברים", הוא מעריך, "לפני שהטכנולוגיה 'תינעל' ואז יהיה כמעט בלתי אפשרי לשנות אותה".

זה נראה לי לגיטימי ביותר, מדרך הטבע, וגם מפריך את החשש של שקד מהחינמיות.

אמיר זוהר בפוסטה על עורך הדין החיפאי והחשד לאונס עובדותיו.

לימור נחמיאס על חוק הספרים והסופרים.

בועז ארד: וואנג לי היא לא מתרגלת של פאלון לונג, אלא שקרנית ומתחזה, קבעה נציבות הפליטים של האו"ם. זה הסטטוס של ארד:

גברת וואנג לי, כך קבעה נציבות הפליטים של האו"ם שראיינה אותה פעמיים, היא שקרנית ומתחזה. פשוט כך. היא לא נמלטה מסין אלא יצאה ממנה כחוק, היא מעולם לא היתה מתרגלת של הפאלון גונג, היא הסתננה לישראל באופן בלתי חוקי בחיפוש אחר עבודה והמציאה את הסיפור והתחילה ללכת לאירועים של התנועה בארץ רק על מנת שתוכל להישאר בישראל על תקן "פליטה". העדויות שלה היו מלאות סתירות וחורים. הדרכון שלה "נלקח על-ידי המצרים בסיני" ואחר כך חזר אליה בדרך פלא.

אבל למכונת הפרופגנדה והשקרים של הפאלון גונג – שלמדו את כל מה שהם יודעים מהשלטון הסיני – אין מעצורים. נסו למצוא התייחסות כלשהי לקביעה הנחרצת של נציבות הפליטים בהודעות המניפולטיביות ומלאות ההמצאות שהם מפיצים בכל רחבי הרשת. נסו למצוא התייחסות כלשהי לקביעתו של בית המשפט העליון, שנימק היטב מדוע כל עוד גברת וואנג נשארת באלמוניותה אין שום סיבה שהיא תיפול קורבן לרדיפה כלשהי לאחר שתשוב למולדתה.

אבל עכשיו כבר מאוחר מדי: מרכז המידע של פאלון דאפא דאג להפיץ את תמונתה בכל מקום אפשרי. כל הכבוד, חברים. מקווה שהיא שירתה אתכם נאמנה.

ופסק הדין בעניינה.
אבל מרכז המידע של פאלון דאפא מציג את הדברים אחרת לגמרי. ועוד: על גירושה הצפוי. ודחייתו.
וידיעה במגפון.
אומר ארד:

…הצגתי הוכחות לכך שהם משקרים ומסלפים את העובדות, שלפתי את פסק הדין עצמו, כולל העדויות שלה ומה נציבות הפליטים של האו"ם חושבת עליה (שהיא מתחזה ומשקרת), ולמה אנשי הפאלון גונג הישראלים מסכנים עכשיו את חייה בכך שחשפו את זהותה. כבר תוך כדי הוויכוח נחסמתי מהדף שלהם – ועכשיו קיבלתי הודעה מפייסבוק שדיווחו על משפט אחד שלי כתוכן פוגעני (משפט שבו אמרתי שאנשי הפאלון גונג הישראלים משקרים) – ונחסמתי לפוסטים למשך 12 שעות. דרך נחמדה להשתיק ביקורת – ועוד של עיתונאי שעוסק בתחום.

הייתי מציעה לכם לנסות לפתור את הבגרות במתמטיקה, אבל מה מתברר, שכדי להיכנס לבחינה צריך לעשות לייק ל-ynet, ולאונס הזה אני לא מתכוונת להיכנע.

הון שלטון עיתון

בדיווח על החתונה של גאולה אבן וגדעון סער אתמול, סיפרתי רק על שירון דקל, חבר, נכח בה, וכמתברר, הנחה את האירוע השמיימי.
מצד אחד, חבר-חבר, מצד שני, מפקד גל"צ. בעיה. אבל מה עושים בכ"ז? הרי ישראל כה זעירה היא.
אבל אתמול עדיין לא הספקתי לקרוא את הדיווח של רועי (צ'יקי) ארד על האירוע.

זה היה החלק העסיסי שהרעיד את אמות הספים של ברנז'ת שישי בבוקר:

יכולתי להקשיב למשל לברכת העיתונאי הבכיר שמעון שיפר, שהוגדר כנציג ידיעות אחרונות. "היום גיליתי שגדעון סער הוא לא אדם קר. תמיד נהיה שם ונשמיד את כל מי שיכתוב נגדו", הוא אמר. לא האמנתי בהתחלה שכך שמעתי, אף שזה אולי הומור משונה. צלם "הארץ" אישר ששמעתי נכון. בפברואר אגב, העיתונאי יואב יצחק כתב שסער קידם את רעייתו של שיפר בלא מכרז.

ההנחה שלי היא ששיפר לא אוויל גמור, ושהדברים נאמרו בהומור גרזנים, גם אם הם נכונים. אבל הם נכונים לא רק לגבי ידיעות. הרי אף עיתון או כלי תקשורת בישראל לא כתב/ שידר אף מילה רעה על סער, בסופו של דבר, בפרשה האחרונה. להפך. וזה כולל גם את הארץ, העיתון לו כתב ארד את הטור הזה. אז על מה התלונה בדיוק? אבל כאמור, אני חושבת שזה היה משפט הומוריסטי. המשפט הזה גם לא מתחבר בשום צורה שהיא למשפט הקודם, "היום גיליתי שגדעון סער הוא לא אדם קר", משפט משונה כשלעצמו, שהרי הם מכירים ממושכות, ולמה דווקא היום?מה קרה? כי הוא התחתן? בקיצור, כל מה שאמר שיפר, אם אמר, נשמע כאיזה טקסט הומוריסטי, או לפחות כזה שהתכוון להצחיק את הנוכחים. ולא זו צריכה להיות הבעיה של התקשורת עם סער, החתונה הזו שלו.

באשר לשאלה אם עיתונאים צריכים להשתתף בחתונות של שרים, נו, התשובה היא לא. אבל מה לעשות כששר מתחתן עם עיתונאית, שיש לה חברים מעולם התקשורת? או כשסבר פלוצקר מרגיש חובה מוסרית להגיע לחתונה של הבן של נוחי דנקנר? או כשנווית זומר מספרת על יחסי מראיינת-מרואיין בני יותר מעשרים שנה עם, נניח, מיכאל שטראוס?
קביעת הגבולות היא עניין סבוך ומסובך. ואפילו אני עצמי נתקלת בכך מדי יום.

TV

Veep היא הקומדיה הכי טובה שאתם לא רואים, כמו שכותב עינב שיף ב-7 לילות, או שהיא איבדה את עמוד השדרה, כמו שכותב יונתן גת בז'ורנל? אפתור לכם את הדילמה. היא חמודה מאוד ומשעשעת. תתחברו.
לשיף יש אבחנה נאה בעניין לואי, שאני מתייסרת איתה ואיתו כל יום עכשיו (בגלל השדח"זים): כמו תאונת דרכים, לא נעים להסתכל עליה, אי אפשר שלא.

שישבת/ ישר"ה

כתבת השער היא ראיון עם ליאונרדו דיקפריו. כלומר מסיבת עיתונאים כזאת.
אחסוך: לא, הוא לא מדבר על בר רפאלי. לא, אין עליה מילה למעט אזכור שהיא אחת האקסיות. הלאה.

ובינתיים במעריב

אהרון מספר שמעריב לא הגיע לכמה שכונות בירושלים. נראה שחברת ההפצה החדשה לא מגיעה לשם.
אני לא יודעת אם אלו רק תקלות של שבוע ראשון, ואם אכן שכונות אלו של ירושלים סולקו מהמפה, אבל אני יודעת בוודאות שחברת ההפצה החדשה של מעריב, בר הפצה, לא תגיע לכל רחבי הארץ, כלומר לכל המקומות בהם נמצאים מנויי מעריב (18,000 במספר).
זאת ועוד: מקומוני מעריב, כפי שנכתב, לא הופצו אתמול. ושוב, האם נסגרו או שמדובר בבעיית הפצה זמנית? מאחר שרבה העמימות בבניין, כמו גם הדיווחים הסותרים, כמו גם הבלגאן, נדע רק בשבועות הקרובים.

מח' הגהה

mako
mahen
ynet
arsim

(תודה לרועי וליאיר)

לפני פיזור

הסיפור על דובת הנמלים שווה רק בכלל סוף הכותרת (נולד שתוק, במקום שתוקי, למשל), שלא מופיעה בכתבה, וכן בגלל הטוקבקים.
ואחד המקורות בסיינס טיימס.

מחמת עניינים אלו ואחרים נותרו חלק גדול ממוספי הסו"ש מחוץ לסקירה. אין בכך שום דבר אישי, אלא רק תעצומות נפש חסרות.
ואם במקרה לא קראתם אתמול את מיברג VS לפיד.

 

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

89 תגובות על אצבעות שחורות 17.5.13

  1. האג פאג הגיב:

    לא מכבודכם לדבר על האירויזיון? רשות השידור חייבת לפרוש מהתחרות. לא צחוק אבל הרבה ישראלים מאמינים בכל ליבם כאשר הם אומרים כאילו-בצחוק ״כולם אנטישמים״. התחרות מוציאה מהישראלים את ריגשי הנחיתות מול הגויים (בלי קשר אם באמת שונאים ״אותנו״). אחד הרעות החולות של האופי היהודי. למה אף אחד לא מעלה את זה לדיון? ללא ספק בשום מדינה באירופה אין אותו רקע פתולוגי אז חאלאס עם זה.

    מה תעשה הקהילה הגאה? הם יכולים להתעסק איתה גם בלי נציג ישראלי. השיר הישראלי השנה היה מוזר ביותר. בקליפ הרישמי רואים את הזמרת ששרה ל״טווינק״ אם גוף של הולמ׳ס פלייס. הוא לא שם עליה ולה אין ציפיות. בתחרות עצמה כל הציצי בחוץ. אם החלטנו שאנחנו מתחנפים בכח להומואים של אירופה כדי לגרד קצת אהבה מה זה הציצי פתאום?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא הצלחתי להבין את הטענה שלך. על מה לא מדברים פה?
      [ובמאמר מוסגר, כן, זה לא אתר הבית של האירוויזיון פה, בלשון המעטה]

      אהבתי

      • האג פאג הגיב:

        ההתבטלות היהודית מול הגוי. הכמיהה הפאטתית שיאהבו ״אותנו״. אין את זה בשום מדינה אחרת באירופה

        אהבתי

        • האג פאג הגיב:

          אולי ב״מקור ראשון״ כן מעלים את זה. לא בדקתי. דווקא במגזר יש מודעות לשאלות כאלה. כל שנה הכירכור הזה לגויים, ההיעלבות המשונה הזאת, בעיתונות הכללית אף אחד לא מעלה תמיהה.

          אהבתי

    • אורן הגיב:

      שטויות, עובר אורח והיונה, מהמובחרים במגיבים, התיחסו כאן לאירוויזיון. מיקי אוהב את המוזיקה, אך מחרים בשל ההטרדות. וכנכתב במעריב עברנו להעלב מילדים פלסטינים.

      אהבתי

  2. veep הגיב:

    הוא בכלל לא פריאר בן צבי בעל מעריב
    התחקיר על הוראות הפתיחה באש שבו לוחמים מודעים שהם נאלצים להסתתר מאחרי הג"יפ שזורקים עלהם אבנים,זו גלולת רעל לנתניהו ,איפה נתניהו בקטע הזה?
    ובמיוחד הראיון עם בנט שהוא קובע שיש לשנות את הוראות הפתיחה באש
    את נתניהו הכי מפחיד שתוקפים אותו מימין,ואת זה מעריב עושה כרגע באופן קבוע

    אהבתי

  3. רוני הגיב:

    האזנתי לדבריו של שיפר בהקלטה וקראתי את הציטוט מפיו של רועי ארד. זה לא אותו הדבר. יש הבדל משמעותי. ארד לא סייג את דבריו וכתב "אם זכרוני אינו מטעה אותי" או משהו כזה. ניתן להבין מדווחו של ארד שהוא מצטט במדויק את שיפר. זו לא פעם ראשונה שניטען שארד לא כותב אמת. כשדווח על הבחירות בבליך סיפר סיפור שלם על יושב ראש מועצת התלמידים שהיה צבעוני ומעניין אלא שהיו"ר טען שלא היו דברים מעולם.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      צ'יקי גם טוען שהוא משורר…

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        בדיוק. ולכן, שאל את עצמך אם אתה מעדיף שיכתוב שירה.

        אהבתי

        • יון ג'ובי הגיב:

          – שיכתוב עד צאת החמה, רק שלא יופיע:

          חברי הלהקה סירבו לשנות את התוכן מעורר המחלוקת והניפו בדגל הסורי גם בעת השידור החי באירוויזיון עצמו, וזאת לטענתם כדי לעודד את תהליך השלום בין סוריה לישראל שהחל ב-2000. השיר זכה לבסוף במקום ה-22 מתוך 24 בתחרות עם שבע נקודות בלבד

          אהבתי

          • מיקי הגיב:

            שיופיע, רק שלא ינגן

            אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            ואז אחרי הנפת הדגל הסורי
            הם רצו לדבר עם סורים אז
            המארחים מבורות יותר או
            חוכמת יתר לקחו אותם לפליטים
            נוצריים מסוריה דוברי הארמית
            שחוץ מהיהודים הם תושבי
            המזרח הכי הכי מקומיים הכי
            אוטנטיים הכי אוטוכטוניים (איך אני
            במילים מלומדות) ושמנוקים
            עכשיו גם מסוריה, קודם מעירק.
            כמו בהספד של דיין על רועי
            רוטברג,…אם תיפול החרב מהיד…

            אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אנא תמלל/י בדיוק את מה שאת/ה שומע/ת בוידאו, וציין/י בדיוק איפה נחתך הוידאו לפני ואחרי.
      לגבי הכתבה מבליך – איפה הלהד"ם בדיוק? (ראה שרשור 8). היו"ר טוען בעיקר נגד ה"צבע".

      אהבתי

      • רוני הגיב:

        תמלל בעצמך. הכתבה בבליך: ארד טוען שבשיחה עם היו"ר אמר לו הבחור שהוא מייצג את מופז כי לא היה אף אחד אחר. היו"ר טוען שזה שקר והוא בחר במופז (שרשור 8). זה לא צבע זה שפכטל.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          אמשיך בלשון זכר לשם הנוחות, כי לא טרחת להבהיר.
          אתה טוען שהוידאו והדיווח של ארד לא תואמים. אני מתקשה לזהות את חוסר התיאום בגלל אופן העריכה של הוידאו. אשמח להסבר שלך לגבי "ההבדל המשמעותי" בין השניים.
          לגבי הבחור מבליך, יש לו בעייה בהבנת הנקרא, כי זה מה שהוא כתב על המשפט הבא מהכתבה:

          "התנדבתי כי לא היה נציג", הוא אומר לי אחר כך

          4. אני לא שיתפתי אותך בדעותיי הפוליטיות ואני מופתע שהשגת ציטוט שלי בלעדיי, זה היה יכול להיות מגניב אם הציטוט היה נכון ולכן תסיר גם אותו.

          וזה מה שענה לו ארד:

          4. בכתבה לא מוזכרת דעתך הפוליטית. רק ציון שייצגת את קדימה כי לא היה להם נציג, דבר שביררתי איתך במיוחד.

          הבחור לא השיב. לאור כל זאת, אני לא חושב שארד המציא את הציטוט הנ"ל.

          אהבתי

          • רוני הגיב:

            "תמיד נהיה שם ונשמיד את כולם" לעומת "תמיד נהיה שם ונשמיד את כל מי שיכתוב נגדו". איזו עריכה היתה פה? אלה סיומות שונות של אותו המשפט.
            בליך: אני מבין את זה אחרת. היו"ר טוען שהציטוט שארד שם בפיו לא נאמר על ידו כלל. ארד עונה לו אבל לא מתייחס ישירות לטענה החמורה לגבי הציטוט. להבנתי אם ידיו של ארד היו נקיות (או היתה לו הקלטה) היה אומר "אמרת גם אמרת". לי זה נראה כמו התחמקות מגושמת.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              זה ההבדל המשמעותי?
              איפה המשפט שלפני זה? ומה הוא אומר מיד אח"כ?
              למה יש חיתוך בין מה שמעיר רגע לפני כן מישהו מהקהל (גם כן עם השורש ש.מ.ד?) לבין מה שהוא אומר?
              בכל מקרה, מי להבנתך אלה אותם "כולם" שנשמיד?
              כל האנשים שלא בחתונה? סתם אנשים רנדומלים ברחוב?

              איך "דבר שביררתי איתך במיוחד" לגבי דברים שהובאו כציטוט בכתבה זו התחמקות מגושמת? ארד פשוט קצת יותר מנומס ממך באופן הויכוח שלו.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                הקשבתי ברוב קשב שוב.
                ההערה מהקהל לא קשורה.
                לגבי שיפר, הוא אומר "נשמיד את כולם", ומיד אחרי זה "כל מי ש…" (ואני לא מצליח להבין מה הוא אומר שם).

                אהבתי

  4. מיקי הגיב:

    מי מפחד משמעון שיפר? מי הוא בכלל?

    אהבתי

  5. מיקי הגיב:

    בעקבות הדיון על פטמותיה האותנטיות של אנג'י (כמו שקוראים לה בידיעות), אבקש לדווח על פתיחת עונת הרחצה בפריפריה. אם עד השנה שעברה עוד היו בנות/ נשים/ נערות שלא לבשו ביקיני, הרי שהשנה כולן לובשות בלי יוצא מן הכלל. מגוון הדדיים, הישבנים, הירכיים וכל היתר היה מרהיב.
    לדעתי זו הטרדה מינית, לא פחות.
    במה נבדל "מנו" (כמו שלא קוראים לו בידיעות) ששלף איבר זה או אחר ושאר 96 אחוזי גופו נותרו מכוסים, מנערות הפריפריה שמלבד פטמות רואים להן אשכרה 96 אחוז מהגוף? מדוע מה שהוא עשה זה מעשה מגונה ומה שהן עושות לגיטימי לגמרי? 😯

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    קטע קטע שדווקא צלם YNET הוא זה שצילם את דבריו של שיפר (רק חבל שהקטע חתוך), וש-YNET פרסמו את הוידאו.
    בדיווח של שי ארזואן השם "שיפר" לא מוזכר, אפילו לא בכיתוב תמונה בה הוא מצולם עם בעלי השמחה (בניגוד לירון דקל).
    האם זה נובע מתככים בין YNET לידיעות/שיפר?
    זה לא נראה שסתם מישהו נרדם בשמירה.

    אהבתי

  7. האמיר הגיב:

    באמת ראוי לקרוא לטקסט המביך של ציפי מנשה במגפון בשם "ידיעה"?

    הרי כל מה שמנשה עשתה היה להעתיק את את מכתבו של רועי בר אילן, לשנות חלק מהמילים ואת סדר המשפטים, להוסיף שש מילים מפיה (או, בעצם, ממחשבותיה) של מבקשת המקלט – אני מקווה מאוד שמנשה שמעה את המילים האלו מפיה של של לי ולא בדתה אותם – ולהדביק בסוף את המכתב המקורי כדי שנוכל להשוות בין הגרסאות!

    ומה עם איזו פסקה בסוף עם תגובה, אולי משפט וחצי עם גרסת המדינה? נראה לכם? עיתונות מגויסת לא זקוקה לזוטות מעין אלו. למה לבלבל את הקוראים? זו האמת וכך אתם צריכים לחשוב.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      חבל שהפוסט של בועז ארד לא פתוח לציבור הרחב.
      נאלצתי להסתפק בפסק הדין החד משמעי.
      מחכה להפגנות של השמאל מול נציבות האו"ם לפליטים.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        הוספתי אותו.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          זה קטע מעולה.
          בג"צ אמר שמעבר לזה שהיא משקרת, גם לא נשקפת לה שום סכנה כי קיים סיכוי נמוך מאוד ששמה ותמונתה ידועים לשלטונות הסינים, אז מה שתומכיה עשו זה להפיץ את שמה ותמונתה.
          כל סיני יכול לבוא לארץ (כתייר/עובד/מסתנן), לכתוב מהפייסבוק שלו על הוול של שגרירות סין "פאק יו", וזהו, הוא הופך לפרח מוגן.

          אהבתי

          • יון ג'ובי הגיב:

            שום חדש מארגוני הזיוע.
            1- בלי בעיות מתוקשרות אין תקציב לשנה הבאה.
            2- הורדת אחוז היהודים בישראל מזכה ארגון בתקציב נדיב יותר.
            3- פליטות לפי משנת הארגונים הוא בערך כל מי שלא יהודי, נמצא כאן ורע לו.

            אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    "קפוץ למים, הם יזוזו":
    הכריש שצלל עם דגים וישראלים ערסים

    אהבתי

  9. גואל אבנים הגיב:

    "הון שלטון עיתון" איפה בדיוק ההון?

    אהבתי

  10. מיקי הגיב:

    לגבי חתונת הפקידים: מישהו כבר אמר לפני שהתינוק של סער ואבן יהיה הפקיד המושלם

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    נעם רשף מוכיח ששקד "טועה" ושבאמצעות האינטרנט ניתן לעשות כסף.
    אני בא לטקסט של שקד מהגישה ההפוכה – שקד בוכה על כך שמקצועות "נעלמים", כי לאנשים אין בהם צורך יותר (לפחות לא תמורת תשלום).
    הנהי שלו הוא בדיוק כמו של סוכני הביטוח, סוכני הנסיעות ושאר מאכערים או מקצועות שהטכנולוגיה ייתרה (ע"ע לודיסטים).
    כל מקצוע שנעלם כי שירותיו הפכו ל"חינמיים" או הוחלפו באוטומט כלשהו, הוא ברכה לציבור הרחב, וקללה רק למי שמחזיק באותו מקצוע. זה הזמן לעשות הסבה מקצועית.
    תחשבו רגע שהמדינה תמציא מערכת משפט אוטומטית אליה כל אחד מזין גרסאות וראיות, והיא אוספת נתונים נוספים אוטומטית מכל מיני מאגרי מידע, ובסוף מוציאה פסק דין.
    מישהו היה בוכה על כך שמקצוע עריכת הדין נעלם?

    אהבתי

    • קורא הגיב:

      מומלץ להשתמש בדוגמאות טובות יותר, יש המון סוכני ביטוח וגם סוכני הסיעות.

      אהבתי

    • מעלי הגיב:

      מילא זה, אבל אתה יודע שרכבת זה 5 אוטובוסים?-5 נהגים פחות….
      ומחפרון זה 100 חופרים באת?
      וקומביין זה 500 קוצרים בחרמש?

      אהבתי

      • יון ג'ובי הגיב:

        יש הרבה מקצועות וידע שנעלמים בגלל המירוץ אחר ההבטחה הטכנולוגית הבאה, זאת שאמורה לחסוך שכר עבור הניסיון והידע. ידע שהביא לפיתוחן של חלק גדול מהתרופות שאנחנו צורכים. 'חסרי השכלה' שהעבירו מדור לדור ספריות של מידע מועיל שעבר בעל פה.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          צודק 100%עזוב תרופות. יש עכשיו עניין חוזר בשקלטון
          וסיפור ההינצלות מהקוטב הדרומי. היה שם ניווט מכושף.
          גם אז כשרון נדיר. לדעתי וידיעתי אין בכל חיל הים הישראלי
          אדם שיביא כלי שייט למקום מוגדר ע"י, מצפן, סקסטנט,
          כרונומטר וטבלאות. לפני חמש שנים היו כאלו בין נתבי
          אשדוד, בקושי. הבעייה היא שבמרתף עמוק בארה"ב תחת
          עשרות יארדים של בטון יושב סמל ראשון בקבע הוא ורמקול
          וכפתור. כשישמעו שתי המילים: "לחץ כפתור" וילחץ
          הכפתור כל ה GPS בעולם ישקרו בצורה רנדומלית כל
          כמה דקות רנדומית. נראה מה יהיה אז.

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            או כן למתחכמים, שמעתי וראיתי ניווט אינרטי.
            זה לא כלכך פשוט ודורש כוננות על, כיול מתמיד
            וטיפול בדיוק לפי הספר. תופעה נדירה בישראל ובעמים.

            אהבתי

          • שועלן הגיב:

            יש אלטרנטיבה רוסית, בקרוב תושלם האירופאית, וגם סין והודו בדרך למערכות משלהן.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              הפלאתי השועלן. בכל שידור ניתן לזייף, לחסום, לעוות
              לעקם, אני? צריך? לומר? לך? הפתרון הסביר כמה
              מערכות אינרנטיות מכוילות כל הזמן אבל כנאמר צריך
              לעבוד ממושמע מאוד קפדני וחכם. היכן יש עובדים כאלו?

              אהבתי

    • בזינגה הגיב:

      מסכים חלקית.
      הדעה הזאת נכתבה כאילו מישהו אמר לו "כתוב על איך האינטרנט הורס לנו את **השלם את החסר**".

      אהבתי

  12. אור הגיב:

    לא צריך את "העיתון של המדינה", יש את יואל גבע

    ולגבי דקל, כל מי שנמצא או יהיה בגלי צה"ל יצטרך לדעת לסתום את פיו לגבי השרסער, כמו שעושים בכל כלי התקשורת האחרים (ע"ע פרשת יוסי קליין והמכתב) כי לא יפה ללכלך על חבר. שמעון שיפר אמר את מה שהוא חושב, ואולי זה רק אני, אבל אני לא רואה איך להשמיד את כל מי שכותב אחרת זה מצחיק, אולי התחנפות מאוסה.

    וכך יושבים להם בכירי חופש המידע, הרוטווילרים ששומרים לנו על שאריות הדמוקרטיה, במחיצה אחת עם האנשים שעליהם הם צריכים לכתוב. טוב, אולי הם פשוט רוצים לשמור עליהם מקרוב, כשרק צלוחית מתאבנים מפרידה ביניהם.

    אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    מה המדיניות? לחולל מצב של שפיכות דמים רבה ככל האפשר באזור? האם הרג, למשל, של 30 זורקי אבנים מדי שבוע ירגיע את האזור?

    ברכותי, קיבלת מנוי למטכ"ל של גנץ. מירי רגב, הזהרי…

    אהבתי

  14. מיא עשת הגיב:

    מירי בלקין – סטף ורטהיימר מאחורייך!

    אהבתי

  15. לחם הגיב:

    אמנם שישי של ערוץ 10 עלה ברייטינג וזה הדבר היחיד שחשוב ובכל זאת כמה הערות: עצוב ואפילו קשה לצפות בטלי מורנו. מה לעשות, אין לה את זה, לא את הסקרנות, האינטליגנציה, הידע, הניסיון, חוש ההומור. לא רק שההערות שלה לצידו של אלון בן דוד, יבש ואפור בעצמו, מביכות או משמימות, הכתבה שלה על נ-ש-י-ם עורכות דין פליליות שברה שיאים של עליבות. מי ישמע, נשים אכן יכולות להיות עורכות דין פליליות ולא סתם בובות מסך שהגיעו לג'וב רק אלוהים יודע איך.
    בקשר לליאת רון: פרשנית כלכלית, ויש כאלה, צריכה ידע כלכלי, השכלה כלכלית ואינטליגנציה די רחבה. אני לא יודע מה השכלה של רון, חוששתני שלא רבה מדי וזה ניכר. ההערות דלות, לא מגובות בידע, להרים את העפעפיים בתדהמה מעושה זה טריק חמוד לילדה בת חמש. בקיצור, מביך, מביך, מביך. ורק אלוהים יודע איך היא הגיעה לזה. אני לא רוצה להיות חזיר שוביניסטי אבל האם ייחוס משפחתי סייע בשני המקרים? יש מי שסבורים בערוץ 10 שהתשובה לשאלה הזאת חיובית.

    אהבתי

    • נורית הגיב:

      אתה לא רוצה להיות חזיר שוביניסטי? מה לעשות, אתה כזה, לגמרי.

      מה שנשאר זה רק להקיא.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      אם אתה לא יודע מה ההשכלה של רון, למה אתה מפטפט?
      מה בדבריה העיד שהיא חסרת השכלה לטעמך?

      הכתבה על עורכות הדין (שאני לא מתייחסת לטיבה, אלא לנושא) הייתה על שמשפחות הפשע החלו לשכור את שירותיהן של נשים כעורכות דין. לא על כך שנשים יכולות להיות עורכות דין פליליות. כך שלפחות תדייק בתלונות שלך.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        זאת הייתה כתבה כל כך אומללה והזויה. משפחות הפשע שוכרות כבר שנים עורכות דין מפני שעורכות דין פליליות מייצגות פושעים פליליים ויש המון עורכות דין פליליות כבר המון שנים. זה היה מסע יחסי ציבור לכמה עורכות דין, ולא בהכרח מהטופ של המקצוע. אחד ההסברים לשכירתן הוא המחיר הנמוך יותר שהן גובות בדרך כלל, אבל על זה לא שמעתי מילה. עריכת דין פלילית היא המקצוע הכי קל בעולם, רוב עורכי הדין ידקלמו את אותן מנטרות, רוב הפושעים יואשמו, אין פה שום דבר טריקי, מיוחד או כזה שדורש כשרון, ולכן בזמן מיתון כולם מעדיפים לשלם כמה שפחות על כל דבר.
        לגבי ההשכלה של רון לא ארחיב את הדיבור, יכול להיות שהיא דוקטורנטית לכלכלה, אני חושש שלא. הניתוח, הגישה, השקפת העולם, הכול כל כך רדוד ושטחי ולא מעניין. ריחמתי עליה. למה שלא תעשה משהו שמתאים לה, למה להידחף בכוח למשהו שכל כך לא מתאים לה? לטעמי זה היה ערב עצוב. יש עיתונאיות נשים מוכשרות, למה שתי אלה? ועוד לא נגענו בסוגיית טלי בן עובדיה שיש המחפשים את ההסבר לזה אצלה, (היא העורכת, בוודאי שההסבר אצלה, הכוונה להסבר עמוק יותר), אבל לא אכנס לזה, העיקר הרייטינג.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          למה אתה משתמש במונח "להידחף"?
          אתה יכול להניח שהתקשרו אליה מהערוץ וביקשו שתשתתף. מה שקורה בדרך כלל. אני לא מכירה עיתונאים ש"נדחפים" ומבקשים להשתתף בשידור חדשות.
          מה זה להידחף? לא לשבת בין הגברים המשכילים? פעם בדקת את השכלתם של כספית, דרוקר או ידלין?
          מעניין שפתאום השכלתה של רון, עיתונאית כבר עשרים שנה בערך, לא מוצאת חן בעיניךולא מספיקה בעיניך כדי לשבת באולפן יום שישי עתיר הגברים בהגדרתו.

          אהבתי

          • לחם הגיב:

            גם כשפונים אליך ואתה מסכים אבל לא מתאים זה סוג של דחיפה. הצפייה בגברת כסוג של פרשנית כלכלית היה אירוע מביך ומאוד לא נעים. חלק מהצופים והצופות מבינים בכלכלה ובשביל החלק הזה רצוי להביא פרשנית או פרשן שמבינים בתחום. אכן גם בן כספית לא בדיוק נעים לצפייה, אבל ליאת רון עולה עליו במבוכה שהיא משרה, לטעמי בכל אופן. נכון שהיא עיתונאית וותיקה אבל האם טורה המהולל פורטופוליו, ראיון ליקוק שבועי עם איש עסקים, לעתים אנשי עסקים די שוליים, נחשב לעיתונות? אני סבור שלא. ליאת רון, כפי הנראה, סבורה שזו עיתונות. וה"מאמרים" שלה לוקים בדיוק באותה תסמונת של ההופעות בטלוויזיה. אוויר של כלום עם רדידות. לא נעים. וזה לא קשור לגברים או לנשים. בדיוק להיפך. אני מאמין גדול בנשים, אני רק לא מבין למה צריך לבחור נשים לא ראויות. זה לא מביא כבוד למקצוע ובוודאי שלא לנשים, הרי לא כולן כמו המורנו הזאת או כמו ליאת רון. יש עיתונאיות מסוג אחר. האם יכול להיות שלאותן עיתונאיות חסר הייחוס המתאים?

            אהבתי

    • אהרון הגיב:

      כל מילה בסלע, ובדרך הזו, ששניים מאלה שהיו אמורים להשתתף בתכנית, הודחו/הושעו/התפטרו (מחק את המיותר) מהתכנית ומהערוץ, נראה שאפשר לעשות פרפרזה יפה מאד על אמתרו של צ'רצ'יל מלפני שבעים שנה: זו היא תחילת הקץ של התכנית/ההנהלה/הערוץ (מחק את המיותר)

      אהבתי

    • שולמית הגיב:

      ליאת רון נשמעה לי מעניינת. קרובה של מי היא?

      אהבתי

כתיבת תגובה