בוכים

הארץ22.5.13ידיעות22.5.13
מעריב22.5.13isra22.5.13
makor22.5.13hamvaser22.5.13
מקור ראשון בפדף. המבשר בפדף.

yated22.5.13

פסקול קריאה: King CrimsonIn The Court Of The Crimson King

הכותרות הראשיות

באר שבע בוכה בידיעות ובישראל היום.

אסון המוקש הוא הכותרת הראשית של ידיעות.
בישר"ה, רק בע' 13. במעריב בע' 20. בהארץ, ע' 6.
רועי אלפי, 19.
מה ההבדל בין ידיעות לבין שאר העיתונים שלא הזדעזעו מהתאונה הצבאית?
מועדי סגירה שונים? היעדר כותרת ראשית מזעזעת מספיק אמש? עדיפות על לטרגדיות צבאיות? מעניין.

מאיר דגן, כך מדווח עופר פטרסבורג בידיעות (11), מבקש להקים עם בנו קריית מטווחים בבית שמש. "גורמים המעורבים בפרשה טוענים כי קשריו של ראש המוסד לשעבר במשרד לבטחון פנים סייעו להכשיר את העברת השטח". נו, מתברר שהתאושש יפה מאוד מניתוח השתלת הכבד, שאגב, לא מוזכר במילה בידיעה של פטרסבורג.

אמא של איתמר אלון במונולוג מבולבל, מדרך הטבע.
לא הבנתי: הוא כן הסתער על מחבל ונטרל אותו ב-2002 (ידיעות, הבוקר, ע' 4)  או לא?

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=fe6726a57e7ce310VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=0e9c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=9d0f26a57e7ce310VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

מדינת כל גזעניה

גופות שתי ילדות נמצאו בישוב אל-פורעה ליד ערד. ע' 19, ידיעות. ע' 9,  ישר"ה. במעריב לא מופיעה הידיעה. ב-nrg פורסמה אמש ידיעה קצרה. בהארץ, בע' 12 (ובשער).

עומאר ואליד, שנפצע קשה בטבח הבנק, הובל לבית החולים כשהוא אזוק. למה? דעות קדומות.

הידיעה הזו בשער ישראל היום על זעם המתנחלים משומה הצחיקה אותי.

falestine
ראשית לא מדובר בדפדפן אלא בכתובת url. אבל שנית, יאללה, לכו על זה, תסתפחו לרשות הפסלטינית ותפתרו לנו את כל הבעיות. על מה הזעם בדיוק? מה פרובוקטיבי פה?

יאיר לפיד

גם בגלובס וגם במארקר (מוטי בסוק) בודקים את הצהרותיו של לפיד בפייסבוק אל מול המציאות המבאסת.
מאחר שבמארקר לא עלתה הכתבה הנה תקציריישן:
ריקי כהן תפסיד 601 ש' ולא 385 ש' כמו שכתב לפיד.
הבטיח שלא זנח את הטיפול בנמלים ובחב' חשמל, אבל נתניהו מטפל בכך כבר עשור.
המלחמה בהון השחור לא מפחידה איש, למרות דעתו של לפיד.
הוא לא פגע בחינוך המיוחד, אבל גם כך המצב שם רע.
כותב כי הוסיף 1.2 מיליארד לתקציב הבריאות, אך בחלק מהסעיפים מדובר בחישוב תלת שנתי. והוא לא מזכיר את עצירת הרחבת טיפולי השיניים חינם לילדים מעל גיל 12.
מבטיח לאחד את תאגידי המים, אבל השלטון המקומי מתנגד.
הכריז על הקמת ועדת ששניסקי 2, אך זה עוד לא קרה.
הרכבת לפריפריה לא תיפגע אך הכבישים כן.
ויתר על כמה מהקיצוצים הכואבים ביותר לציבור החרדי.

מזמן לא סקררתי אתכם. אז מה תגידו על יאיר לפיד היום?
[poll id="91"]

למה החרדים לא מדווחים?

למה בעיתונים החרדים לא מדווחים על אירועים כמו הטבח בבאר שבע, ניסיתי להבין מידידי המערכת המקורבים למגזר? וזה מה שאמרו לי: העיתונים לא יפרסמו שום דבר שיכול לפגוע בנפש הקורא, שום דבר שאי אפשר להסביר. כלומר, הקורא החרדי לא יוכל להסביר לעצמו, או לילדיו, איך ייתכן שאדם ירצח ארבעה אנשים בגלל חוב של 6,000 ש', למשל. אז לא כותבים. תאונות דרכים, אסונות טבע, זה כן. זה מהשמיים, אבל מעשי פשיעה – זה לא. הרבנים אוסרים זאת. ואם יש למי מאדמו"רי הבלוג הסברים טובים יותר, יופיעו נא מייד.
ובכן, יש תשובה נוספת ותמציתית: המדיניות היא התעלמות מוחלטת מאירועי אלימות ופשיעה, מתוך אמונה שאם נעצום עיניים חזק-חזק-חזק, זה בסוף ייעלם.

ישנים בשחקים

bed575

מעניין מי ישן בחלק הרחב יותר ולמה אין שוויון | (המיטה המעופפת, גלובס)
כתב דני סולל כהן על הקיר שלי:

הייתי נגד העניין הזה עד העצמות, ועכשיו אני רואה שמדובר בשני מושבי ביזנס רגילים צמודים האחד לשני ומוסתרים בדיקט שיוצר מרחב קיטוני. חוסר האמון שלי נודד כעת ממשפחת המלוכה לחברת אל-על שגובה חצי מליון ש' על החרא הזה. בחצי מליון ש' משפצים בתל אביב דירת 100 מ"ר מהמסד ועד הטפחות באבן צפחה ופרופיל בלגי, צנרת פליז וחשמל חכם, ועוד יישארו 30,000 ש' עודף להתאושש שבוע במנהטן בזמן שמובילים מביאים את כורסאות הצ'סטרפילד החדשות.

מיילבקים

1. עלות השינוע בנמל בטלה בשישים ואין לה שום השפעה על מחירי המוצרים או על יוקר המחיה. הנמלים משלמים מיליוני שקלים דיבידנדים למדינה כך שאפשר מחר בבוקר להפחית את מחירי הנמל אם רוצים ללא כל "רפורמה" ובלי השטויות של צבא בנמלים. כל השביתות האחרונות נגרמו בגלל התערבות של פקידי האוצר ביחסי העבודה בנמל ובגלל שהחליטו לבטל או לא לאשר הסכמים שנחתמו עם העובדים. הכתבים הכלכליים התעוררו ועלו על הספין של האוצר/ בנט/ נתניהו, אחרי שנפלו בפח של רפורמה בנמלים=הפחתת יוקר המחיה.
אחתש

——–

2. בכל פרסום אפשרי (בשנה האחרונה) צה"ל מספר איזה טיל בדיוק-בדיוק-בדיוק הוא יורה על הסורים. תמיד איכשהו ישתרבב שזה טיל מסוג תמוז. זה כמו להגיד ששוטר מג"ב ירה עם 5.56 מ"מ על מחבל, או שמטוסי חיל האוויר הורידו פצצות GBU12 על המחנה בג'ומאריה. ממתי צה"ל מפרט שמות של פצצות או כלי נשק? אבל את השם תמוז צה"ל פשוט משווק באגרסיביות בשנה האחרונה בכל ידיעה אפשרית. צה"ל נהפך לגוף שיווק לא סמוי.
ר"ש

יש עורכים בבית?

המצולמת אינה חלה אלא כיכר לחם חומה.
כל כך קשה היה למצוא?

hala

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

גם נעמה כרמי על התרת דם וההבנה את מעשיו של איתמר אלון נוכח עוולות חברתיות אלו ואחרות.

אורן ממליץ

orenmamliz

הערעור של אליצור סגל על הרשעתו בהעלבת עובד ציבור: האם הוא מופלה לעומת עיתונאי רשמי? האגודה לזכויות האזרח הגישה בקשה להצטרף במעמד "ידיד בית המשפט".
הכנס בנושא חיסיון עיתונאי. מה זה "רגע עיתונאי"?
– נושא החיסיון העיתונאי במוקד גם בארה"ב. לאחר AP פרשה חדשה של קבלת רישומי שיחות ומיילים של ג'יימס רוזן, כתב פוקס ניוז.
ראיין ליזה בניו יורקר על היקף הצו של משרד המשפטים.
מכתב המחאה של הוועד להגנה על עיתונאים.
שריל אטקיסון, כתבת CBS, חושדת שגם היא הייתה מטרה לחקירה.
ג'ק שייפר ברויטרס מאשים את רוזן עצמו ברשלנות בטיפול במקור.
– לפני שבוע הציג הניו יורקר את Strongbox, כלי לקבלת מידע חסוי, שבפיתוחו השתתף ארון שוורץ.

תומר פרסיקו וח"כ איילת שקד על "מנהלת הזהות היהודית" בקירשנדון. הריני לציין שגם אתמול וגם שלשום השתתפו אישה ושתיים בתוכנית, וזה אחרי ששוב נזפתי במערכת הגברית. אולי זה לא קשור, ואולי הכל מקרי, אני לא רוצה לקשור לעצמי סתם כתרים, ובכ"ז, יש מצב שייתכן ומישהויהםן התאמצו. אבל זה היה רק המאמר המוסגר. הדיון כמובן הרבה יותר מעניין.

פליקר עבר שינוי ההופך אותו לשרת התמונות הכי מתקדם ברשת. האחראית על כך היא מן הסתם מאריסה מאייר, המנכ"לית השנויה במחלוקת שהצליחה לבצע את מה ששנים חלמו עליו ביאהו.

Flickr

טייקוני הרשת מתחמקים גם הם מתשלום מסים: מאפל ועד גוגל.

אחד המגיבים המקופחים על ידי כל העולם, לחם, שיש לו הערות על כל עיתונאי ועיתונאית, מרצה מבוקש להצהרתו, התבכיין למה יגאל סרנה מבלה באחוזת ירנטון ולא הוא. אם אני מכירה את לחם, חוץ מלייבב פה, הוא לא עשה דבר על מנת לממש את חלומו לשבת בפאב במקומי לצד סרנה. פשפשתי קצת למענו. אולי יוכל גם הוא לממש את חלומו. והנה סיור מודרך באחוזה, אולי לא יבוא לו עליה פתאום.

הלכה לעולמה

פינצ'י מור, דוגמנית שנות השבעים והשמונים, בגיל 62, אחרי מאבק בסרטן.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג: ל, ט, ש, א,י, ע, א, א, ד, ק, נ, ר, ג, י, ע, א, א.

ובכל זאת, אני מתחילה למלא לוטו.

ובינתיים במעריב (תוספת, 14:09)

מכתב ועד העובדים לעובדים:

חברות וחברים יקרים,
לאחר חודש וחצי של משא ומתן בינינו לבין ההנהלה, שמבחינתנו הגיע השבוע למבוי סתום, אתמול הושגה התקדמות מול הנהלת מעריב, שהודיעה לנו כי היא מקבלת את המתווה שדרשנו לגבי פרישה מרצון, עם זאת, בפועל יצאה תוכנית כזו ללא תיאום איתנו ובניגוד להסכמות מוקדמות שהושגו בינינו – בעיה שאנחנו מנסים לפתור היום. במקביל, המו"מ העיקרי על היקף וצורת הפיטורים הנדרשים מצד ההנהלה נתקל בחומה שכרגע אנחנו מתקשים להתגבר עליה. חשוב לנו להיפגש עם כולכם בהקדם האפשרי כדי לעדכן על ההתפתחויות, להסביר את רעיון הפרישה מרצון וכן את אופי המחלוקות הפתוחות, ולהיערך לצעדים שההנהלה עשויה לנקוט ולאלה שאנו מתכננים. לכן נתכנס מחר, יום חמישי, בשעה 16:00 בדסק החדשות לאסיפת עובדים מכרעת וחשובה מהמעלה הראשונה. נוכחותכם חשובה ביותר... לא ידוע לנו עדיין בוודאות מה יהיו תוצאות המגעים בינינו לבין ההנהלה, אבל אנחנו צריכים להיערך למספר תרחישים אפשריים, ובכולם נצטרך לעמוד ביחד, כמו שעשינו בעבר. מכיוון שכך הנוכחות של כלל העובדים באסיפה מחר חשובה במיוחד. נתראה שם…

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

70 תגובות על בוכים

  1. Anon הגיב:

    http://www.kikarhashabat.co.il/הטבח-בגלל-התרבות-החילונית.html

    העיתונים החרדים: "הטבח בבאר שבע – בגלל התרבות החילונית"
    בעיתונות החרדית מאשימים את התרבות החילונית שהביאה לטבח בסניף בנק בבאר-שבע: "החברה החילונית המצמיחה מקרבה כל כך הרבה פושעים חייבת לעשות חשבון נפש", נכתב במאמר שפורסם בביטאון החסידי המודיע. "זה יותר מדי! זה עובר כל גבול המצוי בחברה מתוקנת".

    אהבתי

  2. שביט הגיב:

    בעניין מחיר המיטה המעופפת. להבנתי זה ממש לא המחיר של המיטה אלא פשוט הפרש המחיר בין 2 סוגי מטוסים.

    ללא מיטה לוקחים מטוס מסוג מסויים שמחירו X ועם מיטה צריך מטוס מסוג אחר שמחירו X פלוס חצי מיליון. מחיר המיטה עצמה זניח לחלוטין.

    אגב, יש להניח שאם לא היו חייבים (איך זה יראה בציבור) לקחת חברה ישראלית היו משיגים דיל הרבה יותר טוב מחברה זרה שאולי גם היתה נותנת מטוס חינמי תמורת הזכות לשרת את ממשלת ישראל וראש הממשלה.

    מצד אחר, דובר לא פעם על קנייה של מטוס יעודי ואני מתנגדת לכך בכל תוקף כי כפי שאני מכירה את בני עמינו יש סיכוי גדול שבגדולים שזה יתחיל עם טיסות בתפקיד לראש הממשלה, יזלוג לשרים אחרים, יזלוג הלאה לכל מיני בעלי תפקיד מיוחד שחייבים מייד והרי המטוס כבר ישנו ויזלוכ הלאה והלאה. בסופה של הדרך יצטרכו משרד ממשלתי מיוחד רק כדי לתאם את 'מי לוקח את המטוס ומתי, ומתי יחזיר אותו' בסגנון של רכבים 'של כולם' בקיבוצים של פעם.

    אהבתי

  3. שביט הגיב:

    לא פעם שומעים שהמשטרה מקימה צח"מ לנושאים חשובים. צח"מ – צוות חקירה מיוחד.

    לכבוד 2 הילדות שנטבחו באזור ערד המשטרה עושה צב. צ"ב = צוות בדיקה.

    אהבתי

  4. א הגיב:

    שני חלקי המיטה שווים כמובן.
    חלק אחד יותר קרוב למצלמה.
    האמת בייסיק.

    אהבתי

  5. banks הגיב:

    אני עשיתי דבר פשוט
    החרמתי את גוגל ועברתי ל ASK
    חסר מנועי חיפוש?
    שהערפתים יגלשו בגוגל

    אהבתי

  6. captain beefheart הגיב:

    סה"כ אני בעד ידיעות וחושב שלמרות צהוביותו הוא כלי תקשורת חשוב במרקם הדמוקרטי הישראלי. אבל היום רוניה רון ושלוחיו הצליחו להכעיס לי את התריסריון.

    מה פתאום "אסון"? איפה הפרופורציות? חייל בהנדסה קרבית נהרג * בתאונה שכלולה בסיכון המקצועי של עיסוקו. איבדתם בידיעות את הברקסים? ככה אתם מזלתים את הביטוי "אסון", שברור שגם ללא הגדרה מילונית שמור למקרים שבהם נהרגים מספר אנשים? כמה אפשר להתחנף ל"דעת הקהל" ולשנמך את הקומון סנס? שתי ילדות נרצחו במיטתן ביישוב בדואי וזה אפילו לא בשער. אבל מות החייל הוא "אסון" בכותרת הראשית. אתם יותר גרועים מישראל איום כשבא לכם להיות פופוליסטים. איכס, פיכס, דריכס!

    ————
    ITCOTCK של ק' קרימזון זה נחמד, אבל די בתולי (בגלל מקדונלד וגיילס) יחסית ללהקה הזו. זה הדבר האמיתי. יישמע לכם כבד, מלא דיסטורשן אבל שווה לתת לו שאנסה.

    * הסליחה והמחילה ממשפחת החייל ההרוג על שהשתמע לכאורה שמותו אינו אסון עבורכם ועבור כל מכריו ואוהביו. כל אחד הוא עולם מלא ולבי אתכם ביגונכם!!!

    אהבתי

  7. קורא הגיב:

    לא מבין מאיפה מגיעים המיילבקים שלך, חקרתי את הנושא מאוד לעומק, ואי היעילות בנמלים עולה לכל אזרח ואזרח לפחות 10% ממחיר המוצר, כך זה במוצרי החלב לפחות.

    עכשיו, שכל אחד יחשוב אם 10% ממחירה של גבינת קוטג' זה הרבה או לא הרבה בשבילו.

    אהבתי

  8. JewBoy הגיב:

    "ידיעות" עוברת לראשון לציון

    אהבתי

  9. לירון הגיב:

    נתניהו מטפל בנמלים עשור, כשבנט היה ראש לשכתו הכין תכנית מיוחדת לשבירת המונופול. אם זכרוני לא מטעני, התאכזב מחוסר הדבקות של נתניהו במטרה.

    בכל מקרה, צירוף מקרים מדהים, פתאום עכשיו זה מתאפשר פוליטית.

    כל טענה מהסוג של "דיברו/התעסקו בזה שנים" או "כולם יודעים שזה מה שהיה צריך לעשות" רק מחזקת את טענת לפיד.

    אהבתי

  10. יניב מתל אביב הגיב:

    אחלה פסקול היום.
    סחתין

    אהבתי

  11. JewBoy הגיב:

    מי אמר שאין, יש עתיד!

    אהבתי

  12. אבי הגיב:

    זה אכן דפדפן פלסטיני שנמצא בURL פלסטיני google.ps ומבצע חיפושים הקרובים לליבם של הפלסטינים, בדיוק כמו הגוגל הישראלי.
    זה נובע כנראה מכתובות IP וספקי רשת משותפים לפלסטינים ולאותם ישראלים שבחרו לחיות הרחק מעבר לקו הירוק

    אהבתי

  13. אבשלום הגיב:

    למה עומאר ואליד פונה מהזירה אזוק? כי עד כמה שאני מבין את שיטת הפעולה של כוח משטרתי באירוע מהסוג הזה, קודם כל אוזקים את כל מי שאתה לא בטוח שהוא לא מעורב בירי, ואח"כ יש זמן לשאול שאלות ולהוריד אזיקים. נשמע הגיוני מאוד, ואם אני לא טועה, זו גם היתה התגובה של המשטרה להאשמות. בטיפול באירועים כאלה עדיף לפעול לפי הכללות ואז להודות בטעות, מאשר להיות פוליטיקלי קורקט

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כן? אזקו את כל היהודים בזירה? מעניין.
      אזקו את הפצוע המסכן, שרק ניסה להגן על חבר שלו, היהודי, כי הוא בדווי. בדיוק מהסיבה שרצח של שתי ילדות קטנטנות, אחיות, נדחק לעמודים האחוריים, או לא מופיע בכלל בעיתון, כי הן מהפזורה.
      הכל קשור.

      אהבתי

      • אבשלום הגיב:

        אני אישית לא הייתי בזירה, וגם את לא. תגובת המשטרה לידיעה שאליה קישרת היא: "מהמשטרה נמסר כי מפאת חומרת האירוע התקבלה החלטה מבצעית, שלפיה כל מי שהוצא מהזירה בלי שזוהה ייאזק וילווה על ידי שוטרים עד לזיהוי ודאי שלו ולשלילת מעורבותו בוודאות. "
        עכשיו יתכנו שני דברים:
        א. או שאת יודעת שהתגובה הזו היא שיקרית והאזיקה היתה סלקטיבית רק ללא-יהודים, ואז את מוזמנת לחשוף את המידע שלך. יהיה לו ערך תקשורתי רב.
        ב. את מניחה, שלא על סמך ידע נוסף, שהמשטרה אזקה מעורבים בצורה סלקטיבית ולא אזקה יהודים, כלומר את מניחה את המבוקש מבחינך, שהיא נהגה בגזענות.

        שאלת אי-ההדגשה של סיקור רצח הילדות הבדואיות היא שאלה אחרת לגמרי שקשורה לארגונים אחרים (מערכות התקשורת ולא המשטרה). לגבי זה אני מסכים איתך, אבל זה לא רלוונטי לשאלת האזיקים.

        אהבתי

        • אבשלום הגיב:

          הקביעה שלא היית בזירה היא הנחה שלי. אם אני טועה, קבלי את התנצלותי הכנה…

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            לא הייתי בזירה.
            כל היהודים זוהו ולכן לא נאזקו, והבדווי לא זוהה ולכן נאזק?
            אני מקווה שאתה לא מאמין לשטות הזאת.

            אהבתי

            • אבשלום הגיב:

              אני מקווה שאת יודעת (כלומר לא מניחה, יודעת) שאף יהודי לא נאזק…

              אהבתי

              • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                לפי הכתבה הזו בהארץ הלקוח היהודי רמו ועקנין (עליו גונן ואליד הבדואי מפני הרוצח) נאזק והוכה אף הוא (גילוי נאות: מצאתי את הלינק באתר לאטמה). המקרה של ואליד חמור יותר כי הוא היה פצוע, אבל לא ניתן לשלול שמדובר באטימות המשטרתית הרגילה.
                לגבי רצח הילדות באל-פורעה, הנושא דווקא הגיע לראש מהדורות האינטרנט של רוב העיתונים (כמו גם פרשת הכת במג'דל כרום). אם הנושא הוצנע בעיתונות, אולי מדובר דווקא בסוג של רגישות – חוסר רצון להבליט את הידיעה כדי שלא להכתים ציבור שלם.
                לגבי המתנחלים, לא ברור לי מה עניין הגזענות לכאן, בכל זאת מדובר בעניין טעון פוליטית, ולא זכור לי שכתובות URL הן גזע…

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  לראש מהדורות האינטרנט מגיע כל דבר למשך שעתיים.
                  גם התקף שיעול של ההיפו בספארי.

                  אהבתי

                • פוקסי הגיב:

                  גם בכתבה המצורפת מישראל היום כתוב על בחור בשם ועקנין שנאזק.
                  בכלל כשרואים איך באירועים דומים (פיגוע בוסטון למשל) במשך שעות שוררת אנדרלמוסיה,מתחילים להעריך את כוחות
                  הביטחון הישראליים.

                  אהבתי

      • Mosh הגיב:

        לפי הדיון שהיה בכנסת, אזקו גם את היהודי …. וגם, איך אפשר להבחין באירוע שכזה בין בדואי, יהודי או נוצרי?

        אהבתי

    • אור הגיב:

      "יהודי רצח 4 אנשים בפיגוע בבנק בבאר שבע";
      כותרת דמיונית שלא הייתה מופיעה באף עיתון.

      "שני תושבי רהט רצחו 4 אנשים בפיגוע בבאר שבע";
      כותרת שהגיוני שהייתה מתפרסמת בתקשורת, בדיוק כמו "מסתנן אריתראי אנס בת 13 בתל אביב".

      אהבתי

    • רון הגיב:

      דובר המשטרה הצהיר שאזקו גם יהודי באותן נסיבות. לא בדקתי.

      אהבתי

  14. לחם הגיב:

    תודה על הסיור המודרך. האמת שבא לי על ירנטון אבל בהעדר קשרים מתאימים אני חושש שלא אגיע לשם לעולם. ותודה על הניתוח הפסיכולוגי. אחשוב על זה.
    סרנה בעיני הוא משל למחוברים ומקושרים שאחרי כל הנהי והבכי דווקא מסתדרים לא רע. יכול להיות שהוא קרבן של ביזה, בעיתונות יש קרבנות גדולים יותר ולא תמיד אנשים כמו סרנה מספיק סולידריים איתם. איש איש לצ'ופריו וכיבודיו וימות העולם.

    אהבתי

  15. Anon הגיב:

    זאת הזדמנות להחזיר את הפינה החרדית בולווט. ״חמש שאלות״ בימי ראשון עליה השלום, לא היתה מוצלחת כי כותביה הצטנפו בתוך הגטו החרדי ותקפו את העיתונות הכללית מתוך העמדה החרדית הפרמיטיבית. אין בעיה לאתגר את החילונים אבל ״חמש״ נשמעו כמו יחצני״ם חרדים שלא מבינים את המציאות הכללית. בשביל זה יש את דף הפייסבוק ״דוסים״. מדור חדש צריך לגייס כותבים טובים ואינטלגנטים שמבינים שהחברה החרדית זקוקה לשינוי. אין בעיה להשיג כמה בעילום שם. הם גם יבארו שאלות כמו למה העיתונות החרדית מתעלמת מהטבח בבאר שבע. אולי הם פוחדים שיקשרו מצוקה כלכלית לבעיה החרדית?

    אהבתי

  16. חייל זקן הגיב:

    למה בעיתונים החרדים לא מדווחים על אירועים כמו הטבח בבאר שבע

    קרובים למגזר בגלל שעשו סיור מודרך במאה שערים? בתנ"ך ובגמרא יש סיפורים גרועים יותר. קריאת עיתון, אפילו הוא חרדי, נחשבת לביטול תורה וגדולי התורה החרדים אוסרים זאת כפי שהם אוסרים לימודי ליבה. לכן לא תמצאי לעולם ראיון עם רב בעיתון חרדי. עורך של עיתון חרדי חייב לבדל את תוכנו בהשוואה לעיתונים "שלהם" כדי לא לעורר את הרבנים כנגדו. העיסוק העיקרי של העיתונים החרדיים הוא פוליטיקה חרדית. החרדים אינם צורכים חדשות מהעיתונים החרדיים אלא משירות המקווה נאייעס.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      בוא נסכם שהם הרבה יותר קרובים ממך למגזר.
      יש פה שני עיתונים שלמים מהיום. דפדף בהם בהזדמנות.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        בואי נסכם שאנחנו לא מסכימים בעניין הזה. כדי לקרוא עיתון חרדי יש להכיר ולהבין את השפה הפנימית. העיתונים החרדים שונים מאד זה מזה ואין כמעט חפיפה בין הקהלים שלהם. אני לא מתיימר להבין את הכתוב בהם אבל יש לי קשר יום יומי הדוק עם אנשים מהמגזר שהם בבחינת יודעי ח"ן.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          זה לא נושא לדיון. אתה לא יודע את העובדות וזהו.
          התשובה הנוספת שקיבלתי ברורה ופשוטה עוד יותר:

          המדיניות היא התעלמות מוחלטת מאירועי אלימות ופשיעה, מתוך אמונה שאם נעצום עיניים חזק-חזק-חזק, זה בסוף ייעלם.

          אהבתי

    • כמה יוסי הגיב:

      חייל זקן, צר לי לומר לך, אתה טועה.

      ראשית, חרדים לומדים מעט מאד תנ"ך.
      כל בוגר ישיבה יידע גם לספר לך אודות המקטעים בגמרא שבישיבות מדלגים עליהם כדי שהתלמידים לא ייחשפו לנושאי מין.

      לגבי הקביעה שקריאת עיתון נאסרה ע"י גדולי התורה החרדים: העיתונות החרדית הוקמה לפני כמה עשרות שנים על ידי מנהיגי החרדים. לפחות עד לפני כמה שנים, המנהיגים שימשו גם כסמכות-על בעיתונים (אני לא מעודכן בפרקטיקה העדכנית, לכן סייגתי.).
      אם כן, לא קיים איסור לקרוא עיתונות חרדית. ההפך הוא הנכון, מבחינתם ראוי לתמוך בעיתונים כדי שיוכלו להתקיים ולהוות תחליף לעיתונות החילונית.
      אמנם העיתונות החרדית מלאה בפוליטיקה פנימית (אפשר לכתוב טלנובלות על מה שמתרחש בתחום העיתונות החרדית בשנים האחרונות), אבל זה לא סותר את העובדה שהיא משמשת כלי חדשותי גם לגבי סדר היום האזרחי.

      והסיבה שבשלה העיתונות החרדית התעלמה מהרצח בבאר שבע: כפי שוולווט ציטטה, אין פלילים בעיתון חרדי. לא רצח, לא התאבדות, בודאי שלא עבירות מין. פשוט כלום.
      (זו המהות, הסתגרות. חומות. לא לדעת. מי שמכיר, יודע שהסיבה האמיתית להתנגדות ללימודי ליב"ה היא כדי למנוע אפשרות לדעת, להכיר. עוד מעצור. ראה ערך "מבחני חוץ" של בנות הסמינרים.)

      נ.ב. אני קצת קרוב למגזר. עשיתי שם סיור מודרך בשני העשורים הראשונים לחיי, יום יום.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אין זה מעשה נבון ללמוד על העולם החרדי מפי חוזר בשאלה כפי שאין זה מעשה ראוי ללמוד על העולם החילוני מפי חוזר בתשובה. התאור הפשטני שאתה מביא מעיד על כך.

        אהבתי

        • כמה יוסי הגיב:

          פשטני? מה ציפית לשמוע, תיאורים על נביאי אמת שירדו מהשמיים והגישו לבני עמם את הליתוגרפיה הראשונה?

          (והקישור בין התהליכים של חזרה בתשובה (במיוחד אל תוך העולם החרדי) ויציאה בשאלה, עדיף שלא אומר את דעתי עליו.
          אם מעניין אותך, קרא קצת על שני הנושאים ותראה את ההבדל, שלא לומר חוסר הקשר המוחלט.)

          לא אחזור על דברי למעלה שנית, רק אסכם ואומר שהדברים שכתבת בתגובה הראשונה שלך פשוט אינם נכונים.

          אהבתי

  17. שי הגיב:

    הבעיה עם הנמל היא לא רק המחירים. הבעיה היא שביתות ואיטיות וכדומה. למשל, דוגמה מופרכת לשם ההבהרה: יצרן רכב רוצה להקים פה מפעל מכוניות. הוא חייב שחומרי הגלם יגיעו בזמן ושהמכוניות יצאו בספינה, בלי עיכובים. המפעל לא יוקם כאן, כי הנמלים לא עובדים כמו שצריך. מחיר לא מספיק כאן, ואין לי מושג אם הוא גבוה או נמוך. מה שבטוח, הנמלים במצב הנוכחי בולמים צמיחה, ולא מסייעים לה מספיק.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לשם הבהרה. שום יצרן רכב לא הולך להקים כאן מפעל מכוניות.
      איזה יתרון יחסי יש למפעל הרכבת מכוניות בישראל? חוץ מזה
      כללית הערכה גסה כי כאן הנתונים מאוד חסויים אבל כללית
      שוק המכוניות העולמי בעורף יכולת ייצור מתמשך

      יש ללחוץ כדי לגשת אל 9803635.pdf

      מצא דוגמה טובה יותר.

      כל סיפור הנמלים הנו סיפור. את האמת איש לא יודע. הנמלים
      הנם עסק מכניס מעבירים למדינה, בצדק רב, מיליונים רבים.
      מישהו רוצה לקבל נמלים מופרטים + עובדי קבלן, רצוי מחו"ל.
      זו תהיה חברה פרטית רשומה בלונדון ולשם ילכו הרווחים וחלק
      מהמיסים. גם שם יהיה סיפור רווחים כלואים. מהר ישראל
      הופכת למדינת עולם שלישי כאשר הנהלות המפעלים הגדולים
      עוברות לחו"ל ואיתם המקצועות הניהוליים והמשכורות הגבוהות.
      ראה ישכר עכשיו ראה צים ואוסם אתמול.
      כנ"ל סיפור הנתבים. דמי הניתוב הרבה מעל עלות הנתבים.
      הנתבים מיצרים הכנסה נטו לנמל ולמדינת ישראל. גם הניתוב
      המעולה מוריד את פרמיית הביטוח. כבר מזמן כמה נתבים רצו
      להפריט, להפרד מהנמל ולעשות קואופרטיב. האוצר מתנגד.
      זה מיועד לאחד מהקרובים למלכות. זו הולכת להיות חברה
      פרטית שבה אחד מחברי המרכז יעשה מליונים. הציבור ידע
      על מה שהולך שם כמו שידענו על סטף הקדוש ורטהיים.
      מעט מאוד יודע הציבור על מה שבאמת הולך כאן.

      אהבתי

      • אזרח במיל' הגיב:

        דווקא מייצרים לא מעט רכיבים לתעשיית הרכב בארץ ושולחים לחו"ל להרכבה. מבוכנות ועד יציקות מדוייקות.

        זה שבעל מפעל לא יכול לסמוך על הנמל שיפרוק או יעמיס את הסחורה בזמן זו בעיה, נקודה.

        אהבתי

  18. דוד הגיב:

    להבנתי, העיתונות החרדית נמנעת מלסקר חדשות פלילים בגלל שזה קשור הרבה פעמים לנושאי מין.

    אהבתי

  19. אורן הגיב:

    איילת (זהות יהודית זה מצע הבית היהודי) שקד הגיעה בלי השכל שלה, כך שלא ממש שיפר את הצב בקירשנדון.

    אהבתי

  20. אתון הגיב:

    כן, אם המתנחלים יסתפחו לרשות הפלשתינית הם יפתרו לנו את כל הבעיות. את הפשיעה, את הגרעין האיראני, את הגירעון, את האוברדרפט, את הרעש של המואזין, את אקיבוש, מה לא.

    אהבתי

    • יוניון ג'ק הגיב:

      עם כל הצער שבדבר נראה שהמתנחלים (טפו עליהם) יישארו איתנו. מההצהרות של מנהיגי מדינת כל מקופחיה עולה שלא יתקבלו יהודים כתושבים או אזרחים בפלסטין הקדושה. מהצד הממושקף והנאור של המפה מפמפמים לנו שהמשמעות של מדינה דו לאומית היא אסון כי ישראל תהפוך למדינה בעלת רוב ערבי ומי יודע, יכול להיות שבכנסת יכהן ראש ממשלה ערבי. ערבי-ערבי, לא איזה ד"ר שקורא הארץ וטוחן פסטרמות עם מיונז. ערבי ראש ממשלה. שלנו. זה מה שאתה רוצה?!

      בשני המחנות האנטי ציוניים לוקים העדרים בגזענות חשוכה ובעזרתם האדיבה של האתונות והעיתונאים והפרשנים אף אחד לא מבחין בה. לשנאת הגזע בתרבות הערבית ובשמאל הישראלי אין במה, היא חסרת משמעות. הכותרות, התיוגים וההשתייכות החברתית חזקים מהעובדות. עניין של נאורות. beace.

      אהבתי

  21. סולל בונה הגיב:

    הצדקת משפחת המלוכה והעברת הביקורת לאל על, נשמעת כמו ספין עלוב מהחצר הביזנטית. מה קרה? אל על הכריחה מישהו לשלם?
    חוץ מזה, למי שמבין משהו בתצורות של מטוסים ובתנאי בטיחות אלמנטריים, "הדיקט" והקיטון כולו חייבים להיות מקובעים למטוס עצמו, מה שהופך את הספור למסובך הרבה יותר מאבני צפחה ופרופילים בלגיים. אבל הסר דאגה מליבך סולל יקר. ברגע שהמלכה האם תשמע על פתרונות הדיור שהצעת, סמוך עליה שבטיסה הבאה יהיו גם צנרת פליז שישנעו עבורה גלידת פיסטוק הישר מירושלים.

    אהבתי

  22. צ'והן מו הגיב:

    בתשובה לדני – התקנת המיטה לא עלתה חצי מיליון ש"ח.

    העניין הוא שניתן להתקין מיטה רק במטוס מגודל מסוים, שאינו כלול בצי המטוסים של ישראייר וארקיע, ולכן עלות הטיסה עלתה פלאים.

    אם היו מוותרים על המיטה, היו יכולים לחכור מטוס קטן יותר וגו'.

    אהבתי

    • לצ'והן מו הגיב:

      תוסיף לעלות הזו גם את אחת משתי האפשרויות הבאות: א. שעות ההמתנה של האפיריון המעופף בלונדון, לשובם של הנוסעים כדי להחזירם לישראל ועלותה של המתנה כזו לאל על. ב. אם המטוס לא חיכה להם, זה אומר שהיתה בו מחלקה (עסקים או ראשונה) מנוטרלת בחזרה לארץ ואחר כך שוב ללונדון.

      אהבתי

  23. חנן כהן הגיב:

    בקשר לקריית המטווחים בבית שמש. אני לא יודע אם העובדה הזאת מוזכרת בכתבה – אבל כרגע בונים בבית שמש את מרכז ההדרכה הראשי של המשטרה. למה המשטרה לא מקימה לעצמה מטווחים? אולי יפריטו גם את זה?

    אהבתי

  24. אחד שיודע הגיב:

    😛
    איור: "תג מחיר" במשרדי גוגל.

    אהבתי

כתוב תגובה לvelvet לבטל