אחי, לנשק

מעריב29.5.13 הארץ29.5.13
ידיעות29.5.13
ישרה29.5.13

hamvaser29.5.13מקור29.5.13

yated29.5.13


פסקול קריאה (בחסות מלווה נאמן של הבלוג, ק')- רפסודיה בכחול של גרשווין
הפסנתרן הוא פאזיל סיי עם תזמורת רדיו פרנקפורט והמנצח הוא מיגל פריאטו.

הכותרות הראשיות

מכל מה שקראתי ושמעתי על גיוס החרדים, מדובר בבלגאן לא קטן לצה"ל, הצריך להיערך לכך משמעותית, ליצור איזורים חפים מנשים, ליצור את כל התנאים לקיום אורח חיים חרדי, ועוד ועוד. מצד שני, הטענה היא שכן, יש הרבה מקצועות בהם אפשר לשלב חרדים, אחרי הכשרה הולמת, שאינם לוחמה ואו מש"קי דת כאלו ואחרים. אבל העיקר שיהיה שוויון בנטל. מעניין רק על מי הוא יפול בסוף.
אבל לפיד אמר הבוקר: אחים שלנו, אנחנו זקוקים לכם עם נשק ביד. יחד עם הפנייה לאחיו החרדים חזר הטלפרומפטר השקוף תודה לאל. לא עוד בלבלות.
ראשית מעריב: "נציגי היועמ"ש לוועדת פרי: הארכת שירות ישיבות ההסדר בחודש בלבד לא תעבור בבג"ץ".
כותרת בשער הארץ (וכל ע' 3): "הסדר טעון | מספר חיילים ההסדר גדל, ויותר מ-20% מבני הציונות הדתית נהנים משירות מקוצר" (יאיר אטינגר):

לפי נתונים שמסר להארץ איגוד ישיבות ההסדר, מספר ההסדרניקים נמצא בעלייה. מספרים מדויקים לא נמסרו, רק הערכות: עד לפני חמש שנים מספר המצטרפים למסלול עמד על כ-1,200. בארבע השנים האחרונות המספר עומד יציב על כ-1,400. לא מדובר ברוב הסרוגים: מחזור ממוצע של בנים בוגרי מוסדות דתיים-לאומיים עומד על כ-6,500. מתוכם כ-800 בשנה הולכים למכינות קדם-צבאיות, 800 נוספים מתגייסים, לרוב למסלול רגיל, לאחר תקופת לימוד בישיבות גבוהות שלא במסגרת ההסדר (300 מהם לומדים פיסית בישיבות הסדר). לפי האיגוד, 3,500 מבוגרי מערכת החינוך הדתית-לאומית מתגייסים לצבא רגיל מיד לאחר התיכון.

מעריב (יוחאי עופר) הביא נתונים על בוגרי החינוך הממ"ד ממשרד החינוך:

על פי נתוני משרד החינוך, כשבעת אלפים מבוגרי החינוך הממלכתי-דתי מתגייסים כל שנה. בשנת 2010 היו 6,850 בוגרים ומספרם צמח בהדרגה בכמה עשרות עד השנה הנוכחית שבה עתידים לסיים 7,025 צעירים את לימודי התיכון ולהיכנס אל מעגל המתגייסים. ההערכה היא כי כ-1,500 יתגייסו דרך מסלול ההסדר, רבע מהם יצאו לקורסי פיקוד ויאריכו את שירותם בשנה לפחות, ועוד כאלף יחזרו אל ספסל הלימודים (שנה ד') בתום שנה וארבעה חודשים של שירות.

מצאו את ההבדלים. 7,000 או 3,500, למשל? או ש-7,000 לא מתגייסים מיד?

סנקציות פליליות יופעלו נגד משתמטים.

ידיעות בשער: כתבה על שרון גל תפורסם ב-7 לילות הקרוב. ע"פ דיווחו של רז שכניק בע' 12 בידיעות היום, בכתבה העתידית:

חושפים עובדים בערוץ חשש להטרדות מיניות לכאורה, כלפי גברים ונשים, השפלות מילוליות ומכות עם בכירים…לפי גורם בערוץ 10 'שרון שוחח עם אחד מהכתבים הבכירים של הערוץ באתר אטרף, תוך שהוא מתחזה לאדם אחר. אותו כתב ניהל איתו שיחה לוהטת למדי שכללה שליחת תמונות לא צנועות. גל הראה לעובדים בדסק את ההתכתבות עם אותו כתב, וזה זעם ונפגע מאוד, אבל החליט לא להתלונן בהנהלת חברת החדשות…

גל מכחיש הכול, ומביא תיאור אחר לגמרי של האירועים. ידיעה על החשדות מתפרסמת גם במעריב ובגלובס.

היועמ"ש יהודה וינשטיין החליט ש"השופט המכה" לא יועמד לדין, וכי המשפחה תטופל ע"י רשויות הרווחה. וינשטיין אומר כי דין אחד הוא לכל, לאיש ציבור ולאחד האדם. אמן. "מסתמן", כך בכותרת ב-ynet, וכן בשורה הראשונה של הטקסט בידיעות. כותרת הידיעה בידיעות (וגם רבע שער הפניה) לעומת זאת, נחרצת: "'השופט המכה' – תיק סגור". הידיעה משתרעת על פי עמוד, בחלק התחתון של העמוד מובאים משפטים מפי השופט ש"פורסמו בידיעות", משפטים המדברים על העוולות שנגרמו לו.
הידיעה לא מתפרסמת בעיתונים האחרים.

 זהירות, לוביסטים/ סתיו שפיר מטלטלת את פייסבוק

היום, בוועדת הכספים פניתי ליו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), שידרוש מהלוביסטים שבחדר להזדהות בשמם – לפני שאנחנו פותחים את הדיון החשוב על הריכוזיות. המון לחץ הופעל על ח"כים מאחורי הקלעים. זהו דיון מורכב, היסטורי בחשיבותו ומלא באינטרסים סותרים של הציבור הרחב מול בעלי הון. זוהי זכותו המלאה כיו"ר ועדה לדרוש מהם להזדהות. בלי לחשוב פעמיים, סלומיאנסקי סירב. אני ממש לא הייתי מוכנה להשלים עם המצב, ויחד עם אנשי המשמר החברתי בכנסת, אספנו בעצמנו את שמות הלוביסטים שישבו בחדר והכנו רשימה (דיווח חלקי ביותר של היושבים בחדר: נציגי אסם, סלקום, תנובה, אורנג', בנק דיסקונט, בנק לאומי, קרן אייפקס, שיכון ובינוי, בית ההשקעות פסגות, חברת הדלק פז – ועוד ועוד). כשהתחלתי לקרוא את הרשימה בקול אל תוך המיקרופון, למען תירשם בפרוטוקול וכולם ידעו לדיראון עולם מי לחש, התערב והפעיל לחץ על ח"כים ויועציהם בהצבעה החשובה על חוק הריכוזיות – סלומיאנסקי עצר בעדי ומנע ממני לקרוא אותם. יותר מזה: הוא אפילו האשים אותי בכך שאני מסתודדת עם אנשי "המשמר החברתי", שאם כבר מישהו מעז לכנות אותם "לוביסטים", אפשר לומר שהם הלוביסטים היחידים שיושבים כאן מטעם הציבור – ולא כדי לייצג אינטרסים כלכליים של בעלי הון. ואיזו מהומה! רק קמתי וביקשתי לקרוא בשמות הלוביסטים, בלי אפילו לבקש מהם לצאת מהאולם, וכבר התנפלו עליי מכל כיוון. הלוביסטים זעמו על הפגיעה בזכויותיהם המקודשות. חברי הקואליציה צעקו שאין פה בכלל לובסיטים; אחרים צעקו שהלוביסטים סתם יושבים שם ממש במקרה ולא עושים דבר, ורק כשחלק מהלוביסטים ראו שכמה עיתונאים מזהים אותם ומצלמים אותם ועוקבים אחריהם, הם קמו בכוחות עצמם ועזבו את החדר. תהיתם פעם איך זה שחלק מחברי הכנסת פועלים נגד הציבור שהם מתיימרים לייצג? לוביסטים הם אחת הסיבות המרכזיות. מבטיחה להפוך את מה שהיה הבוקר לנוהל.

ילדים

אליה אוחיון בן השלוש נסע עם אביו לבריכה. הילד נכנס לבריכה עם מצופים. "רק לאחר חש דקות שלמות הבחין אביו, גיל, שבנו נעלם, ושם לב שהוא שוכב על קרקעית הבריכה". הילד ניצל (ארי גלהר, מעריב, ע' 12).
נעמי אלבז, שנתיים וחצי, בלעה בטעות טיפות ניקוטין של סבא שלה. מתה (דיווח נרחב).
– תינוק נשטף לצינור ביוב בעת הלידה. בסין. הוא ניצל (דיווח נרחב).

כמה ילדים ייכנסו למעגל העוני? 44 אלף כמו בהמבשר או 35 אלף כמו ביתד נאמן?

חרדים

עוד הוכחה לכוחם העולה של אתרי האינטרנט החרדיים. בעבר תמונה כזו לא הייתה מתפרסמת בשום מקום החפץ לשרוד. ועכשיו, החתן משלב ידיים עם הכלה, נכדת האדמו"ר מצאנז, מיד לאחר החופה. סחתיין לבחדרי חרדים. טל ניב, לטיפולך.

בחדריחתונה

זמנים מודרניים

נשים במידה 44 מדגמנות בשמחה ובששון בגדי ים.
טוב, לא נחזור לוויכוח העתיק. בטח יהיו מי שישמחו פה.

זמנים29.5

כמה הרוויחו/ מרוויחים פרילנסרים בהארץ?

ב-2009 תשלום על על כתבה באורך 2,500-3,000 מילה היה 2,000 ש'
ב-2012 – 1,500 ש'
ב-2013 – 800 ש'

עם הספר הממומן

בתחילת מרץ התפרסמה המודעה הזו של זב"מ הקוראת למסע רגלי בהשראת הספר Wild.
מסעזבמ
במשרה הנחשקת זכתה מאיה טבת דיין, סופרת שפרסמה בהוצאה.
בכתבה ב-ynet לא מצוין שמדובר במסע יח"צ ממומן.

אורלי וילנאי וגיא מרוז לכנסת?

הידיעה הזו הופיעה בשלישי בצהריים בגלובס, ואחרי זמן מה נמחקה.
ב-News1 היא עדיין מופיעה. אורלי וגיא וילנאי מרוז פדרבוש הכחישו.

orlyguy

 קולנוע

שעות29.5.13

בשער 24 שעות של ידיעות מתפרסמת הפניה לראיון משולש עם מפיק מחפשים את שוגרמן ויוצרי שומרי הסף וחמש מצלמות שבורות, דרור מורה וגיא דוידי (דני ספקטור). אתמול, כפי שסיפרתי, התפרסם ראיון בהארץ (רותה קופפר).
חבל שסיימון צ'ין לא נשאל על הביקורת שהוטחה בסרט בגין המציאות שנטוותה בו.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

כנס הרדיו בניו מדיה נערך באוניברסיטת אריאל לפני שבוע. הנה פכפכים.

לוגוגל: יומולדת 102 ללאה גולדברג.
leag29.5

נחום שחף הגיב הבוקר לפוסט של אישתון בפוסט אורח.
קרבות אדירים של צהובים נגד אדומים מתחוללים בתגובות. האמת היא כזו: שום צד לא ישכנע את הנגדי לו. עוד לא נתקלתי בדוח שיח, או מלחמה, או הטחת עלבונות בתגובות, שבו/ה צד א' אמר לצד' ב': שוכנעתי, צדקת.

גם רן הר-נבו הגיב לטור של רענן שקד על אסון האינטרנט.
נעם רשף היה קודם.
שניהם מתרעמים על שידיעות לא מעלה את תכניו לרשת.

דעתם של בני אנוש נטרפה. קומקום תמים חשוד בדמיון להיטלר.
אין, המין האנושי יצא מדעתו. למרבה הפלא זה קרה בקליפורניה.
לא רק היהודים מטורללים. רגע, כמה יהודים יש בקליפורניה?

048

לפני פיזור

תודות רבות לתומכי הבלוג הנחושים והיקרים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

77 תגובות על אחי, לנשק

  1. הנה מידע שצריך לעניין עיתונאים שכפופים לגיא רולניק:

    קראתי הרגע את התחקיר של ידיעות אחרונות על רולניק האב, ואני בהחלט מאוכזב. שמעתי עליו ממישהי לפני הפרסום, חיכיתי בסבלנות עד שחטפתי אותו (בטח ראשון ), והאמת, לא חד כמו שציפיתי.
    העובדות מבוססות וברורות, ונכון שגם סיפור מאד צבעוני. אבל לא הגיע זמן שמישהו יגיד לקוראים העניין המרכזי כמו שצריך? יעביר את המסקנות בגדול, ובברור בכותרת: "ראש הממשלה נתניהו, השר משה כחלון ואחרים, סייעו במשך שנים למיזם עסקי מגלומני שהריץ אביו של עורך דה מרקר גיא רולניק. למרבה הפליאה, נתניהו סייע לאב גם אחרי כשנחשף שחברה פרטית שלו קיבלה מיליונים מעמותה ציבורית".
    וממש לא חשוב לצורך העניין, האם האבא (שמו עמוס רולניק), קיבל 3.5 מיליונים לחברה שלו מעמותה ציבורית כפי שמדווח בתחקיר, או כדבריו בתגובה, הוא הפסיד בפרוייקט ומכר את הבית שלו. האמת, זה אפילו יותר חמור אם הפסיד את הבית, ובסוף משה כחלון ונתניהו עזרו לו לקדם את הפרוייקט (התיירותי). השאלה למה צריך לחפש את ההקשרים המרכזיים האלה בתוך התחקיר? מה, הסיפור לא מספיק חשוב? ההשפעה על חיינו לא מספיק דרמאטית? תחשבו מה היה קורה למשל, אם לדה מרקר היה מידע הפוך, שמככבים בו נניח, גיבורים אחרים. זה היה מתחיל מכותרת כזאת: "אולמרט סייע שנים לאבא של נוני מוזס, לקדם מיזם עיסקי מופרך. משרד האוצר התריע על עלויות עתק, אבל אולמרט המשיך לסייע לאבא של מוזס גם כשהתגלו מעשים חמורים". נו? אתם חושבים שדה מרקר היו נותנים לכם לחפש את המידע עמוק בתוך הכתבה? בחיים לא. זו היתה הכותרת בעמוד הראשון, ויום אחר כך היו מעלים דרישה לחקירת משטרה, ויוצאים בקמפיין באמצעות ח"כים.

    כדי למנוע אי הבנות, חשוב להזכיר למה העניין שנחשף בידיעות כל כך חמור. לא בגלל כמה מיליונים שאבא של רולניק גרף לחברה שלו, מאיזו עמותה ציבורית. אחרי הכל, זה הכסף הקטן. הוא פסול, אבל לא משפיע על חיינו. מה שכן עלול להשפיע, ועוד איך, הוא סיקור המציאות.
    כלומר, התוצאה האפשרית של קשר הון שלטון עיתון /ביטאון שמתגלה כאן. כלכלן שיקרא את התחקיר יקבל סוף סוף את ההסבר הראוי, על מה שעומד מאחורי הספין השיטתי, המוטה של דה מרקר. הסיקור המטעה שאפשר היה לראות הכי טוב, במחאה החברתית. זה שרבים מהכלכלנים ניסו להגיד שהוא מטעה, כיון שכולו הרחקת הזעם הציבורי מממשלת נתניהו, באמצעות התמקדות אובססיבית רק בטייקונים, והעלאתם על המוקד
    מעניין שרק דה מרקר וישראל היום נקטו קו כזה, וכך רולניק העניק לנתניהו מתנה ענקית, שלא יכול היה לחלום עליה. האם זה אחרי התמיכה של השרים בפרוייקט של האב? האם לפני? האם תוך כדי? עכשיו מתפרסם תחקיר עם מידע על האינטרסים ומספר על רולניק האב וקשריו עם שרי הממשלה.
    איך ייתכן שמאות אלפים אזרחים יוצאים לרחוב בזעם כי הכל יקר להם, כי אין להם כסף, ובדה מרקר (עם ישראל היום) תמיד מוצאים כתב חצר שכוון את האש למקום אחר? סליחה, לא טעיתם בכתובת המרכזית? נכון, מגיע לטייקונים בראש חזק בכמה עניינים. אין ספק. מחירי הסלולר, כמו שכבר אמרתם (אלף פעמים..). אבל האם זה הסיפור האמיתי של יוקר המחיה בישראל? סליחה, מר רולניק. אתה לא יודע שזה קשקוש?
    אולי תסביר עכשיו איך החיבור בין המחאה החברתית לטיקונים, קשור למשל, למחירי הדירות המנופחים? האם יש איזה טייקון סודי שלא ידענו עליו, ששולט על שוק הדירות? לא- זה באחריות ממשלת נתניהו. ומה למשל, עם מחירי הקרקעות המנופחים לתעשייה? למסחר? האם הטייקונים שולטים גם בזה? ומה למשל, עם מחירי הרכבים (לכל פועל..)? פי שניים יותר יקר בהשוואה לחו"ל. איך זה קורה? האם נוחי דנקנר הוא יבואן רכב? ומה למשל, עם כל מכשירי החשמל, האלקטרוניקה והמחשבים (שוב, פי שניים יקר יותר בישראל בהשוואה לחו"ל). האם ליצחק תשובה יש רשת חנויות מונופוליסטית למחשבים? איך לא ידענו עליה? אז איך ייתכן שכל זה מאד יקר?
    התשובה ידועה לאנשי הכלכלה, אבל שכחת לדווח עליה בדה מרקר. שכחת לעשות לקוראים את החיבור הנכון, ולא הסברת שוב ושוב את האמת הפשוטה- זו שתזיק מאד לנתניהו, ולכחלון, ששניהם – כך מסתבר – הועילו מאד למיזם התיירותי המגלומני שאבא שלך מריץ כבר שנים.
    הנה החיבור שהיית חייב לתת לקוראים שלך כל יום: במדינה שבה מחירי הקרקעות (לתעשיה, לתעשיינים, ולסוחרים) מנופחים בגלל מדיניות ממשלתית, ומחירי הדלקים (לחשמל, לתעשיה, לסוחרים וליצרנים) מנופחים בגלל מדיניות ממשלתית, ומחירי הרכבים מנופחים כ"כ בגלל מדיניות ממשלתית, במדינה כזאת- הכל חייב להיות יקר יותר- מה שמייבאים, ובטח מה מייצרים בישראל, בלי קשר לטייקונים. וגם בלי אף מונופול.
    איכשהו, כשהעם יצא לרחובות, שכחת לדווח על זה. נכון. תקפתם מדי פעם את הממשלה אבל רק קצת, כדי בלי לעבור את הגבול. בטח לא הצבעתם על הבעייה האמיתית, ולא באובססיה כמו שאתה יודע..
    ואולי, אולי זאת גם הסיבה ששכחת לספר לקוראים על עוד עיניינים שיזיקו לפוליטיקה. למשל, על המחיר הכלכלי של הנצחת השליטה בעם אחר, הרכבת התנחלויות מבודדות ופירוקן אחר כך במחירי עתק. ועל עלות המתנחלים והחרדים. ועל שיעור ההשתתפות בעבודה? כל מיני עניינים רלוונטיים מאוד לכשל הכלכלי במשק, אבל הם באחריות שרי נתניהו- שכעת מסתבר שסייע כל כך לאבא שלך. מה נגיד.. טוב שמישהו כותב עכשיו על כל זה כדי שנדע אם יש חמאה על ראשו של עורך דה מארקר. רק חבל שידיעות עושים את זה באופן מאד מגומגם.

    בברכה
    כלכלן, נ.ב. (השם במערכת…)

    אהבתי

  2. עומר מן הגיב:

    באתר דוסים התרגזו על ההתבטאות של שי פירון מ"יש עתיד" שקרא לחרדים "פרזיטים".
    לכן הם בדקו ומצאו עובדות מטרידות ביותר על שכרו של פירון כמנכ"ל העמותה "הכל חינוך". התברר שהוא השתכר מעל 43,000 ש"ח בחודש ושכרו היה רבע מתקציב העמותה השנתי.

    הגעתי לאתר רשם העמותות בו מוצגים לראווה הדוחות והמאזנים של עמותת "הכל חינוך" ששימשת מנכ"ל שלה במשך כמה שנים. הופתעתי לראות כיצד מתקיים מאמר שלמה המלך: העשיר יענה עזות
    תקציבה השנתי של העמותה בשנת 2011 עמד על מעל 2 מליון ש"ח. בעוד הוצאות השכר עמדו על למעלה מ900 אלף ש"ח. נסיעות לחו"ל עוד 15 אלף ש"ח והוצאות רכב 130 אלף ש"ח. מעיון בשכר הגבוה של עובדי העמותה מתברר כי מנכ"ל העמותה, עד לאחרונה – שי פירון – קיבל 524,440 ש"ח שכר שנתי – כלומר רבע מכלל התקציב בפועל (ללא שיקלול שווי עבודת מתנדבים) העמותה הגיע לכיסו של פירון. לא בדיוק משהו שעומד בכללי החשכ"ל.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      זה המסמך היותר רלוונטי.
      מהמסמך השני אני בעיקר מבין ש"הכל חינוך" מאמינה בחינוך באמצעות memes. בקרוב במערכת החינוך שלנו.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מחזור הפעילות ב-2011 היה 2.87 מיליון, והוצאות שכר ההנהלה 572 אלף. זה יוצא 20% והחשכ"ל מתיר למחזור כזה עד 22%.
      כשר אבל מסריח.
      הדוס משקר.

      אהבתי

      • עומר מן הגיב:

        לא נראה לי שהם התכוונו לשקר. קצת התלהבות יתר מהחשיפה והרבה חוסר מקצועיות עיתונאית. בסך הכל הם דגו כאן דג שמן, לא?

        אהבתי

        • עומר מן הגיב:

          מהמסמך שאתה הבאת משמע ששכר חמשת העובדים בעמותה עולה לסך 991,692 ש"ח (מתוך זה 542,440 ש"ח למנכ"ל שי פירון). איך זה מסתדר עם הסעיף הנהלה וכלליות בסך 572,000 ש"ח?
          האר את עיני, מה אני מפספס כאן?

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            קצת חשבונאות יצירתית והעניין נפתר.
            שי פירון הוא חובבן. לצחי הנגבי היתה עמותה שבה היווה שכרו 100% מההוצאות שלה.

            אהבתי

          • שועלן הגיב:

            תשמע, אני לא רואה חשבון.
            את פירוט "הוצאות הנהלה וכלליות" יש לך בביאור 10 בדו"ח השנתי.
            כנראה שעיקר שכר העובדים הבכירים נכלל ב"עלות הפעילויות" (ביאור 9).
            אם זה נכון, זה בניגוד לסעיף 1 בכללי הדיווח של החשכ"ל:

            • הוצאות שכר נושאי משרה בגוף (מנכ"ל, סמנכ"ל, חשב, עובדי מנהלה וכו' – עובדים המשמשים בתפקידי ניהול ומינהלה).
            • אין לפצל שכר של עובד וליחסו באופן חלקי לסעיפי השכר במסגרת עלות הפעילויות, כמבצע פעילות שאיננה ניהולית ו/או מינהלתית. עובד המוגדר כמנהל בהנהלת הגוף לא יוכל להיות מוגדר בחלק ממשרתו כמבצע פעילות ישירה, אלא אם כן כל משרתו הינה כמבצע פעילות ישירה.

            אני מציע שאישתון יעשה שיחת מתחזה למשרד רואי החשבון האוזר נתיב וקסלבאום ושות'.

            אהבתי

  3. captain beefheart הגיב:

    פאזיל סיי הוא פסנתרן מעולה! סחתין בריבוע על הקטע. כתודה אציע ביצוע נוסף של הרפסודיה, שאינו מתעלה אמנם מבחינה מוזיקלית (אני לא חסיד של גרשווין) אבל נהדר מבחינה פילמאית. בכלל, פנטזיה 2000 זה אחלה סרט (ואני גם לא חסיד גדול של מפעלות דיסני).

    ושאלה – איזו ביקורת הוטחה ב"שוגרמן" "בגין המציאות שנטוותה בו"?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      Omissions
      The film's narrative omits that Rodriguez was also very successful in Australia in the 1970s and became aware of it enough to tour there extensively in 1979 and 1981.[9] Some critics have taken issue with this, calling it "myth-making".[10][11] While it could be argued to be "lying by omission" by implying Rodriguez was completely unaware of his success anywhere in the world, it is perhaps forgivable within the framework of the documentary since the film focuses on his mysterious reputation in South Africa, and the attempts of music historians there to track him down in the mid-1990s. South Africans, and especially the main protagonists, were unaware of his Australian success due to the harsh censorship enacted by the apartheid regime coupled with international sanctions made any communication with the outside world on the subject of banned artists virtually impossible.

      יש הרבה מאוד התייחסויות ברשת. זה סתם בקצרה מויקי

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        סאאמק, הרגשתי שזה היה TOO GOOD TO BE TRUE 🙂

        פכולמקרה – שיר הנושא הוא רפליקה נהדרת למיסטר טאמבורין מאן של בוב.

        אהבתי

  4. חיליק הגיב:

    א. בשולי סוגיית 'שוויון בנטל', צריך לזכור, שהכל סובב סביב רגשות אמוציונליים בלבד. כלומר – הויכוח הינו פוליטי-מדיני ולא מקצועי.
    הראיה הפשוטה – צה"ל לא מגייס חרדים למרות שכבר קרוב לשנה שהוא יכול לעשות זאת מבחינה חוקית.

    ב. למרות שלא עברתי קורס בחיזוי-העתיד, אני מוכן להתחייב כאן, כי אם בעוד חמש – בואו נפרגן – עשר שנים מעכשיו, יתגייסו 20-30% אחוזים חרדים, אני ארכב על מטאטא ברחובות תל אביב ואקרא כתרנגול.

    (למען הסר ספק: חרדים=חסידים אשכנזיים (להוציא חסידי חב"ד) וליטאים שורשיים, הגרעין החרדי הקשה).

    ג. הערת שוליים: כל זוג חסידי מחזיק ידיים בדרך מהחופה לחדר ייחוד, מנהג כזה, (להוציא ח"נ כמובן).

    אהבתי

  5. חייל זקן הגיב:

    ב"הארץ" מצאו הסבר מקורי לכשלון של בטר פלייס (מקום טוב יותר). מדובר כמובן בכיבוש. למי שמתעצל לנבור בנבכי הלוגיקה השוקנית, להלן תמצית המאמר שמובאת בסופו:

    המסע המיוחל למקום טוב יותר אינו יכול להיות מנותק מהחתירה הבסיסית לשיתוף פעולה באמצעות משא ומתן בעל אופי אנושי ומוסרי בין הלאומים החיים כאן.

    אהבתי

  6. לא מתעסק בשטויות הגיב:

    ההתנפלות הזו על בר רפאלי,ממש חסרת תקדים
    קשה להבין את השנאה העזה כלפיה
    ההשתמטות מצה"ל,וההזדהות עם האויב במלחמה האחרונה ,מסברים חלק מזה ,אבל הרי היא לא היחידה שהשתמטה מצה"ל בישראל
    http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/474/134.html?hp=47&cat=307&loc=81

    אהבתי

  7. עומר מן הגיב:

    ענת הופמן מנשות הכותל בערוץ 2:
    ״כל עדה הביאה הנה את הייבוא שלה. המרוקאים הביאו את המימונה. האמריקאים הביאו את השוויון.״

    לאחר מחאות בפייסבוק ("בכייייעליכ יא מגעילה.")

    הגיבה:

    "אני נמצאת בארה"ב ושמעתי שהסיפור הזה רץ בפייסבוק,,, נכון, נכון, נכון, צודקות. היתה לי פליטת פה. זה קורה לא פעם כשעומדים מול מצלמה ושולפים אמירה שמצטערים עליה. אני מאוד מצטערת על האמירה הזאת. אין לי מילים כדי לתאר עד כמה איני עומדת מאחוריה. אבל כן, גם אני עושה טעויות. כאמא לשלושה ילדים, אני יודעת שההשוואה תמיד פוגעת. ובטוחה שגם במקרה הזה. מתנצלת ומזדהה עם כל מי שנפגע/ה. שלכם/שלכן מעומק לבי, ענת הופמן."

    אהבתי

  8. ריאליסט הגיב:

    עשית לי את היום עם הפסקול היומי. בדיוק מה שהייתי צריך כדי לצאת מדיכאון קל של אמצע שבוע עבודה. תודה.

    אהבתי

  9. מיכאל הגיב:

    אירי רקין במאמר דעה שכתוב נהדר בעניין התבטאותו "הפדופילית" של המשורר עוז.
    לב הראציונל שלו הוא שיש קוו דק מאוד שמפקיד בין פדופיל לאדם נורמלי והוא מביא כדוגמה את "לוליטה". אלא שזה כלל לא נכון ודאי לא ברמה הפסיכיאטרית ודווקא נבוקוב עומד על הקוו העבה והעקרוני ביניהם. פדופיל הוא אדם שנמשך רק לילדות קטנות משום שגופן עדיין לא התפתח. אדם נורמלי נמשך בעיקר לבגירות משום שגופן מעוגל. אדם נורמלי ימשך גם לילדה קטנה אם גופה מעוגל. נבוקוב מדבר על כך במפורש כשהוא מתאר את אובדן המשיכה ללוליטה כשגופה מתחיל להתעגל.

    אהבתי

  10. נירית הגיב:

    תגובתו המפורטת של שרון גל, כפי שפרסם אותה בפייסבוק

    אהבתי

  11. אדג הגיב:

    אורלי וגיא דיברו באחת מתוכניות הבוקר באופן די ברור (כמובן בלי להצהיר שום דבר חד משמעי) על תוכניתם להצטרף לפוליטיקה מתי-שהוא, כשהשאלה היא רק מתי ואיך.

    לא רעיון כל כך רע.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      גיא מרוז כתב פעמיים שהם תכננו לרוץ בפריימריז של מפלגת העבודה.

      הנה הפעם הראשונה, ממאי 2012:

      המדור מוקדש לתום הלב ולאמינות של הפוליטיקאי הישראלי הממוצע. היא מתה, האמינות.

      הסיפור הבא הוא אמיתי עד כאב ומביא את אחד השבועות המוטרפים שעברנו, אורלי ואני, על איך כמעט נכנסנו לביצה התובענית והדוחה לכאורה של הפוליטיקה הישראלית. מעולם לא הסתרתי את העובדה שלא אגמור את חיי בטלוויזיה או בעיתון, מעולם לא טרחתי להסתיר איזה גוש פוליטי אני מחבב, אותו גוש שלא מצליח להתפשט מצד אחד ולא מי יודע ממאיר מהצד השני.

      חשבנו שיהיה נכון לרוץ בעוד שנה-שנתיים, אולי אפילו עוד חמש או שש שנים, אבל בדיוק לפני שבוע הבנו שיש בחירות, הבנו שיש הצעה קונקרטית, הבנו שצריך להחליט ונורא מהר. בשבוע הזה, שנגמר 14 שעות בדיוק לפני ההודעה על ביטול הבחירות, פגשנו המון אנשים, יועצים, חלקם באמת מלח הארץ, ופוליטיקאים: חלקם חלאות מהסוג הגרוע ביותר.

      הסקר

      ואז ראינו גם סקר שבדק את היכולות שלנו להיות חברי כנסת. חברים, כמה יועצים ותיקים שראו את התוצאות האלה דחקו בנו לרוץ כי הסקר היה מעולה. מבחינת אורלי זה היה כרטיס בטוח לכנסת, אני הייתי צריך להתאמץ קצת יותר אבל גם אותי חיבבו פה ושם. הפיתוי הלך וגדל ומנגד, המחשבה לוותר על הכתיבה כאן, התוכנית בבוקר, הסרטים שעל חלקם אנחנו עובדים ממש בימים אלה הייתה מטרידה וכואבת.
      ההחלטה

      החלטנו לסגור עניין עד יום שני בבוקר. יום לפני ביטול הבחירות. נכנסנו למהלך מואץ של פגישות עם אנשים שתפקידם לעבוד בשבילך בפריימריז ולנצח את מה שכולם קוראים לו "רשימות החיסול" כי הסבירו לנו באופן די ברור שאין דבר כזה שמתפקדים במפלגה זו או אחרת מצביעים באמת לפי מה שהם חושבים.

      ביום שני, ב-11 בבוקר, נסענו לערוץ עשר לספר לכמה חברים שהחלטנו להישאר בצד השני של המסך. 12 שעות אחרי זה בוטלו הבחירות. חבר טוב ויקר אמר לנו כמה שעות אחרי זה שמישהו למעלה מחבב אותנו. הלוואי.

      כנראה שמה שמרוז כתב בתחילת הטור, על תום לב ואמינות, היה ביקורת עצמית.

      והנה הפעם השניה:

      מרצ

      בסוף השמאלנים חזרו הביתה וגם אני הצבעתי עבור המפלגה היחידה שדיברה בקמפיין הזה באופן שפוי.

      יחימוביץ'

      לפני חצי שנה שקלנו גם אנחנו (אורלי ואני) ללכת לפוליטיקה, ומפלגת העבודה הייתה אופציה אפשרית. עשינו אפילו סקר שהבהיר שנהיה חברי כנסת באופן ברור, אפילו במספר האידיוטי של 15 מנדטים בלבד. הספיק לנו שבוע של היכרות עם נבכי המפלגה הזו במנהיגותה הנוכחית כדי להבין שאנחנו נשארים בעיתונות לעוד תקופה ארוכה.

      זה בכלל נחמד – כמעט רץ בפריימריז של מפלגת העבודה, הצביע עבור מרצ…

      אהבתי

  12. מישהי הגיב:

    שכנעתי ושוכנעתי בעבר. זה אפשרי, גם אם קשה.

    אהבתי

  13. טוקבק באתר חרדי הגיב:

    "
    תראו לאיזה רמות של צביעות התדרדר השיח הפוליטי בישראל ואין פוצה פה ומצפצף.

    עומד על הפודיום שר אוצר, שעשה שירות צבאי בעיתון 'במחנה', חסר כל השכלה כללית מינימלית, ללא תעודת בגרות. והוא מדבר על חיים מירושלים שהמדינה זקוקה לו עם נשק ביד ועל אשר מבני ברק שיהיה מאושר יותר כרואה חשבון.

    אין גבול לציניות? לצביעות? לניבזות?
    "

    http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?cat_id=4&topic_id=3011169&forum_id=771

    אהבתי

  14. סתיו שפיר עשתה יפה. מקווה שאשת העקרונות הצעירה תמשיך להחזיק בתאורה גם כשהלוביסטים יפעלו לקדם אג'נדות נוספות. עצוב שהתקשורת לא מיידעת את הציבור על הלוביסטים שדוחפים (מסביב מלמעלה ומלמטה) לכיוונים שונים בעניינים הנפיצים במדינה. מה הבעיה להוסיף לידיעה תמונה ושם לוביסט, שם המשרד ואת העניין אותו הוא מקדם?
    שכחתי, לציבור המצביעים לא חשוב לדעת מי מערבב את ההצבעות ומקבל אתנן. גורם לחשוב על הביטוי שר מוטה.

    אהבתי

  15. מירב הגיב:

    כבר דאגתי לך כשלא עלה פוסט.

    אהבתי

  16. משה הגיב:

    אני מתחרפן מהסיפור הזה של שרון גל. יצאתי אדיוט כשכתבתי שהבחור נוסע באינפיניטי כשבכלל הוא שונמך אליה ממרצדס. מי זה הכלומניק העילג הזה ומי זה המנכ"ל ששילםלו 80K בחודש. הלווו. רחוב הוורד… אם זה מןהידועותהואכמה המשכורותאצלכם נמוכות אבל ככה לשלם לאפסים? אולי בכלל זה היה נוראה נוח רוזן/בנזימן וכו' לשלם כי זה הצדיק את המשכורות שהם משכו?
    פעם פעם היה בערוץ בכיר שהיה לו רומן עם זוטרית ממנו. הוא התפטר בכדי שאיש לא יוכל אפילו לרכל על יחסיהם והם התחתנו. מיקי יחימוביץ עשתה מזה פרק.

    אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    נשים במידה 44 מדגמנות בשמחה ובששון בגדי ים

    V, האם זו התשובה שלך לגבי הביקיני של עדה יונת?
    או שזה נסיון לבצע סירוס כימי באיש הביקיני מהפריפריה, מיקי?

    אהבתי

  18. לא מתעסק בשטויות הגיב:

    חברים הרשו לי להתנצל פה בפני אנשיל פפר ועיתון הארץ,הם צדקו ואני טעיתי
    לפי הכתבה הזו
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/474/320.html?hp=1&cat=666&loc=5
    מתברר שצעיר בן 22 שהיה שרוי במצוקה כלכלית חמורה לא ידע לאן להפנות את זעמו על מצבו הכלכלי ,אז הוא פשוט עשה מה שכל אדם שפוי במצוקה כלכלית עושה,שלף סכין ודקר חייל בצוואר,בעזרת המצלמות הצעיר נעצר על ידי המשטרה
    אני רוצה להדגיש פה שלעובדה שהצעיר התאסלם זמן קצר לפני המקרה אין שום משקל פה,זה פשוט יכל לקרוא לכל אחד ללא קשר לדתו
    ושוב סליחה על הנסיון הטיפשי שלי בעבר פה לקשר בין איסלם לאלימות

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      גם רועי אוחנה, שרצח את אמא שלו שלשום וניסה לרצוח את החברה שלו התאסלם לפני כמה ימים. מה, לא שמעת? הנה, עכשיו אתה יודע.
      שלא לדבר על איתמר אלון שרצח ארבעה אנשים. הוא התאסלם כבר לפני כמה שנים. מיד אחרי שטרפד מחבל.

      אהבתי

  19. מיכאל הגיב:

    הקומקום אדיר. לגמרי היטלר. וואו.

    אהבתי

כתיבת תגובה