היהודייה האחרונה

haaretz11.6yediot11.6.13
maariv11.6.13isra11.6.13
hamvaser11.6.13

פסקול קריאה – Elvis Costello 1983 Everyday I Write the Book


בטח הוא התכוון ל-Every day I write the blog.

הכותרות הראשיות

הכותרת העליונה של ישר"ה היא ההשתנה בקשת הכי אמממ, מה המילה, מצחינה? שוצפת? אני לא יודעת מה לחשוב.  כבר ראינו את עמוד השער נעטף במודעות, גם בישר"ה, גם בהארץ. אבל מתחת למודעות היה עמוד שער תקני, נו, בגבולות הז'אנר. אבל לקחת את הפאקינג מירוץ פורמולה 1, הנערך בחסות העיתון ובשיתוף עיריית ירושלים ולהעמידו בראש השער?
טוב, למה שלא אעשה גם אני פרסומת למירוץ (בחינם)? ככה נראית מכונית המירוץ עם לוגו העיתון.

ferari

החלק המשעשע של אתמול היה הדו קרב בין המשטרה לבית המשפט על צו איסור הפרסום על פענוח הרצח בבר נוער. אף אחד לא צדיק בסיפור, אבל השורה התחתונה היא שהמשטרה טעמה מהתבשיל שהקדיחה מזמן. יעזור לגבי העתיד? נו, נראה, שהרי מדינה זו ואזרחיה המצוינים מצטיינים בזיכרון פעוט במיוחד. הכתבים והפרשנים מנצלים את היום להשתננות ולחבטות ממושכות.
מסכם ברוך קרא במעריב

זהו צחוק הגורל. אנחנו העיתונאים מוחים פעם אחר פעם על צווי איסור הפרסום שיוצאים תדיר מידי המשטרה ונחתמים באופן אוטומטי על ידי בתי המשפט, הפעם המשטרה היא שהסתבכה עם הצו.

אגב הגב, שער כה מכוער בהארץ מזמן לא נראה. אני מבינה שהמודעה הזו מממנת שתי משכורות בחודש לפחות, אבל הלו, יש גבול.

ההאזנות של אובמה

1. אז בכל מיני אתרים אמריקאיים, Wired, תיקון עולם, מדווח שבוגרי 8200 עוזרים לאובמה למצוא את האויב באמצעות חברות Narus ו-Verint.
2. אני לא ממש מבינה את אדוארד סנוודן: הרי לא יכולהיות שהוא לא ידע שבין ארה"ב להונג קונג יש הסכם הסגרה. אז למה ברח לשם?

הקואליציה

בעוד במעריב יש תמונה רומנטית של ציפי לבני ויאיר לפיד, כפסע ביניהם לבין נשיקה צרפתית, עם הכותרת "לבני מנסה לגייס את לפיד לחידוש התהליך המדיני", בידיעות יש כותרת "לבני נגד הדנוניזם" וכותרת משנה המסבירה שאחרי המשבר עם יו"ר יש עתיד, לבני מאיימת שתפרק את הקואליציה בגלל התבטאויות דני דנון נגד המו"מ המדיני.

בגרות בהיסטוריה

תהרגו אותי אם אני מבינה על מה מתלוננים הילדים. אולי על העובדה שהם לא מבינים עברית? זו עלולה בהחלט להיות בעיה בהבנת השאלות, וחבל שבמשרד החינוך לא חשבו על כך קודם.
מתוך ידיעות, ע' 4. מה? מה אתם רוצים?
איך המילה "אתגר" יכולה להתפרש בכמה צורות?
מה, זה מבחן לעולים חדשים? איזה בושות. 
histori

יורם קניוק

בגלל שיורם קניוק בחר להירשם כחסר דת הוא שונא יהודים? כמה טיפשות יכולה להיות בדברים של ח"כ ישראל אייכלר?
שהרה בלאו מספרת על ראיון שערכה עם קניוק לערוץ הממומן אורות בתחילת דרכו, לפני שלוש שנים. לדבריה הראיון לא שודר כי "הרגשתי שלא היינו מקצועיים מספיק מבחינת צילום והגשה. אפילו לא הנחתי לעורך לעבד את הראיון". מממ, ואולי, רק אולי, הראיון לא שודר עד כה בגלל הביקורת של קניוק על היהדות?
מרב מיכאלי ממליצה לקרוא את היהודי האחרון.

לידיעת אייכלר ולטיפולו המיידי: קראתי בידיעות משהו נורא ואיום היום. כתבת האמצע באגף החדשות (איתמר אייכנר, לא קרוב של אייכלר) מדווחת שבחמש השנים האחרונות נישאו כ-400 ישראלים לנשים קולומביאניות, שאת רובן הכירו כשטיילו כמוצ'ילרים שם. רוב הזוגות חיים בישראל. המדינה עושה להן את המוות, כמקובל, בענייני גיור, וחלקן לא רוצות בכך כלל.

ועוד מוסר השכל לנשים יש בכתבה. למעשה מדובר בעונש לנשים הישראליות המעאפניות, כמו שמספר אחד הגברים בני המזל, כרמי אליעזר:

הבחורות הקולומביאניות מדהימות, אני חושב שגברים ישראלים מוצאים בנשים קולומביאניות את מה שחסר בנשים ישראליות. בארץ כל אחת חושבת שהיא מיליון דולר. הקולומביאניות הן נשים שיודעות לחבק ולהעריך.

תאכלו אבק, ישראליות ממורמרות. מגיע לכן. בחיים לא תזכו בגבר כמו כרמי!

שמעון פרס

לא ברור לי למה רבים מתבאסים מחגיגות ה-90 ומפולחן האישיות לנשיא שמעון פרס. מקרה פרס נותן תקווה למין האנושי. הוא בא לומר לכל אחד מאיתנו שגם לו יש סיכוי: הסיכוי להגיע לגיל 90 כשכל חושיך עימך, מבלי שחלית במחלה ממארת (אלוהים ישמור איך נראית הסטטיסטיקה שלנו), בריא ופעיל כשור הבר. אז בסדר, הוא לא הכי אהוב בעולם, כולם שונאים אותו, טוב? אז הוא מזכיר לכם שליט של צפון קוריאה, או את מלך סיאם. ממש לא משנה לי. אני רואה בחגיגות ה-90 לפרס תקווה למיליונים החוששים להעביר את עשרים השנים האחרונות לחייהם בזקנה מנוולת כשהם עניים, נזקקים, בודדים, מחותלים, בוהים בקירות ונותנים לאלצהיימר או לסרטן לכלות את גופם ומוחם. אז לא אכפת לי. נחגוג את נצחונו של פרס על כוחות הטבע, ושיחגוג עד 120. גם אנחנו רוצים. וכמה מעטים מאיתנו יזכו לכך, לפחות בדור הנוכחי. לבני השלוש היום יש אולי עתיד מבטיח יותר.

קבר אחים ביפו

הארץ חקר את משמעות קבר האחים שנמצא ביפו באחרונה במשך שבוע, והנה התוצאות: לא בהכרח מדובר בהרוגים ממלחמת השחרור. ייתכן שמדובר בחיילים מצרים ממלחמת העולם הראשונה. האם שבוע מספיק לחקירת האירועים? לעניות דעתי הבלתי קובעת, ממש לא.
אבל זה הזמן והמקום להזכיר שוב את הפוסט שכתב ד"ר חיים פיירברג במרץ 2010, מה בכל זאת קרה ביפו, בעקבות כתבה במקור ראשון לה רואיין, תוך שמדבריו מושמטים משפטים יקרי ערך.
אחח, אלו היו ימים, בונד ג בונד, זו ש.

נשים

ב-Forward התלוננו על שנשים לא נקראות לפרשן את אירועי המזה"ת, ולכן הרכיבו רשימה של פרשניות.

נדל"ן

נפתרה המצוקה: אפשר לקנות מגדלור במחיר השווה לכל נפש.

ארכיונים

כמה עולה השימוש בחומרי ארכיון של רשות השידור?

מהצעת מחיר שהגיעה לידי "הארץ" עולה כי דקת שידור בודדת מתומחרת כעת ב-4,500 שקלים, שימוש בשתי דקות ארכיון עד חמש דקות יתומחר ב-4,000 שקלים לכל דקה ואילו שימוש ב-6-10 דקות יעלה 3,500 שקלים. המחיר יקפוץ ב-50 אחוז אם הסרט או התוכנית ישודרו גם באינטרנט ובווי־או־די ויותר משלוש פעמים במשך שלוש שנים.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הגיליון הדיגיטלי של מקור ראשון עוד לא חזר לחיים. מאז אתמול.

עיתונאים

179 משרות פנויות לעיתונאים? וואוו.

התיקונים

ידיעות החליף אתמול בטעות בין תמונת הנרצחת מסקי מולוגטה, לבית תמונת חברתה שהייתה עדה לרצח, זנבץ' טזרה. הבהרה גדולת ממדים עם שתי תמונות מתפרסמת בע' 26.

מח' הגהה

matok
מאז יצא מתוק. ynet, עמוד הבית (תודה לנתי אורנן)

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג: א, ל, ע, ש, צ, ש, י, נ, א, י, ע, י, ר, ל, ע, ש, ר, מ, א, נ, ח, ר, ד, ע, ת, י, ט, ע, ג, ל.
תודה רבה נוספת למי שמצרפים פתקית ברכה, שתמיד גורמת לי לשמחה ולחיוכים!

אתמול קרה לי משהו משונה במיוחד, לראשונה בחיי: אספתי ניירת לקראת המפגש עם הרו"ח להכנת הדו"ח השנתי, ופתאום, באחת המעטפות, אני מוצאת שני צ'קים שלא הפקדתי. לא סתם לא הפקדתי:  קוראת הבלוג שלחה לי שלושה צ'קים למועדים שונים (ב-2012). הראשון הופקד במועד, ומהשניים האחרים שכחתי כי אין לי ת"ת צ'קים ולא סימנתי ביומן גוגל. נו, מי חשב שלא אזכור. בקיצור, פג תוקפם, קרעתים והשלכתים לפח. סכום הצ'קים היה שווה ערך לעלות מזוני לכשלושה שבועות. ככה זה עניים, מזלזלים בכספין.

ולמי שתוהה מהיכן אני מקריצה את הפסקול היומי, התשובה די פשוטה: מהתבוננות במקבץ הדיסקים המאובקים שלי. ככה אני מביאה גאולה לעולם ולהם. ולי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

110 תגובות על היהודייה האחרונה

  1. שועלן הגיב:

    למה מתלהבים מהגילוי הזה אם אני במו עיני ראיתי באותו אזור מאובנים דומים עתיקים אף יותר לפי שנים לא מעטות.

    אהבתי

  2. ב NRG מעריכים שהשיח אלקארדווי מתגורר בצ'ול כרם ולכן שינו את שמו ליוסף אלקרצ'אוי.ואולי לכבוד ועידת הארגון העולמי של איחוד חכמי הדת המוסלמים אפס אחידות, ממש לא בצ'דר. יהיה מעניין לשמוע את ההחלטות והאמירות בנוגע לסוריה.

    אהבתי

  3. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    פארסת הפרסום בחקירת הברנוער: מי פישל? לפי הארץ: "בשעה 16:30 ערכה משטרת תל אביב תדרוך לכתבים, שבו הודיעה כי פרטי החקירה יותרו לפרסום בשעה 17:00. סמוך לשעה זו דחה השופט דרויאן את בקשת הסנגורים והתיר לפרסם את המידע. ב-17:00 פורסמו פרטי החקירה בכלי התקשורת, למעט שמות החשודים, ואילו זמן קצר לאחר מכן ביקשו הסנגורים לערער על החלטת הפרסום. [בעקבות] כך השופט דרויאן עיכב את ביצוע הסרת הצו עד למחר ב-13:00."
    אז מי אשם? השופט, שהפך את ההחלטה, או המשטרה שהזדרזה לפרסם בלי לחכות לתוצאות הערעור? מישהו יכול לעשות לי סדר?

    אהבתי

    • לפי עמוד הבית בהארץ, מאמר פרשנות על המהומות בטורקיה והמתח בסוריה חשוב יותר מהפרשה. סוג של הומאז'.

      אהבתי

    • אלעד הגיב:

      אני לא אכנס למסקנות של מי פישל, רק קצת דיוק – עיכוב ביצוע אינו "הפיכת" ההחלטה. עיכוב ביצוע הוא מכשיר משפטי שנועד למנוע מצב שבו בדרך לערכאת הערעור הערעור הופך ללא רלוונטי.

      כלומר – נאמר שהחלטת השופט דרויאן לא מוצאת חן בעיני, אני חושב שהסרת צו איסור הפרסום תגרום לי נזק בלתי הפיך ואני מתכוון לערער – המשטרה הרי מחכה לרגע פקיעת הצו כדי לפרסם את שמי. ייקח לי נאמר יום להכין את הערעור – עד שאגיע לבית המשפט המחוזי שמי כבר פורסם ואין עוד טעם לערעור, כי אי אפשר לקחת את הדברים שפורסמו חזרה.

      אז כדי לאפשר לי לממש את זכותי לערער באופן אמיתי – יש את מוסד עיכוב הביצוע, שמתלה את ביצוע ההחלטה בתנאים שנקבעים בהחלטה על עיכוב הביצוע. ניתן לבקש אותו מיד עם קבלת ההחלטה המקורית ולפי לוחות הזמנים נראה שזה מה שהסניגורים עשו.

      למה המשטרה שעוד לא הגישה כתב אישום רצה לפרסם את תוצאות החקירה ועוד מנפנפת בשמות החשודים שהם בשלב זה חשודים בלבד וחפים מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתם? לא יודע, אם לשפוט לפי כותרות העיתונים גם המפכ"ל שלה לא שבע נחת מזה.

      אהבתי

  4. תומר הגיב:

    אני היחיד ששואל את עצמו היכן נמצאים הסנאודנים דאשתקד?

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    הארץ לא באמת "חקר" את נושא הקבר, זו הדרך המתוחכמת שלו לעשות recall לידיעה הקודמת שהיתה פרסום תעמולה שקרית של התנועה האסלאמית.
    זו עוד פדיחת על של הארץ כמו סקר האפרטהייד וכו'.

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      אתה צודק שהארץ ככל הנראה ממחזר כדי לפמפם את הנושא. עם זאת, מוקדם לקבוע שמדובר בשקר גמור, בכל זאת היתה מלחמה, ולך תדע אם לא יימצאו בקברים גם הרוגים ממלחמת השחרור.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      הידיעה הופצה באמצעות סוכנות הידיעות הצרפתית להכריז עליה כתעמולה שקרית ללא בדיקה זה לא עיתונות. הנושא הוא זהות הקבורים, ולא "טבח" שהתגלה.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        תגיד את זה לחבר מועצת עיריית ת"א סמי אבו שחדה:

        תועדו מספר מעשי טבח. אני מכיר את הסיפור של קברי האחים מעדויות בעל פה, כולל של סבא שלי

        ואם זהות הקבורים הוא נושא, למה בידיעה של סיץ (ושל הארץ) משבוע שעבר לא חשבו להעלות את הנושא הזה לבחינה?
        ומה חושב הקורא הפשוט (במיוחד בחו"ל) כשהוא קורא על קברי אחרים של מאות פלסטינים שנתגלו עם סימני ירי אם לא על טבח?

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אתה מעוות את דברי , כתבתי טבח שהתגלה.
          הבנתי את עקרונות הלא מאמינים לערבים, והמה יחשבו. לכן אני קורא הארץ ולא עיתונים מוטים מראש.

          אהבתי

  6. עו"ד הגיב:

    אומנם בין הונג קונג לארה"ב נחתם הסכם הסגרה ב 1996, אבל פרופ' יאנג מאוניברסיטת הונג קונג מעריך שהבחירה בהונג קונג ע"י סנודן, היתה בחירה טובה בנסיבות.

    פרופ' יאנג מעריך שאם סנודן יבקש מקלט פוליטי בהונג קונג, הרי בעתיד הקרוב הוא כנראה "לא ילך לשום מקום", שכן הליכי ההסגרה יכולים להמשך "חודשים ושנים". לדבריו על פי הפסיקה שם, המדינה צריכה לבחון את תקופתה של כל בקשת המקלט, אולם בפועל השלטונות אינם עושים זאת (מזכיר במשהו מדינה אחרת במזה"ת) כי חקיקה מתאימה לבדיקת הבקשות כלל אינה קיימת כיום בהונג קונג והקמתה תדרוש זמן רב.

    המאמר הזה מציין את האמור לעיל, וגם מצביע על סעיפי אמנה שיכולים לעכב את התהליך, אם יטען סנודן בבית המשפט כי פעל מטעמים פוליטיים.

    המאמר מציין כי בסופו של דבר סיכוי הצלחתו מועטים מאוד, אבל תהליך הסגרתו יהיה ארוך. בקצרה, הוא יכול להרוויח זמן.

    סנודן עצמו אמר בראיון לגרדיאן שלדעתו הונג קונג היא אחת המדינות המועטות בעולם היכולות להתנגד לבקשת הסגרה אמריקאית, אם תהיה.

    ואם להביע דעה עצמאית, בלי להיות מומחה למצב המשפטי-פוליטי בהונג קונג, אם הדברים נכונים, הרי שארה"ב יכול לשקול אופציה שנראית כלא ריאלית היום, ולא להגיש בקשה להסגרה, ואז הטעם לבקשת המקלט יתייתם, ועם סיכום עם ממשלת הונג קונג ובאישור סין, הונג קונג לא תאריך את שהותו שם והוא יידרש לעזוב את הונג קונג.

    לא, לא נראה לי שארה"ב תקבל את העצה שלי ואני גם לא בטוח שצריך עוד ו"ו ב snowden.

    אהבתי

  7. מישהי הגיב:

    שבדיה היא מדינת הפוליטיקלי קורקט האבסורדי.

    אהבתי

  8. Giladf הגיב:

    לגבי תהייתך: אדוארד סנואודן התראיין והסביר שהוא יודע שירדפו אותו והוא מוכן לשלם את המחיר.

    אהבתי

  9. התלמידים באופן כללי מתלוננים כנגד הקיבוש של המבוגרים ויש צדק בטענותיהם. הדרך שבה מלמדים עברית ומה שמגישים בטלוויזיה מנציח שפה שטחית ויוצר קושי להתמודד עם טקסט או שאלה מורכבת. הטמטמה הכללית שמחלחלת לראשי האזרחים הגדולים והקטנים דרך בוב ספוג והריאליטי משפיעה גם על מנסחי הבחינות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מה מורכב בשתי השאלות הסתמיות האלו?

      אהבתי

      • -כלום. ומה מורכב בבוב ספוג ובריאלטי?
        גם כלום.
        מה ההבדל בין ספר שכתוב בשפה עשירה לבוב ספוג?
        ילד שמבין לעומת ילד שמתלונן שלא.
        מה ההבדל בין שינון אותיות ולוח הכפל לבין זרימה בקצב עצמוני?
        הטרנדים של משרד החינוך.

        *בובספוג כמשל. כל טמטום שווה ערך יתקבל.

        אהבתי

  10. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    ג'קי לוי הרגע במילה האחרונה על הבחינה בהיסטוריה: מציע לבחינה הבאה שהתלמידים יתבקשו לענות ב"פחחח", "בעעע" ו"שולטתתת". לדוגמא: ביסמרק – בעעע, הרצל -שולטתתת …

    אהבתי

  11. nurit הגיב:

    לא התעצלתי וקראתי את דף הפייסבוק של מר כרמי בועל הקולומביאנית.
    האיש הוא תוצר של החברה הישראלית השוביניסטית על כל המשתמע מכך. בזמנו התפרסם הסרט הדוקומנטרי על הגברים שמחפשים כלות ברוסיה. התופעה הזו היא העליבות בהתגשמותה, כנראה מסיבה טובה ישראליות לא רצו להנשא להם (לייקים אדומים יתקבלו בברכה).

    הפרסום של משרד הכלכלה "מקצועות נדרשים בישראל" הזעיק לתכנית של רזי ברקאי בגלי צה"ל הבוקר את נציגי כל המגזרים שצחבכו על השכר שמרויחים בעלי המקצועות המוזכרים ברשימת המקצועות המבוקשים. לתגובה הביא רזי את יוצרת הרשימה המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה הגב' מיכל צוק (אני מקוה שזה שמה פשוט לא רשמתי לפני) . לדעתה זו התקדמות עצומה בהבאת רשימות מעין אלו לידיעת הציבור. כשהתנפל עליה רזי ואמר מאיפה נתוני השכר האלו? היא כבר חזרה בה ואמרה שאכן זה לא השכר למתחילים במקצועות, אלא לכאלו שיש כבר נסיון והבטיחה לתקן. לאחר מכן היא אמרה שזה השכר במגזר הפרטי ולא הציבורי. בקיצור היא אמרה שתשנה את המלל אבל לא את המספרים. מגוחך כבר אמרתי? העיקר שתאייתו נכון את שמו של בנט כל השאר בשוליים.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      מצטער להרוס לך אייטם טוב. מדובר בסקר השכר הכי יסודי שנערך בישראל בסקטור העיסקי (בסקטור הציבורי אין צורך בסקר). הסקר נערך מזה שנים, לפני תקופתו של בנט, ותוצאותיו היו זמינות למי שעוסק בכך. השנה פורסמו התוצאות באתר הממשלה ובנט עשה על כך סיבוב יח"ץ. לגיטימי ואפילו ראוי שכן אלו נתונים שימושיים לרבים. קיראי כך:
      שכר התחלי = שכר שהמעביד (העיסקי) מוכן לשלם בתחילת ההעסקה. לא כתוב בשום מקום שמדובר במועסק חסר נסיון.

      אהבתי

      • nurit הגיב:

        הרשה לי לתקן כמה טעויות במה שכתבת לי. האייטם אינו שלי, וולווט הציגה אותו, גם בדה מרקר כתבו בענין ושם אכן ראיתי הטבלה וההסברים, רזי ברקאי העלה את הנוגעים בדבר לשידור. אתה מתווכח לא עם האשה הנכונה במקרה זה. לא שאני לא ששה להתווכח ולהוכיח אמיתות דברי אלא שהפעם זה ממש לא נעשה ביזמתי. הבאתי דברים בשם אומרם. הדבר היחיד שכנראה שנינו הסכמנו עליו הוא שבנט מרוויח יחסי ציבור.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          אם השתכנעת שהאייטם של ברקאי לא מחזיק מים, דיינו.
          לגבי בנט, תורתנו הקדושה הזהירה מפניו, דכתיב "הצילני נא מיד אחי". אבל הפעם הרוויח ביושר את יחסי הציבור. מדובר במידע שימושי שהעלה אבק בשרתי הממשלה ובנט הוציאו לשימוש הציבור. שאפו.

          אהבתי

          • nurit הגיב:

            לאחד משנינו יש בעיה בהבנת הנקרא. היכן כתבתי שהאייטם של ברקאי לא מחזיק מים?

            אני אגב מאד מחזיקה מרזי ברקאי הוא איש תקשורת נהדר והתוכנית שלו מעולה.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              סליחה, חשבתי שהקריאה בדה מארקר עזרה לך להבין את הפאדיחה של ברקאי. הוא ניסה להפריך משהו שלא נטען בסקר של משרד הכלכלה באמצעות פסטיבל מסכנות. זו התנהלות חלטוריסטית שמראה שלא נעשתה כל בדיקה לפני שהוחלט על שידור האייטם. כפי שכבר אמרתי, זהו סקר השכר הכי מקיף שנערך בישראל. יש גם חברות השמה גדולות שעורכות סקרים דומים אך הם בהיקפים קטנים בהרבה ומתיחסים רק למקצועות שמעניינים אותן.

              אהבתי

      • velvet הגיב:

        אתה טועה כמובן.
        שכר התחלתי: שכר לעיתונאי בראשית דרכו.
        עיתונאים מסוימים, או אנשי מנהלה, התחילו את עבודתם עם עלות שכר של מיליון וחצי ש' לשנה. למשל.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          אני מרבה לטעות כמובן אבל לא הפעם. שכר התחלתי בסקר המדובר עוסק בשכר שאותו מוכן המעסיק לשלם לעובד חדש עם תחילת עבודתו. רוב המעבידים, ברוב המשרות, מעדיפים עובדים מנוסים ולכן הנתונים מראים שכר של עובד מנוסה (לרוב) במקום עבודה חדש, למשל, עמנואל רוזן בערוץ 10. הפרוש שלך מניח שזהו שכר של עובד חדש במקום עבודתו הראשון אבל לא זה הנתון שסוקר.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            הטיעון שלך מגוחך: עובד עיתונאי בשכר של נניח 7 בעיתון.
            עיתון אחר רוצה אותו, ומציע לו 9. עיתון שלישי יציע לו אחרי שנה 11. אז מה קשורה הפרשנות שלך? אתה לא מציע לעיתונאי א' מה שאתה מציע לעיתונאי ב' כשכר התחלתי. אין בכלל מדד כזה. תלוי מי האדם, כמה אתה רוצה אותו ומאיפה בא.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              אסביר לך שוב כיצד נעשה הסקר. הסוקר של משרד הכלכלה פונה למעסיקים מהסקטור הפרטי ומבקש שיספקו את הנתונים הבאים:
              1. לאילו משרות אתם מחפשים עובדים,
              2. מה השכר שאתם מוכנים לשלם לאותן משרות.
              לאחר שנה מסכמים את הנתונים ומתקבלת תמונה סטטיסטית מהימה למדי (את מכירה סקר יותר מקיף ואמין? אני לא)
              בסקר אין שום נתון המתייחס לדרישות המוקדמות לתפקיד כגון נסיון, השכלה וכו'. אין ספק שנתונים נוספים ישפרו אותו, אבל כדאי שהביקורת תעסוק במה שיש בסקר ולא במה שאין בו, קרי, אין בו שכר של עובדים (כולל עיתונאים) מתחילים.

              אהבתי

            • לירון הגיב:

              להלן קובץ המתודולוגיה, ממנו עולה שחז"ן צודק.

              עוד חלטורה של בלוגרי "הארץ".

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                רציתי לכתוב שבדיוק בשביל זה הארץ עשה את הבלוגרים, אבל זה לא שהידיעות הרשמיות שלו עומדות בסטנדרטים הרבה יותר גבוהים.
                מעניין למה השכר הממוצע של "מורים בחינוך מיוחד" הוא 23,497 אלף ש"ח כאשר החציון באותו מקצוע עומד על 6,042.
                מי זה המורה הזה שמרוויח מיליון ש"ח ומושך את הממוצע הרחק למעלה?

                אהבתי

                • חייל זקן הגיב:

                  מדובר בסקטור הפרטי בלבד

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    אז?

                    אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      פקידי ממשלה חייבים לבעוט בדלי החלב. חלק מספרים בסקר הגולמי לא נראו להם ולכן החליטו לשפץ את המספרים בעזרת נתונים ממקור אחר שמכיל את השכר החציוני ואין בו הפרדה בין הסקטור העיסקי והציבורי.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      זה לא מה שאני הבנתי.
                      יש להם את כל הנתונים הגולמיים והם מפרסמים כעיקרון רק את השכר הממוצע.
                      איפה שהשכר הממוצע לא נראה להם הגיוני, הם מפרסמים נתון אחר במקום (שכר חציוני / מינימום וכו').

                      אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      היא הנותנת. אדם בעל רקע מדעי ירצה לראות את הנתונים ואת דרך איסופם כדי לדעת להעריך אותם. פקיד ממשלתי/איש מדעי החברה/הרוח ינסה להגיע להנחת המבוקש. לצורך זה נדרש מיש מש של מקורות שונים.
                      כלומר, אני אוסף נתונים בדרך מסויימת וכאשר הממצאים לא תואמים את מה שרציתי לראות אשתמש בנתונים שנאספו בדרך שונה.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      אתם יכולים לדהור על המתודולוגיה עד צאת נשמתכם.
                      בענייני עיתונות, אין שום קשר בין התנהלות בפועל לבין השטויות שחרטטו המשיבים על הסקר.
                      בשאר התחומים אין לי שמץ של הבנה.

                      אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                שח מט

                אהבתי

              • לירון הגיב:

                הבעיה היא שבנט, בקישור מתוך "שאריות", טעה בעצמו והתייחס לשכר התחלתי כשכר לעובד מתחיל.

                אהבתי

              • לירון הגיב:

                אגב, עולה גם מאותו הקובץ שמדובר בממוצע יומי המשרות הפנויות באותו תחום עסקי על פני כל השנה וכאן המספר 179 אכן מעלה תהיות.

                גם השכר ההתחלתי של מהנדסי החשמל מאוד נמוך.

                אהבתי

    • הומר J סימפסון הגיב:

      אני מכיר אדם שהתחתן עם דרוםאמריקאית ואף נולדו להם ילדים. הצרות החלו בגירושין, אז התברר לו שהוא גם צריך לפרנס אותה עד סוף חייה ברמת חיים גבוהה, אחר הילדים הוא צריך לרדוף בארצות הברית ובדרום אמריקה בשביל לראות אותם בפרקי זמן סבירים. בכדי להביא את הילדים לביקור בישראל פעם בכמה שנים הוא צריך להתחנן הרבה ולשלם הרבה.

      אהבתי

  12. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    קברות האחים ביפו: גם הארץ "קובר" את הקטע "המזכה" מבחינתו בסוף הכתבה, לאחר הצגה ארוכה של כיבוש יפו באופן חד צדדי מנקודת המבט הערבית, ומתן משקל לעדויות שאפילו על סמך מוסריהן הן מפוקפקות. לפי הארץ "יפו היתה בנחיתות צבאית מוחלטת לעומת ת"א והיישובים היהודיים שהקיפו אותה". מעיון בויקיפדיה נראה שדוקא ת"א סבלה מיפו והיישובים הערביים שהקיפו אותה. אש צלפים ממסגד חסן בק ושכונת אבו כביר, קרבות בשכונות עזרא, שפירא והתקווה, פליטים יהודיים בת"א מהשכונות הגובלות ביפו, ושליטה של הערבים על צירי התנועה לת"א. הארץ גם מציין שהעובדות כפי שהוא מוסר אותן אינן שנויות במחלוקת – כנראה הכוונה שבמערכת הארץ יש הסכמה עליהן.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      למה אתה מעיין בויקיפדיה אם יש לך את הדברים הישירים שכתב מומחה תל אביב יפו עם שם ותואר?

      אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        עיינתי גם בדברי המומחה. בויקיפדיה נראה לי מתומצת יותר.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          זכותך לא לדעת.

          אהבתי

          • לוחמה אלקטרונית הגיב:

            לא לדעת מה? קראתי גם את דברי המומחה. בויקיפדיה המידע היה מאורגן באופן תמציתי ונגיש יותר, כך שאפשר למצוא את העובדות ברפרוף מהיר. בכל מקרה, אשמח לשמוע התייחסות גם לתוכן הדברים – איך אתם רואים את אופן הצגת הסיפור בעיתון הארץ?

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              אתה מדקלם סיסמאות ביחס למצב בתל אביב יפו, בפוסט בקישור כבר ענה ההיסטריון לטענה דומה לשלך. אתה מתעקש להיות בור. הארץ מאוזן ורציני ממך.

              אהבתי

              • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                אתה מתעקש להעליב את בן שיחך, שמבקש לשמוע את דעתך. חבל.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  מאחר ובפוסט המקושר יש הסבר מפורט של דר' פיירברג לטענה דומה של מגיב. באופן לא מפתיע העדיף המגיב סיסמאות פוליטיות על דעתו של ההיסטוריון. לדבריך:
                  “יפו היתה בנחיתות צבאית מוחלטת לעומת ת”א והיישובים היהודיים שהקיפו אותה”.
                  זה פשוט לא נכון.

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    סליחה, תיקון, המשפט במרכאות נכון, טענתך שהוא שקרי היא הלא נכונה.

                    אהבתי

                  • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                    סוף סוף תגובה עניינית. כאמור, קראתי את הפוסט של דר' פיירברג, אך בתחילה לא את התגובות אליו. הפוסט עצמו נראה לי מאוזן בהחלט ומציג את ההקשר ההיסטורי הכולל של כיבוש יפו. אני מניח שאתה מתייחס לתגובתו של דר' פיירברג למגיב אורי, ששאל על ירי צלפים מיפו. גם כאן, התשובה של ד' פיירברג נראית לי מקיפה. לגבי הנחיתות הצבאית של יפו – מדוע הארץ (ואתה) קובעים שזה אכן נכון, ועד כמה הייתה "מוחלטת"? נראה לי שהעובדה שחמושים ערבים מיפו ואבו כביר הצליחו לשבש לחלוטין את שגרת החיים בתל אביב, ואף לערוך קרבות בשטחה, בתוספת השליטה של יישובים כמו יאזור על צירי הגישה לתל אביב, הופכים את המפה הצבאית לקצת פחות מוחלטת. מה שנכון הוא, שהכוחות היהודיים בארץ באופן כללי היו מאורגנים יותר ומצויידים יותר ב-29 בנובמבר 1947, מה שהקנה להם עדיפות צבאית על המיליציות הערביות בחצי הראשון של המלחמה (עד הכרזת המדינה). לטעמי טוב שכך, אחרת היינו מנהלים את הדיון הזה בערבית (או מפתח תקווה, לפי חז"ן).

                    אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      להיסטוריונים ולטוקבקיסטים יש ייתרון של חוכמה לאחר מעשה. אם תציב זה מול זה את יהודי אזור המרכז מול ערביי אזור המרכז תקבל עדיפות גדולה ליהודים. אם מוסיפים לתמונה את הצבא המצרי התוקף מדרום כדי לחבור ליפו התמונה משתנה.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      כמו באבן ניר ומספריים. חז"ן עוטף את ההיסטוריונים, והוא המנצח. להיסטוריונים יש את המכשלה של הצורך לחקור על פי עובדות.

                      אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      להיסטוריונים אין כמובן נטיות פוליטיות ולכן אין ביניהם מחלוקות כמו בין טוקבקיסטים.

                      אהבתי

    • אורן הגיב:

      חבל, יש בפוסט קישור לפוסט אורח ישן, תקרא אותו ותבין יותר. חבל שאתה סתם זורק סיסמאות.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      על קוראי הבלוג להלל ולשבח את מגרשי הערבים מיפו. שווה בנפשך שהיינו אנוסים לקרוא בלוג שנכתב, לא עלינו, בפתח תקווה. היידה יפו

      אהבתי

  13. עטרה הגיב:

    אין שום בושה בליצור קשר עם הקוראת שאת המחאותיה שכחת להפקיד, ולבקש בנימוס צ'קים חדשים. אני בטוחה שהיא תקבל את בקשתך בברכה, אחרת יוצא שהיא צרכה משהו שחשבה ששילמה עליו – ללא תשלום. בעיני זו לא רק זכותך אלא חובתך. ואם קשה לך, אז לכל הפחות עלייך להודיע לה שהמחאותיה דאשתקד לא הופקדו, ולהניח לה לבחור איך תגיב. אני למשל מאוד התבאסתי כשגיליתי שהחלפת כרטיס האשראי שלי גררה חצי שנה של קריאת הבלוג שלך בחינם בלי שהייתי מודעת לכך (ובקושי הרשית לי לתקן את המעוות!!!). אם תעברי על זה לסדר היום, תפגעי בסדר העולמי החדש.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא התביישתי, הודעתי.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מתי פג תוקפו של צ'ק?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          חצי שנה.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            ואללה לא היה לי מושג.
            הייתי בטוח שצ'ק פשוט הופך למשהו שווה ערך למזומן.
            אז כל תעשיית ניכיון הצ'קים היא מירוץ נגד השעון?
            את (או אולי עו"ד) יודעת אם יש בכל זאת מה לעשות עם צי'ק שפג תוקפו חוץ מלקרוע ולהשליך לפח?

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              ניתן להפקיד צ'ק דחוי תמורת תשלום. תעשיית נכיון הצ'קים ניזונה מצ'קים ללא כיסוי. צ'ק שהופקד וחזר לא פג לאחר חצי שנה וניתן לגבות אותו באמצעות ההוצאה לפועל בהליך קצר (ללא משפט)

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                התשובה לא עונה לשועלן:
                הצ'קים הדחויים שהיו לי, שלא הופקדו תמורת תשלום (אני לא עד כדי כך סתומה), ונשלפו מהמגירה שלי, נקרעו ונזרקו לפח. אין מה לעשות איתם.

                אהבתי

                • עו"ד הגיב:

                  התשובה כן יכולה לענות לשועלן, כי נראה שהוא התכוון לשאול באופן כללי, לא בהכרח לגבי השיק שלך שנקרע ונזרק. אז התשובה עבורו היא כן, הוא יודע העו"ד. המערכת הבנקאית לא מכבדת תוקף של שיק בחלוף חצי שנה, אבל מערכת ההוצל"פ כן. אפשר לפנות להוצל"פ במגבלת 7 שנות התיישנות.

                  אהבתי

                  • velvet הגיב:

                    היא יכולה, אבל היא לא. הוא לא התכוון לצ'קים דחויים שהופקדו בבנק, שהרי אז השאלה מתייתרת, אלא למקרה כ מ ו שלי: מה אם הוא מחזיק את הצ'קים שקיבל בארנק עור התנין שלו ולא פודה אותם בזמן.

                    אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      הוא מחזיק שיק ולא פונה לבנק. עברה חצי שנה. אם הבנתי אותו נכון הוא שואל מה אפשר לעשות? אז הוא יכול לפנות להוצל"פ. אבל ייתכן שלא הבתי את השאלה.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      התחלתי ולכן אסיים.
                      עו"ד מסר תשובה מלאה, ולכן הוא זוכה בשובר לסטימצקי ע"ס 50 ש"ח.

                      אהבתי

                • חייל זקן הגיב:

                  תשובה של מקצוען עדיפה על זו של חובבן. בעסק כמו שלך הוצאה לפועל אינה באה בחשבון. מרים חיי העצמאי הדלפון.

                  אהבתי

  14. yehosef הגיב:

    ואפרופו לחם עבודה: טלי חירותי-סובר מפרסמת בבלוג שלה סיפור נפלא על השר נפתלי בנט, שקבע אתמול שחסרים 180 עיתונאים, שיקבלו שכר התחלתי של 9022 ש"ח לחודש כמשכורת על עבודתם.

    לפרטים נוספים, מתבקשים עיתונאי רשת מעריב לפנות למשרד הכלכלה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      תודה שהזכרת לי. זה נכתב אתמול בשאריות ברשת. הכנסתי קישור ותמונה עכשיו. פשוט שכחתי במהלך העבודה.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        תרגיעו, מדובר בצרות בכותרות ותו לא.
        משרד הכלכלה מבצע לאורך השנה סקרים אצל מעסיקים בסקטור הפרטי במסגרתו הם מתבקשים לדווח על משרות פנויות והשכר שהם מוכנים לשלם עבורם. המספר 179 הוא מספר המשרות שהוצעו לעיתונאים בסקטור הפרטי, בקרב העסקים הנסקרים, לאורך כל שנת 2012. סביר מאד שרובן הגדול מאויש כיום. גם לעיתונאים מותר לבדוק עובדות.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        V, האם לא כדאי למצוא דרך להגביל את זכותם של בוגרי "השפה כמכלול" להגיב אצלך בבלוג?

        אהבתי

    • bazinga הגיב:

      ראיתי את המספר הזה ונפלתי.
      אני יודע שכלכלנים משחקים עם המספרים וסטטסיטיקה זה סוג
      של שקר כלשהו אבל זה כבר מוגזם.
      זה שכר יותר גבוהה משל מהנדס מתחיל.

      אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    מה שכיבוש קטן יכול לעשות…
    אחרי שהכריזו מלחמה על היהודים, על ערבים אחרים ועל הפרסים החליטו הערבים לא לקפח את הכושים: רוחות מלחמה בין מצרים לאתיופיה

    אהבתי

  16. lorenzo הגיב:

    מודה שאהבתי יותר את העיצוב הקודם,אך תודה על עבודתך בכל עיצוב.

    אהבתי

כתיבת תגובה