לא ידעתי

הארץ17.6.13מעריב17.6.13

ידיעות17.6.13isra17.6.13

makor17.6.13

hamvaser17.6yated17.6.13

פסקול קריאה – סונטה מס' 380 מאת דומניקו סקרלאטי. פסנתרנית: יוג'ה ואנג
(תודה לקובי)

הכותרות הראשיות

כל העיתונים מפויסי-כותרת באשר לרוחאני, ומשתמשים במילים תקווה, פיוס, צ'אנס, ומקסימום מביאים גם את גרסת נתניהו (הארץ, כולל מאמר מערכת הקורא לתת לו הזדמנות). רק ישר"ה, קול הרה"מ, בעצבים: "בלי אשליות".
אורי אליצור: איבדנו את אחמדיניג'אד.

אלון חסן

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, השעה את עצמו.
כתבה של שרון שפורר בהארץ מ-2011. ותוספת מפורטת שלה מאתמול.
והכתבה עליו באולפן שישי, זו שהובילה מן הסתם להשעיה.
רוב החומרים מהכתבה המצולמת (שטלוויזיונית לא היה לה שום ערך מוסף: צילומי ארכיון חוזרים, צילומי אווירה מהנמל, כמה מסמכים – אך חשובים מאוד – ושימוש באנימציה מינימליסטית) פורסמו בעיתון, אבל האפקט, האפקט היה שונה. הכתבה באולפן שישי הייתה כמו לצעוק את הדברים שנאמרו כבר מזמן עם רמקול.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=dedd99254e34f310VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=0e9c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=e7c0205758c4f310VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

יהושע פרץ, האב הרוחני של חסן: הילד הזה הוא גאון (טלי חרותי-סובר, המארקר).

שי ניב בגלובס מסביר למה זה שיא הצביעות, כל מה שקורה עם חסן עכשיו.
ראשית הוא כותב מה שגם אני אומרת היום, שהסיפור נחשף ע"י שפורר בהארץ. זה כבר יפה, בגלל העויונות בין גלובס להארץ.
כמו כן הוא כותב שההסתדרות, שידעה, שהרי הכל כבר נכתב, עולה על הגל, ששלי יחימוביץ' ידעה, ועוד. כמו כן אומר ניב שהתקשרות צריכה לשאול את עצמה מה השתנה מאז התחקיר של שפורר מלפני שנתיים, שהיא דוהרת בחום על העניין. "התקשורת צריכה לשאול את עצמה איזה אינטרס היא משרתת".
גם אורית קלייר-ארזי יוצאת נגד יחימוביץ'. מתי גולן: משרד התחבורה וההסתדרות אשמים באותה מידה.

לכתבה של ניב מתלווה תצלום של חסן, של איל יצהר, בה הוא נראה חטוב כדודי בלסר. משונה.
hasan17.6
אני מבינה את כל הטיעונים של ניב, הנשמעים הגיוניים להפליא, ועדיין, התחושה היא שיש פה עניין גם עם מלחמת העיתונים.
תוס': אבי בר-אלי במארקר: זה הקרב של עופר עיני.

מעניין לראות את ההתייחסות בידיעות: בע' 11 דיווח על שהשעה את עצמו, ותזכורת לכך שייאלץ לחזור בסרבל עבודה למנוף, כמפעיל ציוד מכני כבד, שזו הגדרת מקצועו. בכפולה הפותחת של ממון (זו כתבת השער) על "חגיגת המשאיות של חסן" (גד ליאור ועופר פטרסבורג). אם הבנתי נכון, עוד לא התקבל דו"ח רשות החברות בעניין.

הכותרת הזהה בידיעות ובמעריב, בעמודי החדשות: "לא לעולם חסן".

הרצח בבר נוער

כולם מזועזעים מכך ששאול גנון אמר אתמול "היו יחסים, לא ידעתי שהוא קטין". ופה. ע"פ ההודעה שלו, שנוסחה עם המשטרה, בפעמים בהן נפגש עם הנער (כלומר פעמים, לא פעם), כשלושה שבועות לפני הרצח, "הוא לא ידע את גילו וחשב כי הוא מבוגר יותר".
הנער אגב, ממשך להכחיש: "לא נאנסתי, שיפרסמו את שמי". לא נאנסתי, אבל?
הנה תזכורת למי שאמר אותו דבר בדיוק לפני כמה שנים, וגם היום, וזכה לחיבוק הממסד:
יוסי בובליל, כן, ההוא מהאח הגדול, פצח במערכת יחסים עם אשתו דהיום, ורד, כשהייתה בת 12: "…אחרי שבועיים של פגישות אחותי ביררה וגילתה שהיא בת 12. נהיה לי חושך בעיניים, כי היה לי כבר קשה לוותר עליה" (סגנון, ע' 31, 14.6.13). איך לא ידע? הרי שאלה ראשונה שגברים שואלים (על) נשים זה בת כמה את/היא?
(ב-2008, אגב, בעניין בובליל, זה היה בת 11).
bublilim
ורד ויוסי בובליל לפני כ-35 שנים, עובדים על מלנומה (מתוך האלבום המשפחתי, לסגנון).

זה לא שאני מצדדת חלילה בהתנהלות זו או אחרת, או ממעיטה בקלוקלות המעשה של גנון ובהתאמה, בזו של בובליל. שלא יהיו אי הבנות.

ערוץ 10 מפר בפעם המי יודע כמה את צו איסור הפרסום על שם החשוד.
(תודה לדודי).

בפ

מדינת כל גזעניה

מחקר מאוניברסיטת קליפורניה

יותר ממחצית מבני הנוער הפלסטינים הודו כי הם שונאים את כל הישראלים, ואילו יותר משליש מהישראלים אמרו כי הם שונאים את שכניהם ברשות הפלסטינית… 36 אחוז מהישראלים העידו כי הם אינם סומכים כלל על פלסטינים. רק שליש מבני הנוער הישראלים אמרו כי היו שמחים אם היה להם חבר פלסטיני, ואילו 64 אחוזים הודו כי לא היו רוצים קשרי חברות עם פלסטינים.

רומן זדורוב

טביעת סנדל זוהתה כטביעת צמיג. בידיעת ההמשך מדובר רבות על נעל, לא מוזכר שום צמיג.
זכר לצמיג ולסנדל אפשר למצוא בטוקבק 73 (רצ"ב) ובאתרים שהם אגרגטורים ל-ynet.

73. יש סנדלי שורש עם סוליה שמשאירה סימנים זהים לצמיג (16.06.13):
אם זה מה שהציגו לעד, אז במבט חטוף תוך כדי עדות אין לו שום אפשרות לדעת שזו סוליה של סנדל, שעוצבה ע"י היצרן (בכוונה) להראות כמו צמיג.

האם לא הבין הכתב את הנאמר במשפט?
(עבד שבוע על התחקיר ומצא קבר אחים: שועלן)

אמיר זוהר (פוסטה) משוכנע שדבר לא ישתנה בהרשעה בתיק, ומאשים את התקשורת בבלגאן.

נשים לחזית

בעניין הקריאה לנשים שיופיעו על מסך הטלוויזיה, בכנסים ובפאנלים, אני מרגישה ממש כמו שפורר (שאגב הופיעה אמש אצל קירשנדון) בפרשת חסן.
כתבתי על כך כמה פעמים בהרחבה מ-2009, ואין כמעט חודש שאני לא מזכירה זאת.
וגם מ-2012 ומ-2010 ומ-2009.
והנה ב-onlife בעוד קריאה נרגשת ומהדהדת המופנית ללונדון וקירשנבאום. במקרה.
ובכ"ז, מה שיפה זה ספר הדוברות המתהווה. ופה אפשר להירשם.
אגב, נרשמתי. נראה מה יקרה עכשיו ולכמה הזמנות אזכה.

עשר הנשים ממוצא אתיופי המשפיעות בישראל. נכון, זו פדיחת על על שצריך לעשות כזה תת פילוח, אבל אין ברירה. בעצם אני לא יודעת אם יש או אין ברירה. בוודאות צריך לקדם קבוצות שונות. הפתרון האולטימטיבי? אין לי.

יומולדת לשמעון פרס

אני מאוד מודאגת מהעניין

עם כל הכבוד לוועידת הנשיא, פרס נולד ב-2 באוגוסט, כ' באב. גם לפי התאריך העברי השנה זה ב-27 ביולי. אבל לחגוג יותר מחודש לפני? זה רע גם לבני אלמוות

פרסהצעיר

 ברכות מהעולם. ואפילו מאלוף בן ("ד"ר בר-ביצוע"). ברברה סטרייסנד נחתה (לא רק לכבודו).

ובינתיים במעריב

הודעה לעיתונות

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה במעריב | ההחלטה על הסכסוך התקבלה לאחר שההנהלה נקטה שורה של צעדים חד צדדיים ללא תיאום עם הוועד. בין היתר ניידה בפתאומיות עובדים בין חברות, האריכה משמרות של גרפיקאיות והעבירה מחלקות לירושלים.

מתוך מכתב הוועד לעובדים

…לא היה זה מזמן שההנהלה פנתה אלינו וביקשה את עזרתנו בחילוץ נוסף של מעריב מקשיים כלכליים קשים, הפעם במחיר של צמצום מספר העובדים הרבה מעבר ל-10 אחוזים שמאפשר לה ההסכם הקיבוצי, וסגירת מערך המקומונים. אנחנו אמנם חשבנו שלא רק העובדים המוגנים בהסכם הקיבוצי צריכים לשלם את המחיר הנדרש, אבל מתוך אחריות ומחויבות להצלחת העיתון והאתר הסכמנו לנהל משא ומתן, שבמסגרתו הצענו לצמצם את המחלוקת בינינו באמצעות קידום משותף של תוכנית פרישה מרצון. במסגרת התוכנית הודיעו למעלה מ-160 עובדים על נכונותם לפרוש תמורת מענק בסכום השווה לשתי משכורות. עם סיום המהלך קיווינו שההנהלה תראה שיש לה פרטנר לדיאלוג רציני ופרודוקטיבי, ונוכל להתפנות לניהול מו"מ להסכם קיבוצי ולהבטיח את זכויות יתר העובדים הנותרים.
אלא שהתאכזבנו לגלות שבמקום לחזק את שיתוף הפעולה, ההנהלה ניצלה את המהלך לפגיעה גדולה עוד יותר בעובדים. בשבועיים האחרונים הופעלו לחצים כבדים על עובדים לפרוש בניגוד לרצונם, וכן הושמעו איומים בפיטורים, על אף שהפרישה מרצון הובילה לצמצום של הרבה מעבר ל-10 אחוז הגמישות הניהולית שהובטחו להנהלה ולמעשה אף מעבר למספר היעד שההנהלה עצמה קבעה לצמצום הנדרש. בימים האחרונים אף הוצאו מכתבי פיטורים לכל עובדי הדפוס ומספר עיתונאים זומנו לשימועים לפני פיטורים – שני הצעדים גם הם בניגוד להסכמים.
במקביל עשרות פרילנסרים לא קיבלו השבוע את משכורות מרץ, וחלקם אף מחכים למשכורות ישנות יותר. בתוך כך פועלת ההנהלה להעברת מחלקות מסוימות בחברה לירושלים, ומסרבת לדון בדרכים להקל על העובדים המתבקשים לעבור, למרות התחייבות מפורשת בפני בית הדין האזורי לעבודה שכך תעשה. ההנהלה גם פנתה לאחרונה לעובדות, בעיקר גרפיקאיות, והודיעה להן חד צדדית שיצטרכו לעבוד שעות רבות יותר, מבלי לתאם את השינויים או להבהיר את השלכותיהם על שכרן. כל הדברים הללו נעשים כשבמקביל מעלים את שכרם של מספר מצומצם של עובדים, ומפרסמים מודעות דרושים לעובדים חדשים במקום העובדים הוותיקים המפוטרים.
בתוך כך גם הופתענו השבוע לגלות שבאישון לילה הועברו עשרות מעובדי מעריב שהועסקו עד כה בחברת "מקור ראשון" לחברת "ביזנס"… ביזנס היא החברה שבה העסיקה ההנהלה את עובדי המקומונים ובה היא מחזיקה את עובדי הדפוס שעל סף סגירה. בנוסף לכל זאת, מנסה ההנהלה לפגוע בזכות ההתארגנות של עיתונאי מקור ראשון, שבחרו גם הם בארגון העיתונאים כגוף המייצג אותם, ושמיוצגים על ידינו במסגרת ועד משותף. ההנהלה מעבירה לעיתונאים שם מסרים מאיימים ומנסה למנוע קיום אסיפות עובדים במערכת בירושלים.
…אופן ההתנהגות של ההנהלה נראה יותר ככזה של מי שמתכננת למחוק את זכויות העובדים, את התחייבויותיה במסגרת ההסכם הקיבוצי, ואת העבודה המאורגנת במעריב-מקור ראשון… ההנהלה מסרבת לשתף עמנו פעולה, ומשתמשת בשיטת הסלאמי ובניסיונות הפרד ומשול כדי לפגוע בכל סקטור בנפרד ולשחוק את הערבות ההדדית בינינו ואת הזכויות הבסיסיות של העובדים.
…השבוע פנתה ההסתדרות בבקשה דחופה לבית הדין לעבודה, והצליחה להביא לביטול מכתבי הפיטורים של כל עובדי הדפוס. בימים הקרובים בכוונתנו לנקוט את כל האמצעים כדי לעצור את הפיטורים המתוכננים של העיתונאים שזומנו לשימועים. עובדים שמקבלים זימונים כאלה מתבקשים לפנות אלינו בהקדם. חשוב להדגיש שמבחינתנו כל מי שלא פרש בתוכנית הפרישה מרצון, או מי שביקש לפרוש ולא נענה בחיוב (כלומר: הוטל עליו וטו), נהנה עכשיו מהחסינות שמעניק ההסכם הקיבוצי ומהעסקה מובטחת עד אפריל 2014…
בנוסף, פנינו היום לארגון העיתונאים בבקשה שיאשר לנו הכרזת סכסוך עבודה בגין המהלכים החד-צדדיים של ההנהלה.
גם בנושא הפרילנסרים אנחנו נערכים לפעולה משפטית, ומתחילים לרכז את פניותיהם כדי לסייע להם לתבוע את השכר המגיע להם מול ההנהלה, בתוספת תשלום על הלנת שכר. אנחנו מעריכים שיימצא שעם רבים מהפרילנסרים התקיימו או מתקיימים יחסי עובד-מעביד, וההנהלה חייבת לשלם להם לא רק את המשכורות האחרונות אלא גם זכויות סוציאליות ופיצויים…
בסולידריות, ובהצלחה לכולנו,
ועד הפעולה של עיתונאי מעריב – מקור ראשון

תוס', 13:02: תגובת מעריב

המהלכים שבוצעו ועומדים על הפרק נידונו במו"מ ארוך ומתמשך עם ההסתדרות וועדי העובדים של החברה ובשקיפות מלאה לרבות מעבר חלקים של העיתון לירושלים. הנהלת מעריב עושה כל שביכולתה כדי לדאוג להמשך קיומה של העיתון ולהיות מקום תעסוקה יציב ובטוח לעובדיה וכך היא תמשיך לעשות.

צרות בכותרות

רוביק רוזנטל על שמות סרטים ש"הפכו למטבעות לשון" (אופס, זה מלפני שנתיים). הוא שכח למרבה הצער תוכניות טלוויזיה כמו עמוק באדמה, הכל נשאר במשפחה וחשיפה לצפון.
באגף הסרטים שכח את כנפיים שבורות, אהבה בשחקים, אישה יפה, חגיגה בסנוקר, מתחת לאף, מציצים, ואם נזכרתם בעוד משהו כתבוהו.

יש עורכים בבית?

ג'יבריש ב-ynet:

"המפעל הדתי הכופר (במצרים) הוא חלק מהמפעל הציוני", אמר שר ההסברה הסורי והוסיף: "עוד לפני מה שקרה באל-קוסייר (העיר האסטרטגית שנכבשה מחדש על ידי כוחות אסד וחיזבאללה) ועד עתה מהדהדת צרחה באופנים שונים כשהסיבה האמיתית היא ההבנה שהצבא והעם הסורי הכריעו בבחירתם שהיא הניצחון, בנוסף לכך שהמציאות החלה להשתנות והניצחון הפך למציאות".

(תודה לגיא)

לפני פיזור

שומרי הסף בערוץ הראשון: 6.8%. אמש שודר פרק 3, בשר מבשרנו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

57 תגובות על לא ידעתי

  1. שועלן הגיב:

    נראה לי שבנט מפלרטט איתך.
    ושוב אפשר להתווכח אם זה רפואי או צבאי.

    אהבתי

  2. חיליק הגיב:

    מכתבו יאיר לפיד לציבור החרדי – באידיש,
    כעת גם בוידאו.

    אהבתי

  3. izik הגיב:

    שם סרט/ספר שהפך למטבע לשון:
    הקיץ של אביה
    בהקשר של מסיבת יום הולדת שהשתבשה / אף אחד לא הגיע…

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    הרבה דברים שהיו עוברים לפני 35 שנה לא עוברים היום.
    העולם השתנה, יו נואו.
    חוצמזה, הרבה יותר חמור מהיחסים עם הקטין זה אי מסירת המידע שברשותו על המניע לרצח למשטרה, ניסיונות שיבוש החקירה (כפי שעולה מעדות אחד הנפגעים), וכנראה הכי חמור – האפשרות שידע על כך מראש ולכן לא הגיע לבר נוער באותו ערב.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      באשר לסיפא, אני מסכימה (הדברים החמורים).
      באשר ל"העולם השתנה" – ובכן כן, אך ההפך ממה שאתה חושב. החברה הייתה הרבה יותר שמרנית, וילדות בנות 12 לא הסתובבו עם גברים בני 23.
      מנין לי? הייתי שם במקרה או בטעות.

      אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      לא נראה לי שבגיר שמתעסק עם ילדה בת 11 או 12 זה משהו שהיה "עובר" גם לפני 35 שנה. מצד שני, האירוע של בובליל לא נגמר ברצח (אלא בחתונה), חלה עליו התיישנות, ובכל מקרה, לוורד בובליל (או למי מקרוביה) כבר היה מספיק זמן להתלונן לו רצו בכך. אולי משום כך זה לא עורר אותו רעש תקשורתי.

      אהבתי

    • מיצבשת הגיב:

      נראה לי שסיכמת את הפרשה בצורה מוצלחת – די ברור שסתם לא היו יוצאים למסע טבח במקום. אם הוא כבר מודה בקיום יחסים עם הקטין יש בהחלט מצב שבני משפחתו באו לנקום. העולם השתנה בכך שאותו קטין בכלל סיפר לבני משפחתו מה קרה.

      אהבתי

  5. bazinga הגיב:

    תחקירים זה דבר יקר : גוזל זמן ממון וסיכון.
    מה קל יותר מאשר לקחת תחקיר שהספיק להתקרר לחמם מראש במיקרו ולהוסיף קצת גרפיקה וליצור שערוריה?
    באמת בושה שרק כשעשו את הכתבה בערוץ 2 המערכת הציבורית התעוררה אבל הארץ צריך ללמוד מזה על ההדרדרות בהשפעתו על הציבור.
    קוריוז בנושא תחקירים : אחד מהתחקירנים/כותבים עוזרים בתוכנית "חדר החדשות" היה כתב תחקירים ב CNN. הוא עבר לעבוד עבור ההפקה של התוכנית מכיוון שלדבריו CNN סגרו את מחלקת התחקירים שלהם.

    אהבתי

  6. מי יודע לזהות את חוסר ההגיון בטרנד החדש של הקיץ?
    -ומתי נראה אותו במחוזותינו.

    אהבתי

  7. אחד שיודע הגיב:
  8. AHRON הגיב:

    לפני ערוץ 10, שפורר פתחה את תכנית "ערב חדש" אתמול וקוננה גם שם, למה כתבותיה ותחקיריה שפורסמו בהרחבה כבר לפני שנתיים לא גרמו לאף אחד להזדעזע ולנקוט בפעולה כמו אחרי שידור הכתבה בטלוויזיה., והמנחה שמח מאד שיש עוד עיתונאים שאוהבים לצלול לתחקירים מעמיקים. אכן, בימים קשים אלה של עיתונאות לייט, זו שמחה גדולה.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      מה שאותי הדהים בתחקיר של שפורר הוא סיפור תרמית המס של חסן. לפי התחקיר, הוא ושותפו קנו חברה בסכום נמוך יחסית כשלרשויות המס הם מדווחים על סכום גבוה בהרבה, כדי לקבל זיכוי מע"מ בשווי הקניה בפועל, כך שהמדינה תממן את הקניה הזו. זה מופיע בתצהיר בשבועה שחסן ושותפו הגישו לבורר הסיכסוך בינם ובין המוכר.

      כח מושך מושחתים ולמי שמחזיק את האצבע על השלטר של נמל אשדוד יש המון כח.

      אהבתי

      • הוצאת כספים במירמה ממע"מ די מסוכנת. אם לחסן טיפת שכל בקודקוד, לא היה חותם על תצהיר מפליל בשבועה. האפשרות הגרועה יותר – שלאיש יש קשרים בקודקודיית המיסים בישראל.

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          עד מהרה הסכימו חסן וגוזלנד להעביר את הסכסוך לבוררות, לפני השופט בדימוס דוד גלדשטין, ולא בכדי. בחשאיות של הליך הבוררות, ללא מסמכים החשופים לציבור, הם כבר העלו גרסה שונה לחלוטין.

          גרסתם החדשה משקפת עולם עסקי מקביל עם קודים משלו. עכשיו, כך עולה ממידע שהגיע לידי "הארץ", טענו חסן וגוזלנד כי מנחם – המרצה כיום עונש מאסר בפרשה אחרת לאחר שהורשע בהעלמות מס ובידוי ראיות – היה שותפם לתרגיל עסקי ויחד איתם ניפח את מחיר העסקה.

          "חיים (מנחם) ביקש למכור לנו את המפעל והסביר שהלכה למעשה רכישת המפעל לא תעלה לנו כסף, וכי כחלק מהעסקה הוא ידאג להפיק לנו, להופס החדשה, חשבוניות מעבר לסכום שנשלם בפועל", טען חסן. "אותן חשבוניות יניבו לחברה שתוקם על ידינו החזרי מס בסכומים שמעבר לסכום הקנייה שעליו נסכים, ובכך נממן אנחנו את העסקה מתוך ההחזרים שיהיו…"

          אין לי מושג עד כמה תהליך הבוררות חסוי. האם גם מפני רשויות המס?

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            סיפור מוזר שהיה על העיתונאי לבדוק עם רו"ח. מע"מ מנכים רק על הוצאה שמיועדת ליצירת הכנסה ולכן השקעה הונית של רכישת חברה אינה רלוונטית לעניין מע"מ. כאשר אתה רוכש מכונות רק הפחת נחשב כהוצאה לצורך מע"מ והרכישה עצמה נחשבת להשקעת הון. בכל עסקה מעל גודל מסוים (לפני מספר שנים זה היה 50000 שקל) שבה נדרש החזר מע"מ הרשויות מבצעות הצלבה של נתוני המוכר והקונה. אם הנתונים זהים העסקה כשרה גם אם הקונה לא שילם אגורה למוכר. לפעמים כדאי לרכוש חברה שיש בה הפסד צבור לצורכי מס הכנסה (לא מע"מ). אם תחומי עיסוקה של החברה הרוכשת דומים לאלו של הנרכשת ניתן להשתמש בהפסד הצבור כדי להפחית את חבות המס של הרוכשת. זהו מהלך חוקי ומקובל וייתכן שבכך מדובר.

            אהבתי

            • יכול להיות שיש ציוד או סחורה בעסק ומכאן המע"מ, כחלק מרכישת החברה?
              לא ראיתי את הכתבה.

              אהבתי

            • האמיר הגיב:

              לפי התחקיר, לא רכשו את החברה, רכשו את הידע שלה (נוסחאות לייצור חומרי ניקוי) לחברה חדשה בעלת שם דומה.

              לפי ההסבר שלך, נשמע שזו הוצאה לצורך ייצור הכנסה.

              אבל גם אם לא, הטענה של חסן (לפי התחקיר) היתה שזה מה שהמוכר הציע לעשות ושהוא רימה אותם. יכול להיות שהרמיה היתה שהוא טען שהם יוכלו לקבל את הכסף בחזרה ממע"מ, כשבפועל אי אפשר היה לקבל את הכסף.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                מה שאתה מתאר זה תרגיל עוקץ פיננסי ישן ומוכר (גם לרשויות המס). פותחים חברה חדשה בשם דומה ומעבירים אליה את הפעילות. הלקוחות עוברים לחברה החדשה, ללא ידיעתם, והחברה הישנה נשארת עם חובות לא מבוטחים, בעיקר לספקים. בהליך כזה אין פגם חוקי (אם אלו אותם בעלים אפשר לדרוש הרמת מסך). התרגיל הזה לא יעבוד על מע"מ שכן במקרה כזה הם מצליבים את דו"חות המע"מ של הקונה והמוכר ובודקים את כל החשבוניות הרלוונטיות לדו"ח, כך שהזיכוי של הקונה משולם על ידי חיוב המוכר.

                אהבתי

  9. הומר J סימפסון הגיב:

    לגבי שי ניב
    התחושה שלי שלא מדובר במלחמת עיתונים אלא בניסיון להסית את האש.
    שי ניב בחר לעצמו בשנים האחרונות את משבצת מגן עובדי הועדים הגדולים והוא מזגזג בין התמיכה בהם לבין הביקורת על התנהלותם המושחתת.

    יש בעיה לכתבי הרווחה ולארגונים הסוציאליסטים להכריז בפה מלא הועד של נמל אשדוד הוא מושחתת שכן זה עלול להיתפס כתמיכה בישראל כץ ובנפתלי בנט.
    יחימוביץ' כמי שמבינה שניתן להציג עמדה מעט יותר מורכבת, מייד התנערה מחסן (אומנם מספר שנים לאחר התחקיר של שרון שפורר).

    אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    נשים לחזית

    התשובה הנשית (של נשות מחסום ווטש) לע. הלל:

    שמש במרום קודחת,
    אורית את צביקה בנה שולחת.
    לך הכה בערבי,
    תרביץ חזק אולי תביא קצת נחת,
    ילד שלי מוצלח.

    שמש במרום צורחת,
    אורית שוב את בנה שולחת.
    רוץ מהר אל הכיכר,
    השתמש בנשק קר.

    הזיתים לוחשים לצביקה,
    בוא ושרוף עם חברים,
    אך לפתע הוא שם לב ל. . .
    ערבים בין העצים.

    אמא כבר יצאה לכנסת.
    אין תקווה מהבחור,
    אם הפעם יפשל,
    איך תראה פניה בציבור.

    השוטרים אספו את צביקה,
    הוא הושם במעצר,
    אך האם שכרה את בן גביר,
    ומחר הוא ישוחרר.

    אהבתי

  11. שואב המים הגיב:

    גזענות היא עוינות על בסיס גנטי. להגיד שכורדי לא יוכל להיות רופא, ולא משנה באילו נסיבות, זו גזענות.
    העוינות ההדדים בינינו לפלסטינים אינה בהכרח גזענות. כשם שהשכן שלך בבניין שרוצה לפנות אותך מהדירה, כי הוא טוען שהיא היתה של אבא שלו, בעוד שאת טוענת שלפני כן היא היתה של סבא שלך –
    ובכן, לא לרצות להיות חבר שלו, זה במפורש לא גזענות.
    לסלוד מערבי מלונדון, יכול להיות גזענות.
    בקיצור, לא כל שנים שלא חברים זה גזענות
    כשם שלא כל רצח הוא פשע שנאה

    אהבתי

    • אדג הגיב:

      שטויות והבלים. שנאה לפלסטיני בגלל לאומו – גזענות פר-סה.

      אהבתי

      • -כנ"ל לגבי שנאה דתית ותרבותית.

        אהבתי

      • שואב המים הגיב:

        למה שטויות?

        פלסטיני שהתגייר, מצטרף למניין? נחשב ליהודי? מתחתנים איתו?

        כן! אין גזענות.

        למרות שהמטען הגזעי/גנטי שלו לא שונה.

        המשטר הנאצי לא איפשר את המותרות הללו – וזו אכן גזענות.

        השנאה ההיסטורית של הנוצרים לכל היהודים, כי רצחנו את מושיעם, אינה גזענית.

        שנאה קולקטיבית אינה בהכרח שנאה גזענית.

        הראיה, שיהודי שהמיר את דתו – תמיד היה מתקבל בזרועות פתוחות.

        אהבתי

        • אדג הגיב:

          "יהודי" בשונה מ"שחור" הוא לא גזע, אלא דת-לאום (Ethnoreligious group), ולכן פלסטיני שמתגייר הופך לחלק מאתנו.

          וחוץ מזה, חז"ל כבר האירו בחכמתם ואמרו: "קשים גרים לישראל כספחת".

          אהבתי

  12. לירון הגיב:

    שי ניב צודק, היו צריכים לזרוק אותו לכל הרוחות ב2011. הוילה שלו ושל חבריו, היא על חשבוננו. אם זה היה ועד בחברה פרטית מצליחה, אחלה, כולם נהנים. פה זה חבר'ה שיושבים על השאלטר הציבורי.

    אתמול התפרסם דירוג הנמלים העולמי (שמעתי ברדיו), חיפה עלייה מדהימה מקום 95, אשדוד מקום 103 (נדמה לי). ובנוסף, 66 ימי עיצומים (כמו שביתה) בנמלים שנה שעברה!!!

    לגביי, גנון, אין לי ספק שהיה שם אונס. מספיק לראות את כותרות העיתונים כשעצרו את האנשים. ומי שאנס פעם אחת, סביר להניח שעשה זאת שוב.

    מה שהרבה יותר מעניין בפרשה הזאת, איך יכול להיות שיש מוסד (לא מצאתי מילה טובה יותר) לקטינים, שמארגן מסיבות סקס וכולם יודעים?

    אהבתי

    • לירון הגיב:

      שכחתי לציין, הדירוג הוא מתוך 113.

      אהבתי

    • אני משוכנע שאת לא מצדדת אבל הבאת דוגמא מהעבר הסטרייטי שכביכול מאזנת את מימדי הכיעור משני עברי המתרס ומפחיתה מהחולשה הבעייתית של הומואים לנערים. אם רצית לגונן על הקהילה יכלת לטעון שאין הרבה מקרים שלסביות תקפו נערות -ואפילו אני, ההומופוב והגזען הייתי מסכים איתך.

      מצטרף לתמיהה של לירון לגבי פעילות ה'מוסד' לאור התמונה שמשתקפת לכל מבוגר שדגם את הפורומים. אולי לא מועדון סקס לקטינים אבל הסקס בהחלט נחגג כדבר העיקרי והיו תלונות של ילדים על נוכחות מבוגרים למקום. אם היה מדובר במועדון לנוער סטרייטי הבר נוער היה נסגר תוך שבוע.

      אמנם די צפוי, אבל לא ראיתי כותרת אחת שמנצלת את סימבוליקת השמות בפרשה. בזמרים מזרחיים וכדורגלנים מותר להתעלל, האצולה מוגנת.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        1. לא רציתי "לאזן את מימדי הכיעור"
        2. לא רציתי "להגן על הקהילה"
        3. הבאתי דוגמה מאירוע סטרייטי מקביל אף חמור יותר מפאת גיל הילדה, שעבר כאילו כלום
        4. מה קשור ללסביות?

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          טוב עשית, שלא הבאת את הדוגמא של עאישה. שאם היית עושה זאת, היית אנוסה לחזור לפתח תקווה.

          אהבתי

        • הדוגמא שהבאת 'ועברה כאילו כלום' מוצבת בהקשר הזעזוע מהפרשה.
          זה בסדר לגונן על הקהילה, הלסביות הם חלק ממנה.

          אהבתי

          • מישהי הגיב:

            הלסביות לא קשורות כי משיכה למתבגרים היא עניין גברי. אתה בתור נער כנראה היית חשוף הרבה פחות לגברים שמתחילים עם נערות או מטרידים אותן. יש לך נתונים שמגבים את זה שלהומואים באופן ספציפי יש חולשה בעייתית לנערים? כי אם החולשה הבעייתית היא של גברים באופן כללי לנערים או נערות הדוגמה של ולווט לא מפחיתה כלום.

            אהבתי

            • א. ממתי משיכה לנערים מתבגרים היא עניין גברי? ככל הידוע לי מדובר בקטע של הומואים בלבד.
              ב. סטטיסטיקה נתונים ועדויות יש בשפע. בשבוע שעבר הבאתי. מצטער שאין לי כוח.
              ג. הבאתי את עניין הלסביות לאור הטענה שחלק מהביקורתעליהוםרצח אופי כנגד הקהילה (כולה נובע מהומופוביה ושנאת האחר או משהו גזעני ולא מתקדם ימני וחשוך אחר.

              אהבתי

              • יפה, העיקר ששכחתי נשים שאוהבות נערים. להבדיל מתקיפה מינית, מדובר ברוב המקרים בזיקה הדדית שתוצאותיה מרנינות עד הנקודה שההורים מגלים והמורה עפה מבית הספר ועוברת לעיר אחרת ואחר כך עוברת לאוניברסיטה וזה לא עוזר בגלל שלכולם יש היום פייסבוק.
                :mrgreen:

                אהבתי

              • מישהי הגיב:

                א. כנראה שמאז ומתמיד. עשיתי הרבה מאד חיפושים בגוגל סקולר ולא מצאתי מחקרים שמראים הבדלים משמעותיים לרעת ההומואים. לעומת זאת מצאתי למשל את זה. ובהתאמה לעדויות ממקור ראשון שהבאת בעבר, אותי בתור נערה הטרידו גברים, כנראה לא הומואים.
                ב. לא זכרתי שהבאת נתונים. עברתי עכשיו על כל הפוסטים של שבוע שעבר ולא מצאתי נתונים שהבאת. תוכל בכל זאת להפנות לתגובות הרלוונטיות שלך?
                ג. עדיין לא קשור כי הרי יש גם הרבה פחות נשים שתוקפות נערים מגברים שתוקפים נערות.

                אהבתי

                • א. מסכימים. נערות מותקפות יותר מנערים על ידי סטרייטים.
                  ב. תקיפות מיניות של ילדים מהאגודה האמריקאית לפסיכולוגיה:
                  1- גברים הומואים אחראים ל- 85%~ מהתקיפות כלפי נערים.
                  2- גברים סטרייטים אחראים ל- 95%~ מהתקיפות כלפי הנערות.
                  גם אם את מקבלת את מחקר ה- 10% ממי'"ם מהאוכלוסיה וגם אם את מקבלת את 2-3% מהאוכלוסיה, אפשר לראות שהתמונה ברורה.
                  3- יש שיטענו שגבר שתקף נער אינו בהכרח הומו אך בעיני רבים מי שמתגרה מינית מגברים נקרא הומו.

                  לפי האחוז היחסי באוכלוסיה, מספר ההומואים שתוקפים נערים גדול יותר ממספר הסטרייטים שתוקפים נערות שגדול ממספר הנשים והלסביות שתוקפות נערים ונערות. נתונים דומים מופיעים בעוד מקומות.
                  ג. קראי את תחילת השרשור ותביני את ההקשר.

                  רגע, האם יש טוויסט בעלילה:
                  Heterosexual and gay men are equally likely to sexually abuse children. A perception that most perpetrators are gay men is a myth and harmful stereotype

                  -לא ממש. הדדוקציה של אחוזי התוקפים מלמעלה מסבירה טוב יותר את התמונה מההצהרה הנאורה. כסת"ח של ממלכת הפוליטקלי קורבט. האמת, אני מפקפק די באמינותם של מחקרים בתחומים נפיצים תרבותית. ההתרשמות האישית שלי במקרה הזה קבעה את עמדתי.

                  אהבתי

                  • האמיר הגיב:

                    וואו – גילו שגברים הטרוסקסואלים נמשכים לנשים ולכן הפדופילים שביניהם תוקפים ילדות בעוד שגברים הומוסקסואליים נמשכים לגברים ולכן הפדופילים שביניהם תוקפים ילדים? מי היה מאמין.

                    מה השלב הבא, להוכיח שבסלט חסה יש חסה?

                    אהבתי

                  • מישהי הגיב:

                    תיקון:
                    1- גברים אחראים ל- 85%~ מהתקיפות כלפי ילדים.
                    2- גברים אחראים ל- 95%~ מהתקיפות כלפי ילדות.

                    אלו לא נתונים על משיכה לנערים או נטייה לתקוף נערים. 65% מהמותקפים על פי הנתונים הם מתחת לגיל 12. תקיפת ילד בן שמונה שונה מתקיפת ילד בן 15. מי שמתגרה מינית מילדים בני שמונה הוא לא הומו, הוא פדופיל.

                    אהבתי

                    • א. ההכללה של הומואים וגברים בתקיפת ילדיםנערים לא ברורה לנוכח סימן השאלה. לא צריך לעקם את המציאות. גבר שתוקף ילדנער נחשב להומוסקסואל.
                      ב. לא פגשתי מחקר על תקיפה מינית של ילדים שעושה הפרדה ברורה בין גילאי ילדות לבחרות ומפלח סטטיסטיקת תוקפים.
                      ג. ולכן- הפדופיליה, שבהגדרתה כוללת ילדים וילדות ואת כל נטיות ומיני התוקפים לכן השפעתה זניחה על פילוח הומואים, סטרייטים, סטרייטיות ולסביות.

                      נעזוב את הדיון האקדמי לרגע. עבורי ועבור רבים וטובים, הטענות שהומואים אינם נמשכים לנערים או 'מתחילים איתם' (בניגוד לחוק) או שמדובר בתופעה נדירה לעולם לא יחזיקו מים. מדובר על תרבות שבה הישבן הנערי הוא כליל השלמות. הבילוי האולטימטיבי, פסגת החלומות או הפחד- תחליטו אתם. סטרייטים לא סוגדים לנערות ומכאן מתחיל ההבדל. הנורמה בעולם הסטרייטים תראה בחתיאר בן 50 שמתחיל עם נערה בת 15 סוטה מין. שום דבר אחר.

                      אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    אתה מקשר למאמר ששולל בברור את עמדתך. ולמעשה מבהיר לך שאתה טועה. אתה חושב שאתה מבין יותר מהחוקרים?

                    אהבתי

כתיבת תגובה