אצבעות שחורות 24.5.13

 מהנעשה בסו"ש

הבנקים יתנגדו למתווה ההסדר עם נוחי דנקנר.

מפקד משטרת ערד ביקש לעזוב לפני שהודח, "נודע ל-ynet".

שלדון אדלסון תרם עוד 40 מ' ד' לתגלית. ייאיי!

פסקול קריאה – Alannah Myles – Black Velvet 1990
(תודה לנירית)

גלריה

לא יכולה לשמוע דברים רעים על סופיה קופולה, שלסרטה, חמש ילדות יפות, עשיתי מחווה בכותרת של אתמול, והוא, יחד עם אבודים בטוקיו, רשומים כצידה לדרך שהייתי לוקחת איתי להרבה מקומות. לא אמרתי שהיא הבמאית החשובה בדורה, אם כי, אמממ, מי המתחרות? כמה במאיות כבר יש? וכמה "בדורה"? טוב, לא חשוב.

הצצה ראשונה לארכיון של לוין קיפניס (שייך לגלריה רק ברוחו. במקור נולד לעמודי החדשות של העיתון, משומה).

מוסף הארץ

 מוסףהארץ24.5
אלון עידן
טועה: הוא לא מכיר את עבודת הסוור דהיום, ובונה תיאוריה על ש"קושי פיזי לא מתוגמל בשוק החופשי".

פיקסלים לדמותו של דור ה-Y.

7 ימים

ימים24.5.13

כוכבי תרבות ובידור מוצאים עצמם לרוב על שער 7 לילות, במקרה הטוב, או בעמודיו הפנימיים, אם לא זכו במכרז אותו שבוע. אז איך הגיע ארקדי דוכין לשער 7 ימים ולמה? לרגל יומולדתו ה-50? פעמים רבות התשובה יכולה להיות "כי לא היה לנו משהו יותר טוב".
אבל השבוע יש את הכתבה של שוש מולא על איריס גורליק, שכותרתה "אחת מעשר". אחת מעשר נשים שנרצחו מתחילת השנה, על פי החשד, ע"י בן זוג, או אקס.
הרצח של גורליק נורא במיוחד, הייתי כותבת (הוכנסה למכל חומצה), אבל התחרות על הנורא מכל קשה מאוד, אולי בעיקר השבוע.

7 לילות

כתבת השער עם רועי בר נתן משכה את תשומת לבי צורנית. חלק מהמילים בה כתובות בכתב יד עם קו מתחתן, כמרמזות שמדובר בלינקים. אבל אין לינקים בעיתון מודפס, נכון? אז מה, זו כאילו מהדורת אייפד? במהדורה ההיא יש לינקים במקומות הכחולים?
ממש ממש לא יודעת. שמעו, אי אפשר להמציא את הדפוס מחדש. קריאה צריכה להיות רגועה. סתכלו למשל על קישורים באתרים שונים, בבלוגים, הם לא מפריעים לחווית הקריאה. אז מה זה האתגור הזה? להראות לקוראים הרגועים מהי חוויית OCD? תאמינו או לא, יש לי צרות אחרות, באמת.
(אפשר להגדיל את התמונית).
roi

איתמר אלון

איילה חסון-נשר (ערוץ 1) נסעה לבאר שבע לשמוע קצת על הרוצח מהבנק. הכתבה התמקדה בפני השטח בלבד, במיידי ובעכשווי, במי שהיה כרגע ברחוב, אבל היה בה פרט אחד דרמטי, שלא שמעתי במפורש בשומקום (אני לא יכולה להעיד שקראתי ושמעתי הכל, כך שאסייג, ככל שאני יודעת): אלון הגיע ממשפחה אמידה, כך סיפרה חברת המשפחה למצלמה. זה מתחבר לדבריה של אמא שלו לערוץ 2, שצוטטו אח"כ בעיתונים, שהוריו נתנו לו כל שביקש. כך שלמרות שקברניטי המחאה או סתם אנשים ברחוב ששונאים את הבנקים המתעללים, היו רוצים בכך, לא אלון יכול להיות נושא הדגל שלהם.
וכל זה מתחבר למה שכתבתי אחרי הרצח: הכמיהה המיידית לתייג את אלון, וגם הלא-מיידית, כמתברר, נכשלה.

ז'ורנל

אם יש את נפשכם לשמוע מה הבלוגר עומרי חיון עושה, ומה חדש בבית האח הגדול, קראו נא את כתבתו של אלקנה שור. תזכורת לפליטת הפה של יורם זק.
איך מתפרנס חיון? לדבריו "מפרסומות", ובהמשך מספר על המינוס. עוד בכתבה: "כיום חיון מפעיל גוף תקשורת קטן. הוא עובד מסביב לשעון. שישה־שמונה אנשי צוות בתוכנית, חמישה נוספים על הצד הטכני באתר". מרוויחים כסף? עושים זאת בהתנדבות?
בתחילת החודש נכתב על השקעה של חצי מיליון ש' באתר שלו. בכתבה הנוכחית אין על השת"פים האלו מילה. ואני דווקא ממש הייתי רוצה לשמוע על כך בהרחבה.

נוחי דנקנר מודיע

ההודעה לציבור של נוחי דנקנר אתמול בערב נעשתה מול מיקרופון אחד, של ערוץ 2, והחומר הועבר לכל הערוצים. נו, בכל זאת, מי רוצה עשרות צלמים מיוזעים בחום הגדול בחצר שלו? מה זה פה, החתונה של גדעון סער? שאלות? משהו? אל תגזימו. שישי בערב.
nohi24.5

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

מוחמד א-דורה

בן-דרור ימיני התקשר לג'מאל א-דורה, אבא של, כדי לשאול אותו אם זה נכון שלא נתנו לו לצאת מעזה כדי להיחקר ע"י פרנס 2, הערוץ הצרפתי. א-דורה אמר, מה פתאום. לא נכון. אף אחד לא הזמין אותו לצרפת.

נדב שרגאי מראיין בישר"ה את ד"ר נחום שחף ידידנו.

אישתון על הפרשה. מודה, עוד לא הספקתי לקרוא, בכל זאת, עשרתלפים מילה, אך כבר נחרדתי מכך שלקח לכותרת ("הפלסטיני של שרדינגר") את החתול שלי (חצי מת חצי חי)!

סופשבוע

על הבלוג מתנחלות ברשת דיווחתי באוקטובר האחרון. עמילחי אתאלי מספר שזהו "אחד הבלוגים הנקראים באינטרנט". מה, כל כך הרבה מתנחלים יש? אה לא, הן אומרות שהבלוג בעצם מיועד לתושבי תל אביב. הבנתי.

שוב אני חוזרת כתוכי: הקטע עם מעריב/ מקור ראשון בלתי סביר, ושב"צ מנסה למקסם אותו ככל האפשר (מבלי לשלם כמובן תוספת לעובדים שכתבותיהם מתפרסמות גם פה וגם שם). וכך, הראיון עם שאול מופז הוא שער בסופשבוע, וכתבה בדיוקן, ואילו הראיון עם ריקה קורן שהפכה לאם פונדקאית בניגוד לדעת המגזר, הוא השער של דיוקן, ומתפרסם בסופשבוע.
המרחקים בין העיתונים, אם היו, מצטמצמים והולכים. אשכרה חבל על המאמץ.

המקומונים של מעריב

ביום שבת לפני שבועיים, ב-11 במאי, תהיתי אם מקומוני מעריב ייצאו בשבוע שלאחר מכן. ביום ראשון, 12 במאי, התפרסם הקטע הזה בוואלה

לעובדי המקומונים נמסר כי כבר השבוע לא יירדו לדפוס עיתוני הרשת, אולם ב"מעריב" סרבו היום לאשר או להכחיש כי מדובר בסגירה סופית ורמזו כי מדובר בתקופת ביניים של שינוי חברת ההפצה. מאז נרכשה רשת מקומוני "מעריב" על ידי שלמה בן צבי נסגרו לאלתר חמישה מתוך 12 המקומונים… כיום מועסקים במערך כ-100 עובדים, כמעט כולם כפרילאנסרים.

ואכן, המקומונים לא יצאו לאור מאז. ביום ראשון, 19 במאי, הודיעו לעובדים שרשת המקומונים תיסגר. השבוע הציעו להם פרישה מרצון. מעריב עדיין לא הוציא על כך הודעה רשמית. כלומר, לא תקופת ביניים ולא כלום. אין יותר מקומונים למעריב.
רשת המקומונים היחידה שנותרה היא, לפיכך, ידיעות תקשורת.

משתכשכים בביצה

52,000 התעדכנו במצבו של עמנואל רוזן היום (יושב בבית, מתכנן ספר ופרויקטים דוקומנטריים, משוכנע בחפותו. המשטרה עוד לא זימנתהו לחקירה. בקרוב).

אתמול נשאלה השאלה למה לא הבעתי תרעומת על כל שאורי בלאו התקבל למסגרת קרן ניימן היוקרתית בהארוורד.
כמו שכבר הסברתי חמישים מיליון פעם, אני לא קוראת הכל ולא מתייחסת לכל. להפך. מדובר בקמצוץ שבקמצוץ (גם בדו"ח אפריל כתבתי על כך). ובכל מקרה, הרי לכם העמוד מהרווארד המכריז על משתתפי התוכנית. על כן אציע לשלל המתרעמים להתלונן לאוניברסיטה ולא בתגובות. ואם מי שישלח מכתב התנגדות ירצה לתת גם קישור למידע על אודות פרשת בלאו-ענת קם, הנה. אולי לא גיגלו שם, בניימן, Uri Blau.

מה, תוך שבוע אודי הירש חזר למעריב?
udinrg

TV

הריני לעדכן ששומרי הסף ישודר בערוץ הראשון ב-2.6 בשעה 21:00. שיא השיאים, נכון? האם זה יהיה יומו הגדול של הערוץ בו יישבר הרייטינג ויגיע למיליון צופים?
על מנת לתרום לעניין אני מתכוונת להזכיר זאת כל יום בשבוע הקרוב, עד השידור. נראה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ צהוV

ביום חמישי, בין 18:00-19:00, הילכו חברי הנהלת חדר 404 הנטוש וצוות העובדים ברחוב טשרניחובסקי בת"א, בגדה של המספרים הזוגיים, מדווח צלם הפפראצי של הבלוג, שבדיוק נגמר לו הפילם.

האם תתקיים חקירה נגד הזהות הבדויה שניהל לכאורה שי גולדן בטוויטר?
במקביל לתיאור פרשיית הפייקים במי נגד מי, נערך עמו שלשום ראיון לערוץ הרוחני של mako. נו, אז ברור שלא יישאל שום דבר שיעכיר את האוויר.
מעניין על מה דיברו אתמול גולדן ושרון כידון בתוכנית הברנז'ה שלהם ב-102FM, מייבשים את הביצה. לא הצלחתי למצוא אותה ברשת. אבל מצאתי את הסקריר הזה:
zemed

חומוס להמונים על שמן זית. כשלעצמי, מאז השלכתי את הבקבוק האחרון, לא קניתי אחר. ולא, אל תשלחו אותי לכפר הקטן במבואות הגליל העליון, חמש דקות מכפא סבא, שם חולבים את השמן ישר מהעץ לכד חרס מהודר ושבזכותו זכיתם בנעורי נצח.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג: ג, י, כ, מ, ע, א, א, ל, ד, ק, נ, ר.
בטח שמתם לב שאין שום קשר בין איכות ותוכן הפוסט לבין, נניח, כמות התגובות שמתחתיו. אלו שני פרמטרים נפרדים לגמרי.
בדרך כלל בימי שישי המגיבים (הקבועים) נחים או משוטטים בחצרות זרות, אבל אמש משומה היה סוער במיוחד. אולי בגלל א-דורה, בגלל הילדות הנרצחות, בגלל המהומות בשבדיה או בגלל הסוורים, או בגלל הוצאותיו של רה"מ. אז הנה, שפע של חומר קריאה, הפוסט והתגובות, שתי חיות שונות לגמרי. בתחרות הלייקים היומית הקבועה, עליה אני מכריזה ברגע זה, זכה אתמול לחם. במקום השני הקפטן.

מרוב הצעות שקיבלתי, מרוב קטעים למייל ובהם אצבעות שחורות, צהובות, לבנות, אדומות וירוקות לרוב, כמו שביקשתי אתמול, לא ידעתי את מה לפרסם, אז תאלצו להסתפק באצבעותיי המגוידות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

167 תגובות על אצבעות שחורות 24.5.13

  1. איילת הגיב:

    "אבודים בטוקיו" הוא בהחלט ה-סרט שלי. יכולה לראות אותו שוב ושוב בלי שימאס.
    והכי אהוב עלי זה הקטע בקריוקי, עם השיר של רוקסי מיוזיק:

    אהבתי

  2. מני הגיב:

    ציטוט מתוך פוסט בפייסבוק של מכרה:

    "קורס העיתונות של מעריב מקור ראשון בצפת עומד להיפתח. מפגש היכרות יתקיים ביום שלישי ה-28 במאי בשעה 18:00 במתנ"ס בעיר, ברחוב הפלמ"ח 100.
    במפגש נפגוש את המרצה המרכזי ומנהל ההשתלמויות ערן בר-טל."

    לכל מי שרוצה לקפץ לספינה הטובעת…. 😦

    אהבתי

  3. יונת צמרת הגיב:

    הימור הבית: באיירן 3, דורטמונד 1.
    הכניסה ליד ארגזי הפחיות מאחורי המקרר. מזומן בלבד.

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    מילה לגילה אלמגור – ברגע שאת עושה פרסומת לחברת ביטוח, את בדיוק כמו כולם.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      צריך חוצפה לא קטנה לשפוט ממקומך, גבר צעיר, בריא ובעל מקצוע (אני משערת), שחקנית בת שבעים פלוס שאין לך מושג מה מצבה הכללי והרפואי ומהם צרכיה.

      אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    תיאוריה אפשרית לגבי א-דורה:
    מוחמד א-דורה היה בנו של ג'מאל א-דורה שמת בבוקר אותו יום. לא ברור ממה מת – יתכן שמת סתם בתאונה כלשהי או מירי תועה של פלסטינים, או אפילו של צה"ל.
    מיד לאחר מותו, באו אל ג'מאל והציעו לו לנקות את עברו (כזכור הוא – הותקף בשנות ה-90 בגרזנים וסכינים כי חשדו שהוא משת"פ) ע"י השתתפות בביום סצינה לצרכי תעמולה, שתתבסס על מותו של בנו.
    (יתכן גם שהוא בעצמו יזם את הרעיון, אבל זה קצת פחות סביר).
    לצורך צילום הסצינה נלקח ילד "ניצב", שאינו מוחמד א-דורה. בסבירות נמוכה יותר – הילד הוא בן אחר של א-דורה.
    כך יוצא שאכן מת ונקבר מוחמד א-דורה, בנו של ג'מאל א-דורה באותו יום, אך אין קשר בינו לבין הסצינה המצולמת.

    מה אתה אומר נחום?

    אהבתי

  6. לא מתעסק בשטויות הגיב:

    נחמד מאוד הכתבה עם נירו לוי
    הכתב האדיוט שאל אותו על הדעות הפוליטיות שלו(כאילו שיש איזה שהוא סיכוי קלוש שהוא יענה על השאלה הזו באמת,ויחטוף אריאל זילבר מתקשורת השמאל)
    אז נירו שמעונין להמשיך ולעבוד בתעשיה אמר שהוא בעד החלוקה של 48
    ואז כמובן הטוקבקסטים רותחים,אז מה עושים
    מצנזרים את תגובות הימין ומוחקים במשך יומים רצופים
    http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/472/454.html?hp=47&cat=306&loc=9
    ואז אתה שואל את עצמך,בשביל מה לעזאזל מעריב עושה את השטויות האילו,למה למחוק,תנו לציבור להודיע לו מה הוא חושב על ה 48 של נירו מה האסון?

    אהבתי

  7. עו"ד הגיב:

    אני אוהב רוק – כמה חזק ככה טוב. בעיני, גיטרה חשמלית זה הכלי הסקסי ביותר מאז ועד עולם, ולעולם – אני מוכן בקלות להתנבא – לא יקום כלי סקסי ממנה. אחת הלהקות החביבות עלי בילדות היו ה – Creedence Clearwater Revival (איך תירגמו את זה בארץ? תחיית מי האמונה הזכים…) מהלהקות האמריקאיות המצליחות בהיסטוריה. לא מכיר רוקיסט שלא אוהב או לפחות מעריך את CCR. חלפו שנים הרבה, הזמר והגיטרה המובילה ג'ון פוגרטי חוגג 68 (לא ייאמן) ולכבוד יום הולדתו הוא מוציא דיסק, בלי הלהקה כמובן, אבל עם תגבורת חיזוק של אמנים שונים. בעוד שלושה ימים ייצא לחנויות (בארה"ב) דיסק חדש של ג'ון פוגרטי הנושא כותרת Wrote a Song for Everyone. כרגיל במקרים האלה הדיסק דלף לרשת עוד לפני שיצא לחנויות וכך יצא לי להאזין. השירים הם השירים המוכרים של פוגרטי, העיבודים הם חדשים, הסאונד ללא דופי, בכל שיר מופיע אמן אחר עם פוגרטי, ושוב ההזדמנות להיזכר בקטע מפעם, מ – Who'll Stop the Rain (הפעם עם בוב סגר), Long As I Can See the Light (עם להקה אמריקאית My Morning Jacket), Have You Ever Seen the Rain (אלן ג'קסון), ואפילו Proud Mary, ושאר הקלאסיקות. 14 רצועות. רק עם מערכת טובה מפעם, ורמקולים של לפחות מטר גובה. אני אקנה את הדיסק, אבל אל תסמכו עלי, אני משוחד.

    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      הסינרגיה בין האנגלית לעברית ומירכאות מעולם לא היתה גרועה יותר.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      סחתיין, מי שאוהב את תחיית מי האמונה לא יכול להיות גרוע כל כך אפילו הוא עו"ד. עליך רק להזהר שבמדמנה של חסידי קולדפליי לא יכנו אותך עו"ד זקן. שלח לינק לדיסק החדש ותקבל מחילה על כל בעיטותיך, אלה שהיו ואלה שיהיו.

      אהבתי

    • מיקי הגיב:

      תחיית קרידנס קלירווטר קראו להם בגימ"ל-גימ"ל-גימ"ל (להגיד בפייד-אאוט). מצאנו פעם סינגל שלהם בטיול השנתי בקן של איזה תנועת נוער וחרשנו אותו כמו משוגעים. היה שם פראוד מרי ועוד שיר מעולה אך זה היה מזמן….

      אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    עמילי אתאלי זאת מתנחלת חדשה?

    אהבתי

  9. עובר אורח הגיב:

    אה כן הרווארד.
    בלאו יכול לפגוש שם את כחלון, אימת חברות התקשורת
    הישראליות. במוסף ידיעות סימה קדמון נסעה לבוסטון.
    לראיין את המתחרה של לפיד על ניהול ישראל אי שם
    בעתיד. ושם תמונתו כפרסומת למחשב נייד מסויים. אבל מה
    כ ח ל ו ן ס ו ב ל מ ח ו ס ר א ו כ ל ר א ו י !!!!
    אצטט: "את הארוחות המשובחות שמוגשות שם כחלון לרוב
    מחמיץ מסיבות של כשרות"
    מחשבה ראשונה מה?!?!?! אין בבוסטון אוכל טוב כשר? אין
    בהרווארד? לא נראה לי. מצד שני, אכן. אם הוא מתכוון
    ללובסטרים, לנזיד צדפות, להאם אנד איגס, לבקון אנד איגס
    לקפה בחלב אחרי נזיד בשר. הוא באמת מפסיד. אבל מה לא
    עושים למען עתידה של ישראל. חוץ מזה הרמז או המחשבה
    שהוא המזרחי הראשון שם לא בדיוק מדויקת. אבל זה הולך
    יחד עם הרעב והנזירות והסבל הנוראי למען העתיד.

    אהבתי

  10. יונת צמרת הגיב:

    הדרכים שבהם הארץ ואתרי עמותות הקרן מנסים למצב אירועים כ'תרבותיים' מצחיקים אותי. נניח, מיצג חברתי שבו המבקר נחשף לאוסף תחושות העולה מצפיה במערום מקלטי טלוויזיה מצופה דבש מהשטחים או מופע המחול 'הציץ וציץ' שעוסק בעולם הדימויים שמפתח בדמיונו השב"חניק שמסתתר "במרתף של כולנו" -או 'תנועת נוער', סרטו האילם של בנו של ההוא המתעד פריים אחר פריים תהליך כיבוש של אי תנועה חופשי במהלך יום העצמאות ע"י ציוניים.

    אחד מהאבסורדים היותר מגוחכים באירועי השו-הדא מסוג זה הוא השימוש בשפה הערבית בכרזות ובהזמנות. אנגלית מיותרת אבל ניחא, אולי בכל זאת יגיעו תורמים או משקיעים מחו"ל אבל תמצאו ערבי שיהיה מוכן לשלם עבור המיצגים והאירועים האלה. אחד! עכשיו נסו לשכנע את השומר להכניס אותו. (מוקדש לנשים שגררו ונגררו).

    בדה מרקר קוברים את הפצצה באמצע הכתבה:

    הבעיה: תחזית הביקושים לגז התעלמה משימוש בגז כחומר גלם, בעיקר לענף התחבורה –בניגוד לעמדת המדענים הראשיים במשרדי האנרגיה והגנת הסביבה – ואף לא ערכה בדיקות היתכנות כלכלית לפני שפסלה ייצור מקומי של תחליפי נפט.

    המשמעות של ייצור גז לתחבורה פרטית וציבורית אדירה.
    -זול בצורה ניכרת
    -נקי יותר
    -ללא תלות חיצונית

    המהפיכה בשוק הסלולר היא כלום לעומת המהפיכה בשוק הדלק- אם עיתונאי הכלכלה יועילו בטובם לעזור לציבור לדעת מה קורה יכול להיות שנחסוך אלפי ש"ח לשנה וננשום אוויר נקי יותר.

    אהבתי

    • נכון הגיב:

      לעומתם בריוני תג מחיר, שומרים על זקיפות קומה וכבוד לשפה העברית. ללכלך מסגדים וכנסיות בשפת הקודש. זו תרבות.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שמע יונה. זה אחד הכשלונות של ישראל החדשה.
      מול חברות הגז אנחנו עולם שלישי, כמו ניגריה
      כמו בורמה, בודאי לא כמו ערביי המפרץ. במפרץ
      יש יותר שליטה ערבית על הנפט מאשר לישראלים
      בישראל, בהרבה. הציונות הישנה התכוננה,
      מהנדסי מים, מהנדסי בנין, תעופה. ימאות.
      בישראל אין היום אפילו שלושה ילידי הארץ דוברי
      עברית בעלי נסיון באקדמיה ובשטח נניח 15-20
      שנים, שאפשר לדבר אתם על באמת באמת
      בעברית מה יש באדמה שם מתחת לים.
      מישהו דואג? מישהו מטיל מכסה של ישראלים על
      נובל? מישהו מחפש בכ"ז איזה ישראלי בטקסס
      או לואיזיאנה? חשוב פי אלף מעוד התנחלות.

      אהבתי

  11. לא מתעסק בשטויות הגיב:

    בעיקבות הפיגוע בלונדון,בבוסטון,ההתפרעויות בשטוקהולם
    נשאלת השאלה,האם תתקבל במדינות מסוימות במערב דרישת ההולנדי ווילדרס ,להוציא את דת האיסלם מחוץ לחוק?

    אהבתי

  12. אורן הגיב:

    למעשה המדינה ממיסינו (כולל לא ציונים, ערבים או סתם חתיכים) משלמת 40 מיליון דולר (נו לפיד דיבר אישית ולא בפייס עם אדלסון), למימון הטיול של הצעירים העשירים מחו"ל. אין בושה. עדיף ישראל היום, שם המדינה לא חייבת להשתתף במימון.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      ו"עלייה" זה יותר טוב? מביאים לארץ ווייט ובלאק טראש על חשבוננו, כאילו שאין לנו כאן מספיק. ויסלר, גת וקינן יכולים לא להתגייס כי יש להם חלקי חילוף מרוסיה ומאתיופיה

      אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      פרוייקט תגלית הוא פרי יוזמה של יוסי ביילין, וממומן ב-75% מתרומות (עיין בקישור), והכניס עד היום 2 מיליארד דולר מתיירות, כך שהכסף חוזר למשלם המיסים. בנוסף אליו קיים פרוייקט מסע שתקציבו נמוך בהרבה ומגיע בעקרו מממשלת ישראל.
      כך או כך, 40 מיליון הם טיפה בים התקציב, ולפחות כאן הם יוצאים למטרה ראויה. אחרי זה תתלונן שממשלת ישראל לא משקיעה בשיפור תדמיתה הבינ"ל והקשר שלה עם יהדות העולם (או אולי אתה מעדיף שבאמת לא תשקיע).

      אהבתי

  13. שולמית הגיב:

    "אלון הגיע ממשפחה אמידה, כך סיפרה חברת המשפחה למצלמה. זה מתחבר לדבריה של אמא שלו לערוץ 2, שצוטטו אח”כ " אכן הדבר נאמר בפרוש וגם אני כתבתי על כך בפיסבוק והגבתי היכן שיכולתי כי כמות האמירות המטופשות וחסרות האחריות ( ח"כ זנדברג ודרעי, למשל) שעלו לאחר ההאירוע הציפו את התודעה הציבורית. אוסיף ואומר שגם עוני ועוול מצד הבנק לא מצדיק רצח כמו שטיפול שלא נראה למטופל לא מצדיק פגיעה ברופא.
    אתמול התפלצתי למראהו של עודד שחר ( ערוץ 1, יומן) הנושא נאום חוצב להבות חברתי כנגד התנהלות הבנקים והשתמש לשם כך בהכללות שלא הולמות עיתונאי אך זו כנאה דרישה שאין לה מקום בתקשורת.

    אהבתי

    • יונת צמרת הגיב:

      הדברים שאמר עודד שחר (באופן כללי לגבי התנהלות הבנקים) נכונים בעיני חוץ מעניין העליהום שאליו התייחסתי. אני לא רואה סיבה מדוע שתשלמי על הלוואה כפול מהטייקון. פרקטיקת ביזור האובייקטים בניהול סיכונים ידועה ועתיקה. תוכיחי לי שמסוכן יותר להלוות מיליון לעשיר אחד מאשר לאלף בני המעמד הבינוני.

      אהבתי

      • יונת צמרת הגיב:

        צ.ל אלף לאלף.

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        נכון שההתנהלות של הבנקים כלפי הלקוח הפרטי, הקטן או הבינוני מקוממת אם נשווה אותה להתנהלותם מול העשירים. כך גם השלטונות.. זה מה שהיה מאז ומתמיד ודי שנזכור את ימי ספיר. אני חושבת שהדבר חייב להשתנות. אך מכאן ועד הנאום הרגשני והמכליל של שחר ( המתלהם). אני חייבת לציין שאלי התקשרו מבנק לומר לי שאיזה חיסכון השתחרר וכשעשיתי מינוסים גדולים טיפלו בדבר. אמנם הם הרוויחו ממני הרבה, בכל המקרים אך אני תרמתי לכך בהתנהלותי חסרת האחריות. אם הציבור לא מרוצה מהבנקים שיפעיל על הבנקים את כוח המיקוח

        אהבתי

  14. דן הגיב:

    קת'רין ביגלו.

    אהבתי

  15. לירון הגיב:

    אפרופו הקישור לפוסט מאתמול, אני רוצה במיוחד להדגיש את זה – שיעור בכלכלה שהאמיר העביר אתמול. מעולה.

    הייתי רוצה להוסיף, לגביי הטענה של אלעד, שהועלתה בכתבה המטופשת של ציפורי מגלובס – עלות השכר כאחוז מעלות המוצר (ומה שמעצבן זה שציפורי, שהוא בכלל לא טיפש, תוקף סתם כאנטי דה-מארקר). שהם רק שני אחוז. זה טוב ויפה, אלא שבגלל חוסר היעילות הקיצוני בנמלים בישראל אנייה שוהה בנמל ישראלי כפליים מהממוצע בחו"ל. כמובן, שבעלי האניות לא פרייארים וגובים היטל צפיפות או היטלים אחרים וזה כמובן מגדיל משמעותית את עלות ההובלה. כמה בדיוק? אני לא יודע, אבל זה בטוח הרבה יותר משני אחוז, ובכל מקרה ללא התייחסות לעלויות הנ"ל הטיעון לגביי המשכורות לא מחזיק מים.

    נתונים על השהייה בהשוואה עולמית. בקצרה, כשעובדי הנמל עובדים, תפוקתם קרובה לנמלים בינלאומיים אחרים (אוסטרליה וניו זילנד – המספקות נתונים שוטפים), אבל, הם בקושי עובדים, מה שמוביל לחצי תפוקה.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      זה מה שכתוב, בין היתר.
      "הבעיה היא שהם אינם עובדים מספיק. להבדיל ממרבית הנמלים בעולם, שעובדים 24 שעות ביממה, 364 ימים בשנה (פרט לחג המולד), בישראל לא עובדים בשבתות ובחגים, יום העבודה נמשך 22.5 שעות ביממה (בפועל, אם נביא בחשבון הפסקות, החלפות עובדים וכדומה, הוא כנראה קרוב יותר ל-20 שעות ביממה)"

      1. מי בדיוק בישראל "עובד מספיק" מה זה "מספיק" לכו קנו מראה. אז זה
      לא הכל שביתות. יש אם שכחתם את אילוצי מדינת ישראל שבת וחג בין
      היתר ( 50% פועלים ערביים יפתרו את זה, על זה חשבו?)
      גם שום מנוף בעולם לא עובד 24 364 הכותב משחק חכם "כדומה"..
      ואינו מבין הבדל בין נמל עובד להפסקות תחזוקה לציוד, בורות קטנה אבל
      בורות.
      2. אם כבר נזכרנו בעסקי שבת אז כשרות, שמיטה, עורלה, מעשר
      משגיחים, מבקרים, תעודות כשרות וכ"ו זה לפחות 15 מהוצאות קיום
      (שמעתם את בנט לאחרונה) בכל מקרה בודאי פי כמה וכמה מעלויות
      היתר הפיקטיביות והשחיתויות בנמלים
      3. אחזור על מה שכולם מתעלמים הנמלים זה עסק מכניס ביותר. מישהו
      רוצה את זה אצלו. זה כבר קורה לכבישים, זה כבר הספקת המים
      שמופרטת וכ"ו. מישהוא כבר הכין תקציר מנהלים, עלות של סינים,
      שמות וכתבות אנשי מפתח בממשל, משכורות מנהלים, כמה נכנס היום
      לקופת האוצר כדמי בעלות, מפות נדל"ן , הנה רכישת נמל אילת הייתה
      אחת מעסקי הנדל"ן הכי טובים שהיו בישראל אי פעם. ואי שם אחריה
      תנובה גם לא שכחנו את הכשרת הישוב היכן כתבו על זה?

      אני מאמין בקפיטליזם, ציות לחוק, יזמה, תחרות, חוקים שווים לגדול ולקטן ( נניח למשל ריבית דומה, לא זהה! אבל דומה על הלוואה של מאה אלף ומאה מיליון) וכ"ו. קלפטוקרטיה אינה לא קפיטליזם גם לא קומוניזם או סוציאליזם

      אהבתי

  16. אהרון הגיב:

    אני יכול כבר להבטיח לך, שהרייטינג של "שומרי הסף" יהיה חד ספרתי, כי "משפחות" הפיפלמיטר לא צופות בערוץ 1, וגם לא ידוע האם ערוץ 511 המשדר ב- HD נמדד בפיפלמיטר או רק ערוץ 11 המיושן טכנולוגית.
    עד שועדת המידרוג לא תחשוף את מספר הנמדדים בפיפלמיטר, כמה זמן הם כבר מחוברים, מה הפילוח המדויק שלהם: יהודים, ערבים, דתיים, מבוגרים מעל גיל 16, תל אביבים, ירושלמים, וכו' וכו', עד שהנתון הזה לא יתפרסם בקביעות, רק תמימים יקבלו את מספרי הרייטינג כתורה מסיני. בהעדר כל מספר אחר, החלל הזה, מתמלא ב"נתוני הרייטינג" המתפרסמים בכל יום, ומי שרוצה שיאמין.

    אהבתי

  17. רון הגיב:

    1. בטלוויזיה נראה פעמים רבות הבית שבו התגורר הרוצח מבאר שבע. משפחתו איננה ממפגיני השדרה.
    2. אין מקומונים לעתונים הארציים (מלבד ידיעות), אבל יש רשת גל גפן, שאיננה נתמכת על ידי הממסד או על-ידי איזה נוחי דנקנר ודומיו. לא לזלזל!

    אהבתי

  18. מעריב הגיב:

    הממ… אודי הירש לא חזר פשוט כי הוא עוד לא עזב…
    זה שהוא מצא מקום חדש וזה הודלף לא אומר שהוא עזב, אפילו אם כתוב בדהמרקר שכן. לדעתם.
    כמה עשורים את בעיתונות / ברנז'ה / ביקורת תקשורת?
    מוזר.

    אהבתי

  19. יונת צמרת הגיב:

    פרשנים כלכליים מתריאים מפני תוצאות אווירת העליהום על הבנקים. החשש תמוה בעיני. לא חזינו בקמפיין שטיגן ראשי בנקים ולא בתחקיר עומק שהשווה בין התנאים שמקבלים הטייקונים והמקורבים לבין התנאים שמקבלת הדודה מחדרה. לבנקים יש אחריות ואשמה (מסויימת) בהתנהלות שהביאה לקריסת בתים ועסקים, במיוחד הקטנים והחלשים. מצפה ממי שמשווק לנזקקים הלוואות בזק בחיוך מרגיע ומוותר לגדולים על חובות בעשרות מליונים שיהרהר ביושרה המקצועית שהפגין לפני שהוא שולח יועצי תקשורת שיציגו את הבנקים כקורבן נסיבות ואת האירוע כתולדה של אווירה.

    באותו עניין-ענף מעל. מעטים מלקוחות הארגונים הפיננסיים מבינים את משמעות הסעיפים בניירת הנדרשת לעסקה. משרד האוצר לא מוטרד ולא מורה על חוק שיפשט את החוזים בפני הרוכשים ויציב אזהרות דומות למוצרי טבק. זה לא יקרה כי הקריירות במשרד האוצר מדלגות לשוק האזרחי בקלילות וללא חסמים.

    בחירת השירים שליוו את הכתבה של איילה חסון מוזרה. עיר מקלט של אהוד בנאי ועוד.

    אהבתי

  20. נורית הגיב:

    כמובן שאין לך אפשרות לקרוא הכל ולתת לנו משוב אבל שווה לאזכר את מאמרה של אווה אילוז במוסף הארץ "איך לומדים לציית ושוכחים להתנגד" שכתוב בצורה מעולה. למרות כל נסיונותי אני לא מצליחה להכחיל קישור (יש לי תכונות טובות אחרות לכן מקוה שיסולח לי) אבל אני ממש ממליצה לקרוא את המאמר המעניין והמטריד ביותר לדעתי, בזמן האחרון. אנשי צבא, דתיים ומתנחלים לא יאהבו את המאמר ולכן כנראה שאני אאדים גם כן.

    הנה הוא (V)

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      נורית – הדרך הפשוטה להכניס קישור בתגובה היא פשוט להעתיק את הכתובת משורת הדפדפן והדבקתה בתוך התגובה. דרך אלגנטית יותר היא להעתיק את הכתובת, לסמן את המילים בתגובה שישמשו קישור, ללחוץ על הכפתור "קישור" מעל התגובה, ולהדביק את הכתובת בתיבה שנפתחה.

      לעניין אווה אילוז – הבעיה בכתבה היא הניסיון שוב לדחוק את הכל לפריזמה של מדכא/מדוכא הלעוסה עד זרא. זהו הפטיש של הגב' אילוז, שגורם לה להתייחס לכל בעיה כאל מסמר. הערבי מדוכא על ידי הישראלי, הישראלי ע"י החרדי, וכולם יחד ע"י ממשלת ישראל והשטן הגדול ארה"ב. בשום מקום אין הנחה שאולי חלק גדול מה"מדוכאים" לכאורה מבינים את המצב טוב יותר מאווה אילוז, או לפחות בצורה אחרת. אין גם שום שיקול מעשי שבא לידי ביטוי, כלומר איזו חברה או צורת ממשל יכולה להתקיים באופן מציאותי, ומה המחירים שיש לשלם כדי להגיע אליה. קל לחיות בפנטזיה תיאורטית, וכאשר המציאות לא מסתדרת לטעון, בנוסח מדריך הטרמפיסט לגלקסיה, שהבעיה היא במציאות ולא בתיאוריה.
      ולמען הסר ספק, אינני דתי, מתנחל או איש צבא.

      אהבתי

      • נורית הגיב:

        תודה ללוחמה האלקטרונית. אז זהו שלא רציתי להכניס קישור לכתבה עצמה והדרך בה הצעת להכחיל קישור כבר נוסתה על ידי בעבר ללא הצלחה.

        לעצם תגובתך אני יודעת שאווה אילוז סופגת ביקרות רבה על כתבותיה הפרובוקטיביות. אבל דוקא הפרובוקטיביות הזו היא זו שגורמת או אמורה לגרום לאנשים לחשוב. רוב האנשים אדישים וטוב מדי פעם לשים ראי גם אם הוא מעוות קצת כדי להדגיש את הפואנטה. אני לא חושבת שהיא מדמיינת איזו מדינת פנטזיה ובטח אינה מציגה תאוריה פוליטית חדשה אלא היא מאתגרת את הקורא לעשות חשבון נפש להסתכל סביבו ואז יש שלוש אפשרויות (לדעתי) 1. הוא יעזוב/עזב את הארץ 2. הוא יצטרף לתנועות מחאה ו/או יהפוך לאדם פוליטי או 3) ישאר אותו אזרח אדיש כפי שהיה עד כה וימשיך לשוטט בפייס, לצייץ היכן הוא נמצא, לקטר על יוקר המחיה להצביע בעד אותן מפלגות לצקצק על השחיתות ויאביס את עצמו כאילו אין מחר.

        אהבתי

        • לוחמה אלקטרונית הגיב:

          חבל שלא הצלחתי לעזור. גם אני יחסית חדש כאן, ועדיין לומד את החיבורים.
          אנשים אכן נוטים להפנים את ערכי המערכת שבה הם חיים, ולראות אותה כצודקת במרוצת הזמן ("תפיסת העולם הצודק"), כך שאילוז מתעסקת כאן בתופעה אמיתית. בנוסף, לרוב האנשים יש טרדות יומיומיות קצת מציאותיות ומיידית יותר מאשר להפוך את הסדר הפוליטי הקיים. שלושת התרחישים שתיארת לגבי הקורא הפוטנציאלי הם אכן תקפים, אבל יש גם תרחישים נוספים, למשל: מי שחושב שהקשיים לא גדולים כל כך בסופו של דבר; מי שחושב שהקושי אמיתי, אבל הוא כורח המציאות; מי שחושב שהמערכת הקיימת נותנת לו כלים לשנות את המציאות בדרך דמוקרטית, וכן הלאה.
          הבעיה של אילוז היא שהיא שבויה במין פנטזיה על מהפכה שבה כל המדוכאים יעשו יד אחת כנגד מדכאיהם ויקימו סדר חדש, שהיא עצמה מודה שאינה יודעת מהו. זה לא רציני, על אף הניים-דרופינג המרשים שהיא משתמשת בו כדי לתת יתר תוקף לדבריה.

          אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אינך מתפעל מהפרודיה השבועית על הדה-קונסטרוקציה? זה חמור כמעט כהטלת ספק בגדולתה של סילבי קשת. בקרוב תוכרז כטרול

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מקריאה נוספת. באיזה שפה
      נכתב המאמר? האם הוא
      מתורגם מצרפתית? מישהו
      יכול לומר בביטחון?

      אהבתי

  21. לחם הגיב:

    תופעת עמליה דואק: עיתונאית צעירה, ארשת פניה קפואה וחסרת חן, הידיעות שלה משמימות כמו מדבר סהרה, לעתים קרובות מדקלמת הודעות דובר או סתם ממחזרת ידיעות שרצו ברשת במהלך היום, בלי טיפה של חוש הומור, איזושהי תובנה מחכימה או מקוריות. ובכל זאת היא שם, כל יום, כל יום. אולי בגלל אמאל'ה? בטח לא בגלל הכישרון. היא לא היחידה. המחוברים והמקושרים בתקשורת חודרים לכל פינה, הם זוכים בכיבודים ובצ'ופרים ובמשכורות הגבוהות, הם תמיד שם, בכל מקום, טאלנטים בגרוש, חיים על גבן של הנמלים העמלניות וחסרות הקשרים. עצוב.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      ספר לי על זה. תראה את הימי ויסלר הזה. אחראי לסידרת הטלוויזיה הגרועה בכל הזמנים, אבל עדיין כולם מכנים אותו גאון. סוג של אלוהים. יש בכתבה אפילו ביקורת (חיובית ביותר!) של אקסיותיו על כישורי הזוגיות שלו. אך מה היה קורה אם הוא לא היה בנו של פוצ'ו?

      אהבתי

    • תשוחרר קם, ותשלח לגלות בפריפריה הגיב:

      מאחר והרווארד קטן עליכם, אמליץ לשלוח את לחם ומיקי לשייט זוגי על המרמרה.
      (ואגב כך, במקום להתלונן לניימן על המילגה של בלאו, אולי יתלוננו לפרקליטות על העונש של קם. זה לא חוק טבע צרות עין ושליליות של טוקבקים).

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      חלאס כבר עם הנהי. קודם המילגה שבלאו קיבל ועכשיו דואק… עוד מעט תספר לנו שהאליטות הישנות ושלטון מפא"י ממשיכים להדיר מהרדיו את שירי אבי ביטר. רוצה לקבל שנה בהרווארד ולהופיע בטלויזיה? תעבוד יותר קשה. תקום שעה קודם.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      בדיוק לפני כמה ימים תהיתי מי זאת הילדה הזאת ומה היא עושה על המסך שלי.

      אהבתי

  22. מיקי הגיב:

    יש ראיון במוסף הארץ עם ימי ויסלר, נו, זה מהבילויים.
    אתה קורא ולא מאמין – התשובה הגברית לליהיא האשטאג.
    מהיכרות קצרה: מתנשא, פלצן ובעיקר נודניק 😦

    אהבתי

  23. מיקי הגיב:

    אלון עידן באמת חושב שהסוורים בנמל הם סבלים שמשתמשים בכוח שריריהם? כלומר, כדי לנייד מכולות וכל זה?
    אני די החזקתי ממנו עד עכשיו, אבל אחרי השטות הזו ובלבולי המוח על מי שעומד או לא עומד בצפירה… לא יודע…
    בקיצור, תחזירו את רוזנבלום

    אהבתי

    • שועלן מסוויר פנים הגיב:

      אתה תרים תמכולה משם ואני מפה.
      3 4 ו. יופי.
      זוז אחורה, אחורה, אחורה, קצת שמאלה, עוד שמאלה, חצי צעד קדימה. יופי. אני סופר ומורידים.
      3 4 אחחח!!! האצבע!! לא אמרתי ו!!!

      אהבתי

      • יונת צמרת הגיב:

        הצחקתני.
        בכל זאת, חלק מהעובדים כן עושים עבודה שקשה פיזית.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        זה אחד הדברים המכוערים בכל הסיפור
        על עובדי הנמל. מי מהמדברים יודע בכלל
        מה הם עושים? ניתן היה לחשוב שלאור העניין
        נראה תכנית TV בעניין. באמת למה לא?
        יש בנמל גם עבודה פיזית. לעלות על אוניה,
        לחבר מכולות למנוף, לקשור אוניה לרציף.
        לטפל בציוד מכני. לא הכל במכולות, גם הרבה
        בתפזורת, לנקות מחסנים. בעולם אמיתי
        אם שטרסלר היה עיתונאי, אם היה עוסק בעובדות
        אם הממונים עליו היו עורכים, אם הקוראים
        היו מצפים שהניר המודפס הקרוי "הארץ" יהיה
        עיתון היה הקשקשן הזה יוצא לים עם נתב ולומד
        על מה הוא מדבר. אבל מי שמע על מעשים
        מטופשים כאלו.

        אהבתי

  24. מיקי הגיב:

    יש אצלנו בגליל אחלה שמן זית. חלק אנחנו מכינים בעצמנו, זה שופרא, שמנא דארעא, יצהר וכל זה. 4 ליטר ב-120 שקל, לא תקני?

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      לגבי שמן זית (במחיר סביר הפעם) אמליץ על YBARRA שנמצא בטיב טעם, ומגיע מסביליה. בריאותית שמן זית מקומי זהה למובחרים יותר, באיכות אין סיכוי לשמן מזיתים שגדלו מזרחית לסיציליה.

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        בשמנ"ז ויין אני קונה רק תוצרת הארץ… פשוט מעולה מה שיש לנו כאן בפריפריה

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          מה לעשות, תעבור לפריפריה של דרום ספרד. תוכל להשתחרר מטעם הלוואי שנשאר דבוק לחלל הפה. אנשים לא פלצנים, שעשו צבא ולא בנים של מיליונרים, לא יכולים להפוך זיתים למתאימים לשמן. זה אדמה ואקלים, לא איכות אותנטית אנושית, אין מה להפגע.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            האם טעמת מהשמנ"ז שסעיד עכו מוכר (ללקוחות שמבקשים)?

            אהבתי

            • אורן עונה ללקוחות שמבקשים הגיב:

              לא יעזור הסיפור שמאחורי השמן. שמן נעשה מפרות של עצים הגדלים על אדמה. שמן זית טוב הוא כזה שאפשר להנות מטעמו של יין לצידו. לא כזה המצריך שלוש כוסות מים, וודקה או ערק בכדי להעביר את טעם הלוואי הנדבק ללשון.
              רוצה את הארומטיות החריפה תאכל זיתים.

              אהבתי

              • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                למה עדיף לצרוך שמן זית מתוצרת מקומית (לא חשוב באיזו מדינה אתם נמצאים) – מאתר משרד הבריאות (?) האוסטרלי:

                Locally produced olive oil is better than imported, due to local oil being kept in storage for a shorter time than imported oil. Prolonged storage may result in the breaking down of some of the olive oil’s nutrients.

                עם זאת, על טעם וריח אין להתווכח….

                אהבתי

                • אורן עונה ללקוחות שמבקשים הגיב:

                  זה אתר שעוסק בערך התזונתי של השמן, וכזכור בכל מקרה כתבתי שבריאותית אין בעיה בשמן הישראלי או האוסטלי. בריאות לא מרגישים בטעם.

                  אהבתי

                  • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                    זכרתי את הנושא מסדרה ניו-זילנדית על מזון. שם נטען ששמן מיובא גם נפגע בטעמו כתוצאה מאותה התפרקות כימית – בעיקר התחמצנות שעושה אותו חמוץ יותר. מצד שני, ש להניח שבייבוא מארצות קרובות אלינו האחסון של השמן אינו ממושך מדי, וכנראה שהתופעה הזו מצומצמת יותר. לטעמי האישי, אני מעדיף שמן זית מתוצרת מקומית – השמנים הספרדיים והאיטלקיים קצת תפלים לדעתי.

                    אהבתי

              • captain beefheart הגיב:

                אבל חביבי, אני לא מספר שום סיפור. רק מגלה שיש שמנ"ז טעים מאוד, בדון מהילה בדון אישי. מעבר לכך – קצת צניעות וזהירות עם השימוש במילה "טוב" לא תזיק.

                אהבתי

          • מיקי הגיב:

            לא נתקלתי בבעיות שאתה מתאר. אולי ימי ויסלר ויונתן גת כן

            אהבתי

      • יונת צמרת הגיב:

        באיכות אין סיכוי לשמן מזיתים שגדלו מזרחית לסיציליה.

        צודק, שמן זה רק אקלים ואדמה- אסלי. אין השפעות להשקיה ודישון ולא לזנים ולידע של המגדל. בהזדמנות תברר מה קונים השפים של המלכים והשייחים הערבים. יכול להיות שתתפלא.

        אהבתי

        • אזרח במיל' הגיב:

          אני הלכתי עד למקור, אני שם קצת אדמה מסיציליה בסלט.
          עושה חריקות בשיניים אבל אני להתפלצן על התיבול בלי מתחרים.

          אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          אתה לטעון שרק טרואר מדבר אתה לטעות מאוד! העבר החקלאי שלי אמנם בגד"ש אבל מהחודשים הספורים שבהם עבדתי במטעים ברור לי שמשטר השקיה ודישון משפיעים קריטית על היבול. גם גב' ביפהארט, שיש לה פז"מ נאה במחלקה לקרקע ומים בוולקני, מאשרת זאת.

          אהבתי

    • velvet הגיב:

      4 ליטר? זה עד אחרית ימיי. סורי (בדרך לטיב טעם)

      אהבתי

  25. Anon הגיב:

    עזבו מוחמד א דורה, מה ניסגר עם יצחק רבין? בזמנו נכתב שדליה רבין ביקשה מנחום שחף ידידנו לחקור את רצח רבין. מעניין שבניגוד לחסידי מורשת רבין היא לא בולעת כל מה שהממסד אומר.

    נחום שחף, זה נכון?

    אהבתי

    • נחום שחף הגיב:

      אנון, זה נכון. בקשתי אותה בכנסת ב-99, דליה אמרה לי שהשאלות הקשות מקשים עליה לישון בלילה ובקשה שאבטיח לה שלא ארים ידים בחקירה. לבקשתי היא העבירה בקשה לראש הננזך הלאומי פרופ' אבייתר פריזל שיסיע לי בהצגת הממצאים הנוגעים לרצח אביה שנשמרו אז בגנזך הלאומי.

      אהבתי

  26. ניימן הגיב:

    מתוך הכתבה הזאת על 'מתנחלות ברשת': "אני יושבת עם חברים בתל אביב, ומגיע חבר של חבר שלא מכיר אותי. מציגים לו אותי ואומרים 'תכיר, זאת הילה היא מתנחלת', והבן-אדם אומר: 'אני לא מאמין, אני אשכרה יושב לשתות בירה עם מתנחלת'".

    אנילאיודע איך להגיב לזה..

    אהבתי

  27. רונן הגיב:

    על מה דיברו אתמול שרון כידון ושי גולדן?

    על עצמם, כמובן. כרגיל. אין אנשים (במיוחד האדון) המתאימים יותר לביטוי "מלאים בעצמם" מזוג זה. כל שאלה שמי מהם מפנה למרואין התורן – השני עונה ומתיחס לעצמו. בשבוע שעבר אחד המרואינים אף העיר להם בשל כך, כשמצא את עצמו ללא יכולת לענות לאור ההתלהבות של השניים מעצמם.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ראשית אני רואה שאתה מאזין קבוע.
      שנית, התעניינתי כמובן אם דיברו על עיתונאים שכותבים בטוויטר או בכל מקום אחר בזהויות בדויות ומוחקים אותן.

      אהבתי

      • רונן הגיב:

        בדרך כלל – בעיקר בשל חולשת המתחרים (רשת ב') בבוקר שישי לעומת הצטינותם בשאר ימי השבוע.

        לא שמעתי התיחסות לנושא שהזכרת – אך יתכן ופספסתי.

        אהבתי

      • נועה מלמד היא בדיחה הגיב:

        איך ידברו? לא אמרו מילה. כי שי גולדן/ נועה מלמד הוא הבדיחה של העיר, וזה ניכר על פניו. מי יוכל מעכשיו להסתכל על האיש הזה ולא לצחוק פנימה? מי יוכל לקנות ממנו, לא רק מכונית משומשת – אפילו טישו מנוזל? הוא גם לא מגיב, שותק במבוכה, ויש לו הרי את כל הבמה בעולם לטהר את שמו. אבל מה יטהר?
        אולי כדאי שמחלקת התחקירים של רשת – שהוא עדיין עומד בראשה! – תפתח בתחקיר, מי היא נועה מלמד. למרות שאין כבר ספק לכל מי שקרא: זהות הקורבנות, פתיחת החשבון הרדום, הסגנון האגרסיבי (כולל דיבות, מיזוגניה והומופוביה לשמה), ושפע השבחים לעצמו: אדם שכותב כמה הוא רוצה לבתק את עצמו אנאלית!
        ובמיוחד כשהאיש הלא-מאוד-חכם הזה, מסתבר, גרם ל"נועה מלמד" יורקת הקללות והדיבות למחוק כמה ציוצים אכזריים במיוחד – בדיוק 10 דקות אחרי שקיבל טלפון מהעין השביעית. בינגו.

        אהבתי

        • שי הגיב:

          שתגובתך נכתבת בעילום שם גמור. אין הרבה מה להסביר, נכון? נאצות אנונימיות על מישהו בעילום שם מתוך ביקורת על אותו הדבר.
          וכאמור, הוקדש לזה החלק הפותח של התוכנית ונאמר בו בפירוש שלמרות רצון עז בלהגיב, העניין בשלב זה אסור.

          אהבתי

      • שירה הגיב:

        הם דווקא דיברו על זה בפתיחת התכנית. הקדישו לזה כמה דקות. גולדן הסביר שהעניין מצוי בהליך משפטי ולכן הוא התבקש להימנע מלהגיב. הוא אמר שהוא יודע שזה נראה מהצד כאילו שתיקה היא אישור, אבל שפשוט אסרו עליו להגיב. שרון כידון אפילו התגרתה בו ורמזה שהוא שפן. כל הפתיח הוקדש לזה. אבל קצת מוזר ששיחה כזאת מתנהלת בזירה שהייתה אנונימית תקופה של למעלה משנה ושכל המגיבים בה לא הגיבו בשמם.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אם את מתכוונת לזירה הזו, של הבלוג, אז רק כדי לדייק, הזירה הייתה אנונימית חצי שנה, על השעון. אני לא כזאת חזקה במשחקי זהויות, כמו שכתבתי לא פעם.
          באשר למגיבים, הם אנונימיים עד עצם היום הזה, מה נשתנה? וכי את לא אנונימית?

          אהבתי

          • שירה הגיב:

            אז חצי שנה בה העברת ביקורת בעילום שם. את לא רואה את האירוניה שבשיח הזה?

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              1. לא, אני לא רואה, ובכל מקרה מה שביקשתי ממך זה רק לדייק בעובדות.
              2. בגלל שחצי שנה כתבתי בעילום שם אסור לי להזכיר אירוע שעוסק בכך ולספר על מצב הדברים ברשת בעניין נועה מלמד?
              לא מבינה את הטיעון שלך.
              3. בנוסף, אני לא רואה את הדמיון בין המקרים.
              הקו שהנחה אותי, גם כשלא כתבתי בשמי, היה שתמיד אוכל להסתכל בעיניים למי שכתבתי עליו, גם בשמי. לא היו לי שום תוכניות להיעלם או לא לקחת אחריות על הנכתב.
              4. להזכירך, אני חשפתי בעצמי את זהותי, כי כאמור, משחק הזהויות היה גדול עלי.

              אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אולי פספסתי את זה קודם, אבל באיזה שלב נועה מלמד נמחקה לגמרי?

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          מכיוון שראיתי את החשבון שלה לאחר הדיווח בעין השביעית, ברור שהוא נמחק ממש לאחרונה.
          שי גולדן אמר שהוא היה רוצה להגיב אבל הוא מנוע משפטית.
          מכאן שמישהו כבר תבע / איים עליו, והוא רץ למחוק את החשבון כדי למזער נזקים.
          אם היה צריך עוד איזה הוכחה שזה הוא.

          אהבתי

          • שי הגיב:

            הפוך, גוטה. הוא בודק הליך משפטי נגד הפירסום. זה מה שנאמר.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              אני לא ראיתי בעצמי, הסתמכתי על מה ששירה אמרה.
              יש לך הסבר למה פתאום נמחקה נועה מלמד, שבהתחלה הגיבה בעליצות ל"חשיפה"?

              אהבתי

            • ההליך המשפטי הגיב:

              היחיד שגולדן יכול לבדוק, זה מה יהיה הנזק אם הוא עצמו ייתבע דיבה ע"י כמה מהקורבנות שלו (רולניק, שוקן ג'וניור ואבא, גיא זהר "שדם הקורבנות של עמנואל רוזן על ידיו", אסי עזר "שמתרחץ בשתן של עצמו" ועוד ועוד).
              במאזן ההסתברויות שבית משפט בודק, לא נראה שיכולה להיות גירסה סבירה יותר – או גירסה סבירה בכלל – שגולדן איננו האיש. לכן, עדיף לו לשתוק, עד יעבור זעם. במדינה הזו שוכחים מהר.

              אהבתי

              • מיקי הגיב:

                אתם מתים על התביעות האלה, אה? דיבות עושות לכם את זה. לאנשים מותר להתכתש מילולית, זו מדינה דמוקרטית – עדיין. כל עניין נועה מלמד מעניין כמו השריפות דאשתקד בגולן

                אהבתי

    • הטבח באיתמר הגיב:

      שי גולדן זה לא מי שכתב "קיטש מטורף" על הטבח המחריד באיתמר?
      אז גם אנשים רעים בסוף מקבלים את מה שמגיע להם. נועה מלמד. חה!

      אהבתי

  28. אישתון הגיב:

    דברים שקורים כשמשתפים מהר מידי (מתוך הפוסט – מתחת לתמונות שערי העיתונים):

    "שערי העיתונים לאחר הגשת מסקנות הועדה (התמונות וכנראה שבאופן תת-מודע גם הרעיון לכותרת, נגנבו מהבלוג של דבורית שרגל)"

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      סתם, נו, הסתלבטתי;)

      אהבתי

      • אישתון הגיב:

        זה בסדר 🙂
        האמת שלגמרי לא הייתי בטוח אם גנבתי ממך או לא. כתבתי את הכותרת ואז חזרתי לפוסט שלך בשביל לקחת את השערים של העיתונים (קראתי את הפוסט – כמו כל הפוסטים – כשהוא הועלה לרשת) ופתאום ראיתי את האיזכור שלך לשרדינגר. אמרתי לעצמי:
        דבורית תצלוב אותי. עדיף שאני אתן גילוי נאות מראש על כל מקרה 🙂

        ועדיין נצלבתי!
        (פעם הבאה אני שולח לך מכתב רשום)

        אהבתי

        • נחום שחף הגיב:

          לאישתון, התחלתי לקרוא אבל נפלתי שדוד לאחר שנים שלוש משפטים. ניסיתי לחפש בהמשך לראות אם מעבר להומור האנין מדי עבורי יש משהו ממשי איזה התייחסות לתמונות וידאו אולי למאמרים שניתחו את הממצאים דוגמת האטלנטיק הו'ול סטריט זורנאל האקדמיה האמריקאית אולי הסרט מז'נבה או פאליווד אפילו התחקיר של הטלויזיה הגרמנית או מבט שני משהו לנעוץ בו את השיניים אבל היער הענק שניפרס לפני השאיר אותי אימפוטנט נפול חסר נשימה עוד קודם שעשיתי את הצעד הראשון. ביזיון אני מודה.
          שמעתי שבזמנו עשית עבודה די מעניינת לא זוכר מה. למה לא תנסה לעשות משהו מתומצת יותר נניח אלפיים שלושת אלפים מילה אם אפשר משהו ענייני בלי להגזים כמובן.

          אהבתי

          • אישתון הגיב:

            א. אל תעביר ביקורת על טקסטים שלא טרחת לקרוא.

            ב. הטקסט הוא כבר עכשיו 3000 מילה. אבל נו מילא.

            ג. אמרת שקראת את ה-2-3 משפטים הראשונים. שלוש המילים הראשונות של הפוסט נמצאות בסוגרים בתחילתו: "טור דעה סאטירי". טור דעה – לא הצגת עובדות וניתוחים. סאטירי – בהומור.

            ד. ואם היית קורא את הטקסט היית מבין מדוע לא התעסקתי בכל הניתוחים של כל הסרטונים (או למעשה שכן התייחסתי אליהם ואמרתי שבאשר למקרה של חשד לרצח, לא ניגשים לראיות נסיבתיות עד אשר מוצו הראיות הפיזיות הישירות – בדיקת הגופה, הזירה, כלי הנשק וכולי).

            ה. כל הדברים שביקשת שאציג מתעסקים בראיות נסיבתיות או הקפיות מהסוג שדיברתי עליו (ניתוח הסרטון, ניתוח האנשים שהציגו את הסרטון, ניתוח העדויות בנוגע למה שקרה שם וכולי). אף אחד מהם לא מציג בדיקות מדעיות מקובלות למקרים שכאלה. כל החקירות הללו כולן, לא היו יכולות להרשיע אדם ברצח, או לזכות אותו מרצח אם היה נמצא כדור מאקדחו בגופת הילד. ככה עושים חקירה של רצח ומה שאתה מציע זו הדרך לבצע סקירה תקשורתית לכל היותר.

            אהבתי

כתיבת תגובה