יש מקום לרגליים?

הארץ30.5.13ידיעות30.5.13

מעריב30.5.13isra30.5.13

מקור30.5.13

hamvaser30.5.13yated30.5.13

פסקול קריאה – Sonic Youth – Dirty full album
אפשר להגיע מיידית לכל שיר על פי הרשימה (בטיובית). לחצו על ציון הדקות.

הכותרות הראשיות

הכותרות של הארץ וידיעות מתכתבות בחן, כלומר משלימות אחת את השנייה:
הארץ: "ישראל: נפגע בטילים שרוסיה תספק לאסד"
ידיעות: "סוריה: נגיב מיד אם ישראל תתקוף שוב"
כותרת ההמשך של הארץ באתר הבוקר זהה לידיעות.
הכותרת העליונה בישר"ה: "נפטר 2,000 עובדים, נבטל הטבת חשמל חינם" (הידד לסילבן שלום).
שער מעריב: "בכירים בליכוד: לפיד ברח במקום לעמוד מאחורי ההחלטה"
כותרת שנייה בהארץ: "לפיד פועל לבטל את חוק הדיור הציבורי". הכותרת במארקר, באתר, מעט שונה: "לפיד החליט…"

העיתונים החרדיים כותבים על גזירות השירות בצבא: "יושלכו לכלא"; "ממשלת זדון".
בהמשך למספרים המתעתעים שהבאתי אתמול על המתגייסים השונים, הנה עוד נתון חדש. כבר לא מדובר על 1,800 עילויים, אלא על 2,100. חכו חכו.
עמיר רפפורט במעריב, כפ' 2-3: "חוק השוויון בנטל: הרבה מהומה, מעט תועלת".

קשה למצוא בשער ידיעות מילה על יאיר לפיד. בכ' 4-5 הכותרת (לקוחה מהנאום השקוף) "צו הגיוס של אשר וחיים" נפרשת על פני כל הכפולה. מדבקה צהובה משמאל "מהפכת השיוויון בנטל". כותרת המשנה מדברת על "קריאה פייסנית". הטקסט האוהד מלא בביטויים חיוביים: כותרת ביניים:"מסיבת ניצחון | 'עכשיו תוכלו להתפרנס בכבוד'" (לפיד) "הכריז בסיפוק", "הוסיף דוגמה אנושית", ובקיצור, כל דברי שר הטלפרומפטר השקוף מובאים פה. בפסקה הבאה מובאת התנגדותה של ציפי לבני. הפסקה האחרונה מספרת איך לפיד טס לצרפת במחלקת תיירים לנעילת כינוס מדינות ה-OECD. ויש הסברים: "מכיוון שהנסיעה הוגדרה בחלקה גם כפרטית, ומכיוון שגם רעייתו ליהיא הצטרפה אליו – הוא מימן בעצמו את כרטיסי הטיסה לשניהם, למחלקת תיירים". תיאור הטיסה מעט שונה בישר"ה.
בעניין זה יש לי כמה שאלות: האומנם לא ישודרג השר,  ע"י חברת התעופה כמובן, לא מיוזמתו, למח' עסקים? ואם לא ישודרג, אז מה, עם ישראל המשוטט במעברים יפנה אליו בכל שנייה בדרכו לשירותים או לבקש קולה או שמיכה מהדיילים, ויגיד לו מה הוא חושב עליו? ומיהו האדם השלישי שיישב לידו וליד ליהיא? והאם יישב הוא בחלון, במעבר, או באמצע? ואולי בכלל במושב במפונפן, שרק פעם בחיים זכיתי לו, ליד יציאת החירום, במקום בו אפשר לפשוט רגליים בנחת? ומה העדפות השר? ומה יבקש לארוחה? אולי הוא צמחוני? בקיצור, אם מישהו ישלח לי תמונה מהקבינה בשחקים, של האירוע החד פעמי, אהיה מאושרת.
בסוף הידיעה מדווח על כך שהאופוזיציה הטיחה בלפיד ביקורת, ושהעלאת המע"מ התבצעה בלעדיו.
בסוף אותה כפולה עורך יובל קרני את מצעד "המנצחים והמפסידים: איך הם יצאו מהמשבר הקואליציוני?"
על לפיד:

אחרי הגזירות הכלכליות והתעוררות המחאה הציבורית, שר האוצר ניצל את סוגיית גיוס החרדים כדי להצטייר מחדש כמגן הציבור החילוני המשרת. הוא עשה שריר נגד נתניהו, הטיל את כל כובד משקלו על חוק הגיוס – והצליח להעביר אותו.

סופרמן מקפל את זנבו.

בישר"ה אחת משתי הכותרות המרכזיות בשער היא "המע"מ עלה ל-18%".
הצחיקה אותי הקריקטורה של שלמה כהן בישר"ה.
lapidcohen30.5

זהבה גלאון ומשה גפני הציגו תוכנית כלכלית כחלופה לתוכנית יאיר לפיד. זה משו.
כפ' 6-7 במעריב: "בכירים בליכוד: 'הבריחה של לפיד – בושה וחרפה'"

שלי יחימוביץ' מתראיינת לגל"צ הבוקר:

אני לא פרשנית לענייני לפיד, אני יודעת דבר אחד, שמעולם לא נרשמה בישראל – ואני אומרת מעולם, בלי הגזמה – בפוליטיקה הישראלית הפרת הבטחות כל כך שיטתית. אנשים הם אנשים ריאלים, הם לא מצפים שהפוליטיקאים שמתחייבים להם הבטחות ערב בחירות יגשימו את חזונם במאה אחוז, אנחנו יודעים שזה בלתי אפשרי. אבל פליק פלאק כזה, היפוך כזה, ההיפך המוחלט ממש שהובטח "אנחנו לא נהיה הפוליטיקאים שבסוף מסתגרים בחדרים אפלים ובסוף שולחים את היד לכיסים שלכם" הדבר הזה ממש מתפוצץ בפרצופו של הציבור. וזה לא רק המע"מ, זה גם העלאת מס למעמד הביניים.

דודי בלסר ליש עתיד? לא מספיק דוגמן אחד?

שר הפנים, גדעון סער, הודיע שכבר השנה יוארך שעון הקיץ עד יום א' האחרון של אוקטובר 2013. ככה הצהיר. ההחלטה עוד טענה אישור ממשלה, והכנסתה ל"תיקון חוק קביעת הזמן". אבל הוא הצהיר. יש לנו, כמה? חמישה חודשים לראות אם יעמוד בדיבורו.
זוהי אפילו כפולת 2-3 בידיעות, עם הכותרת הפיוטית "קרן שמש מאוחרת". נשבעת. אמר לכם שמעון שיפר ששומרים עליו, לא?

מוחמד א-דורה

הפרשה סאנה אתמול בבלוג בעקבות הפוסט של נחום שחף. אם מישהו חושב שהיא מעניינת אנשים ספורים בלבד (אלו שהתכתשו ביניהם בתגובות), הריני לבשר שמספרי הצופים בבלוג מורים אחרת לגמרי. אלו לא מספרים שנוצרים מעשרה או עשרים אנשים שמגיבים אחד לשני.
ברק רביד מספר שפראנס 2 מאיים בתביעה על שר הביטחון ועל השר ליחסים בינלאומיים, האחראים על ועדת החקירה שקבעה כי יש סימנים המראים שמוחמד א-דורה ואביו ג'מאל לא נפגעו ע"י כדורים.

אתמול (יום ג') שיגרו פראנס 2  ושארל אנדרלין, באמצעות משרד עורכי הדין גלעד שר, קדרי ושות' שמייצג אותם, מכתב לשרים שטייניץ ויעלון. במכתב הם דורשים לקבל את כתב המינוי של ועדת הבדיקה לפרשת מוחמד א-דורה, את שמות חברי הוועדה, את המסמכים שעמדו בפני ועדת הבדיקה – לרבות הצילומים, את שמות העדים שהתייצבו בפני הוועדה ואת הפרוטוקולים של דיוניה.

אמש שודר במבט שני, בשדח"ז, סרטה של אסתר שפירא (2009), הילד המת והאמת (בקישור, הסרט כולו). לאחר מכן נערך דיונצ'יק באולפן עם איש המשרד לעניינים אסטרטגיים. אאל"ט, ראיות רבות, אותן חיפשו המגיבים מכל כיוון, שזורות בסרט לאורכו, לרוחבו ולגובהו.

שרון גל מתגונן

מתוך התגובה של שרון גל בפייסבוק:

…חיי הפרטיים הם ענייני – ורק ענייני. להגיד לכם שמדי פעם לא השתובבתי? זה לא יהיה נכון. אבל מעולם לא פגעתי באישה או איש, מעולם לא הטרדתי חלילה. והנה, יום אחד, אחרי 17 שנות קריירה, בלי ששמעתם עליי שום דבר מסעיר בתחום המשמעתי, אתם נחשפים למסכת שמועות, הכפשות וציטוטים שקריים, שנאמרו השד יודע על ידי מי…
[…]
…גם השמועות הזדוניות שמפזרים סביבי, כאילו חלילה נהגתי באופן לא ישר – אם יימצא אחד שיגיד דבר כזה, אני מבטיח שלא תשמעו ממני לעולם. פשוט לא היה ולא נברא. נהפוך הוא. מערכת "לילה כלכלי" היתה ואני מאמין עודנה, אחת ההוגנות, הנקיות בתקשורת הישראלית. כל אחד מוזמן לשאול את האנשים שעבדו שם – היום ובעבר. אפילו מתנות שיח"צנים שולחים מדי פעם למערכות טלוויזיה ועיתון, דרשתי מיד להחזיר לשולחים (אלא אם אלה היו פירות העונה. שהחבר'ה יאכלו, במקום שיירקב).
כל מה שראיתם ב"לילה כלכלי" נבחן בעיניים עיתונאיות, תמיד! לא היה תוכן שיווקי, לא היו קומבינות, וכל מי שהופיע היה ראוי שיופיע. גם הפרשנים ישבו שם על בסיס רצון טוב הדדי ובלי תמורה משום צד. (למעט אחד בימיה הראשונים של התוכנית, שהסתבר לי בדיעבד שהיה לו הסכם מסחרי עם מחלקת השת"פים שלא על דעתי – מה שנפסק די מהר). אני כותב את זה באחריות…
[…]
…בגליון הקרוב של שבעה לילות: היתה לי בחילה כשקראתי את מה שמייחסים לי כמה גורמים עלומי שם. אבל הנה אני כותב לכם כאן אחרי כמה שעות, אחרי שהבנתי שאין לי שליטה על התוצאה ושמי שמנהל את המסע הזה נגדי נחוש לחסל אותי בתעשייה הזאת. סיכול ממוקד…

כל השאר הוא סיפור חייו והצלחתו במסדרונות התקשורת. מה אין בדבריו בשום צורה שהיא? הצהרה שיתבע את ידיעות, או את ערוץ 10, או מישהו. כלום. או התייחסות ל"בדיקת" (עוד פאקינג בדיקה?) המשטרה. למה זה? כלומר, האם ייעלמו הדברים מעצמם?
בינתיים הופכת הבדיקה לחקירה.

טוקבק/ קצות האצבעות

קראתי הרגע את התחקיר של ידיעות אחרונות על רולניק האב (7 ימים של מחר, 31 במאי, שחר גינוסר, כתבה פותחת, V) ואני בהחלט מאוכזב. שמעתי עליו לפני הפרסום, חיכיתי בסבלנות עד שחטפתי אותו (בטח ראשון), והאמת, לא חד כמו שציפיתי.
העובדות מבוססות וברורות, ונכון שגם סיפור מאד צבעוני. אבל לא הגיע זמן שמישהו יגיד לקוראים העניין המרכזי כמו שצריך? יעביר את המסקנות בגדול, ובברור בכותרת: “ראש הממשלה נתניהו, השר משה כחלון ואחרים, סייעו במשך שנים למיזם עסקי מגלומני שהריץ אביו של עורך דה מרקר גיא רולניק. למרבה הפליאה, נתניהו סייע לאב גם אחרי כשנחשף שחברה פרטית שלו קיבלה מיליונים מעמותה ציבורית”…

מעניין שבידיעות אין פרומו לכתבה בגליון היום.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

רז שכניק בממון וכן בכלכליסט: קרע בערוץ 10 בין מילצ'ן ללאודר.

טענתי אתמול שעוד לא ראיתי מקרה בו מגיבים הודו בפני צד ב' שטעו. קפצו שועלן, אורן ומישהי וטענו לא נכון, טעיתי והודיתי ואף שכנעתי אחרים. ובכן, אשמח אם יביאו אחיי גיבורי התהילה שלושה קישורים (כל אחד קישור אחד בלבד) המוכיחים את דבריהם.

ניר גונטז' על רוני מיילי והסופרלאנד.

מצחיק מאוד, הצילומסך הזה, המעיד על הדיסוננס הקוגניטיבי אליו מקליעים העיתון והאתר את הקוראות.
(תודה לרחל)
diet29.5

אורן ממליץ

orenmamliz

א. יצא ספר הסטייל החדש של AP, וכמו שציינו בפייסבוק, האף.בי.אי כבר מחזיק בו מזמן.
ב. "תינוקות מתים" סיפור בלתי יאמן על מחסור במרכיבי תזונה בעירוי.
ג. היסטוריה עתיקה של הומוסקסואליות, פרנק ריץ' בניו יורק מגזין.
ד. רייקסמוזאון מאפשר להוריד תמונות מהאוסף (לאחר רישום). למשל ורמיר.

לפני פיזור

נו, עד הצהריים יישבר השרב, הבטיחו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

105 תגובות על יש מקום לרגליים?

  1. שועלן הגיב:

    המושב המפונפן שפעם היית יכול לזכות בו במזל (תוך התחייבות עמומה לעזור לזולת לרדת לרפסודות… יה רייט… חפשו אותי) כבר מזמן הופרט יחד עם השורה הראשונה במסגרת הקפיטליזם החזירי לכל המרבה במחיר.

    אהבתי

  2. את הסיקור של ההפרדה בסופרלנד צריך ללמד בבית הספר לתקשורת על שם מינכאונזן. בהנהלת פארק השעשועים (הלא משעשע) ניסו להפחית תקריות נפיצות ולהפריד בין ביקורי תלמידים יהודים וערבים. קמו הפוליטיקאים הנאורים והעורכים והארגונים והפעילים והמתנדבים והחלו לפצוח בקינת גזענות. יללות מכל עבר. יומיים שהסיפור בכותרות -וזעזוע ושאט נפש ובושה וחרמות ותלשו שערות ונשבעו בעיניים רושפות.

    להזכירכם מדובר באותם צבועים שמשווקים לנו את רעיון שתי מדינות לשני עמים כדי שחס וחלילה שלא יהיה כאן רוב ערבי.

    נאורות 2013.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      …ניסו להפחית תקריות נפיצות ולהפריד בין ביקורי תלמידים יהודים וערבים…

      נכון, למה שנלמד את הדור הבא לחיות בצוותא? בדו-קיום?
      נגדל עוד דור של אויבים שלא מסוגלים לבלות בפארק שעשועים ביחד. צודק!

      אהבתי

      • ענית בהומור, נכון? המקום הזה (לונה פארק= גן מטורללים) הוא המקום האחרון ללמד בו דו-קיום. כולו הסחות דעת ואדרלנין. מפגשים במקום כזה, בגיל הנעורים יצמיחו איבה. כל השאר סיפורי צוותא.

        אהבתי

        • -ובאמת שהצביעות לא מפריעה לך בכלל ?
          את, שהכרזת שאת הכי שונאת דבר שקר ודו פרצופיות?

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            קשקוש. כל מקום בו ילדים נמצאים מתאים ללמד אותם לחיות בצוותא. לא צריך בשביל זה סדנת ויפסנה.
            אני לא רואה שום צביעות בלתת לילדים משני עמים לבלות באותו מקום.
            כל התנהגות אחרת היא גזענות נלוזה, כמו בכל המדינה הזאת.

            אהבתי

            • במילים אחרות, את מבטלת את ההגיון שברעיון שתי המדינות לשני העמים.

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                מה זה קשור מה?
                לא אגרר לפרובוקציות מופרכות.

                אהבתי

                • מי יגרור אותך לפרובוקציה, הדלק יקר גברת.
                  תורידי הילוך ותקראי שוב: אותם אנשים שרוצים להפריד אוכלוסיות למדינות שונות על בסיס גזע, תולשים שערות כשעסק עושה את זה כי זה גזעני.
                  קשה לי להאמין שאת לא מבחינה באבסורד.

                  אהבתי

                • עומר מן הגיב:

                  יון,
                  אני לא זוכר מקרה שבו ילדים יהודים וערבים היו במקום בילוי אחד וארעו שם מריבות או בעיות כלשהן. אם אתה יודע על מקרה כזה אשמח לשמוע.

                  סתם סיפור בהקשר הזה:
                  לפני שנים בזמן שהייתי בשירות מילואים עברנו עם הג'יפים בצומת ג'ינספוט בשומרון. באותה שנה ירד שלג באיזור, וילדים מישובים יהודים בסביבה באו לשחק בשדה מושלג, כשיחד איתם היו שם ילדים מהכפרים הערבים הסמוכים. בתחילה עצרנו כי חששנו שיתפתח שם איזה סכסוך בין הילדים או בין המבוגרים שליוו אותם. אבל למרבה הפלא שררה שם אוירה נעימה וחביבה של ילדים שמשחקים. קצת קרבות כדורי שלג וזהו. המבוגרים עמדו בצד בשתי קבוצות נפרדות בעוינות שקטה, אבל הילדים שיחקו מאד יפה ביחד.

                  אהבתי

                  • הילדים שלי מתארחים בבתים ערביים וילדים ערביים מתארחים בבית שלי. זה עניין של יותר מעשר שנים. לא צריך לשכנע אותי לגבי האפשרי והנכון (שאפו לתיוג) ושאנשים מגזעים שונים יכולים לחיות יחד. הסיפור עם ההפרדה בצופרלנד פשוט להבנה- אפילו את אוהדי מכבי והפועל מפרידים ביציעים. האווירה בשני המקומות דומה.

                    התגובה של הנאורים -שעומדת בסתירה גמורה לצידוק האימתני שבסיס רעיון שתי מדינות, מגעילה וצבועה.

                    אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    זהבה גלאון ומשה גפני הציגו תוכנית כלכלית כחלופה לתוכנית יאיר לפיד. זה משו.

    אלוהים אדירים. זה נראה כאילו הם ישבו בבית קפה רבע שעה ושרבטו את התוכנית על מפית. אם אתם רוצים לקרוא את התוכנית המלאה, בבקשה.

    זה כמעט ברמת הבדיחה של יחימוביץ' לפני הבחירות. קחו למשל את הסעיף הראשון, "החזרת הבעלות על משאבי הטבע לידי הציבור":

    להעלות את שיעורי התמלוגים לשיעור של 50% לפחות בשל כרייה ושאיבה של משאבי טבע, השייכים לכלל הציבור.

    רק 50%? על הרוב הגדול של משאבי הטבע משלמים מס גבוה יותר. האם הם מציעים להוריד אותו?

    לדחות את המלצות ועדת צמח, ולערוך בחינה מחודשת של סוגיית ייצוא הגז.

    הם יודעים שאי אפשר לגבות מס על גז שלא מכרו אותו? אם אפשר יהיה למכור את הגז רק בשוק המקומי, ההכנסות יהיו נמוכות יותר ובהתאמה הכנסות המדינה ממיסוי הכנסות על מכירת הגז ירדו. זו הדרך להשתמש במשאבי הטבע כדי לקצץ את הגרעון?

    או את הסעיף השני, "רפורמה בחוק עידוד השקעות הון וגביית מס על "הרווחים הכלואים"":

    להעלות את שיעור המס שמשלמות החברות במסלול "האסטרטגי", ששילמו בשנים האחרונות שיעור מס אפקטיבי מזערי.

    הם יודעים שמדובר על חברות ענק שאחת מהסיבות העיקריות לבואן לארץ היא מיסוי נמוך ושעדיף לגבות מס נמוך יחסית מאשר אפס, כשאותן חברות ילכו למקום אחר? אלו לא דברים בעלמא אלא המציאות הקשה: אינטל רצתה לשדרג את המפעל שלה בארץ ולהקים מרכז פיתוח נוסף בהשקעה של – תחזיקו חזק – חמישה מיליארדי דולר. רק שהאירים נתנו להם הצעה טובה יותר מאשר ממשלת ישראל ולכן השדרוג הזה יתבצע במפעל באירלנד ולא אצלנו. נו, אז הפסדנו 4,500 מקומות עבודה והזדמנות לקבל עוד אחוז קטן מההכנסות של אינטל. הרווח כולו של אירלנד.

    לבטל הטבות הניתנות לחברות אשר מנצלות משאבי טבע מקומיים, מכוח חוק עידוד השקעות הון.

    אף אחד לא סיפר להם שחברות שמנצלות משאבי טבע מקומיים הוחרגו מהחוק לעידוד השקעות הון לפני שנה? ראו החוק לעידוד השקעות הון, סעיף 51:

    למעט כל אחד מאלה: מכרה, מפעל אחר להפקת מחצבים, מפעל לחיפוש או להפקה של נפט כהגדרתו בחוק הנפט, התשי"ב-1952, ומפעל חקלאי מאושר כהגדרתו בסעיף 4 לחוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, התשמ"א-1980

    להתייחס ל"רווחים הכלואים" כאל דיווידנד, ולגבות על הרווחים הנותרים מס בגובה 25%.

    ואללה? כלומר למרות שלא חולק כדיבידנד, נתייחס אל הכסף כאילו הוא חולק כדיבידנד? יעני ישראבלוף? אז גם לי יש הצעה: נתייחס לשני הגאונים האלו כאילו הכנסתו השנתית החייבת במס של כל אחד מהם היא 50 מיליארד ש"ח. המס שנגבה מהם יכסה יופי את הגרעון ואפילו ישאיר קצת עודף, לשתיה ופיצוחים.

    מאחר שהם מציעים למעשה מיסוי רטרואקטיבי, אני בעד להחיל את ההצעה החדשה שלי רטרואקטיבית גם כן, נאמר משנת 2010. זה בכלל יסדר לנו את התקציב.

    דברי ההסבר לסעיף הזה בכלל מצחיקים:

    מנתוני מנהל הכנסות המדינה עולה, כי בשנת 2010 שילמה מדינת ישראל 5.6 מיליארד ש"ח לחברות שמקבלות הטבות מטעם החוק לעידוד השקעות הון, 70% מתוכם לארבע החברות הגדולות ביותר – המאיון העליון של החברות – טבע, כיל, צ'ק-פוינט ואינטל. זאת ועוד, היקף הטבת המס ממנה נהנו אותן חברות היה גדול באותה שנה פי ארבעה מסך המסים שהן שילמו למדינה.

    חברי כנסת ותיקים, ראשי מפלגות, ולא מסוגלים להבין משפט פשוט למדי בעברית? כמה חבל. הנה המקור לנתונים שלהם.

    הטבת המס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון הסתכמה בשנת 2010 בכ-5.6 מיליארד ש"ח

    המדינה לא שילמה 5.6 מיליארד, היא נתנה הנחה של 5.6 מיליארד. הם יוצרים רושם כאילו אותן חברות (שבשום מקום בדו"ח לא מוזכרות בשמן) קיבלו מהמדינה ארבעה מיליארד ש"ח ושילמו מיליארד, כלומר המדינה הפסידה מהעסקה שלושה מיליארד. בפועל, המדינה קיבלה מהן מיליארד כלומר הרוויחה מיליארד.

    נניח שהחברות דנן הן אכן טבע, כי"ל, צ'קפוינט ואינטל. מה בעצם מחזיק בארץ את טבע, צ'קפוינט ואינטל? אם ינסו להעלות בצורה משמעותית את המס שאותן חברות משלמות, נראה לכם שהן לא יעברו למדינה בה המס נמוך יותר, למשל אירלנד, ויתקבלו שם בזרועות פתוחות? ואז, במקום לגבות מהן מיליארד ש"ח, נגבה מהן אפס?

    כי"ל באמת תקועה בארץ. כנראה שזו הסיבה שכבר בשנה שעברה החריגו אותה מהחוק לעידוד השקעות הון (ראו למעלה) וגם הכפילו את התמלוגים שהיא נדרשת לשלם למדינה (שבאמת היו בשיעור נמוך, כפי שקבעה ממשלה שבה מרצ היתה שותפה).

    מה עם סעיף "דיור ובינוי"?

    מוצע להקים תוכנית דיור ממשלתית, אשר לא רק שתוזיל את מחירי הדירות, אלא תייצר הכנסות נוספות למדינה.

    במסגרת התוכנית, החל מהשנה הקרובה ובמשך שש שנים, המדינה תבנה 10,000 דירות חדשות להשכרה כל שנה, אותן תממן באמצעות הנפקת אגרות חוב בריבית של כ-4%. שכר הדירה ייקבע על כ-6% מערך הדירה.

    על פי חישוב עלויות בנייה של כ-5000 ₪ למ"ר, עלויות נמוכות הנובעות מבעלות המדינה על הקרקע, שכר הדירה השנתי המצרפי עבור 10,000 דירות יעמוד על כ-240 מיליון ₪, מתוכם כ-160 מיליון ₪ ישולמו כריבית לבעלי האג"ח, כ-40 מיליון ש"ח יוקצו לניהול הפרויקט ו-40 מיליון השקלים הנוספים יועברו לקופת המדינה וישמשו לפרויקטים עתידיים והוצאות בלתי צפויות.

    התוכנית צפויה להגדיל את הכנסות המדינה, וכן להוזיל את מחירי הדיור בשוק.

    זו לא בדיוק תוכנית חדשה, הציעו אותה לפני שנתיים, כאן. ההצעה זהה כמעט מילה במילה לתוכנית החדשה של הצמד-חמד. אני לא הולך לבדוק היתכנות כלכלית כרגע (אני גם לא בטוח שאני יכול), אבל שמתי לב שההכנסות שהח"כים מצפים לקבל גדלו קצת ממה שהיה צפוי בתוכנית המקורית.

    שלוש נקודות ברורות מיד:

    לבנות החל מהשנה הקרובה? אתם יודעים כמה זמן עובר מהרגע שמחליטים לשחרר קרקע לבניה ועד שהקבלן המסכן יכול להתחיל לבנות סוף-סוף? בממוצע זה לוקח בערך שנתיים, למיטב זיכרוני. אתם יודעים מי מתנגד לכל הצעה לפשט את תהליכי התכנון והרישוי, שמעכבים כל בניה? אז איך בדיוק יתחילו לבנות השנה? אגב, לא מזמן הממשלה קיבלה (טוב, נאלצה לקבל) את תוכנית הדיור להשכרה של לפיד, שדי מזכירה את התוכנית הנ"ל, בכמה הבדלים שהופכים אותה לקצת פחות בלתי סבירה.

    הנפקת אג"ח? ואם הקרנות יחליטו שתשואה שנתית של 4% להשקאה בעלת סיכון לא מבוטל (מה אם השוכרים לא יוכלו לשלם? מה אם הוצאות האחזקה יהיו גבוהות מהמתוכנן, כפי שצפוי בשכונות עוני? מה אם הממשלה תחליט לסייע לנזקקים ותקטין את שכר הדירה?) לא מושכת מספיק? בטח השלב הבא יהיה לחייב בחוק את הקרנות להשקיע שם.

    ושלישית, להגדיל את הכנסות המדינה ע"י חלוקה בחינם של קרקעות? הם באמת לא שמעו על עלות אלטרנטיבית? הרי אם במקום למכור את הקרקע בעשרות מיליארדים אנחנו בונים דירות להשכרה שיכניסו לנו עשרות מיליונים, אנחנו מפסידים את הפער שבין אותם עשרות מיליארדים לעשרות המיליונים. זה בערך כמו להתלבט בין משרה שתכניס 20,000 ש"ח בחודש למשרה שתכניס 4,500 ולבחור בשניה כיוון שהיא תגדיל את הכנסותיך.

    אגב, גם יחימוביץ' שיחררה תוכנית כלכלית. צפו לצחוקים ושיגועים.

    אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      אני חושב שתגובה מושקעת כזו על התכנית של גלאון-גפני צריכה להיות מופנית אליהם, ולדרוש מהם תשובה מסודרת.

      לגבי ח"כ גלאון אני לא יודע, אבל ח"כ גפני היה יו"ר ועדת הכספים שנים ארוכות, וידוע כמי שבקי בחומר, וחייבות להיות לו תשובות. אם אין לו תשובות לתמיהות שהעלית זה חייב להתפרסם.

      אהבתי

      • אזרח במיל' הגיב:

        אני חושב שבתגובה הושקעה יותר מחשבה מבתוכנית.

        התוכנית הראשונה של שלי פתחה מירוץ של תוכניות פנטז כפי יכולתך…

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        תרגישו חופשיים לשלוח להם (אחרי תיקון שגיאות, אם אפשר)ץ טוב, וגם הורדת כמה התייחסויות לא מכובדות לחברי הכנסת – אמנם הם הרוויחו את זה, אבל בכל זאת לא כשפונים אליהם ישירות (או, סביר להניח, לעוזר הפרלמנטרי שלהם). אגב, יש עוד, פשוט נמאס לי לכתוב.

        סביר להניח שהם יודעים שהתוכנית הזו לא רצינית. טוב, לפחות גפני. הנקודה היא שהם גם יודעים שאין סיכוי שמישהו ינסה לממש אותה, אז מה אכפת להם? התוכניות שלא ממומשות תמיד מושלמות ומבטיחות הצלחה.

        אגב, לפני כשבועיים יצא לי לשמוע את סופו של ראיון של חברת הכנסת גלאון בנושא הזה ברשת ב. נדמה לי שהמראיינת היתה פאר לי שחר. אף אחד לא יכול להאשים את פל"ש בתמיכה בימין, לא מדינית ולא כלכלית, ועדיין היא נאלצה לתקן את גלאון בכל משפט שני. לא שזה עזר, חברת הכנסת לא נתנה לעובדות להפריע לה.

        כך, למשל, היא קבעה שהעשירון (או אולי זה היה האחוזון) העליון לא ישלם יותר למס הכנסה בגלל העלאת המס השולי באחוז וחצי. פל"A מסבירה שדווקא כן, ואפילו יותר מהשכבות החלשות והתגובה של גלאון היתה, למיטב זיכרוני, "כן, אבל זה בקטנה".

        אהבתי

    • ניצחת בגדול אחשלו 🙂

      אהבתי

  4. עו"ד הגיב:

    ואני עוד בעניין הקודם, אותו פסק דין נעלם בערעור על תיק שלום ת"א 43040/04.

    יש בארץ הזו כ 60 אלף עורכי דין. חברים נכבדים, עשו טובה וחפשו, אם יש לכם גישה למאגרים, את פסה"ד הנעלם.
    כאמור, יש פס"ד כזה בערעור לשון הרע במחוזי. אני הרחבתי את החיפוש ל 3 מאגרים והעליתי חרס בידי.
    אני איני מתעניין בתוכן פסה"ד (זה מעניין את אישתון ) אני מתעניין רק במספר התיק, או למצער רק אם הוא מצוי במאגרים, כדי להבין היכן החמצתי את החיפוש, אם אכן לא חיפשתי היטב.

    תמוה בעיני שערעור לשון הרע למחוזי לא נמצא על ידי, כאשר המאגרים, לפחות חלקם, מתיימרים להחזיק את מלוא הפסיקה החל משנה מסוימת (למעט, כמובן, פסקי דין בעלי חשיבות מזערית כגון פסקי דין של בית המשפט לתביעות קטנות שלגביהם אני יכול להבין שלא מלוא הפסיקה מתפרסמת, או פסקי דין בדלתיים סגורות וכד'), אבל ערעור לשון הרע במחוזי ועוד בעניין א-דורה?! מעניין אותי היכן טעיתי.

    תודה.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    אני לא טענתי כלום אתמול.
    יש מי שקופץ עבורי (בצדק).

    אהבתי

  6. מישהי הגיב:

    יופי. הגיע הזמן להחזיר את ההרשמה.

    אהבתי

  7. לא מתעסק בשטויות הגיב:

    ***
    V: יאללה הביתה.

    אהבתי

  8. לא מתעסק בשטויות הגיב:

    בדיחת השנה
    אתר וואלה מריץ קמפיין להחרים את הסופרלנד בגלל שהם לא מכניסים ערבים בימים מסוימים
    http://news.walla.co.il/?w=//2646724
    הרי זה חלומו הרטוב של כל ישראלי

    אהבתי

    • בתור קונספירטור ואחד ששמע בשעה האחרונה פרסומת למקום לא אתפלא אם יחצנ"ו את "הידיעה" כחדשה עיתונאית. המקום מרוויח פרסום חינם, העיתון חומר בגרושים, המצקצקים הון פוליטי. רק הציבור משלם -ואחר כך יטומטם.

      אהבתי

  9. עומר מן הגיב:

    לאחר שאתמול זכתה ח"כ סתיו שפיר (עבודה, אופוזיציה) בדקות תהילה מוצדקות על מחאתה נגד הלוביסטים בכנסת, באה היום ח"כ עדי קול (יש עתיד, קואליציה) וחטפה לה את כל תשומת הלב.

    מורן אזולאי דיווחה אתמול על עלילות ח"כ שפיר בועדת הכספים, כותבת היום על הצעת החוק של ח"כ קול בלי שום איזכור בגוף הכתבה (רק הפניה צדדית) לגיבורה של אתמול.

    אהבתי

  10. צל"ם אנוש הגיב:

    http://www.haaretz.co.il/captain/net/1.2031799
    רק אני לא ראיתי את זה?

    אהבתי

  11. 10 הגיב:

    דברתם על "מד אנשים" המראה את מספר הצופים בערוצים? אז הנה צנור לילה עקפה את כולם בסיבוב,בעזרת אפליקציה, הם יודעים כל מי שרואה את התכנית מהתחלה עד הסוף, או עד האמצע, כולל כמובן בעלי דור 4 ו 5 לא 48 שאין להם טחכם.

    אהבתי

  12. 10 הגיב:

    אה שכחתי, להביא את ה"פרסר" גלבוע במקום גל ? מכה! איך בכלל מחזיקים את הדבר הזה בטלוויזיה?
    דוחה…
    לא שאת גילהר לא הייתי שולח לדחייה…

    אהבתי

  13. כלים אותנטים הגיב:

    דרך אגב, היום חגן של הדבוראיות.

    אהבתי

  14. 10 הגיב:

    1.אם הייתי רואה את המכות בין שרון גל לגיא לרר לא הייתי לטובת אף אחד!

    2,אוף איזה סיפור הצלחה, והימור נכון של ער10, להביא את עמנואל! חולה עליה. הנה אפשר בלי גל"צניקיות,עם מבטא זר…תענוג!

    אהבתי

  15. לוגיטף אפימנידיס הגיב:

    להביא לינק לעצמי יהיה איגיון (תביני בעצמך). אז הבאתי לינק לשועלן. למעשה שלוש הודאות בפוסט אחד כולל לורטה.
    עכשיו שמישהי תעבוד בשבילי.

    אהבתי

  16. מיקי הגיב:

    מעניין, שרון גל לא מעוניין שידברו על חייו האישיים אבל כשריאיין את דפני ליף (ככל הזכור לי) הוא בהחלט נכנס הישר לחייה האישיים.
    כמו כן הראיון ההוא היה לחלוטין אנטי ליף ופרו ממשלתי, כך שאולי, באמת אולי, הי איז וורקינג פור דה מאן

    אהבתי

  17. Anon הגיב:

    הסיפור של שרון גל מעניין. האם הוא קודם על ידי ראודור בנזימן בגלל שהוא מזרחי? מה היה מיוחד בו כטאלנט שהיה שווה את הסכומים האסטרונומיים? אם התוכנית לילה כלכלי כל כך הצליחה יתכן שהשיקול של בנזימן הצליח והציבור רצה פרשנות כלכלית מפי עממיקו ישראלי טיפוסי. נקעה נפשו של הציבור משרטסלרים, רולניקים ופלוצקרים למיניהם.

    עם זאת, שרון גל לא בא טוב לבני הדור השלישי שמקורות הרנטה מגרמניה יבשו ונאלצו לצאת במחאה כלכלית, דבר שנעדר מהנוף הישראלי מאז שנחתם הסכם השילומים עם גרמניה ששיפר באחת את מעמדם הכלכלי.

    טוקבק אופייני מתוך גלובס

    ****

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      שרון גל מזרחי???
      עבריין, ללא ספק

      אהבתי

      • Anon הגיב:

        נולד בטירת הכרמל גר כיום באופקים. נוסע במרצדס.

        http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000630002

        אהבתי

        • מיקי הגיב:

          או-ווה, או–ווה, אווו–וווההה…

          אהבתי

          • Anon הגיב:

            אוהדי דפני ליף (בקיצור, ״דור שלישי״) סימנה אותו כאשר הוא אמר בקול ש״המחאה״ היא עניין עדתי. העניים נמצאים באופקים ולא בכפר שמריהו

            http://www.ice.co.il/article/view/324982

            בפוסט שפרסם הבוקר (יום ג') בפרופיל של 'לילה כלכלי' בפייסבוק, כתב גל "אני בעד מחאה נגד יוקר המחיה, בעד פירוק מונופולים דורסניים, בעד הטלת מסים על עשירים, בעד הקלה במסים עקיפים וקל לי להזדהות עם מצוקה. אגב זו נמצאת בעיקר באופקים, בשדרות, בחצור הגלילית, בדרום תל אביב ובעוד מקומות רבים בישראל – לא ברוטשילד". הפוסט זכה עד כה ליותר מ-1,300 לייקים, ועשרות שיתופים.

            בהמשך כתב גל: "אני נגד הפוליטיזציה של המאבק, גילויי האלימות ומעשים ונדליסטים. פה זה לא ספרד (מעל 20% אבטלה) ולא יוון הקורסת. אם זו מחאה חברתית, שלא יובילו אותה נוער מרצ וחד"ש בקריאה להפיל את הממשלה. אני בעד הנהגה אותנטית, נקייה, אחראית ועקבית. סליחה אבל קשה לשכנע אותי שמי שבא מכפר שמריהו הוא כזה. איך זה שמנהיג/ה מתעורר רק בקיץ? מה, בסתיו לא קשה לגמור את החודש? ומה בחורף? מסקרן אותי, במה עבדה דפני ליף מאז הקיץ שעבר? האם בכל פעם שתתקשה למצוא דירה במרכז תל אביב ייצאו כולם לגור באוהל? ומה למען השם היא וחבריה הקרובים מבקשים להשיג? (תשובה כללית כמו 'דיור לכל, חינוך ובריאות' לא מספקת אותי)".

            אהבתי

    • תומר הגיב:

      אופייני?

      אני מניח שהאופייניוּת נמצאת בעיני המחפש

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      1. פעם אחרונה שאני מזהירה אותך: שלא תעז להביא לפה זבל מאתרים אחרים.
      2. לרוב אני חורקת שיניים למשמע טיפשויות, אבל הגזמת:

      שרון גל לא בא טוב לבני הדור השלישי שמקורות הרנטה מגרמניה יבשו ונאלצו לצאת במחאה כלכלית, דבר שנעדר מהנוף הישראלי מאז שנחתם הסכם השילומים עם גרמניה ששיפר באחת את מעמדם הכלכלי.

      טיפשות, רוע, בורות וגזענות, הכל נמצא בארבע שורות האלו.
      אין לך מתחרים בדברי הבל פה. אין.

      אהבתי

  18. רונן הגיב:

    למודאגים – המע"מ על כרטיסי טיסה (בנגוד לקריקטורה) נשאר כשהיה: 0% ולא עלה באחוז כמו שאר המוצרים. בניגוד לפירות וירקות – אף אחד לא מעלה את האפשרות שיהיה כזה.

    הרי לא יתכן להטיל מס – פרוגרסיבי שכזה – על מוצרי צריכה בסיסיים. העם יכסה את הפער במע"מ על השטויות שהוא צורך – לחם, תרופות, מים וחשמל.

    אהבתי

  19. אין לי מושג מי אשם ומי חף מפשע אבל זה מדהים שאנשים נצלבים באינטרנט לפני שהוגש כתב אישום ולפני שהוכחה אשמה. סיוט שלא ברא השטן. מעניין אם החוק מאפשר לתבוע דיבה על קישור לשמועהדיבה.

    אהבתי

  20. חייל זקן הגיב:

    ברק רביד מספר שפראנס 2 מאיים בתביעה על שר הביטחון ועל השר ליחסים בינלאומיים

    V, נושא מצויין לסקריר: מי (חוץ מאישתון) מאמין שתוגש תביעה?

    אהבתי

  21. א-דורה הגיב:

    אז מה המספרים? כמה יוניקים?

    אהבתי

  22. הדיסוננס הקוגניטיבי אינו מקרי. חלק מהתכנים נולד מהצורך בשטחי פרסום בתחום ספציפי. זאת הסיבה להררי הזבל בפורטלים.

    אהבתי

  23. נוסע מתמיד הגיב:

    פשוט מחליא הלפיד הזה, בהתחנפותו לציבור האויל שבזכותו הוא מקווה להנהיג את כולנו תוך כמה שנים.
    בפעם היחידה שזכיתי לראות את ירום הודו, לפני כשש שבע שנים, זה היה כישבנו שנינו במחלקת העסקים של טיסת אל על מניו יורק לתל אביב.
    מה קרה מאז? הוא ירד מנכסיו? התרושש? אין לו כסף לשלם על טיסה כזו לפריז?
    איזה צבוע!

    אהבתי

    • יש דברים מהותיים לטעון נגד הלפיד והעיתונות מתעסקת דווקא בנסיעה לפריז. העיקר לטגן. אחר מאשימים את הציבור באווילות. נו, שוין.

      אהבתי

      • נוסע מתמיד הגיב:

        אלא שכל "הדברים המהותיים" קשורים ישירות לעובדה שחוץ מלדעת כיצד לעשות בהצלחה מרובה מניפולציה על מצביעים נאיביים, אין לו שום מעלה או כשרון.
        הנסיעה לפריז במחלקת תיירות קשורה כל כולה לאותה הצגה גדולה ולמניפולציות הזולות שלו.

        אהבתי

        • אדם ללא ניסיון פוליטי מקים מפלגה חדשה שגונבת את ההצגה והופך תוך שנתיים מאיש תקשורת לשר אוצר -ואתה טוען שאין לו מעלות או כישרון?
          חוץ משנאה יוקדת לאיש הג'ל אני לא רואה כאן כלום.
          במקומך הייתי הולך על קו אחר לגמרי.

          אהבתי

          • מיקי הגיב:

            יש לו כישורים רבים, שאת חלקם כנראה קשה לנו להבין. עם זאת גם כישרונות, רבים ככל שיהיו, עלולים להפוך אותך לפוליטיקאי גרוע ולכותב משעמם ונודניק. מסכים איתך שכדי להפוך לשקרן כרוני לא צריך כישורים מיוחדים. לגבי נגינת הגיטרה שלו, שזה לפחות תחום שאני מבין בו – איום ונורא

            אהבתי

          • נוסע מתמיד הגיב:

            ללא ניסיון פוליטי?
            הרסת אותי מצחוק. האיש ינק פוליטיקה בחלב אימו. הוא לא עסק מימיו בכלום לבד מפוליטיקה. ואיך הוא הגיע למעמדו המכובד בתקשורת בלי פוליטיקה?
            אולי התנסחת בטעות והתכוונת לכך שהוא חסר ניסיון מפלגתי – וכמובן שזה נכון. אבל עובדה זו רק מחזקת את טענתי שהוא גאון המניפולציה, אשף זיהוי הרייטינג והגדול מכולם בזיהוי כיווני רוח ומצבי רוח לאומיים.
            נסיעה במחלקת תיירים היא רק חלק מגאונות זו.

            אהבתי

            • אתה מכנה אותו גאון, אשף, וגדול – ואני טעיתי בניסוח? רגע, נביא עוד: הוא מסודר בחיים, יש לו בית יפה ואישה נאה ואפילו נשאר לו שיער ראש. וגם עיניים כחולות וגם יודע אגרוף.
              אתה חושב שאם נותנים ל-10,000 אנשים שינקו בילדותם פוליטיקה להקים מפלגה מובילה תוך שנתיים -כולם יצליחו כמוהו? רבאק, יש טענות ענייניות וביקורת מוצדקת ואתם משחקים בשטויות. אבל ממש שטויות.

              אהבתי

          • CR7 הגיב:

            יון, אתה מעז להשוות, חוצפן.

            אהבתי

      • velvet הגיב:

        על הדברים המהותיים נכתב יוםיום, גם היום.

        אהבתי

כתיבת תגובה