זום זום

haaretz20.6.13yediot20.6.13

isra20.6.13maariv20.6.13

hamvaser20.6.13makor20.6.13


הכותרות הראשיות

שישה עיתונים מציינים בהרחבה בכותרותיהם הראשיות או המרכזיות או העליונות ש-60% מהגז יישארו בישראל.
בהארץ מציינים שזה בזכות המחאה החברתית: הציבור שינה את התמונה.
במעריב (ובהמבשר ובמקור ראשון), שנתניהו הכריע. שלי יחימוביץ': מדובר במיצג מביש. נילחם נגד יצוא הגז.
בישר"ה ובידיעות מחדדים את המספרים.
בידיעות "באופוזיציה תוקפים: זה לא מספיק. נתניהו ולפיד נכנעו לטייקונים". ע' 2-3 פה יש דיווחון על הפגנת כ"100 פעילים חברתיים" שחסמו רחובות במרכז ת"א, עם שני תצלומים, האחד של שוטרים משתלטים/ תוקפים/ מרסנים/ מרביצים, בחרו את המילה המתאימה לכם והשני של המפגינים. דיווח דומה בהיקפו על ההפגנה יש גם בישר"ה. מה רוצים המוחים? לא לייצא גז, כך לפי הכותרת של ישר"ה.

הראשית של הארץ: החקיקה לא תהפוך שקופה לציבור. מעניין, הכותרת הראשית של הארץ המודפס הבוקר, שמקורה בכתבה של עידו באום מאתמול אחר הצהריים, לא נמצאת היום בחזית עמוד הבית. למעשה כדי למצוא אותה צריך לבצע חפירות עומק באתר.

כוורת חוזרת

שלושה עיתונים התייחסו להופעה של כוורת, כלומר לקאמבק הנוסף, בשעריהם. ניכר פה מאמץ להשתמש בכותרות שונות משירי הלהקה: במעריב "זוכרים אותם מהמכולת"; בידיעות "יו יה"; בישר"ה "היה ממש נחמד".
לא ממש ברורה לי ההיסטריה. הרי כוורת לא הלכה לשומקום, והיא המשיכה להופיע במסגרות מצומצמות לאורך השנים.
בכפולת האמצע של ידיעות מדווח רז שכניק על 110 דקות של מופע ולאחריהן הדרן, ועל "יותר מ-110 אלף כרטיסים שנמכרו לסיבוב האיחוד", ומחמר בבני ישראל לרוץ ולקנות את הכרטיסים שעוד נשארו לפארק הירקון. לעומת זאת כרמית ספיר-ויץ מדווחת בעמוד האחורי של מעריב על "כ-6,000 איש שיוצאים מגדרם…" מה? מה לא הבנתי? ל-nrg יש כותב/ת משלו (לירון שליש, לא ברור ההפרדה בין הדפוס לאתר במערכת), ופה מדובר על "אלפים". כמה הופעות צריכות להיות כדי למכור 110 א' כרטיסים?
טוב, אני הולכת ומתבלבלת: בסוף אפריל דיווח בן שלו על סדרת הופעות.
בהארץ עלתה הביקורת שלו לאתר רק הבוקר, ב-9:55. לא קצת מוזר? מה עם דיגיטל פירסט? היינו הרי צריכים לראות ביקורת כבר אתמול בלילה, לא? לפחות בעכבר העיר (ניר גורלי) יש ביקורת שלא פותרת לי את תעלומת הכרטיסים. וגם השורה החותמת אותה כל כך מופרכת, עד שהיא מוציאה את כל האוויר ממפרשי הביקורת הזאת

אולי אם קלפטר היה זוכה להערצה של אלפי אנשים כשעוד היה צעיר, לא היינו נתקלים בו במקרה בתור "זקן במסדרון" בסדרת דוקו-ריאליטי נידחת.

והביקורת של וואלה! (נדב מנוחין). קשה, קשה לי לקרוא את הנוער במרכאות, או הילדים כמו שקורא להם יוסי קליין, ע"ע, על האמנים המקשישים, על הקולות הקצת חורקים. עצבים.

פוליו

"התפשטות הפוליו" היא תחילת הכותרת של הארץ. שוב, כותרת מטעה. הנגיף מתפשט, אך צריך לזכור שברוב המקרים הוא נכנס למערכת העיכול ויצא ממנה בלי לחולל שום אירוע ראוי לציון. אין בישראל אף חולה. בכלל, המחלה קיימת בחמש מדינות בלבד ברחבי העולם. 95% מהאוכלוסיה מחוסנים. משרד הבריאות החליט "לבצע סקר מקיף בבדיקות דם של ישראלים בקבוצות גיל שונות. מטרתו היא קבלת מדד עדכני לרמת החסינות באוכלוסייה המבוגרת בישראל כנגד פוליו". אוקיי, אני רוצה לראות את זה קורה, ומתי.

קצה האצבעות

ידיעות מבטיח בשער "ראיון מקיף" עם שאול גנון, שבו הוא "עונה לכל השאלות הקשות שעלו נגדו מאז שנעצר". לא נותר אלא להמתין למחר ולראות האם תקוים ההבטחה המפורשת הזו.

משתכשכים בביצה/ לחם עבודה

הרשות השנייה הגדילה את הקנס שהוטל על רדיו א-שמס, מ-15 א' ש' ל-20 א', בגלל שידור מוזיקת דאנס ומערכונים בערב יום הזיכרון, החליטה ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה, בראשות  ד"ר דליה זליקוביץ'.

יוסי קליין בטקסט מרגש בעקבות פרישתו של דורון רוזנבלום. יחד עם היותו מרגש הוא גם דמגוגי. למה? כי מטעמי נוחות הוא מביא את גישת או-או. או בלוגים או עיתונות רצינית ומוקפדת. או פייסבוק או רוזנבלום. או צליבה בכיכר העיר, או עיתונות איכות כמו הארץ. וזה לא ככה משום כיוון שהוא. יש לשלב את שתי האופציות. אני, כמו רבים, לא רוצה שרוזנבלום יפסיק לכתוב. אבל אני גם, כמו רבים, חיה מהאינטרנט, באינטרנט, אך משתדלת לנהוג כפי שקליין היה רוצה שינהגו בטקסטים שהוא קורא. לא תמיד אני מצליחה. אני לא היחידה, יש עוד כותבים רבים בכל מיני נושאים ובכל מיני מקומות, שמשתדלים לעשות כמיטב יכולתם, בלי עורכים ומשכתבים ומגיהים ומעצבים.
אני מתנגדת מכל וכל לכותרות נוסח זו של אישתון, "אנו אנשי הערק, יאיר, ואנחנו עוד נדחוף לך את הסיגר עמוק לתחת!". לא אכתוב כותרות כאלו ולא אקרא אותן או מה שכתוב מתחתן אף פעם. הן באמת מייצגות בעיני את כל הרע במשק הבלוגים האוטרקי. הרי אף כלי תקשורת ממוסד לא היה מפרסם כותרת כמו זו, והיה קורא את אישתון לסדר. אבל זו הסיבה שאישתון לא רוצה לכתוב בתקשורת ממוסדת, למרות שהציעו לו, ולא רוצה שמישהו יגיד לו מה לעשות. הוא מבחינתו ודאי מרוצה: הפוסט חולל מהומה, אלפים קראו אותו ואמרו, אחי, כל הכבוד, בעוד קליין מתכווץ בפינה. גם אני התכווצתי, אבל מה, עולם חופשי, לא? כל כותב קובע את החוקים לעצמו, ומחליט מה הקו האדום שלו.

הודעה לעיתונות:

מבקרי הקולנוע בארץ הצהירו השבוע על הקמת "פורום מבקרי הקולנוע בישראל" שיאגד כתבים ומבקרי קולנוע מקצועיים בכל אמצעי התקשורת. הפורום הוקם כתא מבקרים בתוך ארגון העיתונאים.

אורי רוזן מחליף את יובל נתן בעריכת mako.

העולם הלילה של קשת (בהגשת יעקב אילון) יצאה לפגרה עד נובמבר, כמו גם שבעת עובדיה.

מי השקיע במגזין (קישור למגזין) הסטודנטים ד'קמפוס 500 א' ש'?

90 לשמעון פרס

רועי ארד בגרסת הבמאי לאירועי יום ההולדת של שמעון פרס בהם השתתף, בבלוג שלו. יש שם גם הפניה לגרסה הקצרה יותר, שפורסמה בעיתון.
גדעון לוי על "חגיגת השקרים".

בישר"ה: בעד ונגד החגיגות.

ידיעות ממשיך להרחיב על האירועים הנלווים לחגיגת יום ההולדת. בע' 10 מדווח איתמר אייכנר מה אמרה שרון סטון וגם על צוות של CNN שליווה אותו במשך 24 שעות, על הסיור של ברברה סטרייסנד בבית התפוצות ועל הופעתו הפומבית הראשונה של שי אגסי שלא זנח את חזונו.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

עמית סגל בפייסבוק

דבר מוזר קרה אתמול בוועדת הכספים: קצת לפני ההצבעה המכריעה על החוק למלחמה בריכוזיות, הופסק השידור הישיר הקבוע מהוועדה באתר האינטרנט של הכנסת. ניגשתי אל עובד הכנסת שמופקד על הצילום, ויושב לימינו של היו״ר ניסן סלומיאנסקי, ואמרתי לו שכדאי שיתקנו את התקלה. ואז הוא סיפר לי לפי תומו שזו לא תקלה, אלא ״הוראה מגבוה״ לא לשדר את הדיון. כמה מוזר. אז רק שתדעו מה הפסדתם בגלל החשכת המסך: את ששת הלוביסטים של שרי אריסון ושות יושבים על כל ח״כ; את שיחות השכנוע לחברי הוועדה שיבואו לקראת הטייקונים; את מסע הלחצים האגרסיבי של עוזרת רה״מ על חברי הליכוד שהעזו לדרוש פירוק מהיר יותר של פירמידות השליטה במשק; את הדלת ליד ועדת הכספים שאליה הוכנסו חכים סוררים בזה אחר זה כדי ליישר אותם. רק הייתה חסרה שקופית: שידורינו יתחדשו כשהסוסים יברחו מהאורווה.

שעה לאחר מכן הוסיף

מהכנסת מיהרו להגיב על הסטטוס הקודם, ואמרו שמדובר בעניין טכני ולא בניסיון הסתרה. אולי הגיע הזמן לקבוע כלל: כל הוועדות משודרות, בלי יוצא מן הכלל. דעתכם?

הפרק השני בעונה השנייה של קומדיאנטים במכוניות שותים קפה יהיה עם דיוויד לטרמן. וזה הטריילר.

אורן ממליץ
orenmamliz

א. מייקל הייסטינגס, הכתב שהתפרסם בפרופיל שחיסל את הקריירה של הגנרל סטנלי מקריסטל, נהרג בתאונת דרכים. זו כתבה שלו על התדרדרותו של סוכן CIA.
ב. הקהל של מיאמי לא האמין בנסים, והכתב המקומי שחשף את בושתם הפך לכוכב טוויטר.
ג. סרינה וויליאמס וחצי ההתנצלות שלה.

יש עורכים בבית?

מוסר יואב, ראש דסק ספורט של ולווט:
כתוב היכל נוקיה (דהיינו יד אליהו), אך המשחק נערך ברוממה חיפה (טיים אאוט, ע' 16-17).

nokya

פר-סו-מות

בעקבות התרעמותי על הפרסומת של אולוויז שלח לי יהונתן את הפרסומת הזו, של טמפקס, פרסומת אימה מזוויעה שמצד אחד מצחיקה, מצד שני מפחידה ומאיימת. לפחות היא לא משפילה. אני חושבת שאפשר לקבל אותה בזכות אפקט הזוועה וההומור. לפחות אני צחקקתי (באימה) כשצפיתי בה. עדכון: המזבלה תחקרה את הסיפור. לא ממש פרסומת.

http://www.liveleak.com/ll_embed?f=8c10fe88f789

לפני פיזור

ראיון עם ג'יימס גנדולפיני בסטודיו למשחק.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

116 תגובות על זום זום

  1. שועלן הגיב:

    הארץ חלוץ הדיגיטל הישראלי לוקח את הדיגיטל פירסט צעד אחד קדימה – הטוקבקים עולים לפני הידיעה.

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    הרב סתיו: הומוסקסואל זה כמו אדם שמחלל שבת ואוכל חזיר

    בתור הומופוב חילוני, נפגעתי מההשוואה.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אוי, הקווירפאניק תחזיר אותך בתשובה, לפחות אופצית החשדות בשוחד נשארה פתוחה.
      כשמו כן הוא, רב של עונת מעבר.
      מזכיר את השינוי המפתיע של הארגון הזה.

      אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      בתגובה 156 בכתבה בנרג כתוב:

      הנה הניסוח המדוייק של הדברים.
      תקראו ותשוו למה שהובא בכתבה המגמתית הזו:
      "האם אחבק גם אנשים שהם בעלי נטיות הומוסקסואליות? מבחינה הלכתית, אני מחוייב לחלוטין להלכה ואסור לי להתיר יחסי הומוסקסואלים. אבל אם השאלה תהיה – האם בגלל שזו החלטתו או בחירתו, אני אזרוק אותו החוצה? לא, לא אזלזל בו. הם בני אדם, כמו מחללי שבת וכמו אוכלי חזיר"

      אהבתי

  3. AHRON הגיב:

    מספיק עם כל הקשקשת הפסאודותרבותית של "המבקרים" מטעם עצמם ומי שמשלם להם. ההופעה אמש של כוורת הייתה בידור מכולה נטו ! מי שהיה כמוני בבריכת הסולטן, ושר את כל השירים עם כל המילים ודיקלם את המערכונים ומחא כפיים ורקד ושמח וחזר הביתה עליז, לא רק קיבל תמורה מלאה לכספו, אלא נהנה מחוויה תרבותית מעולה, בלי בדיחות גזעניות, בלי בדיחות מתחת לחגורה בלילהשפיל אף אחד והעיקר לתת את הכל למען הקהל שיודע גם להחזיר. הלוואי בכל קיץ הופעה אחת כזו שנצרבת לעד.
    ומי שלא היה, שינסה למצוא כרטיס לאחת ההופעות הבאות.

    אהבתי

  4. אורן הגיב:

    תוספת בקשר למייקל הייסטינגס, ניו יורק טיימס בהספד ביקורתי, למורת רוחה של אלמנתו.

    אהבתי

  5. captain beefheart הגיב:

    בן שלו חושף את העובדה שעם כל אהבתו למוזיקה, הוא לא ספץ כה מושחז. לקרוא ל"למרות הכל" שיר "סופר מסובך" זה חובבני. אמנם מדובר בטרק הכי מסובך של כוורת (שעומד שכם אל שכם עם "צפוף באוזן"), אבל "סופר מסובך" זה ממש לא. קצת מורכב, זה הכל.

    לעניין ההופעה: לא ברור לי מדוע החליטו סנדרסון, אולארצ'יק ורכטר שהם צריכים בקאפ. הסאונד הבסיסי של כוורת, המושתת על שישה נגנים, עשיר דיו. מצד שני – לא הלכתי אז מה אלין…

    קלפטר בישיבה – אולי זה עוזר לו להוציא סולואים נורמלים. מבחינתי הוא תמיד היה OVERRATED. גידי גוב – מילא הקיבוע, אבל בחייאת, היה לך חצי שנה לעבוד על הורדת הכרס, מה עשית בכל הזמן הזה? גמרת את החומר שנשאר לך מהרפואי?

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      קלפטר, כמו רוב הגיטריסטים הישראלים המפורסמים, הוא חקיין רוק זריז אצבעות. הגיטריסט הגדול היחיד שפעל בארץ הוא בכלל סוחר סמים יווני מקפריסין.

      אהבתי

      • asa הגיב:

        אריס סאן היה סוחר סמים?

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אל תגזים. אריסאן היה בוזוקאי עם שלושה-ארבעה מהלכים על גיטרה חשמלית (וגם הם היו מתוצרת סאן רמו).

        גיטריסטים ישראלים מעולים בחשמלית: חיים רומנו, שמוליק בודגוב, סנדרסון, ארז נץ, גרי אקשטיין, עוז נוי, נדב בכר, יוסי פיאמנטה. בקלאסית: יורם זרביב, באלדי אולייר (עד כמה שהוא ישראלי) ואורי הרפז.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          לאריס סאן היה סגנון וצליל ייחודי, לא קשור בכלל לסאן רמו, אבל בהחלט קרוב לצליל בוזוקי. כל הגיטריסטים (למעט הקלסיים) שמנית הם טכנאי גיטרות בסגנון גיטאר הירו. לראיה, אין שום קלסיקת גיטרה ישראלית למעט זו של אריס סאן.

          אהבתי

    • הומר J סימפסון הגיב:

      מעניין אותי מהו מקור האדומים לקפטן. האם זה בגלל הביקורת כנגד להקת all saints הישראלית או בשל ההערה הצינית אכזרית בסוף התגובה (מת על הערות כאלו, אבל לא בטוח שזה מתאים לחשוף בפני סתם אנשים שהם לא חברים קרובים).

      אהבתי

      • הומר J סימפסון הגיב:

        אגב, יוני רכטר אכן ראוי לתואר קדוש.

        אהבתי

        • אף פעם לא הבנתי את ההתלהבות מכוורת. אפילו שיר אחד מצויין אין להם. כוורת היא אוסף של כשרונות אמיתיים שמייצר בינוניות חיוורת. על הדאחקות מגיע להם כוכב ועוד אחד על הביחדנס הציוני. שום דבר מעבר. נראה ונשמע כמו הגשש בגירסה אשכנזית. משהו שירון לונדון יזמזם בכיף.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            ההתלהבות היתה מאוד במקומה. בשנות השבעים הם הביאו שלמות מוזיקלית והפקתית שאף אחד לא התקרב אליה (וזה כולל את הצ'רצ'ילים, אחרית הימים ואלבומי הרוק של אריק ושלום). מתחת לעטיפת הנונסנס יש אחלה רוק ואחלה עיבודים וגיטריסט על אחד (וזה לא קלפטר).

            אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          'קדוש' נשמע לי קצת מוגזם. מה דעתך על 'דגול'?

          אהבתי

      • velvet הגיב:

        גידי גוב התאלמן לפני כחצי שנה, שבר את הקרסול כמעט בו"ז, ולפני שבוע פרק (או שבר) את הכתף. מתי הוא היה צריך לעבוד על כושר? אם אתה לא רואה את חוסר האנושיות בהערה כגון זו, זו בעיה.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        זה מכבר הבעתי את מורת רוחי מכל תופעת הלייקים ודיסלייקים. לא אחת זכיתי גם במטחים ירוקים ובכל זאת אני מבקש מדבורית – האם אפשר להצטרף אלייך ולהיות פטור מכולם?

        לגבי כוורת – זה הלחם, החמאה והשומשומין שלי (וכמובן של ילדי). הייתי בשתי הופעות איחוד ב-1984 ואני יכול לזמזם את כל הסולואים של "יוסי מה נשמע" מתוך שינה. אחותי לעתים לא עוברת ואל תקראו לי עהבהרייינננננן 🙂

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אי אפשר, רק הבלבתית יכולה.
          אבל אולי מחר אעלה שוב סקריר אם אנשים רוצים דיס/לייקים.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            אני תמיד תמכתי בביטול, אבל למה כשלעתים נדירות מדסלייקים את הקפטן זה הופך לסרט תורכי. אין איזה ילדה מעל גיל שש במשפחתו המורחבת שתלמד אותו להתגבר על קשיים.

            אהבתי

  6. זיק הגיב:

    אהבתי את השימוש בפועל 'לחמר'.

    אהבתי

  7. הומר J סימפסון הגיב:

    הביטויים של שלי יחימוביץ' לגבי הגז דומים לילד קטן שקיבל קרטיב ואחרי כמה דקות רוצה עוד אחד ואז פורץ בבכי תמרורים כאילו אין קיום בלי קרטיב נוסף.

    העובדות הפשוטות הן שהסתדרנו (ככה ככה אומנם) עד עכשיו בלי גז ונסתדר גם בהמשך בלי גז.
    עד כמה שתשובה ודומיו ראויים לגינוי לגבי התנהלותם העסקית בבניית פירמידות, הרי שבלעדיהם לא היינו מקבלים קרטיב בכלל.
    זה לא אומר שלא צריך לשנות את שיעורי המיסוי (כפי שנעשה) וזה לא אומר שלא צריך להגביל אותם ביצוא כפי שאכן נעשה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אני לא מבין משהו אחר.
      בקמפיין למען העלאת תמלוגי הגז (סביב ששינסקי) השמאלרוקים טענו שמי שצריך להתעשר מהגז זה המדינה שתבנה בכסף גנים, בתי ספר, בתי חולים וכו', במקום הטייקון שיתנפח.
      עכשיו הם רוצים שבכלל לא נייצא גז, אז מאיפה יגיע הכסף לתשתיות האזרחיות? המדינה פשוט תעביר אותו מכיס אחד לכיס השני?

      אהבתי

    • לירון הגיב:

      צר לי, אבל זה טיעון מגוחך. זה שהסתדרנו בלי גז עד עכשיו לא אומר כלום. זכינו בפיס ויש לנצל את זה.

      אמורה להיות כאן מטרה אחת פשוטה מאוד – המדינה צריכה לקבל תמורת הגז מקסימום כסף ואז להחליט מה עושים איתו.

      שימוש בכסף הזה לטובת הורדת מחירי החשמל זו רק דרך אחת אופציונלית (זה בעצם שקול לגז לשימוש עצמי והורדה של מחירי החשמל שנובעים מהירידה המלאה בעלויות), אפשר לעשות עם הכסף מה שרוצים (חינוך, רווחה, הורדת מיסים וכו'). זה הפתרון החברתי האמיתי (וגם הקפיטליסטי, שלא אמורים לעמוד בסתירה בכלל), אין שום סיבה לתעדף פה הורדה במחירי החשמל על פני משהו אחר. אגב, מרב החיסכון מירידה במחירי החשמל יהנו בעלי ההון (מפעלים), והעשירונים העליונים.

      עכשיו, השאלה המתבקשת היא איך עושים את זה? זו שאלה קלאסית בתנאים של אי ודאות. לא ברור, מה יהיו מחירי הגז עוד 10 ו20 שנה. הבחירה ההגיונית, לדעתי, היא פיזור הביצים על הרבה סלים (בדומה למניות). איך בדיוק לפזר, זו שאלה למומחים.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הוא טוען נגד הרטוריקה של יחימוביץ'.

        אהבתי

      • הומר J סימפסון הגיב:

        מסכים עם כל מילה שכתבת מהפסקה השניה.
        המדינה צריכה למקסם את הכנסותיה (תוך התיחסות "בנבלות" שהשקיעו מכספם בכדי לגלות את הגז) ככל הניתן.
        הטענה כי צריך לשמר את הגז (ובהכרח להפסיד הרבה כסף בטווח הקרוב) כי לא נוכל לחיות ללא גז בעתיד,היא דמגוגית ומגוחכת.

        אהבתי

        • לירון הגיב:

          כן, כאמור זו בסופו של דבר שאלה של כסף.

          רצוי לשאול את גברת דורות העתיד, מי ישלם בעד גירעונות הענק שהם חלק אינטגרלי ממשנתה הכלכלית?

          אין כאן כוונה לגירעון הנוכחי, שאגב הוא פועל יוצא של תוספות שכר שהמדינה נתנה לעובדים בתחומים שונים במגזר הציבורי, בדיוק לפי משנתה הכלכלית, אלא לאידאולוגיה הכללית שלה שתומכת בתקציבים גירעוניים.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            האידאולוגיה של נתניהו היא גרעון מתוך כשלון.

            אהבתי

            • לירון הגיב:

              אני לא תומך גדול של נתניהו, אבל בשביל החוכמולוגיה, אשמח אם תעשה את החשבון של 10 השנים שעברו מאז החלה מורשת נתניהו הכלכלית.

              תודה.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                אשמח שלא תחשב את שנות האופוזיציה של נתניהו, כמורשתו. העניין זה לא הנאומים אלא התוצאות כאשר ראש ממשלה. הגרעון היחידי שאפשר לשייך ליחימוביץ הוא בחשבון המפלגה.

                אהבתי

                • לירון הגיב:

                  הייתי בטוח שזו שאלה אידאולוגית. ניחא, כשהיה שר אוצר חוקי?

                  קח, גרף מ-2006, כולל את המשבר של 2008-2009. מאחר ואנחנו במינימום עכשיו, תתחיל לספור מאיפה שאתה רוצה.

                  אפילו 2012 לא הייתה כל כך נוראית במונחי חוב-תוצר, אבל כן בהתחשב שהמשק נמצא בתעסוקה מלאה (עוד כישלון של המדיניות הכלכלית של נתניהו).

                  אהבתי

              • אורן הגיב:

                מהי מחלת המין המבישה שמשייכים בטעות לנתניהו, וגורמת למגיבים להצהיר שאינם תומכים בו. לא נורא לירון, במצבו הוא יסתפק בתומך גמדי.

                אהבתי

                • לירון הגיב:

                  אם כבר מאחורי הניק "אורן" מסתתר אחד י. לפיד.

                  שניהם חתיכים, נכנסים לזירה מלאי עוז ועזוז ,יוצאים בשן ועין ואז מתנפלים על שעיר לעזאזל.

                  אהבתי

                • Mosh הגיב:

                  זה נקרא "להודות במציאות – גם אם היא לא תואמת את האג'נדה שלך " … תנסה , זה טוב לנשמה 😉

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    משה על מה לעזאזל אתה מדבר. ברור שלא הבנת את האירוניה, זה לא הלעג הילדותי של לירון. הדבר המשותף היחידי לי וללפיד זה החיבה לגוסטה.

                    אהבתי

          • שועלן הגיב:

            נו זה בדיוק הקטע – אם יכנס למדינה הרבה כסף מיצוא, איך נצליח לשמור על תקציב גרעוני?

            אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      רק בתחילת השבוע פורסם מאמר ב-YNET לפיו במקום לייצא את הגז הגולמי, עדיף להקים מפעלים לייצור מתנול ואמוניה מעתודות הגז ולייצא אותם. לפי הניתוח הזה, הרווח מקוב גז יוכפל בפקטור שבין 1.4 ל-7.3 (!), מה גם שלטענת הכותב מפעלים אלו זולים ומהירים יותר להקמה מאשר מתקנים להנזלת גז הדרושים לייצואו.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        איזה סתומים יושבים בנובל אנרג'י. מזל שיש לנו ומומחי כלכלה שיכולים ללמד אותם להרוויח פי 7. כששלי תנהל את העניינים נוכל גם לחזור לתוכניות החומש הזכורות לטוב.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          הכותב הוא פרופ' לכימיה, לא כלכלה.
          במה הוא טועה אבל?
          האם נובל אנרג'י בכלל עוסקת בעיבוד כימי שכזה?

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אין לי מושג בכלכלת גז אבל אני מבין קצת בכלכלת פרופסורים מהאוניברסיטה. אם יש כאלו מרווחים במוצרים אלו אזי צפויה התנפלות של יזמים גם ללא התערבות המדינה. לעצם העניין, ישראל אינה מעצמת גז ואין לה שום ייתרון יחסי במוצרי כימיה פשוטים כמו שהוא מציע.

            אהבתי

  8. אורן הגיב:

    הרשות השניה מחייבת את הרדיו בערבית להיות ציוני, אהיה נדיב ואקרא לזה כסילות.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הו, כמה שאתה רגיש לאחר.
      חבל שהם בדיוק ההיפך.

      אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      זו לא הרשות השנייה, זה חוק מדינת ישראל: " תכניות השידורים יביעו את ייחודו של היום". אחת התכניות נפתחה גם ב-'ברכותינו לאסירינו האמיצים בבתי הכלא של הכיבוש'. מדובר בתקיעת אצבע בעין.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        לא הבנתי הם אמורים לשדר ללא מאזינים שלהם, כאמור כסילות, מי תוקע אצבע לעין של מי, ילד בן ארבע יכול להבין את זה, מבוגרים יותר כנראה מאבדים את יכולת החשיבה.

        אהבתי

        • לוחמה אלקטרונית הגיב:

          לא חייבים לשדר את מארש צה"ל. מצידי שישדרו חידושים והמצאות, או סימפוזיון בנושא השפעת קרני השמש על זקן התיש. אפילו על סיפורי נכבה לא נראה לי שהיו נקנסים. או שישלמו את הקנס – 20,000 ש"ח לתחנת רדיו לא נשמע לי יקר לאצבע בעין.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            הם צריכים לשלם על שתוקעים להם אצבע לעין? זה שלא שמכריחים אותך להקשיב לתחנה, יש לך מבחר.

            אהבתי

            • לוחמה אלקטרונית הגיב:

              נראה לי שאנחנו לא מסכימים באיזו צד האצבע ובאיזו צד העין. יום הזיכרון לא נועד לקנטר את ערביי ישראל. שידור דאנס, מערכונים, וברכות לאסירי הכיבוש ביום הזיכרון – זה כבר משהו אחר. אותי לא מכריחים להקשיב לתחנה, אבל החוק מגדיר לתחנה מה לשדר. אם תחנות עבריות מחוייבות לחוק, כך גם תחנות ערביות.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                אז זו תחנה לערבים שמציינים את יום הזיכרון לחיילי צה"ל, הראש היהודי ממציא לנו פטנטים. אולי נתפשר ויום הנכבה יצוין ביום זה. כך נמנע מדאנס ומערכונים.

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  זו לא הפעם הראשונה, והם גם נקנסו בעבר על הסתה.

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    כן, זכות הציבור היהודי להכתיב מה ישודר ברדיו שלא משדר לו. האמת תמימות מצד בעלי התחנה. הציבור הערבי יסתפק בתחנות זרות ורדיו פיראטי מתחומי הרשות. כך תמנע סכנת ההסתה.
                    העיקר שיסופקו אלה שחושבים שמהות המדינה היהודית היא הזכות לכפות.

                    אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      הרגולציה הממשלתית כופה דברים על כולם, יהודים כערבים.
                      אני בעד לבטל אותה כליל.
                      מה אתה אומר?

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      כמובן שמעדיף את חופש הביטוי, זה בלוג תקשורת, לא?

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      יופי, מסתבר שמאחורי הניק "אורן" מסתתר פרופ' חצרוני קטן.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      תתאבד, ואחר כך תסביר.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      חצרוני הוא מהקולות הבולטים (במובן שאוהבים לרדת עליהם) המתנגדים לרגולציה, במיוחד בתחום התקשורת.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אין לי התנגדות לרגולציה הסדרית הכפופה לחופש הביטוי. אם דרגולציה היא תנאי לחופש ביטוי, אהלן וסהלן. המצב שעדיף ד"ש לאנס או רוצח אחותו על ד"ש לאסיר הנאשם בחברות בארגון עוין לא יכול להמשך.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      מכיוון שכל המהות של רגולציה בתחום התקשורת זה הגבלת חופש הביטוי, אל תשכח לבקש חברות מחצרוני בפייסבוק.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אתה טועה. יש מקומות שהרגולציה טכנית וכפופה לעיקרון הדמוקרטי של חופש הביטוי.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אתה מוזמן לתת לי דוגמא אחת לאיך רגולציה תורמת לחופש הביטוי (בהשוואה למצב בו אין רגולציה כלל).

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      מניעת מונופול. איסור על תוכן ממומן.

                      אהבתי

                    • האמיר הגיב:

                      נחמד. כשאורן לא מבין טענה, הוא מבקש הסבר. כשמבקשים ממנו הסבר לטענה שלו, הוא לא טורח. ע"ע צביעות.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      לא ברור לי מה לא הבנת, בכל מקרה הדיון הוא לא עלי. אם בא לך להתעלק, אולי תנסה את הפייס של חצרוני.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      מניעת מונופול – להיפך. רגולציה יוצרת מונופולים. אחד מהם למשל הוא רדיו אל שמס (כל שאר המתחרים שלו הם פיראטים בלתי חוקיים).
                      איסור על תוכן ממומן – כל איסור, בהגדרה, פוגע בחופש הביטוי. תוכן ממומן זה חופש הביטוי של מי שמממן אותו. אתה פוגע לו בחופש הביטוי מסיבות שאינן קשורות לחופש הביטוי.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      רגולוציה יכולה להגביל נתח שוק, קנית תוכן עיתונאי היא לא מהזכויות שחופש הביטוי מגן עליהן. חופש הביטוי עוסק בזכות להביע דעות, לבחור איך ואם לציין יום זיכרון. כאשר השוק נשלט בידי גוף כלכלי אחד, בהכרח נפגע חופש הביטוי. רדיו אל שמס הוא לא מונופול, הוא שק חבטות.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      רגולוציה יכולה להגביל נתח שוק

                      רגולציה מגבילה את כמות המתחרים.
                      אם כל אחד היה יכול לפתוח תחנת רדיו ללא הגבלות הרגולציה, היה הרבה יותר חופש ביטוי. אתה לא חושב?

                      קנית תוכן עיתונאי היא לא מהזכויות שחופש הביטוי מגן עליהן

                      אתה מתבלבל. יש כל מיני זכויות יסוד. אחת מהן היא חופש הביטוי והיא כוללת לכאורה הכל כולל הכל. הבעייה היא שיש עוד כל מיני זכויות יסוד אחרות שאינן חופש הביטוי, ואז כשנוצרת התנגשות בין זכויות שונות מגדירים איפה עובר הגבול ביניהן (למשל זכות האדם לכבוד פוגעת קשות בחופש הביטוי).
                      כמישהו שמעורה מאוד בפוליטיקה האמריקאית, אתה גם אמור להכיר את כל הנושא של מימון קמפיינים פוליטיים (תוכן ממומן) ע"י עמותות פרטיות ללא הגבלת תקציב תחת הכסות של חופש הביטוי. שם בימ"ש עליון החליט שחופש הביטוי חשוב יותר, ולא מדובר במוצר צריכה אלא במי יעמוד בראש הדמוקרטיה.

                      רדיו אל שמס הוא לא מונופול, הוא שק חבטות.

                      לרדיו אל שמס יש 50% נתח שוק, ולכן בהגדרה הוא מונופול.
                      גם בתוך המגזר חושבים שהוא מונופול.
                      וכאן אתה יכול לראות כמה חשוב למנכ"ל רדיו אל שמס שיהיה כמה שיותר חופש ביטוי במגזר.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      בתחום הרדיו בארה"ב הרגולציה נדרשת בכדי לחסום את מידת השליטה של קבוצת בעלות אחת בנתח שוק. יתכן עוד ורצוי שיהו עוד תחנות רדיו בערבית, בכל מקרה אין מונפול. כי נדרש לעמוד בחוקים של השוק הכללי. אני לא מבין עם הזכות להכניס תוכן שיווקי במסווה של עיתונות ראויה לחופש הביטוי. קודם שיפסיקו עם הקנסות הציונים על הרדיו הערבי. זה מגוחך לחייב לציין יום זיכרון. ולהרדף על הבעת דעות. אתה מסוגל לשות היררכיה של חופש ביטוי.
                      בכל מקרה רגולציה מסוג זו שמנעה בזמנו מידיעות לשלוט בערוץ מסחרי מועילה לחופש הביטוי. אבל כמובן מצב של מתן חופש ביטוי לערוץ הערבי חשובה יותר.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      כל המקרים בהם רגולציה "עוזרת" למנוע מונופולים ו"מיטיבה" עם חופש הדיבור הם תיקונים אד-הוק לבעיות שיצרה הרגולציה מלכתחילה.
                      תן לכל מי שרוצה לשדר ברדיו ובטלוויזיה ולהדפיס עיתונים ויש לך הרבה יותר חופש ביטוי.
                      איך תחנת רדיו אחת זה לא מונופול מגזרי?
                      כל דבר שהוא נכלל בחופש הביטוי. מה שמגביל את חופש הביטוי אלה עקרונות אחרים, שאינם קשורים לחופש הביטוי אלא להיפך, שמים לו גבולות.
                      ממה שאני קורא, תחנת הרדיו הזו חוגגת ועושה מה שבראש שלה ושמה זין אחד גדול על המדינה, על ערכיה ועל רגשי רוב העם. בארה"ב וברוב המדינות הדמוקרטיות היא לא היתה מתקיימת.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אז זהו אתה בכלל סטית, אתה תומך בחופש כלכלי ומתנגד לחופש ביטוי לערבים. בארה"ב ובמדינות אחרות התחנה היתה זוכה להגנת חופש הביטוי.
                      אני לא מבין מה היה כל הדיון הלא קשור, כשאתה בכלל תומך בצנזורה של דעות.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אני כעיקרון נגד רגולציה.
                      כל מה שעשיתי זה לחשוף את הצביעות שלך (בעד רגולציה, אבל לא כלפי ערבים).

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      תגיד שועלן נפלת על הראש, אני לא עוסק ברגולציה אלא בחופש הביטוי שראוי ליהודים וערבים. באם היתה מקבילה לתיקון הראשון בישראל בית המשפט העליון היה פוסל את הקנסות, כי זה משמעות חופש הביטוי.

                      אהבתי

                    • האמיר הגיב:

                      אורן, באמת כבר שכחת מה שהתרחש כאן אתמול בלילה או שאתה שוב מעמיד פנים שאתה לא מבין?

                      אני אפסיק "להתעלק" שניה אחת אחריך. אל תגיב להודעות שלי ואני מבטיח לא להגיב לשלך. אבל מה כבר הסיכוי שתחליט להפסיק להיות טרול?

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אתמול בלילה קראת לנאנסת מטומטמת. אני אגיב לזה גם אם תקרא לי טרול עד מחרתיים. מצטער, פגם שלי.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      בארץ יש לנו את התיקון הראשון דה-פקטו מאז בג"צ קול העם, וגם בארה"ב יש לחופש הביטוי סייגים רבים.
                      אני רוצה לראות תחנת הרדיו האמריקאית שמהללת את השהידים שביצעו את 9/11 ב-9/11.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      חופש הביטוי האמיתי וההיפותטי רחב יותר באמריקה. חטא ראשון הוא לא להודות בכך, חטא שני הוא לטעון להצדקה על בסיס אמונה מוטעת.
                      אם אתה רוצה לראות דברים באמריקה ובכלל, התגייס ל NSA.

                      אהבתי

                    • האמיר הגיב:

                      לא ידעתי שקורבנות פשע מקבלים תוספת אוטומטית לאינטליגנציה. כל יום לומדים משהו חדש.

                      אבל מאחר שכהרגלך אתה מסית את הדיון, הרי תזכורת: ביקשתי הבהרה להודעה שלך (שתי מילים!). התגובה שלך:

                      מעדיף לדפוק את הקארה בקיר.

                      ולכן אתה, כרגיל, צבוע. מבקש מאחרים לעשות לך את מה שאתה לא מוכן לעשות לבקשת אחרים.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אין לך מושג בנוגע שכלה, רק נסיבות האונס מספיקות לך. אשתדל להסביר לך, בהתחלה לא רציתי לפתח ויכוח, כי ידעתי שתמשיך בפיתוח עמדתך הרטרוגרדית. בסוף כידוע נשברתי.

                      אהבתי

                  • האמיר הגיב:

                    זה מספיק. מה שהיא עשתה טיפשי. טיפשות אמנם לא מהווה הצדקה לאונס והאנסים צריכים להיענש במלוא חומרת הדין, אבל עדיין, לו היא היתה שותה פחות, סביר להניח שלא היתה נאנסת.

                    אתה כמובן תמהר לנצל את ההזדמנות כדי לטעון שאני מאשים אותה באונס שלה. אני לא. אף אחד לא אילץ את הנערים לאנוס אותה, זו היתה ההחלטה שלהם והאשמה שלהם. בעולם אידאלי, אישה יכולה לשתות עד לאובדן ההכרה במסיבה ואף אחד לא יפגע בה. אבל אנחנו לא חיים בעולם אידאלי וכל אדם בעל שמץ של אינטיליגנציה יודע את זה. מי שבוחר להביא את עצמו למצב בו הוא יהיה טרף קל לכל מי שירצה לנצל אותו, הוא אידיוט.

                    וזו האנלוגיה שהבאתי: הנערה היא לא המכונית, כמו בהשוואה המטופשת שלך, האנלוגיה היתה בין המצבים הטיפשיים ששני הקורבנות הביאו על עצמם: הנהג אישר לכל מי שיעבור בסביבה לגנוב את מכוניתו כשהשאיר אותה מותנעת ועם דלת פתוחה, הערה איפשרה לכל חרמן ירוד-מוסר (וכנראה גם קצת שתוי בעצמו) לאנוס אותה.

                    לו הנהג היה מוציא את המפתח מהסוויץ' ונועל את הדלת, הוא לא היה מבטיח שהרכב לא ייגנב, אבל הוא היה מוריד בצורה משמעותית את הסיכוי שהרכב ייגנב. לו הנערה לא היתה משתכרת עד אובדן הכרה, היא לא היתה מבטיחה שלא תיאנס, אבל היא היתה מורידה בצורה משמעותית את הסיכוי לאונס. אתה לא חושב שהיא היתה מעדיפה שלא להיאנס?

                    לא רק בכביש, בחיים בכלל עדיף להיות חכם על פני להיות צודק. עדיף לא להיכנס לצומת לפני שווידאת שאף רכב אחר לא נכנס אליה ביחד איתך גם אם זכות הקדימה היא שלך. עדיף לא להשאיר את הרכב מותנע כשאתה עוזב אותו גם אם אף אחד לא אמור לקחת את רכושך ללא אישורך. עדיף לא לשלם את מלוא המחיר לפני תאריך האספקה, גם אם המור אמור לספק את הסחורה אחרי שקיבל את התשלום. ועדיף לא להשתכר עד לאובדן ההכרה, גם אם אף אחד לא אמור לפגוע בך כשאתה לא מסוגל להתנגד לו.

                    מי שבכל זאת נוהג באופן לא חכם הוא, מה לעשות, לא חכם. אידיוט. טיפש. לא אמורים לנצל את העובדה הזו, אבל כאמור העולם לא מושלם.

                    בסוף נשברת? אתה אפילו לא משתדל שהשקרים שלך יהיו אמינים? אתה "נשברת" וסירבת לנמק מיד בהתחלה! למעשה, עד לרגע זה אתה רוקד סביב הנקודה ומתעקש שלא להסביר את הטענה שלך. במקום זאת אתה מעדיף להעמיד פנים כמי שנעלב מהשוואה שלא היתה ולא נבראה.

                    טרול.

                    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      העניין אינו ציוני או לא ציוני, מה גם שהמונח ציוני אינו ברור, ולא רק לי. החוק שמסדיר את עניין יום הזיכרון קובע, בין היתר, שתוכניות השידורים יביעו את ייחודו של היום. (סעיף 3 לחוק) וזו אמורה להיות הסיבה שהרשות השנייה התערבה.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        זה שיש חוק ברור לי, אך יש מדינות המעדיפות חופש ביטוי והגיון, אין סיבה שהחמרמורת הציונית תחייב לדחוף אצבע בגרון של אחרים.
        המילה בושה היא נטע זר ליהדות?

        אהבתי

        • עו"ד הגיב:

          אני מסכים שההבחנה שנוצרה כמנהג בישראל – מוסיקה שקטה תואמת ימי זיכרון ומוסיקה פחות שקטה אינה תואמת – היא מלאכותית לגמרי.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            מנהג מתוך כפיה.

            אהבתי

            • לוחמה אלקטרונית הגיב:

              מי ישמע, יש יום בשנה שהמחוקק הגביל בו את חופש הביטוי כדי לשמר צביון שמכבד את חללי צה"ל. מכה אנושה לדמוקרטיה.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                אתה חופשי לכבד את זכר חללי צה"ל. באם אתה מעריך את חופש הביטוי אין סיבה לכפות על תחנת רדיו ערבית, שאינך מחויב להאזין לה. תחיבת יום הזכרון לגרונם של אחרים אינו מכבד את מדינת ישראל.

                אהבתי

                • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                  פספסת. אני חופשי לכבד את יום הזכרון, ואתה חופשי לכבד אותו, אבל זה לא יוצר צביון ציבורי של יום זכרון. המחוקק משתמש כאן בכפייה, כן כפייה, על גופים ציבוריים – לא על פרטים – כדי לשמר צביון ציבורי. אתה רוצה שיהיה דין אחד לערבים ודין אחר ליהודים. מדוע שתחנה א' תהיה כפופה לחוק ותחנה ב' לא?
                  חוץ מזה, מה עם חללי צה"ל הערבים, הבדואים, הדרוזים והצ'רקסים – קרוביהם לא מאזינים לרדיו א-שמס? רדיו א-שמס לא צריך לכבד את זכרם? ואם לא לכבד, אז לפחות לא לבזות אותו?
                  לגבי איחוד יום הנכבה עם יום הזיכרון – ביום שהנכבה תפסיק להיות כלי פוליטי לניגוח הלגיטימיות של מדינת ישראל, ותלווה בוויתור על "זכות" השיבה, ולקיחת אחריות של ערביי ישראל על חלקם במלחמה, בהחלט אפשר לשקול זאת.

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    מדינות רבות בעולם מסתדרות ללא יכפיית יום הזיכרון, אין לו קשר לחברה הערבית. אני לא מבין מה הוא קובץ התנאים שהצגת, אתה מצפה מהם לכניעה נוספת. מהין שיחזור שנתי להליך הכניעה לצורך ההשפלה.
                    האם חובה שמדינת היהודים תוותר על ערכים דמוקרטים, זו היתה מטרת הציונות הזכות להשפיל. מדינה דמוקרטית תלויה בנכונות להמשיך לשמור על זכויות האחר. ולא בדריסתו. אף אחד לא מחויב להאזין לתחנת רדיו.

                    אהבתי

                    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                      די אורן, התעייפתי. אם אתה לא מבין איפה האיזון בין חופש הביטוי לצביון ציבורי; מה ההבדל בין השפלה לדרישה להכרה מינימלית בסמלי ריבונות; שדרישה לחשבון נפש והכרה בסבל האחר צריכה להיות הדדית; שיש יותר ממודל אחד של דמוקרטיה – כנראה שלא נפתור את זה כאן. בוא נחכה לפוסט הבא ונפתור את זה שם…

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אני עייף מזמן מבני עמי הבוחרים במודל מצומצם של דמוקרטיה, הרואים בלאום ריבון במקום באזרח.

                      אהבתי

        • קונשטוק הגיב:

          ומה אם זו הייתה תחנה של דוסים?
          או אפילו חמור מכך דוסים פרנקים?

          אהבתי

  9. roni הגיב:

    הפדיחה המשטרתית – עד המדינה בפרשת בר נוער ברח מן המשמורת!
    לצורך ההתפארות התכנסו תריסר קצינים בכירים. איפה הם היום, אחרי שהתברר שלא היתה כל הצלחה משטרתית בחקירה, אלא עד מדינה התייצב מרצונו…
    עכשיו הוא ברח מרצונו.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      גונן היה צריך להחזיק רק עוד כמה ימים והיה יוצא מכל הסיפור הזה ללא רבב.

      אהבתי

    • נחום שחף הגיב:

      השאלה מה קרה שם באמת?
      גם דירת המסתור השנייה אותרה???
      המשטרה לא מכירה את הגלאים הפשוטים המותקנים בבתים רבים והמבקרים את הכניסות והיציאות מהדירה כולל חלונות?

      האפשרויות:
      א – האפשרות הפשוטה – משטרה לא מקצועית שלא מנעה באמצעות מערכת גלאים מתאימים את בריחת עד המדינה.
      ב – תרגיל “כאילו” – נועד לצוד את מי שינסה לרצוח אותו.
      ג – למשטרה לא היה דבר בידיים, ומשכך אפשרה לו להימלט ואולי אפילו “להימלט”.
      ד – והאפשרות היותר אקזוטית. מיקום הדירה הוסגר ע”י פאשלה נוספת, הפורץ או הפורצים הצליחו לחדור דרך החלון הנעול (עניין של מה בכך למי שמתמחה בפריצות לדירות) אל חדרו של עד המדינה הישן, מבטיחים באמצעות חומר הרדמה מתאים שהעד ימשיך בשנת הלילה הערבה, ומשם….
      ה – שוטר מושחת ששיתף פעולה, והשאר כמו ב-ד רק פשוט יותר

      אהבתי

  10. meirav הגיב:

    כוורת יצאה לסיבוב של 5 הופעות:
    3 בבריכת הסולטן, כ6000 איש האחת, (שהראשונה מבינהן היתה אתמול) ועוד 2 בפארק הירקון, כ45,000 כל אחת. סה"כ 110 אלף.
    ועדות ה"נוער" שהיה אתמול- היה מעולה, ונראה שכל המבקרים מסכימים.

    אהבתי

כתיבת תגובה